Ik ontdek net dat met buildnr: 22621.1265 kladblok nu eindelijk officieel de donkere modus ondersteund en de tabbladen erbij zijn gekomen
Nieuw problemen met de nieuwe ExplorerPatcher-22621.1344.53.1, nu zie je het display van je volume niet meer als je op het toetsenbord de volume knop indrukt, laag/hoog en de
systeemvakpictogrammen werken niet allemaal, blijven uitgeschakeld.
Als je bij taskbar: taskbar style Windows 11 (default) insteld, werkt de volume display + systeemvakpictogrammen weer.
Ga terug naar Windows10, ga proberen of de NUC12 met Windows 10 goed werk wegens de e-cores, weet wel dat onder engergiebeheer alle instellingen weg zijn, net als bij NUC11.
NUC12 e-cores werken niet onder Windows 10, wat ik er mee doe was onder Windows11 gemiddeld 42°, Windows10 60°, piekt constant naar 75°, de NUC is afgsteld in Burst2 38%(standaard 64%)
Ben terug gegaan naar AMD R5 5600G, waar Windows 10 op staat.
systeemvakpictogrammen werken niet allemaal, blijven uitgeschakeld.
Als je bij taskbar: taskbar style Windows 11 (default) insteld, werkt de volume display + systeemvakpictogrammen weer.
Ga terug naar Windows10, ga proberen of de NUC12 met Windows 10 goed werk wegens de e-cores, weet wel dat onder engergiebeheer alle instellingen weg zijn, net als bij NUC11.
NUC12 e-cores werken niet onder Windows 10, wat ik er mee doe was onder Windows11 gemiddeld 42°, Windows10 60°, piekt constant naar 75°, de NUC is afgsteld in Burst2 38%(standaard 64%)
Ben terug gegaan naar AMD R5 5600G, waar Windows 10 op staat.
[ Voor 18% gewijzigd door brommer1 op 03-03-2023 12:12 ]
Zou kunnen. Ik draai één van de eerste versies nog. Wellicht het feit dat ik mijn taakbalk verticaal heb is al voldoende om de boel te laten misgaan...Help!!!! schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:39:
^
Ik heb de update ook draaien met laatste versie StartAllback maar vooralsnog geen problemen.
Denk dat de issues gerelateerd zijn aan specifieke instellingen in StartAllback.
^
Dat zou zeker kunnen lijkt me. Waarom heb je geen recentere versie van StartAllback draaien
Dat zou zeker kunnen lijkt me. Waarom heb je geen recentere versie van StartAllback draaien
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ach, gemakzucht denk ik. Ik heb nu StartAllBack gedeinstalleerd om eens te kijken of ik kan wennen aan de originele Windows 11 look and feel.Help!!!! schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:10:
^
Echter, ik wil nu die laatste cumulatieve update alsnog downloaden en installeren en ik zie de knop wel maar ik kan er op klikken tot Sint Juttemis maar er gebeurd niks. Iemand enig idee hoe dat kan en hoe ik alsnog die update kan installeren?
Tja, de laatste update van StarAllBack verhinderd dat de KB5022913 update kan worden geinstalleerd............
Ik zeg hierboven dat ik StartAllBack heb gedeinstalleerd en niet dat ik de laatste versie gebruik. Ik gebruik dus géén StartAllBack meer.spacecom schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 09:07:
Tja, de laatste update van StarAllBack verhinderd dat de KB5022913 update kan worden geinstalleerd............
Maar waarom wil nu die laatste Windows update niet meer installeren. Dat is mijn vraag
Ferret: Maar waarom wil nu die laatste Windows update niet meer installeren. Dat is mijn vraag.
Ik had er ook last van, de volgende website gebruiken:
https://www.catalog.update.microsoft.com/Home.aspx
begin met zoeken: KB5022913. (Gebruik Edge, dan wordt de update automatisch geinstalleerd).
Bij mij staat nu: KB5022913: Update voor Windows
De installatie is voltooid op 5-3-2023
Editie Windows 11 Pro
Versie 22H2
Installatiedatum 18-2-2023
Build van besturingssysteem 22621.1344
begin met zoeken: KB5022913. (Gebruik Edge, dan wordt de update automatisch geinstalleerd).
Editie Windows 11 Pro
Versie 22H2
[ Voor 86% gewijzigd door brommer1 op 05-03-2023 01:29 ]
Hier nog een (zeer tevreden) StartAllBack gebruiker en totaal geen problemen. Inmiddels is versie 3.6.2 beschikbaar alleen de changelog is weer schraal zoals altijd.
Version 3.6.2 3 Mar 2023
Minor improvements and fixes
Dat is mijn vraag ook: waarom wil die laatste update niet meer installeren...brommer1 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:34:
Ferret: Maar waarom wil nu die laatste Windows update niet meer installeren. Dat is mijn vraag.
Editie Windows 11 Pro
Versie 22H2
Maar ik ga jouw workaround eens proberen. Thanks!
Update: Update op jouw manier gelukt. Echter blijf ik hem wel zien in de Instellingen bij Update als download. Maar goed, dat zal ook wel weer goedkomen.
[ Voor 9% gewijzigd door Ferret op 05-03-2023 09:08 ]
Bij mij is het verdwenen toen ik vanochtend de computer opstarten.
De reden dat het niet op de oude manier kon bij mij.
KB5022913: Update voor Windows.
De installatie is voltooid op 1-3-2023 was niet verwijderd uit Windows Update Geschiedenis van updates bij mij.
De reden dat het niet op de oude manier kon bij mij.
KB5022913: Update voor Windows.
De installatie is voltooid op 1-3-2023 was niet verwijderd uit Windows Update Geschiedenis van updates bij mij.
Heb StartAllBack "ververst" naar versie 3.6.2.
Daarna heb ik KB5022913 handmatig geinstalleerd.
Windows (11) is vervolgens opnieuw gecrashed.
Als de makers van StartAllBack dit niet kunnen verhelpen, dan lijkt me dit (helaas) het einde van dit programma.
Daarna heb ik KB5022913 handmatig geinstalleerd.
Windows (11) is vervolgens opnieuw gecrashed.
Als de makers van StartAllBack dit niet kunnen verhelpen, dan lijkt me dit (helaas) het einde van dit programma.
Heb jij KB5022913 geinstalleerd?chim0 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 07:16:
Hier nog een (zeer tevreden) StartAllBack gebruiker en totaal geen problemen. Inmiddels is versie 3.6.2 beschikbaar alleen de changelog is weer schraal zoals altijd.
[...]
Na tientallen jaren, vele Windows versies, updates & fixes is het ze uiteindelijk toch gelukt. They broke notepad. Het meest betrouwbare, eenvoudige, recht-door-zee, to-the-point, no-bs programma in Windows heeft MS toch om zeep weten te helpen.
Sinds de laatste Windows 11 update worden er tabbladen getoond in kladblok. Prima hoor, je kan ze ook uitschakelen, alleen veel nut heeft het niet want ieder venster heet nu 'kladblok' ipv de naam van het geopende bestand.
Regelterugloop staat standaard aan. Kan je ook uitschakelen, maar je moet dit iedere keer opnieuw doen, bij het openen van elk bestand.
Ongedaan maken is op zijn zachtst gezegd onbetrouwbaar, zeker in grotere bestanden en het menu werkt ook niet meer naar behoren.
Sinds de laatste Windows 11 update worden er tabbladen getoond in kladblok. Prima hoor, je kan ze ook uitschakelen, alleen veel nut heeft het niet want ieder venster heet nu 'kladblok' ipv de naam van het geopende bestand.
Regelterugloop staat standaard aan. Kan je ook uitschakelen, maar je moet dit iedere keer opnieuw doen, bij het openen van elk bestand.
Ongedaan maken is op zijn zachtst gezegd onbetrouwbaar, zeker in grotere bestanden en het menu werkt ook niet meer naar behoren.
To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.
Tja, zelfs Notepad ontkomt niet aan de vooruitgang, wie had dat gedacht ....slm schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:32:
Na tientallen jaren, vele Windows versies, updates & fixes is het ze uiteindelijk toch gelukt. They broke notepad. Het meest betrouwbare, eenvoudige, recht-door-zee, to-the-point, no-bs programma in Windows heeft MS toch om zeep weten te helpen.

Wie du mir, so ich dir.
Ok! Ik heb versie 3.6.4 van SAB dus ik ga het vanmiddag als ik thuis ben proberen of deze overweg kan met die KB5022913. Ik laat het weten ;-)chim0 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:02:
[...]
Ja, is geïnstalleerd op 1 maart 2023 zo te zien. Moet alleen nog StartAllBack updaten.
^
SAB laatste versie die ik kan vinden is 3.6.2
SAB laatste versie die ik kan vinden is 3.6.2
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Recent ben ik geupgrade naar Windows 11.
Werkt allemaal wel prima, maar het valt me wel op hoeveel nodeloze rommel standaard wordt meegeinstalleerd met Windows 11.
Nu zijn er van dit "Bloatware" removers die via scripts van alles en nog wat deinstalleren....
Maar ik heb hier niet heel veel vertrouwen in.
Hoe weet ik dat deze niet teveel deinstalleren, waarmee Windows wellicht instabiel wordt of dingen niet goed meer werken?
Daarom ben ik voorlopig handmatig te werk gegaan en heb ik o.a. de volgende "apps" verwijdert:
- TikTok
- Cortana
- Office 365
Hoe pakken jullie dit aan?
Werkt allemaal wel prima, maar het valt me wel op hoeveel nodeloze rommel standaard wordt meegeinstalleerd met Windows 11.
Nu zijn er van dit "Bloatware" removers die via scripts van alles en nog wat deinstalleren....
Maar ik heb hier niet heel veel vertrouwen in.
Hoe weet ik dat deze niet teveel deinstalleren, waarmee Windows wellicht instabiel wordt of dingen niet goed meer werken?
Daarom ben ik voorlopig handmatig te werk gegaan en heb ik o.a. de volgende "apps" verwijdert:
- TikTok
- Cortana
- Office 365
Hoe pakken jullie dit aan?
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Excuus! Ik heb het ook over 3.6.2.4653. Ik moest het uit m'n hoofd typen en ik dacht dat het 3.6.4 was maar dat is dus niet zo.
Wel kan ik zeggen dat deze versie (3.6.2.4653) dus wél werkt na installeren van KB5102913
Ik heb tweedehands computer gekocht, een Lenovo M710Q tiny. Daarin zit een i5 7500T, de vorige eigenaar zei dat er een legale Windows 11 Home installatie opstaat, maar dat kan toch helemaal niet? Hij loopt wel prima hoor, maar ik heb liever geen gehackte Windows. Kan het kloppen dat deze PC nu wel een legale/genuine Windows 11 heeft?
Editie Windows 11 Home
Versie 21H2
Installatiedatum 17-2-2023
Build van besturingssysteem 22000.1641
Ervaring Windows Feature Experience Pack 1000.22000.1641.0
Editie Windows 11 Home
Versie 21H2
[ Voor 20% gewijzigd door Mr. Freeze op 08-03-2023 18:38 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Dat kan gewoon https://pureinfotech.com/...or%20in%2Dplace%20upgrade.Mr. Freeze schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:35:
Ik heb tweedehands computer gekocht, een Lenovo M710Q tiny. Daarin zit een i5 7500T, de vorige eigenaar zei dat er een legale Windows 11 Home installatie opstaat, maar dat kan toch helemaal niet? Hij loopt wel prima hoor, maar ik heb liever geen gehackte Windows. Kan het kloppen dat deze PC nu wel een legale/genuine Windows 11 heeft?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Gisteren een PC op mijn zolder gevonden. Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H, AMD Phenom X4 9550, 8GB DDR2 800 MHz, nVidia GeForce GT 610, SanDisk 120GB SSD Plus. Laatste ISO van Windows 11 Pro schoon geïnstalleerd. Bizar hoe goed en snappy dit nog werkt en alle drivers in een keer gevonden tijdens de installatie. 
Windows 11 Pro werd gewoon meteen als legaal gezien, omdat er voorheen Windows 10 Pro op was geïnstalleerd en geregistreerd.
Helaas geen TPM 2.0 natuurlijk en dus veiligheidsissues en geen updates, denk ik. Daarbij alleen USB 2.0 op het moederbord, dus daar heb je ook een slaapzak bij nodig, zo traag.
Windows 11 Pro werd gewoon meteen als legaal gezien, omdat er voorheen Windows 10 Pro op was geïnstalleerd en geregistreerd.
Helaas geen TPM 2.0 natuurlijk en dus veiligheidsissues en geen updates, denk ik. Daarbij alleen USB 2.0 op het moederbord, dus daar heb je ook een slaapzak bij nodig, zo traag.
[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 09-03-2023 12:06 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Waarom vind ik dat soort dingen nou niet op mijn zolder.... :-)
Legale Microsoft Windows 11 Home kan gewoon, maar de CPU is niet officieel ondersteund door Microsoft Windows 11: https://learn.microsoft.c...upported-intel-processors.Mr. Freeze schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:35:
Editie Windows 11 Home
Versie 21H2
Alleen Intel 8e generatie CPU's en hoger zijn ondersteund, omdat daar de TPM (Trusted Platform Module) 2.0 geïntegreerd is.
[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 09-03-2023 12:16 ]
Ja, ik heb inmiddels Windows 10 er maar opgezet, die laatste update (W11 22H1?)wilde ook niet, W10 is voor mij goed genoeg en de zekerheid dat alles origineel is.Jumpman schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:11:
[...]
Legale Microsoft Windows 11 Home kan gewoon, maar de CPU is niet officieel ondersteund door Microsoft Windows 11: https://learn.microsoft.c...upported-intel-processors.
Alleen Intel 8e generatie CPU's en hoger zijn ondersteund, omdat daar de TPM (Trusted Platform Module) 2.0 geïntegreerd is.
XBL gamertag StayingPow3r
Of je snuffelt V&A door, daar zullen genoeg 2de handjes wachten op een nieuwe zolderFerret schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:57:
Waarom vind ik dat soort dingen nou niet op mijn zolder.... :-)
control alt oeps deleted
Ik heb ook geen TPM in mijn pc zitten maar die krijgt gewoon updates hoor.Jumpman schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:21:
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Goed om te horen, dus Windows 11 kan ik gewoon blijven gebruiken totdat Microsoft besluit ook een check te gaan doen bij een bepaalde update?Pierre schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:06:
[...]
Ik heb ook geen TPM in mijn pc zitten maar die krijgt gewoon updates hoor.
yep, ook mijn systeem is 'niet geschikt' en 'k haal alle updates mooi binnen.
En moest MS besluiten een check te doen, kan je achteraf met Rufus nog een herinstall met-behoud-van-instellingen doen - vorige keer lukte dat.
En moest MS besluiten een check te doen, kan je achteraf met Rufus nog een herinstall met-behoud-van-instellingen doen - vorige keer lukte dat.
Je hoeft geen herinstallatie te doen. Je kunt gewoon de ISO gebruiken om Windows te upgraden.passer schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:37:
yep, ook mijn systeem is 'niet geschikt' en 'k haal alle updates mooi binnen.
Dat is wat ik doe met de de Insider Developer (nu Canary) builds. Nieuwe versies komen via Windows Update maar hebben de compatibiliteitscheck aan boord. Ik maak een ISO via https://uup.rg-adguard.net en gebruik die om Windows Developer te updaten. De updates van de Windows Insider bèta builds doen de compatibiliteitscheck niet.
Dit deed ik ook niet zo maar, maar omdat het 'moest': omdat sommige zaken blijkbaar brak waren en het niet goed meer deden.
(en met MCT lukte een herinstallatie dan niet: ik kreeg alleen de optie clean install - wellicht omdat ik de voorwaarden' toen al 'omzeild' had)
Voor de kanariepietjes onder ons: KB5025135 Windows 11 Insider Canary Build 25314.1010 - March 10 .
Het is misschien een wat rare vraag. Maar weet iemand hier of het mogelijk is om de fps specifiek voor buiten games in te perken? In games kun je vandaag de dag de FPS in menu's inperken, zodat je pc niet onnodig veel energie loopt te verstoken. Maar is dat ook op de één of andere manier mogelijk op de Windows desktop? Ik game op 120fps 4K. Maar wanneer ik de pc niet gebruik of enkel voor desktop toepassingen gebruik hoeft mijn pc geen 120fps van m'n bureaublad te renderen. Dat vindt ik verspiling. Ik heb al het nodige gegoogled, maar dat levert alleen maar elle lange resultaten van manieren om de fps in games te verbeteren.
Instellingen - Systeem - Beeldscherm - Geavanceerd beeldscherm - Een vernieuwingsfrequentie kiezen. Daar kun je kiezen voor een lagere of hogere frequentie. Maar dat is op een laptop, ik heb geen desktop dus weet ik niet of je daar dan de frequentie van je monitor kunt aanpassen.Seth_Chaos schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:30:
Het is misschien een wat rare vraag. Maar weet iemand hier of het mogelijk is om de fps specifiek voor buiten games in te perken? In games kun je vandaag de dag de FPS in menu's inperken, zodat je pc niet onnodig veel energie loopt te verstoken. Maar is dat ook op de één of andere manier mogelijk op de Windows desktop? Ik game op 120fps 4K. Maar wanneer ik de pc niet gebruik of enkel voor desktop toepassingen gebruik hoeft mijn pc geen 120fps van m'n bureaublad te renderen. Dat vindt ik verspiling. Ik heb al het nodige gegoogled, maar dat levert alleen maar elle lange resultaten van manieren om de fps in games te verbeteren.
Voor een extern beeldscherm kun je de fps in de instellingen van de monitor zelf aanpassen.
Maar ik weet niet of je dat bedoelt.
Daarmee zet je de frequentie voor alle applicaties op een bepaalde frequentie. Ik zoek een manier om de frequentie voor alles wat niet fullscreen is aan te passen, en niets meer dan dat.Of-Aaargh schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:32:
[...]
Instellingen - Systeem - Beeldscherm - Geavanceerd beeldscherm - Een vernieuwingsfrequentie kiezen. Daar kun je kiezen voor een lagere of hogere frequentie. Maar dat is op een laptop, ik heb geen desktop dus weet ik niet of je daar dan de frequentie van je monitor kunt aanpassen.
Voor een extern beeldscherm kun je de fps in de instellingen van de monitor zelf aanpassen.
Maar ik weet niet of je dat bedoelt.
Er is geen reden om te geloven dat MS gaat besluiten een check te doen. Als normale gebruiker installeert Win 11 niet op een systeem die niet wordt ondersteund.Jumpman schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:37:
[...]
Goed om te horen, dus Windows 11 kan ik gewoon blijven gebruiken totdat Microsoft besluit ook een check te gaan doen bij een bepaalde update?
Als je het alsnog installeert dan moet je dus weten wat je aan het doen ben. Mocht je later tegen veiligheidsissues aan, zoals een lek die niet gefixt kan worden, dan is dat jouw probleem en heeft MS zich vooral ingedekt tegen dat risico. Zodat in de toekomst niet zomaar gezegd kan worden dat Windows 11 zo lek is als een mandje. (Dat risico bestaat nog steeds uiteraard. )
Het is niet voor niets dat je met 1 simpele registry key een Windows 10 installatie kan laten upgraden naar Windows 11 door tegen de computer te zeggen: negeer CPU & TPM vereisten. Microsoft heeft dus een reg key toegevoegd aan het ontwerp om dat te doen.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\MoSetup
D-word: AllowUpgradesWithUnsupportedTPMOrCPU Set to 1
Ik moet dat nog zien. Microsoft wil gewoon helemaal geen 'lek' of onstabiliteit issues in de media, dus wil dit misschien wel (meer) onmogelijk maken. Ook al is Microsoft nu ingedekt, als Microsoft wil je die verhalen niet in de media (dan is het al deels te laat, ook al heb je een valide weerwoord).Hann1BaL schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:42:
[...]
Er is geen reden om te geloven dat MS gaat besluiten een check te doen. Als normale gebruiker installeert Win 11 niet op een systeem die niet wordt ondersteund.
Als je het alsnog installeert dan moet je dus weten wat je aan het doen ben. Mocht je later tegen veiligheidsissues aan, zoals een lek die niet gefixt kan worden, dan is dat jouw probleem en heeft MS zich vooral ingedekt tegen dat risico. Zodat in de toekomst niet zomaar gezegd kan worden dat Windows 11 zo lek is als een mandje. (Dat risico bestaat nog steeds uiteraard. )
Het is niet voor niets dat je met 1 simpele registry key een Windows 10 installatie kan laten upgraden naar Windows 11 door tegen de computer te zeggen: negeer CPU & TPM vereisten. Microsoft heeft dus een reg key toegevoegd aan het ontwerp om dat te doen.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\MoSetup
D-word: AllowUpgradesWithUnsupportedTPMOrCPU Set to 1
Dat mag maar feit blijft dat MS gewoon een reg key aanbiedt om te upgraden. Duidelijk geen loophole gezien de naam van die key.Jumpman schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:55:
[...]
Ik moet dat nog zien. Microsoft wil gewoon helemaal geen 'lek' of onstabiliteit issues in de media, dus wil dit misschien wel (meer) onmogelijk maken. Ook al is Microsoft nu ingedekt, als Microsoft wil je die verhalen niet in de media (dan is het al deels te laat, ook al heb je een valide weerwoord).
MS heeft dus aantoonbaar een methode ontworpen om te upgraden voor mensen die weten wat ze doen.
Alleen via een voor vele gebruikers obscure weg.Hann1BaL schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:23:
[...]
Dat mag maar feit blijft dat MS gewoon een reg key aanbiedt om te upgraden. Duidelijk geen loophole gezien de naam van die key.
MS heeft dus aantoonbaar een methode ontworpen om te upgraden voor mensen die weten wat ze doen.
Beter was het dan geweest om dit als installatie optie aan te bieden. Waarvan ze klaarblijkelijk hebben afgezien en ook nog eens bij de compatibility-check zo'n PC als ongeschikt wordt aangeduid.
Persoonlijk vind ik dit ook een slechte zet en hadden ze dit gewoonweg aan de gebruiker moeten laten. Er wordt weer een hoop hardware aan de kant gezet die, zeker bij thuisgebruik, prima voldoet.
Wie du mir, so ich dir.
Deze discussie is vaak gevoerd, maar dit is waarom het leven van Microsoft een stuk lastiger is dan dat van Apple: alles moet maar eeuwig backwards compatible zijn. Uiteraard snap ik het wel en zijn er tal van randgevallen, maar Windows 10 heeft nog tot eind 2025 ondersteuning (en de realiteit is dat MS dat soms nog verlengd.)eheijnen schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:04:
[...]
Alleen via een voor vele gebruikers obscure weg.
Beter was het dan geweest om dit als installatie optie aan te bieden. Waarvan ze klaarblijkelijk hebben afgezien en ook nog eens bij de compatibility-check zo'n PC als ongeschikt wordt aangeduid.
Persoonlijk vind ik dit ook een slechte zet en hadden ze dit gewoonweg aan de gebruiker moeten laten. Er wordt weer een hoop hardware aan de kant gezet die, zeker bij thuisgebruik, prima voldoet.
De hardware die niet meer ondersteund wordt is dan minimaal 7 jaar oud, wat toch niet zo onacceptabel is. En ja, ikzelf heb ook computers die nog ouder zijn en prima werken.
Verder ben ik het niet eens met dat het nog makkelijker had moeten zijn, omdat ik juist denk dat het alleen voor de tech savy onder ons gebruikt moet worden en niet door wat klikken van een onwetende gebruiker. Die moet gewoon lekker op Win 10 blijven op de niet ondersteunde hardware.
Anyway, terug naar het feit, want daar ging het om, dat MS het mogelijk maakt voor de technisch onderlegde gebruiker om toch te upgraden wat er wel op duidt dat ze niet zomaar updates zullen stoppen op die machines. Dat doet MS eigenlijk sowieso niet meer sinds Win XP (toen illegale versies geen updates meer kregen, maar dat voor MS alleen maar meer problemen opleverde.)
Iemand bekend met het probleem dat in Settings alle titels/omschrijvingen verkeerd zijn? :fill(white):strip_exif()/f/image/LB7vu0V9dX1Eo7v8HhUArZeX.png?f=user_large)
Al gegoogled maar nog geen werkende oplossing gevonden. Dit is gebeurt nadat mijn laptop op Nederlands stond en ik dit naar Engels heb veranderd. Nu ook geen idee meer waar ik dat terug kan vinden want zowel deze items zijn van naam veranderd maar ook de menu's zelf klopt qua omschrijvingen niets meer van.
:fill(white):strip_exif()/f/image/LB7vu0V9dX1Eo7v8HhUArZeX.png?f=user_large)
Al gegoogled maar nog geen werkende oplossing gevonden. Dit is gebeurt nadat mijn laptop op Nederlands stond en ik dit naar Engels heb veranderd. Nu ook geen idee meer waar ik dat terug kan vinden want zowel deze items zijn van naam veranderd maar ook de menu's zelf klopt qua omschrijvingen niets meer van.
Mag ik hier even ranten over de update die ik net geinstalleerd heb?
Nee, ik wil dat zoekscherm niet in mijn taakbalk. Had ik al uitgezet, laat me raden waar die zoekbalk mee werkt... Obvious troll is obvious.
Nee, ik wil niet dat je met je poten aan mijn notificatieinstellingen zit. (Greenshot geeft ineens onverwacht notificaties)
En hoe durf je als ik via het news-widget ergens op klik toch Edge te gebruiken terwijl ik vrij expliciet Chrome heb geselecteerd?!
Widgets had ik uit, toch even gekeken of het nog steeds zo belabbers slecht is als in Vista, tldr: ja, widgets in windows slaan nog steeds nergens op.
Ik ben groot fan van snelle updates en installeer ze ook altijd zo snel mogelijk, maar hoe zielig ben je als bedrijf als je via updates bepaalde dingen door de strot van users probeert te proppen.
@Aherin Oh shit die link had ik nog niet eens gelegd. Preview van print was ook kapot. Weet niet of dit nou door de update kwam of niet, maar karig was het wel.
Nee, ik wil dat zoekscherm niet in mijn taakbalk. Had ik al uitgezet, laat me raden waar die zoekbalk mee werkt... Obvious troll is obvious.
Nee, ik wil niet dat je met je poten aan mijn notificatieinstellingen zit. (Greenshot geeft ineens onverwacht notificaties)
En hoe durf je als ik via het news-widget ergens op klik toch Edge te gebruiken terwijl ik vrij expliciet Chrome heb geselecteerd?!
Widgets had ik uit, toch even gekeken of het nog steeds zo belabbers slecht is als in Vista, tldr: ja, widgets in windows slaan nog steeds nergens op.
Ik ben groot fan van snelle updates en installeer ze ook altijd zo snel mogelijk, maar hoe zielig ben je als bedrijf als je via updates bepaalde dingen door de strot van users probeert te proppen.
@Aherin Oh shit die link had ik nog niet eens gelegd. Preview van print was ook kapot. Weet niet of dit nou door de update kwam of niet, maar karig was het wel.
[ Voor 9% gewijzigd door HenkEisDS op 15-03-2023 15:37 ]
Ik loop bij windows 11 ineens tegen het probleem aan dat het print scherm ineens een eigen app is welke het niet meer doet. Ook niet na het opnieuw installeren met get-appxpackage etc etc.
Ik snap niet waarom ineens alles een eigen app moet zijn, maargoed
afgezien van dat ben ik verder best tevreden over Windows 11
Ik snap niet waarom ineens alles een eigen app moet zijn, maargoed

[ Voor 17% gewijzigd door Aherin op 15-03-2023 15:33 ]
Eens. Stoor ik me ook mateloos aan. Maar ja, wat doe je er aan als je Linux etc geen optie vindt voor de desktop.HenkEisDS schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:12:
Mag ik hier even ranten over de update die ik net geinstalleerd heb?
.....
PC Specs
Why geen goede optie?Help!!!! schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:35:
[...]
Eens. Stoor ik me ook mateloos aan. Maar ja, wat doe je er aan als je Linux etc geen optie vindt voor de desktop.
Ik denk dat voor het gros van de bevolking Linux/macOS geen goede optie is omdat ze het niet gewend zijn ;-)
Ik heb er een schil over die op windows lijktAherin schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:50:
Ik denk dat voor het gros van de bevolking Linux/macOS geen goede optie is omdat ze het niet gewend zijn ;-)

Werkt deze key ook voor de update van 21h2 naar 22h2? Want op alle systemen die niet ondersteund worden krijg ik die update er niet zomaar doorheen.Hann1BaL schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:23:
[...]
Dat mag maar feit blijft dat MS gewoon een reg key aanbiedt om te upgraden. Duidelijk geen loophole gezien de naam van die key.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Dat heb ik niet getest, maar het zal misschien wel nodig zijn zelf de upgrade assistant of de iso upgrade te draaien.Bschnitz schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:08:
[...]
Werkt deze key ook voor de update van 21h2 naar 22h2? Want op alle systemen die niet ondersteund worden krijg ik die update er niet zomaar doorheen.
Dat is niet erg, jammer dat je het niet weet. Zal iemand opdracht geven om dit te testen. Zou een oplossing zijn voor wat oudere surface 4 en 5 apparatuur.Hann1BaL schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:17:
[...]
Dat heb ik niet getest, maar het zal misschien wel nodig zijn zelf de upgrade assistant of de iso upgrade te draaien.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Als je al op Windows 11 zit, hoef je de check op TPM e.d. niet meer uit te schakelen natuurlijk.Bschnitz schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:08:
Werkt deze key ook voor de update van 21h2 naar 22h2? Want op alle systemen die niet ondersteund worden krijg ik die update er niet zomaar doorheen.
Zoals ik zeg, geen enkel apparaat wil updaten van 21h2 naar 22h2. Elke keer komt het bericht dat dit niet ondersteund is. Mijn gok is dus dat dit wel degelijk door deze checks komt.CH4OS schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:52:
[...]
Als je al op Windows 11 zit, hoef je de check op TPM e.d. niet meer uit te schakelen natuurlijk.
Of je hebt een tip welke key het dan wel zou kunnen zijn.
Wat houdt je tegen om het te proberen?Bschnitz schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:17:
Zoals ik zeg, geen enkel apparaat wil updaten van 21h2 naar 22h2. Elke keer komt het bericht dat dit niet ondersteund is. Mijn gok is dus dat dit wel degelijk door deze checks komt.
Nee, helaas. Hier update mijn laptop van de zaak (Lenovo ThinkBook 16p G2 ACH) ook maar niet naar 22H2, terwijl mijn laptop qua hardware wel ondersteund is door W11. Mijn vorige laptop van de zaak (Dell XPS 15 9500) die defect is gegaan, kreeg deze update wel. Voelt voor mij dus wel heel erg als een downgrade, deze oudere versie.Of je hebt een tip welke key het dan wel zou kunnen zijn.
[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 15-03-2023 20:29 ]
Ook met iso en update assistent niet?CH4OS schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:18:
[...]
Wat houdt je tegen om het te proberen?
[...]
Nee, helaas. Hier update mijn laptop ook maar niet naar 22H2, terwijl mijn laptop qua hardware wel ondersteund is door W11.
Vanaf een surface 6 lukt dat wel, alles eronder dus niet. Wat logisch is want geen harde ondersteuning.
Vrijdag gaan we testen. Ben benieuwd.
Nog niet geprobeerd, moet nog even tijd vinden om er in te verdiepen. Ik ben momenteel aan het wachten op een klant, dus vanavond kan ik sowieso pas laat checken, vrees ik.Bschnitz schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:21:
Ook met iso en update assistent niet?
In Windows 10 had je rechtsonder dit menuutje:

Is er een mogelijkheid dit op 11 terug te krijgen? Er zit een knopje met batterijpercentage en als je die tikt opent Settings » Power & Batterij, waar je kan wisselen tussen gebalanceerd, performance et cetera. Die switcher rechtsonderin was echter een stuk makkelijker.
Enige wat ik kon vinden is andere mensen die er twee jaar geleden al over klaagden: https://www.reddit.com/r/...e_from_windows_11s_quick/

Is er een mogelijkheid dit op 11 terug te krijgen? Er zit een knopje met batterijpercentage en als je die tikt opent Settings » Power & Batterij, waar je kan wisselen tussen gebalanceerd, performance et cetera. Die switcher rechtsonderin was echter een stuk makkelijker.
Enige wat ik kon vinden is andere mensen die er twee jaar geleden al over klaagden: https://www.reddit.com/r/...e_from_windows_11s_quick/
[ Voor 18% gewijzigd door jacobras op 16-03-2023 11:13 ]
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Bij mij staat energieplan eigenlijk altijd op gebalanceerd. Zoals het hoort ;-)
Heb op een surface pro 5 windows 11 geinstalleerd. Was een van de meest soepele installs die ik ooit deed. Meevaller dus op een niet ondersteund appraraat.
Ik gebruik dat ding als een tablet. En irriteer mij mateloos aan de gigantische newsfeed die schermvullend verschijnt als je langs de rand naar binnen swiped.
Ik dacht dat dit een "widget" was oid. Maar als ik dus alles uitzet blijft dat ding stug aanwezig.
Iemand een manier om de news-feed-gigantische-pagina uit te zetten?
Ik gebruik dat ding als een tablet. En irriteer mij mateloos aan de gigantische newsfeed die schermvullend verschijnt als je langs de rand naar binnen swiped.
Ik dacht dat dit een "widget" was oid. Maar als ik dus alles uitzet blijft dat ding stug aanwezig.
De widgets verwijderen zou moeten werken:ppeterr schreef op zondag 16 april 2023 @ 16:32:
Heb op een surface pro 5 windows 11 geinstalleerd. Was een van de meest soepele installs die ik ooit deed. Meevaller dus op een niet ondersteund appraraat.
https://superuser.com/que...news-widget-in-windows-11
[ Voor 6% gewijzigd door Jron667 op 20-04-2023 23:22 ]
Ik had alles al geprobeert behalve het powershell commando wat daar staat, en die werkteJron667 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 23:21:
[...]
De widgets verwijderen zou moeten werken:
https://superuser.com/que...news-widget-in-windows-11
Win10 upgrade , naar win11 , duurde heel lang
ik had wat probleempjes
maar alles ok op het einde
Dat was mijn ervaring.
ik had wat probleempjes
Dat was mijn ervaring.
[ Voor 105% gewijzigd door blahenazo op 01-05-2023 22:26 . Reden: edit: ervaring 'iets' compacter neergeschreven op algemeen verzoek. ]
Leuk dat je hier een roman over schrijft maar wat wil je hiermee nu zeggen.blahenazo schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:39:
Voila , mijn eerste uurtjes op Window 11.
Dit weekend een upgrade van win 10 naar win 11 gedaan. Wat een zooi.
kanttekening:
43 jarige vader , IT-er van opleiding in een ver verleden (dus ik kan mij niet laten kennen door de OS upgrade, Windows herinstalleren was in de studenttijd bij wijze van spreken een hobby , om de zoveel maanden was het van dattes ) 98 , XP , Me -help-, Win2000 , Vista , etc... allemaal zien voorbijkomen.
Win 10 ooit jaren geleden -2018- op een nieuwe pc build gezet , scratch install, 470X Mb , 2700X , 16 GB , ondertussen een 6900XT , die PC gebruik ik als casual game pc, voornamelijk in de nachtelijke uurtjes (als vrouw en kind in dromeland vertoefen).
Ooit wel eens die PC checker getest (en ook de minimum specs en requirements bekeken ) , dus ik wist wel dat Legacy Boot om moest naar UEFI. Als we ooit eens tijd en zin hebben , doen we dat rap en staat win11 er direct op.
Plan : switchen naar UEFI
Probleem : te veel partities op Disk 0 om MBR2GPT te laten draaien![]()
Oplossing : uiteindelijk de recovery partitie gedelete. Want C: en D: waren mij veel dierbaarder.
Plan : UEFI in windows = OK, BCD edit nog moeten rechtzetten want het verwijderen van die recovery partitie brengt BCDedit in de war, BCD en Boot fixen ( dacht ik *)
Actie; UEFI aanzetten in bios. TPM/secure boot doet nog wat lastig maar we hebben een werkende Win10 in UEFI
Plan: PC checker draaien => PC checker allemaal groene vinkjes , we zijn er klaar voor ,...... binnen een uurtje zullen we wel win11 hebben...
Probleem : Windows update is NIET tevreden en maakt de install knop niet beschikbaar. Kan soms een dingetje zijn , installatie medium/USB boot disk maken. meh ... die wil ook niet terug naar Windows Update heeft some problemen , troubleshooter voor Windows update heeft een probleem maar kan gefixed worden , maar de update is nog steeds niet tevreden
Plan : Nog wat klooien , Eerst de Assistance proberen als Update niet will.
Update ( lees voorbereiding ) lijkt te werken, media , updates , checking ...
Probleem : een recent programma's hebben een update nodig ( daar heb ik nu echt geen zin meer in , weinig gebruikte zooi , uninstallen en later zullen we het wel weer reinstallen ) . Soms gaat de installer verder , andere keer ( plz restart the installation procedure en try again .... )
setup meldt nu : Windows can not determine if you have enough disk space <= wat een klote / vage error is me dat nu.
Bonne : 64 GB is blijkbaar nodig , ik zit op 62GB free space: effe kuisen we zitten op 66 GB , nope , 75 GB , nope , 105 GB , noppes. Hmmm , verder blijven zoeken , nog een rits aan 'oplossingen'
verder blijven zoeken: uiteindelijk alles nog eens door gelopen , uiteindelijk lijkt er toch nog een probleem te zijn met het booten/UEFI boot partitie , maar terwijl de PC BOOT , perfect ( ik heb het onderhand al 10-tallen keren gedaan ) , lijkt er toch een of ander probleem te zijn met de UEFI / boot / EFI partitie of BCD edit / volume . (access denied, BCD invalid, bonne ik weer het allemaal niet meer )
Na veel proberen is alles nu toch echt in orde ???
Uiteindelijk de vage error 'disk space error weg gekregen' en is de Windows 11 geinstalleerd geraakt.
Ondertussen omdat ik echt dacht dat ik mijn D: ging moeten deleten: een Robocopy naar mijn nast gemaakt van mijn 650 GB D drive. Maar ook daar leek de log aan te geven dat er een paar problemen waren met de copy ( rechten soms, en ook een paar file die toch niet gekopieerd konden worden )
Bonne Win11 staat erop hopelijk is het de moeite. Geen idee , hoe een gebruiker zonder IT kennis dit tot een goed einde ging brengen en Ik wist direct weer waarom ik als JAAAAAREN geen 'IT diensten' verleen aan familie.
..........
Windows 11] Ervaringen & Discussie
mijn post ===^^^^^^^^^^^
uw post : kan leiden tot ===^^^^^^^^^^ , maar verder een prettige dag.
mijn post ===^^^^^^^^^^^
Dat is geen antwoord op mijn vraag.blahenazo schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:24:
Windows 11] Ervaringen & Discussie
mijn post ===^^^^^^^^^^^
..........
Jij hebt zeker geen begrijpend lezen gehad op school?
mijn post was ontopic, mag ik verwijzen naar bijgevoegde link => 'ervaring'
https://www.interglot.nl/woordenboek/nl/nl/vertaal/ervaring
Ik weet niet waarom je er zo’n enorm betoog van moet maken, maar als je iets wilt delen probeer er dan op zijn minst een goed leesbaar verhaal van te maken.blahenazo schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:39:
Voila , mijn eerste uurtjes op Window 11.
Dit weekend een upgrade van win 10 naar win 11 gedaan. Wat een zooi.
kanttekening:
43 jarige vader , IT-er van opleiding in een ver verleden (dus ik kan mij niet laten kennen door de OS upgrade, Windows herinstalleren was in de studenttijd bij wijze van spreken een hobby , om de zoveel maanden was het van dattes ) 98 , XP , Me -help-, Win2000 , Vista , etc... allemaal zien voorbijkomen.
Win 10 ooit jaren geleden -2018- op een nieuwe pc build gezet , scratch install, 470X Mb , 2700X , 16 GB , ondertussen een 6900XT , die PC gebruik ik als casual game pc, voornamelijk in de nachtelijke uurtjes (als vrouw en kind in dromeland vertoefen).
Ooit wel eens die PC checker getest (en ook de minimum specs en requirements bekeken ) , dus ik wist wel dat Legacy Boot om moest naar UEFI. Als we ooit eens tijd en zin hebben , doen we dat rap en staat win11 er direct op.
Plan : switchen naar UEFI
Probleem : te veel partities op Disk 0 om MBR2GPT te laten draaien![]()
Oplossing : uiteindelijk de recovery partitie gedelete. Want C: en D: waren mij veel dierbaarder.
Plan : UEFI in windows = OK, BCD edit nog moeten rechtzetten want het verwijderen van die recovery partitie brengt BCDedit in de war, BCD en Boot fixen ( dacht ik *)
Actie; UEFI aanzetten in bios. TPM/secure boot doet nog wat lastig maar we hebben een werkende Win10 in UEFI
Plan: PC checker draaien => PC checker allemaal groene vinkjes , we zijn er klaar voor ,...... binnen een uurtje zullen we wel win11 hebben...
Probleem : Windows update is NIET tevreden en maakt de install knop niet beschikbaar. Kan soms een dingetje zijn , installatie medium/USB boot disk maken. meh ... die wil ook niet terug naar Windows Update heeft some problemen , troubleshooter voor Windows update heeft een probleem maar kan gefixed worden , maar de update is nog steeds niet tevreden
Plan : Nog wat klooien , Eerst de Assistance proberen als Update niet will.
Update ( lees voorbereiding ) lijkt te werken, media , updates , checking ...
Probleem : een recent programma's hebben een update nodig ( daar heb ik nu echt geen zin meer in , weinig gebruikte zooi , uninstallen en later zullen we het wel weer reinstallen ) . Soms gaat de installer verder , andere keer ( plz restart the installation procedure en try again .... )
setup meldt nu : Windows can not determine if you have enough disk space <= wat een klote / vage error is me dat nu.
Bonne : 64 GB is blijkbaar nodig , ik zit op 62GB free space: effe kuisen we zitten op 66 GB , nope , 75 GB , nope , 105 GB , noppes. Hmmm , verder blijven zoeken , nog een rits aan 'oplossingen'
verder blijven zoeken: uiteindelijk alles nog eens door gelopen , uiteindelijk lijkt er toch nog een probleem te zijn met het booten/UEFI boot partitie , maar terwijl de PC BOOT , perfect ( ik heb het onderhand al 10-tallen keren gedaan ) , lijkt er toch een of ander probleem te zijn met de UEFI / boot / EFI partitie of BCD edit / volume . (access denied, BCD invalid, bonne ik weer het allemaal niet meer )
Na veel proberen is alles nu toch echt in orde ???
Uiteindelijk de vage error 'disk space error weg gekregen' en is de Windows 11 geinstalleerd geraakt.
Ondertussen omdat ik echt dacht dat ik mijn D: ging moeten deleten: een Robocopy naar mijn nast gemaakt van mijn 650 GB D drive. Maar ook daar leek de log aan te geven dat er een paar problemen waren met de copy ( rechten soms, en ook een paar file die toch niet gekopieerd konden worden )
Bonne Win11 staat erop hopelijk is het de moeite. Geen idee , hoe een gebruiker zonder IT kennis dit tot een goed einde ging brengen en Ik wist direct weer waarom ik als JAAAAAREN geen 'IT diensten' verleen aan familie.
Ik snap dat het nogal een slechte ervaring was, nu leest het meer als een enorme rant en dat lijkt me ook weet niet nodig.blahenazo schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:42:
[...]
mijn post was ontopic, mag ik verwijzen naar bijgevoegde link => 'ervaring'
https://www.interglot.nl/woordenboek/nl/nl/vertaal/ervaring
[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 01-05-2023 17:23 ]
@blahenazo
Ik zou voor 3 tientjes een nieuwe SSD gekocht hebben, en daar m'n nieuwe installatie op gezet hebben.
Gewoon, omdat ik m'n huidige installatie niet om zeep wil helpen als ik wil spelen met een nieuwe installatie.
Ik zou voor 3 tientjes een nieuwe SSD gekocht hebben, en daar m'n nieuwe installatie op gezet hebben.
Gewoon, omdat ik m'n huidige installatie niet om zeep wil helpen als ik wil spelen met een nieuwe installatie.
Ik heb het opgelost.TheVMaster schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:18:
[...]
Ik weet niet waarom je er zo’n enorm betoog van moet maken, maar als je iets wilt delen probeer er dan op zijn minst een goed leesbaar verhaal van te maken.
Hahahahblahenazo schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:39:
ik had wat probleempjes
Dat was mijn ervaring.
blahenazo schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:39:
ik had wat probleempjes
Dat was mijn ervaring.

PC Specs
Gelukkig maar. Geen idee waarom je er dan eerst een boek over wilde schrijven hier, maar goed. Blij dat het is opgelost.
Dit is wel een betere samenvatting iddblahenazo schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:39:
ik had wat probleempjes
Dat was mijn ervaring.
It make me laughblahenazo schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:39:
ik had wat probleempjes
Dat was mijn ervaring.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Iemand ervaring met een reinstall van W11 op een PC die officieel niet ondersteund is ?
Ik heb een oude laptop waarop ik de W10 naar W11 geüpgraded heb ten tijde van die bug die upgrades toeliet op oude systemen.
Mijn W11 is momenteel gaar. Bij de laatste update blijft hij hangen tijdens 'Restarting'. Ik zou daarom eens een fresh reinstall willen proberen. Een Reset PC vanuit W11 lukt ook niet, ook al omdat hij ook dan probeert te restarten en daar ook weer blijft op hangen. Als ik vervolgens een hard shutdown doe (power knop), komt hij bij power on zeggen dat er iets misliep en undo't de Reset.
Ik zou nu dus gewoon eens een cleane install willen proberen, maar vrees dat dit terug de System Requirements check zal doen en daarop zal falen. Of gaat een reinstall zien dat W11 er al op staat, en daarom gewoon netjes doorgaan met de (re)install ?
Ik heb een oude laptop waarop ik de W10 naar W11 geüpgraded heb ten tijde van die bug die upgrades toeliet op oude systemen.
Mijn W11 is momenteel gaar. Bij de laatste update blijft hij hangen tijdens 'Restarting'. Ik zou daarom eens een fresh reinstall willen proberen. Een Reset PC vanuit W11 lukt ook niet, ook al omdat hij ook dan probeert te restarten en daar ook weer blijft op hangen. Als ik vervolgens een hard shutdown doe (power knop), komt hij bij power on zeggen dat er iets misliep en undo't de Reset.
Ik zou nu dus gewoon eens een cleane install willen proberen, maar vrees dat dit terug de System Requirements check zal doen en daarop zal falen. Of gaat een reinstall zien dat W11 er al op staat, en daarom gewoon netjes doorgaan met de (re)install ?
met een 2 tal register aanpassingen tijdens de installatie is het mogelijk. https://www.tomshardware....indows-11-tpm-requirementTwixie schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:51:
Iemand ervaring met een reinstall van W11 op een PC die officieel niet ondersteund is ?
Ik heb momenteel 2 pc op w11 draaien met deze aanpassing, geen idee hoelang het duurt, maar vooralsnog werkt het.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Dit.
2 weken geleden nog 2 oude pc's op deze manier gedaan en draaien allebei als een zonnetje op de nieuwste versie van 11.
Het extended installation gebeuren zit bij de nieuwste Rufus alleen niet meer daar zoals in de screenshot. Die vragen/melding krijg je nu pas nadat je op Start drukt.
Klopt, bij de laatste versie (4.0xx ) vraagtie na de klik op start om de opties uit te schakelen. En nog wat meer, zoals het aanmaken van een lokaal account ipv. een Online MS account.pjlgt schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:14:
[...]
Dit.
2 weken geleden nog 2 oude pc's op deze manier gedaan en draaien allebei als een zonnetje op de nieuwste versie van 11.
Het extended installation gebeuren zit bij de nieuwste Rufus alleen niet meer daar zoals in de screenshot. Die vragen/melding krijg je nu pas nadat je op Start drukt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/weQ6zxwF5PPWMnItrMlJtHT3.png?f=user_large)
Wie du mir, so ich dir.
Ik krijg nu deze binnen:
2023-05 Preview cumulatieve update voor Windows 11 Version 22H2 voor systemen op basis van x64 (KB5026446)
nieuws: Microsoft brengt Moment 3-update voor Windows 11 woensdag uit
En ow yess lang op gewacht niet meer op gerekend:
You can now choose to display seconds in the clock on the system tray. To turn this on, go to the Taskbar behaviors section in Settings > Personalization > Taskbar. You can also right-click taskbar to quickly get to taskbar settings.
https://www.xda-developer...uild-22621-1776-kb5026446
2023-05 Preview cumulatieve update voor Windows 11 Version 22H2 voor systemen op basis van x64 (KB5026446)
nieuws: Microsoft brengt Moment 3-update voor Windows 11 woensdag uit
You can now choose to display seconds in the clock on the system tray. To turn this on, go to the Taskbar behaviors section in Settings > Personalization > Taskbar. You can also right-click taskbar to quickly get to taskbar settings.
[ Voor 13% gewijzigd door pennywiser op 24-05-2023 19:43 ]
nieuws: Windows 11-developerbuild krijgt optie om taakbalkknoppen niet te gro...
"De optie is aanwezig in Windows 11 Insider Preview Build 23466"
Ik ben ietsje verder, build 25357 (Canary Channel), maar daar is die instelling niet te vinden. Als ik in instellingen zoek op "nooit combineren" (zoals in het artikel staat) vind ie niks, zoek ik op "combineren" dan krijg ik 2 hits: 1 geluidsgerelateerd en 1 hit onder "Aanpassen hoe u vergelijkbare vensters groepeert". Als ik daar op klik kom ik uit in "Persoonlijke instellingen -> Taakbalk -> Gedrag van taakbalk" maar daar is deze instelling niet terug te vinden.
Zou het kunnen dat ie er later weer uit is gesloopt?
Ik ben ietsje verder, build 25357 (Canary Channel), maar daar is die instelling niet te vinden. Als ik in instellingen zoek op "nooit combineren" (zoals in het artikel staat) vind ie niks, zoek ik op "combineren" dan krijg ik 2 hits: 1 geluidsgerelateerd en 1 hit onder "Aanpassen hoe u vergelijkbare vensters groepeert". Als ik daar op klik kom ik uit in "Persoonlijke instellingen -> Taakbalk -> Gedrag van taakbalk" maar daar is deze instelling niet terug te vinden.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik kon m ook niet vinden...Raven schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:57:
nieuws: Windows 11-developerbuild krijgt optie om taakbalkknoppen niet te gro...
@Raven en @cooper_s1
Dat is één van de eigenaardigheden van Canary builds volgens Microsoft bij de introductie van Canary buids:
Dat is één van de eigenaardigheden van Canary builds volgens Microsoft bij de introductie van Canary buids:
In some cases, features and experiences may go out to the Canary Channel first before going out to the Dev Channel however the Dev Channel will provide better platform stability which is why we recommend most Insiders join this channel. As we get closer to shipping, these experiences will also make their way to the Beta Channel.
[ Voor 0% gewijzigd door EricJH op 26-05-2023 17:20 . Reden: Minor typo fix ]
"In some cases, features and experiences may go out to the Canary Channel first before going out to the Dev Channel "EricJH schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:55:
@Raven en @cooper_s1
[...]
Dus het is niet altijd zo dat Canary een nieuwe feature eerder dan Dev krijgt?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Zo lees ik het ook. Gotta love beta testing. 
Als ik dit lees vraag ik me af of een functie niet soms even verdwijnt na testen in Canary om dan wat later bij Dev te verschijnen.In some cases, the concepts that we try with Insiders here will never ship, and others could show up in future Windows releases when they’re ready.
[ Voor 0% gewijzigd door EricJH op 26-05-2023 17:34 . Reden: Minor text edit ]
Heb ik al een paar jaar. Is in het register aan te passen.pennywiser schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:41:
hoi
Ik zit nog steeds met die taakbalk in mijn maag.
Hoe krijg ik in gods naam het gedrag van w10 weer terug?
De taakbalk moet links vertikaal staan. De scherm verhoudingen van de beeldschermen is van dien aard dat je meer ruimte hebt links en rechts van je scherm dan boven of onder. (het argument dat je muis sneller bij een onder of boven bar is, is irrelevant geworden door de rest van het gerdrag van de W11 taskbar en er is nooit iets snels geweest aan werken met muizen, daar zijn shortcutkeys voor)
Nu was er een registry optie die blijkbaar gewerkt heeft. Maar die doet helmaal niets bij mij.
(Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StuckRects3)
welke waarde ik ook gebruik het wordt altijd terug gezet op .... 03 ....
Het hele internet staat er mee vol gespamt maar het werkt niet meer. Welke app of hack werkt nog wel?
Of is er een onderliggende registry sleutel die the stuckRects3 blokkeerd/reset ?
Hoe krijg ik in gods naam het gedrag van w10 weer terug?
De taakbalk moet links vertikaal staan. De scherm verhoudingen van de beeldschermen is van dien aard dat je meer ruimte hebt links en rechts van je scherm dan boven of onder. (het argument dat je muis sneller bij een onder of boven bar is, is irrelevant geworden door de rest van het gerdrag van de W11 taskbar en er is nooit iets snels geweest aan werken met muizen, daar zijn shortcutkeys voor)
Nu was er een registry optie die blijkbaar gewerkt heeft. Maar die doet helmaal niets bij mij.
(Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StuckRects3)
welke waarde ik ook gebruik het wordt altijd terug gezet op .... 03 ....
Het hele internet staat er mee vol gespamt maar het werkt niet meer. Welke app of hack werkt nog wel?
Of is er een onderliggende registry sleutel die the stuckRects3 blokkeerd/reset ?
Vraag:
Ik heb een nieuw B650 moederbord, processor en geheugen.
Wil hier om te proberen windows 11 pro erop gaan zetten. Ook omdat ik over 2 jaar de boel waarschijnlijk met me oude systeem over zou moeten zitten naar windows 11 pro (hoe lang ik windows 11 pro blijf gebruiken is nog onduidelijk, misschien daarna een over stap op linux wagen.
Heb geen zin om TPM te gebruiken, en al helemaal geen secure boot..
Vroeg me af of het via een Rufus install media nog steeds mogelijk is om zo windows 11 pro op deze nieuwe pc hardware te installeren..
En zijn er addertjes waar ik op moet letten tijdens de installatie?
Ik heb een nieuw B650 moederbord, processor en geheugen.
Wil hier om te proberen windows 11 pro erop gaan zetten. Ook omdat ik over 2 jaar de boel waarschijnlijk met me oude systeem over zou moeten zitten naar windows 11 pro (hoe lang ik windows 11 pro blijf gebruiken is nog onduidelijk, misschien daarna een over stap op linux wagen.
Heb geen zin om TPM te gebruiken, en al helemaal geen secure boot..
Vroeg me af of het via een Rufus install media nog steeds mogelijk is om zo windows 11 pro op deze nieuwe pc hardware te installeren..
En zijn er addertjes waar ik op moet letten tijdens de installatie?
[ Voor 9% gewijzigd door Robin4 op 11-06-2023 16:58 ]
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Antwoord Ja je kan Rufus gewoon gebruiken, is al meerdere keren hier voorbij gekomen.
Ik zit nou met een probleem dat in de setup kom
En dan die keyboard en taal instellingen.
Hij vraag me nou om een verbinding te maken met een netwerk.
Met de kabel kan die niks en vind ook nog geen netwerk (waarschijnlijk dat er nog geen LAN drivers zijn geinstalleerd.
Kan wel iets met de wifi doen als ik daar verbinding ermee wil maken.
Wil alleen geen online account aanmaken, maar alleen een lokaal account.
Wat is de beste manier om verder te gaan?
En dan die keyboard en taal instellingen.
Hij vraag me nou om een verbinding te maken met een netwerk.
Met de kabel kan die niks en vind ook nog geen netwerk (waarschijnlijk dat er nog geen LAN drivers zijn geinstalleerd.
Kan wel iets met de wifi doen als ik daar verbinding ermee wil maken.
Wil alleen geen online account aanmaken, maar alleen een lokaal account.
Wat is de beste manier om verder te gaan?
Deze leuke "workaround" daarvoor is hier al eens vaker gepost:
Werkt ook nog steeds prima met de laatste actuele Windows 11 ISO.Als je bij aanmelden/aanmaken van de MS account alleen een "a" invult bij naam / wachtwoord krijg je een foutmelding dat er iets is misgegaan en schakelt Windows over naar de optie van offline lokale account aanmaken.
Dus moest dan gewoon mijn internet connection als nog gebruiken en dan gewoon iets simpels invullen?
Heb net maar opnieuw de Rufus USB stick gemaakt (met een nieuwere rufus versie die meer mogelijkheden had om aan te vinken.
En nou is het OS al geinstalleerd.
Heb net maar opnieuw de Rufus USB stick gemaakt (met een nieuwere rufus versie die meer mogelijkheden had om aan te vinken.
En nou is het OS al geinstalleerd.
Bij de laatste versies van het Ventoy USB tool staan de Windows 11 bypass opties nu ook standaard aan.
Ventoy Global Control Plugin
Ventoy Global Control Plugin
VTOY_WIN11_BYPASS_CHECK: The default value is "1"
When set to 1, Ventoy will create the following registries to bypass Windows 11 hardware check when install.
Only avaliable for standard Windows 11 ISO file.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\LabConfig\BypassRAMCheck
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\LabConfig\BypassTPMCheck
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\LabConfig\BypassSecureBootCheck
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\LabConfig\BypassCPUCheck
VTOY_WIN11_BYPASS_NRO: The default value is "1".
When set to 1, Ventoy will create the following registry to bypass Windows 11 online account requirement when install.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OOBE\BypassNRO
NB: Network MUST be temporarily disabled or unplugged for the local account creation to be proposed.
Vanmiddag een tiny11 gemaakt en ben best wel tevreden met Windows 11 zo, en draait best soepel op een Compaq PresarioC061 en een HP Elite8100
NRG
Ze hebben weer eens wat bedacht bij MS:
Folder Options changes in File Explorer
Folder Options changes in File Explorer
[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 22-06-2023 08:10 ]
PC Specs
Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.
Downloads
• Windows 11 ISO
• Windows Insider Preview ISO.
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.
Downloads
• Windows 11 ISO
• Windows Insider Preview ISO.