Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-03 13:35
Mede-auteurs:
  • HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:02

HKLM_

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Welkom bij het Windows 11 Discussie Topic!
Omdat we willen voorkomen dat Windows Clients straks wordt overspoeld met topics over de nieuwe Windows versie starten we dit ervaringen en discussie topic. Hiermee voorkomen we een wildgroei aan Windows 11 topics.

* PDF:Minimum Hardware Requirementslist for Windows 11
* Windows11 InstallationAssistant
* MediaCreationTool W11

Inhoudsopgave
Wat is er nieuw? ^

Het Startmenu staat standaard in het midden op de taakbalk.

Het Start Menu is compleet opnieuw ontworpen.

Installeren van de nieuwe Windows versie ^
* zie boven

Veel gestelde vragen ^

Waar kan ik Windows 11 downloaden?
* zie boven

Wat kost Windows 11?
Het is gratis. Maar alleen Windows 10-pc's waarop de meest recente versie van Windows 10 wordt uitgevoerd en die voldoen aan de minimale hardwarespecificaties, kunnen upgraden. Je kunt controleren of je de nieuwste updates voor Windows 10 hebt in Instellingen/Windows Update.

Wat zijn de minimale systeemeisen voor Windows 11?
A modern 1Ghz 64-bit dual-core processor.
4GB RAM.
64GB drive.
9-inch display met HD-resolutie (720p)
UEFI, Secure Boot & TPM 2.0 compatible.
DirectX 12 compatible graphics / WWDM 2.x.
Microsoft-account en internetverbinding vereist voor installatie van Windows 11 Home

Kan ik Windows 10 blijven gebruiken?
Ja. Je hoeft niet te upgraden naar Windows 11. We blijven Windows 10 tot 14 oktober 2025 ondersteunen.

Deze lijst zal verder worden aangevuld

Video's ^

Meer info ^

Welke functies zullen er verdwijnen / niet standaard worden geïnstalleerd

Bij het upgraden naar Windows 11 vanuit Windows 10 of bij het installeren van een update naar Windows 11, kunnen sommige functies verouderd of verwijderd zijn. Bekijk de informatie hieronder over een paar van de belangrijkste verouderde of verwijderde functies:
  • Cortana wordt niet langer opgenomen in de eerste opstartervaring of vastgemaakt aan de taakbalk.
  • Achtergrond voor bureaublad kan niet worden bereikt vanaf het apparaat of andersom wanneer er met een Microsoft-account is aangemeld.
  • Internet Explorer is uitgeschakeld. Microsoft Edge is de aanbevolen vervanging en bevat de IE-modus, die onder bepaalde omstandigheden handig kan zijn.
  • Het venster voor wiskundige invoer is verwijderd. Math Recognizer kan op verzoek worden geïnstalleerd en bevat de wiskundige invoerbesturing en herkenner. Handgeschreven wiskunde in apps zoals OneNote wordt niet beïnvloed door deze wijziging.
  • Nieuws en interesses is verwijderd uit de taakbalk. Widgets bieden functies die in plaats daarvan kunnen worden gebruikt.
  • Snelle status van het vergrendelingsscherm en gekoppelde instellingen zijn verwijderd.
  • S-modus is nu alleen beschikbaar voor de Windows 11 Home-editie.
  • Skype MeetNow wordt vervangen door Chat.
  • Het knipprogramma blijft beschikbaar, maar het oude ontwerp en de functionaliteit in de Windows 10-versie is vervangen door die van de app die eerder Snip & Sketch heette.
  • Start is aanzienlijk gewijzigd in Windows 11, inclusief de volgende belangrijke afschaffingen en verwijderingen:
  • De genoemde groepen en mappen met apps worden niet langer ondersteund en de indeling kan momenteel niet worden aangepast.
  • Vastgemaakte apps en sites worden niet gemigreerd tijdens het upgraden vanaf Windows 10.
  • Live-tegels zijn niet langer beschikbaar. Zie de nieuwe Widgets-functie voor overzichtelijke, dynamische inhoud.
  • De tabletmodus is verwijderd en nieuwe functies en mogelijkheden zijn inbegrepen voor het koppelen en loskoppelen van het toetsenbord.
  • Taakbalk functionaliteit is gewijzigd, waaronder:
  • Contacten worden niet langer weergegeven op de taakbalk.
  • Sommige pictogrammen worden mogelijk niet meer weergegeven in het systeemvak (systray) voor geüpgrade apparaten, inclusief eerdere aanpassingen.
  • Uitlijning met de onderkant van het scherm is de enige toegestane locatie.
  • Apps kunnen niet langer delen van de taakbalk aanpassen.
  • De tijdlijn is verwijderd. Bepaalde vergelijkbare functies zijn beschikbaar in Microsoft Edge.
  • Het schermtoetsenbord koppelt en ontkoppelt niet langer toetsenbordindelingen op schermformaten van 18 inch en groter.
  • Portemonnee is verwijderd.
  • De volgende apps worden niet verwijderd tijdens het upgraden, maar worden niet meer geïnstalleerd op nieuwe apparaten of bij nieuwe installaties van Windows 11. Ze kunnen worden gedownload in de Store:
  • 3D Viewer
  • OneNote voor Windows 10
  • Paint 3D
Preparing for Insider Preview Builds of Windows 11
https://blogs.windows.com...iew-builds-of-windows-11/

Heb je tips en/of aanvullingen? Laat het dan even weten... dan vullen we dit topic aan. Ook als je mede-auteur wilt worden, doe mij even een DM. :+

[Voor 97% gewijzigd door Hackus op 06-10-2021 18:23]

• HKLM_
Feature: Android apps for Windows

[Voor 10% gewijzigd door HKLM_ op 24-06-2021 17:38]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• HKLM_
Onder Windows 10 geeft het systeem i.i.g al Windows 11 aan bij de Insider. (Alleen mijn systeem is niet geschikt. (ook niet na het aanzetten van die Intel TPM) Misschien is het toch de Secure boot dan? maar die krijg ik nu niet lekker aan de praat en wil mijn systeem ook niet om zeep helpen.

oke :| ik druk op zoeken naar Windows updates mijn insider build gaat weg en nu kan ik dus wel kiezen :P
Microsoft is vreemd haha

[Voor 25% gewijzigd door HKLM_ op 24-06-2021 22:37]

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:43

Helaas nog dezelfde vage melding. Het upgraden van mijn CPU stond al langer op mijn todo, dus die is onderweg. Zal dit weekend laten weten of dat de oorzaak was :+

Galaxy Z Fold4 | Z Flip4 | S22 Ultra

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HKLM_
Greatsword schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:54:
[...]

Ben nu toevallig net bezig met het installeren van Windows 11 (VM) op een M1 Mac met behulp van https://mac.getutm.app

64GB is niet mis, hoeveel GB neemt het OS precies in beslag na installatie?
Ik heb hem ook in een VM draaien met een 50GB harddisk onder Hyper-v. De installatie neemt ongeveer 20GB in beslag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

De nieuwe apps ziet er goed uit!!

[Voor 72% gewijzigd door Erhnam op 25-06-2021 11:52]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:08
Ferret schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:17:
[...]

Ik heb laatst een 11-jaar oude Dell Inspiron met 3Gb geheugen en een 230Gb HD voorzien van Win 10 Pro en dat loopt prima.
Dat gaat Windows 11 niet doen vrees ik....
Ter vergelijking

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-03 20:01

Toch vreemd dat MSI bios aangeeft dat Ryzen 5 1600 wel TPM2.0 heeft (en blijkbaar al eerder wist dat er nog wel een "later version" van Win10 aankwam :p) Maar Windows zelf aangeeft dat het 1.38(?) is en de tool ook aangeeft dat deze PC niet geschikt is.

Ik ga wel voor de oplossing niet-ondersteund installeren, want deze PC hoeft nog niet weg.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:41

technorabilia

(fka kraades)

Ik krijg onderstaande melding als ik check of mijn laptop Windows 11 kan draaien.

Ik boot van een VHDX. Betekent dit dat je straks Windows 11 niet meer van een VHDX kunt booten?

Of staat dit er los van?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:41

technorabilia

(fka kraades)

Viscerous schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:15:
Qua workarounds; voorlopig (als in, leaked build) is het mogelijk tijdens installatie Shift+F10 te gebruiken voor de command prompt om vervolgens het volgende toe te voegen aan het register:

[...]
Dat is inderdaad ook wel een mooie.
Ik heb dus voorlopig in Hyper-V geïnstalleerd (rechts vanuit Hyper-V) en hierna de vhdx toegevoegd aan het boot menu (met bcdboot) zodat je ook "native" draait (links plaatje vanuit Windows 11)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

[Voor 20% gewijzigd door Koning-Admiraal op 27-06-2021 22:24]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 10-03 14:57

afterburn

No more...

Is er inmiddels als een fatsoenlijke uitleg (van Microsoft, en dus niet speculatie van derden) over waarom de CPU vereisten zijn zoals ze zijn? Mijn PC is meer dan capabel om W11 te draaien en die TPM requirement is ook wel te fixen door zo'n module te bestellen en in het mobo te prikken. Maar om nou mijn 5960X en mobo te gaan vervangen enkel en alleen omdat MS het nodig vind om een ogenschijnlijk arbitraire grens te trekken gaat me wat ver.

Ik vind dit soort fratsen zo raar. Het zal best uit te leggen en te motiveren zijn, maar doe dat dan ook. Dingen zijn zo veel makkelijker met fatsoenlijke communicatie.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:07
https://www.reddit.com/r/...s_of_windows_11_censored/
Wel geinig, hier draait hij op een 7 serie van intel:

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Goldenpants0291
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:48
Downloading as we speak. Ik kan mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Complexity
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-12-2022
Finally

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Goldenpants0291
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:48

Ik ben wel gecharmeerd van de nieuwe look :D. Voor alsnog lijkt alles gewoon te werken. Ik kan alleen geen programma's aan het start menu toevoegen. Heb alleen ik dat?

• HKLM_
JaronStrypsteen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:14:
Op https://uupdump.net/ kan je een ISO maken, het maakt gebruik van de Microsoft servers om de nodige bestanden te downloaden en de tool maakt er dan een ISO van.
Hoe werkt dat dan ik krijg deze error:

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-03 21:44
NimRod1337 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:38:
[...]

He dat is gek, ik zag de cmd logs voorbij vliegen en deze is met een Pro bezig nu.
Windows 11 Home werkt wel. Is trouwens met Virtualbox geïnstalleerd en alles ging zonder problemen.
Nu kijken om het naar Pro om te zetten op één of andere manier.

• MarcelP102
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
In de bios van m'n Asrock moederboard heb ik secure boot en Intel platform Trust Technology aangezet en regedit aangepast. Windows update ziet de windows 11 build. Maar bij 8% krijg ik de melding "De pc moet beveiligd opstarten ondersteunen". De melding die ik eerst kreeg, dat TPM 2.0 ontbreekt, is na aanpassingen in de bios wel weg. Echter als ik in de instellingen duik lijkt TPM nog niet helemaal lekker te werken. Weten jullie wat ik hiermee aan moet?

[Voor 5% gewijzigd door MarcelP102 op 28-06-2021 21:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HKLM_
Viscerous schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:17:
[...]

Correctie, Microsoft heeft het over de generatie/CPU-family-lijst voor als Windows 11 daadwerkelijk uit komt. Dat was vastgesteld als Intel generatie 8 en nieuwer maar ze zeggen dat ze er voor open staan om ook 7 uiteindelijk toe te laten als de data uit de Insider Builds er goed uit ziet.

Praktisch iedereen kan de Insider Builds gewoon zelf uitproberen:

[...]

Aldus Microsoft in de voorgenoemde blogpost.
Iedereen kan ze proberen inderdaad maar in welk vakje komt de 7 serie? Groen,oranje,rood dat maakt best een verschil als je de teksten eronder leest, ik ga niet de rode lijn zitten dat is te veel gedoe :P eigenlijk moet je alleen groen willen.

[Voor 17% gewijzigd door HKLM_ op 28-06-2021 21:24]

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-03 14:14
Hij staat hier gewoon vrolijk te downloaden op een test systeempje wat eigenlijk net niet aan de eisen zou voldoen (basis laptop van net iets meer dan 2 jaar oud met AMD A9-9425, scherm knippert af en toe sinds een valpartij). Geen registry hacks of iets hoeven doen.

Ben benieuwd of met het uitbreiden van de lijsten de recentere APU's zoals die 9425 ook worden opgenomen. Ik bedoel zo oud is die CPU ook weer niet.

Edit:
Overigens kwam er op mijn main laptop (die dus niet in het insider programma zit) net ook al een melding over Windows 11 voorbij. Deze kon je uitvouwen en bij klikken op meer lezen ging je enkel naar de website toe (https://www.microsoft.com...sv_cons_win_awr_LearnMore).

Blijkbaar wil MS nu al algemene gebruikers over Win11 informeren - ook al zijn we nog niet klaar met de CPU lijst.

[Voor 21% gewijzigd door arjan1995 op 28-06-2021 21:51. Reden: Windows 11 algemene melding toegevoegd]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:13

Gé Brander

MS SQL Server

Zo, op een Intel NUC met tiende generatie processor. Ook tpm 2.0.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• xven0mxz
  • Laatst online: 23-03 11:28

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Zijn er mensen die het ook niet voor elkaar krijgen om op meerdere schermen de taakbalk werkend te krijgen?

Als ik hem aanzet krijg ik wel een balk te zien, maar er komen geen icoontjes of dergelijke op.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Dit is mijn huidige computer (6 jaar oud), werkt nog uitstekend voor bijna alle processen waarvoor ik het gebruik. Window's 11 zou het ook gewoon goed moeten doen. Alleen door de extra eisen zou ik het nu niet kunnen installeren (wel de preview versie). Hopelijk komt Microsoft toch tot inkeer. Anders zal ik volledig overgaan op MacOS.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• hpieters
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-03 23:25
Windows 11 is gereed en werkt als de gesmeerde bliksem.
Zelf een ActivationChek.vbs gemaakt, en zie Windows 11
is permanent geactiveerd (na upgrade over Windows 10).

Gelukkig bewaart Classic Shell ook het Menu Start, dat
oorspronkelijk was geïnstalleerd, want na installeren van
office2019 kon ik niet de snelkoppelingen in ClassicShell
terugvinden, maar wel in het Menu Start van Windows 11.

Uit de W11 Menu Start kon ik dan de snelkoppelingen van
Word, Excel, Outlook enz. kopiëren en op de Desktop zetten:

• Evertprakkie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-03 09:58
Heb de insiders update gekregen instalatie verliep goed en wow wat is dit mooi. het loopt soepel de minimalistische look bevalt me wel, het is strak de thema's zijn mooi en je kunt er een hoop downloaden.
gister sniper contracs 2 gespeeld en loopt perfect. de opstart is snel sneller dan win10 met de zelfde configuratie en programma's. het heeft wat weg van mac os maar als je dat niet bevalt kan je het startmenu
naar links verplaatsen, ik vind het in het midden wel mooi

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-03 10:42
Deze week ook eens de update naar Windows 11 gedaan.

Super vlekkeloos verlopen, gewoon update laten lopen en rebooten. Alsof je een Win10 skin zou installeren...

Maar globaal ben ik wel teleurgesteld. Het is een zeer oppervlakkige skin, boordevol inconsistenties, overal kom je nog oude UI elementen tegen, waaronder zelfs uit 1995. Hopelijk halen ze dat in de finale versie er nog uit, maar ik hou mijn adem niet in.

Het Startmenu is nauwelijks te configureren. Enige dat je kan doen is de icoontjes van volgorde veranderen. Zelfs in Windows 3.1 kon je meer doen met je icoontjes. Groepen of folders maken gaat niet meer.

Zolang je oppervlakkig blijft is alles mooi en modern, maar van zodra je één laag dieper gaat is het een mix van Win95/98/XP/Vista/7. Straks ga ik nog een Apple fan worden :)

Positief puntje: de settings zijn véél verbeterd en uitgebreider geworden. Nog steeds niet compleet weliswaar.

Dark mode

De consistentie is ver te zoeken:

(en dit zijn allemaal apps die native bij Win11 geleverd worden)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Office pakken ze zeker aan!
Zie meer info: https://insider.office.co...f-office-apps-for-windows

Nieuwe outlook:

[Voor 11% gewijzigd door Erhnam op 02-07-2021 12:24]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HKLM_
Vanavond de Dev build op een VM geinstalleerd en binnen Windows 11 deze aan Azure AD en Endpoint manager gehangen. Op het eerste gezicht ziet dit er allemaal goed uit en komt alles netjes door. Uiteraard is Endpoint manager nog niet aangepast (Velden kennen nog geen Win 11) maar de compliance en security policy's lijken tot nu toe allemaal netjes te werken.

Komende week eens kijken of ik Windows 11 netjes ingericht krijg via Eindpoint manager :)

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• Erhnam

Erhnam

In de laatste build zitten weer nieuwe design verbeteringen. Zo hebben de Edge menus een mooi transparant laagje gekregen:

Verder zien de alerts er wat strakker uit. Zie hier een pop up van het Settings menu.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:32
Ik kan Windows 11 niet als Insider draaien omat mijn hardware niet voldoet. Ik heb Windows 11 geïnstalleerd via een ISO gemaakt op uupdump.net en de update naar 22000.65 komt netjes via Windows Update binnen.

• Erhnam

Erhnam

https://blogs.windows.com...-preview-build-22000-100/

Met weer een paar kleine toevoegingen:

En teams integratie:

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-03 13:31

Zorian

What the fox?

UUPDump plat ofzo?
Hij heeft zeer weinig interesse om te downloaden en blijft basically op iets als dit hangen en na ~30 minuten zegt ie unknown error, press any key to exit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

HKLM_ schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:16:
[...]

Ik heb dat constant met die tool :P al mijn iso pogingen zijn mislukt..
Toch maar eens een repo'tje maken met succesvolle iso's van elke build? :+ Gewoon EN-US met Pro en je hebt vrijwel iedereen wel voorzien. :9

//Dit is dus de errorzooi die je krijgt:

[Voor 14% gewijzigd door Zorian op 24-07-2021 20:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:08
EValentino schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:01:
Windows 11 draait hier echt heerlijk op mijn Latitude, en wat een gelikte interface!

Het enige wat ik écht mis is de resterende tijd die ik op mijn batterij heb, dit kan ik niet meer zien sinds de upgrade.

Is hier een oplossing of desnoods een (third party?) alternatief voor?

@Clemensmaxt top!

[Voor 13% gewijzigd door zetje01 op 31-07-2021 01:01]

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ik draai op 22000.100 en heb een vage issue met rechtsklikmenu's.
Ze verdwijnen achter het venster dat openstaat.
Stel ik klik rechts op de taalbalk en heb deze website open, dan zie je nog net een randje van het popupmenu en de rest zit achter de browser.
Ook kan ik niet rechts klikken in de browser, er gebeurt niks.
2 apps tegelijk open hebben zorgt ervoor dat de 2e app niets aangeklikt krijgt en de kliks "klikken door de app heen" naar de app eronder.
Screenshots maken laat dan ook de app eronder zien.
Enige wat het kortstondig oplost is een volledige reboot, maar na 1 minuut is het alweer bal.

Om het voorbeeld te showen:

Dit is rechtsklik op Steam met de browser open:

Dit is als ik de browser even minimaliseer en nogmaals rechtsklik op Steam:

Als ik daarna de browser weer maximaliseer krijg je weer het effect zoals op screenshot 1.

Is er iemand die dit herkent en een eventuele fix heeft/weet? :D

[Voor 3% gewijzigd door Zorian op 02-08-2021 20:42]

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:26
Ik zag net ineens dat het battery percentage iets dichterbij de systray is gekomen. Hij is nu 1 klikje verwijdert van je scherm (linksonder):

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020

• zetje01
GiLeX schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:31:
En we hebben weer nieuwe builds:

22000.120 is vrijgegeven voor het Dev en Beta kanaal

Weer fixes een een nieuwe wigdet (famlie widget) en natuurlijk de verschillende known issues.
Lees de release notes voor het volledige overzicht
https://blogs.windows.com...-preview-build-22000-120/
Een kleine update dus.
18 minuten downloaden. En 3 minuten na reboot weer op desktop.
Huigie schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:29:
2 fixjes voor wat puntjes op de i.

Copy paste dit in de terminal: bcdedit /set {current} description "Windows 11" zodat je PC tijdens het booten laat zien wat je echt opstart.
Dat werkte perfect:

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-03 20:45

zwammen

In denial

Klik op dit pijltje

Dan kun je snel wisselen

Zit er al in een paar builds in btw ;)

[Voor 4% gewijzigd door zwammen op 06-08-2021 20:11]

This is not a signature

• zetje01
Ik mis een werkbalk (een folder) toevoegen aan de taakbalk.
In Win10 had ik zo altijd een alternatief startmenu:

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-03 13:22
zetje01 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:31:
Ik mis een werkbalk (een folder) toevoegen aan de taakbalk.
In Win10 had ik zo altijd een alternatief startmenu:

[Afbeelding]
Als je mappen aan "Snelle toegang" toevoegt zie je ze ook wanneer je met de rechtermuis op het mapje in de taakbalk klikt, of bedoel je dat niet?

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-03 13:22
zetje01 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:49:
[...]

Bedankt voor de tip! Helaas komt het niet goed overeen met wat ik bedoel. Het is niet handig.

Maar mocht je ooit nog eens Win10 opstarten, maak dan een werkbalk in je taakbalk met de map:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

(let ook op de zwarte pijltjes (naar rechts) in mijn plaatje hierboven)

edit: en waarom maakt Tweakers mijn plaatje ongeveer 2x zo groot als het origineel?)

Edit 2:
@Michel Ik weet eerlijk gezegd ook niet precies:
- Wat je bedoelt met 'snelle toegang' (ik ken de taakbalk en het startmenu)?
- Hoe je een map in je taakbalk hebt gemaakt?
Ik bedoel de "snelle toegang" optie in de verkenner:

Als je met de rechtermuisknop op een map klikt, krijg je de optie "Aan Snelle toegang vastmaken":

En map toevoegen aan taakbalk doe je net als andere apps vast pinnen, dus een verkenner venster openen en dan rechtermuis knop op dat icoontje in de taakbalk klikken, kies daar "aan taakbalk vast maken"

Moet zeggen dat ik het wel irritant vind dat de knop kopieren naar nu verborgen zit achter een extra menuutje, gebruik die toch stiekem best vaak merk ik nu.

Daarnaast vanochtend ook de laptop uit slaap stand gehaald en bleken 3/4 van de icoontjes in de taakbalk onzichtbaar. Wel klikbaar, maar het vakje was leeg. Na herstart weer opgelost gelukkig.

Meer mensen problemen gehad met aansluiten van een extern scherm via HDMI? Het menu achter Windows vlag + P werkt niet. Komt wel tevoorschijn maar de instellingen veranderen niet als ik er op klik. Ene dag heb ik wel beeld via HDMI, andere dag niet. Best lastig als je een presentatie wilt geven :+

Ik draai build 22000.132 in Beta channel. Systeem is up to date volgens Windows Update.

[Voor 4% gewijzigd door Michel op 18-08-2021 11:03]

• deco1974
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:03
Nu heb ik W11 (beta) op mijn Dell Precision 5520 met Intel Core 7820HQ geïnstalleerd, maar hij zegt dat het systeem niet ondersteund wordt. Roep ik te vroeg, en zou het tijdelijk zijn?

• zetje01
HKLM_ schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 08:09:
[...]

Nee totaal niet :D Ik gebruik het puur voor VM’s om testlabs op te zetten voor de studie :P
Okay, je mag blijven ;-)

Maarreehh.. Nog steeds kan je lezen, als performance-tip, op recente webpagina's, om je pagefile zo'n 1,5x tot 3x zo groot als je RAM te maken.
(plaatje zomaar een voorbeeldje)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zetje01 schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:11:
[...]

"afronden van het opruimen tijdens herstart" zegt me helemaal niks. Ook niet bij Win10, trouwens.
Vlak voor login verschijnt er dan tekst in beeld dat ie aan het opruimen is en in geval van Windows Update kan dat (bij W10) erg lang duren. Vanwege dat gebruik ik dat vinkje niet meer.

Dit dus:

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Geer01
  • Laatst online: 22-03 16:18
Blijkbaar iets niet helemaal goed gegaan met een update hier. Het vervelende van deze windows versie is dat zodra je secure boot uit zet, windows 11 alsnog niet opstart omdat het een vereiste is..
Ik ga nu proberen om em vanaf een usb stick te starten, maar als er hier iemand is die een beter idee heeft dan hoor ik het graag!

• Erhnam

Erhnam

Weer een nieuwe build! Deze keer voor de beta channel:

https://blogs.windows.com...-preview-build-22000-194/

Today’s rollout includes the following app updates: Snipping Tool, Calculator, and Clock with Focus Sessions! Dus ook integratie met Spotify.

Hier zitten dus ook de nieuwe tools in!!

[Voor 72% gewijzigd door Erhnam op 16-09-2021 19:52]

• zetje01
Zorian schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:58:
Weet iemand hoe ik die muziek overlay terug krijg? Dat zwarte vlak linksboven waarin de artiest en het nummer staan als je een muziekje afspeelt op Spotify e.d. Kan hem nergens meer vinden. ;(
Deze?

• Zorian

Zorian

What the fox?

zetje01 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:55:
[...]

Okay
Nou, de laatste maanden speel ik echt veel muziek via youtube en heb nog nooit linksboven een layover gezien bij 'het volgende nummer'.
Het lijkt me niet iets dat standaard in Win11 áán staat.
Dat is wat ik zeg, ik wil hem juist terug. :p Ik vond dat handig in Windows 10, kon ik snel zien welk nummer nu opkwam op bijvoorbeeld Spotify en dus besluiten of ik hem nog eentje doordruk of niet.

Dit dus:

• Erhnam

Erhnam

De dev channel krijgt trouwens ook de nieuwe photo app:

https://blogs.windows.com...-out-to-windows-insiders/

• Erhnam

Erhnam

• dutchnltweaker

De update gedaan en wat ik me afvraag is waarom deze hoeken nog recht zijn ipv rond? Toen ik w11 in een virtual machine draaide in een clean install waren ze gewoon rond.

Ook is ms office nog rechthoekig, ik dacht dat alles standaard rondiger werd? Of moeten er nog updates uitkomen?

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:52
Krijg hier de volgende melding, HP uit 2017 met i5 7400 3.00 GHz 16GB DDR4 :(

[Voor 18% gewijzigd door Albert020 op 05-10-2021 11:08]

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:57
Net even mijn test-pc geüpgraded van Windows 10 naar Windows 11 om te kijken hoe het een en ander werkt en gewijzigd is. Om maar positief te beginnen: alles lijkt tot nu toe gewoon te functioneren zoals bedoeld, en ik was positief verrast dat mijn privacyinstellingen ongewijzigd waren. Dat heb ik wel eens anders gezien bij een Windows 10 update :)
Negatief vind ik de verandering van het startmenu. De extra handelingen voor het openen van de programmalijst zijn tot daar aan toe (dat zal vast wel wennen), maar dat die sectie met 'aanbevolen apps' gewoon niet weggehaald kan worden om tot een compacter startmenu te komen is werkelijk te gek voor woorden. Ook onder Windows 10 had ik al een compact startmenu met enkele veelgebruikte apps die ik had vastgezet en de rest opende ik via de applijst of door te zoeken. Op mijn PC ziet het er nu zo uit:

Dit ziet er toch voor geen meter uit? 8)7

Verder nog het bekende issue van het slepen via de taakbalk wat niet meer mogelijk is en ik liep ook nog tegen de bug aan dat ik via de moderne controlepaneel mijn geluidsinstelling niet van Stereo naar 5.1 kon wijzigen. Ik zag de optie wel, maar als ik deze selecteerde wijzigde deze meteen weer terug naar stereo. Uiteindelijk heb ik het via het oude geluidsinstellingenpaneel (mmsys.cpl) voor elkaar gekregen en toen werd het ook keurig in het moderne controlepaneel getoond. Daar lijkt dus iets nog niet helemaal goed te gaan.
Oh, en ik zag dat er meteen een heleboel bloatware weer was geïnstalleerd, van Facebook messenger en Whatsapp tot andere onbekende apps. Gelukkig was dat zonder moeite weer te verwijderen en kon ook de chatfunctie uitgeschakeld worden.

Voor de rest zal de toekomst volgens mij uit moeten wijzen hoe goed en stabiel alles draait. Afgezien van bovenstaande punten ben ik wel tevreden met de update. Ik hoop dat Microsoft die dingen nog op gaat lossen met updates.

[Voor 6% gewijzigd door EDIT op 05-10-2021 12:18]

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:16

ScreamGT

joejoe

Hier binnen 20 minuten geinstalleerd, werk vooralsnog prima behalve nVidia..

Ik heb gewoon de drivers van W11 gedownload en geinstalleerd, maar helaas.
https://www.nvidia.com/en...ows-11-game-ready-driver/

Het betreft hier om een MSI GP66 026NL laptop met een mobile RTX3070 GPU.
Anderen ook last met installeren van grafische driver?

EDIT:
In apparaat beheer laat hij alleen mijn cgpu zien, de 3070 lijkt hij niet te zien.

[Voor 9% gewijzigd door ScreamGT op 05-10-2021 12:22]

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:45

Winkiller

De Mopperpot

Albert020 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:57:
Krijg hier de volgende melding, HP uit 2017 met i5 7400 3.00 GHz 16GB DDR4 :(

[Afbeelding]
Hihi ik ook met een i5 6600, ik vindt het wel best maar @TheVMaster heb je een workaround ?

Herhaling is de beste leermeester, LUID IS UIT !

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-03 06:36
Tijdens de schone installatie van Windows 11 via een USB-stick gemaakt met de officiële tool wordt mijn HP ProBook 640 G5 ineens geconfigureerd als zakelijk apparaat. Ik heb niets met dit bedrijf en met Windows 10 hier nooit last van gehad. Wat ik ook probeer, na verbinding te maken met internet wordt deze zonder vraag geconfigureerd en kan ik niet inloggen met mijn eigen Microsoft account. Kan ik hier zelf iets aan doen, of kan alleen de beheerder van dit bedrijf zoiets ongedaan maken? De laptop heb ik op Tweakers tweedehands aangeschaft, dus het zou kunnen zijn dat deze eerder onderdeel is geweest van dit bedrijf.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:20

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb vandaag een upgrade uitgevoerd. alles netjes verlopen. maar helaas èèn ding waar ik mij aan stoorde in win10 lijkt nu ook in win11 te zitten. Mijn dark mode werkt niet goed

Ik vermoed vanwege bloatware. maar ik heb de meeste meuk al verwijderd. iemand tips?
Schone installatie zit ik nou eigenlijk niet zo op te wachten :/

ora et labora

• michael1105
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-10-2021

ondanks dat ik TMP heb ingeschakeld (gedaan omdat PC-statusupdate dat vroeg de rest was "in orde"

PC heropgestart enzo maar de melding blijft hetzelfde

Hieronder een extern programmatje laten lopen die de eisen voor Windows 11 controleren:

• dutchnltweaker
Ways to install Windows 11

Eerst van de daken roepen dat je TPM 2.0 moet hebben.
Wel lekker consequent nu Microsoft zelf aangeeft hoe je TPM 2.0 kan omzeilen :D :+ 8)7

• rmbakker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-08-2022
Jester-NL schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 07:24:
[...]

Wennen is een ding, maar verplicht worden om mijn set-up aan te passen naar een (in mijn opinie) mindere kwaliteit, omdat een of andere ontwerper bedacht heeft dat de startknop onderaan in het midden 'praktischer' is, vind ik persoonlijk wat minder.
Ik had graag de optie gehad om de plaats van de taakbalk aan te passen. Iets dat al sinds Windows 95 mogelijk is (als ik me niet vergis) en wat ik al sinds W2K doe.

Het maakt voor gamen geen ruk uit waar die balk staat, want hij valt toch onder je game, maar voor de momenten dat ik hem wel gebruik, zou ik graag de optie hebben om dat ding te zetten waar ik hem wil... zoals dat in de vorige versies van Windows, of MacOS, wel kan.
Onder Personalization > Taskbar (of rechtermuisknop op taskbar) dan onder "Taskbar behaviors"" staat "Taskbar alignment". Kun je 'm gewoon naar links verplaatsen.

8)7

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:03
@J.W. Roos Via je verkenner kun je Deze PC terugvinden en toevoegen aan je start menu. Werkt ook door in het startmenu te zoeken naar Deze PC of Schijfopruiming. Met de rechtermuisknop krijg je de optie vastmaken een start menu te zien.

Of bedoel je dit niet?

[Voor 45% gewijzigd door Bo0bz op 06-10-2021 15:14]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:16

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

J.W. Roos schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:01:
Ben er wel mee tevreden, maar mis ook het een en ander, onder andere Deze pc en schijf opruimen, verder is het behoorlijk wennen en zoeken. Ik wil beide ook aan Start toevoegen, maar dat gaat ook niet. Deze pc, zie ik nergens meer terug en dat is toch wel een dingentje. Veel veranderingen, maar of het echte verbeteringen zijn, heb daar toch wel iets twijfels over.

Vreemd. Hier heb ik mijn beide laptops rechtstreeks vanaf Windows 10 geupgrade. En This PC staat hier gewoon links in de File Explorer. Met de rechter muisknop erop klikken dan heb je de optie om het aan Start vast te zetten. Net zoals BoObz hierboven reeds meldde. Je kan ook een snelkoppeling op de desktop zetten door This PC vanuit de Explorer naar de desktop te slepen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Arjen91
  • Laatst online: 28-02 21:19
Persoonlijk had ik wat interface glitches na een upgrade zoals o.a. dit https://streamable.com/lmlsfu Daarom toch maar een clean install gedaan en nu geen problemen meer.

Zover heb ik twee irritante dingen opgemerkt. De xbox game bar kan, voor zover ik weet, niet meer uitgeschakeld worden. Ik heb het daarom via powershell verwijdert, maar nu krijg ik bij elke game die ik start deze melding te zien:

Ook niet echt ideaal dus.

Het tweede is dat CS:GO om een of andere reden extreem langzaam start. Ik heb het getimed op 36 seconden, waarvan het grootste gedeelte gewoon desktop is en er niks lijkt te gebeuren. Geen idee of dit ook voor andere games zo is.

• HKLM_
hetnet schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:53:
[...]

Windows 11 installeerd inderdaad de Home versie ( geen keuse meer bij installatie)
Ga naar Instellingen/syteem/ activering..............
Daar vind je een link, upgrade wat via de Store gaat
update daar openend Store naar pro daarna aanklikken, opnieuw opstarten en je heb Windows 11 Pro
je kan ook via store op update naar Pro zoeken aanklikken, opnieuw opstarten en je heb Windows 11 Pro

waarom het zo moet geen idee 8)7 maar zo werkt het
Dat is dus niet waar en zo werkt het alleen als je de iso maakt op een home systeem. Als je op een systeem hoger zit dan krijg je automatisch de andere (lagere versies) erbij in je iso. Ik heb op mij Win10 Pro een Win11 iso gemaakt en heb onderstaande opties

[Voor 10% gewijzigd door HKLM_ op 06-10-2021 17:01]

• HKLM_
Ik heb trouwens nooit geweten dat er in de E:\sources\product.ini alle MS provided product key staan vermeld :P

[Voor 63% gewijzigd door HKLM_ op 06-10-2021 17:08]

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005

jacobras

Developer

loewie1984 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:25:
[...]

Of het selecteren van je uitvoer apparaat (heb 2 headsets en een luidspreker set) in W10 kon ik direct de source klikken (2 muisklikken, nu zijn het er 3.. ook totaal onnodig)
Was dat al niet drie klikken? Als ik klik op het volume-icoontje moet ik daarna nog het lijstje uitklappen (klik twee) voordat ik kan switchen (klik drie):

(bovenstaande is dus Windows 10)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:11

Werkt prima hier! 8)7

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:34
Ik probeer de update uit te voeren naar Windows11 echter zegt de updater van MS dat ik niet aan de voorwaarden voldoe terwijl de PC-statuscontrole app zegt dat het moet kunnen :9

Iemand enig idee?

Voordat de app aangaf dat het kon heb ik de Windows schijf geconverteerd naar GPT en over op EUFI gegaan en secure boot en TMP2 geactiveerd.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Inmiddels Windows 11 geïnstalleerd op m'n Ryzen 7 4800H laptop en Surface Book 2 (i7-8750H). Dit zonder noemenswaardigheden, draait prima.

Wil ik het op m'n PC installeren kom ik niet verder dan het "vernieuwen of afsluiten" venster, ondanks dat m'n PC supported is en TPM2.0 enabled is. Kan er weinig over vinden, wat kan de oorzaak zijn?

/never mind, na tig keer op "vernieuwen" te hebben gedrukt loopt het ineens wel 8)7

[Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 09-10-2021 09:49]

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:58
Gaat best goed op een 11 jaar oude processor;

Niet heel veel langzamer dan W10.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:00

Wildfire

Joy to the world!

zetje01 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:41:
[...]

Ik heb al weeeken geen updates meer gezien op mijn Win11
(afgezien van virusdefinities)
(insider beta hier op .194)
Vandaag weer een paar updates gehad.

http://www.briandickens.nl/GoT/updates2.png

[Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 12-10-2021 22:45]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• HKLM_
YdieresiS schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:09:
Ik heb geen updates ontvangen, is dit iets dat ook in batches uitgerold wordt? Mijn PC voldeed aan alle vereisten en het installeren van Windows 11 ging dan ook zonder problemen. Zou het dus raar vinden dat ik geen updates krijg vanwege een restrictie in de hardware.
Nee die zouden gewoon beschikbaar moeten zijn. draait je windows update services wel?

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• HKLM_
Ik heb eigenlijk geen idee of het er in windows 10 ook al in zat maar het valt me nu pas op dat de task manager een Last BIOS Time heeft.

The “Last BIOS time” figure is the amount of time it took for your computer’s BIOS (or, more accurately, your computer’s UEFI firmware) to initialize your hardware before it begins booting Windows when you start your computer.

In other words, the “last BIOS time” is how long it took for your PC to boot before it began booting Windows.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie resultaten zijn :P Zeker het verschil tussen de oudere hardware en nieuwe hardware (Support en non-support) is interessant. Die van mij zit met een I7 7700 op (7.8 Seconden) :D

[Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 13-10-2021 12:39]

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:03
HKLM_ schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:38:
Ik heb eigenlijk geen idee of het er in windows 10 ook al in zat maar het valt me nu pas op dat de task manager een Last BIOS Time heeft.

[Afbeelding]

[...]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie resultaten zijn :P Zeker het verschil tussen de oudere hardware en nieuwe hardware (Support en non-support) is interessant. Die van mij zit met een I7 7700 op (7.8 Seconden) :D

10.0 seconden. Zo oud is mijn computer toch ook weer niet? 8)7

[Voor 46% gewijzigd door kevinkrs op 13-10-2021 12:43]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-03 13:35
HKLM_ schreef op Wednesday 13 October 2021 @ 12:38:

[Afbeelding]

[...]

Dit lijkt me snel zat :P

• Tellice
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-12-2022
Hallo,

Vraag ivm S-Modus windows 11

Heeft iemand dezelfde ervaring als ik dat de zoekopdracht naar S-modus mislukt?

ook via Systeem - Activering - S-modus - Store openen levert het niets op.

any work arounds?

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:11
Tellice schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:09:
Hallo,

Vraag ivm S-Modus windows 11

Heeft iemand dezelfde ervaring als ik dat de zoekopdracht naar S-modus mislukt?

ook via Systeem - Activering - S-modus - Store openen levert het niets op.

any work arounds?

[Afbeelding]
Heb je dit geprobeert?

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-03 12:39

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:52

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-03 16:14
Sorry, moet ik je toch van de troon verstoten ;)

Ik moet ook zeggen, dat ik tot op heden tevreden ben met Windows 11.
Gelukkig geen gekkigheden tegengekomen en qua UI went het snel.

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb een probleem sinds ik van Windows 7 naar 11 ben gegaan: .ini bestanden zijn niet langer geassocieerd met NotePad en het lukt me niet om dit handmatig te herstellen.

Wanneer ik op een .ini bestand klik krijg ik dit scherm:

Wanneer ik vervolgens kies voor browse, en naar C:\Windows\Notepad.exe ga, krijg ik wederom een foutmelding:

Wat is dit voor onzin en hoe los ik dit op?

Edit: @zetje01 Linken naar C:\Windows\System32\Notepad.exe mag ook niet.

[Voor 10% gewijzigd door Tyrian op 16-10-2021 21:41. Reden: Iteratief schrijven]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Bas81
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:37
Tyrian schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:08:
Ik heb een probleem sinds ik van Windows 7 naar 11 ben gegaan: .ini bestanden zijn niet langer geassocieerd met NotePad en het lukt me niet om dit handmatig te herstellen.

Wanneer ik op een .ini bestand klik krijg ik dit scherm:
[Afbeelding]

Wanneer ik vervolgens kies voor browse, en naar C:\Windows\Notepad.exe ga, krijg ik wederom een foutmelding:

[Afbeelding]

Wat is dit voor onzin en hoe los ik dit op?

Edit: @zetje01 Linken naar C:\Windows\System32\Notepad.exe mag ook niet.
Probeer eens via default apps. Vul de extensie in en kies een app.

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-03 19:11
Ik zie ook steeds een hele rij foutmeldingen staan 1 daar van."Er is een onherstelbare fout opgetreden tijdens het maken van een TLS-client referentie. De interne foutstatus is 10013.
het SSPI-clientproces is backgroundTaskHost (PID: 19024). "
misschien dat daarom de vpn ook zo traag is.

EDIT:

Heb de errors opgelost door de laatste TLS/SSL-protocollen te Configureren.

Het wordt ook aangeraden om de vakjes voor SSL 2.0 en SSL 3.0 niet aan te vinken.

Hetzelfde geldt voor TLS 1.0 en TLS 1.1 aangezien die uitgefaseerd worden. Wanneer je klaar bent klik je op OK en kijk je of de handshake error opgelost is.
zie hier

Nu heb ik dan wel enkele DistributedCOM errors. Maar deze zijn ook op te lossen, dat ga ik straks doen.
EDIT: Helaas hier zit het probleem, dit volledig beheer voor administrator is tot nu toe niet aan te passen.
En hier soortgelijk probleem.

Het lijkt erop dat TrustedInstaller en RunTime Broker geen toestemming geven aan het systeem- en lokale beheerders tijdens een upgrade van Windows 10 naar 11

[Voor 114% gewijzigd door Snake_Eye op 17-10-2021 17:09]

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Bas81 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:09:
[...]

Probeer eens via default apps. Vul de extensie in en kies een app.

[Afbeelding]
Dat is helaas niet de oplossing voor mij. .ini lijkt niet geregistreerd en als ik het zelf wil koppelen aan notepad krijg ik dezelfde foutmelding als eerder.

Als het bij jullie wel gewoon werkt vermoed ik dat het aan mijn installatie ligt.
Mogelijk omdat ik het Windows 10 decrapifier script heb gedraaid na installatie.
https://community.spicewo...ecrapifier-18xx-19xx-2xxx

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Met Winaero Tweaker kan je de taakbar verplaasten. 1.33.0.0, bij mijn test computer is het uitstekend gelukt, staat nu links, je kan ook de breedte veranderen.
Je ziet de instellingen alleen als je Windows11 gebruikt. Onder Windows10 wordt het niet weer gegeven. Als het niet lukt, opnieuw opstarten of afmelden.

https://winaero.com/winaero-tweaker/

Windows 11 features
Enable the full context menus without the 'Show more options' item.
the ability to restore the classic taskbar
Enable Ribbon in File Explorer
Change taskbar screen position, e.g. you can move it to the top
Change taskbar size
Disable background apps, all at once.

[Voor 15% gewijzigd door brommer1 op 18-10-2021 20:12]

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ik zit heel erg te twijfelen of ik het wel of niet zal doen.
Het betreft m'n werklaptop waar ik nog een jaar mee moet doen en dagelijks gebruik.(Hoe en wat we deze inrichten moeten we zelf weten) Officieel wordt het niet ondersteund maar volgens mij is de CPU snel genoeg om het te kunnen.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ok, ik snap het niet helemaal, of correcter, MS snapt het niet helemaal....

Ik heb een I7-7700HQ, dus ik heb de vereiste technologieën allemaal:
TPM 2.0: Check
Secureboot: Check
UEFI: Check
alle overige hardware minima ongeveer factor 2 á 3: Check

Waarom dan nog steeds niet compatibel, als ik aan 100% van de vereisten voldoe?
(Dit gaat dan om mijn Alienware 17R426 laptop (2017) en niet de PC in mijn ondertitel)

[Voor 3% gewijzigd door zion op 21-10-2021 19:07]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-03 16:53
Snake_Eye schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:38:
[...]

Je hebt gelijk, het is nog steeds niet goed volgens veel gebruikers.
Ik kan helaas beamen dat het nog niet goed is.. Verre van zelfs. L3 Cache bandwith is om te huilen.

Ik heb mijn PC geüpgraded. Inclusief de AMD chipset drivers en de Microsoft fix.

En mijn Windows 11 installatie is toch echt nog steeds langzamer dan mijn Windows 10 installatie.

Dit is op een Ryzen 9 5900X - 32GB 3600 CL16

Met AIDA64 getest. Helaas erg geschrokken van de bandwith resultaten. De Latency van de L3 cache is wel opgelost maar de bandwith is minder dan de helft of zelfs 1/5de.

Windows 10 L3 cache:
Read: 1032 GB/s
Write: 1021 GB/s
Copy: 1045 GB/s

Windows 11 L3 cache:
Read: 440 GB/s
Write: 200 GB/s
Copy: 281 GB/s

Nogmaals.. dit is met de AMD Chipset drivers update en met de Windows 11 fix.

Edit:

Net nog even met Cinebench r20 getest. Dat schept wel een wat positiever beeld.

Windows 10
Single: 633
Multi: 8414

Windows 11
Single: 637
Multi 8409

Die komen in ieder geval heel dicht bij elkaar in de buurt.

[Voor 18% gewijzigd door BarryS op 22-10-2021 19:26]

AMD Ryzen 7 5800X3D - G.Skill Ripjaws V 32 GB DDR4 @ 3600 MHz C16 - ASUS ROG Strix B550-E - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 980 Pro 2TB - Samsung 970 EVO Plus 2TB - 860 EVO 1TB - 850 EVO 1TB - 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GN850

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Help!!!! schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:55:
[...]
Onder W11 heb ik in Battlefield V dat het lang inhouden van een WASD toets (meestal de W) tot gevolg heeft dat het vooruitlopen ineens stokt en je stilstaat. Pas als je de toets loslaat en weer indrukt kun je dan weer lopen.

Denk dat dit met de AMD bugs temaken heeft, waarschijnlijk level 3 cache bug.
Nu de fixes uit zijn, hoopte ik dat bovenstaande probleem opgelost zou zijn. Dus weer geupgrade inclusief beide fixes maar helaas het Battlefield V probleem heb ik nog steeds. Dus toch maar weer terug naar W10.

Wellicht dat ik op korte termijn een clean install doe en het nog eens test maar ben toch wel sceptisch. Sommige programma's starten ook met vertraging op, een klacht die al vaker gezien heb.

Dit voelt weer typisch aan als zo'n windows die te ongepolijst is, te snel is gereleased en waar te weinig over nagedacht is (qua workflow changes) en MS weer eens eigenwijs was. :X

Update 23:10:
Vandaag clean install gedaan inclusief volledige AMD patches en probleem in BF V blijft maar lijkt iets minder :X :?

Hier ook even de AIDA64 cache pics: Dat AMD L3 probleem is echt nog niet opgelost ;( :N -O- :

W10

W11 clean install + alle AMD patches/updates

[Voor 25% gewijzigd door Help!!!! op 23-10-2021 18:01]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-03 18:39
Ik heb net een schone installatie van Windows 11 gedaan.
Nu bezig met het installeren van allerlei programma's, waaronder Photoshop Elements 2019.

Met het installeren van Photoshop Elements 2019 verschijnt de melding:

Wat nu te doen?

Alvast bedankt.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-03 12:21
Zodra ik Firefox aan de taakbalk vastmaak, krijg ik een default-icoon:
https://tweakers.net/i/dRvqlIED_0BteF6B2mtzhpMtPE4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OdXSAgeH0wuq9NHQx7Sf5ib3.png?f=fotoalbum_large

Als ik Firefox geopent heb en ik maak het icoon los van de taakbalk, dan wordt het icoon wel goed weergegeven. Meerdere mensen met dit 'probleem'?

https://tweakers.net/i/WunzdtU0HYbn2YBYzGt0XN-UqhU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ifZQAnnWGTAACsaKrAZ39y0g.png?f=fotoalbum_large

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-02 16:24
Zijn er trouwens meer mensen die het nieuwe Start Menu wel mooi vinden, maar totaal niet overzichtelijk? Als poweruser vond ik de groeperingen sinds Windows 8 superfijn werken. Deze zijn nu dus weg. Windows 11 heeft nu een vergelijkbare launcher als op Android. Echter, Android heeft aanpasbare homescreens, waar in je widgets en groeperingen hebt. Daarom toch maar Start11 geïnstalleerd.
Zo ziet mijn start (Windows 10 stijl) menu er nu uit:

Dan vind ik het toch wel redelijk goed werken. Start11 heeft nog wel wat ruwe kantjes, maar werkt best goed. Ook kan ik nu eindelijk mijn libraries toevoegen bij de locatiesnelkoppelingen. Uiteraard voor de liefhebbers is er ook een Windows 7 of 11 stijl. De Windows 11 stijl, vond ik minder prettig, omdat groeperingen enkel verticaal zijn, dus niet naast elkaar.

Wat alleen nog niet werkt is dat Start11 opent bij het klikken op het Windows-logo. Opgelost met laatste update.

Voor de rest is het allemaal wel even wennen. En is het jammer dat je (vooralsnog) de nieuwe contextmenu's niet kan aanpassen.

[Voor 37% gewijzigd door Bliksem B op 29-10-2021 17:51]

• Erhnam

Erhnam

Nieuwe build! https://blogs.windows.com...ider-preview-build-22489/

[Voor 52% gewijzigd door Erhnam op 27-10-2021 19:19]

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:13

MicroWhale

The problem is choice

Gisteren Windows 11 geïnstalleerd. Werkte prima tot herstart na twee updates (Microsoft 2021-10 Cumulatieve updates).

Nu kan ik niet meer bij zowel mijn:
- Logitech Bluetooth Audio receiver (wordt wel gedetecteert, maar niet als audio apparaat, dus kan niets afspelen. Na wat uitzoekwerk kan dit aan BT versie 2.1 liggen van de receiver, maar dan nog... 2 dagen geleden op Win10 deed hij het nog. Gisteren zelfs ook nog op Win 11.)
- QCY-T5 wireless headphones (windows vindt dat het werkt. Qua installatie lijkt ook alles in orde. Bij afspelen slaat de audio, maar hoor niks. Ter informatie: Als ik mijn JBL Flip 3 verbind geeft hij wel gewoon geluid. Verwijderen en opnieuw detecteren heeft helaas geen zin.)

Ik heb het idee dat het iets te maken heeft met een vernieuwde BT driver (intel) of met het feit dat de QCY-T5 3 apparaten toevoegt bij inschakelen en er maar één zichtbaar is (en geselecteerd wordt door windows) in het audio menu. Voorheen waren dat er 3 in het audio menu.

Anderen hier met deze ervaring of tips?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:40
De pc health check in Win10 toont bij mij het volgende. Iemand enig idee wat te doen? Ik heb al al gegoogled op deze melding en wat tips gevolgd rondom registry settings, maar dit had geen effect.

Ik heb Win 10 Pro, maar verder niet in een zakelijke omgeving (ook nooit in geweest). Dit is gewoon mijn privé-computer.

Anoniem: 211516

Vandaag 3x clean install gedaan, elke keer werkt sniping tool niet iemand anders zelfde probleem ?, zelfs met offline account, natuurlijk zegt de sniping tool dat clean install moet doen.

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 211516 op 01-11-2021 02:38]

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-03 19:11
Optie "Voorbeeld" is in de in Windows 10 en 11 contextmenu met de rechtermuisknop verdwenen. Dit kan je ook herstellen. Dat kan in verschillende zaken prettig zijn. Als je bijvoorbeeld Adobe Photoshop open staat en je wil een foto niet openen in adobe, maar eerst bekijken met voorbeeld of het de goede foto is die je wil bewerken in de verkenner van adobe.

Dan volg je de volgende stappen.
Windows Photoviewer als standaard instellen. Deze kun je weer terug krijgen met een register key (hier te downloaden).
Hiermee wordt ook de optie "Voorbeeld" in het contextmenu hersteld.

[Voor 71% gewijzigd door Snake_Eye op 01-11-2021 23:17]

• Intuos
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-03 13:10
Uit nieuwsgierigheid klikte ik zojuist op de Windows 11 melding bij Windows update, aangezien ik van tevoren wist dat mijn processor niet ondersteund wordt, zonder verwachtingen. Echter geeft de PC Health check app enkel groene vinkjes bij de benodigde specificaties. Is het feit dat mijn processor, de Intel 7820HK, niet ondersteund wordt dan enkel een kwestie van een generatie te oud zijn om formeel ondersteuning te krijgen? 8)7

Pagina: 1 2

Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.

Downloads
Windows 11 ISO
Windows Insider Preview ISO.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee