Eigenlijk speelt AZ zoals ze al het hele jaar doen, slecht, weinig passie en geen vaste patronen. Vind het qua spel al een wonder dat ze nog altijd voor plek 3 'strijden'tweakduke schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:25:
Wat is AZ toch aan het klungelen vanavond. Als je de stand in de eredivisie niet zou weten dan ga je denken dat PEC veel hoger zou moeten staan.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 12:25
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Nou ja, er is uiteindelijk toch een goal gevallen voor zekrissie100 schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:38:
[...]
Eigenlijk speelt AZ zoals ze al het hele jaar doen, slecht, weinig passie en geen vaste patronen. Vind het qua spel al een wonder dat ze nog altijd voor plek 3 'strijden'
En ook voor PECtweakduke schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:45:
[...]
Nou ja, er is uiteindelijk toch een goal gevallen voor ze
- tweakduke
Was een mooie treffer, leuke wedstrijd
PEC neemt ook alle risico. Eerst de keeper, net in de 16 bovenop een speler hangen. AZ heeft die strijdlust niet.
Wordt zo wel bloedstollend spannend onderin!
Een Engelse jeugdinternational.. Tuurlijk bind je die zo lang mogelijk, 100% zeker dat vroeg of laat een enorme zak geld uit de Premier League jouw kant op komt.Exocet schreef op zondag 10 april 2022 @ 20:04:
Wat is eigenlijk de contract situatie van Madueke? Ik kan me voorstellen dat je als club wel gaat twijfelen of je een speler met zoveel spierblessures wel langer aan je wil binden.
Ik vind het op alle fronten nog wel spannendkrissie100 schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:58:
Wordt zo wel bloedstollend spannend onderin!
De huidige top 3 speelt alles behalve goed. En wanneer je kijkt naar het resterend programma van Ajax, PSV en Feyenoord dan kan er nog van alles gebeuren;
Ajax:
NEC - Ajax (23 april)
Ajax - PEC Zwolle (30 april)
AZ - Ajax (7 mei)
Ajax - SC Heerenveen (11 mei)
Vitesse - Ajax (15 mei)
PSV
SC Cambuur - PSV (23 april)
PSV - Willem II (30 april)
Feyenoord - PSV (7 mei)
PSV - NEC (11 mei)
PEC Zwolle - PSV (15 mei)
Feyenoord
Feyenoord - FC Utrecht (24 april)
Fortuna Sittard - Feyenoord (30 april)
Feyenoord - PSV (7 mei)
Go Ahead Eagles - Feyenoord (11 mei)
Feyenoord - FC Twente (15 mei)
7 mei wordt in ieder geval een belangrijke dag. Met wedstrijden tegen NEC en PEC is het niet onwaarschijnlijk dat Ajax na speelronde 31 op 78 punten staat en de marge nog steeds 4 punten is. Wanneer Feyenoord thuis punten weet af te snoepen van PSV dan zou Ajax zo maar eens virtueel kampioen kunnen worden die dag, al zal je zien dat AZ die dag wel weet wat voetballen is, wordt nog heel spannend. Wanneer PSV weet te winnen van Feyenoord dan wordt de strijd om plek 3 mogelijk pas op de laatste speeldag beslist tussen Twente en Feyenoord. Met Ajax en PSV in de finale van de Beker, gaat dan de rechtstreekse plek van de Europa League naar de nr. 3 dit jaar? AZ is in ieder geval afgehaakt voor plek 3 in mijn optiek.
En wat ook spannend is is de strijd om de laatste plek voor de Play-offs om Europees voetbal, plek 8 in de competitie. Daar staat nu FC Groningen met 36 punten, evenveel als de nr. 9 GAE. Maar ook NEC, Heerenveen en zelfs Cambuur maken nog een kans
Kortom, spanning genoeg nog
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Als je het programma van Twente er naast legt:
FC Twente
FC Twente - Sparta (22 april)
Heracles - FC Twente (30 april)
FC Twente - Fortuna Sittard (7 mei)
FC Twente - FC Groningen (11 mei)
Dan hebben we een hele goede kans op een finale om plek 3 op de laatste speeldag. Feyenoord heeft een betere selectie, maar een zwaarder programma. Zeker als ze doorgaan in de ECL, dan komen er eind april en begin mei nog Europese halve finales tussendoor. AZ is wel klaar inderdaad, die gaan geen 6 punten en 18 doelpunten inhalen op Feyenoord.
FC Twente
FC Twente - Sparta (22 april)
Heracles - FC Twente (30 april)
FC Twente - Fortuna Sittard (7 mei)
FC Twente - FC Groningen (11 mei)
Dan hebben we een hele goede kans op een finale om plek 3 op de laatste speeldag. Feyenoord heeft een betere selectie, maar een zwaarder programma. Zeker als ze doorgaan in de ECL, dan komen er eind april en begin mei nog Europese halve finales tussendoor. AZ is wel klaar inderdaad, die gaan geen 6 punten en 18 doelpunten inhalen op Feyenoord.
Regeren is vooruitschuiven
Ik denk dat de eindstand zo blijft.
Toch denk ik dat Feyenoord PSV thuis weer pakt.
Twente heeft wel een makkelijk programma, op Feyenoord uit na.
Ik ben voor Feyenoord, maar dat wisten mensen hier al. Ik denk dat Feyenoord " gewoon" derde eindigt. Mooi seizoen gehad, ook Europees verder gekomen dan iedereen dacht en hoopte met Slot zijn eerste seizoen. Alleen jammer dat we zo snel uit de beker gegooid zijn.
Ik ben voor Feyenoord, maar dat wisten mensen hier al. Ik denk dat Feyenoord " gewoon" derde eindigt. Mooi seizoen gehad, ook Europees verder gekomen dan iedereen dacht en hoopte met Slot zijn eerste seizoen. Alleen jammer dat we zo snel uit de beker gegooid zijn.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Denk het ook, Ajax pakt de titel officieel thuis tegen Heerenveen, wint ook dit weekend in een afzichtelijke wedstrijd van PSV in de beker. Feyenoord wint van PSV en consolideert daarmee de derde plek. Onderin gaat spannender worden.Agent47 schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:28:
Ik sta er wat dubbel in, ik denk dat Feyenoord meer te zoeken heeft in de Europa League (en Europa ueberhaupt). Maar ik heb een seizoenskaart bij Twente en heb wel zin in wat extra wedstrijden. Bovendien is plek 3 gegarandeerd groepsfase Conference League. Dat vergroot de kansen van Twente om goede spelers aan te trekken. En dat aantrekken kan direct aan gewerkt worden, je weet immers al op 15 mei dat je moet voorbereiden op een seizoen mét Europees voetbal.Agent47 schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:28:
[ Voor 28% gewijzigd door T-MOB op 11-04-2022 10:48 ]
Regeren is vooruitschuiven
Helemaal mee eens, alleen zuur dat er toch wel veel punten onnodig gemorst zijn. (En helemaal zuur dat enkele top wedstrijden door dubieuze arbitrage in ons nadeel beslist zijn)Agent47 schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:28:
alles kan off-topic
- tweakduke
Ik denk dat deze week belangrijk en misschien wel beslissend gaat zijn voor PSV. Europese uitschakeling en de beker eventueel mislopen dan krijgt het moraal wel een flinke dreun om daarna geen wedstrijd te mogen verliezen in de competitie.
Andersom kan natuurlijk ook voor Ajax gebeuren, maar zij hebben dan weer het voordeel dat ze voor staan. Ze hebben in theorie langer de tijd om het eventuele verlies van de beker te verwerken.
Heb wel veel zin in de bekerfinale
Andersom kan natuurlijk ook voor Ajax gebeuren, maar zij hebben dan weer het voordeel dat ze voor staan. Ze hebben in theorie langer de tijd om het eventuele verlies van de beker te verwerken.
Verwijderd
PSV heeft aan 9 punten uit 5 wedstrijden genoeg om boven Feyenoord te eindigen. Zeven punten is genoeg als ze gelijkspelen in de Kuip.tweakduke schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:54:
Ik denk dat deze week belangrijk en misschien wel beslissend gaat zijn voor PSV. Europese uitschakeling en de beker eventueel mislopen dan krijgt het moraal wel een flinke dreun om daarna geen wedstrijd te mogen verliezen in de competitie.
Ik denk dat PSV meer last heeft als ze wel doorgaan tegen Leicester. Lijkt me ook dat je als PSV dan de voorkeur aan de Conference league geeft.tweakduke schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:54:
Verwijderd
Met een nederlaag van PSV in de Kuip kan Ajax in Alkmaar al kampioen worden.PolarBear schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:45:
Denk het ook, Ajax pakt de titel officieel thuis tegen Heerenveen, wint ook dit weekend in een afzichtelijke wedstrijd van PSV in de beker. Feyenoord wint van PSV en consolideert daarmee de derde plek. Onderin gaat spannender worden.
- tweakduke
Voor de tweede plek zit PSV wel goed in principe. De landstitel is daarnaast nog geen gelopen race, al zit Ajax wel in het voordeel.Verwijderd schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:02:
[...]
PSV heeft aan 9 punten uit 5 wedstrijden genoeg om boven Feyenoord te eindigen. Zeven punten is genoeg als ze gelijkspelen in de Kuip.
Schmidt ziet denk ik al op tegen het volle programmaExocet schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:03:
[...]
Ik denk dat PSV meer last heeft als ze wel doorgaan tegen Leicester. Lijkt me ook dat je als PSV dan de voorkeur aan de Conference league geeft.
De wissels van afgelopen weekend heeft goed uitgepakt, maar als speler wil je toch ritme. Je hebt zometeen de Europese wedstrijd en dan zondag de bekerfinale.
Als speler van PSV of andere hooggeplaatste club dan moet je gewoon meer wedstrijden in de week kunnen spelen. Ben benieuwd of dat onder van Nistelrooij verbeterd, dat de spelers beter weten waar ze aan toe zijn.
Bij Ajax lijkt de halve selectie al uit te kijken naar hun nieuwe club (Onana met name), dus die spelers zal het niet uit maken wat er gebeurt (behalve voor hun eventuele bonus). Ik heb geen idee of dat ook bij PSV speelt, maar kan een goed verschil maken qua instelling.tweakduke schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:54:
Vertel jij het Onana even dan? Er zijn helaas spelers die op het moment dat ze een knoop doorhakken geen stap extra gaan lopen want stel je voor dat je geblesseerd raakt en die droomtransfer niet door gaat.Exocet schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:10:
[...]
Ook al ga je eind van het seizoen weg, je wilt toch zo veel mogelijk prijzen winnen?
Wat mij betreft mogen die spelers gelijk op de tribune gaan zitten mocht Ajax al eerder de titel pakken, maar heb weer zo'n vermoeden dat het de laatste wedstrijd pas beslist gaat worden door die klote instelling die een aantal spelers hebben. (en nee, dan heb ik het niet over Tadic en Klaassen)
[ Voor 29% gewijzigd door MeNTaL_TO op 11-04-2022 11:17 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Oei, dat maakt het lastig om dan voor een overwinning te gaan..Verwijderd schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:03:
[...]
Met een nederlaag van PSV in de Kuip kan Ajax in Alkmaar al kampioen worden.
alles kan off-topic
Ook al ga je eind van het seizoen weg, je wilt toch zo veel mogelijk prijzen winnen?MeNTaL_TO schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:08:
[...]
Bij Ajax lijkt de halve selectie al uit te kijken naar hun nieuwe club (Onana met name), dus die spelers zal het niet uit maken wat er gebeurt (behalve voor hun eventuele bonus). Ik heb geen idee of dat ook bij PSV speelt, maar kan een goed verschil maken qua instelling.
We hebben de VAR dit seizoen niet echt mee gehad inderdaadAnkona schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:49:
[...]
Helemaal mee eens, alleen zuur dat er toch wel veel punten onnodig gemorst zijn. (En helemaal zuur dat enkele top wedstrijden door dubieuze arbitrage in ons nadeel beslist zijn)
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
- tweakduke
Nou gezien de reactie van Onana gisteren, stond die echt zakelijk omdat het moet in het doel. Dat werkt wel door in de selectie zo'n rotte appel.Exocet schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:10:
[...]
Ook al ga je eind van het seizoen weg, je wilt toch zo veel mogelijk prijzen winnen?
Nu ten Hag ook weggaat dan is het maar de vraag hoeveel grip hij daar nog op heeft.
Leuk al die rijtjes met het programma, maar ik denk dat beide nog kans maken op de titel. Met de huidige vorm en instelling kan Ajax elke wedstrijd punten morsen en PSV kan dat ook aangezien Europees voetbal in hun nadeel werkt. Vind het ook opvallend dat de meesten PSV punten ziet morsen in de Kuip....
Komende zondag kan er ook een mentale dreun aan de concurrent gegeven worden.
Hattrick: Thorgal Eagles
Omdat PSV vrij vaak punten verliest in de Kuip. Van de laatste 10 eredivisiewedstrijden in de Kuip heeft Feyenoord er 8 gewonnen. Voor PSV structureel een lastige wedstrijd die ze dus vaak puntverlies oplevert, dan meenemende deze prachtige cijfers van dit seizoen:bregweb schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:13:
Vind het ook opvallend dat de meesten PSV punten ziet morsen in de Kuip....

Al met al een geen basis om van winst voor PSV uit te gaan.
Hoe vond je het? Spannende wedstrijd, leuke sfeer in het stadion toch? Ik zou die seizoenskaart zeker nemensnmght schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:45:
[...]
Mooi man, Limburgs trots. Ik ben om de hoek van het Parkstad Stadion opgegroeid en woon sinds een paar jaar weer in de buurt na een uitstapje in de randstad. Binnenkort een kijkje nemen als Jong Ajax op bezoek komt. Hoop dat ze ooit weer de eredivisie in gaan dan overweeg ik een seizoenskaart.
PSV maakt 0 kans. Ajax heeft een veel bredere selectie + Ten Hag > Schmidt met zijn rare wisselbeleid elke week.bregweb schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:13:
Leuk al die rijtjes met het programma, maar ik denk dat beide nog kans maken op de titel. Met de huidige vorm en instelling kan Ajax elke wedstrijd punten morsen en PSV kan dat ook aangezien Europees voetbal in hun nadeel werkt. Vind het ook opvallend dat de meesten PSV punten ziet morsen in de Kuip....
Toch acht ik Vitesse sterker dan De Graafschap.CryptoNL schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:23:
[...]
PSV maakt 0 kans. Ajax heeft een veel bredere selectie + Ten Hag > Schmidt met zijn rare wisselbeleid elke week.
alles kan off-topic
Ten Hag doet juist geen of te late wissels, dat werkt ook niet.
Ajax moet nog naar AZ en Vitesse, dat is ook geen makkelijk programma.
In deze vorm is geen enkele wedstrijd een zekerheid dat je wint.
Ajax moet nog naar AZ en Vitesse, dat is ook geen makkelijk programma.
In deze vorm is geen enkele wedstrijd een zekerheid dat je wint.
2015-2016 Eredivisie AZ-Ajax 0-3 (0-3)
2016-2017 Eredivisie AZ-Ajax 2-2 (1-0)
2017-2018 Eredivisie AZ-Ajax 1-2 (1-1)
2018-2019 Eredivisie AZ-Ajax 1-0 (0-0)
2019-2020 Eredivisie AZ-Ajax 1-0 (0-0)
2020-2021 Eredivisie AZ-Ajax 0-3 (0-1)
Zo denderend is de statistiek van Ajax bij AZ nou ook weer niet......
2016-2017 Eredivisie AZ-Ajax 2-2 (1-0)
2017-2018 Eredivisie AZ-Ajax 1-2 (1-1)
2018-2019 Eredivisie AZ-Ajax 1-0 (0-0)
2019-2020 Eredivisie AZ-Ajax 1-0 (0-0)
2020-2021 Eredivisie AZ-Ajax 0-3 (0-1)
Zo denderend is de statistiek van Ajax bij AZ nou ook weer niet......
Hattrick: Thorgal Eagles
Het was geweldig! Echt genoten. Die statribune wist de sfeer er goed in te brengen en dan ook nog een doelpuntrijke wedstrijd. Had het slechter kunnen treffen. Vond alleen dat Roda eigenlijk had moeten winnen gezien de kansenverhoudingen, erg zonde.Stewie! schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:22:
[...]
Hoe vond je het? Spannende wedstrijd, leuke sfeer in het stadion toch? Ik zou die seizoenskaart zeker nemen
Verder viel Unuvar me in positieve zin op, ook zonder bal - blijft maar gaan ook. En Ihattaren, ik verwachtte al weinig en dat is nog minder geworden, wat een luie lamzak..
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Blessures toewensen is not doneMeNTaL_TO schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:08:
[...]
Wat mij betreft mogen die spelers gelijk op de tribune gaan zitten mocht Ajax al eerder de titel pakken, maar heb weer zo'n vermoeden dat het de laatste wedstrijd pas beslist gaat worden door die klote instelling die een aantal spelers hebben. (en nee, dan heb ik het niet over Tadic en Klaassen)
[ Voor 32% gewijzigd door Outerspace op 11-04-2022 14:33 ]
Houd die complottheorieën ergens anders aub
[ Voor 75% gewijzigd door Outerspace op 11-04-2022 14:34 ]
alles kan off-topic
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik heb inderdaad veel verhalen de ronde horen gaan over deze situatie, maar dit gaat wel heel ver in mijn ogen. Men weet bij Ajax ook wel dat er steekproeven worden gedaan rondom doping, zeker wanneer ineens opvallende prestaties in beeld zijn. Zou voor Ajax wel een enorm risico zijn als ze dit zouden doen, daar geloof ik oprecht niet in.
Ik denk vooral dat Ajax om financiële redenen zo 'achter Onana' is blijven staan, of ze het verhaal nu wel of niet echt geloofden. (Kan in Amsterdam maar zo dat hij een blowtje had gedaan en dat wilde maskeren
[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 11-04-2022 14:35 ]
Ajax de DDR van de eredivisie?
Het hoeft niet verder offtopic
[ Voor 63% gewijzigd door Outerspace op 11-04-2022 14:36 ]
Misschien is 't heel logisch, maar ik zie 't niet zo snel. Waar staat de kolom home en away voor?Napo schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:20:
[...]
Omdat PSV vrij vaak punten verliest in de Kuip. Van de laatste 10 eredivisiewedstrijden in de Kuip heeft Feyenoord er 8 gewonnen. Voor PSV structureel een lastige wedstrijd die ze dus vaak puntverlies oplevert, dan meenemende deze prachtige cijfers van dit seizoen:
[Afbeelding]
PSV speelde in speelronde 20 thuis tegen Ajax en in speelronde 10 Uit tegen Ajax, speelronde 5 Thuis tegen Feyenoord, etc.JanW schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:44:
[...]
Misschien is 't heel logisch, maar ik zie 't niet zo snel. Waar staat de kolom home en away voor?
Rood is verlies voor PSV, Geel gelijkspel, Groen winst voor PSV
Zondag de Bekerfinale, dit zal wel weer een mega saaie wedstrijd worden. Geen idee wie er gaat winnen, kan alle kanten op. Wat denken jullie?
[ Voor 7% gewijzigd door Stimulate14 op 12-04-2022 11:56 ]
11 tegen 11, balletje moet goed vallenStimulate14 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:55:
Zondag de Bekerfinale, dit zal wel weer een mega saaie wedstrijd worden. Geen idee wie er gaat winnen, kan alle kanten op. Wat denken jullie?
Als Ajax supporter hoop ik natuurlijk op een Amsterdamse overwinning.
Gezien de afwezigen bij Ajax en de huidige vorm, geef ik PSV de meeste kans.Stimulate14 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:55:
Nadeel voor PSV is wel de wedstrijd van donderdag die er redelijk vlak voor zit
Als Drommel(s) op doel staat: auto-win Ajax.
Als PSV donderdag niet door gaat: auto-win Ajax
Als PSV wel door gaat en Mvogo staat op doel: Het kan spannend worden en het kan beide kanten op.
Als PSV donderdag niet door gaat: auto-win Ajax
Als PSV wel door gaat en Mvogo staat op doel: Het kan spannend worden en het kan beide kanten op.
Onana is sowieso beter dan Drommel.dutchgio schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:01:
Als Onana op doel staat: auto-win PSV
Verwijderd
Hoop dat PSV en Feyenoord het gaan redden komende donderdag, maar zie het somber in. PSV komt denk ik tekort en Feyenoord heeft het zich zo (onnodig) moeilijk gemaakt..
Voor een team waarin vele spelers kunnen scoren - geen typische topscorer - verliest PSV opvallend vaak van teams met geen typische topscorer.Napo schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:20:
[...]
Omdat PSV vrij vaak punten verliest in de Kuip. Van de laatste 10 eredivisiewedstrijden in de Kuip heeft Feyenoord er 8 gewonnen. Voor PSV structureel een lastige wedstrijd die ze dus vaak puntverlies oplevert, dan meenemende deze prachtige cijfers van dit seizoen:
[Afbeelding]
Sommige ‘usual suspects’ voor een tegendoelpunt krijgen uitgebreid de ruimte om (bijv. van afstand) uit te halen, in plaats van stevig doordekken en afdoende fore checking.
Merkwaardig.
Als PSV tegen PSV zou spelen, zouden ze bij wijze van spreken zichzelf niet aankunnen.
Heel merkwaardig. Vergelijkbare speelwijze, geen controle over de wedstrijd.
Op doorzettingsvermogen afgetroefd, in feite.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik ook, maar Ajax kan er ook met 3-0 af gaan.JP_Frost schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:00:
[...]
11 tegen 11, balletje moet goed vallen
Als Ajax supporter hoop ik natuurlijk op een Amsterdamse overwinning.
Ik denk dat zelfs de tweede keeper van Cambuur (bij wijze van spreken) beter is dan Drommel (incl. gedeukt ego).
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dit lijkt me nou typisch 1 van die wedstrijden dat Ajax ineens weer gretigheid laat zien, want PSV en want een prijs. Waar ze het bij de kleinere tegenstanders wel geloofden.Stimulate14 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:04:
[...]
Ik ook, maar Ajax kan er ook met 3-0 af gaan.
Weet je wat jammer is?toolkist schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:23:
Blijft jammer, iemand letsel toewensen.
:strip_exif()/f/image/cnlfud5OPmYnlDKwSLfM42mX.jpg?f=fotoalbum_large)
Achteraf was die schorsing niet zo heel erg jammer als je het mij vraagt, deze had zelfs veel langer mogen zijn.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
In 2022 14 competitie- en bekerwedstrijden gespeeld, 13x gewonnen. Het gaat dan ogenschijnlijk behoorlijk moeizaam, maar er wordt wel gewonnen en er is geen club in de eredivisie die betere cijfers kan overleggen vwb 2022 tot nu toe... Kan je nagaan als Ajax dit seizoen wellicht nog uit de vormdip weet te komen!bregweb schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:13:
Dus EtH definitief naar ManU, is er al enig zicht op wie het over gaat nemen bij Ajax?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
NeeMaarten_E schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:41:
Dus EtH definitief naar ManU, is er al enig zicht op wie het over gaat nemen bij Ajax?
Niet definitief, formeel gezien, maar zal wel gaan gebeuren dus.Maarten_E schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:41:
En wie het over gaat nemen? Geen idee.. Ik durf het ook niet te zeggen want er zijn niet echt trainers met een kaliber wat Ajax zoekt beschikbaar.
Ik hoop Henk Fräser er een keer te zien als hij bij Utrecht klaar is.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik zou al vast inzetten op dat het Bosz wordt.
Die staat in de middenmoot met Olympique Lyon en zal wel beschikbaar komen lijkt me.
Heitinga is er nog niet klaar voor, Slot zie ik niet gebeuren en een buitenlandse trainer ook niet.
Die staat in de middenmoot met Olympique Lyon en zal wel beschikbaar komen lijkt me.
Heitinga is er nog niet klaar voor, Slot zie ik niet gebeuren en een buitenlandse trainer ook niet.
De vlag kan bijna uitMaarten_E schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:41:
Ik vermoed Slot of Bosz
XXXVI
Waarom Slot? Zit nog maar net, verdienstelijk, bij Feyenoord.
Las net dat PSV bezig is Cillessen probeert terug te halen. Zou een goede zet zijn, ook wel wat voor Ajax wmb.
Als Tim Krul een reserverol komend seizoen ziet zitten is hij ook welkom.
Las net dat PSV bezig is Cillessen probeert terug te halen. Zou een goede zet zijn, ook wel wat voor Ajax wmb.
Als Tim Krul een reserverol komend seizoen ziet zitten is hij ook welkom.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Misschien die Lijnders van Liverpool eens kietelen? Die zal toch ooit een keer op zichzelf willen gaan?Quad schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:11:
[...]
Niet definitief, formeel gezien, maar zal wel gaan gebeuren dus.
En wie het over gaat nemen? Geen idee.. Ik durf het ook niet te zeggen want er zijn niet echt trainers met een kaliber wat Ajax zoekt beschikbaar.
Ik hoop Henk Fräser er een keer te zien als hij bij Utrecht klaar is.
Ik heb het idee dat Ajax toch graag een Nederlandse trainer wil. Dan zijn dit twee logische namen. Mijn droomkandidaat is helaas niet beschikbaar, dat is RijkaardQuad schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:26:
Waarom Slot? Zit nog maar net, verdienstelijk, bij Feyenoord.
XXXVI
Dat was bij NEC niet echt een succes, die was snel weer bij Klopp terug moest als assistenttoolkist schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:49:
[...]
Misschien die Lijnders van Liverpool eens kietelen? Die zal toch ooit een keer op zichzelf willen gaan?
Boszephymerous schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:21:
[...]
De vlag kan bijna uit![]()
Ik vermoed Slot of Bosz

Ik hoop van welJanW schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:11:
BoszMag toch hopen van niet. Intussen weer overal geflopt, dus laat die maar lekker in Frankrijk zitten.
Het is de enige trainer die ik kan bedenken die en haalbaar is en bij Ajax past. Ik hoop in ieder geval niet dat Slot een serieuze kandidaat is, die past totaal niet bij Ajax. Zo veel Nederlandse trainers zijn er helaas niet die ervaring hebben op hoog niveau en Heitinga is er nog lang niet klaar voor. Het moet sowieso een trainer zijn die een nieuw elftal kan smeden als je ziet wat er allemaal gaat vertrekken; Gravenberch,Tagliafico Onana en Mazraoui vertrekken sowieso. De kans dat Antony verkocht wordt is ook heel groot en als Ajax verstandig is gaan ze cashen voor Haller, nog zo’n CL optreden zal never gebeuren. Daarnaast zal er veel B garnituur vertrekken zoals Labyad, Schuurs, Stekelenburg en Danilo. En spelers als Blind, Tadic en Pasveer zullen wellicht blijven maar zouden eigenlijk ook gerouleerd moeten worden. Kortom, het gaat een behoorlijke renovatie worden en dat is geen klus voor een trainer die net komt kijken. En met het vertrek van Overmars moet je maar afwachten of je de bedragen weet binnen te harken en je niet te veel betaald voor spelers als een Bergwijn en Wijndal. Als je niet oppast vergooi je in één seizoen alles wat je de afgelopen jaren hebt opgebouwd.
Ik hoop ook op Bosz. Zeer welbespraakte trainer, tikje hautain dat wel, maar past uitstekend bij Ajax. Dat hij overal geflipt zou zijn vind ik niet. Bij Ajax heeft hij het prima gedaan, en bij wat kleinere clubs ook. De Bundesliga was geen doorslaand succes, maar je kan niet altijd winnen. Ook Van Gaal heeft zijn missers gehad.JanW schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:11:
[...]
BoszMag toch hopen van niet. Intussen weer overal geflopt, dus laat die maar lekker in Frankrijk zitten.
Bij Ajax heeft hij 't redelijk gedaan, had ie een goede selectie en een paar keer 't geluk aan z'n kont hangen in de Europa League. Buiten dat avontuur was 't in de Eredivisie prima, in de beker beschamend en in de CL kwalificatie ook niet goed. Tikje hautain is licht uitgedrukt. Hij is ontzettend eigenwijs en geen bewezen prijzenpakker als trainer. Daarom in mijn ogen ongeschikt voor Ajax.
psv zou ook moeten optreden. Of is dat al gedaan?Han schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:41:
Madueke mocht zich vandaag verantwoorden voor de rechter: rijden zonder rijbewijs en het tonen van een vals identiteitsbewijs. Hij heeft imiddels een uitspraak mogen ontvangen: een boete van € 1000,- voor het bezitten/tonen van valse papieren, een boete van € 375,- euro voor het rijden zonder geldig rijbewijs.plus een voorwaardelijke taakstraf van 120 uur.
Op zich geen schokkende bedragen die Madueke lachend af tikt, maar wtf, hoe haal je het in je hoofd om als publiek bekend figuur rond te lopen met een vals identiteitsbewijs? En je daar ook mee gaan legitimeren wanneer je wordt staande gehouden door de politie? Zou het een dermate slechte chauffeur zijn dat ie niet via de normale weg een rijbewijs kan halen en om die reden er gewoon ééntje koopt?
Ok, stronteigenwijs. Wel eentje die zijn ploeg Europees liet stralen. De groepsfase door zonder puntverlies. De kwaliteit van de selectie viel ook wel mee. Zijech was top, maar hij moest het ook doen met de hier vaak verguisde Veltman en wat te denken van waterdrager Nick Viergever?JanW schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:03:
Bij Ajax heeft hij 't redelijk gedaan, had ie een goede selectie en een paar keer 't geluk aan z'n kont hangen in de Europa League. Buiten dat avontuur was 't in de Eredivisie prima, in de beker beschamend en in de CL kwalificatie ook niet goed. Tikje hautain is licht uitgedrukt. Hij is ontzettend eigenwijs en geen bewezen prijzenpakker als trainer. Daarom in mijn ogen ongeschikt voor Ajax.
Van Dolberg en Sanchez hebben we nadien ook niet veel meer vernomen. Zo goed was de selectie niet.
Qua prijzen viel het niet mee, maar hij was veranwoordelijk voor Europese wederopstanding van Ajax. Een campagne die ik niet zal vergeten.
Dooddoener/stichting open deur: Ten Hag ook nietJanW schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:03:
Groot artikel in de VI geeft ook een aantal argumenten voor Bosz. Ik denk dat Bosz zelf vooral een excuus van vd Sar verwacht voordat hij uberhaupt gaat praten. Met vd Sar, de 2 technische mannen en Adrie Koster in de Rvc zal het in ieder geval niet over 1 nacht glad ijs gaan (Keizer.....

Het is jammer dat het duo Ten Cate/Rijkaard er geen trek in heeft. Dat zou toch wat zijn
[ Voor 26% gewijzigd door KillaZ op 13-04-2022 10:06 ]
K to the KillaZ
Dit soort zaken valt ook onder de AVG, daar mag een werkgever helemaal geen inhoudelijke uitspraken over doen (correct me if I’m wrong).Stimulate14 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:24:
[...]
psv zou ook moeten optreden. Of is dat al gedaan?
Als er een justitieel onderzoek zou zijn, is dat aan justitie, dit valt daar niet onder..
Ik was mijn post nog aan 't aanpassen, maar dat ben ik vergeten te versturen.KillaZ schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:03:
[...]
Dooddoener/stichting open deur: Ten Hag ook niet
Groot artikel in de VI geeft ook een aantal argumenten voor Bosz. Ik denk dat Bosz zelf vooral een excuus van vd Sar verwacht voordat hij uberhaupt gaat praten. Met vd Sar, de 2 technische mannen en Adrie Koster in de Rvc zal het in ieder geval niet over 1 nacht glad ijs gaan (Keizer.....)

Uiteraard is de clickbait-media weer wat personen naar voren aan 't schrijven voor de rol van hoofdtrainer. Moeten ze vooral doen. Ik vind zelf Bosz gewoon niet geschikt. Tenzij we weer een paar jaar droog willen staan.
Ten Hag had destijds wel wat andere zaken die voor hem spraken. Met beperkt materiaal liet hij teams goed voetballen, individueel werden spelers beter onder hem. Hij heeft de weg van de geleidelijkheid genomen. Eerst in de luwte bij Twente en PSV. Op eigen benen gestaan bij Go Ahaed en daarna Bayern II. Veel geleerd in de tussentijd en heeft 't daarna gewoon goed gedaan bij Ajax en veel prijzen gepakt. Met beter voetbal dan wat we onder Bosz hadden, in mijn ogen.
Alleen qua namen zou dat wat zijn, maar die hebben de afgelopen 10 jaar ook niks relevants meer gedaan.Het is jammer dat het duo Ten Cate/Rijkaard er geen trek in heeft. Dat zou toch wat zijn
Dat kan ook een geval 'spelers die niet mee kunnen in wat de trainer gewend is' zijn geweest natuurlijk.dutchgio schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:58:
[...]
Dat was bij NEC niet echt een succes, die was snel weer bij Klopp terug moest als assistent
Nogal een verschil of van Eijden of Van Dijk aan het trainen bent
Guardiola hoef je ook niet bij TOP Oss neer te zetten, wordt he-le-maal niks.
Ik vraag me af wat zo'n club in deze man ziet. Elk weekend is hier bijna wel kritiek op z'n aanpak en dan naar een van de grootste clubs ter wereld. Nee ik zie dat geen lang leven beschoren.Maarten_E schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:41:
Hier idem.
Wat er achter de deuren allemaal speelde weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik onzettend heb genoten van het spel onder Bosz
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 13-04-2022 11:47 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Die zien dat Ajax een paar goede CL campagnes heeft gehad met soms hele spectaculaire uitslagen. Verder zien zij jonge talentvolle spelers het goed doen in binnenlandse en buitenlandse wedstrijden. Dan wordt er al snel gekeken naar de coach, net zoals de coach vaak ontslagen wordt wanneer resultaten uitblijven.RodeStabilo schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:34:
[...]
Ik vraag me af wat zo'n club in deze man ziet. Elk weekend is hier bijna wel kritiek op z'n aanpak en dan naar een van de grootste clubs ter wereld. Nee ik zie dat geen lang leven beschoren.
Persoonlijk denk ik niet dat het de juiste club is voor Ten Hag, maar vanuit United kant snap ik goed waarom ze bij hem uitkomen.
En het Ajax onder Bosz was geen schim van het Ajax onder ten Hag qua spelersmateriaal. Ik kan mij nog herinneren dat Bosz best door wilde gaan bij Ajax maar hij wel versterkingen eiste. Met name het succes op Europees gebied was mooi maar had ook een grote geluksfactor, dat wist Bosz zelf ook. Om de stijgende lijn vast te kunnen houden zou Ajax destijds moeten doorselecteren en de as versterken. Maar Bosz kreeg nul op zijn rekest en ging vervolgens onder andere om die reden weg. De andere reden was Bergkamp. In alle zaken heeft Bosz achteraf gelijk gekregen; zonder versterkingen ging het mis en ging uiteindelijk het roer drastisch om qua aankopen en salarisplafond. Ook onruststoker Bergkamp werd uiteindelijk weggestuurd. Ik ben serieus van mening dat Bosz met het materiaal van ten Hag het beter had gedaan.
Verwijderd
Het excuus dat Bosz al bijna vijf jaar herhaald. De samenwerking binnen de staf. Bosz wilde af van Bergkamp, Spijkerman, l'Ami en Rekelhof. De eerste twee zouden bij het eerste elftal vervangen worden door Keizer en Rob Maas.Han schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:06:
Ik kan mij nog herinneren dat Bosz best door wilde gaan bij Ajax maar hij wel versterkingen eiste.
En een dag later stond Dortmund op de stoep...
Hoezo excuus? In mijn ogen een plausibel en begrijpelijk verhaal. Vergeet niet dat die vier personen overblijfselen waren uit het tijdperk de Boer. Bosz werd gewoon opgezadeld met die 4 ego’s. Dat Dortmund een dag later al op de stoep stond was weinig verrassend, die wisten sinds januari al dat Klopp weg zou gaan en Bosz stond mede door het Europees optreden van Ajax hoog op het lijstje.Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:56:
Het excuus dat Bosz al bijna vijf jaar herhaald.
Verwijderd
Vier waarvan de twee met de meeste invloed bij het eerste elftal weg zouden gaan, maar hij kon in Dortmund 5x zijn Ajax salaris krijgen..Han schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:09:
[...]
Hoezo excuus? In mijn ogen een plausibel en begrijpelijk verhaal. Vergeet niet dat die vier personen overblijfselen waren uit het tijdperk de Boer. Bosz werd gewoon opgezadeld met die 4 ego’s. Dat Dortmund een dag later al op de stoep stond was weinig verrassend, die wisten sinds januari al dat Klopp weg zou gaan en Bosz stond mede door het Europees optreden van Ajax hoog op het lijstje.
En Bosz was de opvolger van Thomas Tuchel. Die was een paar dagen eerder ontslagen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2022 15:04 ]
Het is niet bepaald een voorbeeld en zeker niet correct maar van PSV verwachten op te treden kan idd niet maar laten we eerlijk zijn, er zijn andere clubs die spelers gewoon opstellen terwijl er onderzoek loopt naar neersteken of doodrijden. Dan is dit van hem nog wel een mild vergrijp hoor ;-)Ramzzz schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:11:
[...]
Dit soort zaken valt ook onder de AVG, daar mag een werkgever helemaal geen inhoudelijke uitspraken over doen (correct me if I’m wrong).
Als er een justitieel onderzoek zou zijn, is dat aan justitie, dit valt daar niet onder..
Verwachten op te treden kan zeker wel, PSV verschaft hem een auto waarin hij rondrijdt met een vals rijbewijs... En je zegt het zelf al, 'er loopt een onderzoek'... tov Madueke die al veroordeeld is. Wereld van verschil.rikoos schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:53:
[...]
Het is niet bepaald een voorbeeld en zeker niet correct maar van PSV verwachten op te treden kan idd niet maar laten we eerlijk zijn, er zijn andere clubs die spelers gewoon opstellen terwijl er onderzoek loopt naar neersteken of doodrijden. Dan is dit van hem nog wel een mild vergrijp hoor ;-)
De vergrijpen zijn dat zeker ook, en natuurlijk zijn er inmiddels berichten naar buiten gekomen waardoor Promes zeker schuldig lijkt te zijn (al lijkt moord mij nog steeds kansloos, als je iemand wil vermoorden steek je niet iemand in z'n knie, maar goed ik ben geen rechter oid). Maar goed, Ajax stelt hem dan ook niet meer op
Ik doelde niet alleen op Ajax met Promes maar ook op Heracles met Rai Vloet (of nog langer terug Kluivert).
edit: Ik kan mij zelfs iets herinneren met Danny Blind als bondscoach die stomdronken een auto met inzittende aanreed maar geen straf van de KNVB ervoor kreeg.
Voetbal wereld is enorm hypocriet als het om dit soort dingen gaat!
[ Voor 33% gewijzigd door rikoos op 13-04-2022 16:38 ]
Verwijderd
Die aanrijding was in december 2006. Hij werd pas negen jaar later bondscoach.rikoos schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:35:
edit: Ik kan mij zelfs iets herinneren met Danny Blind als bondscoach die stomdronken een auto met inzittende aanreed maar geen straf van de KNVB ervoor kreeg.
Deels een aanname dunkt mij of heb je achterhaald welke auto hij bestuurde? Indien het zo dat hij geen geldig rijbewijs heeft moet je significant beter kijken naar het uitgeven van een bedrijfsauto aan een speler.toolkist schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:21:
[...]
PSV verschaft hem een auto waarin hij rondrijdt met een vals rijbewijs...
@DeKever vanuit een controlerende functie mag je hopen dat PSV wel er zorg voor draagt dat de partij die de bedrijfsvoertuigen levert valideert of de ontvanger/primaire bestuurder - op dat moment - een rijbewijs heeft. Ze lopen zelf namelijk ook een risico voor het verzekeren van de auto.
[ Voor 25% gewijzigd door Napo op 13-04-2022 17:20 ]
PSV verschaft hem een auto... Sorry, maar als PSV ook al moet controleren of het rijbewijs geldig is, dan is het hek van de dam. Als Madueke een drugslab runt vanuit een huis wat PSV gekocht heeft, is PSV dan ook verantwoordelijk voor de criminele activiteiten?toolkist schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:21:
[...]
Verwachten op te treden kan zeker wel, PSV verschaft hem een auto waarin hij rondrijdt met een vals rijbewijs... En je zegt het zelf al, 'er loopt een onderzoek'... tov Madueke die al veroordeeld is. Wereld van verschil.
De vergrijpen zijn dat zeker ook, en natuurlijk zijn er inmiddels berichten naar buiten gekomen waardoor Promes zeker schuldig lijkt te zijn (al lijkt moord mij nog steeds kansloos, als je iemand wil vermoorden steek je niet iemand in z'n knie, maar goed ik ben geen rechter oid). Maar goed, Ajax stelt hem dan ook niet meer op
Het enige wat hier voor PSV van belang is dat het gedrag van Madueke slecht afstraalt op de club. Het is aan PSV wat ze hiermee doen.
En dat het slecht afstraalt op de club komt weer door de sensatie zoekers (vooral ook in de pers) die het groter maken dan het is omdat er gescoord kan worden met een bekende naam.DeKever schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:01:
[...]
PSV verschaft hem een auto... Sorry, maar als PSV ook al moet controleren of het rijbewijs geldig is, dan is het hek van de dam. Als Madueke een drugslab runt vanuit een huis wat PSV gekocht heeft, is PSV dan ook verantwoordelijk voor de criminele activiteiten?
Het enige wat hier voor PSV van belang is dat het gedrag van Madueke slecht afstraalt op de club. Het is aan PSV wat ze hiermee doen.
Het gaat gewoon om een dertien uit een dozijn overtreding waarvan de politie er meerdere per dag pakt. De rest haalt de krant ook niet, waarom zou dit dan wel nieuws zijn? En waarom zou de werkgever erbij betrokken moeten worden?
alles kan off-topic
Rijden zonder rijbewijs en het tonen van een vals identiteitsbewijs klinkt ook veel sensationeler dan het tonen van een Engels studenten rijbewijs dat niet geldig is in Nederland.
Los hiervan was het een ontzettend domme actie van hem, wat bij PSV niet in goede aarde is gevallen.
Je kunt veel zeggen van Gerbrands, maar hij heeft in ieder geval normen en waarden en handelt daar ook naar. En hij maakt daarin geen onderscheid. Dat er vanuit PSV geen openlijke reactie is gekomen is logisch, dit is een privé kwestie en PSV pakt dit intern aan.
Los hiervan was het een ontzettend domme actie van hem, wat bij PSV niet in goede aarde is gevallen.
Je kunt veel zeggen van Gerbrands, maar hij heeft in ieder geval normen en waarden en handelt daar ook naar. En hij maakt daarin geen onderscheid. Dat er vanuit PSV geen openlijke reactie is gekomen is logisch, dit is een privé kwestie en PSV pakt dit intern aan.
Nou nee dus, Boscagli gaan ze een tijd missen. Flinke tegenvaller is deze fase van het seizoen.Han schreef op zondag 10 april 2022 @ 16:40:
Benieuwd of Boscagli en Madueke fit zijn voor donderdag, die beiden kan PSV tegen Leicester niet missen
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bosz had destijds inderdaad een minder Ajax dan ten Hag.
Toch kunnen we toch ook niet zeggen dat Bosz het de jaren er na toch uitmuntend deed?
Ik weet niet wat het beste is. Bosz zou een optie zijn.
Ten Hag in manchester, denk dat hij alleen maar zichzelf kan afbranden. Dat team zit muurvast.
Toch kunnen we toch ook niet zeggen dat Bosz het de jaren er na toch uitmuntend deed?
Ik weet niet wat het beste is. Bosz zou een optie zijn.
Ten Hag in manchester, denk dat hij alleen maar zichzelf kan afbranden. Dat team zit muurvast.
De Boer natuurlijk. Was bij Ajax buitengewoon succesvol en beschikbaar want niemand wil hem hebben.
alles kan off-topic
Dat vind ik de boel behoorlijk nuanceren. Dom en ongelukkig misschien. Het is per slot van rekening nog maar een jonge vent.Baseman77 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:18:
Rijden zonder rijbewijs en het tonen van een vals identiteitsbewijs klinkt ook veel sensationeler dan het tonen van een Engels studenten rijbewijs dat niet geldig is in Nederland.
XXXVI
Maar hij heeft het toch jaren prima gedaan? Ik vermoed dat buitenstaanders daar wat nuchterder naar kijken dan wat perfectionistische Ajax supporters op een forum of in een groot landelijk dagblad.RodeStabilo schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:34:
[...]
Ik vraag me af wat zo'n club in deze man ziet. Elk weekend is hier bijna wel kritiek op z'n aanpak en dan naar een van de grootste clubs ter wereld. Nee ik zie dat geen lang leven beschoren.
Helemaal mee eensD-e-n schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:17:
Maar hij heeft het toch jaren prima gedaan? Ik vermoed dat buitenstaanders daar wat nuchterder naar kijken dan wat perfectionistische Ajax supporters op een forum of in een groot landelijk dagblad.
Daarbij is een aantal Ajax supporters een beetje de weg kwijt lijkt het wel.
Als Ajax niet minimaal de dubbel wint en de halve finale CL haalt waarbij iedereen weggespeeld wordt, dan is het een tegenvallend seizoen. Wat natuurlijk niet realistisch is.
Ten Hag heeft een professor Barabas uitstraling, hij gebruikt teveel vakjargon en maakt daarmee relatief simpele praatjes te ingewikkeld, hij hakkelt soms en hij kan ontzettende onzin lullen om zijn club en/of spelers te verdedigen. Maar hij is hierin de afgelopen jaren wel veel verbeterd, zijn statement betreffende Overmars bijv. was uitstekend (daar kan Vd Sar alleen maar van dromen), verder is hij een prima manager, heeft hij zijn groep goed onder controle en is hij inhoudelijk ontzettend sterk.
De kritiek op hem in deze topic was dan ook erg overdreven.
Ik kan me niet voorstellen dat Ajax er op vooruit gaat na zijn vertrek. Al betwijfel ik of hij het gaat redden bij ManU, maar dat ligt meer aan de club. Ik denk dat RB Leipzig hem perfect had gepast, maar ik kan me voorstellen dat hij ManU niet heeft afgeslagen. Voor heel veel geld gaan werken bij een topclub in de PL, veel beter kan het niet worden.
Dat is een niet realistische aanname/stellingBaseman77 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:53:
[...]
Helemaal mee eens![]()
Als Ajax niet minimaal de dubbel wint en de halve finale CL haalt waarbij iedereen weggespeeld wordt, dan is het een tegenvallend seizoen. Wat natuurlijk niet realistisch is.
Ten Hag heeft een professor Barabas uitstraling, hij gebruikt teveel vakjargon en maakt daarmee relatief simpele praatjes te ingewikkeld, hij hakkelt soms en hij kan ontzettende onzin lullen om zijn club en/of spelers te verdedigen. Maar hij is hierin de afgelopen jaren wel veel verbeterd, zijn statement betreffende Overmars bijv. was uitstekend (daar kan Vd Sar alleen maar van dromen), verder is hij een prima manager, heeft hij zijn groep goed onder controle en is hij inhoudelijk ontzettend sterk.
Ik kan me niet voorstellen dat Ajax er op vooruit gaat na zijn vertrek. Al betwijfel ik of hij het gaat redden bij ManU, maar dat ligt meer aan de club. Ik denk dat RB Leipzig hem perfect had gepast, maar ik kan me voorstellen dat hij ManU niet heeft afgeslagen. Voor heel veel geld gaan werken bij een topclub in de PL, veel beter kan het niet worden.
Meen je dat nou?Superkiwi schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:46:
[...]
Hier idem.
Wat er achter de deuren allemaal speelde weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik onzettend heb genoten van het spel onder Bosz
Elke tegenstander thuis vol onder druk zetten maar elke uitwedstrijd was een absolute ramp. Bij Ten Hag spreken we over 'geen plan B' maar dat was er onder Bosz al he-le-maal niet.
Dat ze maar snel stoppen die naam te noemen.
Ik blijf erbij, mocht ETH inderdaad vertrekken dan zal Ajax er nooit op vooruitgaan. Dan zitten we hier volgend seizoen dat trainer X niets was en dat het onder ETH toch veel stabieler was.
Het is inderdaad zo dat de laatste wedstrijden niet top zijn, maar laten we eerlijk zijn de meeste wedstrijden zou je ook zonder coach/trainer moeten kunnen winnen.
Veel benoemen dan dat bijv. Tagliafico moet spelen ipv Blind, maar die zien niet in hoe belangrijk Blind is voor Ajax sinds hij er is. En ja hij is traag, maar pas toen Tagliafico in de basis stond was ook niet om over naar huis te schrijven (en ben zeker ook fan van Tagliafico, maar zou Blind er niet snel uithalen).
Verder geven er veel af op Gravenberch, maar volgens mij vergeten veel mensen dat hij pas 19 (!) jaar oud is. Dat is een van de grotere talenten op het middenveld op de Europese velden. Het zou zonde zijn mocht hij daadwerkelijk vertrekken (wat er wel naar uit ziet).
Het is inderdaad zo dat de laatste wedstrijden niet top zijn, maar laten we eerlijk zijn de meeste wedstrijden zou je ook zonder coach/trainer moeten kunnen winnen.
Veel benoemen dan dat bijv. Tagliafico moet spelen ipv Blind, maar die zien niet in hoe belangrijk Blind is voor Ajax sinds hij er is. En ja hij is traag, maar pas toen Tagliafico in de basis stond was ook niet om over naar huis te schrijven (en ben zeker ook fan van Tagliafico, maar zou Blind er niet snel uithalen).
Verder geven er veel af op Gravenberch, maar volgens mij vergeten veel mensen dat hij pas 19 (!) jaar oud is. Dat is een van de grotere talenten op het middenveld op de Europese velden. Het zou zonde zijn mocht hij daadwerkelijk vertrekken (wat er wel naar uit ziet).
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Die verwachting heeft geen enkele Ajax supporter. De verwachting die we wel hebben is dat er gewonnen wordt van een GAE, het voetbal om aan te gluren is en herhaaldelijk falende spelers worden gewisseld. Heb je de laatste wedstrijden gezien?Baseman77 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:53:
[...]
Helemaal mee eens![]()
Zijn praatje en uitstraling vinden veel supporters een non-issue en in de kwestie Overmars was hij inderdaad Ajax beste spokesmen. Of hij het gaat redden bij Man U? Geen idee, het is niet de makkelijkste club.
Een beetje afhankelijk van de opvolger (Frank de Boer... brrrr) en of er goed ingekocht wordt verwacht ik dat het zeker niet slechter gaat. Lastig te vergelijken ook nu Overmars weg is. Het is maar de vraag of Hamstra en Huntelaar bij machte zijn om gedegen in te kopen. Fingers crossed
Eens over een plan B maar het was wel een spektakel. In tegenstelling tot het geestdodelijke spel nu. Het aantal punten dat Bosz haalde in de competitie is in de regel genoeg om kampioen te worden.Typhone schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:11:
[...]
Meen je dat nou?
Elke tegenstander thuis vol onder druk zetten maar elke uitwedstrijd was een absolute ramp. Bij Ten Hag spreken we over 'geen plan B' maar dat was er onder Bosz al he-le-maal niet.
Dat ze maar snel stoppen die naam te noemen.
[ Voor 11% gewijzigd door ephymerous op 14-04-2022 11:00 ]
XXXVI
Hij heeft het zeker heel erg prima gedaan (zie dat van 1 van z'n grootste critici toen ie net aangesteld was). Het enige wat ik een beetje mis zijn een plan B als het niet loopt en wat meer aandacht voor de eigen jeugd/de toekomst (duh hoezo dubbelD-e-n schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:17:
[...]
Maar hij heeft het toch jaren prima gedaan? Ik vermoed dat buitenstaanders daar wat nuchterder naar kijken dan wat perfectionistische Ajax supporters op een forum of in een groot landelijk dagblad.
Z'n opvolger hoeft van mij geen type Wim Jonk (alles uit de eigen opleiding) te zijn, maar als een Unuvar nu 1 op 1 loopt in de KKD (doelpunten/assists) en je hem dan geen plek op de bank geeft ten koste van Labyad die 0,0 uitzicht bij Ajax heeft, tja. Dat hoort een coach van Ajax wel te hebben vind ik.
Ietsje verder vooruit kijken en niet alleen maar naar nu nu nu had ik wel fijn gevonden.
Dan heb je hier wat berichten gemist, bijv. na de uitschakeling door Benficaephymerous schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:57:
Die verwachting heeft geen enkele Ajax supporter.
En vooral op social media is het iedere keer verbijsterend om te lezen hoeveel mensen het idee lijken te hebben dat Ajax een soort City is.
Na 29 wedstrijden heeft Ajax slechts 3 wedstrijden gelijkgespeeld en 3 wedstrijden verloren.De verwachting die we wel hebben is dat er gewonnen wordt van een GAE, het voetbal om aan te gluren is en herhaaldelijk falende spelers worden gewisseld. Heb je de laatste wedstrijden gezien?
Dit ligt in lijn met de vorige seizoenen, waarin Ajax kampioen werd (behalve seizoen 2019/2020, toen werd Ajax weliswaar 1e maar werd de competitie afgebroken). Afhankelijk natuurlijk van de komende 5 wedstrijden.
En wat versta je onder "voetbal om aan te gluren"?
Ajax heeft nog steeds een enorm aantal goals voor en heeft nog steeds belachelijk weinig goals tegen. Dat het sinds de uitschakeling tegen Benfica wat minder loopt en men meestal met slechts 1 goal verschil wint, maakt het nog steeds een overwinning.
Of wil je zeggen dat het een harde eis is om alle wedstrijden met 5-0 te blijven winnen?
Winst is winst en uiteindelijk telt alleen het kampioenschap, helemaal als je een groot deel van het seizoen prima spel laat zien.
Daarbij vind ik het wisselbeleid altijd zo apart om een coach op aan te vallen.
Alsof die nooit fouten maakt, maar ook alsof die nooit het in zijn ogen beste elftal opstelt. Daarbij wint Ajax bijna alles, welke spelers falen dan herhaaldelijk?
Social media.. dat je die überhaupt nog serieus neemt..Baseman77 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:20:
[...]
Dan heb je hier wat berichten gemist, bijv. na de uitschakeling door Benfica.
En vooral op social media is het iedere keer verbijsterend om te lezen hoeveel mensen het idee lijken te hebben dat Ajax een soort City is.
Ik zou zeggen, kijk Ajax GAE en Ajax RKC eens integraal. Dan weet je precies wat we bedoelen.[/q]Na 29 wedstrijden heeft Ajax slechts 3 wedstrijden gelijkgespeeld en 3 wedstrijden verloren.
Dit ligt in lijn met de vorige seizoenen, waarin Ajax kampioen werd (behalve seizoen 2019/2020, toen werd Ajax weliswaar 1e maar werd de competitie afgebroken). Afhankelijk natuurlijk van de laatste 5 wedstrijden.
En wat versta je onder "voetbal om aan te gluren"?
Ajax heeft nog steeds een enorm aantal goals voor en heeft nog steeds belachelijk weinig goals tegen. Dat het sinds de uitschakeling tegen Benfica wat minder loopt en men meestal met slechts 1 goal verschil wint, maakt het nog steeds een overwinning.[/q]
Het was voor die uitschakeling al minder, RKC Cambuur en GAE waren allen voor de uitschakeling.
Bij Ajax is het nog nooit winst=winst geweest, er is altijd een bijna even zware toevoeging 'met goed spel' bij geweest. In de CL misschien wat minder zwaar wegend, maar tegen GAE, RKC en consorten absoluut wel en terecht gezien alleen al de verschillen in budgetOf wil je zeggen dat het een harde eis is om alle wedstrijden met 5-0 te blijven winnen?
Winst is winst en uiteindelijk telt alleen het kampioenschap, helemaal als je een groot deel van het seizoen prima spel laat zien.
Er zijn er meer dan genoeg spelers die enkele wedstrijden op rij niet goed presteren, maar toch steeds weer in de basis staan.Daarbij vind ik het wisselbeleid altijd zo apart om een coach op aan te vallen.
Alsof die nooit fouten maakt, maar ook alsof die nooit het in zijn ogen beste elftal opstelt. Daarbij wint Ajax bijna alles, welke spelers falen dan herhaaldelijk?
Blind heeft z'n dramatische momenten gehad na de winterstop, Gravenberch is niet altijd even sterk, Berghuis heb ik de laatste wedstrijden, op 1 goal na, ook totaal niet gezien. Onana lijkt me duidelijk (ben benieuwd of Ten Hag in gaat grijpen). Als je dan een brede selectie claimt te hebben dan moet je ook een keer durven ingrijpen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022