• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:01

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Is dit bij jullie ook?

Ik kijk in C:\Users en zie dat de folder met mijn naam de laatste letter mist.
Op mijn laptop is exact hetzelfde aan de hand.

De pc en laptop zijn beide vanaf een iso schoon geinstalleerd.
De pc komt 100% in aanmerking voor windows 11, en de laptop had een wat mindere processor :)

Raar toch ?

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-05 20:01

M.E.Amrani

...heeft honger

Gisteren heel blij mijn laptop geupdate naar win11. Tot mijn schrik heb ik nu bizar veel last van color banding. Video's lijken alsof ze in 4-bit color depth worden weergegeven. Kan nu voorlopig niet meer photoshoppen. Zullen mijn klanten blij mee zijn. Anderen hier ook last van gehad? Iemand oplossingen gevonden?

Schaduw van venster:

Netflix :'( :

Photoshop gradient:

instagram - amraniphoto.com - linkedin

• Raketje94
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 10:43
Sinds mijn upgrade naar Windows 11 lijkt mijn internetsnelheid flink te zijn afgenomen.
Waar ik normaal met gemak 500/500 behaalde ligt de max nu op 360/360 met het downloaden van bestanden loop ik hier ook tegenaan.
Op de router komt overigens wel gewoon 500/500 binnen.

Iemand anders met hetzelfde probleem? Na wat zoeken trof ik een mogelijke oplossing om killer services te stoppen, echter draaien deze bij mij niet.

Speedtest router:

Speedtest browser:

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:39

Yonix

RJ Gaming 🎮

Gandalf schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:36:
[...]

Bij mij bleek dat kaarten wel in het start menu staat maar helemaal niet geïnstalleerd is. Installeren via de Store lost het probleem op.
Dit was 'm dus. Jeetje, wat ontzettend suf dat je dan niet door wordt verwezen naar de Store. :S

Dan nog iets anders:
Het is mij opgevallen dat Spotify fullscreen niet netjes aansluit op de taakbalk.

https://tweakers.net/i/2pw7wYlHqsR1K1cQhCeuzZuCJ0s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7OWpzSvsI7CFOK0Xo5HQipTm.png?f=user_large

AMD Ryzen 9 7950X | Asus ROG Crosshair X670E Hero | MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO | G.SKILL Trident Z5 Neo F5 DDR5-6000 (32GB) | LG OLED C9/C1 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Steam Deck

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:17
Audione0 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:43:
[...]Werkt bij jou Windows beveiliging naar behoren? Als ik op een niet ondersteunt systeem windows11 installeer, krijg ik netjes updates binnen, echter werkt bij mij Windows beveiliging niet, althans ik kan de app starten, alleen geen inhoud.

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:50
Het is inderdaad een laptop die eerst zakelijk werd gebruikt maar die ik heb overgenomen. Kan ik zelf de intune koppeling verwijderen?

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:14
Een ander probleempje: ik gebruik een Keychron toetsenbord en daarop zit een hotkey om je microfoon in- en uit te schakelen. Deze is standaard gelinkt aan de shortcut Win + C. Sinds Windows 11 zit dat gekoppeld aan teams chat. Zelfs wanneer je die app niet op je systeem hebt staan, blijf je er spam voor krijgen (en schakelt de microfoon zich helemaal niet uit):

Los van dat het spam is voor een app die ik niet wil, wil ik graag de oude functionaliteit terug. Ik heb geprobeerd dit te remappen met PowerToys, maar dat wil niet handig werken. De helft van de keer krijg ik alsnog dat andere venster in plaats van een uitgeschakelde microfoon. Iemand tips of ervaring hiermee? Geen idee waarom ze zo nodig alweer een app moeten opdringen bij mensen...

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:33
Ik dacht, ik ga eens kijken of Windows 11 wat voor mij is. Ik snap er niks van want ik zie in het windows update scherm dat mijn computer niet geschikt is?

Ik heb een legale OEM windows 10, een i7 10700k, 32 gig ddr4 ram en genoeg ruimte op de schijf. Hoezo niet? ik heb van de Windows website nog een pc healt status check gedownload maar die helpt ook niet verder.

Iemand tips?

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:33
Enablen was inderdaad een eitje.

wel vreemd in Windows bij updates staat nog dat het niet kan " pc voldoet momeenteel niet aan minimale systeem vereisten"..

maar als ik dan de pc health status app open dan lijkt alles goed
------------
Binnenkort maar eens bekijken of ik de preview installeer :)

[Voor 38% gewijzigd door MetalSonic op 30-11-2021 14:27]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nieuws: Microsoft breidt instellingen Start en taakbalk uit in previewbuild W...
^ wilde hier niet via Windows Update installeren, gaf een zeldzame foutcode:0x80888002. Gelukkig is er wel een oplossing, gevonden op https://answers.microsoft...-8cfb-67c66ed4da71?page=5

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Desiler
  • Laatst online: 11:19
Bedankt voor dit prachtige programma!

https://media.discordapp.net/attachments/742158497042399272/916846737279320094/unknown.png

Eindelijk weer terug! En rechtermuisknop op de taakbalk om naar Taakbeheer te gaan _/-\o_

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:08

Grozno

acts without consequence!

Zijn er meer gebruikers die misplaatste taakbalk pop-ups krijgen zoals hieronder?

Het gebeurt bij mij als ik een mouse-over doe bij de iconen rechtsonder, tot er een pop-up volgt, en daarna de muis ergens anders op de taakbalk plaats.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:39

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Workaholic schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:36:
Daarnaast right mouse click rename is niet zichtbaar? Moet je via overige opties.. (en dan krijg je een popup met ouderwetse opties en lelijke gui).

Het middelste knopje is dat, met die kapstok.

Maar je kan ook het oude contextmenu terugkrijgen:
https://www.tomshardware....-11-classic-context-menus

Ik ben er wel aan gewend inmiddels. Zo heerlijk om die knoppen binnen enkele centimeters in bereik te hebben.

[Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 09-12-2021 14:49]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 13:40
huiz schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:25:
Ik kan mijn beeldscherm niet dupliceren, de laptop blijft dan zwart. Uitbreiden kan wel, gek genoeg. Over dit probleem heb ik nog niets kunnen vinden, het lijkt wel of ik de enige ben?
Ik heb een laptop aan een dockingstation hangen met 2 4K schermen. Winkey+P en dan duplicate screen geeft bij mij gewoon netjes op alle schermen hetzelfde beeld.

Ik heb wel een ander gek en vreselijk irritant dingetje waar ik een apart topic voor heb geopend, maar geen reactie op heb gekregen, vandaar dat ik het hier ook nog even neerzet:

Hard toewijzen van de GPU aan een proces lijkt niet te werken in W11. Heeft iemand gelegenheid om dat ook eens te testen voor me? Ik heb een volledig bijgewerkte Windows 11 Pro met OSbuild 22000.348

Hmmmmz, ik heb net in het BIOS de hybride setting van de GPU eens aangepast naar alles via de RTX3060 en met het opstarten merkte ik dat mijn externe monitoren niet meer aangestuurd werden. Aangezien mijn monitoren via een Thunderbolt 4 aansluiting aan een dockingstation zitten, snap ik niet hoe dat kan.

[Voor 14% gewijzigd door its_Muppet op 15-12-2021 12:52]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:15
Ik moet zeggen dat de final windows 11 build 22000 me tegen viel, het voelt nog niet echt helemaal af. Ik heb Windows 11 dan nu in een VM draaien, daar draai ik de laatste dev build 22523.
Daar ben ik persoonlijk meer over te spreken dan de stabiele build 22000. Waarom heeft MS niet gewoon gewacht tot 2022? Het zijn bijvoorbeeld de kleine details zoals dit:

Hier is het netjes grijs als je wat selecteert in de menu, in build 22000 is het vreemd genoeg blauw en ziet het er heel last minut uit.
Zoals dit:

Dan denk ik, waarom een heel jaar wachten tot het is opgelost.

Wat zijn jullie meningen?

[Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 17-12-2021 14:12]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:19
dutchnltweaker schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:11:
Ik moet zeggen dat de final windows 11 build 22000 me tegen viel, het voelt nog niet echt helemaal af. Ik heb Windows 11 dan nu in een VM draaien, daar draai ik de laatste dev build 22523.
Daar ben ik persoonlijk meer over te spreken dan de stabiele build 22000. Waarom heeft MS niet gewoon gewacht tot 2022? Het zijn bijvoorbeeld de kleine details zoals dit:
[Afbeelding]
Hier is het netjes grijs als je wat selecteert in de menu, in build 22000 is het vreemd genoeg blauw en ziet het er heel last minut uit.
Zoals dit:
[Afbeelding]
Dan denk ik, waarom een heel jaar wachten tot het is opgelost.

