• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Kammika schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:16:
[...]

wel flauw dit hoor. Heb het uitgezocht voor mijn volvo (X)C40 waar hetzelfde voor geldt met behulp van een jurist in mijn netwerk. Er is een europese richtlijn vanaf welk moment alle auto's DAB+ moeten hebben. Daar vallen onze auto's ruim binnen.

Volvo en Polestar komen ermee weg, omdat de nederlandse overheid deze richtlijn te laat heeft omgezet naar wetgeving. En zij moeten aan die wetgeving voldoen vanaf het moment van ingang van die wetgeving. En daar vallen onze auto's weer buiten.

In theorie hebben we daarmee een case richting de nederlandse overheid, maar dan zou je financieel moeten maken welke schade je hebt. En dat gaat niet lukken, want weliswaar kon je door ontbreken DAB+ bepaalde zenders niet ontvangen, maar als consument heb je weer verplichting tot schadebeperkende maatregelen in zo'n geval (lees: gebruik maar het Tunein appje of zo), je kunt dus nooit aantonen dat je schade geleden hebt doordat je zo'n app ipv DAB+ gebruikt hebt.

Ofwel: Volgens de wet komen Volvo en Polestar er op deze manier mee weg, maar sjiek is anders....
Ik begrijp jullie heel goed.

Het is hier eerder al uitgebreid aan bod gekomen, no hard feelings, maar wellicht interessant om terug te lezen.

Sinds dec 2020 verplicht de EU DAB+ op nieuwe auto's, maar NL, CH, SE en NO (uit mijn hoofd, of was het AT ipv NO?) accepteren tevens een waardig alternatief. Polestar meent dit met online radio te bieden en "maakt daar dus dankbaar gebruik van".

Ik had geluk omdat ik kon aantonen dat DAB+ nog werd vermeld in de configurator vorig jaar zomer toen ik de bestelling plaatste bij onze leasemaatschappij. Vervolgens gaan er dan altijd wat weken overheen (approvals, handtekeningen) voor dat zij dan bestellen bij Polestar. Waarschijnlijk heeft het zich toen gekruist met het weghalen uit de configurator vanaf eind Q3 ongeveer.

Wat ik vooral gevoelsmatig tenenkrommend vond, is dat als je bv vanuit BE of DE had besteld (bij wijze van 50km verderop) het nog steeds standaarduitrusting bleef, want wettelijk verplicht daar.

Tijdens de verkoopgesprekken in Beesd is er ook nooit een woord over gerept, sterker nog: het werd als eigenschap benoemd. Ik vind dat het hun plicht zou moeten zijn, je dit als klant pro-actief mede te delen of zelfs nadien te informeren. Maar soit, het lijken wel warme broodjes te zijn voor ze, dus het lijkt ze niet te deren.

Bij Audi (Q4) verviel op gegeven moment ook vanalles in Q3/Q4 2021, maar daar werd je wel netjes over geïnformeerd en zelfs financieel gecompenseerd (ook al was het niet voor het volledige bedrag).

Jaja, we zijn allemaal EU, maar het ene land iets meer dan het andere... ;)

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:03

Ad Hox

N/A

Thanks voor de info over DAB+. Ik heb eigenlijk geen idee of het in de configurator stond destijds. Heb in mei/juni 2022 besteld.

Op de PDF die je kan downloaden na het configureren staat het in elk geval niet. Ik ga er maar vanuit dat het er niet op zit, dan kan het altijd nog meevallen 😅

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
xsive schreef op maandag 26 september 2022 @ 23:39:
[...]

Ik begrijp jullie heel goed.

Het is hier eerder al uitgebreid aan bod gekomen, no hard feelings, maar wellicht interessant om terug te lezen.

Sinds dec 2020 verplicht de EU DAB+ op nieuwe auto's, maar NL, CH, SE en NO (uit mijn hoofd, of was het AT ipv NO?) accepteren tevens een waardig alternatief. Polestar meent dit met online radio te bieden en "maakt daar dus dankbaar gebruik van".

Ik had geluk omdat ik kon aantonen dat DAB+ nog werd vermeld in de configurator vorig jaar zomer toen ik de bestelling plaatste bij onze leasemaatschappij. Vervolgens gaan er dan altijd wat weken overheen (approvals, handtekeningen) voor dat zij dan bestellen bij Polestar. Waarschijnlijk heeft het zich toen gekruist met het weghalen uit de configurator vanaf eind Q3 ongeveer.

Wat ik vooral gevoelsmatig tenenkrommend vond, is dat als je bv vanuit BE of DE had besteld (bij wijze van 50km verderop) het nog steeds standaarduitrusting bleef, want wettelijk verplicht daar.

Tijdens de verkoopgesprekken in Beesd is er ook nooit een woord over gerept, sterker nog: het werd als eigenschap benoemd. Ik vind dat het hun plicht zou moeten zijn, je dit als klant pro-actief mede te delen of zelfs nadien te informeren. Maar soit, het lijken wel warme broodjes te zijn voor ze, dus het lijkt ze niet te deren.

Bij Audi (Q4) verviel op gegeven moment ook vanalles in Q3/Q4 2021, maar daar werd je wel netjes over geïnformeerd en zelfs financieel gecompenseerd (ook al was het niet voor het volledige bedrag).

Jaja, we zijn allemaal EU, maar het ene land iets meer dan het andere... ;)
Wat ik gevoelsmatig tenenkrommend vind is dat bij hoog en laag beweerd is door een ieder van Polestar dat achteraf inbouwen van DAB+ absoluut niet kan. Nu blijkt dat dit toch mogelijk is!

Overigens wordt nu verteld dat alle leveringen weer inclusief DAB+ is.

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
Ad Hox schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 07:51:
Thanks voor de info over DAB+. Ik heb eigenlijk geen idee of het in de configurator stond destijds. Heb in mei/juni 2022 besteld.

Op de PDF die je kan downloaden na het configureren staat het in elk geval niet. Ik ga er maar vanuit dat het er niet op zit, dan kan het altijd nog meevallen 😅
Ik heb vorige week contact gehad met Polestar support, waarin ik heb gevraagd of in MY23 DAB+ weer standaard is, dat is het geval. (zie paar pagina's terug) Dus het zou erin moeten zitten.

• xsive

xsive

ii

Rickkie600 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:15:
[...]

Ik heb vorige week contact gehad met Polestar support, waarin ik heb gevraagd of in MY23 DAB+ weer standaard is, dat is het geval. (zie paar pagina's terug) Dus het zou erin moeten zitten.
Zou idd voor MY23 weer zo moeten zijn

• peer54
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-12-2024
MrLink schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:35:
[...]

Contact gezocht met support, maar helaas.
Het antwoord:

Zoals u wellicht weet, is er een wereldwijd tekort aan halfgeleiders. Hoewel beperkt, treft dit ook Polestar. Helaas hebben wij hierdoor moeten besluiten om DAB+ tijdelijk uit onze specificaties te halen.

Als gevolg van een aangepaste wetgeving hebben wij inderdaad in enkele gevallen DAB+ achteraf moeten monteren. Die wetgeving is echter niet van toepassing op uw auto.
Omdat DAB+ ook geen onderdeel uitmaakte van de specificaties ten tijde van de bestelling, kunnen wij deze niet achteraf op kosten van Polestar inbouwen.

Als goed alternatief zijn er diverse apps voorhanden waarmee, in combinatie met 3 jaar gratis conneciviteit, online radiozenders kunnen worden beluisterd. Dit naast de standaard aanwezige FM-radio. RadioLine app, Radio.net en de TuneIn app zijn zulke alternatieven

Is jullie destijds wel dan met DAB+ aangekocht in de speclijst?
Ik heb een voorraad auto LeasePlan, dus geen idee wat er op de order stond tussen LeasePlan en Polestar.
Bij onze V90 stond en staat DAB wel aangegeven op de speclijst, zelfst op de orderbevestiging. Ik ben er nog steeds mee bezig en ik laat het niet los.

Groet, Peer

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06:31
xsive schreef op maandag 26 september 2022 @ 23:39:
[...]
Sinds dec 2020 verplicht de EU DAB+ op nieuwe auto's, maar NL, CH, SE en NO (uit mijn hoofd, of was het AT ipv NO?) accepteren tevens een waardig alternatief.
Het is niet zo dat NL een "waardig alternatief" accepteert. Polestar (en Volvo) moet voldoen aan NL wetgeving. Die was er sinds Dec 2020 nog niet. Er was wel een europese richtlijn, maar die was in de nl wetgeving nog niet actief.

Dus ook zonder internetradio voldeden Polestar en Volvo aan de wet door het alleen "DAB+ voorbereid" te noemen

Dit tot het moment dat europese richtlijn is omgezet naar lokale wetgeving in NL. Vanaf dat moment zijn Polestar en Volvo weer DAB+ radio's gaan leveren.

In theorie heb je dus alleen een case tegen de overheid. Die zit fout omdat ze de wet niet op tijd geimplementeerd hebben. Maar daar kun je hooguit een schadeclaim naar overheid gaan maken. Maar schade kun je niet aantonen omdat je een "waardig alternatief" had... (en zelfs dan nog: Hoe hard had je financiële schade door het ontbreken van DAB+ kunnen maken als dat alternatief er niet geweest was...?)

ofwel: maas in de wet waar je niks tegen kunt doen. Ik vind het persoonlijk moreel verwerpelijk dat partijen als Volvo en Polestar hier gebruik van maken. Tuurlijk: Ik begrijp chiptekort, maar geef dan idd korting of bouw later kosteloos in. Die DAB+ voorbereiding was een wassen neus...

• Kammika
  • Laatst online: 06:31
peer54 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:04:
[...]

Bij onze V90 stond en staat DAB wel aangegeven op de speclijst, zelfst op de orderbevestiging. Ik ben er nog steeds mee bezig en ik laat het niet los.

Groet, Peer
en terecht. Dat betekent nl dat ze gewoon niet leveren wat ze contractueel afgesproken hebben... (is helaas anders voor degenen bij wie "DAB+ voorbereiding" in de offerte stond)

• Darkmentom
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-11 09:55
Wat gebeurt er eigenlijk na de 3 jaar " gratis " connectiviteit? Wordt er dan een maandelijks abonnement aangerekend voor de connectiviteit van de wagen. Of moeten we dan onze phone gebruiken als hotspot.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:30
Darkmentom schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:06:
Wat gebeurt er eigenlijk na de 3 jaar " gratis " connectiviteit? Wordt er dan een maandelijks abonnement aangerekend voor de connectiviteit van de wagen. Of moeten we dan onze phone gebruiken als hotspot.
Dat weten ze zelf ook nog niet.. :+

• otomoxd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-09 18:00
Er is een SIM slot in de wagen voorzien (in de module achter de achteruitkijkspiegel), maar eerder is door Polestar al eens bevestigd geweest dat deze voorlopig niet werkt. Hopelijk zorgen ze dat die dan actief gezet kan worden zodat we zelf een data simkaart kunnen providen, of via eSIM aan een andere provider linken... Maar mijn gevoel zegt dat het eerder iets zal zijn a la 'je kan hier zelf opnieuw subscriben en jaarlijks betalen, of gewoon je eigen telefoon als hotspot gebruiken'.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:26

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ik vermoed (lees: gok) dat de eSIM zoals nu gewoon zal blijven werken voor OTA updates en data-mining door Polestar. Middels een betaalde service kan de klant door ook 'internet' bij nemen.

#gok nogmaals :+

www.google.nl

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-11 13:56
Darkmentom schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:06:
Mij is verteld bij het in ontvangst nemen van mijn auto (november 2021) dat ze 5 jaar connectivity leveren ipv 3, omdat carplay langer op zich liet wachten. Ik heb dat nergens gelezen, maar is mij bij de overhandiging door de medewerker in Beesd verteld.

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04:17
Ik denk dat ze die 5 jaar connectivity leveren omdat ze de software om dat SIM slot in de auto te gebruiken niet voor elkaar hebben.

• xsive

xsive

ii

barryNL schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:31:
[...]

Mij is verteld bij het in ontvangst nemen van mijn auto (november 2021) dat ze 5 jaar connectivity leveren ipv 3, omdat carplay langer op zich liet wachten. Ik heb dat nergens gelezen, maar is mij bij de overhandiging door de medewerker in Beesd verteld.
Dat klopt, maar dat was alleen voor de bestellingen die al verwerkt waren en volgens mij was dat tot aan midden oktober 2021 ergens, omdat ze toen de carplay tekst hebben aangepast op de website van najaar 2021 naar voorjaar 2022.

Alternatief indien betaalde dienst is wifi hotspot, aangezien de "tablet" ook op wifi kan.

[ Voor 7% gewijzigd door xsive op 27-09-2022 15:00 ]

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-11 09:51
Polestar
We have launched a new charging app with Plugsurfing, creating a one-stop platform for you to access more than 300,000 charging points across Europe and have Polestar as your main point of contact for all related support issues. The Ionity offer will from now on be accessed through this new app, and other offerings for preferential pricing will be added in the future.
The app is currently available in Sweden and Norway and is expected to be released for the remaining markets later this year. We'll notify you when it's available in your country.
Download the app to your phone, create a new account, register the Plugsurfing card you received during the handover, and add a payment method.
Download the Plugsurfing – Polestar edition app here:
App store: https://plstr.car/tui
Google Play: https://plstr.car/uws
Bron: https://www.facebook.com/...y/posts/1184063962188104/

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-11 00:50
Waar is dit dan weer goed voor? Tevens is die app nog niet beschikbaar in NL volgens de Playstore.

• Rickkie600
Koekhapperrr schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:21:
[...]

Waar is dit dan weer goed voor? Tevens is die app nog niet beschikbaar in NL volgens de Playstore.
Staat ook in de tekst :
"The app is currently available in Sweden and Norway and is expected to be released for the remaining markets later this year. We'll notify you when it's available in your country."

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-11 19:13
Maar hoe zit het met 2.3 ondertussen? :P

Benieuwd wat er niet lukt, want er zijn toch een aantal mensen die er mee rijden, en lees toch niet echt schokkende dingen?

• Niel1991
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 17:22
k-jah schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:27:

Benieuwd wat er niet lukt, want er zijn toch een aantal mensen die er mee rijden, en lees toch niet echt schokkende dingen?
De update werd bij mij OTA geïnstalleerd zonder enig probleem. Ik merk geen enkele zichtbare wijziging op aan de snelheid van mijn systeem. Ik heb de app ook niet opnieuw moeten installeren, deze is gewoon gekoppeld gebleven aan het voertuig.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11 15:49
Weer typisch Polestar dit bericht/app ;) Nou ik zal jullie verklappen dat er niks spannends te zien is in die app. Het is gewoon dezelfde Plugsurfing app maar dan met een ander CSS template! Je kan zelfs filteren op Type 1, 3 en Chademo.

Tevens is alles duurder vergeleken met de providers eigen app (m.u.v. Ionity).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8XPwgnhGT5IqpSyVPASHbJhWVE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1FXhZO3sO0FQQthO4dpm9lkG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7BeMMJJSV6sIsXLgPxYMLkiFBU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/koAB82Fmc9KVvkE6lb1dHC47.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLZxp6sN_JxkZJLy32dc_AH_Aa0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8oBvY3sVJCGG3NTfmpwWHdpn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ey3cUZ09uXkfLc4HC5Q2MkWGtx4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/n7XBjOD0qAo8LDrog1OaYcvX.png?f=fotoalbum_large

Wat betreft P2.3: Ik heb deze OTA binnengehad voordat deze werd teruggetrokken. Alles werkt bij mij prima. Zowel de App als de DK en de timers. Maar ik ben natuurlijk een N+1 in het totale plaatje.

[ Voor 61% gewijzigd door Rene op 28-09-2022 14:22 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-11 09:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/362cFT5T9CULdCYtkMrCzc9JV60=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/aDmELLEswSQDVH9K02LVX7Nm.gif?f=user_large

Heeft iemand dit euvel ook?
Is al sinds ik de auto had. Dacht gaat wel weg met aankomende updates maar helaasch.

• k-jah
Niel1991 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:29:
[...]

De update werd bij mij OTA geïnstalleerd zonder enig probleem. Ik merk geen enkele zichtbare wijziging op aan de snelheid van mijn systeem. Ik heb de app ook niet opnieuw moeten installeren, deze is gewoon gekoppeld gebleven aan het voertuig.
OTA of via de dealer? Ik gok het 2de ;)

• Li1quid
  • Laatst online: 22:06
Vandaag m'n Polestar mogen ophalen

Rijdt lekker.
Maar hoe verschrikkelijk is het pinker geluid? Helemaal niet aangenaam

• Kleineheino
Li1quid schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:06:

Rijdt lekker.
Is dat anders geweest dan?

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:03
Kohen schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:15:
[Afbeelding]

Is al sinds ik de auto had. Dacht gaat wel weg met aankomende updates maar helaasch.
Misschien de app Maps ff een slinger geven en ook de cache wissen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Li1quid
  • Laatst online: 22:06
Geen idee, het zal wennen zijn.
Bij de overhandiging zei de persoon zelfs dat niet iedereen het geluid aangenaam vindt.

• Burchov
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
[Afbeelding]

Yep, ik heb dat ook een paar keer (in de 2 jaar dat ik de auto heb) voorbij zien komen. Niet vaak gelukkig, dus ik erger me er niet aan

• Koekhapperrr
Li1quid schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:40:
[...]

Geen idee, het zal wennen zijn.
Bij de overhandiging zei de persoon zelfs dat niet iedereen het geluid aangenaam vindt.
Vond het zelf in het begin opvallend, maar niet storend. Nu valt het mij niet meer op.

Mensen die voor de eerste keer meerijden maken er wel vaak opmerkingen over, dus het is niet echt een universeel geliefd geluid.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:30
Koekhapperrr schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:53:
[...]

Vond het zelf in het begin opvallend, maar niet storend. Nu valt het mij niet meer op.

Mensen die voor de eerste keer meerijden maken er wel vaak opmerkingen over, dus het is niet echt een universeel geliefd geluid.
Ik kan het geluid niet eens voor me halen, dus het zal wel wennen :)

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-11 09:09
Wanneer ik Flitsmeister via CarPlay laat lopen en Spotify afspeel, dan gaat Spotify op pauze als FM iets doorgeeft?!

Wanneer de radio aanstaat of zoals nu op vakantie de TuneIn app gebruikt wordt, dan gebeurt dit niet.

Ra ra?! Zijn er meer mensen die dit ook ervaren?

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• Koekhapperrr
P2Hattem schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:00:
Wanneer ik Flitsmeister via CarPlay laat lopen en Spotify afspeel, dan gaat Spotify op pauze als FM iets doorgeeft?!

Wanneer de radio aanstaat of zoals nu op vakantie de TuneIn app gebruikt wordt, dan gebeurt dit niet.

Speelt Spotify via de auto of via CarPlay?

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-10 16:00
Collega van mij heeft sinds de update naar 2.3 een fors hoger verbruik, de dealer zet versie 2.2 terug.

• Hermanbbbb
  • Laatst online: 09-10 14:10

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

k-jah schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:27:

Ik had hem al OTA geïnstalleerd voor hij werd teruggetrokken. Geen problemen. Het enige wat ik merkte was dat voorheen bij het achteruit rijden beide spiegels naar beneden klapten, en nu alleen nog de rechter. Maar dat is prima want die instelling wilde ik toch al veranderen :*)

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:27

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
P2Hattem schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:00:

Ja! Gebeurt hier ook. Regelmatig zit ik in een stille auto zonder dat ik het door heb.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-11 09:31
Burchov schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:52:
[...]

Yep, ik heb dat ook een paar keer (in de 2 jaar dat ik de auto heb) voorbij zien komen. Niet vaak gelukkig, dus ik erger me er niet aan
Ik dit best wel vaak! ... En het begint mij wel te irriteren. 8)7

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-10 17:09

Rijdt lekker.
Bijna iedereen die het voor het eerst bij mij in de auto hoort maakt er opmerkingen over. Ik vond het eerst ook vreemd, maar ben er inmiddels aan gewend.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-10 17:09
blue eyes schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:00:
Collega van mij heeft sinds de update naar 2.3 een fors hoger verbruik, de dealer zet versie 2.2 terug.
Bijzonder, ik merk geen verschil voor en na de update. Verbruik viel me vorige week zelfs mee bij wat lagere temperaturen.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

• P2Hattem
Koekhapperrr schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:46:
[...]

Speelt Spotify via de auto of via CarPlay?
Via de auto, zoals het allemaal bedoeld is met met AAOS

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:59
Wat is een fors hoger verbruik? Is het niet door de lagere temperaturen? Mijn verbruik is nu ook weer hoger maarja het is ook weer kouder.

• Rene
Zit het niet in de instellingen? Het verbruik gaat echt hard omhoog als het kouder wordt. Het was hier laatst 3 graden in de morgen en 17 in de middag. Verbruik was in de ochtend 23,5kWh/100km en de middag 16,5kWh/100km ;)

Overigens kan je het verbruik best drukken met eco (of verwarming af) en stoel + stuurverwarming. Ik heb vorige winter geregeld onder de 20kWh/100km gereden in minusgraden.

Deze winter gaan we dat overigens niet doen, ik ga nu lekker genieten en niet op het verbruik letten. Afgelopen 3 maanden thuis 330kWh geladen (tegen 0,12 euro per kWh), rest gratis op de zaak. Dan is het geen probleem als het verbruik iets hoger ligt ;)

Voor 4 tientjes bijna 6000 kilometer gereden :+ en nog moest ik laatst iemand overtuigen die zei dat een EV helemaal niks is…. (En dan rondrijden in een 308 met 110 pk :+)

[ Voor 9% gewijzigd door Rene op 28-09-2022 22:55 ]

• blue eyes
daniel14 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:06:
[...]

Wat is een fors hoger verbruik? Is het niet door de lagere temperaturen? Mijn verbruik is nu ook weer hoger maarja het is ook weer kouder.
Was al begonnen voordat het fors kouder werd. Uiteraard heeft dat invloed.
Om alles uit te sluiten, ook perceptie, wordt de software teruggezet.
Dan maar kijken of het idd de software was.

Ik rij zelf nu met 5-7 graden in de ochtend, niet voorverwarmen, met 110 op CC 25 kWh (LRDM) over 130 km afstand. Met name snelweg. Geen eco stand, wel verwarming en de airco stand aan.
In de zomer tussen de 20 en 22.

@ Rene - 16 Kwh, dat haal ik ook wel. CC op 50 km/h :D

[ Voor 14% gewijzigd door blue eyes op 29-09-2022 06:19 ]

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-11 15:11
Hier ook 2.3 geinstalleerd net voordat hij werd teruggetrokken, maar verder geen problemen.
Bij mijn collega staat de P2 in de garage. Hij kreeg allerlei meldingen over de aandrijflijn, en ze zagen daar dat zijn accu niet goed ontlaadde. Bleek een of ander hoogspanningsregelaar ding kapot te zijn dus daar is het nu wachten op.

Kreeg gisteren overigens een uitnodiging binnen om naar Kopenhagen te komen voor de introductie van de P3. Heb deze maar afgewezen ivm al bestaande afspraken. Wat trouwens ook wel jammer eraan is, is dat ze geen reis/hotel erbij doen, dat had toch wel gemogen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WoPi7tkYk_xL4LwZuQaEbYdU3Ko=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0fSO5oBaNsMxxuu8fJck1XCi.png?f=user_large

• Koekhapperrr
P2Hattem schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:05:
[...]

Via de auto, zoals het allemaal bedoeld is met met AAOS
Ik heb gemerkt dat Spotify zichzelf wel eens in de weg zit wanneer Spotify in de auto speelt, en er een telefoon met bluetooth verbonden is waar Spotify ook op actief is (niet per se muziek speelt, maar op de achtergrond nog aanstaat).

Je zou eens kunnen proberen of het helpt Spotify op je telefoon actief af te sluiten als je in de auto zit.

• Rene
Koekhapperrr schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:43:
[...]

Ik heb gemerkt dat Spotify zichzelf wel eens in de weg zit wanneer Spotify in de auto speelt, en er een telefoon met bluetooth verbonden is waar Spotify ook op actief is (niet per se muziek speelt, maar op de achtergrond nog aanstaat).

Je zou eens kunnen proberen of het helpt Spotify op je telefoon actief af te sluiten als je in de auto zit.
Het is een bug kwam ik vandaag achter. Wanneer je Carplay hebt aangesloten en afspeelt vanaf AAOS wordt het geluid onderbroken zodra er iets op je iPhone gebeurt, los van het het feit of dit via Carplay loopt.

Zet maar eens een radioapp aan op AAOS en open vervolgens youtube op je telefoon. Dan stopt AAOS, zelf als je telefoon op stil staat. DIt is rete-irritant en ik heb dit niet met Carplay op onze E-Golf.

• P2Hattem
Koekhapperrr schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:43:
[...]

Bedankt voor het meedenken 🙏, maar 😆…. Ik gebruik Spotify amper op mijn telefoon en deze stond de afgelopen periode met zekerheid uit.

En los van het Spotify issue is het ook irritant dat Siri aan moet staan om CP te kunnen gebruiken. Zit je vervolgens met iemand in een gesprek komt er opeens gebazel over het weer in weet ik waar en dat alleen om CP werkend te krijgen. Vind ik wel jammer.

• P2Hattem
Rene schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:54:
[...]

Het is een bug kwam ik vandaag achter. Wanneer je Carplay hebt aangesloten en afspeelt vanaf AAOS wordt het geluid onderbroken zodra er iets op je iPhone gebeurt, los van het het feit of dit via Carplay loopt.

Zet maar eens een radioapp aan op AAOS en open vervolgens youtube op je telefoon. Dan stopt AAOS, zelf als je telefoon op stil staat. DIt is rete-irritant en ik heb dit niet met Carplay op onze E-Golf.
Als er een Whatsapp binnenkomt, dan neemt CP het centrale display over om dat te laten weten.
En dat is oké als je WA aan CP gekoppeld hebt, maar dat heb ik dus helemaal niet?! Jammer dat dit niet beter geïmplementeerd is, maar misschien dat 2.3.1 of hoger nog verbetering brengt!

• Rene
P2Hattem schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:13:
[...]

Als er een Whatsapp binnenkomt, dan neemt CP het centrale display over om dat te laten weten.
En dat is oké als je WA aan CP gekoppeld hebt, maar dat heb ik dus helemaal niet?! Jammer dat dit niet beter geïmplementeerd is, maar misschien dat 2.3.1 of hoger nog verbetering brengt!
Dat doet de mijn wel bij tekstmeldingen. Maar hij neemt dus ook de controle als je bijvoorbeeld op je telefoon een filmpje op FB kijkt. Dit is gewoon klote als je stilstaat en wat aan het browsen ben bijvoorbeeld. Of als de vrouw iets met de telefoon doet.

• Rickkie600

Rijdt lekker.
Mijn vrouw noemt het een "tikkende plaat" :+

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:26

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Rickkie600 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:33:
[...]

Mijn vrouw noemt het een "tikkende plaat" :+
Die van mij een "kapot speakertje" :P

www.google.nl

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 10:57
JeroenV_ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:35:
Hier ook 2.3 geinstalleerd net voordat hij werd teruggetrokken, maar verder geen problemen.
Bij mijn collega staat de P2 in de garage. Hij kreeg allerlei meldingen over de aandrijflijn, en ze zagen daar dat zijn accu niet goed ontlaadde. Bleek een of ander hoogspanningsregelaar ding kapot te zijn dus daar is het nu wachten op.

Kreeg gisteren overigens een uitnodiging binnen om naar Kopenhagen te komen voor de introductie van de P3. Heb deze maar afgewezen ivm al bestaande afspraken. Wat trouwens ook wel jammer eraan is, is dat ze geen reis/hotel erbij doen, dat had toch wel gemogen ;)
[Afbeelding]
Grappig wel! Op basis van wat zouden ze die selectie maken qua uitnodiging? Je kunt moeilijk alle Polestar 2 rijders uitnodigen.

Is dat random, of heb jij een (zakelijke) connectie met Polestar?

• P2Hattem
JeroenV_ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:35:

[Afbeelding]
In een ander forum zijn er US en UK klanten die een vlucht en hotel erbij hebben gekregen. Rijden vanuit de US is een natuurlijk een beetje lastig, maar het is wel een verschil in ‘tegemoetkoming in de kosten’.

Mogelijk hebben die mensen ook meer ‘referrals’ gegenereerd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PG2J7jhrExxMZcbHBNWL6TW7Ozg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qjENNYyn8oUgyIGoZX4E3cAy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door P2Hattem op 29-09-2022 12:48 ]

• JeroenV_
GuiltyNL schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:50:
[...]

Grappig wel! Op basis van wat zouden ze die selectie maken qua uitnodiging? Je kunt moeilijk alle Polestar 2 rijders uitnodigen.

Is dat random, of heb jij een (zakelijke) connectie met Polestar?
Nee, ben gewoon maar een simpele leaserijder.
Denk dat ik het via Facebook heb gekregen, daar was een vraag om een foto van je P2 te plaatsen met 1 zin tekst, en dan kon je uitgenodigd worden. Heb daar wel een foto bijgezet puur voor de bijdrage, maar wellicht dus dat het daaruit voortkomt.
P2Hattem schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:46:
[...]

In een ander forum zijn er US en UK klanten die een vlucht en hotel erbij hebben gekregen. Rijden vanuit de US is een natuurlijk een beetje lastig, maar het is wel een verschil in ‘tegemoetkoming in de kosten’.

Mogelijk hebben die mensen ook meer ‘referrals’ gegenereerd?
[Afbeelding]
Dat zou kunnen ja, ik heb zoals gezegd alleen gereageerd op Facebook, meer niet.

[ Voor 36% gewijzigd door JeroenV_ op 29-09-2022 12:49 ]

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-11 17:12
Ik lees hier dat er mensen spottify gebruiken ... en daar snap ik geen Jooooota van..

Ik heb nu denk ik 15x of zo een titel opgevraagd om af te spelen via spottify, en je wilt niet weten hoevaak er kompleet KOMPLEET iets anders uit de speakers komt:

Speel orchestral manoeuvres in the dark enola gay

OK; Ik vraag Spottify om orchestral manoeuvres in the dark enola gay af te spelen...

en dan níet gek opkijken als andere hazes voorbij komt, of Katy Perry...
-------------------------------

Speel Katy Perry ROAR

OK; Ik vraag Spottify om Katy Perry ROAR af te spelen... |:(

en dan níet gek opkijken als James Last voorbij komt, .....

kortom, haar jukebox zit zo doormekaar dat ik haar niks NIKS meer vraag af te spelen....

---------------------------

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:59
Hansieo schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:21:
Ik lees hier dat er mensen spottify gebruiken ... en daar snap ik geen Jooooota van..

Ik heb nu denk ik 15x of zo een titel opgevraagd om af te spelen via spottify, en je wilt niet weten hoevaak er kompleet KOMPLEET iets anders uit de speakers komt:

Speel orchestral manoeuvres in the dark enola gay

OK; Ik vraag Spottify om orchestral manoeuvres in the dark enola gay af te spelen...

en dan níet gek opkijken als andere hazes voorbij komt, of Katy Perry...
-------------------------------

Speel Katy Perry ROAR

OK; Ik vraag Spottify om Katy Perry ROAR af te spelen... |:(

en dan níet gek opkijken als James Last voorbij komt, .....

kortom, haar jukebox zit zo doormekaar dat ik haar niks NIKS meer vraag af te spelen....

---------------------------
Heb je wel de betaalde versie? Met de gratis versie kan je niet zomaar nummers opvragen.

• JeroenV_
Klopt, met de gratis versie zoekt hij volgens mij een album ipv nummer.
Ik heb hier geen problemen met de spraakherkenning, maar heb dan ook de betaalde versie van Spotify

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-11 17:12
daniel14 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:29:
[...]

Heb je wel de betaalde versie? Met de gratis versie kan je niet zomaar nummers opvragen.
Ahh, bedankt voor de info. Dat zal het zijn. _/-\o_

Dan kan spotty er bij mij af, en neem ik m'n eigen muziek wel mee

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Drohanmovies
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 29-09-2022
Ook ik heb een uitnodiging gekregen voor het feest van de introductie van Polestar 3 in Kopenhagen.
Overigens is de uitnodiging zonder reis maar wel met hotel overnachting.

Ik pak de Polestar 2 maar voor een roadtrip, dat is wel zo leuk :)

• JeroenV_
Drohanmovies schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:24:
Ook ik heb een uitnodiging gekregen voor het feest van de introductie van Polestar 3 in Kopenhagen.
Overigens is de uitnodiging zonder reis maar wel met hotel overnachting.

Ik pak de Polestar 2 maar voor een roadtrip, dat is wel zo leuk :)
Stond bij mij niets over een overnachting, maar goed, ik heb m toch al afgewezen omdat ik echt niet kan dus maakt het niet meer uit. Blijkbaar hebben ze dus verschillende smaken voor de uitnodigingen.

• xsive

xsive

ii

Rijdt lekker.
I love it juist

• P2Hattem
De nieuwe IOS app (3.15.0) lijkt wat sneller te koppelen.
Het opstarten ziet er ook wat gelikter uit dan dat vage geknipper van de knoppen.

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-11 07:33
Ik heb via Apple Care een nieuwe iPhone gekregen en je raadt het al. Dan moet je dus weer opnieuw koppelen :-) Als ik iCloud terugzet werkt m'n auto koppeling niet meer. Maar ik kon nu dus niet vanuit m'n telefoon mijn oude verbinding verwijderen.

Nu heb ik een trucje ontdekt:
- Nieuw leeg admin profiel maken in de auto
- Nieuwe telefoon met digital key koppelen met dat profiel
- Nu kun je vanuit de Polestar ios app vervolgens je oude telefoon wissen en je net gekoppelde nieuwe telefoon ook. Nu is je nieuwe telefoon dus weer ontkoppeld
- In je originele profiel kun je vervolgens je nieuwe telefoon koppelen

Scheelt weer een uur aan apps installeren en koppelen :-)

XPENG G9 Performance 2024

• otomoxd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-09 18:00
Gisteren eindelijk de wagen mogen gaan ophalen in Gent. Goed geholpen daar, duidelijke uitleg. De footwell lights lijken het op het eerste zicht niet te doen, voor de rest werkt alles zoals ik zou verwachten dat het werkt. De app wou de eerste keer wel niet meteen verbinden, maar dat kwam misschien ook omdat de verbinding in de garage daar niet zo heel goed was, als ik het 's avonds opnieuw probeerde werkte het wel meteen. Vooral nog een beetje leren inschatten hoelang die laadkabel nu net is! Ook wel jammer dat de wagen in de app of tijdens het bekijken van de 360-camera niet gewoon gekleurd is zoals je eigen wagen, ik heb een zwarte polestar en overal staat een witte versie afgebeeld. Misschien iets voor in toekomstige versies!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-11 10:04
kramon schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:52:
Ik heb via Apple Care een nieuwe iPhone gekregen en je raadt het al. Dan moet je dus weer opnieuw koppelen :-) Als ik iCloud terugzet werkt m'n auto koppeling niet meer. Maar ik kon nu dus niet vanuit m'n telefoon mijn oude verbinding verwijderen.

Nu heb ik een trucje ontdekt:
- Nieuw leeg admin profiel maken in de auto
- Nieuwe telefoon met digital key koppelen met dat profiel
- Nu kun je vanuit de Polestar ios app vervolgens je oude telefoon wissen en je net gekoppelde nieuwe telefoon ook. Nu is je nieuwe telefoon dus weer ontkoppeld
- In je originele profiel kun je vervolgens je nieuwe telefoon koppelen

Scheelt weer een uur aan apps installeren en koppelen :-)
Dit is een mooie voor in de starter post!
Well done!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:06
Mr_Music schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:07:
[...]

Dit is een mooie voor in de starter post!
Well done!
Sterker nog, daar staat ie (sinds het uitbrengen van de app zo ongeveer) al in ;)

• xsive

xsive

ii

otomoxd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:22:
Gisteren eindelijk de wagen mogen gaan ophalen in Gent. Goed geholpen daar, duidelijke uitleg. De footwell lights lijken het op het eerste zicht niet te doen, voor de rest werkt alles zoals ik zou verwachten dat het werkt. De app wou de eerste keer wel niet meteen verbinden, maar dat kwam misschien ook omdat de verbinding in de garage daar niet zo heel goed was, als ik het 's avonds opnieuw probeerde werkte het wel meteen. Vooral nog een beetje leren inschatten hoelang die laadkabel nu net is! Ook wel jammer dat de wagen in de app of tijdens het bekijken van de 360-camera niet gewoon gekleurd is zoals je eigen wagen, ik heb een zwarte polestar en overal staat een witte versie afgebeeld. Misschien iets voor in toekomstige versies!
Als je geen Plus Pack hebt, zul je idd moeten wachten totdat ze de bug bij de voetverlichting hebben opgelost. Het is wel ruimschoots bekend bij Polestar. Hopelijk komt er een fix met 2.4

Ik zie in de (Android) app bij het laatste icoontje wel de Polestar in mijn kleur bij de VIN (Magnesium)?

In de auto zelf zie ik een zwarte Polestar bij de stuur instellingen, laadinstellingen, e.d.

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-11 07:33
ach-jee schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:45:
[...]

Sterk nog, daar staat ie (sinds het uitbrengen van de app zo ongeveer) al in ;)
Oh my god, sorry :-(

XPENG G9 Performance 2024

• K2.
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-06 11:11

K2.

otomoxd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:22:
Mijne ook daar afgehaald, zeer goeie service gehad.
Veel plezier met de nieuwe wagen :)

• k-jah
Toch best praktische auto, zo’n p2 :) (11 bananendozen gevuld met appels)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQ2cfn4bTJ_v48H7Po9qZzYC_NE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n55Kh1WOEynRH3rIlKTZydtL.jpg?f=fotoalbum_large

• blue eyes
Ik hoorde laatst iets van 2.3.1 update?

• JTHZZ
  • Laatst online: 22:11
Viel me vandaag op dat je bij Easypark nu ook met de hand een andere zone kunt instellen. Soms is de GPS net niet nauwkeurig genoeg en detecteert hij geen of de verkeerde zone. In de telefoonapp kon dat al maar zit nu ook in de AAOS app. En prijsinformatie is verbeterd.

• FirstEV
  • Laatst online: 05-11 22:35
k-jah schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 12:00:
Toch best praktische auto, zo’n p2 :) (11 bananendozen gevuld met appels)

[Afbeelding]
Dat kan echt veel beter. :)
Tesla Bjorn heeft het 2 jaar geleden al voorgedaan:
https://www.youtube.com/watch?v=uY-rK-vRWI8

• k-jah
FirstEV schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:21:
[...]

Dat kan echt veel beter. :)
Tesla Bjorn heeft het 2 jaar geleden al voorgedaan:
https://www.youtube.com/watch?v=uY-rK-vRWI8
Ja, lege dozen :+

• xsive

xsive

ii

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uj9Y0seneHMBW_L7uIIJPuFaQMQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p6B7L8lnnhVselzyytUuggTw.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CS_4_0W9XFaZzX4NuafX3nhVZ_s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F4QBR5BfzAcvpAgzieRLGna9.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMN0mywDzGyhukkpq3zrHsTBT6s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ySM3RR5OL7ufjZP5p5vaTywD.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmpaEMzscusU8v_11n7YwXHz3KQ=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/ld0BuuyolQ0fawhwwsEr659A.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaDGLvax-2v-NhubSAjnHxQjAg4=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/fuDWSkyni50JUGjhcMU9kj2m.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l903TW0ldZRkfdhXBrvo6AYVLxA=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/6ijQaBfRKgMpFQORDxQHcat9.webp?f=fotoalbum_large

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-11 11:22
[Afbeelding]

Heb dit euvel ook, al vele maanden. Soms helpt een restart screen, maar vaak ook niet. Nog niet de laatste update gehad, die was ineens ingetrokken…

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:37

MaxxMark

HT is Tof!

Wel vaker een parkeeringreep gehad, maar in vrijwel alle gevallen vroeg ik me af waarom de auto in godsnaam ingreep!

Gisteren echter voor het eerst een terechte ingreep gehad :o :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ygkMCXVKsLWNcGvi9UdNOrDEnU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YuRNJuYbFicX78j9yD5KF8nl.jpg?f=fotoalbum_large

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• ghvankooten
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 20:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_tsALU2GIeLyUHM3-Z9ZZd07RQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XDD5TL8O2IheEKHl1i6yzn6M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EzqPbAlYHMmyYhIB_2RbjKK6c7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2VOQKIXXPHpZsNss4aIM5hi9.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag mijn Polestar 2 opgehaald bij de lokale Volvo dealer. Ik had deze in juli 2022 besteld als 'snel leverbaar'. Het is de long range single motor versie met pilot lite pakket. Idealiter had ik ook het plus pakket gehad maar die was toen niet beschikbaar als 'snel leverbaar'. Ook de velgen waren niet mijn eerste keus, alhoewel ze in het echt wel te doen zijn. Ik ga er nog leer laten inbouwen om iets van het 'plus' pakket te creëren. Ik heb er nog maar een paar kilometer mee gereden maar de standaard geluidsinstallatie valt niet tegen.

• ghvankooten
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 20:18
Nog een foto met een iets beter beeld van de velgen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnqwpeDkhZ8W1DuYPBeyv-TJjUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QsNG9owI2cq9IrcrjcCwSGFQ.jpg?f=fotoalbum_large

• P2Hattem
ghvankooten schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:07:
Nog een foto met een iets beter beeld van de velgen:[Afbeelding]
De velgen zijn ook niet echt een vooruitgang als ik eerlijk ben. Maar ja, ik heb toentertijd het PP genomen alleen vanwege de velgen dus dat zijn dure velgen geweest 8)7

• GuiltyNL
Ik vind die velgen juist superdik! Geeft me op een of andere manier een Back to the Future gevoel, haha!

• P2Hattem
GuiltyNL schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:37:
Ik vind die velgen juist superdik! Geeft me op een of andere manier een Back to the Future gevoel, haha!
Haha … als je dat wilt dan kun je beter een Ioniq 5 rijden :)

• xsive

xsive

ii

ghvankooten schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:05:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag mijn Polestar 2 opgehaald bij de lokale Volvo dealer. Ik had deze in juli 2022 besteld als 'snel leverbaar'. Het is de long range single motor versie met pilot lite pakket. Idealiter had ik ook het plus pakket gehad maar die was toen niet beschikbaar als 'snel leverbaar'. Ook de velgen waren niet mijn eerste keus, alhoewel ze in het echt wel te doen zijn. Ik ga er nog leer laten inbouwen om iets van het 'plus' pakket te creëren. Ik heb er nog maar een paar kilometer mee gereden maar de standaard geluidsinstallatie valt niet tegen.
Ziet er goed uit!
Hier de equalizer calibratie die ik eerder op het polestar forum heb gedeeld (standaarduitrusting high performance audio dus) en door veel mensen gebruikt wordt inmiddels O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUCEiHfCWbDaiLCm6vcPQWnNQI4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EoizObtNHRmJv79z94BcTMk5.jpg?f=fotoalbum_large

• xsive

xsive

ii

Kwam net dit tegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U6XP5UAM0I6spVZu1TCxjjGpGIg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/t5xpMrs4rkqdCAghLc0neEFA.webp?f=user_large

• Juancho
xsive schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:30:
[...]

Ziet er goed uit!
Hier de equalizer calibratie die ik eerder op het polestar forum heb gedeeld en door veel mensen gebruikt wordt inmiddels O-)
Ik baal er nog steeds van (en vindt het onbegrijpelijk) dat de Polestar wel een extra EQ heeft en de Volvo's niet. Zelfde systeem, zelfde speakers. Ik begrijp daar dus echt helemaal niks van.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-11 13:04

Pixeltje

Woo-woohoo!

Zou dat dan betekenen dat je voor die versie langs een dealer moet, of alleen als je 2.3 al geïnstalleerd had en problemen ondervindt die je met deze .1 weer oplost?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• JTHZZ
  • Laatst online: 22:11
Pixeltje schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:59:
[...]

Zou dat dan betekenen dat je voor die versie langs een dealer moet, of alleen als je 2.3 al geïnstalleerd had en problemen ondervindt die je met deze .1 weer oplost?
Dat laatste. In principe wordt deze niet als OTA uitgestuurd en is deze vooral bedoeld voor mensen die TCAM problemen hebben. Als die uitvalt moet je sowieso naar de dealer. De rest kan wachten op 2.4 OTA.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 04-10-2022 21:12 ]

• xsive

xsive

ii

Juancho schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:56:
[...]

Ik baal er nog steeds van (en vindt het onbegrijpelijk) dat de Polestar wel een extra EQ heeft en de Volvo's niet. Zelfde systeem, zelfde speakers. Ik begrijp daar dus echt helemaal niks van.
Het viel me sowieso op bij de proefritten dat de XC40 een stuk minder instelmogelijkheden had. Maar de XC40 kies je denk ik vooral vanwege zijn ruimte, hogere zit en praktische aspect.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-11 13:04

Pixeltje

Woo-woohoo!

xsive schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:16:
[...]

Het viel me sowieso op bij de proefritten dat de XC40 een stuk minder instelmogelijkheden had. Maar de XC40 kies je denk ik vooral vanwege zijn ruimte, hogere zit en praktische aspect.
Hmm, dat ruimteaspect zie ik niet zo. Mijn moeder rijd een xc40 (benzine weliswaar) maar heb niet het idee dat die auto van binnen echt groter is. Hoger wellicht, maar daar houdt het wel op voor mijn gevoel.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Juancho
[...]

Maar dat staat los van het audio systeem dat exact hetzelfde is. Waarom Volvo dus geen extra EQ wil maar Polestar wel is me een raadsel. Het is nou ook weer niet iets dat echt bij het meer sportieve model van de PS hoort. En helemaal als je de reden weet, namelijk dat er een specifiek dirac systeem is ontworpen voor deze wagen met een bepaalde preset waarbij men niet wil dat je gaat tweaken. Maar dat mag dan wel weer in de PS. Ik vind het zeer opmerkelijk en eigenlijk schandalig dat je bij een extra duur audio systeem niet eens de mogelijkheid hebt om wat extra te tweaken met je bands.

Wbt de keuze, ik heb ook in een PS2 gezeten, was de keuze tussen die 2. Denk niet dat ze echt verschillen qua inhoud, maar vooral qua hogere zit (SUV) of een meer praktische achterklep van de Volvo. En verder zit je voorin bij de PS2 natuurlijk echt in de driversseat (ik vind het niet prettig met vooral de knieën) terwijl je in de XC40 een meer ruimtelijk gevoel hebt.

Voor beide valt wat te zeggen, zijn dan ook niet 2 wagens die je echt kunt vergelijken. Het is dat ik jaren een V40 reed en graag eens een soort SUV wilde. Anders had ik zeker de PS genomen vanwege de sportieve looks, uniek design en net wat meer range terwijl de prijzen toen praktisch gelijk waren.

[ Voor 27% gewijzigd door Juancho op 04-10-2022 23:24 ]

• xsive

xsive

ii

Juancho schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:05:
[...]

Maar dat staat los van het audio systeem dat exact hetzelfde is. Waarom Volvo dus geen extra EQ wil maar Polestar wel is me een raadsel. Het is nou ook weer niet iets dat echt bij het meer sportieve model van de PS hoort. En helemaal als je de reden weet, namelijk dat er een specifiek dirac systeem is ontworpen voor deze wagen met een bepaalde preset waarbij men niet wil dat je gaat tweaken. Maar dat mag dan wel weer in de PS. Ik vind het zeer opmerkelijk en eigenlijk schandalig dat je bij een extra duur audio systeem niet eens de mogelijkheid hebt om wat extra te tweaken met je bands.

Wbt de keuze, ik heb ook in een PS2 gezeten, was de keuze tussen die 2. Denk niet dat ze echt verschillen qua inhoud, maar vooral qua hogere zit (SUV) of een meer praktische achterklep van de Volvo. En verder zit je voorin bij de PS2 natuurlijk echt in de driversseat (ik vind het niet prettig met vooral de knieën) terwijl je in de XC40 een meer ruimtelijk gevoel hebt.

Voor beide valt wat te zeggen, zijn dan ook niet 2 wagens die je echt kunt vergelijken. Het is dat ik jaren een V40 reed en graag eens een soort SUV wilde. Anders had ik zeker de PS genomen vanwege de sportieve looks, uniek design en net wat meer range terwijl de prijzen toen praktisch gelijk waren.
Ik heb de gewone "high performance audio", dus niet de HK audio van het plus pack. Die had weliswaar nog meer EQ bands om te customizen, maar het lijkt daar net alsof de achterspeakers niet meedoen. Was er niet echt van onder de indruk.

De standaard high performance audio met airwoofer (+ mijn preset weliswaar) geeft echt prima geluid. Zeker icm Tidal. Bij DAB merk je toch de lagere bitrate en multiband compressor vanuit veel radiozenders.

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-11 11:22
Juancho schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:56:
[...]

Toch een verkeerde keuze gemaakt, Juancho… je bent ook zo vaak op het PoleStar forum…😎🤦‍♂️

• Kleineheino
[...]

Ik heb er wel begrip voor dat Volvo geen extra EQ instellingen kiest. Ze staan dus echt achter het dirac systeem wat ontworpen is. Als je kijkt bij veel dure high end systemen zal je zien dat er een aan-/uitknop op zit maar verder niets. Vervelende is dat als je het geluid niet mooi vindt je geen keuze hebt en het moet accepteren zolang je de auto rijdt. Een duur high end systeem kan je in veel gevallen (sneller) omruilen.

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:40
[...]

Troost je. Je kan tweaken wat je wilt in de Polestar maar het geluid op de achterbank blijft RUK! Het is echt bijzonder knap dat je met zoveel luidsprekers zo'n slechte geluidsbeleving voor iedereen in de auto (niet alleen de bestuurder) kunt realiseren. Nu ben ik geen geluidsfreak maar voor mij nooit meer een HK setje!

• Jspp
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-12-2023
PvS_68 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:03:
[...]

Troost je. Je kan tweaken wat je wilt in de Polestar maar het geluid op de achterbank blijft RUK! Het is echt bijzonder knap dat je met zoveel luidsprekers zo'n slechte geluidsbeleving voor iedereen in de auto (niet alleen de bestuurder) kunt realiseren. Nu ben ik geen geluidsfreak maar voor mij nooit meer een HK setje!
Is het geluid echt zo slecht? Is het een minimale upgrade t.o.v. van de non-HK installatie en de investering daardoor niet waard of gewoon echt slecht i.v.m. andere auto's?

• nordic_blue
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-10 13:46

nordic_blue

P2 PP Void

Jspp schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:31:
[...]

Is het geluid echt zo slecht? Is het een minimale upgrade t.o.v. van de non-HK installatie en de investering daardoor niet waard of gewoon echt slecht i.v.m. andere auto's?
Het geluid in voorste stoelen is prima, maar achterin hoor je heel weinig.

• GuiltyNL
PvS_68 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:03:
[...]

Inderdaad. Het geluid op de achterbank is totaal afwezig, uit de speakers achterin komt een dof en ongedetailleerd geluid. Voor de mensen voorin zweeft het geluid helemaal voorin / boven het dashboard, maar daar klinkt het dan nog wel ok. Al ben ik geen fan van die geluidsoriëntatie. Veel audiofielen vinden het geweldig, dat het geluid van voren komt, maar ik word in een auto liever omgeven door het geluid.

Mocht je de auto dus nog niet gekocht hebben en je overweegt dit audiosysteem. Neem dan vooral rustig de tijd om bij een center beide systemen goed te vergelijken. Het stereobeeld gaat voorin al 'stuk' als je met je hoofd tijdens het luisteren naar links of naar rechts kijkt, probeer het maar eens.

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:40
Jspp schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:31:
[...]

Ik ken alleen de HK set in de pilot versie (dus met alle opties). Het geluid achterin is echt afwezig. Als je daar goed geluid wilt hebben moet je de muziek zo hard zetten dat het voorin onprettig wordt en praten met de achterbank al helemaal niet meer mogelijk is.
Als je voorin zit is het best OK, al komt het idd vooral van voren. Ik heb in de auto ook veel liever dat het geluid van alle kanten komt. Dat is ook veel prettiger als je met andere mensen wilt praten tijdens het rijden.

In vergelijking met andere auto's vind ik voornamelijk door de eenzijdige geluidsrichting het geluid van de HK-set van de P2 slechter dan wat je in een gemiddelde VW aantreft (zonder optionele audio paketten).

Ik zou de non-HK standaard optie idd zeker vergelijken en bepalen wat je het prettigst vind!

• Rene
[...]

Precies:

P2: hipster, tech kids en volwassen in hun midlife crisis (ahummm)

XC40: Bejaarden en klagende lease rijders

C40: twijfelaars en ex BMW rijders

:+ (kijken wie zich nu aangesproken voelt 8) )

• Pr8hube
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:02
Rene schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:32:
[...]

Precies:

P2: hipster, tech kids en volwassen in hun midlife crisis (ahummm)

XC40: Bejaarden en klagende lease rijders

C40: twijfelaars en ex BMW rijders

:+ (kijken wie zich nu aangesproken voelt 8) )
Als 65+ er, P2 rijden, kan ik dit wel als een complement beschouwen :P

Groetjes Gerard

P2 midnight (launch edition)

• Juancho
Wat betreft het geluid achterin in de Volvo/ Polestar, je krijgt er alleen iets uit als je dolby AAN zet en dan zelfs op 100%. Alleen dan komt er iets van geluid achterin. Ik vind dat hele Dolby 3x niks dus ik heb het altijd uit staan maar als we bezoekers achterin hebben...dan moet ik het altijd wel aanzetten omdat ze anders niks horen. Dat is idd een heel, heel zwak punt van het HK systeem dat in beide auto's zit. Ik begrijp ook totaal niet waarom, het zijn beide reis autos', voor meerdere mensen. Tis niet bepaalt een cabrio met alleen 2 mensen voorin.

Pagina: 1 ... 111 ... 224 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.