Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:24
Wel schiet mij maar lek, maar zowel KB5015814 als KB5015882 zijn nu geïnstalleerd.

Wat ik nu weer eens heb gedaan (vorige keren ook al geprobeerd maar goed) is het volgende:

Ik heb fix.bat laten draaien, vervolgens Wufix.bat , daarna alles binnen malwarebytes uitgeschakeld en als laatste stap optie malwarebytes mee laten opstarten met windows en PAS daarna de laptop opnieuw opgestart.

En zo kwamen beiden KB's gelijktijdig binnen via windows update, ik heb eerst KB5015814 laten installeren en toen laptop opnieuw oplaten starten, toen heb ik KB5015882 laten downloaden en installeren .

Nu zit ik dus op windows versie21H2 Build: 22000.832

Als aanvulling, ik heb nu nog steeds binnen Malwarebytes alles uitstaan en niet mee oplaten starten met windows, ergens is het volgens mij geen prettig huwelijk met Malwarebytes en de laatste 3 KB's

[ Voor 13% gewijzigd door ivo1969 op 23-07-2022 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:54
Waar haal je die twee bat's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
\

Ik heb het uit onderstaande video gevonden

YouTube: Fix Update KB5015814 Not Installing On Windows 11

YouTube: FIX Windows Update KB5014668 Not Installing In Windows 11

[ Voor 17% gewijzigd door ivo1969 op 23-07-2022 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
Staat de tekst van die twee bats toevallig niet ergens als tekst?
('k ben hem al wel aan het overtypen van die video's maar 'k vrees dat -als ik ergens een spatie vergeet of één letter fout zet, dat het feest dan niet zal doorgaan...) ? ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
passer schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:35:
Staat de tekst van die twee bats toevallig niet ergens als tekst?
('k ben hem al wel aan het overtypen van die video's maar 'k vrees dat -als ik ergens een spatie vergeet of één letter fout zet, dat het feest dan niet zal doorgaan...) ? ?
Onder de filmpjes staat een tekst, klik daar op meer en je kan het daar knippen en plakken en op de manier opslaan als vertoond in de video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
Helaas - bij mij mag het niet baten...

ik krijg echter nog maar één melding: die van de KB5015882: die is 'failed'
Van de KB5015814 wordt niet meer gesproken (maar ik vind hem ook niet in de lijst geïnstalleerde updates...)

Wat ik deed:
- Malwarebites uninstallen
- fixbat laten uitvoeren (als admin)
- WUfis.bat laten uitvoeren (als admin)
dit alles leek allemaal goed te gaan, ik kreeg geen foutmeldingen

Gereboot, maar waar jij schreef: zo kwamen beide updates binnen via WU enz..,
moest ik Windows Update zelf wel in gang zetten om te zoeken naar updates.

Dank je wel iig, voor de filmpjes en de tips.

[ Voor 4% gewijzigd door passer op 23-07-2022 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
passer schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:16:

Van de KB5015814 wordt niet meer gesproken (maar ik vind hem ook niet in de lijst geïnstalleerde updates...)

Wat ik deed:

passer schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:16:

Wat ik deed:

Ik heb zelf achter elkaar de .bat bestandjes laten draaien ( ook als administrator), vervolgens alle bescherming uit gezet binnen malwarebytes, dan de optie uitgezet dat ie niet mag opstarten met windows en dan pas de laptop opnieuw opstarten en dan pas windows update laten zoeken, toen kreeg ik de laatste KB;s beiden binnen

Ik heb toen de een na laatste installeren, opnieuw oplaten starten, daarna de laatste KB laten installeren en weer opnieuw laten installeren.

Wat je me nog binnen schiet, is dat ik ook nog deze stap als eerste heb gedaan:

(optie 1)

https://mecm365.com/solut...s-update-error-kb5014668/

Het was een hele trucendoos dus, maar toen eindelijk alles geïnstalleerd gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
Had je de verwijdering van die DataStore files gedaan vooraleer met die bat's te werken?

Of andersom: die bat's laten uitvoeren, dan die DataStore Files verwijderd, dan gereboot en dan gezocht naar die KB' s ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
passer schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 19:54:
Had je de verwijdering van die DataStore files gedaan vooraleer met die bat's te werken?

Of andersom: die bat's laten uitvoeren, dan die DataStore Files verwijderd, dan gereboot en dan gezocht naar die KB' s ?
Ik heb paar keer een en ander geprobeerd

Maar wat succesvol was wat mij precies voor de geest staat is, eerst verwijdering van de datastore files, dan de bat files uitvoeren en daarna alles uitgeschakeld binnen malwarebytes zoals beschreven , laptop opnieuw opgestart en daarna windows update gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
passer schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 19:54:

Maar je bent uit je "lijden "verlost :) Microsoft heeft de laatste KB's terug getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
ja, 'k las het daarstraks ook - nu maar hopen dat de volgende wèl geïnstalleerd kunnen worden (updaten ging wel, maar uitvoeren...)
En ik had al zoveel geprobeerd dat ik het stilaan moe geworden was en ik dacht: even de kat uit de boom kijken,misschien dat ik het gewoon kan doorkomen tot de komende grote update - daar hoop ik wat op, al zal ik maar gerust zijn dat dàn het bericht verschijnt dat de update/installatie geslaagd is.
Anders zit er nog maar één ding op, denk ik: nog eens met Rufus werken en dan maar eens een clean install doen...
Nu, komt tijd, komt raad toch? :)

Dank voor je meedenken iig, Ivo1969 !

even een update (10/08/2022): ook de grote update van vanmorgen weigerde.
Uiteindelijk kreeg ik het opgelost door een backup van april terug te plaatsen en dan heel de boel te gaan updaten - en toen werden die 'foute' updates gewoon binnengehaald. Eind goed al goed (gelukkig)

[ Voor 18% gewijzigd door passer op 10-08-2022 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:12
Vraagje over Windows 11, ik ben van plan om vandaag mijn zoon zijn laptop in orde te maken, over een paar weken heeft hij deze nodig voor school. Nu heeft hij nog een kind account gekoppeld aan zijn email adres en zijn Android telefoon. Ik wil wel graag dit email adres gebruiken op de laptop maar ik wil niet dat hij op de laptop daardoor geconfronteerd wordt met vergelijkbare restricties als op zijn telefoon. Kan ik gewoon zijn bestaande emailadres gebruiken of moet ik dan een nieuwe aanmaken?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Cobb schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:46:Kan ik gewoon zijn bestaande emailadres gebruiken of moet ik dan een nieuwe aanmaken?
Op Android heb je een Google account waar je op Windows met een Microsoft account aan de slag gaat. Kan prima op hetzelfde mailadres!

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Gelukkig is Windows herinstalleren met een SSD een kwestie van minuten mocht het helemaal misgaan.
Dat was vroeger wel anders. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

YangWenli schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:54:
Gelukkig is Windows herinstalleren met een SSD een kwestie van minuten mocht het helemaal misgaan.
Dat was vroeger wel anders. :F
offtopic:
* Raven had daarvoor in het XP era een iso-tje met antwoordbestand aangemaakt en automatisch uitgevoerde batch die na installeren nog een en ander deed om er niet bij te hoeven blijven

... en dan begin ik nog niet eens over de vele updates :X , een kale XP SP3 install kreeg als ik het mij goed herinner ruim 200 updates (of was dat W7 SP1?), gelukkig waren er te integreren update-packs :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:16
Raven schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:25:
[...]

offtopic:
* Raven had daarvoor in het XP era een iso-tje met antwoordbestand aangemaakt en automatisch uitgevoerde batch die na installeren nog een en ander deed om er niet bij te hoeven blijven

... en dan begin ik nog niet eens over de vele updates :X , een kale XP SP3 install kreeg als ik het mij goed herinner ruim 200 updates (of was dat W7 SP1?), gelukkig waren er te integreren update-packs :)

Yeah, SiF files, als ik het me goed herinner. (die antwoordbestanden)
In die tijd had ik windows om met windows te klooien.
Tegenwoordig heb ik windows om makkelijk mijn applicaties en bestanden te kunnen beheren, en moet mijn computer gewoon voor mij werken, en klooi ik er zo min mogelijk mee.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Dit is zo grappig.

Heb een Lenovo laptop gekocht voor mijn kind. Staat er Windows 11 op vanuit een standaard bedrijfsimage. Eigenlijk heb ik daar (nog) niet veel mee, vanwege het gedoe met de vernieuwde taakbalk. Maar goed, het staat erop dus soit.

Wil ik de drivers gaan installeren, ik denk ik begin met de Wifi driver die stond er nog niet op. Daarna geconnect met het wifi netwerk en wilde ik de rest gaan doen.

Groot is mijn verbazing dat Windows nu een voor een de juiste drivers erop aan het zitten is. HOE DAN?
As we speak is Device Management van ik weet niet hoeveel uitroeptekens gegaan naar alles in orde?

Dat heb ik in mijn nerd-verleden met Windows nog niet meegemaakt. Is dat een standaard Windows 11 feature?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:54
Dat kon Windows 10 ook al hoor :D en volgens mij Windows 7 en 8 misschien ook wel, maar dat weet ik even niet zeker meer.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Ik heb ik weet niet hoe vaak Windows 10 pro geinstalleerd, maar ik moest altijd zelf de drivers installeren. Ik heb het niet over standaard drivers, maar echt de juiste meest recente drivers. Kreeg om de haverklap van die popups wat hij allemaal geinstalleerd had. Zoiets echt nog nooit gezien.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:25:
[...]

offtopic:

Ik heb nu gewoon een powershell script die het e.a. aan voorkeuren, installers, hardening, etc. toepast.
Werkt prima. Enige is dat ik dus zelf een map bijwerk met de meest recente drivers voor mijn rig voordat ik een clean install doe.

Ondanks dat Windows tegenwoordig er snel op staat (vanilla) duurt het me nog te lang om alles door te klikken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:05
Vanaf Windows 11 beschikbaar was, heb ik de upgrade uitgevoerd vanaf 10. Over het uiterlijk ben ik positief, maar na een tijd bouwen de ergernissen zich toch op:
  • Waarom was het nodig om op een tweede monitor een addon te installeren om de tijd weer te geven?
  • Waarom zijn de menu's beperkt? Je krijgt een leuke lay-out, maar moet vervolgens naar de oude lay-out terug om de overige opties terug te vinden...
  • Ik heb eerlijk waar nooit problemen gehad met updates op 10. Op 11 komt er dan een update die start stuk maakt, waarvoor je dan een uninstall moet uitvoeren en zorgen dat de updates zichzelf niet opnieuw installeren.
  • Wat is er mis met het zoeken via start? Het ding hangt altijd enkele seconden vast wanneer je iets zoekt. Geen oplossing voor gevonden.
  • Om nog maar te zwijgen over de hele TPM-gedoe met prestatieproblemen op AMD-systemen die kunnen voorvallen. Waarom dit niet gewoon een mogelijkheid maken, zonder het in te schakelen voor een thuisgebruiker?
Ik had ineens last van freezes van het systeem en omdat ik geen zin had om uit te zoeken welke driver verantwoordelijk was, heb ik een format gedaan. Terug op Windows 10 en geen enkele neiging om terug naar 11 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:37
Goedendag, ik heb sinds gisteren Windows 11. Het ziet er prima uit. Jammer van de startmenu.

Alleen drag and drop werkt niet meer. Ik heb gelezen dat Microsoft hier een update voor heeft uitgebracht, maar alleen via de ALT TAB methode krijg ik het voor elkaar. Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

turkeyhakan schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:13:
Goedendag, ik heb sinds gisteren Windows 11. Het ziet er prima uit. Jammer van de startmenu.

Alleen drag and drop werkt niet meer. Ik heb gelezen dat Microsoft hier een update voor heeft uitgebracht, maar alleen via de ALT TAB methode krijg ik het voor elkaar. Doe ik iets verkeerd?
wat probeer je te slepen dan? In verkenner werkt slepen van bestanden naar andere map prima bij mij, en ook in bijvoorbeeld Outlook mails naar andere mappen ook.
Alt-Tab is om van actief venster te wisselen. Knip je dan in de ene, en plak je in de andere ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:37
gwystyl schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 19:07:
[...]

wat probeer je te slepen dan? In verkenner werkt slepen van bestanden naar andere map prima bij mij, en ook in bijvoorbeeld Outlook mails naar andere mappen ook.
Alt-Tab is om van actief venster te wisselen. Knip je dan in de ene, en plak je in de andere ofzo?
Stel je hebt een venster voor je die je hebt gemaximaliseerd. En je wilt een bestand slepen naar een openstaande venster in je bureaubladvenster (onderin), dan werkt het niet en krijg je een rode kruis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• civspeler
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-09 22:08
Is er al iets bekend over tot wanneer de gratis upgrade naar Windows 11 beschikbaar blijft?

Ik heb zelf even gezocht maar verder dan "tenminste tot 5 oktober 2022" komen mijn zoekresultaten niet. Ik zou graag nog even willen wachten met upgraden, als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:42
civspeler schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:55:
Is er al iets bekend over tot wanneer de gratis upgrade naar Windows 11 beschikbaar blijft?

Ik heb zelf even gezocht maar verder dan "tenminste tot 5 oktober 2022" komen mijn zoekopdrachten niet. Ik zou graag nog even willen wachten met upgraden, als dat kan.
Ik dacht dat er geen limiet op stond!?! Ik vind enkel de volgende quote terug op de site van MS Windows.

"The Windows 11 upgrade will start to be delivered to qualifying devices beginning on October 5, 2021 into 2022. Timing varies by device."

Maar moest er een limiet op staan, dan heb je nog tot 5 oktober! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:37
civspeler schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:55:

Ik heb zelf even gezocht maar verder dan "tenminste tot 5 oktober 2022" komen mijn zoekresultaten niet. Ik zou graag nog even willen wachten met upgraden, als dat kan.
Kwalificeert jouw computer volgens het Windows Update scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civspeler
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-09 22:08
EricJH schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 19:34:
[...]
Kwalificeert jouw computer volgens het Windows Update scherm?
De laptop waar het over gaat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanS
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14:24
Recent heb ik Windows11 Home geïnstalleerd op een compleet nieuwe pc. Ik log in met een MS account en wat blijkt mijn Windows is geactiveerd. Ik had al een nieuwe licentie key aangeschaft, wel via een goedkope licentie site, dus niet de volle mep betaald, maar die heb ik dus niet gebruikt. Hoe werkt dat met die activering? Mijn vorige pc draait nog steeds op W10 met een lokaal account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Is the release (non-beta) versie van Windows 11 22H2 al beschikbaar om te downloaden?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 23:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Tyrian schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 00:19:
Is the release (non-beta) versie van Windows 11 22H2 al beschikbaar om te downloaden?
Nee nog niet. Komende week is de verwachting.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 21:56
Tyrian schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 00:19:
20 september is de officiële launch. Maar 22H2 is al in release preview fase.

[ Voor 7% gewijzigd door dutchnltweaker op 17-09-2022 18:15 ]

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

dutchnltweaker schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 18:14:
[...]

20 september is de officiële launch. Maar 22H2 is al in release preview fase.
Ik blijf graag in de reguliere release channel. Ik heb weinig behoefte om betatester te worden voor MS. Dus ik wacht dan even tot de 20e. Maar ik vroeg het omdat vorig jaar met de release van W11 RTM was de final versie al even voor release uitgebracht of gelekt.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Tyrian schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 22:46:
[...]

Ik blijf graag in de reguliere release channel. Ik heb weinig behoefte om betatester te worden voor MS. Dus ik wacht dan even tot de 20e. Maar ik vroeg het omdat vorig jaar met de release van W11 RTM was de final versie al even voor release uitgebracht of gelekt.
Release preview versie is op dit moment al de uiteindelijke versie. Windows 11 22h2 is al in rtm fase sinds vorige maand ofzo of eind juli zelfs. De update die nu nog komen zijn kleine optimalisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Heb sinds de upgrade naar windows 11 dat de laptop vaak vastloopt. Muziek blijft doorspelen maar kan niks aanklikken.. Ik hoop dat de grote update 22h2 dit ook oplost.. Heb alle drivers, software en windows updates al gedraaid. Niks helpt.

Mocht iemand nog een tip hebben dan zou dat fijn zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
MarcelP102 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:50:
Heb sinds de upgrade naar windows 11 dat de laptop vaak vastloopt. Muziek blijft doorspelen maar kan niks aanklikken.. Ik hoop dat de grote update 22h2 dit ook oplost.. Heb alle drivers, software en windows updates al gedraaid. Niks helpt.

Vermeld ook best gelijk om welke laptop het gaat! Kan natuurlijk helpen je verder te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen, wacht even op 22h2 en doe een clean-install.
Zo'n upgrade gaat lang niet in alle gevallen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Laatst online: 14:52

En wellicht wel het belangrijkste: wat voor muziekspeler? Windows Media Player? Spotify? YouTube Music? Wat anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
De İSO voor 22h2 is al via via officieel te downloaden.

[ Voor 16% gewijzigd door dutchnltweaker op 20-09-2022 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Update 22h2 krijg ik nu aangeboden via Windows Update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hij staat hier inmiddels ook:

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows11

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 20-09-2022 19:08 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• MarcelP102
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Hier word de update nog niet aangeboden.. kan je dit forceren?

[ Voor 7% gewijzigd door MarcelP102 op 21-09-2022 12:38 ]

Verwijderd

MarcelP102 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:37:
Nee, alleen door zelf de ISO te downloaden, te mounten, setup.exe te starten en zo de update uit te voeren.
Werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

MarcelP102 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:37:
Je kunt ook de Windows 11 Installation Assistant hier downloaden, dat werkt ook:
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows11

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• gwystyl
  • Laatst online: 11:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De grootste verbetering van 22H2 voor mij is de mogelijkheid om een headset te koppelen vanuit de system tray ipv eerst naar de instellingen te moeten.
Verder is de optie "minder aanbevolen documenten" erg fijn.

Buiten dat heb ik in de eerste paar uur gewoon werken nog weinig anders gemerkt, maar er zitten bij mij in ieder geval geen erg storende wijzigingen in, dus tot zover positieve indruk.

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:52
Ook geupdate naar H22 maar ik heb last van grote fps drop in games.

Heb het 'tijdelijk' kunnen oplossen door de nvidia framework service uit te schakelen. Hopelijk komt Nvidia snel met een update.

• dutchnltweaker
Raven__NL schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:28:

Heb het 'tijdelijk' kunnen oplossen door de nvidia framework service uit te schakelen. Hopelijk komt Nvidia snel met een update.
Misschien driver opnieuw installeren?

• Raven__NL
dutchnltweaker schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:35:
[...]

Misschien driver opnieuw installeren?
Reeds gedaan maar geen verschil (zit op de laatste versie). Op reddit win11 h22 forum wordt dit ook al door meerdere mensen bevestigd. Het is maar afwachten vrees ik.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
is er al iemand die het gelukt is om non-supported hardware te updaten naar 22H2?
de welkbekende registery hacks werken helaas niet, en ik heb weinig zin om clean installs te doen op sommige systemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Shanquish schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:29:
is er al iemand die het gelukt is om non-supported hardware te updaten naar 22H2?
de welkbekende registery hacks werken helaas niet, en ik heb weinig zin om clean installs te doen op sommige systemen.
Gewoon rufus gebruiken:
Hier instructie: https://pureinfotech.com/...rictions-windows-11-22h2/

• passer
Shanquish schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:29:
Eigenaardig: 'k heb dus de 'niet-ondersteunde 11' in het begin kunnen binnenhalen.
Gisteren kwam (o.a.) de KB5017383 binnen en ik haalde hem (Windows Update Minitool) binnen - downloaden en installeren geslaagd.
Ook bij Windows Update staat alles ok: o.a. die KB5017383 staat er bij: voltooid - en als ik Updates terug laat zoeken, dan krijg ik de melding dat alles binnen en OK is. |:(

Maar nu: winver geeft Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hM7tLCnV92-OG_QU-Q-8MjepH-8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2r5sb1OCP5xk2E2h7JMCQN0b.jpg?f=user_large - en vertelt leuk dat ik nog de 21H2 heb.
euh... update begonnen, geïnstalleerd en als voltooid verklaard - en toch geen 22H2..(zelfs dus nog de 21 ! )
Maar... 'uw PC is bijgewerkt' ... ! |:(

Een paar maand geleden wilde mijn systeem niet meer updaten en probeerde ik mijn PC bij te werken met MCT - maar..bij het uitvoeren ervan kreeg ik alleen de optie voor een clean install - en dus geen met-behoud-van-instellingen.
(en dus kon ik er mijn systeem ook niet mee terug 'op punt stellen' zodat de gewone updates gewoon doorgingen)

Dus ben ik eens benieuwd - moest jij MCT gebruiken om een herinstallatie-met-behoud-van-instellingen te doen: of jij wel de optie zou krijgen.. ?

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 22:54
@dutchnltweaker Thanks.

Mijn Chuwi laptopje voldoet aan nagenoeg alle eisen, zelfs een recente CPU, maar net niet recent genoeg (volgens Microsoft dan). Momenteel draai ik W11 21H2 door het omzeilen van de restricties.

Als ik kijk naar de mogelijkheden die rufus biedt:

Check the options to bypass during installation:

[list]
• Remove requirement for Secure Boot and TPM 2.0.
• Remove requirement for 4GB+ RAM and 64GB+ disk.
• Remove requirement for an online Microsoft account.
• Disable data collection (Skip privacy questions).
[/list]

dan zie ik daar veel restricties staan die je kunt omzeilen behalve die van de CPU :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
RicoK schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:55:
@dutchnltweaker Thanks.

Mijn Chuwi laptopje voldoet aan nagenoeg alle eisen, zelfs een recente CPU, maar net niet recent genoeg (volgens Microsoft dan). Momenteel draai ik W11 21H2 door het omzeilen van de restricties.

[list]
[/list]

dan zie ik daar veel restricties staan die je kunt omzeilen behalve die van de CPU :(
Probeer het eens zou ik zeggen, heb het op die manier geïnstalleerd in een virtualmachine :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo1969
passer schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:53:
[...]

Eigenaardig: 'k heb dus de 'niet-ondersteunde 11' in het begin kunnen binnenhalen.
Gisteren kwam (o.a.) de KB5017383 binnen en ik haalde hem (Windows Update Minitool) binnen - downloaden en installeren geslaagd.
Ook bij Windows Update staat alles ok: o.a. die KB5017383 staat er bij: voltooid - en als ik Updates terug laat zoeken, dan krijg ik de melding dat alles binnen en OK is. |:(

Maar nu: winver geeft [Afbeelding] - en vertelt leuk dat ik nog de 21H2 heb.
euh... update begonnen, geïnstalleerd en als voltooid verklaard - en toch geen 22H2..(zelfs dus nog de 21 ! )
Maar... 'uw PC is bijgewerkt' ... ! |:(

Een paar maand geleden wilde mijn systeem niet meer updaten en probeerde ik mijn PC bij te werken met MCT - maar..bij het uitvoeren ervan kreeg ik alleen de optie voor een clean install - en dus geen met-behoud-van-instellingen.
(en dus kon ik er mijn systeem ook niet mee terug 'op punt stellen' zodat de gewone updates gewoon doorgingen)

Dus ben ik eens benieuwd - moest jij MCT gebruiken om een herinstallatie-met-behoud-van-instellingen te doen: of jij wel de optie zou krijgen.. ?
De KB5017383 is ook niet de 22H2 update.

Op mijn lenovo thinkpad heb ik ook alleen maar de KB5017383 binnen gekregen.
22H2 wordt in fases uitgegeven, ik kan wel via de installatie assistent installeren, maar heb er toch voor gekozen voorlopig te wachten tot ie gewoon bij windows update wordt aangeboden, aangezien er nog iets op mijn laptop staat wat nog niet helemaal compatible is met de 22H2 versie

• zwolwacht
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 11:27
Hier op mijn Lenovo X1 Gen 10 - 12th Gen i7-1260P Win 11 Pro 21H2 nog geen update beschikbaar. Via installatie assistent faalt de installatie met "Your PC settings aren't supported yet on this version of Windows. Windows Update will automatically offer you this version of Windows when these settings are supported.".

Via de map C:\Windows\panther\NewOs\Panther kan je vervolgens de details zien en de pre-check gaat fout op "Secure Launch data not migrated on IceLake(Client), TigerLake, AlderLake devices".

Waarschijnlijk de chipset/driver die nog voor issues zorgt, ik wacht wel op de update zodra hij beschikbaar is i.p.v. geforceerd te installeren.

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
RicoK schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:55:
@dutchnltweaker Thanks.

[list]
[/list]

Zo had ik ook een boot usb gemaakt,alleen na install een reboot en vroeg toen om een wachtwoord _/-\o_

• pennywiser
  • Laatst online: 12:11
ivo1969 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:52:
[...]

aangezien er nog iets op mijn laptop staat wat nog niet helemaal compatible is met de 22H2 versie
Wat is dat dan precies? En wat als je morgen wel de update binnen krijgt?

[ Voor 9% gewijzigd door pennywiser op 24-09-2022 12:47 ]

• ivo1969
pennywiser schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:45:
[...]

Wat is dat dan precies? En wat als je morgen wel de update binnen krijgt?
Wat er nu precies is? Dat mag je aan Microsoft vragen , ik zou het niet weten.

En als ik bijvoorbeeld morgen via windows update wel de update binnen krijg dan haal ik die binnen en dan laat ik die installeren.

• pennywiser
  • Laatst online: 12:11
ivo1969 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:26:
[...]

Wat er nu precies is? Dat mag je aan Microsoft vragen , ik zou het niet weten.

En als ik bijvoorbeeld morgen via windows update wel de update binnen krijg dan haal ik die binnen en dan laat ik die installeren.
Klinkt als incompatible hardware. Dan kan je alleen met Rufus installeren en updaten naar 22h2, en kan het mishebben maar zo moet 11 er dan ook op gekomen zijn ooit.

• ivo1969
pennywiser schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:47:
[...]

Klinkt als incompatible hardware. Dan kan je alleen met Rufus installeren en updaten naar 22h2, en kan het mishebben maar zo moet 11 er dan ook op gekomen zijn ooit.
Nee er is niks mis met mijn hardware van de Thinkpad.
Het kan gewoon een driver zijn of wat dan ook.
Zodra de update vanzelf komt binnen windows update dan is wat mij betreft de update aan de beurt.

En mijn thinkpad van was gewoon met windows 10 pro geleverd en die heeft later de update naar 11 gekregen, niks via Rufus
En daarbij 22H2 wordt gefaseerd uitgebracht, en kwestie van geduld kan ook gewoon geen kwaad

[ Voor 18% gewijzigd door ivo1969 op 24-09-2022 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:42
Ik heb dit net getest en dit werkt inderdaad prima 8)
Ik had Windows 11 21H2 op mijn HP ZBook (met 4de gen. Intel CPU)
Met media creation tool een ISO bestand gemaakt (je kan die ook hier downloaden).
Met Rufus (versie 3.20) een Windows USB install drive gemaakt.
Ik heb deze settings gebruikt voor de Windows 11 customizations gebruikt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9h0XGBlc3GpeI81ZrXBCp1Uz1Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ASSWqVW7viOGGNvNchd8sAQE.png?f=user_large

Vanuit de Windows 11 (versie 21H2) de setup.exe op de USB stick gestart.
Nu geen gezeur ! >:)
Upgrade start, na enige tijd en een reboot heb ik nu Windows 11 22H2 :9 YES!
Zonder clean install dus. Op "unsupported hardware" :P

Met dank aan @dutchnltweaker voor deze tip _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
peterpv schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:18:
[...]

Met media creation tool een ISO bestand gemaakt (je kan die ook hier downloaden).

[Afbeelding]

Klopt helemaal wat je zegt en zo ben ik dus ook bij de 22H2 - fluitje van een cent !
Mijn dank ook aan @dutchnltweaker !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

peterpv schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:18:
[...]

[Afbeelding]

Tegelijkertijd bedankt, en een flinke middelvinger naar Microsoft dat je nu al naar third-party tooltjes moet uitwijken om nog met een lokaal account te kunnen inloggen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

Raven__NL schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:28:

nieuws: Windows 11 22H2 levert problemen op bij sommige pc’s met Nvidia-kaart

Wellicht dat ik de update daarom nog steeds niet binnen krijg? Al ben ik daar nou niet echt rouwig :P hopelijk lossen ze dit snel op.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven__NL
spartacusNLD schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:58:
[...]

Wellicht dat ik de update daarom nog steeds niet binnen krijg? Al ben ik daar nou niet echt rouwig :P hopelijk lossen ze dit snel op.
Nvidia heeft al een fix uitgebracht zie https://www.nvidia.com/en...ce-causing-massive-lag-a/
Het blijkt dus in de Geforce app te zitten en met deze update is het opgelost. Behalve dat je in monitoring apps alleen nog maar 0-3% cpu utilization ziet. Windows task manager laat het juiste gebruik zien. Blijkbaar komt dat door een wijziging wat MS heeft uitgevoerd. Meerdere apps zoals MSI afterburn, hwinfo etc hebben hier last van. Maar goed voor mij is dat op dit moment geen issue.

Wat ik wel heb gemerkt is dat mijn schermen ontzettend vaak knipperen bij het ontwaken vanui sleep. Dit probleem had ik begin dit jaar ook en duurde een 2 tot 3 tal updates voordat het was opgelost door Nvidia.

Voor nu heb ik weer een DDU reinstall gedaan van de drivers en alleen de driver geïnstalleerd (dus geen Geforce app). Ook dit heeft het probleem opgelost en mijn schermen ontwaken weer normaal. Voor nu blijf ik gewoon weg van de Geforce app (gebruikte het toch niet eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:19
spartacusNLD schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:58:
[...]

Denk niet dat dat de reden is. Zelf heb ik een i7 8750h & 1050ti laptop. Ik kreeg de popup update op de dag van de release (ik weet niet of dat snel is?). Ik ga hem volgende week installeren met een clean install wanneer mijn nieuwe batterij binnenkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:06
Heb gewoon met mijn laptop een HP Pavilion 15-eg1635nd de 22H2 update uitgevoerd,
en alles werkt goed, geen probleem ondervonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09 19:23
Ik heb wat problemen met het updaten naar 22h2. Ik kan niet kiezen om mijn apps te behouden.

Iemand hier ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMWaFNXQikp69Uqc7lukbVZEmvI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3IEQynTpd4znusXKmoc33J36.png?f=user_large

edit: info

HP ZBook 15 G5

Build: 10.0.22000.1042
Version: 21H2

[ Voor 15% gewijzigd door ajaxalex op 27-09-2022 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
ajaxalex schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:15:
Ik heb wat problemen met het updaten naar 22h2. Ik kan niet kiezen om mijn apps te behouden.

Iemand hier ervaring mee?

[Afbeelding]

edit: info

HP ZBook 15 G5

Build: 10.0.22000.1042
Version: 21H2
Pak die andere tool: Windows 11-installatie Assistent https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11
Daarma Update je eigenlijk in de zelfde stijl als Windows update.

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Vanmiddag ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en de update binnen gehengeld. Meteen een paar games testen en hier geen framedrops gezien. Echter heb ik een heel klein euveltje en dat is het invoeren van de pincode. Ik moet een aantal keer op een willekeurig getal drukken en dan kan ik pas inloggen (dus de pin invoeren). Voor de rest ziet het er goed uit en nog geen foutmeldingen gezien:

De update reset de betrouwbaarheidsconsole, maar de eerste meldingen zijn goed. Ook is er een issue opgelost van Defender, deze werkt nu correct.

De update heeft zeker een half uur geduurd (downloaden ging langzaam, installatie zelf was zo gedaan).

• ajaxalex
dutchnltweaker schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:39:
[...]

Pak die andere tool: Windows 11-installatie Assistent https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11
Daarma Update je eigenlijk in de zelfde stijl als Windows update.
Van de regen in de drup. :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-CfBMwRFM6bXrugUCKJ0uMCRf8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cisTyn11VvMhm7kTDEfW13Ej.png?f=user_large

Enig idee?

• dutchnltweaker
ajaxalex schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:13:
[...]

[Afbeelding]

Enig idee?
En je hebt windows 11 geïnstalleerd op een ondersteunende platform?

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:25

cooper_s1

MINI's rule

ajaxalex schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:13:
[...]

[Afbeelding]

Enig idee?
Deze kreeg ik ook met gebruik van de Installatie Assistent, waarschijnlijk omdat (ik heb een nieuwe Thinpad) er misschien iets te nieuwe hardware inzit die op een of andere wijze nog niet ondersteunt wordt in de 22H2 versie? De drivers voor de nvidia kaart die er in zit heb ik reeds naar de nieuwste versie geüpdate, dat scheen van belang te zijn las ik ergens...

• ajaxalex
dutchnltweaker schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:32:
[...]

En je hebt windows 11 geïnstalleerd op een ondersteunende platform?
Ja zeker.
cooper_s1 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:03:
[...]

Deze kreeg ik ook met gebruik van de Installatie Assistent, waarschijnlijk omdat (ik heb een nieuwe Thinpad) er misschien iets te nieuwe hardware inzit die op een of andere wijze nog niet ondersteunt wordt in de 22H2 versie? De drivers voor de nvidia kaart die er in zit heb ik reeds naar de nieuwste versie geüpdate, dat scheen van belang te zijn las ik ergens...
Via de HP image assistent de laatste updates gepakt. Dan heb je gegarandeerd de laatste drivers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:50

DSK

boeiend...

Om te upgraden op unsupported hardware, is volgens mij de gemakkelijkste manier om:
- de Media Creation Tool te gebruiken om de ISO te downloaden (op die manier krijg je geen mismatch met de taal).
- De ISO mounten (gewoon dubbelklik) en de inhoud kopiëren naar een folder op je PC
- appraiserres.dll vervangen door een aangepaste versie (geeft door dat de hardware ok is, ook is dat officieel niet zo)
- setup.exe uitvoeren.

Heb dit uitgebreid getest en deze methode werkt goed voor het upgraden vanaf zowel Windows 10 als een Windows 11 PC met unsupported hardware op 21H2.

Ik heb hier ook een blogpost over gemaakt: https://jensd.be/1860/win...2-on-unsupported-hardware
En twee YouTube videos:
- Upgrade van Windows 10 naar Windows 11 22H2 op unsupported hardware: YouTube: Upgrade to Windows 11 22H2 on unsupported hardware from Windows 10
- Upgrade van Windows 11 op unsupported hardware naar 22H2: YouTube: Upgrade Windows 11 to 22H2 on unsupported hardware

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Gaat lekker dat updaten naar 22H2 op mijn 64Gb Microsoft Surface Laptop Go! 12u ver en we staan op 2%...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMCCgTx0TW9lbnVok9cuqEy0hPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DhlTiQMD0lMO3N5YHFjUUDX3.jpg?f=fotoalbum_large

Er was maar wel 12Gb vrij op dat ding (geen extra software of bestanden van mezelf aanwezig) en heb de USB opslag moeten aanduiden als extra ruimte om de isntallatie verder te kunnen zetten, dus daar zal het schoentje wel wringen.

EDIT :

Ik heb de update onderbroken door de laptop uit te schaken en te rebooten (met usb drive aanwezig) en het systeem zet zichzelf terug naar de oorspronkelijke versie en ik heb dan maar in plaats van de USB drive een installatie medium op een externe SSD (256gb) aangemaakt en opnieuw begonnen en op een half uur staan we verder dan het installeren via de tumbdrive. Ondertussen flirt de installatie met 10%, maar ik gok erop dat dit nog wel de rest van de voormiddag gaat nodig hebben om geïnstalleerd te geraken (hoop ik).

EDIT 2 :

Daar de Microsoft Surface Laptop Go geen enkele opslag van documenten bevatte en ook geen software heb ik een factory reset gedaan en heb uiteindelijk 24,2Gb vrije opslag weten te bekomen, ook mede door de bloatware die de reset met zich meebracht te verwijderen.
Terug de update vanaf de SSD gedaan en na, ik gok, een uurtje stond de 22H2 op de laptop en na een schijfopruiming en de oude versie verwijderd te hebben is er iets van 30Gb vrij op de krappe 64Gb opslag die het toestel heeft.

[ Voor 43% gewijzigd door Runaque op 30-09-2022 12:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YangWenli
Nieuwe Nvidia driver ondersteunt nu officieel 22h2 dus dat is ook weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:25

cooper_s1

MINI's rule

YangWenli schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:20:
Nieuwe Nvidia driver ondersteunt nu officieel 22h2 dus dat is ook weer opgelost.
Welke versie is dat van de NVidia driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:11
Volgens mij lag het probleem niet in de driver maar in Geforce Experience zoals @Raven__NL hierboven al benoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:53
YangWenli schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:20:
En toch gaat er hier iets niet helemaal lekker op mijn laptop, want elke UWP-game (Forza Horizon 5, Hellsinger, Deathloop) geeft 'micro stutters' en oogt raar - alsof er een sharpness filter over het spel zit.

Hardware: Lenovo Legion 7 (Ryzen 7 5800H, RTX 3080 Mobile).

Heb de Nvidia-drivers al opnieuw geïnstalleerd (via DDU), maar dat mocht niet baten. Al het andere is up-to-date volgens Windows / Lenovo Vantage.

Edit:
Het zit 'm niet alleen in GFE maar ook in de driver, want ik heb uiteindelijk 511.79 maar weer geïnstalleerd + de meest recente GFE en ik heb geen stutters meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Yonix op 30-09-2022 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Ik heb gisteren mn laptop(thinkpad E14 Gen2) geupgrade naar 22h2. leek goed te gaan maar na een reboot deed mn Elan touchpad het niet meer. Na een download en reinstall van de drivers deed ie het gelukkig wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
ikdedinges schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:39:
Ik heb gisteren mn laptop(thinkpad E14 Gen2) geupgrade naar 22h2. leek goed te gaan maar na een reboot deed mn Elan touchpad het niet meer. Na een download en reinstall van de drivers deed ie het gelukkig wel weer.
Had met mijn elan touchpad exact het zelfde (thinkpad E15 gen2).

Driver van amd gaf problemen (ondanks alles was bijgewerkt via lenovo Vantage) maar heb via site van amd nieuwere software gedownload en dat probleem is nu ook verholpen.

Verder heb ik nu nog alleen dat de dolby app soms niet werkt (als laptop uitstaat en wordt aangezet via startbutton werkt de app niet, maar via opnieuw starten laptop wel).

Ik heb contact gehad met lenovo maar desbetreffende helpdeskmedewerker blijft stug volhouden dat de app niet meegeleverd is door Lenovo.
Maar dat weet ik 100% zeker en bij de app wordt links onder ook weer gegeven dat de app proffessioneel is afgestemd voor Lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_007
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 19:02
Ik weet niet zeker of dit het juiste forum is.....

Mijn netwerk bestaat uit een tweetal Belkin RT3200 welke beide Openwrt runnen. Een heeft de rol van router en de ander als AP. Op de router is mijn NAS aangesloten (Asustor 6202), op de AP zijn een tweetal windows 11 machines aangesloten. Alles gaat dus over koper.
Machine A (Asus CH VIII met AMD 5900x en Intel I211 NIC) is recent geupdate naar 22H2. Machine B (een mini-PC met Intel I3 en Intel I211 NIC) draait nog 22H1.

Op zowel machina A als machine B haal ik met iperf3 reële 1 Gbps snelheden (ca. 110 MB/s) over dit netwerk, zowel als upload en download naar de NAS.

Het rare is als een grote file (b.v. 5 GB) wordt gedownload (dus van NAS) naar machine A dat komt de download snelheid niet hoger dan ca. 90 MB/s en fluctueert nogal. Daarentegen doet machine B wel wat wordt verwacht, een constante downloadsnelheid van ca. 110 MB/s.
De upload vanaf beide machines naar de NAS is naar verwachting.

Als ik WindowsToGo 22H1 draai op machine A dan lijkt alles wel met de verwachte downloadsnelheid te werken.

Hardwarematig heb ik al kabel verwisseld en andere poorten gebruikt, de AP er tussenuit gegooid, verschillende Intel drivers geprobeerd maar niets beïnvloed bovenstaand gedrag.

Ik zou dus concluderen dat er iets is met 22H2.

Herkent iemand dit gedrag?
Weet iemand wat ik nog zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecom
  • Laatst online: 17-08 21:53
Nieuwe W11 22H2 installatie gedaan op mijn Asus n751.

Veel hardware werd niet herkend.

Pas na 2 runs van driverbooster loopt alles weer normaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YangWenli
cooper_s1 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:09:
[...]

517.48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Ik vind dat mijn Windows 11 best vaak moet herstarten als gevolg van updates.
Vandaag ook weer twee keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
zetje01 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 19:25:
Ik vind dat mijn Windows 11 best vaak moet herstarten als gevolg van updates.
Vandaag ook weer twee keer.
? niks nieuws onder de zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
ivo1969 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:50:
[...]

? niks nieuws onder de zon
? echt wel. Win10 draaide vaak wel 6-8 weken zonder reboot, en XP nog veel langer.
Vorige week ook al een reboot i.v.m. 22H2 (maar daar kan ik mee leven)

[ Voor 14% gewijzigd door zetje01 op 01-10-2022 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@zetje01 Bedoel je het geforceerd herstarten?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Raven schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:07:
@zetje01 Bedoel je het geforceerd herstarten?
Uiteraard.

Nog even voor alle duidelijkheid:

Ik vind dat Windows update onder Windows 11 mij best vaak de melding geeft dat ik weer opnieuw moet opstarten. Gister 2x, vorige week ook (okay, dat kwam door de 22H2 update. Dan is het niet zo raar)

[ Voor 41% gewijzigd door zetje01 op 02-10-2022 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil je daar nu verder mee? Niemand hier die er iets aan kan veranderen.
't is zoals 't ontworpen is.
Je zou de restarts kunnen plannen? Einde dag, als je pc toch uit gaat?
Niemand die zegt dat je per direct de update moet installeren en rebooten, gebeurd verder niks als je dat uitstelt / combineerd met afsluiten/opstarten van je systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
Verwijderd schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:10:
Wat wil je daar nu verder mee? Niemand hier die er iets aan kan veranderen.
't is zoals 't ontworpen is.
Je zou de restarts kunnen plannen? Einde dag, als je pc toch uit gaat?
Niemand die zegt dat je per direct de update moet installeren en rebooten, gebeurd verder niks als je dat uitstelt / combineerd met afsluiten/opstarten van je systeem.
- Dit is toch het Windows 11 ervaringen en discussie forum?
- Dan kan ik toch aangeven dat W11 m.i. best wel vaak verplichte restarts nodig heeft.
- en dan kan er op gereageerd worden, toch? Of anderen dat ook is opgevallen?
- en ik vind het helemaal niet zo vanzelfsprekend, al die verplichte reboots. Stel je voor dat je tv, fiets, auto of huis, tijdens het gebruik er van, steeds aangeeft: je kan het nog even uitstellen, maar je moet er echt uit voor 3-10 minuten. Dat zou niemand acceptabel vinden.
- En ik zet mijn computer nooit uit; ik sluit hem nooit handmatig af. Dus er valt niks te plannen in die zin.
(al jaaaaaaaren stel ik in energiebeheer in, op al mijn systemen: na 5 minuten gaat scherm uit, 5 minuten later gaat hij in slaap, en weer 5 minuten later gaat hij in hibernate. Hier zou ik eigenlijk een .bat voor moeten maken)
- En omdat ik mijn systemen nooit afsluit, valt het zo op dat ik het onder W11 zo vaak moet doen.

[ Voor 4% gewijzigd door zetje01 op 02-10-2022 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecom
  • Laatst online: 17-08 21:53
cooper_s1 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:09:
[...]

NVIDIA GeForce GTX 950M

Versie 30.0.15.1278

Datum 5-5-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
zetje01 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:34:
[...]

- Dit is toch het Windows 11 ervaringen en discussie forum?
- Dan kan ik toch aangeven dat W11 m.i. best wel vaak verplichte restarts nodig heeft.
- en dan kan er op gereageerd worden, toch? Of anderen dat ook is opgevallen?
- en ik vind het helemaal niet zo vanzelfsprekend, al die verplichte reboots. Stel je voor dat je tv, fiets, auto of huis, tijdens het gebruik er van, steeds aangeeft: je kan het nog even uitstellen, maar je moet er echt uit voor 3-10 minuten. Dat zou niemand acceptabel vinden.
- En ik zet mijn computer nooit uit; ik sluit hem nooit handmatig af. Dus er valt niks te plannen in die zin.
(al jaaaaaaaren stel ik in energiebeheer in, op al mijn systemen: na 5 minuten gaat scherm uit, 5 minuten later gaat hij in slaap, en weer 5 minuten later gaat hij in hibernate. Hier zou ik eigenlijk een .bat voor moeten maken)
- En omdat ik mijn systemen nooit afsluit, valt het zo op dat ik het onder W11 zo vaak moet doen.
Ik snap dus zelf totaal het "probleem " niet.
Als je vind dat windows 11 vaak "herstarts" nodig heeft, dan kan je toch nog terug naar windows 10 of stap over naar bijv linux of apple.

Ik zelf vind het wel prettig dat er updates zijn en dat ik daar door een keer mijn laptop opnieuw op moet starten zie ik zelf totaal niet als een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
zetje01 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:10:
[...]
Ik vind dat Windows update onder Windows 11 mij best vaak de melding geeft dat ik weer opnieuw moet opstarten. Gister 2x, vorige week ook (okay, dat kwam door de 22H2 update. Dan is het niet zo raar)
Als ik dan even terugdenk aan het Windows 7-tijdperk waar je eerst 200 updates mocht downloaden en rustig drie uur tegen zo'n scherm aankeek waarin ze één voor één geïnstalleerd werden..

Ik vind het nog wel meevallen. Eén keer in de maand een cumulative, nog wat andere .NET dingetjes en dat was het dan wel en binnen max. 2 minuten klaar.

Snap je punt, maar zelf druk ik op herstart en ga ik koffie halen of zie ik de volgende dag wel weer of het gelukt is. ;)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een herstart kan lastig zijn voor sommige mensen, maar niemand hier kan daar wat aan veranderen.

Updates zijn ook meestal maar 1 of 2 keer per maand.

Voor mij geen probleem, maar voor anderen misschien wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:12:
maar voor anderen misschien wel.
* Raven denkt aan

Oscar Wilde

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zetje01
Gr4mpyC3t schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 12:24:
[...]

Als ik dan even terugdenk aan het Windows 7-tijdperk waar je eerst 200 updates mocht downloaden en rustig drie uur tegen zo'n scherm aankeek waarin ze één voor één geïnstalleerd werden..

Ik vind het nog wel meevallen. Eén keer in de maand een cumulative, nog wat andere .NET dingetjes en dat was het dan wel en binnen max. 2 minuten klaar.

Snap je punt, maar zelf druk ik op herstart en ga ik koffie halen of zie ik de volgende dag wel weer of het gelukt is. ;)
Het is gewoon niet waar:
- na een kale windows 11 installatie moet ook een heleboel updaten
- als windows 7 eenmaal geüpdate was hoefde je je maanden niet verplicht te herstarten

En ik snap dit onderdeel onderdeel van jullie commentaar ook niet:
Jullie komen aan met "wat schiet je er mee op / wat kan je er aan doen / wat is het nut van deze post"
Schrijven jullie dat ook bij elk sport/politiek/klimaat/enzovoort topic? Laat maar zien, aub.
Of gaat ajax wél beter spelen als je er hier over praat? Knapt het weer op als je er veel over post?

Ik deel een observatie/ervaring over het gedrag van W11 in nota bene in het W11 forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Die video herkende ik meteen...

Zo vaak hoef ik Windows 11 niet opnieuw op te starten. Het kan gewoon wachten tot je gaat slapen of weg gaat van huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Gewoon uit laten staan heb je der ook geen last van.... ;)

Wie du mir, so ich dir.

Pagina: 1 ... 22 ... 31 Laatste

Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.

Downloads
Windows 11 ISO
Windows Insider Preview ISO.