F1 heeft er nu zelf ook een artikel aan gewijd:
Hamilton 'looking at every option' to improve, but says chassis swap made no difference at Paul Ricard.
Daarin staat ook de quote van Toto over de uitspraak die hij op Sky deed:
"We swap parts around all the time, and this is part of the planning as these are carryover chassis. They're running for a second season, so we're not accumulating millions of miles on one and basically, that's part of the plan," he said.
Ik dacht dat ik het toen misschien verkeerd verstaan had. Maar dit is toch een apart argument? We willen niet dat 1 chassis veel meer KM's maakt dan de andere, dus we blijven dezelfde 2 gebruiken maar switchen alleen de driver. Dan maken beide chassis in gelijkwaardige omstandigheden toch even veel KM's?
Dan staat er nog een vaag antwoord van Lewis in:
Asked whether the chassis swap had an impact on his Friday running, Hamilton said: "I don’t think so. I mean, it’s a different track, so very rarely do you have any differences between the chassis."
Dat het een andere baan is en daarom lastig te beoordelen, snap ik. Maar dat je daardoor geen verschillen tussen de chassis kan hebben is onzin natuurlijk. Opvallend is trouwens dat niemand benoemd dat Bottas na zijn crash met Russel een ander chassis heeft gekregen. De originele was namelijk afgeschreven.