Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-07 14:19
Als jarenlan tevreden Ziggo gebruiker (75/10) komt ineens het Delta netwerk in beeld: er is hier in het dorp een vraagbundlingsactie gestart. Omdat ik van keuze/concurrentie hou (jaarlijks (dreigen met) overstappen) wil ik graag een glasvezel in ons huis hebben dus stap voor minimaal een jaartje over.
Nu lijkt Caiway voor nieuwe internet+TV gebruikers een stuk goedkoper dan de Delta variant, we hebben aan 150mbps namelijk ruim voldoende. Zie ik voordelen van Delta of nadelen van Caiway over het hoofd die deze meerprijs (130 euro voor het eerste jaar) rechtvaardigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:46

The Executer

Lekker belangrijk!

tyson69 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:23:
Als jarenlan tevreden Ziggo gebruiker (75/10) komt ineens het Delta netwerk in beeld: er is hier in het dorp een vraagbundlingsactie gestart. Omdat ik van keuze/concurrentie hou (jaarlijks (dreigen met) overstappen) wil ik graag een glasvezel in ons huis hebben dus stap voor minimaal een jaartje over.
Nu lijkt Caiway voor nieuwe internet+TV gebruikers een stuk goedkoper dan de Delta variant, we hebben aan 150mbps namelijk ruim voldoende. Zie ik voordelen van Delta of nadelen van Caiway over het hoofd die deze meerprijs (130 euro voor het eerste jaar) rechtvaardigen?
Delta heeft momenteel een aanbieding voor 1Gbps voor € 45. Leuke upgrade ten opzichte van de 150Mbps.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
The Executer schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:23:
[...]

Delta heeft momenteel een aanbieding voor 1Gbps voor € 45. Leuke upgrade ten opzichte van de 150Mbps.
Klopt, alleen hebben we met 150mbps al dubbel zoveel downstream vergeleken met de huidige Ziggo lijn. En die 2,50/mnd extra maakt het gat weer 30 euro groter tov Caiway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:36
Ligt er aan of je tv wel of niet wil. Internet only is bij Caiway voor lage snelheden goedkoper.
Ik heb bij Delta alle zenders 120+ en ben goedkoper uit dan bij Caiway.
En ook het aantal decoders dat je afneemt maakt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Sjakie0101 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:08:
Ligt er aan of je tv wel of niet wil. Internet only is bij Caiway voor lage snelheden goedkoper.
Ik heb bij Delta alle zenders 120+ en ben goedkoper uit dan bij Caiway.
En ook het aantal decoders dat je afneemt maakt uit.
Dank voor het meedenken. We zijn hier geen heavy users, de simpelste pakketten voldoen hier voor zowel TV als internet. 1 decoder is ook genoeg en geen wifi punten of andere toevoegingen nodig

Dan kom ik simpelweg voor Caiway op 6 x 35 + 6 x 52,95 = 527,70 euro terwijl Delta mij 12 x 55 = 660 kost (excl cashbacks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
tyson69 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:48:
[...]

Dank voor het meedenken. We zijn hier geen heavy users, de simpelste pakketten voldoen hier voor zowel TV als internet. 1 decoder is ook genoeg en geen wifi punten of andere toevoegingen nodig

Dan kom ik simpelweg voor Caiway op 6 x 35 + 6 x 52,95 = 527,70 euro terwijl Delta mij 12 x 55 = 660 kost (excl cashbacks)
55 incl tv? Goedkoopste abo is 42,50 bij Delta 150Mbit. met basistv komt je niet verder dan 53,50 euro (1 decoder). De rest kan je streamen of via de pc/laptop/tablet bekijken. Vaste telefonie neem ik niet af, wie gebruikt dat nog?

Maar zei al alleen voor de laagste abo’s zit Caiway nog goed qua prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjakie0101 op 21-09-2021 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Ik kom hier voor internet met TV niet onder de 55 euro uit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b69v1dfS1Kp4TWXbp-lvcL4OQWk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ru5i37C8EOOWfaMznqkPtHQ9.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
wian schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:17:
Ook gebeld, zelfde verhaal.

Caiway gaat mee in de Internet only van Delta voor 45p/m of alles in 1 voor 55 p/m. Beide 1Gbit internet.
Is die € 45 per maand voor 1 Gbps alleen de eerste 6 of 12 maanden of gewoon een vast bedrag :?

Als het permanent is dan ga ik ook wel effe bellen! Scheelt maar € 1,50 of zo! :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07 16:18

The.Terminator

Un boer met bier

nero355 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:39:
[...]

Is die € 45 per maand voor 1 Gbps alleen de eerste 6 of 12 maanden of gewoon een vast bedrag :?

Als het permanent is dan ga ik ook wel effe bellen! Scheelt maar € 1,50 of zo! :D
Wat ik zo lees, de eerste 12 maanden, daarna volgens mij 50 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
The.Terminator schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:03:
Wat ik zo lees, de eerste 12 maanden, daarna volgens mij 50 euro
Dat was de Delta aanbieding, maar dit is voor bestaande Caiway klanten die bellen dus ik hoop stiekem op meer! ;) >:) :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07 16:18

The.Terminator

Un boer met bier

nero355 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:05:
[...]

Dat was de Delta aanbieding, maar dit is voor bestaande Caiway klanten die bellen dus ik hoop stiekem op meer! ;) >:) :+
aah excuses :P zit zelf ook bij Caiway... ben benieuwd wat je er (meer) uitkrijgt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
nero355 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:05:
[...]

Voor 12 maand, een prijsstijgingen voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Afgelopen maart heb ik een 12mnd contract afgesloten voor 'Internet en Televisie Slim' van 64€ waarbij ik 6mnd korting heb gekregen van 29€ zodat ik enkel 35€ hoefde te betalen. Gezien deze korting deze maand afgelopen is én we eigenlijk geen lineaire tv kijken. Was ik benieuwd of ik mijn pakket kon aanpassen.

Positief verrast kon ik ons pakket aanpassen naar 'Alleen Internet' voor 44€. Het zou dan wel direct verlengd worden én ik zou 20€ verzend- en administratiekosten moeten betalen. Even een snelle rekensom doet mij vermoeden dat dit het wel waard zou zijn.*

Wat schetst mijn verbazing, Caiway heeft mij vandaag een pakket verzonden en ik krijg morgen een installatiepakket. Althans ik baseer dat op de mail: 'Uw pakket is verzonden!, UW INSTALLATIEPAKKET IS ONDERWEG'.
Heel heel heel misschien is dit enkel een retourdoos voor de twee STB's, maar dat zou ik ook zonde vinden gezien ik de doos nog heb enfin we gaan het even aanzien, maar na het debacle qua aansluiting en levertijd verbaas ik mij bij Caiway echt helemaal nergens meer over.

*nog los van een mogelijke 'Caiway gaat op in DELTA u krijg een aanbieding om te blijven'-actie die sommigen in dit topic aan zien komen.

edit:
Nou ik heb er even achteraan gebeld omdat weigeren aan de deur misschien gemakkelijker zou zijn. Er komt dus een Genexis Platinum aan ter vervanging van mijn Genexis Titanium. Die ik overigens zelf heb gekregen nadat ik in maart de klantenservice heb verzocht mij een Titanium te leveren :+ . Maar daar houdt het niet mee op, er werd zelfs gesteld dat ik terug moest bellen nadat ik 'm ontvangen of geweigerd zou hebben omdat ze mijn Titanium op afstand zouden uitschakelen en ik dan geen internet meer zou hebben.
Ze hebben ondanks mijn aandringen en feedback de processen in de afgelopen 6mnd niet verbeterd, dat is in ieder geval duidelijk. Ik heb maar een pricewatch: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L besteld. :>

[ Voor 26% gewijzigd door True op 21-09-2021 19:23 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
True schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:27:
Afgelopen maart heb ik een 12mnd contract afgesloten voor 'Internet en Televisie Slim' van 64€ waarbij ik 6mnd korting heb gekregen van 29€ zodat ik enkel 35€ hoefde te betalen. Gezien deze korting deze maand afgelopen is én we eigenlijk geen lineaire tv kijken. Was ik benieuwd of ik mijn pakket kon aanpassen.

Positief verrast kon ik ons pakket aanpassen naar 'Alleen Internet' voor 44€. Het zou dan wel direct verlengd worden én ik zou 20€ verzend- en administratiekosten moeten betalen. Even een snelle rekensom doet mij vermoeden dat dit het wel waard zou zijn.*

Wat schetst mijn verbazing, Caiway heeft mij vandaag een pakket verzonden en ik krijg morgen een installatiepakket. Althans ik baseer dat op de mail: 'Uw pakket is verzonden!, UW INSTALLATIEPAKKET IS ONDERWEG'.
Heel heel heel misschien is dit enkel een retourdoos voor de twee STB's, maar dat zou ik ook zonde vinden gezien ik de doos nog heb enfin we gaan het even aanzien, maar na het debacle qua aansluiting en levertijd verbaas ik mij bij Caiway echt helemaal nergens meer over.

*nog los van een mogelijke 'Caiway gaat op in DELTA u krijg een aanbieding om te blijven'-actie die sommigen in dit topic aan zien komen.

edit:
Nou ik heb er even achteraan gebeld omdat weigeren aan de deur misschien gemakkelijker zou zijn. Er komt dus een Genexis Platinum aan ter vervanging van mijn Genexis Titanium. Die ik overigens zelf heb gekregen nadat ik in maart de klantenservice heb verzocht mij een Titanium te leveren :+ . Maar daar houdt het niet mee op, er werd zelfs gesteld dat ik terug moest bellen nadat ik 'm ontvangen of geweigerd zou hebben omdat ze mijn Titanium op afstand zouden uitschakelen en ik dan geen internet meer zou hebben.
Ze hebben ondanks mijn aandringen en feedback de processen in de afgelopen 6mnd niet verbeterd, dat is in ieder geval duidelijk. Ik heb maar een pricewatch: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L besteld. :>
Je voelt aan alles dat het een wirwar intern is. Ik kreeg servicedeskmedewekers van Delta die thuis aan het werk zijn. Vandaag eindelijk iemand waarin ik meet vertrouwen had en die me kon doorschakelen naar de zakelijke afdeling voor het juiste modem. Dat Caiway geen blijvertje meer is, is voor mij wel duidelijk. De opmerking dat de COAX er binnenkort af gaat voor glasvezelklanten zei me genoeg. Dat is typisch iets van de Deltasystemen die alles gescheiden houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
True schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:27:
Wat schetst mijn verbazing, Caiway heeft mij vandaag een pakket verzonden en ik krijg morgen een installatiepakket. Althans ik baseer dat op de mail: 'Uw pakket is verzonden!, UW INSTALLATIEPAKKET IS ONDERWEG'
Een dergelijke verandering betekent dat je een nieuw jaarcontract aan gaat. Dat je al klant bent past niet in het systeem. Ik ging van 700 Mbpsnaar gigabit en kreeg toen een nieuwe TV settop box. Onzin natuurlijk maar enfin.

Beetje een rommeltje dergelijke processen zo afhandelen, allemaal te voorkomen meerkosten.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
tyson69 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:46:
Ik kom hier voor internet met TV niet onder de 55 euro uit
[Afbeelding]
Als je de goede aanbiedingen van Caiway wilt hebben die hier genoemd worden, zul je echt moeten bellen en vragen naar de retentiedesk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
wian schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:45:
[...]

Als je de goede aanbiedingen van Caiway wilt hebben die hier genoemd worden, zul je echt moeten bellen en vragen naar de retentiedesk.
Ik ben nog geen klant, heb alleen jaarlijks contact met de Ziggo retentiedesk.

[ Voor 0% gewijzigd door tyson69 op 22-09-2021 11:56 . Reden: typo ]

• nero355
Zat wat te browsen en toen moest ik ineens aan @ernstoud zijn verhaal denken :
ernstoud schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:00:
Het 2e MAC address in dat packet is overigens geregistreerd door een bedrijf dat broadcasting apparatuur levert, dat komt in de buurt. Wellicht is ergens in de core dergelijke apparatuur aanwezig met daarbij een Mikrotik routerboard die elke minuut zoekt naar vriendjes. Dat is een te configureren parameter en zou dus niet moeten aanstaan in dit geval.
ernstoud schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 00:04:
Afgelopen vrijdag dus noc@caiway.nl geinformeerd. Geen reactie ontvangen maar vandaag rond lunchtijd is de broadcast op poort 5678 uit mijn logs weg. En zo hoort het ook.
Lees eens dit door : https://blog.mikrotik.com/security/meris-botnet.html

En denk nu eens aan al die DDoS toestanden van een aantal maanden geleden... :X

Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar als dat niet zo is... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:58:
Zat wat te browsen en toen moest ik ineens aan @ernstoud zijn verhaal denken :

[...]

[...]

Lees eens dit door : https://blog.mikrotik.com/security/meris-botnet.html

En denk nu eens aan al die DDoS toestanden van een aantal maanden geleden... :X

Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar als dat niet zo is... :F
Zou goed kunnen, in het bericht waar je naar linkt staat:

"Configuration to look out for and remove:
...
- Input firewall rule that allows access for port 5678. "

En het betrof dus inderdaad access naar poort 5678. Maar dan wel vanuit het 172.x.y.z domein en daarop zit (uiteraard) geen device bij mij. Heb ook geen Mikrotik apparatuur...

Die packets kwamen via vlan102 en werden al in de Genexis (iptables firewall rules) gedropped.

Het lijkt er dus op dat er een paar dagen in het Delta/Caiway domein een router of een PC rare dingen heeft gedaan.

Overigens is dit des te meer een bewijs dat iedereen die de glasvezel in een eigen router steekt donders goed de firewall in die router moet instellen... persoonlijk heb ik grote twijfels bij het vrijgeven volgend jaar van alles na het koppelpunt.... dan mag elke niet ter zake kundige een eigen router koppelen. Can of worms... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Ik kwam vanochtend mijn bed uit zonder internet op mijn telefoon, dus ik ging het een en ander nakijken.

Blijkt dat mijn sitecom router (die op een bridge Genexis) aangesloten is uit het niets is gereset.

Als ik kijk naar de andere wifi netwerken in de straat, ben ik niet de enigste. In eens zie ik geen enkele hernoemde wifi netwerk meer, allemaal standaard sitecom naampjes.

Is er iets aan de hand geweest bij Caiway dat alle routers ineens automagisch gereset zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Candanz schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:19:
Ik kwam vanochtend mijn bed uit zonder internet op mijn telefoon, dus ik ging het een en ander nakijken.

Blijkt dat mijn sitecom router (die op een bridge Genexis) aangesloten is uit het niets is gereset.

Als ik kijk naar de andere wifi netwerken in de straat, ben ik niet de enigste. In eens zie ik geen enkele hernoemde wifi netwerk meer, allemaal standaard sitecom naampjes.

Is er iets aan de hand geweest bij Caiway dat alle routers ineens automagisch gereset zijn?
Denk niet dat Caiway in staat is een router achter de Genexis Titanium te resetten. Sowieso is resetten van een router via de RJ-45 ethernet verbinding niet via een standaard protocol mogelijk. Dat moet door er op in te loggen als dat kan of via de browser.

Is er geen stroomstoring geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39
ernstoud schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:53:
[...]

Denk niet dat Caiway in staat is een router achter de Genexis Titanium te resetten. Sowieso is resetten van een router via de RJ-45 ethernet verbinding niet via een standaard protocol mogelijk. Dat moet door er op in te loggen als dat kan of via de browser.

Is er geen stroomstoring geweest?
Of een (auto) update van sitecom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Sowieso is resetten van een router via de RJ-45 ethernet verbinding niet via een standaard protocol mogelijk.
offtopic:
Tuurlijk wel, 80 of 443 via http(s) of 22 via ssh of 23 voor telnet. Allemaal vrij standaard protocollen die via ethernet kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
True schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:29:
[...]

offtopic:
Tuurlijk wel, 80 of 443 via http(s) of 22 via ssh of 23 voor telnet. Allemaal vrij standaard protocollen die via ethernet kunnen.
Ik bedoelde dat er geen standaard manier is zonder dat je de credentials weet. Natuurlijk kun je een device benaderen via de genoemde poorten. Maar je moet wel inloggen dan. Dat zei ik ook hierboven. En Caiway weet niet de credentials van een device achter de Genexis doos. En ja, bij een DDOS attack op een device of een sync attack o.i.d. zijn er devices die in een foutsituatie komen en dan rebooten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
Denk niet dat Caiway in staat is een router achter de Genexis Titanium te resetten.
En Caiway weet niet de credentials van een device achter de Genexis doos.
Ja, maar :
Candanz schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:19:

Hij heeft het over meerdere Sitecoms dus ik zou denken dat ze door Caiway zijn uitgeleverd :?
Sowieso is resetten van een router via de RJ-45 ethernet verbinding niet via een standaard protocol mogelijk. Dat moet door er op in te loggen als dat kan of via de browser.
ernstoud schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:36:
Ik bedoelde dat er geen standaard manier is zonder dat je de credentials weet. Natuurlijk kun je een device benaderen via de genoemde poorten. Maar je moet wel inloggen dan. Dat zei ik ook hierboven.
TR-069 is ook nog een optie : Wikipedia: TR-069 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:37
Hmm, nu opeens een vreemde storing, Ping +110ms - download snelheid 100-200kbit (kilo dus) en upload 100 mbit.

Iemand een idee wat dat nou weer kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:34
delpit schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:32:

Geen idee, heb hier hetzelfde probleem.
Nu ineens weer 50Mbit/s download maar nog steeds te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:37
AudioHome schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:40:
[...]

Geen idee, heb hier hetzelfde probleem.
Nu ineens weer 50Mbit/s download maar nog steeds te laag.
Hij komt hier weer tot leven. Regio noord Veluwe

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hmm, nu opeens een vreemde storing, Ping +110ms - download snelheid 100-200kbit (kilo dus) en upload 100 mbit.

Hier alles ok, 940/930 en 3 ms. ping naar Google. Geen storing gezien. Oost Veluwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 18:49

ofc

Dit komt vaker voor, maar ik had er de afgelopen maanden geen last van gehad. Zie o.a. ofc in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie" en ofc in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Er is op 2021-09-24 rond 07:25 iets gewijzigd in het deltafiber netwerk, waardoor bij mij de latency weer 2.3 ms hoger is. En meteen dezelfde dag vanaf 20:51 deze storing (100 ms latency, 80% packet loss).
Alle providers op het netwerk ondervinden deze problemen. Screenshots van allestoringen.nl:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VkKfnN3eBaaxBSY-h-XykltzwQA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4EaGIcUAmddMBPOBkr4bDNie.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eoBOXFAc7zP0b5i0XQwdp3QBb64=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IHldkaHxIbZ83n93grEZoejx.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tqT6zFwKuMQjE_MlqjtPCrSBRk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uZuUDBgjgF72JE6i4pHqe7g1.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YOKQhwIgF9E35bjqR5Bb2zDpNxQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J4G50IevFBOWrzpoSxYgPVHQ.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 23:52

B2

wa' seggie?

Ook hier weer een behoorlijke wijziging in de latency.. Helaas..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5RWSxD9tT9KeJElz-1DsQI2lXZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSK6wGADPjhxNlwxLW4X8LWL.jpg?f=fotoalbum_large

edit:

Kijk ik wat langer terug zie ik dat we eigenlijk te maken hebben gehad met een tijdelijke daling…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qO41n1k7JywRllXkBcN0KAzgFzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qZcMoCfk5Uy7NnRI1iFIkkGY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door B2 op 25-09-2021 08:48 ]

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 18:49

ofc

B2 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 08:45:
Kijk ik wat langer terug zie ik dat we eigenlijk te maken hebben gehad met een tijdelijke daling…
Hier wijzigt de latency ook af en toe (2.3 ms omhoog of omlaag), maar wel op andere datum/tijdstip dan in jouw grafiek:
  • 2021-04-21 daling
  • 2021-06-18 stijging
  • 2021-06-21 daling
  • 2021-06-29 stijging
  • 2021-08-10 daling
  • 2021-09-24 stijging
ofc schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:03:
[...]

Hier wijzigt de latency ook af en toe (2.3 ms omhoog of omlaag), maar wel op andere datum/tijdstip dan in jouw grafiek:
  • 2021-04-21 daling
  • 2021-06-18 stijging
  • 2021-06-21 daling
  • 2021-06-29 stijging
  • 2021-08-10 daling
  • 2021-09-24 stijging
Hier snelheid ok, maar inderdaad latency naar Google die tijdelijk (?) tussen 2 en 3 ms was is nu tussen 4 en 5 ms.

Ik las dat er allerlei defecten waren in de core die Weserve gebruikt van Delta tussen Enschede en Amsterdam. Wellicht nu wat herroutering e.d.

Zoals hierboven mooi getoond, het varieert regelmatig. Lijkt wel alsof Delta Fiber of anderen toch regelmatig nog aan de knoppen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:59
Goedendag, even een vraagje over caiway.

Binnenkort krijg ik een glasvezelaansluiting hier in het dorp en heb me vorig jaar aangemeld bij caiway via een formulier die we via de post kregen van diverse aanbieders.
Ik heb nu eigenlijk een zakelijke aansluiting nodig met vast ip adres alleen die leveren hun niet.
Ik had de klantenservice gebeld en die zegt dat ik na 12 maanden kan opzeggen.
Klopt dit wel aangezien ik nog geen contract heb en ook nog geen aansluiting?

Kan ik hier nog aan ontsnappen en overgaan naar delta die wel zakelijk en vast ip heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

@Toerq dat ligt compleet aan wat je getekend hebt. Meestal kun je onder zo'n 'ik-heb-interesse-dus-leg-maar-glas-aan-contract' uit zonder dat je ergens aan vast zit. Dus wat heb jij getekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toerq schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:58:
Goedendag, even een vraagje over caiway.

Binnenkort krijg ik een glasvezelaansluiting hier in het dorp en heb me vorig jaar aangemeld bij caiway via een formulier die we via de post kregen van diverse aanbieders.
Ik heb nu eigenlijk een zakelijke aansluiting nodig met vast ip adres alleen die leveren hun niet.
Ik had de klantenservice gebeld en die zegt dat ik na 12 maanden kan opzeggen.
Klopt dit wel aangezien ik nog geen contract heb en ook nog geen aansluiting?

Kan ik hier nog aan ontsnappen en overgaan naar delta die wel zakelijk en vast ip heeft
Als het je alleen gaat om een vast IP adres weet dan dat bij Caiway/Delta je IP eigenlijk nooit wijzigt. In theorie heb je geen vast IP adres, in de praktijk wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-07 19:27
Mijn ervaring is helaas anders, ik kreeg bij Caiway regelmatig een ander IP-adres zonder dat daar aanleiding voor was agv apparatuur-wijziging of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
True schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:23:
@Toerq dat ligt compleet aan wat je getekend hebt. Meestal kun je onder zo'n 'ik-heb-interesse-dus-leg-maar-glas-aan-contract' uit zonder dat je ergens aan vast zit. Dus wat heb jij getekend?
sja dat is al een jaar geleden, waren folders van 4 aanbieders wat ik in de bus kreeg om aan te melden voor glasvezel zodra het beschikbaar was. daarna is het aantal procent niet gehaald voor glasvezel hier maar een tijd later hoorde ik dat het toch weer doorging. nu kreeg ik dus een brief in de bus van spitters om kontakt op te nemen binnen 5 dagen, zag ze al in de straat lopen vd week. kreeg geen gehoor toen ik belde en heb maar gemailed. toen ben ik gaan kijken bij delta en gebeld en die zei jouw lijn is al bezet maar niet bij ons, toen kwam ik bij caiway uit en daar heb ik me toen dus aangemeld ooit. Ik vroeg bij caiway of ze zakelijk hebben maar dat hebben ze niet en ook geen vast ip terwijl dat bij delta dus wel is als je business pakket neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toerq schreef op maandag 27 september 2021 @ 20:28:
[...]

sja dat is al een jaar geleden, waren folders van 4 aanbieders wat ik in de bus kreeg om aan te melden voor glasvezel zodra het beschikbaar was. daarna is het aantal procent niet gehaald voor glasvezel hier maar een tijd later hoorde ik dat het toch weer doorging. nu kreeg ik dus een brief in de bus van spitters om kontakt op te nemen binnen 5 dagen, zag ze al in de straat lopen vd week. kreeg geen gehoor toen ik belde en heb maar gemailed. toen ben ik gaan kijken bij delta en gebeld en die zei jouw lijn is al bezet maar niet bij ons, toen kwam ik bij caiway uit en daar heb ik me toen dus aangemeld ooit. Ik vroeg bij caiway of ze zakelijk hebben maar dat hebben ze niet en ook geen vast ip terwijl dat bij delta dus wel is als je business pakket neemt.
De vraag was dus wat je getekend hebt :?

Toen ik me aanmeldde bij Caiway moest ik gewoon een abonnement nemen en ontving ik keurig een gevestiging, contract en de algemene voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
ernstoud schreef op maandag 27 september 2021 @ 20:38:
[...]

De vraag was dus wat je getekend hebt :?

Toen ik me aanmeldde bij Caiway moest ik gewoon een abonnement nemen en ontving ik keurig een gevestiging, contract en de algemene voorwaarden.
Ik heb nog niks gehad, schijnbaar wel via mail de aanmelding maar zeg al is een jaar geleden. ik heb geen klantnummer bij hun omdat ik nog geen internet van ze heb.

Nog wat opgezocht net, ik heb me dus in 2020 aangemeld omdat er anders aansluitkosten a 650 euro bijkwam als je later aanmelde, daarna is het pecentage niet behaald.
Vorig jaar liep een poging genoeg mensen warm te krijgen voor glasvezel nog op niets uit en meldde zich slechts 7 procent.

Dit jaar is dus toch besloten ondanks de niet gehaalde percentage van 35% om toch aan te gaan sluiten.

mijn aanmelding was dus in die eerste ronde

[ Voor 31% gewijzigd door Toerq op 27-09-2021 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
ernstoud schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:57:
Als het je alleen gaat om een vast IP adres weet dan dat bij Caiway/Delta je IP eigenlijk nooit wijzigt.

In theorie heb je geen vast IP adres, in de praktijk wel.
Mijn ervaring sluit meer hierop aan :
consono_md110 schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:31:
Mijn ervaring is helaas anders, ik kreeg bij Caiway regelmatig een ander IP-adres zonder dat daar aanleiding voor was agv apparatuur-wijziging of zoiets.
Vooral in de eerste 3 maanden of zo heb ik wel 4 verschillende IP adressen gehad geloof ik! :X

Wat dat betreft was KPN ideaal :
- Abonnee ID : xxxxxxxx
- IPv4 adres : 80.60.146.6 Nu elders in gebruik dus niet meer boeiend! :P :+

Maar toen moest ik van het oude netwerk naar het nieuwe netwerk overstappen dus viel dat ook weer weg, echter had ik wel jarenlang hetzelfde IP ondanks het verdwijnen van die koppeling! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ofc schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:03:
[...]

• 2021-04-21 daling
  • 2021-06-18 stijging
  • 2021-06-21 daling
  • 2021-06-29 stijging
  • 2021-08-10 daling
  • 2021-09-24 stijging
En inmiddels hier (www.google.nl) sinds 01:00 vannacht weer 3 ms. i.p.v. 5 ms. (Caiway, maar zal bij Delta hetzelfde zijn). Op dat moment ook kort 10% minder upload snelheid.

En elke minuut een port access naar poort 5678 vanuit 172.24.217.12 is er ook weer :(

Duh!

[ Voor 8% gewijzigd door ernstoud op 28-09-2021 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stephankamp
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-07 13:56
Hier sinds de omzetting naar het "GigaSnel" abonnement wat raars.
Eerder geen problemen met de upload en download snelheden die waren 350mbit voor beiden.
Maar sinds de omzetting is de uploadsnelheid drastisch omhoog gegaan(800 mbit+), echter is de downloadsnelheid gekelderd naar ongeveer 200mbit.

Zit aangesloten op het Caiway glasvezelnetwerk Twente.

zie hieronder een recente speedtest:
https://caiw.speedtestcus...ef-11ec-9525-c56206052b18

Is dit het gevolg van een storing of de hierboven genoemde problemen?
Anders ga ik zo toch maar even bellen met de klantenservice.

Klantenservice gebeld en hebben wat tests uitgevoerd. Monteur komt maandag langs. :)

[ Voor 7% gewijzigd door stephankamp op 29-09-2021 13:08 ]

stephankamp schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:41:
Hier sinds de omzetting naar het "GigaSnel" abonnement wat raars.
Eerder geen problemen met de upload en download snelheden die waren 350mbit voor beiden.
Maar sinds de omzetting is de uploadsnelheid drastisch omhoog gegaan(800 mbit+), echter is de downloadsnelheid gekelderd naar ongeveer 200mbit.

Zit aangesloten op het Caiway glasvezelnetwerk Twente.

zie hieronder een recente speedtest:
https://caiw.speedtestcus...ef-11ec-9525-c56206052b18

Is dit het gevolg van een storing of de hierboven genoemde problemen?
Anders ga ik zo toch maar even bellen met de klantenservice.
Probeer eens speedtest.net en dan xs4all en liefst niet via je browser maar met de Ookla app of cli versie. Ik heb op de speedtest naar Caiway altijd rare resultaten. Hier ook gigasnel en 940/930 naar xs4all, en 4 ms. latency.

[ Voor 3% gewijzigd door ernstoud op 29-09-2021 13:08 ]

• stephankamp
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-07 13:56
Probeer eens speedtest.net en dan xs4all en liefst niet via je browser maar met de Ookla app of cli versie. Ik heb op de speedtest naar Caiway altijd rare resultaten. Hier ook gigasnel en 940/930 naar xs4all, en 4 ms. latency.
Al geprobeerd met meerdere servers. hoogst haalbare download bekabeld aan het modem verbonden is 360mbit. Upload blijft rond de 880-900mbit.
Maar goed er waren geen rare waardes of verkeerde configs. Dus monteur komt maandag a.s. polshoogte nemen.

• Sjakie0101
stephankamp schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:14:
[...]

Al geprobeerd met meerdere servers. hoogst haalbare download bekabeld aan het modem verbonden is 360mbit. Upload blijft rond de 880-900mbit.
Maar goed er waren geen rare waardes of verkeerde configs. Dus monteur komt maandag a.s. polshoogte nemen.
Modem al een keer een half uur van het stroom gehaald?
Dit reset het modem, dat vervolgens je abo weer gaat ophalen,

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:30:
[...]

Modem al een keer een half uur van het stroom gehaald?
Dit reset het modem, dat vervolgens je abo weer gaat ophalen,
Over welk device heb je het dan? Voor de Platinum 7840 gaat dit beslist niet op. De configuratie staat in een bestand op flash memory en dat bestand (een SQL database) wordt niet na stroomonderbreking opnieuw opgezet.

• Sjakie0101
ernstoud schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:59:
[...]

Over welk device heb je het dan? Voor de Platinum 7840 gaat dit beslist niet op. De configuratie staat in een bestand op flash memory en dat bestand (een SQL database) wordt niet na stroomonderbreking opnieuw opgezet.
Een reset haalt echt even opnieuw alles op,

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:34:
[...]

Een reset haalt echt even opnieuw alles op,
Maar dat zei je niet. Je zei dat een half uur van de stroom halen dat doet, dat is niet zo. Een reset door middel van het verzonken reset knopje wel. Dat zet alles terug in de zin dat het bestand config.db verwijderd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boulie76
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-06 09:37
Sinds een maand hebben wij glasvezel internet/tv/telefoon via Caiway. Over de internet prestaties ben ik behoorlijk teverden, temeer omdat ik in een buitengebied woon waar geen kabel ligt en ISDN over de telefoonlijn niet mogelijk is (te ver van de centrale) en waar ik voorheen internet via een straalverbinding had met hoge latency.

Over de IPTV beeldkwaliteit met de Amino Aria 7x ben ik overigens een stuk minder teverden, het beeld was beter met CanalDigital via onze schotel, niet echt anno 2021 zal ik maar zeggen (1080i SDR op 4k HDR tv....). Maar dat is geen topic voor dit forum :)

Het gaat mij nu even om de andere Caiway hardware. Ik ben niet zo te spreken over de instellingsmogelijkheden, beveiliging en WiFi prestaties van de Genexus Platinum-7840. Nu zie ik op dit forum mogelijkheden voorbij komen om deze volledig te vervangen door eigen harware (SFP), maar dat lijkt mij niet praktisch omdat hier ook de telefoon mee verbonden is.

Is het goed te doen om de Genexus Platinum-7840 alleen als modem te gebruiken (door o.a. WiFi uit te schakelen)? Ik heb nog een Linksys WRT3200ACM router liggen (nu in gebruik als tijdelijk VLAN-accespoint) die ik direct achter de Genexus Platinum-7840 wil hangen en vanwaaruit ik alles wil kunnen beheren. Gaat dat goed met het IPTV gedeelte van Caiway of heb ik daar specifieke instellingen of hardware voor nodig?

Overigens heb ik momenteel ook twee stuks Linksys WRT1900ACS routers staan die ik beide gebruik als accepoint en switch in de woning. Daar zit nu één Amino Aria 7x via ethernet aan verbonden en één Amino Aria 7x via WiFi (via een Linksys WUMC710 WiFi ontvanger), dat werkt allemaal prima.

Kan iemand mij mischien adviseren of en waarom, dit wel of geen handige route is (eigen router achter Genexis glas-modem) en hoe ik dit het best kan instellen? Andere/betere suggesties zijn uiteraard welkom.

• nero355
boulie76 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:15:
Sinds een maand hebben wij glasvezel internet/tv/telefoon via Caiway. Over de internet prestaties ben ik behoorlijk teverden, temeer omdat ik in een buitengebied woon waar geen kabel ligt en ISDN over de telefoonlijn niet mogelijk is (te ver van de centrale) en waar ik voorheen internet via een straalverbinding had met hoge latency.
In dat geval : Gefeliciteerd en welkom in de toekomst! :*)
Het gaat mij nu even om de andere Caiway hardware. Ik ben niet zo te spreken over de instellingsmogelijkheden, beveiliging en WiFi prestaties van de Genexus Platinum-7840.
Dat kan je dan ook het beste oplossen door gewoon meerdere accesspoints door het huis heen te plaatsen dus inderdaad dit :
Is het goed te doen om de Genexus Platinum-7840 alleen als modem te gebruiken (door o.a. WiFi uit te schakelen)?
Hoewel je natuurlijk ook de WiFi van de Genexis 7840 als extra accesspoint kan zien :)
Ik heb nog een Linksys WRT3200ACM router liggen (nu in gebruik als tijdelijk VLAN-accespoint)
VLAN of WLAN :?
die ik direct achter de Genexus Platinum-7840 wil hangen en vanwaaruit ik alles wil kunnen beheren.
Je krijgt dan NAT achter NAT, maar verder kan je dat inderdaad ook gewoon doen.
Gaat dat goed met het IPTV gedeelte van Caiway of heb ik daar specifieke instellingen of hardware voor nodig?
Voor zover ik weet krijgen alle nieuwe klanten tegenwoordig Unicast IPTV en dat zou zelfs door NAT achter NAT heen moeten werken :)
Overigens heb ik momenteel ook twee stuks Linksys WRT1900ACS routers staan die ik beide gebruik als accepoint en switch in de woning. Daar zit nu één Amino Aria 7x via ethernet aan verbonden en één Amino Aria 7x via WiFi (via een Linksys WUMC710 WiFi ontvanger), dat werkt allemaal prima.
Prima toch! :)

Maar ik zou de eerder genoemde Linksys WRT3200ACM router ook zo configureren eerlijk gezegd om dus NAT achter NAT te vermijden! :Y)
Nu zie ik op dit forum mogelijkheden voorbij komen om deze volledig te vervangen door eigen harware (SFP), maar dat lijkt mij niet praktisch omdat hier ook de telefoon mee verbonden is.

Kan iemand mij mischien adviseren of en waarom, dit wel of geen handige route is (eigen router achter Genexis glas-modem) en hoe ik dit het best kan instellen? Andere/betere suggesties zijn uiteraard welkom.
Als het goed is zal er een moment komen waarop zelfs Caiway/Delta hun VoIP login gegevens vrij moeten geven, zodat je die in een aparte VoIP ATA kan proppen en de Genexis 7840 uit je netwerk kan halen, maar dat duurt nog wel een tijdje...

Op het moment dat het zover is zou je dan dus een Mediaconverter kunnen kopen en daarin de SFP uit de Genexis 7840 proppen om vervolgens de Linksys WRT3200ACM router als enige router te hebben in je netwerk :)

Ik ben niet zo te spreken over de instellingsmogelijkheden, beveiliging en WiFi prestaties van de Genexus Platinum-7840. Nu zie ik op dit forum mogelijkheden voorbij komen om deze volledig te vervangen door eigen harware (SFP), maar dat lijkt mij niet praktisch omdat hier ook de telefoon mee verbonden is.

Is het goed te doen om de Genexus Platinum-7840 alleen als modem te gebruiken (door o.a. WiFi uit te schakelen)? Ik heb nog een Linksys WRT3200ACM router liggen (nu in gebruik als tijdelijk VLAN-accespoint) die ik direct achter de Genexus Platinum-7840 wil hangen en vanwaaruit ik alles wil kunnen beheren. Gaat dat goed met het IPTV gedeelte van Caiway of heb ik daar specifieke instellingen of hardware voor nodig?

Ja, uiteraard kan WiFi uit op de 7840 en dan eigen access points gebruiken. Ik heb een Apple TC als access point en dan via de TC een Devolo Repeater AC aan de Aria 7X tv box. Ik kan niet zo snel een ethernet kabel trekken naar de tv. En zelfs dat werkt.

De 7840 vervangen door eigen router kan niet als je telefonie wilt behouden, Caiway geeft de SIP gegevens (nog) niet vrij.

Je zegt overigens dat alles wat je hebt staan prima werkt. Dus wat is dan je probleem? Wat bedoel je dan met het advies waar je om vraagt? Een router achter de 7840 als je DHCP uitschakelt kan altijd, gebruik je DHCP op de gekoppelde router wel dan heb je 2 keer NAT en dat werkt niet altijd lekker begrijp ik maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Mijn Apple TC staat als bridge dus DHCP staat uit.

• boulie76
ernstoud schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:44:
[...]

Je zegt overigens dat alles wat je hebt staan prima werkt. Dus wat is dan je probleem? Wat bedoel je dan met het advies waar je om vraagt? Een router achter de 7840 als je DHCP uitschakelt kan altijd, gebruik je DHCP op de gekoppelde router wel dan heb je 2 keer NAT en dat werkt niet altijd lekker begrijp ik maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Mijn Apple TC staat als bridge dus DHCP staat uit.
Niet alles werkt prima, in het deel van het huis waar de 7840 staat is de WiFi (vergeleken met de rest van het huis) erg slecht/instabiel. Bijvoorbeeld Teams dat stottert. Meerdere streams heeft hij ook moeite mee. Maar ook wil ik vanaf de router meer kunnen beheren en monitoren dan met de 7840 mogelijk is.

Maar inderdaad, NAT achter NAT is misschien niet zo handig. Is dat niet op te lossen? Het WiFi probleem kan ik inderdaad oplossen door een AP achter de 7840 te zetten en de WiFi daarvan uit te schakelen, bedankt. Maar dan zit ik nog steeds met een router waar niet zoveel

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Je kunt toch de Platinum laten vervangen door een Titanium dan zelf routeren en je VoIP direct uit je Titanium halen?

Kun je wel zelf je eigen netwerk naar wens instellen en heb je ook nog vaste telefoon.

boulie76 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:44:
[...]

Niet alles werkt prima, in het deel van het huis waar de 7840 staat is de WiFi (vergeleken met de rest van het huis) erg slecht/instabiel. Bijvoorbeeld Teams dat stottert. Meerdere streams heeft hij ook moeite mee. Maar ook wil ik vanaf de router meer kunnen beheren en monitoren dan met de 7840 mogelijk is.

Maar inderdaad, NAT achter NAT is misschien niet zo handig. Is dat niet op te lossen? Het WiFi probleem kan ik inderdaad oplossen door een AP achter de 7840 te zetten en de WiFi daarvan uit te schakelen, bedankt. Maar dan zit ik nog steeds met een router waar niet zoveel
Ja, de WiFi van de 7840 is waardeloos. Bij mij komt het niet door de muur heen. De Apple TC heeft daar totaal geen moeite mee. De 7840 biedt standaard geen beheer en monitoring. Ik heb er wel wat monitoring op (firewall, bandbreedte, gebruikte hoeveelheid data, toegang door Caiway) maar daar moet je wel de trukendoos voor opentrekken. Kennis van Linux, SSH, Python is dan nodig.

• boulie76
True schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:15:
Je kunt toch de Platinum laten vervangen door een Titanium dan zelf routeren en je VoIP direct uit je Titanium halen?

Kun je wel zelf je eigen netwerk naar wens instellen en heb je ook nog vaste telefoon.
Dat klinkt interessant, ik ken de Titanium niet, maar als ik het zo zie, lijkt me dat een glasmodem te zijn. Misschien ben ik volledig abuis, maar ook de Titanium fungeert toch als router? Dan heb ik toch nog steeds NAT achter NAT?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
boulie76 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:37:
[...]

Dat klinkt interessant, ik ken de Titanium niet, maar als ik het zo zie, lijkt me dat een glasmodem te zijn. Misschien ben ik volledig abuis, maar ook de Titanium fungeert toch als router? Dan heb ik toch nog steeds NAT achter NAT?
De Titanium is inderdaad gewoon een media converter van glas naar ethernet, een 4-port router en heeft 2 aansluitingen voor normale telefoons.

Maar… Caiway/Delta kan dit device op verzoek op afstand in bridge mode zetten of levert hem al in bridge mode uit. Dan is het wat internet betreft gewoon een media converter die het IP verkeer op poort 1 aanbiedt. De andere 3 poorten doen dan niets meer. Op die poort 1 sluit je dan je eigen router aan.

Nog mooier is de oplossing van de provider SKPnet, daar kun je de bridge mode zelfs zelf aan/uitzetten.

Waarom dat met de 7840 niet ondersteund wordt begrijp ik ook niet want uiteraard kan dat wel. Kwestie van de configuratie (OpenWRT) juist instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door ernstoud op 30-09-2021 23:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

ernstoud schreef op donderdag 30 september 2021 @ 23:44:
Maar… Caiway/Delta kan dit device op verzoek op afstand in bridge mode zetten of levert hem al in bridge mode uit. Dan is het wat internet betreft gewoon een media converter die het IP verkeer op poort 1 aanbiedt. De andere 3 poorten doen dan niets meer. Op die poort 1 sluit je dan je eigen router aan.
Volgens mij wordt die gewoon in bridge geleverd én de andere poorten ervan werken zeker nog wel voor telefoon en tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boulie76
True schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:33:
[...]

Volgens mij wordt die gewoon in bridge geleverd én de andere poorten ervan werken zeker nog wel voor telefoon en tv.
Top, bedankt voor jullie hulp en advies. Ik ga Caiway bellen voor een Titanium. PS. Ik neem aan dat ik de tv ook via mijn eigen router kan laten lopen en daarvoor niet de ander poorten op de titanium hoe te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

boulie76 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:59:
[...]

Top, bedankt voor jullie hulp en advies. Ik ga Caiway bellen voor een Titanium. PS. Ik neem aan dat ik de tv ook via mijn eigen router kan laten lopen en daarvoor niet de ander poorten op de titanium hoe te gebruiken?
Ik weet niet zeker hoe dit zit, maar ik het volgende werkend:
Genexis Titanium (inderdaad verkregen door te bellen en lief te vragen)
pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X
pricewatch: TP-Link TL-SG105E-Gigabit (5-poorts)

Genexis Titanium op poort 1 naar 'WAN'-poort op mijn pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X poort 2 naar een 'LAN'-poort op mijn pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X vanaf hier een 'LAN'-poort naar mijn pricewatch: TP-Link TL-SG105E-Gigabit (5-poorts) in de woonkamer hier weer vier NICs in gebruik voor 1x de IPTV ontvanger, 1x pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack), 1x pricewatch: Valve Steam Link, en 1x pricewatch: Philips 43PUS8505 Zilver. NB. mijn router en switch hebben IGMP snooping aan staan, dit heb je wel nodig.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of de poort 2 (normaliter IPTV) op de Genexis Titanium nodig is om dit door te lussen naar je router/switch of dat dit tegenwoordig ook direct via poort 2 kan. Mij leek dit de meest logische oplossing en het werkte vanaf dag 1. Hierna nooit de moeite genomen of dit ook daadwerkelijk nodig was of niet en inmiddels ben ik van IPTV afgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:25

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Over de IPTV beeldkwaliteit met de Amino Aria 7x ben ik overigens een stuk minder teverden, het beeld was beter met CanalDigital via onze schotel, niet echt anno 2021 zal ik maar zeggen (1080i SDR op 4k HDR tv....). Maar dat is geen topic voor dit forum :)
Satelliet is (of was, in jouw geval) ook 1080i SDR op je 4k HDR tv.
Mogelijk is de bitrate bij Caiway lager en zie je dat. Maar de bitrate op satelliet was ook al niet schokkend hoog.

FYI: Je hebt nog niet gemerkt dat de audio alleen maar stereo wordt aangeleverd?
(Alle?) andere providers (Ook Canal Digitaal via satelliet) leveren gewoon multichannel (lees: 5.1), alleen blijkbaar via Caiway met Amino box niet. :/

[ Voor 14% gewijzigd door remco_k op 01-10-2021 12:11 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
True schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:08:
NB. mijn router en switch hebben IGMP snooping aan staan, dit heb je wel nodig.
Nieuwe klanten hebben dat niet nodig, want alles over de WAN aansluiting en dus geen Multicast meer! :)

Verder heb ik het idee dat ik deze reactie voor niks heb getypt : nero355 in "[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2" :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjakie0101
remco_k schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:08:
[...]

Satelliet is (of was, in jouw geval) ook 1080i SDR op je 4k HDR tv.
Mogelijk is de bitrate bij Caiway lager en zie je dat. Maar de bitrate op satelliet was ook al niet schokkend hoog.

FYI: Je hebt nog niet gemerkt dat de audio alleen maar stereo wordt aangeleverd?
(Alle?) andere providers (Ook Canal Digitaal via satelliet) leveren gewoon multichannel (lees: 5.1), alleen blijkbaar via Caiway met Amino box niet. :/
Dolby zit er aan te komen. Wellicht al komende maand. Het stereogeluid is al opgekrikt naar 256Kbps AAC op enkele kanalen en komende weken op alle kanalen.

Vanaf vandaag zit ik bij Delta, overgang verliep vloeiend. Gisteren om 21:00 alles er af, vanochtend heel vroeg al signaal en tv.

Gisteren nog wel gebeld door door Caiwaymedewerker voor een tegenbod (te laat), maar hij kon niet op tegen de verlaging van Delta. Hij vertelde tussen neus en lippen door dat er wel degelijk iets gaat gebeuren rondom Caiway toen ik het verhaal vertelde hoe bezopen ok het vond dat twee providers in 1 pand elkaar aan het werk houden doordat je moet overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Mwah, zolang Caiway nog actief radioreclame maakt zal er naar mijn verwachting weinig gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
True schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:49:
Mwah, zolang Caiway nog actief radioreclame maakt zal er naar mijn verwachting weinig gebeuren.
Dat maakt toch niet uit? Ieder abonnee is er eentje voor Delta.
Dat er iets staat te gebeuren is echt wel duidelijk. Nu twee personen gesproken en allebei een zelfde soort verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Sjakie0101 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:52:
[...]

Dat maakt toch niet uit? Ieder abonnee is er eentje voor Delta.
Dat er iets staat te gebeuren is echt wel duidelijk. Nu twee personen gesproken en allebei een zelfde soort verhaal.
Als de standaard servicedesk- en administratiemedewerkers iets 'weten' is dat of morgen bij de pers of echt totaal irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
True schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:49:
Zelfs deze week een folder gehad (mob.telefonie) van Caiway. Internetsnelheden zullen wel zsm worden aangepast bij Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:35:
[...]

Zelfs deze week een folder gehad (mob.telefonie) van Caiway. Internetsnelheden zullen wel zsm worden aangepast bij Caiway.
Dat zal echt maart worden, zeker niet eerder. En ik heb zelf het vermoeden dat voor die tijd er wel brieven bij de Caiway abonnees in de bus rollen. Ze gaan af van COAX en glasvezel tegelijk.

En of dat er mee te maken heeft dat het uiteindelijk Delta wordt? De tijd zal het leren.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 01-10-2021 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Roberto...... schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:35:
Zelfs deze week een folder gehad (mob.telefonie) van Caiway.
Ik vind dat echt vreselijk irritant van Caiway :/

Waarom sturen ze dat soort zooi niet gewoon naar mijn e-mail adres dat ik bij Caiway heb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boulie76
True schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:08:
[...]

Ik weet niet zeker hoe dit zit, maar ik het volgende werkend:
Genexis Titanium (inderdaad verkregen door te bellen en lief te vragen)
pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X
pricewatch: TP-Link TL-SG105E-Gigabit (5-poorts)

Genexis Titanium op poort 1 naar 'WAN'-poort op mijn pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X poort 2 naar een 'LAN'-poort op mijn pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X vanaf hier een 'LAN'-poort naar mijn pricewatch: TP-Link TL-SG105E-Gigabit (5-poorts) in de woonkamer hier weer vier NICs in gebruik voor 1x de IPTV ontvanger, 1x pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack), 1x pricewatch: Valve Steam Link, en 1x pricewatch: Philips 43PUS8505 Zilver. NB. mijn router en switch hebben IGMP snooping aan staan, dit heb je wel nodig.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of de poort 2 (normaliter IPTV) op de Genexis Titanium nodig is om dit door te lussen naar je router/switch of dat dit tegenwoordig ook direct via poort 2 kan. Mij leek dit de meest logische oplossing en het werkte vanaf dag 1. Hierna nooit de moeite genomen of dit ook daadwerkelijk nodig was of niet en inmiddels ben ik van IPTV afgestapt.
Tja…. Die vlieger gaat helaas niet meer op :X
Ik heb Caiway gebeld en kreeg zowaar iemand aan de telefoon die er nog verstand van heeft ook. Helaas moest hij mij mededelen dat er geen titanium meer uitgeleverd kan worden en de platinum niet in bridge modus kan….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

boulie76 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:04:
[...]

Tja…. Die vlieger gaat helaas niet meer op :X
Ik heb Caiway gebeld en kreeg zowaar iemand aan de telefoon die er nog verstand van heeft ook. Helaas moest hij mij mededelen dat er geen titanium meer uitgeleverd kan worden en de platinum niet in bridge modus kan….
Ik hoorde in maart ook dat de Titanium niet meer uitgeleverd kon worden, tot twee keer toe zelfs. De 3e persoon die ik sprak kon het wel regelen.
Bovenstaande geeft ook direct de daadkracht en processen weer binnen Caiway. :/
Gewoon nog een paar keer proberen (mogelijk op andere tijdstippen om andere medewerkers te spreken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
True schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:39:
[...]

Ik hoorde in maart ook dat de Titanium niet meer uitgeleverd kon worden, tot twee keer toe zelfs. De 3e persoon die ik sprak kon het wel regelen.
Bovenstaande geeft ook direct de daadkracht en processen weer binnen Caiway. :/
Gewoon nog een paar keer proberen (mogelijk op andere tijdstippen om andere medewerkers te spreken).
Mijn ervaring is veel thuiswerken die niet gaan doorverbinden naar de juiste afdeling.
Die dingen liggen daar gewoon op voorraad. Delta zakelijk abo zou je ook kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:00:
[...]

Mijn ervaring is veel thuiswerken die niet gaan doorverbinden naar de juiste afdeling.
Die dingen liggen daar gewoon op voorraad. Delta zakelijk abo zou je ook kunnen doen.
Kan natuurlijk wel dat de voorraad op raakt. Productie is al lang gestopt en ding is uit 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
@Sjakie0101 heb je nog signaal op de COAX van Caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
wian schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:24:
@Sjakie0101 heb je nog signaal op de COAX van Caiway?
De gratis basiszenders. Dat zal zo zijn tot er een monteur op de route zit en in straatkast de tv ontkoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Ik heb de vraag van @Sjakie0101 afgesplitst naar Op zoek naar nieuwe router. Aankoopadvies is hier nogal offtopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De afgelopen dagen voor het eerst een port scan gezien vanuit het Delta Fiber NL netwerk.

IP adres doorgegeven aan abuse.

Normaal alleen China, USA, Rusland, Seychelles etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 15:55
Ik heb recent Caiway gebeld vanwege de actie van Delta, 1Gig Internet Only voor 45 euro voor 12 maanden en gevraagd of zij dit konden matchen. Tot mijn verbazing gingen ze hierin mee! Nog beter zelfs, Ik betaal nu 35 euro voor 12 maanden voor 1Gig IO bij Caiway. Mooi aanbod, en je ziet maar dat bellen loont 8)

Begrijp niet zo goed waarom ze dit deden. Caiway en Delta zijn 1 bedrijf. Als ik was overgestapt naar Delta zouden ze meer aan me hebben verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Svennos1 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:40:
Ik heb recent Caiway gebeld vanwege de actie van Delta, 1Gig Internet Only voor 45 euro voor 12 maanden en gevraagd of zij dit konden matchen. Tot mijn verbazing gingen ze hierin mee! Nog beter zelfs, Ik betaal nu 35 euro voor 12 maanden voor 1Gig IO bij Caiway. Mooi aanbod, en je ziet maar dat bellen loont 8)

Begrijp nog steeds niet zo goed waarom ze dit deden. Caiway en Delta zijn 1 bedrijf. Als ik was overgestapt naar Delta zouden ze meer aan me hebben verdient.
Goed nieuws dus voor de Caiway klanten. Ga er ook vanuit dat op korte termijn de snelheden icm de prijs gelijk getrokken wordt met Delta klanten. Kwam er laatst achter dat ik dit jaar al korting had gehad en dus niet kan bellen voor ook deze aanbieding. Netjes gedaan overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:48
Roberto...... schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:26:
[...]

Goed nieuws dus voor de Caiway klanten. Ga er ook vanuit dat op korte termijn de snelheden icm de prijs gelijk getrokken wordt met Delta klanten. Kwam er laatst achter dat ik dit jaar al korting had gehad en dus niet kan bellen voor ook deze aanbieding. Netjes gedaan overigens
Ik heb ook net gebeld naar Caiway, omdat ik al op het nieuwe platform zit met een Internet en "Televisie Slim € 64,00" konden ze alleen een 2 maand gratis geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Behoorlijk Leek schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:36:
[...]

Ik heb ook net gebeld naar Caiway, omdat ik al op het nieuwe platform zit met een Internet en "Televisie Slim € 64,00" konden ze alleen een 2 maand gratis geven.
Klopt, het maakt uit of je al gebruik maakt van de nieuwe abonnementen of niet. Bij mij konden ze niet tippen aan het aanbod. Ze hebben me zelfs tot twee keer toe gebeld, zelfs een dag voor mijn overstap.

https://www.deltafiberned...rastructure-en-stonepeak/

EQT is inmiddels niet meer de enige investeerder in Delta Fiber.
Dit verklaard ook waarom er nu WEL geinvesteerd wordt in zowel het netwerk als het tv-product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:26:
[...]

Zeker niet op korte termijn. Pas per maart volgend jaar kom Caiway met nieuwe prijzen.
Op korte termijn lees ik eerder al: Caiway wordt Delta. Maar wanneer dat niet gaat gebeuren dan echt pas in maart 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Even een positieve ervaring met Caiway. Ben overgezet naar het nieuwe abonnement zonder merkbare downtime. Van tevoren was gezegd dat ik waarschijnlijk van 21:00 tot 9:00 zonder internet zou zitten, maar ben sinds 7:30 ingelogd op het werk en heb niets gemerkt. Kreeg een emailtje dat het nieuwe abonnement actief was, heb meteen een speedtest gedaan en het klopte. Is werkelijk perfect gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Aanvullend op mijn post hierboven (ernstoud in "[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2").

Zojuist van het abuse team van Delta Fiber NL keurige reactie gekregen over de portscans op poort 5678 vanaf een IP adres in het VOIP vlan (vlan102) en de scans vanuit een Delta IP adres.

Wordt onderzocht, het NOC ziet dit meer. Ook wordt gemeld dat men een planning heeft om het vlan102 verder hiertegen te beschermen.

Ik meen dat @nero355 al meldde dat dit wel eens de Meris malware zou kunnen zijn (https://blog.mikrotik.com/security/meris-botnet.html).

Klaarblijkelijk heeft een gebruiker op het Caiway/Delta netwerk een besmette Mikrotik router draaien en dat device is nu op zoek naar routers om daar vriendjes :+ mee te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
@ernstoud
Kan je niet wat korting voor ons regelen als ruil voor alle moeite die we doen voor hen ?! >:)

Maandje GRATIS Internet Only of zo... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-05 11:54
Svennos1 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:40:

Begrijp niet zo goed waarom ze dit deden. Caiway en Delta zijn 1 bedrijf. Als ik was overgestapt naar Delta zouden ze meer aan me hebben verdient.
Welk nummer van Caiway heb je gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Klaaz Vaak schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:59:
[...]

Het maakt erg uit of je een bestaand of heel oude abo hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 23:08
Sjakie0101 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:36:
[...]

Het maakt erg uit of je een bestaand of heel oude abo hebt
Kun je duiden wat een oud abonnement is? Zelf zit ik nog op een alles in 1 glasvezel uit 2018. Als het de moeite is om te bellen dan doe ik dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 15:55
Klaaz Vaak schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:59:
[...]

Standaard nr op de website ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Benmen schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 22:41:
[...]

Kun je duiden wat een oud abonnement is? Zelf zit ik nog op een alles in 1 glasvezel uit 2018. Als het de moeite is om te bellen dan doe ik dat wel.
Abonnementen van voor mei 2019 zijn de oude abonnementen. Die heb ik ook, maar ik ben wel recent over gezet naar het nieuwe platform (ik moest over van de oude Caiway tv app naar de nieuwe iptv app).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Wie jarig is trakteert? Of wordt her 2022 Caiway wordt Delta?

Nieuwe klanten krijgen in elk geval al forse kortingen. Vreemd dat bestaande klanten niet meteen meeprofiteren!

[ Voor 19% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-10-2021 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 23:08
PaT schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 07:54:
[...]

Abonnementen van voor mei 2019 zijn de oude abonnementen. Die heb ik ook, maar ik ben wel recent over gezet naar het nieuwe platform (ik moest over van de oude Caiway tv app naar de nieuwe iptv app).
Ah zo ik heb dus geweigerd over te gaan op het nieuwe platform, de aanbieding was slechter dan mijn huidige contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Benmen schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:22:
[...]

Ah zo ik heb dus geweigerd over te gaan op het nieuwe platform, de aanbieding was slechter dan mijn huidige contract.
Dan zou ik nu eens kijken, bij overstap op de nieuwe pakketten krijg je nu forse kortingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39
Benmen schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:22:
[...]

Ik ben ook overgezet naar het nieuwe platform, maar met behoud van oude abonnement (van voor 2015)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:36:
[...]

Dan zou ik nu eens kijken, bij overstap op de nieuwe pakketten krijg je nu forse kortingen.
Nou zou dat niet doen. Bijvoorbeeld programma's van RTL die je opneemt kan je dan niet meer doorspoelen en je geluid is vreselijk. Zou lekker blijven zitten.

Caiway heeft door Delta een stap achteruit gedaan in hun tv product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:33:
[...]

Nou zou dat niet doen. Bijvoorbeeld programma's van RTL die je opneemt kan je dan niet meer doorspoelen en je geluid is vreselijk. Zou lekker blijven zitten.

Caiway heeft door Delta een stap achteruit gedaan in hun tv product.
Het geluid op de meeste kanalen is sinds deze week 256 Kbps AAC Stereo, de standaard.
Blikkerig geluid is er niet meer.
Dolby volgt nu ook zeer binnenkort (is in ontwikkeling volgens de techneut van Delta, die kan het weten!]

[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 08-10-2021 10:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Binnenkort is bij Delta zeer rekbaar.
Delta is in vier jaar tijd nog niet in staat gebleken een fatsoenlijk televisie product op de glasvezel te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:54:
Delta is in vier jaar tijd nog niet in staat gebleken een fatsoenlijk televisie product op de glasvezel te krijgen.
Ik heb geen zin na 4 jaar om daar nog over te (blijven) drammen.
Steed weer posten wat er afgelopen jaren niet goed is gegaan…
Achteraf is het mooi lullen.

Ik kijk liever uit naar alle verbeteringen die er komen en juich bij elke verbetering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355
dolopfriet schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:54:
Dus naast :
- Valve Time
- Soon™

Hebben we nu ook :
- Delta binnenkort

:? :o _O- :+

Pagina: 1 ... 5 ... 48 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het internet aanbod van Caiway. Voor de (IP)TV dienst is er een los topic: [Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders
- De diensten van Caiway en Delta worden samengevoegd onder de Delta naam, het Delta topic vinden jullie: [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie