Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:17
bram2005 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:29:
Ik heb een Inter Core i7-6400. Hij geeft aan dat ik geen windows 11 zou kunnen draaien. Verdere dingen zijn allemaal prima. Zou ik dan niet kunnen update of zou ik dit wel kunnen ondanks dat hij aangeeft dat het niet compatibel is?
Je kan inderdaad niet zomaar upgraden, via de ISO installeren zal prima gaan!

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 17:51
Ik heb Windows 11 op een MSI Cubi 3 Silent S-026EU geïnstalleerd (een schone installatie). De MSI Cubi heeft een niet ondersteunde Intel Core i5-7200U. Desondanks draait Windows 11 soepel.

[ Voor 7% gewijzigd door Xfile op 11-10-2021 13:02 ]

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe ik het 'chat' icoon van de balk krijg?
Rechts klikken en unpin werkt dus niet, en gebruik die teams rommel nooit, dus kostbare centimeters op de balk! ;)

3 centimeter verder in het vrije stuk klikken, settings en uitzetten :+

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2021 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:47:
Rechts klikken en unpin werkt dus niet, en gebruik die teams rommel nooit, dus kostbare centimeters op de balk! ;)
Rechtsklikken op je taakbalk en dan de settings openen. Daar kan je de chat button uit zetten.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorank
  • Laatst online: 10:50
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:47:
Rechter muisknop op de taakbalk en dan naar Taalkbalkinstelllingen.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Iemand een idee wanneer de eerste patch/hotfix van Windows 11 uitkomt? Ik begin inmiddels een behoorlijk aantal glitches te merken, ik geloof dat mijn taakbalk zo ongeveer een discotheek aan oranje flikkeren iconen geworden is namelijk }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
kevinkrs schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:40:
Iemand een idee wanneer de eerste patch/hotfix van Windows 11 uitkomt? Ik begin inmiddels een behoorlijk aantal glitches te merken, ik geloof dat mijn taakbalk zo ongeveer een discotheek aan oranje flikkeren iconen geworden is namelijk }:O
De huidige release is 21H2 ik verwacht dat dat dus 22H1 zal worden in Q2 van 2022.
Je kan altijd meedoen met de insiders natuurlijk als je sneller en eerder items wilt hebben en testen.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
HKLM_ schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:55:
[...]

De huidige release is 21H2 ik verwacht dat dat dus 22H1 zal worden in Q2 van 2022.
Je kan altijd meedoen met de insiders natuurlijk als je sneller en eerder items wilt hebben en testen.
Ben je nu serieus dat Microsoft Windows 11 voor een half jaar lang niet zal patchen? Geen bugs oplossen, geen glitches patchen niks? Waarom hark ik op WIndows 10 bijna elke dag een nutteloze patch naar binnen dan?...

Edit: voor de duidelijkheid, ik bedoelde dan ook echt de bugs patchen, en geen nieuwe features etc }:O

[ Voor 9% gewijzigd door kevinkrs op 11-10-2021 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

HKLM_ schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:55:
[...]

MS zou toch afstappen van semi-annual releases en overgaan op annual releases :?

Overigens, het ziet er m.i. visueel allemaal goed uit en ook de settings menu overhauls bevallen me wel.

Tegelijkertijd begrijp ik maar niet waarom MS de Taskbar workflow heeft veranderd en gedowngrade. Wat is de rationale, wat is hiermee te winnen :? Ik stoor me er stevig aan en hoop echt dat MS dit gaat fixen en dan dus niet pas over een jaar maar binnenkort!

Minpunten W11:
  • Never combine mist!!!!!! Zo ergerlijk in het dagelijks gebruik.
  • Drop op iconen in taskbar werkt niet
  • System tray icon functionaliteit achteruit
  • Taskmanager niet via taakbalk.
  • AMD CPU Performance Bugs !

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 11-10-2021 20:10 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
kevinkrs schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:06:
[...]

Ben je nu serieus dat Microsoft Windows 11 voor een half jaar lang niet zal patchen? Geen bugs oplossen, geen glitches patchen niks? Waarom hark ik op WIndows 10 bijna elke dag een nutteloze patch naar binnen dan?...

Edit: voor de duidelijkheid, ik bedoelde dan ook echt de bugs patchen, en geen nieuwe features etc }:O
Bugs patchen zullen ze denk ik gewoon maandelijks doen inderdaad ik verwacht dat ze daar dit soort dingen ook wel in mee nemen. Als ze dat niet doen en dat is denk ik pas bekent bij de eerste update ronde over 3+ week dan moeten we heeel lang wachten :P

[ Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 11-10-2021 19:20 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Help!!!! schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:12:
[...]

MS zou toch afstappen van semi-annual releases en overgaan op annual releases :?

Overigens, het ziet er m.i. visueel allemaal goed uit en ook de settings menu overhauls bevallen me wel.

Tegelijkertijd begrijp ik maar niet waarom MS de Taskbar workflow heeft veranderd en gedowngrade. Wat is de rationale, wat is hiermee te winnen :? Ik stoor me er stevig aan en hoop echt dat MS dit gaat fixen en dan dus niet pas over een jaar maar binnenkort!

Minpunten W11 taskbar:
Ze stappen inderdaad over naar annual feature update

Windows 11 lifecycle

Windows 11 will have an annual feature update cadence, a change from the semi-annual cadence of Windows 10. Windows 11 feature updates will release in the second half of the calendar year and will come with 24 months of support for Home, Pro, Pro for Workstations, and Pro Education editions. Windows 11 will come with 36 months of support for Enterprise and Education editions, continuing to provide additional time and flexibility for the validation and at-scale deployments common on those editions. The change to an annual update cadence and slightly longer lifecycle versus Windows 10 is based on user feedback and our overall update approach.

Meer leesvoer: https://techcommunity.mic...icing-update/ba-p/2493043

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:16
Ik ben sinds een kleine week over op Windows 11 via een upgrade vanaf Windows 10.
Tot nu toe geen problemen tegen gekomen. Heb wel een machine die aan alle eisen voldoet, een MSI GS75 Stealth 8SE.
Enige minpunt dat ik op dit moment kan aanvoeren, is dat een aantal opties een paar extra clicks nodig hebben om er te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:09

Wildfire

Joy to the world!

kevinkrs schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:06:
[...]

Natuurlijk wordt er gewoon gepatched. Eergisteren nog twee updates binnen gekregen (naast natuurlijk de regelmatige definitie updates voor Defender).

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:45
Wildfire schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:14:
[...]

Natuurlijk wordt er gewoon gepatched. Eergisteren nog twee updates binnen gekregen (naast natuurlijk de regelmatige definitie updates voor Defender).
Ik heb al weeeken geen updates meer gezien op mijn Win11
(afgezien van virusdefinities)
(insider beta hier op .194)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:57
Gisteren terug gegaan naar Windows 10.

De reden was dat ik niet kon wennen aan de startmenu. Erg jammer dat er tools zijn om dit te wijzigen naar win10 menu maar toch voldoet dit niet echt.

Waar ik helemaal niet over te spreken is over de instellingen algemeen je kan steeds minder instellen of het staat ergens verborgen. Zoals als in Windows verkenner op de rechter muisknop klikt een andere menu beperkte menu krijgt en als je shift +f10 de oude menu te zien krijgt. Waarom eigenlijk 8)7
Het lijkt wel of Microsoft wil dat je steeds minder kan instellen.

Windows 11 lijkt veel op Windows 8. Het is niet af vindt ik.

Ik snap dat Microsoft hun OS nieuwe look en andere instellingen wil invoeren maar ik snap niet waarom je dit niet kan terug draaien als je het niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 15:14
Iemand idee of het mogelijk is dat mijn bestanden in de map downloads vanzelf zijn verdwenen? Hoe haal ik deze terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
turkeyhakan schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:08:
Iemand idee of het mogelijk is dat mijn bestanden in de map downloads vanzelf zijn verdwenen? Hoe haal ik deze terug?
Check of dit aanstaat

https://www.thewindowsclu...older-recycle-bin-30-days

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:08
Wou van het weekend ook even bezig, maar kwam niet door de punten heen met mijn oude i5.
TPM stond uit, secure boot stond uit en CPU werd niet ondersteund.

Denk ff snel legacy aanpassen naar UEFI in het bios, ja hoor je raad het al. Geen beeld meer, dus moet eerst maar even bios reset doen en kijken hoever ik kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Staat uit.. heb ik het dan wellicht zelf handmatig verwijderd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
turkeyhakan schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:42:
[...]

Staat uit.. heb ik het dan wellicht zelf handmatig verwijderd?
Dat zou je dan wel denken..

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb gisteren Windows 11 geïnstalleerd, niet ontevreden! Alleen teams is nog wat roestig soms, gamen (BF5) ging gisteravond prima. Moet nog wel e.e.a. instellen. Ik vind de settings veel fijner, de notifcations zijn duidelijker.

Waar ik nog tegenaan loop is dat ik 2 SSD's heb (2TB M2 (C) + 1TB M2 (D)) met allebei Bitlocker. De bitlocker heb ik just in case even verwijderd op beide schijven voor ik de herinstall deed. De D heb ik nu Bitlocker opgezet en werkt naar behoren. De C geeft echter geen bitlocker bij het inschakelen van de PC, wat ik wel wil (voor werk een vereiste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Okasha schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:52:
Heb gisteren Windows 11 geïnstalleerd, niet ontevreden! Alleen teams is nog wat roestig soms, gamen (BF5) ging gisteravond prima. Moet nog wel e.e.a. instellen. Ik vind de settings veel fijner, de notifcations zijn duidelijker.

Waar ik nog tegenaan loop is dat ik 2 SSD's heb (2TB M2 (C) + 1TB M2 (D)) met allebei Bitlocker. De bitlocker heb ik just in case even verwijderd op beide schijven voor ik de herinstall deed. De D heb ik nu Bitlocker opgezet en werkt naar behoren. De C geeft echter geen bitlocker bij het inschakelen van de PC, wat ik wel wil (voor werk een vereiste).
Wat bedoel je met geeft geen bitlocker? Kan je het niet aanzetten of mis je de optie voor de boot pin?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocktorDicking
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-09 13:46

DocktorDicking

Are you picking this up?

Ik ga deze week een "nieuwe" pc in elkaar draaien en twijfel of ik win 10 of 11 erop zal zetten. Wat raden jullie aan?

Pc wordt vooral gebruikt voor multimedia en regelmatig een potje gamen. Alle werk gerelateerde dingen gebeuren op een ouwe linux bak van kantoor.

Specs die ik ga gebruiken in deze build:

Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi
Ryzen 5 3600
Corsair Vengeance LPX 16GB (2x 8 )

[ Voor 19% gewijzigd door DocktorDicking op 12-10-2021 10:04 ]

If i only had more coffee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Was dat probleem niet al in W10 aanwezig? Dat downloads standaard stond aangevinkt bij schijfopruiming?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
DocktorDicking schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:03:
Ik ga deze week een "nieuwe" pc in elkaar draaien en twijfel of ik win 10 of 11 erop zal zetten. Wat raden jullie aan?

Pc wordt vooral gebruikt voor multimedia en regelmatig een potje gamen. Alle werk gerelateerde dingen gebeuren op een ouwe linux bak van kantoor.

Specs die ik ga gebruiken in deze build:

Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi
Ryzen 5 3600
Corsair Vengeance LPX 16GB (2x 8 )
Ik zeg ga voor Windows 11! Als je echt twijfel doe dan Windows 10 en upgrade vanuit daar dan kan je altijd terug.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocktorDicking

DocktorDicking

Are you picking this up?

Vergt Windows 11 meer van je systeem of valt het wel mee?
Ik denk dat ik de stap wel ga maken naar Win 11, meteen alles nieuw :P

De meeste games worden wel ondersteund neem ik aan?
Wordt even een gokje met oculus air link, maar lees hier en daar op internet dat het prima moet werken onder win 11.

[ Voor 41% gewijzigd door DocktorDicking op 12-10-2021 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
DocktorDicking schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:08:

Nou ik moet opeens aan dit denken: nieuws: AMD: Windows 11 is tot 15 procent langzamer op AMD-cpu's, fixes komen... misschien met een AMD systeem toch hee eventjes wachten.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
DocktorDicking schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:08:

In theorie zou het niet veel meer moeten vragen van je systeemeisen. Ik ben wel eerlijk dat ik na de upgrade van Windows 11 mijn werkgeheugen heb geüpgraded naar 32GB omdat ik een chronisch tekort had.

Verder is mijn systeem ook volledig compatible met Windows 11 maar presteert als een Windows XP computer.

Ik heb zelf een i9-9900k, 32GB DDR4 geheugen en een nVidia RTX 2080 TI.

Als je nog een (stabiel) OS moet installeren raad ik je aan om even te wachten tot dat de eerste series patches uitgekomen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

kevinkrs schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:17:
[...]

In theorie zou het niet veel meer moeten vragen van je systeemeisen. Ik ben wel eerlijk dat ik na de upgrade van Windows 11 mijn werkgeheugen heb geüpgraded naar 32GB omdat ik een chronisch tekort had.

Verder is mijn systeem ook volledig compatible met Windows 11 maar presteert als een Windows XP computer.

Als je nog een (stabiel) OS moet installeren raad ik je aan om even te wachten tot dat de eerste series patches uitgekomen zijn.
Deel deze mening compleet niet.
Draait hier op een i7-8700T met 16GB RAM.
Het draait net zo snel als Windows 10 en is gewoon heel stabiel.
(Ik stel niet dat jouw ervaring niet klopt, maar dat dit niet een universeel argument is.)
Geheugengebruik is niet significant anders dan Windows 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DocktorDicking

DocktorDicking

Are you picking this up?

HKLM_ schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:13:
[...]

Nou ik moet opeens aan dit denken: nieuws: AMD: Windows 11 is tot 15 procent langzamer op AMD-cpu's, fixes komen... misschien met een AMD systeem toch hee eventjes wachten.
Aaah dat is wel een goeie. Thanks for the heads up!
Toch ga ik het wagen denk ik. Heb niet veel te verliezen naast een hoop tijd om win 10 er weer op te zetten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocktorDicking

DocktorDicking

Are you picking this up?

Kan ik een win 10 OEM key gebruiken tijdens de installatie van win 11? Heeft iemand hier ervaring mee?
Op internet lees ik dat dit moet kunnen maar heb nog niet duidelijk boven water of dit 100% zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
DocktorDicking schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:25:
Kan ik een win 10 OEM key gebruiken tijdens de installatie van win 11? Heeft iemand hier ervaring mee?
Op internet lees ik dat dit moet kunnen maar heb nog niet duidelijk boven water of dit 100% zo is.
Ja dat kan * HKLM_ heeft een Windows 7 key van een HPE Probook 4520S uit 2010 gebruikt :+

[ Voor 12% gewijzigd door HKLM_ op 12-10-2021 10:27 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocktorDicking

DocktorDicking

Are you picking this up?

Dat is wel lekker! Denk dan windows 10 home key dan prima is?
Gaat immers alleen om multimedia/gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
DocktorDicking schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:34:
Nha ik heb het niet zo op home :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
HKLM_ schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:13:
[...]

Ik heb een AMD CPU, maar in de praktijk heb ik hier nog niets van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:48

jacobras

Developer

Raven schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:06:
[...]

Was dat probleem niet al in W10 aanwezig? Dat downloads standaard stond aangevinkt bij schijfopruiming?
Dat zou het kunnen zijn maar ik heb zelf ook één keertje meegemaakt dat bij een grote W10 update m'n Downloads map gewiped werd. Destijds ook flink aan mezelf zitten twijfelen of ik dat nou per ongeluk op een of andere manier gedaan had :P Misschien toch een keertje schijfopruiming gedaan net voor de update, dat moet het haast wel zijn (in mijn geval althans).

[ Voor 7% gewijzigd door jacobras op 12-10-2021 10:52 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Hann1BaL schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:20:
[...]

Deel deze mening compleet niet.
Draait hier op een i7-8700T met 16GB RAM.
Het draait net zo snel als Windows 10 en is gewoon heel stabiel.
(Ik stel niet dat jouw ervaring niet klopt, maar dat dit niet een universeel argument is.)
Geheugengebruik is niet significant anders dan Windows 10.
Het zou ook kunnen dat er iets mis is met Windows scaling. Ik had dat er niet bij vermeld, maar ik heb een 4k monitor en geschaald naar 150%. Op Windows 10 ging dat tevens wel vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Raven schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:06:
[...]

Ik heb schuifopruiming uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Evertt schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:52:
Gisteren terug gegaan naar Windows 10.

De reden was dat ik niet kon wennen aan de startmenu. Erg jammer dat er tools zijn om dit te wijzigen naar win10 menu maar toch voldoet dit niet echt.

Windows 11 lijkt veel op Windows 8. Het is niet af vindt ik.
Wat betreft het menu. Ik gebruik Openshell maar die was ook niet lekker te integreren.

Exact waarom ik het ook terug heb gedraaid op mn laptop. Ik wacht wel op Windows 11 R2 waarin alle gebruikerservaringen verwerkt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:56

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

DocktorDicking schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:34:
Mijn beide laptops (een Lenovo en een ASUS) kwamen met voorgeinstalleerde Windows 10 Home. Zijn beide geupgrade naar Windows 11 Home.

Draaien beiden als een tierelier. Allebei Intel machines met ieder 16 gb RAM. De Lenovo is mijn alledaagse laptop en heeft een 8th gen quadcore i7, en Intel UHD 620 graphics. De ASUS is mijn game laptop en heeft een 10th gen octacore i7 en heeft een 4 gb Geforce GTX 1650 ti aan boord.

Games werken net zo vlot als met Windows 10. Met andere woorden, ik ben happy. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocktorDicking

DocktorDicking

Are you picking this up?

SandsOfArrakis schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:32:
[...]

Mijn beide laptops (een Lenovo en een ASUS) kwamen met voorgeinstalleerde Windows 10 Home. Zijn beide geupgrade naar Windows 11 Home.

Draaien beiden als een tierelier. Allebei Intel machines met ieder 16 gb RAM. De Lenovo is mijn alledaagse laptop en heeft een 8th gen quadcore i7, en Intel UHD 620 graphics. De ASUS is mijn game laptop en heeft een 10th gen octacore i7 en heeft een 4 gb Geforce GTX 1650 ti aan boord.

Games werken net zo vlot als met Windows 10. Met andere woorden, ik ben happy. :)
Bedankt voor je reply! Ik ga het gewoon proberen op de nieuwe machine straks. Hopelijk zijn donderdag alle spullen binnen en kan ik eindelijk beginnen met bouwen. Ben benieuwd of ik verschil ga merken in VR _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Help!!!! schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:12:
[...]

Minpunten W11:
  • AMD CPU Performance Bugs !
Inmiddels ben ik vooralsnog terug naar W10.

Onder W11 heb ik in Battlefield V dat het lang inhouden van een WASD toets (meestal de W) tot gevolg heeft dat het vooruitlopen ineens stokt en je stilstaat. Pas als je de toets loslaat en weer indrukt kun je dan weer lopen.

Denk dat dit met de AMD bugs temaken heeft, waarschijnlijk level 3 cache bug.

Wel heel fijn om de oude 'never combine' en 'show small taskbar buttons' weer terug te hebben. :9

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Help!!!! schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:55:
[...]

Wel heel fijn om de oude 'never combine' en 'show small taskbar buttons' weer terug te hebben. :9
ik snap ook niet waarom ze die optie verwijderd hebben in W11. Het was een setting die gebruikers zelf konden instellen. Dat zit toch verder niet in de weg? Lijkt erop dat ze een ontwikkelaar een compleet nieuwe taskbar hebben laten ontwikkelen met een beperkte set aan requirements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:13
njitter schreef op Tuesday 12 October 2021 @ 13:19:
[...]

ik snap ook niet waarom ze die optie verwijderd hebben in W11. Het was een setting die gebruikers zelf konden instellen. Dat zit toch verder niet in de weg? Lijkt erop dat ze een ontwikkelaar een compleet nieuwe taskbar hebben laten ontwikkelen met een beperkte set aan requirements.
Moet zeggen dat ik het combineren juist super fijn vind (krijg jeuk van 4 Edge icons, 3 Word icons etc). Maar goed, snap ook wel dat veranderingen (hoelang zit het combineren er al in?) voor mensen soms lastig zijn en dat er dus een (grote?) groep mensen is die wel 4x Edge icoontje en 3x Word icoon wil zien.

Benieuwd of het weer wordt toegevoegd, verwacht dat ze het met een reden hebben weggehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Gaat best goed op een 11 jaar oude processor;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GfWL-k-46J98JsFB_msg9rAKMzg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SaU4EfpZDwQ3dNeMj2mHEJki.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQMdkXx-Neg0XVMPNWko-hEf2hM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zIujIr3skstRDGUhd6OrZxnn.jpg?f=fotoalbum_large

Niet heel veel langzamer dan W10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:42
Okasha schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:48:
[...]

Ik heb een AMD CPU, maar in de praktijk heb ik hier nog niets van gemerkt.
Ik heb ook een AMD CPU en heb er ook nog niet veel van gemerkt, zelfs niet tijdens preview versies voor de release.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ter informatie: Ik heb Windows 11 op niet-ondersteunde hardware (TPM uit, Secure Boot uit, processor niet in de lijst) en kon zonder problemen de maandelijkse Windows Updates downloaden en installeren via Windows Update.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Tyrian schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:08:
Ter informatie: Ik heb Windows 11 op niet-ondersteunde hardware (TPM uit, Secure Boot uit, processor niet in de lijst) en kon zonder problemen de maandelijkse Windows Updates downloaden en installeren via Windows Update.
Owja dat was vanavond :+ ben benieuwd of dit nog issues gaat opleveren :+

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:09

Wildfire

Joy to the world!

zetje01 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:41:
[...]

Ik heb al weeeken geen updates meer gezien op mijn Win11
(afgezien van virusdefinities)
(insider beta hier op .194)
Vandaag weer een paar updates gehad.

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/updates2.png

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 12-10-2021 22:45 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:45
Wildfire schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:42:
[...]

Vandaag weer een paar updates gehad.

[Afbeelding]
AAAhhhhrrrrggggg!
Ik met m'n grote mond altijd! Precies die drie stonden ook voor mij net klaar.
En net geïnstalleerd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 17:34
Blijven je geïnstalleerde programma's behouden bij een upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Razorbite schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:07:
Blijven je geïnstalleerde programma's behouden bij een upgrade?
Ja

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
De KB5006674 lost zo te zie als enige improvement en fix het Intel Killer issue op.

Addresses known compatibility issues between some Intel “Killer” and “SmartByte” networking software

October 12, 2021—KB5006674 (OS Build 22000.258)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Er staat wel nog iets anders bij op die pagina:
Windows 11 servicing stack update - 22000.190
This update makes quality improvements to the servicing stack, which is the component that installs Windows updates. Servicing stack updates (SSU) ensure that you have a robust and reliable servicing stack so that your devices can receive and install Microsoft updates.
Klinkt als robuustere upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
jacobras schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:58:
Er staat wel nog iets anders bij op die pagina:

[...]

Klinkt als robuustere upgrades.
Klopt maar die staat niet onder Improvements and fixes :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ik heb geen updates ontvangen, is dit iets dat ook in batches uitgerold wordt? Mijn PC voldeed aan alle vereisten en het installeren van Windows 11 ging dan ook zonder problemen. Zou het dus raar vinden dat ik geen updates krijg vanwege een restrictie in de hardware.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
YdieresiS schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:09:
Ik heb geen updates ontvangen, is dit iets dat ook in batches uitgerold wordt? Mijn PC voldeed aan alle vereisten en het installeren van Windows 11 ging dan ook zonder problemen. Zou het dus raar vinden dat ik geen updates krijg vanwege een restrictie in de hardware.
Nee die zouden gewoon beschikbaar moeten zijn. draait je windows update services wel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Ul5WWY_I-xE7azp7py207Zb_kM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nvzxUX1ebiusq5CPdYKzguvm.png?f=fotoalbum_large

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
De updateservice draait wel. Het handmatig zoeken naar updates geeft me deze updates niet. Ik ga nog eens even verder zoeken waar dit aan kan liggen. Mijn Surface Laptop 4 is lijkt mij toch wel echt geschikt.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
kevinkrs schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:17:
[...]

...
Ik heb hier nagenoeg het zelfde systeem (i9-9900k, 32G, 6900XT) - en W11 voelt een stuk sneller en snappier dan W10 ooit gevoeld heeft. Window snapping is een uitkomst en de nieuwe taskbar is wel aan mij besteed. (Ik ben wel van het minimalisme in een UI)

2 4K monitoren hier op 150%, gaat eigenlijk als een trein.

(Start menu gebruik ik eigenlijk niet sinds Powertoys Run bestaat)

[ Voor 5% gewijzigd door Crew One op 13-10-2021 09:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Crew One schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:16:
[...]

Ik heb hier nagenoeg het zelfde systeem (i9-9900k, 32G, 6900XT) - en W11 voelt een stuk sneller en snappier dan W10 ooit gevoeld heeft. Window snapping is een uitkomst en de nieuwe taskbar is wel aan mij besteed. (Ik ben wel van het minimalisme in een UI)

2 4K monitoren hier op 150%, gaat eigenlijk als een trein.

(Start menu gebruik ik eigenlijk niet sinds Powertoys Run bestaat)
Interessant... Ik kreeg gisteren wel een WIndows Patch binnen in combinatie met een Nvidia driver update. Ik weet niet of de Patch alleen security patches waren of ook bugfixes, of dat dit door de nieuwe nvidia driver komt... Maar sinds de updates van gisteren lijkt het bij mij nu ook een stukje soepeler te lopen. Dat merk je wel ongeveer 1 minuut na de boot zodra alle services etc gestart zijn.

Ik merk nu minder stotteringen, al voelen de animaties nog wel wat 'drawn out' (en soms wat glitchy) aan.
Verder zie ik weinig framedrops in de animaties meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
kevinkrs schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:51:
[...]

Interessant... Ik kreeg gisteren wel een WIndows Patch binnen in combinatie met een Nvidia driver update. Ik weet niet of de Patch alleen security patches waren of ook bugfixes, of dat dit door de nieuwe nvidia driver komt... Maar sinds de updates van gisteren lijkt het bij mij nu ook een stukje soepeler te lopen. Dat merk je wel ongeveer 1 minuut na de boot zodra alle services etc gestart zijn.

Ik merk nu minder stotteringen, al voelen de animaties nog wel wat 'drawn out' (en soms wat glitchy) aan.
Verder zie ik weinig framedrops in de animaties meer.
Loopt jouw windows 11 pas na een minuut soepel joh? ik kan na het invoeren van mijn Pin direct aan de gang met een intel integrated graphics. Mijn PC is nog nooit zo snel geweest als met Windows 11 :+

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
HKLM_ schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:08:
[...]

Loopt jouw windows 11 pas na een minuut soepel joh? ik kan na het invoeren van mijn Pin direct aan de gang met een intel integrated graphics. Mijn PC is nog nooit zo snel geweest als met Windows 11 :+
Nou, ik kan wel mijn gang gaan. Maar terwijl alle flashbanners, virusscanners en overige background apps openen met de processor die rond de 80% aan het ratelen is moet je eventjes geduld hebben. Misschien geen minuut dan maar 15~ seconden ongeveer voor alles weer soepel aanvoelt. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:15
Ik heb het toch maar gewaagd en mijn hoofd-pc geüpgraded. Nog steeds ben ik niet erg blij met het nieuwe startmenu, maar als ik het elke dag gebruik zal het vast wel wennen.
Op deze PC lijken mijn audio-instellingen wel correct bijgewerkt te worden (wat met mijn test-PC nog niet het geval was), dus dat is al fijn. Verder hoop ik echt nog steeds dat ze de optie om de labels op de taakbalk weer te geven weer terugbrengen. Dat is voor mij het enige dat ik echt mis tot zover. De upgrade zelf ging verder prima en zonder problemen, maar nu begint de werkelijke duurtest :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Ik heb eigenlijk geen idee of het er in windows 10 ook al in zat maar het valt me nu pas op dat de task manager een Last BIOS Time heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZ5FuszPXPzbrRD8xg387BL5UQ0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GoZDJmtxKxRaglYWgzmrcUHs.png?f=user_large
The “Last BIOS time” figure is the amount of time it took for your computer’s BIOS (or, more accurately, your computer’s UEFI firmware) to initialize your hardware before it begins booting Windows when you start your computer.

In other words, the “last BIOS time” is how long it took for your PC to boot before it began booting Windows.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie resultaten zijn :P Zeker het verschil tussen de oudere hardware en nieuwe hardware (Support en non-support) is interessant. Die van mij zit met een I7 7700 op (7.8 Seconden) :D

[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 13-10-2021 12:39 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

@HKLM_
hier 3.3sec met een Clevo homebuild laptop
Processor Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU met 16,0 GB en twee SSD's
(windows 11 pro insider beta channel)

edit:

en ook 3.3 sec op een Lenovo thinkbook met I5-1135G7 met 16GBmet twee SSDs
(windows 11 pro insider beta channel)

[ Voor 27% gewijzigd door GiLeX op 13-10-2021 12:46 ]

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:22
Het snelzoeken (soort vergrootglas) werkt bij mij alleen op het primaire scherm en niet op het secundaire scherm. Als ik op het secundaire scherm snel wil zoeken krijg ik geen popup als ik op het icoontje klik. Iemand al opgelost?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
HKLM_ schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:38:
Ik heb eigenlijk geen idee of het er in windows 10 ook al in zat maar het valt me nu pas op dat de task manager een Last BIOS Time heeft.

[Afbeelding]

[...]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie resultaten zijn :P Zeker het verschil tussen de oudere hardware en nieuwe hardware (Support en non-support) is interessant. Die van mij zit met een I7 7700 op (7.8 Seconden) :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpYWXESkbsv29uKT9-4JXs27NKM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/17CIGu5bWBK2OcdjgjDFZoW0.png?f=fotoalbum_large

10.0 seconden. Zo oud is mijn computer toch ook weer niet? 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door kevinkrs op 13-10-2021 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas81
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:21
kevinkrs schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:43:
[...]

[Afbeelding]

10.0 seconden. Zo oud is mijn computer toch ook weer niet? 8)7
Dit is de BIOS time. Niet windows boot time.
Het resultaat verschilt nogal per mobo.

Even snel google.. dit levert winst op blijkbaar:
  • Here are some tips to decrease your Last BIOS Time.
  • You can stop your PC from showing a logo during bootup. However, it may only save 0.2-0.3 seconds.
  • Adjusting the boot order is another method to decrease the Last BIOS Time. If your PC checks for 4-5 seconds to boot from a network device, you need to disable network boot from the UEFI firmware settings.
  • If your Windows PC performs a memory test–or some other test–at each boot, you can disable it to decrease your Last BIOS Time.
  • You also have the option to disable PS/2 port if you only use USB devices.
  • Just in case you are using very old and outdated hardware/operating system, upgrading it is the only option to achieve a fast bootup time.

[ Voor 46% gewijzigd door Bas81 op 13-10-2021 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Bas81 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:48:
[...]

Dit is de BIOS time. Niet windows boot time.
Het resultaat verschilt nogal per mobo.

Even snel google.. dit levert winst op blijkbaar:
  • Here are some tips to decrease your Last BIOS Time.
  • You can stop your PC from showing a logo during bootup. However, it may only save 0.2-0.3 seconds.
  • Adjusting the boot order is another method to decrease the Last BIOS Time. If your PC checks for 4-5 seconds to boot from a network device, you need to disable network boot from the UEFI firmware settings.
  • If your Windows PC performs a memory test–or some other test–at each boot, you can disable it to decrease your Last BIOS Time.
  • You also have the option to disable PS/2 port if you only use USB devices.
  • Just in case you are using very old and outdated hardware/operating system, upgrading it is the only option to achieve a fast bootup time.
Ah zo, ik heb tevens geen fastboot aan staan, misschien kan dat ook het verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
kevinkrs schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:01:
[...]

Ah zo, ik heb tevens geen fastboot aan staan, misschien kan dat ook het verschil maken.
Bij mij kwam er 0.1 seconden bij met fastboot aan :+

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
HKLM_ schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:03:
[...]

Bij mij kwam er 0.1 seconden bij met fastboot aan :+
Ik had op mijn vorige moederbord fastboot aanstaan. Ik kon mij nog herinneren dat de boot zo snel ging, dat ik nooit meer in de bios kon komen tenzij ik de battery er even uit haalde }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Dat zit ook in W10. Mijne staat nu op 11.6s (inventaris: VR-PC voor de specs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[Afbeelding]

[...]

Interessant! (y) Onder W10 bij mij 16.5sec.

Zal mijn bios nog eens doorlopen maar ik heb vrij veel randapparatuur waaronder 3 SSD's en 2 HDD's en dat zal vast niet helpen..... :P -O-

Volgende week, indien de aangekondigde AMD fixes er zijn, zal ik W11 er weer op zetten en ben benieuwd of dat iets sneller is.....

Update 22.10.2021: Opnieuw geupgrade naar W11 nu 17.6 sec.... :X

Binnenkort doe ik een clean install, benieuwd hoe dat uitpakt.....

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 22-10-2021 08:21 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
HKLM_ schreef op Wednesday 13 October 2021 @ 12:38:

[Afbeelding]

[...]

Dit lijkt me snel zat :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CoKLVWGoUCB3EvqBacD6isIq_H4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t3LnAiskW1GBLqOzdcwOGzIS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:26
Zijn er meer mensen die problemen ervaren met vpn's? Lees her en der meer mensen met problemen als in zeer traag. Is voor mij onwerkbaar op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ik heb Windows 11 geïnstalleerd op een i5-6500, 16gb RAM, Nvidia GTX1060 6gb kaart, TPM2.0 module op het moederboard bijgeprikt.

De installatie heb ik gedaan via een USB stick van Windows 10, waarbij ik de WIM vervangen heb door die van Windows 11. Dit was de enige methode die ik kon vinden om te upgraden zonder een nieuwe installatie te doen. Wat ik dus niet wilde. Ik heb geen registry hack gedaan. Was niet nodig bij deze methode.

Windows 11 draait goed. Het enige dat niet werkt is de optie "Instellingen / Privacy&beveiliging / Windows-beveiliging". Als ik daarop druk dan freezed het instellingen menu voor een paar minuten. Daarna wordt er soms wel een Windows beveiliging scherm getoond echter is deze compleet leeg.

De laptop van mijn vrouw, een i5 uit de 8000 reeks, toont dit menu wel gewoon.

Herkennen jullie dit? Iemand een idee hoe dit op te lossen? Wat er aan de hand is?

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:49
@Panzer_V Probeer eens het beveiligingscentrum te resetten: https://www.tenforums.com...ity-app-windows-10-a.html .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tellice
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-08 21:07
Hallo,

Vraag ivm S-Modus windows 11

Heeft iemand dezelfde ervaring als ik dat de zoekopdracht naar S-modus mislukt?

ook via Systeem - Activering - S-modus - Store openen levert het niets op.

any work arounds?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16_rA-Uznvuz9165oPwVyKAJesY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/twjkgGINGz3vr4k0btXUlNEb.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Net upgrade uitgevoerd van W10 naar W11 via de InstallationAssistant en ik moet zeggen dat dit zeer vlot ging.

Enige wat ik mij afvraag is of de door windows tijdens de installatie aangemaakte partitie van 499 MB blijvend is of dat ik deze zonder problemen te krijgen kan verwijderen ?

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
Tellice schreef op Wednesday 13 October 2021 @ 20:09:
Hallo,

any work arounds?

[Afbeelding]
Is dat nog iets bestaands dan? S-mode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
Klunssmurf schreef op Wednesday 13 October 2021 @ 21:43:
Net upgrade uitgevoerd van W10 naar W11 via de InstallationAssistant en ik moet zeggen dat dit zeer vlot ging.

Enige wat ik mij afvraag is of de door windows tijdens de installatie aangemaakte partitie van 499 MB blijvend is of dat ik deze zonder problemen te krijgen kan verwijderen ?
Waarom zou je die partitie willen weggooien? Is dat geen recovery partitie? Of heb je die 500MB echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:44:
[...]

Waarom zou je die partitie willen weggooien? Is dat geen recovery partitie? Of heb je die 500MB echt nodig?
Als het een recovery partitie is dan is het raar dat ik nu een "schijf" van 499 MB heb die ik gewoon kan gebruiken.
Daar heb ik dus echt niets aan... vandaar mijn vraag.
Als het kan gaat die partitie er gewoon weer af.. ik werk volgens het principe zo groot mogelijk partitie, extra nodig dan zet ik er wel weer een extra SSD of HDD bij :)

Edit:

Partitie al verwijderd en die 499 MB kan nu voor overprovisioning worden gebruikt, recovery partitie is een andere, dit is de oude recovery partitie van W10 die nu dus nergens meer toe dient.

Ik had dit nog niet eerder meegemaakt omdat ik tot nu toe alleen maar fresh installs had gedaan met W11

[ Voor 21% gewijzigd door Klunssmurf op 13-10-2021 22:13 . Reden: nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Klunssmurf schreef op Wednesday 13 October 2021 @ 21:51:
[...]

Als het een recovery partitie is dan is het raar dat ik nu een "schijf" van 499 MB heb die ik gewoon kan gebruiken.
Daar heb ik dus echt niets aan... vandaar mijn vraag.
Als het kan gaat die partitie er gewoon weer af.. ik werk volgens het principe zo groot mogelijk partitie, extra nodig dan zet ik er wel weer een extra SSD of HDD bij :)

Edit:

Partitie al verwijderd en die 499 MB kan nu voor overprovisioning worden gebruikt, recovery partitie is een andere, dit is de oude recovery partitie van W10 die nu dus nergens meer toe dient.

Ik had dit nog niet eerder meegemaakt omdat ik tot nu toe alleen maar fresh installs had gedaan met W11
Oké, het was echt we partitie met een driveletter. Vaag dan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:19:
[...]

Oké, het was echt we partitie met een driveletter. Vaag dan inderdaad.
Yep, inderdaad vaag iets, ik ga het bij de volgende upgrade ff in de gaten houden of het weer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:43
Ik heb een bluetooth device (mijn Airpods Pro) en in Windows 10 kon ik de microfoon uitzetten (hands-free) en een externe microfoon gebruiken zonder verlies van audiokwaliteit. Sinds Windows 11 heb ik dezelfde setup (hands-free uitgeschakeld volgens de settings) maar als ik in een call kom dan klinkt de audio alsof het hands-free is. Als de call eindigt gaat dit weer terug naar stereo. Iemand enig idee hoe je dit oplost of moet ik terug naar Windows 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseMan12O4
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 13:43
Nog een vaag iets: Heb in Windows 11 de melding bij een mstsc naar bedrijfsnetwerk de melding dat het certificaat van de remote gateway is verlopen of ingetrokken. Met een Windows 10 werkt de connectie wel zonder problemen. Is misschien de beveiliging opgeschroefd of zoiets in Windows 11??? Kan er nog bar weinig over vinden op het wijde web.
Of heeft iemand misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
BaseMan12O4 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:38:
Nog een vaag iets: Heb in Windows 11 de melding bij een mstsc naar bedrijfsnetwerk de melding dat het certificaat van de remote gateway is verlopen of ingetrokken. Met een Windows 10 werkt de connectie wel zonder problemen. Is misschien de beveiliging opgeschroefd of zoiets in Windows 11??? Kan er nog bar weinig over vinden op het wijde web.
Of heeft iemand misschien een idee?
Als je het certificaat bekijk is het dan ook zo? Of is het certificaat in orde?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Tellice schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:09:
Hallo,

any work arounds?

[Afbeelding]
Heb je dit geprobeert?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fm6NADHbGu6HctvLsJ6qLXzg_NM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kKf9xo7I7eDNkcRD7z3ZxX2P.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Windows 11 draait hier ook als een zonnetje (Lenovo Thinkpad X1 extreme gen 2). Alleen het probleem wat ik met Windows 10 al had, is hier nog sterker naar voren gekomen. Ik gebruik een 4k scherm (27") op 125% schaling in combinatie met het scherm van de laptop zelf (1080p, 100% schaling). Drivers zijn van de week nog geüpdatet.

Om de één of andere reden kan Windows de animaties niet vloeiend afspelen met deze combinatie. Zodra ik één van beide schermen uit zet, is er niks aan de hand. Het probleem is het duidelijkst in de 'Task View' (WIN + TAB), die secondes langzamer is met beide schermen aangesloten.

Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden of waar het aan ligt?

Het is overigens ook nog steeds onwijs irritant dat processen niet ad hoc kunnen wisselen van gpu. Het aansluiten of loskoppelen van mijn scherm moet altijd gecombineerd worden met het opnieuw opstarten van windows, of met handmatig alle processen op die de verkeerde gpu gebruiken herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

@Tellice ik heb met dit probleem vorige week op een Asus Vivobook mogen spelen (die errorcode, na alle updates werd het een andere errorcode met een 8 erin). Het zou doodsimpel moeten zijn om uit de verschrikkelijke S-mode te komen, maar die foutmelding bleef terugkomen. Ik ben ook vrij ver gegaan overigens:

* Alle updates binnen gehaald
* Andere locatie en tijdzones
* Alle store packages opnieuw geregistreerd
* Store gereset en opnieuw geïnstalleerd
* Van Windows 10 Home naar Pro geüpgrade (!) --> kreeg ik Pro in S-Mode met dezelfde foutmelding in de store
* Complete NIEUWE herinstallatie gedaan met een Windows 10 Home ISO gemaakt op een non-S modus systeem waarbij ik *alle* partities heb weg gehaald ... raad je het al? Jawel na volledige installatie zat ik in S-mode inclusief de Store-error.

Ding teruggestuurd, kom op zeg halve dag aan verspild omdat Microsoft terecht bang is dat Edge een Chrome/Firefox downloader is. Wat een on-modus is die s-modus, onmogelijk |:( .

[ Voor 6% gewijzigd door Cassius op 14-10-2021 14:10 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseMan12O4
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 13:43
HKLM_ schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 07:11:
[...]

Als je het certificaat bekijk is het dan ook zo? Of is het certificaat in orde?
Het certificaat is volgens mij gewoon in orde, krijg verder nergens meldingen dat het niet goed zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Villager
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-09 20:24
Ik had gisteren opeens last van een zeer traag opstartende Windows Explorer (6-7 sec.). Na veel Googlen zag ik een suggestie dat het aan de netwerk mappings kan liggen of aan de snelle toegang items. Beide opgeschoond en warempel, hij start weer normaal op. Nu heb ik nog een niet meer bestaande folder in snelle toegang staan die ik niet weg krijg. Rechts-klikken levert een zandloper op die niet meer weg gaat en de explorer non-responsive maakt. Kan alleen nog geforceerd afbreken. Is er nog een andere manier om dit item weg te krijgen?
Edit: Via 'verkenner opties' en dan 'clear' items helpt ook niet. Blijf de map en de standaard dingen als bureablad, documenten, downloads en afbeeldingen zien.
Edit2: Soms helpt het om de dingen maar op te schrijven en zo heb de oplossing inmiddels gevonden.
De Quick Access items staan in een bestand:
%USERPROFILE%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Recent\AutomaticDestinations\f01b4d95cf55d32a.automaticDestinations-ms. Heb dit bestand even hernoemd naar ....ms.bak en de explorer opnieuw gestart. Weg map ;) ;) ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Villager op 14-10-2021 17:19 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 18:04
Kanter schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:27:
Zijn er meer mensen die problemen ervaren met vpn's? Lees her en der meer mensen met problemen als in zeer traag. Is voor mij onwerkbaar op dit moment.
Even VPN de-installeren en weer installeren kan helpen.

[ Voor 16% gewijzigd door Snake_Eye op 14-10-2021 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Snake_Eye schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:13:
[...]

Even VPN de-installeren en weer installeren kan helpen.
Bij heeft het niet gewerkt! Ik heb hem opnieuw geïnstalleerd en zit op 10% van de normale snelheid die ik thuis kan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:23

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Zojuist weer gedowngrade naar Windows 10. Wat ging dat ongelofelijk snel! In ongeveer 5 minuten was ik terug naar Windows 10 op het moment voordat ik Windows 11 installeerde. Geen enkel scherm meer, geen setup-procedure, helemaal niets. Alsof ik de computer opnieuw opstartte en weer in Windows 10 was.

Grootste reden om over te stappen was het feit dat VR nog niet lekker werkt in Windows 11. Ik gebruik de Quest 2 icm Air Link en dat is onspeelbaar door framedrops, etc.
Daarnaast vond ik Windows 11 nog niet af. Het is nog wat te inconsistent. Hopelijk kan ik over een half jaar wel overstappen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Pagina: 1 ... 12 ... 31 Laatste

Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.

Downloads
Windows 11 ISO
Windows Insider Preview ISO.