[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 311 Laatste
Acties:
  • 485.777 views

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
rickskeg99 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:15:
[...]

Lees dan ook de laatste zin ;) En hij wordt wel belemmerd om de bal te spelen, dus net goed een overtreding...
Nogmaals, zowel Propper als die speler van Go Ahead zaten aan elkaars shirt, maar was wel heel licht van beide kanten.
Waar Van Ginkel de tegenstander omver duwt , waardoor zijn tegenstander valt, en vrij kan inkoppen.
Nogal een groot verschil.
1e is beide trekken, beide schuld, 2e situatie is iemand omver duwen , waardoor je een vrije kopkans krijgt..
Maar maakt niet uit, wat jij wilt.
Jij gooit het op ""clubvoorkeuren"" wat pure bullshit is... maar dat is al snel hier dat je te horen krijgt dat het om clubvoorkeuren gaat.

• Mark31
rickskeg99 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:15:
[...]

Lees dan ook de laatste zin ;) En hij wordt wel belemmerd om de bal te spelen, dus net goed een overtreding...

Dit blijft zoeken op basis van clubvoorkeur in mijn ogen.
Weer begin je over Clubvoorkeuren..
Maar waarom melden dan genoeg PSVers dat die goal afgekeurd had kunnen worden??
Clubvoorkeur zeker??..
Mijn god zeg... word doodvermoeiend van dit soort discussies hier op Tweakers waarbij Altijd dit soort gezannik word gemeld.
Terwijl dat er 0,00 niks mee te maken heeft.
Als Ajax mazzel heeft met een scheidsrechterlijke beslissing meld ik het ook gewoon.
Iets met alles durven te benoemen ipv dat alles een Taboe is.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Napo schreef op donderdag 23 september 2021 @ 07:50:
[...]

Ik vraag mij oprecht af waarom dit een rode kaart is. Wat wordt er verwacht dat de speler van FC Groningen zijn voet tijdens die actie nog kan optillen? Hij komt inderdaad ongelukkig op het onderbeen van de speler van Vitesse én blijft daar relatief lang op mede door het glijden.
Dat onderbeen ligt letterlijk een meter verderop voordat hij er op stap :? Daar was echt helemaal niks natuurlijks aan.

Hij stampt er gewoon op. Snap niet dat bij dit soort overtredingen mensen echt nog denken dat een voetbalprof geen controle heeft over zijn lichaam op dat moment. 100% bewuste actie.

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 23-09-2021 09:25 ]

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:59
Mark31 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:13:
[...]

Bij Propper hield Propper ook zelf vast.
Bij V GInkel en die van Go Ahead ook , maar V Ginkel duwt hem letterlijk omver, want de verdediger valt daardoor.
Wel een zwaardere overtreding, niet te vergelijken.

Wel Bizar dat je weer over Clubvoorkeuren begint , terwijl ik gisteren meerdere PSV supporters ook had gehoord dat die vonden dat hij de goal had kunnen afkeuren.
Van Ginkel Duwt hem echt omver.
Bij Propper en Go Ahead speler was het heel heel lichte vastpakken van beide kanten, maar V Ginkel duwt hem letterlijk omver.

Snap niet dat jij dat verschil niet ziet , en meteen over clubvoorkeuren begint..
Zwakke Excuses.. wat nogal snel er bij gehaald word als er mensen niet mee eens zijn.
Had en als bestaat niet in het voetbal.. De scheids en de VAR hebben hun fiat gegeven..

Dat duwen gebeurt overal op het veld. Laten we dat overal affluiten voortaan...
Mark31 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:18:
[...]

Nogmaals, zowel Propper als die speler van Go Ahead zaten aan elkaars shirt, maar was wel heel licht van beide kanten.
Waar Van Ginkel de tegenstander omver duwt , waardoor zijn tegenstander valt, en vrij kan inkoppen.
Nogal een groot verschil.
1e is beide trekken, beide schuld, 2e situatie is iemand omver duwen , waardoor je een vrije kopkans krijgt..
Maar maakt niet uit, wat jij wilt.
Jij gooit het op ""clubvoorkeuren"" wat pure bullshit is... maar dat is al snel hier dat je te horen krijgt dat het om clubvoorkeuren gaat.
Clubvoorkeuren benoem ik omdat mensen al gauw dit soort dingen een overtreding vinden als het PSV betreft en als een Ajacied het doet betreft slimmigheid noemen in het geval van PSV'ers en Ajacieden...

En laten we vooral elke keer bij een duwtje in de zestien een penal geven of een vrije trap... Dit gebeurt bij elke corner in elke wedstrijd zowel verdedigend en aanvallend.. Plus de VAR gaf ook zijn fiat, dus waar hebben we over..

• Mark31
rickskeg99 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:24:
[...]

Had en als bestaat niet in het voetbal.. De scheids en de VAR hebben hun fiat gegeven..

Dat duwen gebeurt overal op het veld. Laten we dat overal affluiten voortaan...
[...]

Clubvoorkeuren benoem ik omdat mensen al gauw dit soort dingen een overtreding vinden als het PSV betreft en als een Ajacied het doet betreft slimmigheid noemen in het geval van PSV'ers en Ajacieden...

En laten we vooral elke keer bij een duwtje in de zestien een penal geven of een vrije trap... Dit gebeurt bij elke corner in elke wedstrijd zowel verdedigend en aanvallend.. Plus de VAR gaf ook zijn fiat, dus waar hebben we over..
Het zijn overtredingen dus feitelijk kan je er voor fluiten , maar het is wel een grijs gebied.
Sommige zullen voor deze overtredingen een penalty geven , of in dit geval de goal afkeuren , en sommige laten hem door gaan.
Dat zei ik ook al bij mijn 1e reactie , daarom zei ik al dat PSV geluk had dat ze Nijhuis hadden, want er zijn ook genoeg scheidsrechters die deze goal hadden afgekeurd.. dat zijn namelijk de regels, kan je het leuk vinden of niet maar het is wel zo.
En ik noem dit helemaal geen slimmigheidje, dit is gewoon een overtreding, zou ik idem dito zeggen als het om Ajax betrof.

Kan overigens een soortgelijke goal herinneren ,waarbij ik destijds ook dacht dat hij afgekeurd zou worden, ik weet niet of jij die nog wist maar dat was Groningen-Ajax toen Ajax nog Frenkie De Jong en Matthijs De Ligt hadden.

Toen pakte Huntelaar de Groningen speler ook vast , waardoor hij kon scoren , en de Groningen speler viel daardoor, op dat moment dacht ik serieus ook dat die goal geannuleerd zou worden door de VAR , werd toen ook niet gedaan, maar had ook zomaar gekund.

Hier mijn voorbeeldje:

YouTube: Huntelaar scoort doelpunt | FC Groningen - Ajac | VAR Moment

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:59
Mark31 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:29:
[...]

Het zijn overtredingen dus feitelijk kan je er voor fluiten , maar het is wel een grijs gebied.
Sommige zullen voor deze overtredingen een penalty geven , of in dit geval de goal afkeuren , en sommige laten hem door gaan.
Dat zei ik ook al bij mijn 1e reactie , daarom zei ik al dat PSV geluk had dat ze Nijhuis hadden, want er zijn ook genoeg scheidsrechters die deze goal hadden afgekeurd.. dat zijn namelijk de regels, kan je het leuk vinden of niet maar het is wel zo.
En ik noem dit helemaal geen slimmigheidje, dit is gewoon een overtreding, zou ik idem dito zeggen als het om Ajax betrof.

Kan overigens een soortgelijke goal herinneren ,waarbij ik destijds ook dacht dat hij afgekeurd zou worden, ik weet niet of jij die nog wist maar dat was Groningen-Ajax toen Ajax nog Frenkie De Jong en Matthijs De Ligt hadden.

Toen pakte Huntelaar de Groningen speler ook vast , waardoor hij kon scoren , en de Groningen speler viel daardoor, op dat moment dacht ik serieus ook dat die goal geannuleerd zou worden door de VAR , werd toen ook niet gedaan, maar had ook zomaar gekund.

Hier mijn voorbeeldje:

YouTube: Huntelaar scoort doelpunt | FC Groningen - Ajac | VAR Moment
Hier ben je een stuk minder stellig met de VAR zou hem annuleren, niet dat jij vond dat hij hem af moest keuren(clubvoorkeur)... Daarbij floot Nijhuis nog voor een overtreding die er geen was(Obispo op de rand zestien, speelde eerst de bal). Met Nijhuis weet je nooit waar je aan toe bent..

Maar de VAR had hem terug kunnen fluiten, aangezien het een grote fout zou betreffen aangezien de score hierdoor wijzigt lijkt mij (niet 100% of dit zo werkt)

Verwijderd

Mark31 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:13:
[...]

Bij V GInkel en die van Go Ahead ook , maar V Ginkel duwt hem letterlijk omver, want de verdediger valt daardoor.
Van Ginkel Duwt hem echt omver.
V Ginkel maakt zich meer los (je ziet dat ze elkaars armen zoeken), dan dat hij duwt. Ik zie v Ginkel nergens de verdediger tegen de vlakte duwen. Ik dacht in eerste instantie ook aan een overtreding.
Maar de verdediger valt vooral doordat hij achteruit meeloopt en ziet dat hij te laat is.

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:23:
[...]

Dat onderbeen ligt letterlijk een meter verderop voordat hij er op stap :? Daar was echt helemaal niks natuurlijks aan.

Hij stampt er gewoon op. Snap niet dat bij dit soort overtredingen mensen echt nog denken dat een voetbalprof geen controle heeft over zijn lichaam op dat moment. 100% bewuste actie.
Grote onzin. Je ziet toch dat hij uit balans is? Welke controle heb je dan nog.
Hij voelt heus wel dat hij de tegenstander raakt, maar kan er niks aan doen. Vandaar direct de verontschuldiging.
100% bewuste actie dan heb je zelf niet gevoetbald.

• Mark31
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:38:
[...]

V Ginkel maakt zich meer los (je ziet dat ze elkaars armen zoeken), dan dat hij duwt. Ik zie v Ginkel nergens de verdediger tegen de vlakte duwen. Ik dacht in eerste instantie ook aan een overtreding.
Maar de verdediger valt vooral doordat hij achteruit meeloopt en ziet dat hij te laat is.
Hij duwt hem letterlijk met 2 handen naar voren , inderdaad wel los, maar hij duwt hem tegen de vlakte.
Dat zie je duidelijk ook in de beelden, of je het genoeg vind om hem af te keuren , wat ik al zei de ene scheids laat dit doorgaan, andere zal hem afkeuren.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:42
Volgens mij zijn jullie beider meningen duidelijk en zullen jullie elkaar niet kunnen overtuigen. Zullen we doen dat die discussie klaar is en het weer gezelliger kan worden in dit topic?

WoT stats

• Mark31
ElPaco schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:09:
Volgens mij zijn jullie beider meningen duidelijk en zullen jullie elkaar niet kunnen overtuigen. Zullen we doen dat die discussie klaar is en het weer gezelliger kan worden in dit topic?
Prima, maar je ziet duidelijk dat hij met 2 handen duwt, lijkt me dat daar niet echt een discussie over kan zijn maar dat vind ik.
Maar we houden erover op, eens.

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
Mark31 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:42:
Hoe meer ik de herhaling zie, vind ik het zelfs een 100% overtreding niet eens een kleintje ook.
Die verdediger van Go Ahead stond op de plek waar de bal viel , Van Ginkel duwde hem daar weg , waardoor V Ginkel op zijn plek vrij kon inkoppen.
Anders had de verdediger van Go Ahead hem weg kunnen koppen.
Lucky PSV
Sorry maar als je op deze manier elk duel gaat bekijken in slowmotion dan is alles een overtreding. Dit gebeurt 100x in een wedstrijd, dit kun je niet als een 100% overtreding zien. Als dit niet eens mag dan kunnen we beter stoppen met contactsport.

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Dat is toch onmogelijk een overtreding? Dat er uberhaupt discussie is :F

• Mark31
Ik wil er nog 1 x tegenin gaan omdat Remco het "" onmogelijk een overtreding vind"".
Conform de regels is een duw waarmee je iemand uit balans haalt gewoon een overtreding.
Maar de ene scheids vind het "" te licht"" en de andere scheidsrechter fluit wel conform de regels..
Dat is het ""grijze gebied""
Maar om te stellen dat het conform de regels geen overtreding is.. ahum... dat klopt dus niet..

Verwijderd

ElPaco schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:09:
Het is geen discussie. Ik leg uit waarom ik gelijk heb :+

Hele probleem van de VAR en beelden terug kijken is vaak hoe langer je kijkt hoe erger het eruit gaat zien.
Voetbal is een contactsport.

• Mark31
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:47:
[...]

Het is geen discussie. Ik leg uit waarom ik gelijk heb :+

Hele probleem van de VAR en beelden terug kijken is vaak hoe langer je kijkt hoe erger het eruit gaat zien.
Voetbal is een contactsport.
Contactsport is echt een dooddoener.
Ja je mag een schouderduw geven , daarom contactsport , maar dat betekent niet dat je alles mag doen.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:03
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2021 @ 23:40:
Eerste rode kaart voor Groningen was echt belachelijk. Blunder van jewelste.
Ja dat heb je dan ook nog tegen als je in een mindere fase zit.
Lindhout heb ik trouwens sowieso niet hoog zitten.

Groningen had gewoon een van de spaarzame, doch goede kansen moeten afmaken. Was het wrs heel anders gelopen.
Strand Larsen kreeg er bijvoorbeeld een paar.
Maar die jongen is meer bezig met de tegenstander en niet met voetballen lijkt het. Zoals meerdere met hem.

Groningen moet gewoon gaan voetballen en laat dat opbouwen van achteruit maar af en toe zitten niet? Dat kunnen ze nu niet. Gewoon dan maar ouderwets kick and rush.
Spelers zitten ook niet goed in hun vel zo te zien.

El Hankouri zijn kracht ligt rechts voorin, die jongen moet je niet misbruiken als rechtsback. Hij doet zijn stinkende best maar doet soms onhandige dingen in de verdediging.
En gewoon 442. We zijn geen Chelsea oid.

En gooi die 5 kleuters in een volwassen lijf die het veld opkwamen maar eens in verplichte therapie of het leger? Zal hun omgeving ook vast bij gebaat zijn :)

Verwijderd

Mark31 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:23:
[...]

Contactsport is echt een dooddoener.
Ja je mag een schouderduw geven , daarom contactsport , maar dat betekent niet dat je alles mag doen.
Zoals jij het stelt wordt er 150x per wedstrijd gefloten voor een 'overtreding'. Gewoon onzin, maakt het hele spel dood. Ga eens een Engelse wedstrijd kijken. Laatste wat ik er over zeg.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Harribo schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:24:
[...]

Ja dat heb je dan ook nog tegen als je in een mindere fase zit.
Lindhout heb ik trouwens sowieso niet hoog zitten.
Lindhout is niet het helderste licht met een fluit maar in dit geval was het Van Boekel die hem op de vingers tikte en de beslissing in de mond legde (ja, uiteindelijk blijft het de beslissing van Lindhout maar tegen de var ingaan is niet heel gebruikelijk)

alles kan off-topic

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:48:
[...]

Zoals jij het stelt wordt er 150x per wedstrijd gefloten voor een 'overtreding'. Gewoon onzin, maakt het hele spel dood. Ga eens een Engelse wedstrijd kijken. Laatste wat ik er over zeg.
Ik vraag me dan wel af hoeveel van de doelpunten in deze speelronde afgekeurd hadden moeten/kunnen worden aldus @Mark31. de norm die je zou zetten bij van Ginkel is bijzonder laag.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:16:
[...]

Ik vraag me dan wel af hoeveel van de doelpunten in deze speelronde afgekeurd hadden moeten/kunnen worden aldus @Mark31. de norm die je zou zetten bij van Ginkel is bijzonder laag.
Ik zou zeggen ga de beelden na en kijk hoe vaak er iemand met 2 handen omver geduwd wordt.
Zonder de beelden van alle wedstrijden gezien te hebben durf ik je wel te voorspellen: bijster weinig.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:37
toolkist schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:34:
[...]

Ik zou zeggen ga de beelden na en kijk hoe vaak er iemand met 2 handen omver geduwd wordt.
Zonder de beelden van alle wedstrijden gezien te hebben durf ik je wel te voorspellen: bijster weinig.
Omdat hij toevallig valt? Kom op man, dit is weer een duit in het zakje, ga maar gewoon liggen als je aangeraakt wordt. Maar hier is op dit moment toch al weer meer dan genoeg over gezegd? We waren net van deze topic af, maar het komt weer terug.

@Mark31 is gewoon een enorm Ajax-fan en kan het niet laten om als er wat negatiefs te zeggen valt, hier ook enorm op te double downen. Geweldig, dit gebeurt in vrijwel elke wedstrijd en soms zit het mee soms zit het tegen. Er had voor gefloten kunnen worden, gebeurde niet. Happens, zo kan je elke wedstrijd wel vele momenten aandragen.

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:34:
[...]

Zonder de beelden van alle wedstrijden gezien te hebben durf ik wel te voorspellen dat er menig kleine overtreding plaatsvind waar niet voor gefloten wordt, waarschijnlijk geeneens op twee handen te tellen. Het grijze gebied zal wellicht helaas wellicht gelukkig altijd blijven bestaan.

In essentie horen spelers van elkaar af te blijven en dat gaat dan twee kanten op. Vasthouden, tegenhouden zonder oog op de bal, obstructie en ga zo maar door zouden idealiter direct bestraft moeten worden maar dan wel consistent.

De stelligheid in de uitspraak maakt het zo zwart-wit, een zwart-wit waar je fan van kan zijn maar ook dan moet je daar consistent in zijn en niet cherry picken omdat het toevallig uitkomt. Dat maakt de discussie ontzettend gekleurd terwijl dat niet nodig is

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 15:09
Cambuur heeft zich goed herpakt

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:02
Schrijf maar alvast op: Ajax-Heracles wordt 11-0 :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:21
Ik ben alvast klaar met Jansen, zet continue de verkeerde mensen op het veld, die Letschert is gewoon dramatisch... Even wat frustratie hier :/

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:02
Doei AZ! *duikt weg*

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Napo
  • Niet online
Daar heeft AZ gewoon recht op een strafschop!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:43

Player1S

Probably out in the dark

Tja. Als je zo verdedigd…….

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:00

Quad

Doof

Lekkere start voor FC Twente.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• remco112
AZ 17e in de Eredivisie
Jong AZ 1e in de Eerste Divisie

:D

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

remco112 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 21:19:
AZ 17e in de Eredivisie
Jong AZ 1e in de Eerste Divisie

:D
Zou jong AZ mogen promoveren als AZ degradeert? :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Quad

Quad

Doof

Player1S schreef op donderdag 23 september 2021 @ 21:21:
[...]

Nee, beloften mogen niet promoveren.
Al zou je daarmee competitievervalsing kunnen krijgen als beide elftallen in 1 divisie spelen, ik denk dat de beloften dan voor minimaal 1 seizoen uit de competitie worden gehaald.

Interessant scenario echter.

nggyu nglyd

Verwijderd

Player1S schreef op donderdag 23 september 2021 @ 21:21:
[...]

indien een betaaldvoetbalorganisatie, dat met een beloftenteam uitkomt in de 1e divisie, met het 1e elftal degradeert vanuit de Eredivisie naar de 1e divisie, betekent dit automatisch rechtstreekse degradatie van het betreffende beloftenteam naar de 2e divisie.

• krissie100
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2021 @ 21:27:
[...]

indien een betaaldvoetbalorganisatie, dat met een beloftenteam uitkomt in de 1e divisie, met het 1e elftal degradeert vanuit de Eredivisie naar de 1e divisie, betekent dit automatisch rechtstreekse degradatie van het betreffende beloftenteam naar de 2e divisie.
Dat is dubbel kut :)
Zie het met deze coach nog gebeuren ook.

• remco112
krissie100 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 21:33:
[...]

Dat is dubbel kut :)
Zie het met deze coach nog gebeuren ook.
Zal niet lang duren voordat ze afscheid van hem nemen lijkt mij? Kwalitatief is AZ natuurlijk niet te vergelijken met vorig seizoen, maar wat ik nu zie, lijkt werkelijk waar helemaal nergens op.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

remco112 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 21:36:
[...]

Zal niet lang duren voordat ze afscheid van hem nemen lijkt mij? Kwalitatief is AZ natuurlijk niet te vergelijken met vorig seizoen, maar wat ik nu zie, lijkt werkelijk waar helemaal nergens op.
Kwaliteit maakt op gegeven moment ook niks maar uit als je eenmaal in die negatieve spiraal vast komt te zitten.

• krissie100
remco112 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 21:36:
[...]

Ik mag hopen dat ie snel weg is, iedere wedstrijd zijn ze overigens wel beter dan de tegenstander qua spel, maar door fouten achterin en het niet afmaken voorin gaat het compleet mis, daarnaast mis ik passie en strijden voor elkaar, zoals GAE tegen PSV.

Daarnaast is er genoeg kwaliteit, maar stel meneer Jansen compleet de verkeerde spelers op.

[ Voor 7% gewijzigd door krissie100 op 23-09-2021 21:43 ]

• Quad

Quad

Doof

Az komt terug!

nggyu nglyd

• krissie100
In ieder geval een doelpuntje

• ElPaco
Het seizoen duurt nog lang. AZ eindigt 'gewoon' linker rijtje hoor. Maak je geen zorgen @krissie100 :(:)

Straks loopt het weer en winnen ze een paar potten op een rij :)

WoT stats

• Deadsy
Blijft apart dat ze het geld van de transfers niet hebben geïnvesteerd.

Hadden ze het soms nodig om de tekorten van covid op te vangen?

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:55
Altijd zo’n zwaktebod om hier weer mee aan te komen. Je kan ook gewoon een andere mening hebben, agree to disagree. Weer die clubkleuren erbij halen wordt vervelend.

XXXVI

• krissie100
Kan iemand mij even sterkte wensen dit seizoen? Kan wel wat duimpjes gebruiken...

Dankjulliewel!

[ Voor 10% gewijzigd door krissie100 op 23-09-2021 23:31 ]

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:46
krissie100 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:56:
Kan iemand mij even sterkte wensen dit seizoen? Kan wel wat duimpjes gebruiken...
Ja sterkte man! Wij hebben het ook meegemaakt. Dan denk je mee te kunnen doen in de top. Krijg je problemen met het dak van je stadion. Straks rollen de financiele lijken uit de kast, en dan stort werkelijk alles in. Schrale troost is dat een jaartje keukenkampioendivisie best lachen is (en je wordt een stuk makkelijker kampioen). Met kusjes uit Enschede!

Regeren is vooruitschuiven

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Dankjulliewel!
Het seizoen is nog lang en er kan nog heel veel gebeuren. Plaatsen 2,3,4 enz. zijn nog lang niet vergeven! Misschien gaat het straks ineens lopen.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dr.lowtune schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:46:
[...]

Het seizoen is nog lang en er kan nog heel veel gebeuren. Plaatsen 2,3,4 enz. zijn nog lang niet vergeven! Misschien gaat het straks ineens lopen.
9 verliespunten achter PSV en Feyenoord en 10 achter Ajax, ik zou op dit moment plaats 4 als doel stellen als AZ zijnde.

• Napo
  • Niet online
[...]

Plaats 1 ook niet ;)

• Typhone
  • Laatst online: 10:11

Typhone

Who Dares Wins

Doelsaldo van Ajax in 2 wedstrijden overigens +17 op PSV. Ze hebben geleerd van 2006-2007.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:10
Typhone schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:12:
Doelsaldo van Ajax in 2 wedstrijden overigens +17 op PSV. Ze hebben geleerd van 2006-2007.
Ik ben vooral benieuwd naar de wedstrijden Ajax PSV en andersom, daar denk ik dat wel wat meer weerstand op zit. AZ was tegen PSV overigens ook erg goed, maar zit nu in een negatieve spiraal. Wel heeft Ajax vooral 'kleintjes' gehad nu, en dat terwijl ze voor 9 van de 10 clubs sowieso een maatje te groot zijn.
Ben benieuwd wat er daar gebeurt als ze beginnen te verliezen (uitschakeling Europees, of 2 wedstrijden achter elkaar verliezen), in hoeverre dat het dan weer zo gaat lopen als nu.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

jbdeiman schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:17:
[...]

Ik ben vooral benieuwd naar de wedstrijden Ajax PSV en andersom, daar denk ik dat wel wat meer weerstand op zit. AZ was tegen PSV overigens ook erg goed, maar zit nu in een negatieve spiraal. Wel heeft Ajax vooral 'kleintjes' gehad nu, en dat terwijl ze voor 9 van de 10 clubs sowieso een maatje te groot zijn.
Ben benieuwd wat er daar gebeurt als ze beginnen te verliezen (uitschakeling Europees, of 2 wedstrijden achter elkaar verliezen), in hoeverre dat het dan weer zo gaat lopen als nu.
Ben ook wel benieuwd hoe het tegen PSV gaat. Vorm telt daar meestal niet heel erg want die wedstrijden staan veel te vaak op zich. En PSV doet het altijd zeer goed tegen Ajax for some reason.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:48

Dankjulliewel!
Sterkte, als Feyenoorder weet ik hoe je je voelt.

Maar stiekem moet ik ook wel gniffelen omdat AZ ons definitief voorbij zou zijn. Ik heb de laatste aflevering van "Dat Ene Woord" bekeken en ik heb toch echt steeds meer de indruk dat Advocaat en Pot echt een slechte invloed hadden op het team. Wat een onkunde cq amateurisme.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• jbdeiman
ph4ge schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:00:
[...]

Maar stiekem moet ik ook wel gniffelen omdat AZ ons definitief voorbij zou zijn. Ik heb de laatste aflevering van "Dat Ene Woord" bekeken en ik heb toch echt steeds meer de indruk dat Advocaat en Pot echt een slechte invloed hadden op het team. Wat een onkunde cq amateurisme.
Ik heb de hele serie niet gezien, maar de stukjes die zo nu en dan voorbij komen. Vooral doordat het allemaal zo lafjes en voorspelbaar was (alle ballen op Berghius, pun intended) was het allemaal sloom en stroperig. Spel is nu weer leuk om naar te kijken en er blijkt toch ook echt wel meer in het team te hebben gezeten dan Advocaat ons wilde doen geloven.
Vooral een sterk voorbeeld de wedstrijd tegen Ajax, op gegeven moment ben je beter, de spelers voelen dat in het veld beter aan dan de trainer langs de kant, en willen de druk opvoeren. Mag dat niet van de trainer. Dat was voor mij wel een (1 van de) kantelpunt, waarin duidelijk werd dat ze wel beter kunnen, maar het spelletje zoals het gespeeld moest worden gewoon niet paste.
Natuurlijk besef ik ook wel dat die paar aankopen voor dat kleine beetje geld goed zijn gevallen en dat ook zeker flink helpt, maar ook de jongens van vorig seizoen krijgen gewoon weer kleur op de wangen. Er is plezier en de negatieve spiraal lijkt vooralsnog doorbroken.
Spelers als Kökcü, Senesi, Toornstra en Linssen blijken best wel te kunnen ballen, maar werden vorig jaar toch regelmatig als amateurs weggezet (afgeschilderd), wat gewoon erg jammer is.

• ph4ge
jbdeiman schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:12:
[...]

Ik heb de hele serie niet gezien, maar de stukjes die zo nu en dan voorbij komen. Vooral doordat het allemaal zo lafjes en voorspelbaar was (alle ballen op Berghius, pun intended) was het allemaal sloom en stroperig. Spel is nu weer leuk om naar te kijken en er blijkt toch ook echt wel meer in het team te hebben gezeten dan Advocaat ons wilde doen geloven.
Vooral een sterk voorbeeld de wedstrijd tegen Ajax, op gegeven moment ben je beter, de spelers voelen dat in het veld beter aan dan de trainer langs de kant, en willen de druk opvoeren. Mag dat niet van de trainer. Dat was voor mij wel een (1 van de) kantelpunt, waarin duidelijk werd dat ze wel beter kunnen, maar het spelletje zoals het gespeeld moest worden gewoon niet paste.
Natuurlijk besef ik ook wel dat die paar aankopen voor dat kleine beetje geld goed zijn gevallen en dat ook zeker flink helpt, maar ook de jongens van vorig seizoen krijgen gewoon weer kleur op de wangen. Er is plezier en de negatieve spiraal lijkt vooralsnog doorbroken.
Spelers als Kökcü, Senesi, Toornstra en Linssen blijken best wel te kunnen ballen, maar werden vorig jaar toch regelmatig als amateurs weggezet (afgeschilderd), wat gewoon erg jammer is.
Mee eens, wat dat aan gaat is het ook grappig dat Advocaat, Petrovic en Pot zich zo miskent voelen. Ze krijgen de credits niet die ze verdienen. :'(

Je ziet ook dat ze de medische staf niet serieus nemen, dat verklaart ook deels de vele blessures vorig seizoen.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 24-09-2021 10:18 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Deadsy
Feyenoord heeft nu op aanvallend vlak ook meer opties.
Sinistera was vorig seizoen toch een tijdje geblesseerd.
Dan blijft over Berghuis.
De laatste is nu weg en dan heb je daarvoor Til en jahanbaksch.

Verwijderd

jbdeiman schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:12:
[...]
Spel is nu weer leuk om naar te kijken en er blijkt toch ook echt wel meer in het team te hebben gezeten dan Advocaat ons wilde doen geloven.
Is dat een eerlijke vergelijking zo vroeg in het seizoen ?

Sinisterra 13x basis
Bijlow 14x basis

Aursnes > Fer
Til > Diemers
Trauner > Spajic/Botteghin
Pedersen > Geertruida

Er staat toch wel een andere basis.

• ph4ge
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:25:
[...]

Sinisterra 13x basis
Bijlow 14x basis

Aursnes > Fer
Til > Diemers
Pedersen > Geertruida

Vertrokken spelers als Haps, Jorgenson, Fer, Berghuis, Botteghin, Narsingh hebben onder andere trainers bewezen ook prima met dit niveau mee te kunnen.

Ik geloof er niks van dat 2 aankopen die totaal amper 2 miljoen hebben gekost en een speler huren die een jaar niet speelt de selectie nou zoveel sterker maken. Er wordt wel veel meer uitgehaald en spelers worden beter gemaakt. Dat Advocaat graag Patto wilde en Slot graag Til zegt ook genoeg, beiden kregen hun zin maar alleen de versterking van Slot voegt wat toe.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 24-09-2021 10:39 ]

• Deadsy
@ph4ge
Jorgenson en boteghin hebben 1 goed seizoen gehad.
Denk niet dat dat hun normale niveau was.

En advocaat wilde geloof ik niet Pratto.
Hij wilde een spits en dat was de optie waarmee men kwam

[ Voor 32% gewijzigd door Deadsy op 24-09-2021 10:32 ]

• ph4ge
Deadsy schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:31:
@ph4ge
Jorgenson en boteghin hebben 1 goed seizoen gehad.
Denk niet dat dat hun normale niveau was.
Niet mee eens, zeker Botteghin niet.

En hoeveel goede seizoenen heeft een Pederson gehad? De coach is er voor verantwoordelijk dat de spelers hun topniveau halen.

Niemand dacht 2 maanden geleden dat Slot een sterkere selectie heeft als Advocaat had.

[ Voor 30% gewijzigd door ph4ge op 24-09-2021 10:36 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:15

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Maar stiekem moet ik ook wel gniffelen omdat AZ ons definitief voorbij zou zijn.
Deze is van het kaliber "het was deze week best koud dus de opwarming van de aarde is onwaar" :P

Momentopname. Altijd riskant om daar een harde conclusie aan te hangen.
Al denk ik overigens niet dat AZ jullie definitief voorbij is.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:26
Ik zou zeggen, alle lof voor Arnesen. Aursnes, Til, Trauner, Pedersen. Stuk voor stuk regelrechte versterkingen die er ook direct staan. Geef Jahanbaksch nog een paar maandjes om op niveau te komen, en ook daar ga je nog veel plezier aan beleven. En natuurlijk snel gehandeld met Slot.

Het blijft natuurlijk best op eieren lopen, de selectie is niet al te breed. Druk programma, hopen dat Feyenoord gewoon lekker lang mee blijft doen voor plek 2. Dan is het wat mij betreft een prima seizoen.

Verwijderd

ph4ge schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:29:
[...]

Vertrokken spelers als Haps, Jorgenson, Fer, Berghuis, Botteghin, Narsingh hebben onder andere trainers bewezen ook prima met dit niveau mee te kunnen.

Ik geloof er niks van dat 2 aankopen die totaal amper 2 miljoen hebben gekost en een speler huren die een jaar niet speelt de selectie nou zoveel sterker maken. Er wordt wel veel meer uitgehaald en spelers worden beter gemaakt. Dat Advocaat graag Patto wilde en Slot graag Til zegt ook genoeg, beiden kregen hun zin maar alleen de versterking van Slot voegt wat toe.
Haps, Jörgensen, Fer, Botteghin en Narsingh zouden bij dit Feyenoord niet in de basis staan. Of wel?

Ik heb ergens in een interview gelezen dat Dick Advocaat vorig seizoen voor de winterstop met Til gesproken heeft. Die wilde toen nog steeds voor zijn kansen in Duitsland gaan.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Slot is het bewijs dat een trainer er weldegelijk toe doet. Aan de ene kant door zijn vertrek bij AZ, waarbij zijn opvolger in eerste instantie nog teerde op de visie van Slot maar nu vanwege zijn eigen visie AZ laat instorten als een kaartenhuis. En aan de andere kant door spelers bij Feyenoord anders te laten spelen en door de poppetjes goed neer te zetten. Slot haalt in zijn korte periode als trainer van Feyenoord al meer uit spelers dan Advocaat heeft gedaan tijdens zijn gehele periode.

Natuurlijk heeft AZ driedubbele pech doordat het een goede trainer verliest, nu een slechte trainer heeft en de beste spelers zijn verkocht. Maar ik denk dat Slot het met de huidige selectie van AZ het beter voor elkaar zou hebben. Overigens snap ik AZ deels door niet als een gek alle miljoenen weer uit te gaan geven (die hadden hoofdprijzen moeten betalen vanwege succesvolle verkopen) maar er is 0,0 versterking binnengehaald. Ze verkopen voor bijna 50 miljoen en halen vervanging voor in totaal 7 miljoen. Gewoon kansloos.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ph4ge
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:43:
[...]

Haps, Jörgensen, Fer, Botteghin en Narsingh zouden bij dit Feyenoord niet in de basis staan. Of wel?

Ik heb ergens in een interview gelezen dat Dick Advocaat vorig seizoen voor de winterstop met Til gesproken heeft. Die wilde toen nog steeds voor zijn kansen in Duitsland gaan.
Fer heeft voor zn vertrekt veel gespeeld onder Slot. Botteghin en Haps zouden ook zeker hun minuten maken (verdedigend is het nu gewoon niet breed genoeg). En Feyenoord heeft gewoon uberhaupt geen spits dus voor Jorgenson lagen er op zich ook volop kansen (maar die was gewoon te duur). Berghuis had waarschijnlijk ook wel zn minuten gemaakt in dit elftal. Drommel schat ik ook als beter in als Marciano en die laatste zal ook minuten maken.

Het is echt scorebord journalistiek om te doen alsof de spelers die weg zijn gegaan een stuk slechter zijn dan de spelers die zijn gekomen. Dat komt omdat de coach er veel meer uithaalt. Jongens als Linssen, Senesi, Kokcu en Toornstra onderstrepen dat, die zijn helemaal opgebloeid.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 24-09-2021 10:53 ]

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:26
ph4ge schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:52:
[...]

Het is echt scorebord journalistiek om te doen alsof de spelers die weg zijn gegaan een stuk slechter zijn dan de spelers die zijn gekomen.
Wel mee eens, behalve Fer. Die was wel zó dramatisch slecht tegen FC Drita (wie?).

• ph4ge
DutchOwnage schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:56:
[...]

Wel mee eens, behalve Fer. Die was wel zó dramatisch slecht tegen FC Drita (wie?).
Stond niet op zn positie, dus dat kan ik hem wel vergeven. Ik had hem best zien opbloeien op zn eigen positie, en zo breed is de selectie gewoon niet dus hij zou best minuten hebben gemaakt.

Verwijderd

ph4ge schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:52:
[...]

Fer heeft voor zn vertrekt veel gespeeld onder Slot. Botteghin en Haps zouden ook zeker hun minuten maken (verdedigend is het nu gewoon niet breed genoeg). En Feyenoord heeft gewoon uberhaupt geen spits dus voor Jorgenson lagen er op zich ook volop kansen (maar die was gewoon te duur). Berghuis had waarschijnlijk ook wel zn minuten gemaakt in dit elftal. Drommel schat ik ook als beter in als Marciano en die laatste zal ook minuten maken.

Het is echt scorebord journalistiek om te doen alsof de spelers die weg zijn gegaan een stuk slechter zijn dan de spelers die zijn gekomen. Dat komt omdat de coach er veel meer uithaalt. Jongens als Linssen, Senesi, Kokcu en Toornstra onderstrepen dat, die zijn helemaal opgebloeid.
Twee wedstrijden centraal achterin tegen de FC Drita en drie korte invalbeurten als middenvelder bij een gebrek aan alternatieven. Minuten maken is iets anders dan in basis spelen. Die vijf zijn gewoon minder dan de spelers die er nu instaan.

Over scoreboard journalistiek gesproken. Met Dick pakte Feyenoord een punt meer tegen Willem II, Utrecht, PSV en Heerenveen.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Hey dat riep ik vorig jaar al! In de winterstop hadden ze hem eruit moeten bonjouren en Slot de aanloopperiode moeten gunnen no matter what. Beetje wat Ten Hag ook had bij Ajax volgens mij.

• jbdeiman
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:25:
[...]

Sinisterra 13x basis
Bijlow 14x basis

Aursnes > Fer
Til > Diemers
Pedersen > Geertruida

Gaat mij niet per se om het vergelijken van de spelers, wel van de manier van spelen, die vorig seizoen niet kon, maar vooral het steeds laffe voetbal, vooral tegen de kleintjes. Daar had Feyenoord echt wel meer punten kunnen en moeten pakken, maar dan moet je als trainer wel daar de mogelijkheden voor bieden.
Natuurlijk zijn er andere spelers gekomen, maar dat komt niet omdat ze ineens zoveel miljoenen hadden dit seizoen ofzo.
De voorbereiding draaiden ze met veel jeugd bijvoorbeeld (Trauner EN Aurnsnes zijn pas later gekomen) en toch zag je al dat er een idee achter zat. Daarbij zijn er nu niet spelers voor alleen een positie gehaald, maar spelers met een idee voor de positie waar ze moeten spelen. Dat is een groot verschil, maar ook de coach die heel anders naar het spel en naar spelers kijkt.
Minder negativisme, zeggen wat niet goed gaat, en daaraan werken in plaats van 'die heeft het niveau niet, die niet en die niet...' waardoor het vertourwen erg laag is. Je ziet ook wat vertrouwen doet met een speler als Senesi bijvoorbeeld. (scheelt ook wie ernaast staat) maar hij laat nu wel zien te kunnen verdedigen, terwijl dat niet lukte met het verdedigende spelletje wat Advocaat speelde.

Ik denk niet dat de spelers overigens veel slechter waren, maar wel slechter in het spelletje zoals Slot het wil spelen. Daar zit denk ik toch echt het grote verschil. Kökcü is daarin voor mij wel een sterk voorbeeld, die gaat nu steeds beter spelen, komt beter tot zijn recht. Dat moet toch ook liggen aan de manier van spelen die beter past, en het positioneren van Kökcü zoals Slot dat momenteel doet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2021 @ 23:40:
Eerste rode kaart voor Groningen was echt belachelijk. Blunder van jewelste.
De tuchtcommissie van de KNVB heeft verdediger Mike te Wierik vrijgesproken van schorsing.

De tuchtcommissie van de KNVB achtte donderdagavond niet bewezen dat Te Wierik zich schuldig heeft gemaakt aan ernstig gemeen spel. Door de uitspraak is de verdediger speelgerechtigd voor het duel met de afstraffing door Ajax van aankomende zaterdag in de Johan Cruijff Arena.
@Harribo

• remco112
[...]

Plaats 1 wel dan? O-)

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:14
jbdeiman schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:17:
[...]

Dat dacht ik eigenlijk ook, maar een blik op de huidige stand leert dat:

Ajax heeft gespeeld tegen de nummers 6, 8, 9, 10, 16 en 18 (gemiddelde positie: 11,16)
PSV heeft gespeeld tegen de nummers 4, 8, 11, 14, 15 en 17 (gemiddelde positie: 11,5)

Beiden hebben tegen hun hoogst geklasseerde tegenstander (resp. FC Twente en Feyenoord) punten laten liggen en de rest gewonnen. Verschilt dus allemaal niet zoveel qua tegenstand.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Jorizzz schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:17:
Verschilt dus allemaal niet zoveel qua tegenstand.
De tegenstand die GAE bood was toch niet niks :+

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Exocet
  • Niet online
Han schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:37:
[...]

De tegenstand die GAE bood was toch niet niks :+
Beste tegenstander tot nu toe in de eredivisie volgens Schmidt toch?

• Napo
  • Niet online
Jorizzz schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:17:
[...]

Dat dacht ik eigenlijk ook, maar een blik op de huidige stand leert dat:

Ajax heeft gespeeld tegen de nummers 6, 8, 9, 10, 16 en 18 (gemiddelde positie: 11,16)
PSV heeft gespeeld tegen de nummers 4, 8, 11, 14, 15 en 17 (gemiddelde positie: 11,5)

Beiden hebben tegen hun hoogst geklasseerde tegenstander (resp. FC Twente en Feyenoord) punten laten liggen en de rest gewonnen. Verschilt dus allemaal niet zoveel qua tegenstand.
Na 6 speelrondes is de tussenstand nog steeds bijzonder volatiel en kan dat dus een vertekend beeld geven en eigenlijk kan je enkel iets over de zwaarte zeggen na het kampioenschap of op basis van het gemiddelde over een langere periode. Op basis van de huidige tussenstand heeft AZ een loodzwaar programma gehad :+

Op basis van de eindklasering van vorig seizoen is dat:
Ajax: 4, 10, 11, 13, promovendus, promovendus
PSV: 3, 5, 7, 9, promovendus, promovendus

en wellicht wat beter door de lengte ervan op basis van verdeling tv-gelden (10 jaar met wegingsfactoren):
Ajax: 5, 10, 12, 14, 15, 17 (gemiddelde positie: 12,6)
PSV: 3, 4, 7, 8, 17, 18 (gemiddelde positie: 9,5)

En ja, selecties zijn niet hetzelfde over 10 jaar noch over twee seizoenen maar de ranglijst is ook niet op dezelfde manier te gebruiken in een lopend seizoen zeker met het huidige aantal gespeelde wedstrijden (en clubs met minder werdstrijden)

[ Voor 6% gewijzigd door Napo op 24-09-2021 13:52 ]

• Ankona
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:11:
[...]

De tuchtcommissie van de KNVB heeft verdediger Mike te Wierik vrijgesproken van schorsing.

De tuchtcommissie van de KNVB achtte donderdagavond niet bewezen dat Te Wierik zich schuldig heeft gemaakt aan ernstig gemeen spel. Door de uitspraak is de verdediger speelgerechtigd voor het duel met de afstraffing door Ajax van aankomende zaterdag in de Johan Cruijff Arena.
@Harribo
Dan moet dus ook die wedstrijd over. Jammer dat ze dat nooit doen maar er is nu dus een duidelijke uitspraak dat de wedstrijd ernstig is beinvloed door falen van de arbitrage.

alles kan off-topic

• Jorizzz
Napo schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:48:
[...]

Na 6 speelrondes is de tussenstand nog steeds bijzonder volatiel en kan dat dus een vertekend beeld geven en eigenlijk kan je enkel iets over de zwaarte zeggen na het kampioenschap of op basis van het gemiddelde over een langere periode. Op basis van de huidige tussenstand heeft AZ een loodzwaar programma gehad :+

Op basis van de eindklasering van vorig seizoen is dat:
Ajax: 4, 10, 11, 13, promovendus, promovendus
PSV: 3, 5, 7, 9, promovendus, promovendus

en wellicht wat beter door de lengte ervan op basis van verdeling tv-gelden (10 jaar met wegingsfactoren):
Ajax: 5, 10, 12, 14, 15, 17 (gemiddelde positie: 12,6)
PSV: 3, 4, 7, 8, 17, 18 (gemiddelde positie: 9,5)

En ja, selecties zijn niet hetzelfde over 10 jaar noch over twee seizoenen maar de ranglijst is ook niet op dezelfde manier te gebruiken in een lopend seizoen zeker met het huidige aantal gespeelde wedstrijden (en clubs met minder werdstrijden)
Tuurlijk, mijn vergelijking was niet ideaal (drie van de tegenstanders van PSV hebben pas 5 wedstrijden gespeeld, tegenover één van Ajax), maar op elke vergelijking is wel wat aan te merken. AZ lijkt natuurlijk op basis van de afgelopen seizoenen een tegenstander van formaat, maar die zijn echt heel veel kwaliteit kwijt geraakt. Mijn punt was dat er net gedaan werd op Ajax alleen nog maar 'makkies' heeft gehad en PSV een veel zwaarder programma. Dat valt dus wel mee. Het is redelijk vergelijkbaar. Hoe het verder zal lopen dit seizoen, we gaan het meemaken...

• jbdeiman
Jorizzz schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:05:
[...]

Tuurlijk, mijn vergelijking was niet ideaal (drie van de tegenstanders van PSV hebben pas 5 wedstrijden gespeeld, tegenover één van Ajax), maar op elke vergelijking is wel wat aan te merken. AZ lijkt natuurlijk op basis van de afgelopen seizoenen een tegenstander van formaat, maar die zijn echt heel veel kwaliteit kwijt geraakt. Mijn punt was dat er net gedaan werd op Ajax alleen nog maar 'makkies' heeft gehad en PSV een veel zwaarder programma. Dat valt dus wel mee. Het is redelijk vergelijkbaar. Hoe het verder zal lopen dit seizoen, we gaan het meemaken...
Even dan zo neergezet:
Ajax:
- Twente (10), PEC (13), NEC (25), Vitesse (4), Cambuur (25), Fortuna (11)

PSV
- Heracles (9), Cambuur (25), Groningen (7), AZ (3), Feyenoord (5), GA Eagles (25)

Getallen erachter zijn obv de eindstand van vorig seizoen, waarbij ik de promovendi een score van 25 heb gegeven. Des te lager de totaalscore, des te zwaarder de tegenstand. Dat geeft een beter beeld dan alleen de wedstrijden van dit seizoen en de standen van dit seizoen te pakken, ook omdat niet iedereen evenveel heeft gespeeld.
Aangezien ze beiden ook tegen promovendi hebben gevoetbald, strepen we die weg voor de totaalscore:
Ajax: 10+11+13+4 = 38
PSV: 9 + 7 + 3 +5 = 24

Je kan dan toch niet ontkennen dat Ajax het relatief gemakkelijk had? Ajax heeft in 1 wedstrijd de nummer 4 gehad (Vitesse) van Vorig seizoen. Voor de rest pas vanaf positie 10 en lager, terwijl PSV alleen maar teams uit de top 10 heeft gehad.

In die zin is het maar net waar je naar wilt kijken, maar ook qua namen van de tegenstanders:
Ajax: Vitesse (doet het eigenlijk altijd goed) en Twente (in mindere mate, voetbalt net een paar seizoenen weer mee in de ED) en is van 14e naar 10e gegaan, waarbij 10e afgelopen seizoen.

PSV: AZ (doet het meestal heel goed, maar draait nu niet), Feyenoord (toch een traditionele topper), Groningen doet vaak ook goed mee.

Ik kan er niet anders van maken dan dat Ajax (relatief gezien) een wat gemakkelijker programma had tot nog toe. Maar iedereen moet 2 keer tegen elkaar, en dan pas worden de verhoudingen duidelijk.

• Jorizzz
jbdeiman schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:40:
[...]

Even dan zo neergezet:
Ajax:
- Twente (10), PEC (13), NEC (25), Vitesse (4), Cambuur (25), Fortuna (11)

PSV
- Heracles (9), Cambuur (25), Groningen (7), AZ (3), Feyenoord (5), GA Eagles (25)

Getallen erachter zijn obv de eindstand van vorig seizoen, waarbij ik de promovendi een score van 25 heb gegeven. Des te lager de totaalscore, des te zwaarder de tegenstand. Dat geeft een beter beeld dan alleen de wedstrijden van dit seizoen en de standen van dit seizoen te pakken, ook omdat niet iedereen evenveel heeft gespeeld.
Aangezien ze beiden ook tegen promovendi hebben gevoetbald, strepen we die weg voor de totaalscore:
Ajax: 10+11+13+4 = 38
PSV: 9 + 7 + 3 +5 = 24

Je kan dan toch niet ontkennen dat Ajax het relatief gemakkelijk had? Ajax heeft in 1 wedstrijd de nummer 4 gehad (Vitesse) van Vorig seizoen. Voor de rest pas vanaf positie 10 en lager, terwijl PSV alleen maar teams uit de top 10 heeft gehad.

In die zin is het maar net waar je naar wilt kijken, maar ook qua namen van de tegenstanders:
Ajax: Vitesse (doet het eigenlijk altijd goed) en Twente (in mindere mate, voetbalt net een paar seizoenen weer mee in de ED) en is van 14e naar 10e gegaan, waarbij 10e afgelopen seizoen.

PSV: AZ (doet het meestal heel goed, maar draait nu niet), Feyenoord (toch een traditionele topper), Groningen doet vaak ook goed mee.

Ik kan er niet anders van maken dan dat Ajax (relatief gezien) een wat gemakkelijker programma had tot nog toe. Maar iedereen moet 2 keer tegen elkaar, en dan pas worden de verhoudingen duidelijk.
Ik wil hier geen eindeloze discussie van maken, maar de eindstand van vorig seizoen zegt helemaal niet per se iets zinvols over de kracht van het team nu, natuurlijk. Kijk naar AZ. Die kunnen echt wel beter, maar zijn wel met Boadu, Stengs, Koopmeiners en Bizot vier absolute sterkhouders kwijtgeraakt. Alle clubs zijn in meer of mindere mate sterker of zwakker geworden. Wat dat betreft is de eindstand van vorig seizoen dus juist weer geen erg goede indicatie. De enige écht objectieve manier om hier naar te kunnen kijken is achteraf, als het seizoen is afgelopen. Dan weet je pas hoe de krachtsverhoudingen daadwerkelijk lagen.
Ik snap je gevoel wel hoor, want ik had dat zelf, zoals ik eerder al aangaf, ook wel. Maar het is ook maar net hoe je tegen de cijfers aan kijkt.

• Exocet
  • Niet online
Antony opgeroepen voor Brazilië

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FADoYodX0AY1s9C?format=jpg&name=small

• ElPaco
Obispo heeft bijgetekend tot 2025! Daar gaan we echt nog veel plezier aan beleven!

WoT stats

Verwijderd

Dat betekent wel dat Antony net als Álvarez, Martínez en Tagliafico de uitwedstrijd in Heerenveen gaat missen.

Heerenveen uit wordt gespeeld op de zaterdagavond.

De derde interland van Brazilië thuis tegen Uruguay wordt gespeeld om 20:30 lokale tijd op de donderdagavond.

• Napo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:16:
[...]

Dat betekent wel dat Antony net als Álvarez, Martínez en Tagliafico de uitwedstrijd in Heerenveen gaat missen.

Heerenveen uit wordt gespeeld op de zaterdagavond.

De derde interland van Brazilië thuis tegen Uruguay wordt gespeeld om 20:30 lokale tijd op de donderdagavond.
Een beetje topsporter moet dat toch wel aankunnen :+

• Quad

Quad

Doof

KNVB zal die wedstrijd wel verplaatsen in het belang van eerlijke competitie.

nggyu nglyd

Verwijderd

Quad schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:36:
Dan had Ajax een verzoek moeten indienen voor 1 september. Bij een verplaatsing die nu nog geregeld moet worden hebben de tegenstander en ESPN ook inspraak.

Los daarvan, het schema zit propvol. De eerst volgende inhaalmogelijkheid is de winterstop als Ajax spelers mist voor de Africa Cup of Nations.

• ephymerous
  • Laatst online: 10:55

XXXVI

• Napo
  • Niet online
Quad schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:36:
Als het belang een eerlijke competie is zou de KNVB geen wedstrijden moeten verplaatsen voorafgaand aan Europese wedstrijden :+

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
. "Hij was vorig jaar na Stekelenburg de beste keeper in de Eredivisie. Dat vind ik nog steeds. Maar hij moet wel op een hoger niveau gaan acteren. Die stap zal hij moeten zetten."
Vorig jaar was dat niet een hele gekke conclusie wat mij betreft hoor.

• Ankona
Dan is het dus toch logisch dat Gorter geen kans krijgt.

alles kan off-topic

• Quad

Quad

Doof

Deadsy schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:19:
[...]

Zodat hij op de tribune ze kan aanmoedigen?
Als hij geen nieuw contract tekent hoef ik hem niet te zien
Of hij een nieuw contract tekent is even de vraag, maar in een gegeven interview met de Telegraaf geeft Onana aan dat hij open staat voor verlenging.
Tevens heeft Onana 3 maanden geen salaris gekregen en heeft hij zelf een team van sport specialisten samengesteld om fit te blijven.

Geeft toch een andere kant weer.

nggyu nglyd

• Ankona
Quad schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 00:40:
[...]

Of hij een nieuw contract tekent is even de vraag, maar in een gegeven interview met de Telegraaf geeft Onana aan dat hij open staat voor verlenging.
Tevens heeft Onana 3 maanden geen salaris gekregen en heeft hij zelf een team van sport specialisten samengesteld om fit te blijven.

Idd, dat hij toch nog 6 maanden doorbetaald is en zich dan nog zo ondankbaar gedraagt. pffffff, zo iemand wil je toch niet als club?
Het is mijn club niet dus ik kan er wel om lachen. Maar anders..... afschrijven en zijn contract misbuiken door hem als terreinknecht in te zetten.

alles kan off-topic

• Exocet
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 00:40:
[...]

Open staan voor verlenging doen alle spelers die meer salaris willen of gratis de deur uit willen lopen.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Exocet schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 06:58:
[...]

Open staan voor verlenging doen alle spelers die meer salaris willen of gratis de deur uit willen lopen.
En een coach krijgt ook de steun van de voorzitter vlak voordat ie mag vertrekken.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Quad

Quad

Doof

Exocet schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 06:58:
[...]

Van mij mag ie meer salaris.
Stel dat hij 5 mil bonus krijgt bovenop z'n salaris en verlengd. Verdient Ajax er tenminste nog wat aan 'm.

nggyu nglyd

• ph4ge
Het is voor de Eredivisie fijn dat Ajax toch nog een zwakke plek in de selectie heeft. Onana en Bijlow zijn natuurlijk een klasse beter dan Stekelenburg, laat staan Pasveer.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:03
Als ik fc Groningen was, stuurde ik de tweede garnituur straks naar Ajax.
Die wedstrijd gaat nergens over.

Masochistisch als ik ben ga ik waarschijnlijk wel kijken

[ Voor 21% gewijzigd door Harribo op 25-09-2021 12:30 ]

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Harribo schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:06:

Ik zal je steunen! Ik ga ook naar Groningen kijken!! :(:)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:22

Wokschotel

Op 6 wielen

Vanmiddag met m’n zoontje naar het stadion, lekker Willem II kijken. Best fijn in dit geval zo’n 16.30 wedstrijd.

De islam kan uw vrijheid schaden

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:28
Quad schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:34:
[...]

Van mij mag ie meer salaris.
Stel dat hij 5 mil bonus krijgt bovenop z'n salaris en verlengd. Verdient Ajax er tenminste nog wat aan 'm.
Als hij verlenging had gewild, was dat allang geregeld. Enige wat hij nu doet is de deur op een kier zetten zodat hij bij geïnteresseerde clubs met een voorstel van Ajax kan schermen en er zo meer uit slepen. Onana heeft geleerd van Raiola met Brobey.

• Quad

Quad

Doof

Harribo schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:06:

Ik ben niet van de partij. En wie weet doet Groningen een David truc en verslaat het Goliath.

nggyu nglyd

Pagina: 1 ... 89 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022