Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 21:31
MLLL schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:04:
[...]

Klinkt wel logisch. Alleen is die Omicron zo verdomde besmettelijk dat eigenlijk iedereen het wel krijgt.. Ik heb bijna 2 jaar lang de dans weten te ontspringen, maar was afgelopen vrijdag ook aan de beurt...
Dan geldt nog steeds dat "flatten the curve" er voor zorgt dat de zorg niet over stroomt met corona patiënten (en het neveneffect dat alle andere zorg hier onder lijdt).
Nu is mijn coronacheck wel helemaal aangevuld. 3 vaccinaties en straks een herstelbewijs (-;
Congrats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Johan Bogle schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:03:
We moeten maar eens een Covid topic borrel doen. Ik zie het al helemaal voor me: @t_captain maakt prognoses voor de hoogte van de pot @stylezzz en @CMD-Snake komen niet want willen geen griepje. @tweak_ers wordt steeds afgekapt door @ZieMaar! als hij iets wil zeggen en @monaldo ziet er een complot in. @Weissbier komt alleen als iedereen 3 mondkapjes op doet en handschoenen draagt en @ArcticWolf praat de hele avond alleen over dat Ebola pas echt een dingetje was en @Mfpower blijft de hele avond met de uitsmijter over principes staan praten.
En ik ben de schrik van iedereen omdat ik al ruim 2 weken aan het kuchen ben, onverwachts kom opdagen en vervolgens hele verhalen hou over hoe ik allemaal mensen ken *kuch* die zich nergens aan houden en ook zelf *kuch* in allerlei situaties terechtkom waar ik het inmiddels toch echt wel *kuch* had moeten oplopen... maar ik test *kuch* negatief hoor en kom met mijn QR code voorlopig overal *kuch* binnen in NL :P

Leukste was gisteren wel weer... schoonouders op bezoek, vertellen dat mensen die bij ze langs zijn geweest positief zijn getest nadat ze hun hebben gezien. "Ja misschien zijn we wel super spreaders". Dit zijn dezelfde schoonouders die op mijn verjaardag zijn gekomen... en op dat moment een beetje verkouden waren. En sindsdien heb ik die klote kriebel in mijn keel (en ben ik ook verkouden geweest).

Maar zij testen negatief, en ik ook. Something's fishy here.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:45
26 maart 2e vaccinatie gehad, geen booster. Toch nog steeds een groen ✅. Hebben ze hun systemen weer niet voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:25
Mnup_1 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:10:
26 maart 2e vaccinatie gehad, geen booster. Toch nog steeds een groen ✅. Hebben ze hun systemen weer niet voor elkaar?
Update hem maar een keer, dan verdwijnt ie waarschijnlijk wel. Ik heb iig van meer mensen gehoord dat hun vinkje daarna pas verdween.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
redwing schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:18:
[...]

Update hem maar een keer, dan verdwijnt ie waarschijnlijk wel. Ik heb iig van meer mensen gehoord dat hun vinkje daarna pas verdween.
Zowel scanner als coronacheck app zijn up to date 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:14

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Vrouwlief positief, ik reutelklachten maar zelftest negatief, PCR is onderweg, zal mij benieuwen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gonadan schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:43:
Vrouwlief positief, ik reutelklachten maar zelftest negatief, PCR is onderweg, zal mij benieuwen. :P
Waarschijnlijk ook negatief :+ Hier was dat iig wel zo, eerst de oudste ziek met alle bijbehorende klachten, maar die had een ander virus te pakken. Daarna werd de jongste ziek, die heeft dus wel corona, ik en de vrouw zijn aan het snotteren, maar hebben weer geen corona (zowel zelftest als PCR gedaan).

Maar je weet nooit, ik ken ook collega's die met een negatieve zelftest alsnog een positieve PCR test hadden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@redwing Het is al irritant zat dat m'n vriendin al uren geleden uitslag had en ik zit nog te wachten. Bijna gelijktijdig genomen, maar wel een andere locatie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MLLL schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:39:
Zat mijzelf af te vragen wat quarantaine nog voor nut heeft. Er lopen talloze mensen in bijvoorbeeld een Albert Heijn die positief zijn zonder het zelf te weten. Da's toch best raar?
Wat je nu omschrijft is ook in mijn ogen het grootste tegenargument van het CTB geweest... gevaccineerde waanden zich "veilig", die hoefde niet getest te worden terwijl ongevaccineerde wel getest moesten worden. Dan creëer je toch schijnveiligheid.

Met deze variant is het helemaal niet meer te doen, zoveel asymptomatische mensen dat je door alle bomen het bos niet meer ziet...

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gonadan schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:07:
@redwing Het is al irritant zat dat m'n vriendin al uren geleden uitslag had en ik zit nog te wachten. Bijna gelijktijdig genomen, maar wel een andere locatie.
Dat hadden we hier met mijn schoonbroer en mijn zoon. Toevallig waren ze tegelijkertijd bij de teststraat. De test werd 's middags gedaan en mijn zoon had 's avonds al de uitslag, en mijn schoonbroer pas aan het eind van de ochtend van de volgende dag. Het loopt allemaal niet helemaal gestroomlijnt zullen we maar zeggen :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

redwing schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:10:
Dat hadden we hier met mijn schoonbroer en mijn zoon. Toevallig waren ze tegelijkertijd bij de teststraat. De test werd 's middags gedaan en mijn zoon had 's avonds al de uitslag, en mijn schoonbroer pas aan het eind van de ochtend van de volgende dag. Het loopt allemaal niet helemaal gestroomlijnt zullen we maar zeggen :)
Onderhand heb ik hem wel, ook positief. :')

Kan je nog ergens garantie claimen voor die prikjes?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
Mnup_1 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:10:
Niemand in een soortgelijke situatie? Groene vinkje is nog steeds aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gonadan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:17:
[...]

Onderhand heb ik hem wel, ook positief. :')
Ben je er iig van af ;)
Kan je nog ergens garantie claimen voor die prikjes?
Je wordt nu toch minder ziek ? :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat wel maar de timing is een beetje rottig, nu moeten we een uitvaart verzetten.
Je wordt nu toch minder ziek ? :+
Daar had ik er geen drie voor nodig. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gonadan schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:22:
[...]

Dat wel maar de timing is een beetje rottig, nu moeten we een uitvaart verzetten.
Da's inderdaad minder, maar kan dat hiervoor? Gecondoleert.
[...]
Daar had ik er geen drie voor nodig. :P
Better safe than sorry toch ;)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

redwing schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:46:
[...]

Da's inderdaad minder, maar kan dat hiervoor? Gecondoleert.
Blijkbaar. De hele binnenste cirkel is besmet en we waren pas net aan het plannen, dus dat helpt. Nu wel klachtenvrij worden. :P
Better safe than sorry toch ;)
Neuh, daar heb ik die booster niet voor genomen, te weinig meerwaarde. Ik nam hem toen het nog niet zeker was dat omikron mee zou vallen, gewoon om een steentje bij te dragen qua besmettingen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:49

vhal

ಠ_ಠ

Ik moet zeggen dat de mensen bij de GGD Rdam Airport een stel lompe boeren zijn qua afnemen van een test en helaas hoor ik het vaker. Ik heb deze week al 2 keer een PCR gehad via mijn werk maar sinds vandaag had ik een positieve zelftest (pas 6 dagen na de positieve GGD test van mijn vrouw). Waar de testen op het werk nagenoeg ongevoelig waren, was de persoon bij de GGD de stok full retard in mijn keel en neus aan het rammen :X

Ik snap ook wel dat je na het zoveelste stokje op de automatische piloot aan het werken ben maar het kan wel subtieler.

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 09-02-2022 11:07 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:31

Amphiebietje

In de blubber

vhal schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:03:
Ik moet zeggen dat de mensen bij de GGD Rdam Airport een stel lompe boeren zijn qua afnemen van een test en helaas hoor ik het vaker. Ik heb deze week al 2 keer een PCR gehad via mijn werk maar sinds vandaag had ik een positieve zelftest (pas 6 dagen na de positieve GGD test van mijn vrouw). Waar de testen op het werk nagenoeg ongevoelig waren, was de persoon bij de GGD de stok full retard in mijn keel en neus aan het rammen :X

Ik snap ook wel dat je na het zoveelste stokje op de automatische piloot aan het werken ben maar het kan wel subtieler.
Die gaan nog een leuke verassing krijgen op een dag, iemand met een bloedneus bijvoorbeeld die hun mooie vloertje van wat vlekken voorziet. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:57

Stimulate14

⭐⭐⭐

Vrijdag GGD test, negatief. Vandaag GGD test, ?
Vrouw bijna genezen. Ik laat me verassen, heb een kleine loopneus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:03:
[...]

Maar je weet nooit, ik ken ook collega's die met een negatieve zelftest alsnog een positieve PCR test hadden.
Dat is hier schering en inslag.

The best is yet to come

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:43
Stimulate14 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:26:
[...]
...
Ik laat me verassen, heb een kleine loopneus.
Dat is wel heel rigoureus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Positief getest, loopneus is er nog.

• Lethalis
  • Niet online
#zerocovid d:)b

• Lethalis
  • Niet online
Stimulate14 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:57:
Als het daarbij blijft, ben je er zometeen wel vanaf.

Ik begin nu aan mijn 3e verkoudheid dit jaar. Althans, ik was nog niet helemaal hersteld van de vorige, maar heb nu weer nieuwe symptomen. Neus en oren weer dicht. Jippie.

Vanochtend wederom negatieve zelftest. Dat is dan nummer 5. Gisteren vrouw en dochter nog getest, ook allemaal negatief. Dochter is weer behoorlijk aan het snotteren.

Straks ga ik in isolatie. Niet vanwege covid, maar gewoon omdat ik het zat ben om de hele tijd verkouden te zijn. Op mijn werk weten ze zometeen ook niet meer wat ze met mij aan moeten. Aan de ene kant word ik op kantoor verwacht, aan de andere kant ben ik om de haverklap verkouden en zou ik eigenlijk thuis moeten blijven. Maar ja, dit gaat nu al sinds de jaarwisseling zo.

Net even snel gekeken... ik ben nu 5 van de 6 weken verkouden tot nu toe :F

Misschien als ze die scholen gewoon open hadden gelaten, dan had ik al die verkoudheden een beetje uit kunnen smeren ipv dat ik ze allemaal achter elkaar krijg }:|

[ Voor 47% gewijzigd door Lethalis op 10-02-2022 11:49 ]

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:50

Wailing_Banshee

You're Next

Stimulate14 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:57:
Ja, ik kreeg ook een loopneus na die corona test :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:09

Nox

Noxiuz

Wailing_Banshee schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:38:
[...]

Ja, ik kreeg ook een loopneus na die corona test :p
Ik mocht altijd kiezen waar het staafje in ging, koos ik de 'dichte' zijde van de neus. Heerlijk! :*)

Even wat anders:

De ziekte na het oplopen van het virus is officieel Covid-19. Gezien de ziektebeelden dermate anders zijn, getuige de mildheid en er hoofdpijn bij gekomen is, is het niet nodig om de ziekte te hernoemen naar Covid-21?

Als ik het dan oploop ben ik ten minste nog een beetje hip enzo, '19 is echt al weer achterhaald.

[ Voor 8% gewijzigd door Nox op 10-02-2022 11:50 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Lethalis
  • Niet online
Nox schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:49:
[...]
De ziekte na het oplopen van het virus is officieel Covid-19. Gezien de ziektebeelden dermate anders zijn, getuige de mildheid en er hoofdpijn bij gekomen is, is het niet nodig om de ziekte te hernoemen naar Covid-21?

Als ik het dan oploop ben ik ten minste nog een beetje hip enzo, '19 is echt al weer achterhaald.
Mja dat denk ik ook al een tijdje.

Eigenlijk was de Britse variant Covid 20, Delta Covid 21 en dan kunnen we Omikron wel Covid 22 noemen. Is het nog net wat hipper dan Covid 21.

Kun je ze ook sparen. Mijn vrouw heeft waarschijnlijk de Britse variant gehad in Oktober 2020. Rest van de spaarkaart is tot nu toe leeg. Ondanks dat we best vaak verkouden zijn.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:09

Nox

Noxiuz

Lethalis schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:59:
[...]

Mja dat denk ik ook al een tijdje.

Eigenlijk was de Britse variant Covid 20, Delta Covid 21 en dan kunnen we Omikron wel Covid 22 noemen. Is het nog net wat hipper dan Covid 21.

Kun je ze ook sparen. Mijn vrouw heeft waarschijnlijk de Britse variant gehad in Oktober 2020. Rest van de spaarkaart is tot nu toe leeg. Ondanks dat we best vaak verkouden zijn.
Ziektebeelden van delta en alpha e.d. leken nog verdomd veel op vanilla corona, vind omikron (komt uit '21 :P ) wel erg anders :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dag 14 na besmetting. Dag 12 met (lichte) symptomen. Zelftest nog steeds positief :')

Ik wil naar buiten ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Laatst online: 09:52

Bloodclot

Jawier!

Wouter schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:46:
Dag 14 na besmetting. Dag 12 met (lichte) symptomen. Zelftest nog steeds positief :')

Ik wil naar buiten ;(
Huh, antigeen test? Succes, je kan nog tot 6weken na de tijd positief testen. Quarantaine is 7 dagen mits klachten vrij, max 14dagen. Daarna gewoon weer het leven in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik wil naar buiten ;(
Wat zijn symptomen? Je kan toch niet 3 weken binnen blijven wat is dat voor onzin joh. Bij een loopneus kijk ik je niet raar aan in de Jumbo, als je staat te zweten en trillen wel.

• Bloodclot
  • Laatst online: 09:52

Bloodclot

Jawier!

Stimulate14 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:11:
[...]

Wat zijn symptomen? Je kan toch niet 3 weken binnen blijven wat is dat voor onzin joh. Bij een loopneus kijk ik je niet raar aan in de Jumbo, als je staat te zweten en trillen wel.
Inderdaad, en wat zijn de lichte symptomen? Af en toe een kriebelhoest? Even een keer kiezen? Een loopneus na de hond uitlaten?

• Wouter
  • Niet online
Bloodclot schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:13:
[...]

Inderdaad, en wat zijn de lichte symptomen? Af en toe een kriebelhoest? Even een keer kiezen? Een loopneus na de hond uitlaten?
Hoofdpijn, vermoeidheid, loopneus, niezen, slijm ophoesten. etc.

Waarschijnlijk nog wel besmettelijk dus.

• ArcticWolf
  • Niet online
Wouter schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:17:
[...]

Hoofdpijn, vermoeidheid, loopneus, niezen, slijm ophoesten. etc.

Waarschijnlijk nog wel besmettelijk dus.
Besmettelijke periode: Nog niet volledig bekend. In ieder geval tijdens 1-2 dagen voor start van symptomen en gedurende de eerste 5 dagen van de symptomatische fase waarna virus nog langer met PCR aantoonbaar kan zijn in de keel/feces
en
Besmettelijke periode
Als uitgangspunt voor bron- en contactonderzoek houden we de volgende besmettelijke periode aan:
  • Bij symptomatische infecties begint de besmettelijke periode 2 dagen voor de start van de klachten, en eindigt als de persoon 24 uur klachtenvrij is en minimaal 7 dagen na start van de symptomen. (Zie tabel duur isolatie onder Maatregelen)
  • Bij asymptomatische infecties begint de besmettelijke periode op de testdatum en eindigt 7 dagen na de testafname.
Exacte gegevens over de besmettelijke periode ontbreken. Een persoon is in het algemeen besmettelijk net voor en tot de eerste 5 dagen van de symptomatische fase.
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19

Volgens de LCI niet.

[ Voor 38% gewijzigd door ArcticWolf op 10-02-2022 14:22 ]

• Wouter
  • Niet online
RIVM kan wel meer roepen, maar ik vertrouw hun richtlijnen niet. Je weet bij het RIVM namelijk niet of wat ze zeggen op wetenschap of praktische overwegingen gebaseerd is.

Al begin 2020 kwam aan het licht dat wat ze naar buiten brachten over de besmettelijkheid vooral bedoeld was om mensen niet te lang thuis te houden en zo te zorgen voor minder uitval in (met name) de zorg. Opzettelijk misleidend dus.

Ik vind toch ook veel bronnen die stellen dat je bij een positieve antigeen test én symptomen waarschijnlijk nog besmettelijk bent.

Ik heb mensen in mijn omgeving met onderliggende aandoeningen, die ik niet wil besmetten, dus daar blijf ik zolang ik positief test op een antigeen test toch nog maar even bij uit de buurt.

Maar ik denk dat ik vanaf morgen wel weer naar de supermarkt ga

[edit]
Bij symptomatische infecties begint de besmettelijke periode 2 dagen voor de start van de klachten, en eindigt als de persoon 24 uur klachtenvrij is en minimaal 7 dagen na start van de symptomen. (Zie tabel duur isolatie onder Maatregelen)
Ehm, maar daar staat toch ook juist dat de besmettelijke periode eindigt als je 24 uur klachtenvrij bent. Dat ben ik niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Wouter op 10-02-2022 14:50 ]

• Lethalis
  • Niet online

Ik wil naar buiten ;(
Ik zou wel rustig een wandelingetje buiten gaan doen hoor.

Of ik meteen weer een Jumbo binnen zou wandelen is een andere vraag (hangt ervan af of ik iemand heb die boodschappen voor mij kan doen).

Zelf ben ik altijd in de veronderstelling geweest dat je na de eerste week nauwelijks nog iig minder besmettelijk bent (peak viral load bij 7 dagen, daarna neemt het af).

Toen mijn vrouw in 2020 corona had en opgesloten in de slaapkamer zat, heb ik diverse onderzoeken erbij gepakt waaruit dat bleek iig. Na een dag of 10 was ik het echt wel zat, liep ik daar weer naar binnen en sleurde haar weer naar buiten. Ondanks dat ze nog kuchte, maar het ergste was iig voorbij.

In mijn eentje voor onze dochter zorgen hield ik niet heel lang meer vol :+

Ik denk dat we inmiddels (met Omikron) niet eens meer zoiets zouden doen. Dan heeft het hele gezin maar corona.

• Lethalis
  • Niet online
Wouter schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:37:
[...]
Ik vind toch ook veel bronnen die stellen dat je bij een positieve antigeen test én symptomen waarschijnlijk nog besmettelijk bent.
Dat je nog steeds positief test met een antigeen test is op zich wel bijzonder inderdaad.

De meeste mensen testen zelfs met een PCR toch na 2 weken niet meer positief?

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:17

Metalfreak

Hoije woh!

Lethalis schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:38:
[...]

Maar daar heb ik eigenlijk nog nooit een probleem in gezien. Je kunt toch makkelijk wel een wandelingetje maken, zonder ook maar binnen 5 meter van iemand te komen?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Metalfreak schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:47:
[...]

Maar daar heb ik eigenlijk nog nooit een probleem in gezien. Je kunt toch makkelijk wel een wandelingetje maken, zonder ook maar binnen 5 meter van iemand te komen?
Precies, je staat niet bij de Efteling als een legkip in de rij of bespuugd mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-10 09:41

MM99

That is the way I am!

Denken jullie dat we ooit van de QR app gaan afkomen?

Ik wordt er beetje moedeloos van. Overal waar je maar komt de app moeten laten zien. Terwijl het niks zegt over dat ik iemand anders kan besmetten. En dus ook niks zegt over dat ik zelf (opnieuw) besmet kan raken in die locatie waar ik ben.

(ik heb een groene vinkje tot mei)

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:26

Dennis1812

Amateur prutser

MM99 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:26:

Ik wordt er beetje moedeloos van. Overal waar je maar komt de app moeten laten zien. Terwijl het niks zegt over dat ik iemand anders kan besmetten. En dus ook niks zegt over dat ik zelf (opnieuw) besmet kan raken in die locatie waar ik ben.

Er is geen enkele reden te geloven dat we er niet vanaf komen.

Met een einde van de pandemie zal de QR ook tot een einde komen.
Maar helaas is de pandemie nog niet ten einde.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:45

Als je het nieuws een beetje volgt en de geruchten kloppen (wat bijna altijd zo is) dan is het eind van de maand het eind van het CTB. Mocht het later toch slecht gaan met de ziekenhuisopnames door een nieuwe variant of andere ontwikkeling kan het zijn dat ze het CTB weer in het leven roepen.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Zou mij verbazen als ze ermee doorgaan, het slaat helemaal nergens op als je nuchter blijft nadenken. Met groen vinkje ben je ook besmettelijk :+ . Maargoed, loop maar door naar binnen hoor! :F .

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja.
Overal waar je maar komt de app moeten laten zien. Terwijl het niks zegt over dat ik iemand anders kan besmetten. En dus ook niks zegt over dat ik zelf (opnieuw) besmet kan raken in die locatie waar ik ben.
"Niks" is denk ik een beetje te sterk verwoord. Het is ook helemaal niet het idee achter zo'n app om 100 % zekerheid te garanderen, maar gaat puur om statistiek: het naar beneden halen van besmettingen. En dus NIET: het in zijn geheel voorkomen van besmettingen. Subtiel, maar wel belangrijk verschil.

Ik snap dat de "leek" vaak zwart/wit denkt, omdat men niet genoeg achtergrond heeft, maar het is allemaal juist verre van zwart/wit en gaat meer om percentages en andere grijswaarden.

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
Heftig wat vandaag en gisteren in Heerlen bij de vaccinatie locatie gebeurd is: die mensen spreken van genocide, die zijn helemaal gek in hun hoofd geloof ik 8)7

En dan ook nog GGD medewerkers aanvallen, omdat ze niet willen dat je wat staat te filmen. Van mij mogen ze wel het leger in zetten, om dit soort gekkies weg te houden van de GGD locaties.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Hoe is 't met je ouders inmiddels @Weissbier ?

Ik gok dat politie ze prima wegkrijgt overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

Ze houden vast tot de laatste strohalm...

https://www.msn.com/nl-nl.../ar-AATHPxM?ocid=msedgntp
De verplichte QR-code blijft, maar mensen hoeven binnen geen anderhalvemeter afstand meer te houden.
Ik hoop/verwacht dat het CTB in maart verdwijnt... mijn vinkje verdwijnt ergens in april.

• Weissbier
Dennis1812 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:14:
Hoe is 't met je ouders inmiddels @Weissbier ?

Ik gok dat politie ze prima wegkrijgt overigens.
Mijn ouders zijn alweer boodschappen gaan doen in Duitsland: ik zei nog tegen haar, dan kun je mooi corona verspreiden in Duitsland :X Maar het zou goed met ze gaan, echter zelf had ik het verstandig gevonden om nog niet de grens over te gaan...

Volgende week ga ik weer op bezoek: ik neem het zekere, voor het onzekere. Want de overheid heeft die quarantaine verplichting ook enkel en alleen verkort en zelfs afgeschaft, voor geboosterde. Dat is niet vanwege de volksgezondheid, maar om de economie draaiende te houden.

Op mijn werk heeft een collega aan de corona besmetting, toch echt wat aan overgehouden: voorheen was ze zo fit als maar wat, nu is ze binnen no time moe. Persoonlijk ben ik dagelijks bang, dat ik een deze dagen ook corona oploop.

Waar ik werk is niet eens zo ver van die GGD locatie: die gekkies komen ook bij ons in de supermarkt, maar ondertussen probeer ik het te negeren. Ik vind het nog steeds geen prettig gevoel, maar doe gewoon mijn werk en probeer mij niet meer aan de klanten zonder mondkapje te storen.

De politie kan dat wel aan: maar die hebben te weinig mankracht, daarom zie je ze ook bijna nooit in het verkeer. Probleem met leger in zetten, is dat dit erg ver gaat en dat is pas enkele malen in de geschiedenis gebeurd. Zoals bij de treinkaping, die door Molukkers uitgevoerd werd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Weissbier schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:10:
Heftig wat vandaag en gisteren in Heerlen bij de vaccinatie locatie gebeurd is: die mensen spreken van genocide, die zijn helemaal gek in hun hoofd geloof ik 8)7

En dan ook nog GGD medewerkers aanvallen, omdat ze niet willen dat je wat staat te filmen. Van mij mogen ze wel het leger in zetten, om dit soort gekkies weg te houden van de GGD locaties.
Demonstreren is over het algemeen iets goeds. Maar als ik naar de mafkezen kijk die dit soort akties uithalen dan vraag ik me altijd één ding af. Zouden ze zich net als bij de vaccinatie ook druk maken om de ingrediënten in die XTC pil die ze in het weekend met liefde in de mik douwen? Gaan ze controleren op de website van Hak welke E-nummers er allemaal in hun eten verwerkt zit?

En het lijkt allemaal uit uitmuntend opgezette Facebook onderzoeken te komen wat het wantrouwen van deze groep mensen richting onze overheid alleen maar voedt. En ironisch genoeg is deze groep mensen juist grotendeels afhankelijk van diezelfde overheid waar ze zich zo tegen verzetten.

En ik wil ze helemaal niet over één kam scheren maar als ik de beelden zie van dergelijke protesten dan hebben de meeste niet vooraan gestaan toen het IQ verdeeld werd. De meeste lijken nog te dom om te poepen.

Sorry voor deze rant maar mensen die deze acties uitvoeren mogen van mij keihard aangepakt worden.

• Weissbier
Kenny_026 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:34:
[...]

Demonstreren is over het algemeen iets goeds. Maar als ik naar de mafkezen kijk die dit soort akties uithalen dan vraag ik me altijd één ding af. Zouden ze zich net als bij de vaccinatie ook druk maken om de ingrediënten in die XTC pil die ze in het weekend met liefde in de mik douwen? Gaan ze controleren op de website van Hak welke E-nummers er allemaal in hun eten verwerkt zit?

En het lijkt allemaal uit uitmuntend opgezette Facebook onderzoeken te komen wat het wantrouwen van deze groep mensen richting onze overheid alleen maar voedt. En ironisch genoeg is deze groep mensen juist grotendeels afhankelijk van diezelfde overheid waar ze zich zo tegen verzetten.

En ik wil ze helemaal niet over één kam scheren maar als ik de beelden zie van dergelijke protesten dan hebben de meeste niet vooraan gestaan toen het IQ verdeeld werd. De meeste lijken nog te dom om te poepen.

Sorry voor deze rant maar mensen die deze acties uitvoeren mogen van mij keihard aangepakt worden.
Naja ik denk er net zo over: maar helaas woon en werk ik wel in precies dezelfde regio, letterlijk slechts enkele km's van deze GGD locatie. Er wordt weleens gezegd dat dit allemaal het resultaat is van sluiting van de mijnen....

Maar de laaggeletterdheid in deze regio is gewoon enorm, alleen ik zou mensen niet perse dom willen noemen. Echter zo komen ze wel over inderdaad. Ik weet ook niet zo goed wat de overheid zou kunnen doen, om deze mensen in het gareel te houden?

Ze laten zich informeren via Facebook, wat volstaat met nep nieuws: vervolgens gaan ze alles geloven, wat ze lezen en voila. Je hebt een verzetsgroep, die er heilig van is overtuigd dat de overheid mensen aan het vermoorden is. Mede mogelijk gemaakt door de FVD :(

De PVV is in vergelijking met de FVD echt een milde partij: Geert Wilders is wel fel tegen de coronamaatregelen, maar hij ontkent niet dat je er heel ziek van kan worden. Voor de rest volg ik de debatten niet hoor, echter ik hoor nog weleens wat.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:43

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Lethalis schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:38:
NEE. :(
Regel 1 is blijf thuis. Je mag de tuin in, maar dat is het.

https://www.rijksoverheid...isquarantaine-door-corona
Metalfreak schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:47:
Regel 1 is blijf thuis. Een voetpad is zelden 1,5 meter breed en je kan ook niet garanderen dat je niemand tegen komt. Je wilt namelijk letterlijk(!) niemand tegen het lijf lopen.

@Wouter
Je bent een held dat je het al 12 dagen vol gehouden hebt. Het is absoluut niet makkelijk, maar lang zal het niet meer duren. Ik snap het verlangen, maar de laatste loodjes zijn altijd het zwaarst. Bedenk maar zo: Jij kan dadelijk anderen inspireren dat ze ook een quarantaine kunnen volhouden. Jij bent dadelijk een inspiratie voor anderen. _/-\o_

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
DevWouter schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:25:
[...]

Regel 1 is blijf thuis. Een voetpad is zelden 1,5 meter breed en je kan ook niet garanderen dat je niemand tegen komt. Je wilt namelijk letterlijk(!) niemand tegen het lijf lopen.
Is dit serieus? Jij gelooft werkelijk dat je tijdens het wandelen iemand kan besmetten in 1 seconde als je die op een meter voorbijloopt? Mijn god, wat een wereld is dit geworden |:(

http://www.avfoto.nl

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Weissbier schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:10:

Ach, het is wachten op een soortgelijk incident waar doden of gewonden bij vallen.

En naar mijn mening zal de overheid daar medeverantwoordelijk voor zijn, wegens de algehele cultuur van niet handhaven waardoor je dit soort excessen niet in de kiem smoort. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Arrien schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:32:
[...]

Is dit serieus? Jij gelooft werkelijk dat je tijdens het wandelen iemand kan besmetten in 1 seconde als je die op een meter voorbijloopt? Mijn god, wat een wereld is dit geworden |:(
"letterlijk tegen het lijf lopen" = in botsing komen met iemand, dus lichamelijk contact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:24
[...]

Regel 1 is blijf thuis. Je mag de tuin in, maar dat is het.

https://www.rijksoverheid...isquarantaine-door-corona

[...]

Pff net alsof je niet even de andere kant op kan draaien ofzo. Je wordt toch helemaal gek binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Arrien schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:32:
[...]

Pas na 20 minuten heeft het virus 90% van zijn vaardigheden verloren om het te infecteren. Het merendeel gelukkig in 5 minuten en buiten waarschijnlijk nog sneller, maar het is geen 1 seconden.

Bovendien gaat het niet om wat ik "vind", maar wat de regels zijn en wat het virus doet.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Dracula schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:41:
Pff net alsof je niet even de andere kant op kan draaien ofzo.
Of nog beter als je de regels negeert: Mondkapje dragen.
Je wordt toch helemaal gek binnen.
Als het makkelijk was dan bleef iedereen binnen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

*knip* dit is nergens voor nodig

Punt 1: een weg is meer dan 5 meter breed. Je kunt best even oversteken als je dat echt als een risico ziet.
Punt 2: van die halve seconde dat je iemand tegenkomt op ruime afstand in de frisse buitenlucht raak je echt niet besmet.

Die regels zijn er niet voor niets nee, maar je kunt ook overdrijven. *knip* dit is nergens voor nodig

[ Voor 9% gewijzigd door ZieMaar! op 11-02-2022 09:50 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Metalfreak schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:27:
[...]

Punt 1: een weg is meer dan 5 meter breed. Je kunt best even oversteken als je dat echt als een risico ziet.
Punt 2: van die halve seconde dat je iemand tegenkomt op ruime afstand in de frisse buitenlucht raak je echt niet besmet.

Die regels zijn er niet voor niets nee, maar je kunt ook overdrijven. *knip* dit is nergens voor nodig
inhoudelijk ben ik het wel met je eens, ik heb ook de wandeling gemaakt en overgestoken bij tegenliggers. Maar de manier waarop mag wel een tik minder vind ik

[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 11-02-2022 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
DevWouter schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:08:
[...]
Bovendien gaat het niet om wat ik "vind", maar wat de regels zijn en wat het virus doet.
Mensen vergelijken het weleens met de verkeersregels, maar daar geef ik eerlijk gezegd ook vaak mijn eigen invulling aan. Zonder echt gekke dingen te doen hoor. Soms kost dat een beetje geld.

Tenzij iemand een wapen op mij gericht houdt, wens ik je veel succes mij ergens strikt aan te laten houden.

En vele anderen met mij.

Ik ben nog relatief braaf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-10 18:50
Als ik het zo zie is de term ‘wappies’ tegenwoordig voor een heel andere doelgroep bestemd.. man man man.

De WOB verzoeken en daarmee openbare e-mails in zowel NL als DE geven ook best een mooi inkijkje in o.a. het framen, de angst aanjagen en draagvlak creëren voor maatregelen met vage redenen (of het bewust achterhouden van informatie). Blijkbaar werkt het goed allemaal in ieder geval. Maar het is een smerige wereld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Weissbier
Lethalis schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:49:
[...]

Mensen vergelijken het weleens met de verkeersregels, maar daar geef ik eerlijk gezegd ook vaak mijn eigen invulling aan. Zonder echt gekke dingen te doen hoor. Soms kost dat een beetje geld.

Tenzij iemand een wapen op mij gericht houdt, wens ik je veel succes mij ergens strikt aan te laten houden.

En vele anderen met mij.

Ik ben nog relatief braaf.
Dat is exact het probleem in Nederland en de reden, waarom het verkeer steeds chaotischer wordt! In 2020 toen wij in begin van de coronacrisis zaten, toen ben ik verhuisd. Vlak daarvoor wou het bedrijf langs komen, dat het onderhoud aan de cv-ketel uitvoerde in de oude huurwoning.

Ik heb ze medegedeeld: als jullie monteurs zich niet eens aan de verkeersregels houden, aangezien ik ze had zien appen achter het stuur... dan wil ik ze ook niet over de vloer. Het is voor mij gewoon kenmerkende: de mensen die lak aan bepaalde verkeersregels hebben, zijn juist ook de mensen die het niet zo nauw met de coronamaatregelen nemen.

Zelfs in Duitsland: waar foutparkeren slechts € 15 kost, heb ik het nooit in mijn hoofd gehaald om dan maar de auto ergens te parkeren waar het niet mag. Regels zijn er niet voor niets en dat geld ook voor de coronamaatregelen, echter dat lijkt een groot deel van de bevolking ondertussen vergeten.

Nu moet ik zeggen: met een regering, die ondanks de toeslagen affaire toch weer een regering vormt.... snap ik best dat burgers geen vertrouwen in de regering hebben. Echter het gaat om je eigen gezondheid en die van medeburgers, daarom zijn die maatregelen zo belangrijk.

Dan kunnen wij wel telkens de regering de schuld geven, maar als burgers massaal de maatregelen negeren: wat moet je dan doen? Keihard handhaven? Nou dan moet je wel eerst je Minister van Justitie vervangen, door iemand die niet openlijk zegt: dat ze niet van plan zijn te gaan handhaven 8)7

Of de vorige minister van justitie: eventjes zelf de coronamaatregelen aan zijn laars lappen, om vervolgens te blijven zitten op zijn post |:( Als dit niet gebeurd was, dan hadden ze gewoon nog steeds € 400 boete voor het overtreden van de coronamaatregelen kunnen geven.

Ohja binnenkort gaan wij terug naar normaal.... dan liggen de ziekenhuis vol en natuurlijk, worden wij dan weer verrast. Want Nederland is echt een naïef land: als corona een oorlogswapen was van de Chinezen, dan werkt ie in Nederland het meest optimaal >:)

Echt serieus: in omringende landen, zelfs in reserve Nederland België houden de burgers zich vele malen beter aan de maatregelen. Ook in landen zoals in Duitsland, al zijn ze daar soms bij vragen naar het 2G(+) vreselijk onvriendelijk.... maja ze vragen het wel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Weissbier schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 23:21:
[...]
Ik heb ze medegedeeld: als jullie monteurs zich niet eens aan de verkeersregels houden, aangezien ik ze had zien appen achter het stuur... dan wil ik ze ook niet over de vloer.
_O-

Ik app overigens niet achter het stuur. Dat is nou net zo'n ding dat ik niet doe... want ik erger mij aan mensen die hun aandacht er niet bij hebben.

Maar fout parkeren ben ik bijvoorbeeld wel schuldig aan geweest. En ik rij weleens te hard waar ik vind / denk dat het kan (buiten de bebouwde kom... in een woonwijk erger ik mij dan weer als mensen te hard rijden).

Het is dus alleen niet zwart / wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Allereerst: #doeslief, ik heb jouw mindere nette opmerkingen maar geknipt :(:)

Betreffend punt 1: Het voorbeeld van de oorspronkelijke poster was een voetpad van 5 meter. Die heb je alleen in zeer drukke gebieden zoals winkelstraten. In de woonwijken zijn ze vaak kleiner. Tevens is het niet altijd mogelijk om over te steken of een inhaler/tegenligger te vermijden. Over het algemeen kunnen we een minimum hanteren van 120cm. Zelfs al zouden de voetpaden ongeloofelijk breed zijn dan nog kan je niet altijd voorkomen. Immers iemand kan om de hoek komen of uit zijn tuin stappen.

Betreffend punt 2: Zelfs als afstand houden mogelijk is dan is 1 seconde (of een halve seconde) onvoldoende. Pas na 20 minuten is de besmettelijkheid van het virus met 90% afgenomen. Het merendeel al in 5 minuten. Zelfs bij 1 minuut heeft die persoon bij een snelheid van 4 km/u een zakdoek van 66 meter achter zich aan. Bij 5 minuten sleep je dus een zakdoek van 330 meter achter je aan.

Overigens heb ik bij bovenstaande voorbeelden expres de zeer lage getallen gekozen. Waarschijnlijk is het veel minder dan 5 minuten afhankelijk van de omstandigheden, maar pak je de 20 minuten als uitgangspunt dan heb je een zakdoek van meer dan een kilometer achter je. Het laagste wat ik kon vinden is 50% verlies in 5 seconden tijd en dat vertaalt zich naar een zakdoek van 5,5 meter.

Daarom blijft het dragen van een mondneusmasker ook zo belangerijk. Daarmee kort je de zakdoek in naar een paar centimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Weissbier schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 23:21:
Echt serieus: in omringende landen, zelfs in reserve Nederland België houden de burgers zich vele malen beter aan de maatregelen. Ook in landen zoals in Duitsland, al zijn ze daar soms bij vragen naar het 2G(+) vreselijk onvriendelijk.... maja ze vragen het wel :+
Inderdaad, ik raad ieder aan om de belgisch en nederlandse aankondigen van maatregelen eens naast elkaar te houden. Weet je wat? Ik maak het iedereen makkelijk:

België vs Nederland: Wat valt je op?

Afbeeldingslocatie: https://static.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2021/06/18/193f2dd2-ed49-4e16-8c3b-7c9b2039c518.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.nrc.nl/jG-fO6eq2W4hKoPdgxHwifBY3R8=/1920x/smart/filters:no_upscale():strip_icc()/s3/static.nrc.nl/liveblog/files/2022/01/web-1501zatbinpersco.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Zouden jullie trouwens met verkoudheidsklachten naar de zaak gaan?

Ik ben inmiddels bang dat ik er problemen mee krijg als ik wéér thuisblijf. Kan mijn werk prima vanaf thuis doen overigens als programmeur. Maar ja... loop alweer te snotteren, oren zitten dicht, ik klink ook heel vol als ik praat. Test wel negatief verder.

Anyways... ik ben al sinds de jaarwisseling aan het kwakkelen. Mijn dochter heeft ook de ene verkoudheid na de andere, dus dat zal de bron wel zijn :/

Ben tussendoor wel een paar keer naar de zaak geweest... als ik bijvoorbeeld alleen aan het kuchen was en het voor de rest wel ging. Maar nu die neus en oren weer dicht zitten vind ik het eigenlijk too much.

Ik ben wel benieuwd hoe dit straks verder gaat. Want zodra de maatregelen verder worden afgebouwd, gaat toch ook het moment komen dat iedereen gewoon weer ziek, zwak en misselijk naar kantoor gaat.

PS
Heb toch maar gemeld dat ik vandaag thuis ga werken ;( Ik voel me wel een faalhaas inmiddels.

[ Voor 17% gewijzigd door Lethalis op 11-02-2022 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Bah. Wat treurig.

[ Voor 16% gewijzigd door ZieMaar! op 11-02-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
DevWouter schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 00:13:
[...]
Inderdaad, ik raad ieder aan om de belgisch en nederlandse aankondigen van maatregelen eens naast elkaar te houden. Weet je wat? Ik maak het iedereen makkelijk:
Helemaal in het begin van de pandemie ging het al heel erg mis. Met een Rutte die lachend van Dissel nog net niet in een houtgreep van het podium sleurde nadat hij hem een hand wou geven.

Tsja. Dan moet je ook niet zeuren als mensen het niet serieus nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Lethalis schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 06:48:

Ik ben inmiddels bang dat ik er problemen mee krijg als ik wéér thuisblijf. Kan mijn werk prima vanaf thuis doen overigens als programmeur. Maar ja... loop alweer te snotteren, oren zitten dicht, ik klink ook heel vol als ik praat. Test wel negatief verder.
Dat was voor mij zelfs in 2019 een reden geweest om niet naar kantoor te gaan. In 2020+ zou ik waarschijnlijk gaan thuiswerken, in 2020- had ik me ziek gemeld. Het probleem is dat wanneer je je niet fit voelt, je dat altijd merkt in de kwaliteit van je werk. Sneller afgeleid, niet op oplossingen kunnen komen en continue denken dat je beter thuis had kunnen blijven...
Lethalis schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 07:48:
[...]

Helemaal in het begin van de pandemie ging het al heel erg mis. Met een Rutte die lachend van Dissel nog net niet in een houtgreep van het podium sleurde nadat hij hem een hand wou geven.

Tsja. Dan moet je ook niet zeuren als mensen het niet serieus nemen.
Dat vind ik wel heel erg makkelijk denken. Hoe vaak zie je zelfs nu dat mensen beginnen met een hand geven en dan ineens bedenken dat we dat nu niet meer doen. En dat is na 2 jaar afstand houden...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 07:54:
[...]
Dat was voor mij zelfs in 2019 een reden geweest om niet naar kantoor te gaan. In 2020+ zou ik waarschijnlijk gaan thuiswerken, in 2020- had ik me ziek gemeld. Het probleem is dat wanneer je je niet fit voelt, je dat altijd merkt in de kwaliteit van je werk. Sneller afgeleid, niet op oplossingen kunnen komen en continue denken dat je beter thuis had kunnen blijven.
Voor de kwaliteit van het werk maakt het weinig uit vrees ik. Of ik nou gaar op mijn werk zit, of gaar thuiswerk. In beide gevallen ga ik mij achteraf afvragen wat ik in vredesnaam gedaan heb _O-

Ik blijf eigenlijk vooral thuis voor mijn collega's momenteel. Zodat niet het hele bedrijf zometeen verkouden thuis zit.

Om de 1 of andere reden worden zij alleen bijna nooit ziek en ik wel aan de lopende band ;w Ik ben wel de enige met een jong kind thuis...

De laatste dagen is het zo erg dat ik mij al jaloers voel als ik op het oog gezonde en energieke mensen zie.

[ Voor 5% gewijzigd door Lethalis op 11-02-2022 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 07:54:
[...]
Dat vind ik wel heel erg makkelijk denken. Hoe vaak zie je zelfs nu dat mensen beginnen met een hand geven en dan ineens bedenken dat we dat nu niet meer doen. En dat is na 2 jaar afstand houden...
Ik zie eigenlijk alleen maar dat mensen elkaar gewoon weer een hand geven. Wonen wij wel in hetzelfde Nederland? :P

Misschien dat Rotterdam en omgeving anders is dan andere delen van het land. Geen idee.

[ Voor 14% gewijzigd door Lethalis op 11-02-2022 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Anyways... ik ben al sinds de jaarwisseling aan het kwakkelen. Mijn dochter heeft ook de ene verkoudheid na de andere, dus dat zal de bron wel zijn :/

Ben tussendoor wel een paar keer naar de zaak geweest... als ik bijvoorbeeld alleen aan het kuchen was en het voor de rest wel ging. Maar nu die neus en oren weer dicht zitten vind ik het eigenlijk too much.

Ik ben wel benieuwd hoe dit straks verder gaat. Want zodra de maatregelen verder worden afgebouwd, gaat toch ook het moment komen dat iedereen gewoon weer ziek, zwak en misselijk naar kantoor gaat.

PS
Heb toch maar gemeld dat ik vandaag thuis ga werken ;( Ik voel me wel een faalhaas inmiddels.
Blijf thuis bij klachten.
En je kan thuis werken. Dus blijf je gewoon echt thuis.

Als je je verkoudheid door gaat geven mogen al je collega's weer thuis blijven en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Lethalis schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:12:
[...]

Ik zie eigenlijk alleen maar dat mensen elkaar gewoon weer een hand geven.
Ik heb niemand meer een hand zien geven... Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik dat ook absoluut niet mis :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:31
Kenny_026 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:34:
[...]

Dat is geen demonstreren. Dat is het middels intimiderende middelen iets teweeg willen brengen waarvan democratisch was besloten iets anders te doen. Ook wel bekend als terrorisme.

Nu zijn de lui die daar op komen draven niet bepaald de helderste lichten, maar het mocht wel eens tijd worden om zulke lui niet enkel met een foei naar huis te sturen. Pak ze op, laat ze voorkomen en hou ze een spiegel voor.
Ik zou collega's met verkoudheidsklachten naar huis sturen. Dus nee. Niemand zit te wachten op de verkoudheid van een ander, al helemaal niet als dit dus nog verdere gevolgen heeft. Categorie van je eigen probleem niet het probleem van een ander maken.

Wel vervelend, beterschap gewenst ook! Ik persoonlijk kan het echter enkel waarderen wanneer collega's die keuze maken, niks geen reden om je schuldig te voelen, in tegendeel dus :) En als je niet de kwaliteit kan leveren die van je verwacht wordt is het wellicht tijd om gewoon onder de wol te kruipen. Ik zou het als extern consultant m'n klant in ieder geval niet kunnen verkopen alsnog het volle pond in rekening te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Weissbier schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:53:
[...]

Naja ik denk er net zo over: maar helaas woon en werk ik wel in precies dezelfde regio, letterlijk slechts enkele km's van deze GGD locatie. Er wordt weleens gezegd dat dit allemaal het resultaat is van sluiting van de mijnen....

Maar de laaggeletterdheid in deze regio is gewoon enorm, alleen ik zou mensen niet perse dom willen noemen. Echter zo komen ze wel over inderdaad. Ik weet ook niet zo goed wat de overheid zou kunnen doen, om deze mensen in het gareel te houden?

Ze laten zich informeren via Facebook, wat volstaat met nep nieuws: vervolgens gaan ze alles geloven, wat ze lezen en voila. Je hebt een verzetsgroep, die er heilig van is overtuigd dat de overheid mensen aan het vermoorden is. Mede mogelijk gemaakt door de FVD :(
.
Ja ik probeer dan altijd dom en slim los te zien van intelligentie. Intelligente mensen kunnen ook dom doen en mensen met een minder IQ die alles uit het leven halen weer slim. Ik ken beide kampen.

Maar hulpverleners aanvallen en ter verantwoording roepen gaat echt alles voorbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:24:
[...]
Ik heb niemand meer een hand zien geven... Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik dat ook absoluut niet mis :p
Missen doe ik het ook niet hoor. Wat ik al helemaal niet mis, is het geven van zoenen op de wangen tijdens verjaardagen etc. Dat hoeft allemaal niet zo van mij.

Paar maanden terug nog op een verjaardag geweest waar iedereen dat gewoon weer deed etc. Toen heb ik maar gewoon een hand gegeven, maar het zoenen weigerde ik. En daarna naar de WC gegaan om mijn handen te wassen :D

Ik zie aan alles en iedereen om mij heen dat ze er klaar mee zijn en zich weer net zo gedragen als voor de pandemie. En dat begrijp ik ook hoor. Het heeft lang genoeg geduurd.

Maar als enigszins asociale autist vond ik sommige aspecten van de pandemie eigenlijk wel prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Cid Highwind schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:36:
[...]
.

[...]
Ik zou collega's met verkoudheidsklachten naar huis sturen. Dus nee. Niemand zit te wachten op de verkoudheid van een ander, al helemaal niet als dit dus nog verdere gevolgen heeft. Categorie van je eigen probleem niet het probleem van een ander maken.

Wel vervelend, beterschap gewenst ook! Ik persoonlijk kan het echter enkel waarderen wanneer collega's die keuze maken, niks geen reden om je schuldig te voelen, in tegendeel dus :) En als je niet de kwaliteit kan leveren die van je verwacht wordt is het wellicht tijd om gewoon onder de wol te kruipen. Ik zou het als extern consultant m'n klant in ieder geval niet kunnen verkopen alsnog het volle pond in rekening te stellen.
Mijn zoon en ik zijn chronisch verkouden. Ook regelmatig “aangekeken” de afgelopen twee jaar. Maar meer dan wekelijks testen kun je eigenlijk ook niet doen. Maar we moeten ook wel uitkijken voor een angstcultuur. Het is nu een zonnige winter. Verkoudheid en een kuchje zijn volgens mij ook best toegestaan deze tijd van het jaar 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Lethalis schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:39:
[...]

Missen doe ik het ook niet hoor. Wat ik al helemaal niet mis, is het geven van zoenen op de wangen tijdens verjaardagen etc. Dat hoeft allemaal niet zo van mij.

Paar maanden terug nog op een verjaardag geweest waar iedereen dat gewoon weer deed etc. Toen heb ik maar gewoon een hand gegeven, maar het zoenen weigerde ik. En daarna naar de WC gegaan om mijn handen te wassen :D

Ik zie aan alles en iedereen om mij heen dat ze er klaar mee zijn en zich weer net zo gedragen als voor de pandemie. En dat begrijp ik ook hoor. Het heeft lang genoeg geduurd.

Maar als enigszins asociale autist vond ik sommige aspecten van de pandemie eigenlijk wel prima :+
Mn moeder en mn zusje, en de neefjes en nichtjes krijgen gewoon een knuffel. Maar als je naar huis gaat vanuit de deuropening “ajuus” roepen is gewoon heerlijk haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Lethalis schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:39:
[...]

Dat deed ik altijd al, behalve dat handen wassen dan :p Ben niet zo'n zoener...
Die 1,5 meter maatregel zouden ze wat mij betreft best in de wet mogen vastleggen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

DevWouter schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 00:03:
[...]

Allereerst: #doeslief, ik heb jouw mindere nette opmerkingen maar geknipt :(:)

Betreffend punt 1: Het voorbeeld van de oorspronkelijke poster was een voetpad van 5 meter. Die heb je alleen in zeer drukke gebieden zoals winkelstraten. In de woonwijken zijn ze vaak kleiner. Tevens is het niet altijd mogelijk om over te steken of een inhaler/tegenligger te vermijden. Over het algemeen kunnen we een minimum hanteren van 120cm. Zelfs al zouden de voetpaden ongeloofelijk breed zijn dan nog kan je niet altijd voorkomen. Immers iemand kan om de hoek komen of uit zijn tuin stappen.
Hier hebben we gewoon straten met aan beide kanten een trottoir. Geen enkel probleem om even over te steken. Het is echt nergens op straat zo druk dat dat niet kan. En een 5 a 10 minuten lopen en je bent in het buitengebied waar je al helemaal niemand meer tegenkomt. Iemand die uit zijn tuin stapt zie je ook al van mijlenver aankomen.
Betreffend punt 2: Zelfs als afstand houden mogelijk is dan is 1 seconde (of een halve seconde) onvoldoende. Pas na 20 minuten is de besmettelijkheid van het virus met 90% afgenomen. Het merendeel al in 5 minuten. Zelfs bij 1 minuut heeft die persoon bij een snelheid van 4 km/u een zakdoek van 66 meter achter zich aan. Bij 5 minuten sleep je dus een zakdoek van 330 meter achter je aan.
Bron? Dat lijken me eerder laboratoriumomstandigheden die niet bepaald bij een koude buitenlucht van januari gelden. Lucht staat buiten niet stil, dus ik zou het een knap virus vinden met zo'n grote viruslast als bovenstaande waardes voor covid-19 in de buitenlucht zouden gelden. En waar zijn de bronnen dat je in 1 seconde in de buitenlucht voldoende virusdeeltjes binnen kunt krijgen om besmet te raken.

Het is net zoals het overdragen van het virus via oppervlakken waar in het begin iedereen doodsbang voor was. Dat bleek eigenlijk alleen in laboratoriumomstandigheden gereproduceerd te kunnen worden en volgens mij zijn er geen gevallen bekend waar dit bewezen de oorzaak is geweest van overdracht. Maar gezien er nog genoeg mensen überfanatiek een winkelwagen staan schoon te schrobben (met een fles schoonmaakmiddel die iedereen in zijn handen pakt) voor een ingang van een supermarkt is dat wel iets dat is blijven hangen.
Overigens heb ik bij bovenstaande voorbeelden expres de zeer lage getallen gekozen. Waarschijnlijk is het veel minder dan 5 minuten afhankelijk van de omstandigheden, maar pak je de 20 minuten als uitgangspunt dan heb je een zakdoek van meer dan een kilometer achter je. Het laagste wat ik kon vinden is 50% verlies in 5 seconden tijd en dat vertaalt zich naar een zakdoek van 5,5 meter.

Daarom blijft het dragen van een mondneusmasker ook zo belangerijk. Daarmee kort je de zakdoek in naar een paar centimeter.
Nou ja, als je dan het zekere voor het onzekere wil nemen, draag je ook nog een mondkapje als je dat zelf te eng vindt.

Ik zie nog steeds echt geen kwaad in het rondje lopen voor frisse lucht. Plus omikron is inmiddels overal en geeft nog steeds lichte klachten. Maar je ziet hier ook weer een steeds grotere tweedeling, mensen van wie de maatregelen niet streng genoeg kunnen en het liefst alles en iedereen opgesloten zien zitten tot er minimaal een half jaar 0 besmettingen zijn en mensen die er een beetje pragmatischer naar kijken. Gelukkig neigt de algemene consensus meer richting het laatste met de laatste ontwikkelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:31
Kenny_026 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:40:
[...]

Mijn zoon en ik zijn chronisch verkouden. Ook regelmatig “aangekeken” de afgelopen twee jaar. Maar meer dan wekelijks testen kun je eigenlijk ook niet doen. Maar we moeten ook wel uitkijken voor een angstcultuur. Het is nu een zonnige winter. Verkoudheid en een kuchje zijn volgens mij ook best toegestaan deze tijd van het jaar 😊
In dat geval denk ik dat het ook niks nieuws is voor je collega's en daar vast ook een goede oplossing mee gevonden kan worden :) Ik nieste me ook dagelijks drie slagen in de rondte op kantoor. Vreemd genoeg sinds de corona heerst niet meer, zal wel aan het stoffige kantoor hebben gelegen :P

Ik vond het voor de pandemie al niet meer dan normaal om indien verkouden gewoon vanuit huis te werken. Binnen ons team was dat ook gewoon de norm, de mogelijkheden waren er immers en alle collega's hadden er begrip voor. Heeft niks met angst te maken maar vooral met praktische overwegingen. Je kan het niet altijd ontlopen, maar in dit geval toch zeer zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

PS
Wat ik dus wel in jouw verhaal proef is dat er vanuit je werkgever een beetje druk ligt om maar naar kantoor te komen en dat thuiswerken toch een beetje als not-done gezien wordt. Klopt dat?

Ondanks dat ik fan ben van op kantoor werken, vind ik wel dat juist van werkgevers in deze tijd moet worden verwacht dat ze eraan werken dat werknemers dat nooit zo zouden mogen ervaren. Want inderdaad, dan creëer je wel weer de situatie dat mensen ziek, zwak en misselijk naar kantoor gaan.

Maar goed, ik ken ook wel de voorbeelden van collega's die altijd heel trots melden dat ze zich nog nooit ziek hebben gemeld, terwijl je zelf hebt gezien dat ze wel eens doodziek op kantoor hebben gezeten.
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:24:
[...]

Ik heb het de laatste tijd wel weer eens gedaan, voelt in eerste instantie wat ongemakkelijk, maar went weer snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Mijn werkgever vind thuis werken ook not done: ik heb het al eens voorgesteld, maar de vakken schijnen zich dan niet te vullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

DevWouter schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 00:13:
[...]

België vs Nederland: Wat valt je op?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
België is intelligent, duidelijk, voorkomend, netjes, handhaaft best goed, anticipeert op acties van halvegaren (lees: die antivax-konvooien komen daar niet binnen), en ziet er voortreffelijk uit voor een land dat deze crisis inging zonder regering.

Het staat dan ook op mijn shortlist voor "daar een baan vinden en verkassen". :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Amphiebietje schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:58:
[...]

België is intelligent, duidelijk, voorkomend, netjes, handhaaft best goed, anticipeert op acties van halvegaren (lees: die antivax-konvooien komen daar niet binnen), en ziet er voortreffelijk uit voor een land dat deze crisis inging zonder regering.

Het staat dan ook op mijn shortlist voor "daar een baan vinden en verkassen". :)
Ik zou dan wel een auto kopen met zeer goede veringen :p

België is niet een land waar ik zou willen wonen, eerlijk gezegd. Ik zou eerder naar het noorden van Europa proberen te verkassen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Weissbier schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:57:
Mijn werkgever vind thuis werken ook not done: ik heb het al eens voorgesteld, maar de vakken schijnen zich dan niet te vullen.
Nee duh, voor zo'n werk is dat natuurlijk logisch, maar ik lees dat bovenstaande user programmeur is en prima kan thuiswerken, dan zou een werkgever gewoon slaag moeten krijgen als hij alsnog druk oplegt om toch te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Metalfreak schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:01:
[...]

Nee duh, voor zo'n werk is dat natuurlijk logisch, maar ik lees dat bovenstaande user programmeur is en prima kan thuiswerken, dan zou een werkgever gewoon slaag moeten krijgen als hij alsnog druk oplegt om toch te komen.
De werkgever van mijn vrouw is net zo: als ze geen moeder was, dan was ook gewoon verwacht dat ze op kantoor zou verschijnen. Nu werkt ze gewoon vanuit thuis en vanuit Nederland, terwijl ze voor een Duitse werkgever werkt :+

Over mijn eigen werk maakte ik natuurlijk een grapje: maar als ik vandaag vroeg weekend zou willen hebben, hoef ik maar te bellen dat ik verkoudheidsklachten heb en thuis moet blijven om te gaan testen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Cid Highwind schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:46:
[...]

In dat geval denk ik dat het ook niks nieuws is voor je collega's en daar vast ook een goede oplossing mee gevonden kan worden :) Ik nieste me ook dagelijks drie slagen in de rondte op kantoor. Vreemd genoeg sinds de corona heerst niet meer, zal wel aan het stoffige kantoor hebben gelegen :P
Ja vooral de mensen in de winkels enzo. Als ze te dichtbij kwamen gewoon een keer snotteren en hoesten is altijd wel effectief om ze uit je aura te sturen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Metalfreak schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:53:
[...]
Wat ik dus wel in jouw verhaal proef is dat er vanuit je werkgever een beetje druk ligt om maar naar kantoor te komen en dat thuiswerken toch een beetje als not-done gezien wordt. Klopt dat?
Yep.

Werkgever geeft ook aan dat de efficiency eronder lijdt, vooral qua communicatie en samenwerking. Daarom werken we in principe hybride. Ik werk bijvoorbeeld standaard 2 dagen op kantoor, 2 dagen thuis. De dagen op kantoor doe ik veel overleg, werk ik samen aan dingen... thuis ben ik vooral bezig dingen af te ronden die ik nog niet af had.

Vandaag had ik op de zaak moeten zijn. Dus missen we weer een overlegmoment zeg maar. Ik heb genoeg te doen, maar de werkgever is dan bang dat ik niet doe wat hij - op dit moment - belangrijk vindt.

En met een gemiddelde leeftijd van 50 ofzo zijn we ook niet zo van de moderne communicatiemiddelen. De meesten vinden Teams e.d. maar irritant en willen je gewoon face to face spreken. Ik heb zelfs een collega die alles uitprint en met een papiertje naar je toekomt :+

Daarnaast werken sommige dingen ook lastig. Bijvoorbeeld als je met een ontwerp voor een webapplicatie bezig bent. Dan mis je de feedbackloop zeg maar. Normaal staan we dan met 3 man ernaar te kijken en opperen we allerlei ideeën.

Dus die brainstorm sessies lijden eronder.

Ik heb op kantoor regelmatig dat we praktisch aan extreme programming doen. Dus tegelijkertijd aan iets werken en de hele tijd erover tegen elkaar praten. Bijvoorbeeld als een collega aan de user interface werkt en ik tegelijkertijd aan de code erachter. Dan zit je nog net niet bij elkaar op schoot om iets af te maken.

Die dynamiek raak je kwijt met thuiswerken. Na een uurtje bellen ben je dat ook zat en gaat ieder zijn eigen ding doen.

Afgelopen dinsdag was ik bijvoorbeeld op de zaak aan het bugfixen met een collega. Hij voerde de tests uit en ik zat ongeveer realtime de bugs te fixen. Elke keer gilde ik weer naar boven dat iets gefixt was en ging hij meteen weer kijken.

Nu zit ik met een document voor mijn neus en moet ik de punten afwerken. Maar ik (programmeur) test anders dan hij (consultant), dus dan kan het gebeuren dat ik denk dat ik iets gefixt heb, terwijl het bij hem op een net iets andere manier alsnog gek doet. Op de zaak kan hij het dan meteen laten zien. Dan sta ik er gewoon naast terwijl hij het uitvoert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Vanavond maar eens zien hoe strikt de 22u nog gehandhaafd wordt, met verruiming tot 1u in het vooruitzicht voelt 10 minuten voor de derde helft erg geforceerd.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Metalfreak schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:42:
Iemand die uit zijn tuin stapt zie je ook al van mijlenver aankomen.
Altijd leuk een Hyperbool. Maar lees even dit artikel: https://physics.aps.org/articles/v14/128 dat gaat over een vervolgonderzoek naar aanleiding van onderzoek uit 2018 (die een prijs won in 2019) over hoe voetgangers elkaar ontwijken. Simpel gezegd: Niemand is continue alert en we veranderen pas ons gedrag op het moment dat iemand binnen 1.4 meter komt.
Bron?
https://www.medrxiv.org/c...01.08.22268944v1.full.pdf
Dat lijken me eerder laboratoriumomstandigheden die niet bepaald bij een koude buitenlucht van januari gelden.
Temperatuur is geen factor, luchtvochtigheid wel. Droge lucht op kantoor is "beter" dan als het buiten regent. Het woordje "beter" tussen haakjes omdat ik er allerlei nuances zijn.
Lucht staat buiten niet stil, dus ik zou het een knap virus vinden met zo'n grote viruslast als bovenstaande waardes voor covid-19 in de buitenlucht zouden gelden. En waar zijn de bronnen dat je in 1 seconde in de buitenlucht voldoende virusdeeltjes binnen kunt krijgen om besmet te raken.
Een enkel actief virusdeeltje heeft voldoende materiaal om meer virusdeeltjes te maken. De duur is niet constant. In een warm en vochtige omgeving kan het virus het tot 3 uur volhouden. In een droge omgeving verliest het virus sneller aan kracht (50% in 5 seconden). Echter 1 virusdeeltje is meer dan voldoende.

En nee, dit is geen angstpraat. Angst is hoe je het beleeft. Het bovenstaande zijn feiten.
Het is net zoals het overdragen van het virus via oppervlakken waar in het begin iedereen doodsbang voor was. Dat bleek eigenlijk alleen in laboratoriumomstandigheden gereproduceerd te kunnen worden en volgens mij zijn er geen gevallen bekend waar dit bewezen de oorzaak is geweest van overdracht.
Het initiele onderzoek waar je overpraat was inderdaad in een lab en ging niet over de praktijk. Daar kreeg de media toen ook veel kritiek op. Echter er zijn ook verschillende praktische onderzoeken gedaan met tracing poeder. Zo is er één waarbij ze een etentje met social distancing en daar zat na 20 minuten het merendeel van de mensen ook onder terwijl er één onbekende met de poeder aan zijn hand begon. De theorie was de opscheplepel en serveten. Het overdracht van het virus gaat dan ook op verschillende manieren.
Maar gezien er nog genoeg mensen überfanatiek een winkelwagen staan schoon te schrobben (met een fles schoonmaakmiddel die iedereen in zijn handen pakt) voor een ingang van een supermarkt is dat wel iets dat is blijven hangen.
Schoonmaakmiddel ontsmet en gezien de mensen het op hun handen doen en met hun handen die fles pakken zou iemand best kunnen stellen dat die fles het kleinste risico vormt op overdracht van het virus.
Nou ja, als je dan het zekere voor het onzekere wil nemen, draag je ook nog een mondkapje als je dat zelf te eng vindt.
#doeslief. Het is niet relevant wat ik vind.
Ik zie nog steeds echt geen kwaad in het rondje lopen voor frisse lucht. Plus omikron is inmiddels overal en geeft nog steeds lichte klachten. Maar je ziet hier ook weer een steeds grotere tweedeling, mensen van wie de maatregelen niet streng genoeg kunnen en het liefst alles en iedereen opgesloten zien zitten tot er minimaal een half jaar 0 besmettingen zijn en mensen die er een beetje pragmatischer naar kijken. Gelukkig neigt de algemene consensus meer richting het laatste met de laatste ontwikkelingen.
Oh wauw...
1. Je begint met een mening waarbij je een belangrijk detail mist: Een besmet iemand.
2. Vervolgens bagatelliseer je het feit dat het virus nog steeds tot ernstige klachten kan leiden.
3. Vervolgens doe je een what-about naar de mening van anderen en...
4. maak je een bad-faith argument over anderen die je ook nog overdrijft.
5. Om vervolgens je eigen argument over "grotere tweedeling" om zeep te helpen door te zeggen dat er een consensus is.

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Lethalis schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:32:
Ik heb op kantoor regelmatig dat we praktisch aan extreme programming doen. Dus tegelijkertijd aan iets werken en de hele tijd erover tegen elkaar praten. Bijvoorbeeld als een collega aan de user interface werkt en ik tegelijkertijd aan de code erachter. Dan zit je nog net niet bij elkaar op schoot om iets af te maken.
offtopic:
Wat je beschrijft staat haaks op XP. Bij XP is het de bedoeling dat er maar één iemand de integratie doet en niet twee of meer personen gelijktijdig. Overigens is die werkmethode tegenwoordig achterhaald en kwam het idee uit een periode dat er een ook enkel computer aanwezig was puur voor de integratie alleen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-10 09:41

MM99

That is the way I am!

ArcticWolf schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:27:
[...]

[...]

Ik hoop/verwacht dat het CTB in maart verdwijnt... mijn vinkje verdwijnt ergens in april.
Hier was ik al bang voor. Volgens mij zien ze in statistieken ook dat bij een grootdeel ergens voor zomer de vinkje weggaat en ze zullen wel tot CTB aanhouden om mensen te duwen in richting van booster.

Ik vraag me alleen af waarom, als alle menig onderzoek aantoont dat boosteren tegen deze variant niet veel nut heeft. Laat staan besmettingen voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
DevWouter schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:45:
[...]

offtopic:
Wat je beschrijft staat haaks op XP. Bij XP is het de bedoeling dat er maar één iemand de integratie doet en niet twee of meer personen gelijktijdig. Overigens is die werkmethode tegenwoordig achterhaald en kwam het idee uit een periode dat er een ook enkel computer aanwezig was puur voor de integratie alleen. ;)
offtopic:
Misschien ben ik in de war met pair programming. Hoe dan ook: we werken vaak samen aan 1 ding op mijn werk, waarbij ieder zijn kwaliteiten toevoegt.

Ik weet bijvoorbeeld meer over databases, de ander weer meer over user interfaces, de volgende juist meer over de bedrijfsprocessen. En zo probeer je samen tot een goed product te komen, zodat het eindresultaat ook iets bruikbaars is voor de klant.

Het is namelijk lastig om zelf in alles goed te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mnup_1
MM99 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:55:
[...]

Hier was ik al bang voor. Volgens mij zien ze in statistieken ook dat bij een grootdeel ergens voor zomer de vinkje weggaat en ze zullen wel tot CTB aanhouden om mensen te duwen in richting van booster.
Een grote slappe hap. Het hele CTB werkt ook nog niet eens naar behoren, zowel mijn vrouw en ik zijn niet geboosterd, en hebben in maart onze 2e vaccinatie gehad. Ruim 10,5 maand geleden, maar we hebben allebei ons vinkje nog. Gister nog bevestigd in de sportschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

MM99 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:55:
Ik vraag me alleen af waarom, als alle menig onderzoek aantoont dat boosteren tegen deze variant niet veel nut heeft. Laat staan besmettingen voorkomt.
Google-de-google...
Het kennisinstituut Sciensano berekent in zijn wekelijkse epidemiologische rapport de bescherming die een boostervaccinatie biedt tegen het risico op besmetting in vergelijking met volledig gevaccineerde leeftijdsgenoten.

Uit hun rapport van 17 december voor de periode tussen 29/11 en 12/12 blijkt:

66% minder risico voor 18-64-jarigen
67% minder risico voor 65+'ers
Getting boosted was 90% effective at preventing hospitalizations during a period in December and January when Omicron was the dominant variant, according to a CDC study that looked at nearly 88,000 hospitalizations across 10 states.
In comparison, getting two shots was 57% effective when it had been at least six months past the second shot
Getting boosted was 82% effective at preventing visits to emergency rooms and urgent care centers, according to the study, which looked at more than 200,000 visits in 10 states.
Conclusie: Booster voorkomen besmetting en dat je het naar het ziekenhuis moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Lethalis schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:04:
[...]

offtopic:
Misschien ben ik in de war met pair programming. Hoe dan ook: we werken vaak samen aan 1 ding op mijn werk, waarbij ieder zijn kwaliteiten toevoegt.

Ik weet bijvoorbeeld meer over databases, de ander weer meer over user interfaces, de volgende juist meer over de bedrijfsprocessen. En zo probeer je samen tot een goed product te komen, zodat het eindresultaat ook iets bruikbaars is voor de klant.

Het is namelijk lastig om zelf in alles goed te zijn.
offtopic:
Pair programming bestaat uit een driver en een navigator (net zoals bij rally racing), maar boeiend hoe het process heet/is. Zolang het voor jullie werkt en het voor een goed resultaat zorgt. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
DevWouter schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:32:
[...]
Echter 1 virusdeeltje is meer dan voldoende.
Is er trouwens niet zoiets als een initial infectious dose? M.a.w. dat je een bepaalde hoeveelheid virusdeeltjes binnen moet krijgen voordat het een issue kan worden?

Wel vraag ik me af of de discussie ten tijde van Omikron en 120k besmettingen per dag misschien toch wat anders is dan bijvoorbeeld een jaar geleden? (mildere ziekte, veel mensen hebben het al gehad, hoge vaccinatiegraad etc)

[ Voor 6% gewijzigd door Lethalis op 11-02-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:27:
[...]

[...]

De mijne verdwijnt volgens planning ook in april. Ik kan nog net de bruiloft van mijn ex meepikken, dan is het feest voorbij. Qua booster mag ik nog steeds niet voor Pfizer kiezen, ook niet nadat ik binnen gewandeld ben bij de prikstraat. Dan houdt het op voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
zacht schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:50:
[...]

De mijne verdwijnt volgens planning ook in april. Ik kan nog net de bruiloft van mijn ex meepikken, dan is het feest voorbij. Qua booster mag ik nog steeds niet voor Pfizer kiezen, ook niet nadat ik binnen gewandeld ben bij de prikstraat. Dan houdt het op voor mij.
Ik wil helemaal geen booster, maar m'n huisarts gaf wel aan dat ze een type vaccin mocht voorschrijven voor de triagearts op de GGD locatie?

Moderna was wel een optie voor mij (heb Pfizer gehad) en evt. Novavax als die goedgekeurd wordt in NL.

Pagina: 1 ... 69 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"