ken het probleem, maar dat kun je ook doen door vanuit het instellingenmenu van Windows opnieuw op te starten. Er zit daar ergens een optie Advanced startup verstopt en 1 van de opties daaronder is opnieuw opstarten in de bios.kevinkrs schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:04:
[...]
Ik had op mijn vorige moederbord fastboot aanstaan. Ik kon mij nog herinneren dat de boot zo snel ging, dat ik nooit meer in de bios kon komen tenzij ik de battery er even uit haalde
Sinds de installatie van W11 is de file explorer niet meer vooruit de branden, met een vertraging van 1 a 2 seconden bij elke klik. Door bestanden bladeren via een save of open venster gaat echter zoals het hoort, zonder vertraging. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb al een hele rits 'oplossingen' voor een trage explorer geprobeerd maar zonder resultaat.
Daarnaast werkt drag&drop via de taakbalk niet meer, en dat schijnt een 'functie' te zijn, geen bug. Tot nu toe geen hele beste ervaring qua productiviteit hier...
Daarnaast werkt drag&drop via de taakbalk niet meer, en dat schijnt een 'functie' te zijn, geen bug. Tot nu toe geen hele beste ervaring qua productiviteit hier...
Verwijderd
Ik ben benieuwd, maar ik wacht nog wel minimaal 6 maanden. Waarschijnlijk heeft ms de minimum requirements dan ook wat afgezwakt.
Heb je hier een tutorial van? Ik heb dit ook geprobeerd, maar bij mij lukte dit niet. Zodra ik de setup start, krijg ik gewoon een windows 10 setup voorgeschoteld en na een paar procent mislukt de upgrade.Panzer_V schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:14:
Ik heb Windows 11 geïnstalleerd op een i5-6500, 16gb RAM, Nvidia GTX1060 6gb kaart, TPM2.0 module op het moederboard bijgeprikt.
De installatie heb ik gedaan via een USB stick van Windows 10, waarbij ik de WIM vervangen heb door die van Windows 11. Dit was de enige methode die ik kon vinden om te upgraden zonder een nieuwe installatie te doen. Wat ik dus niet wilde. Ik heb geen registry hack gedaan. Was niet nodig bij deze methode.
Windows 11 draait goed. Het enige dat niet werkt is de optie "Instellingen / Privacy&beveiliging / Windows-beveiliging". Als ik daarop druk dan freezed het instellingen menu voor een paar minuten. Daarna wordt er soms wel een Windows beveiliging scherm getoond echter is deze compleet leeg.
De laptop van mijn vrouw, een i5 uit de 8000 reeks, toont dit menu wel gewoon.
Herkennen jullie dit? Iemand een idee hoe dit op te lossen? Wat er aan de hand is?
i5-6500 | GTX1060 6GB | 16GB @2133MHz
Ja, dit is voor mij ook een belangrijke reden om weer terug te gaan naar W10 hoor. Naast de AMD bugs.Help!!!! schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:55:
[...]
Inmiddels ben ik vooralsnog terug naar W10.
Wel heel fijn om de oude 'never combine' en 'show small taskbar buttons' weer terug te hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door SkyStreaker op 15-10-2021 04:56 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Benodigdheden: 1 USB stickkillerfreak schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 02:25:
[...]
Heb je hier een tutorial van? Ik heb dit ook geprobeerd, maar bij mij lukte dit niet. Zodra ik de setup start, krijg ik gewoon een windows 10 setup voorgeschoteld en na een paar procent mislukt de upgrade.
1) Download de WIN 10 installatie USB
2) Download de WIN 11 installatie ISO
3) Mount de WIN 11 installatie ISO
4) Kopieer de WIM file van de WIN 11 installatie ISO naar de WIN 10 installatie USB, overschrijf de daar aanwezige WIM file
5) Unmount de WIN11 installatie ISO
6) Start de WIN 10 installatie vanaf de USB en kies voor "upgrade met behoud van programma's, bestanden etc."
6) Onder de motorkap installeert hij nu WIN 11
Zoiets moet lukken toch?
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Werkt bij mij niet. Ook de WAN adapters weggooien. Wachten op een fix van MS. In de tussentijd maar een VM gebruiken met W10.Snake_Eye schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:13:
[...]
Even VPN de-installeren en weer installeren kan helpen.
Yep, hier hetzelfde probleem. Gloednieuwe Surface laptop 4, core i7, 16GB RAM...elke klik in verkenner 1 a 2 seconden wachten. Echt tergend stroperig. Vooral in de Onedrive mappen.Flying Bobman schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:42:
Sinds de installatie van W11 is de file explorer niet meer vooruit de branden, met een vertraging van 1 a 2 seconden bij elke klik. Door bestanden bladeren via een save of open venster gaat echter zoals het hoort, zonder vertraging. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb al een hele rits 'oplossingen' voor een trage explorer geprobeerd maar zonder resultaat.

Gelukkig kunnen oplossen middels onderstaande regedit:
code:
1
2
3
4
| Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Shell Extensions\Blocked] "{e2bf9676-5f8f-435c-97eb-11607a5bedf7}"="" |
Opslaan als bestand met .reg extensie, dubbelklikken om de key toe te voegen en opnieuw opstarten en verkenner snelheid is weer zoals in Windows 10. Herstart explorer.exe was niet genoeg, pas na een herstart van de laptop was de snelheid er pas echt weer.
De regedit schakelt de nieuwe menu ribbon van Window 11 uit in verkenner en daar komt schijnbaar de traagheid vandaan.
[ Voor 3% gewijzigd door AmonTobin op 15-10-2021 21:39 ]
Hmm ik heb de stap van het unmounten niet gedaan. Misschien is dat het. Ik kan alleen geen manier vinden om hem te unmounten want ik kan nergens een ISO file vinden. Het mounten werd ook gedaan dor een script (file gedownload van UUP). Weet jij daar misschien iets van?Panzer_V schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 06:25:
[...]
Benodigdheden: 1 USB stick
1) Download de WIN 10 installatie USB
2) Download de WIN 11 installatie ISO
3) Mount de WIN 11 installatie ISO
4) Kopieer de WIM file van de WIN 11 installatie ISO naar de WIN 10 installatie USB, overschrijf de daar aanwezige WIM file
5) Unmount de WIN11 installatie ISO
6) Start de WIN 10 installatie vanaf de USB en kies voor "upgrade met behoud van programma's, bestanden etc."
6) Onder de motorkap installeert hij nu WIN 11
Zoiets moet lukken toch?
De ISO download je gewoon bij Microsoft.killerfreak schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:27:
[...]
Hmm ik heb de stap van het unmounten niet gedaan. Misschien is dat het. Ik kan alleen geen manier vinden om hem te unmounten want ik kan nergens een ISO file vinden. Het mounten werd ook gedaan dor een script (file gedownload van UUP). Weet jij daar misschien iets van?
Het mounten is een gevalletje in WIN 10 dubbelklikken op de ISO.
Geen scripts gebruiken, gewoon de MS site.
WIN 10: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 Kies voor hulpprogramma downloaden. Maak hieruit de USB stick.
WIN11: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11 Kies voor ISO downloaden.
[ Voor 18% gewijzigd door Panzer_V op 15-10-2021 12:08 ]
Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. In eerste instantie upgrade gedaan vanuit mijn Windows 10 installatie maar met alle privacy tweaks en dingen die ik had aangepast liep dat toch niet lekker.
Toen opnieuw begonnen (hoeveel werk is dat nu eigenlijk) en draait als een zonnetje.
Toen opnieuw begonnen (hoeveel werk is dat nu eigenlijk) en draait als een zonnetje.
Uiteindelijk kan ik wel wennen aan de nieuwe taskbar, door op windowstoets-tab te drukken kan ik makkelijk per beeldscherm alle 28 openstaande programma's zien. Voorheen zocht ik dat snel in de taskbar.
Hier is het zo, VPN de-installeren en dan opnieuw instaleren, alles weer normale speed. Maar start ik opnieuw de pc op, dan is het weer traag. Bagger dus.Runaque schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:05:
[...]
Bij heeft het niet gewerkt! Ik heb hem opnieuw geïnstalleerd en zit op 10% van de normale snelheid die ik thuis kan halen.
Is je windows up to date?Snake_Eye schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:16:
[...]
Hier is het zo, VPN de-installeren en dan opnieuw instaleren, alles weer normale speed. Maar start ik opnieuw de pc op, dan is het weer traag. Bagger dus.
October 12, 2021—KB5006674 (OS Build 22000.258)
Lijkt hiermee opgelost.
Ik ben erachter gekomen dat het aan het progje van de VPN provider ligt. Deze is gisteren geloof ik nieuw aangeboden. De oude weer even geïnstalleerd, en reboot, en zag dat de oude wel goed functioneert.Bas81 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:37:
[...]
Is je windows up to date?
October 12, 2021—KB5006674 (OS Build 22000.258)
Lijkt hiermee opgelost.
nieuwe configuratiebestanden van vpnprovider voor openvpn hebben ook dat probleem. Nieuwe configuratie bestanden 100 mb oudere configuratiebestanden 350 mb.
EDIT: waarschijnlijk toch ook een win 11 probleem.
[ Voor 128% gewijzigd door Snake_Eye op 16-10-2021 18:24 ]
Daarnet geupdate naar insider preview 22478.1000.
Hoewel het eerder niet lukte om naar windows 11 te gaan, mogelijk omdat de processor (intel i5-6400T) niet voldoet aan de vereisten van Microsoft (staat niet op de lijst van benodigde specificaties, lukte het nu wel in één keer. Zonder kunstgrepen. De pc voldoet wel aan alle andere vereisten. overigens lijkt het er ook op dat ik documenten uit de downloads kwijt ben.
Hoewel het eerder niet lukte om naar windows 11 te gaan, mogelijk omdat de processor (intel i5-6400T) niet voldoet aan de vereisten van Microsoft (staat niet op de lijst van benodigde specificaties, lukte het nu wel in één keer. Zonder kunstgrepen. De pc voldoet wel aan alle andere vereisten. overigens lijkt het er ook op dat ik documenten uit de downloads kwijt ben.
Wat is momenteel de status van Windows 11 via de officiele ISO file voor oudere CPUs? Mijn CPU is een Intel Core i7-4710HQ CPU @ 2.50GHz.
Als je de officiele ISO gebruikt, krijg je dan wel gewoon updates en driver support? Of is er nog niks veranderd.
Als je de officiele ISO gebruikt, krijg je dan wel gewoon updates en driver support? Of is er nog niks veranderd.
Tot nu toe krijg je updates, op mijn 7serie intel heb ik de oktober updates afgelopen dinsdag gehad.brambello schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:53:
Wat is momenteel de status van Windows 11 via de officiele ISO file voor oudere CPUs? Mijn CPU is een Intel Core i7-4710HQ CPU @ 2.50GHz.
Cloud ☁️
Is het normaal, dat in de verkenner. Als ik een bestand selecteer, en ik normaal
rechtermuis klikje doe voor de opties om bijvoorbeeld te copieeren. De verkenner nu
gewoon "plop" afsluit.
Overigens, copy/paste met de icoontjes gaat wel gewoon.
rechtermuis klikje doe voor de opties om bijvoorbeeld te copieeren. De verkenner nu
gewoon "plop" afsluit.
Bedankt, maar het lijkt bij mij niet te werken helaas. Als ik de boot.wim file vervang doorloopt ie gewoon de windows 10 install en krijg ik aan het eind gewoon weer mijn W10 installatie. Achja, voorlopig werkt W10 ook prima haha.Panzer_V schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:06:
[...]
De ISO download je gewoon bij Microsoft.
WIN 10: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 Kies voor hulpprogramma downloaden. Maak hieruit de USB stick.
WIN11: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11 Kies voor ISO downloaden.
Hier ook net mijn PC van nog geen jaartje oud voorzien van Win11 en ik moet zeggen dat het er goed uitziet. Meteen wat zaken geordend en rechtgezet zoals ik het wil maar het leukste is da mijn oude gadgets (8gadgetpack) het nog gewoon doen. Zelfs de connector naar WHS2011 kon ik opnieuw instellen. Voor nu ben ik tevreden :-)
Heb je wel de goede WIM vervangen? Je pakt een WIN 10 installatie usb en zet daar de WIM van WIN 11 op. Dan start je via die usb de installatie.killerfreak schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:26:
[...]
Bedankt, maar het lijkt bij mij niet te werken helaas. Als ik de boot.wim file vervang doorloopt ie gewoon de windows 10 install en krijg ik aan het eind gewoon weer mijn W10 installatie. Achja, voorlopig werkt W10 ook prima haha.
Zo te zien heeft hij de boot.wim vervangen i.p.v de install.wim (os install.esd)Panzer_V schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:40:
[...]
Heb je wel de goede WIM vervangen? Je pakt een WIN 10 installatie usb en zet daar de WIM van WIN 11 op. Dan start je via die usb de installatie.
Cloud ☁️
Dat doe ik inderdaad. Ik doe het wel door gewoon de setup te starten vanaf de USB en niet door echt vanaf de USB te booten, want dan kan je alleen een clean install doen. Er is ook nog een tweede WIM file (windows 11); die heet install.wim. Maar die is meer dan 4GB groot en dat pakt de W10 USB niet (want FAT32). Eerst de USB stick naar NTFS formatteren werkt ook niet, want zodra de W10 installatie USB gemaakt is, is ie weer FAT32.Panzer_V schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:40:
[...]
Heb je wel de goede WIM vervangen? Je pakt een WIN 10 installatie usb en zet daar de WIM van WIN 11 op. Dan start je via die usb de installatie.
Maar je hebt wel die Windows 11 install.wim nodig, maak anders met rufus een bootable usb stick op NTSF en vervang daarna de install.wim dan ben je er denk ikkillerfreak schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:49:
[...]
Dat doe ik inderdaad. Ik doe het wel door gewoon de setup te starten vanaf de USB en niet door echt vanaf de USB te booten, want dan kan je alleen een clean install doen. Er is ook nog een tweede WIM file (windows 11); die heet install.wim. Maar die is meer dan 4GB groot en dat pakt de W10 USB niet (want FAT32). Eerst de USB stick naar NTFS formatteren werkt ook niet, want zodra de W10 installatie USB gemaakt is, is ie weer FAT32.
Cloud ☁️
USB stick moet idd niet fat32 zijn…..killerfreak schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:49:
[...]
Dat doe ik inderdaad. Ik doe het wel door gewoon de setup te starten vanaf de USB en niet door echt vanaf de USB te booten, want dan kan je alleen een clean install doen. Er is ook nog een tweede WIM file (windows 11); die heet install.wim. Maar die is meer dan 4GB groot en dat pakt de W10 USB niet (want FAT32). Eerst de USB stick naar NTFS formatteren werkt ook niet, want zodra de W10 installatie USB gemaakt is, is ie weer FAT32.
@killerfreak bij mij lukte het als een fluitje van een cent door in de iso een dll te verwijderen: zie methode 1 van deze pagina
(methode 2 met registeraanpassingen deed het niet: steeds werd mijn TPM naar voor gebracht als de grote 'verhinderaar'. Met de 1ste methode was het in een half uurtje geklaard)
(methode 2 met registeraanpassingen deed het niet: steeds werd mijn TPM naar voor gebracht als de grote 'verhinderaar'. Met de 1ste methode was het in een half uurtje geklaard)
Wat ik eerder tikte, zoals de quote hierboven dus. Het is niet bij losse bestanden,ppeterr schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:17:
Is het normaal, dat in de verkenner. Als ik een bestand selecteer, en ik normaal
gewoon "plop" afsluit.
dan verschijnt het sub menuutje wel. Selecteer ik een directory, dan herstart explorer.exe denk ik.
Wat een vaag gedoe,
http://www.xbmcfreak.nl/
Dit heb ik gedaan en het heeft gewerkt. Wel heb ik ook de dll verwijderd (van de W10 USB) die @passer noemde. In ieder geval bedankt iedereen voor de hulp.HKLM_ schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:52:
[...]
Maar je hebt wel die Windows 11 install.wim nodig, maak anders met rufus een bootable usb stick op NTSF en vervang daarna de install.wim dan ben je er denk ik
Vandaag mijn HP Elitebook G1 met i5-4300u processor voorzien van Windows 11.
Alles lijkt goed te werken!
Alles lijkt goed te werken!
Ja, mooie bulk fixes! Vraag me af op welke termijn en hoe dit beschikbaar komt in de productieversie: in één quality update of meerdere kleinere updates?Erhnam schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:13:
Weer een nieuwe build. Gaat snel!
https://blogs.windows.com...release-preview-channels/
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Ik heb een probleem sinds ik van Windows 7 naar 11 ben gegaan: .ini bestanden zijn niet langer geassocieerd met NotePad en het lukt me niet om dit handmatig te herstellen.
Wanneer ik op een .ini bestand klik krijg ik dit scherm:

Wanneer ik vervolgens kies voor browse, en naar C:\Windows\Notepad.exe ga, krijg ik wederom een foutmelding:

Wat is dit voor onzin en hoe los ik dit op?
Edit: @zetje01 Linken naar C:\Windows\System32\Notepad.exe mag ook niet.

Wanneer ik vervolgens kies voor browse, en naar C:\Windows\Notepad.exe ga, krijg ik wederom een foutmelding:

[ Voor 10% gewijzigd door Tyrian op 16-10-2021 21:41 . Reden: Iteratief schrijven ]
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Waarom wil je per se .ini bestanden aan notepad associeren?Tyrian schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:08:
Ik heb een probleem sinds ik van Windows 7 naar 11 ben gegaan: .ini bestanden zijn niet langer geassocieerd met NotePad en het lukt me niet om dit handmatig te herstellen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je kan ze toch desgewenst gewoon met notepad openen als je dat nodig acht?
Edit: Bij mij zijn trouwens .ini files wèl met kladblok geassocieerd ...

edit2: @Tyrian probeer de notepad in windows\system32 eens.
[ Voor 7% gewijzigd door zetje01 op 16-10-2021 21:33 ]
Moet ik dit echt nog gaan uitleggen? Gewoon omdat ik dit handig vind en het gewend ben.zetje01 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:15:
[...]
Waarom wil je per se .ini bestanden aan notepad associeren?
Je kan ze toch desgewenst gewoon met notepad openen als je dat nodig acht?
Specs
Vreemd, geen enkel probleem hier om INI-bestanden te koppelen aan welk programma dan ook.Tyrian schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:08:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hm, misschien is er dan iets stuk aan mijn Windows 11 installatie.Wildfire schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:39:
[...]
Vreemd, geen enkel probleem hier om INI-bestanden te koppelen aan welk programma dan ook.
Specs
Ik heb INI-bestanden zelf gekoppeld staan aan Notepad++ maar had dus ook even met Kladblok geprobeerd en dat ging prima. Ik vermoed dat er dan inderdaad iets mis is met je Windows installatie vrees ik. Ik hoop dat er nog een eenvoudige fix is (registry ofzo) want anders moet je herinstalleren en daar gaat weer wat tijd in zitten die je liever aan andere dingen besteed neem ik aan.Tyrian schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:42:
[...]
Hm, misschien is er dan iets stuk aan mijn Windows 11 installatie.
Probeer eens via default apps. Vul de extensie in en kies een app.Tyrian schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:08:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/f/image/c24wKKTdBJF8WSqRBBuZnYxu.png?f=fotoalbum_large)
Hier op mijn AMD Ryzen 5 5600G inmiddels al 26 dump files in de LiveKernelReports
Daarom overgestapt op de 'Dev channel' in de hoop dat de patches verberering geven maar helaas.
Die Dev versie is sowieso geen aanrader; in de Task manager blijft het processes overzicht leeg.
Dus voor mij is het leuk geweest en ga het OS wissen. Ik probeer het over een aantal maanden nog eens.
Daarom overgestapt op de 'Dev channel' in de hoop dat de patches verberering geven maar helaas.
Die Dev versie is sowieso geen aanrader; in de Task manager blijft het processes overzicht leeg.
Dus voor mij is het leuk geweest en ga het OS wissen. Ik probeer het over een aantal maanden nog eens.
weet het niet meer
Ik zie ook steeds een hele rij foutmeldingen staan 1 daar van."Er is een onherstelbare fout opgetreden tijdens het maken van een TLS-client referentie. De interne foutstatus is 10013.
het SSPI-clientproces is backgroundTaskHost (PID: 19024). " misschien dat daarom de vpn ook zo traag is.
:strip_exif()/f/image/AuqlXIeHqojojWwq9FmC9Fc6.jpg?f=fotoalbum_large)
EDIT:
Heb de errors opgelost door de laatste TLS/SSL-protocollen te Configureren.
Het wordt ook aangeraden om de vakjes voor SSL 2.0 en SSL 3.0 niet aan te vinken.
Hetzelfde geldt voor TLS 1.0 en TLS 1.1 aangezien die uitgefaseerd worden. Wanneer je klaar bent klik je op OK en kijk je of de handshake error opgelost is.
zie hier
Nu heb ik dan wel enkele DistributedCOM errors. Maar deze zijn ook op te lossen, dat ga ik straks doen.
EDIT: Helaas hier zit het probleem, dit volledig beheer voor administrator is tot nu toe niet aan te passen.
En hier soortgelijk probleem.
Het lijkt erop dat TrustedInstaller en RunTime Broker geen toestemming geven aan het systeem- en lokale beheerders tijdens een upgrade van Windows 10 naar 11
het SSPI-clientproces is backgroundTaskHost (PID: 19024). " misschien dat daarom de vpn ook zo traag is.
:strip_exif()/f/image/AuqlXIeHqojojWwq9FmC9Fc6.jpg?f=fotoalbum_large)
EDIT:
Heb de errors opgelost door de laatste TLS/SSL-protocollen te Configureren.
Het wordt ook aangeraden om de vakjes voor SSL 2.0 en SSL 3.0 niet aan te vinken.
Hetzelfde geldt voor TLS 1.0 en TLS 1.1 aangezien die uitgefaseerd worden. Wanneer je klaar bent klik je op OK en kijk je of de handshake error opgelost is.
zie hier
Nu heb ik dan wel enkele DistributedCOM errors. Maar deze zijn ook op te lossen, dat ga ik straks doen.
EDIT: Helaas hier zit het probleem, dit volledig beheer voor administrator is tot nu toe niet aan te passen.
En hier soortgelijk probleem.
Het lijkt erop dat TrustedInstaller en RunTime Broker geen toestemming geven aan het systeem- en lokale beheerders tijdens een upgrade van Windows 10 naar 11
[ Voor 114% gewijzigd door Snake_Eye op 17-10-2021 17:09 ]
Problemen worden dan nog erger zodra je Windows corrupted is, of ik iets op een disk heb zitten te knoeien waardoor ik de bootable disk moet veranderen. Als je dan niet meer in Windows de settings kan veranderen heb je nog steeds een probleemP. vd Loo schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:36:
[...]
ken het probleem, maar dat kun je ook doen door vanuit het instellingenmenu van Windows opnieuw op te starten. Er zit daar ergens een optie Advanced startup verstopt en 1 van de opties daaronder is opnieuw opstarten in de bios.
Ik zal er eens induiken, maar ik geloof dat moederbord tegenwoordig een feature hebben dat als je de power knop 4 seconden ingedrukt houd, deze ook naar de bios boot.
Afgelopen week een nieuw systeem ontvangen waarbij Windows 11 al geïnstalleerd was, dit ondanks het feit dat het systeem met Windows 10 besteld was. Was hier niet echt blij mee aangezien alle andere PCs nog W10 hebben.
Ga waarschijnlijk weer terug naar W10, maar zit er nu een beetje mee te 'spelen'.
Wat me opvalt is dat het onmogelijk lijkt om programma's in de taskbar te 'ungroupen'. Heb vaak meerdere Excel werkbladen openstaan waarbij ik met de klik op 1 item op de taskbar van werkblad naar werkblad kon switchen. Nu moet ik op het Excel icoontje 'hooveren' waarna alle openstaande werkbladen in beeld komen en vervolgens moet klikken. Al met al niet bepaald een verbetering.
Weet iemand of dit uitgezet kan worden?
Ga waarschijnlijk weer terug naar W10, maar zit er nu een beetje mee te 'spelen'.
Wat me opvalt is dat het onmogelijk lijkt om programma's in de taskbar te 'ungroupen'. Heb vaak meerdere Excel werkbladen openstaan waarbij ik met de klik op 1 item op de taskbar van werkblad naar werkblad kon switchen. Nu moet ik op het Excel icoontje 'hooveren' waarna alle openstaande werkbladen in beeld komen en vervolgens moet klikken. Al met al niet bepaald een verbetering.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Kan niet. Is zeer irritant.alexbl69 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:11:
Afgelopen week een nieuw systeem ontvangen waarbij Windows 11 al geïnstalleerd was, dit ondanks het feit dat het systeem met Windows 10 besteld was. Was hier niet echt blij mee aangezien alle andere PCs nog W10 hebben.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Heel bijzonder. Daar zullen in de beta fase toch ook wel een paar opmerkingen over gemaakt zijn...
Tja, dat zou ik ook denken maar helaas vond MS blijkbaar dat dit toch doorgevoerd moest worden.......
Minpunten W11 die ik ergens hierboven al noemde:
- Never combine mist!!!!!! Zo ergerlijk in het dagelijks gebruik.
- Drop op iconen in taskbar werkt niet
- System tray icon functionaliteit achteruit
- Small Taskbar Buttons is weg.
- Taskmanager niet via taakbalk.
- AMD CPU Performance Bugs !
[ Voor 66% gewijzigd door Help!!!! op 17-10-2021 16:21 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Zal wel een hack voor komen, ik leer mijzelf maar meer alt/windows tab te gebruiken….
Ik wil een macbook pro kopen en windows 11 via emuleren (niet bootcamp want dat kan niet). Ik lees alleen niet echt wat je met de windows 11 ARM versie kunt. Ik neem aan dat je niet alles kunt? Kan visual studio bv draaien? Compilen etc? lijkt mij niet gelijk?
Volgens mij heb je met https://www.parallels.com/nl/products/desktop/buy/?full helemaal niet de ARM versie nodig maar kan je de gewone ISO gebruiken.TweakerVincent schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:27:
Ik wil een macbook pro kopen en windows 11 via emuleren (niet bootcamp want dat kan niet). Ik lees alleen niet echt wat je met de windows 11 ARM versie kunt. Ik neem aan dat je niet alles kunt? Kan visual studio bv draaien? Compilen etc? lijkt mij niet gelijk?
Werkt nu ook met Microsoft TPM vereiste.. nieuws: MacOS-vm-app Parallels Desktop kan weer Windows 11 draaien na toevoeg...
[ Voor 24% gewijzigd door HKLM_ op 17-10-2021 16:33 ]
Cloud ☁️
Alexbl69, suggestie. Kijk eens naar het programma Officetab, dan kun je vanuit o.a. Excel "tab-ed" werken. Werkt prima +-€30.
Dat zou perfect zijn, maar ik lees overal over arm versie? Tpm las ik ookHKLM_ schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:32:
[...]
Volgens mij heb je met https://www.parallels.com/nl/products/desktop/buy/?full helemaal niet de ARM versie nodig maar kan je de gewone ISO gebruiken.
Werkt nu ook met Microsoft TPM vereiste.. nieuws: MacOS-vm-app Parallels Desktop kan weer Windows 11 draaien na toevoeg...
Niet in dit rijtje maar voor mij de belangrijkste reden om (nog) niet naar W11 over te gaan, je kunt de taakbalk niet verticaal verplaatsen naar de linker- of rechterkant van het scherm.Help!!!! schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:18:
- Never combine mist!!!!!! Zo ergerlijk in het dagelijks gebruik.
- Drop op iconen in taskbar werkt niet
- System tray icon functionaliteit achteruit
- Small Taskbar Buttons is weg.
- AMD CPU Performance Bugs !
Ik heb dit opgelost met StartAllBack. Als dit het enige is wat je tegenhoudt dan kan ik je StartAllBack zeker aanraden. Voor de prijs van 5 USD hoef je het niet te laten.easyriider schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:47:
[...]
Niet in dit rijtje maar voor mij de belangrijkste reden om (nog) niet naar W11 over te gaan, je kunt de taakbalk niet verticaal verplaatsen naar de linker- of rechterkant van het scherm.
https://startallback.com/
Specs
Dat is helaas niet de oplossing voor mij. .ini lijkt niet geregistreerd en als ik het zelf wil koppelen aan notepad krijg ik dezelfde foutmelding als eerder.Bas81 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:09:
[...]
Probeer eens via default apps. Vul de extensie in en kies een app.
[Afbeelding]

Als het bij jullie wel gewoon werkt vermoed ik dat het aan mijn installatie ligt.
Mogelijk omdat ik het Windows 10 decrapifier script heb gedraaid na installatie.
https://community.spicewo...ecrapifier-18xx-19xx-2xxx
Specs
Dat was wel een belangrijk stukje info om te weten. Lijkt me zeer waarschijnlijk dat dat de reden is. Die scripts zijn ook specifiek voor Windows 10 en wie weet wat er t.o.v. Windows 11 allemaal wel niet afwijkt.Tyrian schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 23:02:
[...]
Als het bij jullie wel gewoon werkt vermoed ik dat het aan mijn installatie ligt.
Mogelijk omdat ik het Windows 10 decrapifier script heb gedraaid na installatie.
https://community.spicewo...ecrapifier-18xx-19xx-2xxx
Ofwel je moet je huidige installatie "de-decrapifyen" of toch herinstalleren als je geen specifieke registry-fix voor dit probleem boven water weet te krijgen.
Ik ben het met een heel deel van je lijstje eens, maar kan me er tot nu toe wel mee redden. De task manager niet via de taakbalk had ik eerst ook problemen mee, maar die zit wel in de menuopties onder de startknop. Na wat gewenning is dat nog niet eens zo heel lastig om te gebruiken. Maar ik snap je frustraties wel, er is gewoon wel weer wat tijd nodig om eraan te kunnen wennen, terwijl je het eerder bijna geblinddoekt kon gebruiken.Help!!!! schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:18:
Latin capital letter y with diaeresis
Je hebt dus wel een clean install gedaan lijkt mij?HKLM_ schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:55:
[...]
Tot nu toe krijg je updates, op mijn 7serie intel heb ik de oktober updates afgelopen dinsdag gehad.
Ben nog heel tevreden met W10 en wacht rustig af tot Microsoft het toevoegt. Verder wil ik ook niet afhankelijk zijn van software die de tekortkomingen van andere software oplost.Tyrian schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:03:
[...]
Ik heb dit opgelost met StartAllBack. Als dit het enige is wat je tegenhoudt dan kan ik je StartAllBack zeker aanraden. Voor de prijs van 5 USD hoef je het niet te laten.
soms reageren bepaalde apps niet zoals, apps en onderdelen. Ik wilde een app de-installeren, klikte op de 3 puntjes rechts maar gebeurde niets.
Ik zal wel grandioos achterlopen, maar waarom zijn de TPM2.0 modules voor mobo's zo extreem slecht te verkrijgen?
Omdat die dingen jaren lang amper verkocht zijnBlaze85 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:56:
Ik zal wel grandioos achterlopen, maar waarom zijn de TPM2.0 modules voor mobo's zo extreem slecht te verkrijgen?
Ik mijn Gigabyte TPM chip gekocht op de aankondigings avond van Windows 11 en deze is nog steeds niet leverbaar nadat die een aantal dagen later uitverkocht was.
https://www.alternate.nl/...M2-0/html/product/1291543
[ Voor 28% gewijzigd door HKLM_ op 18-10-2021 13:02 ]
Cloud ☁️
VandaarHKLM_ schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:59:
[...]
Omdat die dingen jaren lang amper verkocht zijnen er sinds de release van Windows 11 een run geweest is en ze bij de meeste shops nu gewoon op zijn..
Ik mijn Gigabyte TPM chip gekocht op de aankondigings avond van Windows 11 en deze is nog steeds niet leverbaar nadat die een aantal dagen later uitverkocht was.
https://www.alternate.nl/...M2-0/html/product/1291543
Ik vind het apart dat moederborden nog volop te koop zijn (ondanks de vele onderdelen die erop zitten), maar van die kleine TPM modules nauwelijks. Ik neem aan dat ze de productie gaan uprampen...
Ander ding: op Alder Lake-mobo's zit neem ik aan al standaard TPM2.0?
Die kans is aanwezig maar ik zou goed de specs lezen van tevoren.Blaze85 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:10:
[...]
Vandaar
Ander ding: op Alder Lake-mobo's zit neem ik aan al standaard TPM2.0?
Cloud ☁️
Even voor de goede orde, dit is dus een werkende manier om W11 te installeren zonder clean install op een PC met unsupported processor ?Panzer_V schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:06:
[...]
De ISO download je gewoon bij Microsoft.
JA.brambello schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:01:
[...]
Even voor de goede orde, dit is dus een werkende manier om W11 te installeren zonder clean install op een PC met unsupported processor ?
Met de kanttekening dat ik een losse TPM2.0 module op mijn moederboard heb zitten en een i5-6500 als processor heb.
Misschien ten overvloede: Windows 11 installeer probleemloos zonder TPM. Ik heb het gedaan en ik krijg ook gewoon de maandelijkse Windows beveiligingsupdates.Blaze85 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:56:
Howto hier op Tweakers: reviews: Upgraden naar Windows 11? - Alles over installeren en compatibiliteit
Specs
Hmms bij een clean install is de tpm check niet zo hard, toevallig test machine (een wat oudere dell optiplex xe2 uit 2015) waar ik niet echt op specs had gelet.
Iso gebruikt die ik gedownload had op de volume license site van Microsoft.
En installatie ging zonder warnings.
Nu zie ik achteraf dat die machine enkel tpm 1.2 support, tpm.msc meld ook 1.2.
Voor zover de harde eis, vooral handig dat je ook geen warning krijgt bij installatie.
Iso gebruikt die ik gedownload had op de volume license site van Microsoft.
En installatie ging zonder warnings.
Nu zie ik achteraf dat die machine enkel tpm 1.2 support, tpm.msc meld ook 1.2.
Voor zover de harde eis, vooral handig dat je ook geen warning krijgt bij installatie.
media afspelen gaat ook maar traag in windows 11 pffff
Alleen powerdvd opent de media snel.Nu even een hoop codecs gede-installeerd, en mediaplayer classic opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt het wel goed. Met upgraden gaat toch meestal wat mis.
Alleen powerdvd opent de media snel.Nu even een hoop codecs gede-installeerd, en mediaplayer classic opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt het wel goed. Met upgraden gaat toch meestal wat mis.
[ Voor 85% gewijzigd door Snake_Eye op 18-10-2021 17:14 ]
Met Winaero Tweaker kan je de taakbar verplaasten. 1.33.0.0, bij mijn test computer is het uitstekend gelukt, staat nu links, je kan ook de breedte veranderen.
Je ziet de instellingen alleen als je Windows11 gebruikt. Onder Windows10 wordt het niet weer gegeven. Als het niet lukt, opnieuw opstarten of afmelden.
https://winaero.com/winaero-tweaker/
Windows 11 features
Enable the full context menus without the 'Show more options' item.
the ability to restore the classic taskbar
Enable Ribbon in File Explorer
Change taskbar screen position, e.g. you can move it to the top
Change taskbar size
Disable background apps, all at once.
Je ziet de instellingen alleen als je Windows11 gebruikt. Onder Windows10 wordt het niet weer gegeven. Als het niet lukt, opnieuw opstarten of afmelden.
https://winaero.com/winaero-tweaker/
Windows 11 features
Enable the full context menus without the 'Show more options' item.
the ability to restore the classic taskbar
Enable Ribbon in File Explorer
Change taskbar screen position, e.g. you can move it to the top
Change taskbar size
Disable background apps, all at once.

[ Voor 15% gewijzigd door brommer1 op 18-10-2021 20:12 ]
Ik ben over het algemeen tevreden met Windows 11, maar er zijn wat ergernissen. De voornaamste was dat verdomd vervelende ingekorte contextmenu. Voor bijna alles wat ik doe moest ik altijd eerst de extra opties openen.
Gelukkig is er een registry fix voor, nu heb ik weer het normale context menu -- dus gewoon meteen het volledige menu zoals we uit eerdere Windows versies gewend waren.
- Open REGEDIT en ga naar HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\CLASSES\CLSID\
- Maak een nieuwe sleutel {86CA1AA0-34AA-4E8B-A509-50C905BAE2A2} aan
- Creëer in deze sleutel een nieuwe sleutel genaamd InprocServer32
- In deze InProcServer32 sleutel staat nu een sleutel genaamd '(Standaard)' met '(geen gegevens ingevuld)' als waarde, open deze sleutel en klik op OK. De waarde is nu leeg. Reboot en voila.
Gelukkig is er een registry fix voor, nu heb ik weer het normale context menu -- dus gewoon meteen het volledige menu zoals we uit eerdere Windows versies gewend waren.
- Open REGEDIT en ga naar HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\CLASSES\CLSID\
- Maak een nieuwe sleutel {86CA1AA0-34AA-4E8B-A509-50C905BAE2A2} aan
- Creëer in deze sleutel een nieuwe sleutel genaamd InprocServer32
- In deze InProcServer32 sleutel staat nu een sleutel genaamd '(Standaard)' met '(geen gegevens ingevuld)' als waarde, open deze sleutel en klik op OK. De waarde is nu leeg. Reboot en voila.
Kan het maar niet begrijpen dat Microsoft zoveel weerstand en ergernis op wil roepen door functies uit Windows te halen die er letterlijk al decennialang in zitten. Functies die bewezen productiviteitsverhogend zijn en waarbij werkelijk niemand gebaat is bij het weglaten ervan.
Meest irriterend voor mij persoonlijk zijn de 'gecastreerde' taskbar en de contextmenu's. Zoals hierboven beschreven zijn er voor beide workarounds, maar why in the world verzinnen ze zoiets bij Microsoft? Het zal allemaal met design te maken hebben, maar Windows is toch een productivitytool en geen fashion-statement
.
Meest irriterend voor mij persoonlijk zijn de 'gecastreerde' taskbar en de contextmenu's. Zoals hierboven beschreven zijn er voor beide workarounds, maar why in the world verzinnen ze zoiets bij Microsoft? Het zal allemaal met design te maken hebben, maar Windows is toch een productivitytool en geen fashion-statement
Zal vanavond ook weer even een poging doen voor installatie van Windows 11.
Door een bios reset had ik opeens geen beeld meer, en geen vga kabel meer in huis. Systeem inmiddels aan de praat weer en de iso binnen van 10 en 11. Dus nu nog even de .esd wisselen en dan kunnen we los
Door een bios reset had ik opeens geen beeld meer, en geen vga kabel meer in huis. Systeem inmiddels aan de praat weer en de iso binnen van 10 en 11. Dus nu nog even de .esd wisselen en dan kunnen we los
ctrl-klik in taskbar is erg irritant dat het niet meer werkt. (voor bijvoorbeeld openen nieuw browser window)
werkt CTRL+SHIFT ook niet?DDX schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:53:
ctrl-klik in taskbar is erg irritant dat het niet meer werkt. (voor bijvoorbeeld openen nieuw browser window)
Je zou ook je muiswiel kunnen indrukken, dat werkt wel.DDX schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:27:
[...]
Ja die werkt nog, maar om apps nou als admin te gaan openen...
Ik zit heel erg te twijfelen of ik het wel of niet zal doen.
Het betreft m'n werklaptop waar ik nog een jaar mee moet doen en dagelijks gebruik.(Hoe en wat we deze inrichten moeten we zelf weten) Officieel wordt het niet ondersteund maar volgens mij is de CPU snel genoeg om het te kunnen.
Het betreft m'n werklaptop waar ik nog een jaar mee moet doen en dagelijks gebruik.(Hoe en wat we deze inrichten moeten we zelf weten) Officieel wordt het niet ondersteund maar volgens mij is de CPU snel genoeg om het te kunnen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/tUCzJ6Z0XuvIl8gp4wX5rGbU.png?f=user_large)
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Je kan binnen 10 dagen weer terug naar Windows 10 toch?Ora et Labora schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:52:
[Afbeelding]
Klopt maar een upgrade en dan eventueel weer terug doe ik liever niet ivm vervuiling, ik zou dan een clean-install doen.Ryan_ schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:15:
[...]
Je kan binnen 10 dagen weer terug naar Windows 10 toch?
Wat mij opviel in Windows 11, maar misschien ook in Windows 10..
Na de upgrade naar Windows 11 verwijder ik altijd Windows.old van de c:/ drive, omdat ik zelf geen backup nodig heb. Daarna wilde ik een Windows 11 reset uitvoeren en alles wissen (secure optie). Na de reset heb je een schone installatie volgens Microsoft.. Maar tijdens de volledige reset maakt Windows 11 weer een c:/windows.old folder aan met al je OneDrive data. Alle eerder geopende OneDrive bestanden uit de vorige installatie zijn te openen en al mijn andere OneDrive bestanden zijn zichtbaar, zelfs met een nieuwe lokale gebruiker. De rest is wel netjes verwijderd.
Ik ben nu dus extra voorzichtig. Een nieuwe installatie is altijd beter, maar dit soort oplossingen van Microsoft zijn nog steeds onbetrouwbaar en dat toont ook aan hoe serieus zij omgaan met jouw data & security.
Na de upgrade naar Windows 11 verwijder ik altijd Windows.old van de c:/ drive, omdat ik zelf geen backup nodig heb. Daarna wilde ik een Windows 11 reset uitvoeren en alles wissen (secure optie). Na de reset heb je een schone installatie volgens Microsoft.. Maar tijdens de volledige reset maakt Windows 11 weer een c:/windows.old folder aan met al je OneDrive data. Alle eerder geopende OneDrive bestanden uit de vorige installatie zijn te openen en al mijn andere OneDrive bestanden zijn zichtbaar, zelfs met een nieuwe lokale gebruiker. De rest is wel netjes verwijderd.
Ik ben nu dus extra voorzichtig. Een nieuwe installatie is altijd beter, maar dit soort oplossingen van Microsoft zijn nog steeds onbetrouwbaar en dat toont ook aan hoe serieus zij omgaan met jouw data & security.
[ Voor 14% gewijzigd door TumTum op 19-10-2021 11:34 ]
Die CPU is uit de 7serie die gaat echt geen issues geven hoorOra et Labora schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:52:
[Afbeelding]
Cloud ☁️
Dat werkt idd, zie dat in windows 10 shift-klik functie is om middelste button na te doen.Koos Ofzo schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:41:
[...]
Je zou ook je muiswiel kunnen indrukken, dat werkt wel.
Oftewel dat hebben ze uitgezet.
Ik heb Windows 11 nu anderhalve week ofzo maar het lijkt wel een beta. Zoveel vage dingen.
Bijvoorbeeld tooltips op bestanden tonen niet alle tekst, die valt soms half weg. En nu zie ik in Kladblok, de toetscombinatie CTRL+H werkt niet terwijl deze wel zo in het menu staat.
Het lettertype vind ik niet echt heel fijn lezen, ik werk veel in Visual Studio waar het er niet goed uitziet. Heb daar weer Segoe UI ingesteld, stukken beter.
Hopelijk komt er gauw een Windows 12
Bijvoorbeeld tooltips op bestanden tonen niet alle tekst, die valt soms half weg. En nu zie ik in Kladblok, de toetscombinatie CTRL+H werkt niet terwijl deze wel zo in het menu staat.
Het lettertype vind ik niet echt heel fijn lezen, ik werk veel in Visual Studio waar het er niet goed uitziet. Heb daar weer Segoe UI ingesteld, stukken beter.
Hopelijk komt er gauw een Windows 12
Ik heb Windows 11 nu een week en ik ben er wel tevreden over. Heerlijk minimalistisch. Ik loop zelf nergens tegen aan, maar ik doe dan ook 99,9% van mijn werkzaamheden in de browser.
Ik schrijf dit bericht nu vanaf Windows 11.HKLM_ schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:50:
[...]
Die CPU is uit de 7serie die gaat echt geen issues geven hoor
Clean install gedaan, geen enkele melding gehad dat het niet compatible zou zijn terwijl de processor officieel niet ondersteund wordt.
Heb alles opnieuw vers geinstaleerd. Nu zie ik als chrome openstaat, dat in taakbeheer\ processen chrome 11 keer in staat. En ook met andere programma's. Lijkt mij niet normaal. Is dat bij jullie ook zo?
[ Voor 6% gewijzigd door Snake_Eye op 19-10-2021 13:49 ]
Nou, afgelopen week ook Windows 11 geinstalleerd. Meest positieve: de rollback naar Windows 10 ging zojuist in 5 minuten 
Nu zonder gein. Opzich was ik er best tevreden mee, smoelt prima,lekker vlot en alles centered op taskbar wende sneller dan ik verwacht had. Ik had echter een aantal issues die me met dagelijke gebruik goed in de weg zaten:
- Teams Calls. Na 1 of 2 calls mag ik hemel en aarde bewegen om daarna nog een call op te zetten. Of Teams blijft hangen, of de hele audio service in Windows stopt er mee. Service restart bracht geluid terug, maar eigenlijk wat alleen een reboot een optie.
- In Edge bleven regelmatig tabbladen hangen in een 'unresponsive' mode. In W10 nooit last van gehad.
Dat was voor mij reden genoeg om toch maar terug naar W10 te gaan. Ik gebruik graag nieuw spullen, maar mijn laptop is wel waar ik mijn geld mee verdien, dus die moet in de 1e plaats 'gewoon werken'.
Daarnaast hoop ik dat MS nog een aantal zaken terug gaat brengen, maar die dingen zijn hier al genoeg besproken. Combineren van taskbar buttons configureerbaar, en in godsnaam, laat mijn afspraken weer zien in de calender-flyout. Wat het nut is van een kalender waar je niks in kunt zien is me echt een raadsel
Nu zonder gein. Opzich was ik er best tevreden mee, smoelt prima,lekker vlot en alles centered op taskbar wende sneller dan ik verwacht had. Ik had echter een aantal issues die me met dagelijke gebruik goed in de weg zaten:
- Teams Calls. Na 1 of 2 calls mag ik hemel en aarde bewegen om daarna nog een call op te zetten. Of Teams blijft hangen, of de hele audio service in Windows stopt er mee. Service restart bracht geluid terug, maar eigenlijk wat alleen een reboot een optie.
- In Edge bleven regelmatig tabbladen hangen in een 'unresponsive' mode. In W10 nooit last van gehad.
Dat was voor mij reden genoeg om toch maar terug naar W10 te gaan. Ik gebruik graag nieuw spullen, maar mijn laptop is wel waar ik mijn geld mee verdien, dus die moet in de 1e plaats 'gewoon werken'.
Daarnaast hoop ik dat MS nog een aantal zaken terug gaat brengen, maar die dingen zijn hier al genoeg besproken. Combineren van taskbar buttons configureerbaar, en in godsnaam, laat mijn afspraken weer zien in de calender-flyout. Wat het nut is van een kalender waar je niks in kunt zien is me echt een raadsel
Waarschijnlijk heb je een handje tabbladen open? Dat is niet nieuw, tabs krijgen een eigen proces. Edge doet dat ook, en Firefox waarschijnlijk ookSnake_Eye schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:49:
Heb alles opnieuw vers geinstaleerd. Nu zie ik als chrome openstaat, dat in taakbeheer\ processen chrome 11 keer in staat. En ook met andere programma's. Lijkt mij niet normaal. Is dat bij jullie ook zo?
[ Voor 16% gewijzigd door BM op 19-10-2021 13:53 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Was in Windows 10 ook al zo, elk tablad en elke addon staan volgens mij als aparte service.Snake_Eye schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:49:
Nee staan geen tabbladen open.BM schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:52:
Nou, afgelopen week ook Windows 11 geinstalleerd. Meest positieve: de rollback naar Windows 10 ging zojuist in 5 minuten
[...]
Waarschijnlijk heb je een handje tabbladen open? Dat is niet nieuw, tabs krijgen een eigen proces. Edge doet dat ook, en Firefox waarschijnlijk ook
Balen ik krijg office niet verwijderd, en in het register kan ik de sleutel niet verwijderen, staat bij machtingen \ volledige beheer grijs bij administrator. Er is een fout opgetreden staat er.
Met SetupProd_OffScrub (office verwijder tool) krijg ik het ook niet weg.
[ Voor 26% gewijzigd door Snake_Eye op 19-10-2021 14:34 ]
Windows 11 standaard browser aanpassen? Is een nachtmerrie geworden. https://global.techradar....dat-wordt-een-nachtmerrie
Kijk eens of de eerste aanpak op https://www.raymond.cc/bl...ission-with-winownership/ werkt.Snake_Eye schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:19:
Balen ik krijg office niet verwijderd, en in het register kan ik de sleutel niet verwijderen, staat bij machtingen \ volledige beheer grijs bij administrator. Er is een fout opgetreden staat er.
Bedankt, maar heb nu een nieuwe office geïnstalleerd. maar dit zal ik dan toch wel eens een keer nodig hebben.EricJH schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:57:
[...]
Kijk eens of de eerste aanpak op https://www.raymond.cc/bl...ission-with-winownership/ werkt.
Gisteren op mijn oude i5 ook Windows 11 kunnen installeren, erg simpel te doen met die install.wim / esd truck.
Na opstarten voelde systeem nog wel wat traag aan, maar vemoeden dat hij nog druk bezig was op de achtergrond. Verder nog niet echt mee gespeeld, komende dagen weer verder.
Maar voor alsnog staat hij erop.
Na opstarten voelde systeem nog wel wat traag aan, maar vemoeden dat hij nog druk bezig was op de achtergrond. Verder nog niet echt mee gespeeld, komende dagen weer verder.
Maar voor alsnog staat hij erop.
Ik heb sinds ik Windows 11 heb last van een irritante bug, namelijk als ik met de rechtermuisknop op een map, document of afbeelding klik (maakt eigenlijk niet uit waarop, alleen op het bureaublad of op een lege plek waar geen snelkoppeling staat heb ik er geen last van) dan krijg ik een fractie van een seconde een laad icoontje te zien, dan opent het menu en die sluit dan weer meteen.
Soms gebeurt dit wel 3 tot 4 keer achter elkaar voor het menu gewoon open blijft staan. Ik heb hier al op proberen te googlen, maar vind voornamelijk mensen die last hebben van een laggende muis, en daar heb ik dan weer geen last van. Meer mensen met dit probleem? Of nog beter, iemand met een oplossing?
Soms gebeurt dit wel 3 tot 4 keer achter elkaar voor het menu gewoon open blijft staan. Ik heb hier al op proberen te googlen, maar vind voornamelijk mensen die last hebben van een laggende muis, en daar heb ik dan weer geen last van. Meer mensen met dit probleem? Of nog beter, iemand met een oplossing?
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ik heb gelukkig van beide geen last, ik heb overigens een upgrade gedaan van windows 10 naar 11.miicker schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:03:
Ik heb sinds ik Windows 11 heb last van een irritante bug, namelijk als ik met de rechtermuisknop op een map, document of afbeelding klik (maakt eigenlijk niet uit waarop, alleen op het bureaublad of op een lege plek waar geen snelkoppeling staat heb ik er geen last van) dan krijg ik een fractie van een seconde een laad icoontje te zien, dan opent het menu en die sluit dan weer meteen.
Ik heb dezelfde ervaring. Zelf had ik het idee dat het ligt aan de "single-click to open an item (point to select)" folder optie. Die heb ik standaard aan staan.miicker schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:03:
Ik heb kort getest met die optie uit, en dan lijkt het verdwijnende menu niet meer voor te komen.
...maar nogmaals: enkel kort getest. Dus ik weet niet of het daar helemaal mee verdwijnt en aan ligt.
Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.
Downloads
• Windows 11 ISO
• Windows Insider Preview ISO.
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.
Downloads
• Windows 11 ISO
• Windows Insider Preview ISO.