[F1 2021] Race 7 GP van Frankrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 30 Laatste
Acties:
  • 105.236 views

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Whoaaaa. Ik moet opnieuw leren races te kijken. Mijn eerste opgave was om de sport beter te begrijpen zodat je niet alleen rondrijdende auto’s ziet, maar begrijpt wat er gebeurt en waardoor een saaie race m.i. ook spannend kan zijn.

Nu moet ik nog leren hoe ik een zodanig spannende race als vandaag moet gadeslaan, om niet nog een keer een jaar ouder te worden! Voor de neutrale kijker toch een een stuk prettiger denk ik.

Want ik denk dat Verstappen en Hamilton gelijk hebben; zo dicht als de teams en coureurs nu op elkaar zitten, zo zal het - na vandaag te hebben gezien - de rest van het seizoen blijven. Zowel Hamilton als Max hadden kunnen winnen, het zit ‘m nu echt in de uitvoering. De kwaliteiten van de rijders én het hele team, met de onbekende factor pech en geluk.

Een potentieel historisch F1 seizoen. Dat Olav Mol na de laatste race Verstappen maar live in zijn auto mag feliciteren met een zwaarbevochten kampioenschap. Dat zou toch een prachtig sportmoment zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Playa del C. schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:01:
[...]

Max had waarschijnlijk de race niet of met een derde plek geëindigd als hij op de tweede set was doorgereden.

Ik zou het niet riskant noemen, omdat er geen keuze was. Zonder tweede stop: derde of erger en banden totaal op naar het einde toe. Met tweede stop: nog iets van 25 rondes te gaan en je wint ongeveer een seconde per rondje. De tweestopper was dan juist het minst riskant, toch?

Ik vind het meer opvallend dat ze bij Mercedes blijkbaar de optie van een tweede stop niet hebben doorgerekend. Bottas werd er boos over dat niemand naar hem wou luisteren toen hij een tweestopper voorstelde.
Ik denk wel doorgerekend, maar er waren een aantal factoren in deze race die niet als variabele (of met de verkeerde waardes) meegerekend waren. De stop was erg vroeg (vroeger dan ze wilden, omdat Bottas problemen had met z'n banden, vibraties) en ze reden zo dicht op elkaar dat de banden het ook nog eens zwaarder hadden in de 2e stint (die dus langer was dan ze vooraf hadden ingeschat). Vond het dan ook een beetje flauwe opmerking van Bottas, maar ik begrijp het wel met de druk waar ie momenteel onder staat enzo.

Ik denk dat deze race laat zien dat je tegen zo'n strategie (als Merc in Spanje / Hongarije) gewoon weinig kunt verdedigen met de huidige verhoudingen tussen de teams. Was Hamilton of Bottas wel naar binnen gekomen, dan waren ze ook achter Max teruggekomen.

Achteraf zou geel-geel-rood misschien zelfs de snelste optie zijn geweest, maar jah.... achteraf is het mooi wonen :P

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 20-06-2021 19:10 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:33
Edd schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:18:
Voor je gezondheid is het misschien beter om alleen de highlights te bekijken ;)
Misschien beter alleen de schriftelijke samenvatting: Max won

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:11
@Tommy The Cat het is eigenlijk per definitie een historisch seizoen, want volgend jaar gaat de nieuwe formule in :) dus stel Max wordt WDC dan neemt niemand hem de titel laatste kampioen in deze era af :D

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RobertMe schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:48:
[...]

Zou die elke race een opdracht krijgen van de fotograaf? (Tommen of hoe heet die?) In Monaco nog even bovenop de air intake gaan zitten, nu even op de halo gaan zitten voor een kiekje. Lijkt toch een beetje geregisseerd te zijn naar mijn idee (verder niks mis mee natuurlijk, levert leuke plaatjes op).
Kan. Of Max is zoekende naar een soort signature wanneer hij op P1 finisht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:30
Jasphur schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:12:
@Tommy The Cat het is eigenlijk per definitie een historisch seizoen, want volgend jaar gaat de nieuwe formule in :) dus stel Max wordt WDC dan neemt niemand hem de titel laatste kampioen in deze era af :D
Tsja tsja, wat zijn nieuwe regels en wat is een nieuw era? Staat Rosberg bekend als de laatste kampioen in het era van "smalle autotjes"? Nadat ze in 2017 dus nieuwe aero regels hebben geïntroduceerd.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:26

Edd

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/m4uhitr4bg671.jpg?width=5184&format=pjpg&auto=webp&s=03f299703aa7178c28d54e443e38b021984e7d99

Ze hebben ook iets blauws gevonden om het trio te complementeren... ;)

-

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:50
Ook erg lekker voor Vettel dat die ver voor beide Ferrari's is geëindigd. 💪🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
RobertMe schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:27:
[...]

Tsja tsja, wat zijn nieuwe regels en wat is een nieuw era? Staat Rosberg bekend als de laatste kampioen in het era van "smalle autotjes"? Nadat ze in 2017 dus nieuwe aero regels hebben geïntroduceerd.
Nja in 2022 gaan we sowieso geen MGU-H meer zien en krijgen we standaard onderdelen (in/vanaf 2024) plus de alle aero krijgt een nieuwe look en natuurlijk de 18 inch velgen. Best een groot verschil dan toen we van de smalle naar de brede wagens gingen, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Jasphur schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:40:
[...]

Nja in 2022 gaan we sowieso geen MGU-H meer zien
Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar die blijft gewoon hoor. De motorformule blijft t/m 2025 hetzelfde en de ontwikkeling wordt afgezien van betrouwbaarheidsupdates helemaal bevroren.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jasphur schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:40:
[...]
Nja in 2022 gaan we sowieso geen MGU-H meer zien en krijgen we standaard onderdelen (in/vanaf 2024) plus de alle aero krijgt een nieuwe look en natuurlijk de 18 inch velgen. Best een groot verschil dan toen we van de smalle naar de brede wagens gingen, toch?
Volgens mij heeft het voorstel om de mgu-h te verwijderen in 2022 het niet gehaald uiteindelijk.
Discussions over the 2022 engine regulations began in 2017 and were finalised in May 2018.[69][70] The proposed regulations involved removing the Motor Generator Unit–Heat (MGU-H) to simplify the technology used in the engine whilst raising the maximum rev limit by 3,000 rpm.[71] Further proposals dubbed "plug-and-play" would see engine suppliers bound by the regulations to make individual engine components universally compatible, allowing teams to source their components from multiple suppliers.[72] Manufacturers will also be subject to a similar regulation concerning commercially available materials as chassis constructors will be subject to from 2022. The proposals were designed to simplify the engine technology whilst making the sport more attractive to new entrants.[73] However, as no new power unit suppliers committed themselves to entering the sport from 2022, the existing suppliers proposed to retain the existing power unit formula in a bid to reduce overall development costs.[74]

[ Voor 52% gewijzigd door YakuzA op 20-06-2021 19:51 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Had het Wiki artikel even moeten doorlezen inderdaad. My bad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Edd schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:30:
[Afbeelding]

Ze hebben ook iets blauws gevonden om het trio te complementeren... ;)
Weet iemand waarom een aantal die geel/groene shirts aan hebben ipv RBR tenue :?

En mocht Helmut niet op de foto of zit die in de blauwe beer :+

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 20-06-2021 19:57 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Help!!!! schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:56:
[...]

Weet iemand waarom hebben een aantal die geel/groene shirts aan hebben ipv RBR tenue :?
Wanneer ze de paddock afbreken rijdt er zwaar materiaal (heftrucks, vrachtwagens e.d.) rond. Als je dan in de paddock bent moet je een hi-vis shirt aan.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
RobertMe schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:08:
[...]

Hoe had jij de race dan gewonnen?
Ben blij dat ik ongelijk had, wel kantje boord!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 14:30
Wel weer typisch dat Max' beste race komt na een verknalde eerste ronde. :)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd

Edd

Voor de liefhebber. De Race Highlights staan ook weer online.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
Ik hoorde Bot klagen dat ze toch voor een twee stopper moesten gaan, maar Perez heeft toch ook een 1 stopper gedaan, of ik heb mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:01
DoubleDutch schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:20:
Ik hoorde Bot klagen dat ze toch voor een twee stopper moesten gaan, maar Perez heeft toch ook een 1 stopper gedaan, of ik heb mis?
Ja maar alsnog was een twee stopper sneller. En Perez ging heel laat naar binnen natuurlijk (die was aan het cruisen, terwijl vooraan werd gevochten).

[ Voor 7% gewijzigd door talkatoo op 20-06-2021 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Die is veel later naar wit gegaan. Dat is het verschil geweest.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Ja, maar PER > BOT, ook al denkt Bottas van niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:22
Voor de liefhebbers de head to head lap chart van de Franse GP tussen Max en Lewis

http://en.mclarenf-1.com/...ppen&dr2=Lewis%20Hamilton

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9Egkx-W5YqReSNekFuS58n1lYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jlqT2Jh8pvF7U1EP33oPfIHX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door d-vine op 20-06-2021 20:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:33
Bizar wat een gat naar P5, Ferrari helemaal nergens te bekennen

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoubleDutch
Ah ok Perez heeft het uiteindelijk beter gedaan op zijn eerste set en kon lekker doorrijden op de witte band, wel mooi om te zien dat er werd gezegd dat Perez weer niks kon betekenen voor Verstappen kwa strategie en hij uiteindelijk 3de is geworden. 💪🏻

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:53
DoubleDutch schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:29:
Ah ok Perez heeft het uiteindelijk beter gedaan op zijn eerste set en kon lekker doorrijden op de witte band, wel mooi om te zien dat er werd gezegd dat Perez weer niks kon betekenen voor Verstappen kwa strategie en hij uiteindelijk 3de is geworden. 💪🏻
Hij zorgde ervoor dat Mercedes hun strategie niet kon uitspelen en bottas niet even voor de snelste ronde kon gaan. Ook pakte hij kostbare punten af van bottas en daarmee verstevigde hij de wcc positie van red bull racing.

Dus hij zat op de goede plek.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:13
Overigens, is max nu de enige geweest met een 2-stopper?

EDIT: nee, nvm. Leclerc ook.

[ Voor 23% gewijzigd door Sir_Lion op 20-06-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:08
asing schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:32:
[...]

Hij zorgde ervoor dat Mercedes hun strategie niet kon uitspelen en bottas niet even voor de snelste ronde kon gaan. Ook pakte hij kostbare punten af van bottas en daarmee verstevigde hij de wcc positie van red bull racing.

Dus hij zat op de goede plek.
Hoezo? Bottas had gewoon alsnog voor snelste ronde kunnen gaan..

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
VidaR-9 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:38:
[...]

Potentiele penalty voor Perez waardoor Bottas dan alsnog P3 kon opeisen en dat is wat extra punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:04
Dit was een zeer geweldige race voor Verstappen maar ook neutrale kijkers! Veel actie in de midfield en natuurlijk voor top 3.

Het verschil tussen mercedes, redbull en mclaren was op het einde wel echt mega groot. Bijna een volle minuut. Ferrari was ook verbazingwekkend laag vergeleken met de laatste paar racen.

Jammer genoeg geen bingo vandaag. Ik mistte een safety car :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:23

Vuvuzela

My spire is forming

VidaR-9 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:38:
[...]

Door de investigation van Perez wilde Mercedes binnen de 5sec blijven. Dus door de enige fout van Perez dit weekend behoudt hij nog een punt voor max :D

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18

pro_6or

amateur_60r

Maurice079 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:14:
Perez is z'n woorden toch nagekomen hoor. Geef hem 5 races en hij staat er. Zowel in Q als in race. In het begin van de race bandjes gespaard en dat betaalde zich uit in de staart van de race. De beste man heeft 18.5 seconden goed gemaakt in z'n laatste stint. Gewoon erg goed gedaan :Y
Klein beetje meer qualy pace en het is 1 tegen 1 en 1 tegen 1, misschien zelfs wel 2 tegen 1 voor RBR. Vandaag kwam hij ook nog maar een paar rondjes te kort om Hamilton te pakken. Het gaat goed maar het moet imho nog een tikje beter. Zeker aan het begin van de race was het echt 2 tegen 1 voor Merc. Ik was écht bang datzelfde er allebei voorbij zouden gaan met de DRS en op,elkaar en op Max.

Max heeft vandaag wel een ongelofelijke prestatie geleverd.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Vuvuzela schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:41:
[...]

Door de investigation van Perez wilde Mercedes binnen de 5sec blijven. Dus door de enige fout van Perez dit weekend behoudt hij nog een punt voor max :D
Niet alleen een punt voor Verstappen, maar ook "twee punten" voor het team. Immers zou het punt anders naar concurrent Mercedes gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:42:
[...]

Niet alleen een punt voor Verstappen, maar ook "twee punten" voor het team. Immers zou het punt anders naar concurrent Mercedes gaan.
Ik zat te hopen dat Perez zou wachten tot de laatste ronde. De under investigation was echt een blessing in disguise. Maargoed, nu koos Merc niet voor de flap, anders hadden ze geen keuze gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door pro_6or op 20-06-2021 20:44 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

nevermind

[ Voor 96% gewijzigd door Vuvuzela op 20-06-2021 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

hoevenpe schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:25:
Bizar wat een gat naar P5, Ferrari helemaal nergens te bekennen
Dat krijg je als ze elkaar pushen tot het uiterste. Anders gaan ze direct consolideren. Hamilton deed databank jaren. Max doet dat ook, bv Monaco.

een treffende spreuk

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:02
computerjunky schreef op zondag 20 juni 2021 @ 15:12:
Perez verliest gewoon meer als een halve seconde per ronde... Weer ouderwets nutteloos dus. Ze kunnen beter geen 2de rijder hebben en die 2de bak een reserve auto voor verstappen maken. Had ie vorige race nog gewonnen ook.
Ik vind het altijd leuk om een paar uur na de race het topic door te lezen voor dit soort juweeltjes van reacties. Het was waarschijnlijk gewoon onderdeel van de strategie om Perez wat meer afstand te laten houden, hij reed de hele tijd binnen schootsafstand van HAM en BOT en doordat HAM en BOT zo zaten te pushen achter Max hadden ze geen banden meer over aan het eind van de race, waar Perez mooi gebruik van maakte

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:48

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Was een top race om te zien. Heb genoten!

Verder, gelukkig kon Olaf ons ook elke keer goed vertellen wat de coureurs zeiden. /s

[ Voor 9% gewijzigd door Xfade op 20-06-2021 20:49 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Xfade schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:49:
Was een top race om te zien. Heb genoten!

Verder, gelukkig kon Olaf ons ook elke keer goed vertellen wat de coureurs zeiden. /s
nouja..
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/8i8qb3jpjf671.jpg
https://www.reddit.com/r/.../o46r7a/quote_of_the_day/

[ Voor 10% gewijzigd door Vuvuzela op 20-06-2021 20:50 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
Om de race voor Red Bull en Mercedes even kort samentevatten.

- Max foutje in de eerste bocht door wind waardoor hij op plaats 2 kwam.
- Perez had moeite door topzware auto en wind om Lewis, Max en Bottas bijtehouden.
- Doordat Bottas druk zette op Max om er langs te gaan moest Max Lewis gaan opjagen.
- Gevolg alle drie hoge bandenslijtage en geen kans om de pace te controleren.
- Bottas kwam het eerst in de problemen met banden, vibraties waardoor hij wel gepit moest worden wat eigenlijk te vroeg was.
- Max moest ten wel pitten om de undercut van Bottas aftewenden.
- Met Lewis dacht Mercedes net een rondje extra te kunnen redden om dichter bij de optimale bandenwissel te komen.
- Helaas had Max een fenomenale outlap waardoor hij Lewis inhaalde.
- Het circus herhaald zich weer een aantal ronden waar Max, Lewis en Bottas elkaar opjagen en veel van de banden vergen.
- Ondertussen zit Perez in frisse lucht en heeft nog genoeg leven in de banden om door te kunnen gaan en mooi in het pitstop window van Lewis te blijven waardoor de undercut riskant wordt.
- Max pit daar het risico op een klapband op het eind te groot wordt. In de ergste situatie plek 3, plek 2 zeker en 1 optimaal.
- Mercedes heeft op dit moment geen andere keus dan lang gaan en hopen op een safety car. Voor Bottas had men nog een pit stop kunnen overwegen om plek 2 of 3 veilig te stellen. 4 in de ergste situatie
- Perez laat Max zonder problemen er langs. andere tactiek en beter voor hem om Bottas alvast voor te bewerken.
- Bottas probeert Max nog op te houden maar was kansloze missie.
- Perez die ondertussen ook al gepit heeft en met veel versere banden haalt Bottas keurig in.
- Nog wel een klein onderzoekje of de inhaalactie legaal was. daardoor cruciaal dat Bottas in 5 seconden window bleef vanwege evt tijdstraf. Anders was hij zeker binnengehaald voor de snelste ronde.
- Max haalt Lewis uiteindelijk ook in met nog 1 ronde te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:00

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Er was nog een ui Perez en Bottas, maar no further action.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-twTABB_eywkyQCqqLF9qUpvusI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1MvydzK5AmNyoVXdGFUx0gV5.jpg?f=fotoalbum_large

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Maar wat een saaie race was het...

Verstappen meteen met een foutje en Hamilton rijdt weer lekker eenzaam aan kop en Verstappen komt er absoluut niet aan te pas.

:+ En toen kwam natuurlijk de succesvolle undercut en meteen de spanning met Hamilton die in nek van Verstappen liep te hijgen, zoals we al vaker hebben gezien. Een nieuw Hongarije / Spanje scenario had ik gelukkig vrij snel uitgesloten na de pitstop van Perez, meteen even uitgeteld waar die reed en dus netjes binnen de 25 seconden van pitstops. Alleen een (V)SC kon Mercedes daarin dus meehelpen. Verstappen had daardoor dus wel de kans om een extra stop te maken en terug te racen, immers viel het te verwachten dat Perez aan de kant zou gaan. Daar waar dat voor de Mercedessen natuurlijk anders zou liggen. Die zouden dan wel op versere banden rijden, maar volgens mij was het rondeverschil ten tijde van Verstappens stop, vs die van Perez, ook niet heel groot, dus een heel groot pace voordeel zouden ze dan denk ik niet hebben. En (een van) de Mercedessen later laten stoppen was natuurlijk ook kansloos, na Verstappens ronden die 1 tot 2 seconden sneller waren dan Hamilton en Bottas.

Naar mijn idee was dit dan ook de enige optie voor Red Bull, trekker overhalen en Verstappen die stop laten maken. Maar toch denk ik dat ze ook aan de Red Bull pitmuur met samengeknepen billen zaten. In het begin zag het er best rooskleurig uit en gaf AWS volgens mij ook de voorspelling van "striking distance 4 laps", en tich ronden later kwam er een "striking distance: 7 laps" omdat de pace voordeel van Verstappen niet meer zo groot was. Persoonlijk vond ik het in zoverre dan ook nog wel spannend of Verstappen het zou halen, ook omdat er verschillende ronden waren geweest waarin Verstappen niet echt bij leek te komen, en na het inhalen van Bottas het gat nog steeds 5 seconden was met volgens mij nog om en nabij evenveel ronden te gaan. Dat Verstappen vervolgens met nog 1,5 ronde te gaan er al voorbij zou zijn had ik dan ook niet verwacht.

En v.w.b. Perez. In het begin zag het er een beetje knullig uit toen die terug viel. Maar na zijn pitstop bleek hij toch nog mooi binnen het pit window van de leiders te rijden en speelde hij dus nog zeker een rol van betekenis. Vervolgens ook mooi dat hij nog op zijn nieuwere banden nog het pace voordeel had en Bottas kon pakken. Ik had alleen het idee dat het Perez bij Bottas een stuk moeilijker af ging. Maar Verstappen had daarin misschien net het geluk van het foutje van Bottas en Perez' banden waren natuurlijk ook net wat ouder ten opzichte van die van Verstappen toen die bij Bottas zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youp1e
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-08 04:41
Youp1e schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:22:
Ah dit wordt de one waarna Lewis beseft dat it's over.
Al op pagina 1 wist ik het zeker. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:02
D-dark schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:52:

- Perez die ondertussen ook al gepit heeft en met veel versere banden haalt Bottas keurig in.
Wellicht dat ik het gemist heb, maar ik heb Perez en Bottas geen 2e stop zien maken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Lion
FastFred schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:02:
[...]

Wellicht dat ik het gemist heb, maar ik heb Perez en Bottas geen 2e stop zien maken?
Perez had zeer laat gepit. Denk dat hij gewoon de 1e pit bedoeld.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maarten_E schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:09:
Wel weer typisch dat Max' beste race komt na een verknalde eerste ronde. :)
Yes, feel the anger, let it flow, let it in, let it consume you and harvest its potential.
-Darth Helmut-

:+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
Ik ben gewoon lekker de hele race nog een keer aan het kijken, maar dan via ziggo ipv F1TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wat me eigenlijk opvalt (ook bij veel andere interviews en uitspraken met/van Rosberg): het lijkt er echt op dat er oud zeer zit @ Rosberg als gevolg van zijn Mercedes-periode, en dan met name de laatste paar jaren. :X

Volvotips.com

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 14:30
DaniëlWW2 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:03:
[...]

Yes, feel the anger, let it flow, let it in, let it consume you and harvest its potential.
-Darth Helmut-

:+
Helmut Darko ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Zo, weer bijgelezen. Meteen de tweede bocht missen bracht de spanning er goed in. En dan helemaal tot rondje 52 moeten wachten om het weer goed te zien komen, heerlijk.
Mijn tablet zorgde voor extra spanning omdat die al voor de helft van de race over de helft van de accuduur was 😅

Verder niet echt veel spektakel op dit circuit maar goed om te zien dat McLaren weer best of the rest was.
Goede zaken voor GAS, ALO en VET die allen hun teamgenoot voorbleven. (sommige wat indrukwekkender dan andere)

Bottas vloekend op de radio tegen het team was weer eens wat anders :9 maar ik vraag me af of ze met de twee stopper uiteindelijk sneller geweest waren. Mercedes had de rekensom gemaakt enkel was Max sneller dan ze verwacht hadden. Perez heeft uiteindelijk meer band overgehouden dan Bottas en hem daar ook fijn mee voorbijgereden :)

Al met al een heel goed resultaat voor een superspannend seizoen. Mercedes moet eindelijk eens echt aan de bak. Heerlijk, meer van dat please.

owja, *O* RACEWEEK *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Hamilton had nog wel een trucje in petto bij de start. Heel langzaam naar de plek zodat Max zijn banden zo koud mogelijk waren. Typisch.

Zou de pole ook niet rechts moeten zitten? Dat is én op de racelijn (Vesti was direct gezien in de regen vanochtend) en de 1e bocht kun je dan geleidelijker in sturen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Voor degenen die heel de race terug kijken met Sky-commentaar: er zit een stukje Nederlands in. :P

spoiler:
"Ik kom je halen" vlak voordat Bottas wordt ingehaald door Verstappen in rondje 44.

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

pro_6or schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:25:
Hamilton had nog wel een trucje in petto bij de start. Heel langzaam naar de plek zodat Max zijn banden zo koud mogelijk waren. Typisch.

Zou de pole ook niet rechts moeten zitten? Dat is én op de racelijn (Vesti was direct gezien in de regen vanochtend) en de 1e bocht kun je dan geleidelijker in sturen.
Links is de racelijn en binnenbocht T1.

In de regen heb je juist meer grip als je niet op de racelijn zit.
Rubber + water is erg glad.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:36
pro_6or schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:25:

Ik had zelfs het idee dat tijdens de formatieronde Hamilton soms wel heel grote gaten liet vallen. Ik weet dat achter de SC het gat niet groter dan 10 autolengtes mag zijn tussen de auto's, maar is er tijdens de formatieronde niet een vergelijkbare regel (en ging Hamilton daar overheen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Bart-Willem schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:33:
Voor degenen die heel de race terug kijken met Sky-commentaar: er zit een stukje Nederlands in. :P

spoiler:
"Ik kom je halen" vlak voordat Bottas wordt ingehaald door Verstappen in rondje 44.
Is dat stukje ergens te kijken? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Bart-Willem schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:33:

spoiler:
Diegenen die het live hebben gekeken hebben dat ook gehoord :+

Maar Crofty heeft dat paar races terug al gebruikt (Spanje of zo denk ik). Daarom ook dat Brundle nu vroeg van "wat was het ook alweer?" En Crofty het in zijn notitie boekje kon opzoeken omdat hij het een andere keer had opgezocht en dus opgeschreven om toen te gebruiken in de uitzending.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:54
That didn't age well :> :+

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd

Edd

Why Was Red Bull's Strategy So Powerful? | 2021 French Grand Prix

;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

poor Leno schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:41:
[...]

Is dat stukje ergens te kijken? :)
Sowieso de F1tv-app, maar wellicht ook in de samenvatting @ Youtube? Het is vlak voor het in gaan van rondje 44 (waarin Bottas dus ook wordt ingehaald), dus ik denk dat het wel eens in de samenvatting kan zitten.

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010

pinda powerrr

Slow down...

Bart-Willem schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:12:
[...]

Wat me eigenlijk opvalt (ook bij veel andere interviews en uitspraken met/van Rosberg): het lijkt er echt op dat er oud zeer zit @ Rosberg als gevolg van zijn Mercedes-periode, en dan met name de laatste paar jaren. :X
Rosberg had dezelfde rol als Bottas nu heeft. Enige verschil is dat hij dan wel een keer succesvol is geweest :P Blijkbaar werd hij dus ook tegengewerkt, niet in het openbaar, maar zeker wel achter de schermen. Die onderlinge battle werd niet echt in dank afgenomen, zo blijkt nu nog steeds.
Het had natuurlijk heel slecht kunnen aflopen, want waar twee vechten om een been, gaat de derde mede heen 8)
Die spanning wil Toto niet meer hebben, dus Bottas heeft te luisteren.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:52

Amphiebietje

In de blubber

pinda powerrr schreef op zondag 20 juni 2021 @ 22:09:

Toto moet natuurlijk ook denken aan het aantal tafels die hij doet sneuvelen, anders gaat Mercedes misschien over budget. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:53
Sta nu op een camping in Zuid-Frankrijk. Niet eens zo ver van het circuit. Kwamen rond 14:30 aan, daarna inchecken, tent opzetten en inrichten. Wilde dus rond 18:00 de race terugkijken. DOET MN 4G HET NIET!!! Dan maar de WiFi van de camping: NOG RUKKER!!! :( |:(

Bij de receptie buiten op een bloembak gezeten. Daar deed de ziggo go app het met horten en stoten. Toch genoten van een bloedspannende race *O*

Later bleek m’n vriendin prima 4G te hebben. Zat op een andere provider. Nu daar ook heen geswitcht en ook prima interwebs. *O*

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:36
pinda powerrr schreef op zondag 20 juni 2021 @ 22:09:
[...]

Rosberg had dezelfde rol als Bottas nu heeft. Enige verschil is dat hij dan wel een keer succesvol is geweest :P Blijkbaar werd hij dus ook tegengewerkt, niet in het openbaar, maar zeker wel achter de schermen. Die onderlinge battle werd niet echt in dank afgenomen, zo blijkt nu nog steeds.
Het had natuurlijk heel slecht kunnen aflopen, want waar twee vechten om een been, gaat de derde mede heen 8)
Ik heb voor de gein even teruggekeken in de WK-standen pre-2016 en post-2016, en het lijkt wel alsof Bottas aan het begin nog redelijk op Rosberg-niveau zat qua punten (60 punten achter Hamilton in 2017, Rosberg zat 2015 even ver achter Hamilton aan het einde van het seizoen) maar daarna is het gat flink groter geworden. 2018 was het gat gigantisch (de Ferrari's en Verstappen zaten aan het eind van het seizoen tussen hem en Hamilton), maar in 2020 was het helemaal drama, was hij met de hakken over de sloot 2e achter Hamilton (omdat Verstappen in 5 van de 17 races uitviel) met een gat van 120 punten terwijl Hamilton een race niet gereden heeft en het aantal races dankzij Covid minder was dan alle voorgaande seizoenen.

In die zin is Rosberg dus nog net wel een slag beter dan Bottas, en in zekere zin is Bottas niet eens de ideale tweede rijder voor een team als Mercedes in die jaren geweest. Bottas had zonder problemen de 2e plek in het kampioenschap moeten pakken in al die jaren, maar alleen in 2019 is dat goed gelukt. Stel dat Hamilton langdurig uitgevallen was in een van die seizoenen, had Bottas niet eens zomaar naar het kampioenschap kunnen rijden en had Mercedes misschien ook nog wel een zware dobber eraan gehad om het constructeurskampioenschap te winnen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
Mijn mening over wat ik zie en denk is wat cruciaal is.
Max en Perez twijfelen niet over de beslissingen van het team en doen meteen wat hun gezegd wordt.
Hamilton en Bottas discuseren met het team.
Ik zie RB meer als 1 team, Mercedes zie ik meer zoeken, die zijn echt uit hun comfort zone nu.
Ik zie Mercedes misschien wel stoppen als ze dit jaar niet winnen. Remember het 1 jaar contract voor Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Beide Finnen, lol
Bottas gruwelijk over de pis, ik dacht op de achtergrond heel zachtjes wat stoom uit z'n oren te horen ontsnappen, meer niet.
Kimi, sja. die is nooit zo spraakzaam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Sam Collins, de Max hater. Wat heeft hij nu weer voor ons gaar gebakken? Is het de verkneukel moeite waard om te kijken?

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Arjantje72 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 23:25:
Max en Perez twijfelen niet over de beslissingen van het team en doen meteen wat hun gezegd wordt.
Ik zie RB meer als 1 team, Mercedes zie ik meer zoeken, die zijn echt uit hun comfort zone nu.
Ik zie Mercedes misschien wel stoppen als ze dit jaar niet winnen. Remember het 1 jaar contract voor Hamilton.
Mercedes wil ook stoppen, het team verkopen. Die geluiden gaan al lang rond en past ook in automotive land. Honda is ook gestopt. Toto doet er alles aan zijn investering te beschermen. Gelukkig hebben ze (voor hen) Ineos aan boord. Eens te meer reden ook voor Russell. Britse sponsor, Britse rijders.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
pro_6or schreef op zondag 20 juni 2021 @ 23:42:
[...]

Mercedes wil ook stoppen, het team verkopen. Die geluiden gaan al lang rond en past ook in automotive land. Honda is ook gestopt. Toto doet er alles aan zijn investering te beschermen. Gelukkig hebben ze (voor hen) Ineos aan boord. Eens te meer reden ook voor Russell. Britse sponsor, Britse rijders.
Denk je dat Hamilton dan nog blijft als alles op zn kop gaat binnen het team? Het zou me niks verbazen als Mercedes aan het eind van het seizoen bij een "verlies" tov RBR gewoon volledig de weg kwijt gaat zijn. Bottas eruit, Russell er in. Vraag me serieus af of Lewis dan nog wil blijven. Heeft ook slechts een jaarcontract en lijkt ook niet echt haast te maken voor een verlenging.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjantje72 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 23:25:
Nee en nee, Mercedes heeft een gedeelte van de aandelen verkocht aan derden, blijven gewoon in de F1.
Het 1 jaar contract heeft ook te maken met de salaris kosten van Lewis.
Het zijn niet zulke losers die na een keer direct de F1 verlaten.
Stel dat ze dat wel zouden doen, een McLaren gaat nooit winnen van een RB of Ferrari (volgens jaar dan) dus dan beter alles terugtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2021 @ 00:03:
[...]

Nee en nee, Mercedes heeft een gedeelte van de aandelen verkocht aan derden, blijven gewoon in de F1.
Stel dat ze dat wel zouden doen, een McLaren gaat nooit winnen van een RB of Ferrari (volgens jaar dan) dus dan beter alles terugtrekken.
Ik zie ze anders zo vertrekken, er komen nu zoveel scheuren tevoorschijn in dat team. Ze hebben 2/3 van de aandelen verkocht, ook al is 1/3 van Wolff (als ik mij niet vergis).

Hamilton vraagt nog steeds behoorlijk veel aan het team. Bottas lijkt er ook goed klaar mee te zijn. Frustratie spat er vanaf.

En ze zijn vandaag keihard verslagen door hun eigen strategie.

Ze waren het gewend om lekker vooraan te rijden en met 2 vingers in de neus te winnen, nu het even tegen zit (ook al mag je ze nooit uitvlakken), lijkt het wel of ze niet weten wat ze moeten doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
redfoxert schreef op zondag 20 juni 2021 @ 23:48:
[...]

Denk je dat Hamilton dan nog blijft als alles op zn kop gaat binnen het team? Het zou me niks verbazen als Mercedes aan het eind van het seizoen bij een "verlies" tov RBR gewoon volledig de weg kwijt gaat zijn. Bottas eruit, Russell er in. Vraag me serieus af of Lewis dan nog wil blijven. Heeft ook slechts een jaarcontract en lijkt ook niet echt haast te maken voor een verlenging.
Denk dat Lewis dit jaar aankijkt hoe het gaat, en tegen het einde gaat besluiten of hij doorgaat ja of nee.

Misschien wil hij nog wel met de nieuwe reglementen racen, maar grote kans dat het daar compleet misgaat, iedereen staat dan weer op 0 met een bepaald budgetplafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2021 @ 00:03:
[...]

Het heeft niks met losers zijn te maken. Of zijn ze bij Honda losers? Ze hebben hun doel bereikt en de automotive wereld heeft het financieel niet makkelijk plus verbrandingsmotoren zijn niet langer de toekomst. Mercedes verkoopt niet zomaar een deel van de belangen. Dat zouden ze anders nooit gedaan hebben. Mercedes AMG. Geen koeiergrote andere logo’s (behalve een brandstof partner). The writing is on the wall.

Dat geintje met de de auto weggeven aan AMR, dat was een Toto truc, dat wilde Mercedes absoluut niet. De geruchten omtrent Hamilton. Evt naar AMR.

Het lijkt er op dat Mercedes (naast motoren blijven leveren) ook nog wel even door gaat, toto heeft ze zo ver gekregen, en dan blijft Lewis ook nog wel. Die wil er natuurlijk 8. En dat kan ook nog goed, zeker ook gewoon dit jaar nog.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:58
Is er iemand die alle filmpjes van Max in een mooie compilatie heeft gezet?
Liefst vanaf dat ie 6 was en in de studio vertelde dat hij F1 kampioen wil worden? En de wissel van torrorosso naar redbull.
Het is gewoon zo erg genieten om te zien dat hij iedereen de mond snoert met zijn races en niet met de bluf of mond, nee met puur klasse racen, Heerlijk

Je ziet Ham ook gewoon het respect krijgen voor hem.

Beetje dat soort gevoelens en voortgang erin lijkt me geweldig om een uur naar te kijken
Mag ook 2uur zijn natuurlijk. O+ O+

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gewoon een spannende en interessante race in Frankrijk… Wie had dat vooraf verwacht. :P Toppie en de voorsprong gelukkig nu wel verlengd :D Minder dan bij een winst in Baku, maar voor is voor… Nu 2x Oostenrijk, pray for the best.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +73 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
Hallo!

First of all, sorry for not being here yesterday. I got my second COVID-19 shot and I wasn't feeling very good. I uploaded my charts to my site and went to bed. Having said that, here I am again so I'm posting the usual race pace charts here. There's more info in my site that I can't post here such as the race pace summary table so be sure to check my site if you want to see it.

Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/wp-content/uploads/2021/06/gp7_race_top_10.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/wp-content/uploads/2021/06/gp7_race_top_10.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/wp-content/uploads/2021/06/gp7_race_all.svg

Great race by the way. Red Bull looked great and I think they have a good chance of extending their lead at Spielberg. If they can keep putting the pressure on Mercedes they will force them into making more mistakes.

Source: me

F1pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:25

d0s

sssst

Opvallend, Perez z'n pace op wit. Misschien gaat RBR wel harder op wit als er weinig benzine in zit?

Anyway.. maar goed dat we wit in Spielberg niet gaan terugzien. Silverstone kan wel een probleem worden want daar rijden ze met nog hardere banden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:11

sjaool

Every life should have 9 cats

d0s schreef op maandag 21 juni 2021 @ 07:55:
Opvallend, Perez z'n pace op wit. Misschien gaat RBR wel harder op wit als er weinig benzine in zit?

Anyway.. maar goed dat we wit in Spielberg niet gaan terugzien. Silverstone kan wel een probleem worden want daar rijden ze met nog hardere banden.
Perez heeft in het begin veel aan banden sparen gedaan. Daarom was het gat tussen hem en de top 3 ook vrij groot. Dat heeft hij dus aan het einde van de race goed weten te maken. Je kunt wel stellen dat Checo weet hoe je een race moet opbouwen en uitrijden. Het is niet voor het eerst dat hij dit kunstje flikt. Ook mooi dat Red Bull met beide wagens met een verschillende strategie het podium heeft weten te halen. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

d0s schreef op maandag 21 juni 2021 @ 07:55:

Iedere F1 auto gaat harder als er minder benzine in zit ;)
Door de hele late stop zat Perez met de combi versere witte banden en minder benzine in de auto.

(totdat de tank leeg is, dan issie weer langzamer)

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 21-06-2021 08:15 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

De track condities in het begin van de race waren vrij funest voor de banden. Omdat perez redelijk laat de pitstop in ging met minder brandstof.
Vervolgens hoefde hij niet te pushen en kon hij rustig de banden op temperatuur laten komen waarbij hij de pace goed op kon houden tot het einde van de race. waarbij de laatste 20 rondes de track condities ook een stuk beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:49

vhal

ಠ_ಠ

De pace van LEC lijkt ook wel overal en nergens te zijn.... :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:08

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wat een race..

Ik wist van de de spanning op een gegeven moment niet meer hoe ik me moest gedragen/zitten, heerlijk!
Dit mag van mij vaker zo spannend zijn, hoop ook dat dit hele seizoen zo blijft doorgaan.

Wel diep respect voor Mclaren _/-\o_
Wat was er trouwens met Ferrari aan de hand?

[ Voor 17% gewijzigd door G_Dragon op 21-06-2021 08:22 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

JB

Cédric roelt!

Lekker hoor! Eindelijk een keer leuk om "in Frankrijk te zijn" :+

Blijf het gek vinden dat BOT door reed na de inhaalactie van PER. Die had toch nog een gratis pitstop op de snelste ronde te pakken? Ik hoorde Toto wel iets zeggen van suspension problems in dat interview met Christian bij Rosberg & co. maar weet niet of dat de reden was om 'm door te laten rijden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
JB schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:32:

Blijf het gek vinden dat BOT door reed na de inhaalactie van PER. Die had toch nog een gratis pitstop op de snelste ronde te pakken? Ik hoorde Toto wel iets zeggen van suspension problems in dat interview met Christian bij Rosberg & co. maar weet niet of dat de reden was om 'm door te laten rijden.
Perez was under investigation voor tracklimts. Als hij bestraft was had hij waarschijnlijk 5 seconden straf gehad. Bottas probeerde binnen die 5 seconden te blijven zodat hij dan uiteindelijk derde had kunnen worden als de straf zou worden toegekend. Kwestie van gokken en verliezen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
JB schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:32:

Per ging vlak na de inhaal even buiten de baan. Daarom ook de under investigation op t einde. Bottas deed er alles aan in de 5sec window van Perez te blijven, want bij een +5 sec straf van Perez zou hij derde worden. Levert qua punten (in de plus bij Merc, in de min bij RB) zowel voor t rijders als constructeurs kampioenschap veel meer op.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
ArthurMorgan schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:34:
[...]

Perez was under investigation voor tracklimts. Als hij bestraft was had hij waarschijnlijk 5 seconden straf gehad. Bottas probeerde binnen die 5 seconden te blijven zodat hij dan uiteindelijk derde had kunnen worden als de straf zou worden toegekend. Kwestie van gokken en verliezen.
Ja dat :+

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002

JB

Cédric roelt!

Helder! Me niet zo goed opgevallen tijdens de race maar ik had de schoonouders op visite, dat kijkt toch altijd anders :+

Zag dat ze op een gegeven moment beiden under investigation waren maar begreep al niet echt waarvoor.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ub6dB7EOWFt7QC22-xqaXM-Rl64=/800x/filters:strip_exif()/f/image/26zMEtVqV4UsRMeQAWnHzJJd.png?f=fotoalbum_large

HAM versus VER

Race 1:1 - 0 - (P1 -- P2) 25 - 18
Race 2:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 44 - 43
Race 3:1 - 0 - (P1 -- P2) 69 - 61
Race 4:1 - 0 - (P1 -- P2+FL) 94 - 80
Race 5:0 - 1 - (P7+FL -- P1) 101 - 105
Race 6:0 - 0 - (P16 -- DNF+FL) 101 - 105
Race 7:0 - 1 - (P2 -- P1+FL) 119 - 131

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005