Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Eerst 2x naar Stern in Zaandam. Daar kom ik nooit meer terug, ook met mijn andere auto niet. Daarna 3x naar Ton van Kuyk. 2x Purmerend en 1x Alkmaar. Vraag is nog steeds of probleem nu is verholpen. Alle garages hebben de acties in overleg met Polestar gedaan.Kleineheino schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:35:
[...]
Vijf keer terug moeten komen voor hetzelfde euvel is inderdaad erg veel. Ben benieuwd welke garage dit is?
Check ff je maximale ampere bij de laadinstellingen, ik heb na een eerdere update een keer gehad dat deze ineens weer op 6 ampere stondVidaR-9 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 12:16:
Toch 2.3 geïnstalleerd en alweer spijt van. Mijn app doet niks meer.
Daarnaast het laden even in de gaten houden, want vannacht in 7u maar van 15% naar 65% geladen. Gelijk nadeel van de niet werkende app gehad, want wou vanmorgen checken of de auto goed geladen had omdat mijn vriendin ermee weg moest, maar kwam er pas achter toen ze wegging dat hij weinig geladen had. Maar als het goed is haalt ze het net met 65% 😛
Dat was het eerste wat ik checkte inderdaad 👍🏻 Maar dat stond nog goed. Ik heb geen idee wat het was, maar gisteravond geen problemen gehad met laden._--[]--__ schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:30:
[...]
Check ff je maximale ampere bij de laadinstellingen, ik heb na een eerdere update een keer gehad dat deze ineens weer op 6 ampere stond
Mijn app die niet meer werkte is trouwens ook opgelost. Ik was blijkbaar uitgelogd (miss tijdens IOS update)…
Helaas vandaag tot de conclusie gekomen dat het probleem nog steeds niet is verholpen. Begin te twijfelen of ik nou gek ben. Kan iemand mij vertellen of jullie de airco horen brommen als het geluid helemaal uit staat als je in de auto zit? Klinkt bij mij alsof er een motor draait. Als ik de airco uit zet is het direct verdwenen.barryNL schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 23:55:
[...]
Eerst 2x naar Stern in Zaandam. Daar kom ik nooit meer terug, ook met mijn andere auto niet. Daarna 3x naar Ton van Kuyk. 2x Purmerend en 1x Alkmaar. Vraag is nog steeds of probleem nu is verholpen. Alle garages hebben de acties in overleg met Polestar gedaan.
Is dat niet de warmtepomp? Die hoor je inderdaad.barryNL schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:21:
[...]
Helaas vandaag tot de conclusie gekomen dat het probleem nog steeds niet is verholpen. Begin te twijfelen of ik nou gek ben. Kan iemand mij vertellen of jullie de airco horen brommen als het geluid helemaal uit staat als je in de auto zit? Klinkt bij mij alsof er een motor draait. Als ik de airco uit zet is het direct verdwenen.
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Ja wie weet. Maar als ik de airco uitzet is het meteen verdwenen. Dus ik geef daarom de airco de schuld. Ik zoek eigenlijk een polestar ter vergelijk… in de buurt van Wormer?😋Mga1600 schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:55:
[...]
Is dat niet de warmtepomp? Die hoor je inderdaad.
Heb Maps we even bij gepakt, maar helaas 😬barryNL schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:16:
[...]
Ja wie weet. Maar als ik de airco uitzet is het meteen verdwenen. Dus ik geef daarom de airco de schuld. Ik zoek eigenlijk een polestar ter vergelijk… in de buurt van Wormer?😋
Wij hebben ook geen warmtepompVidaR-9 schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:24:
[...]
Heb Maps we even bij gepakt, maar helaas 😬
www.google.nl
:strip_exif()/f/image/Tr2QpLh5yushZyr9KhwoL7X5.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens al een week met 2.3 aan het rijden. Verwacht niet dat het daar aan lag. Na een infotainment reset was het niet weg. Na kwartiertje weglopen van auto en terugkomen werkte het dashboard weer.
Het was wat lastig rijden maar ging prima met TomTom als snelheidsmeter
[ Voor 72% gewijzigd door MaxxMark op 19-09-2022 09:00 ]
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Daarna wil hij niet meer open. Lekker met de sleutel in de auto. Gelukkig kon ik de auto via de app openen.. :-)
Het zou niet mogelijk moeten zijn om de auto keyless af te sluiten met de sleutel nog in de auto.
Nee, toch probeer ik de sleutel altijd mee te nemen. Zo erg vertrouw ik het systeem ook weer niet;)Wors schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:12:
Hebben jullie het ook al voor elkaar gekregen om de sleutel in de auto te laten liggen en met de telefoon in de zak de auto per ongeluk af te sluiten?
Daarna wil hij niet meer open. Lekker met de sleutel in de auto. Gelukkig kon ik de auto via de app openen.. :-)
Het zou niet mogelijk moeten zijn om de auto keyless af te sluiten met de sleutel nog in de auto.
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Ik doe dit altijd als ik een rondje ga sporten en de auto geparkeerd heb. Ik neem dan alleen mijn telefoon mee en laat de sleutels in de auto. Ik heb anderen wel eens gevraagd mijn auto te openen terwijl ik weg ben gelopen, maar dat lukt alleen mij met de telefoon in de buurt.Wors schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:12:
Hebben jullie het ook al voor elkaar gekregen om de sleutel in de auto te laten liggen en met de telefoon in de zak de auto per ongeluk af te sluiten?
Supermooi om te horen dat dit alsnog kan! Ben heel benieuwd hoe makkelijk/moeilijk het is. Mogelijk is het slechts een modulaire handeling...blibby1 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:44:
De afspraak staat! Begin volgende maand gaan ze dan toch DAB+ toevoegen aan mijn Polestar.
Ik heb geluk gehad dat ik alsnog met DAB+ kreeg uitgeleverd begin dit jaar, maar in eerste instantie niet en het zou onmogelijk zijn achteraf...
Zo zie je maar weer...
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
In de ps space eindhoven zeiden ze van wel.Rickkie600 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:05:
Is DAB+ standaard in MY23?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
In de handleiding staat dat een sleutel die in de auto ligt wordt gedeactiveerd dus waarom zou het niet mogelijk moeten zijn? Je kunt de auto toch met je telefoon weer openen? Ik snap het probleem misschien niet goed?Wors schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:12:
Support zegt het ook:Pixeltje schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:12:
[...]
In de ps space eindhoven zeiden ze van wel.
Plaatje is een beetje groot
[ Voor 3% gewijzigd door Rickkie600 op 20-09-2022 10:27 ]
Wat heb je aangegeven bij de dealer? Bij mij zeiden ze dat dit niet meer kon.blibby1 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:44:
De afspraak staat! Begin volgende maand gaan ze dan toch DAB+ toevoegen aan mijn Polestar.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Zoals het hoort! Idem voor mij begin dit jaar, hoewel dat nog wel wat serieuze emails behoefde. Met name alsnog DAB+ was toch wel een uitdaging. Uiteindelijk top opgelost though en ook nog zonder leververtraging doordat een zelfde uitgeruste auto incl DAB+ op dezelfde boot stond.Pixeltje schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:06:
Ik ben er wel blij mee, uiteindelijk blijkt dus dat ik toch een my2023 krijg. Levering is wel gepingpong. Alles tussen juli 2022 en januari 2023 voorbij zien komen, nu weer op december dit jaar maar volgens de polestarspacemeneer gaat dat lukken. Met alle sensoren en DAB dus, das wel erg fijn.
Ik heb een tijdje terug contact gehad met Polestar support. Zij gaven aan dat ze misschien toch DAB+ konden toevoegen, maar dat er eerst een test gedaan zou worden. Die was geslaagd en ze hebben de instructies doorgestuurd naar de dealer. Ik ben zelf ook benieuwd naar het resultaat, maar in ieder geval al blij dat het toch mogelijk is.assn schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:57:
[...]
Wat heb je aangegeven bij de dealer? Bij mij zeiden ze dat dit niet meer kon.
"doordat een zelfde uitgeruste auto incl DAB+ op dezelfde boot stond"? Alle auto's op de boot zijn toch toegewezen aan een koper? Of gaan ze auto's verschepen die nog niet verkocht zijn terwijl mensen te horen krijgen dat de levering later is?xsive schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:15:
[...]
Zoals het hoort! Idem voor mij begin dit jaar, hoewel dat nog wel wat serieuze emails behoefde. Met name alsnog DAB+ was toch wel een uitdaging. Uiteindelijk top opgelost though en ook nog zonder leververtraging doordat een zelfde uitgeruste auto incl DAB+ op dezelfde boot stond.
Dat is hoe het werkt in de autobranch. Je wisselt wat auto's om klanten te vriend te zijn. De ene klant krijgt dan goed nieuws te horen dat die een beter model of eerdere levering krijgt. De ander krijgt met een vaag verhaal slecht nieuws ("chiptekort" doet het dan altijd goed)... gaat al jaren zo...Kleineheino schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:14:
[...]
"doordat een zelfde uitgeruste auto incl DAB+ op dezelfde boot stond"? Alle auto's op de boot zijn toch toegewezen aan een koper? Of gaan ze auto's verschepen die nog niet verkocht zijn terwijl mensen te horen krijgen dat de levering later is?
Er staan er ook zat op de boot die nog niet of niet meer verkocht zijn. Dat is oa waar het aanbod ‘preconfigured’ vandaan komt op de polestar website. Tesla doet niet anders trouwens want als je een model aanbied met relatief ‘beperkte’ keuzes in opties kun je vrij gemakkelijk van die extra wagens afkomen.Kammika schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:20:
[...]
Dat is hoe het werkt in de autobranch. Je wisselt wat auto's om klanten te vriend te zijn. De ene klant krijgt dan goed nieuws te horen dat die een beter model of eerdere levering krijgt. De ander krijgt met een vaag verhaal slecht nieuws ("chiptekort" doet het dan altijd goed)... gaat al jaren zo...
Vanmorgen opgehaald met DAB+Rickkie600 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:05:
Is DAB+ standaard in MY23?
Heb ik iets gemist denk ik! Achteraf, met chip of module of? Ik ga ook even naar de dealer hierblibby1 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:44:
De enige optie die ik nu mis wegens de chip tekorten eerder dit jaar.
[ Voor 5% gewijzigd door blue eyes op 20-09-2022 17:05 ]
Je kunt het checken of spotify goed werkt. In mijn auto zie ik vaak het signaal icoontje wel staan wat zou betekenen dat de auto internet verbinding heeft, maar als je dan probeert een lijst te openen in spotify meldt deze dat er niets gevonden is.
Even wat langer wachten tot de verbinding het doet en dan het percentage veranderen zorgde er voor dat ie weer gewoon naar 90% laadt. Ook als je vorige sessie wel naar 100% mocht.
Over smaak, of het gebrek eraan, valt te twisten 😆
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Volgens mij wel, al mijn collega’s die een polestar rijden hebben de dikke letters, ik alleen voor niet meer doordat de vorige eigenaar een deukje erin had geredenKleineheino schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:58:
Misschien een rare vraag maar ik zat hier net aan te denken, wordt de Polestar standaard met nummerplaten met dikke cijfers/letters geleverd? Volgens mij wordt dat ook wel kentekenplaat met opgelegde cijfers/letters genoemd.
Mijn ervaring tot nu toe met alle vorige en huidige (VWPFS) leasemaatschappijen. Is dat als dat niet wordt aangegeven, de auto gewoon met de normale gestanste kentekenplaten wordt uitgeleverd. Bij de Polestar 2 voor het eerst expliciet aangegeven dat ik daar graag opgelegde (a.k.a. luxe) kentekenplaten op wou.Kleineheino schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:58:
Misschien een rare vraag maar ik zat hier net aan te denken, wordt de Polestar standaard met nummerplaten met dikke cijfers/letters geleverd? Volgens mij wordt dat ook wel kentekenplaat met opgelegde cijfers/letters genoemd.
Ik heb wel t idee dat hij soms al 400m van tevoren gas loslaat.. Maar irriteerde me daar bij 2.2 ook al aan dat het vroeg was. Dus geen idee of er iets veranderd is.WiMe65 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:26:
Ligt het aan mij? Ik heb het gevoel dat de ACC sinds 2.3 wat minder soepel reageert op verkeer voor je. Het voelt alsof hij wat abrupter afremt als er iemand langzamer voor je rijdt.
P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020
Klopt, dit. De afstand was altijd al groot en is nu nog groter geworden (op de kortste stand). Het is echt idioot lastig om nog een beetje soepel op de snelweg te rijden.VidaR-9 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:32:
[...]
Ik heb wel t idee dat hij soms al 400m van tevoren gas loslaat.. Maar irriteerde me daar bij 2.2 ook al aan dat het vroeg was. Dus geen idee of er iets veranderd is.
XPENG G9 Performance 2024
De memorytoets indrukken helpt niet, enkel de spiegel ‘manueel’ terug in de juiste stand zetten. Uitermate irritant…
Heeft hier nog iemand last van?
Ik heb automatisch inklappen bij sluiten en rechterspiegel neerklappen bij achteruit rijden op staan. Dat laatste bij wijze van test vanavond uitgeschakeld.
Op 2.2 heb ik nooit een spiegel probleem gehad.
P2 LRSM MY22 Midnight 19” pilot plus 2.7
Gisteren kreeg ik een bericht van de vrouw met de volgende afbeeldingen, P2 (MY2022, SRSM).
![]() | ![]() |
Even gaan zoeken en ben dit tegengekomen.
Heeft iemand hier al soortgelijke ervaringen met zijn/haar P2?
It took the power of Commodore 64 to put man on the moon
Afstand wel juist ingesteld?VidaR-9 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:32:
[...]
Ik heb wel t idee dat hij soms al 400m van tevoren gas loslaat.. Maar irriteerde me daar bij 2.2 ook al aan dat het vroeg was. Dus geen idee of er iets veranderd is.
https://www.polestar.com/...an-voorliggers-instellen/
Schildpadmodus bij 72% accu? Zie ik dat nou goed? Dat is normaliter toch pas onder de 10% ?Skyrunner schreef op donderdag 22 september 2022 @ 06:43:
Warp drive offline?
Gisteren kreeg ik een bericht van de vrouw met de volgende afbeeldingen, P2 (MY2022, SRSM).
[Afbeelding] [Afbeelding]
Dat is dan ook het probleemxsive schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:40:
[...]
Schildpadmodus bij 72% accu? Zie ik dat nou goed? Dat is normaliter toch pas onder de 10% ?
UiteraardGeurtG schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:10:
[...]
Afstand wel juist ingesteld?
Nice! Wanneer besteld?
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
De kortste afstand is al veel te ruim. Het maakt de ACC / Pilot Assist in veel gevallen onrustig en dus ook niet zo goed bruikbaar. Met druk verkeer word je dol van het systeem.GeurtG schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:10:
[...]
Afstand wel juist ingesteld?
Ik heb het getimed, het systeem start 10 seconden eerder met afremmen dan ik zelf zou doen. En dat is echt heel veel. Natuurlijk afhankelijk van de snelheid die je rijdt.
Maar als je een beetje doorrijdt, is het systeem bloedirritant.
Ook zonder expliciet aangeven wordt de Polestar met een ‘luxe’ kentekenplaat uitgeleverdBengelsdorp schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:35:
[...]
Mijn ervaring tot nu toe met alle vorige en huidige (VWPFS) leasemaatschappijen. Is dat als dat niet wordt aangegeven, de auto gewoon met de normale gestanste kentekenplaten wordt uitgeleverd. Bij de Polestar 2 voor het eerst expliciet aangegeven dat ik daar graag opgelegde (a.k.a. luxe) kentekenplaten op wou.
Altijd mee naar de garage gaan. Deze melding kan een software dingetje zijn maar ook er voor zorgen dat je strandt. Dus zeker met dat schildpadje erbij zou ik geen risico nemen.Skyrunner schreef op donderdag 22 september 2022 @ 06:43:
Warp drive offline?
[Afbeelding] [Afbeelding]
Vind ik bij alle ACCs een probleem maar Volvo/Polestar zitten wel aan de voorzichtige kant inderdaad.GuiltyNL schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:10:
[...]
De kortste afstand is al veel te ruim. Het maakt de ACC / Pilot Assist in veel gevallen onrustig en dus ook niet zo goed bruikbaar. Met druk verkeer word je dol van het systeem.
Ik heb het getimed, het systeem start 10 seconden eerder met afremmen dan ik zelf zou doen. En dat is echt heel veel. Natuurlijk afhankelijk van de snelheid die je rijdt.
Maar als je een beetje doorrijd, is het systeem bloedirritant.
Van wat ik heb gelezen op het Polestar forum zijn er al diversen mee gestrand en gezien ik er niet aan moet denken met kind achterin op de snelweg stil te komen staan, staat de auto al gepland voor een service bezoek.JTHZZ schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:14:
[...]
Altijd mee naar de garage gaan. Deze melding kan een software dingetje zijn maar ook er voor zorgen dat je strandt. Dus zeker met dat schildpadje erbij zou ik geen risico nemen.
It took the power of Commodore 64 to put man on the moon
Herkenbaar.GuiltyNL schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:10:
[...]
De kortste afstand is al veel te ruim. Het maakt de ACC / Pilot Assist in veel gevallen onrustig en dus ook niet zo goed bruikbaar. Met druk verkeer word je dol van het systeem.
Maar als je een beetje doorrijd, is het systeem bloedirritant.
Als ik heel rustig tuf dan vind ik het wel prettig werken. Probleem is echter dat ik juist vaak op de linkerbaan te vinden ben en dan werkt t voor geen meter.
sinds enige tijd ervaar ik dat de auto minder soepel afremt. Dat wil zeggen, waar ik eerst (ondertussen ruim 50.000 km) een zeer vloeiende vertraging had, voelt het nu met lichte schokjes te gaan. Meer mensen die dit ervaren? En dit al gemeld hebben bij Polestar/de Volvodealer?
Ben even benieuwd voordat ik zelf naar de dealer bel...
Deen schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:04:
[...]
Besteld door LM op 24-05-2022, dus maar 4 maanden gewacht.
Heb je een Plus of Pilot pakket, of juist geen hiervan?
*EDIT*
Uiteraard geen afgunst, geniet van de auto. Bevalt hij zoals gehoopt tot nu toe?
Moet zeggen na 5 leaseauto's vind ik de eerste km's en dagen wel bepalend hoe de rest van de looptijd verloopt qua autoplezier (of juist niet).
[ Voor 27% gewijzigd door Freakie1NL op 22-09-2022 14:16 ]
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Zo te zien een XXSM.Freakie1NL schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:07:
[...]
er valt echt niets zinnigs te zeggen over Polestar en leveringen.
*EDIT*
Uiteraard geen afgunst, geniet van de auto. Bevalt hij zoals gehoopt tot nu toe?
Moet zeggen na 5 leaseauto's vind ik de eerste km's en dagen wel bepalend hoe de rest van de looptijd verloopt qua autoplezier (of juist niet).
met plus pakket (zonnedak)
zonder pilot (geen mistlampen)
Geniet van de auto @Deen !!!
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Het is een SRSM met pluspakket. Hij bevalt super. Vaak in een tesla en kia gereden, maar qua looks, rijden en afwerking vind ik de polestar de grote winnaar.Freakie1NL schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:07:
[...]
er valt echt niets zinnigs te zeggen over Polestar en leveringen.
*EDIT*
Heb je dit altijd of alleen als de accu vol is? Ik heb het schokkerige namelijk ook, maar dan alleen bij 100% (of 99/98%). Heb het idee dat ie de regeneratie niet helemaal goed kwijt kan en blended braking niet zo soepel werkt.Johnbeer schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:12:
Vraag aan de gebruikers van one-pedal-drive:
sinds enige tijd ervaar ik dat de auto minder soepel afremt. Dat wil zeggen, waar ik eerst (ondertussen ruim 50.000 km) een zeer vloeiende vertraging had, voelt het nu met lichte schokjes te gaan. Meer mensen die dit ervaren? En dit al gemeld hebben bij Polestar/de Volvodealer?
Ja, regen werkt uiteraard niet bij een (bijna) volle accu. De gegenereerde stroom kan nergens naartoe.gerrit105 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:46:
[...]
Heb je dit altijd of alleen als de accu vol is? Ik heb het schokkerige namelijk ook, maar dan alleen bij 100% (of 99/98%). Heb het idee dat ie de regeneratie niet helemaal goed kwijt kan en blended braking niet zo soepel werkt.
Dit wordt ook duidelijk gemaakt met een gearceerd deel op de regen/power bar op het dashboard.
Ik denk niet dat het de oorzaak van het probleem is trouwens.
Het lijkt erop dat het ongeacht accu% is. Wel heb ik de indruk dat het bij de eerste kilometers ("koude start") nog duidelijker voelbaar is dan tijdens een langere rit. Maar hoe dan ook, het is altijd merkbaar terwijl dit voorheen volledig vloeiend ging.gerrit105 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:46:
[...]
