• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:55
Je kunt er tot zover nog om de beperkingen heen werken. Zelf bij de Insider Developer builds lukt dat. Hoewel het koffiedik kijken is ga ik ervan uit dat Microsoft het nooit helemaal onmogelijk zal maken om Windows 11 op oudere hardware te draaien.

Ik vergelijk het met hoe Microsoft om is gegaan met het bestrijden van illegale versies van Windows XP en illegale versies van Microsoft office. Je krijgt nag screens maar het wordt nooit helemaal onmogelijk gemaakt de producten te gebruiken. Ik ga ervan uit dat Microsoft dat liever heeft dan dat je migreert naar een concurrerend platform. Maar anybody's guess is as good mine. :9

Ik draai Windows 11 vrolijk op AMD Phenom II processor zonder secure boot en TPM.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe maak je in Windows 11 een shortcut naar een (store) app op het bureaublad? Bij een niet-store app kun je nog Create Shortcut gebruiken op de executable maar dat gaat met een store app niet (eenvoudig).

• wwwFan
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-01 13:03
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:02:
Hoe maak je in Windows 11 een shortcut naar een (store) app op het bureaublad? Bij een niet-store app kun je nog Create Shortcut gebruiken op de executable maar dat gaat met een store app niet (eenvoudig).
Als je in het start menu naar "alle apps" gaat en daar het icoontje van de app opzoekt kan je deze slepen naar de desktop (dit lukt niet vanuit de gepinde app's sectie).

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-01 12:20

Saven

Administrator

Ik erger me steeds meer aan de belabberde optimalisaties/performance van explorer. Ik begrijp ook niet dat er amper (lees: niks) over te vinden is?

Huidige situatie: sinds enige tijd heeft win11 een Home folder ("Thuis", niet te verwarren met je persoonlijke map); dat is de standaard map die geopend wordt wanneer je een nieuw explorer window opent. Leuk en aardig. Maar traag, niet normaal _O- Voordat die map is geladen zijn we 1 tot 2 seconden verder. Geen wereldramp op zich, maar voelt gewoon heel goedkoop en niet smooth aan.

Er lijkt ook niks gecached te worden, want bij elke nieuw tab/venster hetzelfde issue.

Als je de recente bestanden uitschakelt scheelt dat wel een hele hoop:

Maar standaard staat dit volgens mij voor iedereen aan. En overal waar ik kom zie ik hetzelfde probleem, daarom vind ik het gek dat ik hier helemaal geen andere klachten over kan vinden. Is gewoon funest voor de hele UX. Maar goed, dat hebben ze bij MS na decennia nog steeds niet onder de knie :X

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:55
Waarom laat je dan Explorer niet in mijn computer of c: schijf openen. Ik heb hem ook zo ingesteld en ik merk niets van traagheid. Google het maar. Je vindt vrij snel hoe dit moet.

• GT-R
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:36
Dag forumleden, zelf vind ik computers e.d. interessant tot op een bepaalde hoogte maar van besturingssystemen e.d. heb ik bijzonder weinig kaas gegeten. Bij de release van W11 werd aangeraden toch W10 te blijven gebruiken i.v.m. allerlei zaken die nog niet goed waren. Tenminste zo was de algemene tendens hier. Is het inmiddels al aan te raden up te graden naar W11?

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06:49
GT-R schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:37:
Dag forumleden, zelf vind ik computers e.d. interessant tot op een bepaalde hoogte maar van besturingssystemen e.d. heb ik bijzonder weinig kaas gegeten. Bij de release van W11 werd aangeraden toch W10 te blijven gebruiken i.v.m. allerlei zaken die nog niet goed waren. Tenminste zo was de algemene tendens hier. Is het inmiddels al aan te raden up te graden naar W11?
Dat ligt er helemaal aan waar je de computer voor gebruikt en waarom je is aangeraden om (nog) niet over te stappen naar Windows 11.

Kun je daar wat meer context over geven?

Beide besturingssystemen lijken in de basis heel erg op elkaar en daarom zou ik zo snel niet kunnen bedenken wat expliciet niet op Windows 11 werkt, wat wel op Windows 10 zou werken.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:12
GT-R schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:37:
Je kan beter niks over computers lezen dan onzin over computers lezen.

• GT-R
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:36
zetje01 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:31:
[...]

Je kan beter niks over computers lezen dan onzin over computers lezen.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.

• zetje01
GT-R schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:54:
[...]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Je kon daar niet uit halen, dat je verkeerd bent voorgelicht?
Dan zal ik het even verduidelijken: Je bent verkeerd voorgelicht.
En je kan dus beter niks over computers lezen dan onzin over computers lezen.

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-01 18:52

jacobras

Developer

Ik herken dat wel in mijn omgeving. Een nieuwe versie komt uit, iemand leest online dat er mist iets of nog niet helemaal goed werkt en dan gaat diegene met klem aanraden om maar vooral niet te upgraden. Vervolgens zit ik met een halve familie die jaren op W10 blijft hangen maar wel zeurt dat dingen niet meer werken op den duur.

Maar @GT-R, je kan gewoon updaten. Het werkt en misschien is er net een klein iets wat in W10 prettiger werkte waar je toevallig tegenaan loopt, maar zelfs indien dat er is zal het niets belemmerends zijn. Uiteindelijk zal je toch moeten updaten en momenteel kan dat nog steeds gratis dus is er geen reden het niet te doen :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-01 14:53
Saven schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:26:
Ik erger me steeds meer aan de belabberde optimalisaties/performance van explorer. Ik begrijp ook niet dat er amper (lees: niks) over te vinden is?

Huidige situatie: sinds enige tijd heeft win11 een Home folder ("Thuis", niet te verwarren met je persoonlijke map); dat is de standaard map die geopend wordt wanneer je een nieuw explorer window opent. Leuk en aardig. Maar traag, niet normaal _O- Voordat die map is geladen zijn we 1 tot 2 seconden verder. Geen wereldramp op zich, maar voelt gewoon heel goedkoop en niet smooth aan.

Er lijkt ook niks gecached te worden, want bij elke nieuw tab/venster hetzelfde issue.

Als je de recente bestanden uitschakelt scheelt dat wel een hele hoop:
[Afbeelding]
Maar standaard staat dit volgens mij voor iedereen aan. En overal waar ik kom zie ik hetzelfde probleem, daarom vind ik het gek dat ik hier helemaal geen andere klachten over kan vinden. Is gewoon funest voor de hele UX. Maar goed, dat hebben ze bij MS na decennia nog steeds niet onder de knie :X
Ik vind die functie wel handig, kan ik snel naar de laatst gebruikte map.

• Saven

Saven

Administrator

YangWenli schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:52:
[...]

Ik vind die functie wel handig, kan ik snel naar de laatst gebruikte map.
Zeker handig! :) Op mijn macbook gebruik ik dergelijke functionaliteit ook meermaals per dag. Maar het werkt op Windows niet echt lekker (omdat het dus relatief langzaam is). En dat is wel een beetje treurig in meerdere opzichten. Dus ik heb recent files maar uitgezet en belangrijke mappen in de sidebar vastgemaakt :P

[Voor 9% gewijzigd door Saven op 09-01-2023 16:39]

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Saven schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:26:

xxx
Bij mapopties kan je explorer laten opstarten met/in : 'deze pc' ..

• Saven

Saven

Administrator

RCBL schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:05:
[...]

Bij mapopties kan je explorer laten opstarten met/in : 'deze pc' ..
Ja da's ook een soort workaround, die instelling staat in 't zelfde venster als mijn gecropte screenshot ;) Maar beide is niet optimaal, want mis toch de recente files. Jammer :P

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
EricJH schreef op maandag 26 december 2022 @ 19:38:
Je kunt er tot zover nog om de beperkingen heen werken. Zelf bij de Insider Developer builds lukt dat. Hoewel het koffiedik kijken is ga ik ervan uit dat Microsoft het nooit helemaal onmogelijk zal maken om Windows 11 op oudere hardware te draaien.

Ik vergelijk het met hoe Microsoft om is gegaan met het bestrijden van illegale versies van Windows XP en illegale versies van Microsoft office. Je krijgt nag screens maar het wordt nooit helemaal onmogelijk gemaakt de producten te gebruiken. Ik ga ervan uit dat Microsoft dat liever heeft dan dat je migreert naar een concurrerend platform. Maar anybody's guess is as good mine. :9

Ik draai Windows 11 vrolijk op AMD Phenom II processor zonder secure boot en TPM.
Idd. Ik heb net ook een lenovo z50/z70 voorzien van W11 home. Licentie netjes overgeheveld van W10 en alle drivers en updates werken gewoon.

Alleen een simpele registersleutel hoeven toevoegen net voor de installatie.

Straks mijn Haswell htpc ook maar even omzetten.

R7 5800X3D//B450 Tomahawk max II//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• CrashTest
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-01 15:16
Net geupdate naar windows 11. Maar kan wel janken, wat is dit onstabiel zeg. Voor m'n werk spendeer ik vooral m'n tijd in Adobe en dat is echt een drama in combinatie met windows 11. Lag en vastlopers is hoe mijn dag er uit ziet tegenwoordig.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:42
CrashTest schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:45:
Net geupdate naar windows 11. Maar kan wel janken, wat is dit onstabiel zeg. Voor m'n werk spendeer ik vooral m'n tijd in Adobe en dat is echt een drama in combinatie met windows 11. Lag en vastlopers is hoe mijn dag er uit ziet tegenwoordig.
Wat zijn je pc specs? Draai hier op 2 toestellen windows 11, laptop en pc. Beide prima stabiel zonder problemen.

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:26
CrashTest schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:45:
Draai hier zonder moeite al maanden Windows 11. Zijn je drivers up to date? Moederboord chipset, videokaart, netwerk kaart, bluetooth, etc.? Of heb je alleen er voor gekozen om Windows te updaten?

AMD Ryzen 7 5800X3D - G.Skill Ripjaws V 32 GB DDR4 @ 3600 MHz C16 - ASUS ROG Strix B550-E - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 980 Pro 2TB - Samsung 970 EVO Plus 2TB - 860 EVO 1TB - 850 EVO 1TB - 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GN850

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-01 11:26
Herkend iemand dit probleem:

Als je probeert het android sub system te sideloaden (dus zonder de amazon store en de regio op US te zetten) in de H2H versie dan werkt dit, je installeert daarna handmatig een apk file, deze wordt gewoon geinstalleerd en start ook.
Maar zodra deze android app zelf een internet verbinding wil maken dan lukt dit niet, android apps kunnen dus niet verbinden met het Internet.

Ik heb dit nu al op 2 verschillende systemen ondervonden (en geen oplossing gevonden) waar de android subsystem is gesideload nadat H2H was geinstalleerd, op een ander systeem waar dit is geinstalleerd voordat de H2H update erop was gezet werkt dit wel normaal, dus deze sideload is dus op H1H gedaan en daarna geupdate. Een kennis van mij heeft dit ook geprobeerd te sideloaden en ondervond exact hetzelfde probleem, de installatie werkt maar geen Internet.
Wat opviel is dat er ook geen IP zichtbaar komt bij de developers opties, dit gebeurde wel bij mijn installatie op de H1H versie.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem, dus een manier hoe je op een H2H versie dus de android subystem kunt sideloaden, die ook werkt. Vrijwel alle 'tutorials' die ik gevonden heb zijn gebaseerd op een H1H versie versie waar dit probleem nog niet bestond.

• CrashTest
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-01 15:16
dutchnltweaker schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:12:
[...]

Wat zijn je pc specs? Draai hier op 2 toestellen windows 11, laptop en pc. Beide prima stabiel zonder problemen.
3950x, x570 aorus master, 3080 en 32gb ram dual channel.
BarryS schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:15:
[...]

Draai hier zonder moeite al maanden Windows 11. Zijn je drivers up to date? Moederboord chipset, videokaart, netwerk kaart, bluetooth, etc.? Of heb je alleen er voor gekozen om Windows te updaten?
Yes, is allemaal up 2 date.

De installatie van windows 11 ging alleen wel een beetje raar, dus kan misschien komen dat het gaande weg iets mis is gegaan. Om naar windows 11 te updaten moest ik min bios updaten (f20 naar f36) en dat ging allemaal goed. Windows 11 installer ging direct aan het werk. Zodra de install klaar was ging de computer aan en hoorde ik direct dat de fans te veel geluid maakte. Alles doorzocht en geen foutmeldingen gekregen, totdat ik zag dat de bios opeens op terug was gezet naar f4. Deze heb ik nogmaals geüpdatet naar f36 en toen waren de laatste kuurtjes ook weg, totdat ik mijn software zoals photoshop had opgestart. Het is zo onwerkbaar dat ik voor nu ben overgestapt naar mijn m1 Mac.

Wat denken jullie? Nieuwe windows 11 install met behoud van bestanden?

• zetje01
Ik ben enkel, ik, natuurlijk, maar:
Ik zou gewoon je bestanden backuppen en een normale windows-install doen.
Gewoon even echt zeker weten dat je er alles aan hebt gedaan een goede, schone Windows te krijgen.

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:13
Beste tweakers,

ik zou graag alleen willen weten: Ik kon vroeger Windows 11 installeren op mijn systeem.
Nu niet meer, ik heb windows 10 geinstalleerd en gebruik die al een tijdje, maar het is nu weer tijd om naar iets nieuws over te stappen.

Zo mijn systeem bestaat uit een AMD machine.
Gigabyte X570 Aorus Ultra rev2.0 geloof ik met firmware F36 of F37 weet niet meer uit me hoofd.
Ik moest mijn BIOS toen der tijd updaten omdat optie fTPM niet beschikbaar was. Na de update was fTPM beschikbaar, en is enabled, CSM is ook enabled.

Microsoft tool geeft aan alles is in orde.

Maar tijdens het installatieproces krijg ik de melding nadat ik mijn KEY heb ingevoerd, dat ik niet de minimale eisen aan voldoet.

Maar alles is via de tool goed, wat te doen.
Ik begon met de installatie gisteren laat in de avond, dus kon niet direct google digging doen. Maar vaak ga ik eerst hier voor info.

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:41
Bij installeren hoef je geen key in te geven, dat kan je skippen
jou windows key is al gelinkt aan jou moederbord / hardware.

[Voor 3% gewijzigd door cazzie op 16-01-2023 09:36]

control alt oeps deleted

• theduke1989
cazzie schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:36:
Bij installeren hoef je geen key in te geven, dat kan je skippen
jou windows key is al gelinkt aan jou moederbord / hardware.
Heeft het toevallig te maken met de key? Ik heb toevallig nog enkele keys hier rond liggen die ik heb groot ingekocht. Maar wil nu zelf op mijn machine gebruiken...

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:09
theduke1989 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:40:
CSM is ook enabled.

Maar tijdens het installatieproces krijg ik de melding nadat ik mijn KEY heb ingevoerd, dat ik niet de minimale eisen aan voldoet.
Als je installeert in CMS (MBR/Legacy) mode voldoe je niet aan de (officiële) systeemvereisten van Windows 11.
Controleer dus of je in MBR of UEFI mode start?.
Met de key heeft het niets te maken of je voldoet aan de systeemeisen om Windows 11 te installeren.

• theduke1989
The_Doman schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:18:
[...]

Als je installeert in CMS (MBR/Legacy) mode voldoe je niet aan de (officiële) systeemvereisten van Windows 11.
Controleer dus of je in MBR of UEFI mode start?.
Met de key heeft het niets te maken of je voldoet aan de systeemeisen om Windows 11 te installeren.
Bedankt, heeft gewerkt denk ik via jouw uitleg. Alleen bij de eerste keer had ik ook UEFI gedaan, maar toen was het laden erg lang zeker 2-3 minuten.

Ik doe het via een officiele Windos 11 pro dvd versie, en een externe dvd lezer, kan daar aan liggen.
Maar heb nu geinstalleerd, nu nog goed configureren, en alle drivers updaten.

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 10:25

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

wil nu new cpu + mobo in mijn pc zetten en windows 11 er op zetten met USB stick en laats keer ik windows heb gekocht was in winkel en was windows 8 en die upgrade naar windows 10 in 2020.

maar zie dat zo veel versies zijn van windows 11 zijn met al soorten prijzen, maar weet niet of dezen moet hebben of ander versie voor maar een pc.
https://www.betaalbarelic...AFaNk5-KQeAMaAkoHEALw_wcB

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

• cazzie
Motaro schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:18:
wil nu new cpu + mobo in mijn pc zetten en windows 11 er op zetten met USB stick en laats keer ik windows heb gekocht was in winkel en was windows 8 en die upgrade naar windows 10 in 2020.

maar zie dat zo veel versies zijn van windows 11 zijn met al soorten prijzen, maar weet niet of dezen moet hebben of ander versie voor maar een pc.
https://www.betaalbarelic...AFaNk5-KQeAMaAkoHEALw_wcB
Dat ziet er uit als een windows OEM key - officieel niet voor thuis gebruik maar voor bedrijven.

control alt oeps deleted

• Motaro

Motaro

cazzie schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:29:
[...]

Dat ziet er uit als een windows OEM key - officieel niet voor thuis gebruik maar voor bedrijven.
oke

maar hij zal wel werken ?

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

• cazzie
Motaro schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:04:
[...]

oke

maar hij zal wel werken ?
Vermoedelijk wel O-)

control alt oeps deleted

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Laatst eens gekeken of ik Windows 11 op mijn 2de muziekpctje ( HP Deskpro 400 G2 mini ) kon installeren echter zit daar alleen TPM 1.2 in. Nu is er wel een methode via veranderen van een REG Key echter het is mij totaal onduidelijk of Windows 11 dan wel of niet blijft updaten. Voor wat ik begrepen heb is er dan geen ondersteuning meer vanuit Microsoft, maar is dat ook werkelijk zo ?

Ongetwijfeld dat dit onderwerp al tig keer besproken is hier in het topic maar ik kon het even niet zo snel terugvinden, dus excuses als ik een dubbele vraag stel.

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:00
Roel1966 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:47:
Laatst eens gekeken of ik Windows 11 op mijn 2de muziekpctje ( HP Deskpro 400 G2 mini ) kon installeren echter zit daar alleen TPM 1.2 in. Nu is er wel een methode via veranderen van een REG Key echter het is mij totaal onduidelijk of Windows 11 dan wel of niet blijft updaten. Voor wat ik begrepen heb is er dan geen ondersteuning meer vanuit Microsoft, maar is dat ook werkelijk zo ?

Ongetwijfeld dat dit onderwerp al tig keer besproken is hier in het topic maar ik kon het even niet zo snel terugvinden, dus excuses als ik een dubbele vraag stel.
Omdat mijn Chuwi laptopje alleen een niet ondersteunde CPU heeft, heb ik ook een aanpassing in het register gedaan. Mijn laptopje loopt (nog altijd) gewoon mee in de updates en upgrades.

• Roel1966
  • Niet online
RicoK schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:14:
[...]

Omdat mijn Chuwi laptopje alleen een niet ondersteunde CPU heeft, heb ik ook een aanpassing in het register gedaan. Mijn laptopje loopt (nog altijd) gewoon mee in de updates en upgrades.
Duidelijk, dat is wel een beetje waar ik naar op zoek was naar mensen die oudere pc's laptops gebruiken. Alleen vraag ik mij even af op welk moment je die REG tweak moet doen, al van te voren in Windows 10 vóór de update naar Windows 11 ?

• zetje01
Roel1966 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 23:26:
[...]

Duidelijk, dat is wel een beetje waar ik naar op zoek was naar mensen die oudere pc's laptops gebruiken. Alleen vraag ik mij even af op welk moment je die REG tweak moet doen, al van te voren in Windows 10 vóór de update naar Windows 11 ?
Gebruik (gewoon) Rufus om Win11 te installeren.
Daarin kan je aanvinken of je Win11 eisen wilt omzeilen... en dan doet hij dat.

• RicoK
Roel1966 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 23:26:
Dat is het ‘gekke’, want op zich is mijn Chuwi Herobook ofzo, of hoe die van mij ook mg heten, niet eens zo’n oud laptopje. De specs zijn best goed voor wat je betaalt. Alleen op de gebruikte CPU werd nog iets meer bezuinigd, waardoor deze dus (officieel) niet mee loopt voor W11.

Ja, de REG Tweak doe je uiteraard van te voren, althans heb ik gedaan, want zonder deze tweak kun je niet naar W11.

• Roel1966
  • Niet online
RicoK schreef op zondag 22 januari 2023 @ 09:25:
[...]

Dat is het ‘gekke’, want op zich is mijn Chuwi Herobook ofzo, of hoe die van mij ook mg heten, niet eens zo’n oud laptopje. De specs zijn best goed voor wat je betaalt. Alleen op de gebruikte CPU werd nog iets meer bezuinigd, waardoor deze dus (officieel) niet mee loopt voor W11.

Ja, de REG Tweak doe je uiteraard van te voren, althans heb ik gedaan, want zonder deze tweak kun je niet naar W11.
In die HP zit een i5 6500T die dan wel al wat ouder is maar het gekke is wel dat een NVME ssd ondersteund word, DDR4, USB3 etc dus ergens een modern hedendaagse pc zou je zeggen. Snap ergens ook niet waarom Microsoft die vreemde keuze gemaakt heeft. Extra beveiliging is prima maar uiteindelijk ligt die keuze bij de gebruiker zelf vind ik.

• Motaro

Motaro

weet niet of dit besten plek is om vragen maar

ga morgen new pc in elkaar zetten en na 3 jaar weer new windows installeren ( win 11 ) zijn nog tips om alles vlot te doen zo als spul wat ik niet kwijt wil zo als ETS mods over te zetten ?

heb 512 Gb USB stick en heb onedrive ( 1Tb )

• cazzie
Motaro schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:18:
weet niet of dit besten plek is om vragen maar

ga morgen new pc in elkaar zetten en na 3 jaar weer new windows installeren ( win 11 ) zijn nog tips om alles vlot te doen zo als spul wat ik niet kwijt wil zo als ETS mods over te zetten ?

heb 512 Gb USB stick en heb onedrive ( 1Tb )
Mocht je een extra drive in je systeem hebben dan jou OS en drivers installeren op de C schijf,
je overige progamma's op de D schijf zetten en muziek/films/documenten map naar D migreren.

Dan heb je op D altijd je backup's voor handen.

control alt oeps deleted

• Motaro

Motaro

cazzie schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:53:
[...]

Mocht je een extra drive in je systeem hebben dan jou OS en drivers installeren op de C schijf,
je overige progamma's op de D schijf zetten en muziek/films/documenten map naar D migreren.

Dan heb je op D altijd je backup's voor handen.
heb zelf een 1Tb Sata SSD staat nu windows op en 1Tb nvme voor games

• Motaro

Motaro

heb nu windows 11 op staan maar hoe zet ik uit dat hij niet meer vraagt om pin code of password bij op starten ?

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:03
Motaro schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:09:
heb nu windows 11 op staan maar hoe zet ik uit dat hij niet meer vraagt om pin code of password bij op starten ?
Ik neem aan dat je google kapot is? Heb het daarom even voor je opgezocht:

Druk op Windows-toets+R en geef de opdracht netplwiz gevolgd door Enter. Selecteer in het lijstje de gebruikersnaam waarmee je je automatisch wilt aanmelden. Verwijder pas nu het vinkje bij Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven (...) en klik op Ok.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Motaro schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:09:
Er zijn meerdere opties. Deze Autologon v3.10 beschikbaar gesteld door Microsoft doet wat hij moet doen.

• Motaro

Motaro

kruila schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:38:
[...]

Ik neem aan dat je google kapot is? Heb het daarom even voor je opgezocht:

Druk op Windows-toets+R en geef de opdracht netplwiz gevolgd door Enter. Selecteer in het lijstje de gebruikersnaam waarmee je je automatisch wilt aanmelden. Verwijder pas nu het vinkje bij Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven (...) en klik op Ok.
neem aan dit forum is waar je dingen mag vragen

• RicoK
Motaro schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:53:
Uiteraard, maar er ook wel wat verwacht van de Tweaker hoor. Geef bijvoorbeeld eerst aan wat je allemaal al hebt gedaan om een probleem te solven.

Want net wat @kruila aangeeft, indien je had Gegoogled en dus zelf al enige actie had ondernomen, had je de oplossing ook kunnen vinden.

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:03
Motaro schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:53:
[...]

Ik heb niets aan het antwoord van RicoK toe te voegen.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-01 17:13
Enige inzet is altijd 'key' op Tweakers, maar soms wil het gemak ook dienen en verder eens met @RicoK

@Motaro Zeker mag je dingen vragen (graag zelfs) en wellicht was de vraag bedoeld om dit op een veilige manier te doen zodat je dit hier neerlegt. Anderzijds is het een vraag die via de Microsoft site meteen te vinden is.

Beide zijn niet fout namelijk ;)

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:06

On_E

Housemusic

-

Nevermind :)

[Voor 95% gewijzigd door On_E op 25-01-2023 21:37]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-01 19:26
Weird, mijn pc Windows 11 pro herstartte zichzelf na installeren op de achtergrond van KB4023057.

Steam en discord stonden open terwijl ik 30 minuten of zo AFK ging. Ik werd begroet met mijn Linux console toen ik terugkwam.

Ik heb in Windows Update alles handmatig staan en onder advanced option "Get me up to date" uitstaan.

De update is blijkbaar gepushed vanuit Microsoft want ik had hem niet aangezet of op updates gecontroleerd nog vandaag.

Ik had gelukkig geen belangrijke code werk openstaan, maar dit is wel ruk Microsoft :/

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 18:13
@toro Maar heb je ook twee opties daaronder uitstaan? "Mij waarschuwen als opnieuw opstarten vereist is om de update te voltooien" of in jouw geval iets van " Warn me before bla bla.."

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-01 19:26
chim0 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:50:
@toro Maar heb je ook twee opties daaronder uitstaan? "Mij waarschuwen als opnieuw opstarten vereist is om de update te voltooien" of in jouw geval iets van " Warn me before bla bla.."
Dat zou niet mogen uitmaken als die andere "Get me up to date" al uitstaat.

Maar die stond dus op uit.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:55
Windows Update kan updates pushen die betrekking hebben op Windows Update. De pagina met informatie over de betreffende update zegt het ook:
Note: Microsoft Update Health Tools are automatically deployed to Windows 10, version 1809 and later Windows devices connected to Windows Update.
De quote betreft Windows 10 maar dat zal denk ik voor Windows 11 gelden.

Met betrekking tot openstaande documenten of code laat het programma voor de zekerheid iedere minuut het document of code opslaan voor onverwachte gevallen als dit of de elektriciteit plotseling uitvalt.

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-01 15:51
toro schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:18:
Weird, mijn pc Windows 11 pro herstartte zichzelf na installeren op de achtergrond van KB4023057.

Steam en discord stonden open terwijl ik 30 minuten of zo AFK ging. Ik werd begroet met mijn Linux console toen ik terugkwam.

Ik heb in Windows Update alles handmatig staan en onder advanced option "Get me up to date" uitstaan.

De update is blijkbaar gepushed vanuit Microsoft want ik had hem niet aangezet of op updates gecontroleerd nog vandaag.

Ik had gelukkig geen belangrijke code werk openstaan, maar dit is wel ruk Microsoft :/
Ik kreeg via eset internet security dat er een update was , dat bleek dus desbetreffende KB te zijn, die werd geïnstalleerd, maar bij hoefde de laptop niet opnieuw opgestart te worden en stond de update gewoon vermeld in de geschiedeis

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-01 15:51
Er komt nu trouwens een nieuwe update binnen: January 26, 2023—KB5022360 (OS Build 22621.1194) Preview - Microsoft Support

en deze kwam erna : January 26, 2023-KB5022404 Cumulative Update Preview for .NET Framework 3.5 a...

[Voor 45% gewijzigd door ivo1969 op 27-01-2023 10:42]

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.

Downloads
Windows 11 ISO
Windows Insider Preview ISO.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee