Blijkbaar krijg je dat watermerk ook te zien als je de update via een scrypt geforceerd hebt, want mijn laptops zijn via de "OfflineInsiderEnroll v2.x.x" tot die update geraakt desondanks dat beide toestellen de vereisten hebben om het te draaien (ik wou gewoon niet meer wachten tot ik de update door kreegEricJH schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:18:
Windows 11 en 11 Insider builds krijgen een watermerk als je het op niet ondersteunde hardware draait. Er zijn meerdere manieren om het watermerk te verwijderen..
Eén ervan betreft aanpassing van de HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\UnsupportedHardwareNotificationCache sleutel. Door DWORD SV2 aan te maken en de waarde op 0 te zetten of als deze aanwezig is naar 0 te zetten.
In mijn geval was er al een DWORD SV1 met waarde 1. Deze naar nul zetten verwijdert het watermerk ook. De sleutel SV2 is dan niet nodig; dat heb ik getest. Voor wie andere strategieën zoekt om het watermerk te verwijderen kun je deze lijst eens bekijken: https://newscutzy.com/win...ate-windows-11-watermark/ .
Ik draai Windows 11 Inisder op niet ondersteunde hardware en ben dus niet aangemeld als Insider. Voorheen werden nieuwe builds via Windows Update aangeboden maar dit is recent blijkbaar gestopt. Ik vond de oplossing in een script gelinkt op XDA-Developer - How to install Windows 11 on almost any unsupported PC. Het script meldt je offline aan voor het Insider programma. Update naar de laatste build kwam netjes via Windows Update binnen.
Ik merk net in de laatste insiders update (Build 22581.ni) dat de volume weergave nu onderin het midden van het scherm in het klein wordt weergegeven en niet meer links bovenaan in het schem dat voorheen duidelijker was naar mijn idee.
Ik heb een Surface Go3 die standaard geleverd werd met Windows 11, waardoor ik ervan uitga dat de Go3 valt onder de ondersteunde hardware. Heb me via het instellingenmenu aangemeld voor Insider, zit in het bèta channel. Gisteren heb ik de laatste build binnen gekregen en sindsdien heb ik ook een watermerk. Hoe zou dat kunnen komen?
Ik heb een Surface Go (eerste generatie) die de laatste build (22581-1) zelfs vertikt te installeren, heb het al 5 keer geprobeert en ik zit ook net als jij in Beta.musicfreak schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:56:
Ik heb een Surface Go3 die standaard geleverd werd met Windows 11, waardoor ik ervan uitga dat de Go3 valt onder de ondersteunde hardware. Heb me via het instellingenmenu aangemeld voor Insider, zit in het bèta channel. Gisteren heb ik de laatste build binnen gekregen en sindsdien heb ik ook een watermerk. Hoe zou dat kunnen komen?
Alle eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat het om de versie met 4Gb RAM gaat, maar kwa opslag heb ik 15Gb vrij en het is nu ook niet zo dat de CPU te kort schiet kwa rekenkracht.
Wat voor watermerk heb je?musicfreak schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:56:
Elke Insider versie heeft standaard het buildnummer e.d. rechts onderin staan.
Ik heb ook een Go waar ik de laatste build wel succesvol op geïnstalleerd heb. Wel met 8GB RAM.Runaque schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:05:
[...]
Ik heb een Surface Go (eerste generatie) die de laatste build (22581-1) zelfs vertikt te installeren, heb het al 5 keer geprobeert en ik zit ook net als jij in Beta.
Alle eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat het om de versie met 4Gb RAM gaat, maar kwa opslag heb ik 15Gb vrij en het is nu ook niet zo dat de CPU te kort schiet kwa rekenkracht.
Op mijn laptop (Lenovo) een ander verhaal: daar stopt ie met updaten en rolt ie terug naar de vorige versie...
Ik heb de Surface nog geen watermerk omdat hij de update telkens ongedaan maakt tijdens het opnieuw opstarten.Ben.Hahlen schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:30:
[...]
Wat voor watermerk heb je?
Mijn Lenovo ideapad 3 staat wel op de laatste build en heeft het watermerk ook zichtbaar desondanks de hardware wel ondersteund wordt door Windows 11.Ben.Hahlen schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:30:
Ik heb ook een Go waar ik de laatste build wel succesvol op geïnstalleerd heb. Wel met 8GB RAM.
Op mijn laptop (Lenovo) een ander verhaal: daar stopt ie met updaten en rolt ie terug naar de vorige versie...
Dit is wat ik heb staan:Ben.Hahlen schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:30:
Wat voor watermerk heb je?
Windows 11 Home
Evaluatie-exemplaar. Build 22581.ni_release.220318-1623
Volgens mij draaide ik hiervoor ook een insider build, maar ik had geen watermerk.
Heb ik op de Lenovo staan, en dat watermerk komt er pas sinds laatste update, kan zijn dat het weer een fout is van MS, want ik dacht dat het de bedoeling was om het op niet ondersteunde hardware systemen te tonen.musicfreak schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:45:
[...]
Dit is wat ik heb staan:
Windows 11 Home
Volgens mij draaide ik hiervoor ook een insider build, maar ik had geen watermerk.
Dit heb ik ook, al sinds dat ik Insider builds draai.musicfreak schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:45:
[...]
Dit is wat ik heb staan:
Windows 11 Home
Volgens mij is het watermerk voor niet-ondersteunde hardware een ander watermerk.Runaque schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:50:
[...]
Heb ik op de Lenovo staan, en dat watermerk komt er pas sinds laatste update, kan zijn dat het weer een fout is van MS, want ik dacht dat het de bedoeling was om het op niet ondersteunde hardware systemen te tonen.
Tenminste, dat zou mij logisch lijken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/93yvemPgMRpAXqkUsTM0r34G.jpg?f=user_large)
Dit is het watermerk voor unsupported hardware.
[ Voor 14% gewijzigd door Ben.Hahlen op 24-03-2022 17:30 ]
Dat was al een paar versies.Runaque schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:17:
Ik merk net in de laatste insiders update (Build 22581.ni) dat de volume weergave nu onderin het midden van het scherm in het klein wordt weergegeven en niet meer links bovenaan in het schem dat voorheen duidelijker was naar mijn idee.
Op mijn Lenovo anders niet en ik check wekelijks op updates en het was pas vandaag aanwezig. Ik vond de oude beter en duidelijker.
Deze volume weergave?Runaque schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:01:
[...]
Op mijn Lenovo anders niet en ik check wekelijks op updates en het was pas vandaag aanwezig. Ik vond de oude beter en duidelijker.
Build 22000.588 , trouwens.
/f/image/KOzCKKCdslpgjrvpXH0UaHs2.png?f=fotoalbum_large)
Klopt, dat is bij mij sinds de laatste update (22581-1) anders! Ik dacht dat het te maken had met Lenovo hun eigen "layer" die ze in Windows hadden steken.zetje01 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:02:
[...]
Deze volume weergave?
Build 22000.588 , trouwens.
[Afbeelding]
Bij mij ook; na mijn post heb ik ook een update gedraaid, en nu zit de volume midden onder.Runaque schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:34:
[...]
Klopt, dat is bij mij sinds de laatste update (22581-1) anders! Ik dacht dat het te maken had met Lenovo hun eigen "layer" die ze in Windows hadden steken.
Bij mij dus sinds nu: 22581.1
Een paar weken geleden heeft W11 na een update zelf een herstart gedaan. Dit terwijl er nog een aantal Excel en Word documenten open stonden.
Heb dat wel vaker gehad en geeft meestal wel wat gedoe. Je kunt de oude bestanden niet meer overschrijven en moet wat openstaat dus als nieuw bestand opslaan. Echter niet onoverkomelijk.
Wat wel beroerder is is dat sinds die update elke keer als ik een Excel werkblad open (ook vanuit Excel zelf) het werkblad alleen zo zichtbaar is:
:fill(white):strip_exif()/f/image/ji0JVSo8AWmIJrj8u8CQQQBh.png?f=user_large)
Om dit te 'openen' moet ik dit venster eerst maximaliseren waarna ik er pas toegang toe heb. Heb een grote monitor waarop ik meerdere Excel sheets open heb staan en moet aan de lopende band sheets openen en sluiten. Dus dit werkt niet bepaald prettig.
Iemand enig idee hoe dit op is te lossen?
Heb dat wel vaker gehad en geeft meestal wel wat gedoe. Je kunt de oude bestanden niet meer overschrijven en moet wat openstaat dus als nieuw bestand opslaan. Echter niet onoverkomelijk.
Wat wel beroerder is is dat sinds die update elke keer als ik een Excel werkblad open (ook vanuit Excel zelf) het werkblad alleen zo zichtbaar is:
:fill(white):strip_exif()/f/image/ji0JVSo8AWmIJrj8u8CQQQBh.png?f=user_large)
Om dit te 'openen' moet ik dit venster eerst maximaliseren waarna ik er pas toegang toe heb. Heb een grote monitor waarop ik meerdere Excel sheets open heb staan en moet aan de lopende band sheets openen en sluiten. Dus dit werkt niet bepaald prettig.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Na op diverse klant setjes windows 11 install te hebben gedaan ben ik dan vandaag maar eens aan m'n eigen machine begonnen
Uiteraard eerst even een image gemaakt van de huidige install en daarna een upgrade uitgevoerd.
Deze verliep zonder enige issues en ook buitengewoon vlot !
Na de upgrade met de ( overigens geniale ) thisiswin11 tool enkele tweaks uitgevoerd om het geheel iets meer naar m'n eigen smaak te krijgen.
Voor de zekerheid nog wat checks gedaan op drivers voor m'n setje ( ryzen 9 met rx580 ) maar heb tot nu toe nog niet gevonden wat bijgewerkt moet worden.
Tot zover loopt het allemaal zeer soepel en heb gevoelsmatig het idee dat alles nét een tikje soepeler loopt.
Eens kijken hoe dit gaat uitpakken
Uiteraard eerst even een image gemaakt van de huidige install en daarna een upgrade uitgevoerd.
Deze verliep zonder enige issues en ook buitengewoon vlot !
Na de upgrade met de ( overigens geniale ) thisiswin11 tool enkele tweaks uitgevoerd om het geheel iets meer naar m'n eigen smaak te krijgen.
Voor de zekerheid nog wat checks gedaan op drivers voor m'n setje ( ryzen 9 met rx580 ) maar heb tot nu toe nog niet gevonden wat bijgewerkt moet worden.
Tot zover loopt het allemaal zeer soepel en heb gevoelsmatig het idee dat alles nét een tikje soepeler loopt.
Eens kijken hoe dit gaat uitpakken
I live in darkness , i exist in the shadow
@alexbl69 Kijk eens of je als Excel minimaal opent of je het met de muis het Excel scherm kunt kunt vergroten door een zijde of hoek vast te pakken en dan je muis te bewegen,
@shicomm Windows 11 is lichter dan Windows 10. Er zijn meerdere technische aanpassingen gemaakt om het lichter te laten lopen.
@shicomm Windows 11 is lichter dan Windows 10. Er zijn meerdere technische aanpassingen gemaakt om het lichter te laten lopen.
Volgens mij onthouden de meeste programma's hun laatste grootte en positie wanneer ze afgesloten worden. Kan je één excel venster openen, die groter maken en excel weer afsluiten?alexbl69 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:40:
Een paar weken geleden heeft W11 na een update zelf een herstart gedaan. Dit terwijl er nog een aantal Excel en Word documenten open stonden.
[Afbeelding]
Een andere tip die ik hier gelezen heb is datzelfde maar dan terwijl je CTRL-toets vasthoudt tijdens het afsluiten van het programma.
Ik heb het ook wel eens gehad onder andere Windows versies, dus ik weet niet of het specifiek een Windows 11 dingetje is. In de link die ik hierboven gaf wordt in één van de antwoorden gezegd dat een programmeur in zijn programma moet opnemen welke grootte en positie nieuwe vensters hebben.
Thanks, dit heeft me op het pad gebrachtgwystyl schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:10:
[...]
Volgens mij onthouden de meeste programma's hun laatste grootte en positie wanneer ze afgesloten worden. Kan je één excel venster openen, die groter maken en excel weer afsluiten?
Een andere tip die ik hier gelezen heb is datzelfde maar dan terwijl je CTRL-toets vasthoudt tijdens het afsluiten van het programma.
Ik heb het ook wel eens gehad onder andere Windows versies, dus ik weet niet of het specifiek een Windows 11 dingetje is. In de link die ik hierboven gaf wordt in één van de antwoorden gezegd dat een programmeur in zijn programma moet opnemen welke grootte en positie nieuwe vensters hebben.
Wat uiteindelijk de oplossing was:
Resize Excel window by dragging the double ended arrow which appears in the corner of the application. Close and re-open Excel and verify the result.
Ik maximaliseerde het venster telkens en 'trok' het dan naar één van de 2 schermhelften. Wat ik moest doen was het venster met de muis resizen en daarna afsluiten. Daarna opent hij het programma telkens op die positie.
nieuws: Windows 11-update laat gebruikers met een klik wisselen van standaard...
Ik heb de preview (build 22000.593) geinstalleerd en je kunt inderdaad op eenvoudige manier de standaardbrowser instellen. Voor andere programma's blijft het Windows 11 systeem intact.
Ik heb de preview (build 22000.593) geinstalleerd en je kunt inderdaad op eenvoudige manier de standaardbrowser instellen. Voor andere programma's blijft het Windows 11 systeem intact.
Heb van de week win11 op mij game pc geïnstalleerd. Ik kon helaas niet wennen en kan geen reden bedenken waarom ik 11 nodig hebt.
En ben terug gegaan en alles voelt in win10 gewoon goed aan.
Ben bang dat win11 de nieuwe win8 gaat worden.
Valt wel mee denk ik, ben het met je eens dat het huidige Windows 11 release uit 2021 niks is. Maar de laatste inside builds (test versies), heeft ms een goede weg ingeslagen. Ook zijn wat features uit w10 terug. Ik zou even wachten tot de nieuwe grote update die dit jaar uitkomt voor Windows 11.Evertt schreef op zondag 3 april 2022 @ 23:25:
Heb van de week win11 op mij game pc geïnstalleerd. Ik kon helaas niet wennen en kan geen reden bedenken waarom ik 11 nodig hebt.
Ik had het gevoel dat W11 gewoon een versie van W10 was met een soort van skin overheen, maar ik heb me nooit ongemakkelijk gevoeld bij de overstap naar W11 en ik gebruik deze al gedurende een langere tijd nog voor hij officieel uit was.dutchnltweaker schreef op maandag 4 april 2022 @ 00:18:
[...]
Valt wel mee denk ik, ben het met je eens dat het huidige Windows 11 release uit 2021 niks is. Maar de laatste inside builds (test versies), heeft ms een goede weg ingeslagen. Ook zijn wat features uit w10 terug. Ik zou even wachten tot de nieuwe grote update die dit jaar uitkomt voor Windows 11.
Dat probleem heb ik al lange tijd, met verschillende programma's, in W10. Al dan wel met een kleine twist: Hier heb ik eerst zo nu en dan te maken met een compleet onzichtbaar venster. Om dat op te lossen dien ik de focus op dat venster te zetten, dan alt+spatie -> maximaliseren. Het venster is nu zichtbaar, dan de titelbalk iets verslepen waarna het venster zo klein wordt dat alleen hetzelfde als bij jou zichtbaar is, dat is dan weer op te lossen door te gaan slepen met de randen van het venster.alexbl69 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:40:
[Afbeelding]
Heb de oorzaak nog niet weten te vinden

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
De oorzaak was bij mij een automatische herstart na een een nachtelijke update.Raven schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:22:
[...]
Dat probleem heb ik al lange tijd, met verschillende programma's, in W10. Al dan wel met een kleine twist: Hier heb ik eerst zo nu en dan te maken met een compleet onzichtbaar venster. Om dat op te lossen dien ik de focus op dat venster te zetten, dan alt+spatie -> maximaliseren. Het venster is nu zichtbaar, dan de titelbalk iets verslepen waarna het venster zo klein wordt dat alleen hetzelfde als bij jou zichtbaar is, dat is dan weer op te lossen door te gaan slepen met de randen van het venster.
Heb de oorzaak nog niet weten te vinden
De oplossing hier heeft voor mij geholpen.
Toen ik het scherm alleen 'snapte' aan de linker- of rechterkant van het scherm onthield hij deze positie niet en bleef Windows het programma 'verkeerd' openen. Pas toen ik het scherm met de randen 'gerezised' had ging het wel goed na sluiting en heropening.
Maar begrijp uit jouw verhaal dat je al met de randen bezig bent geweest?
Jup.alexbl69 schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:19:
Maar begrijp uit jouw verhaal dat je al met de randen bezig bent geweest?
Maar het blijft vaag. Ene moment is alles goed, later kan een geminimaliseerd venster (zonder herstart van app en Windows) ineens bij het in beeld zetten onzichtbaar zijn geworden gevolgd door dat minimaal zichtbare deel.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
[klaag]
Nieuwe 980 Pro gekocht, haal de 970 uit het slot, 980 erin en zet met Macrium een backup terug. Reboot, boot icoontje draaien draaien draaien, blauw scherm. Kak. 970 er weer in, draaien draaien draaien, blauw scherm. Dafuq. Dan de 980 er maar weer in, clean install dan maar. Boot prima. Wilde de 970 ook in m'n machine houden dus moest wat sata schijven in andere poorten steken ivm gedeelde lanes op het mobo. Geen idee waarom maar bedacht me even te herstarten zonder sata schijven. Meteen een blauw scherm met boot error. Niet te fixen met de Win11 install stick. Wat blijkt, omdat er op 1 van die sata schijven een EFI partitie aanwezig was heeft de Win11 installer tijdens de clean install op de 980 daar GEEN EFI partitie op aangemaakt.
Zucht.
[/klaag]
Dit is ook een fijne: New Windows 11 security feature requires a clean install
Nieuwe 980 Pro gekocht, haal de 970 uit het slot, 980 erin en zet met Macrium een backup terug. Reboot, boot icoontje draaien draaien draaien, blauw scherm. Kak. 970 er weer in, draaien draaien draaien, blauw scherm. Dafuq. Dan de 980 er maar weer in, clean install dan maar. Boot prima. Wilde de 970 ook in m'n machine houden dus moest wat sata schijven in andere poorten steken ivm gedeelde lanes op het mobo. Geen idee waarom maar bedacht me even te herstarten zonder sata schijven. Meteen een blauw scherm met boot error. Niet te fixen met de Win11 install stick. Wat blijkt, omdat er op 1 van die sata schijven een EFI partitie aanwezig was heeft de Win11 installer tijdens de clean install op de 980 daar GEEN EFI partitie op aangemaakt.
Zucht.
[/klaag]
Dit is ook een fijne: New Windows 11 security feature requires a clean install
[ Voor 10% gewijzigd door Huigie op 07-04-2022 12:22 ]
Vraagje over aanschaf en eventueel upgrade path; ga dit weekend mijn nieuwe pc in elkaar zetten en waar koop ik het beste (betrouwbaar en goedkoop) een windows licentie?
Is dat meteen een 11 of een 10 kopen en dan upgrade naar 11?
Is toch gewoon gratis! Gewoon de media creation tool gebruiken en een USB stick van minsten 8Gb groot gebruiken, daarna kan je gewoon upgraden naar Windows 11 als je de melding krijgt voor de update.Xecuter NL schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:06:
Vraagje over aanschaf en eventueel upgrade path; ga dit weekend mijn nieuwe pc in elkaar zetten en waar koop ik het beste (betrouwbaar en goedkoop) een windows licentie?
Ja als ik een windows 10 op een win machine had was dat een makkie. Echter, het is een nieuwe build en de enige andere (waar ik nu op typ) is een MacBook.Runaque schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:43:
[...]
Is toch gewoon gratis! Gewoon de media creation tool gebruiken en een USB stick van minsten 8Gb groot gebruiken, daarna kan je gewoon upgraden naar Windows 11 als je de melding krijgt voor de update.
Dus koop ik een verse win 10 of win 11 licentie?
Vervolgens ben ik nu aan het kijken hoe ik een bootable usb maak...op een MacBook

Gewoon de Windows 10 iso downloaden en de rest volgen zoals in de link, kost je niets.Xecuter NL schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:59:
[...]
Ja als ik een windows 10 op een win machine had was dat een makkie. Echter, het is een nieuwe build en de enige andere (waar ik nu op typ) is een MacBook.
Dus koop ik een verse win 10 of win 11 licentie?
Vervolgens ben ik nu aan het kijken hoe ik een bootable usb maak...op een MacBook
Dat antwoord is gemakkelijk gevonden via internet, het is mogelijk, maar geen idee hoe straight forward het eigenlijk is.
https://www.appletips.nl/windows-10-installatie-usb-mac/
[ Voor 6% gewijzigd door Runaque op 07-04-2022 14:22 ]
Niet zo heel straightforward maar heb de win 11 iso gedll en nu via een guide mbv terminal commando's op de USB kunnen krijgen. Of het gelukt is zien we dit weekend. Daarna activeer ik hem wel met een win 11 key.Runaque schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:21:
[...]
Gewoon de Windows 10 iso downloaden en de rest volgen zoals in de link, kost je niets.
Dat antwoord is gemakkelijk gevonden via internet, het is mogelijk, maar geen idee hoe straight forward het eigenlijk is.
https://www.appletips.nl/windows-10-installatie-usb-mac/
Weer een nieuwe build met heel veel fixes: https://blogs.windows.com...ider-preview-build-22593/
Zijn er hier mensen die deze build draaien? Wat zijn jullie bevindingen? Eind mei zou 22H2 al klaar moeten zijn.
Zijn er hier mensen die deze build draaien? Wat zijn jullie bevindingen? Eind mei zou 22H2 al klaar moeten zijn.
http://www.xbmcfreak.nl/
Heb deze draaien, lost bij mij een flink aantal problemen op die voor gigantisch veel errors in the eventlog zorgde en het systeem vertraagde. Beste build tot nu toe voor mij sinds het beta channel de zelfde versies krijgen als de dev channel.Erhnam schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:38:
Weer een nieuwe build met heel veel fixes: https://blogs.windows.com...ider-preview-build-22593/
Is er eigenlijk al een update over de missende sleur en pleur via de taakbalk functie en de functie om labels te tonen/altijd meerdere icoontjes te tonen op de taakbalk? Dat zijn twee dingen waar ik nu na bijna een half jaar Windows 11 toch tegenaan blijf lopen helaas
Ja, ik draai deze een paar dagen.Erhnam schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:38:
Bevindingen? Het werkt; de applicaties die ik wil draaien draaien.
Hetzelfde op mijn laptop, heb geen klagen, maar heb nu net wel opgemerkt dat "taakbeheer" er anders uitziet, maar heb deze al even niet open gehad, dus kan net zo goed via een vorige build geïnstalleerd zijn geweest.zetje01 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:39:
[...]
Ja, ik draai deze een paar dagen.
Bevindingen? Het werkt; de applicaties die ik wil draaien draaien.
Bij mijn 22000.593 is de taskmanager niet veranderd.Runaque schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:42:
[...]
Hetzelfde op mijn laptop, heb geen klagen, maar heb nu net wel opgemerkt dat "taakbeheer" er anders uitziet, maar heb deze al even niet open gehad, dus kan net zo goed via een vorige build geïnstalleerd zijn geweest.
Edit: Windows Feature Experience Pack 1000.22000.593.0
(deze install is een normale update van een legale Win10 geweest)
Op mijn andere partitie draait een insiders-versie van Win11 en die heeft wèl een vernieuwde taskmanager.
En dat had van mij niet gehoeven ;-)
[ Voor 5% gewijzigd door zetje01 op 07-04-2022 22:52 ]
https://nl.hardware.info/...n-is-niet-de-moeite-waard
Microsoft is voorlopig niet van plan de taakbalk van Windows 11 verplaatsbaar te maken. Tali Roth, hoofd van de productieafdeling voor Windows 11, zegt in een recente AMA (‘Ask Microsoft Anything’) op YouTube dat maar een klein deel van de Windows-gebruikers klagen over het ontbreken van de feature, en het weer toevoegen ervan dus niet de moeite waard is.
Dan nog maar 'even' wachten. Ik prefereer mijn taakbalk aan de rechterkant van mijn linkerscherm.
Ik geef toe: het is geen deal-breker, maar omdat er ook nog geen haast is om weg te gaan bij Win10, laat ik mijn spiergeheugen winnen van eye-candy.
Overigens wel grappig... er zijn meer dan genoeg threads over dit onderwerp op answers.microsoft.com
En ik deel de conclusie van hardware.info niet helemaal. Hij geeft aan dat het lastig is om de ervaring gelijk te houden vanuit een andere positie, en dat de taakbalk helemaal vanaf 0 is herbouwd. Klinkt alsof het vooral om (veel) meer werk gaat dan "even" aanpassen...
[ Voor 28% gewijzigd door Jester-NL op 12-04-2022 11:07 ]
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Ik heb gisteren mijn (niet-gesupporte) Chuwi Herobook Pro+ voorzien van een Windows 11 installatie. Dit nadat ik eerst in het register een DWORD-value aangemaakt met de naam AllowUpgradesWithUnsupportedTPMOrCPU met waarde 1 had aangemaakt. De installatie verliep probleemloos, doch wel vrij langzaam. Vanmorgen de laptop aangezet en waarempel daar was Windows 11. Zelfs kon ik direct al enkele updates binnen halen.
Omdat mijn laptopje aan alle eisen voldoet, zelfs aan de 64-bit 1GHz CPU met minimaal 2 kernen, de Intel Celeron J3455 heeft zelfs 4 kernen en is 1.5GHz, maar toch geen Windows 11 support, 'irriteerde' mij dit wel lichtelijk.
Nu eens gaan zien of en wanneer Microsoft de stekker uit het updaten van installaties op niet-gesupporte machines gaat halen.
Omdat mijn laptopje aan alle eisen voldoet, zelfs aan de 64-bit 1GHz CPU met minimaal 2 kernen, de Intel Celeron J3455 heeft zelfs 4 kernen en is 1.5GHz, maar toch geen Windows 11 support, 'irriteerde' mij dit wel lichtelijk.
Nu eens gaan zien of en wanneer Microsoft de stekker uit het updaten van installaties op niet-gesupporte machines gaat halen.
- Geinig laptopje wel!RicoK schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:50:
Ik heb gisteren mijn (niet-gesupporte) Chuwi Herobook Pro+ voorzien van een Windows 11 installatie. Dit nadat ik eerst in het register een DWORD-value aangemaakt met de naam AllowUpgradesWithUnsupportedTPMOrCPU met waarde 1 had aangemaakt. De installatie verliep probleemloos, doch wel vrij langzaam. Vanmorgen de laptop aangezet en waarempel daar was Windows 11. Zelfs kon ik direct al enkele updates binnen halen.
(Had ik ook overwogen, maar ja... heb al 3 prima win10/win11 laptops, 2 tablets en een chromebook.)
Het is zeker een geinig laptopje. Destijds voor erg weinig weten aan te schaffen via Marktplaats terwijl de nieuwprijzen al erg scherp (lees: laag) zijn. (Erg) veel voor weinig zeg maar, maar de CPU is wel wat de laptop goedkoop maakt, want traag is deze wel.zetje01 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:28:
- Geinig laptopje wel!
(Had ik ook overwogen, maar ja... heb al 3 prima win10/win11 laptops, 2 tablets en een chromebook.)
Ik ben eigenlijk een Apple fanboy, maar had een Windows laptopje nodig om software te kunnen draaien voor het uitlezen en modden van de software van mijn auto.
Ik heb het idee dat 22h2 wat vlotter is, waar ik van win11 vrijwel meteen merkte had dat deze wat resource intensiever is dan win10. Ik zie dat door kortere accuduur op meerdere laptops, en vrijwel overal meer meer cpu fan use. 22h2 beta channel. Dus positief so far. Ik heb nu wel weer een watermerk, "evaluatie exemplaar", die moet ik er nog even uit slopen.Erhnam schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:38:
Dit dus.duikje schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:35:
[...]
Heb deze draaien, lost bij mij een flink aantal problemen op die voor gigantisch veel errors in the eventlog zorgde en het systeem vertraagde. Beste build tot nu toe voor mij sinds het beta channel de zelfde versies krijgen als de dev channel.
Disable watermerk met dit tooltje gedaan: https://winaero.com/download-universal-watermark-disabler/
Deze tool kan je Explorer kapot maken in Windows 11. En het is een gedoe dat je de tool voor elke Windows update moet verwijderen en daarna opnieuw installeren.pennywiser schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:06:
Disable watermerk met dit tooltje gedaan: https://winaero.com/download-universal-watermark-disabler/
Waar staat dat beschreven dan? Het is naar mijn weten geen installer maar een los tooltje die je even kort runt (wat hier prima werkt).Of-Aaargh schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:46:
[...]
Deze tool kan je Explorer kapot maken in Windows 11. En het is een gedoe dat je de tool voor elke Windows update moet verwijderen en daarna opnieuw installeren.
[ Voor 5% gewijzigd door pennywiser op 19-04-2022 09:55 ]
Het is inderdaad geen installer, maar de tool heeft wel een 'install'-knop, die als je er op klikt een aantal dll's aanpast. Je kunt de 'uninstall' optie van de tool gebruiken om die weer naar de originele versie terug te brengen voordat je een Windows update draait.
Zie o.a. hier, en de discussie op de Microsoft Windows Tech community.
Zie o.a. hier, en de discussie op de Microsoft Windows Tech community.
Is er een manier om Windows 11 te dwingen een installatie uit te voeren? Ik krijg de "This app can't run because it causes security or performance issues"-melding. PCA uitgeschakeld, alle compatibility/emulation-modes geprobeerd. Maar blijft zeiken. Ik wil gewoon de installer uitvoeren. Of het eindresultaat werkt of niet maakt me niet uit en wat voor gevaar het eventueel oplevert ook niet: ik wil gewoon dat ie de installer draait ongeacht de bezwaren.
Is daar een "override" voor? Alle fora en expertgroepen afgezocht, niets te vinden - dus vrees het ergste. Maarja.
[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 19-04-2022 23:23 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Hola, ik heb een heel stom probleem met Windows 11 ism OneDrive en Microsoft Photos. De reden dat ik het specifiek hier vraag is omdat het op Windows 10 (getest met andere pc) niet voorkomt.
Was recent in mijn OneDrive foto's map een beetje door foto's aan het scrollen (openen, pijltjes naar links/rechts, je kent het wel), en het viel me ineens op dat ik telkens een notificatie kreeg dat hij foto's downloadde. Dat kon ik cancelen en vervolgens blokkeren. Dit heb ik maar gedaan met de gedachte dat ik ze gewoon in de cloud bekeek. Dit terugdraaien kan volgens het promptje van Windows zelf via settings --> privacy & security --> Automatic File Downloads --> Allow.
Goed, sinds dien heb ik het volgende probleem. Zodra ik een foto in mijn map aanklik opent deze netjes in de Microsoft Photos applicatie. Wil ik dan naar de volgende (of vorige) foto, krijg ik de volgende melding: "it appears that you don't have permission to view this file. Check the permissions and try again.". Ik heb daar ook weer geen zin in, dus ik die automatic file downloads weer toestaan (allow). Dit heeft geen resultaat; ik blijf de foutmeldingen krijgen. Zowel Photos als OneDrive compleet verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat. Uit interesse heb ik ook een andere foto applicatie (ImageGlass) gedownload. Die werkte vlekkeloos, totdat ik hetzelfde foefje uithaalde. Ook die app is nu niet meer werkend te krijgen. Althans, een enkele foto uit een willekeurige cloud folder aanklikken werkt gewoon, maar naar de volgende/vorige niet: Ook dan krijg ik weer een foutmelding.
Bijzondere is dat dit op W10 wel gewoon goed werkt. Een bijzonder exotisch probleem, maar nooit geschoten is altijd mis; iemand enig idee hoe ik dit weer aan de praat krijg?
Was recent in mijn OneDrive foto's map een beetje door foto's aan het scrollen (openen, pijltjes naar links/rechts, je kent het wel), en het viel me ineens op dat ik telkens een notificatie kreeg dat hij foto's downloadde. Dat kon ik cancelen en vervolgens blokkeren. Dit heb ik maar gedaan met de gedachte dat ik ze gewoon in de cloud bekeek. Dit terugdraaien kan volgens het promptje van Windows zelf via settings --> privacy & security --> Automatic File Downloads --> Allow.
Goed, sinds dien heb ik het volgende probleem. Zodra ik een foto in mijn map aanklik opent deze netjes in de Microsoft Photos applicatie. Wil ik dan naar de volgende (of vorige) foto, krijg ik de volgende melding: "it appears that you don't have permission to view this file. Check the permissions and try again.". Ik heb daar ook weer geen zin in, dus ik die automatic file downloads weer toestaan (allow). Dit heeft geen resultaat; ik blijf de foutmeldingen krijgen. Zowel Photos als OneDrive compleet verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat. Uit interesse heb ik ook een andere foto applicatie (ImageGlass) gedownload. Die werkte vlekkeloos, totdat ik hetzelfde foefje uithaalde. Ook die app is nu niet meer werkend te krijgen. Althans, een enkele foto uit een willekeurige cloud folder aanklikken werkt gewoon, maar naar de volgende/vorige niet: Ook dan krijg ik weer een foutmelding.
Bijzondere is dat dit op W10 wel gewoon goed werkt. Een bijzonder exotisch probleem, maar nooit geschoten is altijd mis; iemand enig idee hoe ik dit weer aan de praat krijg?
hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn draadloze headset gelijk wordt verbonden met mijn laptop? deze werkte gewoon zoals ik het wilde voordat ik het geformatteerd had. iemand?
nu moet ik naar bluetooth instellingen en op 'verbinding maken' klikken.
Als je de boel volledig gewist hebt en opnieuw geïnstalleerd hebt lijkt het me logisch dat je die headset opnieuw moet pairen met je laptop.Farabi schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:16:
hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn draadloze headset gelijk wordt verbonden met mijn laptop? deze werkte gewoon zoals ik het wilde voordat ik het geformatteerd had. iemand?
Voorheen toen ik mijn koptelefoon aanzette, pairde hij automatisch direct na 1x instellen. Nu moet ik elke keer handmatig pairen.Runaque schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:49:
[...]
Als je de boel volledig gewist hebt en opnieuw geïnstalleerd hebt lijkt het me logisch dat je die headset opnieuw moet pairen met je laptop.
Je eerste post leek het alsof je hem na de installatie nog niet verbonden gehad hebt.Farabi schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:00:
[...]
Voorheen toen ik mijn koptelefoon aanzette, pairde hij automatisch direct na 1x instellen. Nu moet ik elke keer handmatig pairen.
Probeer het volgende eens!
1. Druk gelijkmatig op de Windows Key + R toets.
2. Typ services.msc en zoek naar "Bluetooth Support Service" in de lijst.
3. Klik er met rechts op en selecteer "Properties".
4. Verander "Start up type" naar "Automatic" van de te kiezen opties.
helaas, het heeft niet geholpen...Runaque schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 07:48:
[...]
Je eerste post leek het alsof je hem na de installatie nog niet verbonden gehad hebt.
Probeer het volgende eens!
1. Druk gelijkmatig op de Windows Key + R toets.
2. Typ services.msc en zoek naar "Bluetooth Support Service" in de lijst.
3. Klik er met rechts op en selecteer "Properties".
4. Verander "Start up type" naar "Automatic" van de te kiezen opties.
ik heb de laptop opnieuw gestart? of bedoel je iets anders?passer schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:02:
[...]
een volledige reboot gedaan? (ik bedoel hiermee: nièt met slaapstand of zo)
ook gedaan, maar helaas.passer schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:27:
ja, dat bedoelde ik (maar dus VOLLEDIG uitzetten ('uitschakelen' dus) en niet slaapstand in en uit)
Wellicht een tip/reminder voor diegenen die onbedoeld 'vast' zaten in de Insider dev channel: het is nu mogelijk te switchen naar de beta channel en vandaaruit later weer naar de normale releases.
Ik gebruik daarvoor het "OfflineInsiderEnroll" scrypt om op eender welk moment te kunnen switchen tussen bepaalde kanalen, maar toch goed dat je het vermeld, sommigen weten het misschien niet of zijn het vergeten.saturn21 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:44:
Wellicht een tip/reminder voor diegenen die onbedoeld 'vast' zaten in de Insider dev channel: het is nu mogelijk te switchen naar de beta channel en vandaaruit later weer naar de normale releases.
Hoi, ik heb een vraagje. Ik kijk net welke versie windows 11 pro ik heb, en zie Windows Feature Experience Pack 1000.22000.613.0
Iemand anders, heeft een verse install en heeft Windows Feature Experience Pack 1000.22000.652.0 windows 11.
En ergens anders zie ik weer Experience Windows Feature Experience Pack 1000.22598.100.0
Nu vraag ik me af, waarom zie ik deze updates niet voor mij voorbijkomen ? Heeft dat te maken met kant en klare windows 11 installer ISO?
Iemand anders, heeft een verse install en heeft Windows Feature Experience Pack 1000.22000.652.0 windows 11.
En ergens anders zie ik weer Experience Windows Feature Experience Pack 1000.22598.100.0
Nu vraag ik me af, waarom zie ik deze updates niet voor mij voorbijkomen ? Heeft dat te maken met kant en klare windows 11 installer ISO?
[ Voor 13% gewijzigd door Snake_Eye op 05-05-2022 17:21 ]
Als je alle Windows Updates, inclusief Microsoft updates aan hebt staan, ben je bij qua stabiele software. Maar ben je avontuurlijker aangelegd kun je in het insider programma nieuwere versies krijgen, maar stabiliteit inleveren.Snake_Eye schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:19:
Hoi, ik heb een vraagje. Ik kijk net welke versie windows 11 pro ik heb, en zie Windows Feature Experience Pack 1000.22000.613.0
Ik merk niet echt op mijn laptops dat je minder stabiliteit hebt als je de insider versies draait.swhnld schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:30:
[...]
Als je alle Windows Updates, inclusief Microsoft updates aan hebt staan, ben je bij qua stabiele software. Maar ben je avontuurlijker aangelegd kun je in het insider programma nieuwere versies krijgen, maar stabiliteit inleveren.
Dus 1000.22000.613.0 is de niet insider versie, en al wat daar boven zit wel?swhnld schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:30:
[...]
Als je alle Windows Updates, inclusief Microsoft updates aan hebt staan, ben je bij qua stabiele software. Maar ben je avontuurlijker aangelegd kun je in het insider programma nieuwere versies krijgen, maar stabiliteit inleveren.
Zoals Windows Feature Experience Pack 1000.22000.652.0
Hier staat namelijk dat het een originele release is, het zit namelijk in de ISO ingebakken, maar komt niet als update binnen.
[ Voor 28% gewijzigd door Snake_Eye op 05-05-2022 19:03 ]
@Snake_Eye heb je de Microsoft updates aangezet in de geavanceerde instellingen van Windows update, daarna laptop herstart, en op updates gecontroleerd?
En Windows Media Creation toolkit voor laatste RTM build gebruikt?
Feature updates rollen gefaseerd uit.
Ik controleer iedere dag op updates via instellingen>windows update. maar krijg geen andere Windows Feature Experience Pack te zien. Dus blijf ik steken op Windows Feature Experience Pack 1000.22000.613.0swhnld schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:48:
@Snake_Eye heb je de Microsoft updates aangezet in de geavanceerde instellingen van Windows update, daarna laptop herstart, en op updates gecontroleerd?
Verder in geavanceerde instellingen staan deze instellingen:
:strip_exif()/f/image/qPK5TVfAPojY2okMmrqL8SSd.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb geen laptop maar een desktop.
[ Voor 8% gewijzigd door Snake_Eye op 05-05-2022 21:16 ]
Gister een update geïnstalleerd en na het herstarten werkten veel programma's niet meer en ook die van Microsoft zelf.
Systeemherstel gedaan en ook dit crashte waarop ik het gelukkig alsnog voor elkaar kreeg via recovery naar 2 dagen terug.
Probleem blijkt dus KB5013943 en ik heb mijn updates inmiddels gepauzeerd, ik was ook niet de enige bleek nadat ik het probleem had gevonden/opgelost onderstaande link tegen waarin ook een oplossing wordt genoemd.
https://www.windowslatest...shing-apps-on-windows-11/
Gelukkig heb ik in de 2 maanden dat ik Windows 11 heb gebruikt geen rare problemen gehad, maar dit is geloof ik niet de 1e waardeloze update die Microsoft heeft uitgebracht.
Het enige wat ik wel ervaar als ergernis is dat mijn taal/iconen binnen Windows plots tweetalig(Engels/Nederlands) wordt tot een herstart.
Systeemherstel gedaan en ook dit crashte waarop ik het gelukkig alsnog voor elkaar kreeg via recovery naar 2 dagen terug.
Probleem blijkt dus KB5013943 en ik heb mijn updates inmiddels gepauzeerd, ik was ook niet de enige bleek nadat ik het probleem had gevonden/opgelost onderstaande link tegen waarin ook een oplossing wordt genoemd.
https://www.windowslatest...shing-apps-on-windows-11/
Gelukkig heb ik in de 2 maanden dat ik Windows 11 heb gebruikt geen rare problemen gehad, maar dit is geloof ik niet de 1e waardeloze update die Microsoft heeft uitgebracht.
Het enige wat ik wel ervaar als ergernis is dat mijn taal/iconen binnen Windows plots tweetalig(Engels/Nederlands) wordt tot een herstart.
Hier ook problemen na het opschonen van windows update,wat ik altijd doe missing dll enz.
Zelfs sfc scannow werkte niet meer...
Zelfs sfc scannow werkte niet meer...
Ik heb al een tijdje Windows 11 en het werkt zonder problemen.
Groetjes , Pcfreakske2000
Hier werkt ook alles goed.Pcfreakske2000 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:51:
Ik heb al een tijdje Windows 11 en het werkt zonder problemen.
Wellicht is het handig om ExplorerPatcher in de startpost te vermelden? Het verdient in mijn optiek veel meer aandacht!
Zo ziet mijn Windows 11 menu er nu uit. Windows 10 startmenu, maar dan wel met ronde hoeken en zwevend. Op het bureaublad gebruik ik Fences van Stardock. Het rechtsklikmenu heb ik juist zo gelaten, wel lekker rustig zo. I.p.v. 7-zip heb ik de fork ervan NanaZip geïnstalleerd (ook nog eens vanuit de store!). Deze heeft modernere iconen en kan wel in nieuwe menu.
Zo ziet mijn Windows 11 menu er nu uit. Windows 10 startmenu, maar dan wel met ronde hoeken en zwevend. Op het bureaublad gebruik ik Fences van Stardock. Het rechtsklikmenu heb ik juist zo gelaten, wel lekker rustig zo. I.p.v. 7-zip heb ik de fork ervan NanaZip geïnstalleerd (ook nog eens vanuit de store!). Deze heeft modernere iconen en kan wel in nieuwe menu.
/f/image/GoS5nhycZzFJUDrIEqjjpblP.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Bliksem B op 14-05-2022 20:46 ]
Hebben meer mensen wel eens last* van icoontjes die in de taakbalk wegzakken?
* vind het eigenlijk vooral grappig

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Inderdaad erg grappig....jacobras schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:20:
Hebben meer mensen wel eens last* van icoontjes die in de taakbalk wegzakken?
[Afbeelding]
Welke build draai jij?
acale schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:12:
Ik niet. Welke win11 versie gebruik je?
Niets speciaals (geen Insider/preview), 11 Pro, 22H2, 22000.652. Heb het een keer eerder gehad dat één icoontje (toevallig? ook Android Studio) wat dieper zakte, maar nu zo mooi op een rijtje vond ik wel bijzonder.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Op een een laptop met Windows 11 gaat het scherm na enkele minuten uit en is het systeem gelocked. Alle energie instellingen onder 'Power & battery' heb ik inmiddels aangepast naar 60 minuten (https://wccftech.com/how-...een-timeout-on-windows-11), maar alsnog gaat het systeem na enkele minuten op zwart. Screensaver is niet actief, ook de hardeschijf wordt pas na 60 minuten uitgeschakeld en slaapstand ook. Zie ik ergens een instelling over het hoofd die er alsnog voor zorgt dat de laptop na enkele minuten gelocked wordt?
Heb je al (gewoon) in de energie-instellingen van het klassieke configuratiescherm gekeken?JBS schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:43:
Op een een laptop met Windows 11 gaat het scherm na enkele minuten uit en is het systeem gelocked. Alle energie instellingen onder 'Power & battery' heb ik inmiddels aangepast naar 60 minuten (https://wccftech.com/how-...een-timeout-on-windows-11), maar alsnog gaat het systeem na enkele minuten op zwart. Screensaver is niet actief, ook de hardeschijf wordt pas na 60 minuten uitgeschakeld en slaapstand ook. Zie ik ergens een instelling over het hoofd die er alsnog voor zorgt dat de laptop na enkele minuten gelocked wordt?
[ Voor 6% gewijzigd door zetje01 op 31-05-2022 10:45 ]
Wat zijn jullie ervaringen met AutoHDR? Ik heb zonet de AW3423DW geleverd gekregen en ik twijfel om Windows 11 te installeren enkel en alleen voor de HDR support. Ik zie geen weg om het op mijn huidige W10 te krijgen helaas.
Zeker, ook daar staat alles op 30 minuten of meer bij het actieve 'Power plan'.zetje01 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:44:
[...]
Heb je al (gewoon) in de energie-instellingen van het klassieke configuratiescherm gekeken?
Maak eens een nieuw powerplan en kies die. Dat kan heel snel. (althans, dat zou ik proberen)JBS schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:05:
[...]
Zeker, ook daar staat alles op 30 minuten of meer bij het actieve 'Power plan'.
Helaas helpt dat niet. Zou een dergelijke setting company breed overruled kunnen worden?zetje01 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:07:
[...]
Maak eens een nieuw powerplan en kies die. Dat kan heel snel. (althans, dat zou ik proberen)
Je zou nog even in je BIOS/UEFI kunnen kijken.JBS schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:13:
[...]
Helaas helpt dat niet. Zou een dergelijke setting company breed overruled kunnen worden?
Een group policy kan hier zeker de oorzaak zijn. Je kan ook nog altijd eens in dergelijke configuratieschermen kijken van Dell of HP naarmate naar welke laptop je hebt.JBS schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:13:
[...]
Helaas helpt dat niet. Zou een dergelijke setting company breed overruled kunnen worden?
Oh, WTF het is een werk-notebook? Had je dat niet even kunnen zeggen???JBS schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:13:
[...]
Die gaat bij mij ook snel op standby... gewoon om veiligheidsredenen. En terecht ook. Werk met privacygevoelige klantgegevens.
Hoi , ik krijg ineens problemen met automatisch inloggen en aanmelding op windows 11
Ik krijg nu de melding "gebruikersnaam en of wachtwoord kloppen niet"
En dan is dat bij een account met dezelfde naam waarmee ik inlog alleen zonder me eigen fotootje
En daaronder kan ik klikken op dezelfde account naam met me eigen foto en dan kan ik wel inloggen met mn pincode.
Als ik de account settings inga zie ik ook dat ik alleen maar 1 account heb , geen gast accounts of what so ever.
Begrijp niet hoe dit ineens kan en hoe ik dit weer kan oplossen zodat mijn PC weer in 1 keer doorstart zonder dit gedoe.
Want had ook ingesteld dat hij helemaal opstart zonder wachtwoord of pincode.
Iemand een idee ?
Ik krijg nu de melding "gebruikersnaam en of wachtwoord kloppen niet"
En dan is dat bij een account met dezelfde naam waarmee ik inlog alleen zonder me eigen fotootje
En daaronder kan ik klikken op dezelfde account naam met me eigen foto en dan kan ik wel inloggen met mn pincode.
Als ik de account settings inga zie ik ook dat ik alleen maar 1 account heb , geen gast accounts of what so ever.
Begrijp niet hoe dit ineens kan en hoe ik dit weer kan oplossen zodat mijn PC weer in 1 keer doorstart zonder dit gedoe.
Want had ook ingesteld dat hij helemaal opstart zonder wachtwoord of pincode.
Iemand een idee ?
https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/
Thanks !! Via dit heb ik het kunnen oplossenSnake_Eye schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:34:
misschien heb je een lokaal gebruikersaccount (is een offline account) en een administrator account.
Hier heb je en soortgelijks iets waar jij nu mee zit.
Met een oplossing.
https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/
Fijn dat het opgelost is.Rebel8319 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 15:46:
[...]
Thanks !! Via dit heb ik het kunnen oplossen

Ja, met behulp van deze tutorialThibaut1234 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:03:
Heeft iemand al WSA icm Google Play Store geïnstalleerd? En zoja, hoe is je ervaring ?
Wsa = Windows subsystem for Android
https://ahaan.co.uk/artic...-store-windows-11-install
Werkt heel redelijk, moet ik zeggen op het beta channel van Win11.
https://blogs.windows.com...-release-preview-channel/
Windows 11 22h2 kan je nu via het preview kanaal installeren. Het is nog steeds dezelfde 22621 build.
Windows 11 22h2 kan je nu via het preview kanaal installeren. Het is nog steeds dezelfde 22621 build.
http://www.xbmcfreak.nl/
Ik installeerde vandaag, dinsdag, de beta, voordat ik wist dat deze als Release Preview beschikbaar zou komen, en liep tegen een knoeperd van een bug aan.
Ik begon er maandagavond mee en op een gegeven moment kreeg ik bij iedere boot een blauw scherm. In Safe Mode drivers van grafische en audiokaart verwijderd , BSOD codes nalopen etc maar dat bracht geen oplossing. Ten lange leste vandaag, dinsdag opnieuw begonnen. Omdat ik van een schone Release Preview direct naar beta ging had ik mijn PC van het internet ontkoppeld.
Ik kwam er toevallig achter dat de blauwe schermen kwamen direct nadat ik de PC met het internet verbond. Ik heb toen de drivers van mijn Realtek Gigabit netwerkadapter geupdate naar de laatste versie (gelukkig bewaar ik drivers die ik download) en daarmee was het probleem opgelost.
Blijkbaar is er iets mis met de Realtek NIC drivers die met deze build meekomen. Ik ben oprecht verbaasd; gotta love beta testing...
Ik begon er maandagavond mee en op een gegeven moment kreeg ik bij iedere boot een blauw scherm. In Safe Mode drivers van grafische en audiokaart verwijderd , BSOD codes nalopen etc maar dat bracht geen oplossing. Ten lange leste vandaag, dinsdag opnieuw begonnen. Omdat ik van een schone Release Preview direct naar beta ging had ik mijn PC van het internet ontkoppeld.
Ik kwam er toevallig achter dat de blauwe schermen kwamen direct nadat ik de PC met het internet verbond. Ik heb toen de drivers van mijn Realtek Gigabit netwerkadapter geupdate naar de laatste versie (gelukkig bewaar ik drivers die ik download) en daarmee was het probleem opgelost.
Blijkbaar is er iets mis met de Realtek NIC drivers die met deze build meekomen. Ik ben oprecht verbaasd; gotta love beta testing...
Kan je met Beta versies wel es voor hebben! Gelukkig heb ik dat nog niet meegemaakt dat soort ongein!EricJH schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 01:46:
Ik installeerde vandaag, dinsdag, de beta, voordat ik wist dat deze als Release Preview beschikbaar zou komen, en liep tegen een knoeperd van een bug aan.
Ik kwam er toevallig achter dat de blauwe schermen kwamen direct nadat ik de PC met het internet verbond. Ik heb toen de drivers van mijn Realtek Gigabit netwerkadapter geupdate naar de laatste versie (gelukkig bewaar ik drivers die ik download) en daarmee was het probleem opgelost.![]()
Het enige wat ik wel bizar vind is dat als ik mijn Microsoft Surface Laptop Go via de software van Intel update (vooral modem dan) naar de laatste versie, dat Windows 11 nadien dan gewoon zijn "hoogste" versie installeert in die van Intel ongedaan maakt! Op zich niet zo vreemd zou je zeggen, maar die Windows installeerd is dan gewoon een oudere versie dan die ik via Intel hun updater erop had gezet.
Ik zie steeds meer berichten dat W11 via Windows Update wordt aangeboden op apparaten die niet voldoen aan de systeemeisen. Heeft iemand hier dit ook al gehad?
Dat is inderdaad hoe Windows werkt met standaardinstellingen en de reden dat bijvoorbeeld gamers de update van drivers via Windows Update uit hebben staan.Runaque schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 07:20:
[...]
Kan je met Beta versies wel es voor hebben! Gelukkig heb ik dat nog niet meegemaakt dat soort ongein!
Het enige wat ik wel bizar vind is dat als ik mijn Microsoft Surface Laptop Go via de software van Intel update (vooral modem dan) naar de laatste versie, dat Windows 11 nadien dan gewoon zijn "hoogste" versie installeert in die van Intel ongedaan maakt! Op zich niet zo vreemd zou je zeggen, maar die Windows installeerd is dan gewoon een oudere versie dan die ik via Intel hun updater erop had gezet.
Ik heb het omgekeerde.De laatste grafische kaart driver voor AMD van Microsoft is nieuwer dan de laatste van AMD. Versienummer 31.0.12000.20010 tegen versienummer 30.0.21017.1000.
Bizar hoe W11 omgaat met drivers! Ik heb ook een Lenovo laptop die ik via een app van AMD laat herkennen voor de laatste drivers en als ze er dan op staan krijg je soms via hun app die in de achtergrond draait een notificatie en als ik erop klik zegt die dat ik de foute drivers heb.EricJH schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:04:
[...]
Dat is inderdaad hoe Windows werkt met standaardinstellingen en de reden dat bijvoorbeeld gamers de update van drivers via Windows Update uit hebben staan.
Ik heb het omgekeerde.De laatste grafische kaart driver voor AMD van Microsoft is nieuwer dan de laatste van AMD. Versienummer 31.0.12000.20010 tegen versienummer 30.0.21017.1000.
Ik werd er echt gestoord van dat op mijn Lenovo laptop de nieuwste AMD driver werd overschreven door een hele oude Lenovo driver via windows update. Met een registry hack het updaten van drivers maar uitgezet. Nu blijft de nieuwste AMD gpu driver wel geinstalleerd staan.Runaque schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:19:
[...]
Bizar hoe W11 omgaat met drivers! Ik heb ook een Lenovo laptop die ik via een app van AMD laat herkennen voor de laatste drivers en als ze er dan op staan krijg je soms via hun app die in de achtergrond draait een notificatie en als ik erop klik zegt die dat ik de foute drivers heb.
Ja, of het is te zeggen: ik had er ook over gelezen, o.a. in de commentaren hier : nieuws: Windows 11-update 22H2 beschikbaar als 'preview build' . Dus ik zag gelijk mijn kans om mijn non-compliant oude toestellen te gaan upgraden. Dus snel ingeschreven op het Insider programma, dan Previews enabled in Windows 10, en vervolgens kreeg ik met een standaard Windows Update inderdaad de upgrade naar W11 aangeboden. Was echt een eitje, en ik draai W11 nu ook op enkele toestellen van 8 jaar oud.S_Chief schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:25:
Ik zie steeds meer berichten dat W11 via Windows Update wordt aangeboden op apparaten die niet voldoen aan de systeemeisen. Heeft iemand hier dit ook al gehad?
Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.
Downloads
• Windows 11 ISO
• Windows Insider Preview ISO.
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.
Downloads
• Windows 11 ISO
• Windows Insider Preview ISO.