Heb je dit altijd of alleen als de accu vol is? Ik heb het schokkerige namelijk ook, maar dan alleen bij 100% (of 99/98%). Heb het idee dat ie de regeneratie niet helemaal goed kwijt kan en blended braking niet zo soepel werkt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/QVaX3Dcb0RjqrvBBxX4OcF48.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/nzBjP8eqQdE0xbmBVFzJrjOC.png?f=user_large)
Inderdaad, hier ook zonder DAB en best irritant. Het is stil als je in de auto stapt (want data verbinding er niet direct voor internet radio)blue eyes schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:04:
[...]
Heb ik iets gemist denk ik! Achteraf, met chip of module of? Ik ga ook even naar de dealer hier
De enige optie die ik nu mis wegens de chip tekorten eerder dit jaar.
Wordt DAB achteraf toegevoegd?
Hier wel DAB en het is bij instappen ook vaak stil hoorMrLink schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:53:
[...]
Inderdaad, hier ook zonder DAB en best irritant. Het is stil als je in de auto stapt (want data verbinding er niet direct voor internet radio)
Is een bekende bug, na start vaak play/pauze knop indrukken.
2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST
Ja, als de sleutels aangepast zijn voor certificering komt er een kleinere batterij in, die snel leeg gaat. En officieel mag je de batterij niet zelf vervangen, dan vervalt de certificering...
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Oeps…guido66 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:42:
@pjotreke
Ja, als de sleutels aangepast zijn voor certificering komt er een kleinere batterij in, die snel leeg gaat. En officieel mag je de batterij niet zelf vervangen, dan vervalt de certificering...
2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST
Over wat voor certificering gaat dit? Heb ik iets gemist?
De meeste verzekeringsmaatschappijen eisen een bepaald alarm met SCM certificering. Standaard heeft de P2 dit grotendeels behalve de keyless protection volgens mij. Na aanpassing en eventuele steekproef keuring krijg je het certificaat.Paku schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:37:
[...]
Over wat voor certificering gaat dit? Heb ik iets gemist?
Ik had dat met mijn P8 ook. De dealer wist mij na enig uitzoekwerk toen te vertellen dat er een ‘foute’ serie is geweest waarbij dat gebeurde. Bij mij is die ombouw toen opnieuw gedaan met een nieuw setje ( garantie uiteraard) en bum werkt het al en jaar foutloos.pjotreke schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:37:
Hebben jullie ook de ervaring dat de batterij van de sleutel snel leeg is? Ik heb vanwege het alarm en de certificering 2 grote sleutels i.p.v. een grote en een kleine en nu na ruim 6 maanden van. beide sleutels al de batterij moeten vervangen.
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Ik had dit exact zo.Mga1600 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:52:
[...]
Ik had dat met mijn P8 ook. De dealer wist mij na enig uitzoekwerk toen te vertellen dat er een ‘foute’ serie is geweest waarbij dat gebeurde. Bij mij is die ombouw toen opnieuw gedaan met een nieuw setje ( garantie uiteraard) en bum werkt het al en jaar foutloos.
Batterij vervangen is regulier onderhoud en valt binnen het onderhouds abo toch…?guido66 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:42:
@pjotreke
Ik ben verzekerd bij Univé, die eisen geen aanpassing aan de sleutel (meer).
Gelukkig dat er nog verstandige verzekeraars zijn. Polestar en Volvo hebben wel degelijk keyless protectie. Na 30 seconden zonder beweging van de sleutel, wordt het keyless signaal van de sleutel uitgeschakeld. Alleen willen de jongens van SCM zo graag hun batterijslurpende kastjes verkopen dat ze verzekeraars hebben overtuigd dat 30s te lang is. In andere landen is dat allemaal niet nodig maar hier worden mensen onnodig op kosten gejaagd.De fiscalist schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:15:
[...]
Batterij vervangen is regulier onderhoud en valt binnen het onderhouds abo toch…?
Ik ben verzekerd bij Univé, die eisen geen aanpassing aan de sleutel (meer).
daniel850 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:00:
kleine tip: wintersets bestellen (velgen + banden)
kan nog al lang duren....ze komen over uit Zweden
ik heb nu deze kunnen krijgen(zie foto) [Afbeelding]maar dat was de laatste set ze gaan nu over op 2023 velgen
Dit heb ik helaas ook, en al langere tijd, sinds de eerste maanden eind 2020. Al zijn er inmiddels wat onderdelen (iets aan de remmen en deel van de aandrijving en banden) vervangen waardoor het minder, maar nog niet weg is. Overigens ook een onbalans bij 85/90 en 130/135 km/h waar ik me meer aan stoor.Johnbeer schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:12:
Vraag aan de gebruikers van one-pedal-drive:
Auto is er inmiddels zo'n 8-10 keer voor teruggeweest in de twee jaar en 70k km dat ik 'm nu rij. In de winter en bij 100% geladen is het idd beter merkbaar omdat de remmen dan eerder gebruikt worden.
Een heel gedoe, tot nu toe nog niet opgelost. Vaak is het "binnen de marge" en "elke auto heeft wel iets als je er op let", maar na verloop van tijd is het toch weer erg genoeg en niet meer binnen de marge om er naar te kijken en (tijdelijk) te verhelpen dmv balanceren of onderdelen vervangen.
Ik zal proberen niet al m'n frustratie hier te dumpen, heb me er deels bij neergelegd en ben blij dat ik de auto lease ipv heb gekocht. Nog iets meer dan een jaar en dan mag ie weg. Wat ik verder ook wel jammer vind, want het is een fantastische auto verder.
Is meer dan dat, ik weet niet of het een bug is.k-jah schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:05:
[...]
Hier wel DAB en het is bij instappen ook vaak stil hoor![]()
Is een bekende bug, na start vaak play/pauze knop indrukken.
De ene keer is er wel een i-net verbinding, de andere keer niet, soms moet je wachten, soms is het er direct. Verschilt ook wel eens per zender.
Dat is imo echt iets anders dan de bug bij de DAB variant.
Ja dat er geen extra spanning in een reeds volle accu kan worden opgeslagen, dat snap ik ook. Waar het om gaat is dat management van de combinatie van regeneratie, remmen op de elektromotor en remmen op de schijven niet goed lijkt te gaan waardoor er een schokkerig gevoel optreedt.k-jah schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:26:
[...]
Ja, regen werkt uiteraard niet bij een (bijna) volle accu. De gegenereerde stroom kan nergens naartoe.
Dit wordt ook duidelijk gemaakt met een gearceerd deel op de regen/power bar op het dashboard.
Ik denk niet dat het de oorzaak van het probleem is trouwens.
De dealer had er niet echt een goed antwoord op. Die doen volgens mij ook maar wat. Iets met updates en dan gaat het vanzelf wel een keer over.
Maar goed, even paar keer flink accelereren en dan is de SoC weer laag genoeg dat ik er geen last van heb.
dnns85 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:28:
[...]
Dit heb ik helaas ook, en al langere tijd, sinds de eerste maanden eind 2020. Al zijn er inmiddels wat onderdelen (iets aan de remmen en deel van de aandrijving en banden) vervangen waardoor het minder, maar nog niet weg is. Overigens ook een onbalans bij 85/90 en 130/135 km/h waar ik me meer aan stoor.
Auto is er inmiddels zo'n 8-10 keer voor teruggeweest in de twee jaar en 70k km dat ik 'm nu rij. In de winter en bij 100% geladen is het idd beter merkbaar omdat de remmen dan eerder gebruikt worden.
Een heel gedoe, tot nu toe nog niet opgelost. Vaak is het "binnen de marge" en "elke auto heeft wel iets als je er op let", maar na verloop van tijd is het toch weer erg genoeg en niet meer binnen de marge om er naar te kijken en (tijdelijk) te verhelpen dmv balanceren of onderdelen vervangen.
Ik zal proberen niet al m'n frustratie hier te dumpen, heb me er deels bij neergelegd en ben blij dat ik de auto lease ipv heb gekocht. Nog iets meer dan een jaar en dan mag ie weg. Wat ik verder ook wel jammer vind, want het is een fantastische auto verder.
Of de auto even in neutraal zetten tijdens het rijden en dan remmen. Dan wordt de regen niet gebruiktBart2385 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:22:
Gewoon af en toe echt heel hard remmen, best als ie 100% is. Dan worden de schijven gepoetst en ben je er, is mijn ervaring, van af. Gewoon af en toe even wat agressiever rijden.
[...]
Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak
Laadpaal thuis op hol, nog maar 2 fasen ipv 3 in de meterkast. Één van de hoofdzekering eruit geklapt. Met 10% SOC aangekomen op m’n werk. Dan gaan we daar toch laden….Niet dus…zowel AC als DC. Polestar Connect stuurde me door naar de Volvo garage in Arnhem waar ik met 5% SOC aankwam. Kortsluiting in de OBC (On Board Charger). Onderdeel niet meer op voorraad en het zou wel 2 of 3 weken kunnen duren. Keurig netjes een Volvo XC40 T5 Recharge (hybride) als leenauto voor de time being….
Fijne auto hoor die XC40, maar qua rijden haalt ie het niet bij de Polestar. Ik mis m’n witte PS2 toch wel een beetje 😀
[ Voor 9% gewijzigd door Arie van Dijk op 25-09-2022 11:31 ]
Tijdens het remmen in neutraal zetten. Tijdens het rijden lukt het niet.espro schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 08:44:
[...]
Of de auto even in neutraal zetten tijdens het rijden en dan remmen. Dan wordt de regen niet gebruikt
Uiteraard even de rem intrappen als je wilt schakelenArie van Dijk schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:33:
[...]
Tijdens het remmen in neutraal zetten. Tijdens het rijden lukt het niet.
Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak
Direct de klantendienst van Plugsurfing gecontacteerd en men ging het uitvlooien en me verder op de hoogte houden.
Edit: kaart dateert van maart dit jaar.
[ Voor 6% gewijzigd door Cpt. Peacock op 25-09-2022 20:02 ]
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
Ik heb een mail ontvangen dat ik mijn Volvo kaart moet koppelen met de Volvo app. Schijnbaar heb ik een Plugsurfing kaart van een Volvo gekregen, hierdoor vervalt de actie dus tenzij ik hem in de app activeer(maar dat kan dus niet).Cpt. Peacock schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:59:
Nog mensen hier die bij het laden met Plugsurfing bij Ionity plots de volle pot moeten betalen? Ik heb afgelopen weekend 3 keer bijgeladen bij Ionity en het voordeeltarief van 0,35€/kWh werd niet meer toegepast.
Direct de klantendienst van Plugsurfing gecontacteerd en men ging het uitvlooien en me verder op de hoogte houden.
Verwijderd
In een eerdere email van Plugsurfing van begin juni hierover werd gemeld dat je de email als niet verzonden kon beschouwen als je geen Volvo-rijder was. Dat doe ik dus maar gewoon.Terrie schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:19:
[...]
Ik heb een mail ontvangen dat ik mijn Volvo kaart moet koppelen met de Volvo app. Schijnbaar heb ik een Plugsurfing kaart van een Volvo gekregen, hierdoor vervalt de actie dus tenzij ik hem in de app activeer(maar dat kan dus niet).
Wat zie je in de Plugsurfing app als tarief staan? Ik zie daar, met mijn Plugsurfing laadpas, netjes 0,35€ staanCpt. Peacock schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:59:
Nog mensen hier die bij het laden met Plugsurfing bij Ionity plots de volle pot moeten betalen? Ik heb afgelopen weekend 3 keer bijgeladen bij Ionity en het voordeeltarief van 0,35€/kWh werd niet meer toegepast.
Dat geldt niet voor Polestar klanten, alleen Volvo. Maar dan heb je misschien een verkeerde kaart gekregen, dus gewoon bij de Volvo dealer reclameren.Terrie schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:19:
[...]
Ik heb een mail ontvangen dat ik mijn Volvo kaart moet koppelen met de Volvo app. Schijnbaar heb ik een Plugsurfing kaart van een Volvo gekregen, hierdoor vervalt de actie dus tenzij ik hem in de app activeer(maar dat kan dus niet).
[ Voor 10% gewijzigd door JTHZZ op 25-09-2022 20:50 ]
Wel ff OPD uitzetten...espro schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 08:44:
[...]
Of de auto even in neutraal zetten tijdens het rijden en dan remmen. Dan wordt de regen niet gebruikt
Zijn er meer met vergelijkbare ervaring?
Polestar 2 LRSM Moon Pilot 19"
P2.3 is op dit moment teruggetrokken omdat gebleken is dat de TCAM issues die sommigen hebben nog niet zijn opgelost. Dus even wachten tot de OTA weer begint. Als hij dan nog niet komt zul je naar de garage moeten voor de update.JaoZeetie schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:15:
Sinds het probleem met de TCAM draait mijn PS2 op software versie 2.1. Er is mijn afgeraden om 2.2 te installeren en te wachten op versie 2.3. Nu is er eindelijk 2.3, maar mijn auto blijft aangeven dat hij met 2.1 helemaal up to date is.
Zijn er meer met vergelijkbare ervaring?
[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 26-09-2022 09:17 ]
Komt het jullie bekend voor? Alles voelt laggy aan, ook Maps doet er langer over dan normaal om een route te berekenen en te starten.
Er zit ook bijvoorbeeld vertraging op de spraakknop op je stuur, dan denk je dat hij niet reageert en dan druk je uiteindelijk nog maar een keer en daarmee annuleer je dan weer de spraakopdracht.
Ik had alleen de flitsmeister app weer even geprobeerd op 2.3, maar daar zijn de problemen duidelijk (en helaas) nog niet op gelost. Weer verwijderd en draait weer als vanouds (niet snel, maar ook niet trager)GuiltyNL schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:18:
Het infotainmentsysteem was bij mij al nooit snel, maar sinds de 2.3 update is alles wel heel traag geworden. Meermaals gereset, maar zonder resultaat.
Komt het jullie bekend voor? Alles voelt laggy aan, ook Maps doet er langer over dan normaal om een route te berekenen en te starten.
Er zit ook bijvoorbeeld vertraging op de spraakknop op je stuur, dan denk je dat hij niet reageert en dan druk je uiteindelijk nog maar een keer en daarmee annuleer je dan weer de spraakopdracht.
Ik heb die mail dus ook gekregen, al 2x. Dacht ook zal wel. Maar ik zie de korting inderdaad niet meer.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:43:
[...]
In een eerdere email van Plugsurfing van begin juni hierover werd gemeld dat je de email als niet verzonden kon beschouwen als je geen Volvo-rijder was. Dat doe ik dus maar gewoon.
Dus vanochtend een mail naar Polestar gedaan en kreeg meteen antwoord:
Beste Jeroen,
bedankt voor je mail.
Helaas zijn sommige accounts foutief verwerkt waardoor Plugsurfing denkt dat je een Volvo rijdt.
Je kan vanuit de Plugsurfing app d.m.v. de chatfunctie contact opnemen met Plugsurfing om het te laten herstellen, of je kan ons de onderstaande informatie toesturen zodat wij dit voor je doen.
Kaartnummer Plugsurfing :
Kenteken auto :
E-mail adres dat bekend is bij Plugsurfing :
Alvast bedankt voor je reactie en excuses voor het ongemak.
0,87€...JTHZZ schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:49:
[...]
Wat zie je in de Plugsurfing app als tarief staan? Ik zie daar, met mijn Plugsurfing laadpas, netjes 0,35€ staan
[Afbeelding]
Zoals @SpeedfreakR in z'n post aangaf, wordt de kaart blijkbaar aanzien als gekoppeld aan een Volvo die niet in de Volvo app is toegevoegd en daardoor niet meer van het voordeeltarief kan genieten.
M'n Volvo Plugsurfing-laadpas, die geactiveerd is in de Volvo-app, geeft wel 0,35€ aan bij Ionity.
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
Zojuist met Plugsurfing gechat en ze hadden dit zo gefixt! Wel had ik ook een XC40 als auto toegevoegd, deze moest ik wel weghalen:)SpeedfreakR schreef op maandag 26 september 2022 @ 10:00:
[...]
Ik heb die mail dus ook gekregen, al 2x. Dacht ook zal wel. Maar ik zie de korting inderdaad niet meer.
Dus vanochtend een mail naar Polestar gedaan en kreeg meteen antwoord:
[...]
Via de chat functie van plugsurfing passen ze het zo voor je aan. Ik zie weer de kortingsprijzen.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2022 @ 10:47:
Ook hier de Ionity-korting verdwenen.
Negeren werkt dus niet 😏
Contact gezocht met support, maar helaas.MrLink schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:53:
[...]
Inderdaad, hier ook zonder DAB en best irritant. Het is stil als je in de auto stapt (want data verbinding er niet direct voor internet radio)
Het antwoord:
Zoals u wellicht weet, is er een wereldwijd tekort aan halfgeleiders. Hoewel beperkt, treft dit ook Polestar. Helaas hebben wij hierdoor moeten besluiten om DAB+ tijdelijk uit onze specificaties te halen.
Als gevolg van een aangepaste wetgeving hebben wij inderdaad in enkele gevallen DAB+ achteraf moeten monteren. Die wetgeving is echter niet van toepassing op uw auto.
Omdat DAB+ ook geen onderdeel uitmaakte van de specificaties ten tijde van de bestelling, kunnen wij deze niet achteraf op kosten van Polestar inbouwen.
Als goed alternatief zijn er diverse apps voorhanden waarmee, in combinatie met 3 jaar gratis conneciviteit, online radiozenders kunnen worden beluisterd. Dit naast de standaard aanwezige FM-radio. RadioLine app, Radio.net en de TuneIn app zijn zulke alternatieven
Is jullie destijds wel dan met DAB+ aangekocht in de speclijst?
Ik heb een voorraad auto LeasePlan, dus geen idee wat er op de order stond tussen LeasePlan en Polestar.
wel flauw dit hoor. Heb het uitgezocht voor mijn volvo (X)C40 waar hetzelfde voor geldt met behulp van een jurist in mijn netwerk. Er is een europese richtlijn vanaf welk moment alle auto's DAB+ moeten hebben. Daar vallen onze auto's ruim binnen.MrLink schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:35:
[...]
Contact gezocht met support, maar helaas.
Het antwoord:
Zoals u wellicht weet, is er een wereldwijd tekort aan halfgeleiders. Hoewel beperkt, treft dit ook Polestar. Helaas hebben wij hierdoor moeten besluiten om DAB+ tijdelijk uit onze specificaties te halen.
Als gevolg van een aangepaste wetgeving hebben wij inderdaad in enkele gevallen DAB+ achteraf moeten monteren. Die wetgeving is echter niet van toepassing op uw auto.
Omdat DAB+ ook geen onderdeel uitmaakte van de specificaties ten tijde van de bestelling, kunnen wij deze niet achteraf op kosten van Polestar inbouwen.
Als goed alternatief zijn er diverse apps voorhanden waarmee, in combinatie met 3 jaar gratis conneciviteit, online radiozenders kunnen worden beluisterd. Dit naast de standaard aanwezige FM-radio. RadioLine app, Radio.net en de TuneIn app zijn zulke alternatieven
Is jullie destijds wel dan met DAB+ aangekocht in de speclijst?
Ik heb een voorraad auto LeasePlan, dus geen idee wat er op de order stond tussen LeasePlan en Polestar.
Volvo en Polestar komen ermee weg, omdat de nederlandse overheid deze richtlijn te laat heeft omgezet naar wetgeving. En zij moeten aan die wetgeving voldoen vanaf het moment van ingang van die wetgeving. En daar vallen onze auto's weer buiten.
In theorie hebben we daarmee een case richting de nederlandse overheid, maar dan zou je financieel moeten maken welke schade je hebt. En dat gaat niet lukken, want weliswaar kon je door ontbreken DAB+ bepaalde zenders niet ontvangen, maar als consument heb je weer verplichting tot schadebeperkende maatregelen in zo'n geval (lees: gebruik maar het Tunein appje of zo), je kunt dus nooit aantonen dat je schade geleden hebt doordat je zo'n app ipv DAB+ gebruikt hebt.
Ofwel: Volgens de wet komen Volvo en Polestar er op deze manier mee weg, maar sjiek is anders....
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
/f/image/UE3olguWkvkRUaN6ShO4rRQd.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/6V98LfWMw54jsV1DBr6GykF2.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/VuwsIW3vVheo2Lg2gdscXfGz.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/hYlrwGzLngOQsCKRisbzmS2s.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/DSgJtA37TaAy5CO5u7F0TlTx.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/zGMHbq9QAvBs4RIegufPqFtN.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/jS2PRdtp7fMTKh26a8Rz3mAZ.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pXgNXBgSOCvZOqegU6y4NECm.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/rb4cBIuakHOMNkYYwCn64Hn3.jpg?f=fotoalbum_tile)