Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

PalingDrone schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:43:
[...]

Besef ook dat niet iedereen nu zo snel Janssen wil halen puur om op buitenlandvakantie te gaan.
Genoeg mensen die zonder veel moeite naar een (binnenlands) festival willen of eindelijk weer eens gewoon willen uitgaan, voetbalwedstrijden willen bezoeken of andere evenementen zonder de hinder van de opgedrongen testmaatschappij.
Dan ben je 14 dagen na je prik gewoon klaar ipv nog 5 a 6 weken te moeten wachten, er zijn zoveel meer redenen te bedenken dan alleen een zon, zee, soa vakantie om zsm gevaccineerd te willen worden.
Inderdaad, ik vind het ook wel erg kort door de bocht om je meteen als een oude zeur te gaan ergeren dat iedereen op zuipvakantie zou gaan. Alsof die mensen zelf nooit een leuke jeugd hebben gehad en daardoor geen inlevingsvermogen meer hebben. Als 18/19/20 jarige heb je nu het afgelopen toch wel een significant deel van je leven gemist en ja, dat is ook echt wel een onderdeel van je vorming als persoon. Ik vind het altijd een beetje verzuurd overkomen als daar hier meteen over geoordeeld wordt.

Ik kan als 39 jarige ook echt niet wachten totdat we die vrijheid weer terug hebben en ja, ik hecht meer waarde aan mijn individuele vrijheid dan de zekerheid door nog "even" een maand te wachten. Iemand anders kan daar anders over denken, maar die heeft wellicht andere kernwaarden dan ik.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je vind het verzuurd als iemand over zuipvakanties begint? En daar mag je geen mening over hebben want dat is veroordelend en ben je dan maar een ouwe zeur? Zie je zelf niet dat je dan eigenlijk ook veroordelend bezig bent? Of gaat dat maar één kant op?

Ieder z'n ding hoor. Maar aan het einde van de pandemie (hopen we) niet weten hoe snel je weer naar oorden als Lloret en Salou gaan is ook een gebrek aan beoordelingsvermogen. Dat geldt ook voor andere bestemmingen. Hopelijk pakt het goed uit en zitten we niet weer in de herfst tegen een lockdown aan te kijken.
Als 18/19/20 jarige heb je nu het afgelopen toch wel een significant deel van je leven gemist
Poei dat is wel erg sterk overdreven. Ze hebben heel hun leven nog voor zich.
Iemand anders kan daar anders over denken, maar die heeft wellicht andere kernwaarden dan ik.
Okay dus wat is nu je probleem eigenlijk als iemand er gelukkig toch anders over mag denken?

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 25-06-2021 14:59 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10

Nox

Noxiuz

Thalaron schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:04:
[...]

Testen heeft toch pas zin wanneer je dat of; minimaal 5 dagen na het contact doet of zelf klachten hebt? Je geeft niet aan wanneer je je neefje hebt gezien dus wellicht is het al zover.. maar toch.

Hopelijk is het gewoon de goede oude verkoudheid of hooikoorts:)
Gisteren, maar als ik morgen negatief test dan had ik niet iedereen aangestoken op de bbq waarschijnlijk. Dan test ik desnoods 4 dagen later weer opnieuw om te kijken. Maar is allemaal nergens voor nodig want de kleine is negatief oOo

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Gunner schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:51:
Je vind het verzuurd als iemand over zuipvakanties begint? En daar mag je geen mening over hebben want dat is veroordelend en ben je dan maar een ouwe zeur? Zie je zelf niet dat je dan eigenlijk ook veroordelend bezig bent? Of gaat dat maar één kant op?
"De opmerking die je wist dat zou komen".
Ieder z'n ding hoor. Maar aan het einde van de pandemie (hopen we) niet weten hoe snel je weer naar oorden als Lloret en Salou gaan is ook een gebrek aan beoordelingsvermogen. Dat geldt ook voor andere bestemmingen. Hopelijk pakt het goed uit en zitten we niet weer in de herfst tegen een lockdown aan te kijken.
Vind je het nu heel raar dat een wellicht nog niet helemaal volgroeid nog half puberbrein niet dat volledige beoordelingsvermogen heeft? Als jij niet gaat, gaat je klasgenoot wel. Jij gaat als individu toch het verschil niet maken en jij moet wel leven met de consequenties van alles missen en wellicht (in het meest extreme geval) depressies als gevolg. (goh, waarom loopt de GGZ inmiddels na 1,5 jaar lockdown over?)
[...]

Poei dat is wel erg sterk overdreven. Ze hebben heel hun leven nog voor zich.
Vertel dat een 18/19/20-jarige maar eens. Makkelijk praten vanuit de levenservaring die je inmiddels al hebt opgedaan, maar als je bijvoorbeeld 18 jaar bent, is die gemiste 1,5 jaar toch zo'n ruime 8% van je leven. Ben je inmiddels al 40, dan is dat nog geen 4%. Relatief gezien heb je dus echt al veel meer gemist. Ik vind dat nergens overdreven en een beetje een dooddoener om maar te stellen dat het overdreven is. Jij VINDT dat overdreven, maar is jouw mening dan belangrijker dan die van die 18-jarige omdat je al langer op deze aarde rondloopt die dat niet overdreven vindt?
[...]

Okay dus wat is nu je probleem eigenlijk als iemand er gelukkig toch anders over mag denken?
Dat we misschien eens niet zo hard over elkaar moeten oordelen en elkaar eens wat meer in elkaars waarde moeten laten.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 09:47

Agent47

I always close my contracts.

Voor de mensen die gevaccineerd zijn: Hoe zijn jullie nu qua aan de regels houden? Laten jullie wat meer los qua regels of houden jullie je er nog aan? Ik krijg mijn vaccinatie volgende week zaterdag pas, dus ik ga dan uit van 2 weken in laten werken?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Metalfreak schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:55:
[...]

"De opmerking die je wist dat zou komen".
Flauw zeg. Het is een discussieforum. Wat had je verwacht dan?
Dat we misschien eens niet zo hard over elkaar moeten oordelen en elkaar eens wat meer in elkaars waarde moeten laten.
Lijkt me een prima conclusie voor ons beiden om het bij te laten :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:32
IJsland laat hun binnenlandse maatregelen volledig los.

Blijven wel maatregelen bij grensovergang gelden. In IJsland is 88% 1 of 2 keer gevaccineerd.
Wel benieuwd hoe dat gaat lopen. De import van corona in IJsland zal vermoedelijk beperkt blijven door de strenge eisen voor niet gevaccineerden, maar gaat potentieel wel mooie case geven hoeveel volledig gevaccineerde toch nog mee gaan nemen naar IJsland.

Bron: https://www.icelandreview...celand-starting-tomorrow/

en:
https://www.covid.is/statistical-information-on-vaccination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

88% al gevaccineerd, dat zijn nog eens cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
Agent47 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:06:
Ze sturen daar gewoon de gehele prikploeg over 3 weken met vakantie :+ Gaan ze daarna weer verder :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:00
Agent47 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:06:
Op een bevolking van 357.000 gaan zulke dingen rap. Niet al te blind op staren denk ik.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
Maarten_E schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:26:
[...]

Op een bevolking van 357.000 gaan zulke dingen rap. Niet al te blind op staren denk ik.
Naja. Ze deden mee via het inkoopprogramma van EU. Dus ze hebben in verhouding net zoveel vaccins gekregen als andere EU landen. Logistiek is misschien wel makkelijker. Volgens mij hebben ze wel een keer een hele batch Janssen van Denemarken of Noorwegen gekregen. Dus dat heeft ze misschien wel versnelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Whoa... Mooie update op de Corona-dashboard:

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/varianten

Eindelijk kunnen we de opkomst van de verschillende varianten ook zien. Ik dacht dat we er al waren bij Delta, maar inmiddels is Gamma t/m Lamda al bekend. Gaat hard met de verschillende mutaties... :o

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
sderooij schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:04:
Ik ga het toch even zeggen (en ik zal heel vaak het woord 'ik' gebruiken): ik snap dat 'gejank' niet van mensen die nu per se 2 weken bij het zwembad moeten liggen omdat ze 'gek' worden. We zitten nu juist in een periode waarin zo goed als iedereen wordt of is gevaccineerd voor de 1e keer.
Ik heb geen enkel probleem om deze zomer ook thuis te blijven, er is genoeg te doen.

Dit is even een flashback naar vorig jaar, toen men ook per se naar Benidorm moest om te zuipen en hordes mensen om zich heen moest hebben, wat heeft het ons opgeleverd?

Het interesseert me eigenlijk helemaal niet meer wat mensen nu gaan doen, zoek het uit. Maar verwacht geen medelijden als je straks alsnog positief wordt getest en er weer maatregelen gaan komen.
Ik snap dat mensen dat niet snappen. Ik snap ook niet dat mensen moeten zuipen in het buitenland.

Maar ik snap wel dat mensen weg "moeten". Voor mij is dat het enige wanneer ik echt even weg ben ook van werk enzo. Even echt niks alleen leuke dingen. Beschouw het als een soort mentaal medicijn.

(niet dat jij het zegt) juist het stukje waarom iedereen zegt dat het echt niet nodig is is makkelijk praten als je zelf de behoefte niet hebt.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:55

de Peer

under peer review

Agent47 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:40:
Voor de mensen die gevaccineerd zijn: Hoe zijn jullie nu qua aan de regels houden? Laten jullie wat meer los qua regels of houden jullie je er nog aan? Ik krijg mijn vaccinatie volgende week zaterdag pas, dus ik ga dan uit van 2 weken in laten werken?
Volgens mij wordt er wat betreft de regels geen onderscheid gemaakt tussen mensen die wel of niet gevaccineerd zijn. Dus gewoon aan de regels (blijven) houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Vandaag 2e prik gehad.

Ik houd mij voorlopig aan de regels en ga voorlopig ook nog niet op vakantie. Ik geloof het nog wel even, misschien dat ik dat in het najaar anders zie maar voor nu doe ik het nog even niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:47
Vaccinatie werkt, volgens de richtlijn, pas na 2 weken. Zelf betwijfel ik dat wel, maar goed.. ben geen expert. Ik kan er dus flink naast zitten.

Ik heb 2 weken terug mijn 2de vaccinatie gehad. Ik merk dat ik nu wel makkelijker wordt, maar ik weet niet of dat komt door de vaccinatie of doordat de besmettingen flink naar beneden gaan. Heel eerlijk gezegd voel ik me niet veiliger met vaccinatie. Zelf volg ik gewoon de richtlijnen op: 1,5m/mondkapjes/handen wassen/etc.

Wel toegeven dat ik in een ziekenhuis werk en eigenlijk al hele dag mondkapjes op heb. Dus ik vraag me af of ik morgen wel zonder en mondkapje in de supermarkt ga rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

AW_Bos schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:30:

Eindelijk kunnen we de opkomst van de verschillende varianten ook zien. Ik dacht dat we er al waren bij Delta, maar inmiddels is Gamma t/m Lamda al bekend. Gaat hard met de verschillende mutaties... :o
https://nextstrain.org/ncov/global ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:35
Eerste dag in de trein gaat het al fout.. mensen stappen bewust zonder mondkapje de trein in en doen er ook geen op als ze zien dat de rest van de mensen ze wel dragen. En het zijn niet eens de usual suspects waar ik het van zou verwachten... Benieuwd of ze inderdaad meer bonnen gaan uitschrijven want mijn eigen wil om ze netjes te dragen is nu ook al flink afgenomen.

Persoonlijke ervaring, dus verplaatst.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 26-06-2021 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:45
Vanochtend ben ik naar de supermarkt geweest, de eerste keer in 13 maanden dat ik zonder beslagen bril kon winkelen, heerlijk. _/-\o_
Zo ongeveer 20% van de mensen droeg nog wel een mondkapje, de kassadames zaten zonder kapje achter de kassa, eindelijk waren hun gezichten weer zichtbaar. :)

Voorlopig ben ik nog niet van die kapjes af: Ik ga 4 dagen per week met de bus naar mijn werk... Maar in de bus zit je stil, een beslagen bril is dan minder hinderlijk als bij inkopen doen. ;)

En mijn bril even afzetten werkt niet als je +7.5 en +9 hebt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:13
@Richub ik draag ook een bril, maar indien je het mondkapje goed laat aansluiten dan beslaat mijn bril amper/niet over het algemeen.

Dus… ik vermoed dat je of slechte mondkapjes hebt of deze niet goed laat aansluiten op je gezicht.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:08
Deezers schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:15:
Eerste dag in de trein gaat het al fout.. mensen stappen bewust zonder mondkapje de trein in en doen er ook geen op als ze zien dat de rest van de mensen ze wel dragen. En het zijn niet eens de usual suspects waar ik het van zou verwachten... Benieuwd of ze inderdaad meer bonnen gaan uitschrijven want mijn eigen wil om ze netjes te dragen is nu ook al flink afgenomen.
Het viel mij nog mee vandaag, maar aan een paar schaamteloze egoïsten heb ik genoeg voor een zekere irritatiegraad. :X

[ Voor 4% gewijzigd door Z-Dragon op 27-06-2021 01:18 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
Je krijgt toch nergens extra rechten? Enkel zou je kunnen zeggen dat je mensen die je wel mag bezoeken, maar uit voorzorg niet bezoekt wellicht nu wel zou kunnen bezoeken.
Richub schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 15:11:
Vanochtend ben ik naar de supermarkt geweest, de eerste keer in 13 maanden dat ik zonder beslagen bril kon winkelen, heerlijk. _/-\o_
...
Mondkapjes waren pas vanaf 1 december verplicht (link). Kan zijn dat ik iets gemist heb, maar anders loop je er al een maand of 7 te lang mee rond ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:38
AW_Bos schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:30:

Het coronadashboard is trouwens een technisch hoogstandje wat mij betreft. Ik heb alle dashboards van Europese landen bekeken en het NL dashboard steekt er met kop en schouders boven uit. De code is bovendien open-source en echt van heel hoge kwaliteit. Dat moeten wij als Tweakers toch wel kunnen waarderen? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 11:31
Nou boffen hoor al die versoepelingen, meteen weer nieuwsberichten over vecht partijen ‘s nachts, ongelukken door dronken bestuurders veroorzaakt.

Nee dat heb ik niet gemist de afgelopen tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:47

Punkrocker

Mostly harmless

Dracula schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:57:
Nou boffen hoor al die versoepelingen, meteen weer nieuwsberichten over vecht partijen ‘s nachts, ongelukken door dronken bestuurders veroorzaakt.

Nee dat heb ik niet gemist de afgelopen tijd.
Och, met al dat nog niet volledig ingeënt schoolpersoneel en feestende jeugd heb je kans dat die versoepelingen zo weer teruggedraaid worden... :|
Veel mensen kunnen niet omgaan met vrijheid.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een aantal kenissen van 60+ die zich het afgelopen jaar extreem gedeisd hielden. Om zeven uur in de ochtend voedsel halen, pinautomaat schoon maken terwijl je al handschoenen aan hebt en geen enkel contact met wie dan ook. Op bezoek gaan mocht alleen in de zomermaanden en de stoel voor bezoek stond nog net niet buiten de tuin. :+
Sinds ze dubbel gevaccineerd zijn hoef je ook niet onverwacht aan te bellen, ze zijn er namelijk niet. :P Ze zullen ongetwijfeld zich nog aan de richtlijnen houden, maar verder zijn het een stel koeien die voor het eerst de grote boze weide in mogen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 15:16
Mag ik zeggen dat ik nu al het reserveren bij de sportschool mis?
Heerlijk om gewoon een moment te kunnen kiezen dat er maar weinig andere mensen ook komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
Wat zijn wij met z'n alle toch hypocriet

https://nos.nl/artikel/23...ng-is-buitenproportioneel

https://www.nhnieuws.nl/n...-juist-niet-streng-genoeg
(niet streng genoeg)

https://www.nporadio1.nl/...len-is-niet-streng-genoeg

https://www.ad.nl/binnenl...rnstig-verdeeld~a84342bb/

En ik kan nog wel even doorgaan met mensen die vorig jaar Augustus vonden dat het allemaal veel strenger moest.

Ook daarna bleven de peilingen van NPO zo dat mensen vonden dat het allemaal niet streng genoeg was.

Nu mag het zonder mondkapje (met nadruk op mag) en de meeste hebben het niet meer op. En juist ouderen en jongeren niet. Juist de groep 40-50 heeft er nog wel een op.

Mijn vermoeden is dat onze opiniepeilers niet zo'n goede afspiegeling hebben als ze zelf denken te hebben.

Maar laten we AUB niet nog een keer gaan roepen het moet veel strenger als je bij de eerste de beste versoepeling vooraan in de rij staat om er gebruik van te maken. Ik vind dat gewoon hypocriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Kevinp schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:38:
Wat zijn wij met z'n alle toch hypocriet

https://nos.nl/artikel/23...ng-is-buitenproportioneel

https://www.nhnieuws.nl/n...-juist-niet-streng-genoeg
(niet streng genoeg)

https://www.nporadio1.nl/...len-is-niet-streng-genoeg

https://www.ad.nl/binnenl...rnstig-verdeeld~a84342bb/

En ik kan nog wel even doorgaan met mensen die vorig jaar Augustus vonden dat het allemaal veel strenger moest.

Ook daarna bleven de peilingen van NPO zo dat mensen vonden dat het allemaal niet streng genoeg was.

Nu mag het zonder mondkapje (met nadruk op mag) en de meeste hebben het niet meer op. En juist ouderen en jongeren niet. Juist de groep 40-50 heeft er nog wel een op.

Mijn vermoeden is dat onze opiniepeilers niet zo'n goede afspiegeling hebben als ze zelf denken te hebben.

Maar laten we AUB niet nog een keer gaan roepen het moet veel strenger als je bij de eerste de beste versoepeling vooraan in de rij staat om er gebruik van te maken. Ik vind dat gewoon hypocriet.
Euh... in die 6 maanden is het wel het een en ander gebeurd he, zoals dat een grote meerderheid gevaccineerd is. Bovendien is het zomer dus veel minder overdracht.

Dus R omlaag, geen noodzaak meer voor mondkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
de Peer schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:43:
[...]

Euh... in die 6 maanden is het wel het een en ander gebeurd he, zoals dat een grote meerderheid gevaccineerd is. Bovendien is het zomer dus veel minder overdracht.

