Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 311 Laatste
Acties:
  • 483.281 views

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:12
Harribo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:32:
Sociedad gaat voor het gelijkspel en gaat tijdrekken lijkt het.
Schoppen en liggen.
Vreselijk die Spaanse teams.
Dat hoort er ook gewoon bij. Part of the game.

PSV zal wel meer zuigers en vallende madonna's tegen gaan komen. Daar moet je omheen spelen. Ja, je kan ook meedoen, maar dan eindig je met 3 rode kaarten en een volwaardig elftal van gele kaarten.

edit: Dan moet je ook wel die ene kans in de goals schieten.

Er valt nog heel veel te schafen en slijpen aan PSV, voordat het europeeswaardig zal worden.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In ieder geval geen verliespartijen van de Nederlandse clubs deze week in Europa

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:10
mavaros schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:46:
[...]

PSV zal wel meer zuigers en vallende madonna's tegen gaan komen. Daar moet je omheen spelen. Ja, je kan ook meedoen, maar dan eindig je met 3 rode kaarten en een volwaardig elftal van gele kaarten.

Er valt nog heel veel te schafen en slijpen aan PSV, voordat het europeeswaardig zal worden.
Dat moeten Nederlandse teams ook leren. Je komt er mee weg en het loont

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:58
KOM OP PSV! Het kan nog.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Exocet
  • Niet online
BAM op de paal

• carpebios
HALLO, waar is het geluk?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:43
Wie deed dat? Wisselen NU

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-11 04:49
JA DROMMEL!!!!!!!

Wat was die terugspeelbal in godsnaam?!?!?!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Harribo
Drommel ook in Oranje?
Goed hoor

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:28
aan de andere kant, nog bijna verlies ook.

• carpebios
WTH zeg.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:30
Exocet schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:47:
In ieder geval geen verliespartijen van de Nederlandse clubs deze week in Europa
Prestaties van AZ en Feyenoord zijn wel erg matig. PSV zou thuis ook moeten winnen wil je een topclub zijn maar tegen een club als Sociedad kan dat een keer gebeuren.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Harribo
Bij Drommel daarna

• Maarten_E
Spectaculairste 2-2 ooit denk ik!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik kijk voortaan enkel de blessuretijd nog!

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Exocet
  • Niet online
Gynnad schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:50:
[...]

Prestaties van AZ en Feyenoord zijn wel erg matig. PSV zou thuis ook moeten winnen wil je een topclub zijn maar tegen een club als Sociedad kan dat een keer gebeuren.
Klopt inderdaad, maar meestal ging het slechter in Europa

• Harribo
Kan er nog 10 minuten bij? Het begint nu echt leuk te worden

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
Bekende probleem helaas bij AZ, afgang... Scoren is lastig en verdedigen is te moeilijk... Alleen leuk spel af en toe.

• carpebios
Hahahaha, niemand heeft die bal door van Bruma. Wat een goochelaar toch.

• Maarten_E
Bwoah, mooie wedstrijd hoor, ondanks de niet ideale uitslag.

• carpebios
Bah

• Harribo
krissie100 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:51:
Bekende probleem helaas bij AZ, afgang... Scoren is lastig en verdedigen is te moeilijk... Alleen leuk spel af en toe.
Az heeft ook een jasje uit gedaan he

Ach ik heb een spannende wedstrijd gezien en mij vermaakt. Prima

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 16-09-2021 22:55 ]

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:27
Bah, kansloze bedoeling, het is dat PSV in veel wedstrijden effectief is met de kansen, maar ze moeten echt eens meer creëren, want dit is echt helemaal kansloos.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:54
Nouja, duidelijk, 2-2 was gewoon faire uitslag. Kan er prima mee leven.
Het had beter kunnen uitpakken, ook slechter, zeker na dat schot van Teze op de paal.
Geen uiterst beroerde start. Uit kunnen ze wel hetzelfde spel op de mat leggen, dat deden ze tegen Granada ook. Iets andere categorie, maar toch.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
Harribo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:54:
[...]

Az heeft ook een jasje uit gedaan he
Het grootste jasje is wat mij betreft de coach die ongebrijpelijke keuzes maakt, en dat vind eigenlijk elke AZ fan. Valt efht meer te halen met dit team dan ik nu zie.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:43
Hoofdpijn.. Maar dit moet wel goed komen voor PSV in de poule denk ik. De club lijkt zo hongerig en dat maakt mij wel blij ook al is het soms slordig..

Goodnight!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:16
Maarten_E schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:53:
Bwoah, mooie wedstrijd hoor, ondanks de niet ideale uitslag.
Inderdaad. Jammer van het gelijkspel maar wel ontzettend genoten. Wat een tempo en strijd. Heerlijk.

• Snowdog
Zingo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:55:
Bah, kansloze bedoeling, het is dat PSV in veel wedstrijden effectief is met de kansen, maar ze moeten echt eens meer creëren, want dit is echt helemaal kansloos.
Helemaal mee eens, maar van de andere kant, Sociedad creëert ook helemaal niks. Ze scoren de eerste 2 kansen die ze krijgen en missen de laatste. Zo gaan wedstrijden van PSV vaak. Het is niet het combinatievoetbal dat een Ajax wel op de mat legt. Helaas, ik weet niet precies waar het verschil zit, maar dat hebben ze zelden gespeeld.

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
Lekker pot voetbal van PSV, hadden de overwinning verdiend tegen een zeer sterke ploeg. Dat irritante is wel mehhh

• Quad
  • Laatst online: 00:10

Quad

Doof

krissie100 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:51:
Het lijkt bijna alsof ze alleen thuis leuk en goed voetbal kunnen laten zien in Europa.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11 18:56
mavaros schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:46:
[...]

Het is wel iets dat aangepakt kan worden, persoonlijk vind ik de manier van fluiten van Bas Nijhuis heel goed. En is voor mij een voorbeeld van hoe het ook kan.

Maar heb een leuke wedstrijd gezien! PSV speelt heel leuk en goed voetbal. Nu is dit een alleen subtopper in laliga. Ben bang dat je met deze tactiek, tegen de sterkere ploegen, helemaal wordt weggespeeld.

• Snowdog
Wulfric92 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:59:
[...]

Het is wel iets dat aangepakt kan worden, persoonlijk vind ik de manier van fluiten van Bas Nijhuis heel goed. En is voor mij een voorbeeld van hoe het ook kan.

Maar heb een leuke wedstrijd gezien! PSV speelt heel leuk en goed voetbal. Nu is dit een alleen subtopper in laliga. Ben bang dat je met deze tactiek, tegen de sterkere ploegen, helemaal wordt weggespeeld.
Mwah, hoeveel sterkere ploegen zijn er? Ik denk dat dat wel meevalt. Zeker in de EL.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:51
Snowdog schreef op donderdag 16 september 2021 @ 23:04:
[...]

Mwah, hoeveel sterkere ploegen zijn er? Ik denk dat dat wel meevalt. Zeker in de EL.
Lyon, Leischester, Napoli, Monaco om er wat te noemen. Zijn er genoeg die nog sterk zijn.

Het is gewoon pech met Monaco en Real Sociedad in de poule, dan loot je net 2 sterke. Ach.

1e helft was kut, 2e beter. Stomme foutjes waardoor je goals om de oren krijgt. Ben benieuwd wat Vinícius kan brengen als hij er langer dan 1,5 dag bij is.

WoT stats

• Exocet
  • Niet online
Snowdog schreef op donderdag 16 september 2021 @ 23:04:
[...]

In de EL? Dat zijn inderdaad niet veel betere ploegen
Leicester, Napoli, Lyon wellicht

• Exocet
  • Niet online

• Snowdog
ElPaco schreef op donderdag 16 september 2021 @ 23:10:
[...]

Lyon, Leischester, Napoli, Monaco om er wat te noemen. Zijn er genoeg die nog sterk zijn.

Het is gewoon pech met Monaco en Real Sociedad in de poule, dan loot je net 2 sterke. Ach.

1e helft was kut, 2e beter. Stomme foutjes waardoor je goals om de oren krijgt. Ben benieuwd wat Vinícius kan brengen als hij er langer dan 1,5 dag bij is.
Ik zei sterkere though, niet sterke. Of die ploegen direct sterker zijn, da's moeilijk te bepalen. Het was gewoon een relatief goede ploeg. Je moet hem eigenlijk winnen, maar goed, dit is geen schande imo.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:01
AZ laat ons weer eens in de steek?
Had vooraf gedacht dat hun toch wel de overwinning zouden pakken vandaag.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Harribo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:24:
Straks : "We waren de dominante ploeg.."

Yup maar nauwelijks kansen
Nu is Sociedad verdedigend geen Sporting, ze doen dat goed
Je had je glazen bol weer eens goed opgepoetst ;)

• ElPaco
Zo, nou, nachtje over geslapen. 5 NL ploegen spelen Europees. Geen enkele verliest. Dat op zichzelf is al veel waard wat mij betreft.

