Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
yulunga schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:21:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring. Zelf had ik het idee dat het ligt aan de "single-click to open an item (point to select)" folder optie. Die heb ik standaard aan staan.
Ik heb kort getest met die optie uit, en dan lijkt het verdwijnende menu niet meer voor te komen.
...maar nogmaals: enkel kort getest. Dus ik weet niet of het daar helemaal mee verdwijnt en aan ligt.
Die optie heb ik inderdaad ook aan staan. Zal daar dus wel aan liggen. Zeer irritant.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ora et Labora schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:52:
Ik zit heel erg te twijfelen of ik het wel of niet zal doen.
Het betreft m'n werklaptop waar ik nog een jaar mee moet doen en dagelijks gebruik.(Hoe en wat we deze inrichten moeten we zelf weten) Officieel wordt het niet ondersteund maar volgens mij is de CPU snel genoeg om het te kunnen.

[Afbeelding]
Ik ga mijn werk PC absoluut nog niet upgraden naar Windows 11. Wat schiet je er in godsnaam mee op? Het kan potentieel alleen maar problemen veroorzaken. Ik zou met een werk laptop/pc altijd even wachten tot er flink wat updates zijn geweest, dus even wachten tot Windows '11.1'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-06 21:25
Idem, ik wacht wel tot de grootste problemen weg zijn en dan installeer ik hem wel:)

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:57
stin00 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:51:
[...]

Ik ga mijn werk PC absoluut nog niet upgraden naar Windows 11. Wat schiet je er in godsnaam mee op? Het kan potentieel alleen maar problemen veroorzaken. Ik zou met een werk laptop/pc altijd even wachten tot er flink wat updates zijn geweest, dus even wachten tot Windows '11.1'.
Omdat het kan. :P
In geval het niet werkt is het in een uur of 2 weer terug naar Windows 10.
We werken toch in de cloud, ik pak er even tijdelijk een Chromebook bij terwijl m'n laptop weer terug gaat naar Windows 10 bijvoorbeeld.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonesuch
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-05 15:45
Hier Win 11 geïnstalleerd, draait als een zonnetje. TPM, Processor, alles voldeed. Maar; stiekum had ik de hoop dat het "refreshen" van (bijv.) de download folder nu wat sneller zou gaan. Nee dus, soms 30 seconden wachten. Zelfde geldt voor iconen van bijv. foto's. Ik weet dat ik de eigenschappen van de directories kan aanpassen, ook geprobeerd, maar zonder succes.
Iemand een idee hierover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
nonesuch schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:15:
Hier Win 11 geïnstalleerd, draait als een zonnetje. TPM, Processor, alles voldeed. Maar; stiekum had ik de hoop dat het "refreshen" van (bijv.) de download folder nu wat sneller zou gaan. Nee dus, soms 30 seconden wachten. Zelfde geldt voor iconen van bijv. foto's. Ik weet dat ik de eigenschappen van de directories kan aanpassen, ook geprobeerd, maar zonder succes.
Iemand een idee hierover ?
Is al eerder in dit topic voorbij gekomen, als je zoekt op verkenner of explorer of vertraging komt het vast naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonesuch
dit is niet het fenomeen wat ik bedoel. Als ik bijv. D: open in mijn explorer, zie ik vrijwel direct de direcory listing. Niet dus bij de "downloads" folder, die gaat eerst op zn gemak de inhoud scannen lijkt het, vreselijk irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-06 09:16

jacobras

Developer

nonesuch schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:30:
dit is niet het fenomeen wat ik bedoel. Als ik bijv. D: open in mijn explorer, zie ik vrijwel direct de direcory listing. Niet dus bij de "downloads" folder, die gaat eerst op zn gemak de inhoud scannen lijkt het, vreselijk irritant.
Dat was in Windows 10 ook een probleem, werkt dit voor je? https://www.thewindowsclu...oads-folder-in-windows-10

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonesuch
Dank jacobras, in mijn vraag schreef ik al dat ik hoopte dat in win11 het verschijnsel zou zijn verholpen (t.o.v. win 10 dus). Ik ken de "oplossing" om de folder te "optimaliseren" voor foto;s, diverse bestanden etc., maar niets daarvan maakt verschil bij mij :-(
Zoals gezegd, als ik bijv D: doe heb ik direct de directory, als ik "downloads" wil openen moet ik erg veel geduld hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
[...]

Zelf ge-update zodra het kon en dus een tijdje de beta versie van 11 gedraaid op mijn werk laptop. Echt dus al maanden zonder problemen aan het werk op 11. En als het krak doet, dan installeer ik de boel gewoon opnieuw. Zo heel veel werk is dat nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:21
yulunga schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:21:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring. Zelf had ik het idee dat het ligt aan de "single-click to open an item (point to select)" folder optie. Die heb ik standaard aan staan.
Ik heb kort getest met die optie uit, en dan lijkt het verdwijnende menu niet meer voor te komen.
...maar nogmaals: enkel kort getest. Dus ik weet niet of het daar helemaal mee verdwijnt en aan ligt.
Dat lijkt het inderdaad te zijn na kort testen. Hoe heb je dit gevonden? Ik zou het verband nooit gelegd hebben. Bij een verse installatie is één van de eerste dingen die ik doe "single-click to open an item (point to select)" aanzetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

nonesuch schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:54:
Dank jacobras, in mijn vraag schreef ik al dat ik hoopte dat in win11 het verschijnsel zou zijn verholpen (t.o.v. win 10 dus). Ik ken de "oplossing" om de folder te "optimaliseren" voor foto;s, diverse bestanden etc., maar niets daarvan maakt verschil bij mij :-(
Zoals gezegd, als ik bijv D: doe heb ik direct de directory, als ik "downloads" wil openen moet ik erg veel geduld hebben...
Ah, nu snap ik wat je bedoelde met "de eigenschappen van de directories aanpassen". Balen dat het niet werkt! De Downloads map groeit vaak hard en dan wil je niet op dit soort traagheid zitten wachten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nonesuch schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:54:
Helpt het niet om in de verkenner bij de mapopties de geschiedenis te wissen van Verkenner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:12
Goede tip.

Maar dit is een probleem dat al veel langer bestaat (ver voor W10). Microsoft had daar inmiddels al wel een iets elegantere oplossing voor kunnen bedenken.

Bijvoorbeeld direct alle directories en bestanden tonen met een generiek icoon, waarna tijdens het scannen langzaam de juiste iconen getoond worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-06 20:26

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Officiele Windows 11 op een AMD Threadripper 2950X vind ik nog niet zo'n succes.
Voor mijn gevoel vind ik het net iets te veel hangen overal.
De AMD bug fix is nog niet uit, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:37
Dijkertje schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:00:
Officiele Windows 11 op een AMD Threadripper 2950X vind ik nog niet zo'n succes.
Voor mijn gevoel vind ik het net iets te veel hangen overal.
De AMD bug fix is nog niet uit, toch?
Die zit er inderdaad nog in

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 07:38

cooper_s1

MINI's rule

Tot nu toe gaat het prima op mijn HP elitebook 840 g3 met een Intel(R) Core(TM) i7-6600U CPU en 16 Gb mem. Het is gewoon mijn werk laptop en heb behalve 1 soort crash met Citrix nog geen vreemde issues gehad. Alles lijkt verder iets rapper te starten en te lopen. Ik heb gewoon een upgrade gedaan van windows 10.
Tot nu toe werkt ook al mijn software nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Startallback was gisteren plots gede-installeerd. Toen ik het opnieuw installeerde crashte de hele desktop. Na een herstart werkte alles wel weer normaal.

Misschien is MS bezig dit soort apps de nek om te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:56
alexbl69 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:27:
Startallback was gisteren plots gede-installeerd. Toen ik het opnieuw installeerde crashte de hele desktop. Na een herstart werkte alles wel weer normaal.

Misschien is MS bezig dit soort apps de nek om te draaien?
Ik heb het even geinstalleerd en ben eigenlijk wel blij er mee. Ik ga het even 2 weekjes aankijken en dan maar 5 euro'tjes er tegen aan gooien :) Ik heb dus geen problemen ervaren nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-06 09:50
[...]

Indien je een upgrade doet kan je altijd downgraden naar W10 via het settings menu. Heb het ook op mijn werk/game pc gedaan en hoefde maar één programma opnieuw te installeren, wat ik pas ging gebruiken na de migratie naar W11.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
AMD heeft z'n Windows 11 fix uitgebracht: downloads: AMD Ryzen Chipset Drivers 3.10.08.506

Beste is om het voor jouw specifieke socket via deze weg te doen: https://www.amd.com/en/support

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
stin00 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:20:
AMD heeft z'n Windows 11 fix uitgebracht: downloads: AMD Ryzen Chipset Drivers 3.10.08.506

Beste is om het voor jouw specifieke socket via deze weg te doen: https://www.amd.com/en/support
De L3 cache latency is hier nog niet mee gefixt! Deze zit momenteel alleen in Windows 11 Build 22000.282 Hier is momenteel ook nog geen KB voor gemaakt en beschikbaar voor GA uitrol.

https://www.amd.com/en/support/kb/faq/pa-400
On October 15, 2021 Microsoft released Windows 11 Build 22000.282 to Windows Insiders for user validation, including an L3 cache latency fix.
This article will be updated with the Windows 11 Update Catalog KB ID containing the L3 cache latency fix when it is rolled out via Windows Update.

[ Voor 23% gewijzigd door HKLM_ op 21-10-2021 17:26 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ok, ik snap het niet helemaal, of correcter, MS snapt het niet helemaal....

Ik heb een I7-7700HQ, dus ik heb de vereiste technologieën allemaal:
TPM 2.0: Check
Secureboot: Check
UEFI: Check
alle overige hardware minima ongeveer factor 2 á 3: Check

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrvIw7C7G4frXmuaixb7gwiTZS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VoNL1lM0YElI7P6QjX48lZx3.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDTn3BZxnScIuzKyBzvzVp1pe-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0MLvqAMY2zP1qkuFnnFSkNh0.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ozPK8irHnvY2JWETdkLSXpgq0bI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NhpUPK76CbcfJJkDcOXho8qK.jpg?f=user_large

Waarom dan nog steeds niet compatibel, als ik aan 100% van de vereisten voldoe?
(Dit gaat dan om mijn Alienware 17R426 laptop (2017) en niet de PC in mijn ondertitel)

[ Voor 3% gewijzigd door zion op 21-10-2021 19:07 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 23:04
Ik zie net op Windows Update de October cumulative update met KB5006746 voorbij komen. Daar zit de L3 fix in dacht ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
zion schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:53:
Ok, ik snap het niet helemaal, of correcter, MS snapt het niet helemaal....

Ik heb een I7-7700HQ, dus ik heb de vereiste technologieën allemaal:
TPM 2.0: Check
Secureboot: Check
UEFI: Check
alle overige hardware minima ongeveer factor 2 á 3: Check

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Waarom dan nog steeds niet compatibel, als ik aan 100% van de vereisten voldoe?
(Dit gaat dan om mijn Alienware 17R426 laptop (2017) en niet de PC in mijn ondertitel)
Staat toch duidelijk dat je een CPU hebt die niet op de compatibiliteit lijst staat. Je hebt een Gen 7 Intel CPU.
Dit betekent trouwens niet dat je Windows 11 niet kan upgraden of installeren dat gaat prima zonder issues.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Saekerhett schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 19:19:
Ik zie net op Windows Update de October cumulative update met KB5006746 voorbij komen. Daar zit de L3 fix in dacht ik :)
Klopt maar dat is een insider build en geen GA

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-06 21:57
They've actually made things worse. Stay away from the cumulative until the fixes from next week.

[ Voor 26% gewijzigd door Snake_Eye op 21-10-2021 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
HKLM_ schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 19:26:
[...]

Staat toch duidelijk dat je een CPU hebt die niet op de compatibiliteit lijst staat. Je hebt een Gen 7 Intel CPU.
Dit betekent trouwens niet dat je Windows 11 niet kan upgraden of installeren dat gaat prima zonder issues.
Ik beargumenteer dan ook dat het vreemd is dát hij niet op de compatibiliteits lijst staat, terwijl de CPU 100% aan alle vereisten voldoet, dat hij niet op de lijst van ondersteunde CPU's staat snap ik zelf ook.
De vraag was dan ook waarom hij niet op de lijst staat, niet of hij dat wel dan niet staat.
Overigens staan er zat Gen 7 CPU's wél op de lijst, zoals bijvoorbeeld de 7820HQ, wat praktisch dezelfde CPU is.

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
zion schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:09:
[...]

Ik beargumenteer dan ook dat het vreemd is dát hij niet op de compatibiliteits lijst staat, terwijl de CPU 100% aan alle vereisten voldoet, dat hij niet op de lijst van ondersteunde CPU's staat snap ik zelf ook.
De vraag was dan ook waarom hij niet op de lijst staat, niet of hij dat wel dan niet staat.
Overigens staan er zat Gen 7 CPU's wél op de lijst, zoals bijvoorbeeld de 7820HQ, wat praktisch dezelfde CPU is.
Die 7820HQ en mogelijk nog een aantal andere Gen 7 CPU’s zitten in recente Microsoft devices (Microsoft's Surface Studio 2 bijvoorbeeld ) en dan zouden die al geen Windows 11 meer krijgen :P De andere sluiten ze gewoon uit wegens het ontbreken van security and stability volgens Microsoft en de modern device drivers based on Declarative, Componentized, Hardware Support Apps (DCH) design principles waar de CPU’s niet aan zouden voldoen.

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:14
Update is uit

2021-10 Cumulatieve update voor op Windows 11 for x64 gebaseerde systemen (KB5006746)

[ Voor 77% gewijzigd door MrOsman op 21-10-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vraagje, heb W11 geprobeerd maar vanwege (amd) bugs vooralsnog teruggegaan naar W10. Echter er zijn nu oplossingen voor de 2 AMD bugs en die zou ik willen uitproberen.

Stel dat ik weer upgrade naar W11 en vervolgens deelneem aan Insider Preview (die bevat de L3 fix) kan ik dan nog downgraden naar W10 (uiteraard zonder een fresh install) :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:14
Help!!!! schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:36:
Vraagje, heb W11 geprobeerd maar vanwege (amd) bugs vooralsnog teruggegaan naar W10. Echter er zijn nu oplossingen voor de 2 AMD bugs en die zou ik willen uitproberen.

Stel dat ik weer upgrade naar W11 en vervolgens deelneem aan Insider Preview (die bevat de L3 fix) kan ik dan nog downgraden naar W10 (uiteraard zonder een fresh install) :?
Microsoft heeft net update uitgebracht. fix voor L3 en meer,
AMD heeft ook volgens mij update uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Dank je! En klopt, AMD heeft de thread scheduling fix vandaag uitgebracht.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
HKLM_ schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:27:
[...]

Die 7820HQ en mogelijk nog een aantal andere Gen 7 CPU’s zitten in recente Microsoft devices (Microsoft's Surface Studio 2 bijvoorbeeld ) en dan zouden die al geen Windows 11 meer krijgen :P De andere sluiten ze gewoon uit wegens het ontbreken van security and stability volgens Microsoft en de modern device drivers based on Declarative, Componentized, Hardware Support Apps (DCH) design principles waar de CPU’s niet aan zouden voldoen.
Aanleidende van deze reactie van je wist ik een beetje waar ik op moest zoeken.

De 7820HQ heeft vPro & Intel TXT (Trusted eXecution Technology), en dat heeft de 7700HQ niet.
Dat zal het verschil zijn waarom de ene wel ondersteund wordt, en de andere niet.
*dank*

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-06 22:08
Na tijdje insider preview gedraaid te hebben op 2 apparaten, nu mijn productie laptop geüpgraded naar Windows 11 release. Dat is een Thinkpad X13 gen1 AMD.
De vingerafdruk scanner stopt er nu af en toe mee, loopt uit geheugen lijkt het in combinatie met veel slaap stand wakeups tijdens vergaderingen, netjes foutmelding in de device manager bij het device als het gebeurt. Reboot lost het weer op. Zal wel een fix voor komen, maar ter info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_Solo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-05 09:25
Krijg net de melding in Windows Update dat ik NU over kan naar Windows 11 ... OTA.
Lenovo Yoga 7 Slim Pro... 2 maanden oud.

Download gedaan... nu aan het installeren ... volautomatisch.
Meer mensen hier last van? 😉

Update 22/10 08.00u: vooralsnog lijkt alles prima te werken. Bureaublad lijkt qua persoonlijke inhoud ongewijzigd.

[ Voor 31% gewijzigd door dutch_Solo op 22-10-2021 10:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:23

spartacusNLD

This is Sparta!!

problemen van AMD + W11 zijn nog steeds niet gefixed na de patch van AMD:

https://www.reddit.com/r/...rivers_31008506_10212021/

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Ik ben eigenlijk ook wel verbaasd dat de L3 patch gisteravond toch nog is uitgekomen. Ze hebben hem 6 dagen geleden naar insiders gestuurd… voordat iedereen hem daar heeft geïnstalleerd ben je 1 a 2 dagen verder hou je 4 dagen over voor test. Ze moeten best wel zeker zijn geweest dat het de oplossing was. (Wat dus niet 100% blijkt te zijn :P) anders breng je hem niet zo snel uit toch.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 10:45
dutch_Solo schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 00:19:
Krijg net de melding in Windows Update dat ik NU over kan naar Windows 11 ... OTA.
Download gedaan... nu aan het installeren ... volautomatisch.
Meer mensen hier last van? 😉
Twee apparaten hier die ook die melding krijgen Surface Pro 7 en Lenovo Yoga 15 van vorig jaar. Vaste PC nog niet gecontroleerd, zal het wellicht ook al krijgen.

Ik wacht zelf het liefst nog even af, alhoewel het nu wel gaat kriebelen :P. Maar zijn toch ook werkdevices voor mij.

[ Voor 11% gewijzigd door The__Virus op 22-10-2021 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocktorDicking
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-06 16:51

DocktorDicking

Are you picking this up?

Heb deze week een pc in elkaar geknutseld met een Ryzen 5 3600 en een Win11 installatie. Heb nog niet heel veel gemerkt van de AMD bug maar misschien komt dat ook omdat ik de computer nog niet heel intensief heb gebruikt?

Wat me wel opviel is dat als ik de Wifi module uitschakel mijn Ether geen verbinding meer heeft.
Heb nu de wifi module gewoon aanstaan en verbinding via Ether dus geen groot probleem maar zou dit een bug kunnen zijn?

Verder tot nut toe best tevreden met Win11, taakbalk is een beetje wennen.

If i only had more coffee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Je hebt gelijk, het is nog steeds niet goed volgens veel gebruikers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-06 01:38
Snake_Eye schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:38:
[...]

Je hebt gelijk, het is nog steeds niet goed volgens veel gebruikers.
Ik kan helaas beamen dat het nog niet goed is.. Verre van zelfs. L3 Cache bandwith is om te huilen.

Ik heb mijn PC geüpgraded. Inclusief de AMD chipset drivers en de Microsoft fix.

En mijn Windows 11 installatie is toch echt nog steeds langzamer dan mijn Windows 10 installatie.

Dit is op een Ryzen 9 5900X - 32GB 3600 CL16

Met AIDA64 getest. Helaas erg geschrokken van de bandwith resultaten. De Latency van de L3 cache is wel opgelost maar de bandwith is minder dan de helft of zelfs 1/5de.

Windows 10 L3 cache:
Read: 1032 GB/s
Write: 1021 GB/s
Copy: 1045 GB/s

Windows 11 L3 cache:
Read: 440 GB/s
Write: 200 GB/s
Copy: 281 GB/s

Nogmaals.. dit is met de AMD Chipset drivers update en met de Windows 11 fix.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_FSh7vMqXB1Yzt8mo9mwcIJlh4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ohxWQp5umW7D35EyZ0dRNtxz.png?f=user_large

Edit:

Net nog even met Cinebench r20 getest. Dat schept wel een wat positiever beeld.

Windows 10
Single: 633
Multi: 8414

Windows 11
Single: 637
Multi 8409

Die komen in ieder geval heel dicht bij elkaar in de buurt.

[ Voor 18% gewijzigd door BarryS op 22-10-2021 19:26 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-06 15:27
Panzer_V schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:06:
[...]

De ISO download je gewoon bij Microsoft.

Het mounten is een gevalletje in WIN 10 dubbelklikken op de ISO.

Geen scripts gebruiken, gewoon de MS site.

WIN 10: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 Kies voor hulpprogramma downloaden. Maak hieruit de USB stick.

WIN11: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11 Kies voor ISO downloaden.
Kan dit ook zonder TPM? Weet niet of ik TPM heb maar al helemaal geen TPM 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

jacobras schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:49:
Ik wil graag over naar 11 maar ik wacht toch nog even vanwege twee dingen die ik een paar keer tegen ben gekomen: allereerst het taakbarprobleem (https://www.reddit.com/r/...sing_microsofts_official/) en daarnaast het uit geheugen lopen van Explorer (https://www.digitaltrends...ndows-11-memory-leak-bug/).

Als er wat meer duidelijkheid over fixes daarvoor is durf ik het wel aan maar voor nu wacht ik nog even.
Nu hiervoor fixes zijn (en het AMD-probleem, want ik heb een Ryzen) heb ik de overstap gemaakt :) Eerste indruk is vooral dat het startmenu in het midden meteen logischer aanvoelt. Merk dat mijn focus meestal daar zit waar nu het menu verschijnt. Wel jammer dat het Bitlocker-unlock dialoogje nog zo'n hoekig ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
brambello schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:52:
[...]

Kan dit ook zonder TPM? Weet niet of ik TPM heb maar al helemaal geen TPM 2.0.
Heb je je PTT al aangezet in de bios? Die zit 9/10 ingebakken in je CPU en dan heb je een TPM

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Help!!!! schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:55:
[...]
Onder W11 heb ik in Battlefield V dat het lang inhouden van een WASD toets (meestal de W) tot gevolg heeft dat het vooruitlopen ineens stokt en je stilstaat. Pas als je de toets loslaat en weer indrukt kun je dan weer lopen.

Denk dat dit met de AMD bugs temaken heeft, waarschijnlijk level 3 cache bug.
Nu de fixes uit zijn, hoopte ik dat bovenstaande probleem opgelost zou zijn. Dus weer geupgrade inclusief beide fixes maar helaas het Battlefield V probleem heb ik nog steeds. Dus toch maar weer terug naar W10.

Wellicht dat ik op korte termijn een clean install doe en het nog eens test maar ben toch wel sceptisch. Sommige programma's starten ook met vertraging op, een klacht die al vaker gezien heb.

Dit voelt weer typisch aan als zo'n windows die te ongepolijst is, te snel is gereleased en waar te weinig over nagedacht is (qua workflow changes) en MS weer eens eigenwijs was. :X

Update 23:10:
Vandaag clean install gedaan inclusief volledige AMD patches en probleem in BF V blijft maar lijkt iets minder :X :?

Hier ook even de AIDA64 cache pics: Dat AMD L3 probleem is echt nog niet opgelost ;( :N -O- :

W10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZ81fjjN_J6hQRMXD-KrasIW_2s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nyPUmPEiT3MtkVdz2fATK8nd.png?f=user_large

W11 clean install + alle AMD patches/updates
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-A2GbzoXhMQKcwnzK2VSxl9ROWY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IZgKwtwHWSx40CI0VNJv7vxj.png?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door Help!!!! op 23-10-2021 18:01 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Ik heb zojuist Android for Windows Subsystem geïnstalleerd en er wat mee gespeeld. Eerste indruk: dit werkt fantástisch. Apps starten binnen enkele tienden van een seconde. Alles is supersoepel en razendsnel. Ik werk als Android ontwikkelaar de hele dag met emulators maar heb geen idee hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen. Dit draait rapper! Ik ben sprakeloos. O+

Hiervoor heb ik de stappen op https://www.xda-developer...-windows-11-beta-channel/ gevolgd. Het is nog in bèta dus uiteraard op eigen risico; op Twitter zag ik iemand voorbijkomen die hierdoor een groene BSOD (ja, huh?) kreeg (https://twitter.com/nadaoverbeeke/status/1451096705554792454).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:51
een groene BSOD (ja, huh?) kreeg
groen betekent dat het een insider-versie betreft.. hij is nog steeds blauw in productie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:49
Ik heb net een schone installatie van Windows 11 gedaan.
Nu bezig met het installeren van allerlei programma's, waaronder Photoshop Elements 2019.

Met het installeren van Photoshop Elements 2019 verschijnt de melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FAvcVt7s-gIrQ-8L9DvMwio71gM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBU08VqOmWa4v2OL4YET1ATo.jpg?f=fotoalbum_large

Wat nu te doen?

Alvast bedankt.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Xfile schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:03:
Ik heb net een schone installatie van Windows 11 gedaan.
Nu bezig met het installeren van allerlei programma's, waaronder Photoshop Elements 2019.

Met het installeren van Photoshop Elements 2019 verschijnt de melding:

[Afbeelding]

Wat nu te doen?

Alvast bedankt.
Google :P je hebt denk ik eerst Adobe Creative Cloud nodig als ik dit lees https://community.adobe.c...s/windows-11/m-p/12433446

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:49
HKLM_ schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:15:
[...]

Google :P je hebt denk ik eerst Adobe Creative Cloud nodig als ik dit lees https://community.adobe.c...s/windows-11/m-p/12433446
Thanks!

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelo2510
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 21:28
Hi, ik heb een (waarschijnlijk domme) vraag, ik wilde een clean install van Windows 11 op m'n nieuw Samsung 980 m.2 zetten. Naast deze heb ik ook 2 Sata SSD's in het systeem.

Dat is ook gelukt, de 980 is de C schijf. Maar volgens de bios staat de boot manager op een van de Sata SSD's en niet op de C schijf. Is dit een issue/loop ik performance mis?

11400F - ASUS TUF B560 -RTX 2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Angelo2510 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:25:
Hi, ik heb een (waarschijnlijk domme) vraag, ik wilde een clean install van Windows 11 op m'n nieuw Samsung 980 m.2 zetten. Naast deze heb ik ook 2 Sata SSD's in het systeem.

Dat is ook gelukt, de 980 is de C schijf. Maar volgens de bios staat de boot manager op een van de Sata SSD's en niet op de C schijf. Is dit een issue/loop ik performance mis?
Je loopt geen performance mis je hebt alleen een issue als je ssd met je boot partitie defect gaat.
Ik zou Windows 11 opnieuw installeren en tijdelijk je andere ssd’s even loskoppelen bij de installatie.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelo2510
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 21:28
Thanks voor de tip. Bedoel je dat ik weer een clean install moet doen of zou ik m'n bestanden kunnen behouden? Die laatste heeft m'n voorkeur.

11400F - ASUS TUF B560 -RTX 2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 04:58
Angelo2510 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:41:
Thanks voor de tip. Bedoel je dat ik weer een clean install moet doen of zou ik m'n bestanden kunnen behouden? Die laatste heeft m'n voorkeur.
Je kan ook proberen om een nieuwe boot partitie te maken. YouTube: Repair Windows Boot Partition | Includes files and partitioning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Angelo2510 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:41:
Ik dacht dat je hem net geïnstalleerd had :P ja dan moet je je bestanden ook ff moven of de tip van @Ashundi pakken.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottlekiss
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-04 18:57
Hier een Surface-pro (W10 PRO-21H1) waarvan alleen de i5-7300U niet aan de W11 vereisten voldoet.
Ik wil een upgrade doen maar de map HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup bevat geen MoSetup.
Iemand ervaring hiermee?

Wat kan ik doen?
1) MoSetup als key aanmaken en de DWORD-value aanmaken
of
2) DWORD-value aanmaken in \Setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:09
bottlekiss schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:25:
Hier een Surface-pro (W10 PRO-21H1) waarvan alleen de i5-7300U niet aan de W11 vereisten voldoet.
Ik wil een upgrade doen maar de map HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup bevat geen MoSetup.
Iemand ervaring hiermee?

Wat kan ik doen?
1) MoSetup als key aanmaken en de DWORD-value aanmaken
of
2) DWORD-value aanmaken in \Setup?
REG_DWORD met value 1

Ways to install Windows 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottlekiss
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-04 18:57
Het probleem hier is dat er vanuit wordt gegaan dat MoSetup bestaat in de Registry Key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\MoSetup

In mijn machine is de key
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup

De vraag is dus: kan REG_DWORD toegevoegd worden aan \Setup ipv \Setup\MoSetup?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:54
Ik heb een windows 10 pro licentie. Nu heb ik een clean install gedaan met windwos 11. Met de installatie de code van mijn windows 10 pro gebruikt, maar hij blijft nu volhouden dat ik op home zit.

Hebben meer mensen dit probleem? Of doe ik wat fout?

edit: Nu een andere key ingevuld en hij is wel naar pro gegaan. Misschien was die key toch niet goed dan, terwijl ik hem in windows 10 nog via een terminal commando heb gecontroleerd.

[ Voor 26% gewijzigd door Mich op 24-10-2021 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
bottlekiss schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:41:
[...]

Het probleem hier is dat er vanuit wordt gegaan dat MoSetup bestaat in de Registry Key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\MoSetup

In mijn machine is de key
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup

De vraag is dus: kan REG_DWORD toegevoegd worden aan \Setup ipv \Setup\MoSetup?
Je kan MoSetup aanmaken :) en daarna de regkey

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Hebben jullie virtueel geheugen ook uitgezet in windows 11? Met 32 gig fysiek geheugen lijkt me virtueel geheugen niet nodig. Anders loopt het geheugen over een hardeschijf wat langzamer is dan fysiek geheugen.

[ Voor 10% gewijzigd door Snake_Eye op 24-10-2021 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Nu online
Snake_Eye schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:58:
Hebben jullie virtueel geheugen ook uitgezet in windows 11? Met 32 gig fysiek geheugen lijkt me virtueel geheugen niet nodig. Anders loopt het geheugen over een hardeschijf wat langzamer is dan fysiek geheugen.
(moest het even nakijken, maar) ja. Deed ik in Win10 ook al vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake_Eye
Ik bemerk ook dat het hele systeem warmer wordt met windows 11.
Heb dit even ingesteld kijken of het helpt. Moet zeggen dat de fans nu niet meer zo hard draaien.

[ Voor 12% gewijzigd door Snake_Eye op 25-10-2021 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 14:03
Zodra ik Firefox aan de taakbalk vastmaak, krijg ik een default-icoon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRvqlIED_0BteF6B2mtzhpMtPE4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OdXSAgeH0wuq9NHQx7Sf5ib3.png?f=fotoalbum_large

Als ik Firefox geopent heb en ik maak het icoon los van de taakbalk, dan wordt het icoon wel goed weergegeven. Meerdere mensen met dit 'probleem'?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WunzdtU0HYbn2YBYzGt0XN-UqhU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ifZQAnnWGTAACsaKrAZ39y0g.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScreameR86
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 15:28
Snake_Eye schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 00:34:
Ik bemerk ook dat het hele systeem warmer wordt met windows 11.
Heb dit even ingesteld kijken of het helpt. Moet zeggen dat de fans nu niet meer zo hard draaien.
Houd er wel rekening mee dat als je max power van je cpu op 99% zet, je hiermee de boost feature van je CPU uitzet. Vandaar ook dat er minder hitte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:11
deTuinman schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:39:
[Afbeelding]

Als ik Firefox geopent heb en ik maak het icoon los van de taakbalk, dan wordt het icoon wel goed weergegeven. Meerdere mensen met dit 'probleem'?

[Afbeelding]
Ik heb het zelfde als ik Spotify icoon op het bureaublad neerzet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 23:25

Zorian

What the fox?

Is het probleem met de extreem hoge DPC latency al opgelost inmiddels welke ervoor zorgt dat het geluid kraakt/plopt/stottert?

Dit was destijds mijn DPC latency report onder Windows 11: https://pastebin.com/tti26cKv
En onder Windows 10 was er letterlijk nooit een rood balkje te bespeuren en is alles prima in orde: https://pastebin.com/uhUvdEkc

[ Voor 46% gewijzigd door Zorian op 25-10-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
1 van mijn hobby laptops, een HP pavilion 15 CW1948ND, zit momenteel op de 22000.282 beta. Maar sinds het weekend ervaar ik meerdere vastlopers per dag. De laptop bevriest dan helemaal en is alleen door een hard reset weer te herstarten. Ik dacht eerst dat het Technet muisje de boel in de war bracht, deed ie op windows 10 ook regelmatig, maar dan met blue screens. Maar het lijkt er steeds meer op, dat de adapter de oorzaak is. Wanneer ik de adapter ingeplugd heb, zonder dat deze in het stopcontact zit, dan is de kans groot dat de pc vastloopt. Ook bij het uitpluggen, wanneer deze aan netstroom hangt, loopt de pc meteen vast. Wanneer de pc aan netstroom hangt of wanneer de adapter volledig is uitgeplugd, dan is er niks aan de hand.
Ik heb even de stekkers gecontroleerd en en het losse netsnoer even doorgemeten, maar deze zijn allemaal goed. En werken gewoon naar behoren.

Dus voor de "gein" windows 10 weer even geïnstalleerd, maar hier is het probleem niet te reproduceren. Dus wederom de 22000.282 beta geïnstalleerd, en het probleem is weer aanwezig.

Ik ga dus even kijken of een andere build deze 'power adapter bug" ook heeft.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
kendo schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:26:
1 van mijn hobby laptops, een HP pavilion 15 CW1948ND, zit momenteel op de 22000.282 beta. Maar sinds het weekend ervaar ik meerdere vastlopers per dag. De laptop bevriest dan helemaal en is alleen door een hard reset weer te herstarten. Ik dacht eerst dat het Technet muisje de boel in de war bracht, deed ie op windows 10 ook regelmatig, maar dan met blue screens. Maar het lijkt er steeds meer op, dat de adapter de oorzaak is. Wanneer ik de adapter ingeplugd heb, zonder dat deze in het stopcontact zit, dan is de kans groot dat de pc vastloopt. Ook bij het uitpluggen, wanneer deze aan netstroom hangt, loopt de pc meteen vast. Wanneer de pc aan netstroom hangt of wanneer de adapter volledig is uitgeplugd, dan is er niks aan de hand.
Ik heb even de stekkers gecontroleerd en en het losse netsnoer even doorgemeten, maar deze zijn allemaal goed. En werken gewoon naar behoren.

Dus voor de "gein" windows 10 weer even geïnstalleerd, maar hier is het probleem niet te reproduceren. Dus wederom de 22000.282 beta geïnstalleerd, en het probleem is weer aanwezig.

Ik ga dus even kijken of een andere build deze 'power adapter bug" ook heeft.
En als je de Beta versie eens niet installeerd? Maar dan de gewone versie? Wat geeft dat dan?

Ikzelf heb ook een laptop met Ryzen processor (wel een 3 3250U) en op diezelfde Beta van Windows 11, maar geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Runaque schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:43:
[...]

En als je de Beta versie eens niet installeerd? Maar dan de gewone versie? Wat geeft dat dan?

Ikzelf heb ook een laptop met Ryzen processor (wel een 3 3250U) en op diezelfde Beta van Windows 11, maar geen problemen.
Dat ga ik komend weekend dus even proberen. ;)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:32
[Afbeelding]

Bij mij staat FF 'vast' in de taakbalk, geopend of niet geopend - en ik heb er geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-06 21:48
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze stappen al eens geprobeerd?

https://www.windowscentra...cache-database-windows-10
https://www.windowscentra...humbnail-cache-windows-10

Windows 11 heeft dezelfde stappen die gevolgd kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Wat me ontzettend verbaast dat het nog steeds niet goed werkt in 11: apps openen op het juiste scherm. Ik heb focus in mijn hoofdscherm. Ik druk op Windows + E (of open start en kies Explorer) en toch opent het venster dan op mijn andere scherm waar ik helemaal geen focus heb. Vind ik dat als enige zo onlogisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Had soms ook als ik Chrome opende, dat de zoekbalk in het midden niet verscheen, en ook miste ik de snelkoppelingen van sites. Het gebeurde willekeurig. Nu even opnieuw Chrome geïnstalleerd, kijken of het nog zich voordoet.

[ Voor 47% gewijzigd door Snake_Eye op 25-10-2021 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Wie de oude photo viewer terug wil kan deze register key toevoegen

[ Voor 37% gewijzigd door Snake_Eye op 25-10-2021 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Vraagje.
Ik gebruik een USB-C hub om een ethernet-adapter te krijgen.
https://www.gearbest.com/...=GB_GB_orderCreate_181207
Onder Windows 10 werkt het prima, onder Windows 11 niet. Ik zie niets verschijnen als ik deze inplug.
Als ik apparaatbeheer open en ik plug deze hub erin, zie ik de lijst wel verversen maar er gebeurt verder niks.

Op het werk maken we gebruik van USB-C hubs voor beeldschermen en dergelijken. Deze doet het prima. Als ik desbetreffend apparaat op een USB-C aansluiting van deze hub aansluit, werkt het wel en zie ik de hub ook.
Het betreft een Realtek usb gbe family controller. Hiervoor heb ik ook al drivers geinstalleerd.

Sluit ik hem rechtstreeks op m'n laptop aan via USB-C, werkt het niet, ik zie geen enkel apparaat.
Sluit ik hem aan via een USB-C Dock op dezelfde laptop, werkt het wel.
Onder Windows 10 werkt het beide.

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:56
Vanmiddag Windows 11 op mijn Lenovo Legion 7 geïnstalleerd. Dat ging, verbazingwekkend, zonder problemen! :)

Eerste indruk: een vlot OS dat, voor het eerst, aanvoelt als 'iets nieuws'. (y)

Wel heb ik een kleine vraag: is er een mogelijkheid om het start-menu meteen bij openen 'alle apps' te laten zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Wat zou het grote plan qua terminals zijn in Windows 11? Er is:
  • Command Prompt (cmd.exe).
  • Windows Terminal, die PowerShell blijkt te zijn in een omgeving met tabjes.
  • Windows Powershell (die met de blauwe achtergrond), maar die zegt bij opstarten dat er een nieuwere versie is. Als je die installeert krijg je de volgende ernáást als nummer vier in deze lijst:
  • Windows Powershell nummer twee, vanuit de Store.
Als je rechtermuisknop in explorer doet krijg je de optie "Open in Windows Terminal". Die werkt het prettigst vind ik, inclusief goede copy/paste support, syntax highlighting en een mooi font. Het grote plan hierin is me echter compleet onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
DCS icm met TrackIr werkt (bij mij) niet onder Windows 11.

TrackIr doet helemaal niets, DCS is een stuk langzamer en crashed regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
jacobras schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:44:
Wat zou het grote plan qua terminals zijn in Windows 11? Er is:
  • Command Prompt (cmd.exe).
  • Windows Terminal, die PowerShell blijkt te zijn in een omgeving met tabjes.
  • Windows Powershell (die met de blauwe achtergrond), maar die zegt bij opstarten dat er een nieuwere versie is. Als je die installeert krijg je de volgende ernáást als nummer vier in deze lijst:
  • Windows Powershell nummer twee, vanuit de Store.
Als je rechtermuisknop in explorer doet krijg je de optie "Open in Windows Terminal". Die werkt het prettigst vind ik, inclusief goede copy/paste support, syntax highlighting en een mooi font. Het grote plan hierin is me echter compleet onduidelijk.
Ik vind Windows Terminal de beste optie momenteel zeker door die tabjes. Ook handig om direct in Azure CLI etc te gaan :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas81
  • Laatst online: 12-06 15:52
jacobras schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:42:
Wat me ontzettend verbaast dat het nog steeds niet goed werkt in 11: apps openen op het juiste scherm. Ik heb focus in mijn hoofdscherm. Ik druk op Windows + E (of open start en kies Explorer) en toch opent het venster dan op mijn andere scherm waar ik helemaal geen focus heb. Vind ik dat als enige zo onlogisch?
Ik vind het juist heerlijk dat Windows onthoud op welk scherm ik de app wil. Anders blijf ik slepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Bas81 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:41:
[...]

Ik vind het juist heerlijk dat Windows onthoud op welk scherm ik de app wil. Anders blijf ik slepen..
Dat snap ik! Met een enkele app die ik altijd op een vast scherm zet heb ik dat ook, maar met de overige 95% van de apps niet. Voor mij voelt het alsof het verkeerde standaardgedrag door Microsoft wordt gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pharmacist
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 11:57
Ik heb hier een heel vreemd probleem dat met windows explorer: als ik bestanden kopieer met rechtsklik en dan het icoontje van kopie en dan ergens anders een map open en daarin probeer te te rechtsklikken om te plakken dan crasht heel mijn windows explorer en start die opnieuw op. Gevolg: de bestanden in het geheugen van de kopie zijn weg en helemaal opnieuw. Ik heb dat niet als ik op de map folder zelf rechtsklik en dan plak doe....zodra ik eerst die map opent om daarin te plakken crasht de boel.

Na wat zoeken heb ik de volgende commando's geprobeerd om eventuele fouten te repareren:

https://answers.microsoft...4a-48ef-a726-cdc53c7f438f

Het werkt voor een tijdje, maar dan krijg ik het probleem weer terug en moet ik weer die commando's uitvoeren om deze bug te herstellen.

Weet iemand wat de oorzaak is van dit raar gedrag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
knip deze mag weg

[ Voor 97% gewijzigd door Snake_Eye op 26-10-2021 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:51
pharmacist schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:44:
Ik heb hier een heel vreemd probleem dat met windows explorer: als ik bestanden kopieer met rechtsklik en dan het icoontje van kopie en dan ergens anders een map open en daarin probeer te te rechtsklikken om te plakken dan crasht heel mijn windows explorer en start die opnieuw op. Gevolg: de bestanden in het geheugen van de kopie zijn weg en helemaal opnieuw. Ik heb dat niet als ik op de map folder zelf rechtsklik en dan plak doe....zodra ik eerst die map opent om daarin te plakken crasht de boel.

Na wat zoeken heb ik de volgende commando's geprobeerd om eventuele fouten te repareren:

https://answers.microsoft...4a-48ef-a726-cdc53c7f438f

Het werkt voor een tijdje, maar dan krijg ik het probleem weer terug en moet ik weer die commando's uitvoeren om deze bug te herstellen.

Weet iemand wat de oorzaak is van dit raar gedrag ?
oorzaak valt wel te raden.. toch? ;)
ik ervaar soms ook wat instabiel gedrag van de verkenner. Hij klapt er af en toe uit of werkt het contextmenu niet, als ik op rechtermuisbutton klik. Dan verschijnt ie even en verdwijnt ie net zo snel weer na de transitie.
Na een reboot werkt het allemaal weer... kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, maar ik zit in een insiders build, dus ik mag niet zeuren.. hooguit melden bij feedback.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06 14:21
Zijn er trouwens meer mensen die het nieuwe Start Menu wel mooi vinden, maar totaal niet overzichtelijk? Als poweruser vond ik de groeperingen sinds Windows 8 superfijn werken. Deze zijn nu dus weg. Windows 11 heeft nu een vergelijkbare launcher als op Android. Echter, Android heeft aanpasbare homescreens, waar in je widgets en groeperingen hebt. Daarom toch maar Start11 geïnstalleerd.
Zo ziet mijn start (Windows 10 stijl) menu er nu uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpotI7MAL333WfLRqD0OX2_PSoY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Zx05dXCljjafk0rv1jG81my8.png?f=user_large

Dan vind ik het toch wel redelijk goed werken. Start11 heeft nog wel wat ruwe kantjes, maar werkt best goed. Ook kan ik nu eindelijk mijn libraries toevoegen bij de locatiesnelkoppelingen. Uiteraard voor de liefhebbers is er ook een Windows 7 of 11 stijl. De Windows 11 stijl, vond ik minder prettig, omdat groeperingen enkel verticaal zijn, dus niet naast elkaar.

Wat alleen nog niet werkt is dat Start11 opent bij het klikken op het Windows-logo. Opgelost met laatste update.

Voor de rest is het allemaal wel even wennen. En is het jammer dat je (vooralsnog) de nieuwe contextmenu's niet kan aanpassen.

[ Voor 37% gewijzigd door Bliksem B op 29-10-2021 17:51 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bas81
  • Laatst online: 12-06 15:52
Bliksem B schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:49:
Zijn er trouwens meer mensen die het nieuwe Start Menu wel mooi vinden, maar totaal niet overzichtelijk? Als poweruser gebruikte vond ik de groeperingen sinds Windows 8 superfijn werken. Deze zijn nu dus weg. Het is dezelfde launcher als op Android. Echter, Android heeft aanpasbare homescreens, waar in je widgets en groeperingen hebt. Daarom toch maar Start 11 geïnstalleerd.
Zo ziet mijn start menu er nu uit:
[Afbeelding]

Dan vind ik het toch wel redelijk goed werken. Start11 heeft nog wel wat ruwe kantjes, maar werkt best goed. Ook kan ik nu eindelijk mijn libraries toevoegen bij de locatiesnelkoppelingen.

Wat alleen nog niet werkt is dat Start11 opent bij het klikken op het Windows-logo.

Voor de rest is het allemaal wel even wennen. En is het jammer dat je (vooralsnog) de nieuwe contextmenu's niet kan aanpassen.
Ik vraag me altijd af wat mensen uberhaubt met een startmenu doen? Ik gebruik een x aantal applicaties regelmatig, die staan met icoon op de taakbalk. Alle andere applicaties is gewoon "press start and search".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
Bas81 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:32:
[...]

Ik vraag me altijd af wat mensen uberhaubt met een startmenu doen? Ik gebruik een x aantal applicaties regelmatig, die staan met icoon op de taakbalk. Alle andere applicaties is gewoon "press start and search".
Klopt, zo werkt het voor mij ook vaak. Maar apps die ik wel regelmatig start, maar niet voor lange tijd (speedtest, buienrader, Netflix, OBS, Discord) of programma's waarvan ik de naam niet altijd weet (CEMU, DS4, WindDirStat, LiveUpdate (van MSI) (soms vergeet ik zelfs dat ik ze al geïnstalleerd heb O-) ). Dan werkt het startmenu heel fijn.

Wellicht ooit overgenomen van Linux, waarbij alle programma's automatisch netjes worden geordend. Alle Apps in het start menu voelt dan niks meer aan dan een grote chaos waar ik liever niet in kijk.

Desondanks is het nieuwe menu Start een hele achteruitgang qua functionaliteit. Al kan ik wel het minimalisme waarderen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bliksem B op 27-10-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
[...]

Ik werk ook al jaren op basis van dat principe! Meest gebruikte staan in de "taskbar" vastgepint, anderen zoals mijn fotobewerking programma's staan gewoon op de desktop en voor de rest is het "start & search". Eens je dat gewend bent gaat het allemaal zo snel vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

[...]

Dat doe ik ook maar voor bijvoorbeeld werk heb ik een vaste riedel aan applicaties openstaan. Die staan in m'n startmenu naast elkaar gepind, zodat ik met de muis ze in een rijtje aanklik (starttoets + klik, starttoets + klik, ...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Bliksem B schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:49:
Zijn er trouwens meer mensen die het nieuwe Start Menu wel mooi vinden, maar totaal niet overzichtelijk? Als poweruser gebruikte vond ik de groeperingen sinds Windows 8 superfijn werken. Deze zijn nu dus weg. Het is dezelfde launcher als op Android. Echter, Android heeft aanpasbare homescreens, waar in je widgets en groeperingen hebt. Daarom toch maar Start 11 geïnstalleerd.
Zo ziet mijn start menu er nu uit:
[Afbeelding]

Dan vind ik het toch wel redelijk goed werken. Start11 heeft nog wel wat ruwe kantjes, maar werkt best goed. Ook kan ik nu eindelijk mijn libraries toevoegen bij de locatiesnelkoppelingen.

Wat alleen nog niet werkt is dat Start11 opent bij het klikken op het Windows-logo.

Dat startmenu is toch één grote chaos :P Gewoon de meest gebruikte apps aan je taakbalk pinnen en de rest via win key + zoeken :)

Vindt het altijd grappig dat er mensen zijn die zo extreem vasthouden aan het startmenu uit de 00's :+ en alle andere veranderingen maar eng vinden :P

Mijn startmenu is nog precies zo als Microsoft het na de installatie heeft ingesteld en op de taakbalk is alleen Powershell, Outlook, Hyper-v en Firefox toegevoegt (9 iconen) en de rest zoek ik wel via de search.

[ Voor 12% gewijzigd door HKLM_ op 27-10-2021 13:24 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
HKLM_ schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:21:
[...]

Dat startmenu is toch één grote chaos :P Gewoon de meest gebruikte apps aan je taakbalk pinnen en de rest via win key + zoeken :)

Vindt het altijd grappig dat er mensen zijn die zo extreem vasthouden aan het startmenu uit de 00's :+ en alle andere veranderingen maar eng vinden :P
Misschien moet je ff mijn post bekijken. Ik ben juist voorstander van het Windows 8 menu. En het windows 11 menu is prima, alleen mist tal van opties die ze eerst altijd promoten. Enkele jaren geleden kwam daar zelfs nog de mappen functie bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
klik mag weg

[ Voor 88% gewijzigd door Snake_Eye op 29-10-2021 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Nieuwe build! https://blogs.windows.com...ider-preview-build-22489/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pWWBU0bFPmNEyFQgX2Ve4vtDoU0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FjpWjqCGvs50mLSlFvHet34d.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Erhnam op 27-10-2021 19:19 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deethan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

deethan

the best is yet to come

'Upgraden naar Windows 11 is gereed voor uw pc' krijg ik als melding.
Moet ik dat nu als een upgrade zien en blijven mijn programma's en bestanden intact?

"Push now for a Golden Age"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

deethan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:09:
'Upgraden naar Windows 11 is gereed voor uw pc' krijg ik als melding.
Moet ik dat nu als een upgrade zien en blijven mijn programma's en bestanden intact?
Ja!

Het is wel behoorlijk aanbevolen om een backup te hebben. Maar die moet je eigenlijk altijd wel hebben :).

[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 28-10-2021 10:30 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deethan

deethan

the best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zie mijn edit!

Succes!

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deethan

deethan

the best is yet to come

Ik ben er wat voorzichtig mee, deels is het ook m'n werk pc.
Oude Adobe CS4 e.d., en ik kon het antwoord niet echt vinden, vandaar.

Pagina: 1 ... 14 ... 30 Laatste

Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.

Downloads
Windows 11 ISO
Windows Insider Preview ISO.