Dus R omlaag, geen noodzaak meer voor mondkap.
Ik oordeel niet over de maatregel. Maar wel dat je eigenlijk de hele tijd heb gehoord dat wat het kabinet deed niet streng genoeg was. (ik kan ook wel de berichten gaan zoeken dat ze te snel versoepelen). Maar mensen zich prima aan de nieuwe regels houden.

En uiteraard mag dag. Maar als je één van die 1000. den was die zei het moet strenger, ben dan nu ook wat strenger voor jezelf zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Kevinp schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:17:
[...]

Ik oordeel niet over de maatregel. Maar wel dat je eigenlijk de hele tijd heb gehoord dat wat het kabinet deed niet streng genoeg was. (ik kan ook wel de berichten gaan zoeken dat ze te snel versoepelen). Maar mensen zich prima aan de nieuwe regels houden.

En uiteraard mag dag. Maar als je één van die 1000. den was die zei het moet strenger, ben dan nu ook wat strenger voor jezelf zou ik zeggen.
Maar waarom? Een paar maanden later zullen de meesten nu een andere mening hebben. En dat is logisch want de omstandigheden zijn veranderd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:17

NMH

Moderator General Chat
Het lijkt er op dat verdere oranjefestiviteiten geschrapt kunnen worden. Voor de coronabestrijding is dat wel goed nieuws. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
NMH schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:49:
Het lijkt er op dat verdere oranjefestiviteiten geschrapt kunnen worden. Voor de coronabestrijding is dat wel goed nieuws. ;)
Die schakelen naadloos over naar Max Verstappen in de Formule 1, dat is volgend weekend alweer op dezelfde baan waar hij vandaag won.
Daarna naar de Olympische spelen.
Vervolgens Zandvoort
Verkleed als "dronken wortel" hossen, lallen en polonaise lopen werd blijkbaar enorm gemist :+
Ook door de cafés.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

perspectivebass schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:28:
[...]

Naja. Ze deden mee via het inkoopprogramma van EU. Dus ze hebben in verhouding net zoveel vaccins gekregen als andere EU landen. Logistiek is misschien wel makkelijker. Volgens mij hebben ze wel een keer een hele batch Janssen van Denemarken of Noorwegen gekregen. Dus dat heeft ze misschien wel versnelt.
De logistiek daar is nog steeds een stuk simpeler dan hier. Van die 300K inwoners woont 1/3e in 1 stad.
NMH schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:49:
Is gewoon afgesproken tussen De Boer en De Jonge :D Al dat gezeur over grote schermen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kevinp schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:17:
[...]

Ik was voor de strengere maatregelen. En nu komt het, vanwege het feit dat er geen vaccins waren. Nu zoveel mensen wel gevaccineerd zijn, het aantal besmettingen laag is, en ook de R dik onder 1 ligt ben ik voor de versoepelingen.

zelfde argumenten toen als nu. Alleen omdat de werkelijkheid veranderd is een andere uitkomst. Zodra R toeneemt ben ik weer voor verstrengen van de maatregelen.

[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 28-06-2021 08:24 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

PalingDrone schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:04:
[...]

Die schakelen naadloos over naar Max Verstappen in de Formule 1, dat is volgend weekend alweer op dezelfde baan waar hij vandaag won.
Daarna naar de Olympische spelen.
Vervolgens Zandvoort
Verkleed als "dronken wortel" hossen, lallen en polonaise lopen werd blijkbaar enorm gemist :+
Ook door de cafés.
Ik zie nog geen cafe's volstromen om Max via een groot scherm te gaan kijken, dus wat betreft is het goed nieuws dat het EK voor NL is afgelopen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
ArthurMorgan schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:22:
[...]

Ik was voor de strengere maatregelen. En nu komt het, vanwege het feit dat er geen vaccins waren. Nu zoveel mensen wel gevaccineerd zijn, het aantal besmettingen laag is, en ook de R dik onder 1 ligt ben ik voor de versoepelingen.

zelfde argumenten toen als nu. Alleen omdat de werkelijkheid veranderd is een andere uitkomst. Zodra R toeneemt ben ik weer voor verstrengen van de maatregelen.
Misschien moet ik het antwoord een beetje uitbreiden.

Heel lang mochten wij binnen nog met restricties sporten. Iedereen kwam gewoon die normaal ook kwam.

Ondanks dat er zoveel voor strengere maatregelen zijn/waren.

Tuurlijk is de situatie nu anders. Zelfs zonder vaccinaties was de situatie anders.

Mijn punt is meer, mensen moeten zelf meer nadenken, en zich daar aan houden. Vinden ze dat het strenger moet, dat kan natuurlijk altijd voor jezelf. (minder streng is lastiger).

En dat zelf nadenken veranderd dus inderdaad, waardoor je nu zegt het is prima zoals het nu is.

Overigens schermen buiten maakte toch al weinig uit. Het gevaarlijkste is denk ik de disco's ondanks dat er getest moet worden. Dat is toch een grotere groep waarvan ze zeker nog geen twee keer, en veel nog niet eens een inenting mochten halen. Als er dan iets mis gaat (en dat kan zelfs met vaccinatie) kan het zich flink verspreiden.

Of het dan echt mis gaat is een andere vraag omdat het ook een redelijk jonge groep is, en de grootste risicogroep al 2x gevaccineerd is nu. (of iig zeer binnenkort).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:58

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Kevinp schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:36:
Mijn punt is meer, mensen moeten zelf meer nadenken, en zich daar aan houden. Vinden ze dat het strenger moet, dat kan natuurlijk altijd voor jezelf. (minder streng is lastiger).

En dat zelf nadenken veranderd dus inderdaad, waardoor je nu zegt het is prima zoals het nu is.
Het vervelende is men alleen uit sommige situatie kan komen wanneer iedereen er aan mee werkt. En verder heeft de afgelopen crisis zich regelmatig bewezen dat er te veel mensen zijn die "denken" maar niet "weten". Verschillende mensen die beweerdden dat ze "logisch" waren terwijl ze juist irrationeel waren.

Met dat in het achterhoofd: Waarom zouden mensen meer zelf moeten gaan nadenken? Van mag iedereen (ja, ook ik) jusit minder gaan nadenken en wat meer onderzoeken en kennis op doen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinp
DevWouter schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:49:
[...]

Met dat in het achterhoofd: Waarom zouden mensen meer zelf moeten gaan nadenken? Van mag iedereen (ja, ook ik) jusit minder gaan nadenken en wat meer onderzoeken en kennis op doen.
Dat is toch nadenken?

Ik bedoel daarmee niet minder streng zijn. Je aan de regels houden is prima, maar als je vind dat je eigenlijk de sportscholen moet sluiten moet je niet naar de sportschool toe gaan omdat het nog wel mag.

Als het advies mondkapjes is moet je niet zeggen het is een advies dus doe ik het niet.

(als je voor strengere regels bent).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

iemand een idee waar ik onderstaande vergelijking voor NL kan terugvinden? Schept wel vertrouwen in de vaccinaties. En dit in een land waar de meeste mensen 1 prik gehad hebben van astra (wat minder goed werkt tegen Delta variant).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKR163asn-UrQhkCN1IuS2LXG10=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YnvVtasOJSbzlZXSeDhsvQfU.jpg?f=user_large

En al mensen die heel de aflevering geluisterd hebben van Joe Rogan over Ivermectine? Tot nu toe alles genegeerd wat hierover naar buiten kwam. Blijf het toch een raar idee vinden dat iets wat we o.a aan dieren geven voor parasieten effectief zou zijn tegen een long virus. Maar na het luisteren van deze podcast ga je toch twijfelen. Wie helpt mij? :>

[ Voor 59% gewijzigd door spartacusNLD op 28-06-2021 20:37 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
spartacusNLD schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:08:
iemand een idee waar ik onderstaande vergelijking voor NL kan terugvinden? Schept wel vertrouwen in de vaccinaties. En dit in een land waar de meeste mensen 1 prik gehad hebben van astra (wat minder goed werkt tegen Delta variant).

[Afbeelding]

En al mensen die heel de aflevering geluisterd hebben van Joe Rogan over Ivermectine? Tot nu toe alles genegeerd wat hierover naar buiten kwam. Blijf het toch een raar idee vinden dat iets wat we o.a aan dieren geven voor parasieten effectief zou zijn tegen een long virus. Maar na het luisteren van deze podcast ga je toch twijfelen. Wie helpt mij? :>
Zonder de podcast te luisteren.

Als ik het goed begrijp is het vaak niet zozeer het virus waar je aan dood gaat, maar een over actief immuunsysteem, waardoor het als het ware te goed werkt.

Nu is het natuurlijk heel lastig vast te stellen waar iemand aan dood gaat. (ik zal geen blkbx linkjes sturen, maar daar is wel een interessante video over doodsoorzaak).

We schrijven in Nederland nogal snel het laatste zetje op als oorzaak. Maar als iemand bv al terminale longkanker had is dat niet de doodsoorzaak (is wat voor te zeggen natuurlijk).

Misschien dat iemand het kan uitleggen (ik weet het echt niet).

Stel je voor een mens heeft geen immuun systeem. wat zou SARS-COV2(of welk virus dan ook) dan doen met ons lichaam?

En wanneer ga je dan dood door het virus, en wanneer is het je eigen immuunsysteem?

Ik kan me namelijk goed voorstellen dat een soort van onderdrukking van het immuunsysteem wanneer het te actief is kan werken. En mogelijk is dat eigenlijk te agressief om op mensen te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Kevinp schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:15:
[...]
O-) Bedankt voor je reactie. Maar het gaat totaal niet over wat er in de podcast behandeld wordt. Wellicht even naar de podcast luisteren ipv blkbox video's kijken ;)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

spartacusNLD schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:17:
[...]

O-) Bedankt voor je reactie. Maar het gaat totaal niet over wat er in de podcast behandeld wordt. Wellicht even naar de podcast luisteren ipv blkbox video's kijken ;)
Allereerst: Niet iedereen heeft tijd om een podcast te beluisteren.
Ten tweede: Joe Rogan heeft nogal erg verschillende standpunten gehad dus het zou helpen als je wat specifieker was.
Ten derde: Waarom zou je hem als primaire bron gebruiken terwijl er zoveel andere bronnen zijn die wel kwaliteit hebben?

En als laatste: Doe eens lief. Als iemand probeert te helpen maar niet het gewenste antwoord geeft dan is die persoon beschuldigen (ook al vind je dat je een reden hebt) een erg onvriendelijke actie.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Kevinp schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:15:
[...]

Als ik het goed begrijp is het vaak niet zozeer het virus waar je aan dood gaat, maar een over actief immuunsysteem, waardoor het als het ware te goed werkt.

Nu is het natuurlijk heel lastig vast te stellen waar iemand aan dood gaat. (ik zal geen blkbx linkjes sturen, maar daar is wel een interessante video over doodsoorzaak).

We schrijven in Nederland nogal snel het laatste zetje op als oorzaak. Maar als iemand bv al terminale longkanker had is dat niet de doodsoorzaak (is wat voor te zeggen natuurlijk).

Misschien dat iemand het kan uitleggen (ik weet het echt niet).
Zoals gebruikelijk is wikipedia een goed startpunt voor dat soort vragen.
De doodsoorzaak is de uiteindelijke oorzaak waardoor iemand overlijdt. Artsen moeten in Nederland bij overlijden een doodsoorzaakformulier invullen ten behoeve van de statistiek. Dit ligt vaak minder duidelijk dan men op het eerste gezicht zou denken.

(,,,)

Op het Nederlandse formulier is dan ook ruimte om aan te geven wat de onmiddellijke oorzaak is, wat de onderliggende langere-termijnoorzaken zijn en welke ziekte(n) mogelijk verder nog hebben bijgedragen.
Stel je voor een mens heeft geen immuun systeem. wat zou SARS-COV2(of welk virus dan ook) dan doen met ons lichaam?
Dan bestond het menselijke leven niet. We zouden onmiddellijk overrompeld zijn door elk willekeurig virus die vervolgens ons lichaam zou gebruiken als voedingsbron.
En wanneer ga je dan dood door het virus, en wanneer is het je eigen immuunsysteem?

Ik kan me namelijk goed voorstellen dat een soort van onderdrukking van het immuunsysteem wanneer het te actief is kan werken. En mogelijk is dat eigenlijk te agressief om op mensen te testen.
Het is me niet duidelijk wat je hier beschrijft. Mogelijk dat je het hebt over een auto-immuunziekte of Immuundeficiëntie. Beide zijn mogelijk, maar dat zijn wel extreme voorbeelden.

@spartacusNLD Wat betreft Ivermectine...
In February 2021, Merck, the developer of the drug, issued a statement saying that there is no good evidence ivermectin is plausible or effective against COVID-19, and that attempting such use may be unsafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
DevWouter schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 02:59:
[...]

Zoals gebruikelijk is wikipedia een goed startpunt voor dat soort vragen.
https://www.cbs.nl/nl-nl/...ecember-2020/doodsoorzaak

De eerste alinea is best duidelijk in zijn onduidleijkheid:

https://www.medischcontac...uld-hoe-kan-het-beter.htm

De doodsoorzaak wordt dus op een bepaalde manier opgeschreven dat het erg lastig maakt:

[quote[1a. Wat is de ziekte die rechtstreeks de dood tot gevolg had?
1b. Welke ziekten hebben geleid tot de doodsoorzaak onder 1a?
1c. Bij vermelding van meerdere ziekten onder 1b, de aan het overlijden ten grondslag liggende ziekte hieronder opgeven.
2. Wat zijn de bijkomstige, bij overlijden nog bestaande ziekten en bijzonderheden die tot de dood hebben bijgedragen, doch niet met de onder 1 genoemde ziekten in causaal verband staan?
3. Is dit een natuurlijke dood of een niet-natuurlijke dood?[/quote]

Als iemand longkanker heeft en corona. Dan is mogelijk bij 1a corona de rechtstreekse doodsoorzaak. Maar je kan stellen dat de lonkkanker mogelijk een week later ook de dood tot gevolg zou hebben gehad.

Het is natuurlijk erg lastig oordelen voor een CBS om de juiste conclusie te trekken voor corona patienten met onderliggend leiden of deze mensen normaal nog jaren hadden geleefd of dat ze sowieso op korte termijn zouden overleven. (overigens nu met normale bronnen is hier ook precies een blkbx filmpje over, misschien toch eens eerst kijken ipv oordelen op basis van wat je hebt gehoord (en ja sommige koppen zijn slecht)).

Wat we registreren vanuit het CBS in de statistieken zijn corona doden (de oversterfte) en dat zal voor een groot deel kloppen. Hoewel ik wel benieuwd ben of we dit jaar een flinke ondersterfte gaan zien deze winter. En mogelijk deze zomer (bv omdat we geen extreme hittegolf krijgen).

Overigens heeft iemand de statestieken voor hoe gevaarlijk covid is voor tieners (met name Jongens)?
https://www.volkskrant.nl...neer-de-tieners~b5209991/

Ik vind een onsteking aan de hardspier van 1 op 15.000 best fors (1 op 100.000) voor meisjes. Dat moet voor mij betekenen dat meer dan 1 op 15.000 12-17 jarige ernstig ziek worden van een covid besmetting, en daarna er ook last van blijven houden. (immers vind ik één week ziek niet perse erg).

En vaccineren om deze reden lijkt mij sowieso verkeerd:
De kinderartsen zien nog een ander argument, zegt hij. ‘We willen niet dat de tieners tussen de 12 en 18 jaar straks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
spartacusNLD schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:08:

[Afbeelding]
Gewoon op het coronadashboard?
Alleen is het door de dalende lijn voor Nederland niet mogelijk om zo'n vergelijk te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7s9NZZpO775shMtjyiXqyWJi_6g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fck4ZqCUnMEhuhC3cJeS1D22.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-fZj27FMoXNcCDJsUe26RGJi9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PxEtp90dhHIO8ZvwJDWm7IJI.jpg?f=fotoalbum_large

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:48
Kevinp schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 07:39:
[...]

Als iemand longkanker heeft en corona. Dan is mogelijk bij 1a corona de rechtstreekse doodsoorzaak. Maar je kan stellen dat de lonkkanker mogelijk een week later ook de dood tot gevolg zou hebben gehad.
Vandaar dat er gekeken wordt naar oversterfte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
roffeltjes schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:59:
[...]

Vandaar dat er gekeken wordt naar oversterfte.
dat staat iets verderop toch ook (iig dat was de bedoeling) wat het gevolg van de hoge oversterfte is op langere termijn weet ik niet. Ik kan me indenken dat er straks maanden aankomen waarin er ondersterfte is voor langere tijd immers zijn de (sorry voor het woord) zwakke mensen al overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:48
Kevinp schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:04:
[...]

dat staat iets verderop toch ook (iig dat was de bedoeling) wat het gevolg van de hoge oversterfte is op langere termijn weet ik niet. Ik kan me indenken dat er straks maanden aankomen waarin er ondersterfte is voor langere tijd immers zijn de (sorry voor het woord) zwakke mensen al overleden.
Op de lange termijn gaat dit geen blijvend effect hebben op de levensverwachting, maar gezien de uitgestelde zorg en de effecten daarvan gaat deze toch wel een aantal jaar doorijlen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Zijn er hier mensen die naar de sportschool gaan NA de vaccinatie? Ik ben zaterdag aan de beurt maar zou toch wel graag mijn armen trainen de dagen erop :) Ik ga ervanuit dat het niet kan hoor, maar toch ben ik wel benieuwd naar input...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:25

Laguna

Connaisseur

Agent47 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:17:
Zijn er hier mensen die naar de sportschool gaan NA de vaccinatie? Ik ben zaterdag aan de beurt maar zou toch wel graag mijn armen trainen de dagen erop :) Ik ga ervanuit dat het niet kan hoor, maar toch ben ik wel benieuwd naar input...
Net als dat het niet verstandig is om te sporten als je ziek bent geldt dat ook voor vaccinatie, je immuunsysteem wordt immers aan het werk gezet. Daarnaast reageert ieder lichaam er anders op.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Agent47 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:17:
Ik heb één dag een soort van blauwe plek gevoel gehad. Ik zou zeggen luister naar je lichaam. Maar als je weinig/geen bijwerkingen hebt dan zou het halverwege de week prima weer moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Duidelijk. Ik neem wel even rust dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
https://www.nu.nl/economi...t-over-enkele-tonnen.html

Dille en Kamille betaalt naar schatting 690.000 euro NOW-steun terug, waar ze wel recht op hebben. Hulde! En goede reclame uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
zacht schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:35:
https://www.nu.nl/economi...t-over-enkele-tonnen.html

Dille en Kamille betaalt naar schatting 690.000 euro NOW-steun terug, waar ze wel recht op hebben. Hulde! En goede reclame uiteraard.
Ik ga ze zeker niet afvallen want niemand had verwacht dat het zo snel omhoog zou schieten.

Maar moreel gezien is dit toch normaal.

Misschien moet eens duidelijk binnen elk bedrijf worden gezegd hoe ze het hebben gedaan. Dan kunnen de eigen werknemers ook eens er iets van vinden.

Dat geld ook voor lobby acties overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Hele rare gedachte die door m’n hoofd ging:

Stel je hebt Corona , maar je weet het niet. Kortom je hebt het onbewust. Je komt met je mondkapje binnen en laat je vaccineren, eerste prik. Je loopt zonder dat je weet dat je positief bent, naar buiten. Wat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Agent47 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:23:
Hele rare gedachte die door m’n hoofd ging:

Stel je hebt Corona , maar je weet het niet. Kortom je hebt het onbewust. Je komt met je mondkapje binnen en laat je vaccineren, eerste prik. Je loopt zonder dat je weet dat je positief bent, naar buiten. Wat dan?
Dan niets. wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

de Peer schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:26:
[...]

Dan niets. wat bedoel je?
Zal je herstel dan sneller zijn of juist niet? Er staat in de mail dat je niet geprikt mag worden als je Corona hebt. Is ook voor de anderen binnen, dat snap ik. Maar was benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Agent47 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:29:
[...]

Zal je herstel dan sneller zijn of juist niet? Er staat in de mail dat je niet geprikt mag worden als je Corona hebt. Is ook voor de anderen binnen, dat snap ik. Maar was benieuwd.
Denk dat dat de enige reden is.

Je lichaam was al antistoffen aan het maken. dat beetje extra zal geen verschil maken. maar het type respons van het lichaam kan wel anders zijn. Voor de huidige infectie maakt het dan weinig uit volgens mij (daar is het al te laat voor) maar voor de toekomstige bescherming is het waarschijnlijk wel gunstig dus zou dan ook zeker doorgaan voor de 2e prik

Als herstel sneller zou zijn, dan zouden ze mensen met covid op de IC ook vaccineren. en dat is voor zover ik weet niet het geval.

[ Voor 8% gewijzigd door de Peer op 29-06-2021 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:55
de Peer schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:34:
Denk dat dat de enige reden is.
Ik kan me voorstellen dat het ook is omdat het vaccineren van gezonde personen ook is hoe het vaccin getest is.

Je mag immers ook vier weken nadat je corona hebt gehad niet worden gevaccineerd. Dan ben je natuurlijk allang niet meer besmettelijk, maar blijkbaar maakt men zich toch nog zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iemand toevallig dit al gezien? Erwin Taams twijfelt over het nemen van het vaccin en gaat een microbioloog Hidde Boersma om uitleg vragen.

Ik twijfel zelf namelijk ook en begrijp Erwin ook met de vragen die hij heeft.

Wat heeft jullie van het twijvelen afgeholpen. Hoe hebben jullie die overweging gemaakt?

[ Voor 96% gewijzigd door Zakkenwasser op 29-06-2021 20:14 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarcoC
Zakkenwasser schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:08:
Iemand toevallig dit al gezien? Erwin Taams twijfelt over het nemen van het vaccin en gaat een microbioloog Hidde Boersma om uitleg vragen.

[Video: Waarom ik me NIET laat vaccineren..]

Wat heeft jullie van het twijvelen afgeholpen. Hoe hebben jullie die overweging gemaakt?
Het feit dat het een YouTube-filmpje is moet al genoeg zeggen toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Laguna schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:20:
Net als dat het niet verstandig is om te sporten als je ziek bent geldt dat ook voor vaccinatie, je immuunsysteem wordt immers aan het werk gezet. Daarnaast reageert ieder lichaam er anders op.
Je immuunsysteem is altijd aan het werk, met pieken en dalen en dat weerhoudt niemand ervan te gaan sporten (tenzij je excuses zoekt).
Het is een kwestie van luisteren naar je lichaam. Voel je je goed dan gewoon doen, voel je je niet goed dan doe je het niet of rustig aan.

@Agent47 bij hardlopen had ik op de dag zelf wat zwaardere benen maar ging het verder prima en bij een zware loop in de warmte en paar dagen later ben ik na een kilometer of acht maar gestopt omdat ik het niet lekker genoeg vond gaan. Nog een paar dagen later liep ik een PR. Gewoon proberen en als het niet gaat dan gaat het niet, niet forceren.

[ Voor 23% gewijzigd door Gonadan op 29-06-2021 20:21 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Vandaag m'n 1e prik kunnen halen (eindelijk, dat had maanden geleden al beschikbaar moeten zijn. :( )
Voel me nou wel redelijk beroerd, spierpijn, gewrichtspijn, hoofdpijn, het hele riedeltje, maar dat gaat wel weer over, dat zijn de standaard bijwerkingen.

Twijfelen? Je bedoelt geduldig in de rij staan tot alle oude lui een keer aan de beurt geweest zijn.

De overheid vertrouw ik voor geen meter, die wapperen altijd maar met de wind mee en altijd achter de feiten aan, en daar zijn de burgers elke keer de lul van.
Ik twijfelde door de hele situatie met AZ/Janssen ook een beetje, maar toen ik hoorde dat ze daadwerkelijk de vaccins indelen op leeftijdsgroepen ipv de goedkoopste / wat er toevallig beschikbaar is, was ook dat bezwaar voor mij voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
AlexanderB schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:27:
Vandaag m'n 1e prik kunnen halen (eindelijk, dat had maanden geleden al beschikbaar moeten zijn. :( )
Voel me nou wel redelijk beroerd, spierpijn, gewrichtspijn, hoofdpijn, het hele riedeltje, maar dat gaat wel weer over, dat zijn de standaard bijwerkingen.
Ik ken niemand die meer bijwerkingen had dan wat spierpijn, dus zo "standaard" is het niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Zakkenwasser schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:08:
[Video: Waarom ik me NIET laat vaccineren..]
Ik heb wat fragmenten gezien en hij roept dingen als "experimenteel vaccin", "lange termijn effecten onbekend", de standaard stokpaardjes. Dit komt niet over als iemand die oprecht antwoorden zoekt dus ik ben maar gestopt met kijken.

Alsof covid zo lekker is, een virus waarvan we zeker weten dat het schadelijk kan zijn, ook voor langere tijd, en waarvan de lange termijn effecten net zo goed onbekend zijn. Helaas gaat zo'n filmpje er vast in als zoete koek op Facebook etc :/
De vaccins zijn super effectief gebleken en daar heb ik meer vertrouwen in dan een besmetting met covid19. Hoe meer mensen zich laten vaccineren hoe groter de kans dat we een volgende golf voorkomen of indammen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-09 09:41
[b]Zakkenwasser in "De Covid kroeg"

Het is simpel. De techniek heeft zich bewezen. Het vaccin blijkt verdomd effectief. Er treden zelden complicaties op lang termijn op bij vaccins en het feit dat het snel is ontwikkeld, daar zijn hele goede redenen voor (een hoop belangen, iedereen is ermee bezig, normaal een hoop bureaucratie). Kortom, elk argument dat vaccins gevaarlijk zijn of niet werken, is heel simpel te ontkrachten.

Kan er iets gebeuren op lang termijn? Ja, maar die kans is nihil. Bovendien kan dat óók met corona gebeuren. En die kans is véél groter.

Ik ben een jong persoon. De kans dat corona iets met mij doet is vrij klein. Toch heb ik het genomen om mijn 'aandeel' te leveren richting de medemens die wellicht wel kwetsbaar is én om mijn aandeel te hebben in de bestrijding van dit virus. Elke niet-vaccinatie besmetting is weer een grotere kans op een mutatie namelijk.

Kortom, een vrij rationele afweging voor mezelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcoC
Fuujii schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:47:
[...]

Het is simpel. De techniek heeft zich bewezen. Het vaccin blijkt verdomd effectief. Er treden zelden complicaties op lang termijn op bij vaccins en het feit dat het snel is ontwikkeld, daar zijn hele goede redenen voor (een hoop belangen, iedereen is ermee bezig, normaal een hoop bureaucratie). Kortom, elk argument dat vaccins gevaarlijk zijn of niet werken, is heel simpel te ontkrachten.

Kan er iets gebeuren op lang termijn? Ja, maar die kans is nihil. Bovendien kan dat óók met corona gebeuren. En die kans is véél groter.

Ik ben een jong persoon. De kans dat corona iets met mij doet is vrij klein. Toch heb ik het genomen om mijn 'aandeel' te leveren richting de medemens die wellicht wel kwetsbaar is én om mijn aandeel te hebben in de bestrijding van dit virus. Elke niet-vaccinatie besmetting is weer een grotere kans op een mutatie namelijk.

Kortom, een vrij rationele afweging voor mezelf.
Het is nog simpeler. De afweging is namelijk niet: wel of niet vaccin nemen. De afweging is: wel vaccin nemen of hoe dan ook ooit een besmetting oplopen. De risico's van niet vaccineren worden vaak weggelaten, maar die zijn essentieel:
• Elke dag dat je niet gevaccineerd bent word je een dag ouder en neemt het risico op steeds ergere gevolgen van een besmetting toe
• Veel bijwerkingen van het vaccin zoals myocarditis worden in nog grotere aantallen aangetroffen bij mensen die besmet zijn (geweest) met het virus
• In tegenstelling tot vaccins weten we van het virus wél dat er (ernstige) negatieve lange termijn-gevolgen mogelijk zijn

Het is daarom een risico-afweging tussen het nemen van het vaccin of ooit een coronabesmetting oplopen, en niet tussen "wel of niet" het vaccin nemen. Ondanks dat voor jonge mensen het risico van corona laag, is het risico van een vaccin nog véél lager. Er is dus geen enkele logische reden om het vaccin niet te nemen. Dat betekent niet dat je meteen "wappie" bent als je het vaccin niet neemt, zolang je jezelf maar niet wijsmaakt dat je deze beslissing genomen hebt op van een logische uiteenzetting van feiten :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gonadan schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:18:
[...]

Je immuunsysteem is altijd aan het werk, met pieken en dalen en dat weerhoudt niemand ervan te gaan sporten (tenzij je excuses zoekt).
Nou, als het immuunsysteem op z'n piek is, doe je er toch verstandig aan even op te letten. Tijdens zo'n piek heeft je lichaam niet veel over en is rust nemen echt beter. Het is niet voor niets dat het immuunsysteem werkt met geheugen en normaal in rust is. Als het constant op vol vermogen moet draaien dan brandt je helemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

RoD schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:05:
Nou, als het immuunsysteem op z'n piek is, doe je er toch verstandig aan even op te letten. Tijdens zo'n piek heeft je lichaam niet veel over en is rust nemen echt beter. Het is niet voor niets dat het immuunsysteem werkt met geheugen en normaal in rust is. Als het constant op vol vermogen moet draaien dan brandt je helemaal op.
Klopt, maar dan maar helemaal niet gaan sporten is overtrokken. Het is ook niet per se dat je lichaam door de vaccinatie in standje maximaal schiet, daar hebben we juist vaccins voor, dat het voor je lichaam beter te doen is dan de ziekte zelf.

Je moet gewoon goed kijken hoe je lichaam reageert en je training daarop aanpassen. Dus niet verwachten dat je records gaat breken maar preventief op de bank hangen omdat het zwaar zou kunnen worden is weer het andere uiterste.
Net als dat je met een stevige verkoudheid ook prima kunt sporten, terwijl je dat met een flinke griep wel uit je hoofd laat. (gemiddeld genomen)

Waarom je de nuance er nu juist af knipt in het citaat is mij een raadsel.

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 29-06-2021 21:13 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gonadan schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:11:
[...]

Klopt, maar dan maar helemaal niet gaan sporten is overtrokken. Het is ook niet per se dat je lichaam door de vaccinatie in standje maximaal schiet, daar hebben we juist vaccins voor, dat het voor je lichaam beter te doen is dan de ziekte zelf.

Je moet gewoon goed kijken hoe je lichaam reageert en je training daarop aanpassen. Dus niet verwachten dat je records gaat breken maar preventief op de bank hangen omdat het zwaar zou kunnen worden is weer het andere uiterste.
Net als dat je met een stevige verkoudheid ook prima kunt sporten, terwijl je dat met een flinke griep wel uit je hoofd laat. (gemiddeld genomen)

Waarom je de nuance er nu juist af knipt in het citaat is mij een raadsel.
Ik zou in de eerste dagen na vaccinatie niet gaan sporten. We weten van de vaccins dat je er best een beetje ziek van kan worden, dus die paar dagen sla ik persoonlijk sowieso even over.

Verder schiet je lichaam wél in standje maximaal. Je lichaam doet hetzelfde bij een vaccinatie als bij een virusinfectie, en daarnaast wil je juist bij vaccinatie een flinke immuunreactie op gang brengen. Een virus kan echter wel hardnekkiger zijn omdat het escape-mechanismes heeft, terwijl een vaccin dit uiteraard niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

RoD schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:16:
Ik zou in de eerste dagen na vaccinatie niet gaan sporten. We weten van de vaccins dat je er best een beetje ziek van kan worden, dus die paar dagen sla ik persoonlijk sowieso even over.
Maar wat als je er nou niet een beetje ziek van wordt, moet je dan maar niets doen omdat anderen er wel last van hebben?

Kijk ik snap best dat als het voor je training niets uit maakt je het gewoon even over slaat voor de zekerheid, maar als je wel graag wilt en je voelt je goed hoef je ook niet overdreven voorzichtig te doen wat mij betreft.
Verder schiet je lichaam wél in standje maximaal. Je lichaam doet hetzelfde bij een vaccinatie als bij een virusinfectie, en daarnaast wil je juist bij vaccinatie een flinke immuunreactie op gang brengen. Een virus kan echter wel hardnekkiger zijn omdat het escape-mechanismes heeft, terwijl een vaccin dit uiteraard niet heeft.
Bij mijn weten reageert nog steeds iedereen anders. Het grote verschil met het virus is natuurlijk dat je, als het goed is, van het vaccin niet echt ziek wordt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gonadan schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:22:
[...]

Maar wat als je er nou niet een beetje ziek van wordt, moet je dan maar niets doen omdat anderen er wel last van hebben?
Je moet niets. Ik doe het in ieder geval niet :)
Kijk ik snap best dat als het voor je training niets uit maakt je het gewoon even over slaat voor de zekerheid, maar als je wel graag wilt en je voelt je goed hoef je ook niet overdreven voorzichtig te doen wat mij betreft.
Nee hoor, en zelfs al voel je je slecht, doe lekker waar je zin in hebt. Je zal er niet dood aan gaan, je zal je hoogstens nog beroerder voelen cq. het deksel op je neus krijgen als je denkt je goed te voelen. Ik ga er zelf vanuit dat de meeste mensen het liever even "uitzieken", maar ieder z'n eigen ding.
Bij mijn weten reageert nog steeds iedereen anders. Het grote verschil met het virus is natuurlijk dat je, als het goed is, van het vaccin niet echt ziek wordt.
Op het gebied van de immuunreactie is er niet zoveel verschil. Dat is het punt dat ik probeerde te maken. Er komt bij vrijwel iedereen een reactie op gang die heel erg veel energie vraagt. Dat dit bij mensen een verschillende uitwerking kan hebben (ziek voelen vs. niet ziek voelen doet daar niets aan af). Vandaar dat ik vantevoren al weet dat ik 2-3 dagen na vaccinatie niet ga sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

RoD schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:27:
Nee hoor, en zelfs al voel je je slecht, doe lekker waar je zin in hebt. Je zal er niet dood aan gaan, je zal je hoogstens nog beroerder voelen cq. het deksel op je neus krijgen als je denkt je goed te voelen. Ik ga er zelf vanuit dat de meeste mensen het liever even "uitzieken", maar ieder z'n eigen ding.
Mij werd anders nog verteld dat ik een hartaanval zou krijgen als ik zou gaan lopen, dat viel gelukkig ook mee. :+

Maar ik vraag het mij af hoor, ik denk dat dat met name voor de wat meer vrijblijvende sporters geldt. Vanuit de verschillende sport topics heb je toch heel vaak vragen van mensen die wat snotteren of anderzijds niet top fit zijn maar toch graag door willen trainen.
Zo kan een keer een rustig loopje tussendoor de boel lekker soepel houden zonder dat je je lichaam heel zwaar hoeft te belasten.
Op het gebied van de immuunreactie is er niet zoveel verschil. Dat is het punt dat ik probeerde te maken. Er komt bij vrijwel iedereen een reactie op gang die heel erg veel energie vraagt. Dat dit bij mensen een verschillende uitwerking kan hebben (ziek voelen vs. niet ziek voelen doet daar niets aan af). Vandaar dat ik vantevoren al weet dat ik 2-3 dagen na vaccinatie niet ga sporten.
Maar zo'n immuunreactie krijg je ook van een nieuw verkoudheidje, griep, gebrekkige hygiëne of wat voor rarigheid dan ook. Zeker als je kleine kinderen in je omgeving hebt kan je dan driekwart van het jaar wel overslaan. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

MarcoC schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:29:
[...]
Ik ken niemand die meer bijwerkingen had dan wat spierpijn, dus zo "standaard" is het niet.
Ik wel, dus ik maak me verder geen zorgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Agent47 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:29:
[...]

De snelheid van herstel wordt beïnvloed door verschillende factoren.
Echter het probleem met Covid hebben én een vaccinatie is dat je lichaam twee "virussen" aan het bestrijden is. Je lichaam kan multitasken, maar dat maakt het allemaal we minder effectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Nou, ik was de dag na de eerste prik gevoelsmatig niet echt vooruit te branden. Gewoon nogal suf. Verder niks aan de hand, behalve een gevoelige bovenarm.

Gisteren voor het eerst naar ons nieuwe kantoor geweest. Ze waren nog bezig met wat laatste wanddecoratie, maar verder is het helemaal af. Nieuw tijdperk: alleen nog maar flex-plekken, verder volledig ingericht als ontmoetingsplek. Er zijn meer zitplaatsen in vergaderruimtes dan werkplekken. Merendeel van de collega's gaat voortaan nog maar max 2 dagen per week naar kantoor. Ik zelf nog maar max 1 keer per week. Over 2 weken ga ik pas weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:05

-tom-562

Oliesjeik

[...]
Hier ook, gisteravond de eerste prik gehad (Pfizer), nergens last van. Sterker nog, het is lang geleden dat ik zo lekker geslapen heb :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-09 09:41
MarcoC schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:59:
[...]
Het is nog simpeler. De afweging is namelijk niet: wel of niet vaccin nemen. De afweging is: wel vaccin nemen of hoe dan ook ooit een besmetting oplopen. De risico's van niet vaccineren worden vaak weggelaten, maar die zijn essentieel:
• Elke dag dat je niet gevaccineerd bent word je een dag ouder en neemt het risico op steeds ergere gevolgen van een besmetting toe
• Veel bijwerkingen van het vaccin zoals myocarditis worden in nog grotere aantallen aangetroffen bij mensen die besmet zijn (geweest) met het virus
• In tegenstelling tot vaccins weten we van het virus wél dat er (ernstige) negatieve lange termijn-gevolgen mogelijk zijn

Het is daarom een risico-afweging tussen het nemen van het vaccin of ooit een coronabesmetting oplopen, en niet tussen "wel of niet" het vaccin nemen. Ondanks dat voor jonge mensen het risico van corona laag, is het risico van een vaccin nog véél lager. Er is dus geen enkele logische reden om het vaccin niet te nemen. Dat betekent niet dat je meteen "wappie" bent als je het vaccin niet neemt, zolang je jezelf maar niet wijsmaakt dat je deze beslissing genomen hebt op van een logische uiteenzetting van feiten :) .
Goede toevoeging. Het blijft inderdaad een persoonlijke keuze, want het is je eigen lichaam. Echter gaat deze keuze wel erg vaak gemoeid met emotie.

Dat je half verketterd wordt als je er niet voor kiest, dat vind ik dan wel weer jammer. Al gaat dat ook gepaard met een hoop emotie. Wat alleen maar zorgt voor meer wantrouwen jegens het vaccin.

Je goed informeren is zo belangrijk. Niet op basis van een vage weblog of een random YouTube video.

Overigens heb ik gisteren m'n eerste prik gehad. Vrij veel spierpijn, maar voor de rest nergens last van. De prik voelde ik bijna niks van.

[ Voor 3% gewijzigd door Fuujii op 30-06-2021 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Fuujii schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:47:
[...]

En vergeet niet dat we al best lang ervaring hebben met corona virussen. Het is niet een compleet nieuw virus.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Laatst online: 13-09 10:26
Tsja je wel laten inenten tegen allerlei enge ziektes die je kunt oplopen als je op vakantie gaat, maar niet voor een enge "nieuwe" ziekte die je in eigen land op kan (en wel zal oplopen tzt)...als je maar op vakantie kunt?
Dat heeft mij van mijn twijfels afgeholpen ;)
Ook genoeg vaccinaties gehad als kind waardoor nu voor ons onvoostelbare ziektes hier niet meer voorkomen..

Oh en zondag mijn 1e prik gehad (Pfizer)...alleen een beetje pijnlijke bovenarm rond de priklokatie en wat lichte koppijn

[ Voor 14% gewijzigd door idef1x op 30-06-2021 09:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Negakinu
  • Laatst online: 07-08 15:56
Na mijn eerste prik (Pfizer) zei de dienstdoende zuster dat ik de pijn in de arm kon voorkomen door juist actief te zijn na de injectie. Ik heb haar advies opgevolgd en de twee dagen erna 100 push ups per dag gedaan en als een debiel lopen optrekken en slingeren en zwaaien.

Gevolgd: zo veel spierpijn van de fysieke activiteit dat ik de pijn van de injectie niet meer voelde. :p Ook een soort oplossing.

Verder geen klachten trouwens. Geen hoofdpijn, vermoeidheid of griepsymptomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Negakinu op 30-06-2021 09:19 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
[...]
Ik wel mijn buurman was ook algmeen "misselijk"/slap.

op zich natuurlijk logisch wat elk vaccin probeert je lichaam op een gecontroleerde manier "ziek" te maken (of iig te denken dat je ziek wordt.

Misschien een domme vraag hoor, en een erg lastig onderzoek.

Maar zijn er bv overeenkomsten met ernstig zieke covid patienten(of andere ziektes) en mensen met meer bijwerkingen.

Ik kan me voorstellen dat omdat je toch een(stukje) virus probeert te simuleren dat mensen met meer bijwerkingen mogelijk ook heftiger reageren op een daadwerkelijke infectie (als ze die zouden krijgen zonder vaccin).
Negakinu schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:18:
Na mijn eerste prik (Pfizer) zei de dienstdoende zuster dat ik de pijn in de arm kon voorkomen door juist actief te zijn na de injectie. Ik heb haar advies opgevolgd en de twee dagen erna 100 push ups per dag gedaan en als een debiel lopen optrekken en slingeren en zwaaien.

Gevolgd: zo veel spierpijn van de fysieke activiteit dat ik de pijn van de injectie niet meer voelde. :p Ook een soort oplossing.

Mijn ervaring met vaccinaties is dat het in bewezig houden van armen / de bloedsdoorstroom voldoende houden wel werkt. Ik weet niet of ik dan zou kiezen om spierpijn in beide te willen. Voor mij werkt bv skeeleren eigenlijk heel goed tegen allerlei kantoor achtige klachten, maar ook voor zoiets.

[ Voor 35% gewijzigd door Kevinp op 30-06-2021 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Laatst online: 13-09 10:26

Dat is net zoiets als je hoofd hard tegen een muur rammen om het pijn aandachtspunt te verplaatsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Laatst online: 07-08 15:56
idef1x schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:50:
[...]

Dat is net zoiets als je hoofd hard tegen een muur rammen om het pijn aandachtspunt te verplaatsen :+
Precies. :P

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had natuurlijk gewoon een fles Wodka moeten drinken, zodat ik geen last zou hebben van de sufheid.....
Suf van me. :)

Achja, kan het altijd nog proberen bij de tweede prik. Misschien helpt het.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2021 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:47
[...]
Is dat ook voor het AZ vaccin?

Ik had snachts koorts en ik ken meer mensen die er wat last van hebben gehad.

Bij de 2de vaccinatie nergens geen last van gehad trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door Arjantje72 op 30-06-2021 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:25
Vorige week had ik gebeld naar de lokale GGD waar ik gevaccineerd ben, met de vraag of de data van mijn vaccinaties kloppen. Als ik namelijk op mijn.rivm.nl kijk, staat er 2 maal dezelfde datum (terwijl ik weldegelijk op 2 verschillende data ben geprikt). De mevrouw zei dat dit door een storing kwam, maar dat ze wel even voor mij kon kijken of het bij de GGD wel correct stond. Dit was gelukkig wel het geval.

Echter is het nu nog steeds dat er bij mijn.rivm.nl 2 maal dezelde datum staat. Weet een van jullie of dit nog steeds die storing/achterstand is? Aanstaande zaterdag weer mijn eerste feestje, momenteel nog een testen voor toegang afspraak open staan maar ik dacht dat dit per 1 juli wel correct zou staan (volgens verschillende bronnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:58:
[...]

En vergeet niet dat we al best lang ervaring hebben met corona virussen. Het is niet een compleet nieuw virus.
De mRNA techniek die het spike eiwit van covid-19 overbrengt (dmv: Lipid nano particles) is wel nieuw. Vandaar ook mijn twijvels. Het is anders dan andere vaccinatie’s.

Aangezien ik ook niet in een risico leeftijd / groep zit begrijp ik ook niet waarom ik het wel zou doen. Ik ben ook zeer bewust bezig met eten (suikerloos / keto-dieet) en rook/drink niet.

Behaal ik daar niet gewoon betere resultaten mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/dKxqf3Iy9r2yrwGFYVpm1H9R.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Zakkenwasser op 01-07-2021 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Zakkenwasser schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 07:20:
Aangezien ik ook niet in een risico leeftijd / groep zit begrijp ik ook niet waarom ik het wel zou doen. Ik ben ook zeer bewust bezig met eten (suikerloos / keto-dieet) en rook/drink niet.

Valse tegenstelling: natuurlijk is een gezonde levensstijl belangrijk, maar artsen raden aan om allebei te doen. Het advies is niet: neem het vaccin en stop voorgoed met sporten, op je gewicht letten, etc.

Hier een artikel waarin men aspirine slikken vergelijkt met een AZ prik. Aspirine heeft een lange lijst met bijwerkingen, maar genoeg mensen slikken dat dagelijks (of nemen de pil), maar zijn bang voor de vaccins? Wat quotes:
He was 70 years old and listened to scaremongers and decided against vaccination, only to die from COVID-19 in India.

Ironically, he was taking aspirin to prevent another heart attack, a medication which poses a significantly higher risk than AstraZeneca.

Around 11 per cent of older Australians take daily aspirin to help prevent stroke and heart attack, but statistically, aspirin is two hundred times more dangerous than AstraZeneca – resulting in around one death per 10,000 people.
Perhaps it’s because the media – and anti-vaxxers – are very good at making rare side effects seem very common by focusing all the attention on those effects. This trick starts with a fact – like AstraZeneca can cause blood clots – from which risks are extrapolated and exaggerated, scaring vulnerable people.
So why give credence to the few fringe health practitioners who post on YouTube about very rare adverse events, while also stoking other ill-founded fears of conspiracy? This misinformation kills.

We regularly trust our doctor’s advice and take a host of medications and vaccines that come with serious, but exceedingly rare, side effects.

Perhaps we should also trust the overwhelming majority of medical experts who advise us to take this safe vaccine? I just wish my friend had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
user109731 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:23:
[...]

Valse tegenstelling: natuurlijk is een gezonde levensstijl belangrijk, maar artsen raden aan om allebei te doen. Het advies is niet: neem het vaccin en stop voorgoed met sporten, op je gewicht letten, etc.

Hier een artikel waarin men aspirine slikken vergelijkt met een AZ prik. Aspirine heeft een lange lijst met bijwerkingen, maar genoeg mensen slikken dat dagelijks (of nemen de pil), maar zijn bang voor de vaccins? Wat quotes:
Hoelang wordt mRNA techniek met lipid Nanoparticles al toegepast in vaccins? Is daar al data van op langere termijn?

Leuk die vergelijking met aspirine. Een middel wat naar mijn inzien toch al veel langer onder de bevolong wordt gebruikt en een beter beeld geeft over mogelijke bijwerkingen.

Onderzoekje:
https://www.mdpi.com/2076-393X/9/7/693/htm

[ Voor 3% gewijzigd door Zakkenwasser op 01-07-2021 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Zakkenwasser je kan ook nog een half jaar wachten, als het goed is is dan Novavax beschikbaar (wel afhankelijk of Nederland besluit het te gaan gebruiken). Een vaccin gebaseerd op dezelfde techniek als het hepatitis B vaccin dat al sinds 1986 gebruikt wordt en tevens lijkt Novavax nog effectiever dan de huidige beschikbare vaccins met bovendien minder ernstige bijwerkingen.

The mRNA Vaccines Are Extraordinary, but Novavax Is Even Better

Ik sta er overigens net zo in als Erwin, eerst maar eens zien hoe het komend najaar gaat nu zowat alle risicogroepen zijn gevaccineerd.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Iemand al aan het reizen naar Italie? Hij staat op groen:

https://www.nederlandwere.../italie/reizen/reisadvies

Maar er staat dat ook dat je een test moet doen behalve als je onder de 6 bent. Dus mijn kinderen van 7 en 9 zouden dan een test moeten doen. Op zich geen probleem, maar ik kom met Googelen niet op een duidelijke pagina van de Italiaanse overheid waar dat staat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:13:

Maar er staat dat ook dat je een test moet doen behalve als je onder de 6 bent. Dus mijn kinderen van 7 en 9 zouden dan een test moeten doen. Op zich geen probleem, maar ik kom met Googelen niet op een duidelijke pagina van de Italiaanse overheid waar dat staat :?
Als je uit Groningen of Friesland komt hoef je helemaal geen test te doen bij een reis naar Italie.

Afbeeldingslocatie: https://www.ecdc.europa.eu/sites/default/files/styles/is_large/public/images/2021w24_COVID19_EU_EEA_Subnational_Combined_traffic_0.png?itok=-83S4QZ4

Kaartje is trouwens een week oud en wordt vandaag geupdate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:53
Zakkenwasser schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 07:20:
[...]

De mRNA techniek die het spike eiwit van covid-19 overbrengt (dmv: Lipid nano particles) is wel nieuw. Vandaar ook mijn twijvels. Het is anders dan andere vaccinatie’s.

Als je de nieuwe techniek bezwaarlijk vindt, kan je ook voor Janssen kiezen. Geen lipid nano particles/mRNA, gewoon een traditioneel vaccin maar een vaccin op basis van een andere techniek waar we al (iets) meer ervaring mee hebben.

Redenen om het te doen:
1) Altruisme, anderen beschermen. Als er door een gebrek aan groepsimmuniteit en nieuwe, besmettelijkere varianten weer een vierde golf komt en alles weer op slot moet zou dat - zacht gezegd - bijzonder jammer zijn. Gezond eten is leuk, maar voorkomt niet dat je anderen kan besmetten.
2) Ook al zit je niet in een risico-groep kan covid behoorlijk vervelend zijn. Je kan maandenlang je smaak/reuk kwijt zijn, d.w.z. maandenlang niet van lekker eten kunnen genieten. De statistieken van hoe vaak (gezonde) mensen ernstig ziek worden zijn bekend en zijn meegewogen door experts bij de beslissing om het vaccin aan te bieden. Gezond eten is leuk, maar ook dán kan je negatieve gevolgen hebben.
3) Beetje pragmatisch, maar: om vrij te kunnen reizen/naar evenementen te kunnen. Ik zou bijvoorbeeld dolgraag weer eens op wintersport willen. De kans dat je van Janssen TTS krijgt is altijd nog kleiner dan dat je tijdens een 7-daagse wintersport een dodelijk ski-ongeluk krijgt. Het is dan voor mij geen rationele keuze om de wintersport af te blazen als ik daar een vaccinatie voor nodig zou hebben. Gezond eten is leuk, maar je kan nog steeds niet op vakantie.

Vaccineren heeft voordelen, zowel voor de samenleven, als voor je individuele gezondheid, als voor je individuele vrijheid. Tegen dat laatste kan je principiële bezwaren hebben, maar je kan ook pragmatisch de riscio's wegen. Het grootste risico is waarschijnlijk dat je op weg naar het vaccinatiecentrum onder de bus komt. En voor zo ver jouw gezonde levensstijl je "beschermt" tegen covid geldt dat natuurlijk evengoed als bescherming tegen bijwerkingen.
Er zijn het afgelopen halfjaar al honderden miljoenen mensen gevaccineerd. We hebben dus een zeer goed beeld van de bijwerkingen op die termijn. Je kan natuurlijk speculeren dat er misschien een bijwerking is die pas na nóg langere tijd zich voordoet, maar dat is onwaarschijnlijk (dat komt eigenlijk nooit voor; door welk mechanisme zou een bijwerking zich zo lang kunnen "verstoppen"?) en we weten net zo goed niet of een natuurlijke covid-besmetting misschien niet nog na lange tijd problemen kan geven. Je zit twee onbekende toekomstige risico's tegen elkaar af te wegen; hoe kun je daar je beslissing op baseren? Niet, je moet beslissen op basis van de kennis van nu. Op basis van de kennis van nu zegt de gezondheidsraad dat de risico's van mRNA kleiner zijn dan die van Janssen, maar als je je bijzonder zorgen maakt over de mRNA-techniek kan je ook voor traditioneel Janssen kiezen waarvan de risk-benefit nog steeds positief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Tom-Z schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:30:
[...]

Als je de nieuwe techniek bezwaarlijk vindt, kan je ook voor Janssen kiezen. Geen lipid nano particles/mRNA, gewoon een traditioneel vaccin.
Janssen is alleen geen traditioneel vaccin, vectorvaccins zijn niet veel ouder dan mRNA vaccins. Het eerste vectorvaccin dateert van eind 2019 voor Ebola. Bovendien treden er meer bijwerkingen op bij de vectorvaccins tov de mRNA vaccins.

[ Voor 9% gewijzigd door Laguna op 01-07-2021 12:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Tom-Z schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:30:
[...]

Gezond eten is leuk, maar voorkomt niet dat je anderen kan besmetten.
Vaccineren helaas ook niet. Je kunt nog steeds Covid krijgen, en je kunt nog steeds anderen besmetten.
-tom-562 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 07:48:
[...]

Hier ook, gisteravond de eerste prik gehad (Pfizer), nergens last van. Sterker nog, het is lang geleden dat ik zo lekker geslapen heb :P
Dat was bij mij de voornaamste bijwerking (naast een gevoelige bovenarm, pijn wil ik het niet noemen), ik heb liggen slapen als een malle. Zondagochtend de prik, en ik schat ongeveer 25 uur bij elkaar geslapen t/m dinsdagochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:53
zacht schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:55:
[...]

Vaccineren helaas ook niet. Je kunt nog steeds Covid krijgen, en je kunt nog steeds anderen besmetten.
Vaccineren vermindert de kans op die twee dingen aanzienlijk. En juist omdat het geen 100% is, is het extra belangrijk dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
PWM schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:13:

De leeftijdsgrens van 6 jaar werd al een paar weken op verschillende Italiaanse sites vermeld. Goed om te zien dat de Nederlandse website nu ook die informatie weergeeft en niet nog steeds de grens van testen vanaf 2 jaar en ouder.

https://infocovid.viaggiaresicuri.it/index_en.html

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Tom-Z schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:00:
[...]

Vaccineren vermindert de kans op die twee dingen aanzienlijk. En juist omdat het geen 100% is, is het extra belangrijk dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren.
Verminderen is wat anders dan voorkomen. Overigens ben ik het met je eens wat betreft prikken, prikken en nog eens prikken.
Pagina: 1 ... 9 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"