Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:33

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Zijn er mensen die het ook niet voor elkaar krijgen om op meerdere schermen de taakbalk werkend te krijgen?

Als ik hem aanzet krijg ik wel een balk te zien, maar er komen geen icoontjes of dergelijke op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SM1lxNYiTU7f4yusmUog1N-cfPM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/akie2lMLnC0LMX9PgXr3z0lR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-05 13:29
xven0mxz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 00:27:
Zijn er mensen die het ook niet voor elkaar krijgen om op meerdere schermen de taakbalk werkend te krijgen?

Als ik hem aanzet krijg ik wel een balk te zien, maar er komen geen icoontjes of dergelijke op.

[Afbeelding]
staat in de known issues. Wordt gefixed in een volgende build

Ryzen 7 9800x3D / 4080 SUPER / 64 GB G.Skill DDR5-6000 / ASUS Rog Strix 650E-F Gaming Wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:33

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

zwammen schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 00:28:
[...]

staat in de known issues. Wordt gefixed in een volgende build
Goed om te weten, ik kan de officiële know issues pagina van Windows 11 niet vinden. Is deze er überhaupt of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-05 13:29
xven0mxz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 00:30:
[...]

Goed om te weten, ik kan de officiële know issues pagina van Windows 11 niet vinden. Is deze er überhaupt of?
https://blogs.windows.com...r-preview-for-windows-11/

onderaan de pagina

Ryzen 7 9800x3D / 4080 SUPER / 64 GB G.Skill DDR5-6000 / ASUS Rog Strix 650E-F Gaming Wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:40
Als straks Windows 11 uitkomt, ben ik dan praktisch verplicht om van 10 naar 11 te gaan?
Ik heb eigenlijk weinig zin in 11 en vind 10 prima voor wat het is.

Aangezien ik relatief weinig spectaculairs doe met mijn desktop (audio)workstation is 11 totaal niet van toepassing voor mij namelijk. Althans, voor de komende tijd.

edit:

Kan ik Windows 10 blijven gebruiken?
Ja. Je hoeft niet te upgraden naar Windows 11. We blijven Windows 10 tot 14 oktober 2025 ondersteunen.

Excuus, hier overheen gelezen. Maar hoe werkt dit precies? Ik krijg nu ook gewoon de automatische updates erdoorheen gedrukt namelijk :/

[ Voor 32% gewijzigd door kaos001 op 29-06-2021 09:18 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
JaronStrypsteen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:14:
Op https://uupdump.net/ kan je een ISO maken, het maakt gebruik van de Microsoft servers om de nodige bestanden te downloaden en de tool maakt er dan een ISO van.
Werkt top. ISO gemaakt, deze gemount in Windows 10, setup.exe en installeren maar.

Ziet er gelikt uit en werkt lekker vlot. Verkenner is wel even wennen met de cut, copy en paste icoontjes ipv in het menu als tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:18
Hier nu op een oud amd laptopje draaien en VM, Op de VM draait W11 lekker maar op het oude AMD laptopje is het nog meer laggy dan W10. Erg raar, de eerste W10 versie op het oude laptopje draaide als een tierelier. Maar de laatste versies zijn ook alleen maar meer lag gaan vertonen. Toch onderhuid wat verandert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:11
Het begint toch te kriebelen om gewoon weer op de beta te gaan hier, Qua oude bestanden blijft alles gewoon bewaard neem ik aan?

(Longhorn was een tranendal zo traag, 10 was prima en 11 lijkt mij ook weer een behoorlijk stabiele preview build te zijn)

Mijne oude Surface 4PRO voldoet uiteraard niet :')

[ Voor 9% gewijzigd door AMARONE op 29-06-2021 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
kaos001 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:16:
Als straks Windows 11 uitkomt, ben ik dan praktisch verplicht om van 10 naar 11 te gaan?

Aangezien ik relatief weinig spectaculairs doe met mijn desktop (audio)workstation is 11 totaal niet van toepassing voor mij namelijk. Althans, voor de komende tijd.

edit:

Ja. Je hoeft niet te upgraden naar Windows 11. We blijven Windows 10 tot 14 oktober 2025 ondersteunen.

Excuus, hier overheen gelezen. Maar hoe werkt dit precies? Ik krijg nu ook gewoon de automatische updates erdoorheen gedrukt namelijk :/
Van windows 8 naar 10 was ook een aparte melding om de update te doen, die werd er niet automatisch doorheen gedrukt. Ik verwacht dat dit straks niet anders zal zijn als je echt op 10 wil blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:39
kaos001 schreef op Tuesday 29 June 2021 @ 09:16:

edit:

Dat is op dit moment nog niet echt duidelijk. Maar Windows 10 blijft tot 2025 ondersteund, dus het lijkt aannemlijk dat hier dus een 'oplossing' voor gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocketman
  • Laatst online: 23:57
Marc H schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:41:
[...]

fTPM zit in je processor. Het is een TPM module in de cpu. Je hoeft niets te kopen. Alleen even in de Bios activeren is voldoende.

Activeer fTPM en draai daarna de test app, die zal aangegeven dat TPM aanwezig is.
Ik heb weer gezocht in UEFI en bij "Trusted Computing" staat: "No security device found" Ik denk dat ik gewoon een TPM module in de connector moet steken om compatibel te worden met Windows 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:31

Marc H

- - Is wakker - -

Rocketman schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:05:
[...]

Ik heb weer gezocht in UEFI en bij "Trusted Computing" staat: "No security device found" Ik denk dat ik gewoon een TPM module in de connector moet steken om compatibel te worden met Windows 11.
Download even deze manual:

https://download.gigabyte...-gaming_1001_e_200707.pdf

Pagina 33, hoofdstuk 2.6 Peripherals:

AMD CPU fTPM
Enables or disables the TPM 2.0 function integrated in the AMD CPU. (Default: Disabled)

Heb jij deze optie niet?

Zo ja, enablen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:18
kaos001 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:16:

edit:

Zorgen dat Windows niet wilt upgraden naar 11 door je TPM uit te schakelen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-05 09:55
Beefhead schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:50:
Ik sta ook wel te popelen om de preview te installeren. Heeft al iemand geprobeerd of games goed draaien i.c.m. DirectX12?

Ben met name geïnteresseerd of World of Warcraft soepel loopt.
Toch maar geinstalleerd, en om mijn eigen vraag te beantwoorden: World of Warcraft draait als een zonnetje :)

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Dit is mijn huidige computer (6 jaar oud), werkt nog uitstekend voor bijna alle processen waarvoor ik het gebruik. Window's 11 zou het ook gewoon goed moeten doen. Alleen door de extra eisen zou ik het nu niet kunnen installeren (wel de preview versie). Hopelijk komt Microsoft toch tot inkeer. Anders zal ik volledig overgaan op MacOS.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZqvSW-NhV/windows.png

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Laatst online: 23:57
Marc H schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:36:
[...]

Download even deze manual:

https://download.gigabyte...-gaming_1001_e_200707.pdf

Pagina 33, hoofdstuk 2.6 Peripherals:

AMD CPU fTPM
Enables or disables the TPM 2.0 function integrated in the AMD CPU. (Default: Disabled)

Heb jij deze optie niet?

Zo ja, enablen.
toon volledige bericht
Ik had dus iets over het hoofd gezien haha! Bedankt voor je gouden tip, ik ben klaar voor Windows 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-05 14:35
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:00:
Dit is mijn huidige computer (6 jaar oud), werkt nog uitstekend voor bijna alle processen waarvoor ik het gebruik. Window's 11 zou het ook gewoon goed moeten doen. Alleen door de extra eisen zou ik het nu niet kunnen installeren (wel de preview versie). Hopelijk komt Microsoft toch tot inkeer. Anders zal ik volledig overgaan op MacOS.
[Afbeelding]
ik weet niet wat je hebt, maar volgens mij kun je wel een en ander aanzetten in de BIOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:31

Marc H

- - Is wakker - -

Rocketman schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:03:
[...]

Ik had dus iets over het hoofd gezien haha! Bedankt voor je gouden tip, ik ben klaar voor Windows 11.
Dat vermoeden had ik al. Mooi dat het opgelost is. :)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-05 12:28
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:00:
[Afbeelding]
Je kunt de meeste rode vakjes waarschijnlijk oplossen:
- Boot method, disk type en secure boot: Disk converteren met mbr2gpt. Staat in het recente artikel van Tweakers hoe je dat moet doen: https://tweakers.net/revi...uw-pc-al-geschikt-is.html
- TPM: Jouw cpu heeft geen firmware-tpm, maar misschien kun je een TPM-module op je moederbord plaatsen.

Dan blijft de processor die niet op de lijst staat over. Voor de preview wordt hier niet op gecheckt, voor de echte versie mogelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpieters
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-01 15:11
Windows 11 is gereed en werkt als de gesmeerde bliksem.
Zelf een ActivationChek.vbs gemaakt, en zie Windows 11
is permanent geactiveerd (na upgrade over Windows 10).

Gelukkig bewaart Classic Shell ook het Menu Start, dat
oorspronkelijk was geïnstalleerd, want na installeren van
office2019 kon ik niet de snelkoppelingen in ClassicShell
terugvinden, maar wel in het Menu Start van Windows 11.

Uit de W11 Menu Start kon ik dan de snelkoppelingen van
Word, Excel, Outlook enz. kopiëren en op de Desktop zetten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RL1W3utkyLSTbokWBPSS2UOmlL4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KyLkXHhYKAMAoOlkL63VITY6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• TheVMaster
hpieters schreef op Tuesday 29 June 2021 @ 15:49:

[Afbeelding]
Persoonlijk vind ik het dan wel jammer dat je zo’n mooi en modern OS dan gaat ‘verpesten’ door zoiets als Classic Shell :+
Het is persoonlijk, ik weet het. Maar ik moet zeggen dat ik de Windows 11 looks tot nu best wel kan waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Ook wel praktisch: heb je zo'n TPM header, kun je met geen mogelijkheid een TPM module kopen omdat Asus het ding niet meer levert. Ja een paar scalpers op ebay die dat ding van een tientje willen verkopen voor 50 euro plus nog eens 20 euro verzendkosten. 8)7

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 13:39

Simkin

Bzzzzz

Ik had last van een black screen, zonder cursor, na de upgrade. Heb uiteindelijk een reset/herinstallatie via het herstelmenu geïnitieerd (force shutdown tijdens boot x2).

Daarna weer een keer het probleem gehad dat ik geen beeld had, dit kwam omdat ik in de AMD Catalyst settings de "10-bit Pixel format" had aangezet, hoop dat iemand hier iets aan heeft. Herstel ging moeizaam. Reboot in safe-mode is buggy en ik had het probleem dat explorer.exe bleef crashen met de melding dat er geen paramaters werden meegeleverd. Via task manager explorer.exe gekilled en vervolgens AMD setup opnieuw gestart met factory reset aangetikt (task manager: Nieuw bestand, browsen, c:\amd\setup.exe)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
hpieters schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:49:

[Afbeelding]
Jij probeert je Windows 11 er uit te laten zien als Windows 3.11? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:08
Zo. Windows 11 ARM64 draaien in Parallels. Een kleine regedit was voldoende. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-05 16:41
Mijn laptopje uit 2016 werkt gewoon. Ook erg verbaast dat ie gewoon TPM 2.0 heeft.
Ook leuk dat de PC health check nog steeds aangeeft dat Windows 11 niet werkt >:)

Medion Erazer P6661
6e Generatie: Intel(R) Core(TM) i5-6200U CPU @ 2.30GHz 2.30 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:07

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Ik zit mij af te vragen waarom je eigenlijk deze insider preview zou willen installeren? Volgens mij is het alleen maar heel veel eye-candy; ronde hoeken, mooie kleurtjes, nieuwe iconen en subtiele overgangen.
Probleem is dat het alleen op een moderne PC kan en die wil ik niet opofferen aan die wekelijkse updates. Indertijd met de Windows 10 previews kon je nog een oude PC nieuw leven inblazen maar dat gaat toch niet meer lukken als straks de builds komen die TPM vereisen.
Begrijp mij niet verkeerd; ik vind deze hele upgrade naar 11 erg leuk en ga deze zeker installeren zodra de echte versie gereed is.
Maar tot die tijd hoop ik dat jullie allemaal mooie screen dumps hier plaatsen.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-05 15:38
Ook maar even op m'n laptopje geïnstalleerd. (Ryzen 5 3500U met 16 Gb geheugen)
Eerste indruk:
- Het werkt, zoals verwacht
- Jammer dat de taakbalk niet (links) vertikaal kan
- Configuratiescherm wennen. Kan dingen niet vinden. Zie ook steeds technische instellingen en cosmetische instellingen door elkaar staan. Moet veel te veel instelling(sgroepsnamen) goed doorlezen om instellingen te vinden (of vaak niet vinden).
- Verder loopt het zoals verwacht. Het is ook slechts een OS, een tussenlaag tussen m'n hardware en applicaties

Offtopic edit:
Effe Google Chrome installeren en heb m'n logins/wachtwoorden en favorieten weer
Effe Google account aan windows toevoegen en heb m'n mails, agenda en contacts weer
Ik weet het, Google is evil en zo... maar het wérkt wél!

[ Voor 19% gewijzigd door zetje01 op 29-06-2021 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clemensmaxt
  • Laatst online: 07-05 14:44
Vishari Beduk schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:21:
Ik zit mij af te vragen waarom je eigenlijk deze insider preview zou willen installeren? Volgens mij is het alleen maar heel veel eye-candy; ronde hoeken, mooie kleurtjes, nieuwe iconen en subtiele overgangen.
Probleem is dat het alleen op een moderne PC kan en die wil ik niet opofferen aan die wekelijkse updates. Indertijd met de Windows 10 previews kon je nog een oude PC nieuw leven inblazen maar dat gaat toch niet meer lukken als straks de builds komen die TPM vereisen.
Begrijp mij niet verkeerd; ik vind deze hele upgrade naar 11 erg leuk en ga deze zeker installeren zodra de echte versie gereed is.
Maar tot die tijd hoop ik dat jullie allemaal mooie screen dumps hier plaatsen.
1. Het is leuk om iets nieuws te proberen.
2. De benchmarks laten behoorlijke winsten zien (CPU/GPU) - zie youtube. Betere batterijduur, door optimalisaties.
3. Evt feedback leveren op features / bugs / etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-05 22:05
Is er geen .iso bestand waar mee je kan installeren via een virtuele pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 23:15
Evertt schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:41:
Is er geen .iso bestand waar mee je kan installeren via een virtuele pc
Zoek ff in het topic op ISO en je komt dingen tegen we vallen aardig in de herhaling met CPU,TPM en ISO :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:51
Hmm loopt hier toch niet van een leien dakje om te installeren op een ouder systeem.
TPM gebypassed door de aangepaste dll file, maar de W11 setup vraagt steeds om een product key (ik kan niet overlaan oid).
Als ik mijn W10 key uitlees via cmd, accepteert hij deze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

sandpatt schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:58:
maar de W11 setup vraagt steeds om een product key (ik kan niet overlaan oid).
Vaag, hier clean install in VM, kon invoeren key gewoon overslaan :?
Heb de iso gemaakt met het ergens genoemde uupdump script.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
Raven schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:05:
[...]

Vaag, hier clean install in VM, kon invoeren key gewoon overslaan :?
Heb de iso gemaakt met het ergens genoemde uupdump script.
In een vm kon ik ook zonder problemen installeren.
Kan het te maken hebben met het feit dat ik een W10 home edition draai en ik de pro heb geselecteerd bij het aanmaken van de ISO? Ik ben alvast een nieuwe ISO aan het aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

sandpatt schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:07:
[...]

In een vm kon ik ook zonder problemen installeren.
Kan het te maken hebben met het feit dat ik een W10 home edition draai en ik de pro heb geselecteerd bij het aanmaken van de ISO? Ik ben alvast een nieuwe ISO aan het aanmaken.
Dan denk ik dat je met een niet ondersteund upgrade pad te maken hebt, van home kun je dacht ik niet naar pro, al kan ik er naast zitten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
360Degreez schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:34:
Na wat spelen binnen een VM deze week heb ik gisterenavond de gelekte versie even op mijn Surface Pro 4 gezet. Ik heb er een ander apparaat mee terug gekregen zo lijkt het.

De laptop is altijd al traag, buggy en onbetrouwbaar geweest. De druppel was de batterij die op volle lading amper een kwartier meer mee ging. Herinstallaties en tooltjes om de batterij te kalibreren haalden niets uit. De tablet lag dan ook al meer dan een jaar ongebruikt in een tas ergens op zolder.

Na de installatie van Win11 zag ik een geschatte batterijduur van drie uur die ik meteen met een korrel zout nam totdat ik anderhalf uur later nog steeds zonder stroomstekker aan het werken was.

Het lijkt alsof de installatie van Win11 op een of andere manier de batterijkalibratiegegevens (3x woordwaarde) heeft gereset waar een herinstallatie van Windows10 dat niet deed. De drie uur heb ik niet gered, maar iets meer dan 2,5 uur is een heel verschil met het kwartiertje dat ik er eerst mee kon doen.

Op een batterijniveau van 10% heb ik het apparaat gisterenavond dichtgeklapt waarna deze vanmorgen in stand-by nog doodleuk 7% over had en gewoon werkte.

Het lijkt erop dat er onder de motorkap toch meer is gesleuteld dan verwacht. De computer start vlotter, werkt veel vlotter en heeft minder moeite met het draaien van dezelfde VM.

Het is wat kort om er iets definiefs over te roepen, maar de eerste ervaring is heel positief!
toon volledige bericht
Je hebt het nu binnen een VM draaien? Maar ben je het van plan om gewoon helemaal op de Surface 4Pro te installeren? Het is mij nog niet gelukt hier :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-05 12:56
Mijn desktop thuis is ondertussen al wat jaartjes oud.
  • I7-6700
  • Gigabyte GA-B150-HD3P
  • Asus STRIX-GTX980TI
  • 500GB SSD
  • 16GB RAM
Toen gekocht om te gamen maar dat is inmiddels verleden tijd af en toe nog gamen. Tegenwoordig nog af en toe via Stadia. Voor mijn huidige eisen is deze pc dan ook nog echt meer dan snel genoeg en voorlopig staat het ook niet op te planning deze te vervangen. Tweedehands nu wel een TPM module aangeschaft, daar zit de pijn niet in en is ook nog een requirement die ik wel kan begrijpen. Voor twee tientjes wil ik dit toch wel proberen om voorlopig met de insider builds te gaan werken.

Maar de processor zou nu de grote bottleneck zijn op de langere termijn als ze deze niet gaan toevoegen aan de compatible processors. Voorlopig wil ik nog even afwachten of deze requirements gewijzigd worden anders zou het betekenen dat ik ofwel deze pc moet gaan upgraden ofwel vervangen. Met de huidige requirements zou ik dan eerst het mobo moeten vervangen, vervolgens de processor en dan nog kijken of de overige componenten wel behouden kunnen blijven.

Al met al zou het een duur grapje kunnen worden om Windows 11 te kunnen draaien en dan nog maar afvragen of je je oude build nog aan de straatstenen kwijt komt of gelijk bij het grof vuil kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:03
Kan je dmv de ISO windows11 op een nieuw systeem installeren voordat je windows10 hebt geïnstalleerd, ivm de licentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:08
AMARONE schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:37:
[...]

Je hebt het nu binnen een VM draaien? Maar ben je het van plan om gewoon helemaal op de Surface 4Pro te installeren? Het is mij nog niet gelukt hier :|
Wat lukt er dan niet? Probeer je een schone installatie te doen of een upgrade?

Ik heb een schone ARM64 installatie op mijn M1 Mac Mini via Parallels, een schone X64 installatie op mijn MacBook Pro via Parallels en een schone X64 installatie via ESXi in een VM.

Ik zal morgen mijn Packard Bell van 8 jaar geleden eens uit de kast trekken. Geen idee of dat gaat werken. Ik heb er nu de gelekte versie op staan (boeiend, ik gebruik die laptop toch nooit). Morgen maar even kijken dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:38
Windows 11 draait nu op een elf jaar oud moederbord (MSI 785G-E53 met BIOS) met een quad core AMD Phenom II, 12 GB RAM zonder TPM en secureboot. Ik heb de truc met het kopiëren van de install.esd naar een installatie medium van Windows 10 gebruikt.

Deze had één hik. Bij het instellen van Windows bleef het beeld wit en er gebeurde verder niets. De cursor en lock toetsen waren actief. Na een reboot ging de installatie verder.

Ik heb eerst de truc met het register geprobeerd en de Windows 11 ISO zoals beschreven op https://winaero.com/how-t...ndows-11-without-tpm-2-0/ maar dat werkte niet. Ik kreeg laat in het proces de melding dat het image corrupt was en dat installatie zou worden afgebroken. Vreemd genoeg gebruikte ik de install.esd van deze ISO op het Windows 10 installatiemedium waarmee de installatie is gelukt.

Ik heb de Windows 11 ISO gemaakt via https://uupdump.net/ . Windows ISO downloader biedt de ISO bestanden van Windows 11 Insider nog niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
Raven schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:09:
[...]

Dan denk ik dat je met een niet ondersteund upgrade pad te maken hebt, van home kun je dacht ik niet naar pro, al kan ik er naast zitten.
Klopt wat je zegt denk ik. Even een ISO gebruikt waar Home is geselecteerd bij het aanmaken. Werkt helemaal zoals het hoort nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertprakkie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-04 20:59
Heb de insiders update gekregen instalatie verliep goed en wow wat is dit mooi. het loopt soepel de minimalistische look bevalt me wel, het is strak de thema's zijn mooi en je kunt er een hoop downloaden.
gister sniper contracs 2 gespeeld en loopt perfect. de opstart is snel sneller dan win10 met de zelfde configuratie en programma's. het heeft wat weg van mac os maar als je dat niet bevalt kan je het startmenu
naar links verplaatsen, ik vind het in het midden wel mooi Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JUp_UR3mPXV_oo59Z5BMNFS2Uzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5qZcp0UNsmYxdYoa4A7H3J2c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-04 20:23
AMARONE schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:37:
[...]

Ja sterker nog; Ik kon mezelf in de gelekte build aanmelden bij het dev kanaal en upgraden naar de officiële build :-)

Dus;
  • Vanuit Windows 10 een upgrade naar de gelekte build (gewoon .exe van de ISO draaien in Windows)
  • In de gelekte build aanmelden bij Dev channel.
  • Windows update draaien en de officiele preview downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Heb de insider build op m'n Surface Book 2 gezet en werkt lekker vloeiend, nada problemen.

Sommige van de touch optimalisaties zijn wel OK, andere een beetje vervelend. Zo is een swipe van de rechterkant van het scherm naar het midden toe niet meer je action/notification center met snelle toggles en/of brightness slider. Nu krijg ik enkel de kalender te zien. Ik gebruikte dat toch regelmatig om even de helderheid van het scherm aan te passen, dat is nu een beetje priegelen door icoontjes in de notification tray te tappen en dan krijg je sliders te zien daar.

Voor touch ging er toch weinig boven W8.1, hoewel ik de controversie wel snapte. Ik had op dat moment een Surface Pro en later een Surface Pro 3 en na W8.1 is touch vriendelijkheid enkel bergaf gegaan met Tablet Mode toch wel als dieptepunt IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
Ik krijg zojuist een mailtje:
Hi Windows Insider,

In preparation for releasing Windows 11 Insider Preview Builds to the Beta Channel later this summer, we are moving PCs that do not meet the minimum system requirements for Windows 11 in the Beta Channel to the Release Preview Channel.

Based on our data, your PC doesn’t meet the minimum system requirements. To ensure a better flighting experience, it will be moved from the Beta Channel to the Release Preview Channel automatically so you can continue enjoying the Windows 10 Insider Preview build features. No action on your end is necessary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
DeCo schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:35:

[...]
was te verwachten.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 15:06
En de TPM-chip tekorten zijn er ook al. Nu al. TPM-modules overal uitverkocht en op ebay doet zo'n chipje van normaal 15 euro nu 80 tot 100 euro... :(

https://www.pcmag.com/new...-a-requirement-to-run-the

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
poktor schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:33:
[...]

En de TPM-chip tekorten zijn er ook al. Nu al. TPM-modules overal uitverkocht en op ebay doet zo'n chipje van normaal 15 euro nu 80 tot 100 euro... :(

https://www.pcmag.com/new...-a-requirement-to-run-the
Tijd om mijn chip ook maar op V&A te zetten :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:38

[...]
Dat is waarom in Insider builds draai zonder als Insider te zijn aangemeld. Updaten naar de laatste versie zal altijd via een ISO zijn.

Zien anderen ook dat er voor .cmd geen applicatie geregistreerd is? Ik heb dat geprobeerd met de reg file van [Tenforums]How to Restore Default Apps for File Type Associations in Windows 10 aan te passen maar dat mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 10:37
Via https://uupdump.net/ blijf ik maar onderstaande error houden.

code:
1
[HttpSkipResponseCommand.cc:239] errorCode=22 The response status is not successful. status=403

Ik heb gekozen voor:
  • Language: English (United States)
  • Edition: Windows Pro
Download and convert to ISO ✔️
Integrate updates when available ✔️

Ook andere combinaties blijven 403 meldingen geven.

Enig idee?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
mwa.. niet helemaal eigenlijk
7th gen CPU is nog in overweging, maar dit mailtje klinkt wel concreet

Voor de rest voldoet mijn laptop gewoon aan de eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Dennisweb schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 00:49:
[...]

Wat lukt er dan niet? Probeer je een schone installatie te doen of een upgrade?

Ik heb een schone ARM64 installatie op mijn M1 Mac Mini via Parallels, een schone X64 installatie op mijn MacBook Pro via Parallels en een schone X64 installatie via ESXi in een VM.

Ik zal morgen mijn Packard Bell van 8 jaar geleden eens uit de kast trekken. Geen idee of dat gaat werken. Ik heb er nu de gelekte versie op staan (boeiend, ik gebruik die laptop toch nooit). Morgen maar even kijken dan. :)
Via windows update lukt niet ivm geen ondersteuning. Dan zou ik het via de iso moeten doen en een workaround. Vraag me alleen af wat dan de kans is als de officiële versie komt dat die niet te installeren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 10:16
technorabilia schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:06:
Via https://uupdump.net/ blijf ik maar onderstaande error houden.

code:
1
[HttpSkipResponseCommand.cc:239] errorCode=22 The response status is not successful. status=403

Ik heb gekozen voor:
  • Language: English (United States)
  • Edition: Windows Pro
Download and convert to ISO ✔️
Integrate updates when available ✔️

Ook andere combinaties blijven 403 meldingen geven.

Enig idee?
toon volledige bericht
Ik blijf ook errors krijgen tijdens het runnen van het script. Ik heb zelf alleen Windows 11 Home geselecteerd... geen idee waarom het niet lukt, maar heb het getest op mijn Windows 10 PC, MacBook & Windows 10 tablet en allen geven dezelfde foutmeldingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 10:37
Tripwire999 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:52:
[...]

Ik blijf ook errors krijgen tijdens het runnen van het script. Ik heb zelf alleen Windows 11 Home geselecteerd... geen idee waarom het niet lukt, maar heb het getest op mijn Windows 10 PC, MacBook & Windows 10 tablet en allen geven dezelfde foutmeldingen
Ik heb het nu via https://uup.rg-adguard.net/ gedaan. Deze wordt in een adem genoemd met https://uupdump.net/. Gaat via hetzelfde principe als ik het goed begrijp.

Edit:
De Windows 11 Pro build 22000.1 installatie van de ISO is ook gelukt.

[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 01-07-2021 12:46 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Het nieuwe rechtsklik menu in File Explorer is mooi en modern, maar ik hoop dat programma's ook hier hun dingen aan kunnen toevoegen. Voor WinRar "Extract Here..." bijvoorbeeld moet je nu eerst naar "Show More Options".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-04 09:27

Swerfer

Hmm...

zetje01 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:27:

Offtopic edit:
Effe Google Chrome installeren en heb m'n logins/wachtwoorden en favorieten weer
Effe Google account aan windows toevoegen en heb m'n mails, agenda en contacts weer
Ik weet het, Google is evil en zo... maar het wérkt wél!
Idem, maar dan met Edge die ik dus niet apart heb hoeven installeren. Liever een Microsoft account dan een Google account...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Propane schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:51:
Het nieuwe rechtsklik menu in File Explorer is mooi en modern, maar ik hoop dat programma's ook hier hun dingen aan kunnen toevoegen. Voor WinRar "Extract Here..." bijvoorbeeld moet je nu eerst naar "Show More Options".
Ah, het context menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste

[...]
Is het ook bekend op basis van welke requirements dat is? Omdat je geen TPM2.0 hebt of omdat je CPU niet voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-05 12:28
Heb de preview nu al een paar dagen op mijn test laptop staan (de A9-9425 met 4GB RAM, 256GB SSD en een R5 graphics chip).

Moet zeggen dat het allemaal erg stroef loopt. Je merkt duidelijk dat het nog een preview is (of dat je toch echt die systeemeisen nodig zult hebben). Windows 10 loopt op deze laptop echt veel vlotter.

Dit uit zich met name in veel lag. Maar ook veel apps openen traag en de "Desktop window manager" gebruikt regelmatig 20% of meer CPU. Ook al 2 of 3 harde freezes gehad, waarbij de cursor niet meer te bewegen was en de enige manier om verder te kunnen was om de laptop dan geforceerd opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
Audiowaste schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:57:
[...]

Is het ook bekend op basis van welke requirements dat is? Omdat je geen TPM2.0 hebt of omdat je CPU niet voldoet?
TPM is 2.0: groen vinkje..
alleen ik heb een 7th gen i7-7820 CPU, waar ie op vast loopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
DeCo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:35:
[...]

TPM is 2.0: groen vinkje..
alleen ik heb een 7th gen CPU, waar ie op vast loopt
Ik had het inderdaad net even zelf getest, het is inderdaad puur de processor waar het op vast loopt. Bij mij is ook alles groen behalve de processor.

Wat mij vooral stoort vanuit Microsoft is de communicatie, of beter gezegd het gebrek aan communicatie. Leuk dat ze roepen dat Windows 11 alleen beschikbaar zal zijn voor alle CPU's vanaf generatie 8, maar:
  • Waarom is er gekozen alleen voor de processors vanaf de 8-series?
  • Is er nog enige kans dat bijvoorbeeld de 7- en 6-series ook compatibel worden met Windows 11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
Sinds de update naar W11 zijn al de kleuren zo grijs/grauw bij mij.
Ik vind niet de juiste instelling om het goed te krijgen. Iemand gelijkaardig fenomeen meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
sandpatt schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:50:
Sinds de update naar W11 zijn al de kleuren zo grijs/grauw bij mij.
Ik vind niet de juiste instelling om het goed te krijgen. Iemand gelijkaardig fenomeen meegemaakt?
Misschien night light nog niet aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
zetje01 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:06:
[...]

Misschien night light nog niet aangezet?
Hmm wat zitten spelen met night light settings, maar het lijkt niet echt effect te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-05 23:53
Deze week ook eens de update naar Windows 11 gedaan.

Super vlekkeloos verlopen, gewoon update laten lopen en rebooten. Alsof je een Win10 skin zou installeren...

Maar globaal ben ik wel teleurgesteld. Het is een zeer oppervlakkige skin, boordevol inconsistenties, overal kom je nog oude UI elementen tegen, waaronder zelfs uit 1995. Hopelijk halen ze dat in de finale versie er nog uit, maar ik hou mijn adem niet in.

Het Startmenu is nauwelijks te configureren. Enige dat je kan doen is de icoontjes van volgorde veranderen. Zelfs in Windows 3.1 kon je meer doen met je icoontjes. Groepen of folders maken gaat niet meer.

Zolang je oppervlakkig blijft is alles mooi en modern, maar van zodra je één laag dieper gaat is het een mix van Win95/98/XP/Vista/7. Straks ga ik nog een Apple fan worden :)

Positief puntje: de settings zijn véél verbeterd en uitgebreider geworden. Nog steeds niet compleet weliswaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lyq6dTx19FRDdVQNZieFBj80QNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dKGPVBLAcDSNdAv1iXryNL49.jpg?f=fotoalbum_large

Dark mode
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTaR0N_sLMSsypcQsRbwNaXoUng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cn4xo4TJNWUDw66KZZCK9d3G.jpg?f=fotoalbum_large

De consistentie is ver te zoeken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0FlbEFs6O6JilHsIaYxufLXxsGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f5LaOd9yvfTAlPFdSX6OjCLU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3O-zF1RmPQdII0cWCpE8FgZyUCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4U6btNs3cT8cCpsbqv8TxKYo.jpg?f=fotoalbum_large

(en dit zijn allemaal apps die native bij Win11 geleverd worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Ook ik draai w11 en het is een nette skin wel prettig om te zien dat de app store een update heeft. Verder zitten er inderdaad nog oude ui elementen in en of deze aangepast worden in de final build betwijfel ik. Het draait wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:53
Paint en Notepad zullen waarschijnlijk wel aangepast worden :)
https://www.windowslatest...etting-new-fluent-header/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:44
Hier ben ik blij mee: https://betanews.com/2021...oft-account-but-pro-wont/

Ik heb nu W10 Pro zonder MS account en ik wil, wanneer ik W11 aangeboden krijg, ook geen MS account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
gamen gaat toch niet vlekkeloos. forza horizon 4 crasht. Iemand die dit ook ervaart? Helaas sluit de app zonder melding dus kan geen feedback report indienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:24

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Office pakken ze zeker aan!
Zie meer info: https://insider.office.co...f-office-apps-for-windows

Afbeeldingslocatie: https://prodmediacdn.blob.core.windows.net/media/2021/06/Zoomed-in-view-of-WXP-in-default-theme-in-SV-1536x864.png

Nieuwe outlook:

Afbeeldingslocatie: https://prodmediacdn.blob.core.windows.net/media/2021/06/Outlook-in-SV_NEW-1536x864.png

[ Voor 11% gewijzigd door Erhnam op 02-07-2021 12:24 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:03

Pierre

Van nature lui!

Ik heb een Hp Probook (met legale Windows 10 Pro) kan ik deze upgraden naar 11 met deze key?
Ja dus :)

[ Voor 9% gewijzigd door Pierre op 02-07-2021 13:20 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
edit: te laat

[ Voor 95% gewijzigd door zetje01 op 02-07-2021 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 13:39

Simkin

Bzzzzz

Tweakwondo schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:44:
gamen gaat toch niet vlekkeloos. forza horizon 4 crasht. Iemand die dit ook ervaart? Helaas sluit de app zonder melding dus kan geen feedback report indienen
Ik kreeg de melding dat mijn kaart dx12 niet ondersteund, andere games werken prima (6900 xt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Simkin schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:27:
[...]

Ik kreeg de melding dat mijn kaart dx12 niet ondersteund, andere games werken prima (6900 xt)
ai dat zou het wellicht kunnen zijn of dat het daardoor niet (goed) werkt op dit moment. Ik heb een 2070s die wel ondersteuning heeft voor dx12 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laracroftonline
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-04 15:10
Ook hoe meer oudere processoren laten zien dat ze gewoon goed werken op 11 hoe meer kans dat deze ook opgenomen gaan worden in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
laracroftonline schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:27:
Ook hoe meer oudere processoren laten zien dat ze gewoon goed werken op 11 hoe meer kans dat deze ook opgenomen gaan worden in de lijst.
Ik denk niet dat dat een richtlijn gaat worden.
Oude processors missen nieuwe instructiesets, die W11 nu misschien wel eens nodig heeft voor bepaalde taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

DeCo schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:00:
[...]

Ik denk niet dat dat een richtlijn gaat worden.
Oude processors missen nieuwe instructiesets, die W11 nu misschien wel eens nodig heeft voor bepaalde taken.
De enige kans daar op is de 7e generatie intel I-core processors.Microsoft is d.m.v het insider programma nog aan het kijken of deze nog toegevoegd kunnen worden.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
GiLeX schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:14:
[...]

[...]

De enige kans daar op is de 7e generatie intel I-core processors.Microsoft is d.m.v het insider programma nog aan het kijken of deze nog toegevoegd kunnen worden.
Precies, maar dan puur gebaseerd op functionele concessies, die ze dan moeten maken. Niet omdat het kan... want het kan niet eigenlijk.

Maar dan, zoals ik dat eerder in dit topic liet doorschemeren, denk ik dat ze de lat behoorlijk hoog leggen. Te hoog, wat mij betreft. Want je moet ook economische concessies maken bijvoorbeeld. Blijkbaar is die ondergrens 8th gen.

Overigens.. de 7th gen is in de insiders afgeschoten: niet mogelijk. Ze gaan kijken of ze 'm toe gaan voegen. Tot op heden nog niet in ieder geval.

[ Voor 10% gewijzigd door DeCo op 03-07-2021 17:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Window's 11 gaat floppen als ze niet afstappen van de eisen die ze nu stellen. Je kunt miljoenen pc gebruikers niet dwingen om enkel voor een besturingssysteem nieuwe hardware aan te schaffen, als je huidige computer nog gewoon goed functioneert.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Laatst online: 00:07

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Dit is een zeer voorbarige conclusie.
Mij lijkt het waarschijnlijk dat Microsoft het grote pakket aan veranderingen in stukjes heeft gehakt en dat de insiders deze gedoseerd toegedient krijgen. En dat er pas nieuwe pakketjes worden vrijgegeven als de voorgaande een beetje stabiel werken.
Het eerste pakket was de skin en een aantal apps. Voor die skins heb je de nieuwste instructie sets van laatste processoren inderdaad niet nodig.
Interessant wordt het pas als de echte beveiliging updates komen die dat wel vereisen.
We hebben inmiddels de spectre en meltdown gehad. De solarwinds hack die Microsoft zelf te pakken heeft gehad. En gisteren nog een verse ransom aanval die momenteel voor veel ellende zorgt.
De wereld verandert en van Microsoft wordt verwacht dat ze een bescherming biedt.

weet het niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-02 12:18
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:57:
Window's 11 gaat floppen als ze niet afstappen van de eisen die ze nu stellen. Je kunt miljoenen pc gebruikers niet dwingen om enkel voor een besturingssysteem nieuwe hardware aan te schaffen, als je huidige computer nog gewoon goed functioneert.
Het zou ook wel een te maken kunnen hebben met spectre en meltdown security bugs. Intel is vanaf de 8e gen het design aan gaan passen om deze security bugs te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:58

Onbekend

...

Cobalt schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:17:
[...]

Het zou ook wel een te maken kunnen hebben met spectre en meltdown security bugs. Intel is vanaf de 8e gen het design aan gaan passen om deze security bugs te fixen.
Het zou heel vreemd zijn om als reden aan te voeren dat een stuk software niet werkt omdat er hardware wordt gebruikt dat security bugs bevat.
Er is een grote kans dat nog niet alle security bugs in de processoren zijn ontdekt, en dus zou dat niet de reden mogen zijn om bepaalde hardware niet meer te ondersteunen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
Maar dan komen heel veel mensen na 2025 toch zonder up-to-date computer te zitten?
- Windows 10 wordt niet meer ondersteund door Microsoft.
- Windows 11 lust hun processor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
[...]

ja dat kan maar hoeveel ;niet tech, mensen weten dit? en wat nou na 2025? wat is veiliger, geen beveiliging updates of w11 draaien met de meltdown?

stel mijn schoon moeder gebruikt de pc voor office en wat bank zaken en haar pc voldoet nog meer dan voldoende dan gaat zij straks en met een meltdown processor EN geen supported OS zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Laatst online: 18:57
Ik heb 11 nu als insider draaien op een van mijn systemen, maar mijn anderen zijn niet compatibel.

Ik vind de suggestie dat de instructieset van oudere processors niet sterk als niet hard gemaakt kan worden welke instructie sets dat dan zijn.

Mochten deze systemen overigens inderdaad geen upgrades krijgen gaat er gewoon een Linux distributie op, heb ik net getest en ze zijn compatible met de huidige Ubuntu. Idem bij vrienden en familie is dat dan het upgrade pad in 2025 als Windows 10 EOL is. Het besturingssysteem wordt steeds minder belangrijk nu het meeste browser gebaseerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 16:29
[...]

Maar dat is toch ook wel een apart argument? De meeste pc's met meltdown en spectre bugs hebben meerdere bios updates gekregen om daar wat aan te doen. Daar is een hele shitstorm over geweest omdat je performance een flinke deuk kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 23:58
Heb hier een update gedaan op mijn huidige Windows 10 versie en ik zie dat ik nog altijd oud Settings menu heb, waar moet ik precies zoeken om het nieuwe scherm te krijgen?

Bedankt!

*Update*

Moest een cumulative update installeren om nieuwe look te krijgen

[ Voor 19% gewijzigd door Dragunov op 04-07-2021 18:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
Vanavond de Dev build op een VM geinstalleerd en binnen Windows 11 deze aan Azure AD en Endpoint manager gehangen. Op het eerste gezicht ziet dit er allemaal goed uit en komt alles netjes door. Uiteraard is Endpoint manager nog niet aangepast (Velden kennen nog geen Win 11) maar de compliance en security policy's lijken tot nu toe allemaal netjes te werken.

Komende week eens kijken of ik Windows 11 netjes ingericht krijg via Eindpoint manager :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HBanhcEA20JmM6c4K6Ov55dFDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UiJlQTSyFz84I6tn47CPn3JB.png?f=fotoalbum_large

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Moet je dan ook al eerst kunnen installeren, vele mensen zullen zelfs niet weten hoe ze dit kunnen aanpassen om toch maar Win11 te installeren op hun systeem, dus als er maar weinig de aanpassingen doen aan de install, zullen ook weinig oudere processoren opgenomen kunnen worden.

Ik draai hier Win11 op een Intel Core i7 4770k met 16GB en draait zelfs beter dan Win10, kvraag mij zelfs hoe, want voor mij is dit gewoon Win10 met een nieuwe skin....

Dus onderhuids zal er ook wel het een en ander veranderd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:52
Hoe zit dat nu met die specs dan? Heb hier een i5, weet zo niet elke generatie. CPU komt uit een dell optilex 710 dacht ik icm met 12gb ram. Ja oldskool, maar gebruik systeem dan ook alleen voor studie / browsen.
Zal het werken qua installatie / snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
G.Scholtens schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:15:
Hoe zit dat nu met die specs dan? Heb hier een i5, weet zo niet elke generatie. CPU komt uit een dell optilex 710 dacht ik icm met 12gb ram. Ja oldskool, maar gebruik systeem dan ook alleen voor studie / browsen.
Of het werkt en of je het krijgt zijn twee totaal verschillende vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Audiowaste schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:32:
[...]

Of het werkt en of je het krijgt zijn twee totaal verschillende vragen ;)
Gewoon kwestie van testen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
HKLM_ schreef op Monday 5 July 2021 @ 19:30:
Vanavond de Dev build op een VM geinstalleerd en binnen Windows 11 deze aan Azure AD en Endpoint manager gehangen. Op het eerste gezicht ziet dit er allemaal goed uit en komt alles netjes door. Uiteraard is Endpoint manager nog niet aangepast (Velden kennen nog geen Win 11) maar de compliance en security policy's lijken tot nu toe allemaal netjes te werken.

Komende week eens kijken of ik Windows 11 netjes ingericht krijg via Eindpoint manager :)

[Afbeelding]
Met inrichten bedoel je Autopilot? Of puur het hele scala aan policies? Ben hier ook naar aan het kijken, blijft toch leuk :-) Verwacht trouwens niet dat je nu voor Windows 11 overal nieuwe labels gaat krijgen. Meeste policies zijn toch Windows 10 + :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
G.Scholtens schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:46:
[...]

Gewoon kwestie van testen dus :)
Je hoeft alleen maar te kijken welke processor er in zit, dan weet je genoeg.
In Windows 10 terug te vinden onder Instellingen > Systeem > Info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
G.Scholtens schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:15:
Installatie lukt zoiezo wel als je effen rondkijkt op het internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Dragunov schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 00:11:
[...]

Installatie lukt zoiezo wel als je effen rondkijkt op het internet...
Binnenkort toch maar die dev versie binnenhalen en testen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Laatst online: 18:57
G.Scholtens schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:49:
[...]

Binnenkort toch maar die dev versie binnenhalen en testen
Hier nu draaiende op 2 devices. 1 wel, de ander niet officieel ondersteund. Ziet er prima uit en nog geen hikjes tegengekomen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ThijsLuke
  • Laatst online: 03-05 13:06
Er is een grotere update uit voor DEV channel.

Hieronder changelog (in engels)

https://blogs.windows.com...r-preview-build-22000-65/

[ Voor 4% gewijzigd door ThijsLuke op 08-07-2021 19:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is een dev-build, dus zal vast vol telemetrie zitten en andere 'testbloat', maar ik ben toch wel nieuwsgierig naar benchmarks.
Heeft iemand al een spel gedraaid met Windows 11? Of een link naar een mooi artikel?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1 ... 3 ... 30 Laatste

Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.

Downloads
Windows 11 ISO
Windows Insider Preview ISO.