Wat zijn jullie meningen?
Wat ik denk?
Ik denk dat jouw UI totaal niet lijkt op mijn UI

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-06 19:07

OK dan? Blijkbaar blijven ze proberen en de grens opzoeken.

Aorus Elite X570 - Ryzen 7 5700X - 32 GB DDR4 @ 3200 MHz - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC

• zetje01
Toch doet ie het wel gewoon.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-06 07:59

spartacusNLD

This is Sparta!!

Het viel me op dat ik al een tijdje geen W11 updates meer gehad heb. Nu snap ik waarom:

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, ik zat op het beta kanaal.

Edit: had met een anti tracking DNS app te maken die ik gebruik. Daar wat settings aangepast en ik kan er weer bij.

[Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 11-01-2022 16:40]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Kan alleen als je Windows 11 pro heb, gpedit, beheersjablonen, windows-onderdelen, windows update(pijltje klikken), Windows update voor Bedrijven, selecteren wanneer preview-builds(1e regel) enter dan op 365 dagen instellen.

https://itdaily.be/howtos...s-10-update-nog-even-uit/

[Voor 44% gewijzigd door brommer1 op 16-01-2022 12:05]

• dutchnltweaker
Ze willen vanuit Microsoft wel erg dat je overstapt naar windows 11, dit krijg ik nu bij het opstarten:

[Voor 20% gewijzigd door dutchnltweaker op 26-01-2022 18:55]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dutchnltweaker
https://blogs.windows.com...ider-preview-build-22579/
Hello Windows Insiders, today we are releasing Windows 11 Insider Preview Build 22579 to the Dev Channel.
  • We are releasing ISOs for this build – they can be downloaded here!
  • This build introduces a new policy for IT administrators to exclude USB removable drives from BitLocker encryption.
  • We are also introducing a good set of changes and improvements including the ability to name your folders on Start, site suggestions in the Get Started app that you can pin to your taskbar, and more!
  • We have some updates for the Media Player and Your Phone apps – details below.
  • Join us for the March Windows Insider Webcast! Tune in at 10am PDT/5pm UTC on March 22nd as we host guests from the team responsible for the new focus experiences introduced in Build 22557. We’ll also talk about the current Bug Bash, including Quests, recent builds, and more
En dan het belangrijkste :) :

[Voor 70% gewijzigd door dutchnltweaker op 18-03-2022 19:40]

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:45
musicfreak schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:45:
[...]

Dit is wat ik heb staan:
Windows 11 Home
Evaluatie-exemplaar. Build 22581.ni_release.220318-1623

Volgens mij draaide ik hiervoor ook een insider build, maar ik had geen watermerk.
Dit heb ik ook, al sinds dat ik Insider builds draai.
Runaque schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:50:
[...]
Heb ik op de Lenovo staan, en dat watermerk komt er pas sinds laatste update, kan zijn dat het weer een fout is van MS, want ik dacht dat het de bedoeling was om het op niet ondersteunde hardware systemen te tonen.
Volgens mij is het watermerk voor niet-ondersteunde hardware een ander watermerk.
Tenminste, dat zou mij logisch lijken.

Dit is het watermerk voor unsupported hardware.

[Voor 14% gewijzigd door Ben.Hahlen op 24-03-2022 17:30]

Blog

• zetje01
Runaque schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:01:
[...]

Op mijn Lenovo anders niet en ik check wekelijks op updates en het was pas vandaag aanwezig. Ik vond de oude beter en duidelijker.
Deze volume weergave?
Build 22000.588 , trouwens.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:30
Een paar weken geleden heeft W11 na een update zelf een herstart gedaan. Dit terwijl er nog een aantal Excel en Word documenten open stonden.

Heb dat wel vaker gehad en geeft meestal wel wat gedoe. Je kunt de oude bestanden niet meer overschrijven en moet wat openstaat dus als nieuw bestand opslaan. Echter niet onoverkomelijk.

Wat wel beroerder is is dat sinds die update elke keer als ik een Excel werkblad open (ook vanuit Excel zelf) het werkblad alleen zo zichtbaar is:

https://tweakers.net/i/kHkurtiJy60y0lVTHjYrB2sWG-s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ji0JVSo8AWmIJrj8u8CQQQBh.png?f=user_large

Om dit te 'openen' moet ik dit venster eerst maximaliseren waarna ik er pas toegang toe heb. Heb een grote monitor waarop ik meerdere Excel sheets open heb staan en moet aan de lopende band sheets openen en sluiten. Dus dit werkt niet bepaald prettig.

