• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-11 14:52
ypma schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:33:
Ik had gisteren een vriend meerijden die heerlijk onder de indruk was van de binnenkant van de Polestar en zo van alles uit ging proberen op het scherm en de knoppen. Zo ontdekte hij per toeval een feature die ik ook niet kende en niet terug kan vinden in de handleiding...
Dubbelklik op de play/pause button is naar volgende nummer. De haptische feedback die bij de eerste klik mist maakt het alleen wel altijd wat onwennig dubbeldrukken, maar het werkt echt. Als bestuurder zal je liever op het stuur drukken, maar voor een bijrijder wel een mogelijkheid om ook volgende te drukken zonder van scherm te wisselen.
Klopt, als je zelfs 3 keer druk gaat hij terug.
Net zoals je microfoon bij je headset van je telefoon bijvoorbeeld

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-11 17:20
aa4711 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:18:
[...]

Ik had pas (na de 2.2 update en in een XC40P8) ook dat de airco het niet deed. Dat gebeurde nadat ik de range assistant uitschakelde. Een reset van het infotainment systeem loste het op....
Om dat soort redenen reset ik altijd een of meerdere keren direct na een nieuwe update. Dat heb ik me aangewend na de allereerste update toen ik ook vage dingen had.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:32

MaxxMark

HT is Tof!

Ik had gisteren een vriend meerijden die heerlijk onder de indruk was van de binnenkant van de Polestar en zo van alles uit ging proberen op het scherm en de knoppen. Zo ontdekte hij per toeval een feature die ik ook niet kende en niet terug kan vinden in de handleiding...
Dubbelklik op de play/pause button is naar volgende nummer. De haptische feedback die bij de eerste klik mist maakt het alleen wel altijd wat onwennig dubbeldrukken, maar het werkt echt. Als bestuurder zal je liever op het stuur drukken, maar voor een bijrijder wel een mogelijkheid om ook volgende te drukken zonder van scherm te wisselen.
zou dit niet komen door de integratie met Carplay? Want het is ook standaard gedrag bij apple. Dus misschien dat het een toevallige bijkomstigheid is

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:50
MaxxMark schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:54:
[...]

zou dit niet komen door de integratie met Carplay? Want het is ook standaard gedrag bij apple. Dus misschien dat het een toevallige bijkomstigheid is
Dit is al sinds jaar en dag standaardgedrag bij alle merken op alle platforms. Soms is drie keer drukken ook 'terug'; geen idee of dat bij Polestar ook is ingebouwd.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 21:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

...
De haptische feedback die bij de eerste klik mist maakt het alleen wel altijd wat onwennig dubbeldrukken, maar het werkt echt. Als bestuurder zal je liever op het stuur drukken, maar voor een bijrijder wel een mogelijkheid om ook volgende te drukken zonder van scherm te wisselen.
Dit blijft voor mij wel een van de grootste design issues aan de middenconsole. Fantastisch dat er een goed voelbare volume en play/pause knop is, maar de feedback is matig, en als je iets te lomp op pause drukt druk je eigenlijk de hele knoppen-unit naar beneden wat in mijn P2 ervoor zorgt dat je de alarmlichten activeert. Niet ideaal.

Gelukkig reageert play/pause ook uitstekend zonder hard indrukken, maar daar moet je wel even aan wennen.

Launching containers into space

• K2.
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-06 11:11

K2.

Allemaal luxeproblemen :)

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:16
Zeker. Maar daar betaal je ook voor dus mag je daar best over “klagen”.

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23:48
Whieee schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:11:
[...] als je iets te lomp op pause drukt druk je eigenlijk de hele knoppen-unit naar beneden wat in mijn P2 ervoor zorgt dat je de alarmlichten activeert. Niet ideaal.
Volgens mij is dit een bekend issue met de unit van de launch edities. Geen idee waar ik het ergens gelezen heb, maar volgens mij kan je deze wel laten verwisselen door een nieuwe.
Op mijn MY22 heb ik dit nog niet gemerkt (gebruik die middelste knop ook niet zo veel).

• K2.
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-06 11:11

K2.

VidaR-9 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:51:
[...]

Zeker. Maar daar betaal je ook voor dus mag je daar best over “klagen”.
Zeer zeker, ben zelf ook schuldig lol

• Wors
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:45
JTHZZ schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:21:
[...]

https://www.polestar-foru...required.3673/#post-69580
Even op een laptop of telefoon in bijv Google Maps inloggen met het account en dan doorloop je een paar stappen om je leeftijd te checken. Dat kan niet in de auto helaas
Blijkbaar loop ik wat achter, maar het viel mij op dat na één van de laatste updates mijn favorieten niet meer zichtbaar waren in Maps. En gisteren na de laatste update leek het mij wel leuk om de Performance App te downloaden. Ik ben blijkbaar niet meer ingelogd in Google en kan ook niet meer inloggen zonder dat ik mijn leeftijd heb geverifieerd. Dit kun je doen door je creditcard gegevens door te geven of je ID te uploaden naar Google.

Beide opties lijken mij niet proportioneel om gebruik te kunnen maken van bepaalde functionaliteit van mijn eigen auto. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die hier moeite mee heeft.

Uiteraard heb ik niet de illusie dat Google niet allang weet wie ik ben, waar ik woon en wat mijn surfgedrag is, maar deze persoonlijke gegevens vind ik te ver gaan.

Zijn er hier gebruikers die de leeftijdsverificatie hebben kunnen omzeilen?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 21:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

k-jah schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:36:
[...]

Volgens mij is dit een bekend issue met de unit van de launch edities. Geen idee waar ik het ergens gelezen heb, maar volgens mij kan je deze wel laten verwisselen door een nieuwe.
Op mijn MY22 heb ik dit nog niet gemerkt (gebruik die middelste knop ook niet zo veel).
Ik heb inderdaad een Launch Edition. Ik hoop dat in nieuwere versies de verhoogde volume/play sectie fysiek ontkoppeld is van de lager gelegen knoppen, want dan voorkom je dit gehele issue ongeacht hoe hard je op de play knop gaat hangen ;)

Launching containers into space

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:25
Whieee schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:35:
[...]

Ik heb inderdaad een Launch Edition. Ik hoop dat in nieuwere versies de verhoogde volume/play sectie fysiek ontkoppeld is van de lager gelegen knoppen, want dan voorkom je dit gehele issue ongeacht hoe hard je op de play knop gaat hangen ;)
Hard of zacht is niet het probleem. Het is best een speciale module want er is maar 1 drukcontact en dat zit helemaal onderin. De Play pauze knop bijvoorbeeld heeft geen eigen drukcontact, je drukt altijd de hele unit in. Vervolgens bepaalt de unit capacitief welke knop je indrukt. Het gaat vooral mis als je op een knop drukt en tegelijkertijd een andere knop aanraakt, bijv met je handpalm. Hard of zacht drukken heeft er dus niets mee te maken. Vraag me niet waarom dat zo ingewikkeld moet.
Al eens eerder dit experiment gepost: als je je vinger losjes zonder te drukken op de alarmlichten legt en vervolgens met een stokje oid de play-pauze indrukt, gaan de alarmlichten aan, ondanks dat je op de hoge knop drukt. Doordat je geen capacitief contact maakt ‘ziet’ de unit alleen je vinger op de alarmlichtenknop.

[ Voor 20% gewijzigd door JTHZZ op 22-07-2022 20:44 ]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:10

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

JTHZZ schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:40:
[...]

Hard of zacht is niet het probleem. Het is best een speciale module want er is maar 1 drukcontact en dat zit helemaal onderin. De Play pauze knop bijvoorbeeld heeft geen eigen drukcontact, je drukt altijd de hele unit in. Vervolgens bepaalt de unit capacitief welke knop je indrukt. Het gaat vooral mis als je op een knop drukt en tegelijkertijd een andere knop aanraakt, bijv met je handpalm. Hard of zacht drukken heeft er dus niets mee te maken. Vraag me niet waarom dat zo ingewikkeld moet.
Al eens eerder dit experiment gepost: als je je vinger losjes zonder te drukken op de alarmlichten legt en vervolgens met een stokje oid de play-pauze indrukt, gaan de alarmlichten aan, ondanks dat je op de hoge knop drukt. Doordat je geen capacitief contact maakt ‘ziet’ de unit alleen je vinger op de alarmlichtenknop.
Als ik de play/pause knop hard indruk zonder verder iets aan te raken gaan de alarmlichten aan. Al sinds het begin, hier ook een launch edition.

www.google.nl

• JTHZZ
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:45:
[...]

Als ik de play/pause knop hard indruk zonder verder iets aan te raken gaan de alarmlichten aan. Al sinds het begin, hier ook een launch edition.
Net nog eens geprobeerd, maar ik krijg dat echt niet voor elkaar. En ik heb ook een Launch Edition. Ze gaan wel aan als ik tijdens het indrukken de alarmlichtenknop ook raak.

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-11 10:04
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:45:
[...]

Bij mij ook zo. Ik raak 100% geen andere knop aan.

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-11 14:37
JTHZZ schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:10:
[...]

Net nog eens geprobeerd, maar ik krijg dat echt niet voor elkaar. En ik heb ook een Launch Edition. Ze gaan wel aan als ik tijdens het indrukken de alarmlichtenknop ook raak.
Hier eveneens de launch edition en gebruik deze functie al een jaar.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• TheVoidSpecter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-11 20:46
Vannacht de auto aan de lader gehad, heeft van 18 tot 90% geladen. Vanochtend geen reactie op de app van de auto. Vriendin wilde de auto meenemen, reageert de auto niet meer op de fysieke sleutels. Dus ik maar eens gekeken, gelukkig nog wel reactie op de DK. De auto geeft de ecall error, geen SOS etc. Al diverse T-Cam resets geprobeerd maar geen soelaas nog helaas. Morgen maar even naar de Volvo voor hulp, woensdag op vakantie...

Xpeng G9 Long Range 2025, 21inch, Gray + Saddle

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-11 18:22
TheVoidSpecter schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:53:
Vannacht de auto aan de lader gehad, heeft van 18 tot 90% geladen. Vanochtend geen reactie op de app van de auto. Vriendin wilde de auto meenemen, reageert de auto niet meer op de fysieke sleutels. Dus ik maar eens gekeken, gelukkig nog wel reactie op de DK. De auto geeft de ecall error, geen SOS etc. Al diverse T-Cam resets geprobeerd maar geen soelaas nog helaas. Morgen maar even naar de Volvo voor hulp, woensdag op vakantie...
Succes! Hopelijk hebben ze een gaatje voor je, anders zorg er maar voor dat je telefoon nooit leeg is.

• JTHZZ
TCAM heeft zich opgehangen. Als je zelf handig bent kun je onderstaand stappenplan volgen, anders half uurtje werk bij de Volvo garage helaas.
https://www.polestar-foru...-ron-swanson-method.6744/

• JaoZeetie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-11 09:13
Zelfde probleem gehad.
Auto moet echt aan de kabel bij Volvo, probleem is zelf niet te verhelpen. Ik kreeg tevens het advies om de update 2.2 NIET uit te voeren en te wachten op de volgende release.

Succes!

Polestar 2 LRSM Moon Pilot 19"

• JTHZZ
JaoZeetie schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:17:
[...]

Zelfde probleem gehad.
Auto moet echt aan de kabel bij Volvo, probleem is zelf niet te verhelpen. Ik kreeg tevens het advies om de update 2.2 NIET uit te voeren en te wachten op de volgende release.

Succes!
Hoeft niet aan de kabel, alleen accu en TCAM accu losmaken is voldoende. En 2.2 of 2.1 maakt geen verschil. Komt bij beide versies voor.

• TheVoidSpecter
Heb die procedure net zelf uitgevoerd en dat is gelukt.

Ik vond het wel lastig die batterij achter los te krijgen, eerst om de juiste manier te vinden het ding los te maken van de auto en daarna om het stekkertje los te krijgen. Uiteindelijk gelukt maar wel iets langer dan 10 minuten over gedaan... Ook heb ik de indruk dat als ik dat losmaken van die TCAM batterij achterin nog 10 x doe, er een nieuwe stekkertje aan zal moeten.. Resultaat is wel dat de storing weg is, sleutels en SOS etc het weer doen.

• JTHZZ
TheVoidSpecter schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:19:
Heb die procedure net zelf uitgevoerd en dat is gelukt.

Ik vond het wel lastig die batterij achter los te krijgen, eerst om de juiste manier te vinden het ding los te maken van de auto en daarna om het stekkertje los te krijgen. Uiteindelijk gelukt maar wel iets langer dan 10 minuten over gedaan... Ook heb ik de indruk dat als ik dat losmaken van die TCAM batterij achterin nog 10 x doe, er een nieuwe stekkertje aan zal moeten.. Resultaat is wel dat de storing weg is, sleutels en SOS etc het weer doen.
Mooi dat het gelukt is nog voor de vakantie. Na een tijdje doet ook je GPS het niet meer en dat is zeker op vakantie eh.. minder fijn. Bovenaan op die pagina staat een andere link waar ze beschrijven hoe je de hele zijbekleding eraf haalt. Dan is het verwijderen van de batterij makkelijker. Maar wel meer werk. Misschien trouwens even een ring/steeksleutel meenemen, hoewel het waarschijnlijk niet snel weer terugkomt. Ik mag hopen dat 10x niet nodig is en dat het met P2.3 gefixt wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door JTHZZ op 24-07-2022 14:54 ]

• Lexieee68
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-10-2024
Hier vorige week hetzelfde verhaal na de 2.2 update. Beschreven reset procedure uitgevoerd. Bijna anderhalf uur werk bij elkaar. De batterij losmaken is drama. Zelfs met mijn kleine handen kom je er amper bij. De bekleding in de kofferbak laat zich ook niet makkelijk verwijderen. Zit nog onder de schrammen en blauwe plekken. Het stekkertje van de batterij op het eind maar losgewrikt met een zakmesje. Ik las op het Volvo Forum waarop ook de procedure staat dat sommigen willen proberen om ergens bij de batterij een schakelaar tussen te plaatsen. Iemand hier al ervaring mee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KI40XUyIDCrhl5OLuTyqpBsoKCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Sg9XtsdcqH8N1BO6s4ZVckr.jpg?f=fotoalbum_large

• JTHZZ
Lexieee68 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:58:
Hier vorige week hetzelfde verhaal na de 2.2 update. Beschreven reset procedure uitgevoerd. Bijna anderhalf uur werk bij elkaar. De batterij losmaken is drama. Zelfs met mijn kleine handen kom je er amper bij. De bekleding in de kofferbak laat zich ook niet makkelijk verwijderen. Zit nog onder de schrammen en blauwe plekken. Het stekkertje van de batterij op het eind maar losgewrikt met een zakmesje. Ik las op het Volvo Forum waarop ook de procedure staat dat sommigen willen proberen om ergens bij de batterij een schakelaar tussen te plaatsen. Iemand hier al ervaring mee?
[Afbeelding]
Zie hierboven, er is ook een andere methode zonder blauwe plekken. Dan haal je de bekleding los.
Schakelaar ertussen is wat overdreven denk ik. Bij de meesten komt dit eenmalig voor. Daarnaast moet je dan draden in de auto gaan knippen en solderen, dat lijkt me binnen de garantieperiode geen goed idee.

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik heb hetzelfde probleem gehad en moest 3 weken wachten voor de garage tijd had. Maar het is vrijdag idd in een half uurtje opgelost. Ze zeggen dat ze een software reset hebben gedaan (dus niet de 12v of Tcam batterijen losgekoppeld) en hebben mij afgeraden om dit zelf te doen, wat ik ook niet van plan was

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

• huubv
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-05-2024
NickSsss schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:25:
De Carplaybox werkt! en dus Wireless carplay ook. heb via een update van de leverancier de firmware kunnen updaten. eerste ervaring is erg goed, start snel op, reageert snel op veeg en aanraak bewegingen en de extra functionaliteit is mega.
in principe maak je dus gebruik van de wired carplay functionaliteit om van het infotainment scherm een android tablet te maken.
wireless carplay lijkt vooralsnog precies zo te werken al via het kabeltje, merk geen verschil, lijkt net zo snel en stabiel.
je kan alle "normale" tablet apps installeren" (Netflix, prime, nu.nl, youtube, flitsmeister, Waze, outlook, chrome etc) en je kan de apps in split screen tonen.
Heb je een URL waar je de Carplaybox kan bestellen?

Alvast bedankt :)

• kmvoges
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-10 14:33
barryNL schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 17:54:
[...]

Ik heb hetzelfde geluid met OPD aan en inderdaad als ik uitrol of af laat remmen..
Ik ervaar dit nu ook al een tijdje. Garage heeft er vorige week naar gekeken maar kon niks bijzonders ontdekken. Monteur heeft wel meegereden en het geluid zelf ervaren. Hebben de aandrijfassen losgehaald en weer bevestigd en toen was het volgens hen weg. Kon het inderdaad niet meer horen toen ik de auto ging ophalen. De eerstvolgende keer dat ik in de auto stapte hoorde ik het weer. Heb een filmpje gevonden van iemand die de geluiden opgenomen heeft. Dit is precies wat ik hoor. Hij heeft zijn hele achterste motor en aandrijfassen laten vervangen. Nu heeft hij het geluid weer en lijkt het van de voorste motor te komen. Ik heb zelf de launch edition dual motor long range geen PP.

Om te reproduceren:

- Ramen open, airco uit
- Als je naast een muur of woningen rijdt reflecteert het het geluid wat te horen is nog veel duidelijker.
- OPD op standaard
- Optrekken tot zo'n 40km.u
- Gaspedaal op laten komen zodat je afremt op regen
- Tikkend/klikkend geluid wat ook langzamer klikt naarmate je verder afremt.

Andere punten die opvallen:

- Het lijkt bij een " koude" auto meer aanwezig te zijn dan na een relatief lange rit (20km).

Herkennen anderen hier dit geluid uit onderstaande filmpjes? Hebben anderen al wel een oplossing?

YouTube: More noise - tracking the source

YouTube: video 2 different mic position

YouTube: Polestar 2 tapping noise from rear drive??

Linkje naar andere forum discussie hierover: https://www.polestar-foru...ise-from-rear-motor.4112/

• NickSsss
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
huubv schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:48:
[...]

Heb je een URL waar je de Carplaybox kan bestellen?

Alvast bedankt :)
https://amzn.eu/d/ijrhXK5

Polestar 2 launch edition - Apr. '21

• JTHZZ
kmvoges schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:54:
[...]

Ik ervaar dit nu ook al een tijdje. Garage heeft er vorige week naar gekeken maar kon niks bijzonders ontdekken. Monteur heeft wel meegereden en het geluid zelf ervaren. Hebben de aandrijfassen losgehaald en weer bevestigd en toen was het volgens hen weg. Kon het inderdaad niet meer horen toen ik de auto ging ophalen. De eerstvolgende keer dat ik in de auto stapte hoorde ik het weer. Heb een filmpje gevonden van iemand die de geluiden opgenomen heeft. Dit is precies wat ik hoor. Hij heeft zijn hele achterste motor en aandrijfassen laten vervangen. Nu heeft hij het geluid weer en lijkt het van de voorste motor te komen. Ik heb zelf de launch edition dual motor long range geen PP.

Om te reproduceren:

- Ramen open, airco uit
- Als je naast een muur of woningen rijdt reflecteert het het geluid wat te horen is nog veel duidelijker.
- OPD op standaard
- Optrekken tot zo'n 40km.u
- Gaspedaal op laten komen zodat je afremt op regen
- Tikkend/klikkend geluid wat ook langzamer klikt naarmate je verder afremt.

Andere punten die opvallen:

- Het lijkt bij een " koude" auto meer aanwezig te zijn dan na een relatief lange rit (20km).

Herkennen anderen hier dit geluid uit onderstaande filmpjes? Hebben anderen al wel een oplossing?

YouTube: More noise - tracking the source

YouTube: video 2 different mic position

YouTube: Polestar 2 tapping noise from rear drive??

Linkje naar andere forum discussie hierover: https://www.polestar-foru...ise-from-rear-motor.4112/
Ik dacht eerst dat je de relais-achtige klikjes van onder het stuur bedoelde. Die heeft volgens mij iedereen. Maar dit is echt van een andere orde. Herken ik niet.

• kmvoges
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-10 14:33
JTHZZ schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:07:
[...]

Ik dacht eerst dat je de relais-achtige klikjes van onder het stuur bedoelde. Die heeft volgens mij iedereen. Maar dit is echt van een andere orde. Herken ik niet.
De relais klikjes komen vanuit binnen linksvoor. Dit is echt wat anders inderdaad.

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-11 16:39
Wow.... je moet wel erg veel van die brakke draadloze Polestar-oplader houden OF een extreem hekel aan een kabeltje hebben wat je even moet aansluiten als je instapt (en je CarPlay geeft en meteen je telefoon oplaadt) 8)7. Maar gelukkig geldt ook hier: gewoon, omdat het kan 8)

• NickSsss
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
GeurtG schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:51:
[...]

Wow.... je moet wel erg veel van die brakke draadloze Polestar-oplader houden OF een extreem hekel aan een kabeltje hebben wat je even moet aansluiten als je instapt (en je CarPlay geeft en meteen je telefoon oplaadt) 8)7. Maar gelukkig geldt ook hier: gewoon, omdat het kan 8)
Gelukkig krijg je voor dat geld wel nog een flink stuk extra functionaliteit, zoals netflix (en de andere streamingsdiensten) :)

Polestar 2 launch edition - Apr. '21

• daniel14
NickSsss schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:25:
[...]

Gelukkig krijg je voor dat geld wel nog een flink stuk extra functionaliteit, zoals netflix (en de andere streamingsdiensten) :)
Voor dat geld kan je ook een tablet kopen, heb je nog beter beeld ook. 8)7

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-11 16:39
[...]

via de Android-op het kastje bedoel je neem ik aan? Dat zou een meerwaarde kunnen zijn bij een afweging inderdaad (y) . Je zit dan niet vast aan de beperkingen die Android Automotive dan weer oplegt aan app-bouwers met betrekking tot de momenten dat een app mag draaien, want de Netflix-app staat (al) om de hoek (ahum :) ).

[ Voor 43% gewijzigd door GeurtG op 25-07-2022 16:26 ]

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-11 10:04
[...]

Voor mij wat minder van belang maar vraag me dus wel af welk internet dat kastje nu gebruikt, die van de auto of van je telefoon?

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:43
@Mr_Music Van je telefoon.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-11 13:11
GeurtG schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:14:
[...]

via de Android-op het kastje bedoel je neem ik aan? Dat zou een meerwaarde kunnen zijn bij een afweging inderdaad (y) . Je zit dan niet vast aan de beperkingen die Android Automotive dan weer oplegt aan app-bouwers met betrekking tot de momenten dat een app mag draaien, want de Netflix-app staat (al) om de hoek (ahum :) ).
De snelheid waarmee nieuwe apps worden toegelaten is inderdaad diep droevig. Dit had ik me bij (voor)bestelling in oktober 2019 ( ! ) toch wel heel anders voorgesteld. Overigens Geurt G complimenten voor jouw relevante bijdragen, kan me er vaak goed in vinden.

• VidaR-9
Ik heb mijn auto afgelopen weken op 100% limiet ingesteld ivm een aantal langere ritten. Wat is nu de workaround om hem terug op 90% te krijgen? Want zo staat het nu ingesteld maar hij laadt gewoon door tot 100%.

• k-jah
VidaR-9 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 23:57:
Ik heb mijn auto afgelopen weken op 100% limiet ingesteld ivm een aantal langere ritten. Wat is nu de workaround om hem terug op 90% te krijgen? Want zo staat het nu ingesteld maar hij laadt gewoon door tot 100%.
Op 90% zetten en dan infotainment reboot doen werkt in mijn geval.

• JTHZZ
Even om te checken want ik heb dat probleem nog nooit gehad: zie je dan op het display achter je stuur de juiste limiet en hij laadt gewoon verder of wordt de limiet niet overgenomen?

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-11 11:51
Iemand problemen met digital key?

• daniel14
JTHZZ schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 07:03:
[...]

Even om te checken want ik heb dat probleem nog nooit gehad: zie je dan op het display achter je stuur de juiste limiet en hij laadt gewoon verder of wordt de limiet niet overgenomen?
Jep je ziet het ingestelde limiet, maar hij laad gewoon door

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-11 13:09
Ook wel eens meegemaakt, meerdere keren switchen tussen laadpercentages (80/90%) hielp bij mij om hem juist te krijgen.

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-11 13:07
BlacKstaR- schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 07:54:
Ja, het werkt al meer dan een half jaar niet meer en ik heb geen zin om alles opnieuw te configureren. Opnieuw installeren van de app en koppelen met de auto heeft het probleem niet opgelost, dus ben ik er helemaal klaar mee. Is het überhaupt al uit beta-fase eigenlijk? Ik heb maar 1 keer de sleutel thuis durven laten, maar toen ben ik bij de winkel (kleine boodschap) in de auto blijven zitten met de auto in D zodat ik zeker wist dat ik weer weg zou komen. Wat een onbetrouwbaar en waardeloos feature is dat gebleken, i.i.g. in mijn opinie.
Dat is wel het nadeel van al die agile ontwikkel-methodieken. Je loopt het risico dat je klanten er klaar mee zijn voordat het echt werkt.

• VidaR-9
Oké. Heel gedoe dus om hem terug op 90% te krijgen..

Straks wil ik keer terug van 90 naar 100 en werkt dat ook niet. Ik laat hem wel lekker naar de 100 laden tot t gefixt is dan.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

VidaR-9 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:53:

Straks wil ik keer terug van 90 naar 100 en werkt dat ook niet. Ik laat hem wel lekker naar de 100 laden tot t gefixt is dan.
Ik doe niet anders. Dit ivm vele lange ritten waarbij ik mijzelf in de voet schiet als ik die extra 35km niet bijlaad voor vertrek.

Dealer zei zelf ook tijdens de uitleg bij aflevering dat het geen probleem zou zijn, ondanks het ‘advies’ van PS en op het display.

www.google.nl

• De fiscalist
  • Laatst online: 22:26
Natuurlijk is het geen probleem om tot 100% te laden. Je kunt alleen een grotere/snellere degradatie van de accu tegemoet zien.

Als de auto je eigendom is, zou je je daar zorgen om kunnen maken, zo niet dan is het iets voor de volgende gebruiker….

• Paku
  • Laatst online: 05-11 13:22

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Ik heb het een kans gegeven maar ik vind het onbetrouwbaar.

Meestal werkte het wel maar meer dan eens moest ik BT op de telefoon uit en weer aan zetten om opnieuw te kunnen connecten met de wagen. Een enkele keer lukte het niet en moest de sleutel uit de alu-folie gehaald worden.

Onbetrouwbaar is in mijn ogen waardeloos want de sleutel moet altijd mee. Ik zie de toegevoegde waarde er dus niet van.

Ik heb een Samsung A71 Android phone.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

• tweaker1975
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-10-2024
Nee werkt prima. Heb al 3 maanden mijn gewone sleutel in mijn zak met omgedraaide batterij als backup en het is nog niet nodig geweest om hem te gebruiken. Enkele keer Bluetooth aan en uit of het Digital Key schuifje in de app aan een uit zetten, that's it. Duurt soms wel wat langer voordat hij verbinding heeft.
Voordeel is wel dat ik mijn telefoon niet meer vergeet als ik wegga met de auto, bijna altijd dus ;)

PS2 Midnight 20" DM +PSU

• daniel14
Nope, was laatst door de E-call storing de enigste sleutel die het nog deed, in mijn ogen dus betrouwbaarder dan de fysieke sleutel.

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Hier eigenlijk ook sinds uitlevering begin maart nog geen noemenswaardige problemen gehad met mijn DK.

Ik was wel veel meer te spreken over sw 1.9 dan nu met 2.2.
Heb mijn interieurverlichting bij het voetgedeelte nog steeds niet terug en hoe smooth mijn reis onlangs naar Stuttgart ging qua laadplanning met 1.9, zo waardeloos was het afgelopen zondag heen en gisteravond laat terug.

Begon hem 2x echt goed te knijpen toen alle laders "out of range" leken te zijn op de route. Door de navigatie te stoppen en vervolgens naar laders in de buurt te zoeken, bleek er vanalles in de buurt te zijn, hoewel ik toen nog twijfel had of die laadpaalmerken zouden werken met mijn zakelijke laadpas.

Anyway, totaal andere ervaring dan met 1.9 :-(

Edit: ook heb ik zo nu en dan wat vreemde dingetjes met audio bij 2.2, de ene keer gaat hij wel automatisch terug aan, de andere keer niet. Heb zelfs gehad dat zodra ik na wegrijden voor het eerst mijn knipperlicht aandeed, ineens ook de radio aanging 8)7
Zelfs meerdere malen kunnen herhalen, maar na een reboot van de "tablet" was dat iig verholpen.

[ Voor 18% gewijzigd door xsive op 26-07-2022 10:08 ]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 18:31
Al 3 dagen geen connectie meer. Mijn eerste ‘echte’ probleem in 4.5 maanden. Kijk het nog even aan en dan toch maar een afspraak maken. Alle reset pogingen hebben nog niet geholpen.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

• k-jah
VidaR-9 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:53:

Een reboot van de infotainment is toch niet zo veel gedoe?

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-10 16:00
BartWNL schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:21:
[...]

Ook wel eens meegemaakt, meerdere keren switchen tussen laadpercentages (80/90%) hielp bij mij om hem juist te krijgen.
Idd, hier op 80% gezet, en de laadsessie stopte bij 90%.

• PvS_68
daniel14 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:01:
[...]

Nope, was laatst door de E-call storing de enigste sleutel die het nog deed, in mijn ogen dus betrouwbaarder dan de fysieke sleutel.
Dan moet hij het - om te beginnen wel al - doen. Mijn DK geeft aan Connected (als ik bij de auto sta), maar hij doet het gewoon niet. Dus ja...... Een factory reset is het me niet meer waard. Hij is al 3 keer vanzelf mee gestopt en in dat geval is mijn schip recht... of zoiets :)

• VidaR-9
k-jah schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:08:
[...]

Een reboot van de infotainment is toch niet zo veel gedoe?
Dat vind ik dus wel gedoe :+

Laat hem wel op 100% staan, denk toch niet dat ik er iets van ga merken qua degradatie. Bereik blijft toch stug op 400km staan bij 100%. :P

• JTHZZ
daniel14 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:01:
[...]

Same. Fysieke sleutel al maanden niet gebruikt of meegenomen. Ik heb een iPhone. Misschien dat Android minder goed werkt?

[ Voor 12% gewijzigd door JTHZZ op 26-07-2022 13:17 ]

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-11 14:26
JTHZZ schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:16:
[...]

Same. Fysieke sleutel al maanden niet gebruikt of meegenomen. Ik heb een iPhone. Misschien dat Android minder goed werkt?
Dit is, in mijn ervaring, absoluut het geval. 2 maanden geleden overgestapt van een Samsung S10e naar een iPhone 13. Op de Samsung altijd geklooi met de DK, op de iPhone werkt het al weken feilloos.

• BlacKstaR-
PvS_68 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:38:
[...]

Ja, het werkt al meer dan een half jaar niet meer en ik heb geen zin om alles opnieuw te configureren. Opnieuw installeren van de app en koppelen met de auto heeft het probleem niet opgelost, dus ben ik er helemaal klaar mee. Is het überhaupt al uit beta-fase eigenlijk? Ik heb maar 1 keer de sleutel thuis durven laten, maar toen ben ik bij de winkel (kleine boodschap) in de auto blijven zitten met de auto in D zodat ik zeker wist dat ik weer weg zou komen. Wat een onbetrouwbaar en waardeloos feature is dat gebleken, i.i.g. in mijn opinie.
Dat is wel het nadeel van al die agile ontwikkel-methodieken. Je loopt het risico dat je klanten er klaar mee zijn voordat het echt werkt.
tweaker1975 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:31:
[...]

Nee werkt prima. Heb al 3 maanden mijn gewone sleutel in mijn zak met omgedraaide batterij als backup en het is nog niet nodig geweest om hem te gebruiken. Enkele keer Bluetooth aan en uit of het Digital Key schuifje in de app aan een uit zetten, that's it. Duurt soms wel wat langer voordat hij verbinding heeft.
Voordeel is wel dat ik mijn telefoon niet meer vergeet als ik wegga met de auto, bijna altijd dus ;)
Auto wilde in de ochtend niet open, net een IOS update gedraaid en app bleef hangen op "gegevens vernieuwen". Heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, moet mijn auto opnieuw koppelen. Dus maar de activity key meegenomen vandaag. Ik dacht dat het een landelijke storing was, maar niet dus.

Digital key gebruik ik als mijn standaard sleutel, werkt prima met de iPhone. Toch maar geen IOS of auto updates draaien als de fysieke sleutels niet in de buurt zijn in de toekomst. Kon nu snel naar binnen lopen en de sleutels halen, maar als dit onderweg was gebeurd had ik dus dikke pech gehad.

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:31
StefanoDiBosso schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:55:
[...]

Dit is, in mijn ervaring, absoluut het geval. 2 maanden geleden overgestapt van een Samsung S10e naar een iPhone 13. Op de Samsung altijd geklooi met de DK, op de iPhone werkt het al weken feilloos.
Ik heb een Pixel 6 Pro en een iPhone 13 Pro en allebei werken gewoon goed. Geen issues mee. Het enige wat ik bij de iPhone wel moet doen is de app op de achtergrond hebben draaien, anders werkt 't niet. Bij Android hoeft dat niet.

XPENG G9 Performance 2024

• Niel1991
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 17:22
Ik wilde eens informeren of er nog Polestar 2 eigenaars zijn die problemen hebben met een krakende achter-ophanging, en hoe dat eventueel werd verholpen.

Kort nadat ik mijn Polestar 2 begin 2021 in ontvangst nam, begon er een irritant krakend/piepend geluid de kop op te steken achteraan de wagen. Dit bij de minste oneffenheid in het rij-oppervlak, en vanaf zeer lage snelheid. De wagen ging driemaal binnen voor het smeren van de schokdempers, en de laatste keer werd de achtervering zelfs soepeler ingesteld. Nadat dit geen oplossing bleek te zijn, werden recent mijn Ohlins vervangen (voor een nieuwe versie dit dit probleem niet zou mogen hebben). Een groot en duur werk dat uiteraard wel onder garantie viel. Nu is het probleem terug.

Het valt op dat het probleem zich enkel voordoet bij droog weer. Bij regen of een nat wegdek, is er geen geluid hoorbaar omdat volgens de concessie de krakende componenten dan ook nat worden.

Ter informatie, ik heb het performance pack, met zoals hierboven reeds aangehaald de Ohlin dempers.

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-11 13:56
Ik heb een aantal weken geleden mijn app uit en ingelogd en kon vanaf dat moment geen digital key meer gebruiken. 'activate' was greyed out en mijn telefoon stond gekoppeld in de auto, maar werkte niet meer. Ik hoopte dat het vanzelf weer zou gaan werken.. maar moest helaas een heel nieuw profiel in mijn auto maken en mijn telefoon opnieuw koppelen. Sleutel altijd bij me... want dit soort geintjes zit ik niet op te wachten onderweg.

• kramon
barryNL schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:53:
[...]

Ik heb een aantal weken geleden mijn app uit en ingelogd en kon vanaf dat moment geen digital key meer gebruiken. 'activate' was greyed out en mijn telefoon stond gekoppeld in de auto, maar werkte niet meer. Ik hoopte dat het vanzelf weer zou gaan werken.. maar moest helaas een heel nieuw profiel in mijn auto maken en mijn telefoon opnieuw koppelen. Sleutel altijd bij me... want dit soort geintjes zit ik niet op te wachten onderweg.
Hehe, ja dat klopt. In die val ben ik ook een keer getrapt. Als je even wat posts van mij checkt in dit topic zit er wel een stappenplan in waarbij dat niet hoeft.

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-11 13:56
kramon schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:59:
[...]

Hehe, ja dat klopt. In die val ben ik ook een keer getrapt. Als je even wat posts van mij checkt in dit topic zit er wel een stappenplan in waarbij dat niet hoeft.
De leasemaatschappij heeft mijn auto gekoppeld aan mijn zakelijke email adres, waardoor ik ook alleen met dit account dakdragers kan bestellen vanuit de app... er lijkt geen andere manier om deze dingen te bestellen. Zodra ik dus uit en inlog ... is mijn digital key kapot. Ik heb gezocht naar je stappenplan, maar kan deze niet vinden.. ben er wel achter dat je vaker iets post hier ;-)!

• kramon
barryNL schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:17:
[...]

De leasemaatschappij heeft mijn auto gekoppeld aan mijn zakelijke email adres, waardoor ik ook alleen met dit account dakdragers kan bestellen vanuit de app... er lijkt geen andere manier om deze dingen te bestellen. Zodra ik dus uit en inlog ... is mijn digital key kapot. Ik heb gezocht naar je stappenplan, maar kan deze niet vinden.. ben er wel achter dat je vaker iets post hier ;-)!
Je kan volgens mij zelf gewoon een nieuwe Polestar account maken en koppelen.

Ik zat even terug te zoeken voor je, maar ik ben mogelijk even harrie in de warrie ;-) Bij mij ging het om een switch naar een nieuwe telefoon: kramon in "Het grote Polestar 2 Topic"

Maar, volgens mij zou je 't stappenplan wel kunnen toepassen, want je verwijdert gewoon zelf je huidige telefoon via het stappenplan en voegt je eigen weer toe.

• VidaR-9
Niel1991 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:25:
Ik wilde eens informeren of er nog Polestar 2 eigenaars zijn die problemen hebben met een krakende achter-ophanging, en hoe dat eventueel werd verholpen.

Kort nadat ik mijn Polestar 2 begin 2021 in ontvangst nam, begon er een irritant krakend/piepend geluid de kop op te steken achteraan de wagen. Dit bij de minste oneffenheid in het rij-oppervlak, en vanaf zeer lage snelheid. De wagen ging driemaal binnen voor het smeren van de schokdempers, en de laatste keer werd de achtervering zelfs soepeler ingesteld. Nadat dit geen oplossing bleek te zijn, werden recent mijn Ohlins vervangen (voor een nieuwe versie dit dit probleem niet zou mogen hebben). Een groot en duur werk dat uiteraard wel onder garantie viel. Nu is het probleem terug.

Het valt op dat het probleem zich enkel voordoet bij droog weer. Bij regen of een nat wegdek, is er geen geluid hoorbaar omdat volgens de concessie de krakende componenten dan ook nat worden.

Ter informatie, ik heb het performance pack, met zoals hierboven reeds aangehaald de Ohlin dempers.
Weet je zeker dat het de dempers zijn?

Bij mij kraakte er iets in de harde plastic bekleding achter de achterbank. Rechtsachter. Was ook bij lage snelheden, bijvoorbeeld oprit oprijden, maar ook bij dwarsrichels op de snelweg.

Wat vilt ertussen geduwd en toen was het 90% weg.
En temperatuur speelt hier ook een rol, denk omdat de materialen iets werken.

• Niel1991
VidaR-9 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:58:
[...]

Weet je zeker dat het de dempers zijn?

Bij mij kraakte er iets in de harde plastic bekleding achter de achterbank. Rechtsachter. Was ook bij lage snelheden, bijvoorbeeld oprit oprijden, maar ook bij dwarsrichels op de snelweg.

Wat vilt ertussen geduwd en toen was het 90% weg.
En temperatuur speelt hier ook een rol, denk omdat de materialen iets werken.
Ik krijg het geluid alleszins nergens anders gelokaliseerd. De garage was ook telkens van mening dat het om de schokdempers ging. Het vervangen zorgde er immers ook voor dat het probleem een maand verholpen was. Ook het smeren zorgde telkens voor enkele dagen kraakvrij rijden.

• P2Hattem
  • Laatst online: 04-11 09:09
Niel1991 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:22:
[...]

Ik krijg het geluid alleszins nergens anders gelokaliseerd. De garage was ook telkens van mening dat het om de schokdempers ging. Het vervangen zorgde er immers ook voor dat het probleem een maand verholpen was. Ook het smeren zorgde telkens voor enkele dagen kraakvrij rijden.
Als je iedere keer dezelfde materialen verwijdert en weer opnieuw monteert om de schokdemper te kunnen smeren of te vervangen en het is dan wel even weg, dan zou je denken dat daar de oorzaak zou kunnen zitten?!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• Paku
  • Laatst online: 05-11 13:22

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

xsive schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:04:
knip knip

Edit: ook heb ik zo nu en dan wat vreemde dingetjes met audio bij 2.2, de ene keer gaat hij wel automatisch terug aan, de andere keer niet. Heb zelfs gehad dat zodra ik na wegrijden voor het eerst mijn knipperlicht aandeed, ineens ook de radio aanging 8)7
Zelfs meerdere malen kunnen herhalen, maar na een reboot van de "tablet" was dat iig verholpen.
Gebruik van het knipperlicht weet ik niet, niet geprobeerd. }:O

Maar na de laatste update heb ik wel dat de radio (DAB+) niet meer meteen gaat spelen als ik instap. Ik moet een paar keer keer van zender wisselen lijkt het. Of het is een ~30 seconden vertraging ongeveer voordat ie begint. Misschien dat initialiseren van sound wat langer duurt in deze versie. Volgens mij heb ik het ook al eens bij Spotify gehad.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 10:57
kramon schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:21:
[...]

Ik heb een Pixel 6 Pro en een iPhone 13 Pro en allebei werken gewoon goed. Geen issues mee. Het enige wat ik bij de iPhone wel moet doen is de app op de achtergrond hebben draaien, anders werkt 't niet. Bij Android hoeft dat niet.
Heb jij dan dat Polestar logootje actief in je notificatiebar? Ik swipe die steeds er ongeluk weg en dan werkt de DK volgens mij niet meer, bij jou wel?

• kramon
GuiltyNL schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:02:
[...]

Heb jij dan dat Polestar logootje actief in je notificatiebar? Ik swipe die steeds er ongeluk weg en dan werkt de DK volgens mij niet meer, bij jou wel?
Dat verschilt geloof ik. Ik had dat bij de pixel wel en bij de Samsung niet, of andersom 8)7 bij de ene kon ik m "hiden" en bij de ander niet. Sorry voor t waardeloze antwoord :X

• GuiltyNL
kramon schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:36:
[...]

Dat verschilt geloof ik. Ik had dat bij de pixel wel en bij de Samsung niet, of andersom 8)7 bij de ene kon ik m "hiden" en bij de ander niet. Sorry voor t waardeloze antwoord :X
Haha, waardevol. :+

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-10 11:37
StefanoDiBosso schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:55:
[...]

DK werkt ook hier prima met de iPhone 13. Af en toe wel met lichte vertraging.

Wel heb ik de laatste maanden regelmatig last van den wegvallende bluetooth verbinding. Als ik dan handmatig de verbinding opzoek en twee vd drie icoontjes aanklikt staat het weer goed (wel met een foutmelding). Niet echt heel geweldig betrouwbaar dus. Alle overige bluetooth verbindingen met de telefoon gaan zonder problemen uren goed.
De garage heeft al eens een connectiviteit reset uitgevoerd. Behalve een hoop werk (DK opnieuw koppelen etc) heeft dat niks geholpen.

• TheVoidSpecter
Klaar voor vakantie, ben benieuwd wat dit doet met het verbruik / bereik. Gelukkig reizen we in twee delen, eerst naar Zeeland (vanuit de achterhoek) en daarna nog een uurtje of 3 Frankrijk in, later in de week.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/alQCHO3sSzclgna0DECj6fWAK-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sTgK4Z2PJS3EbMpyNo1stOM9.jpg?f=fotoalbum_large

• daniel14
Paku schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:58:
[...]

Gebruik van het knipperlicht weet ik niet, niet geprobeerd. }:O

Maar na de laatste update heb ik wel dat de radio (DAB+) niet meer meteen gaat spelen als ik instap. Ik moet een paar keer keer van zender wisselen lijkt het. Of het is een ~30 seconden vertraging ongeveer voordat ie begint. Misschien dat initialiseren van sound wat langer duurt in deze versie. Volgens mij heb ik het ook al eens bij Spotify gehad.
Dat probleem ervaar ik ook, of ik moet op play duwen, of inderdaad even van zender wisselen

• Freakie1NL
  • Laatst online: 20:58

Freakie1NL

Grote Baas

Zijn er hier trouwens users die ervaring hebben met het na aflevering (laten) monteren van die officiële trekhaak. Dus werkbaar met de knop in de achterbak.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• kramon
Freakie1NL schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:59:
Zijn er hier trouwens users die ervaring hebben met het na aflevering (laten) monteren van die officiële trekhaak. Dus werkbaar met de knop in de achterbak.
Meerdere mensen hier. Gewoon bij dealer laten doen. Krijg je hetzelfde als vanaf ‘de fabriek’, inclusief het knopje. Ze worden namelijk niet op de fabriek gemonteerd, sowieso niet. Gebeurt in Beesd of dealer.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

TheVoidSpecter schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:12:
Klaar voor vakantie, ben benieuwd wat dit doet met het verbruik / bereik. Gelukkig reizen we in twee delen, eerst naar Zeeland (vanuit de achterhoek) en daarna nog een uurtje of 3 Frankrijk in, later in de week.

[Afbeelding]
Ik gok op 1,5 x het normale verbruik.

Hier 3 fietsen op het dak en met 106km/h op de ACC kwam ik uit op 32kWh/100km :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JijX_XhxPeXWYyXkH8nGKSihCLE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w1HbdjUg2Tg8UjCjv7FwU6bX.jpg?f=fotoalbum_large

Fijne vakantie!

www.google.nl

• PvS_68
GuiltyNL schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:02:
[...]

Ik heb nooit een Polestar logootje in de notification bar gezien, Ook niet toen het wel werkte. Maar ja dat is inmiddels wat app-versies geleden, dus misschien is dat later pas gekomen.

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
iPhone hier, totaal onbetrouwbaar. Werkt maximaal een dag. Paar weken geleden nog eens een poging gedaan, maar kon toen helemaal niet koppelen.

Polestar support gebeld, maar “degene die daar verstand van had” was niet aanwezig. Ze zouden me op vrijdag terugbellen. Ben nooit gebeld.

Uiteindelijk via wat omwegen toch kunnen koppelen, maar de volgende dag was het weer afgelopen.

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 07:19
eLScha schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:25:
[...]

iPhone hier, totaal onbetrouwbaar. Werkt maximaal een dag. Paar weken geleden nog eens een poging gedaan, maar kon toen helemaal niet koppelen.

Polestar support gebeld, maar “degene die daar verstand van had” was niet aanwezig. Ze zouden me op vrijdag terugbellen. Ben nooit gebeld.

Uiteindelijk via wat omwegen toch kunnen koppelen, maar de volgende dag was het weer afgelopen.
Blijf bij de betrouwbare "sleutel" 8)7

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 23:11

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Sinds mijn eCall probleem werd verholpen laat de app de parkeerlocatie niet meer zien.
Is er iets wat ik weer aan moet zetten?

• daniel14
dagobert1966 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:36:
Sinds mijn eCall probleem werd verholpen laat de app de parkeerlocatie niet meer zien.
Is er iets wat ik weer aan moet zetten?
Heb hetzelfde nadat die bij volvo is geweest is dat het enigste wat het niet doet, maar mis het ook niet echt, ik weet wel waar mijn auto staat :P

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 23:11

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

daniel14 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:39:
[...]

Heb hetzelfde nadat die bij volvo is geweest is dat het enigste wat het niet doet, maar mis het ook niet echt, ik weet wel waar mijn auto staat :P
:)
De monteur sprak van een software downgrade op de Tcam module.
Wellicht dat daarom dit niet meer werkt

• BlacKstaR-
eLScha schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:25:
[...]

Wat bij mij werkt. Is de een nieuw admin profiel aanmaken in de auto. Koppelen met telefoon. Vervolgens. In de app alle profielen die zijn gekoppeld verwijderen. Daarna de Bluetooth profielen verwijderen uit je telefoon. Vervolgens in je auto ook je bluetooth profiel verwijderen.

Vervolgens inloggen op je normale auto profiel in de Polestar. Bluetooth koppelen, digital key koppelen (stappen volgen) en dan werkt het weer. Heb net dit zelf gedaan en alles werkt weer prima. Lag aan de IOS update. Heb zelf de 11 pro.

• JTHZZ

[Afbeelding]
Dit ziet eruit als een aerodynamische nachtmerrie dus ik gok op 35kWh/100.
Kun je dat stoeltje er niet af halen??

• WiMe65
  • Laatst online: 25-10 08:33
Is er iemand die zowel in Waze (via Apple Car Play) en Google Maps (via AAOS) tegelijkertijd kan navigeren?

Ik vind het namelijk irritant dat het scherm op het dashboard leeg blijft op het moment dat ik een route in Waze gebruik. De route in GM wordt er dan uitgegooid.

• daniel14
dagobert1966 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:45:
[...]

:)
De monteur sprak van een software downgrade op de Tcam module.
Wellicht dat daarom dit niet meer werkt
Zou het kunnen verklaren, het gekke is dat ik toevallig 1 keer nog heb gezien dat die het wel deed :?

• PvS_68
BlacKstaR- schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:02:
[...]

Wat bij mij werkt. Is de een nieuw admin profiel aanmaken in de auto. Koppelen met telefoon. Vervolgens. In de app alle profielen die zijn gekoppeld verwijderen. Daarna de Bluetooth profielen verwijderen uit je telefoon. Vervolgens in je auto ook je bluetooth profiel verwijderen.

Vervolgens inloggen op je normale auto profiel in de Polestar. Bluetooth koppelen, digital key koppelen (stappen volgen) en dan werkt het weer. Heb net dit zelf gedaan en alles werkt weer prima. Lag aan de IOS update. Heb zelf de 11 pro.
En dat is precies de reden waarom ik er klaar mee ben

• ARR63
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-09 06:51
BlacKstaR- schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:02:
[...]

Dit heb ik ook gedaan na advies Polestar een paar maand geleden en werkt inderdaad feilloos.

• GuiltyNL

[Afbeelding]
Ik heb eerder zo gereden, met dezelfde fietsendrager en bij mij viel het verbruik erg mee. Ik kwam op 22 kWh/100km uit voor een rit van 200 kilometer.

En dat met mijn auto die op kortere stukken veel dorstiger is dan andere P2's!

[ Voor 5% gewijzigd door GuiltyNL op 27-07-2022 16:31 ]

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:25
Niel1991 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:25:

Bij mij ging het achter niet om een kraak, maar meer een 'tik'. En dan alleen als er snel ingeveerd moest worden zoals bij drempels. Eerst zijn Ohlins vervangen. Ging 2 maanden goed. Toen toch weer diezelfde tik. Laatst is er iemand bij geweest van Volvo (vanwege een kraak in de wielophanging aan de voorkant) en ik meen dat die toen aan heeft gegeven dat de achterassen vervangen moesten worden. Dat is nu een paar maanden terug en ik rij (achter) nog steeds zonder bijgeluiden.

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-10 11:37
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:19:
[...]

Hier 3 fietsen op het dak en met 106km/h op de ACC kwam ik uit op 32kWh/100km :+

Fijne vakantie!
Bij mij met drie racefietsen op het dak over 2400km, incl enkele bergen in Frankrijk en Zwitserland, 25kWh gemiddeld. Meestal op de snelweg 110-115 op de cruise control gereden.

De Col du Glandon met gemiddeld een goede 50kWh omhoog gereden. Bij het afdalen had ik onderaan 6% meer in de accu :)

[ Voor 12% gewijzigd door RobboNL op 27-07-2022 19:17 ]

• huubv
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-05-2024
NickSsss schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:25:
De Carplaybox werkt! en dus Wireless carplay ook. heb via een update van de leverancier de firmware kunnen updaten. eerste ervaring is erg goed, start snel op, reageert snel op veeg en aanraak bewegingen en de extra functionaliteit is mega.
in principe maak je dus gebruik van de wired carplay functionaliteit om van het infotainment scherm een android tablet te maken.
wireless carplay lijkt vooralsnog precies zo te werken al via het kabeltje, merk geen verschil, lijkt net zo snel en stabiel.
je kan alle "normale" tablet apps installeren" (Netflix, prime, nu.nl, youtube, flitsmeister, Waze, outlook, chrome etc) en je kan de apps in split screen tonen.
Ik heb de CarlinKit ook binnen, alleen bij mij werkt hij ook niet. Waar vandaan had je die firmware update gedownload of moet je dat aan de leverancier vragen?

• TheVoidSpecter
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:19:
[...]

[Afbeelding]

Fijne vakantie!
Ik kwam op de heenweg vandaag uit op 23,7 kw/h op het totale traject. Op de snelweg deed ie 25 kw/h zag ik. Op zich prima verbruik wat mij betreft met deze aerodynamische beperkingen...

• TheVoidSpecter
JTHZZ schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:08:
[...]

Dit ziet eruit als een aerodynamische nachtmerrie dus ik gok op 35kWh/100.
Kun je dat stoeltje er niet af halen??
Kan, maar liever niet. Het verbruik is mij niet tegen gevallen, haal je toch met gemak iets meer dan 300 km op een volle lading.

• TheVoidSpecter
RobboNL schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:15:
[...]

Bij mij met drie racefietsen op het dak over 2400km, incl enkele bergen in Frankrijk en Zwitserland, 25kWh gemiddeld. Meestal op de snelweg 110-115 op de cruise control gereden.

De Col du Glandon met gemiddeld een goede 50kWh omhoog gereden. Bij het afdalen had ik onderaan 6% meer in de accu :)
Gaaf! Hier hetzelfde: veel 105 aangehouden als standaard cruise, af en toe inhalen met 110/115.

• Niel1991
sandervd00 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:18:
[...]

Bij mij ging het achter niet om een kraak, maar meer een 'tik'. En dan alleen als er snel ingeveerd moest worden zoals bij drempels. Eerst zijn Ohlins vervangen. Ging 2 maanden goed. Toen toch weer diezelfde tik. Laatst is er iemand bij geweest van Volvo (vanwege een kraak in de wielophanging aan de voorkant) en ik meen dat die toen aan heeft gegeven dat de achterassen vervangen moesten worden. Dat is nu een paar maanden terug en ik rij (achter) nog steeds zonder bijgeluiden.
Ze gaan het probleem nu escaleren naar de technische dienst in Zweden. Benieuwd wat dat zal opbrengen. Het is alleszins bloed-irritant.

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:25
Niel1991 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:15:
[...]

Ze gaan het probleem nu escaleren naar de technische dienst in Zweden. Benieuwd wat dat zal opbrengen. Het is alleszins bloed-irritant.
Ja eens. Ik heb nog steeds (alweer) en probleem voor. Gekraak. Gaat ook weer terug naar de garage. 3e of 4e keer.
Pagina: 1 ... 103 ... 224 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.