Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Eerst zien dan pas geloven/communiceren. Lees we willen harde bewijzen.
Sjakie, ik snap wel waarom verschillende lezers van dit forum twijfels hebben bij de gemaakte statements.Sjakie0101 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 08:38:
[...]
Zullen we het even afwachten? Ik verwacht zelf dit jaar nog Dolby.
Als ik teruglees zie ik op verschillende data beweringen als dit jaar komt Dolby, ze werken er hard aan, ze zijn er niet maar het zit echt in het vizier.
Sjakie0101 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:43:
[...]
Dolby zit er aan te komen. Wellicht al komende maand. Het stereogeluid is al opgekrikt naar 256Kbps AAC op enkele kanalen en komende weken op alle kanalen.
Sjakie0101 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:47:
[...]
Dolby zou er volgens Delta nog dit jaar aankomen, het mocht tijd worden.
Mijn oproep zou daarom vooral zijn, als je een bewering doet: zet er een bronvermelding bij. 'een technisch medewerker zei' is dan geef bron. Los daarvan hoop ik natuurlijk dat je gelijk krijgt. Maar de vraag is of dat op basis van het verleden ook echt zo gaat zijn.Sjakie0101 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:13:
[...]
Eind dit jaar wordt Dolby Surround toegevoegd aan de Amino's. Dan komt er een grote update.
Het niet terug kunnen kijken ligt aan het contract van Delta, ja we gaan er dus op achter uit en daar moet je Caiway mee confronteren, liefst zo veel mogelijk openbaar aangezien het anders in de doofpot gaat is mijn ervaring (kijk maar eens hoe ze op Twitter en andere kanalen altijd via PB willen reageren ipv een openbaar eerlijk antwoord te geven.)
Tis niet zo moeilijk, ga even naar het Deltaforum (eigen forum van Delta) daar post een techneut en deze vertelt netjes waar ze mee bezig zijn.Benmen schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:23:
[...]
Sjakie, ik snap wel waarom verschillende lezers van dit forum twijfels hebben bij de gemaakte statements.
Als ik teruglees zie ik op verschillende data beweringen als dit jaar komt Dolby, ze werken er hard aan, ze zijn er niet maar het zit echt in het vizier.
[...]
[...]
[...]
Mijn oproep zou daarom vooral zijn, als je een bewering doet: zet er een bronvermelding bij. 'een technisch medewerker zei' is dan geef bron. Los daarvan hoop ik natuurlijk dat je gelijk krijgt. Maar de vraag is of dat op basis van het verleden ook echt zo gaat zijn.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Dus stop met steeds valse hoop geven. Het televisieplatform van Caiway en Delta is al zo primitief en haperend. Hoop geven op verbeteringen die er niet komen maakt het leed alleen maar erger.
En op dat Delta forum zit iemand die permanent de loftrompet blaast maar tegelijkertijd niet wist hoe snel hij weer zijn coaxsignaal kon gebruiken voor televisie nadat hij overgestapt was op Delta. Zo goed is nu het interactieve televisie product van Delta en Caiway !!!
[ Voor 31% gewijzigd door dolopfriet op 09-10-2021 17:56 ]
Jij leest dat bericht, dan lijkt het vanuit mijn perspectief een kleine moeite een quote met link hier te plaatsen. Dan hoeven anderen niet te raden waar ze moeten zoeken en is het niet meer jouw voorspelling maar ben je een boodschapper. Iedereen blij toch?Sjakie0101 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:23:
[...]
Tis niet zo moeilijk, ga even naar het Deltaforum (eigen forum van Delta) daar post een techneut en deze vertelt netjes waar ze mee bezig zijn.
Ik weet niet waar jij alle onzin vandaan haalt.dolopfriet schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:51:
Je zit er nu al meer dan drie jaar naast met je voorspellingen, dat kan je toch niet ontkennen, Sjakie?
Dus stop met steeds valse hoop geven. Het televisieplatform van Caiway en Delta is al zo primitief en haperend. Hoop geven op verbeteringen die er niet komen maakt het leed alleen maar erger.
En op dat Delta forum zit iemand die permanent de loftrompet blaast maar tegelijkertijd niet wist hoe snel hij weer zijn coaxsignaal kon gebruiken voor televisie nadat hij overgestapt was op Delta. Zo goed is nu het interactieve televisie product van Delta en Caiway !!!
Wanneer ik over mezelf praat dan gebruik ik sinds het nieuwste pakket van Caiway, dus al twee jaar, interactieve tv en geen coax meer. Dus tot zover die onzin.
Ik gebruik ITV als zeer tevreden gebruiker.
Alle zaken die ik hier noem omtrent de aanstaande verbeteringen zijn een op een genoemd door de techneut van Delta op het Deltaforum. 4K /UHD is niet genoemd, maar stond wel hoog op de verlanglijst aldus een forumbeheerder. Men is nu stap voor stap aan het verbeteren en dat maakt men overigens nu ook prima zichtbaar op deze pagina:
https://www.delta.nl/televisie/updates/
https://www.zeelandnet.nl...eringen-in-audiokwaliteit
Overigens wordt in hetzelfde topic de technicus als ongeloofwaardig neergezet als zou 2030 een betere optie zijn. Ik weet eerlijk gezegd niet wat voor mensen er tegenwoordig bestaan. Doe normaal tegen elkaar en heb ook een beetje geloof in wat een technicus post. Je kan altijd na een kwartaal roepen dat het nog hetzelfde is, maar het tegendeel is tot nu toe waar.
Ik hou van een glas halfvol tegenwoordig, ben het negatieve zat.
[ Voor 14% gewijzigd door Sjakie0101 op 09-10-2021 19:01 ]
@Sjakie0101 Heb even teruggezocht naar posts in het vorige topic met "Dolby", zie hieronder.Eind dit jaar wordt Dolby Surround toegevoegd aan de Amino's. Dan komt er een grote update.
- 29/10/2019 => komt eind dit jaar
- 06/12/2019 => komt eind december / begin jaunari
- 21/12/2019 => komt eind dit jaar / begin volgend jaar
- 23/02/2020 => geef je toe dat Dolby er niet is
Wat mij betreft kan je die "techneut van Delta" lekker links laten liggen...

Of geef gewoon toe dat het Caiway iTV pakket een dienst is waar, naar het schijnt, geen enkele extra euro tegen aan gegooid wordt.
Ja het werkt, maar daar is ook alles mee gezegd.
En ja, ik heb ook glasvezel iTV gehad, en komende van GlashartMedia (Reggefiber/Solcon) is dit gewoon te triest voor het bedrag wat je betaald per maand.
Reden voor mij om mijn glazen bol weg te leggen en te bogen op uitspraken van Delta.Deshmir schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:26:
@Roberto...... hoho, het was 29 oktober 2019...
[...]
@Sjakie0101 Heb even teruggezocht naar posts in het vorige topic met "Dolby", zie hieronder.
- 29/10/2019 => komt eind dit jaar
- 06/12/2019 => komt eind december / begin jaunari
- 21/12/2019 => komt eind dit jaar / begin volgend jaar
- 23/02/2020 => geef je toe dat Dolby er niet is
Wat mij betreft kan je die "techneut van Delta" lekker links laten liggen...![]()
Of geef gewoon toe dat het Caiway iTV pakket een dienst is waar, naar het schijnt, geen enkele extra euro tegen aan gegooid wordt.
Ja het werkt, maar daar is ook alles mee gezegd.
En ja, ik heb ook glasvezel iTV gehad, en komende van GlashartMedia (Reggefiber/Solcon) is dit gewoon te triest voor het bedrag wat je betaald per maand.
Overigens werd ook vorig jaar door Delta beweerd dat het eind 2020 zou werken.
Tel daarbij op dat KPN met proeven zoals het Eurovisie songfestival Dolby Atmos geluid doorgeeft en de achterstand van Delta Fiber wordt steeds pijnlijker.
De reacties van de klanten van KPN op hun forum waren dan ook lyrisch, wat een enorme toevoeging en verbetering Dolby Atmos was ten opzichte van Dolby Digital.
Sommige Delta Fiber fans krijgen zere lippen krijgen van het blazen op de loftrompet omdat Delta fiber zijn stereo geluid in 2021 iets verbetert..
Triester kunnen we het niet maken.
[ Voor 57% gewijzigd door rens-br op 11-10-2021 08:56 ]
Er blaast nog niemand de loftrompet volgens mij, ik breng alleen het nieuws van opgewaardeerd stereo. Niet meer niet minder. Voor de rest laat ook ik de trompet liggen tot Dolby en 4K/UHD er ook zijn.dolopfriet schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:28:
Ik heb het idee dat het huidige interactieve gebruikte platform van Delta fiber aan het plafond van zijn kunnen zit. Als je nu nog niet in staat bent Dolby Digital geluid te leveren en de vlag uit moet als het stereogeluid een wat hogere bitrate krijgt in 2021 dan maakt mij dat zeer bezorgd.
Tel daarbij op dat KPN met proeven zoals het Eurovisie songfestival Dolby Atmos geluid doorgeeft en de achterstand van Delta Fiber wordt steeds pijnlijker.
De reacties van de klanten van KPN op hun forum waren dan ook lyrisch, wat een enorme toevoeging en verbetering Dolby Atmos was ten opzichte van Dolby Digital.
Sommige Delta Fiber fans krijgen zere lippen krijgen van het blazen op de loftrompet omdat Delta fiber zijn stereo geluid in 2021 iets verbetert..
Triester kunnen we het niet maken.
Voor de rest wijs ik op de bronnen, donot shoot de messenger,
Volgens allestoringen.nl gaat het mis, op de storingspagina van Caiway zelf nog niks.
:strip_exif()/f/image/XVHOIqfkUXqyBABGac3atIl8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 50% gewijzigd door D4NG3R op 18-10-2021 22:37 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Geen problemen hier in Almelo.D4NG3R schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:32:
Heb internet hier momenteel plat liggen, nog meer mensen waar het mis gaat? (Postcodegebied 7478)
Volgens allestoringen.nl gaat het mis, op de storingspagina van Caiway zelf nog niks.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Hier alles ok, postcode 7383, dus redelijk in de buurt van 7478.D4NG3R schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:32:
Heb internet hier momenteel plat liggen, nog meer mensen waar het mis gaat? (Postcodegebied 7478)
Hier ook, glasvezel buitenaf 833x / 834x. Zowel op Delta, Caiway als Online.nl.D4NG3R schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:48:
Apart, heb m'n modem een trap gegeven waarna het weer werkte - maar er zijn schijnbaar 100en meldingen binnen gekomen bij allestoringen, dus er gaat wel iets fout.
Je kan het ook mooi zien op alle storingen. Het zijn hier alle glas providers die de piek hebben.
Fritzbox geeft een stabiele verbinding met de pop, maar er komt mondjesmaat data over de lijn.
Overigens niet de eerste keer, heb er de laatste tijd wel eens vaker last van.
[ Voor 18% gewijzigd door RobertowNL op 18-10-2021 23:19 ]
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Wat werkt er niet preciesD4NG3R schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:32:
Doe eens :
- Pingen naar wat adressen.
- Tracerouten naar wat adressen.
- Als bovenstaande niet goed gaan op domeinnaam dan is er waarschijnlijk wat met je DNS aan de hand dus dan kan je het volgende proberen :
nslookup <domeinnaam> <bepaalde DNS Server IP>
Dus bijvoorbeeld :
nslookup tweakers.net 8.8.8.8
of
nslookup startpagina.nl 1.1.1.1
of
nslookup nu.nl 9.9.9.9
Om maar wat te noemen!
/EDIT :
Zeg dat dan meteen!D4NG3R schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:36:
Ik ben mij er goed van bewust wat er moet worden gedaan/getest wanneer het mis gaat, maar er kwam (ook na een herstart) letterlijk geen signaal binnen op het modem dus dan houd het verassend snel op.
[ Voor 20% gewijzigd door nero355 op 19-10-2021 23:01 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 19-10-2021 18:38 ]
Om mijzelf even te quoten, Caiway blijft Caiway. Wat een treurnis.True schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:27:
Afgelopen maart heb ik een 12mnd contract afgesloten voor 'Internet en Televisie Slim' van 64€ waarbij ik 6mnd korting heb gekregen van 29€ zodat ik enkel 35€ hoefde te betalen. Gezien deze korting deze maand afgelopen is én we eigenlijk geen lineaire tv kijken. Was ik benieuwd of ik mijn pakket kon aanpassen.
Positief verrast kon ik ons pakket aanpassen naar 'Alleen Internet' voor 44€. Het zou dan wel direct verlengd worden én ik zou 20€ verzend- en administratiekosten moeten betalen. Even een snelle rekensom doet mij vermoeden dat dit het wel waard zou zijn.[..]
Op 20 september mijn abonnement gewijzigd van 'Internet en Televisie Slim' van 64€ naar 'Alleen Internet' voor 44€.
Nu kreeg ik vanochtend de factuur van oktober met het volgende:

Caiway durft met één factuur te factureren voor twee abonnementen die elkaar opgevolgd hebben voor één en dezelfde periode.
Nu begrijp ik dat de afgelopen facturen augustus (voor september) en september (voor oktober) al betaald zijn en dit apart gecrediteerd wordt. Maar het is wel heel schandelijk dat er een bedrijf is dat zo de facturen eruit durft te sturen.
Als deze factuur geïncasseerd wordt krijg ik een schamele 127,10€ terug van Caiway.
p.s. jammer dat de pakketwijziging niet te plannen is (medewerkster aan de telefoon gaf aan dat het één maand zal duren (v.a. 20 sept > 20 okt) en dus optimaal gebruik maken van de lopende korting t/m begin okt). Maar omdat dit niet zo is ben ik hierdoor eigenlijk tussen 20 sept en begin okt duurder uit.
p.p.s. er worden tóch geen verzend- en administratiekosten gefactureerd.
p.p.p.s. via de WhatsApp wordt ten zeerste geadviseerd niet te storneren en zelf te betalen omdat de factuur dan als niet betaald aangemerkt wordt (goh)
p.p.p.p.s. de financiële afdeling is enkel tussen 09.00 en 17.00 te bereiken.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
En je gaat het allemaal in Maart nog eens meemaken met de nieuwe abonnementen en aanpassingen.True schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:55:
[...]
Om mijzelf even te quoten, Caiway blijft Caiway. Wat een treurnis.
Op 20 september mijn abonnement gewijzigd van 'Internet en Televisie Slim' van 64€ naar 'Alleen Internet' voor 44€.
[Afbeelding].
Caiway durft met één factuur te factureren voor twee abonnementen die elkaar opgevolgd hebben voor één en dezelfde periode.
Nu begrijp ik dat de afgelopen facturen augustus (voor september) en september (voor oktober) al betaald zijn en dit apart gecrediteerd wordt. Maar het is wel heel schandelijk dat er een bedrijf is dat zo de facturen eruit durft te sturen.
Als deze factuur geïncasseerd wordt krijg ik een schamele 127,10€ terug van Caiway.
p.s. jammer dat de pakketwijziging niet te plannen is (medewerkster aan de telefoon gaf aan dat het één maand zal duren (v.a. 20 sept > 20 okt) en dus optimaal gebruik maken van de lopende korting t/m begin okt). Maar omdat dit niet zo is ben ik hierdoor eigenlijk tussen 20 sept en begin okt duurder uit.
p.p.p.s. via de WhatsApp wordt ten zeerste geadviseerd niet te storneren en zelf te betalen omdat de factuur dan als niet betaald aangemerkt wordt (goh)![]()

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Apart, zelden problemen met Caiway; maar deze week is het meermaals raak.
Edit: gah nieuw IP, DDNS to the rescue.
[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 22-10-2021 02:21 ]
Kan alleen mijn publieke ip nog pingen (dat zal gewoon mijn router zijn neem ik aan) en verder kan er helemaal niks.
Ook een flinke piek op allestoringen.nl
[ Voor 4% gewijzigd door rfbroek op 22-10-2021 02:11 ]
[ Voor 53% gewijzigd door rfbroek op 22-10-2021 03:01 ]
Hier ook een nieuw IP adres, maar na reboot van de Genexis Platinum kwam het oude IP adres terug.D4NG3R schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 02:08:
En de boel ligt weer plat, ditmaal met bevestiging van mede-Twentenaren.
Apart, zelden problemen met Caiway; maar deze week is het meermaals raak.
Edit: gah nieuw IP, DDNS to the rescue.
Ik woon in het gebied waar werkzaamheden aangekondigd waren, dus misschien is het anders voor jou. Melding op caiway website:
Nachtelijke werkzaamheden tussen Heerde en Oosterwolde
22-10-2021 00:00 - 07:00
In verband met de werkzaamheden aan het netwerk tussen Heerde en Oosterwolde zal er in de nacht van 22 Oktober uitval plaatsvinden tussen 00:00 en 07:00. Deze werkzaamheden hebben impact op televisie, internet en telefonie.
De uitval zal mogelijk impact hebben op de onderstaande woonplaatsen:
Beemte Broekland, Emst, Epe, Heerde, Marle, Oene, Vaassen, Veessen, Vorchten, Wapenveld, Wenum Wiesel, Doornspijk, Elburg, Hattem, Hattemerbroek, Kamperveen, Nunspeet, Oldebroek, Oosterwolde Gld, T Harde, t Harde, T Loo Oldebroek, t Loo Oldebroek, Wapenveld, Wezep, Zalk
Onze excuses voor het ongemak.
Bij mij werd het de daaropvolgende factuur automatisch rechtgetrokken. Sterker nog abo werd 35 ipv 45 euro voor de eerste 12 maanden 👍True schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:55:
[...]
Om mijzelf even te quoten, Caiway blijft Caiway. Wat een treurnis.
[Afbeelding].
p.p.p.s. via de WhatsApp wordt ten zeerste geadviseerd niet te storneren en zelf te betalen omdat de factuur dan als niet betaald aangemerkt wordt (goh)![]()
Een extra reboot was helaas niet voldoende, nog steeds een nieuw IP - maar alles wat ik vanuit huis draai hangt achter een reverse proxy met DDNS, dus dat liep mooi over.ofc schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:10:
[...]
Hier ook een nieuw IP adres, maar na reboot van de Genexis Platinum kwam het oude IP adres terug.
Ik woon in het gebied waar werkzaamheden aangekondigd waren, dus misschien is het anders voor jou. Melding op caiway website:
[...]
En nee, geen aankondiging hier, ik woon ook niet in de buurt van de op dat moment aangekondigde gebieden.
Ik had nog niet eerder gezien dat Caiway adverteert als Caiway glasvezel.dolopfriet schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:10:
Zo'n club actie lijkt me echt iets voor Twente met zijn grote saamhorigheid
Maar wellicht is dat om aan te geven dat het hier niet om Coax gaat.
Delta staat er gewoon als Delta. Maar dit is verder ver off topic, ik had het achteraf niet moeten posten,
Ik heb de prijzen eens bekeken van de nieuwe actie van Caiway en die zijn best scherp.
Volgend jaar maar weer switchen in oktober, zo kun je beide partijen leuk bezig houden.
[ Voor 16% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-10-2021 23:25 ]
Of bij de tussentijdse prijsverhoging als die er is. Dan kan je nog eerder. Dat heb ik dit jaar gedaanSjakie0101 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:23:
[...]
Ik had nog niet eerder gezien dat Caiway adverteert als Caiway glasvezel.
Maar wellicht is dat om aan te geven dat het hier niet om Coax gaat.
Delta staat er gewoon als Delta. Maar dit is verder ver off topic, ik had het achteraf niet moeten posten,
Ik heb de prijzen eens bekeken van de nieuwe actie van Caiway en die zijn best scherp.
Volgend jaar maar weer switchen in oktober, zo kun je beide partijen leuk bezig houden.
Ze vragen er om… ik blijf gewoon net zo lang switchen tot ze er gek van worden.RobertowNL schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:31:
[...]
Of bij de tussentijdse prijsverhoging als die er is. Dan kan je nog eerder. Dat heb ik dit jaar gedaan
Het is hier de afgelopen 4 dagen goed gegaan, maar daarvoor waren er dus constant storingen.D4NG3R schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:51:
@RobertowNL ondertussen vermeld Caiway het zelf ook, niet bij mij in de omgeving (hier geen problemen meer sinds het modem herstart is) maar wel bij jouw: https://www.caiway.nl/kla...ng/storingen-en-onderhoud
Het blijkt dat Delta hier problemen heeft gehad inde pops:
https://steenwijkercouran...internetten-27113381.html
jammer dat ze Wifi er dan ook weer bijhalen, maar goed gebrek aan kennis bij de journalist zullen we maar zeggen.
Vooral in de avonden valt regelmatig de verbinding weg, er komt vervolgens af en toe weer data doorheen. Maar later valt het weer weg.
Gaf overigens eerst de schuld aan mijn eigen setup, maar het zit dus een stukje dieper.
Jammer, want ik hoor hier steeds meer negatieve verhalen over glasvezel omdat het niet zo stabiel is.
Hoop dat nu het bekend is Delta er wat mee gaat doen.
Meer glasvezelaansluitingen aanleggen.
Gemiddeld ligt de snelheid echter rond 100mbps, ondanks de aangesloten Home Mesh Wifi system (ook gratis met Caiway meegeleverd. Heel af en toe komt de speedtest op 500mbps uit, om een kwartiertje later weer slechts 60mbps te scoren.
Zijn dit soort (grote) verschillen in snelheid bekend bij Caiway gebruikers? Komt dit vaker voor, of zou ik toch wat meer bij mijn eigen aansluiting moeten zoeken?
T-mobile thuis wat ik hiervoor had gaf stabiel 100mpbs internet.
Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk
Ik heb dan geen 1GBps, maar nog het oude G700 pakket en haal altijd meer dan dat..Zo wel up als down.ibr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:58:
Hier (regio Westland) sinds gisteren overgestapt op Caiway 1GBps Internet Only. Mooie deal voor 35epm eerste jaar.
Gemiddeld ligt de snelheid echter rond 100mbps, ondanks de aangesloten Home Mesh Wifi system (ook gratis met Caiway meegeleverd. Heel af en toe komt de speedtest op 500mbps uit, om een kwartiertje later weer slechts 60mbps te scoren.
Zijn dit soort (grote) verschillen in snelheid bekend bij Caiway gebruikers? Komt dit vaker voor, of zou ik toch wat meer bij mijn eigen aansluiting moeten zoeken?
100% slechte instellingen of apparatuur en/of kabels die je gebruikt op voorwaarde dat Caiway goed zijn werk heeft gedaan wat betreft het omzetten van je abonnement!ibr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:58:
Hier (regio Westland) sinds gisteren overgestapt op Caiway 1GBps Internet Only.
Zijn dit soort (grote) verschillen in snelheid bekend bij Caiway gebruikers?
Komt dit vaker voor, of zou ik toch wat meer bij mijn eigen aansluiting moeten zoeken?
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dat is niet goed, hier constant 940 Mbps up en down. Fluctueert een klein beetje, zeg 1 a 2 %. Speedtest elk uur al sinds oplevering in januari dit jaar. Tevreden.ibr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:58:
Hier (regio Westland) sinds gisteren overgestapt op Caiway 1GBps Internet Only. Mooie deal voor 35epm eerste jaar.
Delta 1 Gbs is 45 euro de eerste 12 maanden, dus goedkoper.B2 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 06:19:
Mijn jaar bij caiway zit er weer bijna op, betaalde 49 euro voor 500/500. Wat zijn op dit moment de aanbiedingen die gedaan worden? Of moet ik overstappen naar Delta om 1 Gbps te krijgen voor hetzelfde geld.
En anders bellen met Caiway,
Delta had ik zelf ook al opgezocht, vandaar mijn laatste zin. Ik ben juist benieuwd naar welke aanbiedingen Caiway doet wanneer je aangeeft eventueel over te stappen.Sjakie0101 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:01:
[...]
Delta 1 Gbs is 45 euro de eerste 12 maanden, dus goedkoper.
En anders bellen met Caiway,
Gewoon bellen met Caiway, heb ik ook gedaan en dan kun je wel of niet akkoord gaan met het aanbod.B2 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:09:
[...]
Delta had ik zelf ook al opgezocht, vandaar mijn laatste zin. Ik ben juist benieuwd naar welke aanbiedingen Caiway doet wanneer je aangeeft eventueel over te stappen.
Bij mij gaf Caiway 2 maand gratis en geen administratieve kosten.
[ Voor 4% gewijzigd door The.Terminator op 29-10-2021 10:47 ]
Ik stap nu steeds over bij het minste of geringste. Dat willen ze zelf. Verhoogd Delta de prijzen begin volgend jaar dan stap ik weer naar Caiway etc etc. Dit is kennelijk wat ze graag willen.The.Terminator schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:15:
[...]
Gewoon bellen met Caiway, heb ik ook gedaan en dan kun je wel of niet akkoord gaan met het aanbod.
Bij mij gaven 2 maand gratis.
Ik ga niet meer leuren om korting. Die tijd heb ik gehad.
Dat zou ik ook doen, indien men die korting niet gaf.Sjakie0101 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:58:
[...]
Ik stap nu steeds over bij het minste of geringste. Dat willen ze zelf. Verhoogd Delta de prijzen begin volgend jaar dan stap ik weer naar Caiway etc etc. Dit is kennelijk wat ze graag willen.
Ik ga niet meer leuren om korting. Die tijd heb ik gehad.
Ik heb trouwens Internet Only van Caiway (250 is voor mij ruim voldoende).
Maar door die korting vond ik het Caiway aanbod voldoende. Misschien volgend jaar weer een overstap, we zullen het zien.
Wel even aan de medewerker gevraagd hoe het nu zit met Caiway / Delta, volgens haar blijft men apart van elkaar opereren in verschillende regio's. Wat er van juist is, dat zal de toekomst uitwijzen.
Leuke uitspraak dat me apart opereert, met hetzelfe antwoordnummer voor retouren, magazijn waar de spullen vandaan komen etc etc etc.The.Terminator schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:50:
[...]
Dat zou ik ook doen, indien men die korting niet gaf.
Ik heb trouwens Internet Only van Caiway (250 is voor mij ruim voldoende).
Maar door die korting vond ik het Caiway aanbod voldoende. Misschien volgend jaar weer een overstap, we zullen het zien.
Wel even aan de medewerker gevraagd hoe het nu zit met Caiway / Delta, volgens haar blijft men apart van elkaar opereren in verschillende regio's. Wat er van juist is, dat zal de toekomst uitwijzen.
https://www.totaaltv.nl/n...nbod-bij-delta-en-caiway/
Meer dan 960 Mbps halen via een 1 Gbps verbinding lijkt me heel sterk eerlijk gezegd, tenzij je daadwerkelijk kabels hebt die gesmeed zijn bij maanlicht door kleine kaboutertjes elfjes!wout schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:44:
Ik heb de ervaring na 2x nieuwe aansluiting op glas te hebben meegemaakt, dat in begin snelheid (vooral download) maar 20-30% van de max is. Na 24 uur veel beter en stabieler. Na verkrijgen van nieuw ip-adres (ivm andere apparatuur) wederom paar uur met lagere snelheden te kampen gehad. Hier download meestal rond 920 (soms poosje 860 oid) en upload op 960-980.
/EDIT :
d0h!PaT schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 08:22:
Elfjes! Het zijn elfjes potverdorie die die kabels smeden!![]()
Elfjes natuurlijk!

Ik begrijp niet wat jouw IP adres te maken heeft met de Ziggo Go App als je toch al via een VPN naar iemand anders toe verbinding maakte die wel een Ziggo verbinding heeftspeedmetal35 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:30:
Hier ook een nieuw IP adres waar door mijn Ziggo go app loopt te zeuren dat ik verbinding maak via een VPN wat niet mag.
[ Voor 10% gewijzigd door nero355 op 30-10-2021 19:02 . Reden: Niks kabouters! Elfjes jongûh! :+ ]
Jij bedoelt 960 M B (bytes) /s denk iknero355 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:44:
[...]
Meer dan 960 Mbps halen via een 1 Gbps verbinding lijkt me heel sterk eerlijk gezegd,
960 Mbit /s is wel normaal bij een 1 Gbit verbinding
[ Voor 14% gewijzigd door rfbroek op 29-10-2021 15:33 ]
[ Voor 24% gewijzigd door EDIT op 29-10-2021 17:44 ]
Zit je me nou te corrigeren met de verkeerde notatierfbroek schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:31:
Jij bedoelt 960 M B (bytes) /s denk ik

Zie o.a.:rfbroek schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:31:
[...]
Jij bedoelt 960 M B (bytes) /s denk ik
https://www.gigabit-wirel...oughput-gigabit-ethernet/
This means that when using default Ethernet frame size of 1518 byte (MTU = 1500) we have an efficiency of around 94% (118660598 / 125000000), meaning that the other 6% is used for the protocols at various layer, which we could call overhead.
Kortom, om en nabij 940Mbps. max.
Check! N.a.v. de andere berichten hier op dit forum lijkt het me inderdaad dat dit probleem echt aan mij ligt en niet aan de aansluiting zelf. Maandag komt de monteur van Caiway langs dan kijken we verder. Inmiddels zit ik overigens stabiel op 400-500 mbps download maar nog niet over de 600 heen geweest. Upload gaat wel goed (stabiel boven de 900).ernstoud schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:25:
[...]
Dat is niet goed, hier constant 940 Mbps up en down. Fluctueert een klein beetje, zeg 1 a 2 %. Speedtest elk uur al sinds oplevering in januari dit jaar. Tevreden.
Halen de Caiwayers hier de 900Mbps+ snelheden overigens ook via WiFi? Of zijn dit allemaal bedrade snelheden?
Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk
Ik had even last van brainfog geloof iknero355 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:46:
[...]
Zit je me nou te corrigeren met de verkeerde notatie![]()
![]()

Elfjes! Het zijn elfjes potverdorie die die kabels smeden!nero355 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:44:
[...]
kabels hebt die gesmeed zijn bij maanlicht door kleine kaboutertjes!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Wifi-snelheden liggen natuurlijk lager en zijn afhankelijk van de lokale factoren zoals zowel de materialen waarvan het huis gebouwd is als de omliggende wifi-netwerken op/rond dezelfde frequenties, de afstand tussen client en toegangspunt en ook de combinatie van wifi-toegangspunt en de wifi-client zelf.ibr schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 00:52:
[...]
Halen de Caiwayers hier de 900Mbps+ snelheden overigens ook via WiFi? Of zijn dit allemaal bedrade snelheden?
Dus kortgezegd: nee, je gaat nooit de volle snelheid halen op de wifi.
[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 30-10-2021 08:25 ]
Ik vraag me af of die allerduurste mesh systemen met WiFi 6 in de richting komen, hier:EDIT schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 08:24:
[...]
Wifi-snelheden liggen natuurlijk lager en zijn afhankelijk van de lokale factoren zoals zowel de materialen waarvan het huis gebouwd is als de omliggende wifi-netwerken op/rond dezelfde frequenties, de afstand tussen client en toegangspunt en ook de combinatie van wifi-toegangspunt en de wifi-client zelf.
https://computertotaal.nl...mesh-systemen-vergeleken/
staan toch systemen die rond de 900Mbps komen in de eerste hop. Maar gigabit door hele huis via WiFi is nauwelijks haalbaar.
Als ik kijk naar gebieden waar je binnen een paar maanden klant wordt dan zal dit per maart 2022 de nieuwe snelheden/ prijzen worden voor Internet Only bij Caiway. Mits inflatie nog meer oplooptSvennos1 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:40:
Ik heb recent Caiway gebeld vanwege de actie van Delta, 1Gig Internet Only voor 45 euro voor 12 maanden en gevraagd of zij dit konden matchen. Tot mijn verbazing gingen ze hierin mee! Nog beter zelfs, Ik betaal nu 35 euro voor 12 maanden voor 1Gig IO bij Caiway. Mooi aanbod, en je ziet maar dat bellen loont

Alleen Internet 1Gb wordt 59,50 (was 64,95) en 250Mbit gaat naar 300Mbit voor 44,40 (was 43,95).
Dus zal toch moeten overstappen naar Delta voor de 1Gb
Nu ga ik toch erg flauw zijn, maar wat is je bron? Caiway kan dit soort prijzen niet blijven hanteren op het moment dat Delta stunt met de prijzen.Roberto...... schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:50:
[...]
Als ik kijk naar gebieden waar je binnen een paar maanden klant wordt dan zal dit per maart 2022 de nieuwe snelheden/ prijzen worden voor Internet Only bij Caiway. Mits inflatie nog meer oploopt![]()
Alleen Internet 1Gb wordt 59,50 (was 64,95) en 250Mbit gaat naar 300Mbit voor 44,40 (was 43,95).
Dus zal toch moeten overstappen naar Delta voor de 1Gb
Bij Delta heb je voor 45 euro gewoon 1 Gbps en die wordt na 12 maanden ietsje duurder, maar dan nog slechts 50 euro. Caiway mag dan het zusje zijn en zich onafhankelijk voor doen, maar je moet gewoonweg mee met deze prijzen of men moet simpelweg besluiten alles Delta te maken.
Wanneer ik het stuntaanbod zie dat nu voor nieuwe klanten op de site staat, dan vermoed ik toch echt dat de prijzen richting die stuntaanbiedingen gaan.
Doen ze dit niet dan wordt het een run op Delta, maar ik krijg het gevoel dat dit stiekem ook is wat ze willen bewerkstelligen.
[ Voor 29% gewijzigd door Sjakie0101 op 30-10-2021 15:23 ]
De vraag is natuurlijk hoeveel klanten Internet Only hebben. Schatting is <10%Sjakie0101 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:15:
[...]
Doen ze dit niet dan wordt het een run op Delta, maar ik krijg het gevoel dat dit stiekem ook is wat ze willen bewerkstelligen.
Toets postcode 8715HS/ 16 maar eens in. Zie je ook dat het middelpakket van 400Mbit naar 500Mbit gaat incl een kleine prijscorrectie. Duurste abonnement 1Gb wordt goedkoper van 79 naar 74,75 euro
[ Voor 9% gewijzigd door Roberto...... op 30-10-2021 15:40 ]
Je beroept je op een postcodecheck in nieuwe gebieden? Daar staan toch ook gewoon oude prijzen?Roberto...... schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:34:
[...]
De vraag is natuurlijk hoeveel klanten Internet Only hebben. Schatting is <10%
Toets postcode 8715HS/ 16 maar eens in. Zie je ook dat het middelpakket van 400Mbit naar 500Mbit gaat incl een kleine prijscorrectie. Duurste abonnement 1Gb wordt goedkoper van 79 naar 74,75 euro
Er zijn ook gebieden met 1,5 Gb. Daar staan ook de oude prijzen nog, die er in september ook al stonden.
Je hebt feitelijk dus geen bron.
De nieuwe propositie komt vanaf maart en ik voorspel:
* OF Deze is nagenoeg gelijk aan de stuntaanbiedingen op de site wanneer je eigen postcode intikt
* OF Deze worden gelijk aan Delta
* OF Caiway wordt Delta
Een teken aan de wand is dat iedereen die nu nog Caiway Multiscreen heeft een brief heeft gehad dat men binnen 3 maanden over wordt gezet naar het nieuwe interactieve platform. Dat is "toevallig" precies voordat de nieuwe abonnementen worden aangekondigd.
Er wordt straks eerder geuniformeerd (lees iedereen hetzelfde), waarbij de een naar 150 Mbit gaat, de ander naar 400 Mbit en de laatste groep 1 Gbps voor nagenoeg dezelfde prijzen als Delta (of dezelfde).
Dat zijn dusdanige prijzen dat ik niet verwacht dat er ook maar 1 klant gaat klagen, ook niet over het verdwijnen van COAX bij een glasvezelabo. En ik verwacht dat de meeste klanten net als bij Delta naar 1 Gbps worden gezet voor een stuntprijs zodat gemekker over downgrades niet gaan gelden.
Alle andere tussenvormen gaan verdwijnen, evenals Multiscreen, evenals COAX bij glas, mark my words.
En laat ik helder zijn: hierbij kan het echt wel zijn dat de merknaam Caiway blijft bestaan... Maar het blijft gek dat op de nieuwe Caiwayshop in Naaldwijk de naam Delta met koeieletters op de gevel staat en niet Caiway, terwijl van oudsher Naaldwijk = Caiway.
Maar vooralsnog is alles wat we doen roeptoeteren, koffiedikkijken, glazen bollen bekijken, tarotkaartje draaien etc etc. Laten we afwachten tot er iets officieels is.
We weten tot nu toe alleen dat Multiscreen verdwijnt binnen nu en 3 maanden en dat nieuwe abonnees met stuntprijzen worden gelokt (zie de eigen postcodecheck).
[ Voor 29% gewijzigd door Sjakie0101 op 30-10-2021 16:21 ]
1 Gbps klinkt heel mooi, maar het merendeel van de huishoudens heeft die snelheid niet nodig, en is dus voordeliger uit met het instap abonnement.
Mee eens!EDIT schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 08:24:
Wifi-snelheden liggen natuurlijk lager en zijn afhankelijk van de lokale factoren zoals zowel de materialen waarvan het huis gebouwd is als de omliggende wifi-netwerken op/rond dezelfde frequenties, de afstand tussen client en toegangspunt en ook de combinatie van wifi-toegangspunt en de wifi-client zelf.
EDIT schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:31:
Misschien bij de allerduurste in optimale omstandigheden, maar bij een gewoon normaal wifi-setje mag je denk ik (afhankelijk van de hoeveelheid hops die nodig zijn) blij zijn met snelheden tussen de 100 en 500 Mbit/s.
Niet helemaal mee eens :ernstoud schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:23:
Ik vraag me af of die allerduurste mesh systemen met WiFi 6 in de richting komen, hier:
https://computertotaal.nl...mesh-systemen-vergeleken/
staan toch systemen die rond de 900Mbps komen in de eerste hop. Maar gigabit door hele huis via WiFi is nauwelijks haalbaar.
- rgarretsen in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"
Dus het enige wat je nodig hebt is wat 802.11ax accesspoints door het huis heen en minimaal 2x2 qua antennes aan beide kanten!
En dat is echt niet meer zo duur als je voor TP-Link of Ubiquiti gaat!
Gelukkig beseffen er steeds meer mensen dat Reclame TV kijken zwaar nutteloos is en laten ze die zooi lekker achterwege!Roberto...... schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:34:
De vraag is natuurlijk hoeveel klanten Internet Only hebben. Schatting is <10%
Dus dat getal groeit, maar het is alleen de vraag hoe snel ?!
Heerlijke houding die de vooruitgang tegenhoudt!Diederik schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:32:
1 Gbps klinkt heel mooi, maar het merendeel van de huishoudens heeft die snelheid niet nodig, en is dus voordeliger uit met het instap abonnement.
Besef dat bijvoorbeeld heel veel mensen gamen op de een of andere manier en games steeds vaker over de 100 GB gaan qua opslagruimte en daardoor ook de updates van die games steeds groter worden!
Dus wie er ook in huis games speelt of juist niet : Iedereen wordt er blijer van!
?? Geen idee wat je mij aan zit te praten. Natuurlijk zijn er gebruikers die voordeel hebben bij 1Gbps.nero355 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:18:
[...]
Heerlijke houding die de vooruitgang tegenhoudt!
Besef dat bijvoorbeeld heel veel mensen gamen op de een of andere manier en games steeds vaker over de 100 GB gaan qua opslagruimte en daardoor ook de updates van die games steeds groter worden!
Dus wie er ook in huis games speelt of juist niet : Iedereen wordt er blijer van!
Ik reageer op Sjakie die lijkt te schrijven dat de propositie van Caiway voor niemand interessant is.
Verder ben ik van mening dat 1Gbps vooral interessant is voor mensen die excessief downloaden of een heel groot gezin hebben.
Props voor Caiway trouwens. Ze leveren een stabiele glasvezellijn waar ik echt van onder de indruk ben. Ik heb een downtime gehad van misschien plusminus 1 uur gemiddeld gezien in de afgelopen 12 jaar. En ik heb een mooie aanbieding gehad om mijn contract te vernieuwen met 1 jaar. Mag/kan mijn eigen apparatuur gebruiken voordat het wettelijk min of meer is bepleit. Caiway, you 're the best! Mag ook wel eens gezegd worden. Itt die overhypte KPN/Ziggo en andere zooi.
TV via coax ook niet echt iets over te klagen. Heb ook 2 stb's gekregen. 1 STB aangesloten maar ik heb nou niet echt het gevoel dat dat beter is dan via coax.
Heb een paar van de berichten in die links bekeken, gaat volgens mij over korte afstanden, dus inderdaad zeg maar in elk vertrek een bedraad access point. Dat is niet te doen in de meeste huizen. En dan nog echt over korte afstand. In grote woonkamers haal je dan nog die gigabit niet.nero355 in "[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Niet helemaal mee eens :
Dus het enige wat je nodig hebt is wat 802.11ax accesspoints door het huis heen en minimaal 2x2 qua antennes aan beide kanten!
Alleen nog SIP vrijgeven en dan is Caiway m.i. een prima provider. Hier ook best stabiel gigabit.XunFar schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 23:49:
Omdat we met z'n zessen zijn en veel data heen en weer moeten schoffelen tussen school en werk ben ik ook over op 1 Gbps. Effectief bekabeld 940 Mbps met een moderne pc. 2,8G LAN-Controller en cat 6 kabel op Unifi switch en Edgerouter 4. Op de wifi kom ik niet hoger dan 500 Mbps. 2 Unifi AC Lite's en 1 AC Pro.
Props voor Caiway trouwens. Ze leveren een stabiele glasvezellijn waar ik echt van onder de indruk ben. Ik heb een downtime gehad van misschien plusminus 1 uur gemiddeld gezien in de afgelopen 12 jaar. En ik heb een mooie aanbieding gehad om mijn contract te vernieuwen met 1 jaar. Mag/kan mijn eigen apparatuur gebruiken voordat het wettelijk min of meer is bepleit. Caiway, you 're the best! Mag ook wel eens gezegd worden. Itt die overhypte KPN/Ziggo en andere zooi.
TV via coax ook niet echt iets over te klagen. Heb ook 2 stb's gekregen. 1 STB aangesloten maar ik heb nou niet echt het gevoel dat dat beter is dan via coax.
Yep,ernstoud schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 23:55:
[...]
Alleen nog SIP vrijgeven en dan is Caiway m.i. een prima provider. Hier ook best stabiel gigabit.
Heb nu op dit moment een 1,1 Gbps Down en 950 Mbps Up.

Uh? Op een 1 gigabit verbinding? Hoe? Wat? Of is fast.com van slag?XunFar schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 00:21:
[...]
Yep,
[Afbeelding]
Ik heb caiway speedtest en speedtest.net geraadpleegd en ook die geven vrijwel dezelfde waarde's aan. langzaamste is 990/978 Mbps. Momentopname. Ze doen hier ook dingen in het huishouden. Misschien dat de Edgerouter 4 rechtstreeks aangesloten ook wel invloed heeft op het een en ander. Poetsen doet ook wonderen. 1 Click je weet.ernstoud schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 00:45:
[...]
Uh? Op een 1 gigabit verbinding? Hoe? Wat? Of is fast.com van slag?
Ik beweer dat de prijzen te hoog zijn tov Delta. Ik heb zelf 1 Gbps bij Delta en dat bevalt prima! 100 Mbits is erg old school. Prima wanneer je geen gezin hebt en geen games speelt of down en uploads doet.Diederik schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 23:00:
[...]
?? Geen idee wat je mij aan zit te praten. Natuurlijk zijn er gebruikers die voordeel hebben bij 1Gbps.
Ik reageer op Sjakie die lijkt te schrijven dat de propositie van Caiway voor niemand interessant is.
Verder ben ik van mening dat 1Gbps vooral interessant is voor mensen die excessief downloaden of een heel groot gezin hebben.
Bijzonder, want Caiway zal niet meer dan 1 Gbps aanbieden, dat is netto 940 Mbps en dan nog de gigabit ethernet port op de PC… wellicht heb je 2.5 of 10Gbps poorten?XunFar schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 01:00:
[...]
Ik heb caiway speedtest en speedstest.net geraadpleegd en ook die geven vrijwel dezelfde waarde's aan. langzaamste is 990/978 Mbps. Momentopname. Ze doen hier ook dingen in het huishouden. Misschien dat de Edgerouter 4 rechtstreeks aangesloten ook wel invloed heeft op het een en ander. Poetsen doet ook wonderen. 1 Click je weet.
Boven de 940 Mbps kan met meta frames, maar boven de 1 Gbps uitkomen vereist voodoo…
Ik heb een poos zitten meten met stb aan en zonder en via fast.com en speedtest.net en krijg de laagste meting op 990 Mbps Down en 918 Mbps Up.. Via fast.com zit ik op dit moment op 1 Gbps en speedtest.net op 993 Mbps. Speedtest.net is dat het hoogste wat ik gemeten heb. Over het algemeen geeft het rond de 940 Mbps aan. De server die speedtest.net hanteert zit ook veel verder weg dan fast.com aangeeft. Misschien dat daar nog wat voodoo in zit. Speedtest.net reguleert op Naaldwijk en Fast.com specificeert mijn dorp.ernstoud schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 01:06:
[...]
Bijzonder, want Caiway zal niet meer dan 1 Gbps aanbieden, dat is netto 940 Mbps en dan nog de gigabit ethernet port op de PC… wellicht heb je 2.5 of 10Gbps poorten?
Boven de 940 Mbps kan met meta frames, maar boven de 1 Gbps uitkomen vereist voodoo…
En ja, ik meet op een 2,5G LAN-poort. CAT 6 kabel.
Dat is hier eerder gemeld:speedmetal35 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 07:35:
Meer mensen hier last van dat ze een buitenlands IP adres hebben?
[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie
vervelend…
Punt is ook dat die speedtest in de browser ook afhankelijk zijn van de gebruikte browser. Wat meet je nou precies, wat is de invloed van de processen van de browser…EDIT schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 07:11:
Het is mij ook wel eens opgevallen bij fast.com, maar technisch is het natuurlijk gewoon onmogelijk. In het begin lijk je de werkelijke snelheid te zien, en dan plotseling krijg je die 1+Gbit/s te zien, alsof er iets gebufferd is en dan pas verwerkt wordt op een iets hogere snelheid.
Ik gebruik daarom de command line versie van speedtest.net en zie inderdaad wel verschillen tussen die versie en de browser versie.
Bijvoorbeeld net gemeten:
Fast.com via Windows 10 Edge browser: 1.1 Gbps (kan niet want gigabit ethernet port)
Speedtest.net via Windows 10 Edge browser: 947 Mbps
Fast.com via Opera browser (portable versie, veel tabs open): 75 Mbps (huh?)
Speedtest command line versie: 945 Mbps (lijkt me correct)
Speedtest GUI 64-bit versie: 947 Mbps.
Zag de melding na de test via de browser naar speedtest.net dat het voor hogere snelheden beter is om de GUI versie te gebruiken (uit de Windows App Store).
Kortom… de browser kan veel verschil maken…
Ik heb bij Caiway een ticket aan laten maken. Ze gaan het voor me oplossen zeggen ze . Zal mij benieuwen.ernstoud schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 09:02:
[...]
Dat is hier eerder gemeld:
[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie
vervelend…
En ik schrijf dat het Caiway instap abonnement voordeliger is, dan het instap abonnement bij Delta.Sjakie0101 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 01:04:
[...]
Ik beweer dat de prijzen te hoog zijn tov Delta. Ik heb zelf 1 Gbps bij Delta en dat bevalt prima! 100 Mbits is erg old school. Prima wanneer je geen gezin hebt en geen games speelt of down en uploads doet.
Dus heb je behoefte aan zeer hoge snelheden, dan ga je beter naar Delta, heb je die behoefte niet, dan zit je prima bij Caiway, en is jouw bewering niet van toepassing.
En als bonus hou je voorlopig coax bij Caiway.
Over oldschool gesproken: 8/1 ADSL is oldschool.
Zeker, maar ik zou de nieuwe prijzen van Caiway maar even afwachten. Caiway zal 100Mbit echt wel gaan verhogen qua prijs en naar 150Mbit zetten. Ik verwacht eerlijk gezegd dat de prijzen niet veel anders zullen zijn dan Delta. Ik begreep dat COAX er af gaat per maart conform Delta. Twee medewerkers die ik heb gesproken gaven dat aan en hetzelfde verhaal kreeg een forumlid hier van een medewerker. Ze zullen wel met dezelfde systemen gaan werken waardoor het niet meer kan.Diederik schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:07:
[...]
En ik schrijf dat het Caiway instap abonnement voordeliger is, dan het instap abonnement bij Delta.
Dus heb je behoefte aan zeer hoge snelheden, dan ga je beter naar Delta, heb je die behoefte niet, dan zit je prima bij Caiway, en is jouw bewering niet van toepassing.
En als bonus hou je voorlopig coax bij Caiway.
Over oldschool gesproken: 8/1 ADSL is oldschool.
Multiscreen gaat er ook af, die brieven zijn al verstuurd naar iedereen die Multiscreen heeft. Alles wordt het nieuwe platform. Het nieuwe platform wordt klaargemaakt voor Dolby Surround. De apps zijn er al op aangepast (webtv en de apps op de mobiele devices). Zie de bron, updates november:
https://www.delta.nl/televisie/updates/
[ Voor 14% gewijzigd door Sjakie0101 op 31-10-2021 11:18 ]
Ik hoop dat je begrijpt, dat jouw speculaties voor mij geen reden zijn om voor een andere provider te kiezen.Sjakie0101 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:11:
[...]
Zeker, maar ik zou de nieuwe prijzen van Caiway maar even afwachten. Caiway zal 100Mbit echt wel gaan verhogen qua prijs en naar 150Mbit zetten. Ik verwacht eerlijk gezegd dat de prijzen niet veel anders zullen zijn dan Delta. Ik begreep dat COAX er af gaat per maart conform Delta. Twee medewerkers die ik heb gesproken gaven dat aan en hetzelfde verhaal kreeg een forumlid hier van een medewerker. Ze zullen wel met dezelfde systemen gaan werken waardoor het niet meer kan.
Multiscreen gaat er ook af, die brieven zijn al verstuurd naar iedereen die Multiscreen heeft. Alles wordt het nieuwe platform.
Vandaag heb ik een abonnement waar ik tevreden mee ben, als dat morgen veranderd, ga ik overmorgen op zoek naar een alternatief.
Zeker, ik ben geen Deltapromotor. Wanneer Caiway weer goedkoper is voor mij stap ik weer over.Diederik schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:15:
[...]
Ik hoop dat je begrijpt, dat jouw speculaties voor mij geen reden zijn om voor een andere provider te kiezen.
Vandaag heb ik een abonnement waar ik tevreden mee ben, als dat morgen veranderd, ga ik overmorgen op zoek naar een alternatief.
Dat kan niet, want zodra er onderhoud is lig je echt wel langer plat dan 1 uur namelijk ergens tussen 00:00 en 07:00 ongeveer!XunFar schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 23:49:
Props voor Caiway trouwens. Ze leveren een stabiele glasvezellijn waar ik echt van onder de indruk ben.
Ik heb een downtime gehad van misschien plusminus 1 uur gemiddeld gezien in de afgelopen 12 jaar.
Ik heb dat al 4 keer meegemaakt in 3 jaar tijd...

Mocht er ooit de optie ontstaan om KPN te nemen dan ben ik meteen weg hoor!Caiway, you 're the best! Mag ook wel eens gezegd worden. Itt die overhypte KPN/Ziggo en andere zooi.
In de 20 jaar dat ik KPN heb gehad heb ik namelijk misschien maar 1 of 2 keer wat last gehad van een of andere duffe storing die heel kort heeft geduurd!
Naast de rest van de voordelen die je bij Caiway niet hebt...
Volgens mij is dat prima te doen in heel veel huizen en zal je misschien niet de volle 940 Mbps halen, maar wel boven de 802.11ac @ 80 MHz snelheden van rond de 500 a 600 Mbps uitkomen met gemak!ernstoud schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 23:53:
Heb een paar van de berichten in die links bekeken, gaat volgens mij over korte afstanden, dus inderdaad zeg maar in elk vertrek een bedraad access point. Dat is niet te doen in de meeste huizen. En dan nog echt over korte afstand. In grote woonkamers haal je dan nog die gigabit niet.
XunFar schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 00:21:
Yep,
[Afbeelding]
Volgens mij is dat gewoon hiermee verklaard :XunFar schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 01:00:
Ik heb caiway speedtest en speedtest.net geraadpleegd en ook die geven vrijwel dezelfde waarde's aan. langzaamste is 990/978 Mbps. Momentopname. Ze doen hier ook dingen in het huishouden. Misschien dat de Edgerouter 4 rechtstreeks aangesloten ook wel invloed heeft op het een en ander. Poetsen doet ook wonderen. 1 Click je weet.
EDIT schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 07:11:
Het is mij ook wel eens opgevallen bij fast.com, maar technisch is het natuurlijk gewoon onmogelijk. In het begin lijk je de werkelijke snelheid te zien, en dan plotseling krijg je die 1+Gbit/s te zien, alsof er iets gebufferd is en dan pas verwerkt wordt op een iets hogere snelheid.
In Reeuwijk-buitengebied (-dorp en Tempel) ging de Rekam in 2018 glasvezel aanleggen, Dit is uiteindelijk als dikke stroop (of stront
Nu is de Rekam inmiddels door Delta Fiber overgenomen en onze tv-abonnenmenten (ja de mijne nu ook) door Caiway overgenomen.
Toen in 2018 had mijn moeder die nu nog bij KPN met een .hetnet adres zit de keuze uit een aantal providers gekregen waaronder Trined en Solcon. Bij de 2e schijn je je mail-adres te kunnen behouden maar doet Solcon nog wel aan glasvezel via Caiway. Of doen ze het nu nog alleen maar bij KPN glasvezel omdat Solcon van KPN is?
2:) Lees ik hier nu dat Caiway niet meer aan de Coax doet, dus als mijn moeder glasvezel afneemt moet ze TV over internet kijken? En hoe dan je dat dan als je 2 TV's hebt?
3:) En hoe doe je het met de radio als er geen Coax meer is ? (waarschijnlijk gewoon met een FM-antenne? het is geen DAB+ radio)
[ Voor 5% gewijzigd door Johandmc op 03-11-2021 14:38 ]
1 Ja, solcon zit ook nog op het Delta/Caiway glasJohandmc schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:30:
Even een voorgeschiedenis voordat ik met wat vragen begin: (Het is trouwens niet voor mezelf maar omdat ik toch geen glasvezel van v/h Rekam ga afnemen, weet ik het ook niet meer)
In Reeuwijk-buitengebied (-dorp en Tempel) ging de Rekam in 2018 glasvezel aanleggen, Dit is uiteindelijk als dikke stroop (of stront, het is toch veel polder daar )gegaan (o.a door een bestuur dat er een potje van maakte).
Nu is de Rekam inmiddels door Delta Fiber overgenomen en onze tv-abonnenmenten (ja de mijne nu ook) door Caiway overgenomen.
Toen in 2018 had mijn moeder die nu nog bij KPN met een .hetnet adres zit de keuze uit een aantal providers gekregen waaronder Trined en Solcon. Bij de 2e schijn je je mail-adres te kunnen behouden maar doet Solcon nog wel aan glasvezel via Caiway. Of doen ze het nu nog alleen maar bij KPN glasvezel omdat Solcon van KPN is?
2:) Lees ik hier nu dat Caiway niet meer aan de Coax doet, dus als mijn moeder glasvezel afneemt moet ze TV over internet kijken? En hoe dan je dat dan als je 2 TV's hebt?
3:) En hoe doe je het met de radio als er geen Coax meer is ? (waarschijnlijk gewoon met een FM-antenne? het is geen DAB+ radio)
2 Als je nu een coax abonnement hebt en je stapt over op glasvezel kan het zijn dat TV ook via coax aangeboden blijft worden. Dat verschilt per gebied geloof ik, maar dat wordt wel aangegeven in het bestelproces. En anders even een berichtje via Messenger naar Caiway sturen. Ik heb hier ook internet via glasvezel, maar kijk tv via de coax.
3. 2 tv's via IPTV moet dan via 2 losse decoders en dus je coaxkabel naar de tweede tv vervangen voor een UTP kabel. (iets van 5 euro extra per maand per decoder dacht ik) Radio "luister" je ook via de decoder. Hoe je dat dan zonder je TV aan te doen kan doen weet ik eigenlijk ook niet zo goed. Wellicht iemand anders die dat kan uitleggen
Hangt wel af van het gebied waarin je woont, want in "onze greppel" is dat volgens mij geen optie en is het puur Caiway dat je kan afnemen!PaT schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:49:
1 Ja, solcon zit ook nog op het Delta/Caiway glas
/EDIT :
Dus blijkbaar toch wel!PaT schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:13:
Terwijl ik mijn vorige post tikte gelijk maar even gecontroleerd op solcon.nl. Ook wij zouden Solcon via glas kunnen krijgen. Ik vind het aanbod alleen weinig aantrekkelijk.
Vergeet trouwens niet dat Solcon een zwaar Christelijke toestand is die op de Zondag is gesloten en dat soort grappen...

Ligt er een beetje aan wat je allemaal voor apparatuur hebt staan :3. Radio "luister" je ook via de decoder.
Hoe je dat dan zonder je TV aan te doen kan doen weet ik eigenlijk ook niet zo goed. Wellicht iemand anders die dat kan uitleggen
- Sommige TV's kunnen het scherm uitzetten en alleen geluid afspelen via hun speakers.
- In andere situaties zal je aan een Versterker moeten gaan denken, waarbij de TV dus volledig uitstaat en je de speakers die je daarbij koopt gebruikt
Maar...
Als je toch al een Versterker koopt dan kan je net zo goed de Internet Radio Streaming optie daarvan gebruiken!
Of een apparaat kopen/bouwen dat die optie heeft en veel minder geld kost!
Zo gebruik ik een oude Aiwa Stereo i.c.m. een Raspberry Pi 3B om Radio te Streamen en daarmee kan je ook nog eens je eigen MP3/FLAC/enz. bestanden afspelen net als dat kan met de twee eerder genoemde apparaten
[ Voor 10% gewijzigd door nero355 op 04-11-2021 15:37 ]
Terwijl ik mijn vorige post tikte gelijk maar even gecontroleerd op solcon.nl. Ook wij zouden Solcon via glas kunnen krijgen. Ik vind het aanbod alleen weinig aantrekkelijk.nero355 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:12:
[...]
Hangt wel af van het gebied waarin je woont, want in "onze greppel" is dat volgens mij geen optie en is het puur Caiway dat je kan afnemen!
Vergeet trouwens niet dat Solcon een zwaar Christelijke toestand is die op de Zondag is gesloten en dat soort grappen...
De 1e 6 maanden gratis, en daarna 3 euro/maand. Maandelijks opzegbaar.
Ik heb totaal geen ervaring met mesh, dus ik ga het gewoon proberen en hopelijk weer wat bijleren.

Waarom zou je dat doen als je voor € 99 zo'n setje kan kopenrfbroek schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:10:
Vandaag krijg ik de 3 mesh wifipunten van Caiway binnen![]()
De 1e 6 maanden gratis, en daarna 3 euro/maand. Maandelijks opzegbaar.
IMHO weggegooid geld zo...

Mesh is meer Marketing dan dat het echt iets nuttigs bijdraagt :Ik heb totaal geen ervaring met mesh, dus ik ga het gewoon proberen en hopelijk weer wat bijleren.
- De meeste mensen gebruiken die units als WiFi Repeaters.
- De slimme mensen gebruiken ze als bedrade Accesspoints.
Kortom : Je kan net zo goed een leuk setje accesspoints kopen en door het huis heen plaatsen!
De backdoor waardoor SSH toegang mogelijk was is gepatcht. Jammer, moet ik om eigen beheer e.d. mogelijk te maken weer aan de slag. Houdt een mens bezig.
Zo'n setje kan ik na 6 gratis maanden alsnog kopennero355 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:39:
[...]
Waarom zou je dat doen als je voor € 99 zo'n setje kan kopen
IMHO weggegooid geld zo...
Ik gebruik momenteel 2 bedrade Archer C7 routers als access points, maar roaming is niet geweldig. Ze hebben dezelfde SSID
Wat ik ervan begreep is dat mesh dat overschakelen tussen de verschillende access points beter doet.
Check je encryption settings en de zendkracht van elke accesspoint!rfbroek schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:01:
Ik gebruik momenteel 2 bedrade Archer C7 routers als access points, maar roaming is niet geweldig. Ze hebben dezelfde SSID
Als je fijn wilt roamen dan moeten die dingen goed ingesteld staan
Om de een of andere idiote reden denken alle consumenten zo'n beetje dat ook en ik blijf me maar afvragen waarom dat zo isWat ik ervan begreep is dat mesh dat overschakelen tussen de verschillende access points beter doet.
Het klopt namelijk totaal niet!
Bovendien is echte Mesh een heel ander verhaal dan wat men in de vorm van al die kitjes verkoopt...
Meest fijne is een accesspoint dat FCC settings toelaat en dan geen DFS kanaal kiezen en een kanaal waarop hoger vermogen toegepast wordt, zoals kanaal 149.nero355 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:17:
[...]
Check je encryption settings en de zendkracht van elke accesspoint!
Mag niet in NL maar werkt als de brandweer.
Dat heb ik je vaker zien zeggen, maar hoe en wat precies kan ik op internet best weinig over vinden. Heb wel van beide het vermogen op half gezet en ze overlappen een beetje. Maar de meeste devices blijven tot het bittere eind aan dezelfde router verbonden.nero355 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:17:
[...]
Check je encryption settings en de zendkracht van elke accesspoint!
Als je fijn wilt roamen dan moeten die dingen goed ingesteld staan
[...]
Omdat dat toch echt overal verteld wordt als je zoekt naar "wat is mesh wifi".Om de een of andere idiote reden denken alle consumenten zo'n beetje dat ook en ik blijf me maar afvragen waarom dat zo is

Dat is inderdaad DE MANIER om het verkeerd te doen!ernstoud schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 00:43:
Meest fijne is een accesspoint dat FCC settings toelaat en dan geen DFS kanaal kiezen en een kanaal waarop hoger vermogen toegepast wordt, zoals kanaal 149.
Mag niet in NL maar werkt als de brandweer.
Als startpunt :rfbroek schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 03:59:
Dat heb ik je vaker zien zeggen, maar hoe en wat precies kan ik op internet best weinig over vinden. Heb wel van beide het vermogen op half gezet en ze overlappen een beetje. Maar de meeste devices blijven tot het bittere eind aan dezelfde router verbonden.
- 2.4 GHz op de laagst mogelijke waarde.
- 5 GHz op de hoogst mogelijke waarde.
En kijk dan hoe dat uitpakt
Als je het een en ander wilt meten dan kan je het beste WiFi Analyzer erbij pakken op een Android toestel en gaan scannen en meten...
Dat is dan erg treurig, want Mesh en Seamless Roaming of zelfs Fast Roaming zijn twee totaal verschillende dingen!Omdat dat toch echt overal verteld wordt als je zoekt naar "wat is mesh wifi".
[ Voor 18% gewijzigd door nero355 op 05-11-2021 17:12 ]
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het internet aanbod van Caiway. Voor de (IP)TV dienst is er een los topic: [Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders
- De diensten van Caiway en Delta worden samengevoegd onder de Delta naam, het Delta topic vinden jullie: [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie