• Hermanbbbb
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-10 14:10

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

WiMe65 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:06:
[...]

Nu inderdaad ook door Polestar gecommuniceerd via FB
Iemand enig idee wat er bedoeld wordt met onderstaande?
Note: To support this software release the sharing of information between your car and other vehicles via our cloud service will be temporarily disabled if it was activated before. Your earlier privacy settings will remain when data sharing is enabled again. The temporary change applies only to cars in Europe and North America.
Valt me (nu pas) op dat het er bij release 2.2 ook al bij stond - maar daarvoor nog niet. Een technische reden kan het niet hebben, anders zou dit niet beperkt zijn tot alleen de Europese en Amerikaanse markt. Dus blijkbaar is er een juridische reden. Is het om ons te beschermen tegen data sharing met de Chinese overheid of zo?

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-10 08:33
Hermanbbbb schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:12:
[...]

Iemand enig idee wat er bedoeld wordt met onderstaande?

[...]

Valt me (nu pas) op dat het er bij release 2.2 ook al bij stond - maar daarvoor nog niet. Een technische reden kan het niet hebben, anders zou dit niet beperkt zijn tot alleen de Europese en Amerikaanse markt. Dus blijkbaar is er een juridische reden. Is het om ons te beschermen tegen data sharing met de Chinese overheid of zo?
Informatie sharing between vehicles. Was dat niet dat als jouw auto een glad wegdek constateert hij (of zij?, ben daar heel voorzichtig mee tegenwoordig :) ) de volvo-achtige auto’s in de omgeving waarschuwt? Ik kan me zo’n melding afgelopen winter herinneren.

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:40
WiMe65 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:06:
[...]

Nu inderdaad ook door Polestar gecommuniceerd via FB
Hey, community members!
Our next software update P2.3 is here to bring some smaller adjustments and improvements to your cars. We'll make another announcement once this patch goes live OTA, but until then, the update is already available for manual installation at service point visits.

You can read more about the P2.3 update here: https://plstr.car/xo9

Wel jammer dat het 90/100% SOC probleem nog niet is opgelost. Ben geen programmeur maar lijkt me geen rocket science om dat te fixen.
Dat SoC probleem heb ik helemaal in het begin (begin 2021) eens gehad. Daarna nooit meer.... tot vanmorgen. Eergisteravond ervoor op 90% gezet ivm rit van 300km. Gisteravond thuis weer op 80% gezet en aan de laadpaal gehangen. Vanmorgen bleek hij te zijn opgeladen tot 90%.
Het enige dat ik erbij kan verzinnen is dat ik erachter gekomen ben dat de app op de telefoon uitgelogd was Vlgs mij eergisteren, maar dat weet ik niet meer zeker. Dan zou de app bij het opnieuw connecten de setting overruled moeten hebben...

Wie zal het zeggen.

• Hermanbbbb

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

WiMe65 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:27:
[...]

Informatie sharing between vehicles. Was dat niet dat als jouw auto een glad wegdek constateert hij (of zij?, ben daar heel voorzichtig mee tegenwoordig :) ) de volvo-achtige auto’s in de omgeving waarschuwt? Ik kan me zo’n melding afgelopen winter herinneren.
Ja, dat dacht ik ook. Of als hen (;-)) een file constateert. Maar ik begrijp niet helemaal waarom dat in sommige jurisdicties tijdelijk stilgelegd wordt.

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-11 09:09
PvS_68 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:35:
[...]

Dat SoC probleem heb ik helemaal in het begin (begin 2021) eens gehad. Daarna nooit meer.... tot vanmorgen. Eergisteravond ervoor op 90% gezet ivm rit van 300km. Gisteravond thuis weer op 80% gezet en aan de laadpaal gehangen. Vanmorgen bleek hij te zijn opgeladen tot 90%.
Het enige dat ik erbij kan verzinnen is dat ik erachter gekomen ben dat de app op de telefoon uitgelogd was Vlgs mij eergisteren, maar dat weet ik niet meer zeker. Dan zou de app bij het opnieuw connecten de setting overruled moeten hebben...

Wie zal het zeggen.
Was de truc niet om 2x het gewenste percentage aan te passen … dus van 90 naar ‘iets anders dan 80’ naar 80?!
Tot op heden heb ik dat gedaan en heeft altijd gewerkt 🤔

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 19:20
Nou, na maanden in de veronderstelling te zijn geweest dat mijn MY22 SRSM alle kinderziektes wel te boven was, bleek ik toch wat te naïef. Bij een kilometerstand van 23.000 eind mei liet hij mij opeens staan midden in de nacht langs de A1: 'Fout in aandrijflijn, stop het voertuig'. Moet eerlijk toegeven dat ik ook flink aan het doortrappen was, maar schijnbaar heb ik het accupakket overhit doen raken. Terwijl de sleepwagen onderweg was heb ik weer geprobeerd de auto te starten, en na 20 minuten reed deze weer. Sindsdien meerdere problemen gehad, voornamelijk met snelladen op lange ritten. De eerste keer ging vaak nog prima, maar vanaf de tweede keer kreeg ik foutmeldingen rond de 30-50%. Het laden stopte er dan mee en ik kreeg 'laadfout' in het scherm. In veel van de gevallen was opnieuw aankoppelen de oplossing, maar het kwam ook wel eens voor dat hij met geen mogelijkheid verder wilde laden. Niet erg comfortabel als je in een land met een vrij lage snelladerdichtheid staat als Frankrijk en je auto wil niet verder laden dan 30%. Af en toe ging de laadfout gepaard met de melding: 'Fout in aandrijflijn, service dringend vereist'. De auto reed echter wel zonder enig probleem. Deze melding kwam af en toe ook at random bij het opstarten van de auto in de morgen. Ben er 3(!) keer mee naar Volvo Niham in Den Haag geweest, maar veel meer dan wat koelvloeistof bijvullen en de computer resetten deden ze niet. Ook frustrerend dat ik het bovenstaande verhaal uitgebreid heb uitgelegd, en vervolgens op de werkbrief slechts het woordje 'snellaadproblemen' staat. Elke keer de auto weer opgehaald met de comment: 'Ja, hier doet ie het wel'. Toen bij de laatste keer de werkplaatsmanager laconiek zei: 'Ja meneer, we hebben rijders die voor hun eerste beurt al 4x binnen zijn geweest, en rijders die zonder enig probleem 50.000 kilometer halen, wij weten ook niet waarom', ben ik het vertrouwen in Niham een beetje verloren. Na 3 werkplaatsbezoeken en 10K extra op de teller vervolgens Polestar support gebeld en het verhaal uitgelegd. Vervolgens hebben zij mij naar Volvo Hooftman in Alphen aan de Rijn gestuurd. Hier werd ik keurig te woord gestaan en hebben we samen even door de problematiek heen gepraat. Zij hebben uiteindelijk wel iets gevonden wat daadwerkelijk defect bleek te zijn: het kleppenhuis van de koelinstallatie. Een van de kleppen bleef schijnbaar af en toe hangen. Dit verklaart ook waarom hij het soms wel en soms niet niet deed. Was overigens de eerste keer dat ze dit probleem bij een Polestar hebben geconstateerd (in ieder geval bij Hooftman)

