"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Conceptueel goed, maar qua rekenen scoort dit een onvoldoendeYaksa schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:36:
[...]
Wel eens van de macht van het grote getal gehoord?
Wanneer je 400.000 besmettingen per week hebt en slechts 0,0001 % belandt op de IC dan praat je toch nog over 40 personen.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Probeer het een paar keer opnieuw, of morgen heel vroeg. Heb zelf net ook een test afspraak gemaakt na veel refreshen.Vrijdag schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:35:
Ik wil mijn zoontje laten testen, maar welke postcode ik ook invul, nergens is plek. Volgens mij is er wat mis met de site ofzo. Of de welbekende "storing"?
Ja, morgen nogmaals proberen. Ik had nog bij twee anderen nagevraagd of ze konden kijken in hun postcodegebied maar die kregen hetzelfde resultaat. Zal wel een storing zijn. En anders maar weer bellen. Hij is al een paar dagen aan het hoesten en beetje neusverkouden maar elke ochtend thuistest geeft negatief resultaat.Fuwor schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 23:51:
[...]
Probeer het een paar keer opnieuw, of morgen heel vroeg. Heb zelf net ook een test afspraak gemaakt na veel refreshen.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Mijn moeder (70+) is gisteren gewoon binnengelopen voor een boostershot in Hilversum en daar kreeg iedereen Pfizer, wat haar 1e en 2e vaccinaties dus ook waren.zacht schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:53:
Gisteren ontving ik een blije SMS van de GGD dat ik kon binnen lopen voor mijn booster, zonder afspraak.
Na vanmorgen negatief getest te zijn heb ik zojuist maar weer eens gebeld. Helaas, ik kan nog steeds niet voor Pfizer kiezen. Dan maar geen booster nog.
(Toen had ik ook een beetje zoiets van... als ze dat nou gecommuniceerd hadden... ken genoeg mensen net als jij die Pfizer wel prima vonden en geen zin hebben om Moderna of iets anders te proberen.)
Misschien kan je eens binnenwandelen en vragen waarmee ze (die dag?) prikken en indien het antwoord je niet bevalt gewoon rechtsomkeert maken.
Grr. Ik zit hier ook op een uitslag te wachtenbiomass schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 06:39:
Het burgerportaal leert iedereen die het weten wil wat 502 Bad gateway betekent...
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Gewoon alleen zelftest doen?Vrijdag schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:35:
Ik wil mijn zoontje laten testen, maar welke postcode ik ook invul, nergens is plek. Volgens mij is er wat mis met de site ofzo. Of de welbekende "storing"?
Los van dat het virus nu overal massaal aanwezig is en quarantaine etc geen enkele zin meer heeft voegt een ggd test ook niets meer toe. Zeker als ze het zo lastig maken zou ik de moeite er niet meer voor nemen. (sterker nog, maandag geprobeerd een afspraak te maken, ik had toen een afspraak kunnen maken om vandaag om 10:00 50km verderop te laten testen... dan kan ik niet, er moet ook gewerkt worden. Dat wordt dus niet testen en ik voel me daar totaal niet door bezwaard)
alles kan off-topic
De GGD denkt ook nog steeds dat ik geen boosterprik gehad heb: eerlijk gezegd ben ik wel blij, dat ik mijn boosterprik in Duitsland gehaald heb. Want op die manier kon ik hem al in december nog voor de kerst krijgenzacht schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:53:
Gisteren ontving ik een blije SMS van de GGD dat ik kon binnen lopen voor mijn booster, zonder afspraak.
Na vanmorgen negatief getest te zijn heb ik zojuist maar weer eens gebeld. Helaas, ik kan nog steeds niet voor Pfizer kiezen. Dan maar geen booster nog.
Ik snap vanuit de GGD eerlijk gezegd ook niet, waarom ze geen mogelijkheid opzetten om buitenlandse prikken te registreren/importeren in de Coronacheck app. Want andersom gaat het dus wel en mijn Nederlandse prikken, staan nu in Der Grüne Pass door simpelweg de internationale QR-Code te scannen.
In Nederland verzamelen ze liever je persoonsgegevens, welke dan door GGD medewerkers verkocht kunnen worden aan criminelen.... true story... of het systeem is zo lek als een mandje en dan liggen ook je persoonsgegevens op straat.
De methode in Duitsland vind ik beter: registratie vindt plaats op papier, niet digitaal. Vervolgens krijg je bij de Apotheek een QR-Code en je loopt niet het risico, dat de huisarts of GGD perongeluk je prik niet registreert en je daardoor dus geen QR-Code kunt krijgen.
Probleem schijnt toch ook te zijn dat de site tijdelijk plekken voor je reserveert als je opties te zien krijgt? Vervolgens bevallen die niet en gaat iedereen het opnieuw proberen... met als gevolg dat je opnieuw 3 plekken bezet houdt.Vrijdag schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:35:
En dan kun je nergens meer terecht.
Oplossing is op een ander tijdstip opnieuw te proberen. Of gewoon zelftest doen.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
En je weet zeker dat die gegevens niet alsnog in een digitaal systeem terecht komen?Weissbier schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:51:
[...]
De methode in Duitsland vind ik beter: registratie vindt plaats op papier, niet digitaal. Vervolgens krijg je bij de Apotheek een QR-Code en je loopt niet het risico, dat de huisarts of GGD perongeluk je prik niet registreert en je daardoor dus geen QR-Code kunt krijgen.
Nee volgens mij niet: Duitsland is wat dat betreft hartstikke ouderwets, heel veel gaat daar nog op papier. Bedrijven daar gebruiken zelfs nog FAXOsiris schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:20:
[...]
En je weet zeker dat die gegevens niet alsnog in een digitaal systeem terecht komen?
De allerlaatste fax in NL is begin van de week nog verstuurd, werd binnen de advocatuur nog wel gebruiktWeissbier schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:24:
[...]
Nee volgens mij niet: Duitsland is wat dat betreft hartstikke ouderwets, heel veel gaat daar nog op papier. Bedrijven daar gebruiken zelfs nog FAX
Digi-d schijnt momenteel wel problemen te hebben.Vrijdag schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 00:15:
[...]
Ja, morgen nogmaals proberen. Ik had nog bij twee anderen nagevraagd of ze konden kijken in hun postcodegebied maar die kregen hetzelfde resultaat. Zal wel een storing zijn. En anders maar weer bellen. Hij is al een paar dagen aan het hoesten en beetje neusverkouden maar elke ochtend thuistest geeft negatief resultaat.
Gebeld naar een regionaal ggd nummer en telefonisch de (negatieve) uitslag gekregenbiomass schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 06:39:
Het burgerportaal leert iedereen die het weten wil wat 502 Bad gateway betekent...
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
10-1 hebben we beide de booster gehad.
T streepje van zelftest van mijn dochter was eerder rood dan de C streep.
Vrouw ook positief en fors ziek. 24 wk zwanger.. dus iets gevaarlijker. Benauwd, pijn op de borst, hoofdpijn, hoesten.
Mijn dochter 40 graden koorts.
Ik wat keelpijn. Maar zelftesten zijn op nu. dus die nog even regelen.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Misschien is het onwaarschijnlijk dat er tot nu toe al zo'n vijf false negatives zijn, echter is hij zaterdag jarig en mijn ouders willen ook graag komen. Nu hebben zij beiden afgelopen november en december ook covid gehad en hebben daardoor nog geen booster (hoefde niet). Maar toch, just in case zeg maar.
Of zijn we nu te paranoïde
Ohja, het lukt nog steeds niet om een afspraak te maken via de site.
Beterschap voor het gezin!Dennis1812 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:38:
Ook hier de jackpot
T streepje van zelftest van mijn dochter was eerder rood dan de C streep.
Vrouw ook positief en fors ziek. 24 wk zwanger.. dus iets gevaarlijker. Benauwd, pijn op de borst, hoofdpijn, hoesten.
Mijn dochter 40 graden koorts.
Ik wat keelpijn. Maar zelftesten zijn op nu. dus die nog even regelen.
De zelf testen zijn te onbetrouwbaar met omicron. Omicron zit in de keel en niet de neus. De zelf testen van m’n vriendin en ik waren 2 x negatief en pcr positief.Vrijdag schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:51:
@Ankona @Lethalis en @RodeStabilo Sinds zondag doen we elke ochtend een thuistest (is ook een verzoek vanuit zijn school als ze verkoudsheidsymptomen hebben). Maar we wilden eigenlijk voor de zekerheid ook naar de GGD voor een test.
Misschien is het onwaarschijnlijk dat er tot nu toe al zo'n vijf false negatives zijn, echter is hij zaterdag jarig en mijn ouders willen ook graag komen. Nu hebben zij beiden afgelopen november en december ook covid gehad en hebben daardoor nog geen booster (hoefde niet). Maar toch, just in case zeg maar.
Want dat stokje past niet in je keel?Kepro schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:59:
[...]
De zelf testen zijn te onbetrouwbaar met omicron. Omicron zit in de keel en niet de neus. De zelf testen van m’n vriendin en ik waren 2 x negatief en pcr positief.
Vanochtend bij mijn dochter en vrouw pastte hij prima in de keel namelijk.
Ik had gewoon geen zin om te bellen, ik kan melden dat ik zojuist kon inloggen.Blackouts schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:13:
[...]
Gebeld naar een regionaal ggd nummer en telefonisch de (negatieve) uitslag gekregen
En dat detail moet je maar net weten. In in strijd met de papieren instructie en een tip die je links en rechts hoort.Dennis1812 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:01:
[...]
Want dat stokje past niet in je keel?
Mijn zoon was ook steeds negatief tot hij zaterdag dat stokje eens in zijn mond deed.
alles kan off-topic
Hangt wat van het merk af. Wij hebben een merk gehad met lekker lange stokjes die gemakkelijk in je keel gaan maar het huidige merk heeft stokjes waar je al met je hand in je mond moet gaan om je keel goed te bereiken. Die vind ik toch wat moeilijker...Dennis1812 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:01:
[...]
Je hoeft niet in je longen. En anders met plakband en een satéprikker wat verlengen. Of even met 2 vingers je mond in.Admiral Freebee schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:10:
[...]
Hangt wat van het merk af. Wij hebben een merk gehad met lekker lange stokjes die gemakkelijk in je keel gaan maar het huidige merk heeft stokjes waar je al met je hand in je mond moet gaan om je keel goed te bereiken. Die vind ik toch wat moeilijker...
Nee, maar wel even voorbij je huig denk ik dan. En bij mij werkt het het beste als ik wat langs opzij aanval dus wat extra lengte is wel handigDennis1812 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:11:
[...]
Je hoeft niet in je longen. En anders met plakband en een satéprikker wat verlengen. Of even met 2 vingers je mond in.
Maar goed, ik test ondertussen ook gewoon positief in mijn neus
Mijn dochter vind die test geweldig.Admiral Freebee schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:15:
[...]
Nee, maar wel even voorbij je huig denk ik dan. En bij mij werkt het het beste als ik wat langs opzij aanval dus wat extra lengte is wel handig
Maar goed, ik test ondertussen ook gewoon positief in mijn neus
Dat snap ik dan weer minder. Maargoed, beter dit dan drama.
Mijn jongste vond de test ook geweldig tot zijn echte PCR test. Sindsdien is hij er niet meer zo tuk opDennis1812 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:16:
[...]
Mijn dochter vind die test geweldig.
Dat snap ik dan weer minder. Maargoed, beter dit dan drama.
De oudste vond het allemaal prima. Scheelde ook wel dat zijn PCR test wat zachter werd afgenomen dan bij zijn broer.
Ik ken het gevoel hoor... ik was vorige week behoorlijk verkouden en had na 4 negatieve zelftests alsnog zoiets van "zal ik naar de GGD gaan?". Ben toen alleen zo dom geweest om een XL locatie te kiezen, dus daar had ik waarschijnlijk alsnog een antigeen test gekregen (PCR krijg je in principe alleen als zorgpersoneel of als je al een eerdere positieve zelftest hebt). Ik ben uiteindelijk toch maar thuis gebleven, nadat ik las dat bijna 60% positief test daar.Vrijdag schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:51:
@Ankona @Lethalis en @RodeStabilo Sinds zondag doen we elke ochtend een thuistest (is ook een verzoek vanuit zijn school als ze verkoudsheidsymptomen hebben). Maar we wilden eigenlijk voor de zekerheid ook naar de GGD voor een test.
Kortom: als ik nu geen corona heb, loop ik het daar alsnog op.
Want de ouderwetste drive throughs zijn er niet meer. Je moet nu ergens naar binnen en in de rij wachten. Ben inmiddels zo ver dat ik alleen nog naar de GGD zou gaan als ik eerst zelf een positieve thuistest heb.
Overigens was mijn gezin ook verkouden... iedereen testte negatief thuis. Mijn vrouw heeft ook haar keel getest. Niks.
Dus ja... de kans dat het alsnog corona is, is laag. Enige dat mij dwarszit, is dat ik bijna 2 weken later nog steeds wat slijm ophoest. Het duurt wel lang zeg maar. En het is voor mij ook niet de eerste keer dit jaar... met de jaarwisseling was ik ook ziek. Toen had ik zoveel last van mijn keel dat ik praktisch geen stem meer had, week lang mijn longen uitgehoest zo ongeveer. Begon zelfs met koorts. Maar ook destijds geen positieve test.
Ik heb dit jaar al 10 zelftests gedaan ofzo. En als gezin hebben we er al 20 doorheen gejaagd denk ik. Geen enkele positief.
PS
Mijn dochter kan overigens bij een commerciële teststraat terecht. Is via school geregeld. Dan hoeft ze niet via de GGD. En een positief resultaat wordt wél gemeld aan de GGD.
PPS
Het is iig om gek van te worden
En met alle herbesmettingen zou het ook niet uit mogen maken dat mijn vrouw eerder corona heeft gehad in 2020. Dat was overigens wel bijzonder... dat gehoest van haar, ook vooral 's nachts was wel angstaanjagend. Weet nog dat ik toen wakker op zolder lag ernaar te luisteren en dacht "I'm next" ... maar ja, kreeg toen niks.
Of we moeten in november / december alweer exposed zijn geweest. Toen was op het werk van mijn vrouw (zorg) iedereen positief zo ongeveer. We werden toen niet ziek, maar ja dat zegt ook niet alles. Als we geen klachten hebben, testen we ook niet. Dus dan kun je het ook missen.
Ik ken inmiddels ook steeds meer mensen die er bij toeval achterkomen, omdat ze een testje doen zonder dat ze klachten hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door Lethalis op 03-02-2022 11:39 ]
Die Flowflex teststokjes zijn wel erg kort, ik moest ook diep graven om met veel moeite bij mijn keel te kunnen komen. De Roche teststokjes die ik hiervoor had waren lang genoeg om een sample uit mijn longblaasjes te halen.Dennis1812 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:01:
[...]
December 2020 ben ik ook de dans ontsprongen.Lethalis schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:23:
[...]
Ik ken het gevoel hoor... ik was vorige week behoorlijk verkouden en had na 4 negatieve zelftests alsnog zoiets van "zal ik naar de GGD gaan?". Ben toen alleen zo dom geweest om een XL locatie te kiezen, dus daar had ik waarschijnlijk alsnog een antigeen test gekregen (PCR krijg je in principe alleen als zorgpersoneel of als je al een eerdere positieve zelftest hebt). Ik ben uiteindelijk toch maar thuis gebleven, nadat ik las dat bijna 60% positief test daar.
Want de ouderwetste drive throughs zijn er niet meer. Je moet nu ergens naar binnen en in de rij wachten. Ben inmiddels zo ver dat ik alleen nog naar de GGD zou gaan als ik eerst zelf een positieve thuistest heb.
Overigens was mijn gezin ook verkouden... iedereen testte negatief thuis. Mijn vrouw heeft ook haar keel getest. Niks.
Dus ja... de kans dat het alsnog corona is, is laag. Enige dat mij dwarszit, is dat ik bijna 2 weken later nog steeds wat slijm ophoest. Het duurt wel lang zeg maar. En het is voor mij ook niet de eerste keer dit jaar... met de jaarwisseling was ik ook ziek. Toen had ik zoveel last van mijn keel dat ik praktisch geen stem meer had, week lang mijn longen uitgehoest zo ongeveer. Begon zelfs met koorts. Maar ook destijds geen positieve test.
Ik heb dit jaar al 10 zelftests gedaan ofzo. En als gezin hebben we er al 20 doorheen gejaagd denk ik. Geen enkele positief.
PS
Mijn dochter kan overigens bij een commerciële teststraat terecht. Is via school geregeld. Dan hoeft ze niet via de GGD. En een positief resultaat wordt wél gemeld aan de GGD.
PPS
Het is iig om gek van te wordenAls je de hele tijd klachten hebt, omringd wordt door allemaal gezinnen die corona hebben, maar nooit positief test. Elke keer denk je weer "dit moet toch wel corona zijn?!? kan toch bijna niet anders?!?".
En met alle herbesmettingen zou het ook niet uit mogen maken dat mijn vrouw eerder corona heeft gehad in 2020. Dat was overigens wel bijzonder... dat gehoest van haar, ook vooral 's nachts was wel angstaanjagend. Weet nog dat ik toen wakker op zolder lag ernaar te luisteren en dacht "I'm next" ... maar ja, kreeg toen niks.
Of we moeten in november / december alweer exposed zijn geweest. Toen was op het werk van mijn vrouw (zorg) iedereen positief zo ongeveer. We werden toen niet ziek, maar ja dat zegt ook niet alles. Als we geen klachten hebben, testen we ook niet. Dus dan kun je het ook missen.
Ik ken inmiddels ook steeds meer mensen die er bij toeval achterkomen, omdat ze een testje doen zonder dat ze klachten hebben.
Mijn vrouw toen zelfs met ingestuurd naar het ziekenhuis. Ze is nog herstellende van toen.
Maar nu dus opnieuw.
Daar zit wel heel veel verschil in ja. Jammer dat ze daar niet naar vragen en vervolgens elkaar trainen om "fijner" af te nemen.Admiral Freebee schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:18:
[...]
Mijn jongste vond de test ook geweldig tot zijn echte PCR test. Sindsdien is hij er niet meer zo tuk opIk snap het wel want diezelfde medewerkster nam bij mij ook een test af en dat ging niet zo vlot. Voelde eerder alsof men er een bloedstaal bij wilde.
De oudste vond het allemaal prima. Scheelde ook wel dat zijn PCR test wat zachter werd afgenomen dan bij zijn broer.
Ik heb de hele range wel gehad. Van verbaasd dat het stokje zo ver kon, maar nauwelijks gevoeld... tot "tijd voor de lente-schoonmaak, goed schrobben" met 2 dagen last.
Tot nu toe pastte het uiterlijk en leeftijd ook bij de methode en gevolgen
Eens de keel proberen dan maar. Misschien dat het een ander resultaat geeft. Hopelijk niet natuurlijk.Kepro schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:59:
[...]
De zelf testen zijn te onbetrouwbaar met omicron. Omicron zit in de keel en niet de neus. De zelf testen van m’n vriendin en ik waren 2 x negatief en pcr positief.
Ja, het is echt een gedoe. Wel, niet, toch wel maar afspraak maken lukt niet... Allerlei symptomen maar een negatief resultaat (misschien dus de keel en niet de neus proberen).Lethalis schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:23:
[...]
Ik ken het gevoel hoor... ik was vorige week behoorlijk verkouden en had na 4 negatieve zelftests alsnog zoiets van "zal ik naar de GGD gaan?". Ben toen alleen zo dom geweest om een XL locatie te kiezen, dus daar had ik waarschijnlijk alsnog een antigeen test gekregen (PCR krijg je in principe alleen als zorgpersoneel of als je al een eerdere positieve zelftest hebt). Ik ben uiteindelijk toch maar thuis gebleven, nadat ik las dat bijna 60% positief test daar.
PS
PPS
Het is iig om gek van te wordenAls je de hele tijd klachten hebt, omringd wordt door allemaal gezinnen die corona hebben, maar nooit positief test. Elke keer denk je weer "dit moet toch wel corona zijn?!? kan toch bijna niet anders?!?".
Twee vriendjes van hem hebben het ook gehad, maar die hadden nauwelijks last, of hooguit één dag ofzo.
Dat is niet helemaal waar. In mijn omgeving zijn er zeker nog 2 waar ze werken met een drive trough, hier onlangs nog geweest namelijk. Hoe het verder in het land geregeld is weet ik nietLethalis schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:23:
[...]
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Mijn eerste test was diep en wat onprettig maar pijnloos. Mijn tweede (de meest recente dus) was dermate pijnlijk dat ik mijn best moest doen om niet weg te trekkenWaah schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:44:
[...]
Daar zit wel heel veel verschil in ja. Jammer dat ze daar niet naar vragen en vervolgens elkaar trainen om "fijner" af te nemen.
Ik heb de hele range wel gehad. Van verbaasd dat het stokje zo ver kon, maar nauwelijks gevoeld... tot "tijd voor de lente-schoonmaak, goed schrobben" met 2 dagen last.![]()
Tot nu toe pastte het uiterlijk en leeftijd ook bij de methode en gevolgenMaar dat kan toeval zijn (n=4)
Van de eerste twee keer kan ik me herinneren dat men probeerde mijn hersenen te swabben. Daarna eigenlijk nooit meer dat gevoel gehad..
Bij de allerlaatste keer vorige week merkte ik eigenlijk niks.. die was dan ook negatief..
Overigens vond ik de drivethroughs veel handiger
zelftest in de keel krijg ik erg kokhalsneigingen, ook al probeer ik van de zijkant. Ook helpt het stokje van flowflex niet
[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 03-02-2022 12:32 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Het afnemen en ervaring is wel afhankelijk van de kunde (of onkunde) van de persoon die het doet. Het is net met bloedprikken, sommigen leren het nooit of zijn stronteigenwijs als je zelf aanwijst welke ader ze moeten hebben
Mijn schoonzus was positief, dag later mijn zwager ook. Baby moest ook getest thuis... Hebben ze gewoon met de snottebel gedaan die uit de neus hingvhal schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:23:
Anders maar de speekseltest en uit je huig een dikke klodder opboeren terwijl je het ding in je mond hebt.
En positief, dus tenzij die op de wattenstaaf/reageerbuis gekucht heeft, werkt dat dus ook prima soms
Scheelt weer een wattenstaaf in de neus van een baby van 4 maanden
Gewoon even bellen. Heb ik ook gedaan.Whis! schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:31:
Probeer online een testafspraak via de GGD te maken maar deze geeft continue aan 'Geen testplaats gevonden'. Helpt het om te bellen of beter geduldig wachten en vanavond weer proberen?
Xbox Live: Miesjh NL
Even refreshen en weer proberen (dan hoef je niet hele riedeltje door te lopen, enkel laatste stap). Ik had afgelopen dinsdag X pogingen nodig om op het gewenste tijdstip in de gewenste woonplaats te kunnen. Daarbij ook veel reacties zoals jij met "geen testplaats gevonden". Hij reserveert steeds tijdslots voor gebruikers en die komen ook weer te vervallen na enige tijd, zo lijkt het..Whis! schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:31:
Probeer online een testafspraak via de GGD te maken maar deze geeft continue aan 'Geen testplaats gevonden'. Helpt het om te bellen of beter geduldig wachten en vanavond weer proberen?
Check! wou niet onnodig een plekje in die wachtrij bezet houden om vervolgens tot dezelfde conclusie te komen..
Waah schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:57:
[...]
Hebben ze gewoon met de snottebel gedaan die uit de neus hing
If the opportunity presents itself...
Gegroet! Lukas
Er is echt niet meer door heen te komen, maar deze week al drie keer laten testen door gewoon naar binnen te lopen. Er stonden geen rijen of iets, het was zelfs erg rustig (de aanloop was beduidend minder dan de capaciteit die ze hadden). Er staat op de websites dat je beter een afspraak kan maken, maar in praktijk…Whis! schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:31:
Fysiotherapeut zegt dat ik wellicht iets teveel en lang in één houding zit, wat kan kloppen. Ik mag graag op de bank gamen, of naar series/films kijken. 3x per dag met de hond lopen en vaak best lang ook is nog niet genoeg. Dus sporten, top. Echter loop ik meteen vast, want zonder QR code kom je er niet in. En om me nou minimaal 1x per week te laten testen is me ook iets teveel van het goede. Daarnaast doet de locatie waar ik altijd heen ging niet meer aan alleen de keel swab, erg jammer. Dan maar gewoon een vierde of vijfde keer met de hond weg en hopen op versoepelingen qua toegangsbewijs, al heb ik daar een hard hoofd in.
Hoe hebben jullie dit voor jezelf opgelost, degene die niet gevaccineerd zijn en toch willen sporten?
Hardlopen en fietsen lijken me dan voor de hand liggen?devilsnight schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:52:
Mijn fysiotherapeut heeft me aangeraden om te gaan sporten. Ik heb de fysio opgezocht vanwege iets te vaak en lang pijn in de nek/schouders/rug omgeving, vooral wanneer ik mijn hoofd naar links/rechts draai. Daarnaast heb ik ook op random momenten hoofdpijn en het houdt mij iets te lang aan.
Fysiotherapeut zegt dat ik wellicht iets teveel en lang in één houding zit, wat kan kloppen. Ik mag graag op de bank gamen, of naar series/films kijken. 3x per dag met de hond lopen en vaak best lang ook is nog niet genoeg. Dus sporten, top. Echter loop ik meteen vast, want zonder QR code kom je er niet in. En om me nou minimaal 1x per week te laten testen is me ook iets teveel van het goede. Daarnaast doet de locatie waar ik altijd heen ging niet meer aan alleen de keel swab, erg jammer. Dan maar gewoon een vierde of vijfde keer met de hond weg en hopen op versoepelingen qua toegangsbewijs, al heb ik daar een hard hoofd in.
Hoe hebben jullie dit voor jezelf opgelost, degene die niet gevaccineerd zijn en toch willen sporten?
Een setje bar/dumb/kettlebells, elastieken etc. aanschaffen op marktplaats? Ik heb iig op zolder eea liggen in het geval de sportschool weer dicht moet.devilsnight schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:52:
Mijn fysiotherapeut heeft me aangeraden om te gaan sporten. Ik heb de fysio opgezocht vanwege iets te vaak en lang pijn in de nek/schouders/rug omgeving, vooral wanneer ik mijn hoofd naar links/rechts draai. Daarnaast heb ik ook op random momenten hoofdpijn en het houdt mij iets te lang aan.
Op Instagram, YT of het www zijn genoeg oefeningen te vinden waarmee je vervolgens uit de voeten kunt.
[ Voor 3% gewijzigd door Empathy op 03-02-2022 15:00 ]
Voorbeelden te over op youtube etc.
Misschien nog belangrijker dan trainen is om die houding tijdig te onderbreken lijkt me.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Combineren is toegestaan
Nou, vaccineren dus?devilsnight schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:52:
De islam kan uw vrijheid schaden
Maar de roche test is beduidend slechter dan flowflex qua false negatives.zacht schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:38:
[...]
Die Flowflex teststokjes zijn wel erg kort, ik moest ook diep graven om met veel moeite bij mijn keel te kunnen komen. De Roche teststokjes die ik hiervoor had waren lang genoeg om een sample uit mijn longblaasjes te halen.
Ik krijg nu gratis de flowflex op de roche, ben ik wel blij mee
Of even wachten op de volgende persconferentie in de hoop dat de zwembaden/sportscholen weer opengaan voor mensen die zo'n QR code niet zien zitten, net als ondergetekende.
Prikje kan altijd nog mocht het allemaal nog lang gaan duren maar de noordelijke Europese landen geven gelukkig het goede voorbeeld, wanneer is die volgende persco eigenlijk?
Pas wanneer er een onderzoeksburo gevonden is wat 2G wel een goed idee vind?
Vaccineren heb ik allang gedaan maar weiger voorlopig nog een booster en ben anti QR, mocht ik QR prima vinden dan zou regelmatig testen voor mij totaal geen bezwaar zijn trouwens. zeker als dat overige klachten kan voorkomen.
Beetje afhankelijk van het type hond maar zo'n beest weegt al gauw ergens tussen de 7 en de 20kg, wanneer uitlaten geen sport genoeg is zou je kunnen beginnen met hondliften
Wel rustig opbouwen, eerst trainen met een Beagle voordat je een Deense dog gaat tillen
[ Voor 11% gewijzigd door PalingDrone op 03-02-2022 15:54 ]
Die Roches waren destijds gratis van de overheid. Flowflex koop ik zelf en declareer ik bij mijn baas.Adlermann schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:50:
[...]
Maar de roche test is beduidend slechter dan flowflex qua false negatives.
Ik krijg nu gratis de flowflex op de roche, ben ik wel blij mee
Ik ben wel nieuwsgierig naar de bron van die false negatives.
Op de vorige persco is gezegd na 3 weken een weegmoment en maatregelen voor 6 weken.PalingDrone schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:51:
[...]
Of even wachten op de volgende persconferentie in de hoop dat de zwembaden/sportscholen weer opengaan voor mensen die zo'n QR code niet zien zitten, net als ondergetekende.
Prikje kan altijd nog mocht het allemaal nog lang gaan duren maar de noordelijke Europese landen geven gelukkig het goede voorbeeld, wanneer is die volgende persco eigenlijk?
Beetje afhankelijk van het type hond maar zo'n beest weegt al gauw ergens tussen de 7 en de 20kg, wanneer uitlaten geen sport genoeg is zou je kunnen beginnen met hondliften
Wel rustig opbouwen, eerst trainen met een Beagle voordat je een Deense dog gaat tillen
Bij geen aanleiding dus 6 weken na de laatste persco.
Indien beter of slechter zal het na die 3 weken ongeveer zijn.
Ben geen honden mens, maar heb het afgelopen jaar wel eens een Kaninchen (kleinste maat teckel) uitgelaten. Ik was echt verbaasd hoeveel trekkracht die eigenwijze hamster had.PalingDrone schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:51:
[...]
Met vaccineren zal het ook even duren voor je een QR krijgt, je hebt 4 weken tussen twee prikken en daarna nog de wachttijd van 14 dagen.
Zie https://www.rijksoverheid...onavaccin/biontech-pfizer
Dus @devilsnight probeer met een Testen voor Toegang code een sportschool te zoeken die eenmalig scant bij het 1e bezoek?
Wordt zo'n booster eigenlijk gelijk bijgeschreven?Wolly schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:54:
[...]
Met vaccineren zal het ook even duren voor je een QR krijgt, je hebt 4 weken tussen twee prikken en daarna nog de wachttijd van 14 dagen.
Dus @devilsnight probeer met een Testen voor Toegang code een sportschool te zoeken die eenmalig scant bij het 1e bezoek?
De vaccinatie zit er namelijk al gewoon in dus in principe ben je dan al beschermd toch?
[ Voor 7% gewijzigd door PalingDrone op 03-02-2022 15:58 ]
booster is per direct dacht ik iddPalingDrone schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:57:
[...]
Wordt zo'n booster eigenlijk gelijk bijgeschreven?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Fietsen doe ik plenty, met de hond vooral. Probleem is dat ik dan nog steeds zit en niet de juiste houding heb. Het lichaam moet langer recht staan zeg maar, en het sporten zou sowieso de nodige variatie geven.Admiral Freebee schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:54:
[...]
Hardlopen en fietsen lijken me dan voor de hand liggen?
De enige issue is dat dit alles iets nieuws voor mij is. Ik ben nooit iemand geweest die echt naar een sportschool ging. Jaren geleden ging ik naar een fitnesscentrum en maakte de fout maar gewoon wat te doen daar, op die manier kom je nergens. Dus ik dacht zelf aan groepslessen volgen of iets dergelijks, dan weet ik tenminste waar ik mee bezig ben.Empathy schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:58:
[...]
Een setje bar/dumb/kettlebells, elastieken etc. aanschaffen op marktplaats? Ik heb iig op zolder eea liggen in het geval de sportschool weer dicht moet.
Op Instagram, YT of het www zijn genoeg oefeningen te vinden waarmee je vervolgens uit de voeten kunt.
Ja daar zeg je wat, daar zou ik rustig mee kunnen gaan beginnen zolang er geen echte grote veranderingen zijn.steveman schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:59:
Je kunt ook zonder bijzondere attributen je (onder)rugspieren trainen.
Voorbeelden te over op youtube etc.
Misschien nog belangrijker dan trainen is om die houding tijdig te onderbreken lijkt me.
Yep, dit dus. Veel liever de boel even afwachten.PalingDrone schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:51:
[...]
Vaccineren heb ik allang gedaan maar weiger voorlopig nog een booster en ben anti QR, mocht ik QR prima vinden dan zou regelmatig testen voor mij totaal geen bezwaar zijn trouwens. zeker als dat overige klachten kan voorkomen.
Ik heb zelf een prachtige Engelse Stafford, weegt ongeveer 20kg, maar ze waardeert het niet super erg om steeds opgetild te worden, haha. Maar het was een geintje sowieso, toch, dat hondliften?
De gevoeligheid van de test zelf die ze aangeven op de verpakking na certificering.zacht schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:52:
[...]
Die Roches waren destijds gratis van de overheid. Flowflex koop ik zelf en declareer ik bij mijn baas.
Ik ben wel nieuwsgierig naar de bron van die false negatives.
FlowFlex krijg ik nu gratsi van de overheid, ze hebben de Roches de deur uitgedaan (onderwijszelftesten).
Hier werkzaam bij kinderopvang/BSO, de overheid sponsort voor ons geen zelftesten meer. Krijg nog wel voorrang bij GGD-testen.Adlermann schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:59:
[...]
De gevoeligheid van de test zelf die ze aangeven op de verpakking na certificering.
FlowFlex krijg ik nu gratsi van de overheid, ze hebben de Roches de deur uitgedaan (onderwijszelftesten).
Beetje jammer eigenlijk dat je geen zelftesten meer krijgt van de overheid. Mijn werkgever heeft er ook genoeg ingeslagen om voor een jaar TestenvoorToegang te spelen als het moet.zacht schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:02:
[...]
Hier werkzaam bij kinderopvang/BSO, de overheid sponsort voor ons geen zelftesten meer. Krijg nog wel voorrang bij GGD-testen.
Maar het regent nu besmettingen bij ons onder de docenten in het hoger onderwijs.
Heb een tijdje terug op de teckel van iemand gepast en die had zo'n soort tuigje om met een handvat op z'n rug, dat zou nog wel gaan...
Een Staffy tillen kan wel eens meer kwetsuren opleveren dan dat het aan gezondheidswinst zou schelen
Ik vind sportscholen ook helemaal niks en saai, merk wel dat je met zwemmen de boel goed soepel kan houden en je daar redelijk eenvoudig weer wat kracht opbouwt in spieren die je normaal anders/verkeerd gebruikt.
Probeer goed op je houding te letten bij regulier schermwerk, monitorhoogte, zithouding en vooral niet te lang achter elkaar, daar heeft je fysio zeker een punt.
Btw Nederland in beweging, klinkt suf maar gewoon meedoen (opnemen of live mocht je thuiswerken en er je koffiepauze aan kunnen opofferen) dat zijn al weer wat andere bewegingen dan wanneer je op de fiets zit.
[ Voor 13% gewijzigd door PalingDrone op 03-02-2022 16:12 ]
Een uurtje in de week sporten gaat je echt niets brengen als je 167 uur in de week je beweegpatroon niet aanpast. Leer liever vaker bewegen dan dat je je op dat ene uurtje focust.devilsnight schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:59:
[...]
Fietsen doe ik plenty, met de hond vooral. Probleem is dat ik dan nog steeds zit en niet de juiste houding heb. Het lichaam moet langer recht staan zeg maar, en het sporten zou sowieso de nodige variatie geven.
[...]
De enige issue is dat dit alles iets nieuws voor mij is. Ik ben nooit iemand geweest die echt naar een sportschool ging. Jaren geleden ging ik naar een fitnesscentrum en maakte de fout maar gewoon wat te doen daar, op die manier kom je nergens. Dus ik dacht zelf aan groepslessen volgen of iets dergelijks, dan weet ik tenminste waar ik mee bezig ben.
[...]
Ja daar zeg je wat, daar zou ik rustig mee kunnen gaan beginnen zolang er geen echte grote veranderingen zijn.
[...]
Yep, dit dus. Veel liever de boel even afwachten.
Ik heb zelf een prachtige Engelse Stafford, weegt ongeveer 20kg, maar ze waardeert het niet super erg om steeds opgetild te worden, haha. Maar het was een geintje sowieso, toch, dat hondliften?
alles kan off-topic
In de kinderopvang regent het ook besmettingen. Met veel kunst- en vliegwerk, overuren en helaas ook selectief ouders vragen hun kind een dagdeel thuis te houden hebben we de schade de afgelopen drie weken kunnen beperken tot vier dagdelen sluiting. We hebben nog drie personeelsleden (inclusief ondergetekende) die nog geen Omricon gehad hebben, de rest heeft het of gehad, of zit nu nog in quarantaine.Adlermann schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:04:
[...]
Beetje jammer eigenlijk dat je geen zelftesten meer krijgt van de overheid. Mijn werkgever heeft er ook genoeg ingeslagen om voor een jaar TestenvoorToegang te spelen als het moet.
Maar het regent nu besmettingen bij ons onder de docenten in het hoger onderwijs.
Wanneer ik game of Netflix kijk dan zit ik op de bank. Ik probeer altijd zo rechtop mogelijk te zitten. Verder zit ik nooit achter een monitor. Alleen bezig gaan in een sportschool lijkt me ook niks, maar bijvoorbeeld groepslessen volgen lijkt me wel wat, wie weet in de toekomst.PalingDrone schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:09:
@devilsnight Jup, was geintje.
Heb een tijdje terug op de teckel van iemand gepast en die had zo'n soort tuigje om met een handvat op z'n rug, dat zou nog wel gaan...
Een Staffy tillen kan wel eens meer kwetsuren opleveren dan dat het aan gezondheidswinst zou schelen
Ik vind sportscholen ook helemaal niks en saai, merk wel dat je met zwemmen de boel goed soepel kan houden en je daar redelijk eenvoudig weer wat kracht opbouwt in spieren die je normaal anders/verkeerd gebruikt.
Probeer goed op je houding te letten bij regulier schermwerk, monitorhoogte, zithouding en vooral niet te lang achter elkaar, daar heeft je fysio zeker een punt.
Btw Nederland in beweging, klinkt suf maar gewoon meedoen (opnemen of live mocht je thuiswerken en er je koffiepauze aan kunnen opofferen) dat zijn al weer wat andere bewegingen dan wanneer je op de fiets zit.
Ik ben benieuwd naar de volgende persconferentie, verschillende landen hebben inderdaad al heel wat dingen versoepeld weer. Echter ook grote veranderingen qua QR?
Het zou dan minimaal een uurtje per week zijn, het liefst ga ik meerdere dagen per week. Dat is eigenlijk wel de bedoeling. Ik ben al een tijdje bezig met me te focussen op het rechtop lopen buiten en niet met hangende schouders zeg maar, it's a start!Ankona schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:13:
[...]
Een uurtje in de week sporten gaat je echt niets brengen als je 167 uur in de week je beweegpatroon niet aanpast. Leer liever vaker bewegen dan dat je je op dat ene uurtje focust.
Ik ken mensen die ongevaccineerd naar de sportschool gaan, maar die kwamen er al heel lang voordat covid überhaupt een ding was. Bij die mensen kijkt de sportschool eigenaar gewoon de andere kant op bij wijze van. Of zet ze gewoon als gevaccineerd in zijn systeem (mogen ze eigenlijk niet bijhouden, maar zijn sportscholen die dit doen).devilsnight schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:52:
Anyways.
Misschien buiten sporten dan maar?
Ben er zelf niet zo mee bezig. Ik ben gevaccineerd, maar ga alsnog niet. Heb geen zin om ergens voor te betalen als het misschien dicht moet.
Dus ik wacht nog ff totdat deze pandemie overwaait.
Ik heb wel thuis een trainingsbank en gewichten. Is alleen wel wat stoffig
PS
Voornaamste probleem bij mij is die smartphone. Daar zit ik echt te vaak op (net zoals nu). Dat is killing voor mijn nek en schouders.
[ Voor 7% gewijzigd door Lethalis op 03-02-2022 17:34 ]
En wat vindt jouw werkgever hiervan?Ankona schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:33:
[...]Los van dat het virus nu overal massaal aanwezig is en quarantaine etc geen enkele zin meer heeft voegt een ggd test ook niets meer toe. Zeker als ze het zo lastig maken zou ik de moeite er niet meer voor nemen. (sterker nog, maandag geprobeerd een afspraak te maken, ik had toen een afspraak kunnen maken om vandaag om 10:00 50km verderop te laten testen... dan kan ik niet, er moet ook gewerkt worden. Dat wordt dus niet testen en ik voel me daar totaal niet door bezwaard)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Die vindt er vooral wat van als ik declarabele uren misloop, vergaderingen mis en ook nog 100km extra op de leaseauto zet.
Tja, hij zal er niets van zeggen maar zijn belang is wel duidelijk.
alles kan off-topic
Dus je hebt zelf positief getest, je gaat niet in quarantaine maar je gaat 'gewoon' werken?Ankona schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:03:
[...]Die vindt er vooral wat van als ik declarabele uren misloop, vergaderingen mis en ook nog 100km extra op de leaseauto zet.
Tja, hij zal er niets van zeggen maar zijn belang is wel duidelijk.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Waar lees je dat?Yaksa schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:07:
[...]
Dus je hebt zelf positief getest, je gaat niet in quarantaine maar je gaat 'gewoon' werken?
Ik probeerde een afspraak voor mijn zoon te maken en werk volledig vanuit huis.
alles kan off-topic
Sinds wanneer is het een goed idee om tips om wetten te overtreden te delen?Wolly schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:54:
[...]
Dit is juist precies wat momenteel fout gaat: wellicht moet mijn werkgever meer 50 plussers in dienst nemen, dan heb je ook niet het probleem dat zoveel medewerkers in quarantaine zitten
Collega van mij werd trouwens vandaag terecht door een scholier gewezen op het feit, dat hij zijn faceshield niet om had. Ik vond het stiekem wel fijn om te horen en uiteraard had deze scholier gelijk
En ik had weer eens een akkefietje met een klant zonder mondkapje: of er iets mis met zijn gezicht was, omdat ik op twee meter afstand van hem stond. Toen heb ik hem uitgelegd dat hij geen mondkapje droeg en dat ik daarom, extra afstand houd.
Eerlijk gezegd zou Mark Rutte eens een dagje bij mij in de supermarkt mee moeten lopen, want ik heb echt het idee dat onze ministers geen flauw idee hebben hoe het echt in de supermarkt eraan toe gaat. Al denk ik tegelijkertijd dat hij waarschijnlijk niet veilig zou zijn in Zuid-Limburg, want hier lopen echt veel van die corona complot gekkies rond
Zo vertelde ik een vaste klant, die altijd het huismerk cola komt kopen: dat ik in Oostenrijk geweest was. Hij wist direct op te merken dat je daarvoor geboosterd moest zijn en hij liet zich, niet door de regering onder druk zetten om zich te vaccineren
Dat is wel jammer hoor: voor corona was het best gezellig in de supermarkt, toen kon je nog over koetjes en kalfjes praten. Nu is dat totaal anders en dan krijg je nu ook nog voor je schoenen geworpen, dat de supermarkt de prijzen behoorlijk verhoogd heeft: oh en uiteraard al 2 jaar geen enkel personeelsuitje meer gehad, al betaal ik nog steeds voor de personeelsvereniging
[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 03-02-2022 20:55 ]
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Dat is dus niet waar: mondkapjes helpen wel degelijk de verspreiding tegen gaan, ook bij omicron. Het probleem is alleen dat er steeds meer mensen zijn, die er lak aan hebben. Zo ook veel collega's van mij en ze zijn toch het visitekaartje van de supermarkt.ArcticWolf schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:55:
@Weissbier kom op man... hoe zuur ga je worden? Dat mondkapje doet amper wat, nagenoeg iedereen (behalve jij blijkbaar) draagt dat ding omdat het "moet".
Maar ik heb echt met enige regelmaat te maken met redelijk agressieve personen: de klant waar ik bijna een akkefietje mee had, die had ook een enorm slecht gebit. *knip*Ik voelde mij er in iedere geval niet fijn bij, dat ik zo verbaal werd aangevallen omdat ik bewust afstand hield van hem.
Het was echt geen prettig persoon hoor: ik zou mij niet verbaal moeten hoeven te verdedigen, op het houden van afstand. Als je geen mondkapje draagt, daar heb ik met de dag minder problemen mee. Echter ik wil mijzelf wel beschermen, dus ten alle tijden hou ik afstand. Maar dit is geen samenleving meer: ondertussen is Nederland een ikke ikke en rest man stikken, land geworden.
Laat dergelijke vooroordelen achterwege aub.
[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 04-02-2022 10:53 ]
Want iedereen met een slecht gebit is drugsverslaafd?Weissbier schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:11:
[...]
Dat is dus niet waar: mondkapjes helpen wel degelijk de verspreiding tegen gaan, ook bij omicron. Het probleem is alleen dat er steeds meer mensen zijn, die er lak aan hebben. Zo ook veel collega's van mij en ze zijn toch het visitekaartje van de supermarkt.
Maar ik heb echt met enige regelmaat te maken met redelijk agressieve personen: de klant waar ik bijna een akkefietje mee had, die had ook een enorm slecht gebit. *knip*
Het was echt geen prettig persoon hoor: ik zou mij niet verbaal moeten hoeven te verdedigen, op het houden van afstand. Als je geen mondkapje draagt, daar heb ik met de dag minder problemen mee. Echter ik wil mijzelf wel beschermen, dus ten alle tijden hou ik afstand. Maar dit is geen samenleving meer: ondertussen is Nederland een ikke ikke en rest man stikken, land geworden.
Er zijn tientallen redenen waaronder diverse zeer heftige ziekten om een slecht gebit te hebben.
Je bent nu echt enorm aan het vooroordelen over mensen
Niet invullen wat je niet weet. Wordt je een mooier mens van.
[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 04-02-2022 10:54 . Reden: Quote aangepast ]
Doe nou nietWeissbier schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:11:
[...]
die had ook een enorm slecht gebit. ofzo? knip
[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 04-02-2022 10:54 . Reden: Quote aangepast ]
Dat zeg ik niet: maar ik werk lang genoeg in een supermarkt, om de nodige negatieve ervaringen meegemaakt te hebben met drugs en alcohol verslaafden. Het is niet nodig om alles zo uit zijn verband te trekken. Ik probeerde gewoon te omschrijven met wat voor soort persoon ik te maken had, puur voor beeldvorming.Dennis1812 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:19:
[...]
Want iedereen met een slecht gebit is drugsverslaafd?
In iedere geval kreeg ik angst van zijn dreigende manier van communiceren: hij vroeg mij letterlijk, of iets mis met zijn gezicht was. Terwijl ik gewoon netjes en beleefd hem ter woord stond. Dus dat was nergens voor nodig.
Iemand zonder mondkapje zou je geen angst moeten aanjagen. Dan mag je het bij jezelf gaan zoeken. En of de baan nog geschikt is in de geest van deze tijd.
Of dat op kantoor of een omgeving met minder mensen niet geschikter is
Op je edit.
Nederland is al jaren pre corona een ikke ikke samenleving geworden.
[ Voor 10% gewijzigd door Dennis1812 op 03-02-2022 21:40 ]
Even de rest van @Weissbier's verhaal genegeerd: hetzelfde kan je zeggen over mensen die per se geen mondkapje willen dragen. Ook die zijn onderdeel van de Nederlandse samenleving.Dennis1812 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:39:
Nederland is al jaren pre corona een ikke ikke samenleving geworden.
Iemand die een mondkapje draagt is per definitie minder met zichzelf bezig, omdat die (bewust of onbewust) anderen meer beschermt ten opzichte van mensen die geen mondkapje dragen.
[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 03-02-2022 21:54 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Over die mensen heeft hij het toch ook?The Zep Man schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:53:
[...]
Even de rest van @Weissbier's verhaal genegeerd: hetzelfde kan je zeggen over mensen die per se geen mondkapje willen dragen. Ook die zijn onderdeel van de Nederlandse samenleving.
Iemand die een mondkapje draagt is per definitie minder met zichzelf bezig, omdat die (bewust of onbewust) anderen meer beschermt ten opzichte van mensen die geen mondkapje dragen.
Ik heb de context verkeerd gelezen. Mijn excuses. Wij zijn het eens met elkaar.Dennis1812 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:55:
Over die mensen heeft hij het toch ook?
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Welke wet overtreedt de sporter hier??42erik schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:13:
[...]
Sinds wanneer is het een goed idee om tips om wetten te overtreden te delen?
Pfff jij moet het best lastig hebben met jezelf. Lees veel van zulk soort posts van jou. Ook dat gedoe over die mondkapjes, niet iedereen draagt ze, so what. Niemand gebruikt ze correct, dus doen ze sowieso niks.Weissbier schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:50:
Dat gaat goed met die supermarkten: op Instagram een foto plaatsen, waarbij een van de medewerkers het mondkapje foutief draagt. Het is dat ik werkzaam ben bij de desbetreffende supermarkt keten, anders had ik er iets van gezegd
Is het misschien niet beter voor jezelf om een baan te zoeken waar je minder mensen om je heen hebt? En nee, ik bedoel het niet sarcastisch.
[ Voor 4% gewijzigd door loonatick78 op 03-02-2022 23:38 ]
Je legt hem diagnoses op die jij niet kan en mag maken. Dat laten we over aan de professionals. Tevens kun je iemand hulp adviseren, maar niet op deze manier afdwingen.
[ Voor 39% gewijzigd door tweakduke op 04-02-2022 10:55 ]
Mijn werkgever heeft dat geld teruggeboektWeissbier schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:50:
Oh en uiteraard al 2 jaar geen enkel personeelsuitje meer gehad, al betaal ik nog steeds voor de personeelsvereniging
Hoezo ik? Deze maatschappij heeft *knip* nodig, in de vorm van handhaving. Je moet niet alles afschuiven op de slachtoffers, van personen die willens en wetens lak hebben aan de coronamaatregelen. Bedoel waarom gaat het in Duitsland wel goed? En in Nederland niet?remzor schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:49:
@loonatick78, @Weissbier *knip* Op deze manier loop je helemaal vast en kom je uiteindelijk thuis te zitten. Maar alle reacties en opmerkingen jegens hem ten spijt, het lijkt nog niet echt tot hem door te dringen helaas.
Enige waar ik gisteren wel op uit kwam: ik heb nog recht op ouderschapsverlof, dus eigenlijk is het een goed moment omdat eens te gaan opnemen. Maar dat is niet de oplossing op lange termijn: uiteindelijk ligt het niet aan mij, maar de asociale klanten die mij in dit soort situaties terecht brengen.
Beveiliging in de supermarkt is ook echt waardeloos: ze lopen wat rondjes, maar echt veel doen ze niet. Op mondkapjes wijzen doen ze dus ook niet. Personeelstekort helpt ook niet erg: ik ben vaak de enige medewerker op de vloer, dus je hebt geen mogelijkheid om snel een andere medewerker erbij te roepen.
Dat is wel netjes: maar personeeluitjes is wel iets wat ik mis, dat draagt ook bij samenhorigheid tussen personeel. Nu kan ik de meeste van mijn collega's niet, omdat ze een houdbaarheidsdatum hebben. Als ze 18 jaar zijn dan krijgen ze hun contract niet verlengd....Lethalis schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 07:39:
[...]
Mijn werkgever heeft dat geld teruggeboekt
Dus er loopt allemaal nieuw onervaren personeel rond, welke ik normaalgesproken tijdens zo'n personeelsuitje had kunnen leren kennen wellicht.
[ Voor 28% gewijzigd door tweakduke op 04-02-2022 10:57 . Reden: Quote aangepast + je slaat door. ]
Als dit oprecht jouw gevoel is, dat het gedrag 'van de samenleving' haaks staat op jouw normen en waarden, dan ben ik toch echt bang dat je het (voor een groot deel) bij jezelf moet zoeken.Weissbier schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 07:58:
[...]
Hoezo ik? Deze maatschappij heeft professionele hulp nodig, (...)
Natuurlijk heb je bij de letter van de (corona)wet gelijk, maar zoals wel vaker is gebleken valt een samenleving niet altijd in een paar regels te vangen. Als de samenleving anders beslist dan is het soms gewoon niet anders.
Let op: ik zeg niet dat het goed of slecht is wat er in de samenleving gebeurt, maar ga alleen in op het feit dat het lijkt alsof jij vind dat 'de samenleving' tegen jou is.
Groetjes
Je kunt er ook voor kiezen je minder aan te trekken van de klanten die jou niet welgevallig zijn. Lekker laten lopen en je niet zo druk maken om anderen. Daar heb je een dagtaak aan, zeker op een plek als een supermarkt.Weissbier schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 07:58:
[...]
Maar dat is niet de oplossing op lange termijn: uiteindelijk ligt het niet aan mij, maar de asociale klanten die mij in dit soort situaties terecht brengen.
Als je op youtube zoekt naar callisthenics kan je een hele hoop tutorials enzo vinden die gebaseerd zijn op lichaamsgewicht oefeningen. Van absolute beginner tot gevorderde-één-hand-human-flag supermensendevilsnight schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:59:
[...]
Fietsen doe ik plenty, met de hond vooral. Probleem is dat ik dan nog steeds zit en niet de juiste houding heb. Het lichaam moet langer recht staan zeg maar, en het sporten zou sowieso de nodige variatie geven.
[...]
De enige issue is dat dit alles iets nieuws voor mij is. Ik ben nooit iemand geweest die echt naar een sportschool ging. Jaren geleden ging ik naar een fitnesscentrum en maakte de fout maar gewoon wat te doen daar, op die manier kom je nergens. Dus ik dacht zelf aan groepslessen volgen of iets dergelijks, dan weet ik tenminste waar ik mee bezig ben.
[...]
Ja daar zeg je wat, daar zou ik rustig mee kunnen gaan beginnen zolang er geen echte grote veranderingen zijn.
[...]
Yep, dit dus. Veel liever de boel even afwachten.
Het voordeel is dat je heel veel van die oefeningen gewoon thuis kan doen en je hebt er vrijwel geen apparatuur voor nodig. Mocht je ergens nog een stevig plafond hebben, dan kan je ook een oog ophangen en dan met een TRX (of afgeleide) aan de gang. Zoals dit: YouTube: Let do it! 10 Minute TRX Workout for Beginners!
Bijkomend voordeel: Als het plafondanker stevig genoeg is, kan je er door middel van een katrol en wat touwen ook een platformpje aan maken waar de hond op kan liggen. Kan je alsnog gaan hondliften
Zo, net weer terug van het testen van mijn zoontje. Nu maar wachten op de uitslag. Neus en keeltest deden ze, en hij vond het helemaal geen probleem.
[ Voor 16% gewijzigd door Vrijdag op 04-02-2022 11:04 ]
Drinkt graag veel yoghurtdrank momenteel (wat dikker dan water) en eet heel slecht.
Arm kind.
Mondkapjes doen behoorlijk wat namelijk, gewoon in de ordegrootte van 5-10% volgens de laatste literature review. Gepubliceerd in een prima journal zo te zien, een IF van 6.5 haal ik in mijn vakgebied niet namelijk. Staat ook op nummer 4 van ~80 in het vakgebied. Dus ja, deze studie neem ik serieus genoeg. Dit komt ook overeen met de data die her en der in het nieuws komt.ArcticWolf schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:55:
@Weissbier kom op man... hoe zuur ga je worden? Dat mondkapje doet amper wat, nagenoeg iedereen (behalve jij blijkbaar) draagt dat ding omdat het "moet".
En omdat het 'moet' is omdat de wereld vol zit met eigenwijze mensen zit. Maar als je naar de gedragsonderzoeken kijkt van het RIVM, valt het wel mee trouwens met 'omdat het moet'
De naleving van binnen blijft prima stabiel (buiten doet idd niemand)Het draagvlak voor het nieuwe advies om op drukke plekken buiten een mondkapje te dragen is lager dan op andere locaties: 60% van de deelnemers staat achter het dragen van een mondkapje op drukke plekken buiten, tegenover 80% in publieke binnenruimtes.
Dus, mensen beantworoden de vraag; sta je achter mondkapje binnen positief, maar ook de naleving ervan wordt gedaan binnen. Dat zal dus eerder impliceren dat ze geloven dat het werkt binnen. Buiten is een ander verhaal.Slechts 22% van de deelnemers heeft in de week voor het onderzoek het advies om mondkapjes buiten op drukke plekken te dragen, nageleefd. Dit is voor binnenruimtes 88% en het OV openbaar vervoer 98% (stabiel).
Wat ik hier vooral zie is een aantal die iemand helemaal afmaken om niks, afgezien van het verkeerd gekozen voorbeeld. Er is gewoon een wet actief die binnen dragen van mondkapjes verplicht stelt; dat iemand graag de wet volgt heeft niets te maken met dat hij profesionele hulp nodig heeft, sterker, de rest heeft hulp nodig. Die zijn zo met zichzelf bezig en hun interpretatie van vrijheidsbeleving dat ze verstorend werken op het covid-19-beleid. Linksom of rechtsom, de overheid heeft ook een zorgplicht naar de zwakkeren toe. En zolang er een te hoog afbreukrisico bestaat voor het instorten van de zorg of een onevenredige belasting van de zwakkeren (dood is een stuk minder van te herstellen dan wat depressieve gevoelens, waarbij de veel ook weer verdwijnen zodra de maatregelen weg zijn).
En in beleid is dit dus een prima afweging om eerste op de meeste acute problemen te richten, waarbij mensen daadwerkelijk dood gaan (instorten zorg, door covid), daarna niet de juiste zorg krijgen en daardoor schade oplopen (door instorten/overbelasten zorg) en daarna de resteffcten te mitigeren. Dit betekent niet dat je die resteffecten moet negeren, want op een gegeven moment zullen ze zeker definitief of zo erg worden dat ze de gewenste effecten van de eerdere categorie ongedaan maken.
En om @Weissbier te ondersteunen, ik handhaaf de mondkapjesplicht in het hoger onderwijs gewoon. Op de universiteit en op het hbo. Maar ik moet zeggen, dat hoeft hier nauwelijks, afgezien van een enkeling.
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13
Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"