Toon posts:

[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:50
ofc schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:11:
[...]

Ik denk dat je een glasvezel kabel met LC/UPC i.p.v. LC/APC moet gebruiken:
https://www.fs.com/de-en/...?attribute=3618&id=165177
Nee hoor, je hebt een LC/APC naar SC/APC nodig.

UPC zal niet passen.

LC APC gaat in de SFP en de SC APC gaat in de FTU.

[Voor 11% gewijzigd door BlazeMuis op 14-08-2021 14:19]

Xbox Series X: BlazeMuis | PS5: NL-BFLA | 1950Wp Noord & Zuid - PVOutput

• ofc
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 23:32
Ik neem aan dat je de tranceiver module zelf gebruikt, dus zal het wel zo zijn.
Dan mag fs.com dat wel even duidelijk aangeven, want in het filmpje bij de tranceiver module wordt LC/UPC gebruikt en in de Q&A wordt ook gemeld dat het UPC is.

Ik ben geen glasvezel expert, maar vreemd vind ik het wel. De tranceiver module in de genexis is LC/UPC en in het datacentrum van mijn werkgever heb ik ook nog nooit LC/APC gezien.

• BlazeMuis
ofc schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:00:
[...]

Ik neem aan dat je de tranceiver module zelf gebruikt, dus zal het wel zo zijn.
Dan mag fs.com dat wel even duidelijk aangeven, want in het filmpje bij de tranceiver module wordt LC/UPC gebruikt en in de Q&A wordt ook gemeld dat het UPC is.

Ik ben geen glasvezel expert, maar vreemd vind ik het wel. De tranceiver module in de genexis is LC/UPC en in het datacentrum van mijn werkgever heb ik ook nog nooit LC/APC gezien.
Heel vreemd inderdaad dan..

Ik begon nu net zelf te twijfelen of ik een fout heb gemaakt, en heb de factuur even opgezocht, maar het is toch echt APC:

• JohDB
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 03:51
BlazeMuis schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:09:
[...]

Heel vreemd inderdaad dan..

Ik begon nu net zelf te twijfelen of ik een fout heb gemaakt, en heb de factuur even opgezocht, maar het is toch echt APC:

[Afbeelding]
In een transceiver gaat een LC/PC of LC/UPC connector. Een LC/APC connector gaat wel passen, maar geeft waarschijnlijk een hogere demping en de connector kan beschadigen. Advies; Koop een kabel met een LC/PC of LC/UPC connector.

• BlazeMuis
JohDB schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:30:
[...]

In een transceiver gaat een LC/PC of LC/UPC connector. Een LC/APC connector gaat wel passen, maar geeft waarschijnlijk een hogere demping en de connector kan beschadigen. Advies; Koop een kabel met een LC/PC of LC/UPC connector.
Ik heb even gekeken naar het modem welke ik van Delta gekregen heb en daar zit ook een (groene) LC/APC connector in. Aan de andere kant (met het witte gedeelte welke in de FTU gaat) zit ook een (groene) SC/APC.

• JohDB
BlazeMuis schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:44:
[...]

Ik heb even gekeken naar het modem welke ik van Delta gekregen heb en daar zit ook een (groene) LC/APC connector in. Aan de andere kant (met het witte gedeelte welke in de FTU gaat) zit ook een (groene) SC/APC.
Welk merk/type heb je van Delta gekregen? Als het een GPON model is dan wordt er vaak een APC connector gebruikt.

Reguliere trancievers gebruiken in vrijwel alle gevallen (U)PC.

• BlazeMuis
JohDB schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:56:
[...]

Welk merk/type heb je van Delta gekregen? Als het een GPON model is dan wordt er vaak een APC connector gebruikt.

Reguliere trancievers gebruiken in vrijwel alle gevallen (U)PC.
Dat is de Genexis 7840 welke elke klant krijgt zover ik weet (op dit moment, in ieder geval in Twente).

• JohDB
BlazeMuis schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:13:
[...]

Dat is de Genexis 7840 welke elke klant krijgt zover ik weet (op dit moment, in ieder geval in Twente).
In de specificaties staat dat dit model een SC/PC connector heeft.

• BlazeMuis
JohDB schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:55:
[...]

In de specificaties staat dat dit model een SC/PC connector heeft.
Vreemd, dan lijkt het alsof er diverse modellen in omloop zijn, ik heb mijne nu sinds begin september 2020.

• ofc
Mijn Genexis Platinum-7840 van 2019-01-10:

• BlazeMuis
ofc schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:39:
Mijn Genexis Platinum-7840 van 2019-01-10:
[Afbeelding]
Dan zijn er inderdaad verschillende types. Welke regio woon je en wanneer is glasvezel aangelegd?

Hier is glasvezel rond 2012 aangelegd destijds door Cogas (nu Coteq, en overgenomen door Delta/Caiway).

Lijkt mij dan handig dat mensen die eigen apparatuur willen gebruiken eerst kijken welke connector er in gebruik is.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:29

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

True schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:17:
- knip -
in een prachtige samenvatting! _O_

Volgens mij vat ik hier hiermee correct samen:
  • gebruik van een router met SFP ingang en VLAN tagging mogelijkheden;
  • óf gebruik van een media converter (glas naar UTP) en een router met VLAN tagging mogelijkheden.
Bij router met SFP ingang gebruik je de door Caiway in bruikleen geleverde SFP connector (en verbreek de verzegeling op het bruikleenmodem) of schaf je aan: één van de SFP connectoren hierboven genoemd en één van de glasvezelkabels hierboven genoemd. Verder:
  • verbindt de FTU met kabel en SFP connector direct op de SFP ingang op de router
  • stel aan de WAN-kant van het netwerk VLAN ID 100 in en laat de router een IP krijgen via DHCP.
Bij router zonder SFP ingang gebruik je de door Caiway in bruikleen geleverde SFP connector (en verbreek de verzegeling op het bruikleenmodem) of schaf je aan: één van de SFP connectoren hierboven genoemd, één van de glasvezelkabels hierboven genoemd en een media converter (en ethernetkabel) Verder:
  • verbindt de FTU met kabel en SFP connector op de media converter en verbindt deze met een ethernetkabel op de router
  • én stel aan de WAN-kant van het netwerk VLAN ID 100 in en laat de router een IP krijgen via DHCP.
En als aanvulling van bovenstaand verhaal :

Je kan ook een Managed Switch met een SFP poort erop misbruiken als Mediaconverter :*)

Ik heb bijvoorbeeld zoiets staan : pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+)

Helemaal rechts zie je 2 x SFP poorten waarin je de SFP vanuit de Genexis 7840 zou kunnen aansluiten.
Vervolgens maak je een VLAN 100 Profiel aan.
Zet je dat Profiel als Tagged op de poort waarin de SFP zit.
Zet je dat Profiel als Untagged op de poort waarop je Router is aangesloten met zijn WAN poort.
Stel je de WAN Poort van je Router als DHCP in.

KLAAR!!! :)

WAARSCHUWING :

Zorg er wel voor dat het VLAN 100 Profiel echt ALLEEN op die Poorten actief is en niet stiekem elders in je netwerk beschikbaar is!

Doe je iets fout dan heb je kans dat je netwerk wordt blootgesteld aan het internet of zelfs je eigen router ineens IP's zit uit te delen aan Caiway klanten! :X

Om het maar niet over Routers/Switches/Accesspoints of NAS apparaten te hebben die ineens via hun Admin webGUI bloot op het internet beschikbaar staan! B)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• delpit
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18:28
En het verwijderen van het Genexis gedrocht is ook gelukt! Niet helemaal zoals gepland, maar die puzzel heb ik even naar later verplaatst.

Het idee was een tp-link MC220L ertussen en dan mijn WRT1900ACS Openwrt router daarachter.

Het is geworden de tp-link MC22L met daarachter mijn Fritzbox router.

Ik dacht dat ik Openwrt wel aardig begreep, maar in het VLAN stukje waren nogal wat keuzes, waarbij het mij gelukt is om de WAN interface helemaal niet terug te vinden, het mij gelukt is de SSH toegang te vernielen, maar een werkende VLAN.100 op de WAN poort. Nee dus. Tagged - Untagged, andere keuzes, geen idee. Zo ongeveer alles geprobeerd, maar geen sjoege.

Toen maar eens weer de Fritz uit de kast gehaald, die geconfigureerd volgens aanwijzingen, VLAN op 100 gezet en tada, meteen werken. Mooi. Dat is al ruim de helft.

• Fonzie666
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 21-09 10:15
Fonzie666 in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie" bevestigd naar een andere gebruiker dat hij zijn pricewatch: Ubiquiti UniFi Dream Machine Pro werkend heeft met een SFP module van Ubiquiti i.c.m. https://www.fs.com/de-en/products/62913.html met VLAN 100 ingesteld aan de WAN zijde. B2 in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie" pareert deze statement en geeft aan dat zijn eerdere beschreven opstelling werkt zo'n specifieke 'Ubiquiti SFP module' en verwijst naar een SFP module van FS.

