• Snake_Eye
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 19-01 19:59
Dan zou ik de update van windows 11 instaleren. En als het niet lekker loopt, kun je vanuit windows 11 alles opnieuw en dan kaal installeren.
Op deze manier

• Dn Tinus
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 04-01 10:49
Zo na bijna alle 60 pagina's gelezen te hebben dacht ik dat W11 installeren een eitje zou moeten zijn.

Maar ik loop tegen het volgende probleem aan:

Ik heb een via de microsoft site een usb stick met W11 erop.
Hele laptop geformateerd en een schone installatie.

Ik kan dan kiezen in welk land ik zit, welk toetsenbord ik heb en met welke wifi ik verbinding wil maken.
Dan komt het probleem, hij vraagt naar inloggegevens van een werk- of schoolaccount.

Ik kan niet aanmelden bij een domein of wat dan ook, offline gaan helpt niet.
Persoonlijke microsoft accounts werken niet.

Wie heeft de oplossing?
Dn Tinus schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:57:
Zo na bijna alle 60 pagina's gelezen te hebben dacht ik dat W11 installeren een eitje zou moeten zijn.

Maar ik loop tegen het volgende probleem aan:

Ik heb een via de microsoft site een usb stick met W11 erop.
Hele laptop geformateerd en een schone installatie.

Ik kan dan kiezen in welk land ik zit, welk toetsenbord ik heb en met welke wifi ik verbinding wil maken.
Dan komt het probleem, hij vraagt naar inloggegevens van een werk- of schoolaccount.

Ik kan niet aanmelden bij een domein of wat dan ook, offline gaan helpt niet.
Persoonlijke microsoft accounts werken niet.

Wie heeft de oplossing?
Klinkt als een device wat Intune enrolled is (mogelijk met autopilot) is het je privé device? Of van je werk? En dan hangt je HWID nog in een zakelijke omgeving net als @Sanchaz12 had met zijn laptop in dit topic alleen zit er bij jou nog het user profiel verificatie stuk voor denk ik zo. Als dat zo is is de enige optie verwijderen uit Intune anders is het een baksteen :P

Wil je eens een printscreen / foto uploaden?

[Voor 13% gewijzigd door HKLM_ op 28-11-2021 20:41]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• Dn Tinus
Het is inderdaad een laptop die eerst zakelijk werd gebruikt maar die ik heb overgenomen. Kan ik zelf de intune koppeling verwijderen?
Dn Tinus schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:45:
Het is inderdaad een laptop die eerst zakelijk werd gebruikt maar die ik heb overgenomen. Kan ik zelf de intune koppeling verwijderen?[Afbeelding]
Dat dacht ik al, nee die koppeling kan je niet zelf verwijderen het is een soort beveiliging vanuit Microsoft dat laptops die zakelijk gebruikt worden niet meer ingezet kunnen worden buiten de organisatie. Je zal je verkoper dus moeten contacten met de vraag of de Intune beheerder je device (hwid) uit Intune verwijderd. Alleen het object verwijderen is niet voldoende ze moeten echt het HWID verwijderen uit hun portal.

Probleem wat je nu dus hebt is dat je je laptop geformeerd hebt er er nu dus geen mogelijkheid is om Windows te installeren voor je :+

Ik hoop oprecht voor je dat ze meewerken @Sanchaz12 heeft hier wat negatieve ervaringen mee helaas.

[Voor 12% gewijzigd door HKLM_ op 28-11-2021 20:53]

• Sanchaz12
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18-01 08:43
HKLM_ schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:47:
[...]
Ik hoop oprecht voor je dat ze meewerken @Sanchaz12 heeft hier wat negatieve ervaringen mee helaas.
De laptop heb ik hier op Tweakers V&A overgenomen, bleek dus gestolen te zijn...
Lang verhaal kort, aangifte gedaan maar vanuit het bedrijf geen aangifte van diefstal en gezien dat er een jaar tussen zat is de zaak als 'verlopen' beschouwd. Laptop was dus in principe mijn eigendom maar het bedrijf weigerde alsnog de registratie ongedaan te maken. Op eigen initiatief de laptop teruggestuurd naar het bedrijf aangezien ik de laptop straks ook niet meer door kan verkopen in deze staat.

• Dn Tinus
Windows 10 werkt wel, en draait gewoon goed. Maar het is een i7-7600u cpu en die kan niet zelf updaten naar Windows 11

Maar bedankt voor jullie hulp, ik ga het navragen

[Voor 25% gewijzigd door Dn Tinus op 28-11-2021 21:22]

Dn Tinus schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:19:
Windows 10 werkt wel, en draait gewoon goed. Maar het is een i7-7600u cpu en die kan niet zelf updaten
Hu heb je Windows 10 wel weer kunnen installeren?

• Dn Tinus
Ja dat werkt gewoon zonder account enzo.
Bijzonder zou verwachten dat die ook zou blokkeren :P of installeren je de offline?

• Flying
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06:58
Een ander probleempje: ik gebruik een Keychron toetsenbord en daarop zit een hotkey om je microfoon in- en uit te schakelen. Deze is standaard gelinkt aan de shortcut Win + C. Sinds Windows 11 zit dat gekoppeld aan teams chat. Zelfs wanneer je die app niet op je systeem hebt staan, blijf je er spam voor krijgen (en schakelt de microfoon zich helemaal niet uit):

Los van dat het spam is voor een app die ik niet wil, wil ik graag de oude functionaliteit terug. Ik heb geprobeerd dit te remappen met PowerToys, maar dat wil niet handig werken. De helft van de keer krijg ik alsnog dat andere venster in plaats van een uitgeschakelde microfoon. Iemand tips of ervaring hiermee? Geen idee waarom ze zo nodig alweer een app moeten opdringen bij mensen...

• Dn Tinus
HKLM_ schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:23:
Bijzonder zou verwachten dat die ook zou blokkeren :P of installeren je de offline?
Nu offline geïnstalleerd.
Dn Tinus schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:12:
[...]

Nu offline geïnstalleerd.
Als ik jou was zou ik nog wel proberen dat ding uit intune te krijgen :)

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 07:44

Pierre

Van nature lui!

Snake_Eye schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:04:
Dan zou ik de update van windows 11 instaleren. En als het niet lekker loopt, kun je vanuit windows 11 alles opnieuw en dan kaal installeren.
Op deze manier
Bedankt voor de tip, echter als ik dit doe dan komt de Dell Software (die ik er niet op wil) weer terug, die staat volgens mij op een verborgen partitie.
Die extra software kan ik natuurlijk handmatig wel weer verwijderen, maar dan heb ik eigenlijk nog steeds geen "kale" Windows 11.

