Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
EricJH schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 01:46:
Ik installeerde vandaag, dinsdag, de beta, voordat ik wist dat deze als Release Preview beschikbaar zou komen, en liep tegen een knoeperd van een bug aan.

Ik begon er maandagavond mee en op een gegeven moment kreeg ik bij iedere boot een blauw scherm. In Safe Mode drivers van grafische en audiokaart verwijderd , BSOD codes nalopen etc maar dat bracht geen oplossing. Ten lange leste vandaag, dinsdag opnieuw begonnen. Omdat ik van een schone Release Preview direct naar beta ging had ik mijn PC van het internet ontkoppeld.

Ik kwam er toevallig achter dat de blauwe schermen kwamen direct nadat ik de PC met het internet verbond. Ik heb toen de drivers van mijn Realtek Gigabit netwerkadapter geupdate naar de laatste versie (gelukkig bewaar ik drivers die ik download) en daarmee was het probleem opgelost. :o

Blijkbaar is er iets mis met de Realtek NIC drivers die met deze build meekomen. Ik ben oprecht verbaasd; gotta love beta testing... ;)
Beta testing iemand moet het doen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:04
Twixie schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:45:
[...]

Ja, of het is te zeggen: ik had er ook over gelezen, o.a. in de commentaren hier : nieuws: Windows 11-update 22H2 beschikbaar als 'preview build' . Dus ik zag gelijk mijn kans om mijn non-compliant oude toestellen te gaan upgraden. Dus snel ingeschreven op het Insider programma, dan Previews enabled in Windows 10, en vervolgens kreeg ik met een standaard Windows Update inderdaad de upgrade naar W11 aangeboden. Was echt een eitje, en ik draai W11 nu ook op enkele toestellen van 8 jaar oud.
nieuws: Microsoft biedt door bug Windows 11-preview aan op niet-ondersteunde ...

je hebt 10 dagen om de installatie terug te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:12
DeCo schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:36:
[...]
je hebt 10 dagen om de installatie terug te draaien
Ik zie wel wat de toekomst brengt. Op zich draait dit niet op kritische systemen of zo, en voorlopig draait het prima. Ik had sowieso eerst een volledig image gemaakt voor het geval de upgrade faliekant zou aflopen. Microsoft kan ook niet anders dan met zulk statement komen, aangezien het heel lastig is nu om zelf geüpgradede systemen te forceren terug te keren naar W10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
Hopelijk heeft iemand een oplossing hier. Ik heb heel vaak dat popup / menu schermen achter applicaties verschijnen. Dat gebeurd in diverse applicaties. Soms zie je een context menu dus niet (rechter muis in chrome bv) of zie je de dropdowns / menus van applicaties niet (Davinci Resolve bv). Het is zo erg dat zelfs het Windows start menu achter bv explorer of chrome verschijnt. Ook het quick menu en de calendar doen dat. Een reboot lost het uiteraard op maar even later is het probleem er weer. Iets klopt hier niet, maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:42
Tadango schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:10:
Hopelijk heeft iemand een oplossing hier. Ik heb heel vaak dat popup / menu schermen achter applicaties verschijnen. Dat gebeurd in diverse applicaties. Soms zie je een context menu dus niet (rechter muis in chrome bv) of zie je de dropdowns / menus van applicaties niet (Davinci Resolve bv). Het is zo erg dat zelfs het Windows start menu achter bv explorer of chrome verschijnt. Ook het quick menu en de calendar doen dat. Een reboot lost het uiteraard op maar even later is het probleem er weer. Iets klopt hier niet, maar wat?
Is dit je antwoord op je vervelende probleem?

https://answers.microsoft...8c-4136-8e07-e7684f0a7f2a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Allemaal geprobeerd, niets helpt. Maar als het start menu al achter explorer verdwijnt is er toch iets anders aan de hand denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:37
@Tadango Betreft het hier Windows 11 stable of een Insider build? In het geval van een Insider build kan het een driver issue zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
EricJH schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 02:24:
@Tadango Betreft het hier Windows 11 stable of een Insider build? In het geval van een Insider build kan het een driver issue zijn?
Stable met alleen normale / laatste drivers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:20
Heeft iemand dezelfde ervaring hier?

Ik start net mijn PC op (W11 Pro, met local account geinstalleerd), nadat die gisteren een update heeft gedraaid. Nu kreeg ik een niet-vermijdbaar scherm met de vraag of ik m'n browserinstellingen wil updaten (oftewel Edge pushen) en of ik even in kon loggen in m'n Microsoft-account. "Nee" is geen optie voor die laatste, het beste wat ik kon doen is me over 3 dagen weer laten herinneren. Heeft iemand een idee hoe dit te omzeilen valt? Alt-tab / taakbeheer / Alt-F4 was allemaal leuk geprobeerd maar weinig vruchtbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door BHStar op 18-06-2022 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
BHStar schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:30:
Heeft iemand dezelfde ervaring hier?

Ik start net mijn PC op (W11 Pro, met local account geinstalleerd), nadat die gisteren een update heeft gedraaid. Nu kreeg ik een niet-vermijdbaar scherm met de vraag of ik m'n browserinstellingen wil updaten (oftewel Edge pushen) en of ik even in kon loggen in m'n Microsoft-account. "Nee" is geen optie voor die laatste, het beste wat ik kon doen is me over 3 dagen weer laten herinneren. Heeft iemand een idee hoe dit te omzeilen valt? Alt-tab / taakbeheer / Alt-F4 was allemaal leuk geprobeerd maar weinig vruchtbaar.
https://www.youtube.com/watch?v=s1wqOHo9Lb0

Hopelijk heeft jay2cents het juiste antwoord voor je.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHStar
cazzie schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:20:
[...]

https://www.youtube.com/watch?v=s1wqOHo9Lb0

Hopelijk heeft jay2cents het juiste antwoord voor je.
Thanks, de taskmgr truc werkt niet, maar ik zal eens proberen een foutief account in te voeren en kijken of ik dan verder kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Windows 11 succesvol op mijn laptop schoon geïnstalleerd. Alles voldoet aan de eisen behalve de processor. Die is snel genoeg, maar te oud volgens de test.

Alles werkt perfect, inclusief succesvolle updates.

Ga ik in de toekomst problemen krijgen en/of worden de systeem eisen nog versoepeld?

Als ik problemen krijg installeer ik Windows 10 wel weer. En ja een legale Windows 11.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

BHStar schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:31:
[...]

Thanks, de taskmgr truc werkt niet, maar ik zal eens proberen een foutief account in te voeren en kijken of ik dan verder kom.
Misschien is dit iets voor je Windows 11 zonder Microsoft account, het kan met mijn script

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:09
BHStar schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:30:
Nu kreeg ik een niet-vermijdbaar scherm met de vraag of ik m'n browserinstellingen wil updaten (oftewel Edge pushen) en of ik even in kon loggen in m'n Microsoft-account. "Nee" is geen optie voor die laatste, het beste wat ik kon doen is me over 3 dagen weer laten herinneren.
Kan je dat niet gewoon uitzetten bij Instellingen Meldingen en Acties?
onMSFT: How to completely remove the annoying "Let's finish setting up your device" message on Windows 10 and Windows 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:36
Vraagje.. maat van me heeft afgelopen week een nieuwe gamepc in elkaar geschroefd. Nu heeft hij via megekko een windows 11 versie op usb gekocht. Bij het installeren geeft de pc aan dat de pc niet over de juiste hardware beschikt. Dit zou wel zo moeten zijn.
Zelf vermoedt hij iets met TDP, echter staat dit allemaal gewoon aan in de bios.
Iemand misschien tips zodat we toch windows 11 op zijn pc kunnen knallen??

Ryzen 5600x
Rtx 3080
32 gb ram 3600mhz

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Korkss Staat TPM wel aan in de BIOS?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Ja staat aan, zelfde voor safe boot ofzo. Hebben alle stappen die op internet staan al gevolgd. Worden helemaal lijp hier met 30 graden ook nog.

Omdat de pc ook gloednieuw is met echt topspul erin is het zo raar. We komen geen steek verder

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik gok secure boot ;)

Geeft de fout verder geen details?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Raven schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:01:
[...]

Ik gok secure boot ;)

Geeft de fout verder geen details?
Die ja!
Nee alleen een melding dat de pc niet voldoet aan de minimale specificaties voor windows 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Korkss Hmm, ff verder denken, ssd/hdd wel geformat als GPT ipv MBR?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Raven schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:38:
@Korkss Hmm, ff verder denken, ssd/hdd wel geformat als GPT ipv MBR?
Kunnen we dit via de bios ofzo doen? Het bouwen vd pc is gelukt maar verder hebben we hier niet veel kaas van gegeten!
We gaan vast even zoeken hoe dit moet :+
Thnx alvast voor de hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 11:43
Ik heb sinds kort een raar probleem:

Ik heb een toetsenbord met volume control die het alleen doet op mijn headset, en niet op mijn speakers. Mijn speakers staan ingesteld als standaard output apparaat (bedraad, usb), en mijn headset als standaard communicatie apparaat (draadloos 2.4hgz).

Zodra ik mijn headset uitschakel of verwijder in windows, doet mijn volume control het wel gewoon op mijn speakers. Een paar weken geleden werkte dit gewoon maar plotseling niet meer (ik vermoed door een update?)

Iemand enig idee?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Korkss schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:46:
[...]

Kunnen we dit via de bios ofzo doen? Het bouwen vd pc is gelukt maar verder hebben we hier niet veel kaas van gegeten!
We gaan vast even zoeken hoe dit moet :+
Thnx alvast voor de hulp _/-\o_
Hangt van de BIOS af, maar over het algemeen niet, tenzij er iets verandert is :P Je zou het met de Windows install schijf kunnen doen, maar weet zo niet hoe, https://gparted.org/livecd.php draien vanaf USB stick is een alternatief, heb je een GUI erbij :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Raven schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:22:
[...]

Hangt van de BIOS af, maar over het algemeen niet, tenzij er iets verandert is :P Je zou het met de Windows install schijf kunnen doen, maar weet zo niet hoe, https://gparted.org/livecd.php draien vanaf USB stick is een alternatief, heb je een GUI erbij :)
Kunnen het niet vinden, maar ergens denk ik ook niet dat dit de oplossing gaat zijn helaas. Twijfelen nu om, om de error heen te werken. Alleen lezen we ook dat windows dan wel geinstalleerd kan worden maar geen updates ontvangt ondat je via een workaround hebt gewerkt. Geen idee wat nu verstandig is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Korkss Wat je zou kunnen doen is eerst W10 erop zetten, W11 compatibiliteits tool draaien om erachter te komen wat er mis is en dan (wanneer opgelost) upgraden naar W11.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Raven schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:58:
@Korkss Wat je zou kunnen doen is eerst W10 erop zetten, W11 compatibiliteits tool draaien om erachter te komen wat er mis is en dan (wanneer opgelost) upgraden naar W11.
Ja maar dan moeten we ook w10 kopen lijkt me?! Ik vind het zo raar dat het niet gewoon kan, bijna spijt dat hij w11 heeft aangeschaft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Korkss Nee, dat is niet nodig. Windows 10 hoeft bij mijn weten niet geactiveerd te worden om die compatibiliteitstool te kunnen draaien.

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zoveel checks zijn er niet waarop Win11 kan komen klagen dat het niet goed is. TPM en Secure Boot zijn de voornaamste 2, het laatste is je RAM geheugen. Heeft het moederbord wel een dedicated TPM chip? En indien niet, zeker dat de fTPM in de CPU aanstaat? Secure boot en UEFI boot moeten ook aanstaan en je moet zeker ook in UEFI modus opstarten, legacy boot kan best gewoon uitgeschakeld worden als je het niet nodig hebt.

De HDD zou het niet mogen zijn, daar geeft de Windows installer op dat punt nog niets van aan.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:42
Hoe kan het dat xbox game app nog steeds de meeste games op windows 11 ARM niet kan installeren? Steam werkt top.

Parallels macos silicon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:28
Korkss schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:55:
[...]

Kunnen het niet vinden, maar ergens denk ik ook niet dat dit de oplossing gaat zijn helaas. Twijfelen nu om, om de error heen te werken. Alleen lezen we ook dat windows dan wel geinstalleerd kan worden maar geen updates ontvangt ondat je via een workaround hebt gewerkt. Geen idee wat nu verstandig is :+
Gewoon er omheen werken en daarna Uefi e.d. updaten en als laatste secure boot goed zetten, komt wel goed. Als alles goed is Windows resetten, dan is de installatie goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Ik koop nooit een Windows versie, gewoon W10 installeren en dan updaten naar W11! Is toch gratis en heb zelf nog nooit problemen ondervonden op die wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
EricJH schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:04:
[...]

Ik heb het omgekeerde.De laatste grafische kaart driver voor AMD van Microsoft is nieuwer dan de laatste van AMD. Versienummer 31.0.12000.20010 tegen versienummer 30.0.21017.1000. :o
Ik las net dat deze nieuwe driver WDDM 3.1 ondersteunt:
AMD's Windows 11 22H2 WDDM 3.1 driver finally fixes Radeon's poor OpenGL performance
However, things could be changing for the better soon. In the newest 22H2 Insider builds for Windows 11, Microsoft is offering the AMD pre-release 31.0.12000.20010 UWP driver and the driver package also comes with the 22.05 OpenGL beta driver which massively boosts the performance of AMD GPUs in OpenGL applications. The driver was discovered by members of the Guru3D forum who have been playing around with it. This upcoming driver will be based on the next-gen Windows Display Driver Model (WDDM) v3.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHStar
Thanks, m'n notificaties stonden al uit maar ik heb de extra opties ook uitgeschakeld. Ik hoop dat 'ie mooi weg blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:01
Ik heb een Macbook M1 Pro waar ik Windows 11 met Paralles op draai. Nu wil ik hier een W11 Home of Pro licentie aan koppelen zodat ik een legale versie heb.

Echter wil ik geen gebruik maken van de Store ivm CC. Enige idee of bijv. zo'n licentie wel zou werken https://www.sicomputers.n...1-home-oem-id-853830.html ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:16
GrooV schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:24:
Ik heb een Macbook M1 Pro waar ik Windows 11 met Paralles op draai. Nu wil ik hier een W11 Home of Pro licentie aan koppelen zodat ik een legale versie heb.

Echter wil ik geen gebruik maken van de Store ivm CC. Enige idee of bijv. zo'n licentie wel zou werken https://www.sicomputers.n...1-home-oem-id-853830.html ?
Je hebt een vraag over Windows 11 op je Mac draaien.
Kan je die dan niet beter stellen in een Mac - forum?
Hier, of zo: Macs en software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16
De vraag opzich heeft niks met Mac te maken. Op de link kom ik een OEM licentie tegen, volgens mij mag je die alleen gebruiken als je deze i.c.m. een nieuwe pc aanschaft. Onofficieel zal die wel werken waarschijnlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door tiguan op 24-06-2022 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:34

"You need a Windows 11 ARM64 product key. Technically, there was nothing that prevented you from using any Windows 11 key to do this, as Windows product keys are not architecture-specific, so you can use the same key with x86 (RIP), x64, and ARM64 OSes. But Microsoft made statements via spokespeople saying this wasn’t supported."

https://oofhours.com/2022...but-they-wont-support-it/

Zelf gebruik ik de Public Preview van Windows 11 ARM op een MacBook Pro M1 omdat er voorheen eigenlijk niets anders was. Ondanks de beta status van het product kom ik eigenlijk nooit problemen tegen.

Is Windows 11 ARM al in een RTM-status? :?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:42:
[...]

Is Windows 11 ARM al in een RTM-status? :?
Build 22621 is RTM dus ik neem aan dat ARM ook RTM is maar dat durf ik niet hardop te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Had vandaag enorme problemen met KB5014668: https://support.microsoft...02-48b4-b443-96b460e3c38d

Update failed. Daat bleef het uiteraard niet bij. Systeem totaal verkloot: alles startte 10x trager op (met interrupts permanent op 70% CPU). Was geen land meer mee te bezeilen. Ook een system restore bleef een uur hangen op 'system restore initializing' (das te lang op een SSD). Uiteindelijk een restore point teruggezet via Safe Mode. Dat werkte gelukkig wel.

Caveat Emptor.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaat de licentie werken? Ja. Ga je licentietechnisch in orde zijn en dus een "legale" versie hebben? Vermoedelijk niet. Daarvoor kan je best een retail versie aankopen, al is die al snel dubbel zo duur.

Grootste probleem is dat MS jaren terug de voorwaarden heeft aangepast van een OEM licentie om echt tot doel te stellen dat ze bedoeld zijn om geleverd te worden bij een nieuwe computer, en niet als goedkopere versie om zelf je eigen computer van een nieuwe Windows versie te voorzien. Dat is evenwel semantiek en ik ken geen gevallen van mensen die daarmee in de problemen zijn gekomen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:24
albatross schreef op zondag 26 juni 2022 @ 15:18:
Had vandaag enorme problemen met KB5014668: https://support.microsoft...02-48b4-b443-96b460e3c38d

Update failed. Daat bleef het uiteraard niet bij. Systeem totaal verkloot: alles startte 10x trager op (met interrupts permanent op 70% CPU). Was geen land meer mee te bezeilen. Ook een system restore bleef een uur hangen op 'system restore initializing' (das te lang op een SSD). Uiteindelijk een restore point teruggezet via Safe Mode. Dat werkte gelukkig wel.

Caveat Emptor.
Ik krijg desbetreffende update niet geïnstalleerd, niet via windows update, niet als losse download.

https://mecm365.com/solut...s-update-error-kb5014668/

Alles wat daar staat geprobeerd, geen resultaat.

Malwarebytes nog uitgeschakeld, ook geen soelaas :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:54

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik erger mij al tijden aan een dingetje in de windows verkenner, vreemde lijntjes bij het scrollen, Vond het zo vervelend worden dat ik maar eens de boel opnieuw heb geïnstalleerd.

helaas heeft dat het probleem niet opgelost :/
zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ik vond dit niet waardig om een apart topic voor aan te maken, maar als jullie daar anders over denken wil ik dat best doen.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:03

Wildfire

Joy to the world!

mrc4nl schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:35:
Ik erger mij al tijden aan een dingetje in de windows verkenner, vreemde lijntjes bij het scrollen, Vond het zo vervelend worden dat ik maar eens de boel opnieuw heb geïnstalleerd.

helaas heeft dat het probleem niet opgelost :/
zijn er meer mensen die hier last van hebben?

[YouTube: windows 11 scrolling issue]

Ik vond dit niet waardig om een apart topic voor aan te maken, maar als jullie daar anders over denken wil ik dat best doen.
Het zal wel aan mij liggen, maar er valt mij in jouw filmpje niets bijzonders op...

-- Edit: nog eens gekeken en ja, nu zie ik een paar keer wat je bedoelt. Raar. Kan me niet herinneren dat hier ooit gezien te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 01-07-2022 00:09 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010

mrc4nl

Procrastinatie expert

Wildfire schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 00:08:
[...]

Het zal wel aan mij liggen, maar er valt mij in jouw filmpje niets bijzonders op...

-- Edit: nog eens gekeken en ja, nu zie ik een paar keer wat je bedoelt. Raar. Kan me niet herinneren dat hier ooit gezien te hebben.
Ik kan het ook niet verklaren, ik heb het probleem alleen als ik scroll met mn touchpad,en zie het meestal rond het einde van de lijst. Met de aanwijzer of gewone muis mijn werkt het wel goed.

Er valt goed mee te leven, maar het is net als een dode pixel, als je er eenmaal op gaat letten is het erg irritant

[ Voor 10% gewijzigd door mrc4nl op 01-07-2022 09:16 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
mrc4nl schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:08:
[...]

Ik kan het ook niet verklaren, ik heb het probleem alleen als ik scroll met mn touchpad,en zie het meestal rond het einde van de lijst. Met de aanwijzer of gewone muis mijn werkt het wel goed.

Er valt goed mee te leven, maar het is net als een dode pixel, als je er eenmaal op gaat letten is het erg irritant
ik heb dat ook.. eigenlijk nooit opgelet of er aan gestoord
nu gaat het opvallen, dank je wel! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:59

Saven

Administrator

Ben ik de enige waar het Edge icon in het context menu (pdf in dit geval) verneukt/zwart is? :') 2 uurtjes geleden nog een clean install gedaan (ja, en aantal keer gereboot).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jLy9wTY.jpg
man man man

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
Saven schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:40:
Ben ik de enige waar het Edge icon in het context menu (pdf in dit geval) verneukt/zwart is? :') 2 uurtjes geleden nog een clean install gedaan (ja, en aantal keer gereboot).

[Afbeelding]
man man man
Zo ziet het er bij mij ook uit.
Of dat verneukt is, weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
Saven schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:40:

[Afbeelding]
man man man
Zou mezelf er niet eens aan storen! Zo lang je maar weet wat het icoontje inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Een irritant probleem (waar meer mensen volgens mij last van hebben), maar waar nog geen oplossing voor lijkt te zijn:
Bij het printen van webpagina's en PDF's "verdwijnen" er soms letters...
Bij PDF Printen is er de work-around om het in te stellen als "Print as image", maar dat is bij een webpagina weer lastiger...

Meer mensen dit? Of dit gehad en opgelost?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
KB5015814 is zojuist uitgekomen, maar net als KB5014668 download ie tot 100% maar na 25 % installatie krijg ik de foutmelding Installatiefout - 0x8000ffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
ivo1969 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:08:
KB5015814 is zojuist uitgekomen, maar net als KB5014668 download ie tot 100% maar na 25 % installatie krijg ik de foutmelding Installatiefout - 0x8000ffff
Hier hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Ik heb alles weer geprobeerd, maar geen installatie.

Het enige wat ik nog kan doen , maar huiverig voor ben is via de iso windows 11 met behoud van alle bestanden opnieuw installeren, maar ik weet niet of bijv ESET, Office 2019 of te wel al mij geïnstalleerde programma's echt erop blijft staan.

Ik zelf heb een Lenovo E15 Thinkpad met een AMD processor

[ Voor 6% gewijzigd door ivo1969 op 12-07-2022 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Hier op mijn am4 systeempje heb ik geen problemen gehad bij deze update.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
ivo1969 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:01:
[...]
Ik heb alles weer geprobeerd, maar geen installatie.

Het enige wat ik nog kan doen , maar huiverig voor ben is via de iso windows 11 met behoud van alle bestanden opnieuw installeren, maar ik weet niet of bijv ESET, Office 2019 of te wel al mij geïnstalleerde programma's echt erop blijft staan.

Ik zelf heb een Lenovo E15 Thinkpad met een AMD processor
Ook al van alles geprobeerd: Windows update minitool, manueel geïnstalleerd, windows update assistent, softwaredistributionmap geleegd, ...
'k Ga nu een systeembackup van een paar weken geleden terugzetten en opnieuw proberen en als het dan niet lukt, maar een herstel met MCT uitvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PC is gisteren uit zichzelf herstart en de update is geïnstalleerd. Geen issues hier dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxtgTIGwm1Y-51cn5UO3LuA3rdo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z699r7ldZyGZMM7nnQBSoIg7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
passer schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:14:
[...]

Ook al van alles geprobeerd: Windows update minitool, manueel geïnstalleerd, windows update assistent, softwaredistributionmap geleegd, ...
'k Ga nu een systeembackup van een paar weken geleden terugzetten en opnieuw proberen en als het dan niet lukt, maar een herstel met MCT uitvoeren...
MCT? staat voor?

Net nog paar zaken geprobeerd, nog steeds geen succesvolle installatie.

Maar ik lees nu wel bij meerde posts op internet dat wie KB5014668 niet kon installeren tegen precies het zelfde aanloopt bij KB5015814

Ik heb bij KB5014668 contact gehad met microsoft , maar het probleem zou met de july patch opgelost moeten zijn, maar helaas is dat dus niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Vorkie schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:16:
PC is gisteren uit zichzelf herstart en de update is geïnstalleerd. Geen issues hier dus.

[Afbeelding]
Dat is mooi uiteraard, maar schiet ik helaas niet veel mee op.

Er zijn op internet meerdere berichten met zelfde probleem geplaatst , ergens zit er toch niet goed in de desbetreffende update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
Media creation Tool - https://www.microsoft.com/nl-NL/software-download/windows11
(gewoon direct op een usb-stick)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Helemaal duidelijk.

Vraag welk systeem gebruikt u? ik zelf heb een een Lenovo Thinkpad E15 met een AMD Ryzen 4500U processor.
Als ik verschillende post lees komt het vaak voor bij gebruikers met een AMD processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
ivo1969 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:54:
[...]Helemaal duidelijk.

Vraag welk systeem gebruikt u? ik zelf heb een een Lenovo Thinkpad E15 met een AMD Ryzen 4500U processor.
Als ik verschillende post lees komt het vaak voor bij gebruikers met een AMD processor.
samengesteld door een zaak - 8 jaar geleden
CPU INTEL HASW CORE I5 4440 3.1G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
passer schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:00:
[...]

samengesteld door een zaak - 8 jaar geleden
CPU INTEL HASW CORE I5 4440 3.1G
Dus niet alleen AMD gerelateerd.

Ik heb zojuist contact hierover gehad met Microsoft en via Quick Aces in mijn laptop laten kijken, er is een iso gedownload en die moet ik installeren.

Het instaleren van dan de iso doe ik pas als ik een nieuwe back up heb gemaakt van mijn systeem.
Volgens microsoft is er geen verlies van gegevens, maar voorkomen is beter dan genezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
Net weer hetzelfde: systeembackup teruggezet, hij ging dan dadelijk updaten, maar die update mislukte weer..
Met MCT ga ik toch maar even wachten omdat ik het idee heb dat er méér aan de hand is en voorlopig kan ik nog wel een tijdje zonder die update.
Komt tijd komt raad zeker?
'k ben benieuwd naar jouw ervaringen met die iso (eenmaal je backup gemaakt is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
passer schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:59:
Net weer hetzelfde: systeembackup teruggezet, hij ging dan dadelijk updaten, maar die update mislukte weer..
Met MCT ga ik toch maar even wachten omdat ik het idee heb dat er méér aan de hand is en voorlopig kan ik nog wel een tijdje zonder die update.
Mijn gedachte eigenlijk ook dat er meer aan de hand is en kan zelf ook nog wel zonder deze update.

Back up komt er wel, maar heb niet genoeg tijd dat als het mis gaat om alles weer opnieuw te gaan installeren.

Ik neem aan dat er in het najaar wel weer een versie update van windows 11 komt en misschien dat ik daar op wacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
ivo1969 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:51:
[...]Mijn gedachte eigenlijk ook dat er meer aan de hand is ...
Was jouw systeem bij de overgang naar de 11 volgens windows ervoor geschikt? De mijne namelijk niet - de controle heb ik in de tijd omzeild. 't Is misschien te ver gezocht om het daaraan te wijten, maar je weet maar nooit..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
KB5015814 loopt in de soep bij mij. Eerste keer dat windows update fout gaat. Nu maar een week gepauzeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
passer schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:58:
[...]

Was jouw systeem bij de overgang naar de 11 volgens windows ervoor geschikt? De mijne namelijk niet - de controle heb ik in de tijd omzeild. 't Is misschien te ver gezocht om het daaraan te wijten, maar je weet maar nooit..?
Laptop van mij was geschikt voor windows 11 dus geen kunst grepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
passer schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:59:
Ondertussen back up gemaakt, iso uitgevoerd met behoud van alle bestanden maar op het einde krijg ik de melding wijzigingen aan de computer worden ongedaan gemaakt en ben ik nu weer net zover als uitvoeren van de iso.

Het verhaal is eigenlijk het zelfde al andere in het begin hadden met windows 11, ondanks dat pc of laptop aan eisen voldeed kreeg met windows 11 niet geïnstalleerd
Het geinige is dat dat desbetreffende update dat probleem juist moest verhelpen en nu bij het probleem juist ineens creëert

Fout melding was:

Windows 11 kan niet worden geïnstalleerd
Uw pc is weer helemaal zoals deze was voordat windows 11 werd geïnstalleerd

0x8007000D - 0x40021
De installatie is mislukt in de fase Second_Boot met een fout tijdens de SYSREP_RESPECIALIZE-bewerking.

ps windows 11 pro staat wel op de laptop versie 21H2 build 22000.739

Dit vond ik ook nog op internet , probleem was er schijnbaar ook al toen men problemen ondervond bij het installeren van windows 10

0x8007002C - 0x4001E De installatie is in de SECOND_BOOT fase mislukt met een fout tijdens PRE_OOBE bewerking
Voer geen schone installatie uit, gebruik in plaats daarvan de optie om persoonlijke bestanden, apps en instellingen te behouden. Als u een schone installatie moet uitvoeren, doet u dit nadat de installatie is voltooid.

Procedure: Voer een schone installatie uit met Reset deze pc in Windows 10

[ Voor 19% gewijzigd door ivo1969 op 14-07-2022 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
Ik zit op een dood punt: ik probeerde toch al maar een herstelinstallatie (met behoud van instelllingen) via MCT, maar bij het begin van het installeren liep ik vast op de melding dat mijn systeem 'niet geschikt' was voor de 11. 'Doorgaan' stond er deze keer niet als optie bij, alleen Afsluiten.

Dan probeerde ik van alles: die gekende registerhack (maar die DWord stond er al èn stond al op 1', dan (n.a.v.https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/70202062#70202062 ) gewerkt met die install.esd, maar toen ik er de MCT-stick voor opstartte kreeg ik alleen de optie om de 10 (!) terug te installen en alleen maar de optie voor een Clean install. De andere opties waren greyed-out. Daarmee dan maar gestopt.
Malwarebites (die blijkbaar soms in de weg zit) uninstalled, terug de update gewoon proberen binnen te halen, maar nope..
Dan nog 'k-weet-al-niet-meer-wat nog geprobeerd, maar ik loop dus strop.
Moest iemand nog een goeie tip weten: vertel het maar... :) Voorlopig is mijn ideeënpotje leeg...

o ja: zou (zie link hierboven) de poster soms verstrooid geweest zijn, dat het precies andersom moet: die eps van de 10 op de stick van de 11 zetten... ? ?

[ Voor 7% gewijzigd door passer op 15-07-2022 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Als je met een Windows 11 ISO wilt werken op een niet ondersteund systeem dan kun je met Rufus een USB stick maken waar de beperkingen uit zijn gehaald. Ik weet niet of het in deze specifieke situatie werkt.

Op mijn multiboot systeem gebruik ik in de regel de setup.exe in de Sources map als ik vanuit een andere Windows versie de installatie start (als je dat doet dan heb je dezelfde partitie letters ongeacht welke Windows je geboot hebt). Dat werkt niet met het Rufus installatie USB. Het werkt wel met een ouder image van Windows 11. Na installatie van deze oudere versie kan ik van daaruit met het Rufus installatie USB updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

ikt

Manmanman. Even klagen.

Gisteravond naar Windows 11 geüpgraded, vanuit Windows 10. Wat een bagger is dit :+

- Bluetooth-audiostack lijkt helemaal verneukt te zijn. Bose QC35ii's kan ik wel als output selecteren, maar volume blijft stug op 0%. Nothing ear (1)'s werken, maar het spul kraakt en volume-control werkt niet meer. Gelukkig werkt bedraad nog wel.
- Wat een warboel van verschillende era interfaces. Windows Settings is nog steeds net zo nutteloos als in Windows 8 - waarom is dat een 1-instantie-app geworden?
- Windows Settings crasht bij het selecteren van Personalisation -> Lock Screen. Gelukkig werkt System -> Recovery wel - dat crashte op Windows 10 bij mij.
- Een pluspunt is wel dat een lokaal account blijkbaar nog wel is toegestaan. Toegegeven, ik heb wel met Rufus 3.19 de image aangepast zodat dit zo werd, maar volgens mij heeft het zonder klagen mijn vorige lokaal account overgezet zonder problemen.
- De Explorer-ribbon is nu blijkbaar niet meer te minimaliseren. Jammer. De whitespace in Explorer was excessief, maar ik ben blij dat er een compacte modus is.
- De afgeronde hoeken zijn oké op grotere vensters, maar het ziet er belachelijk uit voor legacy vensters, zoals Run, Apparaatbeheer, etc.
- Over legacy vensters - nul komma nul verbetering van Windows 10 (of 8). Het is nu nog erger - zijn er nu iets van 5 stylen in het OS?

Naja, er valt mee te leven, denk ik. Hopelijk kan ik het Bluetooth audio gehannes en crashende Settings app oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
EricJH schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 22:07:
Als je met een Windows 11 ISO wilt werken op een niet ondersteund systeem dan kun je met Rufus een USB stick maken waar de beperkingen uit zijn gehaald. Ik weet niet of het in deze specifieke situatie werkt.
ik vrees er een beetje voor: als ik met MCT alleen al maar de optie van een clean install krijg...
maar nooit geschoten is altijd mis - dus ga ik het een van deze dagen eens proberen.
Dank je voor het idee.

ondertussen wordt Rufus aangemaakt (met de iso van de 11)
Wat ik net bedenk: had ik die eigenlijk niet moeten aanmaken met de iso van de 10 en dan die esp van de 11 er moeten op overzetten?

edit: 'k ben weer een ervaring rijker: net toch maar Rufus gebruikt (met de iso van de 11) en:
- ik kreeg nergens een keuze voor installatie of herinstallatie-met-behoud-van-instellingen
- er werd een clean install gedaan
- maar er werd ook nergens geopperd dat mijn systeem niet geschikt zou zijn.

Iemand (EricJH?) nog ideeën?

[ Voor 32% gewijzigd door passer op 16-07-2022 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Ik zit hier met een paar vragen.

Een maat van mij vertelde doodleuk dat Windows 11 nog beta is omdat het gratis is. Hij werkt in de ICT dus hij kan het weten, maar is deze aanname wel correct?
Ook vertelde hij dat Windows 10 pas nu af is nu Microsoft al legio patches heeft gedaan bij Windows 10.

Hoe erg is dit?

Verder heb ik wel enkele issues met Windows 11. Zo blijft mijn DAC telkens weer terugkeren naar 24/48000/2 terwijl deze steeds weer door mij wordt ingesteld als 24/192000/2. Na een update staat deze weer doodleuk op 24/48000/2. Dit gebeurt continu.

ps: dit gebeurde ook op mijn vorige systeem.

Soms blijft het geluid even hangen, maar kijken in eventvwr.msc en betrouwbaarheidsconsole levert geen fouten op.

Dus wat issues met het geluid. Laatst hing het systeem (zat vast) terwijl de muziek gewoon door bleef spelen (Qobuz). Toetsenbord in andere USB hub prikken hielp direct, maar geen foutmeldingen. Ook geen BSOD's.

Ook als ik de muispijl naar linksboven verplaats en met rechts het menu open klik na reageert de muis niet op links klikken. Verplaats ik de muis naar de rechterkant van het scherm dan heb ik het euvel niet (zowel op 1440p als op mijn huidige 4K scherm)

Zou die maat van mij toch gelijk hebben. Dit systeem kent alleen Windows 11 want deze zat er al vanuit fabriek op. Ik heb wel een clean install gedaan ivm bloatware en instellingen waar ik het niet mee eens was.

Misschien teruggaan naar Windows 10, maar dat is meteen weer een berg werk erbij.

Kan iemand dit beamen? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
jimh307 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:00:

Een maat van mij vertelde doodleuk dat Windows 11 nog beta is omdat het gratis is. Hij werkt in de ICT dus hij kan het weten, maar is deze aanname wel correct?
Ook vertelde hij dat Windows 10 pas nu af is nu Microsoft al legio patches heeft gedaan bij Windows 10.

Hoe erg is dit?

Verder heb ik wel enkele issues met Windows 11. Zo blijft mijn DAC telkens weer terugkeren naar 24/48000/2 terwijl deze steeds weer door mij wordt ingesteld als 24/192000/2. Na een update staat deze weer doodleuk op 24/48000/2. Dit gebeurt continu.

Soms blijft het geluid even hangen, maar kijken in eventvwr.msc en betrouwbaarheidsconsole levert geen fouten op.

Dus wat issues met het geluid. Laatst hing het systeem (zat vast) terwijl de muziek gewoon door bleef spelen (Qobuz). Toetsenbord in andere USB hub prikken hielp direct, maar geen foutmeldingen. Ook geen BSOD's.

Ook als ik de muispijl naar linksboven verplaats en met rechts het menu open klik na reageert de muis niet op links klikken. Verplaats ik de muis naar de rechterkant van het scherm dan heb ik het euvel niet (zowel op 1440p als op mijn huidige 4K scherm)

Zou die maat van mij toch gelijk hebben. Dit systeem kent alleen Windows 11 want deze zat er al vanuit fabriek op. Ik heb wel een clean install gedaan ivm bloatware en instellingen waar ik het niet mee eens was.

Misschien teruggaan naar Windows 10, maar dat is meteen weer een berg werk erbij.

ik weet niet waar uw maat werkt, maar windows 11 is geen beta
Er zitten nog wel wat kinderziektes in, misschien bedoelt ie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
jimh307 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:00:

Hoe erg is dit?

Na de clean install heb je toch wel alle drivers handmatig geïnstalleerd, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
@ivo1969 Hij had het duidelijk over een beta versie, maar ik zei al tegen hem dat Windows 11 allang RTM is. Die opmerking verbaasde mij nogal, maar misschien heb ik hem verkeerd begrepen. Morgen zie ik hem toch weer, dus enig navraag zal geschieden ;)

@zetje01 Drivers installeert Windows 11 toch zelf? Op de Nvidia drivers na. Als ik in de betrouwbaarheidsconsole kijk zijn er legio drivers geïnstalleerd. Dit heb ik niet zelf gedaan.

Zou het dus daar aan kunnen liggen? Dan ga ik hier werk van maken :)
En de vraag hoe ik dit het beste aan kan pakken. In devicemanager zie ik geen uitroeptekens staan iig.

[ Voor 43% gewijzigd door jimh307 op 17-07-2022 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
Opgelost ! > zie verder
en nog wel (om het zo te zeggen) in een handomdraai:
Voor wie later nog zo'n windows- updateproblemen heeft:
https://pureinfotech.com/show-hide-updates-windows-11/
Hiervan de eerste methode gebruikt: Hide updates on Windows 11 using Troubleshooter
Alleen moet je dit zinnetje 'Select the Windows 11 update to hide from the system.' verstaan als: klik de update die je problemen geeft aan.
Bij mij stond dus die KB5015814 vermeld en ik kon hem aanklikken.
Het programmatje (van de cab) begon te draaien en loste het probleem op

Een controle van de windows Update toonde aan dat de 'failed'melding verdwenen was - een controle met Windows Update Minitool vond deze keer geen updates meer.
(met dank aan Nokiaprox die het me allemaal in mijn oor fluisterde :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
jimh307 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:32:
Drivers installeert Windows 11 toch zelf? Op de Nvidia drivers na. Als ik in de betrouwbaarheidsconsole kijk zijn er legio drivers geïnstalleerd. Dit heb ik niet zelf gedaan.

Zou het dus daar aan kunnen liggen? Dan ga ik hier werk van maken :)
Nee, je moet naar de site van de fabrikant van je moederbord gaan, en daar de W11 drivers downloaden.
En natuurlijk ook drivers voor de rest van de hardware die je eventueel er nog in/aan hebt hangen.

Oh, en windows11 is (misschien wel een half jaar, of langer) geen beta meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
@zetje01 Dan ga ik daar van de week werk van maken. De komende dagen ben ik nog retedruk, maar later in de week gaat lukken.

Bedankt voor de hint, top!

Ik zal vóór de installatie een handmatig herstelpunt aanmaken voor het geval het mis mocht gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
passer schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:34:
Opgelost !
en nog wel (om het zo te zeggen) in een handomdraai:
Voor wie later nog zo'n windows- updateproblemen heeft:
https://pureinfotech.com/show-hide-updates-windows-11/
Hiervan de eerste methode gebruikt: Hide updates on Windows 11 using Troubleshooter
Alleen moet je dit zinnetje 'Select the Windows 11 update to hide from the system.' verstaan als: klik de update die je problemen geeft aan.
Bij mij stond dus die KB5015814 vermeld en ik kon hem aanklikken.
Het programmatje (van de cab) begon te draaien en loste het probleem op

Een controle van de windows Update toonde aan dat de 'failed'melding verdwenen was - een controle met Windows Update Minitool vond deze keer geen updates meer.
(met dank aan Nokiaprox die het me allemaal in mijn oor fluisterde :) )
Maar dan is het probleem toch niet echt opgelost? KB5015814 is niet geïnstalleerd maar op verborgen gezet als ik het goed begrijp? Is in mijn ogen iets als onder het tapijt vegen, of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
ivo1969 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:43:
[...]
Maar dan is het probleem toch niet echt opgelost? KB5015814 is niet geïnstalleerd maar op verborgen gezet als ik het goed begrijp? Is in mijn ogen iets als onder het tapijt vegen, of begrijp ik je verkeerd?
Je hebt gelijk ivo 1969 - en dat verklaart ook waarom hij niet meer in de lijst van de gedownloade updates stond. Hoe controleerde ik het? ik startte de cab opnieuw op en ging naar 'Show hidden updates' en... daar stond hij ! grrrr...
Terug naar af dus... :(
(maar goed dat ik het tenminste weet...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
passer schreef op zondag 17 juli 2022 @ 20:01:
[...]

Je hebt gelijk ivo 1969 - en dat verklaart ook waarom hij niet meer in de lijst van de gedownloade updates stond. Hoe controleerde ik het? ik startte de cab opnieuw op en ging naar 'Show hidden updates' en... daar stond hij ! grrrr...
Terug naar af dus... :(
(maar goed dat ik het tenminste weet...)
ik zelf heb nog paar dingen uitgeprobeerd om kb5015814 geïnstalleerd te krijgen , maar niet gelukt.

Tip, als je de updates bijv een dag uitzet dan verdwijnt ook de in de geschiedenis dat installatie niet gelukt is.
Althans dat is hier zo.

Er zijn al meer meldingen op het internet verschenen van gebruikers die het ook niet konden installeren, ( begon met de optionele update van juni.
Maar ook meldingen van gebruikers die het wel konden installeren maar daarna veel problemen met pc of laptop kregen.

Nu maar ff voor een week de updates stil gelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
passer schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 15:39:
[...]
ik vrees er een beetje voor: als ik met MCT alleen al maar de optie van een clean install krijg...
maar nooit geschoten is altijd mis - dus ga ik het een van deze dagen eens proberen.
Dank je voor het idee.

ondertussen wordt Rufus aangemaakt (met de iso van de 11)
Wat ik net bedenk: had ik die eigenlijk niet moeten aanmaken met de iso van de 10 en dan die esp van de 11 er moeten op overzetten?

edit: 'k ben weer een ervaring rijker: net toch maar Rufus gebruikt (met de iso van de 11) en:
- ik kreeg nergens een keuze voor installatie of herinstallatie-met-behoud-van-instellingen
- er werd een clean install gedaan
- maar er werd ook nergens geopperd dat mijn systeem niet geschikt zou zijn.

Iemand (EricJH?) nog ideeën?
Je moet Start kiezen. Dan krijg je een keuzescherm waarin je o.a. de TPM en CPU check kunt omzeilen voordat het proces begint. Dat is niet handig opgelost; ik vind het niet intuïtief. Voor v3.19 stond de optie om TPM en CPU checks te omzeilen gewoon onder Image Options.

Ik zag dat je een andere oplossing hebt gevonden maar ik geef bovenstaande reactie voor anderen die er misschien nog iets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
EricJH schreef op maandag 18 juli 2022 @ 03:22:
[...]Ik zag dat je een andere oplossing hebt gevonden maar ik geef bovenstaande reactie voor anderen die er misschien nog iets aan hebben.
Niet dus - daarmee had ik hem blijkbaar alleen maar verborgen, terwijl ik dacht dat dit het 'oploste'... :(
EricJH schreef op maandag 18 juli 2022 @ 03:22:
[...]Je moet Start kiezen. Dan krijg je een keuzescherm waarin je o.a. de TPM en CPU check kunt omzeilen voordat het proces begint. Dat is niet handig opgelost; ik vind het niet intuïtief. Voor v3.19 stond de optie om TPM en CPU checks te omzeilen gewoon onder Image Options.
Dat had ik dus niet opgemerkt, dat keuzescherm, maar dat ga ik vandaag nog eens opnieuw proberen te vinden. Je hoort er nog van (en dank je voor je meedenken Eric !)

edit: ik merk net dat - na Start - je idd die keuze krijgt maar ook dat die al aangevinkt staat (vandaar dat ik dus geen opmerking meer kreeg ivm de (on)mogelijkheden van mijn systeem.

maar... ik deed dus een install met die Rufus, maar ik kreeg nergens de keuze tussen een clean install en een herinstallatie met behoud van instellingen - zodat ik uiteindelijk Windows 11 er clean opzette (wat ook niet de bedoeling was en waarna ik dus een systeembackup terugplaatste) ...

[ Voor 20% gewijzigd door passer op 18-07-2022 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
passer schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:31:
[...]

Niet dus - daarmee had ik hem blijkbaar alleen maar verborgen, terwijl ik dacht dat dit het 'oploste'... :(

[...]

Dat had ik dus niet opgemerkt, dat keuzescherm, maar dat ga ik vandaag nog eens opnieuw proberen te vinden. Je hoort er nog van (en dank je voor je meedenken Eric !)

edit: ik merk net dat - na Start - je idd die keuze krijgt maar ook dat die al aangevinkt staat (vandaar dat ik dus geen opmerking meer kreeg ivm de (on)mogelijkheden van mijn systeem.

maar... ik deed dus een install met die Rufus, maar ik kreeg nergens de keuze tussen een clean install en een herinstallatie met behoud van instellingen - zodat ik uiteindelijk Windows 11 er clean opzette (wat ook niet de bedoeling was en waarna ik dus een systeembackup terugplaatste) ...
Zoals gezegd vind ik het niet handig dat ze de tweaks om TPM en CPU en andere checks te omzeilen uit het zicht hebben gezet.

Goed om te horen dat je met Rufus aan de slag kon maar jammer dat je geen upgrade installatie kon doen.

Als je zegt dat je een systeembackup hebt teruggezet. Ben je nu weer terug in Windows 10 of draai je Windows 11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
EricJH schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:29:
[...]
Als je zegt dat je een systeembackup hebt teruggezet. Ben je nu weer terug in Windows 10 of draai je Windows 11?
Ik heb de 11 al vanaf het begin, wilde de KB-zoveel een paar dagen geleden binnenhalen, maar wat ik ook doe, die mislukt telkens.
Daarom dacht ik: windows over de huidige heen met MCT en kiezen voor behoud van instelllingen - maar dat gaat dus met MCT niet want 'mijn systeem is niet geschikt voor de 11'
En met Rufus dus ook niet omdat die alleen een clean install wil doen - maar gezien ik de 11 dus al heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Wat me in Windows 11 niet meer lukt, want in 10 en 7 wel ging, was het uitschakelen van de irritante eigenschap dat wanneer je een quote invoert, altijd een spatie erna moet geven om te voorkomen dat je met een accent opgescheept zit.

Ik zit nu in het stadium dat ik 2 languages heb in "Language & regio":
  • English (Nederlands), basic typing
  • English (united states), language pack, text-to-speech, speech recognition, handwriting, basic typing
Ook in die volgorde, de volgorde aanpassen heeft geen invloed. De English united states is niet te verwijderen.

Iemand dit al met succes voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Laatst online: 08-09 23:47
PageFault schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:54:
Wat me in Windows 11 niet meer lukt, want in 10 en 7 wel ging, was het uitschakelen van de irritante eigenschap dat wanneer je een quote invoert, altijd een spatie erna moet geven om te voorkomen dat je met een accent opgescheept zit.

• English (united states), language pack, text-to-speech, speech recognition, handwriting, basic typing
Ook in die volgorde, de volgorde aanpassen heeft geen invloed. De English united states is niet te verwijderen.

Bedoel je dan de single quotes of de dubbele quotes?
Overigens is dat wel het laatste wat ik wil aanpassen, dat lijkt mij verschrikkelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Audiowaste schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:30:
[...]

Bedoel je dan de single quotes of de dubbele quotes?
Overigens is dat wel het laatste wat ik wil aanpassen, dat lijkt mij verschrikkelijk irritant.
Allebei doen ze het :(

Ik vind het juist irritant dat ik na elke quote een spatie moet geven, zeker bij het typen van veel code. In Windows 7 en 10 kon je het uitzetten door English (USA) eruit te knikkeren, Dat gaat hier helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Laatst online: 08-09 23:47
PageFault schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:32:
[...]

Allebei doen ze het :(

Ik vind het juist irritant dat ik na elke quote een spatie moet geven, zeker bij het typen van veel code. In Windows 7 en 10 kon je het uitzetten door English (USA) eruit te knikkeren, Dat gaat hier helaas niet.
Ik typ altijd twee quotes na elkaar en zet dan de tekst er tussen (twee keer single quotes of twee keer dubbele quotes).
Als ik é/ë/ö etc. wil typen dan wordt dat enorm bemoeilijkt als de quotes er gelijk staan.
Bij de meeste letters kun je na het typen van een quote overigens gewoon verder typen zonder dat er spatie voor nodig is, behalve bij de letters met een umlaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Audiowaste schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:36:
[...]

Ik typ altijd twee quotes na elkaar en zet dan de tekst er tussen (twee keer single quotes of twee keer dubbele quotes).
Als ik é/ë/ö etc. wil typen dan wordt dat enorm bemoeilijkt als de quotes er gelijk staan.
Bij de meeste letters kun je na het typen van een quote overigens gewoon verder typen zonder dat er spatie voor nodig is, behalve bij de letters met een umlaut.
Ik gebruik de accent tekens bijna niet, dus voor mij is het een beetje nutteloos. Anders had ik de keyboard layout ook wel op QWERTZ of AZERTY gezet :+

Iedereen heeft z'n eigen werkwijze en ik snap dat dit standaard staat (vind ik niet eens erg!), alleen snap ik niet waarom ik het bij Windows 10 nog wel kon uitschakelen en Windows 11 niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
Ik heb windows update weer aan de praat gekregen door uitschakelen malwarebytes "launch malwarebytes in the background when windows starts up" in de security settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
YangWenli schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:08:
Ik heb windows update weer aan de praat gekregen door uitschakelen malwarebytes "launch malwarebytes in the background when windows starts up" in de security settings.
Dat werkte hier niet, zelfs niet met gehele deïnstallatie van Malwarebytes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
ivo1969 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:51:
[...]

Dat werkte hier niet, zelfs niet met gehele deïnstallatie van Malwarebytes
Hier dus ook niet - ook met een volledige deïnstall...
Toch dank voor je idee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetje01
PageFault schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:54:

Ah, de dode toets.
Dat is een toetsenbord instelling.
Jouwes staat waarschijnlijk op US/international.

TOEVOEGING:
Je moet VS toetsenbord toevoegen en VS/int verwijderen:
(Ik zou dat nóóit doen trouwens, anders wordt het überhaupt véél lastiger om een döner te bestellen, oké?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7I7yNDuWuXtDTejFK6JTGcfhbWY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hw0R4X5DGZ61tk3x4RhmyCht.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door zetje01 op 19-07-2022 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
zetje01 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:26:
[...]

Ah, de dode toets.
Dat is een toetsenbord instelling.
Jouwes staat waarschijnlijk op US/international.

TOEVOEGING:
Je moet VS toetsenbord toevoegen en VS/int verwijderen:
(Ik zou dat nóóit doen trouwens, anders wordt het überhaupt véél lastiger om een döner te bestellen, oké?)

[Afbeelding]
Thanks! Na een herstart werkt dit pas overigens, maar ik ben van de ellende af. Het schaap loopt gewoon bij ons in de wei, dus ik hoef het niet te bestellen, kan het verser dan verser krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Weet iemand of er ondertussen al een "fix" bekend is om het aanbevolen deel onder start te verwijderen?

En kun je die blauw/grijze "balkjes" onder de iconen in de taakbalk die aangeven of een venster open staat of geminimaliseerd is ook uitzetten?

Alvast mijn dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
Cowamundo schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:04:
Weet iemand of er ondertussen al een "fix" bekend is om het aanbevolen deel onder start te verwijderen?

En kun je die blauw/grijze "balkjes" onder de iconen in de taakbalk die aangeven of een venster open staat of geminimaliseerd is ook uitzetten?

Alvast mijn dank!
nee en nee.. helaas
hoewel ik die balkjes wel handig vind, waarom zou je die uit willen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
DeCo schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:29:
[...]

nee en nee.. helaas
hoewel ik die balkjes wel handig vind, waarom zou je die uit willen zetten?
Dat is meer een tik dat ik al die dingen niet wil hebben. Ik kan ook niet tegen al die 1,2,3,4 notificaties op mijn telefoon bij apps, die heb ik ook allemaal uitgezet. Heb dan het idee dat ik iets "moet/vergeet te" doen waar ik niet op alle momenten zin in heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Cowamundo schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:48:
[...]

Dat is meer een tik dat ik al die dingen niet wil hebben. Ik kan ook niet tegen al die 1,2,3,4 notificaties op mijn telefoon bij apps, die heb ik ook allemaal uitgezet. Heb dan het idee dat ik iets "moet/vergeet te" doen waar ik niet op alle momenten zin in heb. :P
"Notification Badges", geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Gaat lekker, KB5015882 wordt hier op mijn lenovo laptop dus ook niet geïnstalleerd.

Degene die de vorige 2 cumulatieve updates niet konden installeren, hebben die nu weer het zelfde probleem?
Pagina: 1 ... 21 ... 31 Laatste

Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.

Downloads
Windows 11 ISO
Windows Insider Preview ISO.