Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Zou nederlandwereldwijd.nl al bijgewerkt zijn met de nieuwe criteria?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Wailing_Banshee schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:43:
[...]

Ik heb hem gekregen bij de eerste prik (GGD priklocatie Appingedam).
Hier ook, GGD Limburg-Noord vaccinatielocatie Venlo. Vandaag geweest, verliep echt perfect daar. Hulde voor de organisatie. Hoefde geen seconde te wachten en kon overal zo doorlopen. De tent was ook nog eens goed gekoeld, dus niets aan de hand.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
XWB schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:48:
Zou nederlandwereldwijd.nl al bijgewerkt zijn met de nieuwe criteria?
Denk het niet, aangezien de hele boel pas op 1 juli ingaat.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Net hier in de wijk een Woke Wappie Walk. :') Ik woon aan de rand van Eindhoven, waarom zou je hier in godsnaam een protestmars doen? :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bart-Willem schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:08:
Net hier in de wijk een Woke Wappie Walk. :') Ik woon aan de rand van Eindhoven, waarom zou je hier in godsnaam een protestmars doen? :X
Omdat de burgemeester ze daar wilde hebben vanwege risico’s op andere plekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vanavond eerste prik comirnaty gehad. Warm natuurlijk. Gelukkig was er buiten een plek klaargezet om ‘na te zitten’. Opvallend veel mensen die zo een stempel wilden in dat gele boekje.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Harm schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:38:
[...]

Omdat de burgemeester ze daar wilde hebben vanwege risico’s op andere plekken?
Volgens mij was dit niet gepland, en niet aangekondigd. :P Wel een teringherrie met hun muziek en megafoons etc. Maar gelukkig zijn ze weer weg. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Een uurtje geleden eerste prik gehad in Willem II stadion Tilburg. Ging lekker vlot, kon meteen doorlopen ook al was ik 15 minuten te vroeg. Er werd specifiek gevraagd of ik een geel boekje had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:13
Willybubba schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:25:
Na dik een week nog niks zichtbaar in Mijn RIVM. Met welke toko moet ik contact opnemen om dat gefixed te krijgen?
We zijn niet de enigen, blijkbaar gaat het om een miljoen registraties die nog niet zijn doorgegeven aan het RIVM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:42
Ik zie ook alleen maar dat mijn 1e afspraak is afgerond en de 2e nog open staat.

Bij mijn vrouw, die in januari is geprikt, staat alles ingevuld incl. batchnummer.

Ik ben benieuwd of dat allemaal ook goed gaat komen met de huidige drukte. Wat indien er wat fout gaat in de registratie? Dan ben je wél volledig gevaccineerd maar dan mag je je zeker nog overal voor laten testen omdat je dat niet kan aantonen?..

Naja… gelukkig hebben wij geen haast met vakanties. Wij wachten liever tot alles geheel normaal is en kan. Geen zin in (enig) gedoe op vakantie :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
-tom-562 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:53:
Het eerste grote festival wat (theoretisch) door had kunnen gaan is geannuleerd, de Zwarte Cross :'( Helaas blijken er toch teveel haken en ogen te zitten aan de vergunningaanvraag, en is het lastig om personeel te krijgen (ondanks dat het festival voor een heel groot gedeelte op vrijwilligers draait).
De organisatie is wel van plan om het weekend rond 25, 26 en 27 september een alternatief 3-daags festival te organiseren, namelijk de 'Mega Immuun Party' 8) Zonder camping/overnachtingen. Voor mij persoonlijk een prima alternatief (als ik kaarten kan bemachtigen). Ik woon op 20 minuten fietsen van de festivallocatie (normaal gesproken zou ik mee rijden in 1 van de raceklassen, gelukkig blijven de kaarten geldig tot volgend jaar).

Bron:
https://www.gelderlander....ternatief-feest~ae2fbe47/
Awakenings festival wat verzet was van volgend weekend naar 11 september was ook al geannuleerd. Reden was dat er niet genoeg politie beschikbaar zou zijn omdat veel festivals verplaatst zijn naar september..

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Maargoed, in 5 dagen worden er meer 1 miljoen prikken gezet, dus het is al snel makkelijk schermen met grote getallen.
Tov de 1 a 2 weken duur tot zichtbaarheid van vorige maand zal er dus niet veel veranderd zijn?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
bramv82 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:08:
[...]

Awakenings festival wat verzet was van volgend weekend naar 11 september was ook al geannuleerd. Reden was dat er niet genoeg politie beschikbaar zou zijn omdat veel festivals verplaatst zijn naar september..
En de politie is ingezet voor allerlei (in mijn ogen dubieuze) maatregelen. Normaal waren er ook allerlei evenementen in Juni en was het geen enkel probleem.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
Ik neem aan dat (volledige) registratie bij RIVM e.d. standaard is, behalve als je expliciet aangeeft dat niet te willen. Klopt dat?

De informatie die ik lees, is daar nog een beetje vaag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
TlighT schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:01:
Ik neem aan dat (volledige) registratie bij RIVM e.d. standaard is, behalve als je expliciet aangeeft dat niet te willen. Klopt dat?

Volgens mij is de GGD hiervoor verantwoordelijk. Daar moet uiteindelijk ook het corona paspoort vandaan komen voor iedereen die zijn data niet deelt. (waardoor het onzinnig moeilijk is als je het toch via het RIVM doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
Kevinp schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:27:
[...]

Volgens mij is de GGD hiervoor verantwoordelijk. Daar moet uiteindelijk ook het corona paspoort vandaan komen voor iedereen die zijn data niet deelt. (waardoor het onzinnig moeilijk is als je het toch via het RIVM doet).
Ik vroeg het me af omdat ik nog nergens heb moeten aangeven of ik het wel of niet wil dat mijn gegevens bewaard worden (en ik wil het waarschijnlijk wel).

[ Voor 3% gewijzigd door TlighT op 17-06-2021 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Met de afspraak hebben ze gevraagd met wie ze het mogen delen. Volgens mij mag de GGD gewoon informatie over jou vaccinatie opslaan omdat dat nodig is om hun taken uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 17:02
TlighT schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:01:

Nee, je moet expliciet toestemming geven (opt-in).
Bij het online maken van de afspraak krijg je de vraag:
Mogen we uw gegevens delen met het RIVM?
Het RIVM houdt een vaccinatieregister bij. Uw gegevens zijn belangrijk voor onderzoek naar de werking van het vaccin. Bij uw uitnodiging zit een brief met meer informatie.

