Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:20
Mede-auteurs:
  • HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:06

HKLM_

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Welkom bij het Windows 11 Discussie Topic!
Omdat we willen voorkomen dat Windows Clients straks wordt overspoeld met topics over de nieuwe Windows versie starten we dit ervaringen en discussie topic. Hiermee voorkomen we een wildgroei aan Windows 11 topics.

* PDF:Minimum Hardware Requirementslist for Windows 11
* Windows11 InstallationAssistant
* MediaCreationTool W11

Inhoudsopgave
Wat is er nieuw? ^

Het Startmenu staat standaard in het midden op de taakbalk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wnsPS47VFlD_Xo3GXZVKoJ9vLxs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZpxiPJhF65NipX6CXlDroWqz.png?f=fotoalbum_large

Het Start Menu is compleet opnieuw ontworpen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgPTBFtZ-CBxcGLmlsshKgfuW1c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4zZ3JgVheAa2jxfPY1G9m5Ox.png?f=fotoalbum_large

Installeren van de nieuwe Windows versie ^
* zie boven

Veel gestelde vragen ^

Waar kan ik Windows 11 downloaden?
* zie boven

Wat kost Windows 11?
Het is gratis. Maar alleen Windows 10-pc's waarop de meest recente versie van Windows 10 wordt uitgevoerd en die voldoen aan de minimale hardwarespecificaties, kunnen upgraden. Je kunt controleren of je de nieuwste updates voor Windows 10 hebt in Instellingen/Windows Update.

Wat zijn de minimale systeemeisen voor Windows 11?
A modern 1Ghz 64-bit dual-core processor.
4GB RAM.
64GB drive.
9-inch display met HD-resolutie (720p)
UEFI, Secure Boot & TPM 2.0 compatible.
DirectX 12 compatible graphics / WWDM 2.x.
Microsoft-account en internetverbinding vereist voor installatie van Windows 11 Home

Kan ik Windows 10 blijven gebruiken?
Ja. Je hoeft niet te upgraden naar Windows 11. We blijven Windows 10 tot 14 oktober 2025 ondersteunen.

Deze lijst zal verder worden aangevuld

Video's ^

Meer info ^

Welke functies zullen er verdwijnen / niet standaard worden geïnstalleerd

Bij het upgraden naar Windows 11 vanuit Windows 10 of bij het installeren van een update naar Windows 11, kunnen sommige functies verouderd of verwijderd zijn. Bekijk de informatie hieronder over een paar van de belangrijkste verouderde of verwijderde functies:
  • Cortana wordt niet langer opgenomen in de eerste opstartervaring of vastgemaakt aan de taakbalk.
  • Achtergrond voor bureaublad kan niet worden bereikt vanaf het apparaat of andersom wanneer er met een Microsoft-account is aangemeld.
  • Internet Explorer is uitgeschakeld. Microsoft Edge is de aanbevolen vervanging en bevat de IE-modus, die onder bepaalde omstandigheden handig kan zijn.
  • Het venster voor wiskundige invoer is verwijderd. Math Recognizer kan op verzoek worden geïnstalleerd en bevat de wiskundige invoerbesturing en herkenner. Handgeschreven wiskunde in apps zoals OneNote wordt niet beïnvloed door deze wijziging.
  • Nieuws en interesses is verwijderd uit de taakbalk. Widgets bieden functies die in plaats daarvan kunnen worden gebruikt.
  • Snelle status van het vergrendelingsscherm en gekoppelde instellingen zijn verwijderd.
  • S-modus is nu alleen beschikbaar voor de Windows 11 Home-editie.
  • Skype MeetNow wordt vervangen door Chat.
  • Het knipprogramma blijft beschikbaar, maar het oude ontwerp en de functionaliteit in de Windows 10-versie is vervangen door die van de app die eerder Snip & Sketch heette.
  • Start is aanzienlijk gewijzigd in Windows 11, inclusief de volgende belangrijke afschaffingen en verwijderingen:
  • De genoemde groepen en mappen met apps worden niet langer ondersteund en de indeling kan momenteel niet worden aangepast.
  • Vastgemaakte apps en sites worden niet gemigreerd tijdens het upgraden vanaf Windows 10.
  • Live-tegels zijn niet langer beschikbaar. Zie de nieuwe Widgets-functie voor overzichtelijke, dynamische inhoud.
  • De tabletmodus is verwijderd en nieuwe functies en mogelijkheden zijn inbegrepen voor het koppelen en loskoppelen van het toetsenbord.
  • Taakbalk functionaliteit is gewijzigd, waaronder:
  • Contacten worden niet langer weergegeven op de taakbalk.
  • Sommige pictogrammen worden mogelijk niet meer weergegeven in het systeemvak (systray) voor geüpgrade apparaten, inclusief eerdere aanpassingen.
  • Uitlijning met de onderkant van het scherm is de enige toegestane locatie.
  • Apps kunnen niet langer delen van de taakbalk aanpassen.
  • De tijdlijn is verwijderd. Bepaalde vergelijkbare functies zijn beschikbaar in Microsoft Edge.
  • Het schermtoetsenbord koppelt en ontkoppelt niet langer toetsenbordindelingen op schermformaten van 18 inch en groter.
  • Portemonnee is verwijderd.
  • De volgende apps worden niet verwijderd tijdens het upgraden, maar worden niet meer geïnstalleerd op nieuwe apparaten of bij nieuwe installaties van Windows 11. Ze kunnen worden gedownload in de Store:
  • 3D Viewer
  • OneNote voor Windows 10
  • Paint 3D
Preparing for Insider Preview Builds of Windows 11
https://blogs.windows.com...iew-builds-of-windows-11/

Heb je tips en/of aanvullingen? Laat het dan even weten... dan vullen we dit topic aan. Ook als je mede-auteur wilt worden, doe mij even een DM. :+

[ Voor 97% gewijzigd door Hackus op 06-10-2021 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 19:41

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
@TheVMaster Hoelaat begint het nu in de TS staat 17:00 maar de video van @Splinter Cell heeft het over 21:00 :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-04 17:40
om 17u, event om 21u is voor developers :)

Ryzen 7 9800x3D / 4080 SUPER / 64 GB G.Skill DDR5-6000 / ASUS Rog Strix 650E-F Gaming Wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
zwammen schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:42:
om 17u, event op 21u is voor developers :)
A dan zit daar dus de verwarring thx!, Ik hoop dat ze in de eerste 30 minuten flink wat laten zien (want ik heb maar 30 minuten haha) Vanavond zal ik de TS op basis van de informatie proberen te updaten met zinnige info!

[ Voor 32% gewijzigd door HKLM_ op 24-06-2021 16:44 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:43
Zit ook even te kijken, maar de stream is hier vrij brak, hapert en staat nu voor de tweede keer stil. Meer mensen die hier last van hebben of ligt het aan mijn netwerk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
MADG0BLIN schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:05:
Zit ook even te kijken, maar de stream is hier vrij brak, hapert en staat nu voor de tweede keer stil. Meer mensen die hier last van hebben of ligt het aan mijn netwerk. :P
Ik dacht al dat het aan mijn PC lag maar dat ding hapert inderdaad :X

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
YouTube: #MicrosoftEvent What's next for Windows | Microsoft Event on June 24th lijkt het beter te doen! (soms :P)

[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 24-06-2021 17:07 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Whoop whoop Windows updates zijn 40% kleiner :)F (En sneller zeggen ze maar dat moeten we nog maar eens zien.)

[ Voor 38% gewijzigd door HKLM_ op 24-06-2021 17:11 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Stream is nu helemaal plat bij mij :X

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
HKLM_ schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:18:
[...]

Stream is nu helemaal plat bij mij :X
Hier ook, ik kijk hem later wel terug. Net afgesloten, dit is niet te doen..
En dat met een platform als Azure tot je beschikking. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
MADG0BLIN schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:19:
[...]

Hier ook, ik kijk hem later wel terug. Net afgesloten, dit is niet te doen..
En dat met een platform als Azure tot je beschikking. :P
Heb nu een andere Youtube stream maar dit is inderdaad niet te volgen zo. jammer wat ze hebben best leuke nieuwe dingen genoemd zoals Docking and undocking, Snap layouts & Snap groups alleen het is zo amper te volgen...

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:19
Thanks idd. Heh in die Yt stream zie ik de muis van iemand anders lol

[ Voor 9% gewijzigd door pennywiser op 24-06-2021 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Windows 11 zojuist ook echt bij naam genoemd nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
pennywiser schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:29:
Windows 11 zojuist ook echt bij naam genoemd nu.
Ze hebben het al het hele event over Windows 11, ze hebben het echt aangekondigd 5 minuten na de start ofzo.

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
HKLM_ schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:31:
[...]

Ze hebben het al het hele event over Windows 11, ze hebben het echt aangekondigd 5 minuten na de start ofzo.
Dat heb ik gemist dan wegens de continue haperingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
https://twitter.com/microsoft

deze stream werkt wel prima

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Thanks deze werkt ook goed idd. Ben benieuwd of ze wat gaan zeggen over de licentievorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Android apps op Windows. Die zag ik niet aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Feature: Android apps for Windows

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sq140OU6hjhpA2zFVQGUGpzDQoM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Lrky4iXnbcFxLzTk6e4FBHCL.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door HKLM_ op 24-06-2021 17:38 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Geen release datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Nope alleen een teaser van Windows 11 en hoe goed het allemaal gaat zijn :P Had er om heel eerlijk te zijn iets meer van verwacht..

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

HKLM_ schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:47:
[...]

Nope alleen een teaser van Windows 11 en hoe goed het allemaal gaat zijn :P Had er om heel eerlijk te zijn iets meer van verwacht..
Ja. Pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:18

amaterasu

In memory of Cj

Dacht al dat ik de release date gemist had. Maar ligt dus niet aan mij :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:59
Had eerlijk ook wat meer verwacht, maar er komt toch nog een Commercial Briefing ofzo?
Hier wat nieuwe video's:

[ Voor 53% gewijzigd door dutchnltweaker op 24-06-2021 18:12 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-04 22:38
Dat was cringe.
Stond die man nou bijna in tranen te vertellen hoe “amazing” windows is?

Gast, het is een OS, niet je overleden huisdier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-04 08:45
Zojuist de compatibiliteit app gedownloaded van:

https://www.microsoft.com...scom_marcom_H1a_Windows11

om te zien of mijn PC en laptop geschikt is voor Windows 11.
Gebruik de PC Health Check-app om te zien of je huidige pc voldoet aan de vereisten voor Windows 11. Als dat zo is, kun je een gratis upgrade krijgen zodra deze wordt uitgerold.
Op zowel op mijn laptop als mijn game pc krijg ik de melding:

"This PC can't run Windows 11"

Nu ben ik nieuwsgierig bij wie het wel goed gaat en met welke hardware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Hier kan je zien wat er wel en niet kan:

https://www.microsoft.com...windows-11-specifications

Een topic vol met "ik wel ik niet" gaat echt niets toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:28
Kans groot dat je geen TPM 2.0 support hebt.

https://twitter.com/tomwarren/status/1408101708216078337

Lijken erg veel mensen op stuk te gaan, dus ik heb ergens nog wel hoop dat ze er op terug gaan komen. Zelf net m'n PC geupgrade dus gaat bij mij gelukkig wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
Insider builds verschijnen ergens volgende week en Windows 11 komt eind 2021 op de markt (Holiday Season).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-04 08:45
EDIT:
Mijn laptop heeft TPM 2.0 en staat aan maar komt niet door de test heen.

Zojuist in de bios van mijn game pc TPM 2.0 aangezet en nu komt die wel door de test heen.

[ Voor 66% gewijzigd door toro op 07-06-2022 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Ter aanvulling, de systeem requirements voor Windows 11 (en ter vergelijking die van Windows 10).

Met deze tool check je of je PC ondersteuning biedt voor Windows 11.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
TheVMaster schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:09:
[...]

Insider builds verschijnen ergens volgende week en Windows 11 komt eind 2021 op de markt (Holiday Season).
Hier meer info:

Preparing for Insider Preview Builds of Windows 11

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
robcoenen schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:16:
Ter aanvulling, de systeem requirements voor Windows 11 (en ter vergelijking die van Windows 10).

Met deze tool check je of je PC ondersteuning biedt voor Windows 11.
Die tool is volgens mij niet goed, mij 1 jaar oude pc met 32gb ram zou niet compatibel zijn omdat ik geen microsoft account heb gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:09
Jammer, volgens de tool is de Surface Go 2 met Core m3 processor niet geschikt voor upgrade naar Windows 11. Wel een beetje beschamend, dat niet eens alle huidige Microsoft devices geüpgraded kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-04 12:21
Volgens mij klopt er iets niet met die app. Ik heb hem op mijn Surface Go 2 geprobeerd en krijg de melding dat Windows 11 niet ondersteund wordt. Maar op de site van Microsoft staat bij de Surface Go 2 expliciet dat er een Windows 11 update aankomt (https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab). TPM staat overigens aan (gecontroleerd met tpm.msc).

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:48

Onbekend

...

Bij mij geeft die app ook aan dat het niet kan met "This PC can't run Windows 11". Waarschijnlijk ook vanwege die TPM-2.0, maar jammer dat zo'n app dat dan niet netjes aangeeft. Ik hoop toch echt dat die foutmeldingen in de toekomst wel wat duidelijker worden, want anders heeft het ook geen zin om naar Windows 11 over te stappen. (Ik ben overigens net 3,5 maanden geleden overgestapt naar Windows 10 :) .....)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

dutchnltweaker schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:00:
[...]

Die tool is volgens mij niet goed, mij 1 jaar oude pc met 32gb ram zou niet compatibel zijn omdat ik geen microsoft account heb gekoppeld?
Mijn splinternieuwe Surface met i7/32gb ram is volgens deze app ook niet goed genoeg _O- .

Ik heb me wel voor de insider versie opgegeven. Vond de presentatie super indrukwekkend, heel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Die tool is echt ruk.. (of het ligt aan mij) maar dat ding vertelt je niet eens duidelijk waarom hij niet voldoet

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
System firmware UEFI, Secure Boot capable
Ai, hier zal het eindigen voor mijn oud beestje (Xeon X5650 op een Asus P6T Deluxe :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Ach, uiteindelijk zal het allemaal wel meevallen verwacht ik. Microsoft kan het wat onhandig aangegeven hebben, ze kunnen het uiteindelijk toch aanpassen of er is wel weer iemand die een work around ervoor maakt.. Hoe dan ook gaat het werken, het is alleen de vraag hoe lang het duurt en hoeveel je ervoor moet doen :) .

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:36
Ik was heel enthousiast toen ik die live event zag met alle mogelijkheden. Maar als je zo de hardware requirements bekijkt, en het idee dat ze dit samen doen met hardware leveranciers, ontgaat mij toch niet het idee dat deze requirements mede zo streng zijn opgesteld om de verkoop van nieuwe hardware te pushen. Als dat zo is, is dat echt een dickmove van Microsoft. En hopelijk dat ze erop terug komen.

Momenteel draai ik met volle tevredenheid Windows 10 op een Intel core i5-4770 (4 cores/8 threads), 16 GB ram, GTX1060, 750 GB SSD. Ik durf beweren dat mijn systeem rondjes rent om de meeste moderne laptops.
Maarja, oudere mobo's hadden sowieso geen tpm chip, geen tpm header en ook geen ftpm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Onder Windows 10 geeft het systeem i.i.g al Windows 11 aan bij de Insider. (Alleen mijn systeem is niet geschikt. (ook niet na het aanzetten van die Intel TPM) Misschien is het toch de Secure boot dan? maar die krijg ik nu niet lekker aan de praat en wil mijn systeem ook niet om zeep helpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXArR_ipQEGiKBgu9K6PkfBwf40=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ddERI0svfXa3lguia9rElO2C.png?f=user_large

oke :| ik druk op zoeken naar Windows updates mijn insider build gaat weg en nu kan ik dus wel kiezen :P
Microsoft is vreemd haha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYVkbp0LavGKz1lld2l8zud_Nos=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4fKmV1pvQcNrW22WTo78pU7R.png?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door HKLM_ op 24-06-2021 22:37 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-04 09:27
Hmmff, op mijn laptop zegt ie vrolijk geschikt en heb ik mij aangemeld voor het Dev-kanaal.

Echter op mijn desktop heb ik alles goed gezet. TPM 2.0, UEFI Secure boot, DirectX 12, WDDM 2.0 driver etc. Toch blijft hij roepen, niet geschikt |:(

Waarom vertelt die tool niet gewoon wat er mankeert...

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
CyberJohn schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:43:
Hmmff, op mijn laptop zegt ie vrolijk geschikt en heb ik mij aangemeld voor het Dev-kanaal.

Echter op mijn desktop heb ik alles goed gezet. TPM 2.0, UEFI Secure boot, DirectX 12, WDDM 2.0 driver etc. Toch blijft hij roepen, niet geschikt |:(

Waarom verteld die tool niet gewoon wat er mankeert...
Voldoende schijfruimte vrij?

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberJohn
HKLM_ schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:46:
[...]

Voldoende schijfruimte vrij?
Hele goede suggestie, dacht even de oorzaak gevonden te hebben. Ik had nog 40GB over op mijn boot SSD, opgeschoond naar 200GB vrije ruimte. Maar helaas, nog steeds een nee...

Edit:
@HKLM_
Blijkbaar wordt mijn CPU niet ondersteund... De Ryzen 1600x staat niet op de lijst met ondersteunde CPU's;
https://docs.microsoft.co...-supported-amd-processors

Voor de volledigheid, dit zijn de CPU's die ondersteund worden:

[ Voor 56% gewijzigd door CyberJohn op 24-06-2021 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:36
@CyberJohn Same here, 1e gen. Ryzen is nu 4 jaar oud en wordt dus niet meer ondersteund. Ik heb hier 2 machines staan, mijn 7 1800x en een 5 1600. Dat is best jammer, voldoen namelijk nog prima.

Hopelijk veranderd dat lijstje nog..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
CyberJohn schreef op Thursday 24 June 2021 @ 22:43:

Waarom vertelt die tool niet gewoon wat er mankeert...
Volgens mij is de tool ge-update: nieuws: Windows 11 vereist geen TPM 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7x6wJ4B3Thkrn6YFOIDmRzvsUU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/56nheGz3a0YTC8gt2c9Fofv1.jpg?f=user_large

Helaas nog dezelfde vage melding. Het upgraden van mijn CPU stond al langer op mijn todo, dus die is onderweg. Zal dit weekend laten weten of dat de oorzaak was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Als ik die CPU lijst bekijk momentee voor de intel dan supporten ze voornamelijk de 8 serie en hoger. Ik zit nog met een i7 7700 welke prima is.

Hoop dat ze hier nog wat aan gaan doen

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier nog eens geprobeerd en ben nu ook goedgekeurd door de app, super!

Surface Book 3 met i7 (10th gen), 32gb ram.

[ Voor 25% gewijzigd door Thomas op 25-06-2021 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
HKLM_ schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:10:
Als ik die CPU lijst bekijk momentee voor de intel dan supporten ze voornamelijk de 8 serie en hoger. Ik zit nog met een i7 7700 welke prima is.

Hoop dat ze hier nog wat aan gaan doen
Mijn laptop is niet goedgekeurd..
Dell Precision 5520, met een Intel i7-7820HQ CPU, welke niet bij de ondersteundende processors staat.

Heel apart.. zo oud is die laptop nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
DeCo schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:49:
[...]

Mijn laptop is niet goedgekeurd..
Dell Precision 5520, met een Intel i7-7820HQ CPU, welke niet in de ondersteundende processors staat.

Heel apart.. zo oud is die laptop nou ook weer niet.
Wat ik nu terug lees in het bericht van Tweakers over
Microsoft heeft ook lijsten met ondersteunde processors op zijn website gezet. Daarop staan vrijwel alle AMD- en Intel-processors van de afgelopen jaren, maar de Ryzen 1000-serie ontbreekt. Ook Intel-processors van voor de achtste generatie staan niet op de lijst. Het is echter niet vereist om een processor te gebruiken die op de lijst staat. Microsoft beveelt dat wel aan, maar de 'harde vloer' is dat een cpu minimaal twee cores moet hebben en een kloksnelheid van 1GHz of hoger.
Ik vindt het wel jammer dat Microsoft de communicatie en de tools niet lekker op orde lijkt te hebben. Zoals meerdere mensen al aangeven zegt de tool niet wat er niet goed is en laat mijn Windows 10 PC wel zien dat ik Windows 11 Insider builds kan krijgen maar 5 minuten later weer niet.

Ik ben er klaar mee i.i.g :P ik wacht wel een paar maanden en kijk dan wel hoe het schip ervoor staat op mijn PC.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

TheVMaster schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:41:

• Wat zijn de minimale systeemeisen voor Windows 11?

A modern 1Ghz 64-bit dual-core processor.
4GB RAM.
64GB drive.
9-inch display met HD-resolutie (720p)
UEFI, Secure Boot & TPM 2.0 compatible.
DirectX 12 compatible graphics / WWDM 2.x.
Microsoft-account en internetverbinding vereist voor installatie van Windows 11 Home
Ben nu toevallig net bezig met het installeren van Windows 11 (VM) op een M1 Mac met behulp van https://mac.getutm.app

64GB is niet mis, hoeveel GB neemt het OS precies in beslag na installatie?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
Greatsword schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:54:
[...]

Ben nu toevallig net bezig met het installeren van Windows 11 (VM) op een M1 Mac met behulp van https://mac.getutm.app

Ik heb hem ook in een VM draaien met een 50GB harddisk onder Hyper-v. De installatie neemt ongeveer 20GB in beslag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tcy8idDr9fhh_29pYMXRMSwypo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/saHFD5zhP6hV7kp30rhu3Xd2.png?f=fotoalbum_large

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeCo
Greatsword schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:54:
[...]

momenteel bij mij (Win10)

Windows = 29,6GB
Daar komt nog AppData en Program Files bij.. ook bij een kale installatie, worden die folders dik gevuld met diverse applicatie-, store en gebruikers meuk..

Dat zal bij Win11 niet minder zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door DeCo op 25-06-2021 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:17
Hier een 9900k met 32gb ram en volgens de app geen goedkeuring.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:55

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/icKYe30DwydV48DZy4XWOla7X2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDZMS4JDjPFDmff4jOJ72p27.jpg?f=fotoalbum_large

De nieuwe apps ziet er goed uit!!

[ Voor 72% gewijzigd door Erhnam op 25-06-2021 11:52 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Laatst online: 17:35
ryzen 3600 en tpm 2.0 support maar komt niet door de check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
HKLM_ schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:56:
[...]

Ik heb hem ook in een VM draaien met een 50GB harddisk onder Hyper-v. De installatie neemt ongeveer 20GB in beslag.

[Afbeelding]
Waar heb jij deze build vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:53
Ik ben dan wel eens benieuwd hoe lang ze W10 nog gaan ondersteunen. Ik vond W10 juist zalig omdat zelfs op stokoude hardware, dit nog perfect runt. Hier thuis heb ik 7 machines, allemaal met W10, waarvan de oudste meer dan 9 (!) jaar oud is.
Zie het al aankomen dat ik dan volgend jaar hier met een mix van W10 en W11 zal zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
pennywiser schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:12:
[...]

Waar heb jij deze build vandaan?
Die kon je vorige week downloaden maar in dit topic wordt het niet gewaardeerd als we daar over praten aangezien het niet officieel is :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
HKLM_ schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:23:
[...]

Die kon je vorige week downloaden maar in dit topic wordt het niet gewaardeerd als we daar over praten aangezien het niet officieel is :P
Dat dacht ik al ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-04 15:09
Draait prima om mijn oude pc van 10 jaar oud.
Lijkt weer wat sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
binbero schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:32:
Draait prima om mijn oude pc van 10 jaar oud.
Lijkt weer wat sneller
Dat is nice om te horen, die trend is al vanaf Windows 7 ingezet en gaat dus door lijkt het :) Hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
pennywiser schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:36:
[...]

Dat is nice om te horen, die trend is al vanaf Windows 7 ingezet en gaat dus door lijkt het :) Hardware?
Device name DESKTOP-P252SMJ
Processor Intel(R) Core(TM) i5-3470 CPU @ 3.20GHz 3.20 GHz
Installed RAM 16,0 GB
Device ID
System type 64-bit operating system, x64-based processor
Pen and touch No pen or touch input is available for this display

moederbord Asus V-P8H67E

Ik heb de hardware vereiste eruit gehaald en vervangen door een van win 10 is een dll bestand.
mag alleen niet zeggen welke

[ Voor 13% gewijzigd door binbero op 25-06-2021 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
binbero schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:39:
[...]

Device name DESKTOP-P252SMJ
Processor Intel(R) Core(TM) i5-3470 CPU @ 3.20GHz 3.20 GHz
Installed RAM 16,0 GB
Device ID
System type 64-bit operating system, x64-based processor
Pen and touch No pen or touch input is available for this display
Heh nice mijn dagelijkse desktop :) Ik heb alleen een 3570k. Nice. En dat installeerde direct? Heb je TPM of issues daarmee gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-04 22:38
Twixie schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:13:
Ik ben dan wel eens benieuwd hoe lang ze W10 nog gaan ondersteunen.
Windows 10 blijft gesupport tot 14 oktober 2025 (https://www.theverge.com/...ndows-10-end-support-date)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:22
Twixie schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:13:
Ik ben dan wel eens benieuwd hoe lang ze W10 nog gaan ondersteunen. Ik vond W10 juist zalig omdat zelfs op stokoude hardware, dit nog perfect runt. Hier thuis heb ik 7 machines, allemaal met W10, waarvan de oudste meer dan 9 (!) jaar oud is.
Zie het al aankomen dat ik dan volgend jaar hier met een mix van W10 en W11 zal zitten.
Ik heb laatst een 11-jaar oude Dell Inspiron met 3Gb geheugen en een 230Gb HD voorzien van Win 10 Pro en dat loopt prima.
Dat gaat Windows 11 niet doen vrees ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ferret schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:17:
[...]

Ik heb laatst een 11-jaar oude Dell Inspiron met 3Gb geheugen en een 230Gb HD voorzien van Win 10 Pro en dat loopt prima.
Of juist wel gezien de ervaringen hierboven. Ik heb het idee dat als 10 nu goed draait, dan sws 11 ook of zelfs beter.

[ Voor 9% gewijzigd door pennywiser op 25-06-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:03

spartacusNLD

This is Sparta!!

Specs van mijn PC staan onder dit bericht.

Ik moest de boot optie op ''EUFI'' zetten ipv ''EUFI/Legacy'' en ik heb TPM aangezet.

Daarna kreeg ik zowel via de health check te zien dat ik windows 11 kan draaien en lukte het mij om te registreren voor het windows insider programma.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Ferret schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:17:
[...]

Ter vergelijking
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JS58rivuUhKXzn0fgX8GDGTgHs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xHbVhqhyFxQT6gpJBf3bISvq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

De koffie bij Microsoft zal wel lekker zijn geweest toen Michael Dell langs kwam.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vraag me af of laptops van 10 jaar oud W11 kunnen draaien, hier een laptop liggen van 7 jaar oud maar wordt blijkbaar niet ondersteund voor Windows 11 dev ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Net ook die app gedownload en laten checken maar ook hier zou het niet mogelijk zijn; I5-11600 (staat op de lijst), 16Gb en 2Tb SSD....

/edit: meteen die app eraf gekukeld. Toedels!!!!

[ Voor 16% gewijzigd door Ferret op 25-06-2021 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:29
Betekend dat alle bios systemen Windows 11 niet kunnen draaien?
En alleen met een UEFI systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
Evertt schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:03:
Betekend dat alle bios systemen Windows 11 niet kunnen draaien?
En alleen met een UEFI systeem
Dat vroeg ik me ook af. Ik draai hier op een oud moederbord met enkel BIOS met een AMD Phenom II en 12 GB RAM en Windows 10 draait prima. Het zou jammer zijn als deze hardware niet mee kan naar Windows 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik zie wel dat als ik Win + R en dan tpm.msc doe dat er geen TPM gevonden wordt. Zo maar eens in de bios duiken dan...

/edit: Ik heb TPM geactiveerd in de bios en als ik nu check dan is m'n pc wel geschikt.

Wat ik me alleen afvraag of het verplicht is om een MS account te moeten hebben want dat wil ik niet...

[ Voor 45% gewijzigd door Ferret op 26-06-2021 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Ferret schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 08:18:
Ik zie wel dat als ik Win + R en dan tpm.msc doe dat er geen TPM gevonden wordt. Zo maar eens in de bios duiken dan...

/edit: Ik heb TPM geactiveerd in de bios en als ik nu check dan is m'n pc wel geschikt.

Wat ik me alleen afvraag of het verplicht is om een MS account te moeten hebben want dat wil ik niet...
Alleen voor de home versie is het verplicht.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemensmaxt
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 31-10-2024
Vanaf nu gaat MS' tool ook aangeven waarom je PC niet compatible zou zijn met W11.

https://www.theverge.com/...ompatibility-tool-details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Clemensmaxt schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:19:
Vanaf nu gaat MS' tool ook aangeven waarom je PC niet compatible zou zijn met W11.

Nog steeds unsupported :+
Volgens mij is de app nog steeds niet goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

Clemensmaxt schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:19:

Ben toch wel benieuwd of en hoe MS dit gaat volhouden. Het is veel beter om een deel van de features uit te schakelen als je niet 100% compatible bent ipv "je krijgt deze update niet, upgrade je hardware maar". Dit gaat het chiptekort nog meer laten ontploffen en is een zeer domme zet en eigenlijk onverantwoord. Dat pcfabrikanten hierin meegaan is eigenlijk niet te filmen.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001

MazeWing

The plot thickens...

ed1703 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:32:
[...]

Ben toch wel benieuwd of en hoe MS dit gaat volhouden. Het is veel beter om een deel van de features uit te schakelen als je niet 100% compatible bent ipv "je krijgt deze update niet, upgrade je hardware maar". Dit gaat het chiptekort nog meer laten ontploffen en is een zeer domme zet en eigenlijk onverantwoord. Dat pcfabrikanten hierin meegaan is eigenlijk niet te filmen.
Het is toch juist logisch vanuit het oogpunt van de fabrikanten. Windows 11 zorgt mogelijk voor extra verkopen. Het chiptekort zal ze worst wezen en hoogstens de hoeveelheid SKU’s verminderen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

MazeWing schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:57:
[...]

Windows 11 zorgt mogelijk voor extra verkopen. Het chiptekort zal ze worst wezen en hoogstens de hoeveelheid SKU’s verminderen.
Hoe wil jij extra hardware verkopen wat er niet is? We hebben het namelijk niet over een paar weken, maar inmiddels zit dat in sommige gevallen op 20-30 weken. Ik denk juist dat consumenten daardoor ook niet meer voor nieuwere complete builds gaan kiezen, maar hoogstens een cpu-upgrade/mobo met de voorraad die er nog wel is. Daar schiet je als hardwareboer dus weinig mee op. Intel / AMD klein beetje blij, een Dell absoluut niet.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001

MazeWing

The plot thickens...

ed1703 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 11:19:
[...]

Hoe wil jij extra hardware verkopen wat er niet is? We hebben het namelijk niet over een paar weken, maar inmiddels zit dat in sommige gevallen op 20-30 weken. Ik denk juist dat consumenten daardoor ook niet meer voor nieuwere complete builds gaan kiezen, maar hoogstens een cpu-upgrade/mobo met de voorraad die er nog wel is. Daar schiet je als hardwareboer dus weinig mee op. Intel / AMD klein beetje blij, een Dell absoluut niet.
Er zijn nog meer dan genoeg kant en klare desktops, en zeker, laptops te koop. Dit zal dus wel loslopen. De industrie die het hardst getroffen is door chip-tekorten is de auto-industrie, aangezien die zo stom waren om vorig jaar, vanwege Corona, hun productie te stoppen en de orders bij chipfabrikanten te annuleren.

Dat er iets minder computers (lees: hardware) gemaakt kunnen worden zal best, maar dit is nog altijd beter dan helemaal niets verkopen omdat de noodzaak er niet is. Als het aan fabrikanten zou liggen zouden we iedere paar jaar alle hardware mogen vervangen. Ik ben wat dat betreft blij dat we niet meer in de jaren 90 leven…

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-04 16:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJcaF0Tx87om5lnb99MGfLoPa6c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ov29MZBIRgSfvAbhy1ikUeZ2.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SjVwsm6Blejip5V5WMrDkjemaOw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/30ctmv0WPEMuxLQzmQXSDSnT.png?f=user_large

Toch vreemd dat MSI bios aangeeft dat Ryzen 5 1600 wel TPM2.0 heeft (en blijkbaar al eerder wist dat er nog wel een "later version" van Win10 aankwam :p) Maar Windows zelf aangeeft dat het 1.38(?) is en de tool ook aangeeft dat deze PC niet geschikt is.

Ik ga wel voor de oplossing niet-ondersteund installeren, want deze PC hoeft nog niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viscerous
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-04 11:42
Toch vreemd dat MSI bios aangeeft dat Ryzen 5 1600 wel TPM2.0 heeft (en blijkbaar al eerder wist dat er nog wel een "later version" van Win10 aankwam :p) Maar Windows zelf aangeeft dat het 1.38(?) is en de tool ook aangeeft dat deze PC niet geschikt is.
Specification version: 2.0 in dit geval betekent gewoon TPM 2.0. De app klaagt dus om iets anders. Erg duidelijk is de app niet maar er zijn al mensen mee bezig in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Laatst online: 13:08
Mijn TPM 2.0 is geactiveerd volgens tpm.msc, maar mijn PC is volgens de health check incompatibel met Windows 11, terwijl de processor (i7-10700k) op de lijst staat van ondersteunde processoren.

Lekker duidelijk van de PC-health check dat ze niet zeggen wat precies de bottleneck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:25
Bij mij werkt heel die check niet omdat mijn PC in het domein zit
Ook als local admin geprobeerd
Als Insider krijg ik ook niet de juiste opties
Ryzen 7 3700X (compatible)
16GB geheugen
240GB nVME storage
RX 5500 XT GPU
TPM 2.0 chip aanwezig volgens tpm.msc

Enig idee hoe ik de insider optie naar voren krijg ?

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:32
Ik krijg onderstaande melding als ik check of mijn laptop Windows 11 kan draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hc9A4pF0rYiijyI1Rc5BXEWjj5U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jXr8Ob19GOfjsDiblQ6OqEmj.png?f=user_large

Ik boot van een VHDX. Betekent dit dat je straks Windows 11 niet meer van een VHDX kunt booten?

Of staat dit er los van?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-04 20:23
Na wat spelen binnen een VM deze week heb ik gisterenavond de gelekte versie even op mijn Surface Pro 4 gezet. Ik heb er een ander apparaat mee terug gekregen zo lijkt het.

De laptop is altijd al traag, buggy en onbetrouwbaar geweest. De druppel was de batterij die op volle lading amper een kwartier meer mee ging. Herinstallaties en tooltjes om de batterij te kalibreren haalden niets uit. De tablet lag dan ook al meer dan een jaar ongebruikt in een tas ergens op zolder.

Na de installatie van Win11 zag ik een geschatte batterijduur van drie uur die ik meteen met een korrel zout nam totdat ik anderhalf uur later nog steeds zonder stroomstekker aan het werken was.

Het lijkt alsof de installatie van Win11 op een of andere manier de batterijkalibratiegegevens (3x woordwaarde) heeft gereset waar een herinstallatie van Windows10 dat niet deed. De drie uur heb ik niet gered, maar iets meer dan 2,5 uur is een heel verschil met het kwartiertje dat ik er eerst mee kon doen.

Op een batterijniveau van 10% heb ik het apparaat gisterenavond dichtgeklapt waarna deze vanmorgen in stand-by nog doodleuk 7% over had en gewoon werkte.

Het lijkt erop dat er onder de motorkap toch meer is gesleuteld dan verwacht. De computer start vlotter, werkt veel vlotter en heeft minder moeite met het draaien van dezelfde VM.

Het is wat kort om er iets definiefs over te roepen, maar de eerste ervaring is heel positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
tooltje is nu iets duidelijker.. mijn dikke i7 HQ processor uit de 7-serie wordt niet ondersteund
schiet mij maar lek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
Er is al een methode gevonden om Windows 11 te installeren op een legacy BIOS: How to Install Windows 11 on Legacy BIOS without Secure Boot or TPM 2.0.

De truc is de install.wim van Windows 11 naar een bootable USB stick van Windows 10 te kopiëren en zodat je Windows 11 met de USB bootable stick installeert. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:29
Preview build wanneer is deze te downloaden?

@EricJH Microsoft zal voor de tijd wel met een fix komen waardoor dit niet meer mogelijk is.

Mij laptop kan win11 aan maar mij dektop niet. Die een bios moederbord heeft die 7 jaar oud is maar de overige hardware heeft in de tijd een upgrade gehad. Die kan zeker nog jaren meer helaas zie Mircosoft dit anders
Ben niet van plan om daar voor een nieuwe moederbord en nieuwe cpu aan te schaffen.

Zal dit niet de reden zijn dat ze gestopt zijn met win10X en voor win11 hebben gekozen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik snap werkelijk waar niet waarom Microsoft voor deze requirement gekozen heeft. Dat zal 70% van de wereldwijde pc gebruikers uitsluiten voor de Windows 11 update. Hopelijk komen ze erop terug. Want ik ben nog niet van plan om mijn 5 jaar oude pc te upgraden.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copyer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-04 08:09
Heb hier een 6700k met msi z170 krait3x.
Die tpm zit ook gewoon aan boord (moest m ff aanzetten)
Met die check een nee..
Denk dat als 11 echt uit gebracht wordt zal er nog wel wat veranderen in de minimale specs toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
even getest op oude del laptop. inspirion 1720
14 jaar oud.

werkt als een sneltrein
lijkt wel iets sneller als win 10
Na wat tweaks zoals achtergrond aps uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

MazeWing schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 11:57:
[...]

Er zijn nog meer dan genoeg kant en klare desktops, en zeker, laptops te koop. Dit zal dus wel loslopen. De industrie die het hardst getroffen is door chip-tekorten is de auto-industrie, aangezien die zo stom waren om vorig jaar, vanwege Corona, hun productie te stoppen en de orders bij chipfabrikanten te annuleren.
Dan ga je uit van een normale vraag/aanbod. Die periode zijn we deels al voorbij. Het treft iig niet alleen de autoindustrie. Inmiddels heb ik orders voor firewalls en switches @ work uit staan die normaal met 12 weken geleverd kunnen worden. Dat is nu al opgelopen tussen 20-24 weken. Wel is het zo dat het bij de autoindustrie extreem tot zeer extreem is.

Hoe dan ook heeft Dell en ook HP vorige maand al aangegeven dat de tekorten einde van dit jaar gaan oplopen. Toevallig samen met de launch van W11. Vooruitziende blik vanwege deze launch?
Koning-Admiraal schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:30:
Ik snap werkelijk waar niet waarom Microsoft voor deze requirement gekozen. Dat zal 70% van de wereldwijde pc gebruikers uitsluiten voor de Windows 11 update. Hopelijk komen ze erop terug. Want ik ben nog niet van plan om mijn 5 jaar oude pc te upgraden.
Een nieuwe vista in wording?

[ Voor 7% gewijzigd door ed1703 op 27-06-2021 16:16 ]

Flickr

Pagina: 1 2 ... 30 Laatste

Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.

Downloads
Windows 11 ISO
Windows Insider Preview ISO.