Iemand enig idee hoe dit op is te lossen?

iRacing Profiel

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06 22:16
swhnld schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:48:
@Snake_Eye heb je de Microsoft updates aangezet in de geavanceerde instellingen van Windows update, daarna laptop herstart, en op updates gecontroleerd?
En Windows Media Creation toolkit voor laatste RTM build gebruikt?
Feature updates rollen gefaseerd uit.
Ik controleer iedere dag op updates via instellingen>windows update. maar krijg geen andere Windows Feature Experience Pack te zien. Dus blijf ik steken op Windows Feature Experience Pack 1000.22000.613.0
Verder in geavanceerde instellingen staan deze instellingen:

Ik heb geen laptop maar een desktop.

[Voor 8% gewijzigd door Snake_Eye op 05-05-2022 21:16]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-06 18:30
Wellicht is het handig om ExplorerPatcher in de startpost te vermelden? Het verdient in mijn optiek veel meer aandacht!

Zo ziet mijn Windows 11 menu er nu uit. Windows 10 startmenu, maar dan wel met ronde hoeken en zwevend. Op het bureaublad gebruik ik Fences van Stardock. Het rechtsklikmenu heb ik juist zo gelaten, wel lekker rustig zo. I.p.v. 7-zip heb ik de fork ervan NanaZip geïnstalleerd (ook nog eens vanuit de store!). Deze heeft modernere iconen en kan wel in nieuwe menu.

[Voor 3% gewijzigd door Bliksem B op 14-05-2022 20:46]

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:37

jacobras

Developer

Hebben meer mensen wel eens last* van icoontjes die in de taakbalk wegzakken?
* vind het eigenlijk vooral grappig

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 20:45

Saven

Administrator

Ben ik de enige waar het Edge icon in het context menu (pdf in dit geval) verneukt/zwart is? :') 2 uurtjes geleden nog een clean install gedaan (ja, en aantal keer gereboot).

man man man

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PC is gisteren uit zichzelf herstart en de update is geïnstalleerd. Geen issues hier dus.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• zetje01
PageFault schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:54:
Wat me in Windows 11 niet meer lukt, want in 10 en 7 wel ging, was het uitschakelen van de irritante eigenschap dat wanneer je een quote invoert, altijd een spatie erna moet geven om te voorkomen dat je met een accent opgescheept zit.

Ik zit nu in het stadium dat ik 2 languages heb in "Language & regio":
  • English (Nederlands), basic typing
  • English (united states), language pack, text-to-speech, speech recognition, handwriting, basic typing
Ook in die volgorde, de volgorde aanpassen heeft geen invloed. De English united states is niet te verwijderen.

Iemand dit al met succes voor elkaar gekregen?
Ah, de dode toets.
Dat is een toetsenbord instelling.
Jouwes staat waarschijnlijk op US/international.

TOEVOEGING:
Je moet VS toetsenbord toevoegen en VS/int verwijderen:
(Ik zou dat nóóit doen trouwens, anders wordt het überhaupt véél lastiger om een döner te bestellen, oké?)

[Voor 23% gewijzigd door zetje01 op 19-07-2022 22:02]

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:17
Shanquish schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:29:
is er al iemand die het gelukt is om non-supported hardware te updaten naar 22H2?
de welkbekende registery hacks werken helaas niet, en ik heb weinig zin om clean installs te doen op sommige systemen.
Eigenaardig: 'k heb dus de 'niet-ondersteunde 11' in het begin kunnen binnenhalen.
Gisteren kwam (o.a.) de KB5017383 binnen en ik haalde hem (Windows Update Minitool) binnen - downloaden en installeren geslaagd.
Ook bij Windows Update staat alles ok: o.a. die KB5017383 staat er bij: voltooid - en als ik Updates terug laat zoeken, dan krijg ik de melding dat alles binnen en OK is. |:(

Maar nu: winver geeft - en vertelt leuk dat ik nog de 21H2 heb.
euh... update begonnen, geïnstalleerd en als voltooid verklaard - en toch geen 22H2..(zelfs dus nog de 21 ! )
Maar... 'uw PC is bijgewerkt' ... ! |:(

Een paar maand geleden wilde mijn systeem niet meer updaten en probeerde ik mijn PC bij te werken met MCT - maar..bij het uitvoeren ervan kreeg ik alleen de optie voor een clean install - en dus geen met-behoud-van-instellingen.
(en dus kon ik er mijn systeem ook niet mee terug 'op punt stellen' zodat de gewone updates gewoon doorgingen)

Dus ben ik eens benieuwd - moest jij MCT gebruiken om een herinstallatie-met-behoud-van-instellingen te doen: of jij wel de optie zou krijgen.. ?

