• Farabi
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Snake_Eye schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:25:
[...]

Vreemd ik heb deze instellingen niet uit staan, maar kan iedere Iso snel mounden, zonder vertraging.
Heb je windows 11 schoon geinstalleerd? Of als update? Misschien ligt daar het verschil.

• Snake_Eye
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 16-01 18:02
Farabi schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:28:
[...]

Heb je windows 11 schoon geinstalleerd? Of als update? Misschien ligt daar het verschil.
Eerst als update, maar toen liep het niet zo lekker. Daarna vanuit windows 11 alles vers geïnstalleerd zonder behoud van iets.

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
Woutoud schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:34:
Zijn er meer gebruikers die misplaatste taakbalk pop-ups krijgen zoals hieronder?
Misplaatst? Of voor jouw idee niet op de juiste plek.

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 07:47

Woutoud

Advocatus ineptias

Ik weet niet wat het verschil zou moeten zijn, maar ze verschijnen niet op de plek en het moment die ik verwacht. Zoals ik gepoogd heb zichtbaar te maken in de schermafbeelding.

Woutoud.com | Postpone judgement. | Free Speech Online |

• Tags NL
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 16-01 18:46

Tags NL

Harmful or Harmless?

Woutoud schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:52:
Ik weet niet wat het verschil zou moeten zijn, maar ze verschijnen niet op de plek en het moment die ik verwacht. Zoals ik gepoogd heb zichtbaar te maken in de schermafbeelding.
Heb precies hetzelfde af en toe met mijn netwerk verbinding, dan zie ik mijn Wi-Fi en VMWare nics ergens aan de linkerkant. Als je even op de balk klikt, dan is het weg maar raar gedrag

-signature here-

• jimh307
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 16-01 19:18
Woutoud schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:34:
Zijn er meer gebruikers die misplaatste taakbalk pop-ups krijgen zoals hieronder?

[Afbeelding]

Het gebeurt bij mij als ik een mouse-over doe bij de iconen rechtsonder, tot er een pop-up volgt, en daarna de muis ergens anders op de taakbalk plaats.
Ja, dit heb ik dus ook. Exact hetzelfde.

Een bug denk ik en dit zal wel weer opgelost worden :)

• RikHouben
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-01 12:30
Ja, ik.
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. In W10 alle mappen mooi aangeduid waarvan ik een back-up wil maken. Maar in W11 is die functie/instelling niet meer te vinden. :-(

Edit: ondertussen gebruik ik dan maar Robocopy als noodoplossing.

[Voor 9% gewijzigd door RikHouben op 07-12-2021 09:25]

• RikHouben
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-01 12:30
We moeten het bij de senioren gaan zoeken. LOL
https://www.seniorweb.nl/...dows-11-een-back-up-maken

• king006
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 16-01 19:25
Ik heb zelfs contact gehad met Microsoft. Die keken meerdere keren mee (verschillende afdelingen) en weten de oplossing nog niet. Nu is het weer naar een hoger level gestuurd ;) _/-\o_

Edit: ik denk trouwens dat jij een andere optie aanhaalt. Ik heb het over de Windows Back-up (in Windows 10 heet dat Windows Sync) optie.

[Voor 14% gewijzigd door king006 op 07-12-2021 09:50]

• Ora et Labora
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 08:48
MicroWhale schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:18:
Gisteren Windows 11 geïnstalleerd. Werkte prima tot herstart na twee updates (Microsoft 2021-10 Cumulatieve updates).

Nu kan ik niet meer bij zowel mijn:
- Logitech Bluetooth Audio receiver (wordt wel gedetecteert, maar niet als audio apparaat, dus kan niets afspelen. Na wat uitzoekwerk kan dit aan BT versie 2.1 liggen van de receiver, maar dan nog... 2 dagen geleden op Win10 deed hij het nog. Gisteren zelfs ook nog op Win 11.)
- QCY-T5 wireless headphones (windows vindt dat het werkt. Qua installatie lijkt ook alles in orde. Bij afspelen slaat de audio, maar hoor niks. Ter informatie: Als ik mijn JBL Flip 3 verbind geeft hij wel gewoon geluid. Verwijderen en opnieuw detecteren heeft helaas geen zin.)
[Afbeelding]

Ik heb het idee dat het iets te maken heeft met een vernieuwde BT driver (intel) of met het feit dat de QCY-T5 3 apparaten toevoegt bij inschakelen en er maar één zichtbaar is (en geselecteerd wordt door windows) in het audio menu. Voorheen waren dat er 3 in het audio menu.

Anderen hier met deze ervaring of tips?
Heb je dit al op kunnen lossen?
Ik heb een JBL Clip en kan ook verbinden maar wordt niet herkend als audio-apparaat, lijkt dus op het probleem van jou.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• MicroWhale
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:56

MicroWhale

The problem is choice

Ora et Labora schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:09:
[...]

Heb je dit al op kunnen lossen?
Ik heb een JBL Clip en kan ook verbinden maar wordt niet herkend als audio-apparaat, lijkt dus op het probleem van jou.
Niet echt. Ondanks een aantal BT-driver updates van Intel (even de update tool van Intel installeren en je krijgt ze automatisch binnen) heeft het nog geen solaas geboden.

Wat ik wel heb gedaan:
- Ik heb een verse Logitech Bluetooth receiver gekocht (15-20 euro, dus niet echt rib uit lijf). Die oude was 10+ jaar en had BT2.0 en deze BT5.1 en werkte meteen perfect out of the box.
- Mijn oortjes gebruik ik nu enkel met mijn telefoon, omdat ze bij mijn laptop onmogelijk nog willen pairen.

Enige probleem wat ik nu nog heb is dat de BT soms niet vanzelf opnieuw connect als mijn laptop uit de slaapstand komt. Ik hoop dat dat met een paar updates verholpen wordt.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Benjamin-
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 15-01 14:30

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Het zal vast al genoemd zijn, maar zoekopdrachten leverde niet de antwoorden op die ik zocht.

Is het nog mogelijk om nog 2 rijen in je taakbalk te krijgen? Of moet je dan automatisch een extern programma gebruiken? Is dit dan iets wat constant in de achtergrond blijft draaien, of doet deze gewoon eenmalige aanpassingen en kan dan uit blijven?

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:23
Ben over het algemeen prima tevreden met windows 11 maar ik blijf windows scaling echt zo enorm ruk vinden...

Twee laptops op proef, 14" 2880x1800 en 14" 2240x1400. Deze gebruik ik met een 32" 4k monitor...

Voor de 2240x1400 laptop is een custom scaling van 115 goed, dit werkt prettig op zowel de monitor als laptop.

Maar voor de 2880x1800 laptop is er niks wat echt lekker werkt. De default 150% scaling is op zich prima, maar best een aantal apps die nog steeds wat blurry zijn (fonts die slecht mee-scalen) of niet helemaal lekker meescalen. Ook is de 4k monitor op 100% eigenlijk te klein, maar op 125 te groot.

Alles zou enorm veel makkelijker zijn als je gewoon custom scaling kon toepassen op alle displays los van elkaar, maar nee... alles of niets. En de opties van de default settings zijn het vaak ook net niet.

Is hier echt helemaal niks aan te doen? Blijft me verbazen hoe matig dit eigenlijk is...

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 16-01 14:08
m0ridin schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:43:
Ben over het algemeen prima tevreden met windows 11 maar ik blijf windows scaling echt zo enorm ruk vinden...

Twee laptops op proef, 14" 2880x1800 en 14" 2240x1400. Deze gebruik ik met een 32" 4k monitor...

Voor de 2240x1400 laptop is een custom scaling van 115 goed, dit werkt prettig op zowel de monitor als laptop.

Maar voor de 2880x1800 laptop is er niks wat echt lekker werkt. De default 150% scaling is op zich prima, maar best een aantal apps die nog steeds wat blurry zijn (fonts die slecht mee-scalen) of niet helemaal lekker meescalen. Ook is de 4k monitor op 100% eigenlijk te klein, maar op 125 te groot.

Alles zou enorm veel makkelijker zijn als je gewoon custom scaling kon toepassen op alle displays los van elkaar, maar nee... alles of niets. En de opties van de default settings zijn het vaak ook net niet.

Is hier echt helemaal niks aan te doen? Blijft me verbazen hoe matig dit eigenlijk is...
Je hebt gelijk dat scaling een slechte oplossing is.
Je moet het dan ook eigenlijk zien te voorkomen.

• brommer1
  • Registratie: februari 2007
  • Niet online
m0ridin schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:43:

Misschien kan U Winaero gebruiken om te vergroten, ik gebruik het voor mijn slechte ogen dicht bij met een 2K 32inch monitor.

https://winaero.com/
https://winaero.com/winaero-tweaker/#download

Winaero Tweaker is a free app for all versions of Windows that lets you adjust (i.e. tweak) hidden secret settings that Microsoft does not let you adjust from the user interface. In addition, it allows you to add extra value to existing Windows apps and tools with advanced context menus, options, and handy commands.

It is a powerful system utility that supports Windows 7, Windows 8, Windows 8.1, Windows 10, and Windows 11 and includes hundreds of settings. It also includes many options that were earlier available exclusively in my standalone applications.

• Snake_Eye
Vandaag met gamen (in steam), bleef in de game met bepaalde handelingen hangen. Na het te willen afsluiten van de game liepen steeds meer apps in windows 11 vast. Browser, startmenu, enz. Alleen cold reboot hielp om uit windows te komen.

Nu heb ik gelezen dat er rapporten naar buiten zijn gekomen dat met het verwijderen van de Sonic Studio 3-applicatie op de pc het probleem met vastlopen of bevriezen van Steam heeft opgelost. Ik ga dit eens proberen.

[Voor 54% gewijzigd door Snake_Eye op 08-12-2021 12:10]

• Falcon93
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15-01 18:22
Mocht je gebruikmaken van WSL, ben ondertussen bezig om een interface om WSL heen te bouwen :P, mocht je dat fijn vinden dan kun je die op Github checken ;) https://github.com/FalconNL93/WslToolbox. Overigens ook mijn allereerste C# project.
Falcon93 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 07:19:
Mocht je gebruikmaken van WSL, ben ondertussen bezig om een interface om WSL heen te bouwen :P, mocht je dat fijn vinden dan kun je die op Github checken ;) https://github.com/FalconNL93/WslToolbox. Overigens ook mijn allereerste C# project.
Ziet er al netjes uit!

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:23
@zetje01 Heh, makkelijker gezegd dan gedaan :)

@brommer1 Thanks! Zal ik eens bekijken...

• Alex53
  • Laatst online: 16-01 07:10
Kent iemand dit (vreemde) Windows 11 probleem: als ik wil afsluiten, ga je uiteraard naar start. Rechts onderin staat de afsluit knop. Klik ik RECHTS .. gaat het goed: krijg ik de keuze afsluiten of herstarten.
Klik ik LINKS, dan wordt soms dat menuutje afsluiten / herstarten geopend, soms zie ik iets flitsen, soms gebeurt er niets. Soms werkt dan dubbel klik, maar soms ook weer niet. Ik heb daarin geen enkele logica ontdekt.
Goed .. geen ramp, verder werkt alles goed, zelfs de snipping tool met Win/Shift/S, maar ik vraag me af of er iets aan te doen is.

• Alex53
  • Laatst online: 16-01 07:10
Adjo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:24:
Twee vragen aan deze topiccers die al dieper in W11 zitten (waardoor ik hopelijk niet alle 33 pagina's door hoef te nemen).
1. Mijn AMD systeem is compatibel voor W11, die melding krijg ik bij Windows update. Zijn de AMD issues inmiddels goed getackeld, of kan ik beter nog even wachten met upgraden?

2. wat raden jullie aan? eerst een update? Of direct een upgrade? (het is niet mijn intentie een backroll te doen, vandaar vraag 1)
En als ik op dit moment de installation tool download op USB, download hij dan de meest recente build? Of gewoon de eerste versie en moet ik via Windows update alles nog updaten?
Voor wat het waard is .. AMD processor hier. Upgrade naar win 11 via windows update, geen problemen.
AMD Ryzen 5, 2600 six-core
16 GB Ram
Maar .. ik speel geen games of zo, dit is min-of-meer een werk PC, dus geen speciale eisen of wensen.

Update ging probleemloos. Ik meen daarna nog enkele kleine items via Windows update, maar blijkbaar was het in elk geval een zeer recente build.. Nu: 22000.318, Version 21H2, installed 01/11/2021

• Workaholic
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Gisteravond clean install Win11 gedaan op mijn Ryzen 5900x met usb (dus echt met delete partition en opnieuw beginnen).

Waar ik erg aan moet wennen is de locatie van de apps in het midden op de taalkbalk vs links :D. Daarnaast right mouse click rename is niet zichtbaar? Moet je via overige opties.. (en dan krijg je een popup met ouderwetse opties en lelijke gui).

Verder had ik na een windows update (inclusief AMD update?) een zwart scherm bij het booten. Cursor was wel zichtbaar en kon task manager openen. Na reboot gelukkig over.

Voor de rest ziet het er weer "nieuw" uit en een prima reden om even een clean install te doen.

edit: het enige issue wat ik nog niet heb kunnen oplossen is het bewaren van mijn afterburner settings voor mijn Nvidia RTX3080.

[Voor 10% gewijzigd door Workaholic op 08-12-2021 15:54]

• passer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16-01 19:44
Alex53 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:07:
als ik wil afsluiten, ga je uiteraard naar start.
Euh nee, niet 'uiteraard' :)

Ik gebruik al jaar en dag (ik denk vanuit mijn XP-tijd) er het progje Wizmo voor.
Ik sluit af / reboot / ... via snelkoppelingen van dit 'progje' op mijn bureaublad: dubbelklik en het gebeurt (zonder al die: klik eerst op,dan...)

Makkelijker en sneller - en dus niet meer 'uiteraard' :P
(misschien kan je het ook eens uitproberen)

• albatross
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 05:00
Ging bijzonder mis vandaag. Ik startte google chrome op, en alle tabs verdwenen. 'Komt wel vaker voor, dacht ik.' Bleek echter ineens dat ook andere programma's gewoon gesloten waren (!), Eigenlijk was mijn systeem totaal hosed. En het probleem bleef zich herhalen: open iets, dan worden andere programmas gesloten (ook na een restart, uiteraard). Paswoorden (zoals voor STEAM) waren ook verdwenen. Totaal verkloot systeem eigenlijk.

Gelukkig had ik nog een Restore Point. Dat verhielp het probleem; maar wel schrikken, zo. En nee, ik heb geen disk errors oid. Gewoon verkloot, om niets. Ook niks raars geinstallerd, of een virus of zo. Gewoon totaal verziekt systeem, uit het niets. Caveat emptor!

i9 12900K | Noctua NH-U12A | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill DDR4 Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 3080 Ti MASTER | Be Quiet! Dark Power 12 850W | Samsung 980/860 EVO/970 Pro | Logitech Z-906 | In Win 805c | LG 32UK550

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 07:18

AW_Bos

Als de eerste sneeuwv valt

@albatross Had je niet gewoon een tijdelijk profiel? Dit heb ik dikwijls ook wel eens en al vanaf Windows 10, en na een uitlog en nieuwe inlog werkt het weer prima. En als is het blijvend, dan zijn er zat mogelijkheden om dit te herstellen, als je zoekt op 'Temporary profile Windows 11'

[Voor 33% gewijzigd door AW_Bos op 09-12-2021 14:43]

• AW_Bos

AW_Bos

Workaholic schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:36:
Daarnaast right mouse click rename is niet zichtbaar? Moet je via overige opties.. (en dan krijg je een popup met ouderwetse opties en lelijke gui).

Het middelste knopje is dat, met die kapstok.

Maar je kan ook het oude contextmenu terugkrijgen:
https://www.tomshardware....-11-classic-context-menus

Ik ben er wel aan gewend inmiddels. Zo heerlijk om die knoppen binnen enkele centimeters in bereik te hebben.

[Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 09-12-2021 14:49]

• albatross
AW_Bos schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:42:
@albatross Had je niet gewoon een tijdelijk profiel? Dit heb ik dikwijls ook wel eens en al vanaf Windows 10, en na een uitlog en nieuwe inlog werkt het weer prima. En als is het blijvend, dan zijn er zat mogelijkheden om dit te herstellen, als je zoekt op 'Temporary profile Windows 11'
Nee. Zoals ik al zei, na een reboot bleeft het probleem bestaan. Ik start een tool op, bam, google chrome gesloten en heropend met maar 1 tab. En my editor en andere dingen die ik open had staan gewoon collapsed. Leek op een zeer ernstig probleem met de explorer. En ik was al die tijd gewoon ingelogd met mijn normale account. Was totaal geen land meer mee te bezeilen.

i9 12900K | Noctua NH-U12A | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill DDR4 Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 3080 Ti MASTER | Be Quiet! Dark Power 12 850W | Samsung 980/860 EVO/970 Pro | Logitech Z-906 | In Win 805c | LG 32UK550

• kuwerti
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 07:32
nieuwe fenomeen in windows 11. Alles werkt prima, behalve 1 ding:
als ik in de windows explorer op het "search' veld (rechts bovenin) klik dan loopt explorer vast. alleen het klikken geeft dit probleem (kan dus momenteel niet op mijn schijf naar bestanden zoeken)
Heeft iemand dit ook gehad?

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Toch weer een (voor mij) nieuw isseu:
nieuws: Microsoft lijkt al aan een fix voor trage opslag Windows 11 te werken

Gecombineerd met mijn eerdere issue en ervaringen ben ik wel blij dat ik toch terug ben gegaan naar W10.

Ik houd het in de gaten en ga wel over zodra er nog wat meer gefixed is.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• Farabi
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Iemand de fout gehad met de code 0xc000000e? Dit gebeurt met clean install. Ben filmpjes aan het kijken op youtube, maar nog geen oplossing.

Iets met winload.efi? Heeft iemand snel een oplossing? Ben na een uur nog steeds bezig.

[Voor 24% gewijzigd door Farabi op 11-12-2021 16:21]

• EricJH
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16-01 21:12
Farabi schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:12:
Iemand de fout gehad met de code 0xc000000e? Dit gebeurt met clean install. Ben filmpjes aan het kijken op youtube, maar nog geen oplossing.

Iets met winload.efi? Heeft iemand snel een oplossing? Ben na een uur nog steeds bezig.
Windows booten via installatie medium en kiezen voor problemen oplossen i.p.v. installeren. Ik weet de stappen niet precies uit mijn hoofd maar er is een optie om naar problemen te laten zoeken die Windows verhinderen op te starten. Dat zou het in mijn inschatting moeten kunnen vlottrekken.

Dat heeft me in het verleden wel eens geholpen als er een probleem was met de BCD in een multiboot omgeving.

• Falcon93
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15-01 18:22
EricJH schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:48:
[...]
Windows booten via installatie medium en kiezen voor problemen oplossen i.p.v. installeren. Ik weet de stappen niet precies uit mijn hoofd maar er is een optie om naar problemen te laten zoeken die Windows verhinderen op te starten. Dat zou het in mijn inschatting moeten kunnen vlottrekken.

Dat heeft me in het verleden wel eens geholpen als er een probleem was met de BCD in een multiboot omgeving.
Paar dingen wat me te binnenschiet

- Staat secure boot aan in de bios?
- Staat CSM uit in de bios?
- En Fast Boot aan?

Is verder je installatiemedium weggeschreven met UEFI? Rufus zorgt bij mij altijd voor juiste boot disks, die zou je kunnen proberen.

• huiz
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10-01 22:09
Ik kan mijn beeldscherm niet dupliceren, de laptop blijft dan zwart. Uitbreiden kan wel, gek genoeg. Over dit probleem heb ik nog niets kunnen vinden, het lijkt wel of ik de enige ben?

• its_Muppet
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 07-01 15:33
huiz schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:25:
Ik kan mijn beeldscherm niet dupliceren, de laptop blijft dan zwart. Uitbreiden kan wel, gek genoeg. Over dit probleem heb ik nog niets kunnen vinden, het lijkt wel of ik de enige ben?
Ik heb een laptop aan een dockingstation hangen met 2 4K schermen. Winkey+P en dan duplicate screen geeft bij mij gewoon netjes op alle schermen hetzelfde beeld.

Ik heb wel een ander gek en vreselijk irritant dingetje waar ik een apart topic voor heb geopend, maar geen reactie op heb gekregen, vandaar dat ik het hier ook nog even neerzet:

Hard toewijzen van de GPU aan een proces lijkt niet te werken in W11. Heeft iemand gelegenheid om dat ook eens te testen voor me? Ik heb een volledig bijgewerkte Windows 11 Pro met OSbuild 22000.348

Hmmmmz, ik heb net in het BIOS de hybride setting van de GPU eens aangepast naar alles via de RTX3060 en met het opstarten merkte ik dat mijn externe monitoren niet meer aangestuurd werden. Aangezien mijn monitoren via een Thunderbolt 4 aansluiting aan een dockingstation zitten, snap ik niet hoe dat kan.

[Voor 14% gewijzigd door its_Muppet op 15-12-2021 12:52]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• huiz
its_Muppet schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:50:
[...]

Hmmmmz, ik heb net in het BIOS de hybride setting van de GPU eens aangepast naar alles via de RTX3060 en met het opstarten merkte ik dat mijn externe monitoren niet meer aangestuurd werden. Aangezien mijn monitoren via een Thunderbolt 4 aansluiting aan een dockingstation zitten, snap ik niet hoe dat kan.
Hm, die ga ik eens checken. Heb de hybride instelling ook aangepast omdat AutoCAD anders niet herkent dat er een Nvidia kaart aanwezig is.
In Windows 10 werkte het in ieder geval wel goed, ook icm de hybride instelling.

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 21:31

Harmen

⭐⭐⭐

Vorige week een nieuwe werklaptop in gebruik genomen. (MS Surface Laptop 4 business :7 )
Gebruikte voorheen een dockingstation icm Elitebook 850, aanzetten was mogelijk via de dockingstation. Heb al even gezocht op internet, sommige Surfaces kan je aanzetten met Win + Ctrl + Shift + B. Zijn er nog andere opties om een laptop aan te zetten via een extern toetsenbord/muis? Slaapstand is ook een optie, zet liever de laptop helemaal uit.

Whatever.

• draadje
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 05-01 08:40
heb nieuw systeem met AMD Ryzen 5 PRO 2500U processor.

wordt nog steeds niet ondersteunt door microsoft.

wie heeft idem probleem.?

temp 2.0 is wel aanwezig op moederbord.

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:29
Ik moet zeggen dat de final windows 11 build 22000 me tegen viel, het voelt nog niet echt helemaal af. Ik heb Windows 11 dan nu in een VM draaien, daar draai ik de laatste dev build 22523.
Daar ben ik persoonlijk meer over te spreken dan de stabiele build 22000. Waarom heeft MS niet gewoon gewacht tot 2022? Het zijn bijvoorbeeld de kleine details zoals dit:

Hier is het netjes grijs als je wat selecteert in de menu, in build 22000 is het vreemd genoeg blauw en ziet het er heel last minut uit.
Zoals dit:

Dan denk ik, waarom een heel jaar wachten tot het is opgelost.

Wat zijn jullie meningen?

[Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 17-12-2021 14:12]

• cazzie
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08:34
ik vermoed dat ze bij MS het gevoel hadden dat met Win10 wel zo'n beetje de limieten
bereikt hadden met het OS en dat ze toch zo iets hadden we moeten verder met het OS.

De techniek staat niet stil en vooral niet in de tech wereld dus ze hebben nu een nieuw
'beta OS' en die is 'work in progress' zolang Win10 ondersteunt wordt tot en met 2025.

Althans dat is mijn gevoel over Win11.

control alt oeps deleted

• zetje01
dutchnltweaker schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:11:
Ik moet zeggen dat de final windows 11 build 22000 me tegen viel, het voelt nog niet echt helemaal af. Ik heb Windows 11 dan nu in een VM draaien, daar draai ik de laatste dev build 22523.
Daar ben ik persoonlijk meer over te spreken dan de stabiele build 22000. Waarom heeft MS niet gewoon gewacht tot 2022? Het zijn bijvoorbeeld de kleine details zoals dit:
[Afbeelding]
Hier is het netjes grijs als je wat selecteert in de menu, in build 22000 is het vreemd genoeg blauw en ziet het er heel last minut uit.
Zoals dit:
[Afbeelding]
Dan denk ik, waarom een heel jaar wachten tot het is opgelost.

Wat zijn jullie meningen?
Wat ik denk?
Ik denk dat jouw UI totaal niet lijkt op mijn UI

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:29
zetje01 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:32:
[...]

Wat ik denk?
Ik denk dat jouw UI totaal niet lijkt op mijn UI[Afbeelding]
Klik op meer opties, dan zie je wat ik bedoel. Dit is inderdaad het nieuwe menu.

• albatross
Ben toch niet zo te spreken over Win 11. Doe een hoop x265 encoding, en probeerde gisteren maar weer eens een forse job, sinds ik overging van Win 10.

De CPU saturatie is niet optimaal, moet ik zeggen. Core 0 en 1 staan netjes op 100%, de rest wat minder, resulterend in een ca. 80% overall belasting. (Normaal gesproken draait alles dan netjes op 100%, in Win10). En ik heb een gewone i7 11700K, geen Alderlake (waarvan scheduling problemen bekend waren). Erg vervelend.

• Vishari Beduk
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07:55

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Als ik het goed begrijp zijn alle Win 11 systemen hier op eigen initiatief ge-upgrade. Toch?
Of misschien dat de Surface systemen een automatiische update hebben gehad?
Of zijn er daadwerkelijk al zelfbouw PC's waarbij de upgrade van 10 naar 11 door Microsoft is gepushed?

मकालु

• Snake_Eye
Vishari Beduk schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:40:
Als ik het goed begrijp zijn alle Win 11 systemen hier op eigen initiatief ge-upgrade. Toch?
Of misschien dat de Surface systemen een automatiische update hebben gehad?
Of zijn er daadwerkelijk al zelfbouw PC's waarbij de upgrade van 10 naar 11 door Microsoft is gepushed?
Ja op deze zelf bouw PC, heb ik op eigen initiatief Windows 10 naar 11 ge-upgrade.
Microsoft pushed Windows 11 niet op.

[Voor 6% gewijzigd door Snake_Eye op 18-12-2021 19:16]

• GT-R
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 22:01
Als ik dit allemaal zo lees denk ik dat ik nog maar mooi even wacht met de 'upgrade'.

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:19
Werk met vrij grote Excel bestanden (met veel VBA). Heb thuis en op de zaak 2 vrijwel identieke systemen, enig verschil is dat m'n zakelijke PC op W11 draait en bij m'n thuis-PC de upgrade een paar weken geleden snel terug heb gedraaid ivm issues met games.

Nu valt het me op dat m'n Excel bladen op het W10 systeem thuis veel (maar dan ook echt veel!!) sneller zijn dan op de zakelijke W11 machine.

iRacing Profiel

• cooper_s1
  • Laatst online: 07:28

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Het enige issue wat ik heb is nu onder W11 dat als ik via skype for business 2016 een meeting met veel camera's aan waaronder die van mijzelf op een gegeven ogenblik alles op zwart gaat tijdelijk en het dan dus lijkt dat de hele grafische omgeving crasht ofzo. Na een seconde of 20 á 30 komt alles wel weer terug maar Firefox is bijvoorbeeld gecrasht. In de systeem logging staat een melding in de trant van dat het virtual memory volgelopen is. Ok, ik heb idioot veel tabbladen in firefox (nightly) open en mijn werk citrix sessie staat ook te draaien, maar ook zonder die dingen gebeurt vaak hetzelfde... nu gaat men gelukkig komend jaar naar Teams over waarmee ik dat issue niet heb... verder lijkt alles goed te werken zover en zelfs wat rapper voor mijn gevoel dan W10. Maar als ik dat dan weer met mijn linux installatie (dual boot, Open Suse Tumbleweed) vergelijk is linux echt veel rapper. Daar krijg ik voor mijn werk an sich alles aan de praat behalve Video meeting onder Pidgin...

• Commendatore
  • Niet online
Hoe wordt er bij de upgrade van Windows 10 naar 11 eigenlijk omgegaan met de bestaande (Windows-)instellingen? Worden deze keurig overgenomen of kun je alles weer opnieuw gaan instellen?

• Snake_Eye
Commendatore schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:34:
Hoe wordt er bij de upgrade van Windows 10 naar 11 eigenlijk omgegaan met de bestaande (Windows-)instellingen? Worden deze keurig overgenomen of kun je alles weer opnieuw gaan instellen?
klopt, windows instellingen worden meegenomen.

• Galukon
  • Registratie: juni 2014
  • Nu online
Zijn er meer mensen op de laatste Dev-Build die merken dat Teams in call af en toe een paar seconden vast loopt? Ik ben benieuwd of het aan mijn laptop ligt of dat het aan de nieuwe build ligt.

• YangWenli
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 16-01 14:20
GT-R schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:44:
Als ik dit allemaal zo lees denk ik dat ik nog maar mooi even wacht met de 'upgrade'.
Groot gelijk, eigenlijk geen idee waarom ik naar 11 ben gegaan. Teveel tijd misschien.

Windows 10 wordt nog gewoon ondersteund tot 2025 en het gaat nog jàren duren voordat games en software win11 vereisen.

• Snake_Eye
YangWenli schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:00:
[...]

Groot gelijk, eigenlijk geen idee waarom ik naar 11 ben gegaan. Teveel tijd misschien.

Windows 10 wordt nog gewoon ondersteund tot 2025 en het gaat nog jàren duren voordat games en software win11 vereisen.
Misschien de nieuwsgierigheid :P

• kuwerti
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 07:32
Weer een mooie geluidservaring met windows 11

ik heb een sonos-move bluetooth speaker aan mijn legion 5 pro 'hangen'. (met bluetooth)

speel ik muziek (youtube) af op laptop: geluid via bluetooth speaker (da's goed :-) )
speel ik een game: geen geluid via bluetooth speaker. Zet ik dan de bluetoothspeaker uit dan wel game-geluid via mijn laptop.

Geen idee welke instelling dit is of hoe ik dit op kan lossen........

<update> het lijkt aan het spel te liggen. fortnite doet geluid prima. world-of-tanks niet. ben spel opnieuw aan het installeren..... </update>

<opgelost door herinstallatie van de game.....>>>

[Voor 18% gewijzigd door kuwerti op 23-12-2021 20:47]

• Till Wura
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 10-01 12:49
Workaholic schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:36:
Gisteravond clean install Win11 gedaan op mijn Ryzen 5900x met usb (dus echt met delete partition en opnieuw beginnen).

Waar ik erg aan moet wennen is de locatie van de apps in het midden op de taalkbalk vs links :D. Daarnaast right mouse click rename is niet zichtbaar? Moet je via overige opties.. (en dan krijg je een popup met ouderwetse opties en lelijke gui).

Verder had ik na een windows update (inclusief AMD update?) een zwart scherm bij het booten. Cursor was wel zichtbaar en kon task manager openen. Na reboot gelukkig over.

Voor de rest ziet het er weer "nieuw" uit en een prima reden om even een clean install te doen.

edit: het enige issue wat ik nog niet heb kunnen oplossen is het bewaren van mijn afterburner settings voor mijn Nvidia RTX3080.
Start knop kan je toch ook gewoon weer links plaatsen zoals Win10?
Probeer overigens eens een ander skin in je afterburner en dan saven, ik heb geen issue met mijn 3070 profielen.

• SkyStreaker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08:21

SkyStreaker

Draaierig!

cooper_s1 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:25:
Het enige issue wat ik heb is nu onder W11 dat als ik via skype for business 2016 een meeting met veel camera's aan waaronder die van mijzelf op een gegeven ogenblik alles op zwart gaat tijdelijk en het dan dus lijkt dat de hele grafische omgeving crasht ofzo. Na een seconde of 20 á 30 komt alles wel weer terug maar Firefox is bijvoorbeeld gecrasht. In de systeem logging staat een melding in de trant van dat het virtual memory volgelopen is. Ok, ik heb idioot veel tabbladen in firefox (nightly) open en mijn werk citrix sessie staat ook te draaien, maar ook zonder die dingen gebeurt vaak hetzelfde... nu gaat men gelukkig komend jaar naar Teams over waarmee ik dat issue niet heb... verder lijkt alles goed te werken zover en zelfs wat rapper voor mijn gevoel dan W10. Maar als ik dat dan weer met mijn linux installatie (dual boot, Open Suse Tumbleweed) vergelijk is linux echt veel rapper. Daar krijg ik voor mijn werk an sich alles aan de praat behalve Video meeting onder Pidgin...
Je zou je virtueel geheugen ook op een vaste grootte kunnen zetten van 2x zoveel als je fysieke hoeveelheid. Wellicht is dat een (voorlopige) fix?

• zetje01
SkyStreaker schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:14:
[...]

Je zou je virtueel geheugen ook op een vaste grootte kunnen zetten van 2x zoveel als je fysieke hoeveelheid. Wellicht is dat een (voorlopige) fix?
Ja, hahaha
Heb je 16 GB geheugen moet je je swap-file op 32 zetten.. Dat is zo'n beetje de helft van m'n partitie!
Dat hele begrip "swapgrootte als 2x MEM-grootte instellen" is echts iets van 20 jaar geleden.

• huiz
huiz schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:25:
Na wat testen blijkt het te liggen aan de 3D weergave instelling van de monitor. Als ik deze uitschakel dan kan ik wel dupliceren met mijn laptop. Als ik de optie inschakel dan blijft de laptop op zwart.

:/

• Snake_Eye
zetje01 schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:57:
[...]

Ja, hahaha
Heb je 16 GB geheugen moet je je swap-file op 32 zetten.. Dat is zo'n beetje de helft van m'n partitie!
Dat hele begrip "swapgrootte als 2x MEM-grootte instellen" is echts iets van 20 jaar geleden.
Je kan best de swapfile uitzetten als je over voldoende geheugen beschikt. Heb ik ook gedaan.
Regelmatig staan er wel 20 tabbladen open, zonder problemen.

[Voor 11% gewijzigd door Snake_Eye op 27-12-2021 18:41]

• cooper_s1
  • Laatst online: 07:28

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Snake_Eye schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:15:
[...]

Je kan best de swapfile uitzetten als je over voldoende geheugen beschikt. Heb ik ook gedaan.
Ik heb iig een vaste swap ingesteld, 1,5 maal het geheugen.
Verder heb ik meestal meer dan 20 tabbladen openstaan :)
Maar het ligt gewoon aan Skype 2016 for Business...
Hopelijk gaan we over naar teams...

• zetje01
Snake_Eye schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:15:
[...]

edit

[Voor 6% gewijzigd door zetje01 op 27-12-2021 22:44]

• Passie1979
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 21:41
In het bezit van een HP Elitebook 850G6 laptop, onlangs het besturingssysteem geüpgraded van W10 naar W11.
Het grootste probleem waar ik tegen aan loop is dat de batterij met W11 heel erg snel leegloopt terwijl de laptop helemaal is uitgeschakeld.
Vrijdagavond 100% opgeladen, afgesloten en zondagavond bij opnieuw opstarten was de batterij helemaal leeg! Ik dacht eerst dat ik misschien een fout had gemaakt en niet helemaal had afgesloten en weekend daarna nog eens geprobeerd, maar exact hetzelfde. Zichtbaar in W11 is dat batterij-capaciteit met ~2% per uur achteruit gaat.
Met W10 kostte een weekend overbruggen met laptop helemaal uitgeschakeld ~14-16% capaciteit totaal, wat enigszins normaal is, lijkt mij.
Batterij- en energiebeheerinstellingen hetzelfde ingesteld als bij W10 (Energiebesparing en geen sluimer-/slaapstand geactiveerd).
Op internet lees ik meer gevallen met dezelfde problemen, alleen is niet duidelijk wat de oorzaak is en hoe dit goed opgelost kan worden. Elitebook is voorzien van laatste BIOS versie en driver-updates.
Zijn er meer personen die hetzelfde probleem ervaren en hopelijk weten wat er tegen te doen is?

[Voor 12% gewijzigd door Passie1979 op 28-12-2021 14:16]

• AW_Bos

AW_Bos

Passie1979 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:39:

[heel verhaal over gedoe met het batterijbeheer en Windows 11]

Op internet lees ik meer gevallen met dezelfde problemen, alleen is niet duidelijk wat de oorzaak is en hoe dit goed opgelost kan worden. Elitebook is voorzien van laatste BIOS versie en driver-updates.
Zijn er meer personen die hetzelfde probleem ervaren en hopelijk weten wat er tegen te doen is?
Ikzelf heb een Lenovo Yoga met Windows 11, en toevallig viel deze bij 50% batterij opeens uit. Bij het herladen gaf die aan dat er nog maar 0% inzat? Dat deed die daarvoor nooit. Tot nu toe is het maar één keer gebeurd, maar wel een maand na de upgrade naar Windows 11.

• Woutoud
  • Laatst online: 07:47

Woutoud

Advocatus ineptias

Ik had net situatie die ik nog niet eerder heb gezien. Er was een BIOS-update voor mijn moederbord beschikbaar, waarbij werd gemeld dat het belangrijk was om zsm te updaten vanwege een herstelde kwetsbaarheid. Daarna kwam ik terug in het Windows 11 login-scherm en werd ik herkend door Windows Hello, maar vorderde de login niet. Bij het selecteren van PIN als loginmethode kreeg ik de melding dat de PIN niet meer werkte door een update in de beveiliging en moest ik inloggen met mijn MS-account om een nieuwe PIN aan te maken. Daarna kon ik inloggen en werkt alles weer naar behoren.

Heeft dat te maken met TPM 2.0 of zo? Ik heb het nog nooit eerder meegemaakt.

Woutoud.com | Postpone judgement. | Free Speech Online |

• Bas81
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 16-01 19:27
Woutoud schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:16:
Ik had net situatie die ik nog niet eerder heb gezien. Er was een BIOS-update voor mijn moederbord beschikbaar, waarbij werd gemeld dat het belangrijk was om zsm te updaten vanwege een herstelde kwetsbaarheid. Daarna kwam ik terug in het Windows 11 login-scherm en werd ik herkend door Windows Hello, maar vorderde de login niet. Bij het selecteren van PIN als loginmethode kreeg ik de melding dat de PIN niet meer werkte door een update in de beveiliging en moest ik inloggen met mijn MS-account om een nieuwe PIN aan te maken. Daarna kon ik inloggen en werkt alles weer naar behoren.

Heeft dat te maken met TPM 2.0 of zo? Ik heb het nog nooit eerder meegemaakt.
Dat is exact wat het is. Beveiliging.

• albatross
Bas81 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:50:
[...]

Dat is exact wat het is. Beveiliging.
Wil nieuw moederbordje kopen (Alderlake). Heb nu Windows 11 met secure boot. Gaat dat wel goed dadelijk dan, met overprikken van mijn SSD? (geen bitlocker aan).

• Tricolores
  • Laatst online: 16-01 16:31

OK dan? Blijkbaar blijven ze proberen en de grens opzoeken.

Aorus Elite X570 - Ryzen 7 3700X - 16 GB DDR4 @ 3200 MHz - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:19
Tricolores schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:04:
[Afbeelding]

Begint erop te lijken dat MS de doos met 'streken uit de jaren 90' uit het archief heeft gehaald.

iRacing Profiel

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:32
albatross schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:34:
[...]

Wil nieuw moederbordje kopen (Alderlake). Heb nu Windows 11 met secure boot. Gaat dat wel goed dadelijk dan, met overprikken van mijn SSD? (geen bitlocker aan).
Mogelijk wel, maar je gebruikt de TPM van je oude moederbord gok ik, dus die moet je eerst nog wel leeg maken via tpm.msc om gedonder daarmee te voorkomen.

• albatross
swhnld schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:09:
[...]

Mogelijk wel, maar je gebruikt de TPM van je oude moederbord gok ik, dus die moet je eerst nog wel leeg maken via tpm.msc om gedonder daarmee te voorkomen.
TPM zit op mijn oude processor (i7 11700K).

Ik dacht dat secure boot er alleen voor zorgt dat er geen vreemde software in kan breken in het boot proces, en dat ie met een nieuw moederbord gewoon op zou moeten starten.

• jacobras
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 00:10

jacobras

Developer

Tricolores schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:04:
[Afbeelding]

Wauw, vervelende melding. Ik gebruik graag Edge maar dit soort grappen (+ de laatste "feature"toevoegingen) maken een overstap steeds interessanter. Het lijkt overigens wel waar te zijn dat Edge langer meegaat: https://www.avg.com/en/si...-life-vs-edge-and-firefox maar geen 75% (en dan nog is die melding ongepast als je het mij vraagt, een gebruiker installeert tenslotte zelf een andere browser en wil die dus graag gebruiken).

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• Tricolores
  • Laatst online: 16-01 16:31
jacobras schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:14:
[...]

Wauw, vervelende melding. Ik gebruik graag Edge maar dit soort grappen (+ de laatste "feature"toevoegingen) maken een overstap steeds interessanter. Het lijkt overigens wel waar te zijn dat Edge langer meegaat: https://www.avg.com/en/si...-life-vs-edge-and-firefox maar geen 75% (en dan nog is die melding ongepast als je het mij vraagt, een gebruiker installeert tenslotte zelf een andere browser en wil die dus graag gebruiken).
Klopt ja, of het waar is of niet doet zelfs niet ter zake. Ze gebruiken een monopolie positie om eigen producten te pushen en dat mag/kan niet.

Aorus Elite X570 - Ryzen 7 3700X - 16 GB DDR4 @ 3200 MHz - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC

• RobbieT
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21:58
Wat een ruk-update. Windows 11 zuigt echt enorm als je het mij vraagt.

Hoeveel moeite is het voor ze om de programma's die aan je start-menu vast gepind zaten er weer in te zetten?
In plaats van de Microsoft bloatware?

Waarom onleesbare icoontjes voor kopiëren en plakken in context menu's?

Waarom de mogelijkheid om naar het oude start menu terug te keren hard geblokkeerd?

Waarom is het nieuwe start-menu niet in breedte verstelbaar, kan ik de aanbevelingen en niet uitslopen, etcetera.
Ze hebben alles gedaan om een overstap vervelend te maken, ben daarom alweer terug naar Windows 10.

Het lijkt wel alsof ze helemaal niks hebben geleerd van het Windows 8 debacle, gewoon weer dezelfde fouten.

[Voor 8% gewijzigd door RobbieT op 30-12-2021 13:22]

• SkyStreaker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08:21

SkyStreaker

Draaierig!

DEV-Versie heeft nog veel last van BT gekoppelde apparaten die ineens niet meer werken, terwijl de driver op dezelfde versie zit. Dit lijkt voor mij te gelden vanaf alles wat werkt met 4.x of hoger.

Ik zou nog even wachten als je veel gebruik maakt van BT.

@RobbieT Ik mis voornamelijk het maken van mappen in het startmenu. Vond categorieën maken daarin wel fijn.

[Voor 18% gewijzigd door SkyStreaker op 31-12-2021 22:19]

• Pimutje
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 13-01 19:32
RobbieT schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:03:
Wat een ruk-update. Windows 11 zuigt echt enorm als je het mij vraagt.

Hoeveel moeite is het voor ze om de programma's die aan je start-menu vast gepind zaten er weer in te zetten?
In plaats van de Microsoft bloatware?

Waarom onleesbare icoontjes voor kopiëren en plakken in context menu's?

Waarom de mogelijkheid om naar het oude start menu terug te keren hard geblokkeerd?

Waarom is het nieuwe start-menu niet in breedte verstelbaar, kan ik de aanbevelingen en niet uitslopen, etcetera.
Ze hebben alles gedaan om een overstap vervelend te maken, ben daarom alweer terug naar Windows 10.

Het lijkt wel alsof ze helemaal niks hebben geleerd van het Windows 8 debacle, gewoon weer dezelfde fouten.
Toch ervaar ik deze update een stuk beter dan de W8 onzin van toen. Maar misschien ben ik enorm gebiassed omdat ik van shiny dingen hou…

• zetje01
Toch doet ie het wel gewoon.

• C6DL
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 16-01 20:03
Heeft iemand nog een leuke freeware bloat remove tool? of customize w11 tool met handige aanpassingen?
C6DL schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:48:
Heeft iemand nog een leuke freeware bloat remove tool? of customize w11 tool met handige aanpassingen?
Wat wil je precies verwijderen? Via powershell is veel mogelijk.

• passer
C6DL schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:48:
Bloatware van windows verwijderen: in powerschell adm ingeven: Get-AppXPackage -allusers | Remove-AppxPackage

zie ook Jay-v in Jay-v in 'nieuws: Microsoft maakt WordPad en Paint optioneel bij Windows'

of via https://www.bcuninstaller.com/

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 08:32
Is er al bekend wanneer Windows 11 ARM final is? Ik zie alleen maar insider versies?

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08:43
WhatUpTV IPTV werkt bij mij wel op Win10 maar niet op Win11, krijg alleen geluid geen beeld :(

[Voor 20% gewijzigd door Albert020 op 04-01-2022 21:05]

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Albert020 Codec issue? Lang geleden dat ik zoiets ben tegengekomen :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Jeroentjuh82
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:33
is er een manier dat auto hdr ook voor films kan worden toegepast?

• Audiowaste
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
jacobras schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:14:
[...]

In de link die je post hebben ze het nog over Firefox 51 terwijl de huidige versie 95 is en Chrome 56 terwijl de meest recente versie 97 is. Dus vermoedelijk is dat een vergelijking gemaakt in circa januari 2017, toen maakte Edge nog geen gebruik van de Chromium engine.

Stadia ID: Gannicus

• Runaque
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 07:56
Is er iemand die weet waarom Windows telkens de instelling veranderd en me wil beperken tot enkel apps uit de Microsoft Store te downloaden? Elke keer ik iets wil installeren moet ik die instelling bij Apps veranderen.

• deco1974
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:35
Runaque schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:42:
Is er iemand die weet waarom Windows telkens de instelling veranderd en me wil beperken tot enkel apps uit de Microsoft Store te downloaden? Elke keer ik iets wil installeren moet ik die instelling bij Apps veranderen.
welke versie draai je?
ik heb die instelling ooit één keer ergens aangeraakt, daarna nooit meer nodig gehad.
sterker nog: dat was op een andere computer zelfs.. met andere woorden: nee, ik heb hier geen ervaring mee.

• spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online

spartacusNLD

This is Sparta!!

Het viel me op dat ik al een tijdje geen W11 updates meer gehad heb. Nu snap ik waarom:

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, ik zat op het beta kanaal.

Edit: had met een anti tracking DNS app te maken die ik gebruik. Daar wat settings aangepast en ik kan er weer bij.

[Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 11-01-2022 16:40]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

• passer
Audiowaste schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:01:
[...]

In de link die je post hebben ze het nog over Firefox 51 terwijl de huidige versie 95
Sinds vandaag de 96 :)

• Runaque
deco1974 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:17:
[...]

welke versie draai je?
ik heb die instelling ooit één keer ergens aangeraakt, daarna nooit meer nodig gehad.
sterker nog: dat was op een andere computer zelfs.. met andere woorden: nee, ik heb hier geen ervaring mee.
Ik draai nu 376 en het rare is dat ik op mijn andere laptop dezelfde versie heb lopen en daar heb ik het niet voor.

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
Albert020 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:05:
WhatUpTV IPTV werkt bij mij wel op Win10 maar niet op Win11, krijg alleen geluid geen beeld :(
Doet het hier prima. Met geluid

• deco1974
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:35
Runaque schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:33:
[...]

Ik draai nu 376 en het rare is dat ik op mijn andere laptop dezelfde versie heb lopen en daar heb ik het niet voor.
dan is het te kort door de bocht om te concluderen dat het een algemene issue is

• Runaque
deco1974 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:59:
[...]

dan is het te kort door de bocht om te concluderen dat het een algemene issue is
Ondertussen een update gehad naar 343, dus afwachten of het nog voorvalt.

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08:43
NoahAmber schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:00:
[...]

Doet het hier prima. Met geluid
Ja nu ineens hier ook weer... ;)

• DeFries
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 22:35
Enige tijd geleden heb ik de Windows 11 update gedownload. Na wat leeswerk had ik zoiets: doe het toch maar niet.

Het lukt mij echter niet om de update te annuleren en/of te verwijderen. Hij installeerde hem toch.

Downgrade naar Windows 10 weer gedaan en klaar.

Tot mijn verbazing heeft hij hem nu weer gedownload en staat hij nu weer klaar om geïnstalleerd te worden. Hoe kan ik deze update verwijderen/annuleren? Ik wil hem nog niet.

• Tags NL
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 16-01 18:46

Tags NL

Harmful or Harmless?

https://blogs.windows.com...release-preview-channels/ Net gekregen en mijn Windows Explorer is beduidend sneller, vooral in gesyncde Sharepoint/Teams sites in mijn verkenner. Niet perfect nog, maar wel beter

-signature here-

• brommer1
  • Registratie: februari 2007
  • Niet online
Kan alleen als je Windows 11 pro heb, gpedit, beheersjablonen, windows-onderdelen, windows update(pijltje klikken), Windows update voor Bedrijven, selecteren wanneer preview-builds(1e regel) enter dan op 365 dagen instellen.

https://itdaily.be/howtos...s-10-update-nog-even-uit/

[Voor 44% gewijzigd door brommer1 op 16-01-2022 12:05]

• Brekers
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 23:00
Vandaag geüpgraded naar Windows 11 vanaf Windows 8.1. Wel gekozen voor een nieuwe schijf. Bij ontevredenheid kan ik dan nog mooi een jaar Win 8.1 blijven gebruiken. Net als bij XP nog nooit zo'n stabiele versie gebruikt, ik heb nooit problemen ervaren met 8.1.

Ik gebruik Windows 11 al op mijn laptop, maar ik ben heel nieuwsgierig hoe mijn verouderde desktop hierop gaat draaien. In ieder geval ga ik het oudere Windows 7/8 design missen.. wat een grote overbodige witruimtes zeg op bepaalde plekken! :|

[Voor 21% gewijzigd door Brekers op 16-01-2022 22:30]

• TweakerVincent
Wanneer komt de ARM versie van win 11 final?
TweakerVincent schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:35:
Wanneer komt de ARM versie van win 11 final?
Dat heb je op 4 januari ook al gevraagd :+

• TweakerVincent
HKLM_ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:27:
[...]

Dat heb je op 4 januari ook al gevraagd :+
Klopt, maar geen reply en kan zelfs niks vinden :D
TweakerVincent schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:32:
[...]

Klopt, maar geen reply en kan zelfs niks vinden :D
Wij ook niet :P

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee