Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

deethan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:40:
[...]

Ik ben er wat voorzichtig mee, deels is het ook m'n werk pc.
Oude Adobe CS4 e.d., en ik kon het antwoord niet echt vinden, vandaar.
Als je oude software draait, kun je even overwegen om een VM te maken (virtualbox bijv) en daarin Windows 11 te installeren (zonder serienummer) en check if CS4 werkt op Windows 11.

Je kunt na upgrade naar Windows 11 wel weer terug naar Windows 10 (een aantal weken) maar ik zou dat met dit soort specifieke gevallen altijd eerst even testen.

Met software die wel geupdate wordt, zoals Creative Cloud is dat veel minder een uitdaging, omdat je wel weet dat het ondersteund wordt of gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Windows 11 ziet er mooi uit, de dualshock 4 werkt nog en games starten op. Wat wil een mens nog meer?

Het is alleen wel grappig hoe desperaat MS is om mensen aan Edge en Teams te krijgen. Never gonna make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06 15:09

MicroWhale

The problem is choice

Gisteren Windows 11 geïnstalleerd. Werkte prima tot herstart na twee updates (Microsoft 2021-10 Cumulatieve updates).

Nu kan ik niet meer bij zowel mijn:
- Logitech Bluetooth Audio receiver (wordt wel gedetecteert, maar niet als audio apparaat, dus kan niets afspelen. Na wat uitzoekwerk kan dit aan BT versie 2.1 liggen van de receiver, maar dan nog... 2 dagen geleden op Win10 deed hij het nog. Gisteren zelfs ook nog op Win 11.)
- QCY-T5 wireless headphones (windows vindt dat het werkt. Qua installatie lijkt ook alles in orde. Bij afspelen slaat de audio, maar hoor niks. Ter informatie: Als ik mijn JBL Flip 3 verbind geeft hij wel gewoon geluid. Verwijderen en opnieuw detecteren heeft helaas geen zin.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwAhzlRI_3m9mzU13BxD6ne5LvM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bEPdVkp2j0iJDPb095qaG0a1.png?f=user_large

Ik heb het idee dat het iets te maken heeft met een vernieuwde BT driver (intel) of met het feit dat de QCY-T5 3 apparaten toevoegt bij inschakelen en er maar één zichtbaar is (en geselecteerd wordt door windows) in het audio menu. Voorheen waren dat er 3 in het audio menu.

Anderen hier met deze ervaring of tips?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

YangWenli schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:41:
Windows 11 ziet er mooi uit, de dualshock 4 werkt nog en games starten op. Wat wil een mens nog meer?

Het is alleen wel grappig hoe desperaat MS is om mensen aan Edge en Teams te krijgen. Never gonna make it.
Edge is gewoon veel veel mensen een heel goed idee als je het mij vraagt.
"never gonna make it?" Dan heb je vast niet opgelet hoe Teams gegroeid is in de laatste paar jaar.
Waar ik mij dan wel aan stoor is dat Teams Enterprise niet hetzelfde is als de geintegreerde Teams. Ik dacht dat we daar na Skype en Skype for Business vanaf waren. Dus de Teams integratie is wat mij betreft wenselijk, maar dan ook wel in corp. omgeving.

Edge heeft een klein marktaandeel, maar ik ben wel over. Is geen lastige overgang van Chrome, maar scheelt mij weer een browser en alle beetjes om iets minder bij Google te laten belanden is meegenomen in mijn ogen.

[ Voor 15% gewijzigd door Hann1BaL op 28-10-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostiee
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Recent ook geupdate naar Windows 11, dit ging allemaal best vlekkeloos.

Echter heb ik nog wel wat problemen met de Realtek audio driver. Op Windows 10 had ik het zo ingesteld dat mijn front en rear jack als aparte audio inputs werden gezien. Dit aangezien ik 2 audio setjes aan mijn pc aangesloten heb. Dit kan ingesteld worden via de Realtek audio manager die bij het driver pakket ingebakken zit.

Sinds de Windows 11 upgrade werkt de Realtek audio manager niet meer, ook niet naar het herinstalleren van de driver etc. Ook lijkt er binnen Windows 11 zelf geen optie te zijn om dit in te stellen. Nu kan ik dus niet in Windows van audio input wisselen en kan ik in principe maar 1 setje gebruiken, de 2e input (in mijn geval de front jack) is dan helemaal niet zichtbaar binnen Windows.

Zijn meer mensen dit probleem ook tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:20
Even een cross-post:

Iemand meer die Windows 11 ARM heeft geïnstalleerd via Parallels 17 op een Apple Silicon Mac?
Ik heb nu meerdere malen opnieuw de VM geïnstalleerd, maar heb telkens het issue dat het startmenu in Windows niet werkt en ik geen apps kan openen. Enkel Windows Verkenner werkt.

Gebruik de meest recente versie van Windows 11 ARM Insider Preview.

Gebruik de 14” MacBook Pro met M1 Pro.

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 28-10-2021 21:18 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:07
Rivanov schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:17:
Even een cross-post:

Iemand meer die Windows 11 ARM heeft geïnstalleerd via Parallels 17 op een Apple Silicon Mac?
Ik heb nu meerdere malen opnieuw de VM geïnstalleerd, maar heb telkens het issue dat het startmenu in Windows niet werkt en ik geen apps kan openen. Enkel Windows Verkenner werkt.

Gebruik de meest recente versie van Windows 11 ARM Insider Preview.

Gebruik de 14” MacBook Pro met M1 Pro.
Is je parallels ook up-to-date?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:20
HKLM_ schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:18:
[...]

Is je parallels ook up-to-date?
Jup. De nieuwste versie.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-06 16:10
Is er een oplossing voor de lage geluidsvolume van Windows 11?

Op Windows 10 konden mn Airpods veel luider.

Op het moment dat ik overschakel naar mn mobiel is het 2x keer zo hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTom1990
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-06 01:50
Mijn vingerafdruk scanner werkt niet meer, neem aan dat het nog een driver probleempje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
TomTom1990 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:42:
Mijn vingerafdruk scanner werkt niet meer, neem aan dat het nog een driver probleempje is?
Die kans is zeer aanwezig. Zie je de fingerprint wel in device manager staan?
Even de driver installeren van de website moet het wel oplossen verwacht ik.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-06 15:18
YangWenli schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:41:

Het instellen van Chrome als standaard is ook weer een stukje moeilijker gemaakt. Ipv 1x klikken moet je het nu per extentie instellen. Jammer hoor. Voor de rest geen centje pijn met updaten en zo te zien draaien m'n games nog op volle fps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
yinx84 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:03:
[...]

Het instellen van Chrome als standaard is ook weer een stukje moeilijker gemaakt. Ipv 1x klikken moet je het nu per extentie instellen. Jammer hoor. Voor de rest geen centje pijn met updaten en zo te zien draaien m'n games nog op volle fps :)
Ik snap die ophef over het aanpassen van de browser niet zo eigenlijk deze manier is best wel fijn. Je hebt nu veel meer keuze wat je waar mee wilt openen i.p.v alles met 1 browser. Het is niet zo dat je als leek in een lijst met protocollen moet gaan zitten zoeken je ziet de nodigen gewoon onder je browser staan en kan dan kiezen :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sophomore
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-04 12:14
Excuses als het al vaker is gevraagd (heb gezocht + een aantal pagina's gelezen, maar niet gevonden).

'Handmatig' Windows 11 installeren (gewoon de Assistent downloaden) terwijl je nog niet aan de beurt ben, is daar nu iets op tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 17:03
Atsiz schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:20:
Is er een oplossing voor de lage geluidsvolume van Windows 11?

Op Windows 10 konden mn Airpods veel luider.

Op het moment dat ik overschakel naar mn mobiel is het 2x keer zo hard.
Je hebt bij de instellingen van je geluidsapparaat in Windows soms mogelijkheid om bepaalde enhancements in te stellen. Mogelijk staat hier iets aan (of uit?)

https://www.thewindowsclu...o-enhancements-windows-10

Zal in win11 ook wel dezelfde stappen zijn verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-06 15:54
Sophomore schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:02:
Excuses als het al vaker is gevraagd (heb gezocht + een aantal pagina's gelezen, maar niet gevonden).

'Handmatig' Windows 11 installeren (gewoon de Assistent downloaden) terwijl je nog niet aan de beurt ben, is daar nu iets op tegen?
Waarom zou dat? Als Microsoft het zo toelaat, dan is er toch niets op tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:04

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ook maar eens windows 11 erop gegooit, werk allemaal prima.
Maarrrr... in windows 10 had ik internet explorer op de taakbalk staan, en dat staat er in windows 11 ook nog.
Alleen werkt dat natuurlijk niet meer, als ik erop klik word edge gestart.

Nu wil ik dat ie icoon van de taakbalk afhalen, maar dat lijkt niet te lukken.

Hoe krijg ik em daar nu weg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 18:29
re klikken op het icoontje en kiezen voor 'losmaken van de taakbalk' ? Of lukt het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

passer schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:48:
re klikken op het icoontje en kiezen voor 'losmaken van de taakbalk' ? Of lukt het niet?
Nee dat werkt niet. Als ik er met rechts op klik gebeurt er niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:18:
[...]

Nee dat werkt niet. Als ik er met rechts op klik gebeurt er niks.
Verwijder hem eens via het register. In onderstaand path moeten de verwijzingen staan als het goed is.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Of even op deze plek kijken: %APPDATA%\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar.

[ Voor 21% gewijzigd door HKLM_ op 30-10-2021 11:32 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

HKLM_ schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:31:
[...]

Verwijder hem eens via het register. In onderstaand path moeten de verwijzingen staan als het goed is.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Of even op deze plek kijken: %APPDATA%\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar.
In het register stond hij er niet bij.
En in %appdata wel, daar heb ik em weggegooit en nu is het ie icoontje veranderd in een wit vlakje :)
Als ik daar dan op klik vraagt hij of hij em weg mag gooien, en dat vond ik een prima idee :)

En nu ik toch bezig ben ....

Steeds als ik edge open krijg ik dat privacy gedoe verhaal met een blauwe knop voor accoord.
Klik ik daarop dan is dat verhaal weg, maar als ik edge opnieuw start dan staat daar dat verhaal weer met de blauwe knop.

Zit dat in cookies ofzo ?

[ Voor 18% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 30-10-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:44:
[...]

In het register stond hij er niet bij.
En in %appdata wel, daar heb ik em weggegooit en nu is het ie icoontje veranderd in een wit vlakje :)
Als ik daar dan op klik vraagt hij of hij em weg mag gooien, en dat vond ik een prima idee :)

En nu ik toch bezig ben ....

Steeds als ik edge open krijg ik dat privacy gedoe verhaal met een blauwe knop voor accoord.
Klik ik daarop dan is dat verhaal weg, maar als ik edge opnieuw start dan staat daar dat verhaal weer met de blauwe knop.

Zit dat in cookies ofzo ?
Dat zijn inderdaad je cookies denk ik, gooi je die telkens weg?

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

HKLM_ schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:48:
[...]

Dat zijn inderdaad je cookies denk ik, gooi je die telkens weg?
Nee eigenlijk nooit, kan wel eens zoeken waar ze staan in edge, dan gooi ik die nog eens weg.

Edit: Gelukt !

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 30-10-2021 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 14:53
De pc health check in Win10 toont bij mij het volgende. Iemand enig idee wat te doen? Ik heb al al gegoogled op deze melding en wat tips gevolgd rondom registry settings, maar dit had geen effect.

Ik heb Win 10 Pro, maar verder niet in een zakelijke omgeving (ook nooit in geweest). Dit is gewoon mijn privé-computer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hKlwaTwwTRI-53RW-3F5QJtTs3A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PKjZHchwSotiaUCUf5KuFv3h.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
DeadMetal schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:03:
De pc health check in Win10 toont bij mij het volgende. Iemand enig idee wat te doen? Ik heb al al gegoogled op deze melding en wat tips gevolgd rondom registry settings, maar dit had geen effect.

Ik heb Win 10 Pro, maar verder niet in een zakelijke omgeving (ook nooit in geweest). Dit is gewoon mijn privé-computer.
[Afbeelding]
Met je werk account office geactiveerd of ingelogd op microsoft teams?

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 18:09

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Sophomore schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:02:

Ik heb mijn beide laptops zonder problemen op deze manier geupdate. De dag nadat Windows 11 officieel uitkwam. Microsoft staat dit gewoon toe, dus ik zie je probleem eerlijk gezegd niet.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
  • Laatst online: 13-04 17:50
Ik krijg deze week m'n nieuwe computer binnen (kale hardware zonder OS erop) en wil daar meteen W11 op zetten. Ik kan alleen maar een licentie voor W10 kopen, zo lijkt het... Kan ik dat doen en vervolgens via de W11 media creation tool (usb stick aanmaken op m'n oude pc) metéén W11 installeren op m'n nieuwe pc? Dus met een W10 serial? Of moet ik echt eerst W10 installeren...? Ik kan het antwoord op deze vraag niet echt vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
tup61 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:22:
Ik krijg deze week m'n nieuwe computer binnen (kale hardware zonder OS erop) en wil daar meteen W11 op zetten. Ik kan alleen maar een licentie voor W10 kopen, zo lijkt het... Kan ik dat doen en vervolgens via de W11 media creation tool (usb stick aanmaken op m'n oude pc) metéén W11 installeren op m'n nieuwe pc? Dus met een W10 serial? Of moet ik echt eerst W10 installeren...? Ik kan het antwoord op deze vraag niet echt vinden...
Je kan direct Windows 11 installeren hoor :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
HKLM_ schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:25:
[...]

Je kan direct Windows 11 installeren hoor :)
Oké! :) Ja, ik las dus wel hoe dat kon maar men heeft het dan steeds over updaten en dat je een al geactiveerde license (W10) moet hebben. Maar goed, dan ga ik een W10 license kopen, een W11 stick maken en de W10 key gebruiken om mijn nieuwe W11 installatie te activeren! Zou het zonde vinden om nog weer W10 op m'n nieuwe pc te zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
Hm...

https://docs.microsoft.co...l-key-and-windows-11.html

Hier staat toch dat wat ik wil niet kan... Je kan alleen een W10 key gebruiken als die geactiveerd is...? :? Twijfel... W11 keys zijn nog niet te koop, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
tup61 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:34:
Hm...

https://docs.microsoft.co...l-key-and-windows-11.html

Hier staat toch dat wat ik wil niet kan... Je kan alleen een W10 key gebruiken als die geactiveerd is...? :? Twijfel... W11 keys zijn nog niet te koop, toch?
Het moet prima kunnen! wel pas als Windows in geïnstalleerd :P en niet in de setup. ik heb voor mijn studie lap ook Windows 10 keys gekocht en direct in Windows 11 geactiveerd (en Windows 7 keys :+ )

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ondanks dat alles goed stond ingesteld was hier de klok 2 uur teruggezet i.p.v. 1 uur, vinkjes automatisch en dergelijke allemaal omgegooid maar nog bleef de tijd verkeerd staan.
Pas nadat ik handmatig de tijd gecorrigeerd had en daarna weer alles op automatisch had gezet bleef de tijd wel goed staan.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
HKLM_ schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:35:
[...]

Het moet prima kunnen! wel pas als Windows in geïnstalleerd :P en niet in de setup. ik heb voor mijn studie lap ook Windows 10 keys gekocht en direct in Windows 11 geactiveerd (en Windows 7 keys :+ )
Aaah, ok, goed om te weten! Dus pas na installatie activeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:22

Zorian

What the fox?

DeadMetal schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:03:

[Afbeelding]
Toevallig iets als O&O ShutUp gebruikt?

Ook maar weer een vraagje vanuit mijn kant, weet iemand of de extreem hoge DPC latency issues onder Windows 11 inmiddels al eens opgelost zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Zorian op 31-10-2021 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 14:53
HKLM_ schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:23:
[...]
Met je werk account office geactiveerd of ingelogd op microsoft teams?
Nee, beide zijn niet geïnstalleerd. Overigens ook geen Microsoft account in gebruik.
Zorian schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:27:
[...]

Toevallig iets als O&O ShutUp gebruikt?
Nee, ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211516

Vandaag 3x clean install gedaan, elke keer werkt sniping tool niet iemand anders zelfde probleem ?, zelfs met offline account, natuurlijk zegt de sniping tool dat clean install moet doen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bjSnH8k.png

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 211516 op 01-11-2021 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Anoniem: 211516 schreef op maandag 1 november 2021 @ 02:35:
Vandaag 3x clean install gedaan, elke keer werkt sniping tool niet iemand anders zelfde probleem ?, zelfs met offline account, natuurlijk zegt de sniping tool dat clean install moet doen.
[Afbeelding]
Draai deze commands eens 1 voor 1

Dism /Online/Cleanup-Image/CheckHealth
Dism /Online/Cleanup-Image/ScanHealth
Dism /Online/Cleanup-Image/RestoreHealth

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:50

rammes

koekebakker 1e klas

meer mensen problement met de wintertijd? ik moest het handmatig syncen.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211516

HKLM_ schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:15:
[...]

Draai deze commands eens 1 voor 1

Dism /Online/Cleanup-Image/CheckHealth
Dism /Online/Cleanup-Image/ScanHealth
Dism /Online/Cleanup-Image/RestoreHealth
errors vanwege dat er geen spaties tussen zitten met spaties geen corruptie
Er is blijkbaar een probleem met de sniping tool, elke keer als ik een clean install doe in virtual machine krijg ik de zelfde bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:57
Anoniem: 211516 schreef op maandag 1 november 2021 @ 02:35:
[Afbeelding]
Dit word meestal aanbevolen.

Systeembestandscontrole gebruiken in Windows

Typ opdrachtprompt in het zoekvak op de taakbalk en klik of houd de opdrachtprompt (bureaublad-app) ingedrukt in de lijst met resultaten. Selecteer Uitvoeren als beheerderen selecteer vervolgens Ja.

Typ DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth (houd rekening met de spaties voor elke "/"), en druk dan op Enter. (Opmerking: deze stap duurt enkele minuten om te starten en maximaal 30 minuten om uit te voeren en te voltooien.)

Nadat u een bericht ziet met de tekst 'De bewerking is voltooid', typt u sfc /scannow (let op de spatie tussen 'sfc' en '/' en drukt u op Enter.

Nadat u een bericht ziet met de tekst 'verificatie 100% voltooid', typt u exit.

Of deze

Maar hier staat ook iets specifieks over jou probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door Snake_Eye op 01-11-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Optie "Voorbeeld" is in de in Windows 10 en 11 contextmenu met de rechtermuisknop verdwenen. Dit kan je ook herstellen. Dat kan in verschillende zaken prettig zijn. Als je bijvoorbeeld Adobe Photoshop open staat en je wil een foto niet openen in adobe, maar eerst bekijken met voorbeeld of het de goede foto is die je wil bewerken in de verkenner van adobe.

Dan volg je de volgende stappen.
Windows Photoviewer als standaard instellen. Deze kun je weer terug krijgen met een register key (hier te downloaden).
Hiermee wordt ook de optie "Voorbeeld" in het contextmenu hersteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LdyYNqU8DMQ-0YSXqXSYSWm3Kto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I55YtEY9ddCVFN1bBWupd3fc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door Snake_Eye op 01-11-2021 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Meer mensen hier last van?

Windows + Shift + S doet niks (meer).
Handmatig de snipping tool openen kan wel, maar als je dan op "nieuw" klikt, krijg je de volgende melding:

"A problem with Windows is preventing Screen Snipping from opening. Refreshing your PC might help fix it."

Gebeurd al op een clean-install (volledig up-to-date) systeem. Lijkt mij een bug die ze geintroduceerd hebben?
Heb 't op meerdere devices met Windows 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:50
Anoniem: 111246 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:18:

Handmatig de snipping tool openen kan wel, maar als je dan op "nieuw" klikt, krijg je de volgende melding:

"A problem with Windows is preventing Screen Snipping from opening. Refreshing your PC might help fix it."

Gebeurd al op een clean-install (volledig up-to-date) systeem. Lijkt mij een bug die ze geintroduceerd hebben?
Zelfde hier.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Laatst online: 08-06 17:01

Hier ook, is een bekende bug.

https://techcommunity.mic...ws-11/m-p/2906268/page/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianS_
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-03-2024
Hoi allemaal! Tot mijn grote verrassing geeft het windows update center van mijn best wel sneue laptopje aan dat hij kan upgraden naar W11. Hartstikke leuk, maar op deze windows 11 blog en op de site van Microsoft zelf staat dat TPM 2.0 aan moet staan, maar dit is geen eens mogelijk bij mijn laptop (naar mijn weten, oude laptop, en kan niks vinden in BIOS). Kan ik gewoon veilig updaten? Doen alle features het dan wel? Of lijkt dit een bug te zijn? Ik weet het in ieder geval niet, hopelijk kan iemand het wat duidelijker voor deze digibeet maken.

Groetjes,

Damian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 10:30
DamianS_ schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:04:
Hoi allemaal! Tot mijn grote verrassing geeft het windows update center van mijn best wel sneue laptopje aan dat hij kan upgraden naar W11. Hartstikke leuk, maar op deze windows 11 blog en op de site van Microsoft zelf staat dat TPM 2.0 aan moet staan, maar dit is geen eens mogelijk bij mijn laptop (naar mijn weten, oude laptop, en kan niks vinden in BIOS). Kan ik gewoon veilig updaten? Doen alle features het dan wel? Of lijkt dit een bug te zijn? Ik weet het in ieder geval niet, hopelijk kan iemand het wat duidelijker voor deze digibeet maken.

Groetjes,

Damian
ik zou gewoon update starten. dan wordt er een check gedaan. anders dit ff draaien of de pc health check app:
https://blogs.windows.com...-the-pc-health-check-app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 10:30
rammes schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:05:
meer mensen problement met de wintertijd? ik moest het handmatig syncen.
nee, ging automatisch hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-06 21:27
Ik heb een merkwaardig probleem en kan de oorzaak niet achterhalen. Sinds een week of 2, 3, sluit Windows 11 apps af als ik even pauze heb. Het gaat dan om PWA apps, maar ook de spotify desktop app bijvoorbeeld.

Applicaties als outlook en een password manager blijven wel altijd aan staan.

Iemand dit al eens meegemaakt?

De laptop is onderdeel van Windows Insider preview, release preview channel. Draait op de laatste build, 22000.282 co_release en alle updates zijn geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:05

Grozno

acts without consequence!

Moet dat iets anders doen dan Ctrl + Shift + S doet op mijn Windows 11 install?

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-06 21:27

Ik heb een up to date systeem in de release preview van het insiders programma maar heb hier geen last van moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Grozno schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:31:
[...]

Moet dat iets anders doen dan Ctrl + Shift + S doet op mijn Windows 11 install?
Die werkt alleen binnen Edge (bij mij). Lastig als je andere zaken wil screenshotten (RDP sessies bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Ah ja, die shortcut is voorbehouden aan browsers blijkbaar... Oeps!
Ik heb hier inderdaad hetzelfde probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door Grozno op 02-11-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zojuist iets raars na het opstarten. Een van mijn ssd's was niet bereikbaar en kon alleen een nieuw volume aanmaken en dus eerst de schijf te formateren.
Bug?
Beetje jammer, want een hoop data is nu foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 18:29
Simbob schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:32:
Beetje jammer, want een hoop data is nu foetsie.
'k heb zo'n stil vermoeden dat die met Minitool Partition Wizard wel terug te halen zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
DamianS_ schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:04:
Als het een Intel laptop is, beschikt het waarschijnlijk over Intel Platform Trust Technology (PTT) en dat doet qua functionaliteit hetzelfde als TPM.

https://www.onlogic.com/c...y-ptt-tpm-for-the-masses/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intuos
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-07-2024
Uit nieuwsgierigheid klikte ik zojuist op de Windows 11 melding bij Windows update, aangezien ik van tevoren wist dat mijn processor niet ondersteund wordt, zonder verwachtingen. Echter geeft de PC Health check app enkel groene vinkjes bij de benodigde specificaties. Is het feit dat mijn processor, de Intel 7820HK, niet ondersteund wordt dan enkel een kwestie van een generatie te oud zijn om formeel ondersteuning te krijgen? 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kB5wUUGyoolD9BQauuQjo53ttA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7hIb3zq1frDJdTz32hOuwvx6.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Intuos schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:10:
Uit nieuwsgierigheid klikte ik zojuist op de Windows 11 melding bij Windows update, aangezien ik van tevoren wist dat mijn processor niet ondersteund wordt, zonder verwachtingen. Echter geeft de PC Health check app enkel groene vinkjes bij de benodigde specificaties. Is het feit dat mijn processor, de Intel 7820HK, niet ondersteund wordt dan enkel een kwestie van een generatie te oud zijn om formeel ondersteuning te krijgen? 8)7

[Afbeelding]
Ja het is alleen je processor :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-06 15:54

[Afbeelding]
Helaas voor jou is het niet de HQ of X versie van die processor die je hebt, want die wordt wel ondersteund voor windows 11, reden daarvoor is dat enkele Microsoft Surface toestellen die twee versies wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:20

KL643

beeldaandemuur

Sinds afgelopen week duurt het bij erg lang voordat Edge zijn eerste pagina laad (20 sec) Daarna doet hij het gewoon normaal. Iemand hier ook last van en iemand die misschien een oplossing weet? Edge Versie 95.0.1020.40 (Officiële build) (64-bits) Windows build 22000.282

Ik had al een herstel gedaan in Edge maar dat heeft niet geholpen..

FireFox laad gewoon zoals het hoort

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Windows 11 is toch duidelijk onstabieler dan windows 10. Met windows 10 kon ik vanaf mjin pc, met Windows Mediaplayer, een mp4 video naar mijn TV streamen. Zonder dat er ook maar wat vast liep, of traag aanvoelde, terwijl ik met adobe photoshop bezig was.
Met Windows 11 liep echter vanalles vast door een mp4 met windows mediaplayer te streamen naar mijn TV. Terwijl ik ook bezig was met Adobe Photoshop :(

[ Voor 18% gewijzigd door Snake_Eye op 03-11-2021 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

TomTom1990 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:42:
Waarschijnlijk wel. Weet je welke fingerprintscanner je precies hebt (misschien uit te vinden met merk + type laptop + fingerprint drivers)?

Bij mijn Lenovo Yoga S740 deed hij het ook niet meer onder Win11. Dit gecombineerd met verschillende netwerkdingen die niet meer goed werkten op mijn werk zorgden ervoor dat ik terug gegaan ben naar Win10. Ik lees het topic een beetje mee, maar word nog niet echt overgehaald om Win11 nu nog een keer te proberen. Ik wacht wel tot het wat meer uitgekristalliseerd is.
HKLM_ schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:01:
[...]

Die kans is zeer aanwezig. Zie je de fingerprint wel in device manager staan?
Even de driver installeren van de website moet het wel oplossen verwacht ik.
Ik had de Windows 10 driver van de mijne geïnstalleerd, maar dat mocht niet baten. Ik had dat wel verwacht omdat het drivermodel volgens mij niet gewijzigd is. Zijn er toch verschillen in de manier waarop apparaten in Windows 10 en Windows 11 aangesproken/aangestuurd worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:52

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Nieuwe build met een hele hoop fixes. Ook visueel!

https://blogs.windows.com...ider-preview-build-22494/

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Is dit bij jullie ook?

Ik kijk in C:\Users en zie dat de folder met mijn naam de laatste letter mist.
Op mijn laptop is exact hetzelfde aan de hand.

De pc en laptop zijn beide vanaf een iso schoon geinstalleerd.
De pc komt 100% in aanmerking voor windows 11, en de laptop had een wat mindere processor :)

Raar toch ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5S7-qqwFUwhZpg47SHnff53fyoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yKZBgOFgDjrTqbSGmvhqzgKB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 11:38

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[Afbeelding]
Probeer het eens met de regkey “AllowUpgradesWithUnsupportedTPMOrCPU”
https://www.theverge.com/...ntel-amd-registry-regedit

Ik heb op die manier ook Windows 11 op mijn unsupported Surface Pro 5 gekregen.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:03:
Is dit bij jullie ook?

De pc komt 100% in aanmerking voor windows 11, en de laptop had een wat mindere processor :)

Raar toch ?

[Afbeelding]
Jep, bij mij is dat ook zo, met de betrekking op Users naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:20

KL643

beeldaandemuur

KL643 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:02:
Sinds afgelopen week duurt het bij erg lang voordat Edge zijn eerste pagina laad (20 sec) Daarna doet hij het gewoon normaal. Iemand hier ook last van en iemand die misschien een oplossing weet? Edge Versie 95.0.1020.40 (Officiële build) (64-bits) Windows build 22000.282

Ik had al een herstel gedaan in Edge maar dat heeft niet geholpen..

FireFox laad gewoon zoals het hoort
Opgelost :

Edge Settings, systeem en prestaties, De proxy-instellingen van de computer openen, Instellingen automatische detecteren, deze stond aan en heb ik nu op uit gezet en nu opent Edge gewoon weer als vanouds :)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:29

DDX

Ik snap echt niets van die harde tpm 2.0 en cpu requirements.
Gisteren een wat oudere pc (dell optiplex xe2) geinstalleerd met officiele microsoft iso (gedownload van volume license site) en geen meldingen/blocks oid.

En nu kijk ik in tpm.msc en staat daar gewoon tpm 1.2.
En mogelijk dat cpu ook niet voldoet ? (i7-4770S)

[ Voor 7% gewijzigd door DDX op 04-11-2021 10:41 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Is dit bij jullie ook?

Raar toch ?

[Afbeelding]
Dat is al zeker sinds Windows 10 het geval bij het installeren via een online account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:46
Ik weet niet hoe het komt en of het door windows 11 pro komt maar ik heb een lenovo Thinkpad E15 GEN2 laptop met een amd ryzen 5 4500U processor .

Zit ik bij systeemconfiguratie te kijken en zie dat windows 11 selectief wordt opgestart?
Ik kan wel een vinkje plaatsen bij normaal opstarten, maar optie toepassen blijft grijs zeg maar en daarom kan de instelling niet veranderd worden.

Bij selectie opstarten staat systeemservice laden aangevinkt als ook opstartonderdelen opstarten, originele opstartconfiguratie gebruiken staat aangevinkt en is ook niet te veranderen.

Beveiliging heb ik ESET internet security en malwarebytes premium.

Hoe moet ik dit nu zien?

Ter aanvulling ik gebruik bij wel het programma StartAllBack

[ Voor 4% gewijzigd door ivo1969 op 04-11-2021 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03 22:19

M.E.Amrani

...heeft honger

Gisteren heel blij mijn laptop geupdate naar win11. Tot mijn schrik heb ik nu bizar veel last van color banding. Video's lijken alsof ze in 4-bit color depth worden weergegeven. Kan nu voorlopig niet meer photoshoppen. Zullen mijn klanten blij mee zijn. Anderen hier ook last van gehad? Iemand oplossingen gevonden?

Schaduw van venster:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8sC8dX4sy1uZkRht_Xwp37ZH1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ni1ggrZUpkEaJQB8HWBSMYIu.jpg?f=fotoalbum_large

Netflix :'( :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QEoVwEeqUAxEmn93AYI7QGI9_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LlT1mSMlc14BvuYmMbYJ6MzM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N4tabUPqnrH-yZqZ0vCXLV96NI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rBJeBzgQleUv9SRQEuK5tc4P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FU4gYK1Vao3arZxfPYprksTJ0Y4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xukpu6GyXzVNAR4LG0cFaZ5U.jpg?f=fotoalbum_large

Photoshop gradient:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wl-z9nqJs2fnsCpUDO5wpdlw8Gs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFfcBCYiJye3nthDEMUt0LoC.jpg?f=fotoalbum_large

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raketje94
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-06 17:39
Sinds mijn upgrade naar Windows 11 lijkt mijn internetsnelheid flink te zijn afgenomen.
Waar ik normaal met gemak 500/500 behaalde ligt de max nu op 360/360 met het downloaden van bestanden loop ik hier ook tegenaan.
Op de router komt overigens wel gewoon 500/500 binnen.

Iemand anders met hetzelfde probleem? Na wat zoeken trof ik een mogelijke oplossing om killer services te stoppen, echter draaien deze bij mij niet.

Speedtest router:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/efyC6ZIkAKumjEQ67aV7hHSd0oA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MHGDvulDjZtXhKf0A8Hu98CD.png?f=user_large

Speedtest browser:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyXWdLQKMJ-ZA_Ce4UaUou0HS3A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4VkhcB2QtlSAqufjV4TpMKTn.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
M.E.Amrani schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:43:
Gisteren heel blij mijn laptop geupdate naar win11. Tot mijn schrik heb ik nu bizar veel last van color banding. Video's lijken alsof ze in 4-bit color depth worden weergegeven. Kan nu voorlopig niet meer photoshoppen. Zullen mijn klanten blij mee zijn. Anderen hier ook last van gehad? Iemand oplossingen gevonden?
Heb je de drivers voor je videokaart al geupdate vanaf de site van de leverancier? En als her je main pc is wat zo is voor je werk. Dan ga je toch gewoon terug naar windows 10. Dat je niet kan Photoshoppen voor je klanten is dan nu een keuze :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03 22:19

M.E.Amrani

...heeft honger

HKLM_ schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 07:13:
[...]

Heb je de drivers voor je videokaart al geupdate vanaf de site van de leverancier? En als her je main pc is wat zo is voor je werk. Dan ga je toch gewoon terug naar windows 10. Dat je niet kan Photoshoppen voor je klanten is dan nu een keuze :P
:9~ Dat is waar, uiteraard eigen keuze :P

Nee, maar had alle drivers geupdate .Hele rare bug, kan er niks over vinden online.

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:14
Wat zijn de algemene ervaringen? Ik krijg nu officieel Windows 11 via windows Update aangeboden maar twijfel nog. Maar omdat nog niet alle drivers zoals videokaart (zoals bijvoorbeeld lenovo amd drivers) optimaal zijn voor Windows 11 twijfel ik nog. Is het wijsheid om te wachten voor de 2e Update van Windows 11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@dutchnltweaker
Mijn ervaringen waren niet positief met gaming. Dit ligt waarschijnlijk aan de nog steeds suboptimale amd drivers/w11 threadscheduler.

Tegelijkertijd heb ik zonder problemen twee keer geupgrade (1x windows media assistant en 1x clean install) en ben ook twee keer zonder problemen gedowngrade naar w10.

Bij mij werkte dit proces heel soepel dus als je een goede backup/systemimage hebt en wat tijd dan kun je imo gewoon even zelf proberen hoe het bevalt.

Je moet wel even checken hoe lang je hebt om weer terug te gaan naar W10. Volgensmij is dat 14 dagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 05-11-2021 10:51 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:09
Help!!!! schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:41:
@dutchnltweaker
Je moet wel even checken hoe lang je hebt om weer terug te gaan naar W11. Volgensmij is dat 14 dagen.
Het is 10 dagen. Daarna kan ook, maar dan moet het met een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
is er een optie om op mijn tweede scherm ook de klok in de taakbalk te hebben ? dit kon bij windows 10 namelijk wel

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
taker1987 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 01:59:
is er een optie om op mijn tweede scherm ook de klok in de taakbalk te hebben ? dit kon bij windows 10 namelijk wel
Nee kan momenteel niet.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:40
Is dit bij jullie ook?

Raar toch ?

[Afbeelding]
Is al sinds Windows 8. Om dit te voorkomen moet je bij de installatie geen online account maken maar lokaal. En dan achteraf omzetten naar een online account. Als je het nu netjes wilt maken zonder herinstallatie dan moet je een nieuw lokaal account aanmaken met de goede naam, je oude account verwijderen en dan je nieuwe lokale account naar een online account omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93050

Aangezien Windows update me al enige tijd vertelde dat ik Win 11 kon installeren, heb ik dat maar gedaan. Ging eigenlijk vrij probleemloos. Alleen het rare startmenu (helaas heeft Ome Bill de 'Classic startmenu' register setting inactief gemaakt) en de vrij lompe taskbar zijn niet echt perfect. Ik moest wel een heleboel Temp mappen verwijderen uit sytem32. Maar goed: 1 minuutje werk.

Ik heb 1 raar probleem: ik gebruik vaak de snipping tool. Dat kon in Win 10 ook met printscreen, via accessibility. Win 11 accepteert de instelling wel, maar doet er niets mee. Windows toets+ shift+S .. ook niets. Alleen een shortcut naar de snippingtool: dat werkt gelukkig wel.

Verder eigenlijk geen voor of nadelen ontdekt van Win 11. Nu moet ik wel zeggen dt ik geen gamer ben, geen grote toepassingen draai. Ik zal dus (denk ik) ook niet zo gauw tegen grenzen aanlopen: upgrade was eigenlijk uit nieuwsgierigheid en voor de lol..

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 93050 op 06-11-2021 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Wildfire

Joy to the world!

Barkrukhenkie schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 07:35:
[...]

Is al sinds Windows 8. Om dit te voorkomen moet je bij de installatie geen online account maken maar lokaal. En dan achteraf omzetten naar een online account. Als je het nu netjes wilt maken zonder herinstallatie dan moet je een nieuw lokaal account aanmaken met de goede naam, je oude account verwijderen en dan je nieuwe lokale account naar een online account omzetten.
Is dit alleen bij het maken van een account of ook bij het gebruiken van een account? Ik heb Windows 11 geïnstalleerd gebruik makende van mijn reeds bestaande Microsoft account en mijn userfolder heeft geen afgekapte naam.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
  • Laatst online: 08-06 17:15
Niet ingebouwd. Je kan wel ElevenClock installeren. Ik gebruik het naar tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Laatst online: 22:40
Wildfire schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 08:37:
[...]

Is dit alleen bij het maken van een account of ook bij het gebruiken van een account? Ik heb Windows 11 geïnstalleerd gebruik makende van mijn reeds bestaande Microsoft account en mijn userfolder heeft geen afgekapte naam.
Alleen wanneer je bij het aanmaken van het Windows-account kiest voor een online account. Of dat account online al bestaat maakt niet uit. Ik weet niet of het altijd afgekapte namen zijn, soms ooknamen met een paar irrelevante alfanumerieke karakters erachter. Maar als je bij het aanmaken van je Windows-account kiest voor lokaal gaat het sowieso altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Anoniem: 93050 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 08:02:
Aangezien Windows update me al enige tijd vertelde dat ik Win 11 kon installeren, heb ik dat maar gedaan. Ging eigenlijk vrij probleemloos. Alleen het rare startmenu (helaas heeft Ome Bill de 'Classic startmenu' register setting inactief gemaakt) en de vrij lompe taskbar zijn niet echt perfect. Ik moest wel een heleboel Temp mappen verwijderen uit sytem32. Maar goed: 1 minuutje werk.

Ik heb 1 raar probleem: ik gebruik vaak de snipping tool. Dat kon in Win 10 ook met printscreen, via accessibility. Win 11 accepteert de instelling wel, maar doet er niets mee. Windows toets+ shift+S .. ook niets. Alleen een shortcut naar de snippingtool: dat werkt gelukkig wel.

Verder eigenlijk geen voor of nadelen ontdekt van Win 11. Nu moet ik wel zeggen dt ik geen gamer ben, geen grote toepassingen draai. Ik zal dus (denk ik) ook niet zo gauw tegen grenzen aanlopen: upgrade was eigenlijk uit nieuwsgierigheid en voor de lol..
Je weet dat de snip tool kapot is in windows 11 wegens een verkopen certificaat?. Google, de FP van tweakers en dit topic hebben dat al meerdere keren besproken ondertussen.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-06 23:33
Wildfire schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 08:37:
[...]

Ik heb het ook nog nooit gezien.
Echt, ik installeer al jaren kale windowsen of doe upgrades van lagere versies naar hogere versies en gebruik altijd als eerste mijn MS-account (waarom, niet; die heb ik toch?) en heb nog nooit een afgekapte naam in m'n user-folder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93050

HKLM_ schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 09:07:
[...]

Je weet dat de snip tool kapot is in windows 11 wegens een verkopen certificaat?. Google, de FP van tweakers en dit topic hebben dat al meerdere keren besproken ondertussen.
dat las ik wel, maar de shortcut werkt toch echt wel, dus dan snap ik het eerlijk gezegd niet.
Maar god, ik neem aan dat ze dit wel gaan repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hoe kan ik het icoontje 'deze pc' in de taakbalk zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Farabi schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 12:32:
hoe kan ik het icoontje 'deze pc' in de taakbalk zetten?
Zie :
https://www.groovypost.co...0Quick%20Access%20section.

Daarna gewoon een snelkoppeling naar de Verkenner toevoegen aan de taakbalk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MicroWhale schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:18:
Gisteren Windows 11 geïnstalleerd. Werkte prima tot herstart na twee updates (Microsoft 2021-10 Cumulatieve updates).

Nu kan ik niet meer bij zowel mijn:
- Logitech Bluetooth Audio receiver (wordt wel gedetecteert, maar niet als audio apparaat, dus kan niets afspelen. Na wat uitzoekwerk kan dit aan BT versie 2.1 liggen van de receiver, maar dan nog... 2 dagen geleden op Win10 deed hij het nog. Gisteren zelfs ook nog op Win 11.)
- QCY-T5 wireless headphones (windows vindt dat het werkt. Qua installatie lijkt ook alles in orde. Bij afspelen slaat de audio, maar hoor niks. Ter informatie: Als ik mijn JBL Flip 3 verbind geeft hij wel gewoon geluid. Verwijderen en opnieuw detecteren heeft helaas geen zin.)
[Afbeelding]

Ik heb het idee dat het iets te maken heeft met een vernieuwde BT driver (intel) of met het feit dat de QCY-T5 3 apparaten toevoegt bij inschakelen en er maar één zichtbaar is (en geselecteerd wordt door windows) in het audio menu. Voorheen waren dat er 3 in het audio menu.

Anderen hier met deze ervaring of tips?
Ik heb iets vergelijkbaars, maar dan specifiek in MS Teams. Ik verbind via Bluetooth mijn Phonak Compilot, wat een BT link is voor mijn gehoorapparaten. Normaliter (onder W10) stelde ik in Teams de speakers in op mijn gehoorapparaten en de microphone op de ingebouwde microphone van mijn HP laptop. Die instelling werkt sinds de upgrade naar W11 dus niet meer. In het testgesprek van Teams hoor ik nog net 1 keer de 'teams telefoon' over gaan en dan is het geluid weg.
Stel ik mic en speakers beide op de BT headsetdongeldinges in, dan werkt het wel. Stel ik alles op pc audio in, dan werkt het ook.
Ik heb voor mijn gevoel bijna alles bijgewerkt. De firmware van de BT chip in de laptop nog niet, maar dat brengt waarschijnlijk weinig soelaas als ik eerdere berichten hier lees.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-06 10:46
PaT schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:27:
[...]

Ik heb iets vergelijkbaars, maar dan specifiek in MS Teams. Ik verbind via Bluetooth mijn Phonak Compilot, wat een BT link is voor mijn gehoorapparaten. Normaliter (onder W10) stelde ik in Teams de speakers in op mijn gehoorapparaten en de microphone op de ingebouwde microphone van mijn HP laptop. Die instelling werkt sinds de upgrade naar W11 dus niet meer. In het testgesprek van Teams hoor ik nog net 1 keer de 'teams telefoon' over gaan en dan is het geluid weg.
Stel ik mic en speakers beide op de BT headsetdongeldinges in, dan werkt het wel. Stel ik alles op pc audio in, dan werkt het ook.
Ik heb voor mijn gevoel bijna alles bijgewerkt. De firmware van de BT chip in de laptop nog niet, maar dat brengt waarschijnlijk weinig soelaas als ik eerdere berichten hier lees.
ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar vandaag krijg ik een BT update binnen via WU, waarvoor ik nog moet herstarten blijkbaar:
Intel Corporation - Bluetooth - 22.70.0.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

DeCo schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:55:
[...]

ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar vandaag krijg ik een BT update binnen via WU, waarvoor ik nog moet herstarten blijkbaar:
Intel Corporation - Bluetooth - 22.70.0.3
Ik ben benieuwd. Ik krijg die update nog niet aangeboden. Misschien gaat dat ook in waves?
Ik probeer het nu via de driver & support assistant van intel, maar dat lijkt ook niet echt lekker te werken.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake_Eye
Net update officiële Windows 11 KB5008295 binnen gekregen voor de snip tool fix enz (en hij werkt)

Deze niet-beveiligingsupdate bevat kwaliteitsverbeteringen. Belangrijke wijzigingen zijn:

Hiermee wordt een bekend probleem opgelost waardoor sommige gebruikers bepaalde ingebouwde Windows of delen van bepaalde ingebouwde apps kunnen openen of gebruiken. Dit probleem treedt op vanwege een digitaal microsoft-certificaat dat is verlopen op 31 oktober 2021. Dit probleem kan van invloed zijn op het volgende:

Knipprogramma

Schermtoetsenbord, spraak typen en emoji-paneel

Gebruikersinterface invoermethodeeditor (IME-gebruikersinterface)

Aan de slag en Tips

Hiermee wordt een bekend probleem opgelost waardoor de app Startmenu en Instellingen niet kan worden geopend zoals verwacht (alleen in de S-modus).

[ Voor 83% gewijzigd door Snake_Eye op 06-11-2021 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 19:17
Hebben nog meer mensen last dat windows explorer hangt als je de PC wakker maakt uit zijn slaap? Taakbalk icons etc kan je dat ook niet openen en vaak blijft het 'start' menu zichtbaar in beeld hangen wat je niet weg krijgt.

Bij mij komt dit namelijk best vaak voor (niet altijd). Ik kan het probleem oplossen door windows explorer te herstarten maar begint me nu beetje op mijn zenuwen te werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:29

DDX

Kwam erachter dat shift-click op items in taskbar inmiddels weer werkt in windows 11. (om extra window van een app te openen)
Vast meegekomen met een recente update ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:42

MeNTaL_TO

The future is not set

Ja wel, die is er wel
https://www.elevenforum.c...plays-in-windows-11.1731/

Ik zie dat iemand me al voor was.

[ Voor 3% gewijzigd door MeNTaL_TO op 06-11-2021 21:44 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Dat is third party :P vanuit Windows zelf is het antwoord nog steeds nee :+

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 08-06 08:05
Ook al in een ander topic gemeld maar bij mij (Win11Pro) werkt het knipprogramma gewoon. Het ikoontje is anders en de werking is ook anders maar toch, het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:03

dbzfan

Nee.

Via configuratiescherm > energieinstellingen kan ik alleen het "gebalanceerd" energieprofiel aanpassen, maar niet het profiel maximale prestaties of batterijbesparing.. Weet iemand hoe ik deze kan aanpassen?
Pagina: 1 ... 15 ... 30 Laatste

Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.

Downloads
Windows 11 ISO
Windows Insider Preview ISO.