Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
Lekker koppig mijn ouders: neefje waar ze mee in contact geweest zijn, is positief getest op corona en mijn ouders weigeren nog steeds te testen. Mijn moeder heeft allemaal ongegronde uitredenen...

Ze meent een bloedneus te krijgen als ze met een stokje in haar neus gaan en uiteraard de klassieker: vroeger ging je ook niet testen, wanneer je verkouden was. Nee vroeger was roken ook cool en wisten ze niet, dat het ongezond was en kanker kan veroorzaken :X

Vooral om mijn vader maak ik mij zorgen: die is bijna 70 jaar en het zijn juist ouderen, die extra kwetsbaar zijn voor een corona infectie. Omdat ze dus niet gaan testen heb ik gezegd, ga ik de komende 10 dagen niet op bezoek :-(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:39

Dennis1812

Amateur prutser

Weissbier schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:00:
Lekker koppig mijn ouders: neefje waar ze mee in contact geweest zijn, is positief getest op corona en mijn ouders weigeren nog steeds te testen. Mijn moeder heeft allemaal ongegronde uitredenen...

Ze meent een bloedneus te krijgen als ze met een stokje in haar neus gaan en uiteraard de klassieker: vroeger ging je ook niet testen, wanneer je verkouden was. Nee vroeger was roken ook cool en wisten ze niet, dat het ongezond was en kanker kan veroorzaken :X

Vooral om mijn vader maak ik mij zorgen: die is bijna 70 jaar en het zijn juist ouderen, die extra kwetsbaar zijn voor een corona infectie. Omdat ze dus niet gaan testen heb ik gezegd, ga ik de komende 10 dagen niet op bezoek :-(
Je vader kan ook na een test nog ernstig ziek worden.
En als hij op de SEH komt wordt hij daar wel getest.
Je kan niks doen om t ziekteverloop milder te maken na die positieve test.

Slim van je om in elk geval even uit de buurt te blijven. Bel ze gewoon geregeld even hoe 't gaat en bij ernstige klachten de huisarts of 112 inschakelen.

Edit:
Sterkte uiteraard. Eigenwijze ouders zijn soms lastig. Hopelijk knappen ze snel op.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis1812 op 04-02-2022 21:10 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:26
@Weissbier willen ze ook geen zelftest doen, dat stokje hoeft er niet zo ver in.

Sinds gisteren ook hele lichte griep verschijnselen (zweten, loopneus, spierpijn, vermoeid, warm). 3 zelftesten negatief en bij de GGD kon ik geen afspraak maken. Vanavond wel een antigenen test laten doen, dat stokje gaat er weer iets verder in :p maar ook negatief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:16

bert pit

asdasd

Marc3l schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:13:
@Weissbier willen ze ook geen zelftest doen, dat stokje hoeft er niet zo ver in.

Sinds gisteren ook hele lichte griep verschijnselen (zweten, loopneus, spierpijn, vermoeid, warm). 3 zelftesten negatief en bij de GGD kon ik geen afspraak maken. Vanavond wel een antigenen test laten doen, dat stokje gaat er weer iets verder in :p maar ook negatief
In de keel schrapen op je amandelen ipv in je neus en bingo.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Marc3l schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:13:

Nee ook niet: ondertussen is mijn vader zelfs kwaad, omdat wij ze proberen te overtuigen om te gaan testen. Een zelftest heb ik ook al gesuggereerd...

Ik snap best wel dat een test niets aan het ziekteverloop veranderd: maar als het corona is, dan kun je daar ook naar handelen. En als de test negatief is, dan kun je de quarantaine beëindigen.
Uitzonderingen
Het is niet nodig om je te laten testen of in quarantaine te gaan als je geen klachten hebt èn:

in de afgelopen 8 weken corona hebt gehad of
langer dan 1 week geleden een boostervaccinatie hebt gehad.
Schijnt wel zo te zijn dat je met een boosterprik niet in quarantaine hoeft, of je hoeft te laten testen... dat vind ik niet logisch. Omdat je met een boosterprik alsnog besmet kunt raken en het ook verder kunt verspreiden: mijn moeder gaat dus ook gewoon naar buiten, dus strikt gesproken zit die niet in quarantaine |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:16

bert pit

asdasd

Dennis1812 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:03:
[...]

Je vader kan ook na een test nog ernstig ziek worden.
En als hij op de SEH komt wordt hij daar wel getest.
Je kan niks doen om t ziekteverloop milder te maken na die positieve test.

Slim van je om in elk geval even uit de buurt te blijven. Bel ze gewoon geregeld even hoe 't gaat en bij ernstige klachten de huisarts of 112 inschakelen.

Edit:
Sterkte uiteraard. Eigenwijze ouders zijn soms lastig. Hopelijk knappen ze snel op.
*knip*
Dat soort adviezen zijn al tig keer weerlegd, bovendien is dhr Campbell geen valide bron.

Het algemene vitamine D advies: https://www.gezondheidsra...n-acute-luchtweginfecties

[ Voor 26% gewijzigd door tweakduke op 04-02-2022 22:19 ]

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:38
@Weissbier mij zelf 58 met booster op 29 dec werd positieve getest op 19 jan dus zegt niet gaat het kan gebeuren. moest wel van mijn werkgever in 7 in isolatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:30

NMH

Moderator General Chat
Weissbier schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:20:
Schijnt wel zo te zijn dat je met een boosterprik niet in quarantaine hoeft, of je hoeft te laten testen... dat vind ik niet logisch. Omdat je met een boosterprik alsnog besmet kunt raken en het ook verder kunt verspreiden: mijn moeder gaat dus ook gewoon naar buiten, dus strikt gesproken zit die niet in quarantaine |:(
Klopt, dat beleid is volgens mij ingevoerd vanwege de lagere ziekmakendheid van Omicron en het hoge aantal besmettingen. Bij deze cijfers zouden anders heel veel mensen in quarantaine moeten, en dan gaat de maatschappij nog meer kraken dan hij al doet. NS moet nu bijvoorbeeld al snijden in het aantal treinen door hoog verzuim. Daaraan zit uiteraard het risico van de vicieuze cirkel: veel besmettingen -> soepelere quarantaineregels -> meer besmettingen, maar vooralsnog lijkt het redelijk uit te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:26
bert pit schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:17:
[...]

In de keel schrapen op je amandelen ipv in je neus en bingo.
Je moet een liedje zingen Bert :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:04
Schoonouders zijn net bij een uitvaart vandaan. Zijn ze bij schoonbroer aan tafel gaan zitten samen met 2 van hun positief geteste kinderen… uiteraard ook nog zonder mondkapjes allemaal want stil zitten…

Zo komen we er wel natuurlijk :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Thalaron schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 14:17:
Schoonouders zijn net bij een uitvaart vandaan. Zijn ze bij schoonbroer aan tafel gaan zitten samen met 2 van hun positief geteste kinderen… uiteraard ook nog zonder mondkapjes allemaal want stil zitten…

Zo komen we er wel natuurlijk :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OaLI19Z.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

BCO meneer heeft gebeld. Duurde nog bijna 25 minuten.
Dat ze daar nog zoveel tijd insteken joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 16:17:
BCO meneer heeft gebeld. Duurde nog bijna 25 minuten.
Dat ze daar nog zoveel tijd insteken joh.
Mja dat is toch niet meer te doen nu?

We gaan naar ons werk, kinderen gaan naar school, we komen in diverse winkels, brengen kinderen o.a. naar het zwembad, kinderen spelen allemaal met elkaar etc, etc.

Leven eigenlijk alweer "normaal". Alleen dan dat we soms een mondkapje op hebben.

Ik noem dat zwembad ff, want ik heb dat van de week voor het eerst een keer zelf gedaan ipv mijn vrouw. Ik stond daar met tig andere ouders en kids binnen hutje mutje in een gangpad te wachten.

Leuk zo'n mondkapje, maar gezien die niet goed aansluit bij veel mensen, denk ik niet dat die veel doet.

Kortom... 1 iemand met Omicron daar en we hebben het allemaal.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Lethalis schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 16:26:
[...]

Mja dat is toch niet meer te doen nu?

We gaan naar ons werk, kinderen gaan naar school, we komen in diverse winkels, brengen kinderen o.a. naar het zwembad, kinderen spelen allemaal met elkaar etc, etc.

Leven eigenlijk alweer "normaal". Alleen dan dat we soms een mondkapje op hebben.

Ik noem dat zwembad ff, want ik heb dat van de week voor het eerst een keer zelf gedaan ipv mijn vrouw. Ik stond daar met tig andere ouders en kids binnen hutje mutje in een gangpad te wachten.

Leuk zo'n mondkapje, maar gezien die niet goed aansluit bij veel mensen, denk ik niet dat die veel doet.

Kortom... 1 iemand met Omicron daar en we hebben het allemaal.
Zondag efteling geweest waar het zo druk was dat mensen weggestuurd werden. Je kon overal letterlijk over de koppen lopen.
Zaterdag verjaardag van m'n neefje en maandag tandarts.

Tja. Goede vraag. Punt is dat 2 van de 3 hier in huis dood ziek zijn en 1 niet. BCO veranderd er niks aan en zal ook niemand ervoor kunnen waarschuwen met zoveel besmette personen.

Die mensen kunnen beter bijspringen in de teststraat.

[ Voor 0% gewijzigd door Dennis1812 op 05-02-2022 16:33 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat moment wanneer je onfitte antivax ouders van tegen de 70 veel minder last hebben van hun besmetting dan jij in de 30 met je 3 shots.

Erg fijn voor ze natuurlijk, maar nu hoef ik al helemaal nooit meer aan te komen met pro-vax argumenten (hoe terecht ze ook moge zijn) :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hier een vreemde N=2 ervaring. M'n schoonzus heeft weer een coronabesmetting binnen de familie, voor de tweede keer. De eerste keer was er vrij weinig aan de hand qua symptomen (dit was een jaar geleden), maar de besmetting nu loopt toch behoorlijk anders voor de jongsten (2 en 5 jaar). De jongste heeft een week koorts gehad (40+ graden) en had rode vlekken over z'n hele lichaam. Het was zo erg dat ze er mee naar de dokter zijn gegaan. De 5-jarige had vergelijkbare symptomen, alleen een tikkie minder erg.

Opvallend dat die omicron-besmetting zoveel vervelender verliep voor de jongsten. Je kan natuurlijk verder weinig met die observatie, maar daarom staat ie ook hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

RoD schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:21:
Hier een vreemde N=2 ervaring. M'n schoonzus heeft weer een coronabesmetting binnen de familie, voor de tweede keer. De eerste keer was er vrij weinig aan de hand qua symptomen (dit was een jaar geleden), maar de besmetting nu loopt toch behoorlijk anders voor de jongsten (2 en 5 jaar). De jongste heeft een week koorts gehad (40+ graden) en had rode vlekken over z'n hele lichaam. Het was zo erg dat ze er mee naar de dokter zijn gegaan. De 5-jarige had vergelijkbare symptomen, alleen een tikkie minder erg.

Opvallend dat die omicron-besmetting zoveel vervelender verliep voor de jongsten. Je kan natuurlijk verder weinig met die observatie, maar daarom staat ie ook hier :P
Daar kan je een N=10+ van maken inmiddels. Hoor veel echt zieke kinderen.

Mijn dochter al bijna een week tegen de 40 graden koorts en fors ziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dennis1812 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:23:
[...]

Ja, dit soort observaties hoor je veel vaker. Veel meer dan tijdens niet-omicron-perioden. Zie ook: https://www.nature.com/articles/d41586-022-00309-x

Maargoed, je moet natuurlijk voorzichtig zijn met dat soort observaties. Vooralsnog is er geen bewijs dat omicron zwaarder is voor kinderen, en lijkt het vooral te komen door de toegenomen aantallen besmettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:44

vhal

ಠ_ಠ

Ach ja, her en der hoor je de besmettingen voorbij vliegen waarbij het een kwestie van tijd is dat jezelf of gezin aan de beurt is...

O wacht...dat is inmiddels al zo :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:23:
[...]

Sja onze oudste van 5 heeft één dag een hoest gehad die af en toe wat pijn deed maar hij was nog levendig en vrolijk. En dan één nachtje koorts wat met wat paracetamol zo weer beter was. De jongste van 3 heeft buiten een hoest, wat ook een verkoudheid had kunnen zijn, geen last.

Bij de klasgenoten varieerde het ook van totaal geen symptomen tot een paar dagen koorts en hoofdpijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:49
@RoD schijnt dat het waterpokken seizoen ook z'n kop laat zien. Zou dat de bultjes kunnen verklaren? Beterschap toegewenst aan de familie. :(:)

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:54
Ervaringen met kinderen hier ook wisselend.
Zoon van 7 geen klachten, wel positief. Dochter van 9 twee avonden/nachten 39,x’c en veel slapen, daarna met paar dagen weer beter. Klaagde nog tijdje over spierpijn, dat hebben m’n vrouw en ik ook gemerkt.

Meeste kinderen op school zijn er vrij snel wel weer gelukkig. Maar delta raakte deze groep nauwelijks toch?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:39:
@RoD schijnt dat het waterpokken seizoen ook z'n kop laat zien. Zou dat de bultjes kunnen verklaren? Beterschap toegewenst aan de familie. :(:)
Nee, het waren geen waterpokken, het was echt Covid die dat veroorzaakte. Had er overigens zelf nog niet eerder van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:34

Mfpower

In dubio

RoD schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:21:

Wij hadden voordat er vaccinaties waren ook al corona. Wij waren toen behoorlijk ziek, kinderen slechts een snotneus. Niets noemenswaardigs. Nu hebben we allemaal omicron (denk ik) en de kinderen zijn net zo ziek als wij (milde griep, koorts, hoesten, verkouden). Of hadden eigenlijk, we zijn er door maar op de jongste van 3 na kampen we allemaal met vervelende vermoeidheid. Al 2 weken thuis van werk en school, maandag gaan we het weer eens proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mfpower op 05-02-2022 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:45
Ben vandaag nog een keer getest nadat de rest van huis positief getest was, ik had van de week op hetzelfde moment ook een test die negatief was. Die vandaag weer negatief.

Ik kan het niet snappen dat ik degene ben die het meest aan het snotteren en niezen was en dat iedereen positief is, behalve ik.

nu moet ik toch een booster gaan halen om m'n QR code geldig te houden. Daarvoor waren die prikken toch?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Keiichi schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:18:
Ben vandaag nog een keer getest nadat de rest van huis positief getest was, ik had van de week op hetzelfde moment ook een test die negatief was. Die vandaag weer negatief.

Ik kan het niet snappen dat ik degene ben die het meest aan het snotteren en niezen was en dat iedereen positief is, behalve ik.

nu moet ik toch een booster gaan halen om m'n QR code geldig te houden. Daarvoor waren die prikken toch?
De prikken zijn om je immuun systeem te activeren om antistoffen te produceren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
YakuzA schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:23:
[...]

De prikken zijn om je immuun systeem te activeren om antistoffen te produceren.
Ik heb 1x Janssen gehad, ik zou haast de conclusie trekken dat dan een heel erg goed vaccin is gezien ik geen Corona gekregen heb, maar gewoon verkouden ben geweest :+

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja. ik vraag me ook af waar ik dat verkoudheidsvirusje nou in godesnaam opgelopen heb. Klein beetje keelpijn, droog kuchje, negatief getest, dus zal wel e.o.a. virusje wat niet SARS-CoV-2 is zijn.

Maar WTF heb ik die nou weer opgelopen :P Je zou denken dat áls je hedentendage iets oploopt, 't wel SARS-CoV-2 is? Maar nee hoor.. :+

Overigens wel 1x Janssen (:')) + 1x Pfizer/BioNTech hiero.. Vraag me eigenlijk af of de GGD toestaat dat ik nog een prik haal, aangezien de vorige via m'n werkgevers waren :P 't Liefst Moderna natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Osiris schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:51:
Ja. ik vraag me ook af waar ik dat verkoudheidsvirusje nou in godesnaam opgelopen heb. Klein beetje keelpijn, droog kuchje, negatief getest, dus zal wel e.o.a. virusje wat niet SARS-CoV-2 is zijn.

Maar WTF heb ik die nou weer opgelopen :P Je zou denken dat áls je hedentendage iets oploopt, 't wel SARS-CoV-2 is? Maar nee hoor.. :+

Overigens wel 1x Janssen (:')) + 1x Pfizer/BioNTech hiero.. Vraag me eigenlijk af of de GGD toestaat dat ik nog een prik haal, aangezien de vorige via m'n werkgevers waren :P 't Liefst Moderna natuurlijk :9
Jij spaart ze allemaal.

Ik heb 1 via werk, 1 via GGD en 1 via huisarts.
Ik spaar toedieners, qua prikken spaar ik alleen Pfizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:10
Godmiljaar. Sinds woensdagmiddag wat smaakissues en had ontzettende hoofdpijn. Zelftest negatief, sneltest bij het duitse rode kruis ook negatief.

Vandaag nog steeds een rare smaak, hoofdpijn weg. Zelftest, negatief.

Toch maar langs de ggd gegaan .. morgen uitslag. Echt veel dingen smaken raar/bitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:55:
[...]

Jij spaart ze allemaal.

Ja, ik heb 't liefst alle verschillende soorten :) Verschillende S-proteïne-sequenties geeft een grotere diversiteit aan antistoffen en daarmee betere (in principe, vraag me de literatuur niet :+) bescherming :)

@De_Bastaard Ook in de keel een stokkie gestoken gekregen?

[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 05-02-2022 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
Osiris schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:59:
[...]

Ja, ik heb 't liefst alle verschillende soorten :) Verschillende S-proteïne-sequenties geeft een grotere diversiteit aan antistoffen en daarmee betere (in principe, vraag me de literatuur niet :+) bescherming :)

Zeg, fake informatie mocht toch niet gepost worden? :P Om 3 maanden later misschien toch nog je gelijk te hebben :P

Moet je trouwens als tester bij het GGD niet gewoon sadistisch zijn? Als je het niet leuk vind om heel de dag mensen te zien vergaan van het akelig gevoel in hun neus en keel, dan is die job niets voor jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik wil zoveel mogelijk locaties. En doe maar allemaal Pfizer.

Als de robot chip verhalen kloppen word ik dan een onoverwinnelijke robot die de mensheid kan redden. En dan vooral die met slechts 1 Pfizer.

Iron man wordt Pfizer-man!
Avengerstyle en alles.

* Dennis1812 checkt of ik echt in de kroeg ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Keiichi schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:02:

Moet je trouwens als zorgmedewerker niet gewoon sadistisch zijn?
FTFY.
Antwoord is: ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Vraag me eigenlijk af of de GGD toestaat dat ik nog een prik haal, aangezien de vorige via m'n werkgevers waren :P 't Liefst Moderna natuurlijk :9
De GGD registreert toch enkel de prikken die ze zelf zetten? Mijn boosterprik heb ik in Duitsland gehaald, voor de GGD ben ik niet geboosterd :+ Dus ik zou nog een 2e boosterprik kunnen halen, of zouden ze toch die prik netjes als 4/4 registeren wanneer ik aangeef dat het mijn 2e boosterprik is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Keiichi schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:02:
[...]

Moet je trouwens als tester bij het GGD niet gewoon sadistisch zijn? Als je het niet leuk vind om heel de dag mensen te zien vergaan van het akelig gevoel in hun neus en keel, dan is die job niets voor jou
Ik test bijna (werk)dagelijks talloze collegae en het valt reuze mee. Ligt ook wel een béétje aan de swab die gebruikt wordt: we hebben nu wat vervelendere swabs lijkt het. Zelf ook ervaring mee, en dat was wat vervelender dan wat ik gewend was :+

Maar e.e.a. afhankelijk van de anatomie van m'n "slachtoffer", valt het reuze mee. Misschien ook een kwestie van ervaring en kunde :+
Weissbier schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:04:
[...]

De GGD registreert toch enkel de prikken die ze zelf zetten? Mijn boosterprik heb ik in Duitsland gehaald, voor de GGD ben ik niet geboosterd :+ Dus ik zou nog een 2e boosterprik kunnen halen, of zouden ze toch die prik netjes als 4/4 registeren wanneer ik aangeef dat het mijn 2e boosterprik is?
Geen idee, ik ga er eigenlijk een beetje van uit dat ze wel kunnen zien in de RIVM-database dat ik al een tweetal prikken heb gehad.

Ik wacht nog even af wat onze regering zegt m.b.t. Janssen -> mRNA-booster t.a.v. skievakanties in Oostenrijk :+ Niet dat ik nou wil skieën, maar een 3e prik wil ik wel hebben :9

[ Voor 34% gewijzigd door Osiris op 05-02-2022 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Osiris schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:05:
[...]

Ik test bijna (werk)dagelijks talloze collegae en het valt reuze mee. Ligt ook wel een béétje aan de swab die gebruikt wordt: we hebben nu wat vervelendere swabs lijkt het. Zelf ook ervaring mee, en dat was wat vervelender dan wat ik gewend was :+

Maar e.e.a. afhankelijk van de anatomie van m'n "slachtoffer", valt het reuze mee. Misschien ook een kwestie van ervaring en kunde :+
En wie je test.
Jij test mede-zorgwerkers gok ik.
Ggd test een hoop mensen die de naam van de huisarts niet weten, niet snappen dat je via je neus in je keel komt ipv de hersenen.
Die zijn geen lid van de zorg-sekte. Dus die vinden alles au

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:07:
[...]

En wie je test.
Jij test mede-zorgwerkers gok ik.
Ggd test een hoop mensen die de naam van de huisarts niet weten, niet snappen dat je via je neus in je keel komt ipv de hersenen.
Die zijn geen lid van de zorg-sekte. Dus die vinden alles au
Och, ook bij mijn semi-zorgmedewerkers (lab-analisten met name) heb je soms wat collegae die het echt 3x niks vinden hoor. Nog voor het stokje überhaupt in de buurt van de neus is, zie je ze al lijden :D

Mijns inziens zit er zeer zeker een psychische component bij genaamd aanstelleritis ;)

Wat ik nog het meest interessant vind, is het percentage mensen die wel of geen kokhals-reflex hebben :D Dat gaat echt van heel erg gevoelig (ben ik er zelf ook eentje van) naar he-le-maal niets :P

[ Voor 13% gewijzigd door Osiris op 05-02-2022 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Osiris schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:59:
[...]

Jup. Zelftest in de keel gaf geen positief resultaat btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
De_Bastaard schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:12:
[...]

Jup. Zelftest in de keel gaf geen positief resultaat btw
Hm, kan nog dat je onder de detectiegrens van een antigeen-test zit, maar mijn ervaring met antigeentesten in de neus én keel is dat ze nog wel redelijk betrouwbaar zijn. Maar zeg nooit nooit naturlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Osiris schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:09:
[...]

Och, ook bij mijn semi-zorgmedewerkers (lab-analisten met name) heb je soms wat collegae die het echt 3x niks vinden hoor. Nog voor het stokje überhaupt in de buurt van de neus is, zie je ze al lijden :D

Mijns inziens zit er zeer zeker een psychische component bij genaamd aanstelleritis ;)

Wat ik nog het meest interessant vind, is het percentage mensen die wel of geen kokhals-reflex hebben :D Dat gaat echt van heel erg gevoelig (ben ik er zelf ook eentje van) naar he-le-maal niets :P
Ik vind 't zelf vreselijk.
Krijg er herbeleving van naar een wakkere TEE waarbij roesje subcutaan liep en ze niet geloofden dat ik gewoon helemaal bij was. En als t stokje in m'n keel gaat krijg ik belevingen naar intubatie.

Niet prettig allemaal.

Afnemen bij een ander doe ik zonder moeite. Tientallen keren gedaan inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:15:
[...]

Ik vind 't zelf vreselijk.
Krijg er herbeleving van naar een wakkere TEE waarbij roesje subcutaan liep en ze niet geloofden dat ik gewoon helemaal bij was. En als t stokje in m'n keel gaat krijg ik belevingen naar intubatie.

Niet prettig allemaal.
Da's ook wel een zeer nare ervaring die inderdaad als traumatisch ervaren kan worden. Zeker niet vreemd dat je daar dan last van hebt.
Dennis1812 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:15:
Afnemen bij een ander doe ik zonder moeite. Tientallen keren gedaan inmiddels.
Payback time >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Osiris schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:14:
[...]

Hm, kan nog dat je onder de detectiegrens van een antigeen-test zit, maar mijn ervaring met antigeentesten in de neus én keel is dat ze nog wel redelijk betrouwbaar zijn. Maar zeg nooit nooit naturlijk.
Kan, heb al meerdere van dat soort verhalen gehoord. Heb in elk geval nog nooit een koutje gehad waarbij m’n smaak zo erg weg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Ik zal je de hoop al wat ontnemen. Met een positieve zoon in huis bleven mijn zelftesten negatief ondanks keelpijn en een droge hoest wat ik anders nooit heb. Pcr test op de dag dat ik mij het slechtste voelde, inclusief een vreemd soort hoofdpijn, was negatief. De dag erna waren de symptomen weg. Nog een dag verder has ik een mini beetje extra snot in mijn neus en hop, ineens wél een positieve zelftest! Sindsdien nergens last meer van gehad maar wel positief testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Buitengewoon snotverkouden, 2x thuis test Negatief toch twijfel en een GGD test gedaan, ook Negatief.
Collega idem Negatief, maar 3 andere collega's waarmee we samenwerkten allemaal positief, zelfde klachten, mogelijk iets meer.
Verschil is wel dat er 1positieve totaal niet ingeënt was, de andere geen booster en 1 weet ik niet.
Ikzelf wel geboosterd.
Hoe groot is dan de kans dat ik en ander virusje had of had ik wel het omicronnetje maar heeft de booster zijn werk gedaan, geen idee

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gisteren was ik bij de Luiaards in de dierentuin van Amersfoort (binnen ruimte) en 1 min later waren we omringd door 100 kinderen... als ik nu geen covid heb opgelopen weet ik het ook niet meer :Y)

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

Via je je huisarts kan je Moderna aanvragen als je het echt wilt, gewoon klagen dat je last hebt van Pfizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-10 22:09

Nox

Noxiuz

Dennis1812 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:55:
[...]

Jij spaart ze allemaal.

Wel netjes je stempelkaart laten afstempelen? Na de 10e prik free pizza.

Ik zou hem nog zelf kunnen afstempelen (via de ehbo stempelen we gele boekjes) maar zal me niet in dank afgenomen worden als men merkt dat ik dat doe :p

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Nox schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:07:
[...]

Wel netjes je stempelkaart laten afstempelen? Na de 10e prik free pizza.

Ik zou hem nog zelf kunnen afstempelen (via de ehbo stempelen we gele boekjes) maar zal me niet in dank afgenomen worden als men merkt dat ik dat doe :p
Zeker, alles laten afstempelen.

Ik ga voor de pizza shoarma van de shoarmaboer hier verderop

Vandaag met mijn dochter naar de HAP geweest. Puffen gekregen ivm de benauwdheid. Nu een intensief pufschema van elke 3u puffen. Indien geen verbetering deze nacht wordt ze opgenomen.
Dan dus +1 in de statistieken bij kleine kindjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:09:
[...]

Vandaag met mijn dochter naar de HAP geweest. Puffen gekregen ivm de benauwdheid. Nu een intensief pufschema van elke 3u puffen. Indien geen verbetering deze nacht wordt ze opgenomen.
sterkte...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Dennis1812 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 16:30:
[...]

Zondag efteling geweest waar het zo druk was dat mensen weggestuurd werden. Je kon overal letterlijk over de koppen lopen.
Was jij in dezelfde Efteling als ik?

Het was druk en wachttijden lang vorige week zondag, maar over koppen kunnen lopen kan ik het niet noemen.

In de rijen werd wellicht niet de volledige anderhalve meter gerespecteerd maar zeker wel een ruime persoonlijke afstand tussen gezinnen over het algemeen - lastig over koppen lopen dan :P
Een zeer ruime meerderheid droeg binnen ook mondmaskers op correcte wijze (paar keer geteld).

Maar goed, een week met school later wilden we weer eens naar kwetsbare familie, maar dat werd in plaats daarvan vanmiddag dus een uitstapje naar de GGD met het gezin :+ Wonderwel kinden we om 14.00 terecht na om 10.00 gebeld te hebben. Eens zien hoe snel ze zijn met de uitslag :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 06-02-2022 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Mijn zus bevalt tussen nu en twee weken, maar ik heb de bende te pakken. Ik bel uiteraard morgen de huisarts maar ik hoor dat de pcr tot 8 weken(!) positief kan zijn. Ik word voor het eerst oom, dus maak me er zorgen om de baby niet vast te kunnen houden. Iemand ervaring met deze situatie? Het moge duidelijk zijn dat ik pas langs ga als ik 10000% zeker negatief ben maar wil uiteraard zsm langs kunnen komen

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Michael_OsGroot schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:13:
Mijn zus bevalt tussen nu en twee weken, maar ik heb de bende te pakken. Ik bel uiteraard morgen de huisarts maar ik hoor dat de pcr tot 8 weken(!) positief kan zijn. Ik word voor het eerst oom, dus maak me er zorgen om de baby niet vast te kunnen houden. Iemand ervaring met deze situatie? Het moge duidelijk zijn dat ik pas langs ga als ik 10000% zeker negatief ben maar wil uiteraard zsm langs kunnen komen
Pcr kan inderdaad positief uitslaan tot 8 weken.
Maar na 7 dagen + klachtenvrij ben je niet meer besmettelijk. Indien nog klachten kan isolatie tot 14 dagen oplopen. Daarna is er geen besmettingsgevaar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:56
Michael_OsGroot schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:13:
Je kan er vanuit gaan dat na 2 weken niet meer besmettelijk bent. Je kan eventueel 1 week zonder klachten aanhouden. en eventueel gewoon testen de meeste testen gewoon weer negatief na 1 a 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Rukapul schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:47:
[...]

Was jij in dezelfde Efteling als ik?

Het was druk en wachttijden lang vorige week zondag, maar over koppen kunnen lopen kan ik het niet noemen.

In de rijen werd wellicht niet de volledige anderhalve meter gerespecteerd maar zeker wel een ruime persoonlijke afstand tussen gezinnen over het algemeen - lastig over koppen lopen dan :P
Een zeer ruime meerderheid droeg binnen ook mondmaskers op correcte wijze (paar keer geteld).

Maar goed, een week met school later wilden we weer eens naar kwetsbare familie, maar dat werd in plaats daarvan vanmiddag dus een uitstapje naar de GGD met het gezin :+ Wonderwel kinderen we om 14.00 terecht na om 10.00 gebeld te hebben. Eens zien hoe snel ze zijn met de uitslag :)
Nou dan hebben wij inderdaad een andere ervaring.
Merendeel van het personeel wat ik zag liep zonder of met foutief gedragen mondkapjes en op veel plekken was het echt bizar druk.

Best bijzonder die verschillende indrukken en ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

ArcticWolf schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:49:
[...]

Via je je huisarts kan je Moderna aanvragen als je het echt wilt, gewoon klagen dat je last hebt van Pfizer.
Daar heb ik idd last van, al 3x een dag ziek geweest. Kan in de agenda van het team me alvast ziek melden :') ga het, indien ik een 4e moet halen aanvragen.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Dennis1812 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:09:
[...]

Da's naatje, hopelijk beter vannacht. Covid I assume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Nox schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:24:
[...]

Da's naatje, hopelijk beter vannacht. Covid I assume?
Covid inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ik wil dat het lente wordt, de zon schijnt en ik eindelijk niet meer verkouden ben waarschijnlijk hooikoorts krijg :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Hoe gaat het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Nox schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:21:
[...]

Daar heb ik idd last van, al 3x een dag ziek geweest. Kan in de agenda van het team me alvast ziek melden :') ga het, indien ik een 4e moet halen aanvragen.
Collega van mij is ook elke keer ziek geweest. 3x Moderna, 1x Pfizer.

Maakte niet uit welk vaccin. Hij zit steevast 2 dagen met koorts thuis. Hij heeft wel een extra prik gekregen vanwege medicijngebruik dat zijn immuunsysteem onderdrukt.

Is ook zeer amused als ik weer eens verkouden / kuchend tegenover hem zit op kantoor. Maar ja, de baas verwacht mij toch ook echt op de zaak en ik ben nou al sinds de kerst aan het kwakkelen. Verslijt de ene negatieve test na de andere.

Als ik de regel "bij klachten blijf je thuis" strikt aan zou houden, hadden ze mij dit jaar nog niet op kantoor gezien.

Maar goed, ben niet de enige in ieder geval. Veel mensen verkouden momenteel. Alsof we allemaal met een soort inhaalslag bezig zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Lethalis op 07-02-2022 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-10 17:30

Stimulate14

⭐⭐⭐

Stimulate14 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:45:
Vrouw positief (meestal is ze negatief :P). Vanavond ook maar testen. Geen klachten. Kom maar met dat vinkje.
Nog geen corona hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Er is niet echt een makkelijke kraskaart om te kijken wat nou de regels zijn mbt quarantaine he? Ik kan hem niet vinden, iemand deze onder de ctrl v?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Stimulate14 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:16:
Er is niet echt een makkelijke kraskaart om te kijken wat nou de regels zijn mbt quarantaine he? Ik kan hem niet vinden, iemand deze onder de ctrl v?
quarantainecheck.rijksoverheid.nl

Die is best duidelijk toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Het intensieve pufschema werpt z'n vruchten af gelukkig. Ze komt beter aan haar adem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Lethalis schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:39:
[...]

Collega van mij is ook elke keer ziek geweest. 3x Moderna, 1x Pfizer.

Maakte niet uit welk vaccin. Hij zit steevast 2 dagen met koorts thuis. Hij heeft wel een extra prik gekregen vanwege medicijngebruik dat zijn immuunsysteem onderdrukt.

Is ook zeer amused als ik weer eens verkouden / kuchend tegenover hem zit op kantoor. Maar ja, de baas verwacht mij toch ook echt op de zaak en ik ben nou al sinds de kerst aan het kwakkelen. Verslijt de ene negatieve test na de andere.

Als ik de regel "bij klachten blijf je thuis" strikt aan zou houden, hadden ze mij dit jaar nog niet op kantoor gezien.

Maar goed, ben niet de enige in ieder geval. Veel mensen verkouden momenteel. Alsof we allemaal met een soort inhaalslag bezig zijn.
Ach ja, voor mij werkt dat vaccin wel want heel erg mijn best doe ik niet om me aan de regels te houden en besmet ben ik niet geraakt. Maar misschien heb ik met moderna minder last, is niet te zeggen natuurlijk. Áls ik de 4e prik al neem, drie maal is scheepsrecht en met de omikronvariant verwacht ik niet dat ik een 4e ga halen als dat zou moeten. Als je booster 9 maanden geldig is moet ik hem in augustus halen. :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nox schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:59:
[...]

Ach ja, voor mij werkt dat vaccin wel want heel erg mijn best doe ik niet om me aan de regels te houden en besmet ben ik niet geraakt. Maar misschien heb ik met moderna minder last, is niet te zeggen natuurlijk. Áls ik de 4e prik al neem, drie maal is scheepsrecht en met de omikronvariant verwacht ik niet dat ik een 4e ga halen als dat zou moeten. Als je booster 9 maanden geldig is moet ik hem in augustus halen. :z
Misschien was je sowieso al niet vatbaar... ik ben in februari 2020 even een week erg ziek geweest (toen covid nog ver van je bed show was) besmet geraakt door iemand uit Oostenrijk, geen idee of het covid was of een andere griep variant want je kon toen nog niet testen.
Sinds juni 2020 weer naar kantoor gegaan met de trein etc... nog nooit positief getest of ziek geweest sindsdien.
Juni/juli 2021 2x Pfizer gehaald; 2,5 maand ziek van geweest.

Probeer nu echt mijn best te doen om covid op te lopen, maar het lukt niet.

M'n huisarts en GGD zeggen nu nog steeds hetzelfde;
Het is onmogelijk om te zeggen of je wel of niet vatbaar bent voor covid, of je überhaupt ziek wordt van covid, waarom je ziek wordt van het vaccin, waarom je alsnog behoorlijk ziek kan worden door covid na vaccinatie, etc...

Ik geloof het nu allemaal wel... wacht alleen op de afschaffing van het CTB (en het liefst Europees :+ ), over 2 maanden verloopt m'n vinkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Dennis1812 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:19:
[...]

quarantainecheck.rijksoverheid.nl

Die is best duidelijk toch?
10 fucking dagen in isolatie :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Stimulate14 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:29:
[...]

Soms wel 14.

Maarja. De uitkomst kan je bevallen of niet.
Dit is wel van de overheid en vrij snel up to date na nieuwe regels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Dennis1812 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:40:
[...]

Soms wel 14.

Maarja. De uitkomst kan je bevallen of niet.
Dit is wel van de overheid en vrij snel up to date na nieuwe regels
Het is niet anders. Ik heb geen klachten trouwens. Mijn vrouw enkel een loopneus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De een gaat zich 10 dagen opsluiten vanwege een snotneus, de ander “doet z’n best om covid op te lopen voor z’n groene vinkje, maar het lukt maar niet”.

Zullen we anders weer even normaal gaan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Stimulate14 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:29:
[...]

Met een (niet ál te recente) booster had je niet in quarantaine gehoeven. (Isolatie is voor je vrouw.)

[ Voor 4% gewijzigd door Osiris op 07-02-2022 19:02 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-10 18:53
We moeten maar eens een Covid topic borrel doen. Ik zie het al helemaal voor me: @t_captain maakt prognoses voor de hoogte van de pot @stylezzz en @CMD-Snake komen niet want willen geen griepje. @tweak_ers wordt steeds afgekapt door @ZieMaar! als hij iets wil zeggen en @monaldo ziet er een complot in. @Weissbier komt alleen als iedereen 3 mondkapjes op doet en handschoenen draagt en @ArcticWolf praat de hele avond alleen over dat Ebola pas echt een dingetje was en @Mfpower blijft de hele avond met de uitsmijter over principes staan praten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Johan Bogle schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:03:
We moeten maar eens een Covid topic borrel doen. Ik zie het al helemaal voor me: @t_captain maakt prognoses voor de hoogte van de pot @stylezzz en @CMD-Snake komen niet want willen geen griepje. @tweak_ers wordt steeds afgekapt door @ZieMaar! als hij iets wil zeggen en @monaldo ziet er een complot in. @Weissbier komt alleen als iedereen 3 mondkapjes op doet en handschoenen draagt en @ArcticWolf praat de hele avond alleen over dat Ebola pas echt een dingetje was en @Mfpower blijft de hele avond met de uitsmijter over principes staan praten.
En ik moet werken zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-10 18:53
jij en @LZ86 moeten werken inderdaad 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Johan Bogle schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:07:
[...]
jij en @LZ86 moeten werken inderdaad 😂
Zolang je maar klapt dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Met ctb neem ik aan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Laatst online: 15:01

ericplan

5180 Wp PV

Te laat.

[ Voor 98% gewijzigd door ericplan op 07-02-2022 19:15 ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Gaat het netjes dicht om 22u of blijven we stiekem even hangen?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:33
Misschien maar verkassen naar De Covid kroeg ;)

Het gaat nu echt nergens meer over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:54

Indoubt

Always be indoubt until sure

En ik neem wijn mee: testen, testen, testen!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Osiris schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:59:
[...]

Met een (niet ál te recente) booster had je niet in quarantaine gehoeven. (Isolatie is voor je vrouw.)
Dit als reden om een booster te halen hoorde ik vorige week op mijn werk. Heel bizar. Met je zieke kop naar de GGD-test-straat om je QR-code bij te werken, ook zoiets absurds. Ik snap overigens best dat mensen dit doen, al zou het niet mijn keuze zijn. Maar het is natuurlijk vrij zot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
Borrel? Maar FFP2 is prima hoor, drie mondkapjes hoeft niet hoor. Ondertussen zeg ik al niets meer omdat het een verloren strijd is: zelfs in mijn familie is er veel verdeeldheid rondom corona.

Mijn zus had het bijvoorbeeld erover om op vakantie te gaan in Denemarken, daar zou je geen QR-Code ofzo voor nodig hebben. En mijn ouders leven in de jaren tabak en weigeren zich te testen, ookal is mijn vader zeer waarschijnlijk positief: aangezien hij met mijn positief geteste neefje in contact geweest is.

Ik denk dat Nederland nooit een land van gehoorzame burgers geweest is: tijdens de dienstplicht, stond Nederland bekend als het hippie leger. Omdat Nederlandse soldaten massaal hun haren lang lieten groeien.

Truckers blokkerende de wegen vanwege invoering van de tachograaf, terwijl ze feitelijk in bescherming werden genomen tegen hun werkgevers. De massale Coronaprotesten en protestantse politici die tegen de regering ingaan, dat is niets nieuws onder de zon.

Alleen de protesten zijn gewelddadiger geworden: Amsterdam en Den Haag associeer ik tegenwoordig zelfs niet meer als de hoofdsteden, maar als de steden waar het wekelijks oorlog is :N

Ik kwam weleens in Den Haag bij de Oostenrijkse ambassade en telkens heb je dan de angst, dat je wellicht midden in een protest beland. Terwijl je gewoon eventjes wat zaken bij de ambassade komt regelen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Weissbier op 07-02-2022 19:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

@Weissbier Valt mee hoor, ik woon in Den Haag. Natuurlijk is er wel eens wat en heel soms is dat ook wel anarchistisch/geweldadig maar over het algemeen valt het mee. Ook nog geen mensen met fakkels voor mn deur gehad (woon tegenover een minister)

Maar ik deel je perceptie dat het wel lijkt alsof de lontjes bij de meeste mensen flink korter zijn geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
zacht schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:25:
[...]

Dit als reden om een booster te halen hoorde ik vorige week op mijn werk. Heel bizar.
Nou ja, niet in quarantaine hoeven is natuurlijk wel erg prettig :) Wat precies de wetenschappelijke onderbouwing van die regel is, kun je je nu met omikron natuurlijk afvragen, maar toch. 't Idee erachter is wel OK vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:55

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Nee nee ik zorg dat we niet per ongeluk flugels gaan drinken in de sociëteit ;). Alles op de plek waar dat moet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Hé hallo, ik wil wel met @remzor over onderwijs kletsen en het opeens met hem eens zijn hoor 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-10 06:53
Ik voorspel een gouwe ouwe barfight 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Tweak_ers schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 06:30:
[...]

Ik voorspel een gouwe ouwe barfight 😜
Volgens mij heeft iedereen op de lijst in dit coronatopic wel eens een ban opgelopen, dan wordt het dus een Banfight 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Neem jij je foam finger mee om aldaar in een hoekje ook duimpjes uit te delen? :P :> :+

Afbeeldingslocatie: https://www.superfunstuff.co.uk/ekmps/shops/superfunstuffc/resources/products/Thumbs-Up-Foam-Hand-New-Green-Front.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RodeStabilo schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:23:
[...]

Neem jij je foam finger mee om aldaar in een hoekje ook duimpjes uit te delen? :P :> :+

[Afbeelding]
Dat ligt een beetje aan de algehele tendens. Maar zet mij inderdaad maar ergens neer met een speciaalbiertje en een goed stuk muziek ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:55
42erik schreef op maandag 7 februari 2022 @ 23:03:
[...]

Hé hallo, ik wil wel met @remzor over onderwijs kletsen en het opeens met hem eens zijn hoor 😝
Haha, nou ik kom wel op jullie feestje hoor. Maar of wij het opeens met elkaar eens zullen gaan worden... :9 :+
Edit: ik heb veel (zwaar) speciaalbier, dus wie weet na enkele van die rakkers...

[ Voor 10% gewijzigd door remzor op 08-02-2022 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Weissbier schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:48:
[...]

Borrel? Maar FFP2 is prima hoor, drie mondkapjes hoeft niet hoor. Ondertussen zeg ik al niets meer omdat het een verloren strijd is: zelfs in mijn familie is er veel verdeeldheid rondom corona.

Mijn zus had het bijvoorbeeld erover om op vakantie te gaan in Denemarken, daar zou je geen QR-Code ofzo voor nodig hebben. En mijn ouders leven in de jaren tabak en weigeren zich te testen, ookal is mijn vader zeer waarschijnlijk positief: aangezien hij met mijn positief geteste neefje in contact geweest is.

Ik denk dat Nederland nooit een land van gehoorzame burgers geweest is: tijdens de dienstplicht, stond Nederland bekend als het hippie leger. Omdat Nederlandse soldaten massaal hun haren lang lieten groeien.

Truckers blokkerende de wegen vanwege invoering van de tachograaf, terwijl ze feitelijk in bescherming werden genomen tegen hun werkgevers. De massale Coronaprotesten en protestantse politici die tegen de regering ingaan, dat is niets nieuws onder de zon.

Alleen de protesten zijn gewelddadiger geworden: Amsterdam en Den Haag associeer ik tegenwoordig zelfs niet meer als de hoofdsteden, maar als de steden waar het wekelijks oorlog is :N

Ik kwam weleens in Den Haag bij de Oostenrijkse ambassade en telkens heb je dan de angst, dat je wellicht midden in een protest beland. Terwijl je gewoon eventjes wat zaken bij de ambassade komt regelen :+
De hamvraag is: is het erg dat hij (asymptomatisch?) besmet is en niet bekend is daarmee? Volgens mij hebben we, massaal, besloten dat besmettingen niet te stoppen zijn en gewoon gaan gebeuren met Omikron.

Als besmettingen wel voorkomen dienen te worden volgens de overheid hadden we niet moeten versoepelen en meer maatregelen moeten nemen. Als jij het zelf niet wil oplopen om wat voor reden dan ook zijn er diverse opties die jouzelf beschermen tegen het virus zoals vaccins, mondmaskers, thuisblijven, afstand, handen wassen etc. Genoeg tools in de box voor je denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:13

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Je vergeet de QR-code controle, dat wil ik dan wel doen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-10 06:38
Oh daar wilde ik me ook voor aanmelden. Misschien twee mensen die controleren, de animo zal wel hoog liggen?

Mag ik i.v.m. glutenintolerantie ook wijn aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:36
ParaDroid2 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:52:
Oh daar wilde ik me ook voor aanmelden. Misschien twee mensen die controleren, de animo zal wel hoog liggen?

Mag ik i.v.m. glutenintolerantie ook wijn aanvragen?
Heb je daar last van gekregen vóór, of ná vaccinatie? :+

Ik wil ook wel aan de deur QR-codes controleren O-) En vervolgens kijken hoe rustig het er aan toe gaat aangezien een forum toch wat anders is als een kroeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-10 06:38
Waah schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:56:
[...]
Heb je daar last van gekregen vóór, of ná vaccinatie? :+
Zo'n 20 jaar ervoor :+ Lijkt me niet dat we dat dan een bijwerking kunnen noemen, maar tegenwoordig wordt er creatief omgegaan met wat niet en (vooral) wel bijwerkingen zouden zijn, dus wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:19

MLLL

Palm Treo 650

Zat mijzelf af te vragen wat quarantaine nog voor nut heeft. Er lopen talloze mensen in bijvoorbeeld een Albert Heijn die positief zijn zonder het zelf te weten. Da's toch best raar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:36
MLLL schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:39:
Zat mijzelf af te vragen wat quarantaine nog voor nut heeft. Er lopen talloze mensen in bijvoorbeeld een Albert Heijn die positief zijn zonder het zelf te weten. Da's toch best raar?
Dat is altijd al zo geweest. Op elk moment van de coronacrisis.

het limiteren van verdere besmetting op dit moment, dat is het doel van de quarantaine.

Als je iedereen corona maar lekker los laat, en laat doen wat ze willen, zit je niet met 25% van de leraren ziek thuis, maar met 50% (if not more). Dat is toch niet zo handig. O-)

Daarbij is Omikron lijkt het veel minder heftig, maar dat is geen garantie dat bij een piek die heel erg op één punt ligt, je niet alsnog problemen in de zorg krijgt.

Quarantaine van mensen die positief getest zijn, zorgt voor een "Flatten the curve" :+

Gevalletje "better safe than sorry". En met de nieuwe quarantaine-regels is het ook niet zo lang meer, en geld het niet voor iedereen in huis. Dus eigenlijk zijn we de quarantaine al aan het afbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:19

MLLL

Palm Treo 650

Waah schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:17:
[...]

Dat is altijd al zo geweest. Op elk moment van de coronacrisis.

het limiteren van verdere besmetting op dit moment, dat is het doel van de quarantaine.

Als je iedereen corona maar lekker los laat, en laat doen wat ze willen, zit je niet met 25% van de leraren ziek thuis, maar met 50% (if not more). Dat is toch niet zo handig. O-)

Daarbij is Omikron lijkt het veel minder heftig, maar dat is geen garantie dat bij een piek die heel erg op één punt ligt, je niet alsnog problemen in de zorg krijgt.

Quarantaine van mensen die positief getest zijn, zorgt voor een "Flatten the curve" :+

Gevalletje "better safe than sorry". En met de nieuwe quarantaine-regels is het ook niet zo lang meer, en geld het niet voor iedereen in huis. Dus eigenlijk zijn we de quarantaine al aan het afbouwen.
Klinkt wel logisch. Alleen is die Omicron zo verdomde besmettelijk dat eigenlijk iedereen het wel krijgt.. Ik heb bijna 2 jaar lang de dans weten te ontspringen, maar was afgelopen vrijdag ook aan de beurt...

Nu is mijn coronacheck wel helemaal aangevuld. 3 vaccinaties en straks een herstelbewijs (-;
Pagina: 1 ... 68 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"