guido66 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:41:
[...]
Voor diagnose bij de Volvo garage geweest: de on board charger is defect en moet worden vervangen, een nieuwe is besteld.
Voorlopig houd ik de P2 maar aan de granny (als die de geest geeft door de OBC van de P2, is het ook garantie bij dezelfde partij), en mag de Fiat aan de Zappi.
Nu 2 maanden later is het eindelijk opgelost. Vorige week heeft mijn P2 4 dagen in de garage gestaan, want men moest veel tests uitvoeren, om zeker te zijn dat het aan de OBC lag. Daar lag het volgens de garage niet aan en de motor van de stekkervergrendeling werd vervangen. Blijkbaar doet de importeur zeer moeilijk over nieuwe OBC’s onder garantie en moeten ze eerst 100% alle andere mogelijke oorzaken uitsluiten.
Dat was dus niet gelukt, want de 1e laadpoging van mij ging direct weer op 2 fasen. Dus meteen de auto weer 2 dagen kwijt en nu is de OBC dan echt vervangen en gaat het laden weer zoals het hoort, direct een stijgende lijn naar 11kW en geen tig keer afbreken en herstarten zoals de laatste maanden.
Nu ook in de garage naar 2.3 gegaan, nog geen verschil gemerkt in wat dan ook.
Na 6 dagen in 3 verschillende Volvo’s (XC40T2 - S90T8 recharge - V90B4) was het weer zalig om eindelijk weer in mijn P2 te rijden, ik kan nooit meer aan een benzine-auto wennen.
[
Voor 7% gewijzigd door
guido66 op 14-09-2022 19:10
]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)