TL;DR: Mocht je (inconsistente) snellaadproblemen hebben en/of mocht je voertuig ooit stil vallen hebben met de melding 'fout in aandrijflijn', dan kan dat duiden op een temperatuur gerelateerd probleem en is er wellicht iets met het kleppenhuis van de koelinstallatie.

• Fismeister
In de week dat ik 'm kwijt was overigens een MY22 LRDM mee gehad, wel een feestje zeg die 408PK. Viel me wel op dat het verbruik een stukje hoger lag dan bij de SRSM, en dat kwam niet alleen door het sporadische extra stoplichtsprintje. Op de dagelijkse ritten waar ik met mijn SRSM met gemak onder de 17kWh/100km kom, met een vrij sportieve rijstijl, kwam ik met de LRDM nauwelijks onder de 20kWh. Maakt ook dat de praktijkrange van een SRSM praktisch niet veel lijkt te verschillen met een LRDM.

• K2.
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-06 11:11

K2.

ik vertrek dit weekend naar Friesland (Oosterwolde) voor een weekje fietsvakantie en zal voor de eerste keer met de P2 moeten snelladen, benieuwd hoe de reis zal verlopen en zal mijn ervaringen hier later delen.
reis vertrekt vanuit België en gaat via Antwerpen de grens over.
is er een voorkeur van reisweg naar het noorden van Nederland? via Zwolle of via Lelystad?
zelf had ik gedacht om via Lelystad te rijden en een snellader te gebruiken aan het Shell tankstation thv hotel De Lepelaar, daar staan zowel snelladers van Shell als van Fastned.
iemand ervaring met deze reisweg/laadstation?
alvast dank!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
K2. schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:55:
ik vertrek dit weekend naar Friesland (Oosterwolde) voor een weekje fietsvakantie en zal voor de eerste keer met de P2 moeten snelladen, benieuwd hoe de reis zal verlopen en zal mijn ervaringen hier later delen.
reis vertrekt vanuit België en gaat via Antwerpen de grens over.
is er een voorkeur van reisweg naar het noorden van Nederland? via Zwolle of via Lelystad?
zelf had ik gedacht om via Lelystad te rijden en een snellader te gebruiken aan het Shell tankstation thv hotel De Lepelaar, daar staan zowel snelladers van Shell als van Fastned.
iemand ervaring met deze reisweg/laadstation?
alvast dank!
Heb je ook een Plugsurfing pas? Dan kan je voor een beter tarief bij Ionity laden (0,35 Euro per kW)

Tevens zou ik de route in ABRP gooien en kijken waar die mee komt (en dan overnemen in maps voor de navigatie :)

• K2.

K2.

petervanstuiven schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:03:
[...]

Heb je ook een Plugsurfing pas? Dan kan je voor een beter tarief bij Ionity laden (0,35 Euro per kW)

Tevens zou ik de route in ABRP gooien en kijken waar die mee komt (en dan overnemen in maps voor de navigatie :)
yup heb de pas en had al gekeken om gebruik te maken van de korting, maar er zijn geen Ionity laders vanaf Utrecht helaas. ik denk dat Utrecht misschien wat te vroeg op de reisweg komt? zal het in elk geval opnemen in route en zien wat de soc op dat moment is.

• Niel1991
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 17:22
Fismeister schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:22:
Nou, na maanden in de veronderstelling te zijn geweest dat mijn MY22 SRSM alle kinderziektes wel te boven was, bleek ik toch wat te naïef. Bij een kilometerstand van 23.000 eind mei liet hij mij opeens staan midden in de nacht langs de A1: 'Fout in aandrijflijn, stop het voertuig'. Moet eerlijk toegeven dat ik ook flink aan het doortrappen was, maar schijnbaar heb ik het accupakket overhit doen raken. Terwijl de sleepwagen onderweg was heb ik weer geprobeerd de auto te starten, en na 20 minuten reed deze weer. Sindsdien meerdere problemen gehad, voornamelijk met snelladen op lange ritten. De eerste keer ging vaak nog prima, maar vanaf de tweede keer kreeg ik foutmeldingen rond de 30-50%. Het laden stopte er dan mee en ik kreeg 'laadfout' in het scherm. In veel van de gevallen was opnieuw aankoppelen de oplossing, maar het kwam ook wel eens voor dat hij met geen mogelijkheid verder wilde laden. Niet erg comfortabel als je in een land met een vrij lage snelladerdichtheid staat als Frankrijk en je auto wil niet verder laden dan 30%. Af en toe ging de laadfout gepaard met de melding: 'Fout in aandrijflijn, service dringend vereist'. De auto reed echter wel zonder enig probleem. Deze melding kwam af en toe ook at random bij het opstarten van de auto in de morgen. Ben er 3(!) keer mee naar Volvo Niham in Den Haag geweest, maar veel meer dan wat koelvloeistof bijvullen en de computer resetten deden ze niet. Ook frustrerend dat ik het bovenstaande verhaal uitgebreid heb uitgelegd, en vervolgens op de werkbrief slechts het woordje 'snellaadproblemen' staat. Elke keer de auto weer opgehaald met de comment: 'Ja, hier doet ie het wel'. Toen bij de laatste keer de werkplaatsmanager laconiek zei: 'Ja meneer, we hebben rijders die voor hun eerste beurt al 4x binnen zijn geweest, en rijders die zonder enig probleem 50.000 kilometer halen, wij weten ook niet waarom', ben ik het vertrouwen in Niham een beetje verloren. Na 3 werkplaatsbezoeken en 10K extra op de teller vervolgens Polestar support gebeld en het verhaal uitgelegd. Vervolgens hebben zij mij naar Volvo Hooftman in Alphen aan de Rijn gestuurd. Hier werd ik keurig te woord gestaan en hebben we samen even door de problematiek heen gepraat. Zij hebben uiteindelijk wel iets gevonden wat daadwerkelijk defect bleek te zijn: het kleppenhuis van de koelinstallatie. Een van de kleppen bleef schijnbaar af en toe hangen. Dit verklaart ook waarom hij het soms wel en soms niet niet deed. Was overigens de eerste keer dat ze dit probleem bij een Polestar hebben geconstateerd (in ieder geval bij Hooftman)

TL;DR: Mocht je (inconsistente) snellaadproblemen hebben en/of mocht je voertuig ooit stil vallen hebben met de melding 'fout in aandrijflijn', dan kan dat duiden op een temperatuur gerelateerd probleem en is er wellicht iets met het kleppenhuis van de koelinstallatie.
Ik krijg sinds een tweetal weken melding dat ik een afspraak moet maken voor onderhoud. Dat heb ik intussen ook gedaan. Afgelopen weekend was ik in de Ardennen en daar kreeg ik de melding dat de aandrijflijn service vereiste. Ik dacht dat het te maken had met het feit dat ik nog niet op onderhoud geweest was (afspraak staat overigens wel al in de agenda). Hopelijk ook geen echte problemen met de aandrijflijn.

• Fismeister
Niel1991 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:22:
[...]

Ik krijg sinds een tweetal weken melding dat ik een afspraak moet maken voor onderhoud. Dat heb ik intussen ook gedaan. Afgelopen weekend was ik in de Ardennen en daar kreeg ik de melding dat de aandrijflijn service vereiste. Ik dacht dat het te maken had met het feit dat ik nog niet op onderhoud geweest was (afspraak staat overigens wel al in de agenda). Hopelijk ook geen echte problemen met de aandrijflijn.
Die meldingen staan los van elkaar. De 30K onderhoudsbeurt is niets meer dan even een korte check van de vloeistoffen, de remmen, ruitenwisserbladen etc. Dus sowieso wel een goed idee om ze wat dieper in die melding te laten duiken. Al is het wel een melding die veel dingen kan betekenen, heb 'm al meerdere malen voorbij zien komen op dit forum.

• Niel1991
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 17:22
Fismeister schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:25:
[...]

Die meldingen staan los van elkaar. De 30K onderhoudsbeurt is niets meer dan even een korte check van de vloeistoffen, de remmen, ruitenwisserbladen etc. Dus sowieso wel een goed idee om ze wat dieper in die melding te laten duiken. Al is het wel een melding die veel dingen kan betekenen, heb 'm al meerdere malen voorbij zien komen op dit forum.
Bedankt, ik heb het al meteen uitdrukkelijk doorgegeven aan de garage. ;)

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Autocar heeft betere kiekjes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JAL7v1WWklsp6gzZ8JqSzW-qKGQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ey2m9HCk2UoGQngJsgwaEecm.webp?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fxGKt4ggXlidvQ8-LWpMsJUYUE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lFQa1trGFliYu1oshmTLtZYZ.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXQT3m_AFsSUf4BWchpdeV44wWo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A43QIQHV4JZk6Ea8Ht9eezMY.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xAZob4bYCH7BmsFHDgPdSPUbbj0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WEpKm3pEVBs9OIO5EtU5sAwh.webp?f=fotoalbum_large

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:49
Lijkt het maar of staat die echt ongelofelijk laag op de laatste foto?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
Rene schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:07:
Lijkt het maar of staat die echt ongelofelijk laag op de laatste foto?
Lijkt zo, hij neemt een bocht naar rechts welke ook nog eens een verkanting heeft.
Vergelijk het maar met de foto erboven, daar staat ie hoger.

[ Voor 10% gewijzigd door Rickkie600 op 07-09-2022 14:08 ]

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:04

Pixeltje

Woo-woohoo!

Een verrassing en weer een vertraging.. net wel een hele vriendelijke dame via de chat gesproken over de 'geschatte' leverdatum. Kennelijk is er toch een MY2023 besteld, dat was nieuw voor mij omdat ik de order voor de auto geplaatst heb begin maart dit jaar (MY2022). De leasemaatschappij is dat kennelijk vergeten en heeft pas eind mei de order doorgegeven aan Polestar.

Leverdatum toen juli, juli werd november, november werd december. Gister nog over gebeld en toen gaf support aan dat de auto gemaakt is (zie ook een VIN) en dat hij onderweg naar NL komt. Aankomst in november en uitlevering aan mij in december. Nu staat in de app januari en dat is dus net bevestigd door de dame op de chat.

Heb onwijs veel zin in de auto maar het hele proces ernaartoe is wel licht frustrerend op deze manier.. ik begrijp dat het waarschijnlijk nog snel is afgezet tegenover andere merken, en deels een foutje van de leasemij is, maar dat constant verschuiven van de afleverdatum is wel jammer.

[ Voor 7% gewijzigd door Pixeltje op 07-09-2022 14:17 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-11 08:40
Rickkie600 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:08:
[...]

Lijkt zo, hij neemt een bocht naar rechts welke ook nog eens een verkanting heeft.
Vergelijk het maar met de foto erboven, daar staat ie hoger.
Maar nog steeds lager dan de standaardhoogte nu (lijkt het)...

• Rickkie600
Lijkt er wel op

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/irKQGVgF7VDS0wanhLi76fXKT70=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gk7WzaNkp6vh0EX8UjFeTtNI.png?f=fotoalbum_large

• otomoxd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-09 18:00
Pixeltje schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:15:
Een verrassing en weer een vertraging.. net wel een hele vriendelijke dame via de chat gesproken over de 'geschatte' leverdatum. Kennelijk is er toch een MY2023 besteld, dat was nieuw voor mij omdat ik de order voor de auto geplaatst heb begin maart dit jaar (MY2022). De leasemaatschappij is dat kennelijk vergeten en heeft pas eind mei de order doorgegeven aan Polestar.

Leverdatum toen juli, juli werd november, november werd december. Gister nog over gebeld en toen gaf support aan dat de auto gemaakt is (zie ook een VIN) en dat hij onderweg naar NL komt. Aankomst in november en uitlevering aan mij in december. Nu staat in de app januari en dat is dus net bevestigd door de dame op de chat.

Heb onwijs veel zin in de auto maar het hele proces ernaartoe is wel licht frustrerend op deze manier.. ik begrijp dat het waarschijnlijk nog snel is afgezet tegenover andere merken, en deels een foutje van de leasemij is, maar dat constant verschuiven van de afleverdatum is wel jammer.
De mijne is origineel ook eind maart/begin april door de leasemaatschappij besteld, maar daarna aangepast naar een MY23. Wel raar dat je al een VIN hebt (en de auto dus geproduceerd is) maar dat hij er toch pas januari zou zijn? Doen ze nu minder shipments misschien? Bij mijn bestelling is het VIN eind juli ongeveer verschenen, ergens begin augustus op de boot, en zou nu volgens wat ik begrepen heb in de komende week/weken moeten toekomen in Zeebrugge. Site zelf geeft 7 oktober aan als estimated delivery date.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:04

Pixeltje

Woo-woohoo!

otomoxd schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:22:
[...]

De mijne is origineel ook eind maart/begin april door de leasemaatschappij besteld, maar daarna aangepast naar een MY23. Wel raar dat je al een VIN hebt (en de auto dus geproduceerd is) maar dat hij er toch pas januari zou zijn? Doen ze nu minder shipments misschien? Bij mijn bestelling is het VIN eind juli ongeveer verschenen, ergens begin augustus op de boot, en zou nu volgens wat ik begrepen heb in de komende week/weken moeten toekomen in Zeebrugge. Site zelf geeft 7 oktober aan als estimated delivery date.
First world problem, i know, maar inderdaad beetje raar. Ding komt vanzelf en vooralsnog hoop ik op een last minute plekje op de eerstvolgende boot en stiekem toch dit jaar rijden :+

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Rickkie600
Geen idee of dit al eens voorbij is gekomen, maar voor degene die (vaker) een TCAM reset nodig hebben, een mooi alternatief om de backup batterij een plek te geven:
YouTube: Polestar 2 TCAM Reset and Hack

Uiteraard zou het mooi zijn dat het niet meer nodig is na de P2.3 update...

• xsive

xsive

ii

FYI

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hIdsadMyCjizQ0B5yvME97ac6dw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TTPR1YrXcaGOKZpufSgbLnwj.jpg?f=fotoalbum_large

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-11 13:22

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

O, top.
Gisterenavond heb ik er nog aan gedacht dit te melden bij Polestar. Maar dat is al gedaan. _/-\o_

Op de weg van Luxemburg naar huis stond de cc op 123 km/u. Zal net iets onder de 120 zijn in werkelijkheid. Bergaf ging ik met een lekker vaartje van 127 km/u naar beneden. Precies daar waar de flitspalen staan... Ik verwacht dat dat net iets teveel was maar kon nog op tijd afremmen.

4km/u Is best een grote afwijking bergaf.
Bergop doet ie het wel netjes trouwens.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

• xsive

xsive

ii

Paku schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:55:
[...]

O, top.
Gisterenavond heb ik er nog aan gedacht dit te melden bij Polestar. Maar dat is al gedaan. _/-\o_

Op de weg van Luxemburg naar huis stond de cc op 123 km/u. Zal net iets onder de 120 zijn in werkelijkheid. Bergaf ging ik met een lekker vaartje van 127 km/u naar beneden. Precies daar waar de flitspalen staan... Ik verwacht dat dat net iets teveel was maar kon nog op tijd afremmen.

4km/u Is best een grote afwijking bergaf.
Bergop doet ie het wel netjes trouwens.
Graag gedaan. Toch denk ik dan: ook mailen, dan komt er wellicht meer vaart in oOo

Heb toch betaald voor die verlichting, vind het toch minder sfeervol aan boord zo

[ Voor 5% gewijzigd door xsive op 08-09-2022 12:57 ]

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-11 16:35
Had vandaag mn 30k beurt en heb ook 2.3 gelijk gekregen. Opvallende dingen:

De auto maakt eindelijk geluid als je langzaam rijdt! Voorheen was ik altijd een grote sluipmoordenaar in de wijk hier maar nu is het gezoem echt goed hoorbaar bij lage snelheden.

Polestar account was weg uit accounts en ook de app deed het niet meer. Na het terugzetten van het account in de auto en de app opnieuw inloggen werkt het gelukkig allemaal weer.

• xsive

xsive

ii

FYI als vervolgmail

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wR0QZqyqQB3ZEPNAxnd61M4Kjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kkvuGwzYcf2gDGOP6mJwnWYz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door xsive op 08-09-2022 16:53 ]

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-11 13:11
Gisteren eerste servicebeurt gehad door van Roosmalen 's-Hertogenbosch. Moet eerlijk zeggen TOP!
Update naar 2.3. Auto-onderhoud, inclusief nieuwe wisserbladen, van binnen en buiten schoongemaakt, en gratis opgeladen terug in ontvangst mogen nemen. Hulde!

• k-jah
  • Laatst online: 19:13
Iemand al ervaring met de PS app en iOS 16?

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-11 10:55
k-jah schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:55:
Draai iOS 16 al een hele tijd in Developer Beta. Kan je vertellen dat de Polestar app even traag en onbetrouwbaar is als altijd :P

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Zojuist iPhone geupdate en de PS app doet het gewoon als voorheen. Zojuist nog getest om de klimaattimer weer eens in te stellen want ook vanmorgen zoop de auto de kWh's uit de accu de eerste paar kilometers (>30kWh/100km), die kan hij beter nog ff uit de laadpaal trekken :+

www.google.nl

Verwijderd

Mijn app doet helemaal niks meer. Ik heb iOS16 beta gebruikt. Daarop heeft het in het begin wel gewerkt. Digital Key heeft hier nog nooit gewerkt. Nu moet ik sowieso weer opnieuw koppelen dus wie weet werkt de DK nu ook.

Ik ben ook super tevreden met de P2. Heb deze nu ook 2 jaar. Het innovatieve deel van de P2 valt mij wel tegen (Google, apps, app op telefoon, digital key, 2 jaar wachten op CarPlay) maar daar heb ik me bij neergelegd.

• Cello66
  • Laatst online: 31-10 00:19
Hoorde zojuist van Polestar dat de P2.3 is ingetrokken. Er is dus wel wat mis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxIxdRMpjrRjJeDahpvdJdX-JUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MtTj4s5dvVdoYqxeaJIiau4H.jpg?f=fotoalbum_large

P2 Launch Edition Void 20”

• VidaR-9
  • Laatst online: 22:30
Cello66 schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:46:

[Afbeelding]
Was bij 2.2 toch ook al. Gaat lekker

• k-jah
Ja, ik! :+
Alles werkt, en nog steeds relatief snel.

• P2Hattem
k-jah schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:26:
[...]

Ja, ik! :+
Alles werkt, en nog steeds relatief snel.
Same here! Met de beta geen issues gehad, de communicatie tussen app en auto was niet beter/slechter dan met IOS 15.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• diabyte
  • Laatst online: 22:03

[Afbeelding]
Oh, fijn is dat. Ik maak net 10 minuten geleden een afspraak met de dealer om morgen te laten upgraden. Is bij hen nog niet bekend dan blijkbaar :+

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-11 07:33
Gisteren iOS geupdate van 15 naar 16. Alles werkt nog naar behoren.

XPENG G9 Performance 2024

• VidaR-9
kramon schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:11:
Gisteren iOS geupdate van 15 naar 16. Alles werkt nog naar behoren.
Alles werkt nog naar behoren hetzelfde.

FTFY

• JTHZZ
  • Laatst online: 22:11

[Afbeelding]
Wel een beetje raar dat dan Polestar zojuist nog gewoon op Facebook aangeeft dat de OTA nu gaat beginnen. Ik weet niet van wie je dit bericht hebt maar lijkt me dat de update gewoon doorgaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzN3HXcjc_blQoEV7jTH6ql9mCc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WnjwAVoGXkZsVU3ZzOQ0ZIjg.jpg?f=fotoalbum_large

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-11 13:56
JTHZZ schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:46:
[...]

Wel een beetje raar dat dan Polestar zojuist nog gewoon op Facebook aangeeft dat de OTA nu gaat beginnen. Ik weet niet van wie je dit bericht hebt maar lijkt me dat de update gewoon doorgaat.
[Afbeelding]
Ik ben morgen bij de garage en laat jullie weten of ik 2.3 krijg of dat deze inderdaad is teruggetrokken.

• Cello66
  • Laatst online: 31-10 00:19
JTHZZ schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:46:
[...]

Ik vond het ook raar.
Het was Polestar Support zelf waarmee ik contact had, vanwege de app die bij mij nu dood is.

P2 Launch Edition Void 20”

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48

[Afbeelding]
Ik kreeg gistermiddag rond kwart voor zes een melding of ik wilde downloaden, dus dat strookt niet met dit bericht. Installatiemelding daarna overigens nog niet gehad, maar was een zeer kort ritje.

• weghorst
  • Laatst online: 05-07-2023
Recent heb ik mijn apple geupdate naar 16, en zit met flitsmeister in de Testflight groep. Sinds de update heb ik de volgende bug; Als ik rijd, flitsmeister aan heb en een telefoontje heb gepleegd (en dus op hang) blijft de auto het geluid kanaal op de telefoon houden ipv dat hij terug gaat naar de auto waar ik bv radio of Spotify op speel. Enige manier om dit eraf te krijgen is om de bluetooth verbinding te verbreken. Iemand tips?

• VidaR-9
gerrit105 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:52:
[...]

Ik kreeg gistermiddag rond kwart voor zes een melding of ik wilde downloaden, dus dat strookt niet met dit bericht. Installatiemelding daarna overigens nog niet gehad, maar was een zeer kort ritje.
Hier vanochtend tijdens langere rit gedownload. En kreeg net installatiemelding. Nog niet aangezet btw, is en ook niet geheel duidelijk wat t issue met 2.3 nou zou zijn.

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:40
weghorst schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:56:
Recent heb ik mijn apple geupdate naar 16, en zit met flitsmeister in de Testflight groep. Sinds de update heb ik de volgende bug; Als ik rijd, flitsmeister aan heb en een telefoontje heb gepleegd (en dus op hang) blijft de auto het geluid kanaal op de telefoon houden ipv dat hij terug gaat naar de auto waar ik bv radio of Spotify op speel. Enige manier om dit eraf te krijgen is om de bluetooth verbinding te verbreken. Iemand tips?
Ik neem aan dat je geen Carplay gebruikt, maar enkel je telefoon via bluetooth op je auto hebt gekoppeld?
Als je dit probleem niet had voor de IOS upgrade is de kans groot dat het probleem daar zit. Je zou het eens kunnen testen in een andere (type) auto.

• Shorteh
  • Laatst online: 03-11 10:55
VidaR-9 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:43:
[...]

Hier vanochtend tijdens langere rit gedownload. En kreeg net installatiemelding. Nog niet aangezet btw, is en ook niet geheel duidelijk wat t issue met 2.3 nou zou zijn.
Hier ook klaar voor installatie. Ga 'm zo als ik thuis ben even installeren, ben benieuwd!

• VidaR-9
Shorteh schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:41:
[...]

Hier ook klaar voor installatie. Ga 'm zo als ik thuis ben even installeren, ben benieuwd!
Als ik de release noties lees veranderd er niets merkbaars.

• diabyte
Vanochtend 2.3 in de garage geinstalleerd. Nu duimen dat de eCall melding wegblijft en ein-de-lijk eens Carplay testen (zat vast op 2.0 na downgrade ivm de eCall meldingen).

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:59
Vanmiddag 2.3 geïnstalleerd en krijg zojuist tijdens het stilstaan voor het verkeerslicht de melding Collision avoidance systeem niet beschikbaar, breng de auto naar de werkplaats….. ik laat hem wel een nachtje bezinnen op de oprit voordat ik moeite ga doen voor een afspraak

• VidaR-9
Ik wacht nog wel even dit keer. Voor de eerste keer overigens.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:02
guido66 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:41:
[...]

Voor diagnose bij de Volvo garage geweest: de on board charger is defect en moet worden vervangen, een nieuwe is besteld.

Voorlopig houd ik de P2 maar aan de granny (als die de geest geeft door de OBC van de P2, is het ook garantie bij dezelfde partij), en mag de Fiat aan de Zappi.
Nu 2 maanden later is het eindelijk opgelost. Vorige week heeft mijn P2 4 dagen in de garage gestaan, want men moest veel tests uitvoeren, om zeker te zijn dat het aan de OBC lag. Daar lag het volgens de garage niet aan en de motor van de stekkervergrendeling werd vervangen. Blijkbaar doet de importeur zeer moeilijk over nieuwe OBC’s onder garantie en moeten ze eerst 100% alle andere mogelijke oorzaken uitsluiten.

Dat was dus niet gelukt, want de 1e laadpoging van mij ging direct weer op 2 fasen. Dus meteen de auto weer 2 dagen kwijt en nu is de OBC dan echt vervangen en gaat het laden weer zoals het hoort, direct een stijgende lijn naar 11kW en geen tig keer afbreken en herstarten zoals de laatste maanden.

Nu ook in de garage naar 2.3 gegaan, nog geen verschil gemerkt in wat dan ook.

Na 6 dagen in 3 verschillende Volvo’s (XC40T2 - S90T8 recharge - V90B4) was het weer zalig om eindelijk weer in mijn P2 te rijden, ik kan nooit meer aan een benzine-auto wennen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door guido66 op 14-09-2022 19:10 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Net even een stukje in de P2 gereden met 2.3 erop.

Wat mij opviel was dat de Pixel LED koplampen direct binnen bebouwde kom (bij <30km/h) al aansprongen en functioneerden. Kan ook toeval zijn geweest door de schemering en het eerder donker worden maar het viel mij iig op.

Verder niets eigenlijk :+

www.google.nl

• P2Hattem
Had vandaag iets vreemds: na een drietal keren DC laden in Frankrijk wilde het knipperlicht maar 1 keer knipperen ipv de gebruikelijke 3x als je de hendel even kort beweegt. Na een hele korte stop was het weer normaal 👍.
Had wel m’n twijfels over GM omdat de route via de Péage soms langer duurde dan met 70-80 binnendoor en dat lijkt me stug als je grote delen parallel rijdt?!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-10 10:09
2.3 gisteren geïnstalleerd. Vandaag nog niks geks kunnen ontdekken tijdens mijn eerste ritje.

Biedt geen garantie voor de toekomst weet ik uit ervaring, maar o.b.v. de release notes verwacht ik niet veel problemen. :)

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 10:57
Het is eigenlijk een 2.2.1 in plaats van een 2.3 zo klein zijn de wijzigingen. Maar goed, voor mij werkt alles redelijk in de auto, ik wacht vooral op wat meer apps van Google zelf, zou mijn agenda willen kunnen zien in de auto bijvoorbeeld.

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-11 16:39
P2Hattem schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:23:
Had vandaag iets vreemds: na een drietal keren DC laden in Frankrijk wilde het knipperlicht maar 1 keer knipperen ipv de gebruikelijke 3x als je de hendel even kort beweegt.
_/-\o_ , ja daar ligt het aan. Franse stroom bevat steeds minder prik als je het vaker toevoegt.

[ Voor 9% gewijzigd door GeurtG op 15-09-2022 10:23 ]

• P2Hattem
GeurtG schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:22:
[...]

_/-\o_ , ja daar ligt het aan. Franse stroom bevat steeds minder prik als je het vaker toevoegt.
Gelukkig ligt het dus niet aan de auto 🤣

• RgbWasabi
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-02-2023
Heenreis naar Zweden: TOP! Ontzettend tevreden met de auto. Heel erg makkelijk rijden en met een beetje plannen met ABRP was het echt een genot om zo'n trip te maken. Ik kon overal met mijn Newmotion pas laden, had geen enkele app nodig.

Dit is wel een beetje jammer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xc7lYM8TgsOOxX6X4YBCGGG2zjw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XpRJ5Ed1DeUI3ZOnPVGWIXpQ.jpg?f=fotoalbum_large

In NL ruit laten vervangen. Verwacht geen gekke dingen tijdens mijn verblijf in Zweden.

• k-jah
RgbWasabi schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:02:
Heenreis naar Zweden: TOP! Ontzettend tevreden met de auto. Heel erg makkelijk rijden en met een beetje plannen met ABRP was het echt een genot om zo'n trip te maken. Ik kon overal met mijn Newmotion pas laden, had geen enkele app nodig.

[Afbeelding]

In NL ruit laten vervangen. Verwacht geen gekke dingen tijdens mijn verblijf in Zweden.
Oei, benieuwd wat je als levertermijn gaat krijgen :X

• xsive

xsive

ii

RgbWasabi schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:02:

[Afbeelding]

Das minder ja, hopelijk sturen ze je niet jaar car glass o.i.d. want dat is toch niet dezelfde kwaliteit glas dan een originele ruit in mijn ervaring met andere auto's.

• guido66
Bijna elke verzekeraar stuurt je naar de glasboer. Was bij mij geen enkel probleem trouwens, levertijd was een half jaar geleden ook geen probleem, er was toen gewoon voorraad.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
xsive schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:01:
[...]

Das minder ja, hopelijk sturen ze je niet jaar car glass o.i.d. want dat is toch niet dezelfde kwaliteit glas dan een originele ruit in mijn ervaring met andere auto's.
Maar dan heb je nog wel het recht op een originele ruit, ten minste bij onze verzekering. Carglass besteld die dan en zet hem er dan in.

• Rene
Update naar 2.3 zonder problemen. Was eigenlijk van plan om deze over te slaan. In de hoop dat deze update het knipperende SOS lampje zou fixen toch maar op installeren gedrukt.

Lampje doet het nu weer zoals het hoort 👍

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Spiegelprobleem bij achteruit rijden zit er nog steeds op iig :+

www.google.nl

• Rene
MisteRMeesteR schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:52:
Het is toch raar hoe deze problemen 'random' ontstaan. Ikzelf heb totaal geen last van deze bug. Ook de 90/100% bug heb ik vooralsnog geen last van....

• k-jah
Dat was toch opgelost met een “silent” OTA update na 2.2?
Of bedoel je dat dit nu terug is?

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Rene schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 06:33:
[...]

Het is toch raar hoe deze problemen 'random' ontstaan. Ikzelf heb totaal geen last van deze bug. Ook de 90/100% bug heb ik vooralsnog geen last van....
Hier idem... geen problemen met beide issues.

Gisteren heb ik geupdate naar 2.3 en was vanochtend geen verbinding tussen de app en de auto (Polestar logo was ook verdwenen boven in mijn telefoonscherm). Het blijft allemaal een kwestsbaar mechanisme blijkbaar. Moest met mijn mobiel in de wagen gaan zitten en daarna kwam de verbinding weer tot stand. Maar de communicatie blijft bagger (traag en incompleet). :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uN6lEvR0YAOYQz0JiqLdF-uo5E0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rkkpQDB6M40KPtdbt3gKqnoh.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Paku op 16-09-2022 08:02 ]

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

k-jah schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 07:24:
[...]

Dat was toch opgelost met een “silent” OTA update na 2.2?
Of bedoel je dat dit nu terug is?
Gisteren ging kantelde de RE spiegel weer niet inparkeren. Dus stilstaan, in D, wederom in R en toen kantelde hij wel.

www.google.nl

• GuiltyNL
Ja, ook hier nog steeds zelfde issue.

• VidaR-9
Bijzonder. Bij mij is het op mysterieuze wijze verdwenen op 2.2.

• k-jah
VidaR-9 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 07:52:
Bijzonder. Bij mij is het op mysterieuze wijze verdwenen op 2.2.
Hier ook, volgens mij hebben ze vlak na 2.2 een soort silent update gepushed zodat dit opgelost is. Spijtig te horen dat sommigen er weer last van hebben.

Ik heb nog geen melding van de update gehad, maar ook quasi niet gereden deze week.

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:19
Hier probleemloos ge-update. Enige merkbare verschil is dat de apps op een andere tegel terug zijn geplaatst. Mijn voetenverlichting is nog niet terug, gelukkig weet ik m'n voeten ook in het donker te vinden.

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:59
daniel14 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:28:
Vanmiddag 2.3 geïnstalleerd en krijg zojuist tijdens het stilstaan voor het verkeerslicht de melding Collision avoidance systeem niet beschikbaar, breng de auto naar de werkplaats….. ik laat hem wel een nachtje bezinnen op de oprit voordat ik moeite ga doen voor een afspraak
Probleem heeft zich zelf alweer gefixt, gister 400 km gemaakt, geen melding meer gekregen. _/-\o_

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Highland schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:43:
Hier probleemloos ge-update. Enige merkbare verschil is dat de apps op een andere tegel terug zijn geplaatst. Mijn voetenverlichting is nog niet terug, gelukkig weet ik m'n voeten ook in het donker te vinden.
Is het nu zo dat alle Polestar auto's geen voetenverlichting hebben als ze ge-updated zijn of is dit exemplarisch?

• JTHZZ
Kleineheino schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:16:
[...]

Is het nu zo dat alle Polestar auto's geen voetenverlichting hebben als ze ge-updated zijn of is dit exemplarisch?
Exemplarisch, hier werkt het gewoon.

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-11 09:31
Paku schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 07:34:
[...]

Hier idem... geen problemen met beide issues.

Gisteren heb ik geupdate naar 2.3 en was vanochtend geen verbinding tussen de app en de auto (Polestar logo was ook verdwenen boven in mijn telefoonscherm). Het blijft allemaal een kwestsbaar mechanisme blijkbaar. Moest met mijn mobiel in de wagen gaan zitten en daarna kwam de verbinding weer tot stand. Maar de communicatie blijft bagger (traag en incompleet). :(

[Afbeelding]
Leg eens uit wat je gedaan hebt. Mijn app doet het na de update ook niet meer... :(

• otomoxd
Kleineheino schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:16:
[...]

Ik kan fout zijn, maar was het niet zo dat dit probleem enkel voorkwam bij SMSR versies? Kan fout zijn, maar ik meen zo iets gelezen te hebben.

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Kohen schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:28:
[...]

Leg eens uit wat je gedaan hebt. Mijn app doet het na de update ook niet meer... :(
De SW in de wagen is 2.3 en de SW op de foon ook de laatste uit de Google Store. Dus daar hoefde ik niets meer aan te doen.

Ik ben in de wagen gaan zitten. wifi op de foon uitgezet en toen maakte hij weer contact. Kreeg netjes de gegevens binnen.

Na het verlaten van de wagen weer zelfde probleem, met of zonder wifi op mijn foon maakte geen verschil. Het screenshot uit de vorige post is van toen. Geen verbinding, of heel erg weinig data (bv. deuren wel maar locatie en batterij niet).

Nu (paar uur later) is er weer geen enkel probleem. Kan alles weer bedienen. Deuren open en dicht... en ook snel.
Geen idee waar het nu precies aan ligt. Zou bijna de Polestar servers verdenken (een synchronisatie na de upgrade). Ik ben redelijk analytisch aangelegd maar hier kan ik weinig chocola van maken.

• k-jah
otomoxd schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:31:
[...]

Ik kan fout zijn, maar was het niet zo dat dit probleem enkel voorkwam bij SMSR versies? Kan fout zijn, maar ik meen zo iets gelezen te hebben.
Volgens wat ik begreep treft het alle wagens zonder plus pack.

• guido66
Rene schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 06:33:
[...]

Ik heb nu met 2.3 voor het eerst de 90/100% bug. Of zou dit samenhangen met mijn nieuwe OBC?

• otomoxd
k-jah schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:30:
[...]

Aha, yes, excuses, dat was het.

• otomoxd
[...]

Aha, yes, excuses, dat was het.

• daniel850
  • Laatst online: 31-05-2024
kleine tip: wintersets bestellen (velgen + banden)
kan nog al lang duren....ze komen over uit Zweden
ik heb nu deze kunnen krijgen(zie foto) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFrKNNCoPLXCzM3LL9SasDlyh74=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ILl0SH1dJuU71wM9XRuiE3jI.jpg?f=user_largemaar dat was de laatste set ze gaan nu over op 2023 velgen

• daniel850
  • Laatst online: 31-05-2024
duurde ongeveer een maand...deze hebben ze nog...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPKfVsobfE8lp_ZJdsTTtjEhM5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O8AzQARAqNGZ5CbkKZg86OvP.jpg?f=fotoalbum_large

• xsive

xsive

ii

[...]

Betreft idd auto's zonder plus pack, zoals de mijne. Ik vind het toch wel minder sfeervol zonder. Gelukkig zijn ze dus bekend met het probleem, maar ze hebben nog geen oplossing gevonden.

Ik mag hopen dat 2.4 of 2.3.1 oid het gaat oplossen, want begin me vooral te irriteren aan het feit gevoel dat het ze geen kont lijkt te interesseren...

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-11 13:56
Ik heb vanaf begin juli problemen met een ratelend geluid in mijn Airco. Na 5 bezoeken aan de garage is het probleem vermoedelijk verholpen, nadat ze de airco pomp hebben vervangen. Ik heb na het tweede bezoek mijn onvrede uitgesproken bij Polestar support, maar helaas moest de auto daarna nog 3x terug. Ik ben alle keren zelf heen en weer gereden, wel vervangend vervoer gekregen maar brandstofauto's waar ik gedoe heb gehad met het declareren van de brandstof omdat ik alleen electra vanuit de lease maatschappij mag gebruiken.

Polestar was na het derde bezoek niet bereid de airco pomp te vervangen, omdat dit een duur onderdeel zou zijn. Hebben me daarom nog 2x terug laten komen om daarna alsnog de airco pomp te moeten vervangen.

Ter compensatie heb ik een schaalmodel per post toegestuurd gekregen, maar eigenlijk heb ik een hele vervelende nasmaak aan de manier waarop dit is gelopen en maakt dit schaalmodelletje van een paar tientjes dit niet goed. Ik lees hier ervaringen met garage's waar de auto opgeladen en gewassen klaar staat, maar dit is bij mij geen enkele keer gebeurd.

Hebben jullie soortgelijke ervaring met Polestar support en bezoek aan de garage met complexere problemen? Of ben ik een pech geval (en een zeikerd) en gaat dit de volgende keer gewoon goed?

• k-jah
Hmmm. Niet zo goed bezig daar…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-AmnzlDrppGc_w71KNH0-7K3U98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SNWjMfauueNSqy90nLhCmQej.jpg?f=fotoalbum_large

• GuiltyNL
k-jah schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:33:
Haha, nee. Nou ja, ik denk dat ze dat ook nooit op orde krijgen. Is vanaf het begin al rommelig en traag daar. Maar goed. Bij veel andere merken is het niet anders dan dit.

• VidaR-9
GuiltyNL schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:51:
[...]
Haha, nee. Nou ja, ik denk dat ze dat ook nooit op orde krijgen. Is vanaf het begin al rommelig en traag daar. Maar goed. Bij veel andere merken is het niet anders dan dit.
Sterker nog. Denk dat bij veel merken (kuch VAG kuch) de software en updates nog veel trager en rommeliger zijn..

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:23
Vandaar… Ik had vanochtend een melding dat ik 2.3 kon installeren en eind van de dag was de melding weg en ben ik volgens de auto weer up-to-date met 2.2

• xsive

xsive

ii

_--[]--__ schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:56:
[...]

Vandaar… Ik had vanochtend een melding dat ik 2.3 kon installeren en eind van de dag was de melding weg en ben ik volgens de auto weer up-to-date met 2.2
Same idd, dacht al dat ik gek aan het worden was 8)7

• Hermanbbbb

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

k-jah schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:33:
Oh well... Had vanmorgen de melding dat de update er was en die heb ik toen meteen geïnstalleerd. Het terugtrekken kwam voor mij dus te laat.

Zojuist heb ik er echter mee gereden en ik had (nog?) totaal geen issues. Alles was zoals het hoort. Dus dat kan ook :D

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Mijn Polestar moet voor een servicebeurt. Iemand ervaring met een goede garage in de buurt van Dordrecht?

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

• diabyte
DutchBB schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:00:
Mijn Polestar moet voor een servicebeurt. Iemand ervaring met een goede garage in de buurt van Dordrecht?
SvensCar Volvo. Nog geen beurt gehad maar heb er al meermaals met problemen gestaan en altijd snel en vriendelijk geholpen.

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:06
Bij mij zijn sinds de 2.3 update alle schermen veel donkerder geworden. In de zon kan ik het dashboard amper nog lezen. Ook het probleem met de spiegels in zijn achteruit is er nog steeds niet opgelost. Begint wel vervelend te worden dat ik alleen maar meer problemen krijg bij elke update in plaats van oplossingen. :(

• JTHZZ
SonataArctica schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:57:
Bij mij zijn sinds de 2.3 update alle schermen veel donkerder geworden. In de zon kan ik het dashboard amper nog lezen. Ook het probleem met de spiegels in zijn achteruit is er nog steeds niet opgelost. Begint wel vervelend te worden dat ik alleen maar meer problemen krijg bij elke update in plaats van oplossingen. :(
Dat viel mij gisteravond ook op, maar kon het met het dimwieltje gewoon aanpassen. Maar overdag heb je daar niks aan denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 17-09-2022 11:21 ]

• VidaR-9
Toch 2.3 geïnstalleerd en alweer spijt van. Mijn app doet niks meer.

Daarnaast het laden even in de gaten houden, want vannacht in 7u maar van 15% naar 65% geladen. Gelijk nadeel van de niet werkende app gehad, want wou vanmorgen checken of de auto goed geladen had omdat mijn vriendin ermee weg moest, maar kwam er pas achter toen ze wegging dat hij weinig geladen had. Maar als het goed is haalt ze het net met 65% 😛

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
barryNL schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:57:
Ik heb vanaf begin juli problemen met een ratelend geluid in mijn Airco. Na 5 bezoeken aan de garage is het probleem vermoedelijk verholpen, nadat ze de airco pomp hebben vervangen. Ik heb na het tweede bezoek mijn onvrede uitgesproken bij Polestar support, maar helaas moest de auto daarna nog 3x terug. Ik ben alle keren zelf heen en weer gereden, wel vervangend vervoer gekregen maar brandstofauto's waar ik gedoe heb gehad met het declareren van de brandstof omdat ik alleen electra vanuit de lease maatschappij mag gebruiken.

Polestar was na het derde bezoek niet bereid de airco pomp te vervangen, omdat dit een duur onderdeel zou zijn. Hebben me daarom nog 2x terug laten komen om daarna alsnog de airco pomp te moeten vervangen.

Ter compensatie heb ik een schaalmodel per post toegestuurd gekregen, maar eigenlijk heb ik een hele vervelende nasmaak aan de manier waarop dit is gelopen en maakt dit schaalmodelletje van een paar tientjes dit niet goed. Ik lees hier ervaringen met garage's waar de auto opgeladen en gewassen klaar staat, maar dit is bij mij geen enkele keer gebeurd.

Hebben jullie soortgelijke ervaring met Polestar support en bezoek aan de garage met complexere problemen? Of ben ik een pech geval (en een zeikerd) en gaat dit de volgende keer gewoon goed?
Vijf keer terug moeten komen voor hetzelfde euvel is inderdaad erg veel. Ben benieuwd welke garage dit is?

• K2.

K2.

Update in de loop van de week geïnstalleerd terwijl ik op vakantie was in Friesland, geen issues what so ever, app werkt ook nog steeds zoals het hoort, geen kantelende spiegels ofzo…
Getik is er wel nog steeds bij regeneratie, maar nu ook een paar keer gemerkt dat er heel wat getik erbij is gekomen op het moment van induwen van het rempedaal en het in D of R schakelen (of iets in die aard, in elk geval wanneer je wil aanzetten met de wagen).
Nog iemand opgemerkt?
Pagina: 1 ... 109 ... 224 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.