Ter info:
Ik zie dat hier een quote van mij staat voor wat betreft het gebruik van de Ubiquity SFP module.
Hierbij is het misschien goed te vermelden dat, toen ik hiermee aan de gang was, de UDMP nog geen auto-negotiating kon om uit zichzelf naar een lagere snelheid op de SFP poort te schakelen. Dit moest toen nog handmatig.
Ondertussen is dat door de diverse firmwareupdates opgelost. Het is dus goed mogelijk dat de FS modules het ondertussen wel doen.

Voor het overige werkt alles nog steeds goed.

• nero355

nero355

delpit schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:46:
En het verwijderen van het Genexis gedrocht is ook gelukt!
Mooi! d:)b
Niet helemaal zoals gepland, maar die puzzel heb ik even naar later verplaatst.

Het idee was een tp-link MC220L ertussen en dan mijn WRT1900ACS Openwrt router daarachter.

Ik dacht dat ik Openwrt wel aardig begreep, maar in het VLAN stukje waren nogal wat keuzes, waarbij het mij gelukt is om de WAN interface helemaal niet terug te vinden, het mij gelukt is de SSH toegang te vernielen, maar een werkende VLAN.100 op de WAN poort. Nee dus. Tagged - Untagged, andere keuzes, geen idee. Zo ongeveer alles geprobeerd, maar geen sjoege.
OpenWRT moet IMHO gewoon werken zoals je het had gepland dus post eens wat screenshots! :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• delpit
nero355 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:48:
[...]

Mooi! d:)b

[...]

OpenWRT moet IMHO gewoon werken zoals je het had gepland dus post eens wat screenshots! :)
Dat dacht ik ook, misschien te ongeduldig. Nu de basis werkt druk ik binnenkort op een rustig moment die andere router er weer een keer tussen.

Ik zal wat screenshots maken of /etc/config/netwerk eens delen

• ofc
BlazeMuis schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:28:
[...]

Dan zijn er inderdaad verschillende types. Welke regio woon je en wanneer is glasvezel aangelegd?

Hier is glasvezel rond 2012 aangelegd destijds door Cogas (nu Coteq, en overgenomen door Delta/Caiway).
Glasvezelbuitenaf gebied 'Veluwe Noord & Kampen Zuid'. Mijn aansluiting is actief sinds medio 2019.
Lijkt mij dan handig dat mensen die eigen apparatuur willen gebruiken eerst kijken welke connector er in gebruik is.
Ja, als ze de SFP module uit de Genexis halen, moeten ze hetzelfde type gebruiken wat al in gebruik is.

Volgende de datasheet blijkt de SFP module waarnaar je gelinkt had LC/UPC te zijn: https://img-en.fs.com/fil...transceiver-datasheet.pdf
Als je geen klachten hebt zou ik de LC/APC kabel gewoon laten zitten. Dat is beter dan alsnog misschien iets te beschadigen door te verwijderen.

• ernstoud
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 00:04
Vraagje.

Moet je iets doen om een Caiway Titanium-22 in bridge te krijgen? Of staat dit model altijd in bridge voor een router op poort 1?

Heb er nl. nu een verkregen, ligt al uit elkaar. Binnenkort eens de config bekijken via de serial port. Wellicht maakt dat duidelijk hoe ook de 7840 in bridge te krijgen is.

• nero355

nero355

ernstoud schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:34:
Moet je iets doen om een Caiway Titanium-22 in bridge te krijgen? Of staat dit model altijd in bridge voor een router op poort 1?

Heb er nl. nu een verkregen, ligt al uit elkaar. Binnenkort eens de config bekijken via de serial port. Wellicht maakt dat duidelijk hoe ook de 7840 in bridge te krijgen is.
Als je dit ding bedoelt : https://www.proveiling.nl...modem/1529840/Detail.aspx

Dan is het :
Poort 1 : WAN
Poort 2 : IPTV
Poort 3 : IPTV
Poort 4 : VoIP

Als het goed is! :)

• ernstoud
nero355 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:58:
[...]

Als je dit ding bedoelt : https://www.proveiling.nl...modem/1529840/Detail.aspx

Dan is het :
Poort 1 : WAN
Poort 2 : IPTV
Poort 3 : IPTV
Poort 4 : VoIP

Als het goed is! :)
Niet echt dat model; dat is een Titanium-48 met WiFi, de door Caiway eerder gebruikte is een Titanium-22. Zonder WiFi.

Ik weet dat poort 1 dus WAN is maar ik vroeg me af of hij pas in bridge gaat op die poort en de drie andere poorten configureert na ontvangst van het Caiway of Delta profiel (config). Ik denk dat hij vanaf fabriek zo geconfigureerd is, vooral omdat er dus bij poort 2 en 3 dus een icoon staat van een TV toestel.

Het kan/kon zijn dat het natuurlijk gewoon een vier poort router af fabriek is.

Idee is dus te leren a.h.v. de Titanium-22 hoe de latere 7840 in bridge geconfigureerd kan worden. Dat ontdekken a.h.v. de veel te beknopte en deels onjuiste en verouderde OpenWRT wiki is me niet gelukt. In Linux gewoon met het BR commando maar OpenWRT wijkt hiervan sterk af.

Ook kan de bridge in hardware gerealiseerd zijn. Voor EUR 20 via Marktplaats voor mijn nerdy nieuwsgierige geest interessante materie.

Ubrigens; de door Genexis ter beschikking gesteld source van de 7840 is bij lange na niet compleet. Alle proprietary binaries, scripts voor configuratie, compiler scripts etc. lijken te ontbreken. To be continued.

• nero355

nero355

ernstoud schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:22:
Idee is dus te leren a.h.v. de Titanium-22 hoe de latere 7840 in bridge geconfigureerd kan worden.
Dat ontdekken a.h.v. de veel te beknopte en deels onjuiste en verouderde OpenWRT wiki is me niet gelukt.
In Linux gewoon met het BR commando maar OpenWRT wijkt hiervan sterk af.
Als ik dit zo zie : https://openwrt.org/docs/...ple_network_configuration

Dan kan je daar zoals bij de EdgeRouter Lite een Switch0 maken van meerdere poorten :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
config switch
        option name 'switch0'
        option reset '1'
        option enable_vlan '1'

config switch_vlan
        option device 'switch0'
        option vlan '1'
        option ports '1 2 3 4 5t'

config switch_vlan
        option device 'switch0'
        option vlan '2'
        option ports '0 5t'
:?

Of anders zoiets : https://forum.openwrt.org...an-ethernet-ports/51129/3 :?

De verschillen die je ervaart komen waarschijnlijk door het verschil tussen Busybox en een volwaardig Linux OS :)

• ernstoud
nero355 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:44:
[...]

Als ik dit zo zie : https://openwrt.org/docs/...ple_network_configuration

Dan kan je daar zoals bij de EdgeRouter Lite een Switch0 maken van meerdere poorten :

[...]

:?

Of anders zoiets : https://forum.openwrt.org...an-ethernet-ports/51129/3 :?

De verschillen die je ervaart komen waarschijnlijk door het verschil tussen Busybox en een volwaardig Linux OS :)
Tja, zoiets dus. Probleempje is dat de config van de Genexis devices in een SQL (lite) database staat en bij het opstarten dus iedere keer opgebouwd wordt. Het volstaat dus niet om in /etc een config file te veranderen, je moet weten hoe het OpenWRT uci commando uit die SQL database alle config files maakt. Kom er wel uit hoor maar kost tijd. En nog andere hobbies…

• ernstoud
*knip*. Zou je een advertentie willen maken in de V&A
sectie? V&A via het forum is niet gewenst.

[Voor 92% gewijzigd door rens-br op 02-09-2021 14:40]

• kwaazaar
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 18-09 16:08
Ik heb vandaag de glasmodem ontvangen van Caiway; de Genexis 7840. Deze moet rechtstreeks op de glasaansluiting worden gekoppeld.

Ik heb in de meterkast echter al een 'glas-naar-ethernet' apparaat hangen die tot gisteren werd gebruikt door glasvezelinternet via andere aanbieder (Solcon). Ik zou de Genexis graag via ethernet aan dit apparaat willen aansluiten, ipv rechtstreeks op de glasaansluiting. Reden daarvoor is dat ik de Genexis dan eenvoudig in de woonkamer kan plaatsen via de ethernet-kabel die daar naartoe ligt, ipv de meterkast.

Nou dacht ik dat ik dan mogelijk de ethernetkabel uit dat apparaat op de "Internet" poort van de Genexis kon aansluiten, maar in de webinterface van de Genexis blijft de internetstatus op "Niet-actief" staan.
Kan misschien helemaal niet wat ik wil? Moet ik echt een eigen router

• Sjakie0101
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:14
Wellicht hier nog maar even ten overvloede melden. De nieuwe propositie van Delta met de veel goedkopere abonnementen tov Caiway staan sinds gisteren voor ALLE postcodes online. Je kan alleen nog geen 8 Gbps bestellen wanneer in jou regio nog geen GPON wordt toegepast.

De verlaagde prijzen gelden echter voor ALLE postcodes binnen het Delta Netwerk. Dus 150 Mbit voor 42,50 en 1 Gbps eerste 12 maanden voor 45 euro daarna 50 euro.

Het is onbegrijpelijk dat Caiway zijn prijzen niet ook aanpast. Caiway is alleen nog interessant voor internet Only 250 Mbit. Alle andere pakketten zijn bij Caiway fors duurder.

[Voor 18% gewijzigd door Sjakie0101 op 02-09-2021 16:41]

• nero355

nero355

kwaazaar schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:28:
Ik heb vandaag de glasmodem ontvangen van Caiway; de Genexis 7840. Deze moet rechtstreeks op de glasaansluiting worden gekoppeld.
Klopt! :)
Ik heb in de meterkast echter al een 'glas-naar-ethernet' apparaat hangen die tot gisteren werd gebruikt door glasvezelinternet via andere aanbieder (Solcon).
Is dat een "melkpak" Genexis :?
Ik zou de Genexis graag via ethernet aan dit apparaat willen aansluiten, ipv rechtstreeks op de glasaansluiting. Reden daarvoor is dat ik de Genexis dan eenvoudig in de woonkamer kan plaatsen via de ethernet-kabel die daar naartoe ligt, ipv de meterkast.

Nou dacht ik dat ik dan mogelijk de ethernetkabel uit dat apparaat op de "Internet" poort van de Genexis kon aansluiten, maar in de webinterface van de Genexis blijft de internetstatus op "Niet-actief" staan.

Kan misschien helemaal niet wat ik wil?
Dat kan inderdaad niet, want men heeft de UTP WAN poort in de Config waarschijnlijk op Disabled gezet! ;)
Moet ik echt een eigen router
Je moet gewoon de verbinding activeren met de Genexis 7840 en als dat werkt kan je een Mediaconverter gebruiken om van je Glasvezel WAN een UTP aansluiting te maken.

En dan heb je dus een eigen Router nodig om de Genexis 7840 te vervangen ;)

Wat je ook kan doen is gewoon UTP trekken tussen je meterkast en je woonkamer en daar nog een switch neerzetten die verbinding heeft met de Genexis 7840 en op die extra switch kan je dan ook een accesspoint aansluiten voor WiFi in je woonkamer.

IMHO de simpelste optie voor de meeste gebruikers :)

• ernstoud
Een moderator schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:00:
[mbr]*knip*. Zou je een advertentie willen maken in de V&A
sectie? V&A via het forum is niet gewenst.[/]
Heeft geen zin. Aanbod is alleen interessant voor Caiway gebruikers hier op het forum denk ik. En helemaal gratis. Enfin, dan gaat dit prima Titanium-22 modem de kliko in.

[Voor 6% gewijzigd door ernstoud op 02-09-2021 18:47]

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sjakie0101 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:38:
Wellicht hier nog maar even ten overvloede melden. De nieuwe propositie van Delta met de veel goedkopere abonnementen tov Caiway staan sinds gisteren voor ALLE postcodes online. Je kan alleen nog geen 8 Gbps bestellen wanneer in jou regio nog geen GPON wordt toegepast.

De verlaagde prijzen gelden echter voor ALLE postcodes binnen het Delta Netwerk. Dus 150 Mbit voor 42,50 en 1 Gbps eerste 12 maanden voor 45 euro daarna 50 euro.

Het is onbegrijpelijk dat Caiway zijn prijzen niet ook aanpast. Caiway is alleen nog interessant voor internet Only 250 Mbit. Alle andere pakketten zijn bij Caiway fors duurder.
En voor die paar mensen die graag TV gewoon via coax willen kijken :+

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• htca
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21-09 16:00
PaT schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:58:
[...]

En voor die paar mensen die graag TV gewoon via coax willen kijken :+
* htca steekt vinger op

Ik baal van al die settop boxjes, alle TV's (3) hangen hier tegen de muur en hebben een netwerkkabel, een coaxkabel en een stopcontact, netjes er achter weggewerkt. Er zijn geen plankjes, meubels etc rondom de TV, nog los van het feit dat die dingen ook nog stroom willen...

Eigenlijk is dat de enige reden dat ik nog bij Caiway zit, coax.... via DVB-c. Hier in de buurt zullen dat er veel meer zijn. De vaste telefonie heb ik ook, maar die kan morgen de deur uit als het moet. Mijn pa en schoonouders zijn de enige die dat nummer nog gebruiken. Met een partner en 3 pubers die vooral lineair-TV kijken is dat wel zo prettig. Ik zou zo overstappen naar Delta als er op mijn smart-tv (Sony, android) een app zou zitten die de ip-ontvangers vervangt. En ja ik kan via de webapp van delta of caiway streamen naar mijn TV, maar het zou zo veel gemakkelijker kunnen. Een poort van de app op android is er al, nu nog voor de TV 8)

• Sjakie0101
htca schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:16:
[...]

* htca steekt vinger op

Ik baal van al die settop boxjes, alle TV's (3) hangen hier tegen de muur en hebben een netwerkkabel, een coaxkabel en een stopcontact, netjes er achter weggewerkt. Er zijn geen plankjes, meubels etc rondom de TV, nog los van het feit dat die dingen ook nog stroom willen...

Eigenlijk is dat de enige reden dat ik nog bij Caiway zit, coax.... via DVB-c. Hier in de buurt zullen dat er veel meer zijn. De vaste telefonie heb ik ook, maar die kan morgen de deur uit als het moet. Mijn pa en schoonouders zijn de enige die dat nummer nog gebruiken. Met een partner en 3 pubers die vooral lineair-TV kijken is dat wel zo prettig. Ik zou zo overstappen naar Delta als er op mijn smart-tv (Sony, android) een app zou zitten die de ip-ontvangers vervangt. En ja ik kan via de webapp van delta of caiway streamen naar mijn TV, maar het zou zo veel gemakkelijker kunnen. Een poort van de app op android is er al, nu nog voor de TV 8)
Je kan via de app streamen met zo makkelijk. Daar heb je die decoders helemaal niet voor nodig,

• htca
Sjakie0101 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:20:
[...]

Je kan via de app streamen met zo makkelijk. Daar heb je die decoders helemaal niet voor nodig,
Tja, “net zo makkelijk” vind ik van niet. Ik blijf daarom net zo makkelijk op dvb-c.

Ik stream vanuit de app via Google home en kan die niet delen met gezin (domein via Google). Net als iedereen in huis hier. Gevolg is dat alleen vanaf mijn account gestreamd kan worden. Alternatief is allemaal nog een Google account nemen etc… en iedereen ook de nog de app installeren, username password… het kan allemaal, maar “net zo makkelijk” neuh

• rroetenberg
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:43
meer mensen die problemen hebben met airplay icm Caiway Interactieve TV app? Ik krijg de melding op de Apple TV dat de content niet gevonden kan worden. Terwijl andere apps wel werken

• True
  • Registratie: april 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Drama weer .. Maat van mij heeft ook Caiway Glasvezel zoals ik en gebruikte de default DNS servers van Caiway. Sinds afgelopen weekend thumbnails die niet meer laden op YouTube. Bij aanpassen van DNS direct weer werkend. Online vond ik er niets over dus zou vrij lokaal moeten zijn. Maar frappant was dat iedereen in dat huishouden er last van had.

• rosalba11nl
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 20:44
Goedemiddag hier het zelfde probleem met caiway dns veranderd en alles loopt weer als een zonnetje bedankt voor de tip.

• nero355

nero355

True schreef op woensdag 15 september 2021 @ 00:49:
Drama weer .. Maat van mij heeft ook Caiway Glasvezel zoals ik en gebruikte de default DNS servers van Caiway. Sinds afgelopen weekend thumbnails die niet meer laden op YouTube. Bij aanpassen van DNS direct weer werkend. Online vond ik er niets over dus zou vrij lokaal moeten zijn. Maar frappant was dat iedereen in dat huishouden er last van had.
rosalba11nl schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:37:
Goedemiddag hier het zelfde probleem met caiway dns veranderd en alles loopt weer als een zonnetje bedankt voor de tip.
Het is misschien wat uitzoekwerk voor sommigen, maar ik kan deze opzet echt aanraden : https://docs.pi-hole.net/guides/dns/unbound/ d:)b

Nooit meer gezeik met je DNS Queries :Y) 8) :*)

• Tux3.14
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:54
nero355 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:32:
[...]

Doe je iets fout dan heb je kans dat je netwerk wordt blootgesteld aan het internet of zelfs je eigen router ineens IP's zit uit te delen aan Caiway klanten! :X
Ik ga er vanuit dat de poorten van de switches bij de centrale/knooppunten van Caiway daarvoor wel een switch port protection hebben, en dat daarmee zo'n poort automatisch op disabled gaat als iemand een DHCP oid gaat aansluiten op de inkomende glasvezel can Caiway.

• Tux3.14
nero355 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:56:
[...]

[...]

Het is misschien wat uitzoekwerk voor sommigen, maar ik kan deze opzet echt aanraden : https://docs.pi-hole.net/guides/dns/unbound/ d:)b

Nooit meer gezeik met je DNS Queries :Y) 8) :*)
Dat werkt inderdaad fijn. Maar in principe maakt Pi-Hole al gebruik van DNS upstream servers die niet van je provider zijn, bijvoorbeeld die van Google of OpenDNS. Dat word gevraagd tijdens de installatie van Pi-Hole. Dus als de Caiway DNS servers weer eens stuk zijn, en je upstream is op je PiHole 8.8.8.8 (Google), dan zou je er eigenlijk geen last van moeten hebben.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

@nero355 het gaat erom dat iets standaards zoals YT moet werken. En dat je dan als simpele consument (zoals die maat die ik noemde) er vanuit moet kunnen gaan dat zulke basale zaken gewoon werken en dat je er zelf niets aan hoeft te doen. Ik begreep dat het al een dag of vier niet meer werkte. Dat is gewoon enkel te wijten aan Caiway.
Treurnis ten top.

• nero355

nero355

Tux3.14 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:01:
Ik ga er vanuit dat de poorten van de switches bij de centrale/knooppunten van Caiway daarvoor wel een switch port protection hebben, en dat daarmee zo'n poort automatisch op disabled gaat als iemand een DHCP oid gaat aansluiten op de inkomende glasvezel can Caiway.
DHCP Snooping en dergelijke zal vast wel aan staan, maar dat maakt de toegang tot de WebGUI van je TP-Link of Netgear Switch niet veiliger! ;)
Tux3.14 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:04:
Dat werkt inderdaad fijn. Maar in principe maakt Pi-Hole al gebruik van DNS upstream servers die niet van je provider zijn, bijvoorbeeld die van Google of OpenDNS. Dat word gevraagd tijdens de installatie van Pi-Hole. Dus als de Caiway DNS servers weer eens stuk zijn, en je upstream is op je PiHole 8.8.8.8 (Google), dan zou je er eigenlijk geen last van moeten hebben.
Maar dan weet Google dus wat je uitspookt qua DNS Requests -O-

Als je Pi-Hole + Unbound draait dan ben je volledig onafhankelijk qua DNS Queries en is er maar één eis eigenlijk : Dat je verbinding met het Internet niet ergens in de soep loopt! :Y)
True schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:10:
@nero355 het gaat erom dat iets standaards zoals YT moet werken. En dat je dan als simpele consument (zoals die maat die ik noemde) er vanuit moet kunnen gaan dat zulke basale zaken gewoon werken en dat je er zelf niets aan hoeft te doen. Ik begreep dat het al een dag of vier niet meer werkte. Dat is gewoon enkel te wijten aan Caiway.
Treurnis ten top.
Uiteraard helemaal met je eens, maar voor mij ging het ongeveer zo :
- Genexis 7840 aangesloten.
- Wazige DNS Server IP's opgemerkt :
Primary = Tevens mijn Gateway in hetzelfde subnet van mijn IP ?! WTF ?!
Secondary = Gewoon een DNS IP dat blijkbaar nog uit het Kabelfoon tijdperk stamt!
- Nou, dan maar effe kijken wat ik daar aan kan doen :
Andere DNS IP's opzoeken van Caiway of de standaard twee of zo = Niet beschikbaar...
Dan maar wat Kabelfoon DNS IP's opzoeken = Heel veel outdated info of gewoon niet meer in gebruik...

Nou }:O :/

Dan maar mijn Pi-Hole uitbreiden met Unbound hé! :Y) 8) :*)

* nero355 is ondertussen alweer bijna 3 jaar lang een tevreden Caiway "DNS Servers onafhankelijke" abonnee :+

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Nogmaals, hartstikke leuk .. Maar 99% v.d. Caiway klanten weet niet eens wat DNS is.

• nero355

nero355

True schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:30:
Nogmaals, hartstikke leuk .. Maar 99% v.d. Caiway klanten weet niet eens wat DNS is.
Ik zeg dan ook dat ik het met je eens ben hé! ;)

Verder is dit Tweakers dus bij deze de oplossing en de reden dat ik het zo heb aangepakt...

• Tux3.14
nero355 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:23:
[...]

DHCP Snooping en dergelijke zal vast wel aan staan, maar dat maakt de toegang tot de WebGUI van je TP-Link of Netgear Switch niet veiliger! ;)

[...]

Maar dan weet Google dus wat je uitspookt qua DNS Requests -O-

Als je Pi-Hole + Unbound draait dan ben je volledig onafhankelijk qua DNS Queries en is er maar één eis eigenlijk : Dat je verbinding met het Internet niet ergens in de soep loopt! :Y)

[...]
Het klopt wat je zegt over DHCP Snooping en dergelijke. Maar normaliter gaat een switchport echt binnen 1 seconde op disabled. Dus de kans is wel erg, heel erg klein :P Maar je hebt gelijk hoor, voorkomen is beter dan genezen en dergelijke risico's wil je niet lopen. Hoe klein ze ook zijn.

Betreft de Google DNS, dat was puur een voorbeeld :). Ik zou ook geen Google gebruiken vanwege het feit dat ze enorm veel data verzamelen. Dan kun je beter OpenDNS of Cloudfare gebruiken, mocht je alleen een default Pi-Hole installatie gebruiken zonder add-ons als unbound :).

• nero355

nero355

Tux3.14 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:40:
Betreft de Google DNS, dat was puur een voorbeeld :). Ik zou ook geen Google gebruiken vanwege het feit dat ze enorm veel data verzamelen.
Dan kun je beter OpenDNS of Cloudfare gebruiken, mocht je alleen een default Pi-Hole installatie gebruiken zonder add-ons als unbound :)
OpenDNS is tegenwoordig van Cisco ;)

En Cloudflare... die worden steeds enger!

Ik heb een paar keer DNS.Watch gebruikt, maar die gingen weleens down of haperden, echter als tijdelijk alternatief opzich best wel OK :)

Als je echt niet zelf Unbound wilt draaien dan kan je eventueel hier rondneuzen : Het grote privacy-gerichte DNS server topic
De TS lijkt echter aan een update toe te zijn!

• Tux3.14
nero355 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:45:
[...]

OpenDNS is tegenwoordig van Cisco ;)

En Cloudflare... die worden steeds enger!

Ik heb een paar keer DNS.Watch gebruikt, maar die gingen weleens down of haperden, echter als tijdelijk alternatief opzich best wel OK :)

Als je echt niet zelf Unbound wilt draaien dan kan je eventueel hier rondneuzen : Het grote privacy-gerichte DNS server topic
De TS lijkt echter aan een update toe te zijn!
Sure, maar volgens mij is Cisco niet zo'n dataverzamelaar als Google.
Ik kan overgins net als jou iedereen PiHole + unbound aanbevelen. Het werkt altijd, snel en het is beter voor je privacy. En we zijn natuurlijk tweakers :P

• ernstoud
Hier PiHole in een Docker container op Windows 10 met WSL2. Draait prima. Tunen is wel een dingetje. Soms gebruiken websites bronnen voor video e.d. die standaard geblokt worden.

Over unbound schrikt dit me wel af: “The first request to a formerly unknown TLD may take up to a second”.

Oi.

[Voor 25% gewijzigd door ernstoud op 15-09-2021 20:36]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

offtopic:
Inhoudelijk babbelen over PiHoles kan volgens mij hier: [Pi-Hole] Ervaringen & discussie mijn punt was dat Caiway de DNS servers niet voor elkaar had.

• ernstoud
Caiway wat doe je nou weer… ik zie vanaf vannacht elke minuut een (uiteraard gedropped) UDP packet op vlan102 van poort 5678 van 172.24.217.12 naar 255.255.255.255 met een MAC address van een mikrotik router…

Port 5678: Mikrotik RouterOS Neighbor Discovery Protocol (MNDP).

Vanuit een private IP adress dus dit komt niet van het internet maar vanuit het Caiway VPN domein.

Wat zijn jullie aan het doen?

[Voor 25% gewijzigd door ernstoud op 15-09-2021 20:41]

• Tux3.14
ernstoud schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:35:
Caiway wat doe je nou weer… ik zie vanaf vannacht elke minuut een (uiteraard gedropped) UDP packet op vlan102 van poort 5678 van 172.24.217.12 naar 255.255.255.255 met een MAC address van een mikrotik router…

Vanuit een private IP adress dus dit komt niet van het internet maar vanuit het Caiway VPN domein.

Lezen ze hier mee? :P

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 04:18
Klinkt meer alsof iemand z'n eigen apparatuur per ongeluk op het IPTV vlan heeft aangesloten (verkeerd vlan gebruikt in de config?). Daar krijg je inderdaad een intern IP adres uitgedeeld.
Als diegene dan een discovery service heeft lopen die op het 'interne' netwerk loopt te pollen, dan krijg je dus dat.

[Voor 23% gewijzigd door EDIT op 16-09-2021 00:05]

• ernstoud
Nee, maar je moet wat. :)

• ernstoud
EDIT schreef op donderdag 16 september 2021 @ 00:02:
Klinkt meer alsof iemand z'n eigen apparatuur per ongeluk op het IPTV vlan heeft aangesloten (verkeerd vlan gebruikt in de config?). Daar krijg je inderdaad een intern IP adres uitgedeeld.
Als diegene dan een discovery service heeft lopen die op het 'interne' netwerk loopt te pollen, dan krijg je dus dat.
Dat denk ik, maar die “iemand” is dan iemand van Delta of Caiway of zo, want op dat IPTV vlan een mikrotik router koppelen die dan een IP krijgt, krijg je als abonnee natuurlijk niet voor elkaar.

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:01

lier

MikroTik nerd

ernstoud schreef op donderdag 16 september 2021 @ 00:21:
Dat denk ik, maar die “iemand” is dan iemand van Delta of Caiway of zo, want op dat IPTV vlan een mikrotik router koppelen die dan een IP krijgt, krijg je als abonnee natuurlijk niet voor elkaar.
Zeker wel...althans voorheen werd je router dan als tv kastje gezien en kreeg een IP adres uit die range. Internet werkte daar ook over, maar dan wat trager. VLAN102 was overigens bij mij telefoon en niet tv.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 04:18
Oh ja, ik haal vlans door elkaar, sorry. Op het telefoonnetwerk heb ik het nooit geprobeerd, maar inderdaad op het IPTV gedeelte kreeg je gewoon een intern IP toegewezen op het apparaat dat je aansloot.

• ernstoud
lier schreef op donderdag 16 september 2021 @ 07:54:
[...]

Zeker wel...althans voorheen werd je router dan als tv kastje gezien en kreeg een IP adres uit die range. Internet werkte daar ook over, maar dan wat trager. VLAN102 was overigens bij mij telefoon en niet tv.
Ok. Dus vlan102 is telefonie. Ik heb alleen een DECT toestel op de Platinum aangesloten en die UDP packets naar poort 5678 komen niet bij mij vandaan. Dan zit er dus ergens in dat vlan een mikrotik router te broadcasten. Dat is toch wel raar…

Ik monitor alleeen de dropped packets maar als ik al het verkeer bekijk dan heb ik nog veel meer vraagtekens. Volgens mij is de routing op het Delta/Caiway netwerk niet perfect. Veel verkeer wat er echt niet op thuis hoort.

• nero355

nero355

ernstoud schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:35:

De vraag is eerder wat ze NIET aan het doen zijn : Hun netwerk goed beveiligen! :P :+

Dat is dus PRECIES wat ik met mijn eerdere reacties bedoelde! :D _O-
ernstoud schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:03:
Volgens mij is de routing op het Delta/Caiway netwerk niet perfect. Veel verkeer wat er echt niet op thuis hoort.
Net als dat gedoe met een constante 900 kbps packet stroom die je kan zien als je de Genexis door eigen apparatuur vervangt... :X

• ernstoud
nero355 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:19:
[...]

De vraag is eerder wat ze NIET aan het doen zijn : Hun netwerk goed beveiligen! :P :+

Dat is dus PRECIES wat ik met mijn eerdere reacties bedoelde! :D _O-

[...]

Net als dat gedoe met een constante 900 kbps packet stroom die je kan zien als je de Genexis door eigen apparatuur vervangt... :X
Als ik alle packets log (uiteraard niet die ik zelf veroorzaak) dan is het log meer dan een gigabyte :( per dag. Dat zegt genoeg lijkt me.

Ik heb gezocht maar ik zie nergens info over technische support bij Caiway en ik heb zo’n vermoeden dat bij klantenservice melden dat er raar UDP verkeer is op vlan102 dat ze dan geen idee hebben wat ze met me aan moeten :) .

Het 2e MAC address in dat packet is overigens geregistreerd door een bedrijf dat broadcasting apparatuur levert, dat komt in de buurt. Wellicht is ergens in de core dergelijke apparatuur aanwezig met daarbij een Mikrotik routerboard die elke minuut zoekt naar vriendjes. Dat is een te configureren parameter en zou dus niet moeten aanstaan in dit geval.

Maar wie moet je dit vertellen bij Caiway? Geen idee.

• nero355

nero355

ernstoud schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:00:
Maar wie moet je dit vertellen bij Caiway? Geen idee.
2de of 3de lijn Support of gewoon hun NOC afdeling gok ik :)

Mail eens naar
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
en kijk eens wat er gebeurt :?

Of deze gegevens : https://bgp.he.net/AS15435#_whois :)

• ernstoud
nero355 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 23:41:
[...]

Mail eens naar
***members only***

Done. Ben benieuwd.

• Sjakie0101
Ik lees op Twitter dan iemand na bellen met Caiway een megakorting heeft gekregen omdat deze wou overstappen naar Delta. Dat had Caiway bij mij ook wel mogen doen, maar ze hebben niet de moeite genomen me na te bellen waarom ik het abonnement heb opgezegd en naar Delta ga verhuizen (als is dat hun zusje).

Kennelijk boeit al het administratieve werk niet en ook niet dat je al 7 jaar klant bent.

Wel opvallend is dat de Twitteraar een aanbieding kreeg voor het 400 Mbit pakket a 45 euro.
Tja we weten allemaal wat daar mee gaat gebeuren vanaf maart 2022? Dat wordt 1 Gig voor diezelfde prijs waarschijnlijk en mogelijk wordt Caiway ook daarmee meteen Delta?

Maar hoe krom kan het zijn dat men deze actie niet meteen voor alle klanten heeft ingezet en je moet nabellen om WEL korting/prijsverlaging te krijgen.

• markmart33
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21:51
Sjakie0101 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:24:
Ik lees op Twitter dan iemand na bellen met Caiway een megakorting heeft gekregen omdat deze wou overstappen naar Delta. Dat had Caiway bij mij ook wel mogen doen, maar ze hebben niet de moeite genomen me na te bellen waarom ik het abonnement heb opgezegd en naar Delta ga verhuizen (als is dat hun zusje).

Kennelijk boeit al het administratieve werk niet en ook niet dat je al 7 jaar klant bent.

Wel opvallend is dat de Twitteraar een aanbieding kreeg voor het 400 Mbit pakket a 45 euro.
Tja we weten allemaal wat daar mee gaat gebeuren vanaf maart 2022? Dat wordt 1 Gig voor diezelfde prijs waarschijnlijk en mogelijk wordt Caiway ook daarmee meteen Delta?

Maar hoe krom kan het zijn dat men deze actie niet meteen voor alle klanten heeft ingezet en je moet nabellen om WEL korting/prijsverlaging te krijgen.
Blijkbaar was de leegloop groter dan verwacht.
Ik snap je reactie overigens, geldt ook voor mij, was net zo lief bij Caiway gebleven, maar ben geen dief van mijn eigen portomenee.
Deze actie zegt overigens wel iets over het management bij Caiway. :'(

• consono_md110
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21-09 13:11
markmart33 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:00:
[...]
Deze actie zegt overigens wel iets over het management bij Caiway. :'(
Het zal me niets verbazen dat hetzelfde management ook de scepter zwaait bij Delta.
Wordt vaker gedaan, twee (of meer) labels in de markt zetten door één en hetzelfde bedrijf.

• Sjakie0101
consono_md110 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:11:
[...]

Het zal me niets verbazen dat hetzelfde management ook de scepter zwaait bij Delta.
Wordt vaker gedaan, twee (of meer) labels in de markt zetten door één en hetzelfde bedrijf.
Yep, maar dan wel "vergeten" gelijktijdig de prijzen te verlagen. Zelfs in de X GPON gebieden is Caiway vele malen duurder dan Delta. Dit is of totale mismanagement of een bewuste actie omdat men weet dat Caiway opgaat in Delta. Er is geen andere verklaring. En dan toch via een andere weg dezelfde korting gaan bieden omdat iemand er over belt.... Waar zijn we mee bezig? Bel dan ook de overstappers naar Delta na en geef dezelfde actiekortingen. Waarom al dat gedoe binnen 1 bedrijf. Ik heb nu 3 Amino 7x liggen. 2 van Caiway, 1 van Delta. Ik heb 2 modems liggen en moet straks van Delta een derde ontvangen omdat die van Delta niet in Bridge kan.

Wat een puinhoop kan je er van maken terwijl het zo simpel kan?

• consono_md110
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21-09 13:11
Helemaal mee eens. Ik heb een vermoeden dat Caiway opgaat in Delta, maar waarom? Is het de naam? Centrale Antenne Inrichting staat Cai in Caiway toch voor? Wie weet is er iemand in het management die dat niet meer vindt kunnen? Te negatief imago? Zeg het maar, ik heb geen idee.

• Sjakie0101
consono_md110 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:29:
Helemaal mee eens. Ik heb een vermoeden dat Caiway opgaat in Delta, maar waarom? Is het de naam? Centrale Antenne Inrichting staat Cai in Caiway toch voor? Wie weet is er iemand in het management die dat niet meer vindt kunnen? Te negatief imago? Zeg het maar, ik heb geen idee.
Normaal gesproken ga je niet met dezelfde backbones, deels dezelfde medewerkers, deels dezelfde systemen twee providers in de lucht houden. Dat is geld wegsmijten.

Dat is wat er hier ook gebeurt. Nu zijn er weer medewerkers bezig met toezenden van apparatuur etc, terwijl de apparatuur al in mijn huis staat. Er worden medewerkers bezig gehouden en dat kost geld.
Datzelfde geldt voor het onderhouden van 2 tv proposities.

Caiway houden als B-label? Waarom zouden ze? Ze zijn niet goedkoper.

Normaal management doet niet aan geldverspilling. Een tweede merk kan, maar dan meestal wel vanuit een ander pand, met andere mensen, andere onderscheidende producten/diensten. Dit alles zie ik niet bij Caiway, het is qua tv gewoon hetzelfde product als Delta met het Caiway-logo. Alleen de pakketten zijn anders ingedeeld en Caiway is fors duurder. Ik heb bij Delta voor 20 euro minder een hogere snelheid en Film1 extra. Toegegeven, 1 decoder minder, maar die gratis tweede gebruik ik toch al niet.
Internet en telefonie is sowieso niet onderscheidend.

[Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 17-09-2021 15:40]

• ernstoud
consono_md110 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:29:
De marketing boeken leren dat meerdere brands onder 1 vlag leidt tot meer omzet, vandaar 40 soorten yoghurt, jam e.d., terwijl het vrijwel allemaal van Unilever komt.

Maar het brengt ook veel kosten met zich mee en in de telco wereld zijn door de investeringen de marges nu klein, dus dan is zo’n multi-brand strategie niet verstandig.

• Sjakie0101
ernstoud schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:40:
[...]

De marketing boeken leren dat meerdere brands onder 1 vlag leidt tot meer omzet, vandaar 40 soorten yoghurt, jam e.d., terwijl het vrijwel allemaal van Unilever komt.

Maar het brengt ook veel kosten met zich mee en in de telco wereld zijn door de investeringen de marges nu klein, dus dan is zo’n multi-brand strategie niet verstandig.
En je vergeet dat je Marketing-wise onderscheidend moet zijn. Caiway onderscheid zich niet van Delta op geen enkel vlak.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Sjakie0101 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:42:
[...]

En je vergeet dat je Marketing-wise onderscheidend moet zijn. Caiway onderscheid zich niet van Delta op geen enkel vlak.
Onderscheidend prijsverschil .. is duurder.

• markmart33
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21:51
Sjakie0101 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:23:
[...]

Yep, maar dan wel "vergeten" gelijktijdig de prijzen te verlagen. Zelfs in de X GPON gebieden is Caiway vele malen duurder dan Delta. Dit is of totale mismanagement of een bewuste actie omdat men weet dat Caiway opgaat in Delta. Er is geen andere verklaring. En dan toch via een andere weg dezelfde korting gaan bieden omdat iemand er over belt.... Waar zijn we mee bezig? Bel dan ook de overstappers naar Delta na en geef dezelfde actiekortingen. Waarom al dat gedoe binnen 1 bedrijf. Ik heb nu 3 Amino 7x liggen. 2 van Caiway, 1 van Delta. Ik heb 2 modems liggen en moet straks van Delta een derde ontvangen omdat die van Delta niet in Bridge kan.

Wat een puinhoop kan je er van maken terwijl het zo simpel kan?
Haha herkenbaar, vandaag de nieuwe modem ontvangen terwijl ik deze al in de meterkast heb hangen.

• wian
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:38:

Denk hier ook aan een overstap. Even voor de zekerheid: bij Delta raak je toch sowieso je coax aansluiting kwijt en stap je over op IPTV? IPTV boxjes zit ik niet op te wachten, dan liever internet-only met NLZIET.

Zie trouwens dat Delta vanaf najaar 2022 8Gbit aanbied voor 67,50. Heb ik nog een jaar de tijd om m'n hele netwerk te upgraden :)

• Tux3.14
wian schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:02:
[...]

Denk hier ook aan een overstap. Even voor de zekerheid: bij Delta raak je toch sowieso je coax aansluiting kwijt en stap je over op IPTV? IPTV boxjes zit ik niet op te wachten, dan liever internet-only met NLZIET.

Zie trouwens dat Delta vanaf najaar 2022 8Gbit aanbied voor 67,50. Heb ik nog een jaar de tijd om m'n hele netwerk te upgraden :)
Toevallig gister de overstap gemaakt. Delta 1000Mbit down/up en TV maar geregeld via NL-Ziet. Die brakke TV kastjes van de ISP zit ik niet op te wachten. NLZiet is nog goedkoper ook en niet ISP afhankelijk.

• wian
  • Niet online
Tux3.14 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:04:
[...]

Toevallig gister de overstap gemaakt. Delta 1000Mbit down/up en TV maar geregeld via NL-Ziet. Die brakke TV kastjes van de ISP zit ik niet op te wachten. NLZiet is nog goedkoper ook en niet ISP afhankelijk.
Hoe lang heb je zonder internet gezeten tijdens de overstap?

[Voor 7% gewijzigd door wian op 18-09-2021 19:46]

• Tux3.14
wian schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:44:
[...]

Hoe lang heb je zonder internet gezeten tijdens de overstap?
De technische overstap moet nog plaatsvinden. Dat gebeurd 4 oktober. Zal mijn ervaring t.z.t dan wel delen.
Ik vermoed zelf kort, aangezien Caiway en Delta op gezamenlijke infrastructuur zitten.

• wian
  • Niet online
Contact opgenomen met Caiway om te kijken of ze de aanbieding van Delta willen evenaren. Eerst de klantenservice gebeld (088 2249 111), die konden niks voor me doen, doorverbonden met sales die me aanraden om de klantenservice te bellen. Kastje naar de muur dus. Uiteindelijk is me verteld dat ik maandag nog maar een keer moet bellen en moet vragen naar de "retentiedesk".

Hier iemand die een goed "retentieaanbod" heeft gekregen van Caiway?

• Sjakie0101
wian schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:53:
Contact opgenomen met Caiway om te kijken of ze de aanbieding van Delta willen evenaren. Eerst de klantenservice gebeld (088 2249 111), die konden niks voor me doen, doorverbonden met sales die me aanraden om de klantenservice te bellen. Kastje naar de muur dus. Uiteindelijk is me verteld dat ik maandag nog maar een keer moet bellen en moet vragen naar de "retentiedesk".

Hier iemand die een goed "retentieaanbod" heeft gekregen van Caiway?
Ik ben niet eens actief benaderd door Caiway of ik wil blijven en waarom ik opzeg. 7 jaar klant, het doet ze niets.
In het verleden heb ik wel eens zelf gebeld en op die manier korting gekregen, maar ik was er nu wel klaar mee. Twee zusjes in hetzelfde pand, je verwacht gewoon van beide actie wanneer de een de prijzen fors verlaagd. Maar naar mijn idee vind Caiway het prima, en dat men precies het aanbod geeft van Delta doet mij vermoeden dat Caiway niet lang meer bestaat. Wanneer je opeens korting geeft zodat 400Mbit neerkomt op 45 euro per maand, dan weet men meer dan men nu wil toegeven. Ik blijf het ook niet toevallig vinden dat de 400 Mbit en 1 Gbps per maart dit jaar qua snelheid gelijk is aan Delta.

[Voor 10% gewijzigd door Sjakie0101 op 19-09-2021 11:11]

• Tux3.14
Ik heb het idee dat als je eenmaal klant bent bij Caiway dat het gebeurd is met de cadeautjes en kortingen, of aanvullende services die nieuwe klanten wel krijgen. Bijvoorbeeld TV kijken via het internet, dat kon ik niet. Moest ik een nieuwe abonnement afsluiten, maar dan ging mijn internet wel van 375 naar 75mbit (destijds). Terwijl ik juist denk dat je bestaande klanten moet koesteren, niet alleen je nieuwe.

Moet zeggen dat ik nooit issues heb gehad met internet van Caiway. 1 keer een storing een paar jaar geleden, maar dat was ook in de gehele regio en snel opgelost. Technisch gezien werkt het allemaal wel, maar hun (after) service voor bestaande klanten boeit ze niet zoveel.

Maargoed, de Delta aanbieding was dermate interessant dat ik er nog geen 10 minuten over heb moeten nadenken om over te stappen.
Als het goed is ben ik 4 oktober weg bij Caiway en kan ik genieten van 1000Mbps bij Delta :P

• Sjakie0101
Tux3.14 schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:10:
Ik heb het idee dat als je eenmaal klant bent bij Caiway dat het gebeurd is met de cadeautjes en kortingen, of aanvullende services die nieuwe klanten wel krijgen. Bijvoorbeeld TV kijken via het internet, dat kon ik niet. Moest ik een nieuwe abonnement afsluiten, maar dan ging mijn internet wel van 375 naar 75mbit (destijds). Terwijl ik juist denk dat je bestaande klanten moet koesteren, niet alleen je nieuwe.

Moet zeggen dat ik nooit issues heb gehad met internet van Caiway. 1 keer een storing een paar jaar geleden, maar dat was ook in de gehele regio en snel opgelost. Technisch gezien werkt het allemaal wel, maar hun (after) service voor bestaande klanten boeit ze niet zoveel.

Maargoed, de Delta aanbieding was dermate interessant dat ik er nog geen 10 minuten over heb moeten nadenken om over te stappen.
Als het goed is ben ik 4 oktober weg bij Caiway en kan ik genieten van 1000Mbps bij Delta :P
Ik hoor ook dat Caiway langzaam aan het leeglopen is, heel veel overstappers. Dit praat zich snel rond natuurlijk, zeker in Twente waar Caiway een slechte naam heeft.

• Sjakie0101
Tux3.14 schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:10:

Ik pak ook minimaal 5 maand a 20 euro. Wanneer Caiway in maart iets gaat doen/Delta wordt dan was dat het.
Mocht Caiway blijven dan kan ik altijd oktober volgend jaar weer terug, onder voorwaarde dat ze dan 4K decoders hebben, daar moest ik 2 jaar terug om smeken. Dan pak ik weer de overstapkorting. Ik kan dat nog jaren volhouden. Het kosten Delta en Caiway als geheel handen vol geld.

• Roberto......
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 22:16
Sjakie0101 schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:14:
[...]

Ik hoor ook dat Caiway langzaam aan het leeglopen is, heel veel overstappers. Dit praat zich snel rond natuurlijk, zeker in Twente waar Caiway een slechte naam heeft.
Bron?? Wederom een aanname en eigen fictie.

Sorry maar blijf gewoon bij Caiway Internet only 250 Mbit. Wat moet ik met 1 Gbit wat ook duurder is per maand? Krijg elk jaar keurig 60 euro korting door alleen het woord opzegging te gebruiken.

[Voor 3% gewijzigd door Roberto...... op 19-09-2021 20:26]

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:14:
[...]

Bron?? Wederom een aanname en eigen fictie.

Sorry maar blijf gewoon bij Caiway Internet only 250 Mbit. Wat moet ik met 1 Gbit wat ook duurder is per maand? Krijg elk jaar keurig 60 euro korting door alleen het woord opzegging te gebruiken.
Wat is eigenlijk de annuleeinsgtermijn ? 8 dagen na bestellen? Of zo lang de levering nog niet is gestart?

14 dagen lees ik nu. Ik ga morgen nog eens bellen met Caiway, al ben ik ook wel klaar met Caiway.

[Voor 9% gewijzigd door Sjakie0101 op 19-09-2021 21:29]

• nero355

nero355

Roberto...... schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:14:
Als ik bij Delta voor hetzelfde geld ineens van 250 Mbps naar 1 Gbps zou gaan dan zou ik wel effe gaan bellen, maar voorlopig vind ik het ook wel prima zo! :)

• Diederik
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Ik heb een huishouden van 2 en aan 100Mbit meer dan genoeg.

Blijf voorlopig bij Caiway voor € 52,- per maand, bij Delta ben ik € 1,50 per maand meer kwijt voor 150Mbit.

Edit: en bij Delta zit de WOS niet in het pakket.

[Voor 13% gewijzigd door Diederik op 20-09-2021 13:43]

Zet je voicemail uit!

• htca
Diederik schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:41:
Ik heb een huishouden van 2 en aan 100Mbit meer dan genoeg.

Blijf voorlopig bij Caiway voor € 52,- per maand, bij Delta ben ik € 1,50 per maand meer kwijt voor 150Mbit.

Edit: en bij Delta zit de WOS niet in het pakket.
dito hier, 55.50 voor Alles-in-een 350 (meer dan zat)

• delpit
Nou een week of drie probleemloos gedraaid met de combinatie TP-Link MC220L met daarachter mijn Fritz 7590. Vanmiddag opeens knap, internet weg. Geen IP4 adres meer op de Fritz en van de drie lampjes op de MC220L branden er opeens nog maar twee (moeten er in mijn herinnering drie zijn). Middelste is opeens uit.

Dat Genexis ding maar weer uit de kast gepakt, glasvezel erin geprikt en een en ander doet het weer.

Heb ik nou gewoon vette pech met die MC220L of is dit een Caiway eigenaardigheid? Ik heb nu alweer een bloedhekel aan dat Genexis mormel, wat een waardeloos prutsding is dat zeg.

Heeft iemand toevallig ervaring met een Devolo achter die Genexis? Dat zou toch gewoon moeten werkem?

[Voor 8% gewijzigd door delpit op 20-09-2021 17:10]

• wout
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:48
Ik heb vrijwel dezelfde configuratie (MC220L en Fritzbox 7490) nu ruim drie weken 'up' en dat gaat goed. Hangt er even vanaf welk lampje op de MC220L het niet meer doet, bij mij branden (PWR/FX) of knipperen (TP) ze allemaal...

• delpit
wout schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:13:
[...]

Ik heb vrijwel dezelfde configuratie (MC220L en Fritzbox 7490) nu ruim drie weken 'up' en dat gaat goed. Hangt er even vanaf welk lampje op de MC220L het niet meer doet, bij mij branden (PWR/FX) of knipperen (TP) ze allemaal...[Afbeelding]
Kijk die middelste is bij mij dus uit. Reset, deed ook niets. Hmm wellicht overleden? Wel snel dan. Binnenkort nog maar keer testen.

• ernstoud
delpit schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:36:

Heeft iemand toevallig ervaring met een Devolo achter die Genexis? Dat zou toch gewoon moeten werkem?
Devolo? Wat bedoel je? Powerline? Repeater?

• Diederik
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

Ik heb ooit een Devolo DLan 500 setje tussen de Genexis Titanium en de Settopbox gehad.

Werkt redelijk totdat er iets stroomloos is geweest, dan is het een heel circus om de boel weer werkend te krijgen.

Zet je voicemail uit!

• Sjakie0101
Gebeld, 55 euro voor 1 Gbps AIE. Ik blijf echter niet en stap meteen over naar Delta, zelfs met deze aanbieding zijn ze 10 euro te duur.

De medewerker wist me overigens meteen te vertellen dat ik om COAX-tv niet bij Caiway moet blijven, die gaat er binnenkort af bij glasvezel aldus deze vriendelijke medewerker. Dit verhaal kreeg ik ook al van iemand in een private message binnen.

En wat ik dan weer weet is dat binnen de Delta-systemen het niet meer mogelijk is om EN coax-tv en glasvezel te hebben. Kortom het lijkt er op dat de medewerker op iets aan het hinten was.

[Voor 28% gewijzigd door Sjakie0101 op 20-09-2021 18:02]

• delpit
een powerline adapter. Die gebruik ik om een slecht bereikbare serre van internet te voorzien.

Werkte perfect op de Fritz, maar nu achter de Genexis niet. Het vreemde is dat de transmissie ledjes niet knipperen. Net alsof er niets op de UTP kabel is aangesloten.

• wout
delpit schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:52:
een powerline adapter. Die gebruik ik om een slecht bereikbare serre van internet te voorzien.

Werkte perfect op de Fritz, maar nu achter de Genexis niet. Het vreemde is dat de transmissie ledjes niet knipperen. Net alsof er niets op de UTP kabel is aangesloten.
Al gecheckt op UTP-poorten van Genexis wel actief zijn? Ik heb zelfde soort ervaring gehad, zelfs powerline adapters factory reset gedaan... toen zag ik pas in beheerscherm van Genexis dat 2 3 poorten niet meer actief waren... bleek te komen doordat ik een internet-only abo had...

[Voor 0% gewijzigd door wout op 20-09-2021 20:21. Reden: bleken 3 poorten uitgevallen te zijn ipv 2]

• ernstoud
Diederik schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:51:
[...]

Ik heb ooit een Devolo DLan 500 setje tussen de Genexis Titanium en de Settopbox gehad.

Werkt redelijk totdat er iets stroomloos is geweest, dan is het een heel circus om de boel weer werkend te krijgen.
Aha. Ik gebruik de dLan 1200 hier voor een koppeling tussen een 4G modem boven en een PC beneden (privé abo, Caiway is zakelijk). Werkt wel goed maar inderdaad, als de verbinding weg is moet ik ze resetten en opnieuw koppelen. Die doosjes hebben een spaarstand die volgens het interface uit staat, maar dat is niet zo. RJ45 uit de PC beneden en even later gaan ze in spaarstand en is de verbinding weg. Gedoe,

• ernstoud
wout schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:18:
[...]

Al gecheckt op UTP-poorten van Genexis wel actief zijn? Ik heb zelfde soort ervaring gehad, zelfs powerline adapters factory reset gedaan... toen zag ik pas in beheerscherm van Genexis dat 2 poorten niet meer actief waren... bleek te komen doordat ik een internet-only abo had...
Huh? Dat is wel heel merkwaardig. Lijkt me dan een verkeerde config in de Genexis. Ik neem aan dat je de 7840 bedoelt? Daarbij werken toch alle 4 poorten standaard. Op Zeelandnet staat wel een raar verhaal van iemand die een 2e router op poort 1 van de 7840 had en daarna deden de andere 3 poorten het niet meer, leek of het ding in bridge stond :?

• nero355

nero355

wout schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:18:
Al gecheckt op UTP-poorten van Genexis wel actief zijn? Ik heb zelfde soort ervaring gehad, zelfs powerline adapters factory reset gedaan... toen zag ik pas in beheerscherm van Genexis dat 2 poorten niet meer actief waren... bleek te komen doordat ik een internet-only abo had...
Dan heb je waarschijnlijk geen Genexis 7840 maar het oude "Melkpak" denk ik :?

Ik heb hier zowel LAN Poort 1 als LAN Poort 2 in gebruik i.c.m. de Genexis 7840 en dat werkt prima! :)

• delpit
Ik verdenk de UTP kabel. Best een lange, wat oudere. Zou wel onnozel zijn, maar het zou wel passen bij hoe vandaag verlopen is…

• wout
ernstoud schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:47:
Huh? Dat is wel heel merkwaardig. Lijkt me dan een verkeerde config in de Genexis. Ik neem aan dat je de 7840 bedoelt? Daarbij werken toch alle 4 poorten standaard. Op Zeelandnet staat wel een raar verhaal van iemand die een 2e router op poort 1 van de 7840 had en daarna deden de andere 3 poorten het niet meer, leek of het ding in bridge stond :?
Ja, ik bedoel de 7840. En het is blijkbaar een configuratie die Caiway meestuurt bij een Internet-only abonnement. De administratie had een beetje een rommeltje van mijn aanmelding gemaakt en daardoor was het ingevoerd als een abonnement met Internet+TV. Op dat moment functioneerden alle 4 de poorten (heb ik ook allemaal nodig). Na telefonisch contact ivm abonnement 'internet only' zag ik 20 minuten later een mailtje binnenkomen met de bevestiging dat de wijziging naar 'Internet only' was doorgevoerd en vrijwel op hetzelfde moment raakte ik de verbinding vanaf mijn PC met de router kwijt (pas later verbond ik die 2 zaken met elkaar...). Toen bleken dus in het beheermenu drie poorten op off-line te staan (sorry dat ik eerst twee zei, iets dergelijks is me namelijk ook eens met 2 poorten van de Zyxel T50 overkomen...). Duurde alleen wel eventjes voordat ik in dat menu keek... :-(
(https://caiway.gebruikers...2179&pid=25501#post_25501)

[Voor 4% gewijzigd door wout op 20-09-2021 20:23]

• RobertowNL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:05

RobertowNL

For your gear!

Sjakie0101 schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:52:
Gebeld, 55 euro voor 1 Gbps AIE. Ik blijf echter niet en stap meteen over naar Delta, zelfs met deze aanbieding zijn ze 10 euro te duur.

De medewerker wist me overigens meteen te vertellen dat ik om COAX-tv niet bij Caiway moet blijven, die gaat er binnenkort af bij glasvezel aldus deze vriendelijke medewerker. Dit verhaal kreeg ik ook al van iemand in een private message binnen.

En wat ik dan weer weet is dat binnen de Delta-systemen het niet meer mogelijk is om EN coax-tv en glasvezel te hebben. Kortom het lijkt er op dat de medewerker op iets aan het hinten was.
Tja, het is toch al groot en deels de zelfde organisatie.

Althans na mij overstap van Caiway naar Delta ben ik 2x gebeld door een delta medewerker met het caiway klantenservice nummer (leerde terugbellen).

Veel glas providers bieden al geen coax meer, dus ik zou zeggen dat het er inderdaad uit gaat.

Wel zou het mij niet raar lijken dat Delta en Caiway nog enige tijd naast elkaar blijven bestaan (al dan niet met zeer overlappende pakketten).
Hier in de regio kon je kiezen voor: Online, Caiway, Delta en Kliksafe (als particulier). Dat vonden mensen al weinig keus, eentje weghalen maakt die perceptie alleen maar groter.

Heb ik nou gewoon vette pech met die MC220L of is dit een Caiway eigenaardigheid? Ik heb nu alweer een bloedhekel aan dat Genexis mormel, wat een waardeloos prutsding is dat zeg.
Lijkt mij een probleem met iets anders. Hier draait een zelfde soort configuratie al een jaar stabiel.

[Voor 13% gewijzigd door RobertowNL op 20-09-2021 21:11]

• Sjakie0101
RobertowNL schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:08:
[...]

Tja, het is toch al groot en deels de zelfde organisatie.

Althans na mij overstap van Caiway naar Delta ben ik 2x gebeld door een delta medewerker met het caiway klantenservice nummer (leerde terugbellen).

Veel glas providers bieden al geen coax meer, dus ik zou zeggen dat het er inderdaad uit gaat.

Wel zou het mij niet raar lijken dat Delta en Caiway nog enige tijd naast elkaar blijven bestaan (al dan niet met zeer overlappende pakketten).
Hier in de regio kon je kiezen voor: Online, Caiway, Delta en Kliksafe (als particulier). Dat vonden mensen al weinig keus, eentje weghalen maakt die perceptie alleen maar groter.

[...]

Lijkt mij een probleem met iets anders. Hier draait een zelfde soort configuratie al een jaar stabiel.
Er komen ook providers bij….

• wian
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:52:

Ook gebeld, zelfde verhaal. Caiway gaat mee in de Internet only van Delta voor 45p/m of alles in 1 voor 55 p/m. Beide 1Gbit internet.

• ernstoud
wout schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:19:
[...]

Ja, ik bedoel de 7840. En het is blijkbaar een configuratie die Caiway meestuurt bij een Internet-only abonnement. De administratie had een beetje een rommeltje van mijn aanmelding gemaakt en daardoor was het ingevoerd als een abonnement met Internet+TV. Op dat moment functioneerden alle 4 de poorten (heb ik ook allemaal nodig). Na telefonisch contact ivm abonnement 'internet only' zag ik 20 minuten later een mailtje binnenkomen met de bevestiging dat de wijziging naar 'Internet only' was doorgevoerd en vrijwel op hetzelfde moment raakte ik de verbinding vanaf mijn PC met de router kwijt (pas later verbond ik die 2 zaken met elkaar...). Toen bleken dus in het beheermenu drie poorten op off-line te staan (sorry dat ik eerst twee zei, iets dergelijks is me namelijk ook eens met 2 poorten van de Zyxel T50 overkomen...). Duurde alleen wel eventjes voordat ik in dat menu keek... :-(
(https://caiway.gebruikers...2179&pid=25501#post_25501)
Heel bijzonder. Dit is dus ook een keer op zeelandnet zo genoemd. Waarom zouden ze dat dan doen? Lijkt me toch echt een configuratie fout of de configuratie van de 7840 en Titanium verwisselen bij de helpdesk.

• ernstoud
nero355 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 23:41:
[...]

Mail eens naar
***members only***

Afgelopen vrijdag dus noc@caiway.nl geinformeerd. Geen reactie ontvangen maar vandaag rond lunchtijd is de broadcast op poort 5678 uit mijn logs weg. En zo hoort het ook.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee