Hier toch ook maar overstag gegaan en mijn desktop aan het installeren (i7 7700) moet zeggen dat de setup uitgebreid is
ben stiekem wel benieuwd naar de performance.
Cloud ☁️
Cloud ☁️
[ Voor 7% gewijzigd door SkyStreaker op 07-10-2021 16:13 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Installatie is ondertussen klaar en alleen de Intel video drives moeten installerenHKLM_ schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:10:
Hier toch ook maar overstag gegaan en mijn desktop aan het installeren (i7 7700) moet zeggen dat de setup uitgebreid isben stiekem wel benieuwd naar de performance.
[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 07-10-2021 16:36 ]
Cloud ☁️
Heb jij dat keuse menu gehad dan home pro ??OneMoreThing schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:06:
[...]
Dat klopt volgens mij ook niet helemaal. Ik heb op mijn Windows 10 Pro de usb creator gebruikt om een bootable usb te maken en hiermee een clean install gedaan en dat is gewoon weer de Windows 11 Pro versie.
HKLM_ schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:36:
Ding is bloed snel opstarten duurt 14 seconden van op de knop drukken tot bureaublad
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
< dit stukje webruimte is te huur >
Ik hoop wel echt dat er binnenkort met een update dit probleem is opgelost. Want gebruikte mijn bluetooth oordroppen wel vaak.Mother_lepard schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:19:
[...]
Hier net zo met mijn Haylou GT1 bluetooth dopjes. Werken overal mee behalve nu met Windows 11 (op dezelfde laptop met Windows 10 was het geen probleem). Mijn 2 bluetooth speaker werken wel goed in Windows 11.
Verder lijkt alles prima te werken.
Ik zou de media creation tool gebruikenJayZeeTie schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:46:
Ik probeer de update uit te voeren naar Windows11 echter zegt de updater van MS dat ik niet aan de voorwaarden voldoe terwijl de PC-statuscontrole app zegt dat het moet kunnen![]()
[Afbeelding]
Iemand enig idee?
Voordat de app aangaf dat het kon heb ik de Windows schijf geconverteerd naar GPT en over op EUFI gegaan en secure boot en TMP2 geactiveerd.
Cloud ☁️
Kun je daarmee ook een upgrade uitvoeren?
Yes!JayZeeTie schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:13:
[...]
Kun je daarmee ook een upgrade uitvoeren?
Cloud ☁️
[ Voor 69% gewijzigd door MelvinB op 07-10-2021 21:22 ]
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
[ Voor 31% gewijzigd door Snake_Eye op 08-10-2021 13:58 ]
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2021 20:41 ]
Hoe heb je de upgrade gedaan? Mijn lenovo met i5-6200u geeft aan dat alles ok is behalve de processor die niet ondersteunt wordt 🤷🏼.Ashundi schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:50:
Mijn laptopje uit 2016 werkt gewoon. Ook erg verbaast dat ie gewoon TPM 2.0 heeft.
Ook leuk dat de PC health check nog steeds aangeeft dat Windows 11 niet werkt![]()
Medion Erazer P6661
6e Generatie: Intel(R) Core(TM) i5-6200U CPU @ 2.30GHz 2.30 GHz
Waar geeft die dat aan in de setup? Of in de check tool?Incognitum schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:03:
[...]
Hoe heb je de upgrade gedaan? Mijn lenovo met i5-6200u geeft aan dat alles ok is behalve de processor die niet ondersteunt wordt 🤷🏼.
Cloud ☁️
Nee, ik heb geen keuze menu gehad.hetnet schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:19:
[...]
Heb jij dat keuse menu gehad dan home pro ??
Dat was al een hele tijd geleden met de insiders versie. Werd toen inderdaad ook aangegeven dat de processor niet ondersteund was maar toen kon je nog wel die test versie installeren.Incognitum schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:03:
[...]
Hoe heb je de upgrade gedaan? Mijn lenovo met i5-6200u geeft aan dat alles ok is behalve de processor die niet ondersteunt wordt 🤷🏼.
[ Voor 10% gewijzigd door Ashundi op 07-10-2021 21:26 ]
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Getest met schone installs en upgrades op zowel een desktop als een laptop en ook op een surfaceSnoes schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:44:
[...]
Werkt dit (nog steeds) zonder problemen? Ik ben inmiddels ook over naar W11, ik ben er aardig over te spreken, maar ik kan niet wennen aan het nieuwe startmenu.
I live in darkness , i exist in the shadow
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Tsja...jacobras schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:49:
Ik wil graag over naar 11 maar ik wacht toch nog even vanwege twee dingen die ik een paar keer tegen ben gekomen: allereerst het taakbarprobleem (https://www.reddit.com/r/...sing_microsofts_official/) en daarnaast het uit geheugen lopen van Explorer (https://www.digitaltrends...ndows-11-memory-leak-bug/).
Als er wat meer duidelijkheid over fixes daarvoor is durf ik het wel aan maar voor nu wacht ik nog even.
Specifieke dingen dus die je ook niet kan tegenkomen. (zoals hier)jacobras schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:49:
Ik wil graag over naar 11 maar ik wacht toch nog even vanwege twee dingen die ik een paar keer tegen ben gekomen: allereerst het taakbarprobleem (https://www.reddit.com/r/...sing_microsofts_official/) en daarnaast het uit geheugen lopen van Explorer (https://www.digitaltrends...ndows-11-memory-leak-bug/).
Als er wat meer duidelijkheid over fixes daarvoor is durf ik het wel aan maar voor nu wacht ik nog even.
Checktool en daarom ‘krijg’ ik de update ook niet aangeboden. Maar ik zag al wat oplossingen staan hier beneden.HKLM_ schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:08:
[...]
Waar geeft die dat aan in de setup? Of in de check tool?
Kan je niet zoeken achter de drivers van de Bluetooh via externe weg? Op mijn oude laptop ging dat via "Intel driver & Support Assistant" voor tal van drivers en niet via Windows update.yeth3119 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:06:
[...]
Ik hoop wel echt dat er binnenkort met een update dit probleem is opgelost. Want gebruikte mijn bluetooth oordroppen wel vaak.
Het lijkt in ieder geval niet heel veel mensen te hebben geraakt.
[ Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 08-10-2021 07:25 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Heeft dat niet hier mee te maken?SkyStreaker schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:22:
Helaas moet ik beslissen om toch weer terug te gaan naar Windows 10, voorlopig. Het probleem is dat emulators zoals Yuzu niet eens meer starten (laatste build) en ik wel degelijk in gewoon gebruik een performance-hit merk. Niet alleen in games, maar ook in het gebruiken van browsers en alles. Het is allemaal wat stroperig. Aan het systeem zou het niet direct moeten liggen (x570, 2x8GB DDR4-3200 dual-channel), al is er wel besloten de 3400G te ondersteunen door Microsoft voor Win11. Het is mij niet helemaal duidelijk of dit van invloed is.
Jammer, het nieuwe uiterlijk bevalt mij wel en is net wat strakker - ook het startmenu bevalt mij een stuk beter, al zou ik daar ook wel groepjes in willen kunnen maken. Ik wacht tot het OS wat updates heeft gehad.
Ik denk dat ik dat dus inderdaad merk, hiervan was ik op de hoogte al had ik niet gedacht dat ik het zo erg zo merken. Nou valt dat nog te overzien, het helpt echter niet dat ik mijn favoriete emu's ook niet kan gebruiken op dit moment.Vorkie schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:25:
[...]
Heeft dat niet hier mee te maken?
nieuws: AMD: Windows 11 is tot 15 procent langzamer op AMD-cpu's, fixes komen...
[ Voor 6% gewijzigd door SkyStreaker op 08-10-2021 07:28 ]
Die emulators kan je toch in compatibiliteits modus instellen op een oudere Windows. Heb je dat al eens geprobeerd?SkyStreaker schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:22:
Helaas moet ik beslissen om toch weer terug te gaan naar Windows 10, voorlopig. Het probleem is dat emulators zoals Yuzu niet eens meer starten (laatste build) en ik wel degelijk in gewoon gebruik een performance-hit merk. Niet alleen in games, maar ook in het gebruiken van browsers en alles. Het is allemaal wat stroperig. Aan het systeem zou het niet direct moeten liggen (x570, 2x8GB DDR4-3200 dual-channel), al is er wel besloten de 3400G te ondersteunen door Microsoft voor Win11. Het is mij niet helemaal duidelijk of dit van invloed is.
Jammer, het nieuwe uiterlijk bevalt mij wel en is net wat strakker - ook het startmenu bevalt mij een stuk beter, al zou ik daar ook wel groepjes in willen kunnen maken. Ik wacht tot het OS wat updates heeft gehad.
Ja, natuurlijkRunaque schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:05:
[...]
Die emulators kan je toch in compatibiliteits modus instellen op een oudere Windows. Heb je dat al eens geprobeerd?
[ Voor 18% gewijzigd door SkyStreaker op 08-10-2021 08:14 ]
Dat is dezelfde build als de media tool maakt neem ik aan? Zo ja dan draait die prima in een VM bij mij momenteelp0linskie schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:36:
Heeft iemand de nieuwste release van windows 11 al werkend gekregen in Hyper-v? De release build ging probleemloos als virtual, maar met de final release krijg ik dus een error. De ISO komt hiervandaan:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11
[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 08-10-2021 09:39 ]
Cloud ☁️
Ja, daar ga ik wel een beetje van uit. Ik draai zelf windows 11 ook met dus hyper-v. Onder beveiliging heb ik Secure Boot en TPM enabled.HKLM_ schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:38:
[...]
Dat is dezelfde build als de media tool maakt neem ik aan? Zo ja dan draait die prima in een VM bij mij momenteelWat voor error krijg je?
Wat voor error krijg je?p0linskie schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:41:
[...]
Ja, daar ga ik wel een beetje van uit. Ik draai zelf windows 11 ook met dus hyper-v. Onder beveiliging heb ik Secure Boot en TPM enabled.
Cloud ☁️
Ik heb 2 laptops en die zijn beide succesvol geupgrade naar Windows 11. De nieuwste van deze twee is mijn game"bak". 10th gen i7 octacore, 16 gb RAM, 4 gb Geforce GTX 1650 ti. Ik game op full HD resolutie.Rutgervan schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:11:
hallo allemaal.
sinds kort heb ik ook een upgrade gedaan naar windows 11.
nu heb ik een vraag
een goede vriend van mij heeft nog windows 10 en twijfelt of hij de upgrade wel gaat doen om dat hij bepaalde spellen speelt met vrienden waar door hij bang is als hij een upgrade uitvoert deze spelen niet meer kan spelen,
zelf heb ik spellen zo als gta 5 en plannet coaster dit lijken mij best wel grote spellen.
ik heb planet coaster opgestart zonder problemen of foutmeldingen vooraf,
kan iemand mij bevestigen of er met windows 11 ook aan de mensen die een game pc hebben is gedacht
zo dat die ook een upgrade kunnen uitvoeren
He who controls the Spice, controls the Universe.
Ik draai thuis al Windows 11 sinds hij gelekt is en game best veel. Tot nu toe heb ik alleen problemen gehad met een koreaanse oude anticheat engine. Voor de rest heb ik totaal geen problemen. Een kleine opsomming:Rutgervan schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:11:
hallo allemaal.
nu heb ik een vraag
een goede vriend van mij heeft nog windows 10 en twijfelt of hij de upgrade wel gaat doen om dat hij bepaalde spellen speelt met vrienden waar door hij bang is als hij een upgrade uitvoert deze spelen niet meer kan spelen,
zelf heb ik spellen zo als gta 5 en plannet coaster dit lijken mij best wel grote spellen.
kan iemand mij bevestigen of er met windows 11 ook aan de mensen die een game pc hebben is gedacht
Op dit moment is het erg simpelRutgervan schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:11:
hallo allemaal.
nu heb ik een vraag
Afwachten, AMD heeft een oproep gedaan niet te upgraden vanwege extra vertraging.Rutgervan schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:11:
hallo allemaal.
nu heb ik een vraag
[ Voor 34% gewijzigd door Albert020 op 08-10-2021 16:19 ]
Je kan TPM gewoon veilig inschakelen hoor gebeurt helemaal niks met je huidige Bitlocker die kent de TPM namelijk helemaal niet momenteelSaven schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:18:
Voordat ik een eigen topic open probeer ik het even hierAlle zoekresultaten verwijzen naar uitleg over het inschakelen van TPM in de bios en het dáárna inschakelen van Bitlocker. Bij mij is de situatie iets anders: ik heb Bitlocker op dit moment al ingeschakeld op Windows 10, met een password en (dus) zonder TPM.
Weet iemand hier toevallig wat er gebeurt als ik TPM nu in de bios inschakel? Ik vermoed dat alles in de soep loopt
Ik kan natuurlijk eerst de hele disk decrypten en Bitlocker uitschakelen. Vervolgens TPM in de bios inschakelen en weer Bitlocker inschakelen, maar dan met TPM en pin, en upgraden naar Win11. Maar dat is een traag en langdurig proces. Sowieso vanuit beveilingsoogpunt vraag ik me af of er geen data kan weglekken tijdens dit proces; aangezien data onversleuteld wordt weggeschreven, en Bitlocker niet alle cellen weer eerst een X aantal keer overschrijft bij het inschakelen. Misschien een overkill gedachte, staan geen staatsgeheimen op ofzo, maar toch
Cloud ☁️
Op mijn machine die nog W10 draait heb ik Bitlocker op een partitie van mijn hoofdschijf ingeschakeld staan (dus niet de hele systeemschijf) en die bleef inderdaad goed werken na inschakelen TPM.HKLM_ schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:23:
[...]
Je kan TPM gewoon veilig inschakelen hoor gebeurt helemaal niks met je huidige Bitlocker die kent de TPM namelijk helemaal niet momenteelUiteindelijk staan alleen de keys in de TPM verder niks.
Het is wel veiliger als de bitlocker key in de TPM staat om ongewenste toegang tegen te gaan bij fysieke toegang tot de machine. Oftewel, ik zou bitlocker uitschakelen, en daarna weer inschakelen, pakt als het goed is automatisch dan de veiligere TPM variant.jacobras schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:29:
[...]
Op mijn machine die nog W10 draait heb ik Bitlocker op een partitie van mijn hoofdschijf ingeschakeld staan (dus niet de hele systeemschijf) en die bleef inderdaad goed werken na inschakelen TPM.
[ Voor 5% gewijzigd door swhnld op 08-10-2021 16:08 ]
Dank, goeie tip. Eigenlijk vreemd hoe dit voorheen nooit zo bekend was terwijl heel veel hardware het dus al best lang dit ondersteunt.swhnld schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:08:
[...]
Het is wel veiliger als de bitlocker key in de TPM staat om ongewenste toegang tegen te gaan bij fysieke toegang tot de machine. Oftewel, ik zou bitlocker uitschakelen, en daarna weer inschakelen, pakt als het goed is automatisch dan de veiligere TPM variant.
HKLM_ schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:23:
[...]
Je kan TPM gewoon veilig inschakelen hoor gebeurt helemaal niks met je huidige Bitlocker die kent de TPM namelijk helemaal niet momenteelUiteindelijk staan alleen de keys in de TPM verder niks.
Thanksjacobras schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:29:
[...]
Op mijn machine die nog W10 draait heb ik Bitlocker op een partitie van mijn hoofdschijf ingeschakeld staan (dus niet de hele systeemschijf) en die bleef inderdaad goed werken na inschakelen TPM.
swhnld schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:08:
[...]
Het is wel veiliger als de bitlocker key in de TPM staat om ongewenste toegang tegen te gaan bij fysieke toegang tot de machine. Oftewel, ik zou bitlocker uitschakelen, en daarna weer inschakelen, pakt als het goed is automatisch dan de veiligere TPM variant.
Was mij inderdaad ook sinds kort pas bekend. Nu ben ik niet de allergrootste grootste IT nerdjacobras schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:16:
[...]
Dank, goeie tip. Eigenlijk vreemd hoe dit voorheen nooit zo bekend was terwijl heel veel hardware het dus al best lang dit ondersteunt.
weet het niet meer
Andere codecs geprobeert, k-lite mediapack bestaat nog steeds....?Vishari Beduk schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:34:
Ik heb hier nog steeds mijn dagelijkse AMD driver crash. Inmiddels al 16 dumps in mijn C:\Windows\LiveKernelReports directory.
Wel is het duidelijk dat het door het afspelen van video's komt. In media player of in browser.
Voordeel is wel dat het altijd slechts één keer optreedt na opstarten.
Consumenten die massaal TPM aan zetten, eventueel bitlocker erbij, en dan gaan bellen dat ze niet meer bij hun data kunnen. Wie zit daar op te wachten? Aan de andere kant,is je mobiel tegenwoordig ook vaak standaard al encrypted, en daar heeft niemand meer moeite mee.Saven schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:31:
[...]
Was mij inderdaad ook sinds kort pas bekend. Nu ben ik niet de allergrootste grootste IT nerdmaar was een beste verrassing dat zo'n TPM-module ook in je moderne CPU zit en dat je die ook met Bitlocker kunt gebruiken. Vaag dat dit standaard uit staat, maar goed dat zal vast een reden hebben
Ook vaag dat alle 'tutorials' online alleen maar uitleggen hoe je de Bitlocker TPM check omzeilt, en niet dat je waarschijnlijk gewoon die functie in kon schakelen via je bios
Kun je nagaan hoe weinig dat bekend was.
Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat het installeren van extra decoders iets zou helpen.swhnld schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:35:
[...]
Andere codecs geprobeert, k-lite mediapack bestaat nog steeds....?
weet het niet meer
Je gebruikt een codec om een video of plaatje te verwerken en op het scherm te vertonen. Die codec kan een probleem veroorzaken wat tot een crash leidt. Die werking wordt door hackers gebruikt om in te breken bijvoorbeeld.Vishari Beduk schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:45:
[...]
Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat het installeren van extra decoders iets zou helpen.![]()
Bij mij kan ik gewoon alles afspelen, probleem is slechts dat éénmalig die AMD driver ermee ophoudt en het beeld zwart wordt. Dan grijpt de kernel in en even de browser herstarten en alles doet het weer.
Het treedt ook altijd op met dumpert op firefox, dat heeft toch geen speciale codecs nodig?
Ik begrijp het doel van een codec. Maar ik begrijp niet waarom ik een codec nodig zou hebben voor videos die ik wel kan zien.swhnld schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:54:
[...]
Je gebruikt een codec om een video of plaatje te verwerken en op het scherm te vertonen. Die codec kan een probleem veroorzaken wat tot een crash leidt. Die werking wordt door hackers gebruikt om in te breken bijvoorbeeld.
weet het niet meer
Staat dat niet gewoon onder energiebeheer?MRoubos schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:22:
Ik kan niet vinden hoe je de deksel van de laptop dicht kan doen, zonder dat de laptop in de slaapstand gaat. Iemand een idee?
Cloud ☁️
Via start zoeken naar deksel en dan krijg je de optie in energiebeheer te zien.MRoubos schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:22:
Ik kan niet vinden hoe je de deksel van de laptop dicht kan doen, zonder dat de laptop in de slaapstand gaat. Iemand een idee?
Heel simpel: TPM is een kluis waar o.a bitlocker zijn sleutels in opslaat.MaStar schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:41:
Kan iemand mij kort uitleggen wat het betekent om TPM in te stellen via de BIOS om gebruik te maken van Bitlocker in Windows 11?
Ik begrijp dat dit deze functionaliteit mogelijk maakt?
Ik heb momenteel Windows 11 maar geen opties om Bitlocker te gebruiken
[ Voor 1% gewijzigd door HKLM_ op 08-10-2021 22:08 . Reden: Aangepast na opmerking ]
Cloud ☁️
En die moet via BIOS settings worden aangezet? Is daar een optie voor in het menu?HKLM_ schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:57:
[...]
Heel simpel: TPM is een kluis waar bitlocker zijn sleutels in opslaat.
Als je device een TPM chip heeft is daar inderdaad een optie voor in de bios. Als je geen TPM chip hebt kan je waarschijnlijk de chip in de CPU gebruiken. (PTT) ook via je bios aan te zetten.MaStar schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:58:
[...]
En die moet via BIOS settings worden aangezet? Is daar een optie voor in het menu?
[ Voor 12% gewijzigd door HKLM_ op 08-10-2021 22:01 ]
Cloud ☁️
Win11 gebruikt TPM voor veel meer dan enkel bitlocker, het is een kluis waar allerhande cryptografische sleutels ingaan en waar ook software en browsers gebruik van kunnen maken. Bitlocker is maar 1 van de meerdere toepassingen en hoeft ook niet actief te zijn.HKLM_ schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:57:
[...]
Heel simpel: TPM is een kluis waar bitlocker zijn sleutels in opslaat.
[ Voor 29% gewijzigd door sprankel op 08-10-2021 22:34 ]
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Ik heb de upgrade willen doen, echter nog niet gedaan. Ik heb net wat specifieke programma’s geïnstalleerd (inpa van BMW bv) en ben bang dat deze niet meer werken. Ik wacht dus nog even en heb dus geen ervaring.gwystyl schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:34:
Ik zie dat verschillende gebruikers zoals @beantherio , @Verwijderd, @yeth3119 en @Incognitum ook de upgrade hebben gedaan op een Lenovo laptop. Hebben jullie toevallig vergelijkbare problemen, of heeft iemand anders deze combinatie toevallig wel werkend?
Ik ben nu maar terug gegaan naar Windows 10 omdat dat wel gewoon werkt, maar als het kan wil ik eigenlijk wel zo snel mogelijk over op Windows 11.
Dat heb ik inderdaad al geprobeerd, maar dat heeft jammer genoeg nog niet gewerkt. Via intel website, had ik twee driver updates, waarvan 1 voor de bluetooth, maar het heeft mijn probleem niet opgelost.Runaque schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:02:
[...]
Kan je niet zoeken achter de drivers van de Bluetooh via externe weg? Op mijn oude laptop ging dat via "Intel driver & Support Assistant" voor tal van drivers en niet via Windows update.
Met die vingerafdruk scanner, had ik steeds problemen in W10, tot een maand geleden ofzo. Dan deed hij het opeens niet, en moest ik hem opnieuw opstarten om het werkend te krijgen. Sinds ik W11 heb, heb ik dat probleem nog niet ervaren. Heb juist het gevoel, dat het sneller inlogt nu.gwystyl schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:34:
Ik had eergisteren W11 geïnstalleerd op mijn Lenovo Yoga S740 (i7 9750H, 512Gb, 16Gb, GTX1650 Max-Q, en dat leek in eerste instantie prima te gaan. Na opnieuw opstarten bleek de vingerafdrukscanner (Synaptics UWP WBDI SGX) het alleen niet meer te doen. Een snelle Google search leerde me dat meer mensen daar last van hebben. Geforceerd installeren van de laatste drivers van Lenovo of juist het deïnstalleren ervan en de laatste generieke Microsoft drivers installeren leek heel kort te helpen, maar bij een poging om vingerafdrukken toe te voegen bleef hij hangen.
Hier was voor mij nog overheen te komen, alhoewel ik de vingerafdrukscanner wel veel handiger vind dan het intypen van een pincode.
Toen ik gisteren op de zaak kwam, bleek echter dat ook mijn docking station (Lenovo USB C gen 2) ook niet helemaal lekker te werken. Mijn monitor gaf wel beeld, maar de via USB aangesloten Logitech unify ontvanger en Kensington Slimblade gaven niet thuis.
Ik zie dat verschillende gebruikers zoals @beantherio , @Verwijderd, @yeth3119 en @Incognitum ook de upgrade hebben gedaan op een Lenovo laptop. Hebben jullie toevallig vergelijkbare problemen, of heeft iemand anders deze combinatie toevallig wel werkend?
Ik ben nu maar terug gegaan naar Windows 10 omdat dat wel gewoon werkt, maar als het kan wil ik eigenlijk wel zo snel mogelijk over op Windows 11.
Dat klinkt niet onaannemelijk.Palomar schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 08:26:
Wat betreft die truukjes om win11 te installeren/upgraden op niet-ondersteunde hardware. Ik geloof best dat dat voor nu prima werkt en dat de huidige kleine Windows updates ook goed installeren. Maar heeft iemand ook een idee wat er gebeurt als er een grote Windows update komt? Die doen volgens mij een soort nieuwe installatie (er ontstaat dan ook een windows.old mapje). Ik heb het idee dat dan het risico bestaat dat bijvoorbeeld na de reboot opnieuw de check op hardware wordt gedaan en de installatie van de update stopt met een niet bootbare Windows. Iets waar je niet op zit te wachten als je tussen het werken door even reboot voor een update.
Er zijn natuurlijk nog niet van dergelijke grote updates geweest voor Windows 11, maar kan iemand beredeneren of dit idd en issue kan worden?
Lees dit verhaal eens: https://arstechnica.com/g...-the-ars-technica-review/Palomar schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 08:26:
Wat betreft die truukjes om win11 te installeren/upgraden op niet-ondersteunde hardware. Ik geloof best dat dat voor nu prima werkt en dat de huidige kleine Windows updates ook goed installeren. Maar heeft iemand ook een idee wat er gebeurt als er een grote Windows update komt? Die doen volgens mij een soort nieuwe installatie (er ontstaat dan ook een windows.old mapje). Ik heb het idee dat dan het risico bestaat dat bijvoorbeeld na de reboot opnieuw de check op hardware wordt gedaan en de installatie van de update stopt met een niet bootbare Windows. Iets waar je niet op zit te wachten als je tussen het werken door even reboot voor een update.
Er zijn natuurlijk nog niet van dergelijke grote updates geweest voor Windows 11, maar kan iemand beredeneren of dit idd en issue kan worden?
weet het niet meer
[ Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 09-10-2021 09:49 ]
De 3400G die ik heb ondersteund het niet, maar wordt wel geaccepteerd. Beetje tussenin, ben benieuwd.Vishari Beduk schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:33:
[...]
Lees dit verhaal eens: https://arstechnica.com/g...-the-ars-technica-review/
en dan vooral dat "A compatible processor" gedeelte.
Om een veiliger OS te bieden willen ze hardware feature benutten die niet in oude systemen zit. Gevolg is dat het of helemaal niet werkt of dat het traag werkt.
Dus: als je niet ondersteunde hardware hebt altijd wachten met updates totdat de gevolgen duidelijk zijn.
M.b.t. de vingerafdrukscanner: ik installeerde op een Yoga 530-14IKB en dat leverde geen enkel probleem op. Zo te zien zit daar trouwens eenzelfde scanner in (een Synaptics WBDI - SGX). Ik hoefde geen enkele drivers opnieuw te installeren: ook niet van andere apparaten of componenten. Ik vrees dat ik je niet kan helpen met dit probleem.gwystyl schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:34:
Ik had eergisteren W11 geïnstalleerd op mijn Lenovo Yoga S740 (i7 9750H, 512Gb, 16Gb, GTX1650 Max-Q, en dat leek in eerste instantie prima te gaan. Na opnieuw opstarten bleek de vingerafdrukscanner (Synaptics UWP WBDI SGX) het alleen niet meer te doen. Een snelle Google search leerde me dat meer mensen daar last van hebben. Geforceerd installeren van de laatste drivers van Lenovo of juist het deïnstalleren ervan en de laatste generieke Microsoft drivers installeren leek heel kort te helpen, maar bij een poging om vingerafdrukken toe te voegen bleef hij hangen.
Hier was voor mij nog overheen te komen, alhoewel ik de vingerafdrukscanner wel veel handiger vind dan het intypen van een pincode.
Toen ik gisteren op de zaak kwam, bleek echter dat ook mijn docking station (Lenovo USB C gen 2) ook niet helemaal lekker te werken. Mijn monitor gaf wel beeld, maar de via USB aangesloten Logitech unify ontvanger en Kensington Slimblade gaven niet thuis.
Aha...... daar komt dat home gedoe vandaan, door bios key weten we dat ook weerRukapul schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:49:
Lokale account was voor mij tegen om over te gaan op Pro. USB geprepareerd met ei.cfg om te kunnen kiezen (ipv BIOS Home product key) en pid.cfg met oude Win7 pro key. Die laatste is volgens mij genegeerd want ik heb een geactiveerde Pro met de originele Dell product keyZolang het maar werkt
(BIOS) Home key
Opnieuw opstarten werkte voor mij bij de meeste PC’s.Exorcist schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:47:
Inmiddels Windows 11 geïnstalleerd op m'n Ryzen 7 4800H laptop en Surface Book 2 (i7-8750H). Dit zonder noemenswaardigheden, draait prima.
Wil ik het op m'n PC installeren kom ik niet verder dan het "vernieuwen of afsluiten" venster, ondanks dat m'n PC supported is en TPM2.0 enabled is. Kan er weinig over vinden, wat kan de oorzaak zijn?
[Afbeelding]
/never mind, na tig keer op "vernieuwen" te hebben gedrukt loopt het ineens wel
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Eergisteren een schone installatie Windows 11 Home uitgevoerd zonder een Microsoft account aan te moeten melden; zorg dat je geen internetverbinding hebt en zodra je op het connect wifi scherm komt doe je shift-f10, vervolgens geeft je de volgende opdracht:ewal schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:10:
Zojuist mijn laptop een windows 11 upgrade gegeven, vanuit Windows 10 Home met lokaal account, en ik had verwacht dat ik een microsoft account nodig zou hebben om door te kunnen gaan. Echter, ik heb nu keurig een windows 11 home zonder een microsoft account. Waarschijnlijk met een schone setup zal dit niet kunnen, maar zou je dan bijvoorbeeld een lokaal account bij kunnen maken en het microsoft account weer verwijderen ? ( voor wie geen microsoft account wil )
1
| taskkill /f /im oobenetworkconnectionflow.exe |
Mijn gok is dat het met de volgende truc mogelijk zou kunnen blijven zijn als Microsoft zou besluiten in het update proces de hardware check in te bouwen. Maar ik kan het niet garanderen.Palomar schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 08:26:
Ik had ook inpa en ista/d geïnstalleerd staan op mijn laptop.Incognitum schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 00:46:
[...]
Ik heb de upgrade willen doen, echter nog niet gedaan. Ik heb net wat specifieke programma’s geïnstalleerd (inpa van BMW bv) en ben bang dat deze niet meer werken. Ik wacht dus nog even en heb dus geen ervaring.
Ah dat is mooie info. Gracias!Pos schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 01:21:
[...]
Ik had ook inpa en ista/d geïnstalleerd staan op mijn laptop.
Een maand terug de in-place upgrade gedaan naar win11 beta. Alles werkt nog zoals het hoort. Zelfs com poort stond nog zoals ingesteld.
Wat dat betreft hoef je het niet te laten!
Ik heb ook een lenovo, geen problemen op dit moment. Zowel in de docking van lenovo op mijn werk als de dell docking thuis werkt het naar behoren.gwystyl schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:34:
Ik heb mij er nog niet goed in verdiept op win11 maar ik dacht deze optie wel gezien te hebben i.p.v de opties in Win 10. Zal na de F1 eens kijken voor jeWildfire schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 14:07:
Gisteren Windows 11 geïnstalleerd en moet zeggen dat ik tot nu toe best tevreden ben. Waar ik zojuist wel tegenaan liep is een teleurstelling, ik kwam achter de mogelijkheid van virtual desktops en ging er vanuit dat iedere virtual desktop je dus zelf kon inrichten -- maar nee, iedere virtual desktop heeft precies dezelfde desktop icoontjes als de primaire desktop. Het enige wat je kunt doen is de achtergrond veranderen en een open programma op een bepaalde virtual desktop wegzetten. Maar juist hetgene wat een virtual desktop daadwerkelijk handig zou maken -specifieke icoontjes op specifieke virtual desktops- is dus niet mogelijk. Jammer.
Cloud ☁️
Meerdere Google searches vertellen mij dat dit dus niet mogelijk is. Maar wachten tot Microsoft het licht ziet dusHKLM_ schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 14:10:
[...]
Ik heb mij er nog niet goed in verdiept op win11 maar ik dacht deze optie wel gezien te hebben i.p.v de opties in Win 10. Zal na de F1 eens kijken voor je
Helaas inderdaad in de instellingen staat alleen wat je met openstaande programma's en de Alt-Tab fucntie wilt doen. Gemiste kans van MSWildfire schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 14:18:
[...]
Meerdere Google searches vertellen mij dat dit dus niet mogelijk is. Maar wachten tot Microsoft het licht ziet dus
Cloud ☁️
Dat heb ik ook. Wat dat betreft vind ik het jammer dat de nieuwe widgets in een valk verstopt zitten. Had je die dingen op het bureaublad kunnen plaatsen dan had dat het bureaublad voor mij compleet nieuw leven ingeblazen! Voor mij werken widgets die ik zelf moet opzoeken niet. Het is juist dat ze automatisch in beeld komen wat ze waardevol maakt, net als de agenda op de smartphone.HKLM_ schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:04:
[...]
Alhoewel ik eigenlijk mijn bureaublad iconen nooit gebruikt want dan moet je helemaal terug naar je bureaublad Win toets + zoeken is vaak sneller
Ik denk dat je virtual desktop moet vergelijken met die van MacOS. Waarbij je snel een series van open vensters in een unieke workspace kunt zetten en zo gemakkelijk kunt wisselen van de schermen.Wildfire schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 14:07:
Gisteren Windows 11 geïnstalleerd en moet zeggen dat ik tot nu toe best tevreden ben. Waar ik zojuist wel tegenaan liep is een teleurstelling, ik kwam achter de mogelijkheid van virtual desktops en ging er vanuit dat iedere virtual desktop je dus zelf kon inrichten -- maar nee, iedere virtual desktop heeft precies dezelfde desktop icoontjes als de primaire desktop. Het enige wat je kunt doen is de achtergrond veranderen en een open programma op een bepaalde virtual desktop wegzetten. Maar juist hetgene wat een virtual desktop daadwerkelijk handig zou maken -specifieke icoontjes op specifieke virtual desktops- is dus niet mogelijk. Jammer.
Nogmaals bedankt voor deze tip! Ik heb de Windows key uit de bios kunnen halen met:HKLM_ schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:42:
Ja dat kan maar heeft de laptop van je zoon nooit een windows licentie gehad? Aangezien die nu linux heeft zou je die kunnen inzetten (ook een win7 key)
1
| cat /sys/firmware/acpi/tables/MSDM | dd bs=1 skip=56 2>/dev/null |
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq