rekeewt schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 07:10:
[...]
Yes, dat heb ik idd via USB ook gedaan. Was voor het eerst dat ik dit deed dus wist (nog) niet hoe dat met die partities ging. Vond het sowieso al apart dat ik geen nieuwe windows licentie hoefde te kopen.
Nu ik windows.old volledig heb verwijderd: zelfde resultaat of alsnog schaduwbestanden elders?
Dankjewel, al doende leert men…

Licentie zit op die machines vaak ingebakken in de bios(om zo even te zeggen), zakelijk zit er vaak een Windows pro licentie bij(vroeger zag er dan zo sticker op de kast ergens).
De Windows installatie kan die dan uitlezen bij het installeren, waardoor je dus niks hoeft in te vullen.
De partities kan je gewoon allemaal verwijderen, als je doel is om 1 installatie uiteraard op jou pc te hebben. Dit zijn dan toch partities op de schijf van de huidige installatie, die jij eigenlijk toch weg wil hebben.
Alleen uitkijken als je 2 harde schijven in een pc heb zitten, dat je die dan ook niet verwijderd

. Maar anders kan je het verwijderen en maakt die zelf de noodzakelijke partities weer aan(als je verder gaat met de installatie).
Ja op zich ben je er nu ook, de oude installatie is nu ook weg. Je kan nog even kijken in c:users of je een onbekend account ziet wat niet standaard hoort. Maar op zich zou je de oude installatie nu verwijderd moeten hebben ook.
Misschien als nog wel een goeie tip voor je oude werkgever om te doen, als iemand wat mag houden. de it afdeling eerst even zorgt dat iets netjes gereset is naar fabrieksinstellingen

.
Verder goed dat je mooi ben weg gegaan, ik heb het nu al 1 keer anders mee gemaakt recentelijk. iemand die via een detachering / uitzend bureau werkte.
Hij was schijnbaar weg gegaan, en niet op een leuke manier schijnbaar. want hij weigert zelfs gewoon zijn laptop in te leveren.
Zijn eigen werkgever gaat ons dus nu een schade vergoeding betalen, echt hoe bizar kan je het maken.
Dat je niet goed weg gaat ergens dat kan, en je wellicht bepaalde mensen niet wil zien meer. Maar dan maak je toch een afspraak dat je jou spullen inlevert bij HR of IT afdeling ofzo(Dat je de rest niet hoeft te zien bijv).
Buiten zijn laptop, ga ik straks toch even kijken of zijn telefoon wel ingeleverd is. aangezien een collega van mij het behandelde omdat ik vakantie had

(Ik alleen de mail communicatie heb).
[
Voor 25% gewijzigd door
Carlos0_0 op 27-05-2026 07:38
]