Dan zou ik de update van windows 11 instaleren. En als het niet lekker loopt, kun je vanuit windows 11 alles opnieuw en dan kaal installeren.
Op deze manier
Op deze manier
Klinkt als een device wat Intune enrolled is (mogelijk met autopilot) is het je privé device? Of van je werk? En dan hangt je HWID nog in een zakelijke omgeving net als @Sanchaz12 had met zijn laptop in dit topic alleen zit er bij jou nog het user profiel verificatie stuk voor denk ik zo. Als dat zo is is de enige optie verwijderen uit Intune anders is het een baksteenDn Tinus schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:57:
Zo na bijna alle 60 pagina's gelezen te hebben dacht ik dat W11 installeren een eitje zou moeten zijn.
Maar ik loop tegen het volgende probleem aan:
Ik heb een via de microsoft site een usb stick met W11 erop.
Hele laptop geformateerd en een schone installatie.
Ik kan dan kiezen in welk land ik zit, welk toetsenbord ik heb en met welke wifi ik verbinding wil maken.
Dan komt het probleem, hij vraagt naar inloggegevens van een werk- of schoolaccount.
Ik kan niet aanmelden bij een domein of wat dan ook, offline gaan helpt niet.
Persoonlijke microsoft accounts werken niet.
Wie heeft de oplossing?
[ Voor 13% gewijzigd door HKLM_ op 28-11-2021 20:41 ]
Cloud ☁️
Dat dacht ik al, nee die koppeling kan je niet zelf verwijderen het is een soort beveiliging vanuit Microsoft dat laptops die zakelijk gebruikt worden niet meer ingezet kunnen worden buiten de organisatie. Je zal je verkoper dus moeten contacten met de vraag of de Intune beheerder je device (hwid) uit Intune verwijderd. Alleen het object verwijderen is niet voldoende ze moeten echt het HWID verwijderen uit hun portal.Dn Tinus schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:45:
Het is inderdaad een laptop die eerst zakelijk werd gebruikt maar die ik heb overgenomen. Kan ik zelf de intune koppeling verwijderen?[Afbeelding]
[ Voor 12% gewijzigd door HKLM_ op 28-11-2021 20:53 ]
Cloud ☁️
De laptop heb ik hier op Tweakers V&A overgenomen, bleek dus gestolen te zijn...HKLM_ schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:47:
[...]
Ik hoop oprecht voor je dat ze meewerken @Sanchaz12 heeft hier wat negatieve ervaringen mee helaas.
[ Voor 25% gewijzigd door Dn Tinus op 28-11-2021 21:22 ]
Hu heb je Windows 10 wel weer kunnen installeren?Dn Tinus schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:19:
Windows 10 werkt wel, en draait gewoon goed. Maar het is een i7-7600u cpu en die kan niet zelf updaten
Cloud ☁️
Cloud ☁️
Nu offline geïnstalleerd.HKLM_ schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:23:
Bijzonder zou verwachten dat die ook zou blokkerenof installeren je de offline?
Als ik jou was zou ik nog wel proberen dat ding uit intune te krijgen
Cloud ☁️
Bedankt voor de tip, echter als ik dit doe dan komt de Dell Software (die ik er niet op wil) weer terug, die staat volgens mij op een verborgen partitie.Snake_Eye schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:04:
Dan zou ik de update van windows 11 instaleren. En als het niet lekker loopt, kun je vanuit windows 11 alles opnieuw en dan kaal installeren.
Op deze manier
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Je kan die hidden partitie wel opschonen door gebruik te maken van gparted live cdPierre schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:18:
[...]
Bedankt voor de tip, echter als ik dit doe dan komt de Dell Software (die ik er niet op wil) weer terug, die staat volgens mij op een verborgen partitie.
Die extra software kan ik natuurlijk handmatig wel weer verwijderen, maar dan heb ik eigenlijk nog steeds geen "kale" Windows 11.
Maar goed die pc is klaar voor gebruik, bedankt voor de link.
control alt oeps deleted
Snap ik, maar of dat het probleem oplost dat ik tijdens het installeren van Windows 11 geen C schijf zie weet ik niet. Voorlopig laat ik het zo, ding gaat komende week naar mijn schoonvader.cazzie schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:11:
[...]
Je kan die hidden partitie wel opschonen door gebruik te maken van gparted live cd
of minitool partition wizard ...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Daar zullen vast wel externe tools voor zijn, zelfs ext4 drivers oid zodat je onder win 11 een ext4 filesystem kan benaderenThibaut1234 schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:26:
Kan je in windows 11 een drive formateren naar ex4? Ziet nergens staan
Het staat letterlijk op je screenshot: TPM 2.0 inschakelen op uw pcMetalSonic schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:54:
Ik dacht, ik ga eens kijken of Windows 11 wat voor mij is. Ik snap er niks van want ik zie in het windows update scherm dat mijn computer niet geschikt is?
Ik heb een legale OEM windows 10, een i7 10700k, 32 gig ddr4 ram en genoeg ruimte op de schijf. Hoezo niet? ik heb van de Windows website nog een pc healt status check gedownload maar die helpt ook niet verder.
Iemand tips?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er was wel een screenshot die iets zei over TPM. Zou het zo kunnen zijn
Dat zou niet alleen kunnen, dat ís zo!Hann1BaL schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:59:
[...]
Er was wel een screenshot die iets zei over TPM. Zou het zo kunnen zijn?
De vraag is eerder welk moederbord heb je in je systeem zitten! Daar wordt bepaald of je TPM 2.0 hebt of niet.MetalSonic schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:55:
Ik weet trouwens nog niet of ik Windows 11 wil, er zouden wat bugs zijn. Maar ik begrijp niet dat mijn pc niet voldoet..
Wat moet je dan voor "killer pc" hebben? zou het mijn GPU zijn, dat is een MSI GTX 980, ja een oudje, is dat dan de "dealbreaker? " de rest is redelijk nieuw
MSI MPG Z490 GAMING PLUS - MoederbordRunaque schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:02:
[...]
De vraag is eerder welk moederbord heb je in je systeem zitten! Daar wordt bepaald of je TPM 2.0 hebt of niet.
Je kan ook van het internet een scrypt halen om het systeem te manipuleren en te doen denken dat je die in je systeem aanwezig hebt, maar dat is eerder aanmodderen.
ja ik zag het staan maar het zei mij niks en ik ga niet zomaar wat doen, helemaal niet in een huidige build die het prima doet. Heb net wel gegoogld en zie dat meer mensen gedoe hebben met die TPM 2.0Saekerhett schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:57:
[...]
Het staat letterlijk op je screenshot: TPM 2.0 inschakelen op uw pc
[ Voor 35% gewijzigd door Pierre op 30-11-2021 13:07 ]
Die is in ieder geval compatibel, de link naar hoe je het moet regelen is al eerder gegeven.
Dankjewel, hier ga ik mij verder in verdiepen. Is wel weer even geleden dat ik in de bios bezig ben geweest. Eerder voor het aanpassen van het fan profiel dus eens kijken wat ik hiermee kan.
Ik doe dit tussen mijn werk door, ik zag wellicht "wat beren op de weg" wellicht is het makkelijker dan ik nu denk. Ik moet mij hier verder in verdiepenJanW schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:06:
Definieer gedoe. TPM moet ingeschakeld zijn op je moederbord om Windows 11 te kunnen installeren. Gisteren op een MSI bord precies 't zelfde gedaan. Geen gedoe, gewoon stappen volgen die op internet staan...
[ Voor 38% gewijzigd door MetalSonic op 30-11-2021 14:27 ]
Met vraag 1 kan ik je niet 100% helpen want ik draai Intel maar ik weet wel dat er een aantal patches vanuit AMD en Microsoft geweest zijn voor de stabiliteit en performance van Windows 11 op AMD hardware.Adjo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:24:
Twee vragen aan deze topiccers die al dieper in W11 zitten (waardoor ik hopelijk niet alle 33 pagina's door hoef te nemen).
1. Mijn AMD systeem is compatibel voor W11, die melding krijg ik bij Windows update. Zijn de AMD issues inmiddels goed getackeld, of kan ik beter nog even wachten met upgraden?
2. wat raden jullie aan? eerst een update? Of direct een upgrade? (het is niet mijn intentie een backroll te doen, vandaar vraag 1)
En als ik op dit moment de installation tool download op USB, download hij dan de meest recente build? Of gewoon de eerste versie en moet ik via Windows update alles nog updaten?
Cloud ☁️
Draai het hier op een AMD, gewoon met de Windows 11 ingebouwde drivers, pak ik drivers en software van de AMD website geeft die ruzie met de Windows drivers, daar staat wel een work around voor op de AMD website, echter voor mijn kantoor werk merk ik geen verschil welke set ik gebruik, dus draai gewoon op de meegeleverde drivers op dit moment.Adjo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:24:
Twee vragen aan deze topiccers die al dieper in W11 zitten (waardoor ik hopelijk niet alle 33 pagina's door hoef te nemen).
1. Mijn AMD systeem is compatibel voor W11, die melding krijg ik bij Windows update. Zijn de AMD issues inmiddels goed getackeld, of kan ik beter nog even wachten met upgraden?
2. wat raden jullie aan? eerst een update? Of direct een upgrade? (het is niet mijn intentie een backroll te doen, vandaar vraag 1)
En als ik op dit moment de installation tool download op USB, download hij dan de meest recente build? Of gewoon de eerste versie en moet ik via Windows update alles nog updaten?
Ik merk op mijn AMD laptop eigenlijk geen verschil. Ik haal ook de drivers van AMD via hun site binnen en vertrouw niet blindelings op Microsoft om deze bij te houden, doe ik trouwens ook op mijn twee andere Intel laptops via Intel zelf.Adjo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:24:
https://www.reddit.com/r/..._on_msi_z490_gaming_plus/
[ Voor 11% gewijzigd door Snake_Eye op 30-11-2021 16:29 ]
Klopt heb 'm aangezet in de bios en nu zegt de "pc health check app" dat alles klaar is voor Windows 11.Snake_Eye schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:27:
[...]
https://www.reddit.com/r/..._on_msi_z490_gaming_plus/
Je Moederbord heeft TPM 2.0, geen probleem dus. Alleen moet dit wel aanstaan. Kijk even bij je moederbord fabrikant, of er een update beschikbaar is voor je bios.
Dan kan je het ook via deze link downloaden en installeren. Maar via health check app kan het ook.MetalSonic schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:34:
[...]
Klopt heb 'm aangezet in de bios en nu zegt de "pc health check app" dat alles klaar is voor Windows 11.
Raar alleen dat als ik in Windows naar Windows update ga daar staat dat ik niet voldoe, maar wellicht dat die zichzelf niet kan updaten. Geen idee....
[ Voor 10% gewijzigd door Snake_Eye op 30-11-2021 16:48 ]
Bij mij lijkt het nog niet goed te werken. Als je bovenin op mijn username / poster zoekt in dit topic, vind je mijn ervaringen.Adjo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:24:
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Hier een linkje is makkelijker.Help!!!! schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:32:
[...]
Bij mij lijkt het nog niet goed te werken. Als je bovenin op mijn username / poster zoekt in dit topic, vind je mijn ervaringen.
Het verbaast mij dat veel mensen niet eerst de bios updaten voordat zij windows 11 installeren.
Inderdaad, voordat ik Windows 10 ging upgraden naar Windows 11, heb ik de laatste bios van mijn moederbord erop gezet. Dan staat TPM 2.0 default ingeschakeld. Algemeen staan hier niet veel mensen bij stil. Dan is ook hun moederbord meer geoptimaliseerd voor Windows 11.JoStad schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:33:
[...]
Het verbaast mij dat veel mensen niet eerst de bios updaten voordat zij windows 11 installeren.
MSI heeft bijvoorbeeld hun bios geschikt gemaakt voor windows 11 waardoor bijvoorbeeld TPM default aan staat.
[ Voor 10% gewijzigd door Snake_Eye op 30-11-2021 22:39 ]
Je kan ook dit gebruiken https://github.com/valinet/ExplorerPatcherGalen2850 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:25:
Inmiddels ook over nadat Windows mij vertelde dat het tijd was. Installatie ging vrij probleemloos. Nieuwe vormgeving is leuk, maar interesseert me verder niet. In- en uitloggen lijkt iets langzamer maar daar is nog wel mee te leven. Zal wel nodig zijn.
Alleen die nieuwe taskbar... Om te huilen zo lomp groot. Er is wel een manier om hem kleiner te maken (via TaskbarSi in het register), maar dan valt de tijd en datum er half af. Dat is dus geen fix. Autohide ook niet want dat vind ik niet fijn werken. Heb al meer tijd verspild met het zoeken naar en oplossing dan ik zou willen, maar heb (nog) niks
Ik zit dus gewoon met een taskbar die twee keer zo hoog is dan wat ik in Win10 had. Hierdoor is de praktische ruimte op mijn scherm kleiner geworden. Voorlopige conclusie: nog geen verbetering gemerkt wel een bak ergenis.
Ik had het daarnet ook met Visual Studio CodeOMX2000 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:37:
[...]
Good catch! Ik kom het eerst eigenlijk niet geloven. Betekent voor mij voorlopig ff geen 2022. Die bug is heeel erg irritant.
[ Voor 46% gewijzigd door Lethalis op 02-12-2021 08:48 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Ja de bugs zijn nu samengevoegd en hij is nu "Under investigation", dus ze zijn er mee bezig...Lethalis schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:45:
[...]
[...]
Ik had het daarnet ook met Visual Studio Code
Heeft iets met de debug sessie te maken denk ik. Dat die applicaties (Visual Studio 2022 en nu ook Code) aangeven aan Windows dat ze "bezig zijn" met iets en vervolgens dat de Windows 11 taskbar daarvan koekoek gaat.
Maar ik mocht daarnet dus Chrome niet meer openen. Kwam er ook zo'n mooi rood streepje onder.
[ Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 03-12-2021 09:58 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
De titel zegt <1%, maar in het artikel staat zelfs maar 0,21%! Ik heb het zelf een paar dagen geprobeerd op verschillende devices, maar ben teruggegaan omdat een paar dingen gewoon niet goed werken en ik de UI van Windows 10 fijner vind. Het is niet per se dat ik niet open sta voor vernieuwing (ben heel snel overgestapt op XP, Vista, 7 en 10, maar heb 8(.1) overgeslagen), maar het voelt voor mij nog niet af aan.Help!!!! schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:58:
fwiw:
Windows 11 a Flop, Survey Claims Less Than 1% Upgraded, Microsoft Improves Start Menu
Vermeende oorzaken: Hardware eisen en cluncky UI.
PC Specs
Het is maar goed dat microsoft geen auto's bouwt. Hun werkwijze van dingen die goed werken de nek omdraaien zou zo maar geleid kunnen hebben tot links gasgeven en remmen met de versnellingspook.Help!!!! schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:35:
^
Heb hem ook een paar keer geprobeerd maar trek m.n. functionele deel van de UI changes (never combine ontbreekt etc) slecht en ik had nog steeds issues met AMD performance ook na de patches.
Dus ik wacht het wel af en probeer op deze manier de adoptatie beetje tegen te werken.
Jammer want normaal ga ik meestal wel gelijk over maar bepaalde UI changes die mijn usability tegenwerken zijn imo bizar arrogant en onnodig je klanten ergeren. Wat is het probleem om van een optie als never combine, dat al sinds jaar en dag in windows zit, gewoon af te blijven
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Vreemd… Van alle steam gebruikers is 8% overgestapt. Andere sites rapporteren tussen 7-10% aan Windows 11 devices.Help!!!! schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:58:
fwiw:
Windows 11 a Flop, Survey Claims Less Than 1% Upgraded, Microsoft Improves Start Menu
Vermeende oorzaken: Hardware eisen en cluncky UI.
http://www.xbmcfreak.nl/
Bedankt voor dit prachtige programma!Pierre schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:38:
[...]
Je kan ook dit gebruiken https://github.com/valinet/ExplorerPatcher
Ik werk al sinds het begin van W10 alle programma's openen door de Windows key te drukken en dan een deel van de naam van het programma te typen, in dit geval zou het dan "tas" zijn. Ik wil er ook wel bij zeggen at ik al mijn computers en laptops in het engels heb staan.Desiler schreef op zondag 5 december 2021 @ 01:38:
[...]
Bedankt voor dit prachtige programma!
[Afbeelding]
Eindelijk weer terug! En rechtermuisknop op de taakbalk om naar Taakbeheer te gaan
Daar heb je Daemon tools niet voor nodig, je kan een iso openen met windows 11 zelf. Dubbelklik op iso en het wordt geopend zoals Daemon tools. Ook werkt Virtual CloneDrive heel goed. Je zou ook Daemon tools eerst even kunnen de-installeren en opnieuw installeren. Vaak kan dit helpen dat met een nieuwe install van deze tool, zodat wel goed werkt. Als er voor ISO openen al een tool is vanuit windows zelf, dan kan het zijn dat een andere tool wat meer tijd in beslag neemt om het te openen. Om deze beter toe te wijzen als standaard tool kan het probleem zijn verholpen.Farabi schreef op zondag 5 december 2021 @ 01:13:
iso bestanden openen is een drama hier. zelfs daemon tools moet heel lang nadenken. het werkt uiteindelijk niet. iemand tips?
[ Voor 41% gewijzigd door Snake_Eye op 05-12-2021 13:40 ]
Rechtermuis op windows startknop zie je toch ook meteen taakbeheer staan, is net zo snel te benaderen.Desiler schreef op zondag 5 december 2021 @ 01:38:
[...]
Bedankt voor dit prachtige programma!
[Afbeelding]
Eindelijk weer terug! En rechtermuisknop op de taakbalk om naar Taakbeheer te gaan
Dat was zo in windows 10, maar bij 11 blijft hij vastlopen als ik het via windows open.Snake_Eye schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:27:
[...]
Daar heb je Daemon tools niet voor nodig, je kan een iso openen met windows 11 zelf. Dubbelklik op iso en het wordt geopend zoals Daemon tools. Ook werkt Virtual CloneDrive heel goed. Je zou ook Daemon tools eerst even kunnen de-installeren en opnieuw installeren. Vaak kan dit helpen dat met een nieuwe install van deze tool, zodat wel goed werkt. Als er voor ISO openen al een tool is vanuit windows zelf, dan kan het zijn dat een andere tool wat meer tijd in beslag neemt om het te openen. Om deze beter toe te wijzen als standaard tool kan het probleem zijn verholpen.
Dan heb je dus met alle tools het probleem dat met het openen van een ISO traag gaat? Heb je meerdere Iso's geprobeerd, of alleen dezelfde iso? Bij mij werkt het openen van een Iso in windows 11 prima.Farabi schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:42:
[...]
Dat was zo in windows 10, maar bij 11 blijft hij vastlopen als ik het via windows open.
[ Voor 7% gewijzigd door Snake_Eye op 05-12-2021 14:12 ]
Ik wist dat iemand dit zou zeggen.Snake_Eye schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:42:
[...]
Rechtermuis op windows startknop zie je toch ook meteen taakbeheer staan, is net zo snel te benaderen.
Verwijderd
bij meerdere bestanden. ook met virtual clone blijft het hangen...Snake_Eye schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:44:
[...]
Dan heb je dus met alle tools het probleem dat met het openen van een ISO traag gaat? Heb je meerdere Iso's geprobeerd, of alleen dezelfde iso? Bij mij werkt het openen van een Iso in windows 11 prima.
[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 05-12-2021 19:16 ]
Vreemd ik heb deze instellingen niet uit staan, maar kan iedere Iso snel mounden, zonder vertraging.Farabi schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:12:
[...]
bij meerdere bestanden. ook met virtual clone blijft het hangen...
update: gevonden. dit is de fix YouTube: Fix Slow Mounting Iso Image File On Windows 11
Heb je windows 11 schoon geinstalleerd? Of als update? Misschien ligt daar het verschil.Snake_Eye schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:25:
[...]
Vreemd ik heb deze instellingen niet uit staan, maar kan iedere Iso snel mounden, zonder vertraging.
Eerst als update, maar toen liep het niet zo lekker. Daarna vanuit windows 11 alles vers geïnstalleerd zonder behoud van iets.Farabi schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:28:
[...]
Heb je windows 11 schoon geinstalleerd? Of als update? Misschien ligt daar het verschil.
Misplaatst? Of voor jouw idee niet op de juiste plek.Verwijderd schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:34:
Zijn er meer gebruikers die misplaatste taakbalk pop-ups krijgen zoals hieronder?
Verwijderd
Heb precies hetzelfde af en toe met mijn netwerk verbinding, dan zie ik mijn Wi-Fi en VMWare nics ergens aan de linkerkant. Als je even op de balk klikt, dan is het weg maar raar gedragVerwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:52:
Ik weet niet wat het verschil zou moeten zijn, maar ze verschijnen niet op de plek en het moment die ik verwacht. Zoals ik gepoogd heb zichtbaar te maken in de schermafbeelding.
https://powershellisfun.com
Ja, dit heb ik dus ook. Exact hetzelfde.Verwijderd schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:34:
Zijn er meer gebruikers die misplaatste taakbalk pop-ups krijgen zoals hieronder?
[Afbeelding]
Het gebeurt bij mij als ik een mouse-over doe bij de iconen rechtsonder, tot er een pop-up volgt, en daarna de muis ergens anders op de taakbalk plaats.
Ja, ik.
[ Voor 9% gewijzigd door RikHouben op 07-12-2021 09:25 ]
We moeten het bij de senioren gaan zoeken. LOL
Ik heb zelfs contact gehad met Microsoft. Die keken meerdere keren mee (verschillende afdelingen) en weten de oplossing nog niet. Nu is het weer naar een hoger level gestuurdRikHouben schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:37:
[...]
We moeten het bij de senioren gaan zoeken. LOL
https://www.seniorweb.nl/...dows-11-een-back-up-maken
[ Voor 14% gewijzigd door king006 op 07-12-2021 09:50 ]
Heb je dit al op kunnen lossen?MicroWhale schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:18:
Gisteren Windows 11 geïnstalleerd. Werkte prima tot herstart na twee updates (Microsoft 2021-10 Cumulatieve updates).
Nu kan ik niet meer bij zowel mijn:
- Logitech Bluetooth Audio receiver (wordt wel gedetecteert, maar niet als audio apparaat, dus kan niets afspelen. Na wat uitzoekwerk kan dit aan BT versie 2.1 liggen van de receiver, maar dan nog... 2 dagen geleden op Win10 deed hij het nog. Gisteren zelfs ook nog op Win 11.)
- QCY-T5 wireless headphones (windows vindt dat het werkt. Qua installatie lijkt ook alles in orde. Bij afspelen slaat de audio, maar hoor niks. Ter informatie: Als ik mijn JBL Flip 3 verbind geeft hij wel gewoon geluid. Verwijderen en opnieuw detecteren heeft helaas geen zin.)
[Afbeelding]
Ik heb het idee dat het iets te maken heeft met een vernieuwde BT driver (intel) of met het feit dat de QCY-T5 3 apparaten toevoegt bij inschakelen en er maar één zichtbaar is (en geselecteerd wordt door windows) in het audio menu. Voorheen waren dat er 3 in het audio menu.
Anderen hier met deze ervaring of tips?
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Niet echt. Ondanks een aantal BT-driver updates van Intel (even de update tool van Intel installeren en je krijgt ze automatisch binnen) heeft het nog geen solaas geboden.Ora et Labora schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:09:
[...]
Heb je dit al op kunnen lossen?
Ik heb een JBL Clip en kan ook verbinden maar wordt niet herkend als audio-apparaat, lijkt dus op het probleem van jou.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Je hebt gelijk dat scaling een slechte oplossing is.m0ridin schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:43:
Ben over het algemeen prima tevreden met windows 11 maar ik blijf windows scaling echt zo enorm ruk vinden...
Twee laptops op proef, 14" 2880x1800 en 14" 2240x1400. Deze gebruik ik met een 32" 4k monitor...
Voor de 2240x1400 laptop is een custom scaling van 115 goed, dit werkt prettig op zowel de monitor als laptop.
Maar voor de 2880x1800 laptop is er niks wat echt lekker werkt. De default 150% scaling is op zich prima, maar best een aantal apps die nog steeds wat blurry zijn (fonts die slecht mee-scalen) of niet helemaal lekker meescalen. Ook is de 4k monitor op 100% eigenlijk te klein, maar op 125 te groot.
Alles zou enorm veel makkelijker zijn als je gewoon custom scaling kon toepassen op alle displays los van elkaar, maar nee... alles of niets. En de opties van de default settings zijn het vaak ook net niet.
Is hier echt helemaal niks aan te doen? Blijft me verbazen hoe matig dit eigenlijk is...
Misschien kan U Winaero gebruiken om te vergroten, ik gebruik het voor mijn slechte ogen dicht bij met een 2K 32inch monitor.m0ridin schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:43:
Ben over het algemeen prima tevreden met windows 11 maar ik blijf windows scaling echt zo enorm ruk vinden...
Twee laptops op proef, 14" 2880x1800 en 14" 2240x1400. Deze gebruik ik met een 32" 4k monitor...
Voor de 2240x1400 laptop is een custom scaling van 115 goed, dit werkt prettig op zowel de monitor als laptop.
Maar voor de 2880x1800 laptop is er niks wat echt lekker werkt. De default 150% scaling is op zich prima, maar best een aantal apps die nog steeds wat blurry zijn (fonts die slecht mee-scalen) of niet helemaal lekker meescalen. Ook is de 4k monitor op 100% eigenlijk te klein, maar op 125 te groot.
Alles zou enorm veel makkelijker zijn als je gewoon custom scaling kon toepassen op alle displays los van elkaar, maar nee... alles of niets. En de opties van de default settings zijn het vaak ook net niet.
Is hier echt helemaal niks aan te doen? Blijft me verbazen hoe matig dit eigenlijk is...
[ Voor 54% gewijzigd door Snake_Eye op 08-12-2021 12:10 ]
Ziet er al netjes uit!Falcon93 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 07:19:
Mocht je gebruikmaken van WSL, ben ondertussen bezig om een interface om WSL heen te bouwen, mocht je dat fijn vinden dan kun je die op Github checken
https://github.com/FalconNL93/WslToolbox. Overigens ook mijn allereerste C# project.
Cloud ☁️
Verwijderd
Verwijderd
Voor wat het waard is .. AMD processor hier. Upgrade naar win 11 via windows update, geen problemen.Adjo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:24:
[ Voor 10% gewijzigd door Workaholic op 08-12-2021 15:54 ]
Euh nee, niet 'uiteraard'Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:07:
als ik wil afsluiten, ga je uiteraard naar start.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
[ Voor 33% gewijzigd door AW_Bos op 09-12-2021 14:43 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Workaholic schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:36:
Daarnaast right mouse click rename is niet zichtbaar? Moet je via overige opties.. (en dan krijg je een popup met ouderwetse opties en lelijke gui).
[ Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 09-12-2021 14:49 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Nee. Zoals ik al zei, na een reboot bleeft het probleem bestaan. Ik start een tool op, bam, google chrome gesloten en heropend met maar 1 tab. En my editor en andere dingen die ik open had staan gewoon collapsed. Leek op een zeer ernstig probleem met de explorer. En ik was al die tijd gewoon ingelogd met mijn normale account. Was totaal geen land meer mee te bezeilen.AW_Bos schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:42:
@albatross Had je niet gewoon een tijdelijk profiel? Dit heb ik dikwijls ook wel eens en al vanaf Windows 10, en na een uitlog en nieuwe inlog werkt het weer prima. En als is het blijvend, dan zijn er zat mogelijkheden om dit te herstellen, als je zoekt op 'Temporary profile Windows 11'
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
PC Specs
[ Voor 24% gewijzigd door Farabi op 11-12-2021 16:21 ]
Windows booten via installatie medium en kiezen voor problemen oplossen i.p.v. installeren. Ik weet de stappen niet precies uit mijn hoofd maar er is een optie om naar problemen te laten zoeken die Windows verhinderen op te starten. Dat zou het in mijn inschatting moeten kunnen vlottrekken.Farabi schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:12:
Iemand de fout gehad met de code 0xc000000e? Dit gebeurt met clean install. Ben filmpjes aan het kijken op youtube, maar nog geen oplossing.
Iets met winload.efi? Heeft iemand snel een oplossing? Ben na een uur nog steeds bezig.
Paar dingen wat me te binnenschietEricJH schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:48:
[...]
Windows booten via installatie medium en kiezen voor problemen oplossen i.p.v. installeren. Ik weet de stappen niet precies uit mijn hoofd maar er is een optie om naar problemen te laten zoeken die Windows verhinderen op te starten. Dat zou het in mijn inschatting moeten kunnen vlottrekken.
Dat heeft me in het verleden wel eens geholpen als er een probleem was met de BCD in een multiboot omgeving.
Ik heb een laptop aan een dockingstation hangen met 2 4K schermen. Winkey+P en dan duplicate screen geeft bij mij gewoon netjes op alle schermen hetzelfde beeld.huiz schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:25:
Ik kan mijn beeldscherm niet dupliceren, de laptop blijft dan zwart. Uitbreiden kan wel, gek genoeg. Over dit probleem heb ik nog niets kunnen vinden, het lijkt wel of ik de enige ben?
[ Voor 14% gewijzigd door its_Muppet op 15-12-2021 12:52 ]
"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq