Heb zo idee dat win11 een flop gaat worden net als Vista of Win 8.
Met die TPM requirement wel ja.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Eerder met die CPU requirements die TPM hebben veel mensen uiteindelijk toch via de chip of de CPUKoning-Admiraal schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:08:
Met die TPM requirement wel ja.
Cloud ☁️
Voorgestelde workaround om toch Windows 11 te kunnen draaien. Uitgaande van een installatie controle op Secure Boot en TPM etc. en geen runtime controles.
Zou dit kunnen werken?
Edit:
Is er een datum bekend wanneer er een insiders build beschikbaar komt? Of is dat binnen nu en 1 week?
- Installeer Windows 11 via Hyper-V en enable Secure Boot en TPM 2.0.
- Voeg hierna de VHDX met bcdboot toe aan het boot menu.
Zou dit kunnen werken?
Edit:
Is er een datum bekend wanneer er een insiders build beschikbaar komt? Of is dat binnen nu en 1 week?
[ Voor 10% gewijzigd door technorabilia op 27-06-2021 18:29 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Volgens https://blogs.windows.com...iew-builds-of-windows-11/ deze week.technorabilia schreef op zondag 27 juni 2021 @ 18:28:
Edit:
Qua workarounds; voorlopig (als in, leaked build) is het mogelijk tijdens installatie Shift+F10 te gebruiken voor de command prompt om vervolgens het volgende toe te voegen aan het register:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\LabConfig]
"BypassTPMCheck"=dword:00000001
"BypassSecureBootCheck"=dword:00000001
Lol, Microsoft doet ook aan de Intel tik tokEvertt schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:01:
Heb zo idee dat win11 een flop gaat worden net als Vista of Win 8.
XP (na SP2) goed
Vista slecht
Windows 7 goed
Windows 8 slecht
Windows 10 goed
Windows 11 slecht?
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |
Dat is inderdaad ook wel een mooie.Viscerous schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:15:
Qua workarounds; voorlopig (als in, leaked build) is het mogelijk tijdens installatie Shift+F10 te gebruiken voor de command prompt om vervolgens het volgende toe te voegen aan het register:
[...]
Ik heb dus voorlopig in Hyper-V geïnstalleerd (rechts vanuit Hyper-V) en hierna de vhdx toegevoegd aan het boot menu (met bcdboot) zodat je ook "native" draait (links plaatje vanuit Windows 11)
:fill(white):strip_exif()/f/image/7c5GRSTK3nOxdifXElQTXBSL.png?f=user_large)
👉🏻 Blog 👈🏻
Je kan beter beginnen bij win95FongWan schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:56:
[...]
Lol, Microsoft doet ook aan de Intel tik tok![]()
![]()
XP (na SP2) goed
Vista slecht
Windows 7 goed
Windows 8 slecht
Windows 10 goed
Windows 11 slecht?
win 95 slecht
win98 goed
win me slecht miscchien na Vista de slechte ooit
Zag net een commercial voorbij komen op tv. Ik vraag me af (nog niet nader bekeken) hoeveel laptops uit het huidige assortiment van pakweg Mediamarkt of BCC niet voldoen aan de Win11 eisen.
Kan een paar kanten op gaan.. er wordt minder verkocht of een gemiddelde consument koopt een kat in de zak (zou het zo niet willen noemen, maar zo voelt het wel, als blijkt dat je je "nieuwe" laptop niet kunt upgraden).
Kan een paar kanten op gaan.. er wordt minder verkocht of een gemiddelde consument koopt een kat in de zak (zou het zo niet willen noemen, maar zo voelt het wel, als blijkt dat je je "nieuwe" laptop niet kunt upgraden).
[ Voor 20% gewijzigd door Koning-Admiraal op 27-06-2021 22:24 ]
Even de drama van system requirements skippend
Methode om WIndows 11 te installeren zonder microsoft account is om ethernet kabel te ontkoppelen en in wifi verbindingsscherm op alt F4 te drukken
https://www.bleepingcompu...-but-theres-a-workaround/
TPM 2.0 is wel vereiste maar kan via woraround toch omzeild worden door de installatie ISO te repacken
https://nerdschalk.com/wi...ement-and-install-the-os/
Methode om WIndows 11 te installeren zonder microsoft account is om ethernet kabel te ontkoppelen en in wifi verbindingsscherm op alt F4 te drukken
https://www.bleepingcompu...-but-theres-a-workaround/
TPM 2.0 is wel vereiste maar kan via woraround toch omzeild worden door de installatie ISO te repacken
https://nerdschalk.com/wi...ement-and-install-the-os/
True, maar tot die tijd kruipt het tweakers bloed waar het niet gaan kan.Evertt schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:58:
Preview build wanneer is deze te downloaden?
@EricJH Microsoft zal voor de tijd wel met een fix komen waardoor dit niet meer mogelijk is.
Ik draai Windows 11 op een moederboard uit 2009 of 2010 met een quad core AMD Phenom II. Windows 11 draait iets lichter dan Windows 10 en beiden draaien prima op deze hardware. Het moederboard heeft een TPM header en de BIOS een entry voor trusted computing maar ik vraag me af of een TPM2 module gaat werken op een moederbord van deze leeftijd.Mij laptop kan win11 aan maar mij dektop niet. Die een bios moederbord heeft die 7 jaar oud is maar de overige hardware heeft in de tijd een upgrade gehad. Die kan zeker nog jaren meer helaas zie Mircosoft dit anders
Ben niet van plan om daar voor een nieuwe moederbord en nieuwe cpu aan te schaffen.
Zal dit niet de reden zijn dat ze gestopt zijn met win10X en voor win11 hebben gekozen.
Is er inmiddels als een fatsoenlijke uitleg (van Microsoft, en dus niet speculatie van derden) over waarom de CPU vereisten zijn zoals ze zijn? Mijn PC is meer dan capabel om W11 te draaien en die TPM requirement is ook wel te fixen door zo'n module te bestellen en in het mobo te prikken. Maar om nou mijn 5960X en mobo te gaan vervangen enkel en alleen omdat MS het nodig vind om een ogenschijnlijk arbitraire grens te trekken gaat me wat ver.
:fill(white):strip_exif()/f/image/QGVI0halGWYj75cWZXHkAlx7.png?f=user_large)
Ik vind dit soort fratsen zo raar. Het zal best uit te leggen en te motiveren zijn, maar doe dat dan ook. Dingen zijn zo veel makkelijker met fatsoenlijke communicatie.
:fill(white):strip_exif()/f/image/QGVI0halGWYj75cWZXHkAlx7.png?f=user_large)
Ik vind dit soort fratsen zo raar. Het zal best uit te leggen en te motiveren zijn, maar doe dat dan ook. Dingen zijn zo veel makkelijker met fatsoenlijke communicatie.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Het WhyNotWin11 tooltje geeft inderdaad veel meer uitleg over waarom de PC volgens microsoft (nu) niet compatible is. Ik ben overigens wel benieuwd of de processorlijst echt een 'harde' eis gaat blijven, want in mijn beleving is deze overdreven strict en ook nog eens incompleet. De A7, A9 en andere APU's van AMD ontbreken bijvoorbeeld volledig in het lijstje, terwijl die ook in relatief recente laptops zitten.
Heb zojuist ook een Nederlandse vertaling ingediend voor het tooltje. Wie weet is de volgende versie ook in NL
https://github.com/rcmaehl/WhyNotWin11/pull/97
Heb zojuist ook een Nederlandse vertaling ingediend voor het tooltje. Wie weet is de volgende versie ook in NL
https://github.com/rcmaehl/WhyNotWin11/pull/97
Ik heb een Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming met een AMD Ryzen 5 2600X. Is volgens de app niet geschikt voor Windows 11 i.v.m. de afwezigheid van de TPM 2.0 chip. Het moederbord heeft wel een TPM connector aan boord, kan ik eventueel upgraden om toch Windows 11 te installeren?
Hier een i5 7400 3.0 GHz 16GB geheugen, ongeschikt voor Windows 11.
[ Voor 24% gewijzigd door Albert020 op 28-06-2021 10:01 ]
https://ark.intel.com/con...cache-up-to-3-90-ghz.html
Processor uit 2017, pas 4 jaar oud.. wordt niet ondersteund.
Dus hopelijk wordt die CPU lijst inderdaad minder strict. Voor de rest komt ie prima door de test heen, al het nodige aan boord.
Processor uit 2017, pas 4 jaar oud.. wordt niet ondersteund.
Dus hopelijk wordt die CPU lijst inderdaad minder strict. Voor de rest komt ie prima door de test heen, al het nodige aan boord.
Ondertussen heeft iedereen het over Windows 11.
👉🏻 Blog 👈🏻
Veel ongeschikte hardware, wat uiteraard nogal vervelend is, maar kan iemand mij dan uitleggen waarom de gelekte build van vorige week in dit topic wel gewoon op bv. 3rd generatie CPU's geïnstalleerd kan worden?
Kwam vandaag nu die developer build uit van windows 11?
Omdat het gewoon een arbitraire beperking is. Zolang er Atom cpus op de goedgekeurde lijst staan is er geen desktop cpu van de afgelopen 10 jaar die niet krachtig genoeg is om W11 te kunnen draaien.pennywiser schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:59:
Veel ongeschikte hardware, wat uiteraard nogal vervelend is, maar kan iemand mij dan uitleggen waarom de gelekte build van vorige week in dit topic wel gewoon op bv. 3rd generatie CPU's geïnstalleerd kan worden?
Computer specs
Zou je denken, ja? Dus de installer houdt het ook niet tegen als je hardware te oud is? Dat zou zou mooi zijn natuurlijk. Wel gek, want je leest her en der ook dat het weer sneller is dan 10, dus waarom dan zo hoog insteken qua hardware.afterburn schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:06:
[...]
Omdat het gewoon een arbitraire beperking is. Zolang er Atom cpus op de goedgekeurde lijst staan is er geen desktop cpu van de afgelopen 10 jaar die niet krachtig genoeg is om W11 te kunnen draaien.
Heb inderdaad op meerdere plekken 28 juni zien staan. https://www.ign.com/artic...e-date-price-announcement Zowel week van 28 juni als vanaf 28 juni. Afwachten wat het wordt.dutchnltweaker schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:00:
Kwam vandaag nu die developer build uit van windows 11?
Dat het arbitrair is wil nog niet zeggen dat ze het niet kunnen blokkeren helaas.pennywiser schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:13:
[...]
Zou je denken, ja? Dus de installer houdt het ook niet tegen als je hardware te oud is? Dat zou zou mooi zijn natuurlijk. Wel gek, want je leest her en der ook dat het weer sneller is dan 10, dus waarom dan zo hoog insteken qua hardware.
Mogelijk is er een hele goede reden voor, maar voorlopig hebben ze die nog niet gecommuniceerd dat ik weet.
Computer specs
Maar wat ik dus hier zie in dit topic is dat de reeds gelekte Win 11 build wel gewoon geïnstalleerd kan worden op oudere hardware.afterburn schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:58:
[...]
Dat het arbitrair is wil nog niet zeggen dat ze het niet kunnen blokkeren helaas.
Mogelijk is er een hele goede reden voor, maar voorlopig hebben ze die nog niet gecommuniceerd dat ik weet.
Waarom zou je nu nog de gelekte build willen installeren, als de officiele build deze week beschikbaar komt. Je weet natuurlijk maar nooit of er iets in die gelekte build is gestopt wat je liever niet op je machine wilt hebben (in een VM kan het dan weer minder kwaad natuurlijk, als je hem even wilt bekijken).pennywiser schreef op Monday 28 June 2021 @ 14:22:
[...]
Maar wat ik dus hier zie in dit topic is dat de reeds gelekte Win 11 build wel gewoon geïnstalleerd kan worden op oudere hardware.
Dat wil ik ook helemaal niet, ik wacht wel, maar het kan kennelijk wel. Ondanks de hardware eisen. Mijn vraag is dan, zijn er geen hardware vereisten geweest tijdens de installatie? Want zo te lezen was dit op oudere hardware. Dat kan betekenen dat Win 11 gewoon voor iedereen te installeren is uiteindelijk oude of nieuwe hardware.TheVMaster schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:25:
[...]
Waarom zou je nu nog de gelekte build willen installeren, als de officiele build deze week beschikbaar komt. Je weet natuurlijk maar nooit of er iets in die gelekte build is gestopt wat je liever niet op je machine wilt hebben (in een VM kan het dan weer minder kwaad natuurlijk, als je hem even wilt bekijken).
[ Voor 6% gewijzigd door pennywiser op 28-06-2021 14:28 ]
Volgens mij is de build die gelekt is gewoon een heel oude build. Kan ook zijn dat de Insider Previews die beperkingen nog niet hebben ingebakken natuurlijk.pennywiser schreef op Monday 28 June 2021 @ 14:27:
[...]
Dat wil ik ook helemaal niet, ik wacht wel, maar het kan kennelijk wel. Ondanks de hardware eisen. Mijn vraag is dan, zijn er geen hardware vereisten geweest tijdens de installatie? Want zo te lezen was dit op oudere hardware. Dat kan betekenen dat Win 11 gewoon voor iedereen te installeren is uiteindelijk oude of nieuwe hardware.
True. Je maakt het alleen maar spannenderTheVMaster schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:30:
[...]
Volgens mij is de build die gelekt is gewoon een heel oude build. Kan ook zijn dat de Insider Previews die beperkingen nog niet hebben ingebakken natuurlijk.
Ach, zolang hoeven we niet meer te wachten verwacht ik.pennywiser schreef op Monday 28 June 2021 @ 14:32:
[...]
True. Je maakt het alleen maar spannenderheheh.. Afwachten dan maar.
Denk het eigenlijk niet, de gelekte build heeft nummer 21996, en Microsoft medewerkers laten wel eens screenshots zien van een 22000 build.TheVMaster schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:30:
[...]
Volgens mij is de build die gelekt is gewoon een heel oude build.
https://www.reddit.com/r/...s_of_windows_11_censored/
Wel geinig, hier draait hij op een 7 serie van intel:
Wel geinig, hier draait hij op een 7 serie van intel:

De huidige builds kijken niet naar processorspecificaties behalve oeroude instructiesets die ook voor Windows 8 benodigd waren.
En toch laten de recentelijk gelekte screenshots (door een MS developer) zaken zien die niet in die gelekte build zitten. Al zal hij (gezien het kleine verschil in build nummers) niet veel afwijken.Viscerous schreef op Monday 28 June 2021 @ 15:01:
[...]
Denk het eigenlijk niet, de gelekte build heeft nummer 21996, en Microsoft medewerkers laten wel eens screenshots zien van een 22000 build.
Duik even de bios in van je moederbord en zet daar fTPM aan. Dan heb je TPM 2.0 geactiveerd. Staat onder Peripherals.Rocketman schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:50:
Ik heb een Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming met een AMD Ryzen 5 2600X. Is volgens de app niet geschikt voor Windows 11 i.v.m. de afwezigheid van de TPM 2.0 chip. Het moederbord heeft wel een TPM connector aan boord, kan ik eventueel upgraden om toch Windows 11 te installeren?
Ik denk dat er veel computers gedumpt gaan worden, alleen omdat de TPM chip of de TPM in de CPU zelf uit staat.
[ Voor 10% gewijzigd door Marc H op 28-06-2021 16:36 ]
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Er zit geen chip op de TPM header dus tpm.msc geeft aan dat er geen TPM is. Ik vroeg me af of een recente TPM chip zal gaan werken op een moederbord van 11 jaar out.technorabilia schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:33:
@EricJH
Je kunt eventueel de tpm versie checken door tpm.msc uit te voeren.
Misschien dat Windows 11 het zetje gaat geven om een nieuw moederbord aan te schaffen..
Die hoef je niet te upgraden daar je de TPM chip in de processor kan activeren in de bios.Rocketman schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:50:
Dat heb ik net met mijn 3700X ook gedaan en is geschikt.
Zeer nieuwsgierig - hier aan het installeren - vooral benieuwd naar hoe stabiel hij zal draaien; insider previews zijn leuk, maar als je sommige dingen niet meer kan, revert ik al snel weer terug naar de stabiele release..
Zo f*nking jaloers haha dat ik niet mee kan doen met mijn 7700Goldenpants0291 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:03:
Downloading as we speak. Ik kan mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen.
[Afbeelding]
Cloud ☁️
Volgens mij kan je de preview wel degelijk installeren? Volgens mij zitten de echte restricties enkel op de final build?HKLM_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:12:
[...]
Zo f*nking jaloers haha dat ik niet mee kan doen met mijn 7700
HKLM_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:12:
[...]
Het zal Microsoft niet zijn of dit is via registry te omzijlen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsSelfHost\UI\Selection" (without quotes)
Now change the "UIBranch" key to "Dev", "ContentType" key to "Mainline" and "Ring" key to "External"
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsSelfHost\Applicability" (without quotes)
Here change "BranchName" key to "Dev", "ContentType" key to "Mainline" and "Ring" key to "External"
Registry editor sluiten en herstartten...
[ Voor 5% gewijzigd door Quiksilver op 28-06-2021 19:19 . Reden: typo's ]
Why not? Hier een oud AMD laptopje en kan hem ook updaten naar build 22000.51HKLM_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:12:
[...]
Omdat de huidige builds nog geen final kernel hebben, nog niet af zijn en dus nog gebouwd zijn op een basis die gebasseerd is op Windows 10. Vermoedelijk komen de beperkingen pas helemaal op het einde van het dev proces naar boven.pennywiser schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:59:
Als het klopt dat MS bepaalde hardwarematige versnellingen wenst te benutten en niet langer softwarematige workarounds wenst te gebruiken voor CPUs die het niet ondersteunen dan zal het gewoon een harde eis zijn. Dan kan je wel gaan proberen om een hybride systeem te bouwen met een kernel uit Win10, maar hoe betrouwbaar ben je dan bezig, hoe future proof? Dan kan je mijn inziens beter op Win10 blijven tot einde support.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Dit zijn jouw vermoedens of heb je dit ergens gelezen?Blokker_1999 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:29:
[...]
Omdat de huidige builds nog geen final kernel hebben, nog niet af zijn en dus nog gebouwd zijn op een basis die gebasseerd is op Windows 10. Vermoedelijk komen de beperkingen pas helemaal op het einde van het dev proces naar boven.
Tenzij jij gelooft dat MS op een moment dat ze nog met publieke Insider Previews moeten beginnen al een finale kernel klaar hebben.pennywiser schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:31:
[...]
Dit zijn jouw vermoedens of heb je dit ergens gelezen?
MS heeft zelf aangegeven dat tijdens de IP fase er oudere CPUs gebruikt zullen kunnen worden dan wat de finale versie zal ondersteunen. Dit geeft aan dat er een verschil in build eigenschappen zal zitten tussen de testversies en de final builds.
Dat zijn toch gewoon de instellingen voor de insider builds waar iedereen zich voor kan inschrijven? Waarom zou je dat via het register doen?Quiksilver schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:17:
[...]
![]()
Het zal Microsoft niet zijn of dit is via registry te omzijlen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsSelfHost\UI\Selection" (without quotes)
Now change the "UIBranch" key to "Dev", "ContentType" key to "Mainline" and "Ring" key to "External"
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsSelfHost\Applicability" (without quotes)
Here change "BranchName" key to "Dev", "ContentType" key to "Mainline" and "Ring" key to "External"
Registry editor sluiten en herstartten...
Ik word hier niet veel wijzer van. Waar heeft Microsoft dit aangegeven?Blokker_1999 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:35:
[...]
Tenzij jij gelooft dat MS op een moment dat ze nog met publieke Insider Previews moeten beginnen al een finale kernel klaar hebben.
MS heeft zelf aangegeven dat tijdens de IP fase er oudere CPUs gebruikt zullen kunnen worden dan wat de finale versie zal ondersteunen. Dit geeft aan dat er een verschil in build eigenschappen zal zitten tussen de testversies en de final builds.
Blijkbaar heeft Microsoft alle legacy hardware machines terug gezet naar een "andere ring", en heeft de settings greyed out voor de dev ring.Blokker_1999 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:37:
[...]
Dat zijn toch gewoon de instellingen voor de insider builds waar iedereen zich voor kan inschrijven? Waarom zou je dat via het register doen?
met deze Reg aanpassing plaats je je "oudere" PC /laptop terug in de dev ring.
[ Voor 7% gewijzigd door Quiksilver op 28-06-2021 19:49 . Reden: beter leesbaar gemaakt. ]
Komt/is deze insiders build ook beschikbaar als ISO of is deze alleen via een update te downloaden?
Ik ben ook wel benieuwd of deze zonder problemen in Hyper-V te installeren is aangezien daar Secure Boot en TPM 2 worden geemuleerd.
Ik ben ook wel benieuwd of deze zonder problemen in Hyper-V te installeren is aangezien daar Secure Boot en TPM 2 worden geemuleerd.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik verwacht dat ze hier komen te staan: https://www.microsoft.com...rpreviewiso?wa=wsignin1.0 De pagina spreekt al over Win 11 maar ze zijn er nog niet.technorabilia schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:55:
Komt/is deze insiders build ook beschikbaar als ISO of is deze alleen via een update te downloaden?
Hier trouwens de blog van microsoft: Announcing the first Insider Preview for Windows 11
[ Voor 16% gewijzigd door HKLM_ op 28-06-2021 20:13 ]
Cloud ☁️
Op https://uupdump.net/ kan je een ISO maken, het maakt gebruik van de Microsoft servers om de nodige bestanden te downloaden en de tool maakt er dan een ISO van.
Hoe werkt dat dan ik krijg deze error:JaronStrypsteen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:14:
Op https://uupdump.net/ kan je een ISO maken, het maakt gebruik van de Microsoft servers om de nodige bestanden te downloaden en de tool maakt er dan een ISO van.
:fill(white):strip_exif()/f/image/OE2AePetQr6TsQT8SWHc2zpM.png?f=user_large)
Cloud ☁️
Op de homepage staat er "Windows 11 Insider Preview 10.0.22000.51 (co_release) amd64", daar klik je op.HKLM_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:18:
[...]
Hoe werkt dat dan ik krijg deze error:[Afbeelding]
Dan kies je de taal en volg je de verdere stappen. Ik heb het nog niet geprobeerd met Windows 11, maar ik weet dat je hiermee Insider builds ISO's kan aanmaken
Ja en dan krijg ik deze errorJaronStrypsteen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:21:
[...]
Op de homepage staat er "Windows 11 Insider Preview 10.0.22000.51 (co_release) amd64", daar klik je op.
Dan kies je de taal en volg je de verdere stappen. Ik heb het nog niet geprobeerd met Windows 11, maar ik weet dat je hiermee Insider builds ISO's kan aanmaken
Edit: hij doet het al
[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 28-06-2021 20:25 ]
Cloud ☁️
Raar, bij mij is hij nu bezig met een ISO te maken. De website ging voor mij.
Ik zal hem anders eens testen en PM'en als hij in orde is.
Blijkbaar werkt enkel de Windows 11 Home via UUPDUMP, de script moet waarschijnlijk aangepast worden voor Windows 11.HKLM_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:22:
[...]
Ja en dan krijg ik deze error![]()
Edit: hij doet het al
Ik krijg inderdaad netwerk connect issues met de rest, kijk morgen wel weerJaronStrypsteen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:30:
[...]
Blijkbaar werkt enkel de Windows 11 Home via UUPDUMP, de script moet waarschijnlijk aangepast worden voor Windows 11.
Cloud ☁️
Ik heb Pro geselecteerd, deze is nu aan het downloaden. De rest uitgezet.JaronStrypsteen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:30:
[...]
Blijkbaar werkt enkel de Windows 11 Home via UUPDUMP, de script moet waarschijnlijk aangepast worden voor Windows 11.
Overigens heb ik geen idee of dit hier mag of niet.
Zo te zien trekt die de files bij Microsoft vandaan maar Tweakers al het wel een grijs gebied vinden denk ikpennywiser schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:33:
[...]
Ik heb Pro geselecteerd, deze is nu aan het downloaden. De rest uitgezet.

Cloud ☁️
Pro heb ik ook geselecteerd maar bij de install staat er geen Pro optie, enkel Home.pennywiser schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:33:
[...]
Ik heb Pro geselecteerd, deze is nu aan het downloaden. De rest uitgezet.
Nja dat zou moeten mogen, is kennelijk publiekelijk beschikbaar.HKLM_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:34:
[...]
Zo te zien trekt die de files bij Microsoft vandaan maar Tweakers al het wel een grijs gebied vinden denk ik
Hij maakt nu een ISOFOLDER, deze contents kunnen volgens mij zo op een stick. Straks eens installeren op een lege ssd, huidige ssd met os erop even aan de kant leggen.
He dat is gek, ik zag de cmd logs voorbij vliegen en deze is met een Pro bezig nu.JaronStrypsteen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:35:
[...]
Pro heb ik ook geselecteerd maar bij de install staat er geen Pro optie, enkel Home.
Windows 11 Home werkt wel. Is trouwens met Virtualbox geïnstalleerd en alles ging zonder problemen.pennywiser schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:38:
[...]
He dat is gek, ik zag de cmd logs voorbij vliegen en deze is met een Pro bezig nu.
Nu kijken om het naar Pro om te zetten op één of andere manier.

Is er al ergens een source wanneer de preview voor de Beta channel beschikbaar is? Ik lees wat tegenstrijdige info. Gaande van "in een paar dagen" tot "pas bij RTM readiness".
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Ik heb DEV channel geselecteerd, de 2e genomen tijd 2021-06-28 17:01:40 UTC, Engels gekozen, en toen alles uit behalve Pro, daarna Download and Convert to ISO en create download package. In dat package zit een CMD file. Deze pikt geen spaties in bovenliggende foldernamen, en moet op de plek blijven in zijn eigen folder ivm dependencies. Deze runnen evt. als admin. Dan komt er een ISOFOLDER met de files voor op USB stick. Tenminste dat laatste denk ik aan de contents te zien, nog niet getest.JaronStrypsteen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:42:
[...]
Windows 11 Home werkt wel. Is trouwens met Virtualbox geïnstalleerd en alles ging zonder problemen.
Nu kijken om het naar Pro om te zetten op één of andere manier.
[Afbeelding]
Deze heb ik geselecteerd:
code:
1
| Windows 11 Insider Preview 10.0.22000.51 (co_release) amd64 x64 2021-06-28 17:01:40 UTC e012464d-2c1e-4c36-9051-caa99ff6f213 |
[ Voor 9% gewijzigd door pennywiser op 28-06-2021 20:59 ]
In de bios van m'n Asrock moederboard heb ik secure boot en Intel platform Trust Technology aangezet en regedit aangepast. Windows update ziet de windows 11 build. Maar bij 8% krijg ik de melding "De pc moet beveiligd opstarten ondersteunen". De melding die ik eerst kreeg, dat TPM 2.0 ontbreekt, is na aanpassingen in de bios wel weg. Echter als ik in de instellingen duik lijkt TPM nog niet helemaal lekker te werken. Weten jullie wat ik hiermee aan moet?
:strip_exif()/f/image/YAufkgfMcQ1gVj7pkTu6e5dH.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door MarcelP102 op 28-06-2021 21:13 ]
Hier ook stuk idd.Goldenpants0291 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:14:
[Afbeelding]
Ik ben wel gecharmeerd van de nieuwe look. Voor alsnog lijkt alles gewoon te werken. Ik kan alleen geen programma's aan het start menu toevoegen. Heb alleen ik dat?
Het heeft gewerkt bij mij, nu probeer ik het opnieuw en het lukt niet meer.Goldenpants0291 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:14:
[Afbeelding]
Ik ben wel gecharmeerd van de nieuwe look. Voor alsnog lijkt alles gewoon te werken. Ik kan alleen geen programma's aan het start menu toevoegen. Heb alleen ik dat?
Mooi dat Microsoft in hun blog aangeeft intenties te hebben om de Intel 7gen series en de AMD 1000 series toe te voegen aan de supported list voor dev en beta build van win 11
er is weer hoop

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 28-06-2021 21:10 ]
Cloud ☁️
Welken idioot heeft bij microsoft beslist dat het een goed idee is om de taskbar niet meer verplaatsbaar te maken? Bijna 6000 pixels ruimte horizontaal op mijn schermen en ik moet verplicht de beperkte verticale ruimte opofferen?
Correctie, Microsoft heeft het over de generatie/CPU-family-lijst voor als Windows 11 daadwerkelijk uit komt. Dat was vastgesteld als Intel generatie 8 en nieuwer maar ze zeggen dat ze er voor open staan om ook 7 uiteindelijk toe te laten als de data uit de Insider Builds er goed uit ziet.HKLM_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:10:
Mooi dat Microsoft in hun blog aangeeft intenties te hebben om de Intel 7gen series en de AMD 1000 series toe te voegen aan de supported list voor dev en beta build van win 11er is weer hoop
Praktisch iedereen kan de Insider Builds gewoon zelf uitproberen:
Aldus Microsoft in de voorgenoemde blogpost.We’ve set the bar for previewing in our Windows Insider Program to match the minimum system requirements for Windows 11, with the exception for TPM 2.0 and CPU family/model.
Apart, ik blijf errors krijgen. Zowel voor Pro als Home.JaronStrypsteen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:30:
[...]
Access to tlu.dl.delivery.mp.microsoft.com was denied
code:
1
2
3
| 06/28 21:15:12 [ERROR] CUID#8 - Download aborted. URI=http://tlu.dl.delivery.mp.microsoft.com/filestreamingservice/files/2ccb9fb0-8bc0-4f54-973b-ea083a0e89da?P1=1624906698&P2=404&P3=2&P4=YFN5SXNc8GXeyFIGlIOjAZLF67Icaf3OPBfOeJO54bwhLxG%2ft8%2bOgJ47msEOSZQRHVU114HOugaq98xSoO%2f9bQ%3d%3d Exception: [AbstractCommand.cc:351] errorCode=22 URI=http://tlu.dl.delivery.mp.microsoft.com/filestreamingservice/files/2ccb9fb0-8bc0-4f54-973b-ea083a0e89da?P1=1624906698&P2=404&P3=2&P4=YFN5SXNc8GXeyFIGlIOjAZLF67Icaf3OPBfOeJO54bwhLxG%2ft8%2bOgJ47msEOSZQRHVU114HOugaq98xSoO%2f9bQ%3d%3d -> [HttpSkipResponseCommand.cc:240] errorCode=22 The response status is not successful. status=403 |
👉🏻 Blog 👈🏻
Iedereen kan ze proberen inderdaad maar in welk vakje komt de 7 serie? Groen,oranje,rood dat maakt best een verschil als je de teksten eronder leest, ik ga niet de rode lijn zitten dat is te veel gedoeViscerous schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:17:
[...]
Correctie, Microsoft heeft het over de generatie/CPU-family-lijst voor als Windows 11 daadwerkelijk uit komt. Dat was vastgesteld als Intel generatie 8 en nieuwer maar ze zeggen dat ze er voor open staan om ook 7 uiteindelijk toe te laten als de data uit de Insider Builds er goed uit ziet.
Praktisch iedereen kan de Insider Builds gewoon zelf uitproberen:
[...]
Aldus Microsoft in de voorgenoemde blogpost.
/f/image/Gn3huqxQKENRzM89ZkUS7mf4.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door HKLM_ op 28-06-2021 21:24 ]
Cloud ☁️
Leuk en aardig allemaal, het is gewoon schandelijk om zoveel CPU's uit te gaan sluiten, die het ook met gemak aan zouden moeten kunnen (zoals de 6,5 en 4gens).HKLM_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:10:
Mooi dat Microsoft in hun blog aangeeft intenties te hebben om de Intel 7gen series en de AMD 1000 series toe te voegen aan de supported list voor dev en beta build van win 11er is weer hoop
2025Blokker_1999 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:29:
[...]
Omdat de huidige builds nog geen final kernel hebben, nog niet af zijn en dus nog gebouwd zijn op een basis die gebasseerd is op Windows 10. Vermoedelijk komen de beperkingen pas helemaal op het einde van het dev proces naar boven.
Als het klopt dat MS bepaalde hardwarematige versnellingen wenst te benutten en niet langer softwarematige workarounds wenst te gebruiken voor CPUs die het niet ondersteunen dan zal het gewoon een harde eis zijn. Dan kan je wel gaan proberen om een hybride systeem te bouwen met een kernel uit Win10, maar hoe betrouwbaar ben je dan bezig, hoe future proof? Dan kan je mijn inziens beter op Win10 blijven tot einde support.
Dan is mijn huidige laptop 8 jaar oud.
Terwijl mijn oude laptop dan 15 jaar oud is en absoluut 2025 gaat halen met gemak. Ik zie niet in dat de soepel draaiende Win10 komende jaren plots gaat omvallen op die oude laptops (Dell m4600 met i7 processor)
Punt is dat de afvalberg wereldwijd een hoop rommel bij gaat krijgen komende jaren. Zonde.
Dit heeft vooral betrekking tot gebruikers die al op één van de Insider kanalen zaten. Het komt er eigenlijk op neer dat als je niet voldoet aan de minimumeisen eruit geknikkerd wordt aan het einde van de testperiode.HKLM_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:23:
[...]
Iedereen kan ze proberen inderdaad maar in welk vakje komt de 7 serie? Groen,oranje,rood dat maakt best een verschil als je de teksten eronder leest, ik ga niet de rode lijn zitten dat is te veel gedoeeigenlijk moet je alleen groen willen.
[Afbeelding]
Ik moet overigens wel zeggen dat de interne logica momenteel zo werkt dat die CPU-lijst niet deel uitmaakt van de minimumeisen, dus alleen TPM 2.0 en Secureboot. Binnen Windows 10 krijg je dan namelijk een andere melding en val je onder oranje op jouw lijst zeg maar. Of dit nog verandert weet ik niet, maar ik ga er persoonlijk voorlopig uit van niet.
Voorbeeld: Minimumeisen vs. "gewone" Eisen
Hij staat hier gewoon vrolijk te downloaden op een test systeempje wat eigenlijk net niet aan de eisen zou voldoen (basis laptop van net iets meer dan 2 jaar oud met AMD A9-9425, scherm knippert af en toe sinds een valpartij). Geen registry hacks of iets hoeven doen.
Ben benieuwd of met het uitbreiden van de lijsten de recentere APU's zoals die 9425 ook worden opgenomen. Ik bedoel zo oud is die CPU ook weer niet.
Edit:
Overigens kwam er op mijn main laptop (die dus niet in het insider programma zit) net ook al een melding over Windows 11 voorbij. Deze kon je uitvouwen en bij klikken op meer lezen ging je enkel naar de website toe (https://www.microsoft.com...sv_cons_win_awr_LearnMore).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jgqunTYryZBBFezm4g7O2agF.jpg?f=user_large)
Blijkbaar wil MS nu al algemene gebruikers over Win11 informeren - ook al zijn we nog niet klaar met de CPU lijst.
Ben benieuwd of met het uitbreiden van de lijsten de recentere APU's zoals die 9425 ook worden opgenomen. Ik bedoel zo oud is die CPU ook weer niet.
![]() | ![]() |
Edit:
Overigens kwam er op mijn main laptop (die dus niet in het insider programma zit) net ook al een melding over Windows 11 voorbij. Deze kon je uitvouwen en bij klikken op meer lezen ging je enkel naar de website toe (https://www.microsoft.com...sv_cons_win_awr_LearnMore).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jgqunTYryZBBFezm4g7O2agF.jpg?f=user_large)
Blijkbaar wil MS nu al algemene gebruikers over Win11 informeren - ook al zijn we nog niet klaar met de CPU lijst.
[ Voor 21% gewijzigd door arjan1995 op 28-06-2021 21:51 . Reden: Windows 11 algemene melding toegevoegd ]
Ik sta ook wel te popelen om de preview te installeren. Heeft al iemand geprobeerd of games goed draaien i.c.m. DirectX12?
Ben met name geïnteresseerd of World of Warcraft soepel loopt.
Ben met name geïnteresseerd of World of Warcraft soepel loopt.
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Ik weet niet of ik mijn vraag hier al kan stellen, maar probeer het toch maar.
Ik heb een Chuwi HeroBook Pro+ 13.3. Prima licht gewicht laptopje. In de tool WhyNotWin11 staan alle seinen op groen, zoals TPM2.0, UEFI, 8GB, 128GB, 4 cores, etc, etc., maar de CPU comptability laat een gele melding zien, omdat deze niet voorkomt in de lijst, want deze is een Intel Celeron J3455. Inderdaad, is op zich geen snelheidsmonster, maar deze meet wel de minimum specs. Echter, alleen komt de J3455 niet voor in Microsoft's lijst met supporte CPU's. Zou deze lijst een voorlopige lijst zijn en dus aan verandering onderhevig?
NB Ik draai nu Win10 20H2 en ook bij de supporte CPU's voor deze versie komt de J3455 niet voor en ook niet bij 2004 en ook niet bij 1909 en ook niet bij.......
Ik heb een Chuwi HeroBook Pro+ 13.3. Prima licht gewicht laptopje. In de tool WhyNotWin11 staan alle seinen op groen, zoals TPM2.0, UEFI, 8GB, 128GB, 4 cores, etc, etc., maar de CPU comptability laat een gele melding zien, omdat deze niet voorkomt in de lijst, want deze is een Intel Celeron J3455. Inderdaad, is op zich geen snelheidsmonster, maar deze meet wel de minimum specs. Echter, alleen komt de J3455 niet voor in Microsoft's lijst met supporte CPU's. Zou deze lijst een voorlopige lijst zijn en dus aan verandering onderhevig?
NB Ik draai nu Win10 20H2 en ook bij de supporte CPU's voor deze versie komt de J3455 niet voor en ook niet bij 2004 en ook niet bij 1909 en ook niet bij.......
Voorlopig wordt hier nog niet strikt op gecontroleerd, zoals @Viscerous en ik hierboven al hadden ontdekt.RicoK schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:56:
Ik weet niet of ik mijn vraag hier al kan stellen, maar probeer het toch maar.
Wat er bij de definitieve versie verplicht is, dat weet nog niemand. Maar het feit dat er nu dus 2 verschillende meldingen voor insiders zijn, geeft hoop dat met de cpu lijst toch iets minder strikt wordt omgegaan.
Bedankt voor je reactie. Omdat mijn J3455 ook niet als compatibel wordt gezien met de huidige Win10 versies zal het hopelijk wel niet zo'n vaart lopen.
Ik heb alleen een connector en geen tpm chip, dus aanzetten is geen optie. Mijn vraag is, kan ik zo'n losse tpm 2.0 chip in die connector steken en gaat het dan werken?Marc H schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:33:
[...]
Duik even de bios in van je moederbord en zet daar fTPM aan. Dan heb je TPM 2.0 geactiveerd. Staat onder Peripherals.
Ik denk dat er veel computers gedumpt gaan worden, alleen omdat de TPM chip of de TPM in de CPU zelf uit staat.
Ja dat kan! Heb ik dit weekend gedaan bij een gigabyte mobo. Welk merk heb je? + chipset serie.Rocketman schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:16:
[...]
Ik heb alleen een connector en geen tpm chip, dus aanzetten is geen optie. Mijn vraag is, kan ik zo'n losse tpm 2.0 chip in die connector steken en gaat het dan werken?
Cloud ☁️
Zojuist de insider preview op men systeem proberen te installeren, na de reboot werd uit het niets men bios compleet gereset en na het corrigeren van alle settings diverse freezes gehad waarna hij terug is gegaan naar w10 install
System Specs:
AMD Ryzen 9 3900X
TirdentZ 32GB 3600Mhz
Gigabyte X570 Aorus Master
Samsung 980 Pro 500GB (Bootdrive)
RTX 2080 Super
Iemand anders ook dit soort problemen?
System Specs:
AMD Ryzen 9 3900X
TirdentZ 32GB 3600Mhz
Gigabyte X570 Aorus Master
Samsung 980 Pro 500GB (Bootdrive)
RTX 2080 Super
Iemand anders ook dit soort problemen?
[ Voor 6% gewijzigd door DeadDevil6210 op 28-06-2021 22:24 ]
Uiteindelijk kwam er een ISO file uitrollen met de naam 22000.51.210617-2050.CO_RELEASE_SVC_PROD2_CLIENTPRO_OEMRET_X64FRE_NL-NL.ISO.pennywiser schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:50:
[...]
Ik heb DEV channel geselecteerd, de 2e genomen tijd 2021-06-28 17:01:40 UTC, Engels gekozen, en toen alles uit behalve Pro, daarna Download and Convert to ISO en create download package. In dat package zit een CMD file. Deze pikt geen spaties in bovenliggende foldernamen, en moet op de plek blijven in zijn eigen folder ivm dependencies. Deze runnen evt. als admin. Dan komt er een ISOFOLDER met de files voor op USB stick. Tenminste dat laatste denk ik aan de contents te zien, nog niet getest.
Deze heb ik geselecteerd:code:
1 Windows 11 Insider Preview 10.0.22000.51 (co_release) amd64 x64 2021-06-28 17:01:40 UTC e012464d-2c1e-4c36-9051-caa99ff6f213
En een Offline account is met deze Pro versie gewoon mogelijk, internet aangesloten.
[ Voor 4% gewijzigd door pennywiser op 28-06-2021 22:25 ]
Ik heb een Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming v1.0. Waar heb jij die chip gekocht?HKLM_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:17:
[...]
Ja dat kan! Heb ik dit weekend gedaan bij een gigabyte mobo. Welk merk heb je? + chipset serie.
Top, bedankt voor de tips!pennywiser schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:24:
[...]
Uiteindelijk kwam er een ISO file uitrollen met de naam 22000.51.210617-2050.CO_RELEASE_SVC_PROD2_CLIENTPRO_OEMRET_X64FRE_NL-NL.ISO.
En een Offline account is met deze Pro versie gewoon mogelijk, internet aangesloten.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Je hebt AM4 toch? Dan moet je deze denk hebben https://www.gigabyte.com/nl/Motherboard/GC-TPM20#ovRocketman schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:30:
[...]
Ik heb een Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming v1.0. Waar heb jij die chip gekocht?
Ik had hem bij alternate vandaan maar nu is die niet meer leverbaar. In de PW stonden 4 shops ofzo maar die zijn nu weg ☹️
https://www.alternate.nl/...M2-0/html/product/1291543
[ Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 28-06-2021 22:35 ]
Cloud ☁️
Ja AM4, ik zal eens rondneuzen. Bedankt.HKLM_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:35:
[...]
Je hebt AM4 toch? Dan moet je deze denk hebben https://www.gigabyte.com/nl/Motherboard/GC-TPM20#ov
Ik had hem bij alternate vandaan maar nu is die niet meer leverbaar. In de PW stonden 4 shops ofzo maar die zijn nu weg ☹️
https://www.alternate.nl/...M2-0/html/product/1291543
Hier nu ook geinstalleerd, werkt als een zonnetje op de Legion 5 Pro (maar dat is ook verwacht). Het voelt allemaal snappier aan dan Win10, maar dat kan ook komen doordat het nog 'vers' is. Het "instellingen" menu lijkt wat logischer geordent, maar vereist wel wat aanpassing. Ook heb ik de indruk dat nog nooit zoveel schermen aangepakt zijn bij een nieuwe update. Ben nog een paar oude tegengekomen (uit win7 configuratiescherm), maar ze zijn goed op weg. Mooi hoe ze het core-menu (met minder opties) 'uitgeklapbaar' hebben gemaakt t.o.v. alle opties.
Meeste wennen voor mij: start -> shutdown, is echt een andere beweging / vereist veel muisbeweging (eerst naar links, dan naar rechts) en aanpassing merk ik t.o.v. m'n ingewerkte geheugen
. Je kan ook shutdown doen door rechtermuisknop op 't windows-logo te drukken, maar dat is dan dus ook even wennen. Scheelt wel weer muisbewegingen.
Meeste wennen voor mij: start -> shutdown, is echt een andere beweging / vereist veel muisbeweging (eerst naar links, dan naar rechts) en aanpassing merk ik t.o.v. m'n ingewerkte geheugen
Intel NUC met
CPU: Intel(R) Core(TM) i5-10210U CPU @ 1.60GHz
Memory: 32,0 GB / Speed: 2133 MHz
Disk 0 (X:): Samsung SSD 850 PRO 2TB / Capacity: 1,9 TB
Disk 2 (C: Y:): INTEL HBRPEKNX0203A / Capacity: 954 GB
GPU 0: Intel(R) UHD Graphics / DirectX version: 12 (FL 12.1)
Draait als een zonnetje.
CPU: Intel(R) Core(TM) i5-10210U CPU @ 1.60GHz
Memory: 32,0 GB / Speed: 2133 MHz
Disk 0 (X:): Samsung SSD 850 PRO 2TB / Capacity: 1,9 TB
Disk 2 (C: Y:): INTEL HBRPEKNX0203A / Capacity: 954 GB
GPU 0: Intel(R) UHD Graphics / DirectX version: 12 (FL 12.1)
Draait als een zonnetje.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
fTPM zit in je processor. Het is een TPM module in de cpu. Je hoeft niets te kopen. Alleen even in de Bios activeren is voldoende.Rocketman schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:16:
[...]
Ik heb alleen een connector en geen tpm chip, dus aanzetten is geen optie. Mijn vraag is, kan ik zo'n losse tpm 2.0 chip in die connector steken en gaat het dan werken?
Activeer fTPM en draai daarna de test app, die zal aangegeven dat TPM aanwezig is.
[ Voor 3% gewijzigd door Marc H op 28-06-2021 23:43 ]
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Mmm, ik loop tegen een issue aan dat mijn downloadsnelheid in Win11 via de ethernet aansluitingen niet hoger komt dan 155Mbps en upload 400Mbps.Via Wifi gewoon volle snelheid (500/500). Misschien een kabel issue, maar kan ik niet direct testen nu.
Toevallig meerdere last van?
Toevallig meerdere last van?
Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.
Downloads
• Windows 11 ISO
• Windows Insider Preview ISO.
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.
Downloads
• Windows 11 ISO
• Windows Insider Preview ISO.