Bij een telefonische afspraak neem ik aan dat het ook word gevraagd.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:17

NMH

Moderator General Chat

Valt me toch wat tegen van De Jonge, je zou verwachten dat iemand met een onderwijs- én christelijke achtergrond zou weten dat aangezien de jaartelling begon met het jaar 1 het jaar 2000 ook nog van de twintigste eeuw deel uitmaakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Kevinp schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:34:
Met de afspraak hebben ze gevraagd met wie ze het mogen delen. Volgens mij mag de GGD gewoon informatie over jou vaccinatie opslaan omdat dat nodig is om hun taken uit te voeren.
Bij mij ook bij de 1e afspraak, ik heb helaas toestemming gegeven na een onduidelijk verhaal over een mogelijk onderzoek.
Zou ik op dezelfde manier deze toestemming weer in kunnen trekken voor het RIVM?
D.w.z. net zo telefonisch eventueel met een belletje naar de afsprakenlijn of desnoods ter plekke bij de 2e vaccinatie of moet je daarvoor je digid aanslingeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Nou, straks dus alles weer open. Laat het beest maar los zou ik zeggen.

Heb te doen met de mensen die een angst hebben ontwikkeld door de Coronatijd.
Vind het op dat gebied wel even te snel af bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
Arunia schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:43:
Nou, straks dus alles weer open. Laat het beest maar los zou ik zeggen.

Heb te doen met de mensen die een angst hebben ontwikkeld door de Coronatijd.
Vind het op dat gebied wel even te snel af bouwen.
Eens het thuiswerken gelijk afschaffen met de mondkapjes is wel een dingetje. Ik heb een paar oudere collega's die zijn geprikt met AZ en die maken zich toch wel zorgen om de Delta variant.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TlighT
Cobb schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:47:
[...]

Eens het thuiswerken gelijk afschaffen met de mondkapjes is wel een dingetje. Ik heb een paar oudere collega's die zijn geprikt met AZ en die maken zich toch wel zorgen om de Delta variant.
Wat niet nodig is:
De Britse studies vergeleken de werking van de vaccins van Pfizer en van AstraZeneca tegen de Alfa- en de Deltavariant. De bescherming tegen een besmetting met symptomen door de Deltavariant is iets minder effectief dan die tegen Alfa: het vaccin van Pfizer was twee weken na de tweede prik 88 procent effectief (tegen Alfa was dat 93 procent), dat van AstraZeneca 60 procent (tegen Alfa 66 procent). Maar tegen ziekenhuisopname door de Deltavariant was de bescherming na volledige vaccinatie onverminderd hoog: 96 procent voor Pfizer, 92 procent voor AstraZeneca. Over het vaccin van Moderna zijn nog geen gegevens maar de verwachting is dat de bescherming door dit vaccin vergelijkbaar is met die van Pfizer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

TlighT schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:16:
[...]

Wat niet nodig is:

[...]
En wat dus wel nodig is, want met "slechts" 60% dekking heb je nog steeds een grote kans dat het virus teveel gaat rondcirculeren, en geen ziekenhuisopnames betekent niet automatisch dat er geen mensen met long covid bij gaan komen.

Nou hebben we het geluk dat dat flutvaccin van Astrazenica al vrij snel in de prullenbak is beland hier, maar in Engeland is het zowat veruit het meest gebruikte vaccin. Maar dat zie je dus ook terug in de cijfers. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:23
Bart-Willem schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:00:
[...]

En wat dus wel nodig is, want met "slechts" 60% dekking heb je nog steeds een grote kans dat het virus teveel gaat rondcirculeren, en geen ziekenhuisopnames betekent niet automatisch dat er geen mensen met long covid bij gaan komen.

Nou hebben we het geluk dat dat flutvaccin van Astrazenica al vrij snel in de prullenbak is beland hier, maar in Engeland is het zowat veruit het meest gebruikte vaccin. Maar dat zie je dus ook terug in de cijfers. :X
Gelukkig zien de praktijkcijfers er een stuk beter uit. De bescherming is na volledige vaccinatie hoger dan die 60%. Zie: YakuzA in "Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins" en de rest van de discussie waar dit een reactie op is. Je moet dus wel even naar de juiste cijfers kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
Bart-Willem schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:00:
[...]

Ja, maar hoeveel groter is de kans op long covid tussen de alfa en de delta variant als je het AZ vaccin hebt gehad? De kans dat je symptomen ontwikkelt neemt toe met 6% volgens dat onderzoek. De kans dat je vervolgens long covid krijgt, is weer een fractie daarvan. Als je het AZ vaccin hebt gehad en je maakt je zorgen over de delta variant, dan moet je je zorgen maken over alle varianten.

Edit:

Nu ik er zo over nadenk, bovenstaande is een beetje kort door de bocht. Je kunt je natuurlijk zorgen maken dat de delta variant voor een opleving van het aantal gevallen zorgt, en dat je daar met het AZ vaccin minder tegen beschermt bent dan met Pfizer/Moderna. Maar dan nog is de vraag hoe groot de kans is op long covid als je bent gevaccineerd, en ik weet niet of dat al onderzocht is.

[ Voor 17% gewijzigd door TlighT op 18-06-2021 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

TlighT schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:40:
[...]

Ja, maar hoeveel groter is de kans op long covid tussen de alfa en de delta variant als je het AZ vaccin hebt gehad? De kans dat je symptomen ontwikkelt neemt toe met 6% volgens dat onderzoek. De kans dat je vervolgens long covid krijgt, is weer een fractie daarvan. Als je het AZ vaccin hebt gehad en je maakt je zorgen over de delta variant, dan moet je je zorgen maken over alle varianten.

Edit:

Nu ik er zo over nadenk, bovenstaande is een beetje kort door de bocht. Je kunt je natuurlijk zorgen maken dat de delta variant voor een opleving van het aantal gevallen zorgt, en dat je daar met het AZ vaccin minder tegen beschermt bent dan met Pfizer/Moderna. Maar dan nog is de vraag hoe groot de kans is op long covid als je bent gevaccineerd, en ik weet niet of dat al onderzocht is.
Dat is dus ook de cruz: als de India/Delta-variant voor gedoe zorgt, dan kunnen andere varianten dat ook. En over de bescherming van AZ voor die variant zijn dus wel een hoop twijfels, met het recente voorbeeld van die India-studenten die via Parijs naar België gingen en het gros al gevaccineerd waren met AZ en toch de india-variant mee wisten te nemen. :X

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
Bart-Willem schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:59:
[...]
Dat is dus ook de cruz: als de India/Delta-variant voor gedoe zorgt, dan kunnen andere varianten dat ook. En over de bescherming van AZ voor die variant zijn dus wel een hoop twijfels, met het recente voorbeeld van die India-studenten die via Parijs naar België gingen en het gros al gevaccineerd waren met AZ en toch de india-variant mee wisten te nemen. :X
Het "gros", waren in dit geval 3 studenten van de 20. Waarvan 2 met AZ en 1 met Pfizer. Waarbij we voor beide vaccins al wisten dat de effectiviteit bij de varianten minder is. Verder weet je in deze specifieke situatie nog niet eens of gevaccineerd ook volledig gevaccineerd betekend. Er kwam eerder meen ik eenzelfde casus voorbij (of dat is deze), waarbij ze alleen een eerste prik hadden gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:45
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 23:28:
[...]

Enige wat ik niet goed snap is dat de versoepelingen pas volgende week ingaan. Voor bedrijven snap ik dat, die hebben soms een weekje nodig om gezond en veilig weer op te starten. Maar die mondkapjes? Half Nederland doet dat morgen niet meer natuurlijk ;) in mijn omgeving werden de maatregelen best goed opgevolgd, ook in de horeca keurig allemaal. Dat zal er morgen wel vanaf zijn.
Net in twee bouwmarkten en een tuincentrum (Almere) geweest. Letterlijk niemand gezien zonder mondkapje, wel een enkeling die dat ding onder de neus draagt maar voor m'n gevoel zijn dat er niet meer dan voorheen.
Laatste weken ook weer wat vaker wezen winkelen en het is mij nog niet opgevallen dat mondkapjes minder gedragen worden daar waar het zou moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

ninjazx9r98 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:52:
[...]

Net in twee bouwmarkten en een tuincentrum (Almere) geweest. Letterlijk niemand gezien zonder mondkapje, wel een enkeling die dat ding onder de neus draagt maar voor m'n gevoel zijn dat er niet meer dan voorheen.
Laatste weken ook weer wat vaker wezen winkelen en het is mij nog niet opgevallen dat mondkapjes minder gedragen worden daar waar het zou moeten.
Top! Ik zelf zie het ook nog goed gaan de laatste tijd, maar ik deed een voorspelling voor de komende week :) hopelijk zit ik ernaast.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 22:45
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:58:
[...]

Top! Ik zelf zie het ook nog goed gaan de laatste tijd, maar ik deed een voorspelling voor de komende week :) hopelijk zit ik ernaast.
Als je het hebt over komende week moet je natuurlijk niet morgen schrijven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:24

DevWouter

Creator of Todo2d.com

ninjazx9r98 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:52:
… wel een enkeling die dat ding onder de neus draagt maar voor m'n gevoel zijn dat er niet meer dan voorheen.
Als ze het onder hun kin dragen noem ik het een slabbetje en onder hun neus vind ik het een hele lelijke baard :+

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

ninjazx9r98 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:03:
[...]

Als je het hebt over komende week moet je natuurlijk niet morgen schrijven :p
De komende week begint toch de dag na vandaag? ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:25

Laguna

Connaisseur

Vandaag even in het grootste winkelcentrum van Nederland geweest, maar wat een totale farce is die mondkapjesplicht. Iedereen doet maar wat, totaal nutteloos. Ze hadden het gister gewoon direct moeten afschaffen. Gelukkig zijn we volgende week eindelijk na zo'n 7 maanden van die ongein af.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Was er nog een mondkapjesplicht ja? De helft tot drie kwart draagt het zodanig dat het niet of averechts werkt van onder de neus tot onder de kin) en van het overgebleven deel is het sinds een week of 2 al afgelopen volgens mij.

Naja..

Nu maar hopen dat dit geen volgende golf in de hand gaat werken zo vlak voor de finishlijn

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15

vhal

ಠ_ಠ

Gisteren waren we een dag in een pretpark maar het gemiddelde bezoeker lijkt inmiddels compleet doorgeslagen te zijn. Mondkapjes worden amper gedragen, anderhalve meter afstand houden is opeens niet meer nodig en mensen reageren onverschillig als je even vraagt of men iets meer dan 1 cm afstand wilt bewaren.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Laguna schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 23:26:
Gelukkig zijn we volgende week eindelijk na zo'n 7 maanden van die ongein af.
in het OV en op de luchthavens denken ze daar anders over....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

_Bailey_ schreef op zondag 20 juni 2021 @ 08:38:
[...]

In het VO ook, daar moet ie ook gedragen worden tot de zomervakantie.

Alhoewel... ik werk in het VO en het is echt dramatisch gesteld met hoe het gedragen wordt. Personeel gaat erg goed, maar de kinderen.... :N

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 20-06-2021 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:29

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Laguna schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 23:26:
Vandaag even in het grootste winkelcentrum van Nederland geweest, maar wat een totale farce is die mondkapjesplicht. Iedereen doet maar wat, totaal nutteloos. Ze hadden het gister gewoon direct moeten afschaffen. Gelukkig zijn we volgende week eindelijk na zo'n 7 maanden van die ongein af.
Ik begrijp ook niet goed dat deze niet gewoon per direct is doorgevoerd. Ik snap dat je soms een aantal dagen nodig hebt om dingen voor te bereiden, maar dit had toch gewoon per direct gekund? Nu moet je een week wachten, terwijl iedereen helemaal klaar lijkt te zijn met de mondkapjes, dus dan weet je dat het een beetje vreemde week wordt qua opvolging…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Gunner schreef op zondag 20 juni 2021 @ 08:43:
[...]

In het VO ook, daar moet ie ook gedragen worden tot de zomervakantie.

Alhoewel... ik werk in het VO en het is echt dramatisch gesteld met hoe het gedragen wordt. Personeel gaat erg goed, maar de kinderen.... :N
mijn werkterrein is Schiphol (zowel Land- als Airside). Ik ben geloof ik komende 2 a 3 maanden nog wel zoet met mijn mondkapje.

Er wordt goed gecontroleerd door luchthavenmedewerkers of je 'm draagt (zowel luchthaven personeel als passagiers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

BlackMonkey schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 23:17:
[...]

Het "gros", waren in dit geval 3 studenten van de 20. Waarvan 2 met AZ en 1 met Pfizer. Waarbij we voor beide vaccins al wisten dat de effectiviteit bij de varianten minder is. Verder weet je in deze specifieke situatie nog niet eens of gevaccineerd ook volledig gevaccineerd betekend. Er kwam eerder meen ik eenzelfde casus voorbij (of dat is deze), waarbij ze alleen een eerste prik hadden gehad.
Later bleken het er "zeker 8" (mogelijk dus meer) te zijn en niet 3: https://nos.nl/nieuwsuur/...je-mutant-wil-tegenhouden Maar in eerste instantie dacht men dat de groep gevaccineerden zelfs groter was, en men sluit niet uit dat het er meer dan 8 waren. Kennelijk is niet bij iedereen de tijd tussen 2 prikken lang genoeg geweest (dus te kort op elkaar, ze zijn dus wel 2x gevaccineerd), wat de bescherming niet ten goede komt.

Meende alleen wel ergens gelezen te hebben dat het om Astrazenica en India's eigen vaccinatie zou gaan en niet Pfizer. Het erge is wel dat een aantal van die gevaccineerden wel ziek zijn geworden.

[ Voor 10% gewijzigd door Bart-Willem op 20-06-2021 09:03 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

[...]

En de ziekenhuizen :+ Al is het voor ons nog niet zeker wat het beleid wordt. Nu draagt iedereen een masker inclusief ondersteunende diensten. Daarnaast zag ik ook nog een "wij schudden geen handen meer" beleid voorbij komen maar ik moet het maar zien in hoeverre deze regel er echt komt...

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 20-06-2021 09:06 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ZieMaar! schreef op zondag 20 juni 2021 @ 08:44:
[...]

Ik begrijp ook niet goed dat deze niet gewoon per direct is doorgevoerd. Ik snap dat je soms een aantal dagen nodig hebt om dingen voor te bereiden, maar dit had toch gewoon per direct gekund? Nu moet je een week wachten, terwijl iedereen helemaal klaar lijkt te zijn met de mondkapjes, dus dan weet je dat het een beetje vreemde week wordt qua opvolging…
Als ‘iedereen helemaal klaar er mee lijkt te zijn’ hoe heeft het dan 80% draagvlak om die maatregel in stand te houden?
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/gedrag

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

Ja ik bedoelde ook specifiek de verplichting in publieke binnenruimtes zoals in de wet was opgenomen met ingang van 1 december 2020. Al worden die dingen echt niet beter gedragen op de luchthavens, in het OV of op het VO. Onder de neus of chin diapers, de noodzaak om ze correct te dragen werd veelal toch niet gevoeld.
YakuzA schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:11:
[...]

Als ‘iedereen helemaal klaar er mee lijkt te zijn’ hoe heeft het dan 80% draagvlak om die maatregel in stand te houden?
Ach ja mensen veranderen blijkbaar snel van mening, dat onderzoek was van begin juni en in het onderzoek van 1V dat 2 dagen geleden gepubliceerd is, zie je weer hele andere cijfers. Dat soort onderzoeken neem ik sowieso al met een korreltje zout.

https://eenvandaag.avrotr...chaffen-mondkapjesplicht/

[ Voor 40% gewijzigd door Laguna op 20-06-2021 09:29 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
YakuzA schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:11:
[...]

Iedereen is wat overdreven, maar ik herken wel het beeld van @Laguna, buiten de supermarkten om zie je ze nog bijzonder weinig goed gedragen worden. Wellicht kan er in 3 weken een hoop veranderen (ook door de berichtgeving)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
ZieMaar! schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:51:
Wellicht kan er in 3 weken een hoop veranderen (ook door de berichtgeving)?
Onderschat ook het mooie weer en de stijgende vaccinatiegraad niet. Beide werken sterk door op de gemoedstoestand, meer vrij en euforisch.

Merk het aan mezelf, sinds de eerste prik erin is gegaan ben ik vrijwel niet meer met corona bezig. Het voelt als iets van 'vroeger' ook al werkt dat natuurlijk niet zo.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Laguna schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:16:
Dat soort onderzoeken neem ik sowieso al met een korreltje zout.
Het is inderdaad een overheidssite, dus geheel onpartijdig is het niet. Die 80% lijkt me erg hoog. Iedereen die ik spreek is er wel een beetje zat van en ik denk niet dat ik de enige ben die die anekdotes kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:19

Dennis1812

Amateur prutser

vhal schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:05:
[...]

En de ziekenhuizen :+ Al is het voor ons nog niet zeker wat het beleid wordt. Nu draagt iedereen een masker inclusief ondersteunende diensten. Daarnaast zag ik ook nog een "wij schudden geen handen meer" beleid voorbij komen maar ik moet het maar zien in hoeverre deze regel er echt komt...
Euhm.. we schudden al sinds maart 2020 geen handen meer. Welk vreemd ziekenhuis werk jij dat ze daar nu pas mee komen?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:42

Mfpower

In dubio

Ik was gisteren even in de stad om iets op te halen maar op de een of andere manier kan ik de euforie echt niet delen. Het was gewoon niet mogelijk om afstand te houden. Sterker nog, mensen liepen gewoon weer ouderwets tegen je aan om voorbij je te komen. Het leek wel Koningsdag drukte. In de winkel liep iemand zonder mondkapje op, op me uit te ademen. Ik voelde me er erg onprettig bij. We schalen imho veel te vroeg af (kamerleden en buitenland stellen hier ook grote vraagtekens bij) en voelde me ondanks 1 prik helemaal niet veilig. Zoals altijd vind ik de overheid echt falen in hun beleid. We hebben het echt slecht gedaan en nu aan het einde doen we net alsof alles weer kan terwijl dat imho echt nog niet zo is. Geef het nog een paar weken. We kleuren rood op de kaart.

Ook snap ik niet waarom mensen hier eigenlijk blij mee zijn. Ik vond het wel prettig dat vreemden niet in mijn personal space meer kwamen. Dat was het enige wat ik fijn vond aan de maatregelen. Wat een vrijheid, zwetende lichamen van vreemden om je heen waar je niet om vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik hoor dit vaker, maar zie het nooit uitgelegd. Op welk vlak dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Bart-Willem schreef op zondag 20 juni 2021 @ 08:58:
[...]
Later bleken het er "zeker 8" (mogelijk dus meer) te zijn en niet 3: https://nos.nl/nieuwsuur/...je-mutant-wil-tegenhouden Maar in eerste instantie dacht men dat de groep gevaccineerden zelfs groter was, en men sluit niet uit dat het er meer dan 8 waren. Kennelijk is niet bij iedereen de tijd tussen 2 prikken lang genoeg geweest (dus te kort op elkaar, ze zijn dus wel 2x gevaccineerd), wat de bescherming niet ten goede komt.

Meende alleen wel ergens gelezen te hebben dat het om Astrazenica en India's eigen vaccinatie zou gaan en niet Pfizer. Het erge is wel dat een aantal van die gevaccineerden wel ziek zijn geworden.
Nu weet ik het weer. Dat NOS artikel is wat onduidelijk geschreven, dus je moet even puzzelen met de aantallen. Er zijn 43 studenten gekomen, waarvan 8 (gedeeltelijk) gevaccineerd. Van de totale groep studenten zijn er 20 besmet geraakt, waarvan er 3 iets van een vaccinatie hebben gehad. Welke waarschijnlijk nog niet effectief waren. Op basis daarvan kan je AZ niet als een flutvaccin wegzetten.

AZ en India's eigen vaccin zijn zoals in bron staat hetzelfde: de Indiase versie van het AstraZeneca- vaccin. Bedoelen ze gewoon mee dat de dosissen door Serum Institute of India zijn geproduceerd. Ziek is een vrij breed begrip en kan ook gewoon milde klachten betekenen. Maar in deze context maakt dat niet uit want het gaat dus om mensen die bij ons niet de status volledig gevaccineerd zouden krijgen. Dan is de kans op ziekte altijd hoger. Daar kunnen we niet heel erg verbouwereerd over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Mfpower dat is wat ik ook aan gaf. Het is echt veel te snel. Als ze nu langzaam af zouden zwakken, prima. Maar nu is het over een paar weken alles weg en oh ja, probeer toch een beetje afstand te houden.

Heb wel mijn moeder afgelopen week voor het eerst een knuffel gegeven. Iedereen volledig gevaccineerd. Nahja, ik moet voor mijn tweede nog 1 week na D-day zullen we maar zeggen.
Als ik er aan terug denk, geeft het nog wel tranen. Tuurlijk mag het wel voorbij zijn, maar zit ook nog met een dochter die 7 is nu en hoe moet dat met haar de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Dennis1812 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:16:
[...]

Euhm.. we schudden al sinds maart 2020 geen handen meer. Welk vreemd ziekenhuis werk jij dat ze daar nu pas mee komen?
Sorry, ik bedoel ná het mogelijk opheffen van alle maatregelen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Laatst online: 23:55

de Peer

under peer review

Arunia schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:49:
Tuurlijk mag het wel voorbij zijn, maar zit ook nog met een dochter die 7 is nu en hoe moet dat met haar de komende jaren.
Huh, wat bedoel je daar mee? Leerachterstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@de Peer nee, mijn dochter heeft geen leerachterstand. Die doet het heel goed op school. We hebben er zoveel mogelijk bovenop gezeten toen ze thuis les kregen. (gelukkig werken we al die tijd al thuis)

Nee, doelde er meer op dat zij het kan krijgen. Ze heeft het een maand geleden gehad, wel ligt, maar toch. Het is niks. Ze heeft nu nog wel dingetjes wat daar nog van kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:54
Heerlijk juist dat ze eindelijk wat stappen durven te zetten. Kan niet wachten op versoepelingen en verwacht weinig tot geen opleving. De angst van koningsdag en alle kampioens feesten is ook nergens groot terug te zien in de cijfers.

Het ek is trouwens ook zo'n dom voorbeeld, trap gewoon schermen overal aan buiten want nu zit iedereen binnen bij elkaar op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
https://www.google.com/am...how-bruce-springsteen.amp

:+ :+ :+

Daar sta je dan met je 2e rangs vaccin dat zogenaamd prima is/was…

[ Voor 20% gewijzigd door Thalaron op 20-06-2021 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Thalaron schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:25:

En die uberhaubt niet goedgekeurd is in de USA wegens data die chaotisch was.
In NL kom je ook nergens met je sinovac of je spoetnik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Dennis1812 ik had er overheen gelezen dat Astra niet was goedgekeurd aldaar. Maar dan nog… Men maakt nu onderscheid dus dat zal je ben ik bang nog wel meer gaan zien… althans dat lijkt mij aannemelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Thalaron schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:36:
@Dennis1812 ik had er overheen gelezen dat Astra niet was goedgekeurd aldaar. Maar dan nog… Men maakt nu onderscheid dus dat zal je ben ik bang nog wel meer gaan zien… althans dat lijkt mij aannemelijk
Dan zouden ze hier eerst de goedkeuring voor Astra in moeten trekken. Dat zie ik niet gebeuren zonder dat daar een aanleiding voor komt (mensen die bij bosjes neervallen o.i.d).
En in principe is dat onderscheid hier ook. Sinovac en spoetnik kom je ook niet aan een groen vinkje. Jammer voor die toeristen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Gunner schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:26:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://www.ecdc.europa.eu/sites/default/files/styles/is_large/public/images/2021w23_COVID19_EU_EEA_Subnational_Combined_traffic_0.png?itok=0AFUXhpe
bron: https://www.ecdc.europa.e...restriction-free-movement
Ik vind het zelf ook wat vroeg om van alles weer open te gooien.
Laten we eerst eens oranje kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:17

NMH

Moderator General Chat
[...]

Gaat vermoedelijk over deze kaart:
Afbeeldingslocatie: https://www.ecdc.europa.eu/sites/default/files/styles/is_full/public/images/2021w23_COVID19_EU_EEA_Subnational_Combined_traffic_0.png
Bron: https://www.ecdc.europa.e...restriction-free-movement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Zelfde plaatje en link op hetzelfde tijdstip gepost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:48
Thalaron schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:36:
A-Z zal ongetwijfeld wel worden geaccepteerd voor rezigers in de USA, belangen zijn te groot en er is eigenlijk geen reden om dat vaccin te weigeren.

- Werkt ook tegen delta net zo goed als Pfizer. => https://www.bloomberg.com...-hospitalization-in-study

Er zal wat moeten worden gebabbeld en A-Z zal ongetwijfeld door wat hoepels moeten springen, maar ik kan me niet voorstellen dat de UK en EU niet op hoog niveau gaan ingrijpen.

Sputnik en Sino liggen helaas wat gevoeliger, maar ook op dat punt zal als de boel wat kalmeert ongetwijfeld wel een compromis worden gesloten. Maar dat wordt ongetwijfeld een latsiger verhaal met heel veel grand-standing.

Maar wellicht zit ik er naast en wordt het een wirwar aan uitzonderingen en belemmeringen... kan het met eigenlijk niet voorstellen omdat USA/EU/UK wel degelijk nogal verweven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Okay ik heb een ander gevoel als we de dagelijkse ziekenhuis en besmettingscijfers krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Gunner schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:57:
[...]

Okay ik heb een ander gevoel als we de dagelijkse ziekenhuis en besmettingscijfers krijgen.
Dat is omdat deze kaart het gemiddelde van de afgelopen 2 weken laat zien.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

YakuzA schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:06:
[...]

Dat is omdat deze kaart het gemiddelde van de afgelopen 2 weken laat zien.
Dat had ik gezien. Dus geeft het een vertekend beeld. Zou me niet verbazen als deze kaart op z’n minst oranje kleurt binnenkort. Verder is dat kaartje leuk maar leidend voor wat dan ook als het gaat om interne beslissing genomen voor versoepelingen.

Er is ons voorgehouden dat als de ziekenhuizen leger zijn er dan versoepeld kon worden. Dat moment is daar nu. Of dat te snel gaat? Ik ga er vanuit dat men goed geadviseerd wordt. Het OMT was anders ook vocaal genoeg om tegen te sputteren. Dat hebben ze nu niet gedaan.

[ Voor 38% gewijzigd door Gunner op 20-06-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:42

Mfpower

In dubio

[...]

https://www.ecdc.europa.e...restriction-free-movement

Deze, ik wil er uitgebreider op ingaan maar nu eerst een race kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Mfpower schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:57:
[...]

https://www.ecdc.europa.e...restriction-free-movement

Deze, ik wil er uitgebreider op ingaan maar nu eerst een race kijken ;)
Ik ook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
@Gunner We zullen inderdaad naar verwachting van kleur veranderen, maar dat neemt niet weg dat we duidelijk achterlopen. Dan zou enige bescheidenheid qua maatregelen op zijn plaats zijn...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ijdod schreef op zondag 20 juni 2021 @ 15:21:
@Gunner We zullen inderdaad naar verwachting van kleur veranderen, maar dat neemt niet weg dat we duidelijk achterlopen. Dan zou enige bescheidenheid qua maatregelen op zijn plaats zijn...
Eind van de maand liggen er waarschijnlijk meer mensen op de IC met COVID-19 dan in de kliniek. Dat is waar we op sturen en de signaalwaarden ook voor een groot deel op gebaseerd zijn. Denk dat het wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Arunia schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:02:
@de Peer nee, mijn dochter heeft geen leerachterstand. Die doet het heel goed op school. We hebben er zoveel mogelijk bovenop gezeten toen ze thuis les kregen. (gelukkig werken we al die tijd al thuis)

Nee, doelde er meer op dat zij het kan krijgen. Ze heeft het een maand geleden gehad, wel ligt, maar toch. Het is niks. Ze heeft nu nog wel dingetjes wat daar nog van kan zijn.
Kinderen lopen toch geen reëel risico? Ik snap de zorg niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

De aanloop was wat stroef, maar toch kudo’s voor de GGD voor hoe soepel het inplannen van de vaccinaties via de site en hoe gestroomlijnd het vaccineren verloopt op grote locaties. Het was weer komen en gaan daarnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

CyBeRSPiN schreef op zondag 20 juni 2021 @ 16:39:
De aanloop was wat stroef, maar toch kudo’s voor de GGD voor hoe soepel het inplannen van de vaccinaties via de site en hoe gestroomlijnd het vaccineren verloopt op grote locaties. Het was weer komen en gaan daarnet.
Zeker weten. Hoor dat heel veel. Begin januari dachten we daar anders over of dat zou lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

Gunner schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:10:
[...]

Dat had ik gezien. Dus geeft het een vertekend beeld. Zou me niet verbazen als deze kaart op z’n minst oranje kleurt binnenkort.
Ik verwacht dat deze nog een tijdje op rood blijft staan. We zitten nu op 4,2% positieve testen, dus zou het aantal besmettingen van de afgelopen 14-dagen onder de 75 per 100.000 inwoners moeten zitten.
Data
Het beste is Friesland met 82,5 per 100.000 en Zuid-Holland heeft de meeste besmettingen met 165,7 per 100.000 wat nog veel te hoog is. Die 75 per 100.000 halen we dus voorlopig niet, dus moeten we het van het percentage positieve testen hebben die erg langzaam dalen. Dus mogelijk over 2 weken dat we onder die 4% zitten, maar het verbaast mij niets dat we na die versoepelingen vrij snel naar iets boven de 4% weer komen waardoor het nog langer kan duren voordat Nederland op oranje komt te staan.
Verder is dat kaartje leuk maar leidend voor wat dan ook als het gaat om interne beslissing genomen voor versoepelingen.

Er is ons voorgehouden dat als de ziekenhuizen leger zijn er dan versoepeld kon worden. Dat moment is daar nu. Of dat te snel gaat? Ik ga er vanuit dat men goed geadviseerd wordt. Het OMT was anders ook vocaal genoeg om tegen te sputteren. Dat hebben ze nu niet gedaan.
Dat kaartje is bedoeld om Europees op 1 lijn te zitten wat betreft een kleurcode van een land. Niet om nationaal beslissingen te maken over versoepelingen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Thalaron schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:25:

Als je dankzij AZ niet naar dat gekweel van Bruce Springsteen hoeft te luisteren, had ik die liever ook gehad :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@de Peer tja, het is voor ieder anders. Niet iedereen komt automatisch op de ic terecht, maar toch wil je die kans niet lopen.
Zelfde met kinderen. Onze huisarts had laatst een baby van een paar maanden met corona. Daar ging het heel slecht mee.

Je kunt het niet erg krijgen? Nee, maar je neemt het wel mee en kunt alsnog anderen besmetten.

Ik heb bij mijn dochter gezeten, zelf geen corona gehad gelukkig.

Maar dit is denk ik een discussie waar we het niet over eens worden. En dat is niet erg.
Iets met gevoel. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 20-06-2021 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Arunia schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:17:
@de Peer tja, het is voor ieder anders. Niet iedereen komt automatisch op de ic terecht, maar toch wil je die kans niet lopen.
Zelfde met kinderen. Onze huisarts had laatst een baby van een paar maanden met corona. Daar ging het heel slecht mee.

Je kunt het niet erg krijgen? Nee, maar je neemt het wel mee en kunt alsnog anderen besmetten.

Ik heb bij mijn dochter gezeten, zelf geen corona gehad gelukkig.

Maar dit is denk ik een discussie waar we het niet over eens worden. En dat is niet erg.
Iets met gevoel. :)
Het is net als vliegangst inderdaad. het slaat niet (echt) ergens op, maar als je er last van hebt is dat niet met feiten te onderdrukken. Het zit dieper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:57
Onbekend schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:07:
[...]

Ik verwacht dat deze nog een tijdje op rood blijft staan. We zitten nu op 4,2% positieve testen, dus zou het aantal besmettingen van de afgelopen 14-dagen onder de 75 per 100.000 inwoners moeten zitten.
Data
Het beste is Friesland met 82,5 per 100.000 en Zuid-Holland heeft de meeste besmettingen met 165,7 per 100.000 wat nog veel te hoog is. Die 75 per 100.000 halen we dus voorlopig niet, dus moeten we het van het percentage positieve testen hebben die erg langzaam dalen. Dus mogelijk over 2 weken dat we onder die 4% zitten, maar het verbaast mij niets dat we na die versoepelingen vrij snel naar iets boven de 4% weer komen waardoor het nog langer kan duren voordat Nederland op oranje komt te staan.

[...]

Dat kaartje is bedoeld om Europees op 1 lijn te zitten wat betreft een kleurcode van een land. Niet om nationaal beslissingen te maken over versoepelingen.
Volgens https://coronateller.info/ zitten we nu op 36,6 besmettingen per 100.000 inwoners per 7 dagen. In een dalende lijn betekent dat ca 75 per 14 dagen.

Op het Coronadashboard doorklikkend per regio zie je dat de status met oude cijfers is bepaald:
Voorbeeldje Brabant-Noord:
Bepaald op
8 juni
Bepaald met de cijfers van
31 mei t/m 6 juni
Positieve testen
113 per 100.000 inwoners per week dus 226 per 14 dagen
Ziekenhuisopnames (incl. IC)
35,1 per 1 miljoen inwoners per week

Wordt opnieuw bepaald
rond 22 juni

En onderaan:
30 per 100.000 inwoners per week dus 60 per 14 dagen
Dit getal laat zien hoeveel mensen uit deze veiligheidsregio de afgelopen 7 dagen positief getest zijn per 100.000 inwoners. De balk laat zien hoe ernstig het aantal positieve testen is.

Waarde van maandag 14 juni - zondag 20 juni · Bron: RIVM

Ziekenhuisopnames (inclusief IC)
14 per 1 miljoen inwoners per week

Dat is dan eenmaal "waakzaam" en eenmaal "zorgelijk".

Ik vermoed dat wij erg traag (of slechts wekelijks) rapporteren aan "Europa" (net als met de vaccinatie-cijfers (althans zeker in het begin en die stonden dan weer in onze eigen media en dan waren wij het slechtste jongetje van de klas).

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

@henkzelf
Zoals ik hier zie, is de laatst ontvangen informatie maar twee dagen oud. En lager op diezelfde website staat dat het de data is van week 22 en 23, wat het zelfde is als andere landen.

Dus óf Nederland levert verouderde data aan, of er wordt met verouderde data het kaartje bijgewerkt. In beide gevallen blijft Nederland dus onnodig lang op rood staan, want anders had het nu al op oranje moeten staan.

Wel lastig vergelijken steeds, als je niet weet welke data recent is, en welke data wordt gebruikt. :(

[ Voor 9% gewijzigd door Onbekend op 20-06-2021 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn tweede prik Pfizer gekregen nadat ik mijn eerste in Canada had gekregen in april.

Hulde voor het RIVM dat ik hem zo makkelijk kon aanvragen. Nog best goed geregeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

de Peer schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:22:
[...]

Het is net als vliegangst inderdaad. het slaat niet (echt) ergens op, maar als je er last van hebt is dat niet met feiten te onderdrukken. Het zit dieper.
Nah, NL'ers doen er veel te makkelijk over. Dit is niet de griep, Covid-19 en vooral long covid is een verschrikkelijk virus die je echt niet wilt krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:27:
[...]

Nah, NL'ers doen er veel te makkelijk over. Dit is niet de griep, Covid-19 en vooral long covid is een verschrikkelijk virus die je echt niet wilt krijgen.
Het ging over welk risico een kind van 7 loopt, notabene na al 1 infectie doorgemaakt te hebben. In die context is er volgens mij geen reëel risico en is er geen reden om bezorgd te zijn.

Ik kende iemand van 21 die overleden is aan de griep. Domme pech. Maar dat zie ik niet als reden om voortaan koste wat kost de griep te voorkomen.

[ Voor 13% gewijzigd door de Peer op 20-06-2021 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik blijf die plaatjes van het ecdc wel lastig vinden. België doet het beter qua besmettingen, maar heeft 33 opnames gemiddeld per dag (denk incl IC). Dat is Nederland 35 en dat is dan niet gecorrigeerd voor de bevolking…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

@ZieMaar!
In België hebben bij een coronatest maar 2,4% van de mensen een positieve uitslag, in tegenstelling tot Nederland die 4,2% heeft. Hierdoor valt België in het gebied van tussen de 1% en 4% en daardoor mogen 200 per 100.000 mensen besmet zijn met het coronavirus om een oranje status te behouden.
Er wordt totaal niet gekeken hoeveel van deze mensen in het ziekenhuis of IC komen of zelfs er aan overlijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Nee dat snap ik @Onbekend; ik bedoel meer dat de situatie in de ziekenhuizen eigenlijk meer zegt over hoe het ‘onder controle’ is.

Ik denk dat in Nederland al die negatieve testen van commerciële aanbieders niet meetellen, dat drukt het percentage positief nogal, maar ik heb geen idee hoe dat in andere landen is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ZieMaar! schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:17:
Nee dat snap ik @Onbekend; ik bedoel meer dat de situatie in de ziekenhuizen eigenlijk meer zegt over hoe het ‘onder controle’ is.

Ik denk dat in Nederland al die negatieve testen van commerciële aanbieders niet meetellen, dat drukt het percentage positief nogal, maar ik heb geen idee hoe dat in andere landen is…
Het aantal ziekenhuisopnames zegt alleen niks over hoeveel kans je hebt dat er een besmet persoon uit dat land naar een ander land gaat.
Daarvoor zegt het percentage positief en besmettingen per x aantal inwoners wel iets.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Maar als we uitgaan van een ongeveer even ziekmakende variant, dan is het toch vreemd dat er in absolute aantallen ongeveer vergelijkbare aantallen ziekenhuisopnames zijn, terwijl de besmettingcijfers uiteenlopen? Juist die ziekenhuiscijfers zeggen dan iets over de echte verspreiding (tenzij de registratie in het ziekenhuis ook weer heel anders gaat).

Maw: zegt het aantal ziekenhuisopnames juist niet veel meer over de besmettingsgraad, met de (belangrijke) aannames dat de registratie enigszins gelijk is, net als de bevolkingsopbouw en vaccinatiegraaad?

[ Voor 22% gewijzigd door ZieMaar! op 20-06-2021 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@ZieMaar! je hebt inderdaad gelijk, in België wordt er meer getest waardoor het aannemelijk is dat daardoor het percentage lager ligt gezien het aantal ziekenhuisopnames.

Gedurende de periode van 8 juni 2021 tot 14 juni 2021 werden er 276.270 testen uitgevoerd, ofwel een dagelijks gemiddelde van 39.467 testen. De positiviteitsratio voor België was 2,2% voor deze periode. Bron: Sciensano

Ter vergelijking in Nederland waren er die week 152.484 testen uitgevoerd en dan hebben we ook nog 1,5x zoveel inwoners.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Laguna schreef op zondag 20 juni 2021 @ 22:26:
@ZieMaar! je hebt inderdaad gelijk, in België wordt er meer getest waardoor het aannemelijk is dat daardoor het percentage lager ligt gezien het aantal ziekenhuisopnames.

Gedurende de periode van 8 juni 2021 tot 14 juni 2021 werden er 276.270 testen uitgevoerd, ofwel een dagelijks gemiddelde van 39.467 testen. De positiviteitsratio voor België was 2,2% voor deze periode. Bron: Sciensano

Ter vergelijking in Nederland waren er die week 152.484 testen uitgevoerd en dan hebben we ook nog 1,5x zoveel inwoners.
Dat geeft wel een probleem aan met alleen het tellen van het aantal tests. Als de overheid zegt: je moet je wekelijks een keer laten testen, met of zonder symptomen, zullen er heel veel tests worden afgenomen en er relatief minder positieve gevallen zijn dan wanneer de overheid zegt: je mag je alleen laten testen als je symptomen hebt. Het is dan logisch dat er minder tests afgenomen zullen worden en dat het aantal positieve gevallen relatief vele hoger zal liggen.

Nu weet ik niet wat het test beleid voor België is, maar voor Nederland is het natuurlijk het laatste.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Nalevering van maatregelen op Schiermonnikoog is opvallend gemengd. Mondkapjes in de horeca zijn bij personeel afwezig, de meeste gasten nog wel zoals gebruikelijk. De supermarkt daarentegen is streng. 1 per groep, masker. Zo niet, kom je er niet in. Fietsenverhuur was ook vrij precies in de maatregelen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Over testen gesproken..
Ik ben nog 0x getest op covid. Volgens mij ben ik de enige Nederlander nog 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dennis1812 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:25:
Over testen gesproken..
Ben je het afgelopen jaar wel buiten geweest? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
Over testen gesproken..
1/3 van de volwassen Nederlanders heeft zich vanaf augustus 2020 ten minste een keer laten testen, voornamelijk toch jongeren. Dat kwam vandaag naar buiten.

Dus dat valt mee ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 21-06-2021 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Gonadan schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:44:
[...]

Ja dat wel. Wel aan alle maatregelen gehouden.
Toen mijn vrouw blootgesteld werd aan covid door mijn schoonbroer lag ik in het ziekenhuis. Toen ik thuiskwam volledig op afstand geleefd van elkaar.
Verder wel 1x klachten gehad maar kwam toen toch nog niet buiten omdat ik herstellende was van operaties. Mijn vrouw was toen herstellende van covid en kwam ook nergens.

Denk net steeds geluk gehad rondom "foute" contacten en door de regels goed vol te houden en mondkapjes goed te gebruiken ook minder verkoudheden gehad.

(Oke en ik speel vals, 4 maanden in het ziekenhuis liggen helpt ook mee 😁)
Vond het wel een mooi achievement. Hele pandemie niet getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dennis1812 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:47:
Ja dat wel. Wel aan alle maatregelen gehouden.
Toen mijn vrouw blootgesteld werd aan covid door mijn schoonbroer lag ik in het ziekenhuis. Toen ik thuiskwam volledig op afstand geleefd van elkaar.
Verder wel 1x klachten gehad maar kwam toen toch nog niet buiten omdat ik herstellende was van operaties. Mijn vrouw was toen herstellende van covid en kwam ook nergens.

Denk net steeds geluk gehad rondom "foute" contacten en door de regels goed vol te houden en mondkapjes goed te gebruiken ook minder verkoudheden gehad.

(Oke en ik speel vals, 4 maanden in het ziekenhuis liggen helpt ook mee 😁)
Vond het wel een mooi achievement. Hele pandemie niet getest
Ik denk dat iedereen wel vals gespeeld heeft hoor, het blijft toch altijd een psychologisch spelletje. Zelf ben ik twee keer getest maar dat had eventueel meer kunnen zijn.
Wanneer m'n vriendin echt verkouden was had ik hooguit een rauw gevoel in m'n neus. Dat zou je kunnen zien als klacht maar omdat ik toch de deur niet uit ging en m'n vriendin na test negatief terug kwam zie ik op zo'n moment ook geen noodzaak om te gaan testen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:22
Ik heb de afgelopen 15 maanden ook geen enkele test laten doen: De enige keer dat ik ziek werd (en voor 98% zeker corona had) was ik te ziek om naar de testlocatie te gaan. Die locatie ligt ruim 4 km van mijn huis af, en zonder rijbewijs moest ik dat dus gaan fietsen... Dat lukt dus niet als je koortsig en grieperig bent en het buiten ijskoud is. :N

En nee, ik heb geen vrienden met een rijbewijs in de buurt wonen, en mijn familie woont ook minstens 170 km bij mij vandaan. Aangezien ik niet erger ziek was dan bij een gewone griep ben ik gewoon 10 dagen thuis gebleven.

Ik weet zo zeker dat het corona was omdat ik bijna 6 weken mijn reuk en smaak kwijt ben geweest (dat heb ik nog nooit eerder gehad) en de hele ziekte duurde bijna 2x zolang als ik normaal ziek ben van de griep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Over testen gesproken..
Nee hoor. Ik ben ook nog nooit getest op Covid (m'n partner wel, maar dat kwam doordat hij een operatie moest ondergaan...) Heb zelfs helemaal nooit iets van klachten gehad die maar op de verste verte op Covid leek...
Gonadan schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:44:
[...]

Ja hoor. Alleen is het buiten hier niet zo druk bezet als in sommige andere delen van het land :p
We hebben zelfs bezoek gehad (zelfs van 2 personen toen dat maar max 1 was) uit de andere kant van het land (ground zero). Heb zelfs met die personen geknuffeld... (sorry, maar de Jonge mag zoveel zeggen als hij wil, maar als ik m'n broer na een jaar eindelijk weer eens zie, geef ik hem een dikke knuffel! en om nou te zeggen dat hij maar alleen die 300km enkele reis moest rijden....)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Over testen gesproken..
Nee hoor, nul keer. Wel 2x verkoudheid gehad afgelopen najaar via de basisschool, maar geen verlies van reuk of smaak en die waren binnen enkele dagen weer voorbij. Heb toen 10 dagen afgezonderd. In diezelfde periode waren meerdere andere mensen ook ziek, allemaal verkouden en zij hadden negatieve testen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Richub schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 03:05:
Ik heb de afgelopen 15 maanden ook geen enkele test laten doen: De enige keer dat ik ziek werd (en voor 98% zeker corona had) was ik te ziek om naar de testlocatie te gaan. Die locatie ligt ruim 4 km van mijn huis af, en zonder rijbewijs moest ik dat dus gaan fietsen... Dat lukt dus niet als je koortsig en grieperig bent en het buiten ijskoud is. :N

En nee, ik heb geen vrienden met een rijbewijs in de buurt wonen, en mijn familie woont ook minstens 170 km bij mij vandaan. Aangezien ik niet erger ziek was dan bij een gewone griep ben ik gewoon 10 dagen thuis gebleven.

Ik weet zo zeker dat het corona was omdat ik bijna 6 weken mijn reuk en smaak kwijt ben geweest (dat heb ik nog nooit eerder gehad) en de hele ziekte duurde bijna 2x zolang als ik normaal ziek ben van de griep.
Als je echt had gewild had je je ook thuis kunnen laten testen trouwens.
Pagina: 1 ... 7 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"