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:00
Ik heb dit net getest en dit werkt inderdaad prima 8)
Ik had Windows 11 21H2 op mijn HP ZBook (met 4de gen. Intel CPU)
Met media creation tool een ISO bestand gemaakt (je kan die ook hier downloaden).
Met Rufus (versie 3.20) een Windows USB install drive gemaakt.
Ik heb deze settings gebruikt voor de Windows 11 customizations gebruikt:

Vanuit de Windows 11 (versie 21H2) de setup.exe op de USB stick gestart.
Nu geen gezeur ! >:)
Upgrade start, na enige tijd en een reboot heb ik nu Windows 11 22H2 :9 YES!
Zonder clean install dus. Op "unsupported hardware" :P

Met dank aan @dutchnltweaker voor deze tip _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:04

ajaxalex

`Kroon

Ik heb wat problemen met het updaten naar 22h2. Ik kan niet kiezen om mijn apps te behouden.

Iemand hier ervaring mee?

edit: info

HP ZBook 15 G5

Build: 10.0.22000.1042
Version: 21H2

[Voor 15% gewijzigd door ajaxalex op 27-09-2022 14:16]

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:04

ajaxalex

`Kroon

dutchnltweaker schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:39:
[...]

Pak die andere tool: Windows 11-installatie Assistent https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11
Daarma Update je eigenlijk in de zelfde stijl als Windows update.
Van de regen in de drup. :X

Enig idee?

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07:45
Gaat lekker dat updaten naar 22H2 op mijn 64Gb Microsoft Surface Laptop Go! 12u ver en we staan op 2%...

Er was maar wel 12Gb vrij op dat ding (geen extra software of bestanden van mezelf aanwezig) en heb de USB opslag moeten aanduiden als extra ruimte om de isntallatie verder te kunnen zetten, dus daar zal het schoentje wel wringen.

EDIT :

Ik heb de update onderbroken door de laptop uit te schaken en te rebooten (met usb drive aanwezig) en het systeem zet zichzelf terug naar de oorspronkelijke versie en ik heb dan maar in plaats van de USB drive een installatie medium op een externe SSD (256gb) aangemaakt en opnieuw begonnen en op een half uur staan we verder dan het installeren via de tumbdrive. Ondertussen flirt de installatie met 10%, maar ik gok erop dat dit nog wel de rest van de voormiddag gaat nodig hebben om geïnstalleerd te geraken (hoop ik).

EDIT 2 :

Daar de Microsoft Surface Laptop Go geen enkele opslag van documenten bevatte en ook geen software heb ik een factory reset gedaan en heb uiteindelijk 24,2Gb vrije opslag weten te bekomen, ook mede door de bloatware die de reset met zich meebracht te verwijderen.
Terug de update vanaf de SSD gedaan en na, ik gok, een uurtje stond de 22H2 op de laptop en na een schijfopruiming en de oude versie verwijderd te hebben is er iets van 30Gb vrij op de krappe 64Gb opslag die het toestel heeft.

[Voor 43% gewijzigd door Runaque op 30-09-2022 12:47]

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07:45
Iemand die op Beta zit die ook dit probleem met deze update kent? Heb alles geprobeert, niets helpt.

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:45

SideShow

Administrator

Ik stoor me aan het feit dat tooltips soms blokkerend zijn.

In onderstaand voorbeeld wil ik op de sluit knop klikken, maar de tooltip staat er van de 3 puntjes waar ik blijkbaar net over hoverde.... niet alleen is die tooltip volledig op de verkeerde plaats, ook wil hij niet meer weggaan als je muis er op staat ...

Ik vraag me toch echt serieus af hoe zulke zaken er door kunnen bij Microsoft. Ikzelf ben een webdev en let op elke pixel en elke mogelijk user interactie. Voel me schuldig als er iets niet volledig afgewerkt is of vreemd aanvoelt....

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:39

Yonix

RJ Gaming 🎮

Iemand enig idee hoe ik die vervelende 'Microsoft 365 Personal-advertentie' weg kan halen? Windows 11 Home (22H2).

Het is toch schandalig dat zoiets geïmplementeerd is in betaalde software (gekocht in de officiële store)? Heb nota bene al een Office-pakket geïnstalleerd staan.

AMD Ryzen 9 7950X | Asus ROG Crosshair X670E Hero | MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO | G.SKILL Trident Z5 Neo F5 DDR5-6000 (32GB) | LG OLED C9/C1 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Steam Deck

• albatross
  • Laatst online: 07-05 10:29
Wat is er met de task manager genbeurd, overigens? De logical cpu's hebben helemaal geen gewone afscheiding meer na update tor 22H2:

[Voor 25% gewijzigd door albatross op 29-10-2022 17:10]

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 3080 Ti MASTER | Dark Power 12 850W | Samsung 980/860 EVO/970 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | LG 32UK550

• albatross
  • Laatst online: 07-05 10:29
Help!!!! schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:22:
[...]

Draai W11pro - 22H2 en ik heb dat helaas ook. :'( Neem aan gevalletje "works as designed". Ziet er minder duidelijk uit vind ik.
Draai zelf ook de Pro versie; en zo zag het er voorheen uit:

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 3080 Ti MASTER | Dark Power 12 850W | Samsung 980/860 EVO/970 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | LG 32UK550

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:27
Vandaag een update binnengekregen en doorgevoerd.

Nou heb ik een linkje staan op mijn taakbalk, naar een bat bestandje met 2 regeletjes erin.
Nu mekkert windows er over, is dit wel veilig? Dit was voorheen niet.
Nou kan ik dat wel uitzetten in de internet properties (inetcpl.cpl), maar dan bij iedere reboot
komt er een schermpje dat mijn settings niet veilig zijn :)

Iemand een idee ?

MENTAL REBOOT

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:28
@ppeterr Je kunt dat afvinken in de Properties van het bestand bij Unblock:

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:27
EricJH schreef op donderdag 10 november 2022 @ 05:24:
@ppeterr Je kunt dat afvinken in de Properties van het bestand bij Unblock: [Afbeelding]
Ik heb gelioof ik die optie niet staan bij mij. Ik gebruik startallback, maar die
even uitgezet en dan ook niet....uhmm..

Btw, het bestand is niet echt geblokkeerd. Ik krijg er alleen die melding over.
Misschien dat deze optie er alleen voor is als het bestand ook werkelijk geblokkeerd is ?

Edit

Heb voor nu maar even de settings aangepast, en laat het nu toestaan.
De melding heb ik ook weggekregen in de instellingen, maar vraag mij af
of ik daar goed aan doe. Ik had het graag zelf voor alleen dit bestandje bepaald.

[Voor 26% gewijzigd door ppeterr op 10-11-2022 16:32]

MENTAL REBOOT

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 05:39
Van week ook de 22H2 update geïnstalleerd, maar nu krijg ik deze foutmelding wanneer ik m'n PC opstart:

Op internet gezocht, maar krijg alleen maar berichten over een AMD driver terwijl ik een Intel systeem heb en ook dat je geheugenintegriteit (Memory Integrity) uit moet schakelen, maar dat gaan we mooi niet doen. Dit is mijn PC:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12400F Boxed€ 209,-€ 209,-
1MoederbordenASRock B660M Pro RS€ 129,90€ 129,90
1VideokaartenEVGA GeForce RTX 3060 XC GAMING€ 446,60€ 446,60
1BehuizingenDeepCool Matrexx 55 Mesh€ 50,90€ 50,90
2VentilatorenArctic F14 Silent Zwart, 140mm€ 8,03€ 16,06
1Geheugen internKingston Fury Beast KF432C16BBK2/16€ 61,48€ 61,48
1VoedingenCooler Master V550 Gold-V2€ 64,90€ 64,90
1Solid state drivesKingston KC2500 1TB€ 129,99€ 129,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.108,83

Ik heb verder niks bijzonders wat opstart, dat deze foutmelding zou kunnen veroorzaken.
- Realtek audio drivers verwijdert, maar mocht niet baten.
- Ik had Nicehash voor minen wat opstartte (alleen maar om even te testen hoor, mine verder niet met m'n PC). Deze verwijdert, maar mocht ook niet baten.
- Verder start de Intel Driver Assistant mee op, maar die lijkt me ook niet de boosdoener.
- En ik gebruik Startisback (betaalde versie) maar ook deze is geüpdatet naar de laatste versie en die ga ik er mooi niet afhalen.

Verder zijn alle drivers, BIOS'en en firmware up-to-date dus ik heb geen idee. Iemand deze foutmelding toevallig ook gehad? Voor de 22H2 update geen enkel probleem.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 05:39
Weer een dingetje wat er is sinds de 22H2 update. Ik sla veel afbeeldingen op en bij het "Opslaan als.." venster, had ik vroeger boven de C: en D: schijf nog snelkoppelingen naar bureaublad, afbeeldingen etc. en kon ik snel naar bureaublad en op slaan, maar die zijn nu weg. Ik heb overal gekeken in de opties en instellingen maar kan niks vinden. Er is ook niks veranderd in de opties of instellingen sinds de update.

Dit venster zeg maar:

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:59

Quad

Doof

Microsoft, wat doe je nou!? :D

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 20:45

Saven

Administrator

Ik erger me steeds meer aan de belabberde optimalisaties/performance van explorer. Ik begrijp ook niet dat er amper (lees: niks) over te vinden is?

Huidige situatie: sinds enige tijd heeft win11 een Home folder ("Thuis", niet te verwarren met je persoonlijke map); dat is de standaard map die geopend wordt wanneer je een nieuw explorer window opent. Leuk en aardig. Maar traag, niet normaal _O- Voordat die map is geladen zijn we 1 tot 2 seconden verder. Geen wereldramp op zich, maar voelt gewoon heel goedkoop en niet smooth aan.

Er lijkt ook niks gecached te worden, want bij elke nieuw tab/venster hetzelfde issue.

Als je de recente bestanden uitschakelt scheelt dat wel een hele hoop:

Maar standaard staat dit volgens mij voor iedereen aan. En overal waar ik kom zie ik hetzelfde probleem, daarom vind ik het gek dat ik hier helemaal geen andere klachten over kan vinden. Is gewoon funest voor de hele UX. Maar goed, dat hebben ze bij MS na decennia nog steeds niet onder de knie :X

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:13
TheVMaster schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 08:54:
[...]

eh, dit is het Windows 11 Ervaringen topic. Om dan te gaan adviseren dat je lekker op Windows 10 moet blijven is natuurlijk niet wat we hier willen horen. :P

Soundcloud

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Iemand bekend met het probleem dat in Settings alle titels/omschrijvingen verkeerd zijn?

Al gegoogled maar nog geen werkende oplossing gevonden. Dit is gebeurt nadat mijn laptop op Nederlands stond en ik dit naar Engels heb veranderd. Nu ook geen idee meer waar ik dat terug kan vinden want zowel deze items zijn van naam veranderd maar ook de menu's zelf klopt qua omschrijvingen niets meer van.

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:37

jacobras

Developer

In Windows 10 had je rechtsonder dit menuutje:

Is er een mogelijkheid dit op 11 terug te krijgen? Er zit een knopje met batterijpercentage en als je die tikt opent Settings » Power & Batterij, waar je kan wisselen tussen gebalanceerd, performance et cetera. Die switcher rechtsonderin was echter een stuk makkelijker.

Enige wat ik kon vinden is andere mensen die er twee jaar geleden al over klaagden: https://www.reddit.com/r/...e_from_windows_11s_quick/

[Voor 18% gewijzigd door jacobras op 16-03-2023 11:13]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online

eheijnen

Einde Doodlopende Weg

pjlgt schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:14:
[...]

Dit.

2 weken geleden nog 2 oude pc's op deze manier gedaan en draaien allebei als een zonnetje op de nieuwste versie van 11.

Het extended installation gebeuren zit bij de nieuwste Rufus alleen niet meer daar zoals in de screenshot. Die vragen/melding krijg je nu pas nadat je op Start drukt.
Klopt, bij de laatste versie (4.0xx ) vraagtie na de klik op start om de opties uit te schakelen. En nog wat meer, zoals het aanmaken van een lokaal account ipv. een Online MS account.

Erst kommt das Fressen und dann die Moral.

Pagina: 1 2

Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.

Downloads
Windows 11 ISO
Windows Insider Preview ISO.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee