In het bezit van een HP Elitebook 850G6 laptop, onlangs het besturingssysteem geüpgraded van W10 naar W11.
Het grootste probleem waar ik tegen aan loop is dat de batterij met W11 heel erg snel leegloopt terwijl de laptop helemaal is uitgeschakeld.
Vrijdagavond 100% opgeladen, afgesloten en zondagavond bij opnieuw opstarten was de batterij helemaal leeg! Ik dacht eerst dat ik misschien een fout had gemaakt en niet helemaal had afgesloten en weekend daarna nog eens geprobeerd, maar exact hetzelfde. Zichtbaar in W11 is dat batterij-capaciteit met ~2% per uur achteruit gaat.
Met W10 kostte een weekend overbruggen met laptop helemaal uitgeschakeld ~14-16% capaciteit totaal, wat enigszins normaal is, lijkt mij.
Batterij- en energiebeheerinstellingen hetzelfde ingesteld als bij W10 (Energiebesparing en geen sluimer-/slaapstand geactiveerd).
Op internet lees ik meer gevallen met dezelfde problemen, alleen is niet duidelijk wat de oorzaak is en hoe dit goed opgelost kan worden. Elitebook is voorzien van laatste BIOS versie en driver-updates.
Zijn er meer personen die hetzelfde probleem ervaren en hopelijk weten wat er tegen te doen is?
[
Voor 12% gewijzigd door
Passie1979 op 28-12-2021 14:16
]