Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Señor Sjon schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:49:
[...]

Nee hoor, nul keer. Wel 2x verkoudheid gehad afgelopen najaar via de basisschool, maar geen verlies van reuk of smaak en die waren binnen enkele dagen weer voorbij. Heb toen 10 dagen afgezonderd. In diezelfde periode waren meerdere andere mensen ook ziek, allemaal verkouden en zij hadden negatieve testen.
Waarom heb je je niet gewoon laten testen dan? Scheelt weer afzondering. Of vond je het wel lekker zo twee weken in de man cave. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Omdat ik toen toch al nergens kwam. :P Kinderen hadden vakantie, dus de periode betekende effectief enkel thuiswerken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik zie nu wat in de telegraaf staan waarvan ik twijfel of het klopt (ja of klopt alleen de datum in de telegraaf :P )
Wat zijn de nadelen van Janssen?

Allereerst beschermt het vaccin wat minder tegen besmetting: 66 procent, tegenover meer dan 90 procent bij Pfizer en Moderna.
Voor zover ik weet kan je nog steeds besmet raken, maar biedt het voor een bepaald percentage bescherming tegen ernstig ziek worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Laatst online: 21:23
RodeStabilo schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:55:
Ik zie nu wat in de telegraaf staan waarvan ik twijfel of het klopt (ja of klopt alleen de datum in de telegraaf :P )

[...]

Voor zover ik weet kan je nog steeds besmet raken, maar biedt het voor een bepaald percentage bescherming tegen ernstig ziek worden.
Ze pakken de cijfers van de trials. Die kan je niet zo op elkaar leggen. Maar gezien je volgens mij best actief bent in de covid topics, ben je ondertussen vast bekend met dit filmpje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Señor Sjon schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:40:
Omdat ik toen toch al nergens kwam. :P Kinderen hadden vakantie, dus de periode betekende effectief enkel thuiswerken.
Ja oké, alleen verplicht je eigenlijk daarmee wel je gezin om ook thuis te blijven. Of heb je die gok maar genomen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
BlackMonkey schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:03:
[...]

Ze pakken de cijfers van de trials. Die kan je niet zo op elkaar leggen. Maar gezien je volgens mij best actief bent in de covid topics, ben je ondertussen vast bekend met dit filmpje:

[YouTube: Why you can't compare Covid-19 vaccines]
Het voorbeeld komt me bekend voor inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieks
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-09 09:44
Vriendin gaat volgende week naar Parijs met dr moeder, dus was even de inreisbeperkingen van Frankrijk aan het checken. Kom ik dit tegen :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qX1AZ6uZvHy1C7uQnAqyRslgRpU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2HHTgUnbZrOKy028byUXrKdd.png?f=user_large

Is Frankrijk het enige land waar Janssen 4 weken van te voren geprikt moet zijn of geldt dit voor elk land? Ik kan het werkelijk nergens vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:55
@Frieks op zicht niet vreemd toch? Indien je overigens vandaag de 1e prik zou krijgen, dan ben je met Janssen alsnog eerder klaar. Bij de andere vaccins moet je immers zo’n 5 weken na de 1e prik nog 2 weken wachten..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieks
@Thalaron

Mijn vraag is niet of het vreemd is, maar of dit voor elk land geldt of dat alleen Frankrijk dit hanteert.
op zicht niet vreemd toch?
Toch wel, gezien de Rijksoverheid het volgende er over meldt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFxv_LeGAeAWSeclnDJOD02_kgE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a3TA5uqdCQTFiRxGqQiOdK8Q.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Frieks schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:53:
Vriendin gaat volgende week naar Parijs met dr moeder, dus was even de inreisbeperkingen van Frankrijk aan het checken. Kom ik dit tegen :
[Afbeelding]

Is Frankrijk het enige land waar Janssen 4 weken van te voren geprikt moet zijn of geldt dit voor elk land? Ik kan het werkelijk nergens vinden 8)7
Ook vreemd met die hele coronacheck-app in gedachte. Die zou alleen een groen vinkje afgeven , ongeacht de maatregel die genomen is (dus of een recente besmetting, een volledige vaccinatie of een negatief testresultaat), dus hoe kan Frankrijk daar een ander onderscheid in maken als Nederland het "groene vinkje" af moet geven en daar een andere basis voor hanteert.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:32
Metalfreak schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:27:
[...]

Ook vreemd met die hele coronacheck-app in gedachte. Die zou alleen een groen vinkje afgeven , ongeacht de maatregel die genomen is (dus of een recente besmetting, een volledige vaccinatie of een negatief testresultaat), dus hoe kan Frankrijk daar een ander onderscheid in maken als Nederland het "groene vinkje" af moet geven en daar een andere basis voor hanteert.
Landen mogen toch nog steeds andere maatregelen nemen en ook extra bewijs vragen? Dus een vaccinatie bewijs op papier?

Meer een vraag dan een antwoord overigens :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 21:26
[...]

Omdat er meer in staat dan alleen het groene vinkje als je buiten Nederland gaat reizen.
Which information will the EU Digital COVID Certificate include?

The EU Digital COVID Certificate will only contain necessary information such as name, date of birth, the certificate issuer and a unique identifier of the certificate. In addition:
  • For a vaccination certificate: vaccine type and manufacturer, number of doses received, date of vaccination;
  • For a test certificate: type of test, date and time of test, place and result;
  • For a recovery certificate: date of positive test result, validity period.
https://ec.europa.eu/comm...r/detail/en/QANDA_21_2781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Dennis1812 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:25:
Over testen gesproken..
Ik ben nog 0x getest op covid. Volgens mij ben ik de enige Nederlander nog 😅.
Ik ook niet. Maar ik ben sinds maart 2020 ook maar 2x echt buiten de deur geweest anders dan de supermarkt en af en toe bij vrienden op bezoek (buiten) en dat was op 17 september en 22 september (1x naar Rursee gereden om te wandelen en 1x naar Aken). Voor de rest ben ik wel enkele keren bij vrienden op bezoek geweest, maar alleen als het buiten kon, heel soms binnen, maar nooit met meer dan 2 personen. Verder vaak gewandeld en thuis geweest. Ik ben nooit ziek geweest in deze periode (gelukkig) en vanaf het begin van de crisis direct mondkapjes gedragen (grotendeels FFP2 maskers) en begin dit jaar enkel FFP2 mondkapjes gedragen in de supermarkt. Dus mijn bewegingen heb ik heel erg beperkt, en nooit noodzaak geweest om te testen.

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 22-06-2021 17:37 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

Rannasha

Does not compute.

[...]

CoronaCheck in NL heeft 2 "standen". Voor binnenlands gebruik (toegang tot evenementen, enz...) toont de scanner-app alleen een groen vinkje met heel minimale informatie om de identiteit te bevestigen (initialen bijvoorbeeld). Deze versie laat niet zien of je gevaccineerd bent (en zo ja waarmee) of getest.

De andere "stand" is voor gebruik bij reizen. Deze is compatibel met het EU systeem. De QR code hiervoor bevat wel volledige informatie over wanneer je welke prik hebt gehad. Zo kunnen scanners in andere landen geprogrammeerd worden met de regels die daar gelden, zoals de +4 weken voor J&J in FR.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Deathchant schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:33:
[...]

Ik ook niet. Maar ik ben sinds maart 2020 ook maar 2x echt buiten de deur geweest anders dan de supermarkt en af en toe bij vrienden op bezoek (buiten) en dat was op 17 september en 22 september (1x naar Rursee gereden om te wandelen en 1x naar Aken). Voor de rest ben ik wel enkele keren bij vrienden op bezoek geweest, maar alleen als het buiten kon, heel soms binnen, maar nooit met meer dan 2 personen. Verder vaak gewandeld en thuis geweest. Ik ben nooit ziek geweest in deze periode (gelukkig) en vanaf het begin van de crisis direct mondkapjes gedragen (grotendeels FFP2 maskers) en begin dit jaar enkel FFP2 mondkapjes gedragen in de supermarkt. Dus mijn bewegingen heb ik heel erg beperkt, en nooit noodzaak geweest om te testen.
Ow nee hoor, hier nog eentje. Maar ik heb eigenlijk alles gewoon gedaan het afgelopen jaar. Wel met KN95 filter in mijn mondkapje op plaatsen waar het verplicht was, maar vanaf maart alweer fulltime op kantoor, ga gewoon naar de supermarkt wanneer het mij uitkomt, ga met vrienden en familie om, of het nu buiten of binnen was. Heb coronapositieve mensen gezien de dag na hun quarantaineperiode, maar geen enkele keer een reden gehad om te testen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Rannasha schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:14:
Deze versie laat niet zien of je gevaccineerd bent (en zo ja waarmee) of getest.
Ik dacht dat dat het hele idee achter de app was. Anders heeft het toch geen nut?
Of begrijp ik je verkeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 22-06-2021 18:24 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Rannasha schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:14:
[...]

CoronaCheck in NL heeft 2 "standen". Voor binnenlands gebruik (toegang tot evenementen, enz...) toont de scanner-app alleen een groen vinkje met heel minimale informatie om de identiteit te bevestigen (initialen bijvoorbeeld). Deze versie laat niet zien of je gevaccineerd bent (en zo ja waarmee) of getest.

De andere "stand" is voor gebruik bij reizen. Deze is compatibel met het EU systeem. De QR code hiervoor bevat wel volledige informatie over wanneer je welke prik hebt gehad. Zo kunnen scanners in andere landen geprogrammeerd worden met de regels die daar gelden, zoals de +4 weken voor J&J in FR.
Ja, zo had ik het ook begrepen. In Nederland kun je een groen vinkje krijgen voor een evenement na gevaccineerd te zijn met Jansen + 2 weken en als je de volgende dag naar Frankrijk afreist kan ie dan mooi op rood staan.

Er is wel geprobeerd om alle 27 EU landen op één lijn te krijgen maar dat lijkt niet helemaal te zijn gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieks
Indoubt schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:46:
[...]

Ja, zo had ik het ook begrepen. In Nederland kun je een groen vinkje krijgen voor een evenement na gevaccineerd te zijn met Jansen + 2 weken en als je de volgende dag naar Frankrijk afreist kan ie dan mooi op rood staan.

Er is wel geprobeerd om alle 27 EU landen op één lijn te krijgen maar dat lijkt niet helemaal te zijn gelukt
Is er ook een site waar een overzicht staat van dit soort "specifieke" inreisbeperking? (Janssen +4 week bij Frankrijk bijvoorbeeld)
Vind het allemaal maar omslachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:49
Frieks schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:59:
[...]

Is er ook een site waar een overzicht staat van dit soort "specifieke" inreisbeperking? (Janssen +4 week bij Frankrijk bijvoorbeeld)
Ik gebruik zelf (voor de lol, heb geen reisplannen) gewoon https://www.nederlandwereldwijd.nl/

En daar staat voor Frankrijk compleet andere regels als jij zei?
(Bron: https://www.nederlandwere...country#anker-coronavirus)
Inreisbeperkingen
Vanaf 9 juni 2021 kunt u naar Frankrijk reizen als u bent ingeënt met een door Europa goedgekeurd coronavaccin en hiervan een bewijs kunt tonen. Ook het Nederlandse gele inentingsboekje wordt bij inreizen naar Frankrijk als bewijs geaccepteerd. U hoeft bij aankomst dan geen negatieve PCR-test te laten zien als u minimaal 2 weken voordat u in Frankrijk aankomt volledig gevaccineerd bent. U moet bij aankomst in Frankrijk aan één van de volgende voorwaarden voldoen:

Een vaccinatiebewijs in het gele boekje laten zien waarop is aangegeven dat u 2 weken voor aankomst in Frankrijk volledig gevaccineerd bent. Het Nederlandse gele vaccinatieboekje wordt dus geaccepteerd.
[...]
Oftewel "volledig gevaccineerd" is zoals ik het lees gewoon bij Jansen dus +2 weken na je prik & Pfizer/Modera +2 weken na je tweede prik?

Ik zie het (kan zelf goed Frans).
Apart dat onze Minsterie van Buitelandse Zaken (die achter nederlandwereldwijd zit) valse informatie geeft!

[ Voor 12% gewijzigd door Ryur op 22-06-2021 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Frieks schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:59:
[...]

Reopen.europa.eu is de algemene overzichts-website voor de diverse regels in Europa. Maar daar staan niet alle specifieke beperkingen niet op. De Janssen +4W regel staat hier niet direct op, maar vindt je via een link op de website die uitleg geeft over het DCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Ryur schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:06:
[...]

Ik gebruik zelf (voor de lol, heb geen reisplannen) gewoon https://www.nederlandwereldwijd.nl/

En daar staat voor Frankrijk compleet andere regels als @Frieks zegt:
(Bron: https://www.nederlandwere...country#anker-coronavirus)

[...]

Oftewel "volledig gevaccineerd" is zoals ik het lees gewoon bij Jansen dus +2 weken na je prik & Pfizer/Modera +2 weken na je tweede prik?
Beter de oorspronkelijke bron raadplegen:
La vaccination, à la condition que les personnes disposent d'un schéma vaccinal complet, soit :

2 semaines après la 2e injection pour les vaccins à double injection (Pfizer, Moderna, AstraZeneca) ;
4 semaines après l'injection pour les vaccins avec une seule injection (Johnson & Johnson) ;
2 semaines après l'injection pour les vaccins chez les personnes ayant eu un antécédent de Covid (1 seule injection).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:30

Lordy79

Vastberaden

Niet leuk... Ben woonachtig in Israël en blij dat we hier al een paar maanden uit de ellende zijn maar de besmettingen nemen weer toe door de Delta variant...
Is er iemand die kan zeggen hoe "veilig" 2 pfizerprikken zijn tegen die Delta variant?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:53

Kluus

Gang is alles

Lordy79 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:26:
Niet leuk... Ben woonachtig in Israël en blij dat we hier al een paar maanden uit de ellende zijn maar de besmettingen nemen weer toe door de Delta variant...
Is er iemand die kan zeggen hoe "veilig" 2 pfizerprikken zijn tegen die Delta variant?
88% ten opzichte van 94% tegen alpha. Bescherming tegen ziekenhuisopname is na een prik al evengoed hoog.

https://www.theguardian.c...ffective-are-the-vaccines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Deathchant schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:33:
[...]

Ik heb eigenlijk in 2020 (en nu in2021) het niet veel anders gedaan dan in 2019 en eerder :p Behalve dat domme mondkapje (gewoon een wasbare, zonder extra filter erin) wat ik ook vanaf zaterdag niet meer ga dragen tenzij het weer verplicht wordt. En natuurlijk het feit dat we niet welkom waren op kantoor :p

Ik probeer van nature al drukke gebieden te vermijden en dingen als stappen en uit eten gaan doen wij sowieso al zeer zelden tot nooit.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:49
Dennis1812 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:25:
Over testen gesproken..
Ik ben nog 0x getest op covid. Volgens mij ben ik de enige Nederlander nog 😅.
Ik ben ook nog nooit getest, en ik heb het afgelopen anderhalf jaar zo veel mogelijk doorgegaan met het normale leven.
Geen dag thuis gebleven van werk, want thuiswerken kan niet, Een volwassen zoon die op een gegeven moment niet meer thuis te houden was, dus lekker met zijn vrienden ging chillen.
Mijn vrouw die ook gewoon doorgewerkt heeft, in de supermarkt, al die paniek om je op te sluiten in huis, ik begrijp het niet.
En kom maar op met die reacties dat ik onverantwoord bezig ben, want ik kan ongemerkt andere mensen besmetten, dat is niet gebeurd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:55

Standeman

Prutser 1e klasse

Bubba76 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:53:
[...]

...
En kom maar op met die reacties dat ik onverantwoord bezig ben, want ik kan ongemerkt andere mensen besmetten, dat is niet gebeurd.
Hoe weet je dat het niet is gebeurd als je het ongemerkt hebt gedaan? :p

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Deze pandemie zou dat niet zijn geweest als er geen verspreiding was door mensen die zich helemaal OK voelen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Janssen-hotline is al overbelast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
Standeman schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:53:
[...]

Hoe weet je dat het niet is gebeurd als je het ongemerkt hebt gedaan? :p
Bron en contact onderzoek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:01

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gonadan schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:05:
[...]

Ja oké, alleen verplicht je eigenlijk daarmee wel je gezin om ook thuis te blijven. Of heb je die gok maar genomen. :P
In die tijd was het testsysteem ook overbelast met dagen tussen eventueel een afspraak en test en dan nog tijden voor de uitslag. Vond het wel prima. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:05

-tom-562

Oliesjeik

Zag ook al voorbij komen dat iemand met meerdere telefoons tegelijk aan het proberen was, in totaal 1200 keer gebeld 8)7

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:30

pro_6or

amateur_60r

Bubba76 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:53:
[...]

Ik ben ook nog nooit getest, en ik heb het afgelopen anderhalf jaar zo veel mogelijk doorgegaan met het normale leven.
Geen dag thuis gebleven van werk, want thuiswerken kan niet, Een volwassen zoon die op een gegeven moment niet meer thuis te houden was, dus lekker met zijn vrienden ging chillen.
Mijn vrouw die ook gewoon doorgewerkt heeft, in de supermarkt, al die paniek om je op te sluiten in huis, ik begrijp het niet.
Dat is nou juist het probleem. Ten eerste weet je dat niet. Jij kan ongemerkt iemand besmet hebben, die ongemerkt een ander besmet heeft, die helaas op de IC terecht is gekomen.

Het gaat er ook niet om dat het niet is gebeurt (wat best aannemelijk is) het gaat er om dat er bij elk contact een risico is (omdat je net besmet kunt zijn geraakt en je dus nog van absoluut niks weet). Juist daarom was er de vraag om allemaal je bewegingen te beperken. Om het virus minder kans te geven.

Dat betekent niet dat je helemaal niks meer kan of mag doen, en ook zeker niet om je thuis op te sluiten, maar wel om allemaal enigszins te proberen er rekening mee te houden. Wanneer jij het totaal niet deed zadel je er eigenlijk anderen des te meer mee op, met die gedeelde verantwoordelijkheid.

Dat is iig hoe we het in NL geprobeerd hebben. zo veel mogelijk zonder plicht. Min of meer gelukt, net an.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
pro_6or schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:39:
[...]

Dat is nou juist het probleem. Ten eerste weet je dat niet. Jij kan ongemerkt iemand besmet hebben, die ongemerkt een ander besmet heeft, die helaas op de IC terecht is gekomen.

Het gaat er ook niet om dat het niet is gebeurt (wat best aannemelijk is) het gaat er om dat er bij elk contact een risico is (omdat je net besmet kunt zijn geraakt en je dus nog van absoluut niks weet). Juist daarom was er de vraag om allemaal je bewegingen te beperken. Om het virus minder kans te geven.

Dat betekent niet dat je helemaal niks meer kan of mag doen, en ook zeker niet om je thuis op te sluiten, maar wel om allemaal enigszins te proberen er rekening mee te houden. Wanneer jij het totaal niet deed zadel je er eigenlijk anderen des te meer mee op, met die gedeelde verantwoordelijkheid.

Dat is iig hoe we het in NL geprobeerd hebben. zo veel mogelijk zonder plicht. Min of meer gelukt, net an.
Ja en zo zijn we al een tijdje bezig, om iedereen die enigszins gewoon met zijn leven probeert door te gaan in een hoek te zetten en een schuldgevoel aan te praten, :( en ik heb niet gezegd dat ik me totaal niet aan regels heb gehouden, ik heb ook gewoon een mondkap gedragen, en zoveel mogelijk afstand gehouden, alleen ik heb me niet anderhalf jaar opgesloten in mijn huis. :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Lordy79 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:26:
Ik moet zeggen dat ik ook niet heel relaxed word van die meldingen uit Israel. Dat land loopt/liep toch wel voorop met vaccineren en versoepelingen, en als daar de bende wordt aangescherpt vanwege Delta dan is het foute boel.

Enfin, gewoon stug doorprikken en we hebben sowieso de zomer om weer even onze sociale accu op te laden.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Vorige week heb ik een vaccinatie gehad en ik vroeg me af of dat nu ook ergens wordt geregistreerd. Wat ik zelf kan vinden is "Het RIVM registreert de gegevens van gevaccineerde mensen in een centraal register als zij daar toestemming voor geven."(bron)

Ik kan mij niet herinneren dat mij deze vraag überhaupt is gesteld, niet bij het online maken van de afspraak maar ook niet tijdens het vaccineren zelf. Weet iemand hoe dit zit? Hoe kan de GGD nagaan dat ik al een eerste prik heb gehad? Hoe kunnen zij een bewijs van vaccinatie afgeven als mensen niet expliciet toestemming hebben gegeven om dit soort gegevens te registreren?

edit: ik heb nog eens gekeken op de site waar je een afspraak maakt, en bij het maken van een afspraak wordt wel degelijk gevraagd of ze je gegevens mogen delen met je huisarts en het RIVM.

[ Voor 11% gewijzigd door Tsjipmanz op 23-06-2021 16:00 ]

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
@Tsjipmanz Dat vragen ze inderdaad tijdens het maken van een online afspraak. Maar voor je vaccinatiebewijs maakt het weinig uit. De administratie van de GGD is apart en wordt gebruikt voor het vaccinatiebewijs. Daar staat je prik sowieso in. Dus dat komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000

pro_6or

amateur_60r

Bubba76 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:45:
[...]

Ja en zo zijn we al een tijdje bezig, om iedereen die enigszins gewoon met zijn leven probeert door te gaan in een hoek te zetten en een schuldgevoel aan te praten, :( en ik heb niet gezegd dat ik me totaal niet aan regels heb gehouden, ik heb ook gewoon een mondkap gedragen, en zoveel mogelijk afstand gehouden, alleen ik heb me niet anderhalf jaar opgesloten in mijn huis. :z
ik ook niet! Hoeft ook niet, en waarschijnlijk heb je er meer rekening mee gehouden dan je zelf dacht (in het begin ging ik op maandag boodschappen doen en dan pas op zondag naar mijn ouders (70ers) eerste weken zelfs helemaal niet. Ik wil ze nog absoluut niet missen.

Je hoeft geen schuldgevoel te hebben maar ik vind voor mij zelf wel dat de verantwoordelijkheid ook bij mij ligt. Ieder maakt zijn keuzes, die vrijheid had je gewoon.

Daarom snapte ik de vrij harde kritiek van veel ook nooit zo, er bleef zo veel mogelijk, veel werd overgelaten aan de eigen vrije keus.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

BlackMonkey schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:14:
@Tsjipmanz Dat vragen ze inderdaad tijdens het maken van een online afspraak. Maar voor je vaccinatiebewijs maakt het weinig uit. De administratie van de GGD is apart en wordt gebruikt voor het vaccinatiebewijs. Daar staat je prik sowieso in. Dus dat komt goed.
Ah je hebt gelijk. Ik vind nu een privacy verklaring op de site van de GGD GHOR: https://ggdghor.nl/privacyverklaring-vaccinatie_coronavirus/

Ik vraag me alleen hoe ze aan de naam van mijn arts komen, want daar is zeker niet om gevraagd.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
Tsjipmanz schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:19:
[...]

Ah je hebt gelijk. Ik vind nu een privacy verklaring op de site van de GGD GHOR: https://ggdghor.nl/privacyverklaring-vaccinatie_coronavirus/

Ik vraag me alleen hoe ze aan de naam van mijn arts komen, want daar is zeker niet om gevraagd.
Staat letterlijk in je link ;)
Om na te gaan wie uw huisarts is, kijkt de GGD in de ION database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

BlackMonkey schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:28:
[...]

Staat letterlijk in je link ;)

[...]
|:( |:( |:(

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

-tom-562 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:28:
[...]

Zag ook al voorbij komen dat iemand met meerdere telefoons tegelijk aan het proberen was, in totaal 1200 keer gebeld 8)7
Dan ben je gewoon bezopen. :P Wat ook bezopen is: veel mensen willen nu Jansen om "snel op vakantie te gaan" terwijl die niet door hebben dat veel landen (waarvan Frankrijk er zéker eentje van is) Jansen pas na 4 weken na inenting als veilig beschouwen en niet slechts twee weken. Om over de verminderde bescherming van Jansen tegen de India-variant maar niet te beginnen. :X Je kan gewoon het beste voor Pfizer/Moderna gaan. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Laatst online: 20:30

Lordy79

Vastberaden

Michael_OsGroot schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:49:
[...]

Ik moet zeggen dat ik ook niet heel relaxed word van die meldingen uit Israel..
Het is mij helaas niet helder of het 18 minners zijn die geteld worden. Die zijn nog niet allemaal gevaccineerd.
Vanaf 1 juli mogen er weer toeristen komen.... Ik houd mijn hart vast...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:17

NMH

Moderator General Chat
-tom-562 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:28:
Hmm, gemiste kans. Hadden ze een 0900 nummer van moeten maken dan. >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bart-Willem schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:28:
[...]

Dan ben je gewoon bezopen. :P Wat ook bezopen is: veel mensen willen nu Jansen om "snel op vakantie te gaan" terwijl die niet door hebben dat veel landen (waarvan Frankrijk er zéker eentje van is) Jansen pas na 4 weken na inenting als veilig beschouwen en niet slechts twee weken. Om over de verminderde bescherming van Jansen tegen de India-variant maar niet te beginnen. :X Je kan gewoon het beste voor Pfizer/Moderna gaan. :P
Inderdaad. Op rtl nieuws ook zo iemand die op zuipvakantie wil naar Lloret en even snel Janssen wil scoren . Heel zenuwachtig omdat ie zo graag op vakantie wil. Die weken idd vergeten voordat het echt effectief is. Maar ja vakantie hè. Lijkt het belangrijkste in het leven van veel mensen. Overal gaat het om vakantie vakantie vakantie.

Ben ik de enige die zich daaraan stoort op die enorme focus op vakanties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

NMH schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:03:
[...]

Hmm, gemiste kans. Hadden ze een 0900 nummer van moeten maken dan. >:)
ik denk dat Sywert daar wel een voorstel voor had willen maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Gunner schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:07:
[...]

Inderdaad. Op rtl nieuws ook zo iemand die op zuipvakantie wil naar Lloret en even snel Janssen wil scoren . Heel zenuwachtig omdat ie zo graag op vakantie wil. Die weken idd vergeten voordat het echt effectief is. Maar ja vakantie hè. Lijkt het belangrijkste in het leven van veel mensen. Overal gaat het om vakantie vakantie vakantie.

In Den Haag staat deze week een prik locatie bedoeld voor mensen die moeite hebben een afspraak te maken. Bijvoorbeeld arbeidsmigranten of daklozen. Ze prikken dan ook met Janssen.
Maar er stonden vooral jongeren uit Delft/Leiden in de rij. Die waren gekomen omdat ze op deze manier nog op vakantie konden voordat het nieuwe schooljaar begint.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Nee hoor. Als alle termijnen 3 maanden waren opgeschoven qua priktempo, dan had ik mij afgevraagd of men nog wel zo snel naar de prikstraat zou gaan. Ik hoor niks anders dan vinkprikkers om mij heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 23:14
Moest vanmiddag om 12:30 bij de NDSM in Amsterdam mijn eerste prik halen, stond er letterlijk een rij tot aan de weg. Dus binnen een flinke rij, en dan buiten ook nog een paar honderd man. Moest redelijk kort na de prik naar een andere afspraak, dus lang wacht kon niet. Uiteindelijk om 16:00 nog eens geprobeerd, de rij buiten was toen weg. Wel nog een half uur in de rij gestaan binnen, was best druk.

Zoals ik het begreep heb je een afspraak voor de dag, je kan ook op een ander moment dan de genoemde tijd komen. Maar goed, kennelijk wilde iedereen tijdens de lunch een prik halen en dan gaat het dus mis.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
[...]

Enerzijds stoor ik mij daar ook aan. Anderzijds is voor velen de enige reden om een prik te nemen dat ze weer op vakantie mogen… mijn vader had er geen gehaald indien de kans op eerder vakantie dan zonder er niet was.

Janssen geeft overigens nog steeds een kans om eerder weg te kunnen zonder testen omdat je bij de anderen na de 1e prik nog een maand of langer moet wachten op prik 2 en dan nog 2 weken moet wachten.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Laatst online: 08-09 13:29
Is het zo dat één vaccinatie (Pfizer, moderna..) voldoende is voor een negatief bewijs binnen Nederland? Zodat je op deze manier toch naar de kroeg of festival kan zonder een pcr test te ondergaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
pingkiller schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:20:
Zoals ik het begreep heb je een afspraak voor de dag, je kan ook op een ander moment dan de genoemde tijd komen. Maar goed, kennelijk wilde iedereen tijdens de lunch een prik halen en dan gaat het dus mis.
Als dat zo het geval is, dan gaan ze waarschijnlijk bij mij met een overgebleven vaccin zitten.
Ik heb mijn afspraak zo gemaakt wanneer ik tijd heb, heb ongeveer een uurtje (incl die kwartier wachttijd, oftewel maar speling van 45 min) voordat ik weg moet.
En rest van de dag heb ik geen tijd meer.

Oftewel, ik ben ervanuit gegaan dat de tijd dat de afspraak is ook dat ik de prik in mijn arm krijg!
Hoop dus niet dat jouw situatie ook voor mij gaat gelden. Zou ik dan niet heel netjes vinden eigenlijk.

(Kan mij daar sowieso aan ergeren, als je een afspraak maak en een van de partijen houdt zich er niet aan. Met welke partij het ook is)

--
Misschien morgen maar even de GGD-lijn bellen. Want als het niet zo is dat afspraak == afspraak, dan is het slimmer dat ik de prik verzet (naar andere locatie ook dan) waar ik meer speling heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Ryur op 23-06-2021 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
psvunited schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:46:
Is het zo dat één vaccinatie (Pfizer, moderna..) voldoende is voor een negatief bewijs binnen Nederland? Zodat je op deze manier toch naar de kroeg of festival kan zonder een pcr test te ondergaan.
Nee, pas als je alle prikken hebt gehad krijg je in NL een bewijs helaas.
Binnen Nederland moet je alle prikken gehad hebben om een coronabewijs te krijgen.
https://coronacheck.nl/nl...ldoende-aan-1-vaccinatie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Thalaron schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:33:
[...]

Enerzijds stoor ik mij daar ook aan. Anderzijds is voor velen de enige reden om een prik te nemen dat ze weer op vakantie mogen… mijn vader had er geen gehaald indien de kans op eerder vakantie dan zonder er niet was.

Janssen geeft overigens nog steeds een kans om eerder weg te kunnen zonder testen omdat je bij de anderen na de 1e prik nog een maand of langer moet wachten op prik 2 en dan nog 2 weken moet wachten.
Ik moet ook zeggen dat je niet van mensen hun situatie weet. Als je al weet ik hoe lang in een klein kuthuisje woont, ziet dat iedereen om je heen wel weer op vakantie kan maar jij nog moet wachten tot, als het even tegen zit, helemaal eind van het seizoen. Dan snap ik het. De een woont lekker, de ander heeft een partner, maar genoeg mensen hebben 4 huisgenoten, 1 kamer en geen buitenruimte. Weer iemand anders woont alleen en heeft in de winter minder dan 10x iemand in het echt gezien. Dan is het vooruitzicht om er even uit te zijn en gewoon weer hordes mensen te ontmoeten op een zuipvakantie in Zuid Spanje (wat we bijna allemaal ook hebben gedaan) echt een enorme uitlaatklep.

[ Voor 4% gewijzigd door Michael_OsGroot op 23-06-2021 23:11 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Guus (21) regelde met één telefoontje Janssen-prik voor hele studentenhuis

Quote uit het artikel
Voor Smulders is het vooral een kwestie van de vrijheid herwinnen. Omdat Janssen maar één prik vereist, kan hij sneller op pad deze zomer. „Ik wil deze zomer nog op vakantie. Als ik ga wachten op een ander vaccin, ben ik pas halverwege augustus klaar.
Wat een onzin, een gratis PCR test halen en je kan gewoon op vakantie. Ik krijg ook pas na mijn vakantie de 2e prik, en ik ga gewoon naar Frankrijk.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De term 'vrijheid' heeft wel aan waarde ingeboet het laatste jaar. :X

Bij onduidelijkheid over de Delta-variant vind ik het niet verstandig om naar landen te gaan waar niet zo'n hoge vaccinatiegraad is maar blijkbaar vinden we onze 'vrijheid' belangrijker dan dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
Slasher schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:10:
Wat een onzin, een gratis PCR test halen en je kan gewoon op vakantie. Ik krijg ook pas na mijn vakantie de 2e prik, en ik ga gewoon naar Frankrijk.
Het ligt er maar net aan waar je op vakantie GAAT.

Ikzelf heb zitten kijken voor tickets Le Mans 2021 dat zou mijn vakantie zijn.
Ik mag best tickets kopen, maar ik moet volledig gevaccineerd zijn voordat ik ter plekke ben (en dat ben ik niet als ik gewoon mijn normale prikken erin laat gooien). PCR test geldt daar gewoon niet.

Of een user in het Corona-vaccin topic, die gaat naar IJsland en daar zijn de regels (als je niet gevaccineerd bent):
"Wij hadden geboekt in wetenschap dat een PCR test bij aankomst verplicht was. Dit is veranderd naar Vaccinatie of testen bij aankomst en dan 5 dagen in quarantaine voor hertest."

Oftewel, ligt heel erg aan je definitie van "vakantie". De ene gaat liever naar een race-event (zoals ik), en de ander gaat op vakantie naar IJsland.
En de ander maakt de prikken niks uit en blijft gewoon in Nederland zonder PCR/vaccin nog nodig (zoals ik nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Je kan op basis van vaccinatie + 14 dagen naar Spanje. Hoe tellen ze die dagen? Per 24 uur of per dag zelf? Mijn vriendin heeft de 19e haar tweede prik gehad en we willen 3 juli (precies 14 dagen later) naar Spanje. Wordt dat geaccepteerd?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik snap niet waarom mensen zo graag het janssen vaccin willen hebben, wellicht vanwege de eenmalige prik, maar pfizer/moderna bieden betere bescherming. Ik vind het allemaal prima hoor, ik heb geduld voor pfizer :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
Slasher schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:58:
Ik snap niet waarom mensen zo graag het janssen vaccin willen hebben, wellicht vanwege de eenmalige prik, maar pfizer/moderna bieden betere bescherming. Ik vind het allemaal prima hoor, ik heb geduld voor pfizer :)
Maar is dat ook zo? Janssen is getest in een piek periode i.t.t. tot de andere 2 die je noemt én bij Janssen speelde een nieuwe variant mee.

Indien ik op bezoek ga bij 10 mensen waarbij 8 besmet zijn met 2 variaties dan heb ik meer kans op een besmetting dan wanneer er 2 besmet zijn met enkel de oorspronkelijke variant?

Het zegt dus alleen iets over die specifieke test(periode). Wie weet is Janssen stiekem wel gewoon even goed/beter.. Ik verwacht van niet maar het zal in de praktijk minder uitmaken denk ik zo.

Edit; Zie ook een eerdere reactie van @BlackMonkey -> YouTube: Why you can't compare Covid-19 vaccines

[ Voor 8% gewijzigd door Thalaron op 24-06-2021 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:53
Thalaron schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:04:
[...]

Indien ik op bezoek ga bij 10 mensen waarbij 8 besmet zijn met 2 variaties dan heb ik meer kans op een besmetting dan wanneer er 2 besmet zijn met enkel de oorspronkelijke variant?

Het zegt dus alleen iets over die specifieke test(periode).
Nee, zo simpel werkt dat niet. De efficacy wordt berekend door het aantal besmettingen in de placebo-groep te vergelijken met het aantal besmettingen in de vaccin-groep. Dat je de test doet in een periode waarin de prevalentie hoger is of de varianten besmettelijker zijn maakt de tests niet geheel onvergelijkbaar. Je krijgt dan immers ook meer besmettingen in de placebo-groep.

In het filmpje van Vox dat je aanhaalt wordt onder meer beargumenteerd dat efficacy niet heel belangrijk is en dat je vooral moet kijken naar de mate waarin ernstige ziekte (en/of sterfte) wordt voorkomen, maar voor groepsimmuniteit is efficacy wél belangrijk. Bij jongeren is de individuele bescherming minder belangrijk dan de groepsimmuniteit, omdat jongeren sowieso al veel minder kans hebben om ernstig ziek te worden maar wél een belangrijke rol spelen bij transmissie. Als je vier maanden geleden (toen de video van Vox uitkwam) de keuze had tussen een 80-jarige Janssen geven of drie weken laten wachten op een mRNA-vaccin was de keuze voor Janssen duidelijk geweest, maar nu is de situatie héél anders.

In de video wordt gespeculeerd dat de uitkomst van het onderzoek naar mRNA-vaccins misschien anders zou zijn geweest als ze (net als Janssen) ook getest waren in gebieden waar andere virusvarianten voorkwamen, maar inmiddels is uit aanvullend onderzoek gebleken dat ze ook heel effectief zijn tegen andere varianten.

De gezondheidsraad heeft in het recente advies ook aangedragen dat door de hogere efficacy het uitsluitend gebruiken van mRNA-vaccins meer gezondheidswinst zou opleveren dan het nu inzetten van Janssen, ook al zou het vaccinatieprogramma daardoor vertraging oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Laatst online: 08-09 13:29
Fuwor schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:09:
[...]

Nee, pas als je alle prikken hebt gehad krijg je in NL een bewijs helaas.

[...]

https://coronacheck.nl/nl...ldoende-aan-1-vaccinatie/
Thanks. Wel vreemd. Hugo de Jonge maakte zich destijds sterk voor het goedkeuren van 1 vaccinaie binnen de EU om vrij te kunnen reizen...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:57
Ik ga het toch even zeggen (en ik zal heel vaak het woord 'ik' gebruiken): ik snap dat 'gejank' niet van mensen die nu per se 2 weken bij het zwembad moeten liggen omdat ze 'gek' worden. We zitten nu juist in een periode waarin zo goed als iedereen wordt of is gevaccineerd voor de 1e keer.
Ik heb geen enkel probleem om deze zomer ook thuis te blijven, er is genoeg te doen.

Dit is even een flashback naar vorig jaar, toen men ook per se naar Benidorm moest om te zuipen en hordes mensen om zich heen moest hebben, wat heeft het ons opgeleverd?

Het interesseert me eigenlijk helemaal niet meer wat mensen nu gaan doen, zoek het uit. Maar verwacht geen medelijden als je straks alsnog positief wordt getest en er weer maatregelen gaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 09:00
Ik snap wel dat je nu de kans neemt zodra je die krijgt. Vorig jaar dacht ik ook ik wacht wel even af, tegen die tijd dat ik iets wilde ondernemen zat alles weer op slot. Je moet nu dus iets doen zodra het kan, anders ben je wellicht te laat.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tom-Z schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:57:
[...]

Nee, zo simpel werkt dat niet. De efficacy wordt berekend door het aantal besmettingen in de placebo-groep te vergelijken met het aantal besmettingen in de vaccin-groep. Dat je de test doet in een periode waarin de prevalentie hoger is of de varianten besmettelijker zijn maakt de tests niet geheel onvergelijkbaar. Je krijgt dan immers ook meer besmettingen in de placebo-groep.

In het filmpje van Vox dat je aanhaalt wordt onder meer beargumenteerd dat efficacy niet heel belangrijk is en dat je vooral moet kijken naar de mate waarin ernstige ziekte (en/of sterfte) wordt voorkomen, maar voor groepsimmuniteit is efficacy wél belangrijk. Bij jongeren is de individuele bescherming minder belangrijk dan de groepsimmuniteit, omdat jongeren sowieso al veel minder kans hebben om ernstig ziek te worden maar wél een belangrijke rol spelen bij transmissie. Als je vier maanden geleden (toen de video van Vox uitkwam) de keuze had tussen een 80-jarige Janssen geven of drie weken laten wachten op een mRNA-vaccin was de keuze voor Janssen duidelijk geweest, maar nu is de situatie héél anders.

In de video wordt gespeculeerd dat de uitkomst van het onderzoek naar mRNA-vaccins misschien anders zou zijn geweest als ze (net als Janssen) ook getest waren in gebieden waar andere virusvarianten voorkwamen, maar inmiddels is uit aanvullend onderzoek gebleken dat ze ook heel effectief zijn tegen andere varianten.

De gezondheidsraad heeft in het recente advies ook aangedragen dat door de hogere efficacy het uitsluitend gebruiken van mRNA-vaccins meer gezondheidswinst zou opleveren dan het nu inzetten van Janssen, ook al zou het vaccinatieprogramma daardoor vertraging oplopen.
Het punt van het filmpje is dat de getallen voor efficacy die men vaak gebruikt puur die van de trials zijn. Aangezien de trials niet in gelijke omstandigheden hebben plaatsgevonden kan je ze simpelweg niet zonder meer één op één vergelijken. Dat is een wetenschappelijk basisprincipe.

Dat nu meer informatie uit onderzoeken en praktijkanalyse komt is alleen maar mooi. Dat kan zorgen voor nieuwe getallen of bevestiging van bestaande en daarmee wordt het steeds betrouwbaarder.
De kanttekening was dan ook niet op het principe van efficacy zelf, maar op het blind gebruiken van de waarden die uit de trials kwamen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Een grotere tweede golf.

Verder sluit je verhaal goed aan bij wat ik gisteravond hier postte.

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 24-06-2021 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

En een heerlijke zomervakantie waardoor je er bij een volgende lockdown weer lekker tegenaan kan. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
M'n grootste probleem is eigenlijk dat Guus en z'n maatjes geen 1,5 meter afstand houden op de foto eigenlijk. Of hoeft dat niet in een studentenhuis?

[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 24-06-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
RodeStabilo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:24:
[...]

M'n grootste probleem is eigenlijk dat Guus en z'n maatjes geen 1,5 meter afstand houden op de foto eigenlijk. Of hoeft dat niet in een studentenhuis?
In gemiddeld studentenhuis woon je zo dicht op elkaar dat je zo als een huishouden gezien zou kunnen worden. Dan is het verschil tussen gezin met 4 kinderen of een studentenhuis met 6 personen niet zo groot natuurlijk.

Echter kan sociaal netwerk wel heel anders zijn en daardoor een grotere spreiding geven bij een infectie, maar denk dat binnen een gemiddeld studentenhuis infecties bijna niet te voorkomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
perspectivebass schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:31:
Dan is het verschil tussen gezin met 4 kinderen of een studentenhuis met 6 personen niet zo groot natuurlijk.
Mjah met het verschil dat het echt een gezin is en in een studentenhuis feitelijk is samengesteld. Vliegen die in het weekend weer uit naar hun eigen huis en je besmet eventueel weer meer mensen.

Lastig afstand houden snap ik wel, maar goed. het is niet alsof de scholen open waren (hoger onderwijs is nog steeds dicht toch?) dat je daar perse met z'n allen moet gaan zitten. Dus als men echt wil kan er altijd wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
Gonadan schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Het punt van het filmpje is dat de getallen voor efficacy die men vaak gebruikt puur die van de trials zijn. Aangezien de trials niet in gelijke omstandigheden hebben plaatsgevonden kan je ze simpelweg niet zonder meer één op één vergelijken. Dat is een wetenschappelijk basisprincipe.
Als dat een "wetenschappelijk basisprincipe" zou zijn vind ik het wat raar dat de RIVM en de gezondheidsraad hun adviezen baseren op een één-op-één vergelijking van de efficiacies. Zie het advies en dan met name de voetnoot bij Figuur 1.
Volgens mij is het juiste "wetenschappelijke basisprincipe" dat je op basis van de best beschikbare gegevens werkt maar daarbij wel in het achterhoofd houdt wat de beperkingen zijn die dat met zich meebrengt. Het is onrealistisch om te doen alsof we geen enkele vergelijking kunnen maken tussen mRNA-vaccins en vectorvaccins totdat we ze in één trial nek-aan-nek gaan testen. De gezondheidsraad zegt zonder enige terughoudendheid: "[...] omdat de mRNA-vaccins een hogere effectiviteit hebben dan het Janssen-vaccin [...]".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
RodeStabilo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:38:
[...]

Mjah met het verschil dat het echt een gezin is en in een studentenhuis feitelijk is samengesteld. Vliegen die in het weekend weer uit naar hun eigen huis en je besmet eventueel weer meer mensen.

Lastig afstand houden snap ik wel, maar goed. het is niet alsof de scholen open waren (hoger onderwijs is nog steeds dicht toch?) dat je daar perse met z'n allen moet gaan zitten. Dus als men echt wil kan er altijd wel iets.
Volgens mij zijn we het met elkaar eens. Dat de spreiding uit een studentenhuis groter is :)

Ik heb zelf nooit op kamers gewoont, maar studentenhuizen waar ik ben geweest hadden ze vaak een gedeelde woonkamer en sanitair. Dus ze komen elkaar zo in zo geregeld dicht bij elkaar tegen. Dus vraag mij af of zo naast elkaar zitten nu echt een groter risico geeft. Dan is die fotograaf/journalist die langs is gekomen een groter risico.

Vanuit beeldvorming snap ik het wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 17:16
RodeStabilo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:24:
[...]

Studentenhuis hoeft geen 1.5 meter meer te houden. Is sinds december al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:57
Ik voel wel een beetje bijwerkinge van me vaccinatie.. Prik ging echt goed hele dag niks en opeens dag erna warm koud enzo last me concentreren en voel me na het wakker worden moe! Echt lang niet gehad :p Best geinig eigenlijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tom-Z schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:39:
Als dat een "wetenschappelijk basisprincipe" zou zijn vind ik het wat raar dat de RIVM en de gezondheidsraad hun adviezen baseren op een één-op-één vergelijking van de efficiacies. Zie het advies en dan met name de voetnoot bij Figuur 1.
Volgens mij is het juiste "wetenschappelijke basisprincipe" dat je op basis van de best beschikbare gegevens werkt maar daarbij wel in het achterhoofd houdt wat de beperkingen zijn die dat met zich meebrengt. Het is onrealistisch om te doen alsof we geen enkele vergelijking kunnen maken tussen mRNA-vaccins en vectorvaccins totdat we ze in één trial nek-aan-nek gaan testen. De gezondheidsraad zegt zonder enige terughoudendheid: "[...] omdat de mRNA-vaccins een hogere effectiviteit hebben dan het Janssen-vaccin [...]".
Klopt, het RIVM heeft niet de luxe om te wachten dus moet het doen met de beschikbare getallen. Daar is op zich niets mis mee.
Dat neemt echter niet weg dat de manier waarop het verwoord wordt, vaak voor vertaling in de media, niet altijd even correct is. Als de één op 95% komt en de ander op 92% is die eerste niet automatisch een beter vaccin.
Daarnaast is het hoofddoel van de vaccins niet het voorkomen van besmettingen maar het terug dringen van ziekenhuisopname en sterfte, daar liggen de getallen vaak heel anders. Daarin zijn de verschillen slechts enkele procentpunten en zou je verwaarloosbaar kunnen noemen.

Ik snap heel goed dat een gezondheidsraad en RIVM het gevoel hebben dat ze moeten adviseren om de vaccins wanneer beschikbaar op volgorde van efficiëntie uit te delen. Maar aan de andere kant snap ik ook weer niet zo goed dat zo terughoudend gedaan wordt over een Janssen die met zijn éénprikstrategie toch echt wel een voordeel biedt qua snelheid.
Daar ligt misschien ook het verschil tussen adviseren op gezondheid en beleid maken. De gezondheidsraad kijkt natuurlijk puur naar wat de keuze met de beste risico/baten verhouding heeft per individu, terwijl het OMT/Kabinet een strategie moet bedenken die het advies in acht neemt maar ook voor het hele land het beste werkt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
Gonadan schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:53:
[...]

De gezondheidsraad kijkt natuurlijk puur naar wat de keuze met de beste risico/baten verhouding heeft per individu, terwijl het OMT/Kabinet een strategie moet bedenken die het advies in acht neemt maar ook voor het hele land het beste werkt.
Uit het advies van de gezondheidsraad dat ik eerder al aanhaalde:
quote: Gezondheidsraad
De Gezondheidsraad streeft met zijn adviezen naar een zo effectief mogelijk COVID-19-vaccinatieprogramma met zo min mogelijk nadelen, zowel voor het individu als voor de bevolking als geheel.
En verder:
quote: Gonadan
Daarnaast is het hoofddoel van de vaccins niet het voorkomen van besmettingen maar het terug dringen van ziekenhuisopname en sterfte, daar liggen de getallen vaak heel anders. Daarin zijn de verschillen slechts enkele procentpunten en zou je verwaarloosbaar kunnen noemen. Maar aan de andere kant snap ik ook weer niet zo goed dat zo terughoudend gedaan wordt over een Janssen die met zijn éénprikstrategie toch echt wel een voordeel biedt qua snelheid.
In het advies van de gezondheidsraad dat ik aanhaalde wordt dat keurig uitgelegd. De gezondheidswinst van de extra snelheid valt weg (c.q. is zelfs kleiner) tegen de gezondheidswinst van het gebruik van effectievere vaccins.

Het opbouwen van groepsimmuniteit is ook héél erg belangrijk (en draagt bij aan het voorkomen van ziekenhuisopnames/sterfte). Dat gaat gewoon veel beter als je effectievere vaccins gebruikt en dan is juist ook het beschermen tegen milde ziekte belangrijk. Met name bij jongeren is het beschermen tegen ernstige ziekte/sterfte een minder belangrijk doel, omdat ze toch al maar een heel kleine kans hebben om ernstig ziek te worden en daar is groepsimmuniteit (en dus bescherming tegen elke vorm van ziekte) relatief belangrijker.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

sderooij schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:04:
Ik ga het toch even zeggen (en ik zal heel vaak het woord 'ik' gebruiken): ik snap dat 'gejank' niet van mensen die nu per se 2 weken bij het zwembad moeten liggen omdat ze 'gek' worden. We zitten nu juist in een periode waarin zo goed als iedereen wordt of is gevaccineerd voor de 1e keer.
Ik heb geen enkel probleem om deze zomer ook thuis te blijven, er is genoeg te doen.

Dit is even een flashback naar vorig jaar, toen men ook per se naar Benidorm moest om te zuipen en hordes mensen om zich heen moest hebben, wat heeft het ons opgeleverd?

Het interesseert me eigenlijk helemaal niet meer wat mensen nu gaan doen, zoek het uit. Maar verwacht geen medelijden als je straks alsnog positief wordt getest en er weer maatregelen gaan komen.
tja er is meer dan de keuze thuis blijven en met handschoentjes de kratten van de bezorger aanpakken of aan het zwembad en zuipen in benidorm ( als het toch twee uitersten zijn , waarom dan niet allebei zodanig beschrijven)

Verder janken veel mensen niet , maar gaan op pad naar een geel land , gaan daar op camping of in huisje zitten en genieten van de natuur. Daar over zeuren vind ik dan weer 'gejank', ga dan bij de overheid zeuren dat ze te veel ruimte geven , niet bij degene die daar gebruik van maakt.

Wie thuis wil blijven blijft lekker thuis, doe je best en als je dat leuk vind zeker doen. Zelf vind ik het leuk om naar een plek te rijden met meer ruimte en een ander type natuur dan in NL. Het aantal contactmomenten is daarbij minimaal en stukken minder dan NL, vakantie of geen vakantie.

enn 'geen medelijden te hebben' vind ik wel wat apart , voor onverantwoordelijk gedrag kan ik me dat een klein beetje voorstellen, maar voor voorzichtig gedrag binnen de kaders die onze overheid stelt vind ik dat dus raar. Of is wat de overheid aan regels stelt /ruimte geeft alleen ok als het restrictief is? ( en ja vanuit de rekkelijken is er juist kritiek als de teugels aangetrokken en blijdschap andersom, maar die worden hier verguisd omdat ze kritiek op de overheid hebben door de preciezen, dat is wel enigzins inconsequent.... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Even een N=1 verhaal ter inleiding en aan het einde een vraag.

Bij onze supermarkt kan je buiten wagentjes pakken. Er staat ook altijd zeep en schoonmaakmiddelen bij en dat is keurig geregeld. Aan het begin hebben ze zelfs een route gemaakt voor het ophalen en wegbrengen van de wagentjes waarbij ze pijltje op de grond hadden aangebracht. Deze routes werden gescheiden met een lint en hoewel dat nu eigenlijk niet meer nodig is volg ik nog steeds die route omdat ik geen zin heb in botsautotje te spelen met anderen.

Maar toen ik vandaag mijn boodschappenwagentje had gepakt en richting de ingang liep had ik een tegenligger. Met een knipoog vertel ik haar dat zij op mijn weghelft zit waarna zij reageert met: "Gelukkig zijn er ergere dingen in de wereld dan Corona." (dit is verbatim, letterlijk wat ze zei)

De reactie verbaasde me een beetje. Los van het mondkapje dat ik droeg kon deze situatie ook in 2015 plaats hebben gevonden. En nee, zij begon over corona en niet ik.

Wat mij dan ook opvalt is de defensieve reactie, dat instinct dat als je aangesproken wordt je meteen er van uit gaat dat men je heel zwaar beoordeelt. Vanuit psychologie weet ik dat aannames die men doet over een ander vooral gebasseerd is op hun eigen gedrag als de rollen omgedraaid zouden zijn.

Nogmaals dit is een N=1 verhaal, maar ik kan me goed voorstellen dat er anderen zijn die zichzelf die slachtoffer rol alvast aanmeten. Ik ben dan ook benieuwd hoe comfortabel ze in hun vel zitten als corona er niet is en zij aangesproken wordt.

Als men zegt "er zijn ergere dingen in het leven dan gezond zijn" dan ga ik toch even met ze praten om te vragen of alles goed met ze is. Nu heb ik dit forum regelmatig reacties gezien waarmen een aanneme deed over een ander. Dat is over aan beide kanten en ik kan van mezelf zeker 2 instanties waarbij ik mijn excuses heb aangeboden. Ik heb mezelf dan ook heel snel aangeleerd om mijn aannames over een ander stil te houden tenzij ik echt zeker wist dat men dat deed.

In dit voorval heb ik er gewoon om gelachen. Ik heb weer een mooie anekdote als ik menselijk gedrag mag toelichten.

Dan nu de vraag:
Hoe denken jullie dat jullie gedrag veranderd is dankzij Corona?
Waarschijnlijk heeft een enkeling ook een confrontatie gehad over Corona en daar lessen uit getrokken over hoe zij reageren? Reageren jullie nu sneller of minder snel wanneer iemand onder water reageert?

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

DevWouter schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:47:
Even een N=1 verhaal ter inleiding en aan het einde een vraag.

Bij onze supermarkt kan je buiten wagentjes pakken. Er staat ook altijd zeep en schoonmaakmiddelen bij en dat is keurig geregeld. Aan het begin hebben ze zelfs een route gemaakt voor het ophalen en wegbrengen van de wagentjes waarbij ze pijltje op de grond hadden aangebracht. Deze routes werden gescheiden met een lint en hoewel dat nu eigenlijk niet meer nodig is volg ik nog steeds die route omdat ik geen zin heb in botsautotje te spelen met anderen.

Maar toen ik vandaag mijn boodschappenwagentje had gepakt en richting de ingang liep had ik een tegenligger. Met een knipoog vertel ik haar dat zij op mijn weghelft zit waarna zij reageert met: "Gelukkig zijn er ergere dingen in de wereld dan Corona." (dit is verbatim, letterlijk wat ze zei)

De reactie verbaasde me een beetje. Los van het mondkapje dat ik droeg kon deze situatie ook in 2015 plaats hebben gevonden. En nee, zij begon over corona en niet ik.

Wat mij dan ook opvalt is de defensieve reactie, dat instinct dat als je aangesproken wordt je meteen er van uit gaat dat men je heel zwaar beoordeelt. Vanuit psychologie weet ik dat aannames die men doet over een ander vooral gebasseerd is op hun eigen gedrag als de rollen omgedraaid zouden zijn.

Nogmaals dit is een N=1 verhaal, maar ik kan me goed voorstellen dat er anderen zijn die zichzelf die slachtoffer rol alvast aanmeten. Ik ben dan ook benieuwd hoe comfortabel ze in hun vel zitten als corona er niet is en zij aangesproken wordt.

Als men zegt "er zijn ergere dingen in het leven dan gezond zijn" dan ga ik toch even met ze praten om te vragen of alles goed met ze is. Nu heb ik dit forum regelmatig reacties gezien waarmen een aanneme deed over een ander. Dat is over aan beide kanten en ik kan van mezelf zeker 2 instanties waarbij ik mijn excuses heb aangeboden. Ik heb mezelf dan ook heel snel aangeleerd om mijn aannames over een ander stil te houden tenzij ik echt zeker wist dat men dat deed.

In dit voorval heb ik er gewoon om gelachen. Ik heb weer een mooie anekdote als ik menselijk gedrag mag toelichten.

Dan nu de vraag:
Hoe denken jullie dat jullie gedrag veranderd is dankzij Corona?
Waarschijnlijk heeft een enkeling ook een confrontatie gehad over Corona en daar lessen uit getrokken over hoe zij reageren? Reageren jullie nu sneller of minder snel wanneer iemand onder water reageert?
met vluchtige ontmoetingen ken je de context van de ander niet.

misschien was betreffende dame een 'ontkenner', misschien is ze heel braaf verder en vond ze het een beetje gezeur om in de buitenlucht (richting ingang vertaal ik als dat je buiten was) zo omzichtig te doen omdat inmiddels wel bekend is dat het risico wel zeer beperkt is bij zo'n passage. Misschien heeft ze net familieruzie gehad waarbij ze zelf heeft gemaand tot voorzichtigheid en daarbij een hoop stront over haar heen gekregen en schoot daarom je opmerking in t verkeerde keelgat en uitte ze dat op deze manierr. We zullen t waarschijnlijk nooit weten 8)

tip: verbaas je slechts en doe je ding, deed ik ook toen een aantal maanden geleden mensen mij en mijn gezin als een soort melaatsen zagen en met hun gezicht in de bosjes gingen staan wachten tot wij gepasseerd hadden. Daarbij voelde ik overigens wel een irritatie opkomen. En dat voelen de meeste mensen als ze op dit onderwerp kritiek krijgen ( of dat nu van strengeren of minder strengen is), of dat nu met een knipoog is of niet.

edit: dit is denk ik niet veel anders dan bijvoorbeeld opmerkingen maken tegen mensen over hun opvoeding of wat ze op de lopende band leggen , dat dat zielig is voor de diertjes of slecht voor hun gezondheid. Verschil is zeker dat die dingen niet leiden tot een x kans voor jou om een virus op te pikken, waarbij ik denk dat x in dit geval marginaal is.
mensen ervaren dit als ongevraagde kritiek en voor sommigen werkt een vriendelijke knipoog ( die opgevat kan worden als paternalistisch neerbuigend , ook als dat niet zo bedoeld is) juist als een rode lap op een stier.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:08:
Verder janken veel mensen niet , maar gaan op pad naar een geel land , gaan daar op camping of in huisje zitten en genieten van de natuur. Daar over zeuren vind ik dan weer 'gejank', ga dan bij de overheid zeuren dat ze te veel ruimte geven , niet bij degene die daar gebruik van maakt.

Wie thuis wil blijven blijft lekker thuis, doe je best en als je dat leuk vind zeker doen. Zelf vind ik het leuk om naar een plek te rijden met meer ruimte en een ander type natuur dan in NL. Het aantal contactmomenten is daarbij minimaal en stukken minder dan NL, vakantie of geen vakantie.
Ik denk niet dat iemand hier problemen heeft met mensen die drie weken in een tentje midden in het Zwarte Woud bivakkeren. Maar wees eerlijk, dat is niet hoe een typische vakantie naar Frankrijk of Spanje er uit ziet.
DevWouter schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:47:
Wat mij dan ook opvalt is de defensieve reactie, dat instinct dat als je aangesproken wordt je meteen er van uit gaat dat men je heel zwaar beoordeelt.
Zoiets had ik ook een paar maanden geleden, toen covid nog best actief was. In de (vrij grote) lift van ons appartementencomplex vraag ik altijd even of ik er bij kan of zal wachten als de lift bezet is, omdat sommige mensen dat (volkomen terecht) liever niet hebben. Een iets oudere man reageert met "Pff natuurlijk, al die paniek, helemaal niet nodig". Ik was stomverbaasd, ik was zelf totaal niet in paniek, blijkbaar is rekening met elkaar houden al te veel gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

user109731 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:59:
[...]

Ik denk niet dat iemand hier problemen heeft met mensen die drie weken in een tentje midden in het Zwarte Woud bivakkeren. Maar wees eerlijk, dat is niet hoe een typische vakantie naar Frankrijk of Spanje er uit ziet.
dat hangt denk ik erg van je referentiekader af en ik weet ook dat veel 20ers op zuipvakantie gaan. Maar de teneur hier is alsof dat de norm is.

Op de rustiger plekken kom ik echt niet alleen bejaarden tegen, vorig jaar op rustige campings genoeg 20ers uit FR, NL, BE, DE gezien die op een andere manier vakantie vierden dan wat hier geschetst wordt.

Vandaar dat ik daar een beetje tegenin ga omdat ik vind dat door het over een kam scheren ook mensen onterecht worden 'aangesproken' op ikke ikke , onverantwoordelijk enz. gedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:10:
[...]

dat hangt denk ik erg van je referentiekader af en ik weet ook dat veel 20ers op zuipvakantie gaan. Maar de teneur hier is alsof dat de norm is.

Op de rustiger plekken kom ik echt niet alleen bejaarden tegen, vorig jaar op rustige campings genoeg 20ers uit FR, NL, BE, DE gezien die op een andere manier vakantie vierden dan wat hier geschetst wordt.

Vandaar dat ik daar een beetje tegenin ga omdat ik vind dat door het over een kam scheren ook mensen onterecht worden 'aangesproken' op ikke ikke , onverantwoordelijk enz. gedrag.
Je weet toch dat de gemiddelde Tweaker niet achter zijn PC vandaan komt en denkt 20'er=zuipen, vakantie=zuipen etc. :+
Volgens mij gaat 95% van de mensen niet op vakantie om te zuipen :P
user109731 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:59:
[...]

[...]

Zoiets had ik ook een paar maanden geleden, toen covid nog best actief was. In de (vrij grote) lift van ons appartementencomplex vraag ik altijd even of ik er bij kan of zal wachten als de lift bezet is, omdat sommige mensen dat (volkomen terecht) liever niet hebben. Een iets oudere man reageert met "Pff natuurlijk, al die paniek, helemaal niet nodig". Ik was stomverbaasd, ik was zelf totaal niet in paniek, blijkbaar is rekening met elkaar houden al te veel gevraagd.
Euhm, jij vraagt of je er bij mag (dus je hebt de intentie om er bij te komen), en bent verbaast als je er bij mag komen? :? Wat is het probleem precies :P

[ Voor 36% gewijzigd door -tom-562 op 24-06-2021 14:18 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Nou, dat was dus ook klik, klik, klaar in de CoronaCheck app. QR code is beschikbaar. Geen enkel probleem met inloggen via DigiD.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tom-Z schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:26:
[...]

Uit het advies van de gezondheidsraad dat ik eerder al aanhaalde:

[...]

En verder:

[...]

In het advies van de gezondheidsraad dat ik aanhaalde wordt dat keurig uitgelegd. De gezondheidswinst van de extra snelheid valt weg (c.q. is zelfs kleiner) tegen de gezondheidswinst van het gebruik van effectievere vaccins.
Dat lees ik toch anders. Het advies stelt dat we door de luxepositie van een overschot aan vaccins en relatief weinig besmettingen de ruimte hebben voor de keuze van 100% mRNA.
Wat de urgentie hoger geweest dan was dat advies wellicht toch zomaar anders geweest.
Het opbouwen van groepsimmuniteit is ook héél erg belangrijk (en draagt bij aan het voorkomen van ziekenhuisopnames/sterfte). Dat gaat gewoon veel beter als je effectievere vaccins gebruikt en dan is juist ook het beschermen tegen milde ziekte belangrijk. Met name bij jongeren is het beschermen tegen ernstige ziekte/sterfte een minder belangrijk doel, omdat ze toch al maar een heel kleine kans hebben om ernstig ziek te worden en daar is groepsimmuniteit (en dus bescherming tegen elke vorm van ziekte) relatief belangrijker.
Groepsimmuniteit heeft nogal weinig zin als de meesten juist op vakantie gaan waar daar nog geen sprake van is. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

-tom-562 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:16:
Je weet toch dat de gemiddelde Tweaker niet achter zijn PC vandaan komt en denkt 20'er=zuipen, vakantie=zuipen etc. :+
wut? -O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
Gonadan schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:24:
[...]

Dat lees ik toch anders. Het advies stelt dat we door de luxepositie van een overschot aan vaccins en relatief weinig besmettingen de ruimte hebben voor de keuze van 100% mRNA.
Mijn lezing van het advies van de gezondheidsraad is dat de vertraging die we oplopen door Janssen niet meer in te zetten (ruim) gecompenseerd wordt door de extra bescherming van de mRNA-vaccins. Ik snap niet hoe je dat anders kan lezen:
quote: Gezondheidsraad
De uitkomsten van de modellering laten zien dat er nauwelijks effect te verwachten is op het aantal infecties, ziekenhuisopnames en sterfte door COVID-19 als alleen mRNA-vaccins worden gebruikt voor de huidige fase van het vaccinatieprogramma (Figuur 1). Dit scenario lijkt zelfs iets gunstiger dan wanneer zowel mRNA-vaccins als het Janssen-vaccin worden gebruikt. Dat komt omdat de mRNA-vaccins een hogere effectiviteit hebben dan het Janssen-vaccin en er maar ongeveer een week vertraging ontstaat in de uitvoering van het vaccinatieprogramma.
[...]
Er is dus nauwelijks een effect op populatieniveau te verwachten wanneer het vaccin van Janssen vervangen wordt door mRNA-vaccins, terwijl hiermee gevallen van TTS in nieuw te vaccineren individuen voorkomen worden, en de bescherming tegen infecties, ziekenhuisopnames en sterfte zelfs iets gunstiger wordt.
Het is natuurlijk evident dat als de situatie anders was geweest er anders was geadviseerd.
quote: Gonadan
Groepsimmuniteit heeft nogal weinig zin als de meesten juist op vakantie gaan waar daar nog geen sprake van is.
Het heeft wel degelijk en misschien zelfs des te meer zin dan. Het gaat tegen dat meegenomen infecties zich binnen Nederland verspreiden. Besides, wat is gunstiger: mensen die 33% kans hebben om het mee terug te nemen op vakantie laten "Dansen met Janssen" of dat doen met mensen die maar 5% kans hebben om het mee terug te nemen? Dat scheelt een factor zes in hoeveel infecties er mee terug naar Nederland komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tom-Z schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:49:
[...]

Mijn lezing van het advies van de gezondheidsraad is dat de vertraging die we oplopen door Janssen niet meer in te zetten (ruim) gecompenseerd wordt door de extra bescherming van de mRNA-vaccins. Ik snap niet hoe je dat anders kan lezen:

[...]

Het is natuurlijk evident dat als de situatie anders was geweest er anders was geadviseerd.
Ik heb het hele document er nog even bij gepakt en het lijkt met name te draaien op de beschikbaarheid. Omdat Janssen blijkbaar zo weinig verkrijgbaar is en de mRNA wel lekker lopen is het 'niet de moeite' om het zo maar te noemen.
Dat is op zich interessant want hoewel ik wel wist dat Janssen geen hele grote leveringen zou geven was het initieel wel een vaccin waar we in principe niet zonder konden in de planning. Dan is de hoeveelheid mRNA dermate toegenomen en/of de hoeveelheid Janssen dermate afgenomen dat de balans gekeerd is.
Het heeft wel degelijk en misschien zelfs des te meer zin dan. Het gaat tegen dat meegenomen infecties zich binnen Nederland verspreiden. Besides, wat is gunstiger: mensen die 33% kans hebben om het mee terug te nemen op vakantie laten "Dansen met Janssen" of dat doen met mensen die maar 5% kans hebben om het mee terug te nemen? Dat scheelt een factor zes in hoeveel infecties er mee terug naar Nederland komen.
Dat was dan ook maar een mislukt grapje. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Tom-Z schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:49:
[...]
Wie weet is het wel andersom omdat mensen met Janssen nog wat voorzichtig blijven doen en de Moderna/Pfizer kandidaten van god los gaan want toch onsterfelijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:13
Nou ik kan inloggen op de app maar kan geen vaccinatiebewijs ophalen omdat ik maar 1 prik heb gehad.

Ik krijg ook geen 2de omdat ik Corona heb gehad en dit niet nodig is van de GGD dus ben benieuwd of ze dit snel aanpassen wat een gedoe weer :)

Heb het bewijs binnenkort nodig voor een festival.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 21:26
JustC schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:19:
Nou ik kan inloggen op de app maar kan geen vaccinatiebewijs ophalen omdat ik maar 1 prik heb gehad.

Ik krijg ook geen 2de omdat ik Corona heb gehad en dit niet nodig is van de GGD dus ben benieuwd of ze dit snel aanpassen wat een gedoe weer :)

Heb het bewijs binnenkort nodig voor een festival.
Vanaf 1 juli opnieuw kijken. Dan moeten de positieve testen ook met het systeem zijn verbonden. (las ik ergens)

[EDIT]
We zijn gemengd geel en groen.
Afbeeldingslocatie: https://www.ecdc.europa.eu/sites/default/files/styles/is_full/public/images/2021w24_COVID19_EU_EEA_Subnational_Combined_traffic.png?itok=peVwSBTE

[ Voor 16% gewijzigd door LongBowNL op 24-06-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

-tom-562 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:16:
[...]

Ja je gaat echt naar Lloret en Salou voor al die historische ruïnes natuurlijk en gezellige kerkjes :+
dat is echt geen vooroordeel meer :)

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 24-06-2021 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:11:
[...]

Ja je gaat echt naar Lloret en Salou voor al die historische ruïnes natuurlijk en gezellige kerkjes :+
dat is zeker geen vooroordeel. het voordeel lijkt (jaja gechargeerd) dat iedereen die niet thuis of in NL blijft naar een dergelijke plaats gaat , en dat is ongeacht leeftijd niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik dacht als er veel mensen zijn die hun afspraak herplannen naar Jansen, zullen er ook wat gaten vrijkomen. Heb dus even gebeld om mijn prikken naar voren te halen, maar omdat ik zo aan het babbelen was met de dame aan de lijn was ik compleet vergeten te vragen hoe verder. Krijg ik bij een wijziging van afspraak ook weer gewoon (een vertraagde) afspraakbevestiging?

edit: ja die krijg je duurde deze keer 60 minuten voordat ik de bevestiging kreeg.

[ Voor 10% gewijzigd door True op 24-06-2021 18:26 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Want iedereen die op vakantie gaat, gaat naar Lloret en Salou? :?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
True schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:44:
Ik dacht als er veel mensen zijn die hun afspraak herplannen naar Jansen, zullen er ook wat gaten vrijkomen. Heb dus even gebeld om mijn prikken naar voren te halen, maar omdat ik zo aan het babbelen was met de dame aan de lijn was ik compleet vergeten te vragen hoe verder. Krijg ik bij een wijziging van afspraak ook weer gewoon (een vertraagde) afspraakbevestiging?

edit: ja die krijg je duurde deze keer 60 minuten voordat ik de bevestiging kreeg.
Je kan op de afspraken website inloggen om te zien wanneer je afspraak is.
Als je je email hebt gegeven krijg je een uitnodiging per mail.
Als je je 06 nummer hebt gegeven krijg je 2 dagen vantevoren ook nog een herinnerings SMS.

[ Voor 4% gewijzigd door RocketKoen op 24-06-2021 18:33 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
[...]

Besef ook dat niet iedereen nu zo snel Janssen wil halen puur om op buitenlandvakantie te gaan.
Genoeg mensen die zonder veel moeite naar een (binnenlands) festival willen of eindelijk weer eens gewoon willen uitgaan, voetbalwedstrijden willen bezoeken of andere evenementen zonder de hinder van de opgedrongen testmaatschappij.
Dan ben je 14 dagen na je prik gewoon klaar ipv nog 5 a 6 weken te moeten wachten, er zijn zoveel meer redenen te bedenken dan alleen een zon, zee, soa vakantie om zsm gevaccineerd te willen worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
Zou het dan toch binnenkort..... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9nYU8UTgTQobBunID0lwuLg0iE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LdADSyReaGaryHU4LnLGQ0s8.png?f=fotoalbum_large

Na 15 maand lonkt een 'normale' pagina 101 :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:19

Dennis1812

Amateur prutser

Wist niet dat teletekst nog bestond joh 😅

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10

Nox

Noxiuz

Neefje is aan het hoesten, net getest. Hopelijk geen corona in de endgame opgelopen anders moet ik ook (ondanks al een maand of anderhalf volledig gevaccineerd) nog eventjes testen voor ik dit weekend op de bbq iedereen aansteek. De rest van mijn vriendengroep begint net zijn eerste te krijgen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Nox schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:07:
Neefje is aan het hoesten, net getest. Hopelijk geen corona in de endgame opgelopen anders moet ik ook (ondanks al een maand of anderhalf volledig gevaccineerd) nog eventjes testen voor ik dit weekend op de bbq iedereen aansteek. De rest van mijn vriendengroep begint net zijn eerste te krijgen.
Testen heeft toch pas zin wanneer je dat of; minimaal 5 dagen na het contact doet of zelf klachten hebt? Je geeft niet aan wanneer je je neefje hebt gezien dus wellicht is het al zover.. maar toch.

Hopelijk is het gewoon de goede oude verkoudheid of hooikoorts:)

Pagina: 1 ... 8 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"