Jammer van PSV, maar winnen van clubs met een meer dan dubbele begroting lukt nou eenmaal niet altijd, zeker niet als je complete defensie een offday heeft. Blij zijn dat Drommel die 1 op 1 in de extra tijd wint en volgende pot (Sturm Graz) winnen!

WoT stats

• Quad

Quad

Doof

ElPaco schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:30:
Zo, nou, nachtje over geslapen. 5 NL ploegen spelen Europees. Geen enkele verliest. Dat op zichzelf is al veel waard wat mij betreft.

Jammer van PSV, maar winnen van clubs met een meer dan dubbele begroting lukt nou eenmaal niet altijd, zeker niet als je complete defensie een offday heeft. Blij zijn dat Drommel die 1 op 1 in de extra tijd wint en volgende pot (Sturm Graz) winnen!
Surprise, Nederland is, op Zweden na, het succesvolste land tot nu toe dit seizoen. oOo

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:06

Volgens mij al de 2 ronde op rij zonder verlies van NL clubs, het moet niet gekker worden :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11 20:45

We hebben slechtere weken gekend. ;)

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11 12:58
DoeEensGek schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:34:
[...]

We hebben slechtere weken gekend. ;)
Dat zeker, al denk ik dat veel wel rekening gehad houden met 2 overwinningen meer (aka AZ en Feyenoord). Al zou het mooi zijn als verliespartijen tot 1 per Europese week beperkt kunnen blijven, want dan hebben veel clubs de optie om door te gaan en sprokkelen ze veel coefficientie punten. Bij Voetbal International hebben ze het er al over dat we mogelijk de 6de plek kunnen veroveren in de nabije toekomst, ik hoop het maar denk dat ze iets te optimistisch zijn. Al zouden weer 2 gegarandeerde CL plekken en 1 in play-offs wel heerlijk zijn.

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:27:
[...]

Surprise, Nederland is, op Zweden na, het succesvolste land tot nu toe dit seizoen. oOo
Zie de andere landen in het rijtje, nog niet echt een prestatie dus ;)

• Typhone
  • Laatst online: 15:19

Typhone

Who Dares Wins

Gemiste kansen weer in de EL/Conf, met name bij AZ. Sjonge jonge wat zijn die flink afgegleden zeg. Die hebben niet één maar twee jasjes uitgedaan.

• T-MOB
  • Laatst online: 22:51
Pompi schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:38:
[...]
Bij Voetbal International hebben ze het er al over dat we mogelijk de 6de plek kunnen veroveren in de nabije toekomst, ik hoop het maar denk dat ze iets te optimistisch zijn. Al zouden weer 2 gegarandeerde CL plekken en 1 in play-offs wel heerlijk zijn.
Dat is zeker wel een optie hoor, als je vast doorklikt naar de ranking voor volgend seizoen. Dan is dit het plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXVuE7-VA5-po8-8DAllMhE_mh0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CUHvvd09sgUqNCGGJP72I738.png?f=user_large
Zowel Portugal als Frankrijk zijn in het vizier. Portugal is al 2 van de 6 ploegen kwijt en op Braga na zitten ze allemaal in lastig CL-poules. Als Nederlandse ploegen het goed bijven doen is er echt wel wat mogelijk.

Regeren is vooruitschuiven

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 5
vrijdag 20u
Sparta v N.E.C.
-
zaterdag
16:30u
sc Heerenveen v Fortuna Sittard
18:45u
Willem II v FC Groningen
20u
Ajax v SC Cambuur
21u
FC Utrecht v RKC
-
zondag
12:15u
Go Ahead Eagles v PEC Zwolle
14:30u
PSV v Feyenoord
16:45
Heracles v AZ
Vitesse v FC Twente

Niet veel bijzonders dit weekend, alleen PSV v Feyenoord (3-1)

*O* *O* *O*

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Martinusz
T-MOB schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:41:
[...]

Dat is zeker wel een optie hoor, als je vast doorklikt naar de ranking voor volgend seizoen. Dan is dit het plaatje:
[Afbeelding]
Zowel Portugal als Frankrijk zijn in het vizier. Portugal is al 2 van de 6 ploegen kwijt en op Braga na zitten ze allemaal in lastig CL-poules. Als Nederlandse ploegen het goed bijven doen is er echt wel wat mogelijk.
Op lange termijn denk ik dat een 7de positie helemaal zo slecht niet is, laten we dat ook eerst maar eens vasthouden ;) Overigens is 2/3 punten inlopen wel heel lastig, dan moeten die landen ineens veel slechter gaan doen. Ik denk dat de top 5/6 ook al heel wat jaren hetzelfde is? (volgorde wellicht niet altijd)

• ElPaco
Martinusz schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:52:
[...]

Op lange termijn denk ik dat een 7de positie helemaal zo slecht niet is, laten we dat ook eerst maar eens vasthouden ;) Overigens is 2/3 punten inlopen wel heel lastig, dan moeten die landen ineens veel slechter gaan doen. Ik denk dat de top 5/6 ook al heel wat jaren hetzelfde is? (volgorde wellicht niet altijd)
Deze week zijn we een compleet punt ingelopen op Portugal (1,400 voor NL, 0,333 voor Portugal). Dus het kan hard gaan. Overigens kan het dus ook de andere kant op hard gaan ;)

Maar 7e staan lijkt me prima, een 6e ploeg Europa in gaat ons uiteindelijk niet helpen denk ik.

WoT stats

• Martinusz
ElPaco schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:54:
[...]

Deze week zijn we een compleet punt ingelopen op Portugal (1,400 voor NL, 0,333 voor Portugal). Dus het kan hard gaan. Overigens kan het dus ook de andere kant op hard gaan ;)

Maar 7e staan lijkt me prima, een 6e ploeg Europa in gaat ons uiteindelijk niet helpen denk ik.
Ook dat, stijg je krijg je extra ploeg in Europa en dat helpt meestal niet voor NL :P
Sowieso vind ik 7de een nette plek, top 4 zijn de grootste competities.
5 en 6 staan Frankrijk en Portugal, denk dat Frankrijk qua competitie net groter is dan Eredivisie. Portugal is denk ik gelijkwaardig, echter doen die het Europees altijd wel aardig :P

• mavaros
Martinusz schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:59:
[...]

Ook dat, stijg je krijg je extra ploeg in Europa en dat helpt meestal niet voor NL :P
5 en 6 staan Frankrijk en Portugal, denk dat Frankrijk qua competitie net groter is dan Eredivisie. Portugal is denk ik gelijkwaardig, echter doen die het Europees altijd wel aardig :P
U neemt genoegen met een plek in de middenmoot?

Dat mag hoor, maar persoonlijk denk ik dat we in principe sowieso in de top 3 horen te staan. Het interessante voetbal is in Nederland geboren, en dat is een erfenis die je niet mag verkwanselen. Dit staat los van het grote geld.

Deze ronde in Europa moet je als club in Nederland een keer aangrijpen om zo ver mogelijk te komen. PSV en Ajax horen te overwinteren en AZ en Vitesse moeten hun huid zo duur mogelijk verkopen. Voor Feyenoord geldt hetzelfde, maar dat zou hooguit een extraatje zijn. Feyenoord heeft op dit moment andere zaken aan het hoofd.

Verwijderd

ElPaco schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:54:
[...]

Vroeger waren de coëfficiënten best leuk. Nu met drie keer per Europese week een overzichtje wordt het vervelend.

2019/20 na de 1e speelronde

Nederland 5.000
Portugal 3.083

Eindstand

Nederland 9.400
Portugal 10.300

Ondanks dat de Portugezen slechts met vier van de zes in de hoofdfase zitten hebben alle Portugese clubs genoeg aan plek 3 in de groep om te overwinteren.

• T-MOB
  • Laatst online: 22:51
Martinusz schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:59:
[...]
Die 6e ploeg is wel een extra championsleague-plek, en dat lijkt me wel goed voor het Nederlandse voetbal. En als je hem bereikt verdien je het toch ook, zeker Nederland. Het is niet dat er hier succes gekocht wordt met oliedollars ofzo.

Regeren is vooruitschuiven

• Deadsy
Martinusz schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:52:
[...]

We gaan vooral flink in lopen omdat maar 4 van de 6 clubs uit Portugal de groepsfase hebben gehaald.

Als we een plek omhoog gaan is het vooral lekker omdat je dan 2 plekken hebt voor de groepsfase CL en eentje voor de groepsfase EL.
Dat zou toch wel lekker zijn, heb je die punten gewoon al binnen.

Nu hebben we slechts 1 ticket waarmee je direct naar de groepsfase van een toernooi gaat.

• Snowdog
Deadsy schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:15:
[...]

We gaan vooral flink in lopen omdat maar 4 van de 6 clubs uit Portugal de groepsfase hebben gehaald.

Als we een plek omhoog gaan is het vooral lekker omdat je dan 2 plekken hebt voor de groepsfase CL en eentje voor de groepsfase EL.
Dat zou toch wel lekker zijn, heb je die punten gewoon al binnen.

Nu hebben we slechts 1 ticket waarmee je direct naar de groepsfase van een toernooi gaat.
Hebben ze dat eigenlijk veranderd? Volgens mij was het tot vorig jaar toch zo dat we ook een plek met directe EL-plaatsing hadden? Mjah, Europese seizoen is nog veel te lang, kan nog zoveel gebeuren. Beetje zinloos om nu te veel op die punten in te gaan, maar het ziet er tot dusverre iig wel goed uit ja en het zal voor Nederlandse begrippen qua punten wel een aardig seizoen worden waarschijnlijk.

• Deadsy
Snowdog schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:19:
[...]

Hebben ze dat eigenlijk veranderd? Volgens mij was het tot vorig jaar toch zo dat we ook een plek met directe EL-plaatsing hadden? Mjah, Europese seizoen is nog veel te lang, kan nog zoveel gebeuren. Beetje zinloos om nu te veel op die punten in te gaan, maar het ziet er tot dusverre iig wel goed uit ja en het zal voor Nederlandse begrippen qua punten wel een aardig seizoen worden waarschijnlijk.
Ja met de komst van de conference league hebben we die verloren.
De komst voor de nieuwe league heeft slecht uitgepakt voor de kleinere landen en goed voor de top landen, raar hoe dat gaat.

Uiteraard is het seizoen nog lang, ga er ook niet van uit dat Vitesse punten pakt tegen Tottenham of Rennes. Of dat AZ gaat overwinteren verwacht ik ook niet meer.
Maar dat Portugal 2 clubs mist helpt flink.

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:45:
[...]

Ja met de komst van de conference league hebben we die verloren.
De komst voor de nieuwe league heeft slecht uitgepakt voor de kleinere landen en goed voor de top landen, raar hoe dat gaat.

Uiteraard is het seizoen nog lang, ga er ook niet van uit dat Vitesse punten pakt tegen Tottenham of Rennes. Of dat AZ gaat overwinteren verwacht ik ook niet meer.
Maar dat Portugal 2 clubs mist helpt flink.
Ben ik het niet mee eens. Veel teams die anders helemaal niet Europees zouden spelen doen dat nu toch, en dan vooral uit de kleinere eilanden

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 5

zaterdag
16:30u
sc Heerenveen v Fortuna Sittard
18:45u
Willem II v FC Groningen
20u
Ajax v SC Cambuur
21u
FC Utrecht v RKC
-
zondag
12:15u
Go Ahead Eagles v PEC Zwolle
14:30u
PSV v Feyenoord
16:45
Heracles v AZ
Vitesse v FC Twente

Niet veel bijzonders dit weekend, alleen PSV v Feyenoord (3-1)

*O* *O* *O*

reeds gespeeld:
vrijdag 20u
Sparta 1-1 N.E.C.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mavaros
Het blijft wat wennen, om weer over te schakelen naar de competitie, als je net uit een ronde in Europa komt.

Ik ga de clubs van onder de rivieren eens bestuderen. Kijken of Willem II nummertje 5 kan worden in onze competitie en of RKC eigenlijk heel goed kan voetballen.

We gaan het wel meemaken. Veel plezier de komende dagen.

• toolkist
  • Niet online
Gemiste kans voor Ten Hag... Dit is nou DE wedstrijd waar je Gorter eens had kunnen laten debuteren

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58fMPL4-qYT1eZw8H5Dbrb684Vw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ojcPXh6IFtTteDUaCufFUd9j.png?f=user_large

Zaterdag 18 september 2021 om 20:00 uur in Amsterdam (Johan Cruyff Arena);

Ajax vs Cambuur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qS5f0Fzz1iFOrRA9CGXTLoQiqM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QheD9lj4PEG5xXxWQKSbPLxb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWiZzyhD-Onv7-fDJYkyMvVXCQU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JJyNXGGXvQzniOUucxPNi9QC.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OnFk7FwI2fSUQ-VfOqWmcXNX7Kk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ldY8hrd85tAgS4FmcPyzFdwT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWiZzyhD-Onv7-fDJYkyMvVXCQU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JJyNXGGXvQzniOUucxPNi9QC.png?f=user_large

Ajax speelde in haar historie slechts 15 duels tegen Cambuur Leeuwarden.
Daarvan won Ajax er 12 (80,0%), gingen er 2 (13,3%) verloren en 1 (6,7%) duel eindigde in een gelijkspel.
Ajax scoorde in totaal 40 keer, een gemiddelde van 2,67 goals per wedstrijd.
Cambuur Leeuwarden stelde daar 16 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,07 per wedstrijd.

Thuis zou Ajax volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,7 punten gehaald hebben en uit 2,3.
Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.

De grootste thuisoverwinning van Ajax dateert van 2015-2016: 5-1.
Uit werd de grootste triomf gevierd in 1993-1994, 1999-2000, toen Ajax won met 0-3.
In 1998-1999 ging Ajax onderuit met 4-1 in een uitwedstrijd bij Cambuur Leeuwarden, een record.

Poll: Ajax vs Cambuur
Winst Ajax
Winst Cambuur
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403868&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Laatste wedstrijd Ajax;
Sporting CP vs Ajax : 1 - 5

Laatste wedstrijd Tegenstander;
Cambuur vs Go Ahead Eagles : 5 - 2

Voorgaande 4 wedstrijden tussen Ajax en Tegenstander in de Eredivisie;
2014-2015 op 09-11-2014 Cambuur Leeuwarden vs Ajax: 2 - 4 (1 - 2)
2014-2015 op 10-05-2015 Ajax vs Cambuur Leeuwarden: 3 - 0 (0 - 0)
2015-2016 op 21-11-2015 Ajax vs Cambuur Leeuwarden 5 - 1 (4 - 1)
2015-2016 op 09-04-2016 Cambuur Leeuwarden vs Ajax 0 - 1 (0 - 0)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ok8OwMB-iECe5iynxbtpvDmFFVM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yrwh20qmNiVTRQMPG06ES5N1.jpg?f=user_large

Topscorers Ajax;

Sébastien Haller: 4
Dusan Tadic: 2
Noussair Mazraoui: 1
Antony Matheus dos Santos: 1
Ryan Gravenberch: 1
Edson Álvarez: 1
Davy Klaassen: 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K__UDL1E3T0qi0zBIlBmuKVb5sQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/axzhefHbbGXIqYc0G4fAoMuF.png?f=user_large

• Harribo
Het valt niet mee om Groningen supporter te zijn, weer beginnen ze slap. Om gek van te worden.
Ik snap dat geschreeuw van Buijs en zijn frustratie heel goed, totaal geen scherpte

Edit :Och, ook nog 2-0 voor Willem II.
Speelt Willem II dan goed? Nee niet bijzonder.
Serieus niemand bij Groningen die ingrijpt. Niemand. Echt niemand.

[ Voor 30% gewijzigd door Harribo op 18-09-2021 19:14 ]

• mavaros
Dat Willem II gaat helemaal los vanavond. Ze hebben niet voor niks de bijnaam: Het Ajax van het zuiden.

• Harribo
mavaros schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:13:
Dat Willem II gaat helemaal los vanavond. Ze hebben niet voor niks de bijnaam: Het Ajax van het zuiden.
Ach hou op Groningen doet niks. Helemaal niks.
Valt een bal, 4 Groningers staan te kijken, 1 van Willem II loopt er naar toe.
Dit dus. Continu.

Heeeeeeeel slecht van Groningen.
Allemaal aan de dope of zo. Valium... Ik weet niet wat ze geslikt hebben
Willem II doet niets bijzonders

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 18-09-2021 19:17 ]

• mavaros
Harribo schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:15:
[...]

Ach hou op Groningen doet niks. Helemaal niks.
Valt een bal, 4 Groningers staan te kijken, 1 van Willem II loopt er naar toe.
Dit dus. Continu.

Heeeeeeeel slecht van Groningen.
Allemaal aan de dope of zo. Valium... Ik weet niet wat ze geslikt hebben
Willem II doet niets bijzonders
Op de radio klinkt het anders. Wat meer meeslepend. (Heb geen betaalkanaal op TV.)

Maar Willem II is in de basis veel beter dan Groningen. Naar Willem II ga je kijken als je een leuke avond wilt hebben, en bij Groningen is het altijd maar hopen dat het een leuke avond wordt.

De competitie is nog jong, dus alles kan nog wel heel anders worden. Staan straks de Groningers ineens met hun vlaggetjes te zwaaien.

• Quad

Quad

Doof

Antony op de bank niet helemaal fit?
Berghuis weer op 10.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:18
Het zal wel 'langzaam brengen' zijn na de Olympische spelen, maar het blijft apart aangezien vrijwel de rest van de basis 11 wel gewoon opgesteld wordt.

• Harribo
mavaros schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:23:
[...]

Maar Willem II is in de basis veel beter dan Groningen. Naar Willem II ga je kijken als je een leuke avond wilt hebben, en bij Groningen is het altijd maar hopen dat het een leuke avond wordt.

De competitie is nog jong, dus alles kan nog wel heel anders worden. Staan straks de Groningers ineens met hun vlaggetjes te zwaaien.
Ja nu ja bij Willem II maar zo geweldig spelen ze helemaal niet. Maar ze steken er wel veel energie in en er er straalt passie uit.
Ik wou dat fc Groningen dat eens een wedstrijd lang deed. En dan met hele team.
Dan durf ik makkelijk te wedden dat ze Willem II oprollen. Zo goed is Willem II niet vind ik.

Maar dat mentale, dat is al decennia lang een probleem van fc Groningen.
Overkill aan Noordelijke gemoedelijkheid? Het blijft ongrijpbaar

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 18-09-2021 19:43 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:27
Quad schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:35:
Antony op de bank niet helemaal fit?
Berghuis weer op 10.
Opzich logisch, Blind krijgt ook rust. Idioot dat Gorter geen minuten krijgt in dit soort wedstrijden. Hoevaak moeten we dat gegrabbel van die Pasveer nog aanzien? :N

XXXVI

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:34
Oh god Leo Driessen

• dutchgio
Gorter speelde gisteren ook niet met Jong, dan was dit de uitgelezen kans geweest om hem twee wedstrijden de kans te geven en te laten staan als het bevalt.
Heel veel minder dan de senioren grabbelaars kan het niet zijn zou je zeggen.
Op deze manier had je hem beter op huurbasis bij Go Ahead te laten spelen.

• ephymerous
dutchgio schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:02:
Gorter speelde gisteren ook niet met Jong, dan was dit de uitgelezen kans geweest om hem twee wedstrijden de kans te geven en te laten staan als het bevalt.
Heel veel minder dan de senioren grabbelaars kan het niet zijn zou je zeggen.
Op deze manier had je hem beter op huurbasis bij Go Ahead te laten spelen.
De kans met twee oude dat ze beide geblesseerd raken is reëel. Dan wil je niet dat Gorter nog nul minuten heeft gespeeld in het eerste elftal.

XXXVI

• mavaros
Harribo schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:42:
[...]

Ja nu ja bij Willem II maar zo geweldig spelen ze helemaal niet. Maar ze steken er wel veel energie in en er er straalt passie uit.
Ik wou dat fc Groningen dat eens een wedstrijd lang deed. En dan met hele team.
Dan durf ik makkelijk te wedden dat ze Willem II oprollen. Zo goed is Willem II niet vind ik.

Maar dat mentale, dat is al decennia lang een probleem van fc Groningen.
Overkill aan Noordelijke gemoedelijkheid? Het blijft ongrijpbaar
Ik betwist uw stelling dat Groningen op een goede dag beter is dan Willem II.
Wat u passie noemt, is de insteek van de buurman van ons. Willem II is al een paar jaar een wild en losgeslagen groep mensen die tegen een bal aantrappen. Dat ging effe mis, toen de competitie werd lamgelegd door de corona, maar dit seizoen is het weer gewoon zoals het hoort. Je kijkt denk ik uit naar het komende weekend als je fan bent. En dat is waar voor je geld.

Ondertussen scoort Groningen en kan mijn voorgaande tekst doorgestreept worden.

• sNielz123
  • Laatst online: 16-11 09:37
Huh, die ajacied schopt hem gewoon als de bal al weg is tijdens een uitbraak.

• dutchgio
ephymerous schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:05:
[...]

De kans met twee oude dat ze beide geblesseerd raken is reëel. Dan wil je niet dat Gorter nog nul minuten heeft gespeeld in het eerste elftal.
Daarom kun je hem maar beter gecontroleerd die minuten laten maken in een wedstrijd als deze waar het kan, dan straks tegen Dortmund of Besiktas.
Op de bank is de kans om geblesseerd te raken ook kleiner. :)

• Harribo
mavaros schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:05:
[...]

Ik betwist uw stelling dat Groningen op een goede dag beter is dan Willem II.
Wat u passie noemt, is de insteek van de buurman van ons. Willem II is al een paar jaar een wild en losgeslagen groep mensen die tegen een bal aantrappen. Dat ging effe mis, toen de competitie werd lamgelegd door de corona, maar dit seizoen is het weer gewoon zoals het hoort. Je kijkt denk ik uit naar het komende weekend als je fan bent. En dat is waar voor je geld.

Ondertussen scoort Groningen en kan mijn voorgaande tekst doorgestreept worden.
Die goal was een kadootje.
Nu gaat Groningen wel voetballen. Dat miste ik dus de eerste helft.
Buijs moest schreeuwen en ze zijn weer wakker.
Maar waarschijnlijk te laat. Word er wat moe van, gaat elke week zo behalve tegen Utrecht.

Groningen heeft ook een halve verdediging en hun toppers zijn nu weg en iedereen moet ook wennen.
Dus dat ze verliezen, ok, maar dat slappe, ze deden de eerste helft niks. Tja dan is elke ploeg beter.
Je ziet nu ze wel hun best doen dat ze gevaarlijker en beter zijn.

Willem II vind ik een middenmoot ploeg. Maar Grim heeft er wel het lef en passie in gekregen. Dat heeft hij goed gedaan. Misschien moeten wij Grim eens lenen...

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 18-09-2021 20:19 ]

• ephymerous
Fijn, het staat 1-0 :)

XXXVI

• DoeEensGek
Prima doelpoging van Cambuur. :/

• DoeEensGek
En dat is 2!

• Exocet
  • Niet online
Ik vond dat de doelpuntenmaker op Timber leek

• ephymerous
Berghuis met de 2-0! :) Ik ben benieuwd wanneer hij het logo gaat kussen :+

[ Voor 53% gewijzigd door ephymerous op 18-09-2021 20:20 ]

XXXVI

• DoeEensGek
Exocet schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:20:
Al was die 2e toch echt Berghuis. *O*

• sNielz123
Als je een korte corner doet verdien je het niet om te winnen.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:36
ephymerous schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:20:
In de Kuip als hij scoort zal hij zijn Ajax tattoo tonen, strategisch geplaatst op de bips.

• sNielz123
Exocet schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:20:
Vroeger zei ook iedereen dat ik op Justin Timber leek

• DoeEensGek
Oei Pasveer geblesseerd? (Hoop ik) :+

• Quad

Quad

Doof

ephymerous schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:20:
Doet hij lekker, assist (hele goeie!) en goal, prima match tot nu toe!

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Terranova
Wie is die scheids? Die lijkt jonger dan een A junior :+

[ Voor 3% gewijzigd door Terranova op 18-09-2021 20:25 ]

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 11:35
Speltje van z’n knotje denk ik

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Quad

Quad

Doof

Terranova schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:25:
Wie is die scheids? Die lijkt jonger dan een A junior :+
Sander van der Eijk, fluit al wel aantal jaren, maar meestal KKD.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 11:35
Quad schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:26:
[...]

Zozo.. zelfs een Wikipedia pagina: Wikipedia: Sander van der Eijk

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• mavaros
Harribo schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:16:
[...]

Die goal was een kadootje.

Nu gaat Groningen wel voetballen. Dat miste ik dus de eerste helft.
Buijs moest schreeuwen en ze zijn weer wakker.
Maar waarschijnlijk te laat.

Groningen heeft ook een halve verdediging en hun toppers zijn nu weg en iedereen moet ook wennen.
Dus dat ze verliezen, ok, maar dat slappe, ze deden de eerste helft niks.

Willem II vind ik een middenmoot ploeg. Maar Grim heeft er wel het lef en passie in gekregen. Misschien moeten wij Grim eens lenen...
Ondertussen rolt Ajax die andere noorderlingen op. Je hebt van die avonden.

Ik heb te weinig kennis over Groningen om echt iets zinnigs te roepen. Meestal gaat het hier over Ajax of Feyenoord.

Willem II is een voetballende ploeg. Dat zijn ze al een paar seizoenen. Ze gaan daar niet de wereldbeker mee winnen, maar als supporter ga je graag naar hun kijken. En dan kan je er ook zomaar met 5-1 van af worden gespeeld. Maakt verder niet veel uit, want het spel was leuk om te kijken.

Ik hoop dat dit ook in Groningen eens zal gebeuren. Gewoon lekker ballen en niet heel hoge verwachtingen hebben.

Maar ik ben en blijf een zuiderling, dus ik zal altijd de clubs van onder de rivieren aanmoedigen. (Willem II kan wel goed voetballen hoor.)

• DoeEensGek
3 alweer, gaat snel zo.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Bam!

• Terranova
Quad schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:26:
[...]

Haha ok, nieuw bloed is wel nodig. Tot nu toe fluit ie prima

• dutchgio
Zolang het schot zelf al op doel gaat is het toch nooit een eigen doelpunt? Driessen is wel heel erg twijfelachtig.

• Terranova
dutchgio schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:32:
Zolang het schot zelf al op doel gaat is het toch nooit een eigen doelpunt? Driessen is wel heel erg twijfelachtig.
Zonder Macintosh ging de bal er sowieso al in, de keeper stond aan de grond genageld en 't schot ging de andere kant langs hem heen

• Quad

Quad

Doof

10 10?

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• DoeEensGek
4...ofzo prachtig doelpunt

• Terranova
Zal wel weer typisch Ajax worden. 5-0 met rust en dan 2e helft niets meer
Pagina: 1 ... 79 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022