Maar goed die pc is klaar voor gebruik, bedankt voor de link.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• cazzie
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 07:42
Pierre schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:18:
[...]

Bedankt voor de tip, echter als ik dit doe dan komt de Dell Software (die ik er niet op wil) weer terug, die staat volgens mij op een verborgen partitie.
Die extra software kan ik natuurlijk handmatig wel weer verwijderen, maar dan heb ik eigenlijk nog steeds geen "kale" Windows 11.

Maar goed die pc is klaar voor gebruik, bedankt voor de link.
Je kan die hidden partitie wel opschonen door gebruik te maken van gparted live cd
of minitool partition wizard ...

control alt oeps deleted

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

cazzie schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:11:
[...]

Je kan die hidden partitie wel opschonen door gebruik te maken van gparted live cd
of minitool partition wizard ...
Snap ik, maar of dat het probleem oplost dat ik tijdens het installeren van Windows 11 geen C schijf zie weet ik niet. Voorlopig laat ik het zo, ding gaat komende week naar mijn schoonvader.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Thibaut1234
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 19-01 19:23
Kan je in windows 11 een drive formateren naar ex4? Ziet nergens staan

• cooper_s1
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 06:28

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Thibaut1234 schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:26:
Kan je in windows 11 een drive formateren naar ex4? Ziet nergens staan
Daar zullen vast wel externe tools voor zijn, zelfs ext4 drivers oid zodat je onder win 11 een ext4 filesystem kan benaderen

• MetalSonic
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 08:09
Ik dacht, ik ga eens kijken of Windows 11 wat voor mij is. Ik snap er niks van want ik zie in het windows update scherm dat mijn computer niet geschikt is?

Ik heb een legale OEM windows 10, een i7 10700k, 32 gig ddr4 ram en genoeg ruimte op de schijf. Hoezo niet? ik heb van de Windows website nog een pc healt status check gedownload maar die helpt ook niet verder.

Iemand tips?

• MetalSonic
Ik weet trouwens nog niet of ik Windows 11 wil, er zouden wat bugs zijn. Maar ik begrijp niet dat mijn pc niet voldoet..

Wat moet je dan voor "killer pc" hebben? zou het mijn GPU zijn, dat is een MSI GTX 980, ja een oudje, is dat dan de "dealbreaker? " de rest is redelijk nieuw

• Saekerhett
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:53
MetalSonic schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:54:
Ik dacht, ik ga eens kijken of Windows 11 wat voor mij is. Ik snap er niks van want ik zie in het windows update scherm dat mijn computer niet geschikt is?

Ik heb een legale OEM windows 10, een i7 10700k, 32 gig ddr4 ram en genoeg ruimte op de schijf. Hoezo niet? ik heb van de Windows website nog een pc healt status check gedownload maar die helpt ook niet verder.

Iemand tips?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het staat letterlijk op je screenshot: TPM 2.0 inschakelen op uw pc

• Hann1BaL
  • Laatst online: 07:51

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Er was wel een screenshot die iets zei over TPM. Zou het zo kunnen zijn ;)?

Gebruik Windows 11 in de werkomgeving nu al een paar maanden en het is gewoon een zeer compleet OS, maar eigenlijk ook gewoon Windows 10 met nieuwe GUI. Alles werkt wat ook al in 20H2 werkte.

• Saekerhett
  • Laatst online: 22:53
Hann1BaL schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:59:
[...]

Er was wel een screenshot die iets zei over TPM. Zou het zo kunnen zijn ;)?
Dat zou niet alleen kunnen, dat ís zo!

• Runaque
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 07:38
MetalSonic schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:55:
Ik weet trouwens nog niet of ik Windows 11 wil, er zouden wat bugs zijn. Maar ik begrijp niet dat mijn pc niet voldoet..

Wat moet je dan voor "killer pc" hebben? zou het mijn GPU zijn, dat is een MSI GTX 980, ja een oudje, is dat dan de "dealbreaker? " de rest is redelijk nieuw
De vraag is eerder welk moederbord heb je in je systeem zitten! Daar wordt bepaald of je TPM 2.0 hebt of niet.

Je kan ook van het internet een scrypt halen om het systeem te manipuleren en te doen denken dat je die in je systeem aanwezig hebt, maar dat is eerder aanmodderen.

• MetalSonic
Runaque schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:02:
[...]

De vraag is eerder welk moederbord heb je in je systeem zitten! Daar wordt bepaald of je TPM 2.0 hebt of niet.

Je kan ook van het internet een scrypt halen om het systeem te manipuleren en te doen denken dat je die in je systeem aanwezig hebt, maar dat is eerder aanmodderen.
MSI MPG Z490 GAMING PLUS - Moederbord

• MetalSonic
ja ik zag het staan maar het zei mij niks en ik ga niet zomaar wat doen, helemaal niet in een huidige build die het prima doet. Heb net wel gegoogld en zie dat meer mensen gedoe hebben met die TPM 2.0

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ik heb ook geen TPM 2.0 in mijn pc, maar heb wel Windows 11 geïnstalleerd, geen enkel probleem en draait prima.

Pierre in "[Windows 11] Ervaringen & Discussie"

Geen script gewoon doen wat hier staat.

[Voor 35% gewijzigd door Pierre op 30-11-2021 13:07]

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 07:36
Definieer gedoe. TPM moet ingeschakeld zijn op je moederbord om Windows 11 te kunnen installeren. Gisteren op een MSI bord precies 't zelfde gedaan. Geen gedoe, gewoon stappen volgen die op internet staan...

• Runaque
MetalSonic schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:03:
[...]

Die is in ieder geval compatibel, de link naar hoe je het moet regelen is al eerder gegeven.

• MetalSonic
Dankjewel, hier ga ik mij verder in verdiepen. Is wel weer even geleden dat ik in de bios bezig ben geweest. Eerder voor het aanpassen van het fan profiel dus eens kijken wat ik hiermee kan.

• MetalSonic
JanW schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:06:
Definieer gedoe. TPM moet ingeschakeld zijn op je moederbord om Windows 11 te kunnen installeren. Gisteren op een MSI bord precies 't zelfde gedaan. Geen gedoe, gewoon stappen volgen die op internet staan...
Ik doe dit tussen mijn werk door, ik zag wellicht "wat beren op de weg" wellicht is het makkelijker dan ik nu denk. Ik moet mij hier verder in verdiepen

• Adjo
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19-01 19:36

Adjo

my first vectrex...

Twee vragen aan deze topiccers die al dieper in W11 zitten (waardoor ik hopelijk niet alle 33 pagina's door hoef te nemen).
1. Mijn AMD systeem is compatibel voor W11, die melding krijg ik bij Windows update. Zijn de AMD issues inmiddels goed getackeld, of kan ik beter nog even wachten met upgraden?

2. wat raden jullie aan? eerst een update? Of direct een upgrade? (het is niet mijn intentie een backroll te doen, vandaar vraag 1)
En als ik op dit moment de installation tool download op USB, download hij dan de meest recente build? Of gewoon de eerste versie en moet ik via Windows update alles nog updaten?

• MetalSonic
Enablen was inderdaad een eitje.

wel vreemd in Windows bij updates staat nog dat het niet kan " pc voldoet momeenteel niet aan minimale systeem vereisten"..

maar als ik dan de pc health status app open dan lijkt alles goed
------------
Binnenkort maar eens bekijken of ik de preview installeer :)

[Voor 38% gewijzigd door MetalSonic op 30-11-2021 14:27]

Adjo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:24:
Twee vragen aan deze topiccers die al dieper in W11 zitten (waardoor ik hopelijk niet alle 33 pagina's door hoef te nemen).
1. Mijn AMD systeem is compatibel voor W11, die melding krijg ik bij Windows update. Zijn de AMD issues inmiddels goed getackeld, of kan ik beter nog even wachten met upgraden?

2. wat raden jullie aan? eerst een update? Of direct een upgrade? (het is niet mijn intentie een backroll te doen, vandaar vraag 1)
En als ik op dit moment de installation tool download op USB, download hij dan de meest recente build? Of gewoon de eerste versie en moet ik via Windows update alles nog updaten?
Met vraag 1 kan ik je niet 100% helpen want ik draai Intel maar ik weet wel dat er een aantal patches vanuit AMD en Microsoft geweest zijn voor de stabiliteit en performance van Windows 11 op AMD hardware.

.2 Zou ik gaan voor een upgrade via windows update of via de MCT welke inderdaad de laatste build pakt van windows 11. Daarna moet je nog wel windows updates draaien waarschijnlijk voor de laatste updates die nog niet in die build verwerkt zitten.

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 06:57

Draai het hier op een AMD, gewoon met de Windows 11 ingebouwde drivers, pak ik drivers en software van de AMD website geeft die ruzie met de Windows drivers, daar staat wel een work around voor op de AMD website, echter voor mijn kantoor werk merk ik geen verschil welke set ik gebruik, dus draai gewoon op de meegeleverde drivers op dit moment.

Enige, als je echt een gamer bent zou ik juist wel wachten tot volgend voorjaar/zomer, dat daar ook alle rimpeltjes gladgestreken zijn en je de FPS haalt die je nu ook hebt, anders heb je kans tijdelijk wat snelheid in te leveren.

• Runaque

Ik merk op mijn AMD laptop eigenlijk geen verschil. Ik haal ook de drivers van AMD via hun site binnen en vertrouw niet blindelings op Microsoft om deze bij te houden, doe ik trouwens ook op mijn twee andere Intel laptops via Intel zelf.

• Snake_Eye
MetalSonic schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:03:
[...]

https://www.reddit.com/r/..._on_msi_z490_gaming_plus/

Je Moederbord heeft TPM 2.0, geen probleem dus. Alleen moet dit wel aanstaan. Kijk even bij je moederbord fabrikant, of er een update beschikbaar is voor je bios.

[Voor 11% gewijzigd door Snake_Eye op 30-11-2021 16:29]

• MetalSonic
Snake_Eye schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:27:
[...]

https://www.reddit.com/r/..._on_msi_z490_gaming_plus/

Je Moederbord heeft TPM 2.0, geen probleem dus. Alleen moet dit wel aanstaan. Kijk even bij je moederbord fabrikant, of er een update beschikbaar is voor je bios.
Klopt heb 'm aangezet in de bios en nu zegt de "pc health check app" dat alles klaar is voor Windows 11.

Raar alleen dat als ik in Windows naar Windows update ga daar staat dat ik niet voldoe, maar wellicht dat die zichzelf niet kan updaten. Geen idee....

• Snake_Eye
MetalSonic schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:34:
[...]

Klopt heb 'm aangezet in de bios en nu zegt de "pc health check app" dat alles klaar is voor Windows 11.

Raar alleen dat als ik in Windows naar Windows update ga daar staat dat ik niet voldoe, maar wellicht dat die zichzelf niet kan updaten. Geen idee....
Dan kan je het ook via deze link downloaden en installeren. Maar via health check app kan het ook.

[Voor 10% gewijzigd door Snake_Eye op 30-11-2021 16:48]

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bij mij lijkt het nog niet goed te werken. Als je bovenin op mijn username / poster zoekt in dit topic, vind je mijn ervaringen.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• Snake_Eye
Help!!!! schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:32:
[...]

Bij mij lijkt het nog niet goed te werken. Als je bovenin op mijn username / poster zoekt in dit topic, vind je mijn ervaringen.
Hier een linkje is makkelijker.

• JoStad
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 22:54
Het verbaast mij dat veel mensen niet eerst de bios updaten voordat zij windows 11 installeren.
MSI heeft bijvoorbeeld hun bios geschikt gemaakt voor windows 11 waardoor bijvoorbeeld TPM default aan staat.

• Snake_Eye
JoStad schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:33:
[...]

Het verbaast mij dat veel mensen niet eerst de bios updaten voordat zij windows 11 installeren.
MSI heeft bijvoorbeeld hun bios geschikt gemaakt voor windows 11 waardoor bijvoorbeeld TPM default aan staat.
Inderdaad, voordat ik Windows 10 ging upgraden naar Windows 11, heb ik de laatste bios van mijn moederbord erop gezet. Dan staat TPM 2.0 default ingeschakeld. Algemeen staan hier niet veel mensen bij stil. Dan is ook hun moederbord meer geoptimaliseerd voor Windows 11.

[Voor 10% gewijzigd door Snake_Eye op 30-11-2021 22:39]

• Galen2850
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11-01 15:10
Inmiddels ook over nadat Windows mij vertelde dat het tijd was. Installatie ging vrij probleemloos. Nieuwe vormgeving is leuk, maar interesseert me verder niet. In- en uitloggen lijkt iets langzamer maar daar is nog wel mee te leven. Zal wel nodig zijn.

Alleen die nieuwe taskbar... Om te huilen zo lomp groot. Er is wel een manier om hem kleiner te maken (via TaskbarSi in het register), maar dan valt de tijd en datum er half af. Dat is dus geen fix. Autohide ook niet want dat vind ik niet fijn werken. Heb al meer tijd verspild met het zoeken naar en oplossing dan ik zou willen, maar heb (nog) niks :(

Ik zit dus gewoon met een taskbar die twee keer zo hoog is dan wat ik in Win10 had. Hierdoor is de praktische ruimte op mijn scherm kleiner geworden. Voorlopige conclusie: nog geen verbetering gemerkt wel een bak ergenis.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Galen2850 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:25:
Inmiddels ook over nadat Windows mij vertelde dat het tijd was. Installatie ging vrij probleemloos. Nieuwe vormgeving is leuk, maar interesseert me verder niet. In- en uitloggen lijkt iets langzamer maar daar is nog wel mee te leven. Zal wel nodig zijn.

Alleen die nieuwe taskbar... Om te huilen zo lomp groot. Er is wel een manier om hem kleiner te maken (via TaskbarSi in het register), maar dan valt de tijd en datum er half af. Dat is dus geen fix. Autohide ook niet want dat vind ik niet fijn werken. Heb al meer tijd verspild met het zoeken naar en oplossing dan ik zou willen, maar heb (nog) niks :(

Ik zit dus gewoon met een taskbar die twee keer zo hoog is dan wat ik in Win10 had. Hierdoor is de praktische ruimte op mijn scherm kleiner geworden. Voorlopige conclusie: nog geen verbetering gemerkt wel een bak ergenis.
Je kan ook dit gebruiken https://github.com/valinet/ExplorerPatcher

• Lethalis
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
OMX2000 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:37:
[...]
Good catch! Ik kom het eerst eigenlijk niet geloven. Betekent voor mij voorlopig ff geen 2022. Die bug is heeel erg irritant.
Ik had het daarnet ook met Visual Studio Code |:(

Heeft iets met de debug sessie te maken denk ik. Dat die applicaties (Visual Studio 2022 en nu ook Code) aangeven aan Windows dat ze "bezig zijn" met iets en vervolgens dat de Windows 11 taskbar daarvan koekoek gaat.

Maar ik mocht daarnet dus Chrome niet meer openen (terwijl ik een .NET Core debug sessie aan het draaien was in Code). Kwam er ook zo'n mooi rood streepje onder.

[Voor 46% gewijzigd door Lethalis op 02-12-2021 08:48]

Even a broken clock is right twice a day.

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Lethalis schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:45:
[...]

[...]

Ik had het daarnet ook met Visual Studio Code |:(

Heeft iets met de debug sessie te maken denk ik. Dat die applicaties (Visual Studio 2022 en nu ook Code) aangeven aan Windows dat ze "bezig zijn" met iets en vervolgens dat de Windows 11 taskbar daarvan koekoek gaat.

Maar ik mocht daarnet dus Chrome niet meer openen. Kwam er ook zo'n mooi rood streepje onder.
Ja de bugs zijn nu samengevoegd en hij is nu "Under investigation", dus ze zijn er mee bezig...
https://developercommunit...kbar-stops-workin/1597282

Overigens is er al een workaround voor beschikbaar in VS22 alleen is die niet erg praktisch, namelijk het uitzetten van de mogelijkheid dat je code kan aanpassen tijdens het debuggen.. (Edit en Continue).

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

fwiw:

Windows 11 a Flop, Survey Claims Less Than 1% Upgraded, Microsoft Improves Start Menu

Vermeende oorzaken: Hardware eisen en cluncky UI.

[Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 03-12-2021 09:58]

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• gwystyl
  • Laatst online: 23:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De titel zegt <1%, maar in het artikel staat zelfs maar 0,21%! Ik heb het zelf een paar dagen geprobeerd op verschillende devices, maar ben teruggegaan omdat een paar dingen gewoon niet goed werken en ik de UI van Windows 10 fijner vind. Het is niet per se dat ik niet open sta voor vernieuwing (ben heel snel overgestapt op XP, Vista, 7 en 10, maar heb 8(.1) overgeslagen), maar het voelt voor mij nog niet af aan.

Ik volg de discussie hier en op andere plekken, en kom nog teveel problemen tegen die me tegen houden om het op mijn werklaptop of daily driver PC thuis te installeren. Windows 10 voldoet en werkt (ook met de nodige quirks), dus daar blijf ik voorlopig op hangen.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Heb hem ook een paar keer geprobeerd maar trek m.n. functionele deel van de UI changes (never combine ontbreekt etc) slecht en ik had nog steeds issues met AMD performance ook na de patches.

Dus ik wacht het wel af en probeer op deze manier de adoptatie beetje tegen te werken :P.

Jammer want normaal ga ik meestal wel gelijk over maar bepaalde UI changes die mijn usability tegenwerken zijn imo bizar arrogant en onnodig je klanten ergeren. Wat is het probleem om van een optie als never combine, dat al sinds jaar en dag in windows zit, gewoon af te blijven :?

PC Specs

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 19-01 00:11
Help!!!! schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:35:
^
Heb hem ook een paar keer geprobeerd maar trek m.n. functionele deel van de UI changes (never combine ontbreekt etc) slecht en ik had nog steeds issues met AMD performance ook na de patches.

Dus ik wacht het wel af en probeer op deze manier de adoptatie beetje tegen te werken :P.

Jammer want normaal ga ik meestal wel gelijk over maar bepaalde UI changes die mijn usability tegenwerken zijn imo bizar arrogant en onnodig je klanten ergeren. Wat is het probleem om van een optie als never combine, dat al sinds jaar en dag in windows zit, gewoon af te blijven :?
Het is maar goed dat microsoft geen auto's bouwt. Hun werkwijze van dingen die goed werken de nek omdraaien zou zo maar geleid kunnen hebben tot links gasgeven en remmen met de versnellingspook.

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nieuws: Microsoft breidt instellingen Start en taakbalk uit in previewbuild W...
^ wilde hier niet via Windows Update installeren, gaf een zeldzame foutcode:0x80888002. Gelukkig is er wel een oplossing, gevonden op https://answers.microsoft...-8cfb-67c66ed4da71?page=5

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Erhnam
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19-01 18:02

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Vreemd… Van alle steam gebruikers is 8% overgestapt. Andere sites rapporteren tussen 7-10% aan Windows 11 devices.

http://www.xbmcfreak.nl/

• Galukon
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 19-01 17:53
Zijn er meer mensen met het probleem dat de start menu-knop op de alt knop zit? Hij werkte al niet, maar kwam er achter dat hij ineens op de alt knop geassigned is.

• Farabi
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
iso bestanden openen is een drama hier. zelfs daemon tools moet heel lang nadenken. het werkt uiteindelijk niet. iemand tips?

• Desiler
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21:30
Bedankt voor dit prachtige programma!

https://media.discordapp.net/attachments/742158497042399272/916846737279320094/unknown.png

Eindelijk weer terug! En rechtermuisknop op de taakbalk om naar Taakbeheer te gaan _/-\o_

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

• Runaque
Desiler schreef op zondag 5 december 2021 @ 01:38:
[...]

[Afbeelding]

Eindelijk weer terug! En rechtermuisknop op de taakbalk om naar Taakbeheer te gaan _/-\o_
Ik werk al sinds het begin van W10 alle programma's openen door de Windows key te drukken en dan een deel van de naam van het programma te typen, in dit geval zou het dan "tas" zijn. Ik wil er ook wel bij zeggen at ik al mijn computers en laptops in het engels heb staan.

• Snake_Eye
Farabi schreef op zondag 5 december 2021 @ 01:13:
iso bestanden openen is een drama hier. zelfs daemon tools moet heel lang nadenken. het werkt uiteindelijk niet. iemand tips?
Daar heb je Daemon tools niet voor nodig, je kan een iso openen met windows 11 zelf. Dubbelklik op iso en het wordt geopend zoals Daemon tools. Ook werkt Virtual CloneDrive heel goed. Je zou ook Daemon tools eerst even kunnen de-installeren en opnieuw installeren. Vaak kan dit helpen dat met een nieuwe install van deze tool, zodat wel goed werkt. Als er voor ISO openen al een tool is vanuit windows zelf, dan kan het zijn dat een andere tool wat meer tijd in beslag neemt om het te openen. Om deze beter toe te wijzen als standaard tool kan het probleem zijn verholpen.

[Voor 41% gewijzigd door Snake_Eye op 05-12-2021 13:40]

• Snake_Eye
Desiler schreef op zondag 5 december 2021 @ 01:38:
[...]

[Afbeelding]

Rechtermuis op windows startknop zie je toch ook meteen taakbeheer staan, is net zo snel te benaderen.

• Farabi
  • Niet online
Snake_Eye schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:27:
[...]

Daar heb je Daemon tools niet voor nodig, je kan een iso openen met windows 11 zelf. Dubbelklik op iso en het wordt geopend zoals Daemon tools. Ook werkt Virtual CloneDrive heel goed. Je zou ook Daemon tools eerst even kunnen de-installeren en opnieuw installeren. Vaak kan dit helpen dat met een nieuwe install van deze tool, zodat wel goed werkt. Als er voor ISO openen al een tool is vanuit windows zelf, dan kan het zijn dat een andere tool wat meer tijd in beslag neemt om het te openen. Om deze beter toe te wijzen als standaard tool kan het probleem zijn verholpen.
Dat was zo in windows 10, maar bij 11 blijft hij vastlopen als ik het via windows open.

• Snake_Eye
Farabi schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:42:
[...]

Dat was zo in windows 10, maar bij 11 blijft hij vastlopen als ik het via windows open.
Dan heb je dus met alle tools het probleem dat met het openen van een ISO traag gaat? Heb je meerdere Iso's geprobeerd, of alleen dezelfde iso? Bij mij werkt het openen van een Iso in windows 11 prima.

[Voor 7% gewijzigd door Snake_Eye op 05-12-2021 14:12]

• Desiler
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21:30
Snake_Eye schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:42:
[...]

Rechtermuis op windows startknop zie je toch ook meteen taakbeheer staan, is net zo snel te benaderen.
Ik wist dat iemand dit zou zeggen.
Dat klopt ja, maar aangezien ik mijzelf heb aangeleerd het op deze manier te doen is het wel fijn om weer een keuze te krijgen.

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 07:20

Woutoud

Advocatus ineptias

Zijn er meer gebruikers die misplaatste taakbalk pop-ups krijgen zoals hieronder?

Het gebeurt bij mij als ik een mouse-over doe bij de iconen rechtsonder, tot er een pop-up volgt, en daarna de muis ergens anders op de taakbalk plaats.

Woutoud.com | Postpone judgement. | Free Speech Online |

• Farabi
  • Niet online
Snake_Eye schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:44:
[...]
Dan heb je dus met alle tools het probleem dat met het openen van een ISO traag gaat? Heb je meerdere Iso's geprobeerd, of alleen dezelfde iso? Bij mij werkt het openen van een Iso in windows 11 prima.
bij meerdere bestanden. ook met virtual clone blijft het hangen...

update: gevonden. dit is de fix YouTube: Fix Slow Mounting Iso Image File On Windows 11

[Voor 15% gewijzigd door Farabi op 05-12-2021 19:16]

• Snake_Eye
Farabi schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:12:
[...]

bij meerdere bestanden. ook met virtual clone blijft het hangen...

update: gevonden. dit is de fix YouTube: Fix Slow Mounting Iso Image File On Windows 11
Vreemd ik heb deze instellingen niet uit staan, maar kan iedere Iso snel mounden, zonder vertraging.

• Farabi
  • Niet online
Snake_Eye schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:25:
[...]

Vreemd ik heb deze instellingen niet uit staan, maar kan iedere Iso snel mounden, zonder vertraging.
Heb je windows 11 schoon geinstalleerd? Of als update? Misschien ligt daar het verschil.

• Snake_Eye
Farabi schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:28:
[...]

Heb je windows 11 schoon geinstalleerd? Of als update? Misschien ligt daar het verschil.
Eerst als update, maar toen liep het niet zo lekker. Daarna vanuit windows 11 alles vers geïnstalleerd zonder behoud van iets.

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
Woutoud schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:34:
Zijn er meer gebruikers die misplaatste taakbalk pop-ups krijgen zoals hieronder?
Misplaatst? Of voor jouw idee niet op de juiste plek.

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 07:20

Woutoud

Advocatus ineptias

Ik weet niet wat het verschil zou moeten zijn, maar ze verschijnen niet op de plek en het moment die ik verwacht. Zoals ik gepoogd heb zichtbaar te maken in de schermafbeelding.

Woutoud.com | Postpone judgement. | Free Speech Online |

• Tags NL
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 23:06

Tags NL

Harmful or Harmless?

Woutoud schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:52:
Ik weet niet wat het verschil zou moeten zijn, maar ze verschijnen niet op de plek en het moment die ik verwacht. Zoals ik gepoogd heb zichtbaar te maken in de schermafbeelding.
Heb precies hetzelfde af en toe met mijn netwerk verbinding, dan zie ik mijn Wi-Fi en VMWare nics ergens aan de linkerkant. Als je even op de balk klikt, dan is het weg maar raar gedrag

-signature here-

• jimh307
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 19-01 18:49
Woutoud schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:34:

[Afbeelding]

Het gebeurt bij mij als ik een mouse-over doe bij de iconen rechtsonder, tot er een pop-up volgt, en daarna de muis ergens anders op de taakbalk plaats.
Ja, dit heb ik dus ook. Exact hetzelfde.

Een bug denk ik en dit zal wel weer opgelost worden :)

• RikHouben
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18-01 21:44
Ja, ik.
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. In W10 alle mappen mooi aangeduid waarvan ik een back-up wil maken. Maar in W11 is die functie/instelling niet meer te vinden. :-(

Edit: ondertussen gebruik ik dan maar Robocopy als noodoplossing.

[Voor 9% gewijzigd door RikHouben op 07-12-2021 09:25]

• RikHouben
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18-01 21:44
We moeten het bij de senioren gaan zoeken. LOL
https://www.seniorweb.nl/...dows-11-een-back-up-maken

• king006
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 20:44
Ik heb zelfs contact gehad met Microsoft. Die keken meerdere keren mee (verschillende afdelingen) en weten de oplossing nog niet. Nu is het weer naar een hoger level gestuurd ;) _/-\o_

Edit: ik denk trouwens dat jij een andere optie aanhaalt. Ik heb het over de Windows Back-up (in Windows 10 heet dat Windows Sync) optie.

[Voor 14% gewijzigd door king006 op 07-12-2021 09:50]

• Ora et Labora
  • Laatst online: 19-01 15:23
MicroWhale schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:18:
Gisteren Windows 11 geïnstalleerd. Werkte prima tot herstart na twee updates (Microsoft 2021-10 Cumulatieve updates).

Nu kan ik niet meer bij zowel mijn:
- Logitech Bluetooth Audio receiver (wordt wel gedetecteert, maar niet als audio apparaat, dus kan niets afspelen. Na wat uitzoekwerk kan dit aan BT versie 2.1 liggen van de receiver, maar dan nog... 2 dagen geleden op Win10 deed hij het nog. Gisteren zelfs ook nog op Win 11.)
- QCY-T5 wireless headphones (windows vindt dat het werkt. Qua installatie lijkt ook alles in orde. Bij afspelen slaat de audio, maar hoor niks. Ter informatie: Als ik mijn JBL Flip 3 verbind geeft hij wel gewoon geluid. Verwijderen en opnieuw detecteren heeft helaas geen zin.)
[Afbeelding]

Ik heb het idee dat het iets te maken heeft met een vernieuwde BT driver (intel) of met het feit dat de QCY-T5 3 apparaten toevoegt bij inschakelen en er maar één zichtbaar is (en geselecteerd wordt door windows) in het audio menu. Voorheen waren dat er 3 in het audio menu.

Anderen hier met deze ervaring of tips?
Heb je dit al op kunnen lossen?
Ik heb een JBL Clip en kan ook verbinden maar wordt niet herkend als audio-apparaat, lijkt dus op het probleem van jou.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• MicroWhale
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

MicroWhale

The problem is choice

Ora et Labora schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:09:
[...]

Heb je dit al op kunnen lossen?
Ik heb een JBL Clip en kan ook verbinden maar wordt niet herkend als audio-apparaat, lijkt dus op het probleem van jou.
Niet echt. Ondanks een aantal BT-driver updates van Intel (even de update tool van Intel installeren en je krijgt ze automatisch binnen) heeft het nog geen solaas geboden.

Wat ik wel heb gedaan:
- Ik heb een verse Logitech Bluetooth receiver gekocht (15-20 euro, dus niet echt rib uit lijf). Die oude was 10+ jaar en had BT2.0 en deze BT5.1 en werkte meteen perfect out of the box.
- Mijn oortjes gebruik ik nu enkel met mijn telefoon, omdat ze bij mijn laptop onmogelijk nog willen pairen.

Enige probleem wat ik nu nog heb is dat de BT soms niet vanzelf opnieuw connect als mijn laptop uit de slaapstand komt. Ik hoop dat dat met een paar updates verholpen wordt.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Benjamin-
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 15-01 14:30

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Het zal vast al genoemd zijn, maar zoekopdrachten leverde niet de antwoorden op die ik zocht.

Is het nog mogelijk om nog 2 rijen in je taakbalk te krijgen? Of moet je dan automatisch een extern programma gebruiken? Is dit dan iets wat constant in de achtergrond blijft draaien, of doet deze gewoon eenmalige aanpassingen en kan dan uit blijven?

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 07:55
Ben over het algemeen prima tevreden met windows 11 maar ik blijf windows scaling echt zo enorm ruk vinden...

Twee laptops op proef, 14" 2880x1800 en 14" 2240x1400. Deze gebruik ik met een 32" 4k monitor...

Voor de 2240x1400 laptop is een custom scaling van 115 goed, dit werkt prettig op zowel de monitor als laptop.

Maar voor de 2880x1800 laptop is er niks wat echt lekker werkt. De default 150% scaling is op zich prima, maar best een aantal apps die nog steeds wat blurry zijn (fonts die slecht mee-scalen) of niet helemaal lekker meescalen. Ook is de 4k monitor op 100% eigenlijk te klein, maar op 125 te groot.

Alles zou enorm veel makkelijker zijn als je gewoon custom scaling kon toepassen op alle displays los van elkaar, maar nee... alles of niets. En de opties van de default settings zijn het vaak ook net niet.

Is hier echt helemaal niks aan te doen? Blijft me verbazen hoe matig dit eigenlijk is...

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 19-01 00:11
m0ridin schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:43:
Ben over het algemeen prima tevreden met windows 11 maar ik blijf windows scaling echt zo enorm ruk vinden...

Twee laptops op proef, 14" 2880x1800 en 14" 2240x1400. Deze gebruik ik met een 32" 4k monitor...

Voor de 2240x1400 laptop is een custom scaling van 115 goed, dit werkt prettig op zowel de monitor als laptop.

Maar voor de 2880x1800 laptop is er niks wat echt lekker werkt. De default 150% scaling is op zich prima, maar best een aantal apps die nog steeds wat blurry zijn (fonts die slecht mee-scalen) of niet helemaal lekker meescalen. Ook is de 4k monitor op 100% eigenlijk te klein, maar op 125 te groot.

Alles zou enorm veel makkelijker zijn als je gewoon custom scaling kon toepassen op alle displays los van elkaar, maar nee... alles of niets. En de opties van de default settings zijn het vaak ook net niet.

Is hier echt helemaal niks aan te doen? Blijft me verbazen hoe matig dit eigenlijk is...
Je hebt gelijk dat scaling een slechte oplossing is.
Je moet het dan ook eigenlijk zien te voorkomen.

• brommer1
  • Registratie: februari 2007
  • Niet online
m0ridin schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:43:

Misschien kan U Winaero gebruiken om te vergroten, ik gebruik het voor mijn slechte ogen dicht bij met een 2K 32inch monitor.

https://winaero.com/
https://winaero.com/winaero-tweaker/#download

Winaero Tweaker is a free app for all versions of Windows that lets you adjust (i.e. tweak) hidden secret settings that Microsoft does not let you adjust from the user interface. In addition, it allows you to add extra value to existing Windows apps and tools with advanced context menus, options, and handy commands.

It is a powerful system utility that supports Windows 7, Windows 8, Windows 8.1, Windows 10, and Windows 11 and includes hundreds of settings. It also includes many options that were earlier available exclusively in my standalone applications.

• Snake_Eye
Vandaag met gamen (in steam), bleef in de game met bepaalde handelingen hangen. Na het te willen afsluiten van de game liepen steeds meer apps in windows 11 vast. Browser, startmenu, enz. Alleen cold reboot hielp om uit windows te komen.

Nu heb ik gelezen dat er rapporten naar buiten zijn gekomen dat met het verwijderen van de Sonic Studio 3-applicatie op de pc het probleem met vastlopen of bevriezen van Steam heeft opgelost. Ik ga dit eens proberen.

[Voor 54% gewijzigd door Snake_Eye op 08-12-2021 12:10]

• Falcon93
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15-01 18:22
Mocht je gebruikmaken van WSL, ben ondertussen bezig om een interface om WSL heen te bouwen :P, mocht je dat fijn vinden dan kun je die op Github checken ;) https://github.com/FalconNL93/WslToolbox. Overigens ook mijn allereerste C# project.
Falcon93 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 07:19:
Mocht je gebruikmaken van WSL, ben ondertussen bezig om een interface om WSL heen te bouwen :P, mocht je dat fijn vinden dan kun je die op Github checken ;) https://github.com/FalconNL93/WslToolbox. Overigens ook mijn allereerste C# project.
Ziet er al netjes uit!

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 07:55
@zetje01 Heh, makkelijker gezegd dan gedaan :)

@brommer1 Thanks! Zal ik eens bekijken...

• Alex53
  • Laatst online: 07:29
Kent iemand dit (vreemde) Windows 11 probleem: als ik wil afsluiten, ga je uiteraard naar start. Rechts onderin staat de afsluit knop. Klik ik RECHTS .. gaat het goed: krijg ik de keuze afsluiten of herstarten.
Klik ik LINKS, dan wordt soms dat menuutje afsluiten / herstarten geopend, soms zie ik iets flitsen, soms gebeurt er niets. Soms werkt dan dubbel klik, maar soms ook weer niet. Ik heb daarin geen enkele logica ontdekt.
Goed .. geen ramp, verder werkt alles goed, zelfs de snipping tool met Win/Shift/S, maar ik vraag me af of er iets aan te doen is.

• Alex53
  • Laatst online: 07:29

Voor wat het waard is .. AMD processor hier. Upgrade naar win 11 via windows update, geen problemen.
AMD Ryzen 5, 2600 six-core
16 GB Ram
Maar .. ik speel geen games of zo, dit is min-of-meer een werk PC, dus geen speciale eisen of wensen.

Update ging probleemloos. Ik meen daarna nog enkele kleine items via Windows update, maar blijkbaar was het in elk geval een zeer recente build.. Nu: 22000.318, Version 21H2, installed 01/11/2021

• Workaholic
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Gisteravond clean install Win11 gedaan op mijn Ryzen 5900x met usb (dus echt met delete partition en opnieuw beginnen).

Waar ik erg aan moet wennen is de locatie van de apps in het midden op de taalkbalk vs links :D. Daarnaast right mouse click rename is niet zichtbaar? Moet je via overige opties.. (en dan krijg je een popup met ouderwetse opties en lelijke gui).

Verder had ik na een windows update (inclusief AMD update?) een zwart scherm bij het booten. Cursor was wel zichtbaar en kon task manager openen. Na reboot gelukkig over.

Voor de rest ziet het er weer "nieuw" uit en een prima reden om even een clean install te doen.

edit: het enige issue wat ik nog niet heb kunnen oplossen is het bewaren van mijn afterburner settings voor mijn Nvidia RTX3080.

[Voor 10% gewijzigd door Workaholic op 08-12-2021 15:54]

• passer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:25
Alex53 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:07:
als ik wil afsluiten, ga je uiteraard naar start.
Euh nee, niet 'uiteraard' :)

Ik gebruik al jaar en dag (ik denk vanuit mijn XP-tijd) er het progje Wizmo voor.
Ik sluit af / reboot / ... via snelkoppelingen van dit 'progje' op mijn bureaublad: dubbelklik en het gebeurt (zonder al die: klik eerst op,dan...)

Makkelijker en sneller - en dus niet meer 'uiteraard' :P
(misschien kan je het ook eens uitproberen)

• albatross
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18-01 06:51
Ging bijzonder mis vandaag. Ik startte google chrome op, en alle tabs verdwenen. 'Komt wel vaker voor, dacht ik.' Bleek echter ineens dat ook andere programma's gewoon gesloten waren (!), Eigenlijk was mijn systeem totaal hosed. En het probleem bleef zich herhalen: open iets, dan worden andere programmas gesloten (ook na een restart, uiteraard). Paswoorden (zoals voor STEAM) waren ook verdwenen. Totaal verkloot systeem eigenlijk.

Gelukkig had ik nog een Restore Point. Dat verhielp het probleem; maar wel schrikken, zo. En nee, ik heb geen disk errors oid. Gewoon verkloot, om niets. Ook niks raars geinstallerd, of een virus of zo. Gewoon totaal verziekt systeem, uit het niets. Caveat emptor!

i9 12900K | Noctua NH-U12A | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill DDR4 Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 3080 Ti MASTER | Be Quiet! Dark Power 12 850W | Samsung 980/860 EVO/970 Pro | Logitech Z-906 | In Win 805c | LG 32UK550

• AW_Bos
  • Laatst online: 02:12

AW_Bos

Als de eerste sneeuwv valt

@albatross Had je niet gewoon een tijdelijk profiel? Dit heb ik dikwijls ook wel eens en al vanaf Windows 10, en na een uitlog en nieuwe inlog werkt het weer prima. En als is het blijvend, dan zijn er zat mogelijkheden om dit te herstellen, als je zoekt op 'Temporary profile Windows 11'

[Voor 33% gewijzigd door AW_Bos op 09-12-2021 14:43]

• AW_Bos
  • Laatst online: 02:12

AW_Bos

Als de eerste sneeuwv valt

Workaholic schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:36:
Daarnaast right mouse click rename is niet zichtbaar? Moet je via overige opties.. (en dan krijg je een popup met ouderwetse opties en lelijke gui).

Het middelste knopje is dat, met die kapstok.

Maar je kan ook het oude contextmenu terugkrijgen:
https://www.tomshardware....-11-classic-context-menus

Ik ben er wel aan gewend inmiddels. Zo heerlijk om die knoppen binnen enkele centimeters in bereik te hebben.

[Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 09-12-2021 14:49]

• albatross
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18-01 06:51
AW_Bos schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:42:
@albatross Had je niet gewoon een tijdelijk profiel? Dit heb ik dikwijls ook wel eens en al vanaf Windows 10, en na een uitlog en nieuwe inlog werkt het weer prima. En als is het blijvend, dan zijn er zat mogelijkheden om dit te herstellen, als je zoekt op 'Temporary profile Windows 11'
Nee. Zoals ik al zei, na een reboot bleeft het probleem bestaan. Ik start een tool op, bam, google chrome gesloten en heropend met maar 1 tab. En my editor en andere dingen die ik open had staan gewoon collapsed. Leek op een zeer ernstig probleem met de explorer. En ik was al die tijd gewoon ingelogd met mijn normale account. Was totaal geen land meer mee te bezeilen.

i9 12900K | Noctua NH-U12A | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill DDR4 Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 3080 Ti MASTER | Be Quiet! Dark Power 12 850W | Samsung 980/860 EVO/970 Pro | Logitech Z-906 | In Win 805c | LG 32UK550

• kuwerti
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19-01 10:46
nieuwe fenomeen in windows 11. Alles werkt prima, behalve 1 ding:
als ik in de windows explorer op het "search' veld (rechts bovenin) klik dan loopt explorer vast. alleen het klikken geeft dit probleem (kan dus momenteel niet op mijn schijf naar bestanden zoeken)
Heeft iemand dit ook gehad?

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Toch weer een (voor mij) nieuw isseu:
nieuws: Microsoft lijkt al aan een fix voor trage opslag Windows 11 te werken

Gecombineerd met mijn eerdere issue en ervaringen ben ik wel blij dat ik toch terug ben gegaan naar W10.

Ik houd het in de gaten en ga wel over zodra er nog wat meer gefixed is.

PC Specs

• Farabi
  • Niet online
Iemand de fout gehad met de code 0xc000000e? Dit gebeurt met clean install. Ben filmpjes aan het kijken op youtube, maar nog geen oplossing.

Iets met winload.efi? Heeft iemand snel een oplossing? Ben na een uur nog steeds bezig.

[Voor 24% gewijzigd door Farabi op 11-12-2021 16:21]

• EricJH
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:37
Farabi schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:12:
Iemand de fout gehad met de code 0xc000000e? Dit gebeurt met clean install. Ben filmpjes aan het kijken op youtube, maar nog geen oplossing.

Iets met winload.efi? Heeft iemand snel een oplossing? Ben na een uur nog steeds bezig.
Windows booten via installatie medium en kiezen voor problemen oplossen i.p.v. installeren. Ik weet de stappen niet precies uit mijn hoofd maar er is een optie om naar problemen te laten zoeken die Windows verhinderen op te starten. Dat zou het in mijn inschatting moeten kunnen vlottrekken.

Dat heeft me in het verleden wel eens geholpen als er een probleem was met de BCD in een multiboot omgeving.

• Falcon93
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15-01 18:22
EricJH schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:48:
[...]
Windows booten via installatie medium en kiezen voor problemen oplossen i.p.v. installeren. Ik weet de stappen niet precies uit mijn hoofd maar er is een optie om naar problemen te laten zoeken die Windows verhinderen op te starten. Dat zou het in mijn inschatting moeten kunnen vlottrekken.

Dat heeft me in het verleden wel eens geholpen als er een probleem was met de BCD in een multiboot omgeving.
Paar dingen wat me te binnenschiet

- Staat secure boot aan in de bios?
- Staat CSM uit in de bios?
- En Fast Boot aan?

Is verder je installatiemedium weggeschreven met UEFI? Rufus zorgt bij mij altijd voor juiste boot disks, die zou je kunnen proberen.

• huiz
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10-01 22:09
Ik kan mijn beeldscherm niet dupliceren, de laptop blijft dan zwart. Uitbreiden kan wel, gek genoeg. Over dit probleem heb ik nog niets kunnen vinden, het lijkt wel of ik de enige ben?

• its_Muppet
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 07-01 15:33
huiz schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:25:
Ik kan mijn beeldscherm niet dupliceren, de laptop blijft dan zwart. Uitbreiden kan wel, gek genoeg. Over dit probleem heb ik nog niets kunnen vinden, het lijkt wel of ik de enige ben?
Ik heb een laptop aan een dockingstation hangen met 2 4K schermen. Winkey+P en dan duplicate screen geeft bij mij gewoon netjes op alle schermen hetzelfde beeld.

Ik heb wel een ander gek en vreselijk irritant dingetje waar ik een apart topic voor heb geopend, maar geen reactie op heb gekregen, vandaar dat ik het hier ook nog even neerzet:

Hard toewijzen van de GPU aan een proces lijkt niet te werken in W11. Heeft iemand gelegenheid om dat ook eens te testen voor me? Ik heb een volledig bijgewerkte Windows 11 Pro met OSbuild 22000.348

Hmmmmz, ik heb net in het BIOS de hybride setting van de GPU eens aangepast naar alles via de RTX3060 en met het opstarten merkte ik dat mijn externe monitoren niet meer aangestuurd werden. Aangezien mijn monitoren via een Thunderbolt 4 aansluiting aan een dockingstation zitten, snap ik niet hoe dat kan.

[Voor 14% gewijzigd door its_Muppet op 15-12-2021 12:52]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee