Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-03 13:35
Mede-auteurs:
  • HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:02

HKLM_

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Welkom bij het Windows 11 Discussie Topic!
Omdat we willen voorkomen dat Windows Clients straks wordt overspoeld met topics over de nieuwe Windows versie starten we dit ervaringen en discussie topic. Hiermee voorkomen we een wildgroei aan Windows 11 topics.

* PDF:Minimum Hardware Requirementslist for Windows 11
* Windows11 InstallationAssistant
* MediaCreationTool W11

Inhoudsopgave
Wat is er nieuw? ^

Het Startmenu staat standaard in het midden op de taakbalk.

Het Start Menu is compleet opnieuw ontworpen.

Installeren van de nieuwe Windows versie ^
* zie boven

Veel gestelde vragen ^

Waar kan ik Windows 11 downloaden?
* zie boven

Wat kost Windows 11?
Het is gratis. Maar alleen Windows 10-pc's waarop de meest recente versie van Windows 10 wordt uitgevoerd en die voldoen aan de minimale hardwarespecificaties, kunnen upgraden. Je kunt controleren of je de nieuwste updates voor Windows 10 hebt in Instellingen/Windows Update.

Wat zijn de minimale systeemeisen voor Windows 11?
A modern 1Ghz 64-bit dual-core processor.
4GB RAM.
64GB drive.
9-inch display met HD-resolutie (720p)
UEFI, Secure Boot & TPM 2.0 compatible.
DirectX 12 compatible graphics / WWDM 2.x.
Microsoft-account en internetverbinding vereist voor installatie van Windows 11 Home

Kan ik Windows 10 blijven gebruiken?
Ja. Je hoeft niet te upgraden naar Windows 11. We blijven Windows 10 tot 14 oktober 2025 ondersteunen.

Deze lijst zal verder worden aangevuld

Video's ^

Meer info ^

Welke functies zullen er verdwijnen / niet standaard worden geïnstalleerd

Bij het upgraden naar Windows 11 vanuit Windows 10 of bij het installeren van een update naar Windows 11, kunnen sommige functies verouderd of verwijderd zijn. Bekijk de informatie hieronder over een paar van de belangrijkste verouderde of verwijderde functies:
  • Cortana wordt niet langer opgenomen in de eerste opstartervaring of vastgemaakt aan de taakbalk.
  • Achtergrond voor bureaublad kan niet worden bereikt vanaf het apparaat of andersom wanneer er met een Microsoft-account is aangemeld.
  • Internet Explorer is uitgeschakeld. Microsoft Edge is de aanbevolen vervanging en bevat de IE-modus, die onder bepaalde omstandigheden handig kan zijn.
  • Het venster voor wiskundige invoer is verwijderd. Math Recognizer kan op verzoek worden geïnstalleerd en bevat de wiskundige invoerbesturing en herkenner. Handgeschreven wiskunde in apps zoals OneNote wordt niet beïnvloed door deze wijziging.
  • Nieuws en interesses is verwijderd uit de taakbalk. Widgets bieden functies die in plaats daarvan kunnen worden gebruikt.
  • Snelle status van het vergrendelingsscherm en gekoppelde instellingen zijn verwijderd.
  • S-modus is nu alleen beschikbaar voor de Windows 11 Home-editie.
  • Skype MeetNow wordt vervangen door Chat.
  • Het knipprogramma blijft beschikbaar, maar het oude ontwerp en de functionaliteit in de Windows 10-versie is vervangen door die van de app die eerder Snip & Sketch heette.
  • Start is aanzienlijk gewijzigd in Windows 11, inclusief de volgende belangrijke afschaffingen en verwijderingen:
  • De genoemde groepen en mappen met apps worden niet langer ondersteund en de indeling kan momenteel niet worden aangepast.
  • Vastgemaakte apps en sites worden niet gemigreerd tijdens het upgraden vanaf Windows 10.
  • Live-tegels zijn niet langer beschikbaar. Zie de nieuwe Widgets-functie voor overzichtelijke, dynamische inhoud.
  • De tabletmodus is verwijderd en nieuwe functies en mogelijkheden zijn inbegrepen voor het koppelen en loskoppelen van het toetsenbord.
  • Taakbalk functionaliteit is gewijzigd, waaronder:
  • Contacten worden niet langer weergegeven op de taakbalk.
  • Sommige pictogrammen worden mogelijk niet meer weergegeven in het systeemvak (systray) voor geüpgrade apparaten, inclusief eerdere aanpassingen.
  • Uitlijning met de onderkant van het scherm is de enige toegestane locatie.
  • Apps kunnen niet langer delen van de taakbalk aanpassen.
  • De tijdlijn is verwijderd. Bepaalde vergelijkbare functies zijn beschikbaar in Microsoft Edge.
  • Het schermtoetsenbord koppelt en ontkoppelt niet langer toetsenbordindelingen op schermformaten van 18 inch en groter.
  • Portemonnee is verwijderd.
  • De volgende apps worden niet verwijderd tijdens het upgraden, maar worden niet meer geïnstalleerd op nieuwe apparaten of bij nieuwe installaties van Windows 11. Ze kunnen worden gedownload in de Store:
  • 3D Viewer
  • OneNote voor Windows 10
  • Paint 3D
Preparing for Insider Preview Builds of Windows 11
https://blogs.windows.com...iew-builds-of-windows-11/

Heb je tips en/of aanvullingen? Laat het dan even weten... dan vullen we dit topic aan. Ook als je mede-auteur wilt worden, doe mij even een DM. :+

[Voor 97% gewijzigd door Hackus op 06-10-2021 18:23]

• HKLM_
@TheVMaster Hoelaat begint het nu in de TS staat 17:00 maar de video van @Splinter Cell heeft het over 21:00 :P

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• HKLM_
zwammen schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:42:
om 17u, event op 21u is voor developers :)
A dan zit daar dus de verwarring thx!, Ik hoop dat ze in de eerste 30 minuten flink wat laten zien (want ik heb maar 30 minuten haha) Vanavond zal ik de TS op basis van de informatie proberen te updaten met zinnige info!

[Voor 32% gewijzigd door HKLM_ op 24-06-2021 16:44]

• HKLM_
MADG0BLIN schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:05:
Zit ook even te kijken, maar de stream is hier vrij brak, hapert en staat nu voor de tweede keer stil. Meer mensen die hier last van hebben of ligt het aan mijn netwerk. :P
Ik dacht al dat het aan mijn PC lag maar dat ding hapert inderdaad :X

• HKLM_
YouTube: #MicrosoftEvent What's next for Windows | Microsoft Event on June 24th lijkt het beter te doen! (soms :P)

[Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 24-06-2021 17:07]

• HKLM_
Whoop whoop Windows updates zijn 40% kleiner :)F (En sneller zeggen ze maar dat moeten we nog maar eens zien.)

[Voor 38% gewijzigd door HKLM_ op 24-06-2021 17:11]

• HKLM_
Stream is nu helemaal plat bij mij :X

• HKLM_
MADG0BLIN schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:19:
[...]

Hier ook, ik kijk hem later wel terug. Net afgesloten, dit is niet te doen..
En dat met een platform als Azure tot je beschikking. :P
Heb nu een andere Youtube stream maar dit is inderdaad niet te volgen zo. jammer wat ze hebben best leuke nieuwe dingen genoemd zoals Docking and undocking, Snap layouts & Snap groups alleen het is zo amper te volgen...

• HKLM_
NimRod1337 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:29:
Windows 11 zojuist ook echt bij naam genoemd nu.
Ze hebben het al het hele event over Windows 11, ze hebben het echt aangekondigd 5 minuten na de start ofzo.

• HKLM_
Feature: Android apps for Windows

[Voor 10% gewijzigd door HKLM_ op 24-06-2021 17:38]

• HKLM_
Nope alleen een teaser van Windows 11 en hoe goed het allemaal gaat zijn :P Had er om heel eerlijk te zijn iets meer van verwacht..

• TheVMaster
Insider builds verschijnen ergens volgende week en Windows 11 komt eind 2021 op de markt (Holiday Season).

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• HKLM_
TheVMaster schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:09:
[...]

Insider builds verschijnen ergens volgende week en Windows 11 komt eind 2021 op de markt (Holiday Season).
Hier meer info:

Preparing for Insider Preview Builds of Windows 11

• HKLM_
Die tool is echt ruk.. (of het ligt aan mij) maar dat ding vertelt je niet eens duidelijk waarom hij niet voldoet

• HKLM_
Onder Windows 10 geeft het systeem i.i.g al Windows 11 aan bij de Insider. (Alleen mijn systeem is niet geschikt. (ook niet na het aanzetten van die Intel TPM) Misschien is het toch de Secure boot dan? maar die krijg ik nu niet lekker aan de praat en wil mijn systeem ook niet om zeep helpen.

oke :| ik druk op zoeken naar Windows updates mijn insider build gaat weg en nu kan ik dus wel kiezen :P
Microsoft is vreemd haha

[Voor 25% gewijzigd door HKLM_ op 24-06-2021 22:37]

• HKLM_
CyberJohn schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:43:
Hmmff, op mijn laptop zegt ie vrolijk geschikt en heb ik mij aangemeld voor het Dev-kanaal.

Echter op mijn desktop heb ik alles goed gezet. TPM 2.0, UEFI Secure boot, DirectX 12, WDDM 2.0 driver etc. Toch blijft hij roepen, niet geschikt |:(

Waarom verteld die tool niet gewoon wat er mankeert...
Voldoende schijfruimte vrij?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheVMaster
CyberJohn schreef op Thursday 24 June 2021 @ 22:43:
Hmmff, op mijn laptop zegt ie vrolijk geschikt en heb ik mij aangemeld voor het Dev-kanaal.

Echter op mijn desktop heb ik alles goed gezet. TPM 2.0, UEFI Secure boot, DirectX 12, WDDM 2.0 driver etc. Toch blijft hij roepen, niet geschikt |:(

Waarom vertelt die tool niet gewoon wat er mankeert...
Volgens mij is de tool ge-update: nieuws: Windows 11 vereist geen TPM 2.0

• HKLM_
Als ik die CPU lijst bekijk momentee voor de intel dan supporten ze voornamelijk de 8 serie en hoger. Ik zit nog met een i7 7700 welke prima is.

Hoop dat ze hier nog wat aan gaan doen

• HKLM_
deco1974 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:49:
[...]

Mijn laptop is niet goedgekeurd..
Dell Precision 5520, met een Intel i7-7820HQ CPU, welke niet in de ondersteundende processors staat.

Heel apart.. zo oud is die laptop nou ook weer niet.
Wat ik nu terug lees in het bericht van Tweakers over
Microsoft heeft ook lijsten met ondersteunde processors op zijn website gezet. Daarop staan vrijwel alle AMD- en Intel-processors van de afgelopen jaren, maar de Ryzen 1000-serie ontbreekt. Ook Intel-processors van voor de achtste generatie staan niet op de lijst. Het is echter niet vereist om een processor te gebruiken die op de lijst staat. Microsoft beveelt dat wel aan, maar de 'harde vloer' is dat een cpu minimaal twee cores moet hebben en een kloksnelheid van 1GHz of hoger.
Ik vindt het wel jammer dat Microsoft de communicatie en de tools niet lekker op orde lijkt te hebben. Zoals meerdere mensen al aangeven zegt de tool niet wat er niet goed is en laat mijn Windows 10 PC wel zien dat ik Windows 11 Insider builds kan krijgen maar 5 minuten later weer niet.

Ik ben er klaar mee i.i.g :P ik wacht wel een paar maanden en kijk dan wel hoe het schip ervoor staat op mijn PC.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HKLM_
Greatsword schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:54:
[...]

Ben nu toevallig net bezig met het installeren van Windows 11 (VM) op een M1 Mac met behulp van https://mac.getutm.app

64GB is niet mis, hoeveel GB neemt het OS precies in beslag na installatie?
Ik heb hem ook in een VM draaien met een 50GB harddisk onder Hyper-v. De installatie neemt ongeveer 20GB in beslag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HKLM_
NimRod1337 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:12:
[...]

Waar heb jij deze build vandaan?
Die kon je vorige week downloaden maar in dit topic wordt het niet gewaardeerd als we daar over praten aangezien het niet officieel is :P

• HKLM_
Ferret schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 08:18:
Ik zie wel dat als ik Win + R en dan tpm.msc doe dat er geen TPM gevonden wordt. Zo maar eens in de bios duiken dan...

/edit: Ik heb TPM geactiveerd in de bios en als ik nu check dan is m'n pc wel geschikt.

Wat ik me alleen afvraag of het verplicht is om een MS account te moeten hebben want dat wil ik niet...
Alleen voor de home versie is het verplicht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HKLM_
Eerder met die CPU requirements die TPM hebben veel mensen uiteindelijk toch via de chip of de CPU

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheVMaster
NimRod1337 schreef op Monday 28 June 2021 @ 14:22:
[...]

