Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:38
Kreeg net de tip om Windows te updaten naar WIndows 11.. Achja waarom niet? Bestaat al een tijdje ik wil het wel proberen.

Helaas krijg ik foutmeldingen mbt: cfosspeed driver , heb het uiteraard al gegoogld. Sommige websites zeggen updaten, andere zeggen dat ik het moet verwijderen. Hoe kijken jullie ernaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:26
Toch wel raar dat heel veel games prima werken met win 11 arm met parallels macos, alleen werken vrijwel geen enkele games van de xbox app… erg bijzonder dat ms arm zelf zo slecht is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:42
MetalSonic schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:00:
Kreeg net de tip om Windows te updaten naar WIndows 11.. Achja waarom niet? Bestaat al een tijdje ik wil het wel proberen.

Helaas krijg ik foutmeldingen mbt: cfosspeed driver , heb het uiteraard al gegoogld. Sommige websites zeggen updaten, andere zeggen dat ik het moet verwijderen. Hoe kijken jullie ernaar?
Dit toevallig al eens doorgelezen?

https://techcommunity.mic...sspeed-driver/m-p/2789863

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Ja gelezen , hele topic, staat onder andere dat ik Dragon center moet updaten, maar ik gebruik geen eens dragon center. Ben geen fan van dergelijke software programma's dus ik zit vast.

edit laat maar zie dat ik dragon center nog op mn pc heb, ik probeer 't daarin wel

[ Voor 8% gewijzigd door MetalSonic op 28-01-2022 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Edit 2:
Dragon center openen zorgt ervoor dat alle MSI dingen worden geupdate, daarna kon ik de Windows update in één keer uitvoeren. Wordt aangegeven in de link van @Runaque bedankt voor de tip

En dan hoef je dus niet zelf dingen te verwijderen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
eerste bevinding: de icoontjes in het midden onderin (kan je dat nog aanpassen?) verder euhm ja komende uren/ dagen ga ik het lekker verkennen

ook al opgelost, googl'n en ik had 'm
Move Windows 11 Taskbar To Left
Right click on taskbar and select Taskbar Settings. ...
Click on Taskbar behaviors and you will see the first option, Taskbar alignment. ...
Select Left from the drop down and now your taskbar icons will be alignment from the left corner as they used to be in Windows 10.
12 Oct 2021

[ Voor 56% gewijzigd door MetalSonic op 28-01-2022 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
MetalSonic schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:00:

Heb je toevallig een MSI bord? Daar schijnt die cfosspeed software bijgeleverd te worden.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
albatross schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:35:
[...]

Heb je toevallig een MSI bord? Daar schijnt die cfosspeed software bijgeleverd te worden.
Staat ook als bloatware op MSI laptops. Beetje dom dat zulke banale dingen voor zoveel irritaties kunnen zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
MetalSonic schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:52:
Edit 2:
Dragon center openen zorgt ervoor dat alle MSI dingen worden geupdate, daarna kon ik de Windows update in één keer uitvoeren. Wordt aangegeven in de link van @Runaque bedankt voor de tip

En dan hoef je dus niet zelf dingen te verwijderen etc.
Ik ben blij dat ik je toch heb kunnen helpen! Misschien ook eens kijken via taakbeheer bij opstartende apps of je deze niet kan uitschakelen bij opstarten, misschien dat dit in de toekomst wat minder tot kopzorgen lijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Runaque schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:25:
[...]

Ik ben blij dat ik je toch heb kunnen helpen! Misschien ook eens kijken via taakbeheer bij opstartende apps of je deze niet kan uitschakelen bij opstarten, misschien dat dit in de toekomst wat minder tot kopzorgen lijdt.
Goede tip, had 'm al eerder uitgezet dat hij niet zichtbaar was bij het opstarten. Mede hierom dacht ik al dat ik het niet meer had..... Eerste half jaar bezorgde dragon center mij veel problemen in games etc, ik doe alles qua instellingen bijvoorbeeld de fancurve het liefste via de bios. Veel overzichtelijker en betrouwbaarder :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
MetalSonic schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:27:
[...]

Goede tip, had 'm al eerder uitgezet dat hij niet zichtbaar was bij het opstarten. Mede hierom dacht ik al dat ik het niet meer had..... Eerste half jaar bezorgde dragon center mij veel problemen in games etc, ik doe alles qua instellingen bijvoorbeeld de fancurve het liefste via de bios. Veel overzichtelijker en betrouwbaarder :9
Als je toch kijkt in taakbehaar bij die apps, kijk dan welke een hoge impact hebben en zet die ook uit, tenzij ze natuurlijk voor echt nodige zaken zijn. Ik heb bij mij de update checks van bepaalde software uitgeschakeld en ik zal op tijd en stond wel eens in het programma zelf kijken of het kan updaten of niet. Cortana zou ik ook uitzetten, is toch niet ondersteund in de Benelux.
Op deze wijze start je systeem ook iets sneller op.

[ Voor 3% gewijzigd door Runaque op 28-01-2022 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:39
Ik heb Windows ge-updated op mijn PC met Windows 10
Ik gebruik Google Chrome en Edge om te surfen
Als ik een tab blad wil openen geeft hij dit nu steeds verkleind weer en moet ik het telkens handmatig vergroten naar weergave volledig scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:00
Had Windows 11 al een tijdje draaiende op een recente laptop. Was wel te spreken.

Daarom bij de aanbevolen upgrade mogelijkheid op mijn PC ook de stap gemaakt. Bleef hangen op 61% aanvankelijk bij installation, verwijderen van Sennheiser drivers en reboot heeft dit verholpen. Na dit een vlotte upgrade.

Prettig om zowel als desktop als laptop weer het gelijke OS te draaien. Daarnaast is het fijn om eindelijk native de taskbar bijvoorbeeld gecentreerd te hebben. Op super ultrawide vond ik dit al jaren fijner werken. Daarnaast vind ik de darkmode in Windows 11 toch net wat gelikter dan in Windows 10.

Ook vormgeving van window snapping is weer een stapje beter dan Windows 10. Responsiever, en eindelijk echt strakke alignment tussen de windows. Ook de toevoeging van snap layouts is op een super ultrawide scherm heerlijk. Scheelt weer third party software.

Persoonlijk ben ik, zowel qua eerdere ervaringen op mijn laptop, als voor wat betreft de huidige upgrade ervaring, wel te spreken over Windows 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:11
Zijn ondertussen de gameprestaties van windows 11 met AMD processoren weer op normaal niveau? Of zitten daar nog "bugs" in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ben weer terug gegaan naar Windows 10, niet te gebruiken, als je Youtube afkijkt op Firefox 1440p begint het te schokken het beeld met NV GT1030 passief/4K monitor 32 inch, onder windows 10 geen problemen gaat alles perfect.
Youtube 1440p60 kijken onder Edge Chrome met Windows 11 gaat niet, na een tijdje komt een bericht geen binding met een netwerkkaart(PCI-e), je moet resetten of terug zetten naar 1080p60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:23
brommer1 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:56:
Ben weer terug gegaan naar Windows 10, niet te gebruiken, als je Youtube afkijkt op Firefox 1440p begint het te schokken het beeld met NV GT1030 passief/4K monitor 32 inch, onder windows 10 geen problemen gaat alles perfect.
Youtube 1440p60 kijken onder Edge Chrome met Windows 11 gaat niet, na een tijdje komt een bericht geen binding met een netwerkkaart(PCI-e), je moet resetten of terug zetten naar 1080p60.
Dat ligt echt aan je eigen hardware dan want Windows 11 werk hier op een 5K scherm van Dell zonder morren en speelt alles soepel af.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
brommer1 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:56:
Als je je systeem update naar Windows 11, heb je dan ook gelijk de drivers van die GT1030 en je netwerkkaart geupdate? Voor die GPU zijn de laatste drivers van 14 januari 2022 en dus ook gelijk voor W11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:35
Op mijn laptop (Dell 15-inch XPS 9570) draait Windows 11 al een aantal maanden probleemloos, op een telkens vastlopende Prime Video app na.

Maar op mijn game pc is het bittere ellende. :'(

Op mijn oude PC (9700k en Gigabyte Z390pro) had ik meerdere problemen met vertraging van telemetry uit racegames. Deze week heb ik een nieuwe PC (12900K & Asus Z690) geïnstalleerd met Windows 11 en ook dat verliep niet vlekkeloos.

Weer dezelfde vertragingen, problemen met simhub ect ect

Uiteindelijk heb ik besloten om terug naar een Windows 10 installatie te gaan en alles werkt weer perfect.

Blijkt achteraf ook nog dat Windows 10 een 1000 3dmarks hogere score geeft bij het benchmarken met dezelfde hardware.

Conclusie: Win11 is leuk voor op de laptop, maar niet op de veel eisende high end pc

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:55
Meer mensen hier waarbij de laatste dev build explorer laat crashen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Runaque schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:16:
[...]

Ik heb ook een systeem dat volledig voldoet aan de eisen, zowel door Mircosoft hun tool als WhyNotWin11 bevestigd en die weigert het ook te installeren, zelfs nu ik de insider preview heb uitgeschakeld wil hij ook niet eens Windows 10 21H2 installeren.
De computer begint wel telkens aan de installatie, maar eindigd telkens met het ongedaan maken en heb het uiteindelijk opgegeven.
Unsupported app geinstalleerd misschien? Helaas is dat niet altijd eenvoudig aan te wijzen, maar vaak in de anti-malware en cleanup tools die dit kunnen veroorzaken. Dat is in het verleden wel eens een mooie blokkade geweest van OS upgrades.

Haal eens zoveel mogelijk applicaties van de computer af en probeer het opnieuw. Denk dan vooral aan systeemapplicaties en niet zozeer games bijvoorbeeld, maar wel zaken als Virtual Box of andere VM tools, VPN oplossingen etc..

[ Voor 3% gewijzigd door Hann1BaL op 31-01-2022 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:07
Galukon schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:04:
Meer mensen hier waarbij de laatste dev build explorer laat crashen?
Werk niet met dev builds, maar was vanochtend m'n hele taakbalk plots kwijt.

Uitgelogd en weer opnieuw ingelogd. Dat laatste duurde een halve minuut, maar nu werkt alles wel weer.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:55
alexbl69 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:14:
[...]

Werk niet met dev builds, maar was vanochtend m'n hele taakbalk plots kwijt.

Uitgelogd en weer opnieuw ingelogd. Dat laatste duurde een halve minuut, maar nu werkt alles wel weer.
Bij mij na een herstart nog niks.

Iemand hier die mij de KB van de laatste build kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:11
Gister en vandaag op al onze laptops en mijn eigen desktop Windows 11 geïnstalleerd dmv upgrade. Dit ging snel en vlekkeloos. Eerste indruk, sneller en opgeruimder uiterlijk. En er is weer een default opstartgeluid, ik denk dat ik die van Windows 95 erin zet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[Ik wil over naar Google Drive voor de opslag van mijn documenten. Google Drive maakt standaard een G: schijf aan met al je mappen. De 'Documenten'-map van Windows wil ik nu standaard laten 'pointen' naar een map op die G:-schijf, zodat applicaties ook alles standaard daar in opslaan. Als ik in de verkenner rechts klik op 'Documents' -> properties -> location en dan de locatie wil aanpassen en op ' Move' klik krijg ik de melding:

Can’t move the folder because there is a folder in the same location that can’t be redirected

Op mijn Windows 10 machine werkt dit wel en op mijn Windows 11 machine krijg ik dus die foutmelding. Mogelijk heeft het ermee te maken dat in Windows 11 deze locatie standaard verwijst naar je Onedrive documents-map.

Als ik hierop google komt als enige oplossing om in het register te gaan hacken, bijv:
https://appuals.com/fix-c...-that-cant-be-redirected/

Iemand een idee of er in Windows 11 een elegantere oplossing is?

Edit, misschien bij nader inzien meer iets voor een apart topic. Heb voor nu toch maar de register instelling aangepast en dat lijkt te werken

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 01-02-2022 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-09 18:26
Zit in het windows insiders programma, echter heb ik deze verlaten .

Alleen heb ik deze nu verlaten, zou graag naar de volledige stabiele versie overstappen. Kan dit ook zonder je files en programmas te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Hann1BaL schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:13:
[...]

Unsupported app geinstalleerd misschien? Helaas is dat niet altijd eenvoudig aan te wijzen, maar vaak in de anti-malware en cleanup tools die dit kunnen veroorzaken. Dat is in het verleden wel eens een mooie blokkade geweest van OS upgrades.

Haal eens zoveel mogelijk applicaties van de computer af en probeer het opnieuw. Denk dan vooral aan systeemapplicaties en niet zozeer games bijvoorbeeld, maar wel zaken als Virtual Box of andere VM tools, VPN oplossingen etc..
Ik heb echt al alles verwijderd dat ik kon verwijderen, maar niets hielp! Ik ben nu dat Tron scrypt eens aan het runnen in de hoop dat die de boel in orde krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Runaque schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:33:
[...]

Ik heb echt al alles verwijderd dat ik kon verwijderen, maar niets hielp! Ik ben nu dat Tron scrypt eens aan het runnen in de hoop dat die de boel in orde krijgt.
Anders de ISO op USB stick zetten en daarvan booten en de upgrade system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
Hann1BaL schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:56:
[...]

Anders de ISO op USB stick zetten en daarvan booten en de upgrade system
Zelfs dat gaat niet, dus ik ga het opgevenop die oudere laptop en heb er nog twee andere die wel netjes op de laatste versie van Windows 11 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 19:05
cooper_s1 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:46:
En helaas, 2022-01 Cumulative Update for Windows 11 for x64-based Systems (KB5008353)
installeert niet met fout 0x800f0988. Zou dit dan toch zijn wegens unsupported hardware?
Toevallig dit al kunnen fixen @cooper_s1 ? Hier hetzelfde probleem namelijk. Ik heb al deze stappen ook gevolgd zonder resultaat: https://allthings.how/how...components-on-windows-11/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:25

cooper_s1

MINI's rule

r132546e schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:06:
[...]

Toevallig dit al kunnen fixen @cooper_s1 ? Hier hetzelfde probleem namelijk. Ik heb al deze stappen ook gevolgd zonder resultaat: https://allthings.how/how...components-on-windows-11/
Nee helaas, in die hele riedel van dll's missen er ook een paar op mijn systeem...
Ik kreeg meteen een windows 95 dll hell flashback... :+
Maar... ik had een upgrade gedaan van een nogal 'vervuilde' windows 10 installatie...
Ik ga binnenkort even een clean install doen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

@r132546e
Clean install gedaan en nu werken de updates gewoon wel weer, er kwam meteen een cumulatieve update voorbij en die was susccesvol geïnstalleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 19:05
cooper_s1 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 07:57:
@r132546e
Clean install gedaan en nu werken de updates gewoon wel weer, er kwam meteen een cumulatieve update voorbij en die was susccesvol geïnstalleerd
Hier voor nu ook opgelost lijkt het, maar op een andere manier. Ook ik kreeg dergelijke missende dll meldingen bij die betreffende herstelpoging. Het gaat bij mij om een schone Windows 11 installatie via het Insider-programma Release Preview kanaal, dus geen upgrade vanaf Windows 10.

Uiteindelijk opgelost door een laatste Windows 11 .iso file te downloaden via Heidoc, deze vanuit Windows te mounten en vervolgens bij de nieuwe Windows 11 setup de optie "bestanden en apps behouden" te kiezen. Tijdens deze reinstall werden ook een aantal updates gedownload. Het lijkt er inderdaad op dat alles behouden is gebleven, zelfs de gepersonaliseerde instellingen in Windows. Alle updates die er naderhand nog waren met succes kunnen installeren en geen 0x800f0988 error meer te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
Heeft nog iemand de bug dat de calculator vanzelf automatisch zich meerdere keren opstart? Zo, ja weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Thibaut1234 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:22:
Heeft nog iemand de bug dat de calculator vanzelf automatisch zich meerdere keren opstart? Zo, ja weet iemand een oplossing?
Gewoon updaten in de Windows Store en kijken of je het probleem nog hebt zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:57
En anders proberen de updates te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ik krijg nu build 22557.1 (ni.release) binnen (betreft insider preview).
https://www.windowscentra...sider-preview-build-22557

Microsoft heeft nog niks op haar blog staan, blijkbaar een nieuwe taksmanager en nog veel meer.

[ Voor 50% gewijzigd door dutchnltweaker op 16-02-2022 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

dutchnltweaker schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:56:
Ik krijg nu build 22557.1 (ni.release) binnen (betreft insider preview).
https://www.windowscentra...sider-preview-build-22557

Microsoft heeft nog niks op haar blog staan, blijkbaar een nieuwe taksmanager en nog veel meer.
https://blogs.windows.com...ider-preview-build-22557/
:+

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ja die was toen ik mijn bericht stuurde niet online... :F
Toen was dit alleen het laatste bericht: https://blogs.windows.com...release-preview-channels/

[ Voor 22% gewijzigd door dutchnltweaker op 16-02-2022 20:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JCS
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:02

JCS

Vooral het allerlaatste puntje onder het kopje "Change and Improvements" is weer een prachtige aanvulling.

https://blogs.windows.com...ider-preview-build-22557/
Similar to Windows 11 Home edition, Windows 11 Pro edition now requires internet connectivity during the initial device setup (OOBE) only. If you choose to setup device for personal use, MSA will be required for setup as well. You can expect Microsoft Account to be required in subsequent WIP flights.
Mag hopen dat de EU hier een stokje voor gaat steken, wordt gewoon onmogelijk om met privacy gevoelige informatie te werken op deze manier.

[ Voor 11% gewijzigd door JCS op 17-02-2022 22:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Kan iemand me uitleggen waarom het na Windows 7 zo moeilijk is geworden een mapje op het netwerk te delen met een andere Windows 11 pc.

Ik ben zelf ict’er maar dit lijkt wel hogere wiskunde. Beide pc’s staan in hetzelfde netwerk. Kunnen elkaar resolven op basis van dns naam. Hebben beide het juiste netwerk profiel waarbij apparaten zichtbaar zijn op het netwerk. In network center heb ik de advanced sharing options aangepast naar ‘turn off password protected sharing’, de folder heeft daarnaast share permissies ‘everyone full control’, de folder is zichtbaar vanaf de pc van m’n vrouw maar niet toegankelijk.

Ik lees op internet allerlei howto’s die ik erg absurd/ver vind gaan. Zoals installatie van smb1.0/cifs, starten van lanman services en zelfs het aanpassen van regkey’s.

Hoe kan zoiets simpel zo moeilijk zijn gemaakt door MS sinds Windows 10 en het eruit slopen van de homegroup…

Gewoon mapje delen met je vrouw van een usb disk aan mijn pc… een domein controller uitfaseren is nog makkelijker…

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Heb sinds de laatste update het probleem dat netwerkschijven (Synology) maar met grote vertraging bereikbaar zijn.

Dat wil zeggen dat het heel lang duurt voordat de verbinding is gelegd. Als dat eenmaal lukt (duurt ca. een minuut) gaat alles wel heel vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nllight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:46
Op mijn game pc heb ik nog steeds win7.
dacht dat het nu wel eens tijd werd om een nieuwere versie Windows er op te zetten.
Ik krijg steeds pop ups dat er niks meer ondersteunt word, en dat is vrij irritant tijdens het gamen.

Nu dacht ik win11 is net uit dus dat lijkt het meest logisch om daar een licentie van te kopen en te installeren.
Maar nu las ik gisteren een bericht hier op Tweakers, dat je verplicht een Microsoft account moet hebben en verplicht online moet zijn om in te loggen. En dat is nu iets wat ik niet wil, er waren work arounds maar die schijnen nu niet meer te werken?
Zijn er nog andere mogelijkheden dit te omzeilen, of moet ik dan toch nog voor win10 gaan? of misschien zelf Lunix.

Een Microsoft account vind ik niet zo erg, maar altijd online zijn wel. Dat zou betekenen dat als mijn provider een storing heeft ik niet eens in mijn EIGEN computer kan inloggen?
Nu heeft mijn provider amper een storing, maar ik wil en hoef niet altijd online te zijn met mijn game pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:23
nllight schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:04:
Op mijn game pc heb ik nog steeds win7.
dacht dat het nu wel eens tijd werd om een nieuwere versie Windows er op te zetten.
Ik krijg steeds pop ups dat er niks meer ondersteunt word, en dat is vrij irritant tijdens het gamen.

Nu dacht ik win11 is net uit dus dat lijkt het meest logisch om daar een licentie van te kopen en te installeren.
Maar nu las ik gisteren een bericht hier op Tweakers, dat je verplicht een Microsoft account moet hebben en verplicht online moet zijn om in te loggen. En dat is nu iets wat ik niet wil, er waren work arounds maar die schijnen nu niet meer te werken?
Zijn er nog andere mogelijkheden dit te omzeilen, of moet ik dan toch nog voor win10 gaan? of misschien zelf Lunix.

Een Microsoft account vind ik niet zo erg, maar altijd online zijn wel. Dat zou betekenen dat als mijn provider een storing heeft ik niet eens in mijn EIGEN computer kan inloggen?
Nu heeft mijn provider amper een storing, maar ik wil en hoef niet altijd online te zijn met mijn game pc.
- Ik geloof er geen bal van dat als je internet het niet doet, je windows pc het niet doet.
- Zie je W11 niet zitten dan pak je toch gewoon W10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nllight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:46
@zetje01
ja ik weet het niet? of is alleen een internet verbinding nodig tijdens het installeren?

Ik denk toch dat ik voor win10 ga ja, maar voelt toch beetje raar om voor een oudere versie te gaan.
En bij win10 vervalt eerder de ondersteuning natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
nllight schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:35:
@zetje01
ja ik weet het niet? of is alleen een internet verbinding nodig tijdens het installeren?

Ik denk toch dat ik voor win10 ga ja, maar voelt toch beetje raar om voor een oudere versie te gaan.
En bij win10 vervalt eerder de ondersteuning natuurlijk.
Je kan je Windows 7 pc gratis nog steeds upgraden naar Windows 10 of 11 als ik me niet vergis. Als je upgrade hoef je echt geen nieuwe account te maken.
Kijk ook gelijk of je hardware via recente drivers nog ondersteunt wordt voor windows 10 of 11. Videokaart is eigenlijk het belangrijkste.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 20-02-2022 16:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• passer
  • Laatst online: 17:09
*knip* Als je niets zinnigs te melden hebt, dan is ook dit niet nodig natuurlijk

[ Voor 89% gewijzigd door TheVMaster op 21-02-2022 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
https://nl.hardware.info/...-volgende-maand-van-start
Dat Windows 10 toch niet de 'laatste versie ooit van Windows' werd is inmiddels duidelijk. Maar nu Windows 11 enkele maanden op de markt is, claimen enkele nieuwssites dat Microsoft vrolijk verder gaat met genummerde releases van het os. Windows 12 staat volgens deze geruchten namelijk gepland, en de ontwikkeling ervan zou in maart al beginnen.

[ Voor 66% gewijzigd door dutchnltweaker op 21-02-2022 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Heb nu, sinds een week oif zo, al een paar keer gehad dat Windows 11 opstart met 'Preparing Windows', en dan een tijdelijk account aanmaakt, waarbij ik mijn gewone account kwijt ben. Komt gelukkig weer terug naar een paar resets, maar hier ben ik toch niet blij mee.

Zitten geen fouten op mijn disk of iets dergelijks. Iemand anders dit ook meegemaakt?

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:37
Geven de Windows Logboeken nog een vingerwijzing wat er aan de hand kan zijn? Laat checkdisk eens een keer het bestandssysteem controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
EricJH schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 01:07:
Geven de Windows Logboeken nog een vingerwijzing wat er aan de hand kan zijn? Laat checkdisk eens een keer het bestandssysteem controleren.
Event log laat weinig bijzonders zien. Een paar critical errors, zoals "The server could not bind to the transport \Device\NetBT_Tcpip_{6C6680B3-F4CB-44B1-BDE5-7DB8FA045FDB} because another computer on the network has the same name. The server could not start." Maar die zjn bogus. Niets over het niet kunnen starten van een account, echter, helaas.

Checkdisk liet een paar corrupte temp files zien in een Adobe folder. Waar ik me ook niet overweldigend druk over maak, want ik heb de machine wel eens hard uit moeten zetten (omdat de shutdown niet volledig ging). Verder geen bad sectors of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Laatst online: 17:09
passer schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:18:
[mbr]*knip* Als je niets zinnigs te melden hebt, dan is ook dit niet nodig natuurlijk[/mbr]
het was wel het antwoord hoe je win 11 kon installeren zonder MS-account...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

passer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:40:
[...]

het was wel het antwoord hoe je win 11 kon installeren zonder MS-account...
offtopic:
Je plaatste een link zonder enige context, dat wordt niet gewaardeerd ;) , als je er nou op zijn minst een titel bij had gezet over waar er naartoe gelinkt wordt was ie misschien blijven staan O-)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 21:05

iop

Ik heb sinds w11 icm met een nieuw systeem de volgende ergernissen:

* Als ik chrome open en hij gaat bijvoorbeeld direct naar tweakers, dan zie ik een split seconde alle blauwe hyperlinks eerst langskomen, dat was eerder niet.
* WebPlayers (youtube, music, etc) gaan random op pauze
* Back button reageert erg traag in browser, terwijl als ik op een knop druk (bijvoorbeeld tweakerslogo) gaat hij direct laden.

Volgens mij kan het niet aan mijn internetsnelheid liggen..

Iemand anders soortgelijke ervaring en misschien een oplossing?

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

iop schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:22:

* Als ik chrome open en hij gaat bijvoorbeeld direct naar tweakers, dan zie ik een split seconde alle blauwe hyperlinks eerst langskomen, dat was eerder niet.
* Back button reageert erg traag in browser, terwijl als ik op een knop druk (bijvoorbeeld tweakerslogo) gaat hij direct laden.

En dat alles gebeurt in 1 en dezelfde browser, ofwel Chrome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

cooper_s1 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:34:
[...]

En dat alles gebeurt in 1 en dezelfde browser, ofwel Chrome?
Dat klopt, geloof dat het backbutton euvel vanzelf verdwenen is..

//edit- Hm door je opmerking aan het denken gezet en de flags van chrome een reset gegeven, net twee filmpjes gekeken zonder problemen.

Blauwe hyperlink-letters bij verse reload blijft hij doen helaas.

[ Voor 29% gewijzigd door iop op 22-02-2022 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
iop schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:22:

Hey, dit heb ik ook. Op al m'n PC's (zowel privé als zakelijk).

Die hyperlinks komen bij mij ook heel kort in beeld (gebruik Symbaloo).

Het vreemdst zijn nog wel de pauzes bij webplayers. Heb het zelfs bij Ziggo go en Plex. Heel irritant. Soms wel 4 keer per minuut.

Welke monitor heb je? Heb zelf een Samsung Odyssey G9 en verdenk die een beetje. Heb al vaker gehad dat het scherm flikkert op het moment dat ik opsta van m'n bureau. Net alsof er een aanwezigheidssensor in zit. Maar heb die sensor nooit kunnen vinden, niet fysiek, niet in de handleiding en niet in het menu.

W11 is bij mij trouwens een upgrade van W10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

alexbl69 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:51:
[...]

Hey, dit heb ik ook. Op al m'n PC's (zowel privé als zakelijk).

Die hyperlinks komen bij mij ook heel kort in beeld (gebruik Symbaloo).

Het vreemdst zijn nog wel de pauzes bij webplayers. Heb het zelfs bij Ziggo go en Plex. Heel irritant. Soms wel 4 keer per minuut.

Welke monitor heb je? Heb zelf een Samsung Odyssey G9 en verdenk die een beetje. Heb al vaker gehad dat het scherm flikkert op het moment dat ik opsta van m'n bureau. Net alsof er een aanwezigheidssensor in zit. Maar heb die sensor nooit kunnen vinden, niet fysiek, niet in de handleiding en niet in het menu.

W11 is bij mij trouwens een upgrade van W10.
Zeer vreemd idd.

Volgens mij schoot m'n player toch weer op pauze net... :s

Acer 24nogwat..

Ook upgrade maar wel met nieuwe hardware, dus eerst install, toen w10 en snel w11 er achter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Hè wat opdringerig. Ik hoop dat er hacks komen om dit kwijt te raken. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
EricJH schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:39:
[...]
Hè wat opdringerig. Ik hoop dat er hacks komen om dit kwijt te raken. :9
https://www.deskmodder.de...eichen-einfach-entfernen/

control alt oeps deleted

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:28
Misschien goed bij de link ook wat tekst te zetten waar het over gaat, als iemand dan terugzoekt in het forum, waar stond ook alweer die link om de Windows 11 not compatible notificatie uit te zetten, dan vinden de mensen die link ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliootje
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07 12:23
Op mijn Windows 11 desktop gebruik ik geen Edge, maar nog steeds good old Chrome.

Elke keer als ik mn PC start krijg ik de melding van Bitdefender:
Feature: Online Threat Prevention

msedge.exe attempted to establish a connection relying on an expired certificate to extensionwebstorebase.edgesv.net. We blocked the connection to keep your data safe since websites must renew their certificates with a certification authority to stay current, and outdated security certificates represent a risk.
Vreemd. Edge staat niet in het automatisch opstarten-rijtje, maar wordt kennelijk toch gestart....

Herkent iemand anders ook dit gedrag ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
Cliootje schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:09:
Op mijn Windows 11 desktop gebruik ik geen Edge, maar nog steeds good old Chrome.

Elke keer als ik mn PC start krijg ik de melding van Bitdefender:

[...]

Vreemd. Edge staat niet in het automatisch opstarten-rijtje, maar wordt kennelijk toch gestart....

Herkent iemand anders ook dit gedrag ?
Als je ernaar googled, dan is het een bekend probleem bij Bitdefender.

Misschien kan je Edge proberen te verwijderen in de hoop dat het opgelost geraakt, als dat gaat tenminste, want Microsoft heeft Windows tegenwoordig vol bloatware steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliootje
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07 12:23
Runaque schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:28:
[...]

Als je ernaar googled, dan is het een bekend probleem bij Bitdefender.

Misschien kan je Edge proberen te verwijderen in de hoop dat het opgelost geraakt, als dat gaat tenminste, want Microsoft heeft Windows tegenwoordig vol bloatware steken.
Bedankt @Runaque had ik niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
Heb een Asrock B660 bord met een Realtek ALC897 audio chipset, maar krijg het control panel niet werkend in Windows 11. Drivers werken prima. Zowel die van Windows als van Asrock, alleen het control panel komt niet tevoorschijn rechts onderin. Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
chim0 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 13:34:
Heb een Asrock B660 bord met een Realtek ALC897 audio chipset, maar krijg het control panel niet werkend in Windows 11. Drivers werken prima. Zowel die van Windows als van Asrock, alleen het control panel komt niet tevoorschijn rechts onderin. Iemand tips?
Probeer de app van Realtek eens uit de store te downloaden.

https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Runaque schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 18:03:
[...]

Probeer de app van Realtek eens uit de store te downloaden.

https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab
Gedaan, maar zit geen EQ bij. Daar gaat het mij om.

Heb inmiddels ook contact gehad met ASRock en die zeggen dat Realtek die Audio Manager uit de drivers heeft gehaald dus helaas. Misschien toch maar een goedkoop geluidskaartje zoeken met EQ.

[ Voor 21% gewijzigd door chim0 op 09-03-2022 05:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga toch het minst leuke bericht plaatsen hier

https://www.bleepingcompu...windows-11-file-explorer/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
Dan gaan er genoeg alternatieven komen die dat gaan hebben, dan mogen ze hun explorer steken waar ... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Runaque schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:38:
[...]

Dan gaan er genoeg alternatieven komen die dat gaan hebben, dan mogen ze hun explorer steken waar ... :+
Als dat er nog bij past bij Microsoft, daar zitten al heel veel andere dingen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
Ik verwacht Microsoft hier zoveel flak over gaat krijgen dat ze het idee zullen opgeven. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Laatst online: 15-09 19:06
Zojuist build 22572 geïnstalleerd en mijn scherm flikkert om de 2 seconden, alsof de f5 knop elke keer wordt ingedrukt.

En de taakbalk start niet.

Dat wordt de update verwijderen

[ Voor 10% gewijzigd door Isane op 15-03-2022 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamers1
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Isane schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:33:
Zojuist build 22572 geïnstalleerd en mijn scherm flikkert om de 2 seconden, alsof de f5 knop elke keer wordt ingedrukt.

Bij mij geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Isane schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:33:

Is dat een insider preview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZenMeister
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik ben vandaag weer terug op Windows 10. Het systeem was onbetrouwbaar geworden.
Rare stutters, schermen die het soms wel of niet doen. Traag als er meerdere programmas open staan.
Een groot drama.
Het gaat om een laptop met een Ryzen 5000 serie en dat schijnt problemen te hebben met de tpfm beveiliging.
Het draaid in ieder geval weer als een zonnetje op Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
Heeft iemand al WSA icm Google Play Store geïnstalleerd? En zoja, hoe is je ervaring ?

Wsa = Windows subsystem for Android

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isane
  • Laatst online: 15-09 19:06
cooper_s1 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:59:
[...]

Is dat een insider preview?
Jep, herinstallatie met behoud van bestanden heeft het probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suzi_
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-04-2022
Goedeavond,

Ik heb een probleem met windows 11. Ik heb nu al meerdere keren een clean install gedaan, alles geformateerd en alle drivers laten installeren door windows net zoals met een schone windows 10 install maar ik heb continue prestatie problemen.

Op windows 10 haal ik op meerdere zware games zoals Insurgency Sandstorm 100-120 fps en tussen de 450-500 fps op oude shooters zoals Combat Arms, op Windows 11 behaal ik ongeveer 75-85 fps bij zware games en maar rond de 250 fps bij oude shooters.

Alles voelt ook heel erg stotterend en niet fijn ondanks dat ik de fps cap op 60 (op windows 10 nooit een probleem mee gehad).

Ik heb geen idee wat ik hier nog aan kan doen, ik heb veel filmpjes gekeken op youtube waar veel vage antwoorden en fixes waren..

Het gaat om een Acer Nitro 5 laptop met een Intel i5 en een RTX 3060 en 16GB dual ram.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetje01
Suzi_ schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:15:
Goedeavond,

Ik heb een probleem met windows 11. Ik heb nu al meerdere keren een clean install gedaan, alles geformateerd en alle drivers laten installeren door windows net zoals met een schone windows 10 install maar ik heb continue prestatie problemen.

Op windows 10 haal ik op meerdere zware games zoals Insurgency Sandstorm 100-120 fps en tussen de 450-500 fps op oude shooters zoals Combat Arms, op Windows 11 behaal ik ongeveer 75-85 fps bij zware games en maar rond de 250 fps bij oude shooters.

Alles voelt ook heel erg stotterend en niet fijn ondanks dat ik de fps cap op 60 (op windows 10 nooit een probleem mee gehad).

Ik heb geen idee wat ik hier nog aan kan doen, ik heb veel filmpjes gekeken op youtube waar veel vage antwoorden en fixes waren..

Het gaat om een Acer Nitro 5 laptop met een Intel i5 en een RTX 3060 en 16GB dual ram.
Begin eens met de drivers voor je mobo te downloaden bij de fabrikant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
zetje01 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:51:
[...]

Begin eens met de drivers voor je mobo te downloaden bij de fabrikant.
Dat is nooit een verkeerde zet om te kijken welke zaken je mogelijks nog meer moet updaten eens je het bestuursysteem geupdate hebt en op zijn minst de drivers voor de GPU als de FPS lager uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suzi_
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-04-2022
Alle updates zijn volgens windows gewoon up to date, ik zal eens proberen om de windows 11 drivers te gebruiken van de fabrikant!

Moet ik dan ook eerst de huidige drivers handmatig verwijderen en dan de nieuwe pas installeren of maakt dat niet uit? (Hoor vaker dat stacken van drivers problemen kan geven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
Suzi_ schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:40:
Alle updates zijn volgens windows gewoon up to date, ik zal eens proberen om de windows 11 drivers te gebruiken van de fabrikant!

Moet ik dan ook eerst de huidige drivers handmatig verwijderen en dan de nieuwe pas installeren of maakt dat niet uit? (Hoor vaker dat stacken van drivers problemen kan geven)
Gewoon downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Suzi_ schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:40:

Niet alle drivers worden zo goed door Microsoft opgevolgt, zo merk ik vaak dat bijvoorbeeld de drivers voor Intel UHD graphics (laptop zonder GPU) vaak achterlopen tegenover als je het zelf wat opvolgt met de Intel Driver & Support Assistant. Maar in jou geval gewoon de drivers van Nvidia zelf updaten en niet wachten tot Windows daar wat aan gaat doen. Ook BIOS en drivers voor andere zaken zoals SSD, WiFi, ... lopen vaak wat achter bij W10/11, maar ik ben zelf nogal fanatiek op vlak van onderhoud van mijn computers en schoon de boel wekelijks op en check ik ook naar updates, soms op momenten van verveling vaker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Asus heeft bij bepaalde Z690-bordjes dit in de specs staan:
* WiFi 6E 6GHz regulatory may vary between countries, and function will be ready in Windows 11 or later.
** Bluetooth v5.2 function will be ready in Windows 11 or later.
Is dit nu gewoon raar geformuleerd of vereisen zowel wifi 6E als BT5.2 minimaal W11? :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Raven schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:52:
Asus heeft bij bepaalde Z690-bordjes dit in de specs staan:

[...]

Is dit nu gewoon raar geformuleerd of vereisen zowel wifi 6E als BT5.2 minimaal W11? :S
Staat gewoon dat het beschikbaar is vanaf Windows 11 of een latere versie, ook dat de WiFi land afhankelijk kan zijn hoe het geregeld wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
https://blogs.windows.com...ider-preview-build-22579/
Hello Windows Insiders, today we are releasing Windows 11 Insider Preview Build 22579 to the Dev Channel.
  • We are releasing ISOs for this build – they can be downloaded here!
  • This build introduces a new policy for IT administrators to exclude USB removable drives from BitLocker encryption.
  • We are also introducing a good set of changes and improvements including the ability to name your folders on Start, site suggestions in the Get Started app that you can pin to your taskbar, and more!
  • We have some updates for the Media Player and Your Phone apps – details below.
  • Join us for the March Windows Insider Webcast! Tune in at 10am PDT/5pm UTC on March 22nd as we host guests from the team responsible for the new focus experiences introduced in Build 22557. We’ll also talk about the current Bug Bash, including Quests, recent builds, and more
En dan het belangrijkste :) :
Afbeeldingslocatie: https://blogs.windows.com/wp-content/uploads/prod/sites/44/2022/03/Folder-Names-GIF.gif

[ Voor 70% gewijzigd door dutchnltweaker op 18-03-2022 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
@Runaque ASRock support zit mis, maar dat vermoeden had ik al. Ik weet namelijk uit ervaring dat de kleine package Realtek drivers van 17Mb geen audio manager bevatten en de grote van 200Mb wel. Heb nu drivers van Gigabyte gepakt en wat denk je? Keurig netjes audio manager rechts onderin in het hoekje. *O*

Werkt dus gewoon prima, alleen je moet wel de goeie hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
chim0 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 04:42:
@Runaque ASRock support zit mis, maar dat vermoeden had ik al. Ik weet namelijk uit ervaring dat de kleine package Realtek drivers van 17Mb geen audio manager bevatten en de grote van 200Mb wel. Heb nu drivers van Gigabyte gepakt en wat denk je? Keurig netjes audio manager rechts onderin in het hoekje. *O*

Werkt dus gewoon prima, alleen je moet wel de goeie hebben. :P
Bizar! Maar goed dat je het hebt weten uit te werken! Ik zou eerder verwachten dat je die software via Realtek zelf zou kunnen bekomen, maar als die van Gigabyte het doen, des te beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Runaque schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 07:14:
[...]

Bizar! Maar goed dat je het hebt weten uit te werken! Ik zou eerder verwachten dat je die software via Realtek zelf zou kunnen bekomen, maar als die van Gigabyte het doen, des te beter!
Klopt, bij de officiële drivers zit het erbij, maar als je kijkt op de site van Realtek, zie je daar de laatste versie 2.82 die stamt uit 2017. Die heb ik jaren geleden voor het laatst geïnstalleerd op Windows 7. Sindsdien is het e.e.a. veranderd en werken ze niet altijd even goed. Mobo fabrikanten passen ze soms ook aan. ASRock heeft bijv. alleen de driver (17Mb bestand) en Gigabyte het volledige pakket (200Mb) dus je moet een beetje geluk hebben als je van andere mobo fabrikanten wil installeren. Want ik heb ook die van MSI geprobeerd, maar die gaf een foutmelding "geen hardware gevonden" o.i.d. ASUS bijvoorbeeld heeft hun logo in de audio manager verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Runaque schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:27:
[...]

Staat gewoon dat het beschikbaar is vanaf Windows 11 of een latere versie,
Ja, ik snap wat er staat, maar gezien lang niet iedereen over is gestapt naar W11, vraag ik mij dus af of WiFi 6E en BT5.2 inderdaad alléén onder W11 te gebruiken zijn en niet onder W10. Lijkt mij nogal vreemd, koop je hardware die je niet kan gebruiken wanneer je nog op W10 zit :?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Raven schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:51:
[...]

Ja, ik snap wat er staat, maar gezien lang niet iedereen over is gestapt naar W11, vraag ik mij dus af of WiFi 6E en BT5.2 inderdaad alléén onder W11 te gebruiken zijn en niet onder W10. Lijkt mij nogal vreemd, koop je hardware die je niet kan gebruiken wanneer je nog op W10 zit :?
Dan denk ik dat je eens de vraag naar de fabrikant moet stellen! BT en WiFi wordt bij mijn MS laptop door Intel uitgerold en ik installeer deze met de installer van Intel zelf en vertrouw niet op MS met hun Windows updates, want daar merk ik vaak dat zij met de Intel drivers achter lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
Nou daar hebben we dat watermerk dan. Zijn er al fixes?

Ja gelukkig: https://global.techradar....-verwijderen-zo-werkt-het

[ Voor 48% gewijzigd door pennywiser op 20-03-2022 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
nieuws: Microsoft: advertentie in Verkenner was experiment en niet bestemd vo...

De experimentele advertentie(s) in Windows 11 Insider builds zijn, voorlopig, alweer verwijderd. Blijkbaar speelt Microsoft met de gedachte zoals ze dat ook met One Drive gedaan heeft. Ik hoop dat het er nooit van komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EricJH
Windows 11 en 11 Insider builds krijgen een watermerk als je het op niet ondersteunde hardware draait. Er zijn meerdere manieren om het watermerk te verwijderen..

Eén ervan betreft aanpassing van de HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\UnsupportedHardwareNotificationCache sleutel. Door DWORD SV2 aan te maken en de waarde op 0 te zetten of als deze aanwezig is naar 0 te zetten.

In mijn geval was er al een DWORD SV1 met waarde 1. Deze naar nul zetten verwijdert het watermerk ook. De sleutel SV2 is dan niet nodig; dat heb ik getest. Voor wie andere strategieën zoekt om het watermerk te verwijderen kun je deze lijst eens bekijken: https://newscutzy.com/win...ate-windows-11-watermark/ .

Ik draai Windows 11 Inisder op niet ondersteunde hardware en ben dus niet aangemeld als Insider. Voorheen werden nieuwe builds via Windows Update aangeboden maar dit is recent blijkbaar gestopt. Ik vond de oplossing in een script gelinkt op XDA-Developer - How to install Windows 11 on almost any unsupported PC. Het script meldt je offline aan voor het Insider programma. Update naar de laatste build kwam netjes via Windows Update binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 15-09 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Beetje hele algemene vraag, maar zijn hier mensen die heel blij zijn met Windows 11 t.o.v. Windows 10? Ik twijfel om te upgraden, beetje in de categorie "omdat het kan". Maar het voelt niet of ik (of wie dan) er echt iets mee opschiet. Dus, zijn er goede redenen om het wél te doen? Dus om wél te upgraden naar W11?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
spaceboy schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:05:
Beetje hele algemene vraag, maar zijn hier mensen die heel blij zijn met Windows 11 t.o.v. Windows 10? Ik twijfel om te upgraden, beetje in de categorie "omdat het kan". Maar het voelt niet of ik (of wie dan) er echt iets mee opschiet. Dus, zijn er goede redenen om het wél te doen? Dus om wél te upgraden naar W11?
Goede vraag :).

Kan eigenlijk geen reden bedenken waarom W11 beter is dan W10. Komt natuurlijk wel aangezien nieuwe ontwikkelingen enkel naar W11 zullen komen, maar dat is het dan ook wel.

Er zijn wel kleine irritaties, waarbij de taakbalk (pictogrammen worden altijd gecombineerd) en de niet volledige context menu's bij gebruik van de rechtermuisknop de grootsten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 15-09 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

alexbl69 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:23:
[...]

Goede vraag :).

Kan eigenlijk geen reden bedenken waarom W11 beter is dan W10. Komt natuurlijk wel aangezien nieuwe ontwikkelingen enkel naar W11 zullen komen, maar dat is het dan ook wel.

Er zijn wel kleine irritaties, waarbij de taakbalk (pictogrammen worden altijd gecombineerd) en de niet volledige context menu's bij gebruik van de rechtermuisknop de grootsten zijn.
Ja precies. Ik snap ook niet wat mij bezielt, dat ik het uberhaupt overweeg. W10 draait gruwelijk stabiel bij mij, en zolang er geen software is die "Windows 11 Only" is (en dat zal vast niet gebeuren vóór 2025 ofzo) moet ik gewoon geen problemen gaan opzoeken. Het is alleen zo uitnodigend dat W10 af en toe zegt "Windows 11 is er klaar voor" met 1 zo'n mooie install-knop eronder. Doen ze toch goed, bij MS. ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Runaque
spaceboy schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:05:
Heel blij is natuurlijk overdreven, maar ik ben er wel tevreden over op beide laptops die ik op dat bestuursysteem heb staan. Buiten dat het wat andere looks heeft, vind ik het gewoon hetzelfde werken als Windows 10, kan er weinig slecht van zeggen.
Pagina: 1 ... 19 ... 31 Laatste

Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.

Downloads
Windows 11 ISO
Windows Insider Preview ISO.