Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb die 22H2 update nog steeds niet aangeboden gekregen via Windows Update (ook niet bij handmatig checken). Kan dat komen omdat ik op unsupported hardware draai? Of moet ik gewoon wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:43
Palomar schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:58: Kan dat komen omdat ik op unsupported hardware draai?
Zéker weten doe ik het niet, maar ik had hetzelfde voor (zelfde omstandigheden) en ik begin stilaan te denken dat Windows - vooraleer die update aan te bieden - op de achtergrond eerst een check doet van je systeem en dan besluit van hem nièt aan te bieden.

Hier een eindje boven staat beschreven hoe je met Rufus dan toch nog aan die upgrade kan komen. (en dat werkte dus bij mij zonder problemen)

Ik vrees dat je kan blijven wachten op Godot ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:01
Palomar schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:58:
Ik heb die 22H2 update nog steeds niet aangeboden gekregen via Windows Update (ook niet bij handmatig checken). Kan dat komen omdat ik op unsupported hardware draai? Of moet ik gewoon wachten?
https://pureinfotech.com/...usb-unsupported-pc-rufus/

Mocht je idd unsupported hardware hebben lees dan eens bovenstaande link mbt rufus.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ok dank voor de info! Ik wacht nog even af of ik hem krijg, of dat op een of andere manier officieel/algemeen bekend wordt dat die update niet aangeboden wordt vanwege unsupported hardware. Wat mij betreft houdt het dan even op en ga ik terug naar Windows 10. Elke keer klooien met usb disks en third party tools om het up to date te houden is me dan wat teveel werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack_007
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:16
jack_007 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:07:
Ik weet niet zeker of dit het juiste forum is.....

Mijn netwerk bestaat uit een tweetal Belkin RT3200 welke beide Openwrt runnen. Een heeft de rol van router en de ander als AP. Op de router is mijn NAS aangesloten (Asustor 6202), op de AP zijn een tweetal windows 11 machines aangesloten. Alles gaat dus over koper.
Machine A (Asus CH VIII met AMD 5900x en Intel I211 NIC) is recent geupdate naar 22H2. Machine B (een mini-PC met Intel I3 en Intel I211 NIC) draait nog 22H1.
...........
OK, confirmed.....
https://techcommunity.mic...iles-in-22h2/ba-p/3643332

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-05 07:35
Ik heb de Windows 11 22H2 update op mijn laptop gezet. Draait goed en ziet er goed uit. Echter heb ik nog geen tabs in de verkenner. Ik las dat dat aangezet moet worden aan de kant van Microsoft, maar enig idee wanneer dat is? Lijkt me gek dat je een van de grote features niet aan zet nog.

Er schijnt wel een omweg voor te zijn met wat commands maar dat vermijd ik liever.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:42
Bose321 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:25:
Ik heb de Windows 11 22H2 update op mijn laptop gezet. Draait goed en ziet er goed uit. Echter heb ik nog geen tabs in de verkenner. Ik las dat dat aangezet moet worden aan de kant van Microsoft, maar enig idee wanneer dat is? Lijkt me gek dat je een van de grote features niet aan zet nog.

Er schijnt wel een omweg voor te zijn met wat commands maar dat vermijd ik liever.
Is al meerdere keren gezegd volgens mij? komt ergens in oktober/november door middel van een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-05 07:35
dutchnltweaker schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:40:
[...]

Is al meerdere keren gezegd volgens mij? komt ergens in oktober/november door middel van een update.
Was niet zo 123 te zien, maar mooi dat dat eraan komt. Vind het wel raar als ik alle nieuwsberichten lees dat ze het over die tabs hebben, en dat het nog helemaal niet aanstaat. Maargoed, is kwestie wachten dus.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:42
Bose321 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:54:
[...]

Was niet zo 123 te zien, maar mooi dat dat eraan komt. Vind het wel raar als ik alle nieuwsberichten lees dat ze het over die tabs hebben, en dat het nog helemaal niet aanstaat. Maargoed, is kwestie wachten dus.
Er zijn 2 verschillende builds, mensen die van beta naar de laatste versie zijn gegaan van 22H2 en de officiële manier. Die van beta komen hebben build nummer 22622.xxx en die hebben al de tabs, de update regulier is build 22621.xxx die nog geen tabs heeft. Dus er zijn al mensen met tabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:21

Zelfde goede ervaring hier.
Dat van die tabs dat komt nog inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:47

Kan je zelf al wel aan zetten via een tool.
https://github.com/thebookisclosed/ViVe/releases

Zit er al wel in maar staat nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 07:45

cooper_s1

MINI's rule

cooper_s1 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:03:
[...]

Deze kreeg ik ook met gebruik van de Installatie Assistent, waarschijnlijk omdat (ik heb een nieuwe Thinpad) er misschien iets te nieuwe hardware inzit die op een of andere wijze nog niet ondersteunt wordt in de 22H2 versie? De drivers voor de nvidia kaart die er in zit heb ik reeds naar de nieuwste versie geüpdate, dat scheen van belang te zijn las ik ergens...
Vandaag de update via de installatie assistent gedaan en nu ging het flawless...
Ik merkte wel dat er opnieuw gedownload werd.
Verder zit de update gelukkig niet de Grub bootloader in de weg op mijn triple boot laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-06 12:05
motogp schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 22:19:
[...]

Kan je zelf al wel aan zetten via een tool.
https://github.com/thebookisclosed/ViVe/releases

Zit er al wel in maar staat nog niet aan.
Bedankt voor je tip. Hierbij nog even een aanvulling voor gebruik van de tool. Op mijn pc nu verkenner met tabbladen, heerlijk.

https://beebom.com/how-enable-file-explorer-tabs-windows-11/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:36
Iemand die op Beta zit die ook dit probleem met deze update kent? Heb alles geprobeert, niets helpt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kBh9YPlxV73_CMiLLYhsTXUFRZE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DspWXs43rC6u9L8pfGfCBn4L.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 00:05
zetje01 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:48:
[...]

Het is gewoon niet waar:
- na een kale windows 11 installatie moet ook een heleboel updaten
- als windows 7 eenmaal geüpdate was hoefde je je maanden niet verplicht te herstarten

En ik snap dit onderdeel onderdeel van jullie commentaar ook niet:
Jullie komen aan met "wat schiet je er mee op / wat kan je er aan doen / wat is het nut van deze post"
Schrijven jullie dat ook bij elk sport/politiek/klimaat/enzovoort topic? Laat maar zien, aub.
Of gaat ajax wél beter spelen als je er hier over praat? Knapt het weer op als je er veel over post?

Ik deel een observatie/ervaring over het gedrag van W11 in nota bene in het W11 forum.
ik ben het helemaal met jee eens. Het opstarten is mij zelfs een pain in the ass geworden. Inderdaad had je onder Windows 7 veel meer keuzevrijheid om updates wel dan niet te installeren. Nu is deze vrijheid voor een groot deel verdwenen. Updates permanent uitstellen kan niet meer voor de leek(los van de vraag of dat verstandig is of niet) en diverse meldingen om opnieuw te starten zijn irritant. Minstens 2 maal per maand moet ik mijn systemen herstarten. Ik heb net als jij mijn pc altijd op slaapstand staan bij geen gebruik, dus ik vind het een vervelende onderbreking.

Er zijn inderdaad vele zaken die enorm veel erger zijn op deze wereld, maar dit is het Windows forum, dus niet vreemd als dit irritatiepunt benoemd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Ik stoor me aan het feit dat tooltips soms blokkerend zijn.

In onderstaand voorbeeld wil ik op de sluit knop klikken, maar de tooltip staat er van de 3 puntjes waar ik blijkbaar net over hoverde.... niet alleen is die tooltip volledig op de verkeerde plaats, ook wil hij niet meer weggaan als je muis er op staat ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Urv4fEGUlLmCGBjSX1ueLTg1JA0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j5rGzXvIDgrDy2ibfo3vNIGT.png?f=fotoalbum_large

Ik vraag me toch echt serieus af hoe zulke zaken er door kunnen bij Microsoft. Ikzelf ben een webdev en let op elke pixel en elke mogelijk user interactie. Voel me schuldig als er iets niet volledig afgewerkt is of vreemd aanvoelt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

SideShow schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:43:

In onderstaand voorbeeld wil ik op de sluit knop klikken, maar de tooltip staat er van de 3 puntjes waar ik blijkbaar net over hoverde.... niet alleen is die tooltip volledig op de verkeerde plaats, ook wil hij niet meer weggaan als je muis er op staat ...

[Afbeelding]

Ik vraag me toch echt serieus af hoe zulke zaken er door kunnen bij Microsoft. Ikzelf ben een webdev en let op elke pixel en elke mogelijk user interactie. Voel me schuldig als er iets niet volledig afgewerkt is of vreemd aanvoelt....
Bij mij verdwijnt dat gewoon weer hoor, wel blijft ie als je muis erop staat, maar als je ergens anders heen muist is het weer weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
SideShow schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:43:

[Afbeelding]

Heb dat inderdaad ook vrij vaak de laatste tijd. Erop klikken helpt wel, maar dan wordt er wel een pagina geopend waar je niet op zit te wachten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Ik heb nog geen 22h2 gekregen en dit is waarschijnlijk waarom

https://www.neowin.net/ne...e-on-amd-ryzen-7000-cpus/

Ik ga nog wel een tijdje wachten met updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:43
(verplaatst)

[ Voor 89% gewijzigd door passer op 19-10-2022 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-06 11:50
Ben vandaag een week terug van vakantie.
In deze week 3x verplicht moeten herstarten.
Voor windows updates. Ik vind dat veel.
Vanochtend voor een preview voor .NET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

zetje01 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 06:41:
Ben vandaag een week terug van vakantie.
In deze week 3x verplicht moeten herstarten.
Voor windows updates. Ik vind dat veel.
Vanochtend voor een preview voor .NET.
Welke versie draai je dan ?
Bij de preview versie's komt het namelijk wel eens voor dat ze de update/service pipeline checken met een extra update, Dan heb je inderdaad wel eens meerdere keer een reboot.
Of heb je naast de update van windows ook updates voor grafische drivers gehad. Die zijn er in de afgelopen weken ook verschillende geweest

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
GiLeX schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:33:
[...]

Welke versie draai je dan ?
Bij de preview versie's komt het namelijk wel eens voor dat ze de update/service pipeline checken met een extra update, Dan heb je inderdaad wel eens meerdere keer een reboot.
Of heb je naast de update van windows ook updates voor grafische drivers gehad. Die zijn er in de afgelopen weken ook verschillende geweest
Voor zover ik weet gewoon een hele normale Windows 11
(nee niks van grafische drivers; dit is een laptop met Ryzen 5 3500 processor, zonder dedicated graphics)

Editie Windows 11 Home
Versie 22H2
Installatiedatum ‎25-‎9-‎2022
Build van besturingssysteem 22621.675
Ervaring Windows Feature Experience Pack 1000.22634.1000.0

Oh, en er staat alweer een update klaar (zie ik nu) : KB5018496

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Das niet alleen in Windows.
Als je flink wat dingen geinstalleerd hebt vliegen je de halve week (meestal net als wat wil doen) de updates om de oren.

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hardware.Info: Windows 11 laat USB-sticks niet uitwerpen als taakbeheer openstaat
..... dat probleem heb ik in W10 al jaren last van, jammer dat die ook in W11 zit, niet dat ik gauw op W11 ga overstappen :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
eheijnen schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:37:
Das niet alleen in Windows.
Als je flink wat dingen geinstalleerd hebt vliegen je de halve week (meestal net als wat wil doen) de updates om de oren.
- Ik heb juist heel weinig geïnstalleerd op mijn laptop.
- Updates vind ik niet erg. Verplichte Reboots stoor ik me aan.

- Ja hoor: na KB5018496 weer rebooten.
Dat is 4 keer verplichte reboots in 8 dagen.

Stel je voor dat je vaatwasser, of je modem of je auto of je tv zo vaak moet rebooten als je hem wilt gebruiken.
Het zou klachten regenen bij de producenten er van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:00
zetje01 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:03:
[...]

- Ik heb juist heel weinig geïnstalleerd op mijn laptop.
- Updates vind ik niet erg. Verplichte Reboots stoor ik me aan.

- Ja hoor: na KB5018496 weer rebooten.
Dat is 4 keer verplichte reboots in 8 dagen.

Stel je voor dat je vaatwasser, of je modem of je auto of je tv zo vaak moet rebooten als je hem wilt gebruiken.
Het zou klachten regenen bij de producenten er van
Maar hoe kom je dan aan een .NET Preview update? Bèta software belandt toch niet zomaar op je apparaat?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:04:
[...]

Maar hoe kom je dan aan een .NET Preview update? Bèta software belandt toch niet zomaar op je apparaat?
Ik weet het niet.
Windows-update komt er mee aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
zetje01 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:22:
[...]

Ik weet het niet.
Het is zo dat je niet zozeer verplicht bent om te herstarten. Meestal als ik een melding krijg wacht ik totdat ik zelf de PC afsluit en als ik hem de volgende dag weer opstart is het al gebeurt. Ik weet niet hoe lang jouw bootproces is, maar opstarten met alles erbij duurt nog geen 30 seconden. Die tijd heb ik wel en anders moet je even wachten.
In de afgelopen perioden ook gehad dat ik opnieuw moest opstarten, maar dat was hooguit 2 keer.
Windows update laat ik zijn gang gaan en ik ga niet handmatig zoeken want dan komt die preview er wel door en dit wil je niet. Nu heb ik niet zo heel veel geïnstalleerd staan en drivers updaten doe ik handmatig en alleen wanneer het ook echt nodig is.
De enigste driver die ik elke maand trouw bijwerk is de Nvidia driver, maar BIOS updates en chipset updates hebben niet zo'n haast. Werkt het systeem goed dan zie ik hier geen aanleiding toe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
jimh307 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:28:
[...]

Het is zo dat je niet zozeer verplicht bent om te herstarten. Meestal als ik een melding krijg wacht ik totdat ik zelf de PC afsluit en als ik hem de volgende dag weer opstart is het al gebeurt. Ik weet niet hoe lang jouw bootproces is, maar opstarten met alles erbij duurt nog geen 30 seconden. Die tijd heb ik wel en anders moet je even wachten.
In de afgelopen perioden ook gehad dat ik opnieuw moest opstarten, maar dat was hooguit 2 keer.
Windows update laat ik zijn gang gaan en ik ga niet handmatig zoeken want dan komt die preview er wel door en dit wil je niet. Nu heb ik niet zo heel veel geïnstalleerd staan en drivers updaten doe ik handmatig en alleen wanneer het ook echt nodig is.
De enigste driver die ik elke maand trouw bijwerk is de Nvidia driver, maar BIOS updates en chipset updates hebben niet zo'n haast. Werkt het systeem goed dan zie ik hier geen aanleiding toe :)
Ik draai nooit windows-updates handmatig.
Opeens komt er in mijn systray een melding dat ik moet rebooten. En zegt iets over "buiten gebruikstijden" enzovoort. En tsja.. dan ga ik maar rebooten.
Net zoals dat als mijn windows security zegt: "je hebt al een poos geen scan gedaan", dan doe ik even een quickscan.

Kijk, mijn windows loopt fantastisch.
Dat doen ze al een jaar of 15
De verplichte reboots duren minutenlang.
De bovengenoemde laatste update vergde trouwens 2 reboots direct achter elkaar zonder eerst naar windows te gaan. Dus ik tel het als 1 verplichte reboot :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

zetje01 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:41:
[...]
De bovengenoemde laatste update vergde trouwens 2 reboots direct achter elkaar zonder eerst naar windows te gaan. Dus ik tel het als 1 verplichte reboot :-)
Dat was bij mij de eerste keer dat een update twee herstarts nodig had en toen pas doorging naar Windows.

Bij mij loopt Windows al prima sinds Windows 95. Windows 98, M.E., XP, Vista, 7, 8, 10 en 11 draaiden allemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
Anoniem: 170423 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:03:
[...]

Dat was bij mij de eerste keer dat een update twee herstarts nodig had en toen pas doorging naar Windows.

Bij mij loopt Windows al prima sinds Windows 95. Windows 98, M.E., XP, Vista, 7, 8, 10 en 11 draaiden allemaal prima.
Bij mij begonnen windowsen pas echt prima te draaien vanaf XP
Oh, win2000 was ook retestabiel. Was ik even vergeten, want die heb ik nooit lang als primair OS gedraaid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online
Tegenwoordig loopt de gemiddelde PC gebruiker een verhoogd risico op PTUS waarvan de langetermijn effecten moeilijk inschatbaar zijn.
spoiler:
Post Traumatisch Update Syndroom

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-06 20:28
zetje01 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:22:
[...]

Ik weet het niet.
Draai jij een Pro versie van Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
EricJH schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:40:
[...]
Draai jij een Pro versie van Windows?
Deze Acer is 3 jaar oud en kwam met Win10 home en heeft gewoon enkel alle automatische updates gehad:

Editie Windows 11 Home
Versie 22H2
Installatiedatum ‎25-‎9-‎2022
Build van besturingssysteem 22621.755
Ervaring Windows Feature Experience Pack 1000.22636.1000.0

Ik heb wel een andere laptop die met Win7 Pro kwam, en die nu Win10 Pro draait.
(of bedoel je dat niet?)

[ Voor 11% gewijzigd door zetje01 op 26-10-2022 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
@zetje01 Ik vroeg me af of je die preview builds krijgt op een pc of laptop die een Pro versie draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-06 01:01
@EricJH Ik draai idd 11 Pro en krijg ook previews van .NET en moet ook opnieuw opstarten, maar ik heb daar geen moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
@chim0 Ik draai ook een Pro versie en ik denk dat die previews op de Pro versie beschikbaar komen.

Het voordeel van een Pro versie is dat je met Group Policy Editor je het gedrag van Windows Update binnen beperkte mate kunt beïnvloeden. Ik heb Windows Update ingesteld om te waarschuwen dat er updates zijn. Je kunt dan zelf kiezen wanneer je het proces van downloaden en installeren start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
EricJH schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 05:48:
@chim0 Ik draai ook een Pro versie en ik denk dat die previews op de Pro versie beschikbaar komen.
Daar lijkt het idd op. Ik installeer altijd alles joh, zonder na te denken. Windows doet maar wat ie moet doen.

Overigens heb ik niet echt een reden om Pro te draaien, aangezien ik niets bijzonders (meer) doe met mijn PC, maar toch wil ik het hebben. Net zoals dat ik Office Pro heb met alles erop en eraan, maar ik gebruik eigenlijk alleen Word en Excel voor minimale basisdingetjes. Ik gebruik wel Outlook voor e-mail maar ook gewoon basisfunctionaliteit.

Ik weet niet hoe het komt, maar heb altijd volledige en pro versies van alles gehad terwijl ik het niet eens allemaal gebruik. Zal wel iets van vroeger zijn, maar op e.o.a. manier voelt het dan een beetje newbie achtig of niet compleet ofzo als je de standaard versie hebt.

Enige geldige argument wat ik kan bedenken, maar ook dit is iets van vroeger, is extern bureaublad. Deze gebruikte ik vroeger veel op Windows 7 en volgens mij had je daar wél de Pro of hoger versie van nodig. Ik had altijd Ultimate. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:20
chim0 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 06:17:
[...]

Overigens heb ik niet echt een reden om Pro te draaien, aangezien ik niets bijzonders (meer) doe met mijn PC, maar toch wil ik het hebben. Net zoals dat ik Office Pro heb met alles erop en eraan, maar ik gebruik eigenlijk alleen Word en Excel voor minimale basisdingetjes. Ik gebruik wel Outlook voor e-mail maar ook gewoon basisfunctionaliteit.
Dat kun je natuurlijk op je CV zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTShHVw29FNPrxlr1yrtKNFP-Lc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9MX0mQVFzuWhJLU6j6FrkEhz.png?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee hoe ik die vervelende 'Microsoft 365 Personal-advertentie' weg kan halen? Windows 11 Home (22H2).

Het is toch schandalig dat zoiets geïmplementeerd is in betaalde software (gekocht in de officiële store)? Heb nota bene al een Office-pakket geïnstalleerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
zetje01 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:41:
[...]

Ik draai nooit windows-updates handmatig.
Opeens komt er in mijn systray een melding dat ik moet rebooten. En zegt iets over "buiten gebruikstijden" enzovoort. En tsja.. dan ga ik maar rebooten.
Net zoals dat als mijn windows security zegt: "je hebt al een poos geen scan gedaan", dan doe ik even een quickscan.

Kijk, mijn windows loopt fantastisch.
Dat doen ze al een jaar of 15
De verplichte reboots duren minutenlang.
Vandaag toevallig ook de .NET update waardoor ik opnieuw moest opstarten. Toch maar gewoon gedaan en updates installeren gaat als een tierelier. Het gaat snel en als mijn systeem langer dan 1 minuut bezig is met een update is het lang (het gedeelte dan als ik niet in Windows zelf zit, maar voor en na de reboot tot het login scherm). Met de SSD's van tegenwoordig gaat het hard en ik heb geen exotische rocketscience hardware :+

Doorgaans hoef ik mijn systeem niet zo vaak opnieuw op te starten. Ik kan me herinneren dat dit onder Windows 10 vaker gebeurde. Maar ach, dan weet ik tenminste dat ik veilig zit.

PS: Kernisolatie werkt hier niet want als ik deze aanzet en ik reboot mijn systeem (wat moet) dan krijg ik heel kort een blauw scherm te zien en reboot het systeem direct weer zodat het in de staat is vóór ik het inschakelde. Verder werkt mijn systeem prima stabiel en als ik na die reboot mijn systeembestanden scan vind Windows geen fouten. Ik krijg überhaupt nooit fouten. Alleen kernisolatie wil hoe dan ook niet werken. Drivers bijgewerkt via My Asus panel - geen succes -> denied.

Nu las ik dat kernisolatie het systeem vertraagt, dus mis ik het niet, maar loop ik dan niet onnodig risico? Die vertraging was bekend geworden met 22H2 en Nvidia experience gebruik ik zeker niet want ik stel alles zelf in in de game zelf. Ik ben een beetje van zo kaal mogelijk, dus ook minder software die problemen kan geven.

Laatste noot: ik vind de nieuwsapp er niet mooier op geworden. Er was weer een overhaul, maar ik vind het teveel op gezichtsboek lijken met al die emicons. Ik mis een stuk ruimte in de hoogte.

Ik draai op 4K resolutie met schaling op 300% (ruimte van 1360*768) omdat ik anders het overzicht te snel verlies en ik vind het ook mooi staan. Soms vind ik wel dat Microsoft meer rekening mag houden met mensen die een hoge mate van schaling gebruiken. Dus de taakbar mag wel naar de zijkant wat Microsoft weigert toe te passen en dat is jammer want ik ben verder prima content met Windows 11 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Eindelijk was mijn Windows 11 weer volledig te updaten. Het duurde tot 22H2 (feitelijk een herinstallatie) voordat alles weer wilde updaten. Kwam voordurend met Error code 0x80070003 (een of andere missing component, waarschijnlijk een .Net error). Sinds een paar maanden faalde iedere cumulative update op dezelfde manier.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Wat is er met de task manager genbeurd, overigens? De logical cpu's hebben helemaal geen gewone afscheiding meer na update tor 22H2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/isvNf8P2pdN8A7SzwxIdmAb0xWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IK9RaHHvkLbb20LqhnhxUE1q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door albatross op 29-10-2022 17:10 ]

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
albatross schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:06:
Wat is er met de task manager genbeurd, overigens? De logical cpu's hebben helemaal geen gewone afscheiding meer na update tor 22H2:

[Afbeelding]
Het is Windows, dus: Heb je hem al even op 'enkele CPU-weergave' gezet en weer teruggezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
zetje01 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:00:
[...]

Het is Windows, dus: Heb je hem al even op 'enkele CPU-weergave' gezet en weer teruggezet?
Uiteraard. :) Ook wat geprobeerd te re-scalen, maar dat maakt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

albatross schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:06:

[Afbeelding]
Draai W11pro - 22H2 en ik heb dat helaas ook. :'( Neem aan gevalletje "works as designed". Ziet er minder duidelijk uit vind ik.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Help!!!! schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:22:
[...]

Draai W11pro - 22H2 en ik heb dat helaas ook. :'( Neem aan gevalletje "works as designed". Ziet er minder duidelijk uit vind ik.
Draai zelf ook de Pro versie; en zo zag het er voorheen uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qr182ffCj90TaDXSvKsKOwMjHcw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tIe8gd4KTIQqCnYUsT37RJ9B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Inderdaad, zo zag het er bij mij voorheen ook uit. Stuk duidelijker!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:51
Vandaag een update binnengekregen en doorgevoerd.

Nou heb ik een linkje staan op mijn taakbalk, naar een bat bestandje met 2 regeletjes erin.
Nu mekkert windows er over, is dit wel veilig? Dit was voorheen niet.
Nou kan ik dat wel uitzetten in de internet properties (inetcpl.cpl), maar dan bij iedere reboot
komt er een schermpje dat mijn settings niet veilig zijn :)

Iemand een idee ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/icrMrGnkrJQBFk2ww0WXNBagoQ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M6FZtrg8QgE5M2z8rgvIj17J.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricJH
@ppeterr Je kunt dat afvinken in de Properties van het bestand bij Unblock: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/goDxnuC5qWBRUPLrw9Yq8dTu2rM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tfYephHx0C0jnKenldBJjNBM.png?f=user_large

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:25
Ik heb een nieuwe PC waarbij ik Windows 11 ga installeren.
Zit alleen nog een beetje in dubio of ik voor Home of Pro ga, gezien het prijsverschil.

Als ik online zoek op verschillen tussen beide edities zit het grootste verschil in het verplichte Windows account bij Home en Bitlocker encryptie voor alle schijven mogelijk in Pro, waar in Home enkel de primaire schijf bitlocker encrypted kan worden.

Zijn er nog andere noemenswaardige verschillen waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 111246

PdeBie schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:24:
Zit alleen nog een beetje in dubio of ik voor Home of Pro ga, gezien het prijsverschil.

Als ik online zoek op verschillen tussen beide edities zit het grootste verschil in het verplichte Windows account bij Home en Bitlocker encryptie voor alle schijven mogelijk in Pro, waar in Home enkel de primaire schijf bitlocker encrypted kan worden.

Zijn er nog andere noemenswaardige verschillen waar ik rekening mee moet houden?
https://www.microsoft.com...-home-vs-pro-versions?r=1
En https://www.techadvisor.c...dows-11-home-and-pro.html

Je kunt Home niet aan een domein joinen, pro wel.
Home heeft ok geen Hyper-V, Pro wel. Handig als je eens een VM wil draaien.

Je kunt je beter afvragen, wat is voor jou belangrijk en dan voor die versie gaan.
Overigens kun je altijd nog een license change doen na aanschaf om dan alsnog naar Pro te gaan.
Persoonlijk vind ik Bitlocker een vereiste, dus ik ga altijd voor Pro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albatross

Erg fijn bij de Pro versie is ook dat je (via een Group Policy) zelf kunt bepalen wanneer je je Updates wil draaien. Wel zo handig als je net een dagje aan het renderen bent, en je niet lastig gevallen wil worden door een self-entitled OS dat voor jou maar even besloten heeft dat je nu je computer moet restarten.

• RoyK
  • Laatst online: 30-06 16:34

RoyK

Hobby tekenaar

Over een paar weken ga ik over van Windows 10 naar Windows 11 (Nieuwe PC)

Ik heb voor Windows 10 een paar 3rd party programma's in gebruik om het dagelijks leven een stuk makkelijker te maken. Ik heb geleerd dat in W11 een mooie ingebakken screen recorder aanwezig is. Dat kan dan mijn programma "Action!" vervangen die ik nu gebruik.

Om betere screenshots te maken met meer opties, zoals type bestand, waar hij opgeslagen moet worden, de bestandsnaam, etc.. gebruik ik Greenshot. Ik heb begrepen dat het maken van een screenshot in W11 ook wat meer opties heeft gekregen.

Voor het inzien van bestanden zonder ze te hoeven openen gebruik ik nu "Seer". Wat ik het meeste miste van de overstap van MacOS naar Windows wat de spatiebalk. Oftewel de Quickview. Ik kan met Seer Photoshop, Illustrator en Affinity Designer bestanden inzien door mn spatie aan te tikken.

Heeft Windows 11 misschien middels een quickview (en dan doel ik niet het aanpassen van je venster via beeld in de verkenner. Maar dat het materiaal even in te zien is in een eigen window.

Ik ben benieuwd! Stiekem wel zin in W11. Alles even net weer wat leuker om te zien.

Mijn portfolio op Instagram

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:51
EricJH schreef op donderdag 10 november 2022 @ 05:24:
@ppeterr Je kunt dat afvinken in de Properties van het bestand bij Unblock: [Afbeelding]
Ik heb gelioof ik die optie niet staan bij mij. Ik gebruik startallback, maar die
even uitgezet en dan ook niet....uhmm..

Btw, het bestand is niet echt geblokkeerd. Ik krijg er alleen die melding over.
Misschien dat deze optie er alleen voor is als het bestand ook werkelijk geblokkeerd is ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CgiW9mmmYtv4QFSeT7K9D3JQV0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8T5wIo61yA1BDmpzm5PhVihC.png?f=fotoalbum_large

Edit

Heb voor nu maar even de settings aangepast, en laat het nu toestaan.
De melding heb ik ook weggekregen in de instellingen, maar vraag mij af
of ik daar goed aan doe. Ik had het graag zelf voor alleen dit bestandje bepaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egIQSQXgtSxN4SQmMj35n06b0Kc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Dv5jKuPdBib4gzKSczW4GYGl.png?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door ppeterr op 10-11-2022 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Van week ook de 22H2 update geïnstalleerd, maar nu krijg ik deze foutmelding wanneer ik m'n PC opstart:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iQtWyBaYu3AqkwZaut8XoZNXg2o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/knRsFQj7rLYAsKatuHy2gVgY.jpg?f=user_large

Op internet gezocht, maar krijg alleen maar berichten over een AMD driver terwijl ik een Intel systeem heb en ook dat je geheugenintegriteit (Memory Integrity) uit moet schakelen, maar dat gaan we mooi niet doen. Dit is mijn PC:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12400F Boxed€ 209,-€ 209,-
1MoederbordenASRock B660M Pro RS€ 129,90€ 129,90
1VideokaartenEVGA GeForce RTX 3060 XC GAMING€ 446,60€ 446,60
1BehuizingenDeepCool Matrexx 55 Mesh€ 50,90€ 50,90
2VentilatorenArctic F14 Silent Zwart, 140mm€ 8,03€ 16,06
1Geheugen internKingston Fury Beast KF432C16BBK2/16€ 61,48€ 61,48
1VoedingenCooler Master V550 Gold-V2€ 64,90€ 64,90
1Solid state drivesKingston KC2500 1TB€ 129,99€ 129,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.108,83

Ik heb verder niks bijzonders wat opstart, dat deze foutmelding zou kunnen veroorzaken.
- Realtek audio drivers verwijdert, maar mocht niet baten.
- Ik had Nicehash voor minen wat opstartte (alleen maar om even te testen hoor, mine verder niet met m'n PC). Deze verwijdert, maar mocht ook niet baten.
- Verder start de Intel Driver Assistant mee op, maar die lijkt me ook niet de boosdoener.
- En ik gebruik Startisback (betaalde versie) maar ook deze is geüpdatet naar de laatste versie en die ga ik er mooi niet afhalen.

Verder zijn alle drivers, BIOS'en en firmware up-to-date dus ik heb geen idee. Iemand deze foutmelding toevallig ook gehad? Voor de 22H2 update geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

@chim0 Je zou wat hier: https://community.amd.com...memory/m-p/555811#M163439 onderaan staat eens kunnen proberen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cazzie
https://community.amd.com...memory/m-p/555811#M163439

@chim0 zoek naar laatste bericht, jou ssgdio64 zou onderdeel kunnen zijn van "Thaiphoon Burner"

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

chim0 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:26:
Van week ook de 22H2 update geïnstalleerd, maar nu krijg ik deze foutmelding wanneer ik m'n PC opstart:

Verder zijn alle drivers, BIOS'en en firmware up-to-date dus ik heb geen idee. Iemand deze foutmelding toevallig ook gehad? Voor de 22H2 update geen enkel probleem.
Dat komt omdat voor deze update de safety feature "Core Isolation - Memory Integrity" uitstond. Die is nu standaard aangezet.

Overigens is deze feature in het verleden getest en zorgde destijds voor een prestatieverlies van <5% tot meer dan 10% afhankelijk van cpu.

https://www.pcworld.com/a...is-now-on-by-default.html

[ Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 11-11-2022 09:22 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Help!!!! schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:19:
[...]

Dat komt omdat voor deze update de safety feature "Core Isolation - Memory Integrity" uitstond. Die is nu standaard aangezet.

Overigens is deze feature in het verleden getest en zorgde destijds voor een prestatieverlies van <5% tot meer dan 10% afhankelijk van cpu.

https://www.pcworld.com/a...is-now-on-by-default.html
Core isolation werkt hier niet eens. Zodra ik deze inschakel krijg ik bij de reboot heel kort een blauw scherm te zien en start de PC opnieuw op met deze functie op disabled.
Verder is mijn systeem zeer stabiel en kan ik prima zonder.
Drivers updaten had geen zin, dus helaas. :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Heb je cpu virtualization aan staan in je bios?

Ik kwam ergens de volgende randvoorwaarden tegen:

Security Boot should be enabled.
UET MAT should be supported.
DEP should be supported.
TPM 2.0 should be enabled.
CPU Virtualization must be enabled.

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albatross
[...]

Probeerde em destijds aan te zetten, maar een stuk of 10 drivers waren er aanschijnlijk niet compatibel mee (alles up-to-date hier toch). Bovendien heb ik het ook liever uitstaan, aangezien ik nogal wat game trainers heb, die af en to wat in het geheugen moeten injecteren/patchen. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Weniger Leistung in Spielen: Microsoft stoppt das Update auf Windows 11 2022 vorerst.

https://www.computerbase....ppt-windows-11-2022-22h2/

Microsoft hat bekanntgegeben, dass das Update auf Windows 11 2022 („22H2“) die Leistung in Spielen reduzieren sowie zu Rucklern und Bildaussetzern führen kann und die Aktualisierung des Betriebssystems deshalb vorübergehend ausgesetzt wird. Mittels einer Update-Sperre („Safeguard Hold“) wird das Feature-Update vorerst geblockt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albatross
brommer1 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 20:19:
Weniger Leistung in Spielen: Microsoft stoppt das Update auf Windows 11 2022 vorerst.

https://www.computerbase....ppt-windows-11-2022-22h2/

Microsoft hat bekanntgegeben, dass das Update auf Windows 11 2022 („22H2“) die Leistung in Spielen reduzieren sowie zu Rucklern und Bildaussetzern führen kann und die Aktualisierung des Betriebssystems deshalb vorübergehend ausgesetzt wird. Mittels einer Update-Sperre („Safeguard Hold“) wird das Feature-Update vorerst geblockt.
Verbaast me niet echt. Om geheugen 'live' te tracken, moet je feitelijk een page fault laten generen voor iedere page die beschreven wordt (heb vroeger, in het 386-tijdperk ook eens een tamelijk fancy progje voor geschreven, in assembly, om 'live' stringen te vinden in hert geheugen, op het moment dat ze geschreven worden). Dat is iedere (blok)-schrijf aktie een INT 14 (plus afhandelingsroutine). Dat hele genereren van page faults is ook het principe achter virtual memory, btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@cooper_s1 en @cazzie Dat bericht heb ik gezien, maar ik gebruik heel dat Thaiphoon Burner niet. Nooit van gehoord zelfs. Maar goed, ik heb dat bestand verwijderd en nu is de foutmelding weg. Die service stond trouwens ook niet in de logboeken, zoals in dat bericht. Vind het maar raar hoe ATI software op mijn PC komt.

@Help!!!! Duidelijk! Het staat gewoon aan en ik merk er niks van, dus ik laat het lekker aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
chim0 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:55:
@cooper_s1 en @cazzie Dat bericht heb ik gezien, maar ik gebruik heel dat Thaiphoon Burner niet. Nooit van gehoord zelfs. Maar goed, ik heb dat bestand verwijderd en nu is de foutmelding weg. Die service stond trouwens ook niet in de logboeken, zoals in dat bericht. Vind het maar raar hoe ATI software op mijn PC komt.

@Help!!!! Duidelijk! Het staat gewoon aan en ik merk er niks van, dus ik laat het lekker aanstaan.
Sommige software pakketten hebben dat soort kadootjes ingebakken om te kunnen functioneren,
je kijkt er idd raar van op van hey it heb dat of dat helemaal niet op mijn systeem staan en waar
komt het toch vandaan ... alhier het bijzondere antwoord. Gelukkig is je probleem nu netjes opgelost.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:21
Op mijn Surface Go 3 stond Core isolation standaard aan. Ik heb de standaard Pentium gold / eMMC versie en die is niet al te snel. Dmv van wat scripts draait hij ondertussen heel redelijk, maar elke boost is welkom. :) Dus toen ik hier las dat Core isolation ook wat performance verlies kan zorgen wilde ik het uitzetten.
Dat lukte standaard niet (melding 'Deze instelling wordt door de systeembeheerder beheerd' maar via een aanpassing in het register (zie hier) lukte het wel.

Begrijp ik het goed dat het ook niet veel kwaad kan deze functie uit te schakelen? Of loop ik nu onnodig risico?
Aangezien het niet eens in te schakelen valt op veel systemen zou ik denken van niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Core isolation staat altijd aan en is niet uit te schakelen als de daarvoor benodigde hardware aanwezig is. Memory integrity is een subonderdeel daarvan en is wel uit te schakelen.

Zie https://www.howtogeek.com...-integrity-in-windows-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
easyriider schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:07:
Core isolation staat altijd aan en is niet uit te schakelen als de daarvoor benodigde hardware aanwezig is. Memory integrity is een subonderdeel daarvan en is wel uit te schakelen.

Zie https://www.howtogeek.com...-integrity-in-windows-10/
Ik weet niet of mensen hier blij van worden. Hier werkt het niet en ik denk niet dat ik het mis want het maakt het systeem merkbaar trager blijkt. Ook GeForce experience heb ik niet geïnstalleerd staan want deze blijkt in W11 22H2 ook de boel te vertragen.

Hier dus 22H2 welke niets trager is dan ervoor. Games lopen goed, even goed als voor de 22H2 update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:21
easyriider schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:07:
Je hebt helemaal gelijk, het gaat om het subonderdeel Memory integrity wat ik heb uitgeschakeld. Blijft staan: zorgt het weer inschakelen hiervan voor prestatieverlies op een wat trager systeem, en loop ik nu teveel risico? Dat vond ik zo niet terug in het artikel.

[ Voor 3% gewijzigd door musicfreak op 12-11-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Weer een dingetje wat er is sinds de 22H2 update. Ik sla veel afbeeldingen op en bij het "Opslaan als.." venster, had ik vroeger boven de C: en D: schijf nog snelkoppelingen naar bureaublad, afbeeldingen etc. en kon ik snel naar bureaublad en op slaan, maar die zijn nu weg. Ik heb overal gekeken in de opties en instellingen maar kan niks vinden. Er is ook niks veranderd in de opties of instellingen sinds de update.

Dit venster zeg maar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQrVGn105wk-5-Cc1ByWWcb7wQ0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9NVpbMPOViMneKZntxaGK100.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Hier:
https://www.elevenforum.c...lorer-in-windows-11.7122/
Bij stap 2 : add all folders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:55

Ik heb een Home install gedaan, waarbij na installatie gewoon een lokaal account kan worden aangemaakt. Die maak ik administrator en vervolgens kon ik de Microsoft account van het systeem verwijderen zonder enig probleem. Ik heb nu dus gewoon een systeem met enkel een lokaal account.

Een vraag: kan ik als administrator op W11 Home een aantal privacy en overige instellingen systeembreed instellen voor ook andere gebruikers? Weet iemand hoe en waarmee?

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machini
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-06 17:26
Op sommige websites staat volledig verpakt product, Is dit de usb-stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mja, ik ga liever niet rotzooien in het register. Dan maar een klikje extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
chim0 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:27:
[...]

"liever niet rotzooien in het register" is ook mijn motto; naar mijn mening zijn er te veel computeranalfabeten die dingen doen in het register die ze ook via windows-instellingen hadden kunnen doen, of beter niet hadden kunnen doen :-)

Anyways, het is dus een bekend probleem, en ik had eigenlijk wel graag willen weten of de registeraanpassing ook werkte :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 18:54
chim0 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:27:
Ik blijf ook liever uit het Register, maar ik ben er toch maar eens een keer ingedoken voor een aanpassing, zodat ik op mijn laptop met een niet ondersteunde CPU toch Win11 kon draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Ik blijf ook verder ver weg van het register. Deze wordt ook steeds complexer. Met Windows 95 was het nog goed te doen, maar met de komst van de NT-lijn voor consumenten (windows XP en verder) is het beter om er weg van te blijven.
Het is idd niet vaak nodig om regedit te openen omdat in de NT-lijn je heel veel kunt instellen in de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Het register heb ik nog niet aan hoeven zitten en blijf er ook vanaf. Met een Pro-licentie heb je de Group Policy Editor (gpedit.msc) en daar kun je al genoeg extra mee instellen.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:50

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vnl6PujhPWuWffoN9pmEPuuPQ4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fOqq3LuMXcquSzcguxvdNrww.png?f=user_large
Microsoft, wat doe je nou!? :D

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Control+Shift+Escape. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Voorheen was het niet mogelijk om je taakbeheer te openen via de taakbalk behalve dan op de startmenu knop. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 17:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Dit was toch aangekondigd binnenkort terug te komen (zelfs mijn vrouw wist dit)?
Ben ik eindelijk iedereen aan het leren (inc mezelf) door dit te doen met rechtermuisknop op start, brengen ze dit weer terug.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-06 20:00
Hahaha, ik ben blij d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

MeNTaL_TO schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:32:
[...]

Dit was toch aangekondigd binnenkort terug te komen (zelfs mijn vrouw wist dit)?
Ben ik eindelijk iedereen aan het leren (inc mezelf) door dit te doen met rechtermuisknop op start, brengen ze dit weer terug.
Ja anderhalve maand terug ofzo. Het zou toen gefaseerd uitgerold worden. Vandaag kreeg ik een belletje van Microsoft en hebben ze het via Teamviewer geactiveerd!

Ik miste het zelf wel, ja de shortcut werkt of Winkey + x gevolgd door k was ook prima, maar iets wat al 20 jaar erin zit pas je niet snel meer aan.

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• acale
Quad schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:51:
[...]

Ja anderhalve maand terug ofzo. Het zou toen gefaseerd uitgerold worden. Vandaag kreeg ik een belletje van Microsoft en hebben ze het via Teamviewer geactiveerd!
Het kan zijn dat ik het niet snap hoor, maar zeg jij dat MS jou gebeld heeft en met Teamviewer in jouw pc zijn geweest?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zetje01
acale schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:30:
[...]

Het kan zijn dat ik het niet snap hoor, maar zeg jij dat MS jou gebeld heeft en met Teamviewer in jouw pc zijn geweest?
Hij sprak engels met een behoorlijk india's accent en heeft gelijk laten zien dat er enorm veel foutmeldingen op mijn pc waren en heeft gelijk mijn bankzaken applicatie geüpdate. Wat een service!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

zetje01 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:25:
[...]

Hij sprak engels met een behoorlijk india's accent en heeft gelijk laten zien dat er enorm veel foutmeldingen op mijn pc waren en heeft gelijk mijn bankzaken applicatie geüpdate. Wat een service!
Is je bankrekening nu leeg?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
[...]

:P _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

acale schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:30:
[...]

:*)
Was het maar zo'n feest, ik wil graag zo'n Indiër eens een keer spreken. ;)

Het wordt gefaseerd uitgerold, blijkbaar heb ik nu een update binnengehengeld die het geactiveerd heeft.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:20
[...]

Jeetje, had ik die geluk maar. Zolang je ze niet pissig maakt door dingen te redeemen, helpen ze je echt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 18:54
Geweldig!!! _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-06 19:20
MeNTaL_TO schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:32:
[...]

Ik heb hem gewoon in mijn taakbalk staan, werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ik zal ongetwijfeld e.o.a. toetsencombinatie hebben ingedrukt, maar als ik " en ' wil typen schrijft ie het dubbel dus "" en ''

Weet iemand hoe ik dit weer uit kan zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
chim0 schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:46:
Ik zal ongetwijfeld e.o.a. toetsencombinatie hebben ingedrukt, maar als ik " en ' wil typen schrijft ie het dubbel dus "" en ''

Weet iemand hoe ik dit weer uit kan zetten?
VS internationaal toetsenbord kiezen, als eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-06 18:48
Ik heb deze optie dus nog steeds niet. Ben helemaal up to date. Version 22H2 22621.963

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
zetje01 schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:12:
[...]

VS internationaal toetsenbord kiezen, als eerste.
Staat ie al op en is ook de enige die ik geïnstalleerd heb.

Verwijderd en opnieuw toegevoegd en nou is het weer goed.

[ Voor 11% gewijzigd door chim0 op 19-12-2022 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 21:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik heb hier een PC met i3-3350p uit 2013 (model CPU komt uit 2012).
Hiermee kan ik dus niet naar Windows 11? klopt dat?
Betekent dus dat Windows 10 het hoogst haalbare versie is bij Microsoft voor mijn PC?

Dan heb ik wel na 14 oktober 2025 een groot probleem. Want ik heb ook een laptop met i7-6700hq met TPM 2.0, maar een i7-6700HQ wordt niet ondersteunt.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@MedionAkoya Alles ouder dan Intel's 8e generatie cpu's (jij noemt een 3e en 6e generatie, zie 1e cijfer typenr) wordt officieel niet ondersteund, het werkt wel, maar het is wachten tot MS het omzeilen van de systeemeisen onmogelijk maakt.

Toevallig zit ik hier ook met 6e (desktop) en 3e (laptop) generatie cpu's, mijn laptop draait gelukkig prima (K)Ubuntu dus mocht ik die niet voor het stoppen van de ondersteuning van W10 vervangen dan wordt (K)Ubuntu het primaire OS.

[ Voor 33% gewijzigd door Raven op 26-12-2022 12:05 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste

Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.

Downloads
Windows 11 ISO
Windows Insider Preview ISO.