Maar wat ik dus hier zie in dit topic is dat de reeds gelekte Win 11 build wel gewoon geïnstalleerd kan worden op oudere hardware.
Waarom zou je nu nog de gelekte build willen installeren, als de officiele build deze week beschikbaar komt. Je weet natuurlijk maar nooit of er iets in die gelekte build is gestopt wat je liever niet op je machine wilt hebben (in een VM kan het dan weer minder kwaad natuurlijk, als je hem even wilt bekijken).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheVMaster
NimRod1337 schreef op Monday 28 June 2021 @ 14:27:
[...]

Dat wil ik ook helemaal niet, ik wacht wel, maar het kan kennelijk wel. Ondanks de hardware eisen. Mijn vraag is dan, zijn er geen hardware vereisten geweest tijdens de installatie? Want zo te lezen was dit op oudere hardware. Dat kan betekenen dat Win 11 gewoon voor iedereen te installeren is uiteindelijk oude of nieuwe hardware.
Volgens mij is de build die gelekt is gewoon een heel oude build. Kan ook zijn dat de Insider Previews die beperkingen nog niet hebben ingebakken natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheVMaster
NimRod1337 schreef op Monday 28 June 2021 @ 14:32:
[...]

True. Je maakt het alleen maar spannender :) heheh.. Afwachten dan maar.
Ach, zolang hoeven we niet meer te wachten verwacht ik.

• TheVMaster
Viscerous schreef op Monday 28 June 2021 @ 15:01:
[...]

Denk het eigenlijk niet, de gelekte build heeft nummer 21996, en Microsoft medewerkers laten wel eens screenshots zien van een 22000 build.
En toch laten de recentelijk gelekte screenshots (door een MS developer) zaken zien die niet in die gelekte build zitten. Al zal hij (gezien het kleine verschil in build nummers) niet veel afwijken.

• HKLM_
Goldenpants0291 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:03:
Downloading as we speak. Ik kan mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen.

[Afbeelding]
Zo f*nking jaloers haha dat ik niet mee kan doen met mijn 7700 :'(

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• HKLM_
technorabilia schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:55:
Komt/is deze insiders build ook beschikbaar als ISO of is deze alleen via een update te downloaden?

Ik ben ook wel benieuwd of deze zonder problemen in Hyper-V te installeren is aangezien daar Secure Boot en TPM 2 worden geemuleerd.
Ik verwacht dat ze hier komen te staan: https://www.microsoft.com...rpreviewiso?wa=wsignin1.0 De pagina spreekt al over Win 11 maar ze zijn er nog niet.

Hier trouwens de blog van microsoft: Announcing the first Insider Preview for Windows 11

[Voor 16% gewijzigd door HKLM_ op 28-06-2021 20:13]

• HKLM_
JaronStrypsteen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:14:
Op https://uupdump.net/ kan je een ISO maken, het maakt gebruik van de Microsoft servers om de nodige bestanden te downloaden en de tool maakt er dan een ISO van.
Hoe werkt dat dan ik krijg deze error:

• HKLM_
JaronStrypsteen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:21:
[...]

Op de homepage staat er "Windows 11 Insider Preview 10.0.22000.51 (co_release) amd64", daar klik je op.
Dan kies je de taal en volg je de verdere stappen. Ik heb het nog niet geprobeerd met Windows 11, maar ik weet dat je hiermee Insider builds ISO's kan aanmaken
Ja en dan krijg ik deze error :+

Edit: hij doet het al :)

[Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 28-06-2021 20:25]

• HKLM_
JaronStrypsteen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:30:
[...]

Blijkbaar werkt enkel de Windows 11 Home via UUPDUMP, de script moet waarschijnlijk aangepast worden voor Windows 11.
Ik krijg inderdaad netwerk connect issues met de rest, kijk morgen wel weer :D

• HKLM_
NimRod1337 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:33:
[...]

Ik heb Pro geselecteerd, deze is nu aan het downloaden. De rest uitgezet.

Overigens heb ik geen idee of dit hier mag of niet.
Zo te zien trekt die de files bij Microsoft vandaan maar Tweakers al het wel een grijs gebied vinden denk ik :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HKLM_
Mooi dat Microsoft in hun blog aangeeft intenties te hebben om de Intel 7gen series en de AMD 1000 series toe te voegen aan de supported list voor dev en beta build van win 11 *O* er is weer hoop

[Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 28-06-2021 21:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HKLM_
Viscerous schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:17:
[...]

Correctie, Microsoft heeft het over de generatie/CPU-family-lijst voor als Windows 11 daadwerkelijk uit komt. Dat was vastgesteld als Intel generatie 8 en nieuwer maar ze zeggen dat ze er voor open staan om ook 7 uiteindelijk toe te laten als de data uit de Insider Builds er goed uit ziet.

Praktisch iedereen kan de Insider Builds gewoon zelf uitproberen:

[...]

Aldus Microsoft in de voorgenoemde blogpost.
Iedereen kan ze proberen inderdaad maar in welk vakje komt de 7 serie? Groen,oranje,rood dat maakt best een verschil als je de teksten eronder leest, ik ga niet de rode lijn zitten dat is te veel gedoe :P eigenlijk moet je alleen groen willen.

[Voor 17% gewijzigd door HKLM_ op 28-06-2021 21:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HKLM_
Rocketman schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:16:
[...]

Ik heb alleen een connector en geen tpm chip, dus aanzetten is geen optie. Mijn vraag is, kan ik zo'n losse tpm 2.0 chip in die connector steken en gaat het dan werken?
Ja dat kan! Heb ik dit weekend gedaan bij een gigabyte mobo. Welk merk heb je? + chipset serie.

• HKLM_
Rocketman schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:30:
[...]

Ik heb een Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming v1.0. Waar heb jij die chip gekocht?
Je hebt AM4 toch? Dan moet je deze denk hebben https://www.gigabyte.com/nl/Motherboard/GC-TPM20#ov

Ik had hem bij alternate vandaan maar nu is die niet meer leverbaar. In de PW stonden 4 shops ofzo maar die zijn nu weg ☹️

https://www.alternate.nl/...M2-0/html/product/1291543

[Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 28-06-2021 22:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheVMaster
kaos001 schreef op Tuesday 29 June 2021 @ 09:16:
Als straks Windows 11 uitkomt, ben ik dan praktisch verplicht om van 10 naar 11 te gaan?
Ik heb eigenlijk weinig zin in 11 en vind 10 prima voor wat het is.

Aangezien ik relatief weinig spectaculairs doe met mijn desktop (audio)workstation is 11 totaal niet van toepassing voor mij namelijk. Althans, voor de komende tijd.

edit:

Kan ik Windows 10 blijven gebruiken?
Ja. Je hoeft niet te upgraden naar Windows 11. We blijven Windows 10 tot 14 oktober 2025 ondersteunen.

Excuus, hier overheen gelezen. Maar hoe werkt dit precies? Ik krijg nu ook gewoon de automatische updates erdoorheen gedrukt namelijk :/
Dat is op dit moment nog niet echt duidelijk. Maar Windows 10 blijft tot 2025 ondersteund, dus het lijkt aannemlijk dat hier dus een 'oplossing' voor gaat komen.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• TheVMaster
hpieters schreef op Tuesday 29 June 2021 @ 15:49:
Windows 11 is gereed en werkt als de gesmeerde bliksem.
Zelf een ActivationChek.vbs gemaakt, en zie Windows 11
is permanent geactiveerd (na upgrade over Windows 10).

Gelukkig bewaart Classic Shell ook het Menu Start, dat
oorspronkelijk was geïnstalleerd, want na installeren van
office2019 kon ik niet de snelkoppelingen in ClassicShell
terugvinden, maar wel in het Menu Start van Windows 11.

Uit de W11 Menu Start kon ik dan de snelkoppelingen van
Word, Excel, Outlook enz. kopiëren en op de Desktop zetten:

[Afbeelding]
Persoonlijk vind ik het dan wel jammer dat je zo’n mooi en modern OS dan gaat ‘verpesten’ door zoiets als Classic Shell :+
Het is persoonlijk, ik weet het. Maar ik moet zeggen dat ik de Windows 11 looks tot nu best wel kan waarderen.

• HKLM_
breaker.evert schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:41:
Is er geen .iso bestand waar mee je kan installeren via een virtuele pc
Zoek ff in het topic op ISO en je komt dingen tegen we vallen aardig in de herhaling met CPU,TPM en ISO :P

• HKLM_
deco1974 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:35:
Ik krijg zojuist een mailtje:

[...]
was te verwachten.

• HKLM_
poktor schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:33:
[...]

En de TPM-chip tekorten zijn er ook al. Nu al. TPM-modules overal uitverkocht en op ebay doet zo'n chipje van normaal 15 euro nu 80 tot 100 euro... :(

https://www.pcmag.com/new...-a-requirement-to-run-the
Tijd om mijn chip ook maar op V&A te zetten :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HKLM_
Vanavond de Dev build op een VM geinstalleerd en binnen Windows 11 deze aan Azure AD en Endpoint manager gehangen. Op het eerste gezicht ziet dit er allemaal goed uit en komt alles netjes door. Uiteraard is Endpoint manager nog niet aangepast (Velden kennen nog geen Win 11) maar de compliance en security policy's lijken tot nu toe allemaal netjes te werken.

Komende week eens kijken of ik Windows 11 netjes ingericht krijg via Eindpoint manager :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVMaster
HKLM_ schreef op Monday 5 July 2021 @ 19:30:
Vanavond de Dev build op een VM geinstalleerd en binnen Windows 11 deze aan Azure AD en Endpoint manager gehangen. Op het eerste gezicht ziet dit er allemaal goed uit en komt alles netjes door. Uiteraard is Endpoint manager nog niet aangepast (Velden kennen nog geen Win 11) maar de compliance en security policy's lijken tot nu toe allemaal netjes te werken.

Komende week eens kijken of ik Windows 11 netjes ingericht krijg via Eindpoint manager :)

[Afbeelding]
Met inrichten bedoel je Autopilot? Of puur het hele scala aan policies? Ben hier ook naar aan het kijken, blijft toch leuk :-) Verwacht trouwens niet dat je nu voor Windows 11 overal nieuwe labels gaat krijgen. Meeste policies zijn toch Windows 10 + :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVMaster

• TheVMaster
Turdie schreef op Saturday 17 July 2021 @ 12:22:
Ik heb een Windows 11 test device in Intune gehangen, maar krijg hem geen mogelijkheid er meer uit.
Fresh Start en Autopilot reset lijken ook niet te werken.

Wordt een usb stickje erin proppen en opnieuw installeren denk ik. Grrrr.

[...]

Heb je hetzelfde probleems als je de web app gebruikt (teams.microsoft.com)?
Een gewone reset werkt ook niet? Is het een Autopilot machine btw?

• TheVMaster
Turdie schreef op Saturday 17 July 2021 @ 12:45:
[...]

Nee ook niet, dan krijg ik een foutmelding te zien.
Ja hij is enrolled via Autopilot.
Wat voor foutmelding krijg je dan te zien?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheVMaster
Turdie schreef op Saturday 17 July 2021 @ 13:23:
[...]

Hij rolt zichzelf terug en undoing changes.
Oké. Ik ga het zo ook eens even proberen. Interessant wel.

• HKLM_
Turdie schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:23:
[...]

Hij rolt zichzelf terug en undoing changes.
Heb je dit alleen met autopilot of ook met devices die wel in Endpointmanager staan maar geen autopilot devices zijn? Ik heb mijn Windows 11 VM in Endpoint manager gehangen en dat werkt eigenlijk goed.

[Voor 13% gewijzigd door HKLM_ op 17-07-2021 19:55]

• HKLM_
MarcelP102 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:32:
Eindelijk Windows 11 werkend gekregen als schone installatie. Hiervoor had ik Windows 10 Pro. Ik ging er dus vanuit dat windows 11 dit zou herkennen en automatisch zou activeren, dit is helaas niet zo. Hebben jullie ook rechts onderin de tekst 'Activeer Windows'? Enig idee hoe ik dit kan activeren zonder licentie? Bij Windows 10 was inloggen met microsoft account al genoeg, dit lijkt nu niks uit te maken.
Moet je de eerste keer niet upgraden om de licentie om te zetten?

• HKLM_
MarcelP102 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:46:
Ik dacht dat dit aan m'n account gekoppeld was. Bij deze zelfbouw heb ik nooit een code ingevuld, werd automatisch gedetecteerd. Maar heb nog wel ergens een Windows 10 code liggen van een andere zelfbouw, die hoort die te herkennen lees ik elders. Alleen het hele 'productcode wijzigen' menu opent niet eens.. Maar even wat updates afwachten, hopelijk word het snel gefikst.
Probeer het anders eens met SLUI 4 vanuit cmd dan krijg je als het goed is het activatie scherm. Ik heb zelf mijn W11 build geactiveerd met een oude w7 key ;)

• HKLM_
Palomar schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:19:
Ik wil Windows 11 ook proberen op een wat oudere laptop (HP Elitebook Core i7 uit 2014). De installatie stagneert nu op de foutmelding dat 'Secure Boot' niet aan staat. Ik kan dat in het bios aanzetten, echter staat dat dit nu niet ingesteld op UEFI, waardoor Windows 10 niet meer wil booten als ik dat heb omgezet.

Mijn plan is nu om in de bios UEFI en Secure Boot aan te zetten en dan een clean install van Windows 10 te doen via een usb stick. Daarna via dat Insider Programma de upgrade naar 11 doen.

Is dit een goede werkwijze of kan dit makkelijker? (enige moeilijkheid die ik op dit moment hierbij zie is dat ik geen geschikte usb stick in huis heb en die eerst moet kopen ;)). Een image van Windows 11 is natuurlijk nog sneller, alleen lijkt die niet officieel te bestaan (en ik wil het niet illegaal binnenhalen oid).
Waarom maak je niet gewoon een VM aan?

• TheVMaster
RFdeGroot schreef op Thursday 22 July 2021 @ 13:46:
Volgens mij ook niet hoor.
Maar tweakers is nogal kritisch als het gaat om links naar download sites enzo. Vandaar dat ik zei google er maar even op.
Nee, daar is niets illegaals aan. 🥳

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheVMaster
Carthrax schreef op Friday 23 July 2021 @ 13:30:
Mocht iemand nog problemen hebben met het updaten naar een nieuwe build, ik heb deze procedure gevolgd van XDA-developers XDA Windows 11 tracker.

Zorg wel dat je bestanden download van de juiste lokalisatie anders krijg je van die heerlijk 0x800 meldingen ;)
Volgens mij is de procedure van UUPdump een stuk eenvoudiger. Daar heb je gewoon een ISO aan het einde van de rit ;-)

• TheVMaster
Carthrax schreef op Friday 23 July 2021 @ 15:06:
[...]

Klopt maar ik zat bijvoorbeeld vast op build .65 en kreeg .71 maar niet. De hele iso maken duurde wel even en op deze manier zat ik in nog geen 10 minuten op build .71. Een paar uur later kwam build .100 maar daar gaat het niet om ;)
Een ISO maken duurt hier iets van 15-30 minuten ofzo (moet zeggen dat ik hem aan zet en er niet op let en even later is hij er), maar dan kan die procedure die jij aanhaalde misschien iets sneller zijn idd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HKLM_
musje83 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:11:
Wie weet raad?

Na een upgrade (Ryzen 1600 -> 3600) zegt de Insider Preview settings nog steeds dat mijn PC niet compatible is met Windows 11. De CPU staat op de compatible lijst en TPM 2.0 is enabled (gechecked via command prompt -> tpm.msc)

Mis ik iets?
Voldoe je ook aan de rest?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HKLM_
musje83 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:08:
[...]

Welke rest? Ik heb een compatible CPU, TPM2.0, 16GB DDR4, 500GB SSD, GTX 1070 met laatste drivers, legale Windows 10 pro 21H1, Insider program enrolled.
UEFI, Secure Boot?

• HKLM_
musje83 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 14:07:
[...]

Dan moet ik daarna alsnog een clean install doen? Of in ieder geval het risico lopen dat ik niet meer in mijn huidige Windows 10 kan booten... Hmmm.

Zojuist besloten dan maar een 'clean' install te gaan doen, maar nu kan ik dus de Windows 11 ISO nergens vinden.Als ik hier kijk, zie ik alleen maar Windows 10 builds staan? |:(
Er zijn ook nog geen windows 11 iso’s beschikbaar via de insider site. Je kan via windows 10 upgraden of “zelf” de iso maken via eerder genoemde tools in dit topic.

[Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 24-07-2021 14:46]

• TheVMaster
musje83 schreef op Saturday 24 July 2021 @ 14:07:
[...]

Dan moet ik daarna alsnog een clean install doen? Of in ieder geval het risico lopen dat ik niet meer in mijn huidige Windows 10 kan booten... Hmmm.

Zojuist besloten dan maar een 'clean' install te gaan doen, maar nu kan ik dus de Windows 11 ISO nergens vinden.Als ik hier kijk, zie ik alleen maar Windows 10 builds staan? |:(
Wat @HKLM_ al zegt, je kunt deze link gebruiken om vrij eenvoudig een Windows 11 ISO te genereren. Even de wizard volgen en vervolgens het pakketje downloaden. Dat pakketje uitpakken (het is een ZIP volgens mij) en het bestand voor Windows dubbelklikken. Er wordt dan een command prompt gestart, waarna je na iets van 15-20 minuten een Windows ISO in de map kunt vinden (waar je ook het zip bestand hebt uitgepakt).

• HKLM_
Zorian schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:04:
UUPDump plat ofzo?
Hij heeft zeer weinig interesse om te downloaden en blijft basically op iets als dit hangen en na ~30 minuten zegt ie unknown error, press any key to exit.

[Afbeelding]
Ik heb dat constant met die tool :P al mijn iso pogingen zijn mislukt..

• TheVMaster
HKLM_ schreef op Saturday 24 July 2021 @ 20:16:
[...]

Ik heb dat constant met die tool :P al mijn iso pogingen zijn mislukt..
Ik heb de tool 2x gebruikt en beide keren had ik een werkende ISO.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HKLM_
r44 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:50:
[...]

Heb wel geprobeerd maar kan niet vinden waar ik het moet inschakelen.
Zou gewoon als PTT onder de geavanceerde settings moeten staan. Ik wordt eigenlijk wel moei van al die vragen in dit topic, ik draai de tool maar het werkt niet. Doorloop eerst alle vereisten goed voordat je weer de vraag stelt die al 100x is beantwoord :X

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HKLM_
r44 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:55:
[...]

Doorloop eerst alle vereisten goed voordat je weer de vraag stelt die al 100x is beantwoord :X
Dit heb ik ook doorlopen voor ik de vraag heb gesteld.

Zou gewoon als PTT onder de geavanceerde settings moeten staan.
Sorry maar in mijn Bios kan ik het niet vinden.

Moederbord is Gigabyte Z490 Aorus Ultra.
En de laatste versie van Bios geïnstalleerd.

Dus .....
Maar voldoe je aan alle eisen? Zoals Uefi, secureboot etc? TPM is maar een onderdeel.
Draai anders even deze tool https://github.com/rcmaehl/WhyNotWin11 dan zie je direct wat je echt mist voor win11

[Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 26-07-2021 21:08]

• TheVMaster
zetje01 schreef op Sunday 1 August 2021 @ 11:01:
[...]

Ik zou je win11 machine niet beschouwen als je productiemachine.
Waarom niet? Ik draai Windows 11 gewoon op mijn werk machine, is stabiel genoeg. Mochten er toch issues optreden, dan ben ik snel genoeg weer up and running met een clean install van Windows 10. Toch fijn zo’n machine die gemanaged wordt vanuit de cloud, geen on-prem domain joined install nodig ;-)

• TheVMaster
zetje01 schreef op Sunday 1 August 2021 @ 12:58:
[...]

Kweenie.. heb je wel goed gelezen waar ik op reageerde?
Zeker wel.

• HKLM_
IKON schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 01:25:
[...]

Yes 100%. Weet je waar ik de beta build kan downloaden als update het niet doet? Ik vind hem niet....
Zoek ff terug in dit topic het maken van een iso is pas 100x voorgekomen als vraag…

• TheVMaster
IKON schreef op Monday 2 August 2021 @ 16:05:
Loopt erg goed moet ik zeggen, maar wel weer een gedoe om een normaal lokaal account voor elkaar te krijgen. Echt verschrikkelijk.

MOET inloggen op Microsoft account en wachtwoord/pin enz. instellen bij install. Vervolgens zet ik hem om op automatisch inloggen zonder wachtwoord bij netplwiz. Werkt niet. Switch ik naar lokaal account, maakt die een of andere vage map aan bij C:\Users\ die niet strookt met mijn accountnaam (gebaseerd op mijn echte naam) terwijl ik gewoon mijn username wil.

Die gewijzigd via een ander account, heb ik weer verwijzingen in de reg naar die automatische Username die ik niet kan aanpassen.

Jammer dat het zo lastig gemaakt wordt om gewoon zonder wachtwoord je PC te laten inloggen en dat je niet standaard kunt kiezen voor een lokaal account en dan niet het gezeik hebt met mapnamen, paths, account type veranderen, enz enz enz. Misschien alleen ff inloggen voor verificatie zonder dat weer overal mijn volledige naam en email komt te staan, that's it.

Edit: Kan dus schijnbaar wel als je bij fresh install je wifi/ethernet uit hebt. Dan maakt die Lokale Account waar je later dan zou kunnen inloggen met MSA Account. Dan maar weer formaten :S
Als je daar echt wakker van ligt is dat redelijk eh…lastig. Maar is het echt zo’n groot probleem dan? Als het echt zo’n drama is, kun je natuurlijk altijd overstappen naar Linux :+ Heb je in ieder geval meer vrije keuze.

[Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 02-08-2021 22:39]

• TheVMaster
Huigie schreef op Monday 2 August 2021 @ 22:22:
Rare reactie, als het hem boeit en dwars zit dan is dat toch zijn dingetje, laat hem. Het zou mij ook irriteren als het me dwars zou zitten...
Ja, die is wat minder aardig verwoord dan ik het bedoelde eigenlijk. Heb hem even wat anders verwoord :-)

[Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 02-08-2021 23:03]

• TheVMaster
IKON schreef op Monday 2 August 2021 @ 23:03:
[...]

Daar heb ik ook heel veel over nagedacht. Dan boet je echter wel flink in aan een bepaald soort gebruiksgemak, aan heleboel inburgering en dus altijd gedoe met gangbare software die niet of lastig op linux draait en nog wat dingetjes. Anders draaide ik al lang op Linux :)

Ik vind Windows ook nog niet eens zo erg. Vind het best fijn werken, heb nog niet echt een Linux versie gezien waarbij dat wel zo fijn was. Maar heb wel moeite met al die zooi die door je strot geduwt wordt. Gelukkig is het nog te verhelpen met wat kloten :)
Tuurlijk, ‘tweaken’ kan altijd. Ik probeer altijd zo weinig mogelijk te tweaken aan Windows, anders loop ik vervolgens weer uren te rommelen als ik weer een clean install wil doen. Dus hier draait het zoveel mogelijk ‘standaard’. Scheelt een boel werk en na een herinstallatie ben ik binnen 1 uur weer helemaal up and running.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• HKLM_
Is er eigenlijk al meer bekent over eventuele uitbreiding van de cpu support? (Officieel) ik hoef niet weer 200 reacties dat het allemaal wel werkt dat weet ik.

De ISO’s zijn sinds deze build ook beschikbaar zie

https://blogs.windows.com...-preview-build-22000-160/

ISOs now available

Today we are releasing the ISOs for Windows 11 Insider Preview Build 22000.132 to our Windows Insider Preview Downloads page. You can use these ISOs to do a clean installation or in-place upgrade.
As you use these ISOs to install Windows 11, you will go through the new Windows 11 setup experience (often referred to as the “out of box experience” or OOBE for short) which is designed to build excitement for Windows 11 right from the moment you turn on a new Windows 11 PC for the very first time. Based on your feedback, we have added the ability to name your PC during the setup experience too. After running through the setup experience, the Get Started app is a new first run experience app that will help you quickly get setup on a new PC. Try these things out and let us know what you think!

[Voor 124% gewijzigd door HKLM_ op 19-08-2021 20:36]

• HKLM_
In welk channel kom je eigenlijk met de iso? Ik wil mijn desktop overzetten met de 7700 maar wat gebeurt er als win 11 live gaat? Blijf je dan op Win 11 en krijg je gewoon de updates of zal je weer moeten herinstalleren 🤔

[Voor 25% gewijzigd door HKLM_ op 20-08-2021 19:38]

• TheVMaster
Workaholic schreef op Tuesday 24 August 2021 @ 10:10:
Heeft iemand al een clean install gedaan met een ISO? tijd om mijn windows install weer is te refreshen en overweeg van Win10 -> Win11 te gaan. Ik ben misschien nog ouderwets - maar een format C: heeft dan mijn voorkeur + clean install.

Speel af en toe nog wel is een game icm steam/blizzard - hebben jullie icm een Nvidia kaart hier geen issues?
Ook benieuwd of jullie de dev of beta versie pakken? Beta zou iets stabieler moeten zijn toch?
een format C: en dan clean install is inderdaad best ouderwets :+ In-place upgrade werkt eigenlijk al jaren best heel goed (naast de ‘reset’ functie in de settings om een ‘clean install’ te doen). Maar als het voor jou werkt en je vind het niet erg om die extra tijd kwijt te zijn, dan is dat toch gewoon geen probleem? 8)

Ik heb zelf een NVidia kaart in m’n Surface book en die geeft geen issues, maar gamen doe ik er niet op eigenlijk. Ohw en ik draai de Dev versie.

[Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 24-08-2021 14:23]

• TheVMaster
Visgek82 schreef op Friday 27 August 2021 @ 12:00:
Even een vraagje, als ik nu op mijn pc de laatste build van Windows 11 zou installeren, welke natuurlijk nog in ontwikkeling is , wordt deze dan gewoon geupdate door Microsoft? m.a.w , kom ik uiteindelijk als Windows 11 in retail te koop is , automatisch op dezelfde versie uit als iemand die hem zou kopen in de winkel? of werkt dit op een andere manier.
Dat is in principe wel hoe het werkt inderdaad.

• TheVMaster
zetje01 schreef op Friday 27 August 2021 @ 12:09:
[...]

Waarom zou microsoft, als W11 te koop is, de insiders de retail-versie van W11 laten draaien?
Wat is dan het punt van insiders hebben, als ze dezelfde versie draaien als de .. eehhmm .. outsiders?
Sorry, ik ga er voor het gemak vanuit dat je nu dus een legale versie van Windows 10 draait. Dan kun je dus nu de Windows 11 Insider versie draaien. Upgraden van Windows 10 naar Windows 11 is gratis (voor Windows 10 gebruikers).

• TheVMaster
Visgek82 schreef op Friday 27 August 2021 @ 12:07:
[...]

Dank je wel voor je antwoord. alleen, "in principe"? zitten er nog haken en ogen aan? :)
Correct. Je zult wel een Windows 10 licentie moeten hebben. Anders zul je (als Windows 11 uitkomt) geen geldige licentie hebben op je pc.

• TheVMaster
zetje01 schreef op Friday 27 August 2021 @ 12:38:
[...]

Nou ja, laat maar. Ik wil het topic niet verder vervuilen.
Stuur me gerust een DM als je vragen hebt ;-)

• TheVMaster
zetje01 schreef op Saturday 28 August 2021 @ 11:44:
[...]

Ik snap dat over Windows Defender totaal niet.
Ik heb een anderhalf jaar oude laptop met een Ryzen 5 3500U en Win11 en (ook Defender) draait gewoon out-of-the-box.
Inderdaad, die snap ik ook niet. Wat zou er mis zijn met Defender dan?

• HKLM_
TheVMaster schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:35:
[...]

Inderdaad, die snap ik ook niet. Wat zou er mis zijn met Defender dan?
Is dat niet een bug in W11 momenteel? In mijn test vm is na een installatie Defender ook uitgeschakeld alleen via het security center kan je die weer aan klikken.

• TheVMaster
HKLM_ schreef op Saturday 28 August 2021 @ 14:30:
[...]

Is dat niet een bug in W11 momenteel? In mijn test vm is na een installatie Defender ook uitgeschakeld alleen via het security center kan je die weer aan klikken.
8)7 Ohw. Mijn productie machine heeft Windows 11 als sinds de eerste build. Maar nu je het zegt, mijn VM (install vanaf ISO) had wel een uitroepteken bij Security Center staan. Had er nog niet naar gekeken, maar dat zou goed die bug kunnen zijn idd.

• TheVMaster
zetje01 schreef op Thursday 9 September 2021 @ 21:05:
[...]
Hoe groot hij is hangt natuurlijk enorm af van de grootte van je hiberfile.sys en je virtual memory (die bij mij overigens uit staat).

edit: daarnet kwam 22000.184 binnen.
Updates lijken steeds kleiner te worden.
Is dat nog een ding tegenwoordig, je virtual memory uitschakelen? Moet eerlijk zeggen dat ik me daar sinds Windows 7 niet meer echt druk om maak. Windows kan zelf heel goed bepalen of en hoeveel virtual memory hij nodig denkt te hebben :+

Of geeft je dat echt nog performance winst? Want HDD ruimte (de omvang is maximaal gelijk aan het aantal GB's RAM die je in je pc hebt zitten) is natuurlijk verwaarloosbaar.

• TheVMaster
rjmno1 schreef op Friday 10 September 2021 @ 12:00:
[...]

Bedankt voor de informatie deze wist ik nog niet, maar ik draai :) windows 11 ik moet effe kijken waar dat zit. :)
Het zit bij : Settings -> System -> About -> Advanced System Settings en dan in het tabblad Advanced kiezen voor Settings (bij Performance).

• TheVMaster
zetje01 schreef op Friday 10 September 2021 @ 16:31:
[...]

Laat ik het zo zeggen:
- Ik merk geen verschil. Maar vind het wel leuk af en toe met dit soort dingen te spelen.
- Sterker nog: ik wist niet eens meer dat ik het had uitgeschakeld.
- Inderdaad; Windows regelt het prima; heb je genoeg RAM, dan is je swapfile rond 1GB.

(zolang mensen maar niet gaan adviseren dat je je swapfile 2x zo groot moet maken als je RAM.
(voor een betere performance LOL) Dat is iets van 20 jaar geleden)
(Overigens vroeger wel eens gehad dat een software-pakket bij installatie checkte of je swap-file groot genoeg was, en dan niet wilde installeren)
Ik denk dat het ook geen verschil maakt, zolang je hem maar niet 2x zo groot maakt als je RAM :+ Maar ook dan zal het weinig uitmaken.

• HKLM_
TheVMaster schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:50:
[...]

Ik denk dat het ook geen verschil maakt, zolang je hem maar niet 2x zo groot maakt als je RAM :+ Maar ook dan zal het weinig uitmaken.
2x zo groot als ram? mijn harddisk is niet zo groot :P

• TheVMaster
HKLM_ schreef op Friday 10 September 2021 @ 18:09:
[...]

2x zo groot als ram? mijn harddisk is niet zo groot :P
:+ Dan wordt het tijd voor OF een nieuwe harddisk, OF je moet niet zo overdrijven met je RAM. O-)

Hoeveel RAM heb jij in je machine zitten dan?

• HKLM_
TheVMaster schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:46:
[...]

:+ Dan wordt het tijd voor OF een nieuwe harddisk, OF je moet niet zo overdrijven met je RAM. O-)

Hoeveel RAM heb jij in je machine zitten dan?
Ik heb maar 64GB ram in mijn desktop :P en een 120GB SSD dat is voldoende voor Windows O-)
De 12TB met iscsi van de syno naar mijn desktop met 2TB read write cache voor hyper-v is een los verhaal :P
zetje01 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:23:
[...]

Ja precies! Misschien moeten we, afhankelijk van het antwoord, zijn GoT- lidmaatschap maar eens heroverwegen.
:-(

[Voor 35% gewijzigd door HKLM_ op 10-09-2021 19:50]

• TheVMaster
HKLM_ schreef op Friday 10 September 2021 @ 19:45:
[...]

Ik heb maar 64GB ram in mijn desktop :P en een 120GB SSD dat is voldoende voor Windows O-)
De 12TB met iscsi van de syno naar mijn desktop met 2TB read write cache voor hyper-v is een los verhaal :P

[...]

:-(
🤯🤯🤯🤯 ja dan snap ik het wel 🥳🥳

• TheVMaster
zetje01 schreef op Saturday 11 September 2021 @ 00:30:
[...]

Ja, sorry ik heb toevallig even geen tijd om te reageren ... ;)
Voor een desktop vind ik 64GB best wel veel, al had ik vroeger ook een desktop met 64GB. Tegenwoordig draai ik mijn VM’s op twee i7 NUC’s. Neem aan dat 64 GB niet perse nodig is voor gaming of andere ‘desktop taken’, of wel @HKLM_ 😬

• HKLM_
TheVMaster schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 08:04:
[...]

Voor een desktop vind ik 64GB best wel veel, al had ik vroeger ook een desktop met 64GB. Tegenwoordig draai ik mijn VM’s op twee i7 NUC’s. Neem aan dat 64 GB niet perse nodig is voor gaming of andere ‘desktop taken’, of wel @HKLM_ 😬
Nee totaal niet :D Ik gebruik het puur voor VM’s om testlabs op te zetten voor de studie :P

• HKLM_
Ik blijf het achterlijk vinden dat Microsoft de keuzes maakt welke CPU wel en welke niet.
Als ik die nieuwe tool draai van ze dan is de GHz goed, multicore is goed, behalve het cijfertje van de cpu versie. Ik ben echt zo benieuwd wat de cijfers gaan zijn met Windows 11 ze laten een extreem grote groep zitten op deze manier.

• HKLM_
Vishari Beduk schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:08:
[...]

tijdelijk probleem
mobo fabrikanten zullen echt wel de default BIOS settings wijzigen zodat win 11 out-of-the-box gewoon werkt
maar kost even tijd voordat die mobo's uit Taiwan/China hier zijn en de oude voorraad op is

[...]

En ik blijf het achterlijk vinden dat er Tweakers zijn die steeds maar weer hetzelfde verhaal typen maar niet de moeite nemen om te begrijpen waarom die eisen er zijn.
Je zou bijvoorbeeld dit verhaal eens kunnen lezen https://arstechnica.com/g...ts-according-to-microsoft
En veel van de eisen voor win 11 bestonden al sinds 2017 als adviezen voor win 10, dus zo nieuw zijn ze niet https://docs.microsoft.co...m-security-considerations
Mooie artikele maar leg dan eens uit waar de willekeur van CPU’s vandaan komt? Dat zeggen je artikelen namelijk ook niet. HVCI and MBEC Support kan het niet zijn want er zitten cpu’s op die lijst die dat niet supporten. Wat is dan de gedachte behalve geld?

• TheVMaster
dutchnltweaker schreef op Thursday 30 September 2021 @ 11:26:
[...]

Snap ik, iemand die gewoon een pc of laptop gebruikt komt daar niet echt nee. Maar het is natuurlijk wel soms raar om te zien dat er nog dingen inzitten van het vista tijdperk en niet zoals design wise of iconen :) . Zeker als je naar : Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Windows Tools gaat.
Zal voor een groot deel ook wel te maken hebben met backwards compatibility.

• HKLM_
swhnld schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:59:
[...]

Dat pad bestaat niet meer. Dus je koopt een nieuwe computer en krijgt het erbij, of je kijkt voor een OEM licentie bij hardware voor je nieuwe computer, of je upgrade je bestaande computer en blijft de bestaande licentie gebruiken. En dan houd het op voor nu.
Staan anders gewoon retail licenties in de PW hoor
pricewatch: Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail

• HKLM_
ravw schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:33:
Hoe laat brengen ze hem morgen uit ?
Grote kans op 19:00 uur net als de maandelijkse updates.

• HKLM_
Albert020 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:57:
Krijg hier de volgende melding, HP uit 2017 met i5 7400 3.00 GHz 16GB DDR4 :(

[Afbeelding]
Wat had je dan verwacht je hebt een gen7 CPU.

• TheVMaster
Mwah, half/half. Alleen de persoonlijke teams. Je kunt nog steeds niet inloggen met je Werk account :?

• TheVMaster
Vorkie schreef op Tuesday 5 October 2021 @ 15:14:
[...]

Nee, vet irritant, heb dus nu mijn privé en zakelijke teams draaien... en kan niet mijn mijn zakelijke account dus inloggen op die "chat"
Inderdaad. Maar, ik verwacht wel dat ze dat wel gaan toevoegen.

• TheVMaster
Gé Brander schreef op Tuesday 5 October 2021 @ 15:15:
Iemand ook het probleem dat de store niet beschikbaar is na het installeren van Windows 11? Ik kan dus ook geen notepad starten, geen Azure VPN client installeren...

Wat mis ik?

Enterprise versie via Office e5
Je bedoelt de Microsoft Store app?

• HKLM_
Sanchaz12 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:34:
Tijdens de schone installatie van Windows 11 via een USB-stick gemaakt met de officiële tool wordt mijn HP ProBook 640 G5 ineens geconfigureerd als zakelijk apparaat. Ik heb niets met dit bedrijf en met Windows 10 hier nooit last van gehad. Wat ik ook probeer, na verbinding te maken met internet wordt deze zonder vraag geconfigureerd en kan ik niet inloggen met mijn eigen Microsoft account. Kan ik hier zelf iets aan doen, of kan alleen de beheerder van dit bedrijf zoiets ongedaan maken? De laptop heb ik op Tweakers tweedehands aangeschaft, dus het zou kunnen zijn dat deze eerder onderdeel is geweest van dit bedrijf.
[Afbeelding][Afbeelding]
Jouw laptop is dan nog als intune autopilot object aanwezig in de tenant van een bedrijf.

• HKLM_
Vorkie schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:40:
[...]

Hm, redelijk nieuw model nog en in autopilot, mag hopen dat ie legaal is en dat jij nog transactiegegevens hebt voor de laptop.

Dan zou je namelijk een mail kunnen sturen naar dat bedrijf of ze jou systeem uit de tenant kunnen gooien.
Dit inderdaad ik ook al zou offline installeren lukken (wat ik betwijfel) dan heb je kans dat je zodra het device internet verbinding maakt alsnog moeilijk gaat lopen doen. Bedrijf mailen of bellen met het verzoek hem te verwijderen uit Intune is inderdaad de beste keuze. ( ik als beheerder zou er alleen niet aan meewerken om eerlijk te zijn)

• TheVMaster
Gé Brander schreef op Tuesday 5 October 2021 @ 15:37:
[...]

Inderdaad. Vond het overigens ook opvallend dat ik na installatie niet de optie had om met mijn Office 365 account in te loggen. Die heb ik later toegevoegd.
Heb je het over de Store App? Volgens mij wordt een Werk account daar niet meer ondersteund, of toch wel?
Pagina: 1 2 3

Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.

Downloads
Windows 11 ISO
Windows Insider Preview ISO.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee