[F1 2021] Race 7 GP van Frankrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 30 Laatste
Acties:
  • 105.231 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Die tabelletjes zijn toch ook een aanfluiting, wat is dat nou voor een natte vingerwerk...

edit: ja sorry ik was te laat voor een screenshot.

[ Voor 23% gewijzigd door Chefbierrr op 18-06-2021 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:32
MikeyMan schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:47:
Wat is dit nou weer voor rare metric... :X

Hoeveel halen max en Lewis uit het maximum van hun auto in een percentage... Hoe dan???
Screenshot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chefbierrr schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:47:
Die tabelletjes zijn toch ook een aanfluiting, wat is dat nou voor een natte vingerwerk...
Nou ben ik daar nooit op tegen, maar dit gaat nergens over. Dat je nou een percentage t.o.v. teammaat pakt, soit, maar hoe de fuck weet je hoe hard een auto kan.

@Siebeh zit helaas ouderwets via de tv te kijken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 18-06-2021 15:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

sambalbaj schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:24:
Schroef die auto gewoon een paar centimeter omhoog.
Scheelt wat downforce maar je hebt minder last van de gele broodjes.
Of je rijdt gewoon niet over de gele broodjes, dan heb je er ook geen last van en kan je je auto wat lager schroeven voor meer downforce zodat je harder langs de gele broodjes kan :Y) en gek genoeg minder kans hebt om erop terecht te komen.

[ Voor 11% gewijzigd door DataGhost op 18-06-2021 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

HAM die dacht heeft geen zin meer ik ga de pits in :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:29
pinda powerrr schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:38:
Je mag er toch vanuit gaan dat alle chassis's hetzelfde zijn? Ophanging wordt wel elke race opnieuw opgebouwd.

Het zijn sowieso bouwpakketten.
Niet alle chassis's zullen hetzelfde zijn. Volgens mij worden ze ten eerste met de hand gemaakt. Ten tweede heb je maar één keer het materiaal dus een nieuw chassis kan net van iets ander materiaal zijn.
Het is gewoon een bekend gegeven dat elk chassis anders is en er zijn ook voldoende voorbeelden van dat een coureur ineens beter gaat met een nieuw chassis. Had bv Sainz ik meen vorig jaar niet een issue met dat de motor bij hem warmer werd dan bij Norris? Uiteindelijk heeft het team het chassis vervangen, en nooit meer wat van gehoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 16:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cAXS1PSacXDgwglJqaRsLe9L_yw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/39f4wCsM9CCZ7YmGAhTEebMU.png?f=fotoalbum_large

Is het dan 100% op de limiet wat betekent dat ze snel een foutje kunnen maken door op de limiet rijden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Nu is het wachten op cijfers boven de 100% ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
kezzza schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:57:
[...]

[Afbeelding]

Is het dan 100% op de limiet wat betekent dat ze snel een foutje kunnen maken door op de limiet rijden?
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:18
Als PER morgen maar gewoon naast of voor een Mercedes staat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
kezzza schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:57:
[...]

[Afbeelding]

Dit inderdaad. En hoezo weten ze bij de FIA wat de limieten van de auto zijn? Misschien zijn Max en Lewis ook wel gigantische prutsers en kan zo'n auto nog veel meer aan maar krijgen ze het er niet uit? Zo subjectief heb ik de staatjes van de FIA nog niet gezien ... beetje vergelijkbaar met de performance van de banden tijdens de race. Bandenslijtage van 90% en dan nog 20 rondjes erop doorrijden ....

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

nachtnet schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:59:
of in iedergeval gewoon 4e, waar hij moet staan
redfoxert schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:00:
[...]

Dit inderdaad. En hoezo weten ze bij de FIA wat de limieten van de auto zijn? Misschien zijn Max en Lewis ook wel gigantische prutsers en kan zo'n auto nog veel meer aan maar krijgen ze het er niet uit? Zo subjectief heb ik de staatjes van de FIA nog niet gezien ... beetje vergelijkbaar met de performance van de banden tijdens de race. Bandenslijtage van 90% en dan nog 20 rondjes erop doorrijden ....
Dit heeft niks met de FIA te maken, maar met AWS

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jiyc6fZ0Q53vsiiXO8pdtiV3N_A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/k4Or00menK46VuPU3emGVJyi.png?f=fotoalbum_large

meer zinloze graphics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
basvn schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:01:
[...]
Dit heeft niks met de FIA te maken, maar met AWS
FIA ... AWS ... FIA/FOM whoever maakt gebruikt van die flut dienst dus voor mij komt het van hun uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
RBR - FIA radio, Kerbs zijn duur, 100.000-en ponden, haal de broodjes weg? morgen meer nieuws waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Nou morgen zijn er wat gele broodjes minder, dat is wel duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
De red bull engineer klaagt tegen race control over de broodjes: het kost ons veel geld als we er iets op stuk rijden...

RIJD ER DAN NIET OVER HEEN!
Er kon ook een muur staan 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10
Haha, RBR vraagt of die gele broodjes in bocht 2 (?) weg kunnen, klein beetje wijd gaan kost 100000 euro.

Reactie dacht ik te horen "Er was juist gevraagd om fysieke limieten".

Maar inderdaad, maak er gewoon een stratencircuit van met wat muurtjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 14:49
boxlessness schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:03:
De red bull engineer klaagt tegen race control over de broodjes: het kost ons veel geld als we er iets op stuk rijden...

Zonder context is dat makkelijk zeggen inderdaad.
Als ik het verhaal goed gehoord had dan moest Max enigszins uitwijken voor Lec en daardoor kwam hij iets wijder uit.

Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Het is wel bizar want hij komt niet over de 2de witte lijn, dus voorbij de curbs en dan toch al flink over de broodjes.

Ik snap de teams wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Hoe lang kijk jij al F1??

Wat de engineer zegt klopt gewoon. De "penalty" voor het over de lijn gaan daar is gewoon overdreven groot. Kosten +/- 100.000 euro/pond whatever aan schade. En hij geeft ook aan dat nu ze long runs aan het rijden zijn, en ze niet eens in de buurt komen van de broodjes, dus echt zinvol zijn ze niet.

Ik zie ze wel verdwijnen over verkleind worden.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40
Shinji schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:04:
Haha, RBR vraagt of die gele broodjes in bocht 2 (?) weg kunnen, klein beetje wijd gaan kost 100000 euro.

Ik vond de uitleg van RBR hierin een stuk beter dan Mercedes vanmorgen. Het kost voor iets wat weinig winst oplevert enorm veel geld (100k), terwijl niemand tijdens de race simulaties in de buurt komt. En voor een 1 lap penalty is het teveel.

Nou daar vind ik RBR een goed punt hebben, Mercedes zei het heel flauw van 'we reden maar iets te wijd en het kost 100k', terwijl het meer dan een meter wijd was met Bottas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet

En waarom zit Alpine zo ver naar voren? (Frans Nationalisme?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:56

g0tanks

Moderator CSA
Perez heeft een boete gekregen voor het te hard rijden in de pit lane:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cutenK7WbjjpOCO0DS9jzGuSfMM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Pcg5wf7GlmBwW9em3xjktVWG.png?f=user_large

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
nachtnet schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:59:
Ik hoorde iets op een boordradio over een andere engine setting bij Perez. Wellicht rijdt hij met minder power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:29

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het zal niet de eerste keer zijn dat een ophanging afbreekt op een broodje.

Dit is geen stratencircuit dan is de muur meteen einde race. Op een normaal circuit wordt de grens opgezocht en dan is broodje gewoon een dom ding. Grindbak blijft het beste, maar ik denk dat het tracklimits zal worden zonder of minder broodjes.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Bij Sky vonden ze het gek dat Perez zo traag leek (+ ook überhaupt langzaam). Dat terwijl nog geen 5 minuten daarvoor GP aan Verstappen vertelde dat Perez met een andere engine mode reed. Perez zal er morgen dus wel weer een stuk beter bij zitten lijkt mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01

codex

Geen OpenAI agent :)

Gezien het vrijdag is, de nieuwe motor zit toch pas morgen in de auto? Aangezien Honda beweert meer performance te leveren ben ik wel benieuwd of dat nog wat gaat uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Damian schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:06:
[...]

Hoe lang kijk jij al F1??

Wat de engineer zegt klopt gewoon. De "penalty" voor het over de lijn gaan daar is gewoon overdreven groot. Kosten +/- 100.000 euro/pond whatever aan schade. En hij geeft ook aan dat nu ze long runs aan het rijden zijn, en ze niet eens in de buurt komen van de broodjes, dus echt zinvol zijn ze niet.

Ik zie ze wel verdwijnen over verkleind worden.
Jawel, ik begrijp best dat er geen voordeel uit gehaald wordt, maar op ieder ander circuit zit je in het gras/grind/muur/achterste-voren.
Uiteindelijk moeten ze binnen de lijntjes kleuren (rijden), en fouten worden afgestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
codex schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:10:
Gezien het vrijdag is, de nieuwe motor zit toch pas morgen in de auto?
Hoeft niet, kan wel. In Baku reden de Mercedes en Ferrari powered teams ook al met de nieuwe motor op vrijdag. Lijkt mij ook veiligheidshalve beter. Even kijken of die het ook echt (goed) doet als die is ingebouwd en het circuit rond gaat. Je wilt niet op zaterdagmorgen tijdens FP3 erachter komen dat het, ondanks alle tests, toch een maandagmorgen model is.
Vanaf volgende week is de kans dan wel groot/groter dat ze op vrijdag met de oude motor rijden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:44
Morgen komen ze waarschijnlijk wel met nieuwe 'broodjes' na het geklaag:

Afbeeldingslocatie: https://roadshark.com/wp-content/uploads/2020/06/Picture1.png

Wat, ze zijn immers lager?! >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4K5d4OXMAEEtpM?format=png&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4K7jkpXMAEsIv8?format=png&name=large

[ Voor 49% gewijzigd door basvn op 18-06-2021 16:22 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
FabianGTI schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:15:
Morgen komen ze waarschijnlijk wel met nieuwe 'broodjes' na het geklaag:

[Afbeelding]

Wat, ze zijn immers lager?! >:)
En aangezien ze er in de long runs toch niet komen kunnen ze ze in de race alweer inklappen. Gewoon alleen tijdens de kwalificatie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Shinji schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:04:

Vanochtend vroeg Mercedes er ook al om. Of dit nu een psychologisch spelletje is of niet weet ik niet. Maar ik denk dat dit vanavond nog besproken gaat worden in de rijders briefing. Morgen zijn ze dus weg of ze liggen iets verder naar achteren.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
Welke bocht ligt zo laag op het circuit, hier in de highlights van FP1 zie je duidelijk de McLaren met rechtsvoor los komen en dan naar beneden klappen :?

Hail to the king baby!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:22:
[...]

[...]

Vanochtend vroeg Mercedes er ook al om. Of dit nu een psychologisch spelletje is of niet weet ik niet. Maar ik denk dat dit vanavond nog besproken gaat worden in de rijders briefing. Morgen zijn ze dus weg of ze liggen iets verder naar achteren.
En toch zou het mooi zijn als Masi voet bij stuk houd. Immers lagen ze er in 2019 ook al, en toen waren er geen klachten(?). En zoals hij ook al tegen Jonathan Weathly vertelde "ik herinner mij toch dat zowel teambazen als coureurs vroegen om fysieke track limits".
En een veiligheidsding is het naar mijn idee ook niet, dus om die reden hoeft het ook niet aangepast te worden. En de enige reden dat teams (/Mercedes en Red Bull) nu klagen is omdat het ze geld kost, en in combinatie met de budget cap worden ze nu ineens geraakt door deze gereden schade. Want anders hoorde je ook niemand klagen als iemand een stukje van de voorvleugel / vloer / ... af reed in een FP, en nu is het ineens een big deal "want 100k aan kosten". Terwijl andere jaren teams met een kleiner budget juist ook onevenredig hard hierdoor werden geraakt, maar daarbij zeiden de teams gewoon "blijf van de curbs af want we hebben geen reserve onderdelen". En nu de topteams er budget-technisch nadeel van ondervinden zou het ineens weer allemaal anders moeten / is het oneerlijk. Gewoon lekker laten zo dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
urk_forever schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:25:
Welke bocht ligt zo laag op het circuit, hier in de highlights van FP1 zie je duidelijk de McLaren met rechtsvoor los komen en dan naar beneden klappen :?
Bocht 5, in FP1 hebben ze een mooie slowmo compilatie ervan laten zien. De ene na de andere auto die daar met de voetjes van de vloer ging, alleen de Mercedes leek daar wel met het rechtervoorwiel continu contact met het asfalt te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4K-RP2X0AQqLLg?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 23:52

pro_6or

amateur_60r

Chefbierrr schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:08:
[...]

Ik hoorde iets op een boordradio over een andere engine setting bij Perez. Wellicht rijdt hij met minder power.
Meer.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:36:
[...]
Bocht 5, in FP1 hebben ze een mooie slowmo compilatie ervan laten zien. De ene na de andere auto die daar met de voetjes van de vloer ging, alleen de Mercedes leek daar wel met het rechtervoorwiel continu contact met het asfalt te behouden.
Ik weet niet precies op welke plek van het circuit het gebeurde, maar ik zag toch ook een slomo van Hamilton voorbij komen met een opgetild rechtervoorwiel?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01

codex

Geen OpenAI agent :)

Wel opvallend dat Bottas zoveel sneller is op de medium vergeleken met de softs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Siebeh
RobertMe schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:30:
[...]

En toch zou het mooi zijn als Masi voet bij stuk houd. Immers lagen ze er in 2019 ook al, en toen waren er geen klachten(?). En zoals hij ook al tegen Jonathan Weathly vertelde "ik herinner mij toch dat zowel teambazen als coureurs vroegen om fysieke track limits".
En een veiligheidsding is het naar mijn idee ook niet, dus om die reden hoeft het ook niet aangepast te worden. En de enige reden dat teams (/Mercedes en Red Bull) nu klagen is omdat het ze geld kost, en in combinatie met de budget cap worden ze nu ineens geraakt door deze gereden schade. Want anders hoorde je ook niemand klagen als iemand een stukje van de voorvleugel / vloer / ... af reed in een FP, en nu is het ineens een big deal "want 100k aan kosten". Terwijl andere jaren teams met een kleiner budget juist ook onevenredig hard hierdoor werden geraakt, maar daarbij zeiden de teams gewoon "blijf van de curbs af want we hebben geen reserve onderdelen". En nu de topteams er budget-technisch nadeel van ondervinden zou het ineens weer allemaal anders moeten / is het oneerlijk. Gewoon lekker laten zo dus.
In 2019 waren een geen budgetplafond. Dat is het grote verschil. Daarom spreken ze ook over de 100.000 dollars of damage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Zie hier het bewijs dat HAM niet de GOAT is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 19:20
Suicyder schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:07:
[...]

Ik vond de uitleg van RBR hierin een stuk beter dan Mercedes vanmorgen. Het kost voor iets wat weinig winst oplevert enorm veel geld (100k), terwijl niemand tijdens de race simulaties in de buurt komt. En voor een 1 lap penalty is het teveel.

Nou daar vind ik RBR een goed punt hebben, Mercedes zei het heel flauw van 'we reden maar iets te wijd en het kost 100k', terwijl het meer dan een meter wijd was met Bottas.
Mercedes klaagt dat die broodjes zorgen voor zeer dure schade
Red Bull klaagt dat die broodjes zorgen voor zeer dure schade

Maar Mercedes is dan flauw en red bull heeft een goed punt?

:?
boxlessness schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:10:
[...]
...
Uiteindelijk moeten ze binnen de lijntjes kleuren (rijden), en fouten worden afgestraft.
I see what you did there :+

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4KJ_-rXwAM-yNT?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4LFyygWEAErJEV?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4KWvflXEAcpiF1?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4GbOK_XMAkOTXI?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4K_upAX0AcCta-?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4J7iXUXIAUWwiI?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4Jth4TWEAY_bZi?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4LFK1BXoAILHs_?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Siebeh schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:56:
[...]

In 2019 waren een geen budgetplafond. Dat is het grote verschil. Daarom spreken ze ook over de 100.000 dollars of damage.
I know, en dat heb ik ook benoemd. Maar in 2019 waren er ook teams die elk dubbeltje 3x moesten omdraaien voordat ze het deden uitgeven. En die zeiden dan ook tegen hun coureurs "rij voorzichtig want we hebben geen (geld voor) reserveonderdelen". En nu Mercedes en Red Bull ermee te maken krijgen moet de FIA ineens medelijden met ze hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:24
F1 heeft er nu zelf ook een artikel aan gewijd: Hamilton 'looking at every option' to improve, but says chassis swap made no difference at Paul Ricard.

Daarin staat ook de quote van Toto over de uitspraak die hij op Sky deed:
"We swap parts around all the time, and this is part of the planning as these are carryover chassis. They're running for a second season, so we're not accumulating millions of miles on one and basically, that's part of the plan," he said.
Ik dacht dat ik het toen misschien verkeerd verstaan had. Maar dit is toch een apart argument? We willen niet dat 1 chassis veel meer KM's maakt dan de andere, dus we blijven dezelfde 2 gebruiken maar switchen alleen de driver. Dan maken beide chassis in gelijkwaardige omstandigheden toch even veel KM's?

Dan staat er nog een vaag antwoord van Lewis in:
Asked whether the chassis swap had an impact on his Friday running, Hamilton said: "I don’t think so. I mean, it’s a different track, so very rarely do you have any differences between the chassis."
Dat het een andere baan is en daarom lastig te beoordelen, snap ik. Maar dat je daardoor geen verschillen tussen de chassis kan hebben is onzin natuurlijk. Opvallend is trouwens dat niemand benoemd dat Bottas na zijn crash met Russel een ander chassis heeft gekregen. De originele was namelijk afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Higlights van FP2:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RobertMe schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:55:
[...]

I know, en dat heb ik ook benoemd. Maar in 2019 waren er ook teams die elk dubbeltje 3x moesten omdraaien voordat ze het deden uitgeven. En die zeiden dan ook tegen hun coureurs "rij voorzichtig want we hebben geen (geld voor) reserveonderdelen". En nu Mercedes en Red Bull ermee te maken krijgen moet de FIA ineens medelijden met ze hebben?
Hear hear. Ik zou het erg laf vinden van Masi als hij de baquettes weg laat halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
ChainBear verwoord mijn mening hier best goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 18-06-2021 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
BlackMonkey schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:06:
F1 heeft er nu zelf ook een artikel aan gewijd: Hamilton 'looking at every option' to improve, but says chassis swap made no difference at Paul Ricard.

Daarin staat ook de quote van Toto over de uitspraak die hij op Sky deed:

[...]

Ik dacht dat ik het toen misschien verkeerd verstaan had. Maar dit is toch een apart argument? We willen niet dat 1 chassis veel meer KM's maakt dan de andere, dus we blijven dezelfde 2 gebruiken maar switchen alleen de driver. Dan maken beide chassis in gelijkwaardige omstandigheden toch even veel KM's?
Op Sky hadden ze het er in de uitzending nog over. Er worden per jaar meerdere chassis's gemaakt en die worden wat gerouleerd (dus bv een chassis dat naar de fabriek gaat ter controle en een ander chassis dat in die tijd gebruikt wordt). Mercedes heeft ook aangegeven dat Bottas naar "chassis 6" is gegaan en Hamilton dat tot nu toe gebruikte. Hamilton rijdt vervolgens nu met "chassis 4", maar de historie daarvan is onbekend (dus dat hoeft ook niet een chassis van Bottas te zijn, laat staan dat het dat van Baku zou zijn).
Maar bij Sky vonden ze het voornamelijk raar dat Mercedes dit überhaupt bekend maakt, juist omdat veel vaker dus verschillende chassis's wordt gewisseld. Alleen konden Karun & Paul zich niet herinneren dat een chassis van coureur wisselt. Zoals in dit geval dus dat bij de roulatie Bottas een chassis krijgt waar Hamilton mee gereden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 23:52

pro_6or

amateur_60r

Allemaal om excuses klaar te hebben voor de ridder.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Tijdens het weekend in Imola 2002 werd er zelfs tijdens het weekend, na de kwalificatie, van chassis gewisseld tussen Schumi en Rubens.

https://www.ecurie.co.uk/blog/2019/11/14/2002-ferrari-f2002

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
RobertMe schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:16:
[...]

Op Sky hadden ze het er in de uitzending nog over. Er worden per jaar meerdere chassis's gemaakt en die worden wat gerouleerd (dus bv een chassis dat naar de fabriek gaat ter controle en een ander chassis dat in die tijd gebruikt wordt). Mercedes heeft ook aangegeven dat Bottas naar "chassis 6" is gegaan en Hamilton dat tot nu toe gebruikte. Hamilton rijdt vervolgens nu met "chassis 4", maar de historie daarvan is onbekend (dus dat hoeft ook niet een chassis van Bottas te zijn, laat staan dat het dat van Baku zou zijn).
Maar bij Sky vonden ze het voornamelijk raar dat Mercedes dit überhaupt bekend maakt, juist omdat veel vaker dus verschillende chassis's wordt gewisseld. Alleen konden Karun & Paul zich niet herinneren dat een chassis van coureur wisselt. Zoals in dit geval dus dat bij de roulatie Bottas een chassis krijgt waar Hamilton mee gereden heeft.
De historie is volgens dit artikel gewoon bekend:
Bottas has taken over chassis six, which Hamilton used for the first six races of the season, for the French Grand Prix weekend. Hamilton is now in chassis four, which Bottas used from Portugal to Azerbaijan.
Ze noemen het ook echt een swap. Vandaar dat ik het zo'n aparte uitleg vind. Dat je in zijn totaal alle chassis zoveel mogelijk gelijk wilt hebben kwa slijtage snap ik volkomen. Maar als je ze gelijk wil trekken zou je juist alleen HAM een ander chassis geven, gezien die het hele seizoen al in gebruik is. Ze hebben zelfs nog een hagelnieuwe zei Toto. Ik ben het dus helemaal eens met Karun en Paul. Er speelt iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:03
codex schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:53:
Wel opvallend dat Bottas zoveel sneller is op de medium vergeleken met de softs.
Mercedes gaat het hele jaar al beter op de wat hardere banden.. Hopelijk kan Max er in Q3 op de zachte C4 band gebruik van maken door zijn RB16B voor beide Mercedes te zetten op de grid.. In de race zal het erg lastig worden aangezien de Mercedes op de C3 en vooral op de C2 dus waarschijnlijk veel sneller zal zijn (ze zullen wel starten op de C3).. Ik vrees voor een Mercedes 1-2 op zondag en Max vrij kansloos op P3.. En dus weg leiding in het WK.. In het contructeurskampioenschap zal Red Bull waarschijnlijk nog wel de leiding behouden aangezien het gat daar 26 punten is, maar Mercedes zal ook daar dus wel flink gaan inlopen mede afhankelijk van hoe Perez het gaat doen.. Het is jammer dat Max niet met een 15 punten buffer uit Baku kon vertrekken, met dank aan Pirelli.. Dan was een P3 dit weekend nog genoeg geweest om de leiding te behouden, nu is zelfs P2 niet genoeg als Lewis wint..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:03
BlackMonkey schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:38:
[...]

Ze noemen het ook echt een swap. Vandaar dat ik het zo'n aparte uitleg vind. Dat je in zijn totaal alle chassis zoveel mogelijk gelijk wilt hebben kwa slijtage snap ik volkomen. Maar als je ze gelijk wil trekken zou je juist alleen HAM een ander chassis geven, gezien die het hele seizoen al in gebruik is. Ze hebben zelfs nog een hagelnieuwe zei Toto. Ik ben het dus helemaal eens met Karun en Paul. Er speelt iets.
Normaal gesproken maken teams dit soort informatie inderdaad niet zo te roeptoeteren.. Wat er vermoedelijk speelt is de aanstaande coureurswissel tussen Russel en Bottas waar al langer serieuze geruchten over zijn.. Dan zijn dit soort verhalen vast een voorzetje naar de argumentatie waarom.. "We hebben Valtteri alle kans gegeven, zelfs met een chassiswissel"..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

Vuvuzela

My spire is forming

Fp2 ff terug aan het kijken. Maar ben ik de enige die me aan het camerawerk stoort? Holy ZOOM!!! Je hebt er niks aan als je beeldvullend of nog dichterbij een auto in beeld hebt waarvan de wielen draaien en de auto roteert, volgend shot precies hetzelfde en dat paar keer achter elkaar. Geen idee waar Max rijdt, maar ik zie wel goed de sponsoren in beeld 8)7

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Flinke lijst met nieuwe gearboxes

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4LsTdVXwAAgcc_?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Jasphur schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:25:
Flinke lijst met nieuwe gearboxes

[Afbeelding]
Niet zo gek, 6% 6 = 0 :+

Oftewel: gearbox moet 6 achtereenvolgende races mee gaan, er zitten nu 6 races op, dus diegene wat nog geen nieuwe hebben gepakt mogen dat nu doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Inflatable schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:16:
[...]

Normaal gesproken maken teams dit soort informatie inderdaad niet zo te roeptoeteren.. Wat er vermoedelijk speelt is de aanstaande coureurswissel tussen Russel en Bottas waar al langer serieuze geruchten over zijn.. Dan zijn dit soort verhalen vast een voorzetje naar de argumentatie waarom.. "We hebben Valtteri alle kans gegeven, zelfs met een chassiswissel"..
Zat ik ook aan te denken. Maar dan zou je het nu juist niet downplayen. Want ze zouden dan tegen de uitspraken ingaan dat dit allang gepland was. Wat ook vreemd is als je een onverwachte wissel hebt moeten doen, maar goed. Er is een afwijking in hoe ze normaal werken, vlak nadat ze een paar tegenslagen hebben gehad. Ik zie graag meer van dit soort paniekvoetbal :9. Net als dat Merc eindelijk eens lijkt te merken hoe het is om met een budget te werken i.p.v. maar oneindig extra resources erin te pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
codex schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:10:
Gezien het vrijdag is, de nieuwe motor zit toch pas morgen in de auto? Aangezien Honda beweert meer performance te leveren ben ik wel benieuwd of dat nog wat gaat uitmaken.
Wat ik niet helemaal begrijp, het is toch precies dezelfde motor als er nu in zit?
Welke tweaks mogen de teams nog aanbrengen aan de motors, software matig of zo?

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
knights16 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:53:
[...]

Wat ik niet helemaal begrijp, het is toch precies dezelfde motor als er nu in zit?
Over de levensduur van een motor zal deze altijd wat minder gaan presteren door slijtage. Daarnaast mogen teams wel betrouwbaarheidsverbeteringen doorvoeren. En het gerucht gaat dat de Honda's wat veel vibraties hadden in Bahrein en ze daarom de motor niet (meer) volop open draaien. Deze vibraties zouden ze dan weer wel mogen oplossen onder de noemer betrouwbaarheid waarna ze de motor dus wel wat verder open mogen draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:49
knights16 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:53:
[...]

Meest voor de hand liggende aanpassing is energie deployment en harvesting.
Daarvoor wordt het optimum bepaald zodat er bij een bepaald motor programma automatisch een extra boost volgt.

Afhankelijk van wat voor vleugel je gaat gebruiken kan de verdeling over de bochten anders zijn.

Dan hebben we nog hoe de motor reageert op gaspedaal en brandstofverbruik.
Een iets hoger brandstofverbruik zodat je net iets meer energie wint kan gunstig zijn.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Hier is niks grappigs aan...

[ Voor 91% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-06-2021 10:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Dat moet mij inderdaad een goed gevoe opleveren dat als je iets gemaakt hebt terugziet ik het echt. Uiteraard gewoon je baan, maar toch.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4KDf1fX0AAK2UZ?format=jpg&name=medium

Foto komt van Fabrega

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
D-dark schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 23:30:
[...]

Meest voor de hand liggende aanpassing is energie deployment en harvesting.
Daarvoor wordt het optimum bepaald zodat er bij een bepaald motor programma automatisch een extra boost volgt.

Afhankelijk van wat voor vleugel je gaat gebruiken kan de verdeling over de bochten anders zijn.

Dan hebben we nog hoe de motor reageert op gaspedaal en brandstofverbruik.
Een iets hoger brandstofverbruik zodat je net iets meer energie wint kan gunstig zijn.
Interessant, maar mogen de teams deze instellingen per wedstrijd gewoon wijzigen? Of mag dit alleen bij de introductie van een nieuwe motor?

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
knights16 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 08:55:
[...]

Interessant, maar mogen de teams deze instellingen per wedstrijd gewoon wijzigen? Of mag dit alleen bij de introductie van een nieuwe motor?
Engine mappings, oftewel software, mogen ze gewoon per race aanpassen. Echter zijn ze sinds de "party-mode ban" wel beperkt in het aanpassen van fe ICE tijdens de kwalificatie en race. Dan mogen ze namelijk nog alleen maar "terug" omwille van betrouwbaarheid en mogen ze ook niet meer "omhoog". Hybride deel hebben ze AFAIK wel wat meer speelruimte in, in de zin van extra energie opwekken of verbruiken (zolang het binnen de gestelde limieten blijft uiteraard, want ze mogen niet meer dan X megajoules per ronde opwekken en niet meer dan Y megajoules verbruiken per ronde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 23:02

JB

Cédric roelt!

BlackMonkey schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:49:
[...]

Zat ik ook aan te denken. Maar dan zou je het nu juist niet downplayen. Want ze zouden dan tegen de uitspraken ingaan dat dit allang gepland was. Wat ook vreemd is als je een onverwachte wissel hebt moeten doen, maar goed. Er is een afwijking in hoe ze normaal werken, vlak nadat ze een paar tegenslagen hebben gehad. Ik zie graag meer van dit soort paniekvoetbal :9. Net als dat Merc eindelijk eens lijkt te merken hoe het is om met een budget te werken i.p.v. maar oneindig extra resources erin te pompen.
Hoop dat BOT een dikke middelvinger geeft in de komende races als er inderdaad al meer duidelijk is, dan wij weten. Voor MER glad ijs met oog op kampioenschap om al eea vast te leggen met iemand anders in de huidige situatie aldaar :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:34
Het moment dat Bottas voor Hamilton rijdt en we 'Valtteri, this is James...' horen wordt erg leuk. Wat is 'fuck you' in het Fins? :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
@JB @hoevenpe dat moment is er in Spanje toch al geweest. Nadat Hamilton zijn extra pitstop maakte kwam hij ook achter Bottas terecht. Bottas kreeg wel te horen dat hij aan de kant moest, maar deed dat niet. Echter had Hamilton wel zo'n groot performance voordeel, en Bottas deed niet met hand en tand verdedigen, waardoor Hamilton er nog relatief snel ) makkelijk langs kon. Maar Bottas ging zeker niet aan de kant en van het gas af.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:42:
Het moment dat Bottas voor Hamilton rijdt en we 'Valtteri, this is James...' horen wordt erg leuk. Wat is 'fuck you' in het Fins? :)
Let niet op mijn gif skills.
Maar ik hoop echt een keer op zoiets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-t7rH3IEAyn1VtEhu5BLrdPf-9E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/HC6dOMNS5RXsA2d8NsAjQOFE.gif?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door streamnl op 19-06-2021 10:07 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:02:
@JB @hoevenpe dat moment is er in Spanje toch al geweest. Nadat Hamilton zijn extra pitstop maakte kwam hij ook achter Bottas terecht. Bottas kreeg wel te horen dat hij aan de kant moest, maar deed dat niet. Echter had Hamilton wel zo'n groot performance voordeel, en Bottas deed niet met hand en tand verdedigen, waardoor Hamilton er nog relatief snel ) makkelijk langs kon. Maar Bottas ging zeker niet aan de kant en van het gas af.
Ja daar begon de twijfel inderdaad, wellicht is het dus al lang zeker dat Bottas weg moet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:38
JB schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:39:
[...]

Hoop dat BOT een dikke middelvinger geeft in de komende races als er inderdaad al meer duidelijk is, dan wij weten. Voor MER glad ijs met oog op kampioenschap om al eea vast te leggen met iemand anders in de huidige situatie aldaar :?
Als BOT graag in zijn eigen voet schiet en een einde aan zijn F1-carrière wil maken moet hij vooral dát doen ja. Er zullen weinig teams staan te springen om een rancuneuze coureur met nul uitstraling.

Hij heeft dit seizoen twee DNF's op zijn naam staan waar hij niks aan kon doen (al kun je van Imalo zeggen dat niet thuis hoort op de positie waar hij rondreed) en had hij in Baku een slecht weekend maar dat maakt echt niet dat je direct je stoeltje kwijt bent. Als hij de komende races weer gewoon punten weg weet te snoepen bij de directe concurrent is er geen reden voor Mercedes om hem te vervangen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4OhXHpXMAEz8nX?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Jorick schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:12:
[...]

Als BOT graag in zijn eigen voet schiet en een einde aan zijn F1-carrière wil maken moet hij vooral dát doen ja. Er zullen weinig teams staan te springen om een rancuneuze coureur met nul uitstraling.

Hij heeft dit seizoen twee DNF's op zijn naam staan waar hij niks aan kon doen (al kun je van Imalo zeggen dat niet thuis hoort op de positie waar hij rondreed) en had hij in Baku een slecht weekend maar dat maakt echt niet dat je direct je stoeltje kwijt bent. Als hij de komende races weer gewoon punten weg weet te snoepen bij de directe concurrent is er geen reden voor Mercedes om hem te vervangen.
Alsof teams ‘m wel willen op basis van huidige imago? Hij wil echt geen nr2 zijn bij een minder team maar heeft nu ook alles behalve de uitstraling van een leider dus wie weet komt er wel vuurwerk om te laten zien dat hij geen schoothondje (meer) wil zijn.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Laatst online: 19:38
JB schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:22:
[...]

Alsof teams ‘m wel willen op basis van huidige imago? Hij wil echt geen nr2 zijn bij een minder team maar heeft nu ook alles behalve de uitstraling van een leider dus wie weet komt er wel vuurwerk om te laten zien dat hij geen schoothondje (meer) wil zijn.
Misschien dat deze discussie meer thuis hoort in het andere topic maar om er toch op in te gaan: met een niet-constructieve houding heeft BOT alleen maar iets te verliezen. Zijn imago gaat hij echt niet veranderen na zoveel jaar in de schaduw van HAM rond te hebben gereden (wat IMO geen schande is). Het aantal stoeltjes in de F1 is beperkt, helemaal als je geen zak geld meebrengt. Mocht hij naar een ander team gaan zal hij vrijwel zeker flink moeten inleveren op salaris dus uiteindelijk heeft hij vooral zichzelf ermee als hij enkel aan zijn eigenbelang denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:57
Heb ik de @f1bythenumbers gemist of was dat pas morgen?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:26
Staat al op de site maar hier nog niet gepost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
@poor Leno nog 33 minuten tot aan FP3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Meestal is F1 cafe wel een leuk opwarmertje van het raceweekend maar het was nu echt tenenkrommend.

Niet een van de tafelgasten heeft een verhaal kunnen afmaken. Na twee zinnen al in de rede worden gevallen door de buurman. Ze zaten daardoor ook de hele tijd een beetje ongemakkelijk naar elkaar te kijken. :?

Heb het einde dan ook niet mee gemaakt. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Laatst online: 20:45
Zo te zien blijven ze allemaal binnen tijdens FP3 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:02:
Viel allemaal we mee, wat had Bottas moeten doen? Hem langs de baan parkeren, de alarmlichten aan moeten zetten en wachten tot Hamilton er voorbij was? Bottas bleef gewoon tempo houden en op het moment dat het kon ging Hamilton er voorbij. Het zag er allemaal niet heel soepel uit maar voor zover ik me kan herinneren maakte Bottas het Hamilton nou ook niet echt lastig.

Blijf het ook wonderlijk vinden dat mensen echt denken dat Russel dit jaar nog Bottas gaat vervangen. Bottas heeft de afgelopen jaren bewezen de perfecte tweede rijder te zijn, Russel is en blijft een onzekere factor en zat vorig jaar na een weekendje Mercedes bij de psycholoog omdat hij het allemaal niet meer zag zitten, heeft dit jaar een Merc de baan afgereden in Imola en heeft het afgelopen 2 jaar gepresteerd om iedere keer als de punten voor het oprapen lagen het zelf te verklooien…. Bottas heeft 2 DNF’s gehad dit jaar en 1 slecht weekend maar stond in alle andere weekenden gewoon op het podium.

Als je kans wil houden als Mercedes zijnde op beide kampioenschappen wil je geen gedoe tijdens het seizoen. De enige die baat heeft bij een tussentijdse swap zijn RBR en Verstappen want als Hamilton ook binnen het eigen team ook nog eens weerstand gaat krijgen gaat het er daar ook niet gezelliger op worden. ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9FcXXmQ-NEaF905IZtekRGCH_Z0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GAhqkjANo5YOrrYuAzZXlE2H.jpg?f=fotoalbum_large

17 tegen 1 vonden van wel :+

Geen idee wat er stond trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Niet alleen op de baan is het een rustig begin van FP3...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Die rode strepen werken erg goed, misschien kunnen de beruchte gele broodjes vervangen worden door wat van deze strepen dan kost de baan verlaten geen honderdduizenden ponden maar slechts een setje banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
noo schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:22:
Die rode strepen werken erg goed, misschien kunnen de beruchte gele broodjes vervangen worden door wat van deze strepen dan kost de baan verlaten geen honderdduizenden ponden maar slechts een setje banden.
Alleen als je remt hebben die dingen effect, als je er overheen rijdt nauwelijks. Gister legde Rick Winkelman ook uit dat die strepen min of meer in het asfalt verwerkt zijn, met stukjes wolfraam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

noo schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:22:
Volgens mij werken die rode strepen vooral als je er dwars overheen gaat (of met anderszins geblokkeerde wielen). Als je er normaal overheen gaat heb je een dikke bak grip en schijnbaar een hoop extra slijtage, maar ik kan me lastig voorstellen dat dat rollend een grote impact gaat hebben op de banden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
P1.
"Pretty sh*t lap to be honest". :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ParaDroid2
Bottas is het hele weekend al veel sneller dan Hamilton, opvallend om te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
ParaDroid2 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:27:
Die hebben blijkbaar van chassis gewisseld. :z
Nee, blijkbaar heeft Bottas het chassis van Hamilton de afgelopen zes races en Hamilton eentje van vorig seizoen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-06-2021 12:31 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:59

Spotmatic

Ken sent me

Als hij nou ook punten afpakt van HAM is dat alleen maar goed voor het kampioenschap. Voor RBR kan een goed presterende BOT dus wel eens een goede ontwikkeling zijn.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:42

Edd

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:28:
[...]

Die hebben blijkbaar van chassis gewisseld. :z
Je zou bijna gaan denken dat er wat in het chassis zit :+

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Laatst online: 21:24

vliegnerd

Nintendo fan.

Dat is toch heel vaak? Hamilton bewaart zijn snelle rondes voor Q2 en 3. Laat bottas en andere teams niet meekijken.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Edd schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:31:
[...]

Je zou bijna gaan denken dat er wat in het chassis zit :+
Zie edit.
Maar die van Bottas was denk ik wel kreupel. Wat er met Hamilton gebeurd weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

nr 3 t/m 15 binnen 0.7 O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Wauw, Max vraagt gewoon om Bottas zijn tijden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat fijn om eens een keer geen gezwets te horen over flexiwings...

Maar nu is het woord van dit weekend "chassis-change" geloof ik... Op Sky althans :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Ja, er lijkt echt iets te zijn met die chassis, maar aangezien Hamilton dus niet de oude heeft van Bottas vind ik het alsnog een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
ParaDroid2 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:35:
Ja, er lijkt echt iets te zijn met die chassis, maar aangezien Hamilton dus niet de oude heeft van Bottas vind ik het alsnog een groot verschil.
Zie edit. ;)
DaniëlWW2 in "[F1 2021] Race 7 GP van Frankrijk"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Dat met de track limits en lijnen lijkt ook niet consistent. Helemaal als je kijkt naar de andere sporten (tennis, volleybal, etc). Als je de lijn aanraakt ben je er nog binnen, dit leek bij het wegnemen van tijd VER discutabel.
Pagina: 1 ... 6 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.