Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-06 23:33
dbzfan schreef op zondag 7 november 2021 @ 17:34:
Via configuratiescherm > energieinstellingen kan ik alleen het "gebalanceerd" energieprofiel aanpassen, maar niet het profiel maximale prestaties of batterijbesparing.. Weet iemand hoe ik deze kan aanpassen?
Waarom kan je die niet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epicurist_dirk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-03 18:13
Nieuwe hare schijf is = aan nieuwe Windows 11 kopen!!!!

Windows 11 weigert een vervangende Samsung 980 PRO NVMe - Interne SSD M.2 PCIe - 1 TB te erkennen na installatie van Windows 11. Waardoor Windows na bios opstart niet meer opstart. De PC onbruikbaar geworden is.

Verduidelijking: ik heb al jaren ( sinds Windows 93) de gewoonte van bij een nieuwe PC/laptop steeds een kloon te nemen van de originele harde schijf. En die dan in mijn kas veilig te bewaren, zodat ik steeds de origineel Windows, drivers enz. zeker heb want vroeger was het soms moeilijk de drivers terug te vinden.
Dus terug een kloon genomen van mijn nieuwe laptop ThinkPad T14 aangedreven door Windows 10 en geschreven op Samsung 980 PRO NVMe. Deze SSD dan in de laptop geplaats en alles werkte voortreffelijk. Kreeg dan herhaaldelijk de melding dat ik met deze Laptop naar Windows 11 kon upgraden.
Wat ik dan ook deed. Alles leek goed te verlopen, voorbereiden, opstarten, instaleren…. Enz enz.

Als de PC dan eindelijk normaal moets opstarten om de laatste persoonlijk bijwerkingen af te handelen is het gedaan met de pret. Windows weigert op te starten.

Heb de originele SSD terug geplaats en daar loopt na installatie van Windows 11 alles wel goed.

Heb dan bij een computer zaak de Samsung 980 PRO NVMe laten testen omdat ik dacht dat die SSD stuk was. Niet dus!

Conclusie: Blijkbaar linkt Windows 11 via de Bios de gegevens van de originele SSD om Windows 11 te draaien te gebruiken.
Waardoor vervangen of upgraden van harde schijf niet meer toegestaan word door Windows 11 !!!!!

Nieuwe hare schijf is zo gelijk aan nieuwe Windows 11 kopen!!!! Denk Ik ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:24

dbzfan

Nee.

zetje01 schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:48:
[...]

Waarom kan je die niet aanpassen?
Staan daar niet tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-06 23:33
dbzfan schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:44:
[...]

Staan daar niet tussen...
Ah.
Dan moet je hem gewoon aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:14
Bliksem B schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:49:
Zijn er trouwens meer mensen die het nieuwe Start Menu wel mooi vinden, maar totaal niet overzichtelijk? Als poweruser vond ik de groeperingen sinds Windows 8 superfijn werken. Deze zijn nu dus weg. Windows 11 heeft nu een vergelijkbare launcher als op Android. Echter, Android heeft aanpasbare homescreens, waar in je widgets en groeperingen hebt. Daarom toch maar Start11 geïnstalleerd.
Zo ziet mijn start (Windows 10 stijl) menu er nu uit:
[Afbeelding]

Dan vind ik het toch wel redelijk goed werken. Start11 heeft nog wel wat ruwe kantjes, maar werkt best goed. Ook kan ik nu eindelijk mijn libraries toevoegen bij de locatiesnelkoppelingen. Uiteraard voor de liefhebbers is er ook een Windows 7 of 11 stijl. De Windows 11 stijl, vond ik minder prettig, omdat groeperingen enkel verticaal zijn, dus niet naast elkaar.

Wat alleen nog niet werkt is dat Start11 opent bij het klikken op het Windows-logo. Opgelost met laatste update.

Voor de rest is het allemaal wel even wennen. En is het jammer dat je (vooralsnog) de nieuwe contextmenu's niet kan aanpassen.
Tnx zo werkt weer fijn heb het start menu ook net zoals jou, zo werk ik al sinds windows 8 en vind dit ideaal.
Jammer dat het weer terug bij af is en 1 vast lego blok, waar gewoon niks aan te customizen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 21:51
epicurist_dirk schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:44:
Nieuwe hare schijf is = aan nieuwe Windows 11 kopen!!!!

Windows 11 weigert een vervangende Samsung 980 PRO NVMe - Interne SSD M.2 PCIe - 1 TB te erkennen na installatie van Windows 11. Waardoor Windows na bios opstart niet meer opstart. De PC onbruikbaar geworden is.

Verduidelijking: ik heb al jaren ( sinds Windows 93) de gewoonte van bij een nieuwe PC/laptop steeds een kloon te nemen van de originele harde schijf. En die dan in mijn kas veilig te bewaren, zodat ik steeds de origineel Windows, drivers enz. zeker heb want vroeger was het soms moeilijk de drivers terug te vinden.
Dus terug een kloon genomen van mijn nieuwe laptop ThinkPad T14 aangedreven door Windows 10 en geschreven op Samsung 980 PRO NVMe. Deze SSD dan in de laptop geplaats en alles werkte voortreffelijk. Kreeg dan herhaaldelijk de melding dat ik met deze Laptop naar Windows 11 kon upgraden.
Wat ik dan ook deed. Alles leek goed te verlopen, voorbereiden, opstarten, instaleren…. Enz enz.

Als de PC dan eindelijk normaal moets opstarten om de laatste persoonlijk bijwerkingen af te handelen is het gedaan met de pret. Windows weigert op te starten.

Heb de originele SSD terug geplaats en daar loopt na installatie van Windows 11 alles wel goed.

Heb dan bij een computer zaak de Samsung 980 PRO NVMe laten testen omdat ik dacht dat die SSD stuk was. Niet dus!

Conclusie: Blijkbaar linkt Windows 11 via de Bios de gegevens van de originele SSD om Windows 11 te draaien te gebruiken.
Waardoor vervangen of upgraden van harde schijf niet meer toegestaan word door Windows 11 !!!!!

Nieuwe hare schijf is zo gelijk aan nieuwe Windows 11 kopen!!!! Denk Ik ?????
of je belt microsoft support en leg uit dat je een nieuwe ssd heb geplaatst en niet een nieuwe computer....

Iseci

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-04 17:14
tntkiller schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:14:
[...]

of je belt microsoft support en leg uit dat je een nieuwe ssd heb geplaatst en niet een nieuwe computer....
Hier staat ook iets over windows opnieuw activeren na een hardwarewijziging.

Een OEM-licentie verschilt wat betreft functionaliteit en ‘volwaardigheid’ niet van een los gekochte licentie, maar is wel flink goedkoper. Dat is de reden dat OEM-licenties door verschillende winkels online worden aangeboden.

Koop je een dergelijke licentie, bijvoorbeeld als je een nieuwe computer bouwt, dan moet je rekening houden met het feit dat het om een OEM-licentie gaat. Dit betekent dat je voor ondersteuning niet terecht kunt bij Microsoft, maar bij de fabrikant van de computer (lees: de koper van de licentie). Je bent voor ondersteuning dus op jezelf aangewezen.

[ Voor 39% gewijzigd door Snake_Eye op 08-11-2021 17:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• epicurist_dirk
Hoy, Bedankt tntKiller & Snake_Eye voor jullie reactie.

Ok, zal opnieuw beginnen. Heb de “vervangende” Samsung 980 PRO SSD ondertussen al geformatteerd. Maar inderdaad zal terug een kloon nemen van de originele SSD. Er is ondertussen weer een Update geïnstalleerd op de originele SSD met daarop de werkende Windows 11.

Zal eerst contact op nemen met Microsoft.

Want het is mij wel bekend dat de bios van de ThinkPad zwaar beveiligt zou zijn.

Voor de installatie van Windows 11 is er wel een vol automatische Bios flash geweest dat zonder problemen verliep. Misschien moest die bios aangepast worden voor Windows11 ??

Misschien zit daar ook wel een extra moeilijkheid graat in. Moet eerst in deze Bios iets aangepast worden …..
Dus zal eerst contact op nemen met Microsoft zoals jullie voorstelden.

Laat later wel iets horen ….hoe alles evalueerde
Daag Dirk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Core2016
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik kom nu toch hier eens vragen of iemand weet hoe je zonder display drivers te disablen die counded corners weg haalt.

Ik gebruik men laptop regelmatig om gamestate GFX (video) over NDI weg te sturen.
Alleen nu moet ik alle windows vensters dus groter maken (men gfx app opent een window op een bepaalde resolutie maar door de corners mis ik die hoeken). Dit beeld word uiteindelijk mapped op ledpanelen, beamers, alles wat beeld geeft.
In obs kan je browser capturen maar niet alle video systemen in het wild kunnen daar nu mee overweg.
Dit is echt de main reden dat windows 11 niet bruikbaar is.

Daarnaast is het super vervelend dat zelfs het r-muis menu nu nog dieper nested is.

Waarom werken de volume, netwerk en datum tijd menus van de taakbalk niet meer?
Dat is nu grouped en je moet een option window in om het aan te passen.

Waarom zijn er nu shortcuts zichtbaar in die menus, maar het geen wat er toe doet nog dieper verstopt.

Ik ben weer terug naar 10 iig, want dit is 10 stappen achteruit op elk gebied.
Hoe mooi de nieuwe features ook zijn.

Zijn dit dingen die later opgelost worden dat iemand weet?
Anders is dit de eerste keer in 30 jaar PC gedoe, dat ik nee moet zeggen.
Dat je er niet meer aan mee kan doen omdat een bestaande workflow kapot word gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Core2016 op 09-11-2021 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

Net windows 11 op een niet ondersteunende intel systeem geïnstalleerd (6800k) en het vliegt!

Alleen werkt Windows Beveiliging niet. Ik kan de app de starten, maar blijft vooralsnog leeg.
Kan het kloppen dat Microsoft dit met een reden gedaan heeft of is er bij de installatie iets niet helemaal goed gegaan?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-06 10:46
Core2016 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:14:
Ik kom nu toch hier eens vragen of iemand weet hoe je zonder display drivers te disablen die counded corners weg haalt.

Ik gebruik men laptop regelmatig om gamestate GFX (video) over NDI weg te sturen.
Alleen nu moet ik alle windows vensters dus groter maken (men gfx app opent een window op een bepaalde resolutie maar door de corners mis ik die hoeken). Dit beeld word uiteindelijk mapped op ledpanelen, beamers, alles wat beeld geeft.
In obs kan je browser capturen maar niet alle video systemen in het wild kunnen daar nu mee overweg.
Dit is echt de main reden dat windows 11 niet bruikbaar is.

Daarnaast is het super vervelend dat zelfs het r-muis menu nu nog dieper nested is.

Waarom werken de volume, netwerk en datum tijd menus van de taakbalk niet meer?
Dat is nu grouped en je moet een option window in om het aan te passen.

Waarom zijn er nu shortcuts zichtbaar in die menus, maar het geen wat er toe doet nog dieper verstopt.

Ik ben weer terug naar 10 iig, want dit is 10 stappen achteruit op elk gebied.
Hoe mooi de nieuwe features ook zijn.

Zijn dit dingen die later opgelost worden dat iemand weet?
Anders is dit de eerste keer in 30 jaar PC gedoe, dat ik nee moet zeggen.
Dat je er niet meer aan mee kan doen omdat een bestaande workflow kapot word gemaakt.
Je maakt je workflow wel heel erg afhankelijk aan de GUI van het OS.. waarom?

Context-menu vind ik persoonlijk wel mooi en clean geworden.. dat die specifieke zaken iets verder weggestopt zijn, is juist de bedoeling. Het maakt de UI weer een beetje minder rommelig. Alle programma's willen hun aandeel in de contextmenu hebben. Dit ruimt lekker op zo.

Om het nu af te laten op een extra klik voor je volume en dergeljike, vind ik wat ver gezocht.. wat doe je over 4 jaar dan? Overstappen naar een compleet ander OS? Dat maakt je workflow ook behoorlijk kapot, zo niet nóg erger, als ik je relaas goed begrijp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 19:17
Raven__NL schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:39:
Hebben nog meer mensen last dat windows explorer hangt als je de PC wakker maakt uit zijn slaap? Taakbalk icons etc kan je dat ook niet openen en vaak blijft het 'start' menu zichtbaar in beeld hangen wat je niet weg krijgt.

Bij mij komt dit namelijk best vaak voor (niet altijd). Ik kan het probleem oplossen door windows explorer te herstarten maar begint me nu beetje op mijn zenuwen te werken ;)
Niemand anders hier last van?
Dan ga ik toch maar eens overwegen om te herinstalleren. Ik kan het namelijk niet pinpointen naar de oorzaak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:35
2021-11 Cumulative Update for Windows 11 for x64-based Systems (KB5007215)

Staat klaar in Windows Update.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Na het installeren van de KB5007215-update, wordt het buildnummer van Windows 11 gewijzigd in 22000.318.

Vorige week heeft Microsoft een nieuw bekend probleem toegevoegd voor apps die GDI+ gebruiken dat het tekenen of de juiste weergave van gebruikersinterface-elementen verhinderde.

Met deze update heeft Microsoft dit probleem verholpen en zouden GDI+-toepassingen weer moeten werken.

"Lost een probleem op waarbij bepaalde apps onverwachte resultaten konden krijgen bij het renderen van sommige gebruikersinterface-elementen of bij het tekenen in de app", legt Microsoft uit in het KB5007215-ondersteuningsbulletin

"U kunt dit probleem tegenkomen met apps die GDI+ gebruiken en een penobject met een breedte van nul (0) instellen op schermen met hoge dots per inch (DPI) of resolutie, of als de app schaling gebruikt."

Deze update bevat ook een fix, eerder uitgebracht in de OOB-update van vrijdag , die een verlopen certificaat vervangt waardoor ingebouwde functies niet werken .

De ingebouwde functies die werden beïnvloed, zijn onder meer:

Knipprogramma
Accounts-pagina en landingspagina in de Instellingen-app (alleen S-modus)
Startmenu (alleen S-modus)
Aanraaktoetsenbord
Spraakgestuurd typen
Emoji-paneel
Gebruikersinterface van de invoermethode-editor
en de dialoogvensters "Aan de slag" en "Tips".
Microsoft stelt ook dat ze wijzigingen hebben aangebracht in de onderhoudsstack om bugs of problemen op te lossen die voorkomen dat Windows-updates correct worden geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Core2016
DeCo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:35:
[...]

Je maakt je workflow wel heel erg afhankelijk aan de GUI van het OS.. waarom?

Context-menu vind ik persoonlijk wel mooi en clean geworden.. dat die specifieke zaken iets verder weggestopt zijn, is juist de bedoeling. Het maakt de UI weer een beetje minder rommelig. Alle programma's willen hun aandeel in de contextmenu hebben. Dit ruimt lekker op zo.

Om het nu af te laten op een extra klik voor je volume en dergeljike, vind ik wat ver gezocht.. wat doe je over 4 jaar dan? Overstappen naar een compleet ander OS? Dat maakt je workflow ook behoorlijk kapot, zo niet nóg erger, als ik je relaas goed begrijp..
Omdat ik een os al jaren gebruik en niet verwacht had dat rounded corners ineens doorgevoerd worden. Nooit gedacht dat ze de grouped icons zo kut maken:
Een menu rechtonderin met alle info, ipv een freaking window dat er voor moet komen.
Nooit verwacht dat je voortaan voor elke extentie een 'andere browser' map moet maken, nooit gedacht dat texten in menus iconen moeten worden. Dit is een verandering in aangeleerd gedrag. Akelig.

De run in terminal is dan wel weer cool vanuit een directory.

Gezien de zoek resultaten met deze problemen en de oplossingen die worden aangeboden, denk ik echt ik wil bijna dood. oprecht, ik ben 100% voor vernieuwing. Niet voor deze *** zooi.
Boos. Als ik het allemaal lief verwoord doet het de emotie die ik nu ervaar te kort.

Verander wat je wilt maar force niets.
TPM2 disabled in bios. F*** dit. Geen update maar iig nog een eigen keus.
Kijk over een jaar wel verder.
Ik voel windows 8.1 taferelen. Heeft ook een versie gekost.

[ Voor 19% gewijzigd door Core2016 op 10-11-2021 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Core2016
Haha. Ja ken het. Ook gelezen want google advertizement result.

Dit is de reden waarom stardock nog leeft. Voorheen met windows 8 ook al die dingen aangeschaft. En niets meer mee gedaan omdat het veel later anders werd opgelost. Dat is de reden waarom die tools nu ineens hot zijn. Dit is niet wat ik zoek. En elkander zou er geen geld aan uit mogen geven. Dank je igg voor de tip!

Dit is lastig. Ik moet wennen, haat verandering, maar deze veranderingen conftonteren me 1000den keren per dag met hoe het niet moet. Doet pijn.

Overleef het wel. Voorlopig dus 10.

Ik ben oprecht voorstander van WSL en alle kleine vernieuwingen, maar ze hebben men aangeleerd gedrag gesloopt in een update.

Aangeleerd gedrag door ms zelf. Ik koop, ik gebruik, ik ontwikkel ik word gesloopt omdat het 'anders' moet.
Dat is lijp opzichzelf.

[ Voor 9% gewijzigd door Core2016 op 10-11-2021 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:44

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://www.xbmcfreak.nl/

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 16:09

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Core2016 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:00:
[...]
ik word gesloopt omdat het 'anders' moet.
Als ik dit zo lees heb jij een zwaar leven.

Ik bekijk dit soort zaken anders; het interesseert mij totaal die hoe het start menu eruit zit en waar taakbalken staan.
Ik schrijf gewoon zelf diverse kleine applicaties in .NET met WPF die precies doen wat ik wil. En hoe ik het wil.
Dat zijn dan geen grote applicaties maar maken mij het leven makkelijk.
Dus mijn advies; schrijf je eigen apps ;)

weet het niet meer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:48
Vishari Beduk schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:06:
[...]

Als ik dit zo lees heb jij een zwaar leven.

Ik bekijk dit soort zaken anders; het interesseert mij totaal die hoe het start menu eruit zit en waar taakbalken staan.
Ik schrijf gewoon zelf diverse kleine applicaties in .NET met WPF die precies doen wat ik wil. En hoe ik het wil.
Dat zijn dan geen grote applicaties maar maken mij het leven makkelijk.
Dus mijn advies; schrijf je eigen apps ;)
Dat is voor 99,99% van de Windows gebruikers natuurlijk geen realistische oplossing :).

@Core2016 zet het wel heel zwaar aan, maar het punt is er.

Een Windows-pc is voor mij een gebruiksvoorwerp. Een productiviteitstool. Zit niet in de automatisering, maar in de handel. De IT is ondersteunend, de primaire focus ligt er niet op.

Hoewel de verhoudingen op dit forum anders zullen liggen vermoed ik dat het overgrote deel van 'werkend' Nederland er zo in staat.

En dan zijn sommige 'vernieuwingen' niet altijd een verbetering. Stoor me persoonlijk aan de nieuwe taakbalk, en dan met name het feit dat meerdere processen van dezelfde toepassing (meerdere Excel werkbladen) nu allemaal onder 1 icoon gegroepeerd zijn. Dat is (in mijn geval) gewoon een overduidelijke achteruitgang van de productiviteit. Design wint het hier van productiviteit. En dat is jammer.

Natuurlijk zijn er tools om dit ongedaan te maken (en die gebruik ik ook), maar het blijft (imho) een zwaktebod dat de productiviteit van een OS bewust wordt verslechterd ten faveure van design.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-06 20:02
https://nl.hardware.info/...-ryzen-nog-steeds-niet-op

Spijtig dat dit nog steeds niet opgelost is. Vreemd ook dat Windows geen rekening heeft gehouden met AMD in deze.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bliksem B schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:16:
https://nl.hardware.info/...-ryzen-nog-steeds-niet-op

Spijtig dat dit nog steeds niet opgelost is. Vreemd ook dat Windows geen rekening heeft gehouden met AMD in deze.
Inderdaad, heb ik zelf ook ervaren en hierboven ergens gepost.

Jammer dat dit niet bredere aandacht krijgt zodat de druk er op blijft. Hopelijk is AMD zo verstandig om hier achter de schermen wel met man en macht aan te werken.

Geeft echt een slecht beeld dit.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
Help!!!! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:24:
[...]

Inderdaad, heb ik zelf ook ervaren en hierboven ergens gepost.
Wat ervaarde jij? Uiteraard is ietwat lagere performance niet wenselijk bij bepaalde scenario's. Alleen ik verdachte AMD voor het veroorzaken van framedrops in games. Nu blijkt dat niet AMD maar de polling rate van mijn (Logitech G500) muis de oorzaak is. Blijkbaar is 1000mz te hoog gegrepen voor Windows 11 en veroorzaakt dit problemen in games. Het verlagen naar 500mz lijkt vooralsnog het probleem te verhelpen. Nadeel van early adaptor zijn blijkbaar?

Zie ook:
https://www.reddit.com/r/...g_rate_causes_stuttering/
https://appuals.com/mouse-lagging-windows-11/

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bliksem B schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:48:
[...]

Wat ervaarde jij? Uiteraard is ietwat lagere performance niet wenselijk bij bepaalde scenario's. Alleen ik verdachte AMD voor het veroorzaken van framedrops in games. Nu blijkt dat niet AMD maar de polling rate van mijn (Logitech G500) muis de oorzaak is. Blijkbaar is 1000mz te hoog gegrepen voor Windows 11 en veroorzaakt dit problemen in games. Het verlagen naar 500mz lijkt vooralsnog het probleem te verhelpen. Nadeel van early adaptor zijn blijkbaar?

Zie ook:
Zie hier. Help!!!! in "[Windows 11] Ervaringen & Discussie"

Naast metingen die het uitwijzen heb ik dus last van een irritant issue in de game BF V. Nu kan ik natuurlijk niet 100% bewijzen dat correlatie ook causatie is maar het is wel erg toevallig :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Snake_Eye
Bliksem B schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:48:
[...]

Zie ook:
Vreemd ik heb er geen last van, heb een Logitech G502 Hero, staat op DPI 3200.
heb zelf ook amd

• Bliksem B
Snake_Eye schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:14:
[...]

Vreemd ik heb er geen last van, heb een Logitech G502 Hero, staat op DPI 3200.
heb zelf ook amd
En de polling rate? DPI staat los van het Windows 11 probleem.
Schijnt te maken te hebben dat Windows 1000x per seconde de muis moet uitlezen. Dat is blijkbaar te veel nog.

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 19:17
Raven__NL schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:39:
Hebben nog meer mensen last dat windows explorer hangt als je de PC wakker maakt uit zijn slaap? Taakbalk icons etc kan je dat ook niet openen en vaak blijft het 'start' menu zichtbaar in beeld hangen wat je niet weg krijgt.

Bij mij komt dit namelijk best vaak voor (niet altijd). Ik kan het probleem oplossen door windows explorer te herstarten maar begint me nu beetje op mijn zenuwen te werken ;)
Om hier nog maar op terug te komen.
Ik denk dat ik het heb gevonden. Lijkt erop dat het hiermee te maken had https://www.neowin.net/ne...1-start-menu-and-taskbar/

Nadat ik deze stappen heb gedaan gaat het al 2 dagen prima. Normaal heb ik het x aantal keer per dag.

Wel raar overigens want bij mij gebeurde het alleen bij het wakker worden van sleep. En ik gebruikte geen beta of een upgrade van een beta. Gewoon day 1 release clean install.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:07

Zorian

What the fox?

cazzie schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:47:
2021-11 Cumulative Update for Windows 11 for x64-based Systems (KB5007215)

Staat klaar in Windows Update.
Lost deze de extreem hoge DPC latency issues op?

• Snake_Eye
Bliksem B schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:12:
[...]

En de polling rate? DPI staat los van het Windows 11 probleem.
Schijnt te maken te hebben dat Windows 1000x per seconde de muis moet uitlezen. Dat is blijkbaar te veel nog.
Hier staat de polling rate op 1000. Ik merk geen problemen met gamen. Met test hier wordt 1000 behaald.

[ Voor 31% gewijzigd door Snake_Eye op 12-11-2021 12:18 ]

• Snake_Eye
Hebben jullie ook regelmatig dat er zomaar iets met knippen/kopiëren, en plakken, wel eens in de prullenbak beëindigde?

[ Voor 13% gewijzigd door Snake_Eye op 11-11-2021 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Zorian schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:23:
[...]

Lost deze de extreem hoge DPC latency issues op?
Met Cumulative Update for Windows 11 for x64-based Systems (KB5007215) mijn systeem getest met LatencyMon 7. En geen problemen gevonden.

[ Voor 12% gewijzigd door Snake_Eye op 12-11-2021 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie56
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-11-2021
Na PC Health check gaf de app aan dat ik Secure Boot en TPM 2.0 actief moest maken. Gedaan. Vervolgens in BIOS bij processor (AMD Ryzen 5 3600) A...(onderste regel) aangezet. Uiteindelijk na opnieuw opstarten ging Windows opnieuw alle apparaten instellen. Blijkt achteraf dat er een oude backup oid is teruggezet, want ik zit naar een beureaublad te kijken van 1,5 jaar geleden. Bovendien is er iets met mijn oude werkaccount gemixt( ik ben ondertussen daar meer dan een jaar weg). Wat kan ik doen om mij account terug te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik merk dat mijn utorrent niet meer download als hij op vergrendelscherm springt en dat mijn wifi uitvalt. hoe voorkom ik dit? lijkt wel of alle werking stopt in de achtergrond. op windows 10 had ik dit niet.

ik heb alle energiebespaar dingen al aangepast + slaapstand uitgezet.

[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 12-11-2021 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:10
Ik heb last van een aantal 'standaard-apps' die niet willen openen, zoals: kaarten, 3D Paint en voicerecorder. Iemand enig idee hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:51
Yonix schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:17:
Ik heb last van een aantal 'standaard-apps' die niet willen openen, zoals: kaarten, 3D Paint en voicerecorder. Iemand enig idee hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?
Bij mij bleek dat kaarten wel in het start menu staat maar helemaal niet geïnstalleerd is. Installeren via de Store lost het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:19
Gandalf schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:36:
[...]

Bij mij bleek dat kaarten wel in het start menu staat maar helemaal niet geïnstalleerd is. Installeren via de Store lost het probleem op.
Was het ook niet zo dat men al die losse apps uiteindelijk via de store moet installeren? Om de installatie van Windows zo "light" mogelijk te houden, want ik had dit volgens mij een ergens gelezen indien je een clean install zou doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:10
Gandalf schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:36:
[...]

Dit was 'm dus. Jeetje, wat ontzettend suf dat je dan niet door wordt verwezen naar de Store. :S

Dan nog iets anders:
Het is mij opgevallen dat Spotify fullscreen niet netjes aansluit op de taakbalk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pw7wYlHqsR1K1cQhCeuzZuCJ0s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7OWpzSvsI7CFOK0Xo5HQipTm.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epicurist_dirk
tntkiller schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:14:
[...]

Hoy ben terug,
Dat een andere SSD harde schijf niet aanvaard word door Windows 11 zoals ik dacht klopt waarschijnlijk niet.
Het probleem zit hem meer dan waarschijnlijk in de zware beveiliging van en door de Bios van de ThinkPad T14 laptop.

Mijn werk wijze was steeds een kloon nemen van de originele harde schijf en dan werken met de kloon. Terwijl de originele veilig in de kas bleef liggen voor het geval als….

Kloon lukte wel onder Windows 10, echter na upgrade naar Windows 11 startte de PC niet op. (schreef ik hier)

Volgens Microsoft zou dat geen probleem mogen zijn omdat via het indienen van de persoonlijke account gekend door Windows 10 en zo geregistreerd bij Microsoft de erkenning wel automatisch gebeurd en zo zou Windows 11 wel degelijk erkend word en zou werken. Niet dus, Windows 11 startte niet op met gekloonde SSD.....

Heb dan de SSD geformatteerd en een blanke installatie geprobeerd met Windosw11 iso van op USD.

Toen bleek dat Windows 11 totaal géén SSD harde schijf detecteerde waar de Windows 11 opgeschreven moest worden.

Blijkbaar is er een startop / erkenning punt nodig om het instaleren verder te kunnen zetten. Oeps.

Dan ben ik in de bios gaan controleren en de Bios zag ook géén SSD harde schijf. Of wou deze bios ze niet zien….( ook geformatteerd in exfat, fat 32 en NTFS, nutteloos)

Dus werk nu met de originele SSD en zal de ‘vervang SSD’ moeten gebruiken als externe harde schijf. OF voor een andere PC dan ThinkPad. Spijtig.

Als externe harde schijf en met een geïnstalleerde Windows 11 op de originele SSD word deze wel als externe hard schijf erkend . Die nu de format heeft van NTFS.

Zal nog even proberen uitleg te krijgen bij ThinkPad / Lenovo hulp desk. Maar denk dat het noppes zal worden.

Daaaag Dirk, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:19
Zijn er hier mensen die Windows 11 Back-Up werkend hebben? Alle opties staan aan, maar zodra ik elders inlog met mijn Microsoft account neemt hij 0% van de instellingen over. Je kan ook nergens zien of hij wel iets synchroniseert.

Edit: ik doel op About Windows backup and sync settings

[ Voor 29% gewijzigd door king006 op 14-11-2021 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:44
Dag tweakers,

Ik bezit een ryzen 5 1600.
Deze CPU is officieel niet ondersteund.
Ik kan via de registry hack Windows 11 installeren.
Echter Microsoft geeft aan dat er dan geen updates meer worden gegeven.

Wat is de huidige ervaring tot nu toe? Is het zeker dat je geen updates meer ontvangt?
Óf kan ik zonder problemen updaten naar Windows 11 en in de toekomst zeker zijn van updates?

Boomster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:02
Boomster schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:28:
Dag tweakers,

Ik bezit een ryzen 5 1600.
Deze CPU is officieel niet ondersteund.
Ik kan via de registry hack Windows 11 installeren.

Wat is de huidige ervaring tot nu toe? Is het zeker dat je geen updates meer ontvangt?
Óf kan ik zonder problemen updaten naar Windows 11 en in de toekomst zeker zijn van updates?

Boomster
Lees ff het topic :P staan ondertussen 10tallen posts met mensen die een unsupported cpu hebben en ook updates ontvangen.

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:32
Boomster schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:28:
Ik heb geen TPM, mijn processor wordt 'niet ondersteund' en ik krijg al vanaf het begin alle updates (oa security-updates)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 13:24
Hoe stel je chrome in als default web browser? In windows 10 kan je zo aangeven chrome is de standaard browser. Maar in Windows 11 kan ik alleen de optie vinden om per extensie het aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
G.Scholtens schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:58:
Hoe stel je chrome in als default web browser? In windows 10 kan je zo aangeven chrome is de standaard browser. Maar in Windows 11 kan ik alleen de optie vinden om per extensie het aan te passen
Zoeken kan je helpen: https://www.startpage.com...earch&language=nederlands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:54
G.Scholtens schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:58:
https://www.tomshardware....efault-browser-windows-11

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 19:09
Draai nu al een maandje Win11 op een Surface Pro 6. Sinds dit weekend heb ik echter een gek euvel: de type-cover is alleen nog actief in 'elevated mode'. Ik typ altijd in flat-mode, uitgeklapt.
Als ik hem nu uitklap, werkt mousepad en toetsenbord niet meer. Klap ik hem weer elevated op, is hij weer actief.

Heb hem al een BIOS-boot gegeven, contacten schoongemaakt, driver uninstalled, rebooted en opnieuw geconnect, maar niks heeft geholpen.

Win11 heeft geen tablet-mode meer, dus ik ben écht zoekend hoe ik dit kan oplossen. Iemand anders dé tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 19:09
dnhelle schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:30:
Draai nu al een maandje Win11 op een Surface Pro 6. Sinds dit weekend heb ik echter een gek euvel: de type-cover is alleen nog actief in 'elevated mode'. Ik typ altijd in flat-mode, uitgeklapt.
Als ik hem nu uitklap, werkt mousepad en toetsenbord niet meer. Klap ik hem weer elevated op, is hij weer actief.

Heb hem al een BIOS-boot gegeven, contacten schoongemaakt, driver uninstalled, rebooted en opnieuw geconnect, maar niks heeft geholpen.

Win11 heeft geen tablet-mode meer, dus ik ben écht zoekend hoe ik dit kan oplossen. Iemand anders dé tip?
Update: intussen in logboek bekeken wat er gebeurt bij neerklappen van de TypeCover. Deze geeft Bron SurfaceCFUOverHid een error die ik niet kan plaatsen:
De aanroeper is verzendt een intertask SendMessage-aanroep en kan niet uitbellen via PostMessage.

Onder Bluetooth&Apparaten staat de type-cover beschikbaar als hij 'omhoog' staat, klap ik hem neer, zie ik eventjes 'Stuurprogrammafout' en dan verdwijnt het apparaat. Klap ik hem weer op, werkt ie weer. 8)7

Laatste KB-update deleted, hard-reset gegeven, nada. Iemand een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:48
dnhelle schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:30:

Hey, dat komt me bekend voor.

Hier ook een Surface Pro en die heeft sinds 2 weken ook issues met het herkennen van het toetsenbord/mousepad. Had het nog niet gerelateerd aan W11, maar ben tegen die tijd ook overgegaan. Zal dus wel hetzelfde zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

passer schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:02:
[...]

Ik heb geen TPM, mijn processor wordt 'niet ondersteund' en ik krijg al vanaf het begin alle updates (oa security-updates)
Werkt bij jou Windows beveiliging naar behoren? Als ik op een niet ondersteunt systeem windows11 installeer, krijg ik netjes updates binnen, echter werkt bij mij Windows beveiliging niet, althans ik kan de app starten, alleen geen inhoudt.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craain
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-05 20:14
Worden alle programma's die nu op windows 10 staan ook automatisch meegenomen naar windows 11?

Onder andere office 2019, foto bewerking van adobe, Wacom, etc.

[ Voor 25% gewijzigd door Craain op 16-11-2021 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake_Eye
Craain schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:48:
Worden alle programma's die nu op windows 10 staan ook automatisch meegenomen naar windows 11?

Jep. :) upgrade wordt als een soort update geïnstalleerd, met behoud van alle programma's.

[ Voor 12% gewijzigd door Snake_Eye op 16-11-2021 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• passer
Audione0 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:43:
[...]Werkt bij jou Windows beveiliging naar behoren? Als ik op een niet ondersteunt systeem windows11 installeer, krijg ik netjes updates binnen, echter werkt bij mij Windows beveiliging niet, althans ik kan de app starten, alleen geen inhoud.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-tGiUAy1hmhlU6R_juPj2P5E8-s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mKPK37JP8W5wuETMmI18p1qO.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 10:30
Craain schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:48:

Als je de update uitvoert: Ja. Applicaties moeten uiteraard wel compatibel zijn met windows 11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
kuwerti schreef op woensdag 17 november 2021 @ 06:52:
[...]

Als je de update uitvoert: Ja. Applicaties moeten uiteraard wel compatibel zijn met windows 11
In het slechtste geval kan je nog altijd de compatibiliteitsmodus op een oudere Windows versie zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Craain
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-05 20:14
Heb geupdated. Alles is meegenomen!!! top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake_Eye
Craain schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:44:
Fijn, veel plezier met windows 11 :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:05
Craain schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:44:
Dat vond ik juist het meest leuke van de update; ik kon alleen zien in eerste oogopslag dat ik Win11 had omdat de taakbalk er anders uitzag. Maar voor de rest was alles precies hetzelfde. Ik kreeg wel een melding dat 8Gadgetpack niet compatibel was maar die herstelde zichzelf toen ik weer een gadget opende en dat werkt nu ook weer gewoon.

[ Voor 0% gewijzigd door Ferret op 17-11-2021 17:02 . Reden: typo... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Farabi op 17-11-2021 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Laatst online: 09:33
Via Ways to install Windows 11 heb ik de mogelijkheid om een 2tal registry entries toe te voegen zodat mijn pc windows 11 toch installeert op mijn 2400g. Echter staat er niet duidelijk waar en hoe ik dit toe voeg? Moet ik gewoon een .reg bestandje in sources\ zetten? Of moet ik in de autorun hier eerst naar verwijzen? Of denk ik veel te moeilijk?

Of kan ik dit gewoon niet in de bootmedia zetten en moet ik via windows 10 upgraden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 16:03

cooper_s1

MINI's rule

Paultje3181 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 23:13:
Via Ways to install Windows 11 heb ik de mogelijkheid om een 2tal registry entries toe te voegen zodat mijn pc windows 11 toch installeert op mijn 2400g. Echter staat er niet duidelijk waar en hoe ik dit toe voeg? Moet ik gewoon een .reg bestandje in sources\ zetten? Of moet ik in de autorun hier eerst naar verwijzen? Of denk ik veel te moeilijk?

Of kan ik dit gewoon niet in de bootmedia zetten en moet ik via windows 10 upgraden?
Hier staat een en ander:

reviews: Upgraden naar Windows 11? - Alles over installeren en compatibiliteit

Stappenplan omzeilen systeemeisen Windows 11 bij een upgrade

Open de registereditor door regedit te typen in het startmenu.
Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\MoSetup.
Maak een DWORD-value aan met de naam AllowUpgradesWithUnsupportedTPMOrCPU. Zet de waarde op 1.
Maak een USB-stick met Windows 11 via de Media Creation Tool van Microsoft.
Voer de setup-executable uit vanaf de USB-stick. Je krijgt tijdens de setup een melding dat je Windows 11 installeert op niet-ondersteunde hardware, maar kunt vervolgens wel doorgaan.

Stappenplan omzeilen systeemeisen Windows 11 bij een schone installatie

Boot vanaf deze USB-stick.
Na enkele stappen krijg je in de set-up de melding dat je pc niet aan de systeemeisen voldoet. Druk nu op Shift+F10 om een commandprompt te openen en open de registereditor door regedit te typen, gevolgd door een enter.
Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup.
Klik met rechts op Setup en kies voor New -> Key. Noem deze sleutel LabConfig.
Open de zojuist aangemaakte sleutel en maak binnen LabConfig twee DWORD-values aan. Noem ze BypassTPMCheck en BypassSecureBootCheck. Pas de waarde van beide values aan van 0 naar 1.
Sluit regedit en de commandprompt. Ga een stap terug in de set-up en vervolgens weer een stap vooruit. De set-up gaat nu door alsof je pc aan de systeemeisen voldoet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

cooper_s1 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 06:14:
[...]

Hier staat een en ander:

reviews: Upgraden naar Windows 11? - Alles over installeren en compatibiliteit

Stappenplan omzeilen systeemeisen Windows 11 bij een upgrade

Open de registereditor door regedit te typen in het startmenu.
Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\MoSetup.
Maak een DWORD-value aan met de naam AllowUpgradesWithUnsupportedTPMOrCPU. Zet de waarde op 1.
Voer de setup-executable uit vanaf de USB-stick. Je krijgt tijdens de setup een melding dat je Windows 11 installeert op niet-ondersteunde hardware, maar kunt vervolgens wel doorgaan.

Na enkele stappen krijg je in de set-up de melding dat je pc niet aan de systeemeisen voldoet. Druk nu op Shift+F10 om een commandprompt te openen en open de registereditor door regedit te typen, gevolgd door een enter.
Open de zojuist aangemaakte sleutel en maak binnen LabConfig twee DWORD-values aan. Noem ze BypassTPMCheck en BypassSecureBootCheck. Pas de waarde van beide values aan van 0 naar 1.
Sluit regedit en de commandprompt. Ga een stap terug in de set-up en vervolgens weer een stap vooruit. De set-up gaat nu door alsof je pc aan de systeemeisen voldoet.
Of om het je gemakkelijker te maken gebruik Rufus https://makmodo.com/how-to-bypass-windows-11-requirements/

Heb ik ook gedaan, kind kan de was doen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb denk ik een heel vervelende bug te pakken. Als ik op het icoon click van een applicatie, switch ie soms in een keer, en soms pas na een paar keer klikken na de bijbehorende applicatie. Het is niet altijd hetzelfde aantal keer dat ik moet klikken. En je ziet door de animatie van het icoon op van de applicatie op de taskbar de "bevestiging" van de click.

Iemand anders hetzelfde euvel. Ik heb dit pas sinds vandaag.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Chrome heeft in versie 96 nu een experimental flag zitten om de styling aan te passen naar de Windows 11 stijl met de afgeronde hoeken. Deze kan je aanzetten door naar chrome://flags te gaan en dan de flag "Windows 11 Style Menus" op enabled zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

https://www.reddit.com/r/...er_team_and_were_back_to/

Interessant draadje omdat hierin namelijk ook Microsoft medewerkers op gebruikers reageren. Een van de dingen is duidelijk: ze nemen de UI performance heel serieus en komen in 2022 met een update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:22

DDX

cooper_s1 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 06:14:

Dat is helemaal niet nodig, bij een schone installatie is de check er niet, tpm 1.2 of oudere cpu en je kan gewoon installeren.
0 meldingen dat dit een systeem is die niet helemaal supported is.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 09:55
Is het mogelijk Bitlocker te gebruiken in de normale Windows 11?

Momenteel draai ik Windows 11 en wil graag op één schrijf Bitlocker gebruiken. Wat ik heb gedaan is de check of TPM aan staat, dit is het geval: "TPM klaar voor gebruik".

Als ik Bitlocker wil inschakelen (instructie: https://allthings.how/how...-bitlocker-on-windows-11/) via het Congifuratiescherm krijg ik de melding, 'het openen van het onderdeel Bitlocker van het Congifuratiescherm is mislukt. Foutcode 0x80004005'

Via een ander scherm wordt ik verwezen naar de PRO Versie.

Iemand een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 12:56

MeNTaL_TO

The future is not set

MaStar schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:28:
Is het mogelijk Bitlocker te gebruiken in de normale Windows 11?

Momenteel draai ik Windows 11 en wil graag op één schrijf Bitlocker gebruiken. Wat ik heb gedaan is de check of TPM aan staat, dit is het geval: "TPM klaar voor gebruik".

Als ik Bitlocker wil inschakelen (instructie: https://allthings.how/how...-bitlocker-on-windows-11/) via het Congifuratiescherm krijg ik de melding, 'het openen van het onderdeel Bitlocker van het Congifuratiescherm is mislukt. Foutcode 0x80004005'

Via een ander scherm wordt ik verwezen naar de PRO Versie.

Iemand een tip?
Dat gaat helaas niet (iig niet legaal) zonder een Windows Pro licentie.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
OMX2000 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:52:
Ik heb denk ik een heel vervelende bug te pakken. Als ik op het icoon click van een applicatie, switch ie soms in een keer, en soms pas na een paar keer klikken na de bijbehorende applicatie. Het is niet altijd hetzelfde aantal keer dat ik moet klikken. En je ziet door de animatie van het icoon op van de applicatie op de taskbar de "bevestiging" van de click.

Iemand anders hetzelfde euvel. Ik heb dit pas sinds vandaag.
Ik heb dit ook! Lees er nergens wat over.
Heb er al enkele weken last van op mijn werk pc. Als ik reboot is het weer even goed, maar na een tijdje komt die irritante bug weer terug.

Even snel switchen naar Chrome / visual studio / sql manager is er niet echt bij..moet soms wel 5x klikken op het preview window van de de betreffende applicatie... Kom er maar niet achter wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 09:55
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:54:
[...]

Dat gaat helaas niet (iig niet legaal) zonder een Windows Pro licentie.
Ah, dus dan Truecrypt een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11
Hier in huis is alles Apple maar zakelijk werk ik vanwege conservatief beleid in Windows en ik wil toch even gezegd hebben dat Windows 11 me uitstekend bevalt.

Pak aan dat compliment, Microsoft.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaatpraat
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-04 12:55

Blaatpraat

Geen moderator

Het kan zijn dat het al in het topic staat, maar met de search niet gevonden (en iets teveel reacties om alles manueel te bekijken), dus ik vraag het maar even:

Ik draai Windows 11 sinds het officieel uitgekomen is op mijn hoofdcomputer (en sinds de beta's op mijn bijcomputer).
Aangezien ik geen echte problemen had op mijn tweede computer, heb ik meteen de upgrade uitgevoerd vanaf deze er was.

Ik heb op deze echter wel 1 irritant probleem:
Windows Explorer loopt heel regelmatig vast.
Process killen en herstarten helpt niet, tot nu toe helpt enkel een reboot.

Zijn er nog mensen die dit hebben, of een oplossing weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

TripleQ schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:00:
[...]

Ik heb dit ook! Lees er nergens wat over.
Heb er al enkele weken last van op mijn werk pc. Als ik reboot is het weer even goed, maar na een tijdje komt die irritante bug weer terug.

Even snel switchen naar Chrome / visual studio / sql manager is er niet echt bij..moet soms wel 5x klikken op het preview window van de de betreffende applicatie... Kom er maar niet achter wat het is...
Ik denk dat het kan te maken hebben met Visual Studio 2022. Ik merkte als ik daarmee werkte dat het optrad, 2022 afgesloten en met 2019 verder en toen was het weg. Maar of dat het echt is weet ik niet zeker. Was niet bepaald een heel wetenschappelijke exercitie. ;)

Maar het is wel heeel erg irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
OMX2000 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:55:
[...]

Ik denk dat het kan te maken hebben met Visual Studio 2022. Ik merkte als ik daarmee werkte dat het optrad, 2022 afgesloten en met 2019 verder en toen was het weg. Maar of dat het echt is weet ik niet zeker. Was niet bepaald een heel wetenschappelijke exercitie. ;)

Hmm, hier ook met visual 2022 aan het werk. Zal volgende week eens in de gaten houden of ik verschil merk met 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door TripleQ op 20-11-2021 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 12:56

MeNTaL_TO

The future is not set

MaStar schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:01:
[...]

Ah, dus dan Truecrypt een oplossing?
Ja, sort of, encrypted container is wel iets anders dan een encrypted file op je hdd.

Ik heb ook een weird issue, als ik van virtuele desktop wijzig, dan denkt windows dat mijn Alt blijft hangen en kan dat alleen fixen door mijn keyboard eruit te trekken en weer aan te sluiten. Heeft iemand anders dit ook anders is mijn toetsenbord aan het overlijden (en is het gewoon toeval).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:14

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hier ook de update geinstalleerd op mijn Lenovo Yoga laptopje.
Ging als een speer. Eerst even een half uurtje het downloaden installeren vanuit de WIndows update, daarna een reboot, en 7,5 minuut later kon ik verder gaan in Windows 11 _O_

Opval puntje:

Bij het voor de eerste keer in Windows 11 bij het inloggen van mijn profiel duurde het iets van 2 minuten voordat hij verder ging, maar wieltje bleef draaien. Het was eenmalig proces. Normaal zag je bij vorige updates vaak altijd een scherm met: "Uw profiel wordt gereed gemaakt.....u kunt zo beginnen...etc.." of iets in die trant.
Dat had er wel bij gemogen op een mooie manier. :)

Voor de rest ziet het er lekker gelikt uit :)
Heerlijk die rounded-corner look, en de nieuwe knoppen in het contextmenu voor de basisfuncties kopiëren, plakken, knippen.

[ Voor 17% gewijzigd door AW_Bos op 21-11-2021 00:56 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:19
king006 schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:50:
Zijn er hier mensen die Windows 11 Back-Up werkend hebben? Alle opties staan aan, maar zodra ik elders inlog met mijn Microsoft account neemt hij 0% van de instellingen over. Je kan ook nergens zien of hij wel iets synchroniseert.

Edit: ik doel op About Windows backup and sync settings
Niemand die dit gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 13:14

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wat mij ook opvalt, als ik mijn laptop omklap naar tablet-modus, dan zorgt de focus op een textinvoerveld er niet meer voor dat ik automatisch het schermtoetsenbord krijg. Deze moet ik vanuit de taakbalk handmatig aanzetten. Ik weet dat Windows 11 geen aparte tablet-interface met de tegeltjes meer heeft, maar wat ik wil moet toch normaal gedrag zijn?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-06 18:45
AW_Bos schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:49:
Wat mij ook opvalt, als ik mijn laptop omklap naar tablet-modus, dan zorgt de focus op een textinvoerveld er niet meer voor dat ik automatisch het schermtoetsenbord krijg. Deze moet ik vanuit de taakbalk handmatig aanzetten. Ik weet dat Windows 11 geen aparte tablet-interface met de tegeltjes meer heeft, maar wat ik wil moet toch normaal gedrag zijn?
https://www.thewindowsclu...not-working-in-windows-10
Stap 2 was voor mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:27
Sinds vanmiddag ben ik ook lid van de Windows 11 club :). De update ging wel eerst een paar keer mis met een onverklaarbare foutcode. Na het updaten versie 10 naar de laatste 21H2 update kon het ineens wel. Er is hier en daar toch wel een hoop veranderd maar de wijziging staan me verder niet tegen. Ik heb wel de taakbalk weer naar links uitgelijnd :P.

Wat trouwens wel heel handig is, is dat je nu vanaf de verkenner door je WSL instance kan bladeren. Daar ben ik erg blij mee.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Geen idee of anderen dit ook ervaren, maar ik heb nu op meerdere machines dat het switchen tussen applicaties niet lekker werkt op Windows 11.

Ik ben van Windows 10 gewend dat ik met de muis over een icoontje in de taakbalk beweeg, en dan previews krijg van de instanties van applicaties. Dat krijg ik nu ook, maar als ik er dan eentje aanklik, gebeurt het regelmatig dat het venster niet meteen geopend wordt. Pas als ik het dan voor de tweede keer probeer, dan krijg ik eindelijk het venster voor mijn neus.

Weet niet of ik het duidelijk heb omschreven zo :) Maar ik vind het behoorlijk irritant.

Probeer sinds kort op Windows 11 te ontwikkelen en heb dan behoorlijk wat applicaties open. Bijvoorbeeld 5 instanties van Visual Studio en moet continu switchen ertussen. Met ALT-TAB wordt het een te grote rommel. Met META-TAB krijg ik een lijst met vensters die elke keer anders gesorteerd lijkt te zijn.

Ik weet dat je meerdere desktops kunt gebruiken, maar dat vind ik ook niet altijd handig. Dan moet ik vrij bewust gaan inrichten wat ik op welke desktop doe... ik doe echter veel ad hoc werk in verschillende projecten.

Heb de meerdere desktops uiteraard ook al geprobeerd, maar vaak raak ik dan zelf kwijt wat ik op welke desktop heb gezet :F

Dus voor mij is het wel handig als ik gewoon op het Visual Studio icoontje kan klikken en dan de lijst met instanties daarvan krijg. Net zoals de verschillende instanties van Chrome, etc.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-06 19:36
Ik heb met de black friday een leuke nvme ssd weten te scoren. Op dit moment draai ik windows 10. Ik wil na het plaatsen van de nieuwe ssd ook windows opnieuw installeren en twijfel of w11 inmiddels stabiel (performance wise) werkt met een amd chip.
Ik heb wel mee gekregen dat er inmiddels een chipset update vanuit windows en amd is gekomen maar zijn hierbij ook de problemen opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
Tweakwondo schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:06:
Ik heb met de black friday een leuke nvme ssd weten te scoren. Op dit moment draai ik windows 10. Ik wil na het plaatsen van de nieuwe ssd ook windows opnieuw installeren en twijfel of w11 inmiddels stabiel (performance wise) werkt met een amd chip.
Ik heb wel mee gekregen dat er inmiddels een chipset update vanuit windows en amd is gekomen maar zijn hierbij ook de problemen opgelost?
Ik heb 2 weken een OS clean sweep gedaan nadat ik met linux heb lopen te spelen,
eerst Win10 fresh op het systeem, daarna de laatste chipset en gpu drivers geinstalleerd,
daarna de Win11 upgrade er over heen gezet en alles werkt nu naar volle tevredenheid.

Heb hier totaal geen issues qua performances met x570 mobo / ryzen 3700x / rtx 2070.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Tweakwondo schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:06:
Geen problemen meer met de Asus x570 mobo / Ryzen 3700x / Red Devil Radeon RX 5700 XT
Eerst over de windows 10 pro een upgrade gezet naar windows 11. Het liep niet helemaal lekker in windows 11. Vanuit Windows 11 opnieuw schoon geïnstalleerd, zonder behoud van alles wat geïnstalleerd stond. Nieuwe patches kwamen, en heb biosupdate uitgevoerd, nieuwste chipsetdrivers, en nieuwste GPU drivers.
Ik denk dat je het gerust kan proberen.

[ Voor 22% gewijzigd door Snake_Eye op 23-11-2021 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 12:28
Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is om deze vraag te stellen, zo niet excuses.

Ik wil voor een nieuwe pc een verse installatie van Windows 11 uitvoeren. Nu hik ik een klein beetje tegen de vraagprijs van 110 euro aan. Ik kom diverse sites (geen Nederlandse) tegen die Windows 11 retail keys (global / all languages) aanbieden voor een aanzienlijk lagere prijs. Zijn dit soort sites te vertrouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cazzie
SantinoNL schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:28:
Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is om deze vraag te stellen, zo niet excuses.

Ik wil voor een nieuwe pc een verse installatie van Windows 11 uitvoeren. Nu hik ik een klein beetje tegen de vraagprijs van 110 euro aan. Ik kom diverse sites (geen Nederlandse) tegen die Windows 11 retail keys (global / all languages) aanbieden voor een aanzienlijk lagere prijs. Zijn dit soort sites te vertrouwen?
Je kan nog steeds een (gratis) upgrade route uitvoeren van Windows 7 tot aan Windows 11.
Mocht je dus ergens een prettig geprijsde retail of oem key vinden dan is dat ook een optie.

Bij welke store je moet zijn voor 3rd party activatie keys dat is geloof ik niet helemaal de
bedoeling hier, kijk wel na of je een vervangende key krijgt mocht activatie niet goed gaan.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 12:28
cazzie schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:55:
[...]

Je kan nog steeds een (gratis) upgrade route uitvoeren van Windows 7 tot aan Windows 11.
Mocht je dus ergens een prettig geprijsde retail of oem key vinden dan is dat ook een optie.

Bij welke store je moet zijn voor 3rd party activatie keys dat is geloof ik niet helemaal de
bedoeling hier, kijk wel na of je een vervangende key krijgt mocht activatie niet goed gaan.
Bedankt voor je reactie! Ik ga eens even verder kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Lethalis schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:45:
Geen idee of anderen dit ook ervaren, maar ik heb nu op meerdere machines dat het switchen tussen applicaties niet lekker werkt op Windows 11.

Ik ben van Windows 10 gewend dat ik met de muis over een icoontje in de taakbalk beweeg, en dan previews krijg van de instanties van applicaties. Dat krijg ik nu ook, maar als ik er dan eentje aanklik, gebeurt het regelmatig dat het venster niet meteen geopend wordt. Pas als ik het dan voor de tweede keer probeer, dan krijg ik eindelijk het venster voor mijn neus.

Weet niet of ik het duidelijk heb omschreven zo :) Maar ik vind het behoorlijk irritant.

Probeer sinds kort op Windows 11 te ontwikkelen en heb dan behoorlijk wat applicaties open. Bijvoorbeeld 5 instanties van Visual Studio en moet continu switchen ertussen. Met ALT-TAB wordt het een te grote rommel. Met META-TAB krijg ik een lijst met vensters die elke keer anders gesorteerd lijkt te zijn.

Ik weet dat je meerdere desktops kunt gebruiken, maar dat vind ik ook niet altijd handig. Dan moet ik vrij bewust gaan inrichten wat ik op welke desktop doe... ik doe echter veel ad hoc werk in verschillende projecten.

Heb de meerdere desktops uiteraard ook al geprobeerd, maar vaak raak ik dan zelf kwijt wat ik op welke desktop heb gezet :F

Dus voor mij is het wel handig als ik gewoon op het Visual Studio icoontje kan klikken en dan de lijst met instanties daarvan krijg. Net zoals de verschillende instanties van Chrome, etc.
OMX2000 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:55:
[...]

Heb hier echt al weken lang last van, en vond nergens op internet medestanders die deze bug ook ervaarden. Maar nu dus al 2 tweakers gevonden, en dat bracht mij op het idee om eens te zoeken bij de known issues van Visual Studio 2022. En heb daar al 3 bugreports gevonden die hetzelfde beschrijven in de afgelopen dagen..

https://developercommunit...ugging-website-an/1589429
https://developercommunit...s-inside-separate/1593727
https://developercommunit...r-Windows-11-task/1590442

Blijkt dus geen Windows 11 bug te zijn, maar een Visual Studio 2022 bug. Offtopic in dit topic hier dus,
Hopelijk heeft Microsoft hier snel een update voor. Draai zelf de laatste preview versie (17.1 Preview 1), maar daar is het probleem nog aanwezig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

TripleQ schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:42:
[...]

[...]

Heb hier echt al weken lang last van, en vond nergens op internet medestanders die deze bug ook ervaarden. Maar nu dus al 2 tweakers gevonden, en dat bracht mij op het idee om eens te zoeken bij de known issues van Visual Studio 2022. En heb daar al 3 bugreports gevonden die hetzelfde beschrijven in de afgelopen dagen..

https://developercommunit...ugging-website-an/1589429
https://developercommunit...s-inside-separate/1593727
https://developercommunit...r-Windows-11-task/1590442

Blijkt dus geen Windows 11 bug te zijn, maar een Visual Studio 2022 bug. Offtopic in dit topic hier dus,
Hopelijk heeft Microsoft hier snel een update voor. Draai zelf de laatste preview versie (17.1 Preview 1), maar daar is het probleem nog aanwezig
Good catch! Ik kom het eerst eigenlijk niet geloven. Betekent voor mij voorlopig ff geen 2022. Die bug is heeel erg irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
@TripleQ Heel erg bedankt voor het uitzoeken!

Het probleem doet zich echter wel voor in combinatie met Windows 11. Visual Studio 2022 op Windows 10 geeft het probleem niet.

Maar goed, ik zal eens testen of Visual Studio 2019 zich beter gedraagt op Windows 11 :)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Hmmmm, toch te snel positief gereageerd. weer een vastloper gehad. Streamde een video van mijn pc naar TV, wilde emotions venster op PC openen om smilie te sturen in Steam en de boel liep vast. Heb dit vaker gehad, in dezelfde omstandigheden.

[ Voor 71% gewijzigd door Snake_Eye op 24-11-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Krijg net weer een nieuwe update te zien.
2021-11 Cumulatieve update voor op Windows 11 for x64 gebaseerde systemen (KB5007262)
22 november 2021—KB5007262 (os build 22000.348) Preview

[ Voor 46% gewijzigd door Snake_Eye op 24-11-2021 22:55 ]

• Snake_Eye
knip heb bericht zelf verwijderd. Is al opgelost, kreeg geluid meer..

[ Voor 184% gewijzigd door Snake_Eye op 26-11-2021 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Ik heb net de Microsoft Surface Laptop GO die we van Proximus kregen voor klant te worden weten up te daten naar Windows 11, maar ik had er eerst wat schrik voor aangezien deze maar 4gb RAM heeft, maar het werkt prima en het geeft dat ding een nog meer "Apple" look. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Geen idee of het hier hoort maar ik stel toch de vraag.

Voor mijn schoonvader heb ik een Dell Inspiron desktop gekocht, nu wil ik daar een kale W11 opzetten, ik heb met Rufus de iso op een USB stick gezet.

Het starten vanaf de stick werkt alleen ik zie de HDD niet om de installatie te starten, doe ik iets verkeerd met het aanmaken van de stick?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:47
Pierre schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:46:

Voor mijn schoonvader heb ik een Dell Inspiron desktop gekocht, nu wil ik daar een kale W11 opzetten, ik heb met Rufus de iso op een USB stick gezet.

Het starten vanaf de stick werkt alleen ik zie de HDD niet om de installatie te starten, doe ik iets verkeerd met het aanmaken van de stick?
Waarom gebruik je niet de windows media creation tool niet voor het aanmaken van een bootable usb voor windows 11?
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11 (onder kopje: Installatiemedia voor Windows 11 maken).
Dat is de officiële variant om dit te doen, misschien dit eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Pierre schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:46:

Wat heb je in het gedeelte partitieschema voor UEFI van Rufus op ingesteld?
MBR of GPT-partitieschema voor UEFI?

Als je het ingesteld hebt op MBR, en je ziet niet de hardeschijf, dan moet je in Rufus partitie indeling op GPT zetten. (Nieuwe hardeschijven hebben altijd een partitie GPT indeling)

[ Voor 19% gewijzigd door Snake_Eye op 27-11-2021 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

@dutchnltweaker
Waarom gebruik je niet de windows media creation tool niet voor het aanmaken van een bootable usb voor windows 11?
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11 (onder kopje: Installatiemedia voor Windows 11 maken).
Dat is de officiële variant om dit te doen, misschien dit eens proberen?
Werkt helaas niet.

@Snake_Eye
Wat heb je in het gedeelte partitieschema voor UEFI van Rufus op ingesteld?
MBR of GPT-partitieschema voor UEFI?

Als je het ingesteld hebt op MBR, en je ziet niet de hardeschijf, dan moet je in Rufus partitie indeling op GPT zetten. (Nieuwe hardeschijven hebben altijd een partitie GPT indeling)
En dit werkt helaas ook niet, schiet mij maar lek, heb er nu wel Windows 11 op gekregen via de Windows 11 installatie agent. Maar dat is nu niet echt een kale Windows

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Pierre schreef op zondag 28 november 2021 @ 08:59:
@dutchnltweaker

[...]

Werkt helaas niet.

@Snake_Eye

[...]

En dit werkt helaas ook niet, schiet mij maar lek, heb er nu wel Windows 11 op gekregen via de Windows 11 installatie agent. Maar dat is nu niet echt een kale Windows
Misschien kan je nu vanuit windows zelf "deze pc opnieuw instellen" (of hoe dat heet in Win11), en dan alsnog een kale installatie doen?
Pagina: 1 ... 16 ... 30 Laatste

Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.

Downloads
Windows 11 ISO
Windows Insider Preview ISO.