R2D2 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:09:
[...]
Viel allemaal we mee, wat had Bottas moeten doen? Hem langs de baan parkeren, de alarmlichten aan moeten zetten en wachten tot Hamilton er voorbij was? Bottas bleef gewoon tempo houden en op het moment dat het kon ging Hamilton er voorbij. Het zag er allemaal niet heel soepel uit maar voor zover ik me kan herinneren maakte Bottas het Hamilton nou ook niet echt lastig.
Bottas is vaak genoeg wel ruim aan de kant gegaan incl. flink van het gas af. Zo staat o.a. een moment in Sochi mij bij waar hij zijn plek aan de leiding moest afstaan voor nu Sir Lewis, waar Bottas veel meer van het gas af ging en ook nog eens moest opletten dat de nummer 3 er niet ook voorbij kwam. Bottas weet dus echt wel het verschil tussen aan de kant gaan en niet tegenwerken. In Spanje deed hij inderdaad niet verdedigen, maar echt aan de kant ging die ook niet.
Blijf het ook wonderlijk vinden dat mensen echt denken dat Russel dit jaar nog Bottas gaat vervangen. Bottas heeft de afgelopen jaren bewezen de perfecte tweede rijder te zijn, Russel is en blijft een onzekere factor en zat vorig jaar na een weekendje Mercedes bij de psycholoog omdat hij het allemaal niet meer zag zitten, heeft dit jaar een Merc de baan afgereden in Imola en heeft het afgelopen 2 jaar gepresteerd om iedere keer als de punten voor het oprapen lagen het zelf te verklooien…
Eens,
maar die psycholoog had hij niet nodig voor eigen toedoen natuurlijk. Het was het gepruts van het team met de pitstop, en vervolgens ook nog eens de lekke band, waardoor die er doorheen zat.
Bottas heeft 2 DNF’s gehad dit jaar en 1 slecht weekend maar stond in alle andere weekenden gewoon op het podium.
Mag een weekend ook in beide lijstjes? Imola kwalificeerde hij al niet goed, en in de race was die ook gewoon slecht. Je benoemt die nu alleen als DNF, maar die DNF kun je ook zien als dat die daar uit zijn lijden werd verlost, anders was die ook kleurloos 10e of 11e of zo geworden en was het ook een slecht weekend geweest.