[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 311 Laatste
Acties:
  • 485.688 views

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:42
Waarom zingen die Fransozen nou steeds auf wiedersehen :+

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Bij Sporting kunnen zie echt niet afmaken he.
Malen kan het dus wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Quad op 28-09-2021 21:41 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:05
De man van de dag vond ik niet Tadic, en die is het wel geworden.

Ik vond twee andere spelers veel beter. Dat waren Berghuis, en een donkere jongen, maar daar heb ik gewoon niet op lopen letten, dus ik weet zijn naam niet.

Waarom die twee? Ik geloof dat het Gravenbrach is. Jonge gast en speelt lekker solide. Hij laat zich ook niet zomaar van de bal zetten/lopen. Heel degelijk dus. Die kan nog heel groot worden.

Berghuis is de andere die ik aanmerkte. Berghuis moet een grote sprong maken om volwaardig mee te kunnen doen in dit Ajax. De kwaliteiten heeft hij, maar komt nog net te kort om serieus een grote meneer te zijn. Maar hij maakt reuzenstappen, en had vandaag een bepalende rol in de uitslag. Dat is gewoon heel goed, ookal was het maar Besiktas. Laat hem maar eens meevoetballen tegen een serieuze club, of tegen Feyenoord.

Dat laatste is een geintje, maar stel je voor dat Berghuis straks drie doelpunten maakt tegen Feyenoord. Dat zou best iets zijn om over te gniffelen. Ook voor Feyenoorders, maar op dat moment zou het niet prettig voelen, en dat snapt elke Ajacied. Maar een normale Rotterdammer mag ook trots zijn, dat hun speler, althans dat neem ik aan, ergens anders gewoon beter tot zijn recht komt. Ook dat hoort bij sport.

Iemand iets gunnen, ook al had je het liever anders gezien.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:39
Gravenberch is fysiek heel sterk, heeft een goede versnelling in huis, defensief een goed positioneel inzicht, maar het probleem blijft dat hij technisch niet de bagage heeft om de bal kort bij zich te houden. Daardoor raakt hij hem te vaak kwijt. Daar moet hij echt aan werken. Vergelijk hem met Rijkaard: zelfde type voetballer, maar die was aan de bal zo veel beter.

Ajax was over het algemeen slordig in de passing, zeker rond en in de 16. Toch had het met de rust al 4-0 moeten staan. Na rust waren er een paar (Anthony!) die te veel hun eigen wedstrijd gingen voetballen. Timber toch weer erg sterk, op één moment na (daar leert hij hopelijk van).

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:50:
Gravenberch is fysiek heel sterk, heeft een goede versnelling in huis, defensief een goed positioneel inzicht, maar het probleem blijft dat hij technisch niet de bagage heeft om de bal kort bij zich te houden. Daardoor raakt hij hem te vaak kwijt. Daar moet hij echt aan werken. Vergelijk hem met Rijkaard: zelfde type voetballer, maar die was aan de bal zo veel beter.

Ajax was over het algemeen slordig in de passing, zeker rond en in de 16. Toch had het met de rust al 4-0 moeten staan. Na rust waren er een paar (Anthony!) die te veel hun eigen wedstrijd gingen voetballen. Timber toch weer erg sterk, op één moment na (daar leert hij hopelijk van).
Ik vond Timber op een gegeven moment wat teveel risico nemen terwijl Ajax 2-0 voor stond.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:39
toolkist schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 23:35:
[...]

Ik vond Timber op een gegeven moment wat teveel risico nemen terwijl Ajax 2-0 voor stond.
Dat vond ik eigenlijk wel van heel Ajax ;).

Het ging duidelijk te makkelijk de eerste helft. Dan heeft Ajax het in de eredivisie ook nog wel eens dat de tweede helft een stuk minder is.

• Typhone
  • Laatst online: 20:14

Typhone

Who Dares Wins

Hoezo was Tadic bij velen man of the match? Daar begrijp ik zelf niet zoveel van. Bij vlagen goede momenten maar zeker niet de scherpte die hij normaal wel heeft. Grote kans gemist, 2x een voorzet net niet goed, 1x wel perfect maar ook een paar momenten dat ie 2 man mee de hoek in neemt om vervolgens kansloos de bal te verspelen wat ook niet heel erg bij hem past. Of zie ik dingen nu écht met heel erge supportersbril :?

Degene wiens naam het minst genoemd werd zou eens eer mogen krijgen: Edson Alvarez. Ziekelijk wat die weer stond te onderscheppen. Absoluut goede move dat ze hem niet hebben laten gaan. Voetballend moet je hem niet beoordelen maar in dit Ajax van onschatbare waarde. Als hij fit is de week voor PSV lekker aan de kant houden uit voorzorg is mijn devies.

Ook mooi:

Messi, Ronaldo, Haaland, Neymar, Inzaghi, Shevchenko, Ibrahimovic...
Wie had er 5 goals na zijn eerste 2 CL-wedstrijden? Niemand.
Behalve: #SH22 aka Sébastien Haller!
Ajax heeft ook zijn tweede groepswedstrijd in de Champions League omgezet in een overwinning. Besiktas werd in de Johan Cruijff ArenA met 2-0 verslagen, door doelpunten van Steven Berghuis en Sébastien Haller. Laatstgenoemde vestigde met zijn treffer een Champions League-record, want hij is de eerste speler ooit met vijf doelpunten na twee wedstrijden in het miljardenbal. Na twee zeges gaat Ajax voorlopig aan de leiding in Groep C, al kan Borussia Dortmund later op de avond bij een thuiszege op Sporting Portugal in punten gelijk komen.

[ Voor 61% gewijzigd door Typhone op 29-09-2021 08:56 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:02
Ik had het gisteren al gezegd, maar ik vond de druk van Ajax mooi om te zien bij balverlies, gelijk er bovenop zitten, 9/10 hadden ze er alweer een voetje tussen en dus weer balbezit.
Gaat natuurlijk niet altijd goed, we zijn ook geen Real Madrid....uuuh.....Barcelona....uuuh.....Bayern Munchen :P maar het is echt wel beter dan vorige jaren (of tegen PSV -O- ) , dan kreeg de tegenstander meer tijd en kon vaker gevaarlijk worden met een counter.

Nu nog beter de kansen afmaken, al had die keeper ook echt wel paar engeltjes op zijn schouder gisteren. En dan hebben we het niet eens over de missers van Tadic, Gravenberch etc..

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Soms heb je er gewoon een slechte pot tussen zitten. Het Ajax van een aantal jaren terug had dit gisteren verloren ondanks het betere spel. Nu scoren ze, missen ze een aantal kansen maar is Besiktas eigenlijk 1x echt gevaarlijk geweest.

Tegen Utrecht moet de boel weer op scherp staan, dat kan normaalgesproken een zaadpot van Ajax worden, maar gezien hun huidige vorm zet ik in op 4-1.

Wel acht ik de kans op een tegengoal van FC Utrecht redelijk groot.

nggyu nglyd

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-01 15:19
Ik moet zeggen dat ik die lekker ouderwetse manier van juichen van Berghuis erg kan waarderen, beter dan al die rare dansjes af en toe. Is een beetje juichen zoals Johan Cruijff het vroeger ook wel deed.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Quad schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:00:
Soms heb je er gewoon een slechte pot tussen zitten. Het Ajax van een aantal jaren terug had dit gisteren verloren ondanks het betere spel. Nu scoren ze, missen ze een aantal kansen maar is Besiktas eigenlijk 1x echt gevaarlijk geweest.
Kwam veel kritiek op de tweede helft maar ik begrijp niet helemaal waarom.
Je wint 2-0 voor eigen publiek, geen gele kaarten, geen blessures, genoeg wissels met klasse die invielen en je hebt zondag Utrecht op het programma staan.
Goed gedaan Ajax!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:57
Typhone schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:09:
[...]

Kwam veel kritiek op de tweede helft maar ik begrijp niet helemaal waarom.
Je wint 2-0 voor eigen publiek, geen gele kaarten, geen blessures, genoeg wissels met klasse die invielen en je hebt zondag Utrecht op het programma staan.
Goed gedaan Ajax!
Een onterecht afgekeurde goal van Besiktas bijvoorbeeld?..

Nee gisteren kon Ajax de tweede helft zo spelen omdat de tegenstander wat minder was. Maar normaal kan je je dit niet permitteren.
Ajax krijgt mi desondanks een (ruime) voldoende omdat ze wonnen.

Geen flauw idee waar Ajax nu staat want ik vond dit gehavende Besiktas nu ook niet bepaald een graadmeter.
Dortmund, dan wordt het duidelijker.

Maar helaas duurt dat nog even...
Gelukkig weet de media al dat Ajax heel ver gaat komen... Nee, Ajax kan zelfs de CL winnen... Zucht..wat een land

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 29-09-2021 10:43 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Harribo schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:40:
[...]

Een onterecht afgekeurde goal van Besiktas bijvoorbeeld?..

Nee gisteren kon Ajax de tweede helft zo spelen omdat de tegenstander wat minder was. Maar normaal kan je je dit niet permitteren.

Geen flauw idee waar Ajax nu staat want ik vond dit gehavende Besiktas nu ook niet bepaald een graadmeter.
Dortmund, dan wordt het duidelijker.

Maar helaas duurt dat nog even...
Juist een Besiktas is een graadmeter voor Ajax. Als Haaland niet speelt bij Dortmund of geblesseerd is krijg je ook weer de praat dat Dortmund zonder Haaland 40% minder is enz enz. Ajax heeft nooit moeite zich op te laden tegen clubs als Dortmund maar 10x meer tegen clubs als Getafe, Besiktas, Rosenborg, Lausanne, Auxerre etc.

• Harribo
Typhone schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:43:
[...]

Juist een Besiktas is een graadmeter voor Ajax. Als Haaland niet speelt bij Dortmund of geblesseerd is krijg je ook weer de praat dat Dortmund zonder Haaland 40% minder is enz enz. Ajax heeft nooit moeite zich op te laden tegen clubs als Dortmund maar 10x meer tegen clubs als Getafe, Besiktas, Rosenborg, Lausanne, Auxerre etc.
Dortmund zonder Haaland is een graad slechter inderdaad maar Dortmund blijft dan een betere tegenstander dan een gehavend Besiktas denk ik.
Daar kan je, ook zonder Haaland, niet zo slecht tegen spelen als de tweede helft.

Het gaat mij erom dat nu al wordt gedaan dat Ajax heel ver gaat komen in de CL, terwijl ik zoiets heb, eerst maar eens allemaal zien.

Ik vind ze verdedigend nog niet heel sterk overkomen.
Batshuayi liep in die paar momenten die hij kreeg, zo makkelijk weg uit de ogen van Martinez en Timber, die dan vnl naar de bal keken. Om waar te noemen.

[ Voor 20% gewijzigd door Harribo op 29-09-2021 10:50 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Harribo schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:46:
[...]

Dortmund zonder Haaland is een graad slechter inderdaad maar Dortmund blijft dan een betere tegenstander dan een gehavend Besiktas denk ik.
Daar kan je, ook zonder Haaland, niet zo slecht tegen spelen als de tweede helft.
Ja maar datzelfde geldt gelukkig voor Dortmund ;). Die kunnen het zich ook niet permitteren het gas te laten vieren. Duitse clubs hebben moeite met het positiespel van Ajax want dat lijkt veelal op dat van Bayern alleen is Bayern wat scherper in de afronding ;). We gaan het zien...wel pas over 3 weken wtf is dat nu weer zeg.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-01 23:16
Nederland pakt punten en de twee clubs uit Portugal laten het liggen.

Nu nog hopen op punten morgen

• Harribo
Typhone schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:47:
[...]

Ja maar datzelfde geldt gelukkig voor Dortmund ;). Die kunnen het zich ook niet permitteren het gas te laten vieren. Duitse clubs hebben moeite met het positiespel van Ajax want dat lijkt veelal op dat van Bayern alleen is Bayern wat scherper in de afronding ;). We gaan het zien...wel pas over 3 weken wtf is dat nu weer zeg.
Nee klopt, Dortmund moet ook zijn best doen, maar in Duitsland roepen ze wrs ook niet meteen dat Dortmund wel eens de CL kan gaan winnen.

Nederlandse sensatie en dommigheid om de spanning er in te houden, lees kijkers te werven.
Vreselijk het niveau van de media, zo goedkoop en winst belust.

Maar enfin uiteraard zijn we hier een stuk wijzer ;)

• Pompi
Deadsy schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:50:
Nederland pakt punten en de twee clubs uit Portugal laten het liggen.

Nu nog hopen op punten morgen
En Barca vanavond van Benfica wint, is dan zowel voor Koeman en Nederlandse consorten goed als voor Nederlands voetbal in algemeen.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Harribo schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:53:
[...]

Nee klopt, Dortmund moet ook zijn best doen, maar in Duitsland roepen ze wrs ook niet meteen dat Dortmund wel eens de CL kan gaan winnen.

Nederlandse sensatie en dommigheid om de spanning er in te houden, lees kijkers te werven.
Vreselijk het niveau van de media, zo goedkoop en winst belust.

Maar enfin uiteraard zijn we hier een stuk wijzer ;)
Deels heb je wel een punt aan de andere kant zie ik Madrid gisteren verliezen van Sheriff, en voor Barcelona hoeft Ajax ook niet bang te zijn. Teveel haantjes op een schip zoals bij PSG lijkt ook nergens naar dus ik zet Ajax gewoon neer als dappere outsider. Noem het arrogant dat mag ;).

• Harribo
Typhone schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:55:
[...]

Deels heb je wel een punt aan de andere kant zie ik Madrid gisteren verliezen van Sheriff, en voor Barcelona hoeft Ajax ook niet bang te zijn. Teveel haantjes op een schip zoals bij PSG lijkt ook nergens naar dus ik zet Ajax gewoon neer als dappere outsider. Noem het arrogant dat mag ;).
Sheriff is volgens mij dit jaar een gevaarlijke outsider. Ook als ik hun eerdere Europese wedstrijden zag.

Ik zeg ook niet dat Ajax niet een Real bijvoorbeeld kan verslaan maar ik ben daar op dit moment nog niet van overtuigd. Het zou kunnen? Ik heb nog geen aanwijzingen dat ze dat nu kunnen doen. De media wel en dat vind ik knap.

Wat ik zeg, ik heb nog geen idee waar Ajax precies staat nu.

Trouwens, Gravenberch zag ik gisteren voor het eerst overal inkleunen en meer energie in een wedstrijd stoppen. Dat ontbrak er oa aan hem vond ik.
Goed bezig.

Zou van Basten toch wat los gemaakt hebben? :)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Harribo schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:01:
[...]

Trouwens, Gravenberch zag ik gisteren voor het eerst overal inkleunen en meer energie in een wedstrijd stoppen. Dat ontbrak er oa aan hem vond ik.
Goed bezig.

Zou van Basten toch wat los gemaakt hebben? :)
Als hij nou wat doelgerichter werd en een beter schot kreeg dan was hij nog veel completer. Komt de laatste tijd wat vaker in kansrijke positie maar doet er akelig weinig mee vind ik. Vond zijn reactie op van Basten wel mooi gisteren maar die van Berghuis op die zuigende reporter die een vergelijking met Feyenoord wilde maken nog veel beter! d:)b

• Pompi
Typhone schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:11:
[...]

Als hij nou wat doelgerichter werd en een beter schot kreeg dan was hij nog veel completer. Komt de laatste tijd wat vaker in kansrijke positie maar doet er akelig weinig mee vind ik. Vond zijn reactie op van Basten wel mooi gisteren maar die van Berghuis op die zuigende reporter die een vergelijking met Feyenoord wilde maken nog veel beter! d:)b
Als dat van Berghuis bij RTL7 was, is het niet gek want zij hebben de oud Ajax E-sporter als verslaggever. Best apart dat zij denken dat zo'n jongen objectief kan zijn.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:47:
[...]

Leuk he zo'n interland periode. Nog een wedstrijd en we liggen weer een weekje of wat stil. Maar Dortmund, het is een ploeg waarvan je kan verliezen maar het hoeft zeker niet. Ook niet als Haalland wel meedoet. Mensen die nu al inzetten op twee verliespotten snap ik echt niet. Ik denk dat Ajax en Dortmund twee ploegen zijn die redelijk aan elkaar gewaagd zijn.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PolarBear schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:12:
[...]

Leuk he zo'n interland periode. Nog een wedstrijd en we liggen weer een weekje of wat stil. Maar Dortmund, het is een ploeg waarvan je kan verliezen maar het hoeft zeker niet. Ook niet als Haalland wel meedoet. Mensen die nu al inzetten op twee verliespotten snap ik echt niet. Ik denk dat Ajax en Dortmund twee ploegen zijn die redelijk aan elkaar gewaagd zijn.
Komt er weer prutvoetbal van Oranje? Mooi dan wacht ik nog een week met alle CAI in huis verbouwen want dat Oranje boeit me minder dan een hond op sterk water. Waarom maak je me ongelukkig met deze aankondiging?

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 29-09-2021 12:19 ]

• Harribo
Typhone schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:14:
[...]

Komt er weer prutvoetbal van Oranje? Mooi dan wacht ik nog een week met alle CAI in huis verbouwen want dat Oranje boeit me minder dan een hond op sterk water. Waarom maak je me ongelukkig met deze aankondiging?
Sorry voor de realiteit :)

Nou echt ook topwedstrijden hoor! : vrijdag 8 oktober Letland uit, maandag Gibraltar thuis.
Gibraltar thuis, altijd moeilijk.

En Nederland kennende, als ze die winnen, dan winnen ze vast ook het wk!

Misschien weet gravenberch dan wel te scoren

/ironische frustratie off :)

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 29-09-2021 13:40 ]

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-01 21:58

snmght

imho dan he

Op de doelman na is dit Ajax niet minder dan in het halve finale seizoen. In die zin snap ik de hype wel.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
snmght schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:54:
Op de doelman na is dit Ajax niet minder dan in het halve finale seizoen. In die zin snap ik de hype wel.
Het niveau wat Ajax haalde tegen Madrid toen, dat zie ik ze nu nog niet halen. Die driehoekjes om spelers compleet weg te spelen is er nu minder. Ik denk dan ook dat het niveau nog wel iets lager ligt. De doelman uiteraard zeker, maar ook het spel is nog niet op dat niveau.

Volgende ronde moeten ze sowieso halen, daar zijn ze goed genoeg voor en Ajax zit gewoon binnen de 16 beste clubs van Europa. Daar is geen twijfel over.

Tomorrow is not today!

• Deadsy
Tanane uit de selectie gezet, dus dat beetje hoop dat er nog was voor Vitesse om punten te pakken tegen Rennes is ook weg.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:27
snmght schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:54:
Ha, dat moet ik nog zien. Ik denk dat dit Ajax daar niet echt bij in de buurt komt. Ik verwacht dat ze de groepsfase eenvoudig overleven, maar tegen de "betere clubs" verwacht ik toch ook dat ze een maatje te klein zijn, in tegenstelling tot halve finale Ajax. Hoop voor jullie dat ik het mis heb though :P

• ph4ge
  • Laatst online: 05-01 08:55
Snowdog schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:01:
Ha, dat moet ik nog zien. Ik denk dat dit Ajax daar niet echt bij in de buurt komt. Ik verwacht dat ze de groepsfase eenvoudig overleven, maar tegen de "betere clubs" verwacht ik toch ook dat ze een maatje te klein zijn, in tegenstelling tot halve finale Ajax. Hoop voor jullie dat ik het mis heb though :P
Het is ook een beetje kort om de bocht om er vanuit te gaan dat de huidige piek in vorm de norm zal zijn voor de rest van het seizoen. Als ze dit vasthouden kunnen ze van iedereen winnen, maar dat is hoogst onzeker. Zo'n moment als die onterecht afgekeurde goal gisteren kan ook zomaar een keerpunt zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Pompi
Deadsy schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:00:
Tanane uit de selectie gezet, dus dat beetje hoop dat er nog was voor Vitesse om punten te pakken tegen Rennes is ook weg.
Je verwacht het ook niet hé /s.

Naja het oorspronkelijke plan van hun was natuurlijk dat hij er al niet meer zou zijn omdat hij verkocht zou worden. Dus dan hadden ze het ook zonder hem moeten doen, laten we gewoon hopen dat ze een gelijkspel eruit kunnen slepen. Volgens mij had Rennes dit weekend geen goede wedstrijd.

• Snowdog
ph4ge schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:19:
[...]

Het is ook een beetje kort om de bocht om er vanuit te gaan dat de huidige piek in vorm de norm zal zijn voor de rest van het seizoen. Als ze dit vasthouden kunnen ze van iedereen winnen, maar dat is hoogst onzeker. Zo'n moment als die onterecht afgekeurde goal gisteren kan ook zomaar een keerpunt zijn.
Kunnen van iedereen winnen idd, maar ik geef ze ook in deze vorm minder kans dan het Ajax dat de halve finale haalde. Ik had toch het idee dat daar een stuk meer voetbal in de ploeg zat. Maar we gaan het wel zien. Het is in ieder geval wel een goed team, maar of ze zich ook echt kunnen meten met de beste ploegen in de CL, daar heb ik persoonlijk wel enigszins mijn twijfels bij (verder overigens ook geen schande als dat niet lukt). Zou wel leuk zijn als ze het ver weten te schoppen.

• Deadsy
Pompi schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:38:
[...]

Je verwacht het ook niet hé /s.

Naja het oorspronkelijke plan van hun was natuurlijk dat hij er al niet meer zou zijn omdat hij verkocht zou worden. Dus dan hadden ze het ook zonder hem moeten doen, laten we gewoon hopen dat ze een gelijkspel eruit kunnen slepen. Volgens mij had Rennes dit weekend geen goede wedstrijd.
vraag me af of er wel clubs zijn geweest die zich voor hem gemeld hebben afgelopen zomer.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:37
Sydney08 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:59:
[...]

Het niveau wat Ajax haalde tegen Madrid toen, dat zie ik ze nu nog niet halen. Die driehoekjes om spelers compleet weg te spelen is er nu minder. Ik denk dan ook dat het niveau nog wel iets lager ligt. De doelman uiteraard zeker, maar ook het spel is nog niet op dat niveau.

Volgende ronde moeten ze sowieso halen, daar zijn ze goed genoeg voor en Ajax zit gewoon binnen de 16 beste clubs van Europa. Daar is geen twijfel over.
[YouTube: Tiki taka ajax vs juventus]

<3
Snowdog schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:22:
[...]

Kunnen van iedereen winnen idd, maar ik geef ze ook in deze vorm minder kans dan het Ajax dat de halve finale haalde. Ik had toch het idee dat daar een stuk meer voetbal in de ploeg zat. Maar we gaan het wel zien. Het is in ieder geval wel een goed team, maar of ze zich ook echt kunnen meten met de beste ploegen in de CL, daar heb ik persoonlijk wel enigszins mijn twijfels bij (verder overigens ook geen schande als dat niet lukt). Zou wel leuk zijn als ze het ver weten te schoppen.
Wat iedereen vergeet is dat Ajax dat seizoen ook dramatische wedstrijden speelde. Met als dieptepunt uit tegen Feyenoord. De kunst is om de wind een beetje mee te hebben en op de juiste momenten te pieken. Als het allemaal meezit dan kan het, maar ik zie het zo 1-2-3 ook nog niet gebeuren.

[ Voor 41% gewijzigd door ephymerous op 29-09-2021 16:33 ]

XXXVI

• Pompi
Deadsy schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:56:
[...]

vraag me af of er wel clubs zijn geweest die zich voor hem gemeld hebben afgelopen zomer.
Met het label van 'lastig mannetje' en het soort van geflopt zijn bij Saint-Etienne betwijfel ik. En als het wel gebeurd is, denk ik ook niet dat de clubs van het niveau waarvan hij denkt dat hij is langs zijn gekomen maar eerder mindere clubs die nog wat geld te veel hadden.

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:21
Wat betreft Ajax en overwinteren in de CL: Gezien de uitslagen van gisteren is dat toch al vrijwel zeker? Er zijn uiteraard nog genoeg scenario's maar in alle gevallen moet dan Sporting of Besiktas alles winnen en daarnaast nog eens met een flinke uitslag tegen Ajax.

Overigens, we kijken steeds naar Portugal in de coëfficiëntenlijst maar volgend seizoen gaan we eerder voorbij aan Frankrijk (+1515 punten) dan Portugal (+2816). Twee clubs direct in de CL zou een enorme boost zijn voor het nederlandse voetbal. :)

[ Voor 33% gewijzigd door FreeShooter op 30-09-2021 10:58 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:00
FreeShooter schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:54:
Wat betreft Ajax en overwinteren in de CL: Gezien de uitslagen van gisteren is dat toch al vrijwel zeker? Er zijn uiteraard nog genoeg scenario's maar in alle gevallen moet dan Sporting of Besiktas alles winnen en daarnaast nog eens met een flinke uitslag tegen Ajax.

Overigens, we kijken steeds naar Portugal in de coëfficiëntenlijst maar volgend seizoen gaan we eerder voorbij aan Frankrijk (+1515 punten) dan Portugal (+2816). Twee clubs direct in de CL zou een enorme boost zijn voor het nederlandse voetbal. :)
Behalve dat Frankrijk met PSG waarschijnlijk een uitschieter heeft, dat is bij Portugal minder snel te verwachten.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• T-MOB
  • Laatst online: 09-01 17:34
Gynnad schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:12:
Behalve dat Frankrijk met PSG waarschijnlijk een uitschieter heeft, dat is bij Portugal minder snel te verwachten.
Belangrijker nog dan PSG is dat wel te verwachten is dat Marseille, Lyon en Monaco veel punten gaan pakken in de Europa League. Portugal is al 2 van de 6 clubs kwijt, en ik moet nog maar zien of Braga en Porto overwinteren. Sporting kan er ook nog wel uitvliegen.

Regeren is vooruitschuiven

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gynnad schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:12:
[...]

Tja, als PSG in de volgende ronde Bayern tegen en vliegen ze in de 8e finale er al uit (wat ik voor die koopclub echt prima zou vinden).

• toolkist
  • Niet online
FreeShooter schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:54:

2x verliezen tegen Dortmund en 1x in Turkije en je hebt grote kans dat je eruit vliegt. Been there, done that, didn't like it at all.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:02
Sowieso eerst maar eens zien, je hebt nu tegen 2 ploegen gespeeld die ook nog gehavend waren.
De volgende confrontatie kan zomaar ineens heel anders verlopen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vanavond 18:45u te zien op TV bij Veronica
Sturm Graz v PSV
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSCRjWP8I9FXukBrzii3f6ADfDQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R5qpR834J8pbK0fvPiYtrimF.jpg?f=user_large

AZ v FK Jablonec op zelfde tijd
21u Feyenoord v SK Slavia Praag

[ Voor 107% gewijzigd door Hackus op 30-09-2021 19:20 . Reden: 5e keer ⚽️ ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:36:
Sowieso eerst maar eens zien, je hebt nu tegen 2 ploegen gespeeld die ook nog gehavend waren.
De volgende confrontatie kan zomaar ineens heel anders verlopen.
Het belangrijkste is dat Ajax niet op basis van deze eerste wedstrijden met onderschatting de returns in gaat. Voetballend zijn ze prima in staat om van deze tegenstanders te winnen zelfs in een niet gehavende situatie.

• Deadsy
Naar welke god moesten we nog eens bidden willen we vandaag minstens 2x winst zien?
Was het Thor of toch Vishnu?

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:37
toolkist schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:29:
[...]

2x verliezen tegen Dortmund en 1x in Turkije en je hebt grote kans dat je eruit vliegt. Been there, done that, didn't like it at all.
Twee seizoen geleden ging het zo, alleen speelden we toen twee keer tegen Chelsea -O-

Maar mijn God, zelden een Engelse topploeg zo weggespeeld zien worden. Jammer van de arbitrale dwaling.

[ Voor 13% gewijzigd door ephymerous op 30-09-2021 17:40 ]

XXXVI

• mavaros
Ik wil even iedereen die vanavond met dichtgeknepen billen zit te wachten op de wedstrijden, veel sterkte toewensen.

Hup, hup, hup!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Deadsy schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:54:
Naar welke god moesten we nog eens bidden willen we vandaag minstens 2x winst zien?
Was het Thor of toch Vishnu?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OH0CL9D-tTEfje68W7qfLOOcLgc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j5LAdrVuoNzJ3lmO8RCWwCGw.jpg?f=fotoalbum_large

:D

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Enthousiast publiek. 😅

Ik dacht dat ze zongen 'wij zijn van Ajax', maar dat zal wel niet.. wel storend steeds die manager van hun in beeld.

• Deadsy
HollowGamer schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:56:
Enthousiast publiek. 😅

Ik dacht dat ze zongen 'wij zijn van Ajax', maar dat zal wel niet.. wel storend steeds die manager van hun in beeld.
Zou jij toch ook zijn als je in het Arnold Schwazenegger stadion mocht zijn

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Is mijn foto hierboven te zien ?
Ik zie zelf alleen roze vlak

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:25
Hackus schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:03:
Ik ook.

• Deadsy
die in de post van remco?

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Welke foto? Bedoel je de avatar?
Die zie ik wel gewoon.

Weet even niet zo goed de toevoeging met dit topic. :9

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:50
Wat gaat het weer traag allemaal, nog geen uitgespeelde kans gehad.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

In dit bericht https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68901814

Heb al 4 verschillende upload sites geprobeerd…

• Deadsy
carpebios schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:13:
Inderdaad. Gooi het tempo omhoog en zorg dat je in de 16 komt, vooral dat laatste zie ik te weinig.

• Deadsy
nop, niets te zien.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:58
carpebios schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:13:
BAM

• carpebios
Netjes!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Zie je wel, niks korte corners. :P

nggyu nglyd

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eindelijk gefikst 😉

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik gebruik (bijna) altijd het Tweakers album. Werkt prima.

nggyu nglyd

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:25
postimages.org gaat makkelijk en snel, of album hier.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Kan ik nu even snel boodschappen gaan doen?
Ik verwacht geen Sturm op een Graz met water.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:11
OPSLAGHOND schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:25:
Kan ik nu even snel boodschappen gaan doen?
Ik verwacht geen Sturm op een Graz met water.
Jeeezus wat slecht... :D

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• carpebios
Tis niet best zullen we maar zeggen.

• Harribo
Nou wisselen maar niet?

• Deadsy
carpebios schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:30:
Tis niet best zullen we maar zeggen.
Ze zouden dit echt met 4-0 moeten winnen. Maar ze zijn niet echt gevaarlijk, de 1-1 kan gewoon vallen

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:07
Az speelt voorlopig wederom dramatisch.

• Snowdog
Ik vind eigenlijk vooral Doan in negatieve zin opvallen, potentiele kans neemt hij de bal slecht aan en daardoor is de kans meteen weg, eigenlijk in al zijn acties vrij ongelukkig. Verder spelen ze niet groots, maar wel duidelijk de betere ploeg. Ze mogen alleen wel wat meer creëren. Ik heb het idee dat Doan daarvoor echter de meeste kansen had.

• Deadsy
Snowdog schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:33:
Ik vind eigenlijk vooral Doan in negatieve zin opvallen, potentiele kans neemt hij de bal slecht aan en daardoor is de kans meteen weg, eigenlijk in al zijn acties vrij ongelukkig. Verder spelen ze niet groots, maar wel duidelijk de betere ploeg. Ze mogen alleen wel wat meer creëren. Ik heb het idee dat Doan daarvoor echter de meeste kansen had.
probleem is ook dat de opbouw te vaak via Doan gaat.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DoeEensGek schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:23:
[...]

postimages.org gaat makkelijk en snel, of album hier.
Die had ik ook al, ook imgbb die ik vaker gebruik.
tocht bedankt voor de aanwijzing 👍

• Harribo
Snowdog schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:33:
Helemaal eens. Te traag in zijn handelen.

Bij Groningen stond hij altijd aanvallende middenvelder, misschien dat eens proberen?

Az, tja die zijn gewoon een stuk minder dit jaar na alle vertrokkenen.

• Snowdog
Harribo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:35:
[...]

Helemaal eens. Te traag in zijn handelen.

Bij Groningen stond hij altijd aanvallende middenvelder, misschien dat eens proberen?

Az, tja die zijn gewoon een stuk minder dit jaar na alle vertrokkenen.
Hmm ja, of misschien nog even wennen. Kan me voorstellen dat het wel interessant zou zijn als hij die positie goed zou kunnen invullen. Aanvallende middenvelder is lastig in dit team denk ik. Geen idee eigenlijk hoe hij vorig jaar speelde in de Bundesliga, maar aangezien er wel wat interesse was, zou je zeggen dat hij toch wel wat beter zou moeten kunnen.

• dglavimans
Oke wie heeft de camera stekker eruit getrapt

• carpebios
Niemand kan het meer aanzien.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De grap of het vertoonde spel?
Je hoeft me geen Jezus te noemen anders, mijn roepnaam is eikel.
Althans dat roepen ze vaak naar me ...

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:58

Vos

AFCA

dglavimans schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:46:
Oke wie heeft de camera stekker eruit getrapt
Last van Sturm daar?

• mavaros
Mijn beeld is weg, en heb geen kind dat een luier vol heeft gescheten.

edit: Gelukkig is er niet gescoord

• dglavimans
Dat publiek is ook maar stil heh.. Successupporters

• Deadsy
mavaros schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:48:
Mijn beeld is weg, en heb geen kind dat een luier vol heeft gescheten.

edit: Gelukkig is er niet gescoord
Hoe groot was de kans dat er iemand een goal zou maken

• Harribo
Snowdog schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:44:
[...]

Hmm ja, of misschien nog even wennen. Kan me voorstellen dat het wel interessant zou zijn als hij die positie goed zou kunnen invullen. Aanvallende middenvelder is lastig in dit team denk ik. Geen idee eigenlijk hoe hij vorig jaar speelde in de Bundesliga, maar aangezien er wel wat interesse was, zou je zeggen dat hij toch wel wat beter zou moeten kunnen.
Ik vind hem ook geen slechte speler maar het is ook geen speler die het verschil maakt.

Heb hem een paar keer live van dichtbij zien voetballen in wat oefen wedstrijden , toen maakte hij wel indruk.
Moeilijk om hem goed te gebruiken en te instrueren misschien

• carpebios
Tjah, die torpedeerde zich echt naar voren.

• dglavimans
Deadsy schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:48:
[...]

50 procent I guess

• Harribo
2-0 ;)

Tschuss

• carpebios
BAM!

• carpebios
Raakt die hem eigenlijk wel?

• Harribo
Maar even zwijgen over het niet helemaal lekker raken?
Hij zit, daar gaat het om

• mavaros
Deadsy schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:48:
[...]

Nou, u ziet toch nu dat PSV even de bal erin rost.

Kom je speciaal thuis, en valt het beeld structureel weg.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Bah.

nggyu nglyd

• carpebios
Man man man

• dglavimans
Bam!

Wacht..

• carpebios
Stank voor dank op z'n fiets.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
AZ op 1-0

• carpebios

• Harribo
Hoezo hij mag vrij inkoppen? Tjonge dat is geen verdedigen

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Az ook op voorsprong.

nggyu nglyd

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat een aanstellers

• carpebios
Hahahaha, mannenliefde op het veld.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Hoezo Sangare geel?

nggyu nglyd

Pagina: 1 ... 97 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022