Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:01
dcell schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:40:
[...]

Ja maar dat is nog niet aan de orde. Het is dus afwachten en hopen dat een besmetting voldoende bescherming gaat bieden voor kinderen.
De quarantaine-maatregelen zijn al (flink) afgezwakt. Dus dat scheelt sowieso al een hoop.
Tot we weer een leuke mutatie te pakken hebben, zou het best kunnen meevallen. Een korte, vervelende piek, gevolgd door een tijd van rust.

Eigenlijk hetzelfde als de weken een paar weken sluiten, en dan weer openen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
Zo in mijn moederland is mooi de vaccinatie plicht ingevoerd vanaf vandaag, dan kunnen Nederlanders weer ongefundeerde opmerkingen maken over Oostenrijk :X Terwijl ik een vaccinatie plicht eigenlijk wel een goed idee vind....

Ik heb mijn vaccinaties vrijwillig gehaald, maar mijn dochter van 1 jaar die heeft geen keuze: papa en mama laten het consultatiebureau, iedere vaccinatie zetten die ze ons aanbieden >:)

Er zijn diverse virussen en ziektes bijna helemaal van de aardbol verdwenen, dankzij vaccinatie programma's. Dus voor de volksgezondheid vind ik een vaccinatie plicht wel een goed idee, al is in Oostenrijk wel een uitzondering: de plicht geldt niet voor mensen die besmet geweest zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:51
Weissbier schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:57:
Zo in mijn moederland is mooi de vaccinatie plicht ingevoerd vanaf vandaag, dan kunnen Nederlanders weer ongefundeerde opmerkingen maken over Oostenrijk :X Terwijl ik een vaccinatie plicht eigenlijk wel een goed idee vind....

Ik heb mijn vaccinaties vrijwillig gehaald, maar mijn dochter van 1 jaar die heeft geen keuze: papa en mama laten het consultatiebureau, iedere vaccinatie zetten die ze ons aanbieden >:)

Er zijn diverse virussen en ziektes bijna helemaal van de aardbol verdwenen, dankzij vaccinatie programma's. Dus voor de volksgezondheid vind ik een vaccinatie plicht wel een goed idee, al is in Oostenrijk wel een uitzondering: de plicht geldt niet voor mensen die besmet geweest zijn.
Vaccinatieplicht druist tegen al mijn principes in.
Ik vind het een schending van mensenrechten wat in Oostenrijk gaande is en dat anno 2022 :(

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik vind vaccinatie plicht echt een slechte zaak, vooral als het gehele plaatje nog niet goed geregeld is. Er zitten hier (incl ik) met medische problemen met de vaccinatie en daar is helemaal niks voor geregeld, sterker nog.. "zolang je er niet dood aan gaat kan je hem nemen" is het standpunt van de GGD (politiek geneuzel..)

https://www.ad.nl/zeeland...-om-die-qr-code~aebcf9d3/

En dat voor iets waar 98% van de bevolking weinig tot geen last van heeft... als het nou een airborne Ebola virus was...

[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 01-02-2022 10:08 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dennis1812 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:37:
[...]

Tot we beslissen dat je niet meer in quarantaine hoeft.
Exact.
In Zuid-Afrika hoeven mensen die positief testen op corona niet meer in quarantaine zolang ze geen klachten hebben. De quarantaineperiode voor wie wel symptomen heeft, wordt van tien naar zeven dagen ingekort.
https://www.volkskrant.nl...r-half-februari~b4531dac/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Valandil schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:07:
[...]

Ik vind het een schending van mensenrechten wat in Oostenrijk gaande is en dat anno 2022 :(
Dat vind ik dan weer geen ongefundeerde opmerking: meestal zijn de opmerkingen iets in de trant, met het verleden van Duitsland/Oostenrijk.

Mijn vader is trouwens weer hartstikke koppig om zich niet te laten testen: bijna 70 jaar en dus kwetsbaar, maar even testen gaan om zeker te zijn dat het geen corona is ho maar.

Mijn ouders hebben zich nog geen een keer laten testen en mijn moeder, doet tegenwoordig aan zelfdiagnose door op het internet iets te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Valandil schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:07:
[...]

Het recht om een ander in gevaar te brengen? :+

Het is maar net welke kant je het op wilt duwen. Voor corona vind ik het verplichten wel te ver gaan. Maar als het bijvoorbeeld om een Ebola-achtige ziekte zou gaan, met een sterftecijfer tussen de 25 en 90%, dan zou een verplichte vaccinatie wat mij betreft dikke prima zijn.

Voor Oostenrijk geld natuurlijk ook een financiele reden: Ze zijn best wel afhankelijk van wintersport/toerisme. Duitsers gaa nu massaal níét naar Oostenrijk (want bij terugkomst quarantaineplicht, ook voor kinderen). Dat kost dus héél veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
https://nos.nl/nieuwsuur/...t-wapen-voor-deze-variant
Eigenlijk heeft het testen nog vooral nut voor mensen die niet zijn gevaccineerd en een herstelbewijs nodig hebben om bijvoorbeeld de horeca in te mogen. Maar: “Je kunt je afvragen of we de QR-code en dat testbewijs nog veel langer nodig hebben nu we zien dat omikron het zorgsysteem minder belast”, zegt gezondheidseconoom Xander Koolman tegen de NOS. “Zodra je besloten hebt dat 2G en 3G niet meer nodig zijn, kun je ook afzien van het testen om te bewijzen dat mensen ziek zijn geweest.”
8) hopelijk volgen we snel Denemarken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
ArcticWolf schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:07:
Ik vind vaccinatie plicht echt een slechte zaak, vooral als het gehele plaatje nog niet goed geregeld is. Er zitten hier (incl ik) met medische problemen met de vaccinatie en daar is helemaal niks voor geregeld, sterker nog.. "zolang je er niet dood aan gaat kan je hem nemen" is het standpunt van de GGD (politiek geneuzel..)

https://www.ad.nl/zeeland...-om-die-qr-code~aebcf9d3/

En dat voor iets waar 98% van de bevolking weinig tot geen last van heeft... als het nou een airborne Ebola virus was...
Als ik dat artikel lees is er dus wel wat geregeld: Naar een allergoloog om te kijken wáár je de reactie op hebt. Er staat letterlijk dat ze nog niemand na behandeling op een veilige manier geen prik hebben kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:29:
[...]

Als ik dat artikel lees is er dus wel wat geregeld: Naar een allergoloog om te kijken wáár je de reactie op hebt. Er staat letterlijk dat ze nog niemand na behandeling op een veilige manier geen prik hebben kunnen geven.
Zocht eigenlijk een ander artikel maar die kon ik 123 niet vinden, maar goed ik ben niet allergisch dus val weer onder een andere tak :X de LCI zei letterlijk dat er nog niks voor ingeregeld was omdat het een politiek gevoelige kwestie is. Ze verwachten dat die commissie dit kwartaal wordt opgezet, tenzij ze alles los laten... dan hoeft het natuurlijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Weissbier schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:23:
[...]

Dat vind ik dan weer geen ongefundeerde opmerking: meestal zijn de opmerkingen iets in de trant, met het verleden van Duitsland/Oostenrijk.
Tja de vergelijkende opmerking is te voor de hand liggend en ziet iedereen wel ;)
Er bestaat zoiets als baas over eigen lichaam. Dit wordt je nu ontnomen en waar gaat deze grensverleggende maatregelen heen?

wijze woorden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valandil
Waah schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:24:
[...]

Het recht om een ander in gevaar te brengen? :+

Het is maar net welke kant je het op wilt duwen. Voor corona vind ik het verplichten wel te ver gaan. Maar als het bijvoorbeeld om een Ebola-achtige ziekte zou gaan, met een sterftecijfer tussen de 25 en 90%, dan zou een verplichte vaccinatie wat mij betreft dikke prima zijn.

Voor Oostenrijk geld natuurlijk ook een financiele reden: Ze zijn best wel afhankelijk van wintersport/toerisme. Duitsers gaa nu massaal níét naar Oostenrijk (want bij terugkomst quarantaineplicht, ook voor kinderen). Dat kost dus héél veel geld.
De ander kan zich laten vaccineren. Probleem opgelost.

Als Corona Ebola achtige cijfers had, dan hadden we deze discussie nooit gehad en liet 99,9% zich vrijwillig vaccineren en boosteren.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Valandil schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:34:
[...]

De ander kan zich laten vaccineren. Probleem opgelost.

Als Corona Ebola achtige cijfers had, dan hadden we deze discussie nooit gehad en liet 99,9% zich vrijwillig vaccineren en boosteren.
De mazelen had cijfers die die richting op gingen, en toch komen we ook daarvoor onder de 99,9% uit, waardoor het nog wel eens voor problemen zorgt... zeker in bepaalde regio's. En dat is een ziekte die 99,9% voorkomen kan worden door vaccinatie.... Dus geen herbesmetting zoals bij Corona.

Zeker in deze tijd zou ik er niet zo zeker van zijn dat 99,9% zich laat vaccineren als het een echt ernstige ziekte is met een dodelijker verloop.

Vaccinatie doe je niet enkel voor jezelf, maar ook juist om de groep te beschermen die zich niet kán laten vaccineren.

Als er dus een vaccinatieplicht was voor iedereen, behalve de mensen die geen vaccinatie kunnen krijgen (allergie, ziekte of auto-immuumproblematiek) zou je de discussie over uitgesloten groepen ook niet hebben. Want dan is die groep beschermt doordat de rest gevaccineerd is.

Dát is het idee van vaccinatie O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 01-02-2022 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Waah schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:24:
[...]
Het was wel lekker rustig in het JUFA hotel in Graz: wij waren letterlijk de enigste gasten in het hotel oOo Ik ga ervanuit dat er normaalgesproken ook Duitse gezinnen zijn, aangezien het een familiehotel is. Maar Oostenrijk zal vast al hoogrisico gebied geweest zijn, toen wij er overnacht hebben.

Zoiets kun je alleen in deze tijd mee maken: in het laagseizoen zijn hotels wel vaker leger, maar niet zo leeg dat je de enigste overnachtende gasten bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
Waah schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:37:
[...]

De mazelen had cijfers die die richting op gingen, en toch komen we ook daarvoor onder de 99,9% uit, waardoor het nog wel eens voor problemen zorgt... zeker in bepaalde regio's. En dat is een ziekte die 99,9% voorkomen kan worden door vaccinatie.... Dus geen herbesmetting zoals bij Corona.

Zeker in deze tijd zou ik er niet zo zeker van zijn dat 99,9% zich laat vaccineren als het een echt ernstige ziekte is met een dodelijker verloop.

Vaccinatie doe je niet enkel voor jezelf, maar ook juist om de groep te beschermen die zich niet kán laten vaccineren.

Als er dus een vaccinatieplicht was voor iedereen, behalve de mensen die geen vaccinatie kunnen krijgen (allergie, ziekte of auto-immuumproblematiek) zou je de discussie over uitgesloten groepen ook niet hebben. Want dan is die groep beschermt doordat de rest gevaccineerd is.

Dát is het idee van vaccinatie O-)
Ik weet wel zeker dat bij Ebola achtige IFR cijfers men zich heel makkelijk laat vaccineren.
Vaccineren doe je echter wel degelijk voor jezelf. Laten we eerlijk wezen; het vaccin stopt transmissie niet, dus je kan nog steeds je omgeving besmetten. Wellicht helpt het dat je zelf corona zonder al te veel klachten doorstaat (ook daar valt over te discussiëren natuurlijk)

Daarnaast moet je ook kijken naar proportionaliteit. Moet je een hele bevolking onderdrukken, uitsluiten en vervolgens vaccinatieplicht opleggen voor een extreme kleine minderheid?
Verder met 100k besmettingen per dag, bouwt NL in een rap tempo natuurlijke immuniteit op. :P

(PS even voor de duidelijkheid; ik ben niet tegen vaccineren, maar wel tegen plicht, dwang, drang en de CTB)

[ Voor 3% gewijzigd door Valandil op 01-02-2022 10:45 ]

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Valandil schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:43:
[...]

Ik weet wel zeker dat bij Ebola achtige IFR cijfers men zich heel makkelijk laat vaccineren.
Vaccineren doe je echter wel degelijk voor jezelf. Laten we eerlijk wezen; het vaccin stopt transmissie niet, dus je kan nog steeds je omgeving besmetten. Wellicht helpt het dat je zelf corona zonder al te veel klachten doorstaat (ook daar valt over te discussiëren natuurlijk)

Daarnaast moet je ook kijken naar proportionaliteit. Moet je een hele bevolking onderdrukken, uitsluiten en vervolgens vaccinatieplicht opleggen voor een extreme kleine minderheid?
Verder met 100k besmettingen per dag, bouwt NL in een rap tempo natuurlijke immuniteit op. :P

(PS even voor de duidelijkheid; ik ben niet tegen vaccineren, maar wel tegen plicht, dwang, drang en de CTB)
Vaccin verminderd transmissie nog altijd. in kleine mate, maar het verminderd nog altijd. En dat is ook het doel van vaccineren.

Dat dat nu nauwelijks zichtbaar is, komt juist door die lage vaccinatiegraag O-) . Dat vaccineren niet werkt is meer een gevolg, dan een oorzaak O-)

Maar inderdaad, we bouwen nu snel immuniteit op. Enige probleem van deze methode is dat bij vaccinatie (en dus lagere besmettingsaantallen) je minder risico hebt op mutaties. En die mutaties zorgen er weer voor dat het vaccin minder goed werkt. Dus als je wil dat er nieuwe varianten komen, is geen vaccinatieplicht en doormodderen zeker de oplossing O-) De oplossing om elke X jaar een variant te hebben die de ziekenhuizen wel overbelast.

Ik hoop van harte dat ik het mis heb overigens O-) Maar met de griepgolven hebben we het vaak genoeg al zeer druk in de herfst/winter. En daarbij komt nu dus nóg een coronagolf bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Waah schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:53:
[...]

Vaccin verminderd transmissie nog altijd. in kleine mate, maar het verminderd nog altijd. En dat is ook het doel van vaccineren.

Dat dat nu nauwelijks zichtbaar is, komt juist door die lage vaccinatiegraag O-) . Dat vaccineren niet werkt is meer een gevolg, dan een oorzaak O-)

Maar inderdaad, we bouwen nu snel immuniteit op. Enige probleem van deze methode is dat bij vaccinatie (en dus lagere besmettingsaantallen) je minder risico hebt op mutaties. En die mutaties zorgen er weer voor dat het vaccin minder goed werkt. Dus als je wil dat er nieuwe varianten komen, is geen vaccinatieplicht en doormodderen zeker de oplossing O-) De oplossing om elke X jaar een variant te hebben die de ziekenhuizen wel overbelast.

Ik hoop van harte dat ik het mis heb overigens O-) Maar met de griepgolven hebben we het vaak genoeg al zeer druk in de herfst/winter. En daarbij komt nu dus nóg een coronagolf bij.
Nederland heeft een van de hoogste vaccinatiegraden in Europa.
89% eerste prik en 86% volledig gevaccineerd. (hoewel deze definitie dus aan verandering onderhevig is).

Wellicht dat vaccineren transmissie iets remt, maar lang niet in percentages dat het het een enorm verschil gaat maken en zie ik meer als een druppel op een gloeiende plaat dan als DE oplossing.

Ook mutaties vinden bij zowel gevaccineerd als ongevaccineerden mensen.

Nederland heeft vanaf dag 1 gekozen voor 1 strategie; we gaan ons uit de pandemie vaccineren.
Ondanks meerdere waarschuwingen uit verschillende hoeken dat dit niet gaat werken, is dit nog steeds de strategie waar ze op handelen.

De realiteit heeft ons inmiddels ingehaald. Vaccineren stopt transmissie niet, boosteren ook niet. Meer van hetzelfde gaat niet ineens een andere uitkomst bieden.

Zoals Einstein zei "Insanity is doing the same thing over and over and expecting different results"

Het is tijd voor een nieuwe strategie en aanpak en geen one-size-fits all oplossing.
Corona gaat niet weg, nu niet, nooit niet. Het is ook ooit bij een besmetting begonnen.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Valandil schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:04:
[...]

Het is tijd voor een nieuwe strategie en aanpak en geen one-size-fits all oplossing.
Corona gaat niet weg, nu niet, nooit niet. Het is ook ooit bij een besmetting begonnen.
En wat gaat die strategie worden ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]

89% eerste prik en 86% volledig gevaccineerd. (hoewel deze definitie dus aan verandering onderhevig is).

Wellicht dat vaccineren transmissie iets remt, maar lang niet in percentages dat het het een enorm verschil gaat maken en zie ik meer als een druppel op een gloeiende plaat dan als DE oplossing.

Nederland heeft vanaf dag 1 gekozen voor 1 strategie; we gaan ons uit de pandemie vaccineren.
Ondanks meerdere waarschuwingen uit verschillende hoeken dat dit niet gaat werken, is dit nog steeds de strategie waar ze op handelen.

De realiteit heeft ons inmiddels ingehaald. Vaccineren stopt transmissie niet, boosteren ook niet. Meer van hetzelfde gaat niet ineens een andere uitkomst bieden.

Zoals Einstein zei "Insanity is doing the same thing over and over and expecting different results"

Ik ben er helemaal mee akkoord dat vaccinatie niet de enige oplossing is. Maar naar mijn mening helpt het wel sterk om ernstige ziekte te voorkomen en is het alleen daarvoor al een zeer nuttige en belangrijke bijdrage aan de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
IJzerlijm schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:09:
[...]

En wat gaat die strategie worden ?
In ieder geval niet meer van hetzelfde, want dat werkt overduidelijk niet.
Zelf zou ik veel meer inzetten op meerdere aspecten dan alleen vaccinatiedwang.

wijze woorden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
[...]

Das leuk, maar 89% is nog altijd niet om over naar huis te schrijven voor een vaccinatie. Dat zegt meer over het algemene beleid van heel Europa, dan over hoe goed vaccinaties werken
Meerdere studies hebben het over een "Considerable reduction".
Contagiousness after vaccination
You can still become infected with the coronavirus SARS-CoV-2 after you have been vaccinated. Vaccination protects against illness caused by the coronavirus. Several studies have been published showing that vaccination also reduces transmission of the virus from one person to another. RIVMNational Institute for Public Health and the Environment study also shows that vaccination considerably reduces transmission of the virus.

Dat het voor jou voelt als een druppel op een gloeiende plaat, maakt dat niet waarheid natuurlijk. De reden dát het voelt als een druppel, is omdat de vaccinatiegraag véél te laag is om écht verschil te maken. Daarvoor zou je naar een veel hogere vaccinatiegraag toe willen dan waar we nu zitten.

Dat gaat niet meer lukken, want teveel mensen willen niet gevaccineerd worden. En dus is vaccineren niet langer een oplossing. Maar dat ligt meer aan het volk, dan aan het vaccineren.
Dat is ook niet het punt. Het punt is dat minder besmettingen gewoon minder kans op mutaties betekend. Plus dat een mutatie in een gevaccineerd persoon betekend dat de kans op doorgeven kleiner is. Dus een vervelende mutatie hóeft niet eens doorgegeven te worden. Het gaat om een macro-visie, niet op individueel niveau... Minder besmettingen + korter ziekteverloop = minder virusdeeltjes = langere tijd voor mutaties optreden
Dat is niet de insteek vanaf dag 1. De insteek vanaf dag 1 was: Zo weinig mogelijk economische schade, zolang de ziekenhuizen niet overbelast zijn, op weg naar immuniteit. Vaccineren kwam pas veel later, en zelfs daar lag duidelijk niet de nadruk op gezien men rijkelijk laat was vergeleken met andere landen. En ja, dagen verschil is een groot verschil voor de besmettingscijfers.
Vaccineren verminderd, maar voorkomt inderdaad niet. Meer van hetzelfde kan echter wel degelijk tot een andere uitkomst leiden. Het verschil tussen T=1,1 of T=0,9 is groot. Want bij T=0,9 dooft het uit. Bij T=1,1 heb heb je een beste groei over een maand tijd.

Dat de realiteit ons heeft ingehaald klopt. De realiteit van fake news, de realiteit dat men enkel voor zichzelf wil vaccineren en niet voor maatschappelijk belang. de "ik" mentaliteit. Dat is de realiteit waardoor een vaccin niet gaat werken, en we dus met andere middelen moeten werken...

Ten eerste: Het is zeer waarschijnlijk dat Einstein dat niet heeft gezegd. Daarbij past het ook niet bij de situatie. We hebben namelijk vaccineren nooit goed opgepakt. We weten uit het verleden dat vaccineren juist bijna altijd héél goed werkt, mits je genoeg mensen vaccineert. Maar nu doen we het maar "half", en dan vinden we het vreemd dat we van lockdown naar lockdown leven :+

Er zijn niet zoveel strategiën volgens mij, die beter werken. Je wil verschillende maatregelen opeen stapelen om de ziekenhuisopnames te verlagen. Mensen klagen nu én over vaccineren, én over mondkapjes, én over maatregelen.

You can't have your cake and eat it too :+

Maar, als we de cijfers van ziekenhuisopnames nu even pakken, kijken naar het percentage ongevaccineerden en het aantal ongevaccineerden op in de ziekenhuizen.....

Reken dat voor de grap eens om naar een vaccinatiegraad van 99%. Dan zul je zien dat je pas bij hééél veel besmettingen een lockdown of andere maatregel nodig hebt.

Dit beleid is juist het gevolg van een te lage vaccinatiegraad. En het gevolg dat we onszelf op de borst kloppen met een vaccinatiegraad van 89%*
enkel boven de 18+

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 01-02-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
[...]

Maar de strategie is toch aangepast?
- Sturen op besmettingen ➔ sturen op opnamen
- Strenge quarantaine bij contact met besmette ➔ je hoeft niet te isoleren

En ik heb echt al heel lang niemand horen zeggen dat we van Corona af gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Waah schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:39:
[...]

Das leuk, maar 89% is nog altijd niet om over naar huis te schrijven voor een vaccinatie. Dat zegt meer over het algemene beleid van heel Europa, dan over hoe goed vaccinaties werken

[...]

Meerdere studies hebben het over een "Considerable reduction".
Contagiousness after vaccination
You can still become infected with the coronavirus SARS-CoV-2 after you have been vaccinated. Vaccination protects against illness caused by the coronavirus. Several studies have been published showing that vaccination also reduces transmission of the virus from one person to another. RIVMNational Institute for Public Health and the Environment study also shows that vaccination considerably reduces transmission of the virus.

Dat het voor jou voelt als een druppel op een gloeiende plaat, maakt dat niet waarheid natuurlijk. De reden dát het voelt als een druppel, is omdat de vaccinatiegraag véél te laag is om écht verschil te maken. Daarvoor zou je naar een veel hogere vaccinatiegraag toe willen dan waar we nu zitten.

Dat gaat niet meer lukken, want teveel mensen willen niet gevaccineerd worden. En dus is vaccineren niet langer een oplossing. Maar dat ligt meer aan het volk, dan aan het vaccineren.

[...]

Dat is ook niet het punt. Het punt is dat minder besmettingen gewoon minder kans op mutaties betekend. Plus dat een mutatie in een gevaccineerd persoon betekend dat de kans op doorgeven kleiner is. Dus een vervelende mutatie hóeft niet eens doorgegeven te worden. Het gaat om een macro-visie, niet op individueel niveau... Minder besmettingen + korter ziekteverloop = minder virusdeeltjes = langere tijd voor mutaties optreden

[...]

Dat is niet de insteek vanaf dag 1. De insteek vanaf dag 1 was: Zo weinig mogelijk economische schade, zolang de ziekenhuizen niet overbelast zijn, op weg naar immuniteit. Vaccineren kwam pas veel later, en zelfs daar lag duidelijk niet de nadruk op gezien men rijkelijk laat was vergeleken met andere landen. En ja, dagen verschil is een groot verschil voor de besmettingscijfers.

[...]

Vaccineren verminderd, maar voorkomt inderdaad niet. Meer van hetzelfde kan echter wel degelijk tot een andere uitkomst leiden. Het verschil tussen T=1,1 of T=0,9 is groot. Want bij T=0,9 dooft het uit. Bij T=1,1 heb heb je een beste groei over een maand tijd.

Dat de realiteit ons heeft ingehaald klopt. De realiteit van fake news, de realiteit dat men enkel voor zichzelf wil vaccineren en niet voor maatschappelijk belang. de "ik" mentaliteit. Dat is de realiteit waardoor een vaccin niet gaat werken, en we dus met andere middelen moeten werken...

[...]

Ten eerste: Het is zeer waarschijnlijk dat Einstein dat niet heeft gezegd. Daarbij past het ook niet bij de situatie. We hebben namelijk vaccineren nooit goed opgepakt. We weten uit het verleden dat vaccineren juist bijna altijd héél goed werkt, mits je genoeg mensen vaccineert. Maar nu doen we het maar "half", en dan vinden we het vreemd dat we van lockdown naar lockdown leven :+

Er zijn niet zoveel strategiën volgens mij, die beter werken. Je wil verschillende maatregelen opeen stapelen om de ziekenhuisopnames te verlagen. Mensen klagen nu én over vaccineren, én over mondkapjes, én over maatregelen.

You can't have your cake and eat it too :+

Maar, als we de cijfers van ziekenhuisopnames nu even pakken, kijken naar het percentage ongevaccineerden en het aantal ongevaccineerden op in de ziekenhuizen.....

Reken dat voor de grap eens om naar een vaccinatiegraad van 99%. Dan zul je zien dat je pas bij hééél veel besmettingen een lockdown of andere maatregel nodig hebt.

Dit beleid is juist het gevolg van een te lage vaccinatiegraad. En het gevolg dat we onszelf op de borst kloppen met een vaccinatiegraad van 89%*
enkel boven de 18+
Ik ben niet zo'n voorstander om teksten als losse quote te beargumenteren. Het risico is groot dat het uit zijn verband wordt getrokken en je iemand dwingt om dus puntsgewijs te beantwoorden.

Even voorop gesteld voordat men denkt dat ik antivaxxer ben oid.
Ik denk dat vaccins wel degelijk werken, maar voornamelijk voor de risicogroepen. Ik ben niet tegen vaccineren, maar wel dwang/drang/plicht/CBT (zoals eerder aangegeven).

89% is een zeer hoge vaccinatiegraad en zeker niet te laag.
Het is niet deze, in jouw ogen, te lage vaccinatiegraad wat zorgt voor veel besmettingen.
Ik denk dat Portugal, met een vaccinatiegraad van bijna 91% (!!) dit ook laat zien. Ook daar schieten het aantal besmettingen de pan uit.

Als vaccineren echt helpt, zouden we bij een veel lagere vaccinatiegraad al een enorm verschil moeten zie.
(aldus ook oa Geert vanden Bossche in zijn pleidooi)

De insteek was: vaccinatie. Al voordat het vaccin überhaupt uitgevonden was gaf Hugo de Jonge aan dat vaccineren de enige uitweg is. Deze uitspraak deed hij uit mijn hoofd rond maart/april 2020.

De cijfers in het ziekenhuis spreken eerder in mijn voordeel; de aantallen zijn extreem laag vs extreem hoog aantal positieve tests. In de totale populatie van NL zijn dit geen schokkende cijfers. Evenals de IFR van Corona op dit moment.

Bottomline; vaccinatieplicht (en 2G wat dat betreft) werkt niet en gaat ook never nooit werken.
Dit nog los van principiële, grondwettelijke en morele bezwaren voor dit soort bizarre maatregelen.

PS: ik weet niet of Einstein het heeft gezegd. Algemeen gaat men daar van uit, maar het maakt de quote qua lading niet anders ;)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
m_a_rnix schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:55:
[...]

Maar de strategie is toch aangepast?
- Sturen op besmettingen ➔ sturen op opnamen
- Strenge quarantaine bij contact met besmette ➔ je hoeft niet te isoleren

En ik heb echt al heel lang niemand horen zeggen dat we van Corona af gaan komen.
Marcel Levi is hier ook al over gevallen.
De overheid stuurt op een "moving target"
positieve tests, besmettingen, vaccinatiegraad, ziekenhuisopname, IC opname... het verschilt per week.

wijze woorden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
Valandil schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:08:
[...]

Ik ben niet zo'n voorstander om teksten als losse quote te beargumenteren. Het risico is groot dat het uit zijn verband wordt getrokken en je iemand dwingt om dus puntsgewijs te beantwoorden.
Tja, geef maar aan wat ik uit verband ruk. Ik geef gewoon per argument aan waarom ik het er niet mee eens ben, en hoe ik het zie. Als dat vervelend is, ligt dat misschien aan de kracht van de argumenten. Niet het verband tussen die argumenten.
Even voorop gesteld voordat men denkt dat ik antivaxxer ben oid.
Ik denk dat vaccins wel degelijk werken, maar voornamelijk voor de risicogroepen. Ik ben niet tegen vaccineren, maar wel dwang/drang/plicht/CBT (zoals eerder aangegeven).

89% is een zeer hoge vaccinatiegraad en zeker niet te laag.
Het is niet deze, in jouw ogen, te lage vaccinatiegraad wat zorgt voor veel besmettingen.
Ik denk dat Portugal, met een vaccinatiegraad van bijna 91% (!!) dit ook laat zien. Ook daar schieten het aantal besmettingen de pan uit.

Als vaccineren echt helpt, zouden we bij een veel lagere vaccinatiegraad al een enorm verschil moeten zie.

De insteek was: vaccinatie. Al voordat het vaccin überhaupt uitgevonden was gaf Hugo de Jonge aan dat vaccineren de enige uitweg is. Deze uitspraak deed hij uit mijn hoofd rond maart/april 2020.

De cijfers in het ziekenhuis spreken eerder in mijn voordeel; de aantallen zijn extreem laag vs extreem hoog aantal positieve tests. In de totale populatie van NL zijn dit geen schokkende cijfers. Evenals de IFR van Corona op dit moment.

Bottomline; vaccinatieplicht (en 2G wat dat betreft) werkt niet en gaat ook never nooit werken.
Dit nog los van principiële, grondwettelijke en morele bezwaren voor dit soort bizarre maatregelen.

PS: ik weet niet of Einstein het heeft gezegd. Algemeen gaat men daar van uit, maar het maakt de quote qua lading niet anders ;)
Om dan maar op je hele quote te reageren (waardoor je een korter antwoord krijgt, met véél minder nuance):
Als je 91% écht een hoge vaccinatiegraad vind, dan begrijp je niet hoe en waarom een vaccin werkt. Want 91% is óók laag. Hoe hoger de R-waarde, hoe hoger je vaccinatiegraad moet zijn. En bij een muterend virus zal dat nóg hoger liggen.

Om even oude cijfers te gebruiken:
Als 15% van de bevolking, voor meer dan 70% van de ziekenhuisopnames zorgt, dan is dat gewoon een enorm hoog aantal. als je dát kan verminderen heb je dus ook veel minder snel problemen in je ziekenhuizen, en kan je dus alles langer open houden. En misschien wel gewoon altijd open houden, omdat de ziekenhuiscijfers laag genoeg blijven.

Een goed voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1x11Q9zncPvmsElLmCA_mb9ZgM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eXm8GjFrrsNE105YJop2Fmor.jpg?f=fotoalbum_large

92% vaccinatiegraad
8% van de zieken, levert dus 160 opnames.
92% van de bevolking levert 110 opnames
totaal: 270 opnames

Als je nu dus uit gaat van een 100% vaccinatiegraad zou je dus komen op:
92%=110 opnames
100%= 110 / 92% x 100% = 120 opnames.

Dat betekend dus dat als je iedereen vaccineert volgens dit voorbeeld, je op 120 opnames zit ipv 270 opnames. En dat is dus nog uitgaand van dat vaccineren niets doet tegen transmissie (wat niet zo is).

Vaccineren werkt. Maar 89%, en 92% is gewoon héél erg weinig. als je naar 98% gaat, heb je nog maar 20 ongevaccineerden in het ziekenhuis... ipv 160....

Als iemand de cijfers kan vinden van de verhouding van gevaccineerd vs ongevaccineerd vs geboosterd kan vinden, dan wil ik het plaatje best compleet maken voor NL O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Waah op 01-02-2022 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Valandil schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:10:
[...]

positieve tests, besmettingen, vaccinatiegraad, ziekenhuisopname, IC opname... het verschilt per week.
Je zegt dus eerst: Het beleid moet anders.
En als er dan ander beleid wordt gehanteert, is het een moving target?

Er is maar één wijziging geweest: Aantal besmettingen -> Aantal ziekenhuis/IC opnames. Dat is de enige wijziging. En ook daar blijft gewoon een causaal verband tussen zitten. De één beinvloed de ander op meer (Delta) of mindere (omikron) mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-10 18:56
Valandil schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:10:
[...]
Als je "target" beweegt dan is dat toch ook verstandig ?
(neem toch aan dat meneer Levi niet wil beweren dat een virus een volledig statisch gegeven is)

En dat het verschilt per week is een schromelijke overdrijving, voornaamste verschillen zijn geweest in wat voortschrijdend inzicht aan het begin van de pandemie en nu na Omicron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Waah schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:31:
[...]

Tja, geef maar aan wat ik uit verband ruk. Ik geef gewoon per argument aan waarom ik het er niet mee eens ben, en hoe ik het zie. Als dat vervelend is, ligt dat misschien aan de kracht van de argumenten. Niet het verband tussen die argumenten.

[...]

Om dan maar op je hele quote te reageren (waardoor je een korter antwoord krijgt, met véél minder nuance):
Als je 91% écht een hoge vaccinatiegraad vind, dan begrijp je niet hoe en waarom een vaccin werkt. Want 91% is óók laag. Hoe hoger de R-waarde, hoe hoger je vaccinatiegraad moet zijn. En bij een muterend virus zal dat nóg hoger liggen.

Om even oude cijfers te gebruiken:
Als 15% van de bevolking, voor meer dan 70% van de ziekenhuisopnames zorgt, dan is dat gewoon een enorm hoog aantal. als je dát kan verminderen heb je dus ook veel minder snel problemen in je ziekenhuizen, en kan je dus alles langer open houden. En misschien wel gewoon altijd open houden, omdat de ziekenhuiscijfers laag genoeg blijven.
Een R-waarde zegt iets over de overdracht. Ik heb al aangegeven dat vaccinatie transmissie niet stopt.
Ook bij 100% vaccinatie, blijft het virus doorgegeven worden. Als 91% vaccinatiegraad te laag is, dan moet je concluderen dan vaccinatie niet leidend is voor het gewenste resultaat. In dit geval terugdringen aantal besmettingen.

Er liggen meer mensen in het ziekenhuis los van Corona dan vanwege corona. Je zet het nu neer alsof van de totale ziekenhuisbesmetting 70% corona is.

De data van 31 oktober 2021 was de verdeling bijna 50/50 van corona patienten gevaccineerd vs ongevaccineerd. Dit is nog voor de discussie of iemand met of door corona in het ziekenhuis is.

Ik weet dat de helft van de gevaccineerden uit een grotere deel van de groep bestaat, maar je je kan niet alleen plat naar deze data kijken. Dan moet je ook kijken naar;
1. met of door corona
2. leeftijden
3. onderliggende lijden ja of nee
4. BMI

Ze zijn nu aan het pushen om kinderen te vaccineren, jongeren te boosteren terwijl dit totaal geen impact heeft op de ziekenhuisbezetting.

212 mensen op de IC en circa 1000 ziekenhuisbedden. Op een bevolking van 17,5 miljoen :X

[ Voor 3% gewijzigd door Valandil op 01-02-2022 12:46 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De langetermijnvisie van het kabinet die eind januari zou komen is uitgesteld tot eind februari.
Minister Ernst Kuipers van Volksgezondheid komt eind februari met een langeretermijnvisie op 'leven met het virus'.
Zo'n plan kan je waarschijnlijk ook beter uitstellen tot het weer beter gaat zodat de tegenreactie milder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:54
Valandil schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:43:
[...]

Vaccineren doe je echter wel degelijk voor jezelf. Laten we eerlijk wezen; het vaccin stopt transmissie niet, dus je kan nog steeds je omgeving besmetten.
Ware het niet dat jij deze argumenten al voerde toen dit nog wel degelijk grotendeels op ging. Ook toen vond je het een slechte strategie en was het CBT zinloos. Dat is redelijk cherry picking in de argumenten. Dat maakt je hele relaas eigenlijk: plicht is stom.

Prima, maar dan weet @waah ook dat de discussie zinloos is.
Over het cherry picken van bronnen gesproken. Die man is ondertussen al zo vaak wetenschappelijk onderbouwd afgeserveerd, dat het aanhalen jezelf al omlaag haalt. Even ter verduidelijking, de man zag weinig heil in vaccineren omdat het niet zou werken door het principe van antibioticaresistentie te beschrijven. Dat zijn totaal verschillende principes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Valandil schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:45:
[...]

Een R-waarde zegt iets over de overdracht. Ik heb al aangegeven dat vaccinatie transmissie niet stopt.
Ook bij 100% vaccinatie, blijft het virus doorgegeven worden. Als 91% vaccinatiegraad te laag is, dan moet je concluderen dan vaccinatie niet leidend is voor het gewenste resultaat. In dit geval terugdringen aantal besmettingen.

Er liggen meer mensen in het ziekenhuis los van Corona dan vanwege corona. Je zet het nu neer alsof van de totale ziekenhuisbesmetting 70% corona is.

De data van 31 oktober 2021 was de verdeling bijna 50/50 van corona patienten gevaccineerd vs ongevaccineerd. Dit is nog voor de discussie of iemand met of door corona in het ziekenhuis is.

Ik weet dat de helft van de gevaccineerden uit een grotere deel van de groep bestaat, maar je je kan niet alleen plat naar deze data kijken. Dan moet je ook kijken naar;
1. met of door corona
2. leeftijden
3. onderliggende lijden ja of nee
4. BMI

Ze zijn nu aan het pushen om kinderen te vaccineren, jongeren te boosteren terwijl dit totaal geen impact heeft op de ziekenhuisbezetting.

212 mensen op de IC en circa 1000 ziekenhuisbedden. Op een bevolking van 17,5 miljoen :X
Heb een berekening neergezet nog bij mijn vorige post, zou die ff bekijken.

Verder lijk je vooral te zoeken naar excuses waarom de cijfers niet kloppen, en waarom mensen in het ziekenhuis liggen etc. Dat mag, maar dan ben je vooral bezig jezelf te overtuigen volgens mij :+ En dat zie ik niet als enige volgens mij. Leeftijden, onderliggend lijden en BMI heeft verder niets te maken met de druk op de zorg. Die is namelijk zoals die is. Die BMI, onderliggend lijden etc ga je namelijk niet oplossen met een prikje. De overbezetting van de ziekenhuizen namelijk wél.

En je kan beter een verhaal wel in multi-quote splitsen. Want dan ga je op elk argument in. Ipv dat je uit een heel verhaal, één puntje pikt en daar tegenaan gaat trappen, hopende dat alle andere argumenten vergeten worden O-) . Als je namelijk overal op moet reageren, zul je ook de zwakheden van je eigen argumenten moeten erkennen als die er zijn, en misschien je visie moeten aanpassen. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Mede door het gesprek met @Novalin moest ik denken aan dit artikel bij De Correspondent. Het biedt een heel ander perspectief dan 'de overheid is incompetent'.

Topambtenaar Erik Gerritsen is gepromoveerd op 'ongetemde problemen'. Dat zijn:
Ongetemde problemen zijn inhoudelijk complex, veranderen voortdurend van aard, hebben noch een duidelijk eindpunt noch heldere oplossingen.

Kortom: een ongetemd probleem is nauwelijks te bestrijden. En daaruit volgt iets anders, zegt Gerritsen: je kunt de beheersing van zo’n crisis niet simpelweg beoordelen op het resultaat. ‘Wat je moet doen, is kijken of de mensen op dat moment, met de kennis die ze toen hadden, het maximale hebben gedaan. Hebben ze goed geïmproviseerd?’
Zeker 20 minuutjes van je tijd waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Waah schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:31:
Als iemand de cijfers kan vinden van de verhouding van gevaccineerd vs ongevaccineerd vs geboosterd kan vinden, dan wil ik het plaatje best compleet maken voor NL O-)
Je bedoeld dit prachtige plaatje denk ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7Vlj2DY6Zu-h2T-uEi9oQ9SsYY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yvZ8itc8ReeGO4ZLN6G5DWX0.png?f=fotoalbum_large

Veel duidelijker wordt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Waah schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:59:
[...]

Heb een berekening neergezet nog bij mijn vorige post, zou die ff bekijken.

Verder lijk je vooral te zoeken naar excuses waarom de cijfers niet kloppen, en waarom mensen in het ziekenhuis liggen etc. Dat mag, maar dan ben je vooral bezig jezelf te overtuigen volgens mij :+ En dat zie ik niet als enige volgens mij. Leeftijden, onderliggend lijden en BMI heeft verder niets te maken met de druk op de zorg. Die is namelijk zoals die is. Die BMI, onderliggend lijden etc ga je namelijk niet oplossen met een prikje. De overbezetting van de ziekenhuizen namelijk wél.

En je kan beter een verhaal wel in multi-quote splitsen. Want dan ga je op elk argument in. Ipv dat je uit een heel verhaal, één puntje pikt en daar tegenaan gaat trappen, hopende dat alle andere argumenten vergeten worden O-) . Als je namelijk overal op moet reageren, zul je ook de zwakheden van je eigen argumenten moeten erkennen als die er zijn, en misschien je visie moeten aanpassen. O-)
Je berekening is gedaan voor de leeftijdsgroep 50+ :|
BlackMonkey schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:52:
[...]

Ware het niet dat jij deze argumenten al voerde toen dit nog wel degelijk grotendeels op ging. Ook toen vond je het een slechte strategie en was het CBT zinloos. Dat is redelijk cherry picking in de argumenten. Dat maakt je hele relaas eigenlijk: plicht is stom.

Prima, maar dan weet @waah ook dat de discussie zinloos is.

[...]

Over het cherry picken van bronnen gesproken. Die man is ondertussen al zo vaak wetenschappelijk onderbouwd afgeserveerd, dat het aanhalen jezelf al omlaag haalt. Even ter verduidelijking, de man zag weinig heil in vaccineren omdat het niet zou werken door het principe van antibioticaresistentie te beschrijven. Dat zijn totaal verschillende principes.
De invoering van CTB heeft niks bijgedragen aan besmettingen. Cijfers spreken voor zich.
Wat betreft vandenBossche, standaard tactiek; de boodschapper aanvallen en niet de boodschap.
Hij heeft meerder uitnodigingen verstuurd om in debat te gaan, niemand wil (lees durft).

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
BlackMonkey schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:03:
[...]

[Afbeelding]

nu een plaatje die je afzet tegen de populatie om het juiste perspectief te zetten. :+

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Valandil schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:10:
[...]

nu een plaatje die je afzet tegen de populatie om het juiste perspectief te zetten. :+
Je snapt het niet...
Je moet het afzetten tegen de totale ziekenhuiscapaciteit, niet tegen de totale bevolking.

Overbezette ziekenhuizen zijn het risico. Niet het aantal besmettingen.

Ik zal een rekensom voor je maken :D als je het dan nog niet snapt, dan zijn mijn didactische vaardigheden niet goed genoeg.

[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 01-02-2022 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
[...]

Weet je ook hoeveel van die mensen in het ziekenhuis onder de 60 jaar met een normaal BMI zijn die daar liggen vanwege Covid, niet toevallig positief getest omdat vanwege een andere oorzaak opgenomen werden?
Ik weet het antwoord niet, maar als ik moet schatten zou ik zeggen: 0

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Waah schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:12:
[...]

Je snapt het niet...
Je moet het afzetten tegen de totale ziekenhuiscapaciteit, niet tegen de totale bevolking.

Overbezette ziekenhuizen zijn het risico. Niet het aantal besmettingen.
Onderbezette ziekenhuizen zijn het risico. (qua zorgcapaciteit dus)
Corona is (mede door omicron) inmiddels lager qua mortaliteit dan influenza....

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Arrien schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:13:
[...]

Weet je ook hoeveel van die mensen in het ziekenhuis onder de 60 jaar met een normaal BMI zijn die daar liggen vanwege Covid, niet toevallig positief getest omdat vanwege een andere oorzaak opgenomen werden?
Sowieso 1, want ik ken iemand (33) die in het ziekenhuis ligt vanwege corona. Geen hoog BMI, heel gezond, sport veel...

En dat is nog altijd niet het punt. Willen we de overbezetting van de ziekenhuizen voorkomen? of zullen we alle 60+'ers, mensen met een hoog BMI en auto-immuumproblemen (zoals kankerpatienten in behandeling) laten sterven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Valandil schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:14:
[...]

Onderbezette ziekenhuizen zijn het risico. (qua zorgcapaciteit dus)
Corona is (mede door omicron) inmiddels lager qua mortaliteit dan influenza....
En hoe ga jij die onderbezette ziekenhuizen oplossen? O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zie dat Valandil het standaard riedeltje en antivax/covid-denial script aan het aflezen is. Gewoon niet op in gaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Waah schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:15:
[...]

En hoe ga jij die onderbezette ziekenhuizen oplossen? O-)
Maak de zorg aantrekkelijk om voor te werken ipv de enorme leegloop en roofbouw de afgelopen jaren.

Ja, mensen opleiden kost tijd en geld, maar we zijn al 2 jaar verder en onderbezetting in zorg is niet een probleem dat ineens ontstond vanwege Corona, maar speelt al jaren.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
gambieter schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:16:
Ik zie dat Valandil het standaard riedeltje en antivax/covid-denial script aan het aflezen is. Gewoon niet op in gaan.
Zeg dan niks en houd gewoon dan je mond en lees rustig mee.
wat een non-argument zeg.

Nergens ben ik antivax of covid denial. Ik geef alleen aan de we nu in een fase zijn aangekomen dat het beleid niet meer werkt. De discussie ontstond aangaande vaccinatieplicht.
Je bent dus blijkbaar antivaxxer als je tegen vaccinatieplicht bent O-)

[ Voor 28% gewijzigd door Valandil op 01-02-2022 13:21 ]

wijze woorden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

Pst! Klein beetje aanpassen :)

https://www.nrc.nl/nieuws...te-niet-helemaal-a4083399

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRH3PUuswD-uMdB00XwqjQNSlto=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tJ5ZR2qfloaGjbX9K66LoDwg.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
We gaan even rekenen, (met gecorrigeerde cijfers, bedankt @Vorkie ) aangezien we enkel in niveau gaan afglijden, en dan wordt ik verslagen op ervaring :+

Met de cijfers van vandaag en de afbeelding van Kuipers.

Eerst voor de gewone ziekenhuiszorg:

Gewone ziekenhuisbedden bezet door patiënten met COVID-19
1.035. Laten we dat afronden naar 1000 voor simpel rekenen

Vaccinatieverhouding (afgerond in het voordeel van ongevaccineerden)
56% booster
29% enkel vaccinatie
14% ongevaccineerd

Ziekenhuisverhouding:
5% booster
35% Enkel vaccinatie
60% Ongevaccineerd

Het berekenen van het aantal ziekenhuisbedden doe je als volgt:
Aantal huidige bedden / percentage vaccinatiestatus X percentage ziekenhuis

Hieruit is af te leiden dat, als 100% enkel gevaccineerd was, het aantal bedden nu op:
1000 / 29% x35% = 1206 bedden. Dus 20% meer bedden nodig als we géén booster zouden hebben en iedereen gevaccineerd zou zijn. De booster werkt dus!

Als niemand gevaccineerd zou zijn, kom je op:
1000 / 14% X 60% = 4285 bedden... Dus meer dan 4x zoveel bedden nodig

Als laatste: Iedereen aan de booster!
1000 / 56% X 5% = 90 bedden

Die laatste is te optimistisch trouwens. Aangezien het boosteren nog bezig was toen deze cijfers werden verzamelt, en de booster werkt omdat die recent is. We weten dat de effectiviteit van het vaccin afneemt met de tijd (of dat door mutatie of immuniteit komt weet ik niet, ben geen viroloog)
Wat wel duidelijk is: De booster werkt heel goed.

Maar het toont wel aan dat vaccineren heel goed helpt tegen ziekenhuisopnames. Want die vaccinaties zijn allemaal oud en niet zo goed werkend als toen ze gezet werden. Het werkt dus, en dat is nu, terwijl we geen piek hebben. als het aantal opnames verdubbelt, heb je het dus over 2400 met enkel vaccinatie, of ~8500 zonder vaccinatie. Met slechts 12.500 bedden kom je dan zonder vaccinatie al op of over de grens dat je andere mensen moet weigeren.

Case in point: Vaccineren werkt heel goed tegen het ontzien van de zorg. En het is een snelle oplossing. Meer mensen in de zorg is ook een oplossing, maar die kost tijd (als in, minimaal 4 tot realistischer 6 a 8 jaar), kost een hoop geld (als in, zorgpremie verhogen met 50%?) en is waarschijnlijk enkel tijdelijk nodig.

Dan is vaccineren gewoon de simpele snelle keuze....

en ohja: Dit is nog steeds in het voordeel van ongevaccineerden rekenen! Aangezien de groep ongevaccineerden ook een groep in zich heeft met mensen die 1 prik hebben gehad anders dan Janssen. Dus de cijfers zouden nog slechter uitpakken in de praktijk...

Daarmee ben ik niet direct vóór een vaccinatieplicht. Maar wil je snel en goedkoop uit deze lockdown-cultuur? Dan is vaccineren en boosteren de weg. Maar met een 14% weigerpercentage (boven de 18+) ga je het niet redden. Daarvoor moet de vaccinatiegraad dus hoger. 98% begint hoog te worden. Niet 90%
Want vergeet niet:
90->100=10%
98->100 =2%
10/2= factor 5 verschil tussen 90% of 98%

[ Voor 210% gewijzigd door Waah op 01-02-2022 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Kort vraagje; ongevaccineerd

Is dat geen enkel vaccin of inclusief 2 basisprikken?

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Valandil schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:46:
Kort vraagje; ongevaccineerd

Is dat geen enkel vaccin of inclusief 2 basisprikken?
Ongevaccineerd is geen prik, of enkel 1 prik (behalve Janssen, die geld wel als gevaccineerd)

Het staat bovenaan het plaatje :+ niet (volledig) gevaccineerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 01-02-2022 13:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:01
Buiten dat misschien de gegevens nu kloppen, is deze ook beter leesbaar voor kleurenblinde zoals ik :)
Dank je wel voor de link dus!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackMonkey
Valandil schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:09:
De invoering van CTB heeft niks bijgedragen aan besmettingen. Cijfers spreken voor zich.
Drogredenering. Je zei dat het CBT niet kon werken doordat vaccinaties geen besmettingen en verspreiding voorkomen. Echter voerde je dat argument ook al toen vaccinaties dit wel deden. Dan heeft volgens die redenering het CBT toen wel bijgedragen aan het remmen van de verspreiding. Immers waren dat jou vereisten om de werking te bewijzen. Die redenatie werkt niet maar 1 kant op.

Cijfers spreken voor zich? De cijfers lieten een relatieve oververtegenwoordiging van ongevaccineerden zien in de teststraten die positief testten. Of jij moet andere magische cijfers hebben waar o.a. de 2e kamer om staat te springen om het effect aan te tonen.
Wat betreft vandenBossche, standaard tactiek; de boodschapper aanvallen en niet de boodschap.
Hij heeft meerder uitnodigingen verstuurd om in debat te gaan, niemand wil (lees durft).
Ik haal letterlijk een fout in zijn argumentatie aan waar een groot deel van zijn betoog op is gestoeld. Dat is de boodschap 'aanvallen'. Verder zijn er meer dan genoeg fact-checks beschikbaar die inhoudelijk op zijn onzin ingaan. Het heeft weinig zin om met iemand in discussie te gaan die er alternatieve waarheden op nahoud. Dat heeft weinig met durven te maken. Hooguit dat je niet, net al FvD soms doet, geframed wil worden.
Dank. Die spreekt alleen maar meer in het voordeel van de gevaccineerden :)
Arrien schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:13:
[...]

Als je die redenatie volgt hebben ongevaccineerden dus vaker gezondheidsproblemen? De relatief kleine groep is nog steeds oververtegenwoordigd in het ziekenhuis. Of waar doel je op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:19
Lethalis schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:33:
[...]

Maar was dat dan een droge hoest? Of had je wel slijm in de keel?

Ik heb de afgelopen week ook alweer 4 zelftests versleten (allemaal negatief). Eerst neusverkouden daarna de hele tijd hoesten, maar goed ik hoest wel slijm op. Het is geen droge hoest. Ik heb verder ook geen koorts, en ik ruik en proef dingen nog gewoon.
Hier moet ik op terug komen. M'n vrouw is vandaag positief getest en heeft haar neus vol met snot. Ook de kinderen zijn aan het snotteren dus vrees dat ze 't ook te pakken hebben.
Wellicht een verschil omikron / delta wat betreft die snot...?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Blackouts schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:35:
[...]

Hier moet ik op terug komen. M'n vrouw is vandaag positief getest en heeft haar neus vol met snot. Ook de kinderen zijn aan het snotteren dus vrees dat ze 't ook te pakken hebben.
Wellicht een verschil omikron / delta wat betreft die snot...?
de teststraat verteld je niet welk variant je heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
tweakmember schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:59:
[...]

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:48

Osxy

Holy crap on a cracker

tweakmember schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:59:
[...]

Nee die info krijgen wij niet, er word maar bij x% van testen vast gesteld welke variant het is.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kans is ±86 % dat 't omikron is. (Bron: https://covariants.org/per-variant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:19
Gekke is dat ze 10 weken geleden ook al positief getest was. Dat is toch wel erg snel na elkaar. Om die reden heeft ze de booster dan ook nog niet gehad.
Het zal toch niet zo zijn dat ze nu nog steeds positief test door die besmetting van 10 weken geleden?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Blackouts schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:29:
Gekke is dat ze 10 weken geleden ook al positief getest was. Dat is toch wel erg snel na elkaar. Om die reden heeft ze de booster dan ook nog niet gehad.
Het zal toch niet zo zijn dat ze nu nog steeds positief test door die besmetting van 10 weken geleden?
Het kan, in dit artikel spreekt de GGD van bijv 8 weken. Maar positief i.c.m. klachten klinkt eerder als gewoon opnieuw positief. Kan zijn dat de 1e keer Delta was en nu Omicron. Dan heeft de eerdere besmetting een stuk minder effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

BlackMonkey schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:05:
[...]

Het kan, in dit artikel spreekt de GGD van bijv 8 weken. Maar positief i.c.m. klachten klinkt eerder als gewoon opnieuw positief. Kan zijn dat de 1e keer Delta was en nu Omicron. Dan heeft de eerdere besmetting een stuk minder effect.
Het kan idd tot 8 weken, maar dat lijkt erg uitzonderlijk. Zoals je bijvoorbeeld ook ziet met allerlei sporters die weer na 1 week weer negatief testen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Blackouts schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:29:
Collega had dat ook. Die zei dat de vorige delta was, nu omikron. Maar waar die dat op baseerde weet ik eigenlijk niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Goh, heb ook eens Corona gekregen. Ik dacht dat het nooit meer ging gebeuren. 3 shots, maar toch heb ik er best wel veel last van. Zeker zwaarder dan een gewone verkoudheid.

Dus... redelijk veel klachten en een heel duidelijk positieve zelftest, maar ik heb nog wel een afspraak staan bij de GGD voor een PCR-test morgenochtend. Voel er erg weinig voor om nog te gaan. Een herstelbewijs voegt voor mij niks toe en als ik daar naartoe ga is er wel de kans dat ik per ongeluk andere mensen besmet.

Kan ik toch beter gewoon een afspraak maken over een week om te zien of het weg is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Wouter schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:50:
Goh, heb ook eens Corona gekregen. Ik dacht dat het nooit meer ging gebeuren. 3 shots, maar toch heb ik er best wel veel last van. Zeker zwaarder dan een gewone verkoudheid.

Dus... redelijk veel klachten en een heel duidelijk positieve zelftest, maar ik heb nog wel een afspraak staan bij de GGD voor een PCR-test morgenochtend. Voel er erg weinig voor om nog te gaan. Een herstelbewijs voegt voor mij niks toe en als ik daar naartoe ga is er wel de kans dat ik per ongeluk andere mensen besmet.

Kan ik toch beter gewoon een afspraak maken over een week om te zien of het weg is :?
Weg gaat het soms pas echt na een week of 8. Dus daar zou ik niet op gokken.

Ik zou voor de administratie sowieso gaan. Als de booster wel een houdbaarheidsdatum krijgt,, kan dit herstel misschien schelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
42erik schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 23:06:
[...]

Weg gaat het soms pas echt na een week of 8. Dus daar zou ik niet op gokken.

Ik zou voor de administratie sowieso gaan. Als de booster wel een houdbaarheidsdatum krijgt,, kan dit herstel misschien schelen.
Herstelbewijs is maar 180 dagen geldig. Booster 270 dagen. En die heb ik net gehad, dus zie echt de meerwaarde niet om daar 's ochtends vroeg naartoe te gaan terwijl ik me ellendig voel. -O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wouter schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 23:16:
[...]

Herstelbewijs is maar 180 dagen geldig. Booster 270 dagen. En die heb ik net gehad, dus zie echt de meerwaarde niet om daar 's ochtends vroeg naartoe te gaan terwijl ik me ellendig voel. -O-
Lekker thuis blijven en uitzieken. De PCR-test heeft echt alleen maar een CTB-meerwaarde momenteel. Bizar dat zieke mensen de deur uit moeten voor een administratief stempeltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
De booster is vooralsnog gewoon onbeperkt geldig. Vaccinatie zijn de eerste 2 (of 3 bij kwetsbare groep) exclusief de booster.
Vaccinatiebewijs internationaal
Wilt u met uw vaccinatiebewijs reizen in Europa? Vanaf 1 februari 2022 is het vaccinatiebewijs 270 dagen geldig na volledige vaccinatie (uw 1ste prik of prikken zonder 3e prik of booster). Het is daarna niet meer geldig om mee te reizen. U heeft dan een boosterprik nodig. In andere landen gelden soms andere regels. Deze regels staan in de reisadviezen (Wijsopreis.nl).
https://www.rijksoverheid...ewijs/eisen-en-geldigheid

Dus zolang nergens iets anders staat is het wat mij betreft gewoon desinformatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 00:57

codex

Geen OpenAI agent :)

Zijn er meer Tweakers die heftig hebben gereageerd op de vaccinatie en daarna een corona infectie hebben gekregen? Ik ben wel benieuwd, dan heb ik het uiteraard niet over een dagje koorts of een pijnlijke prikplek maar een heftige immuunreactie na vaccinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05:54
codex schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 06:58:
Zijn er meer Tweakers die heftig hebben gereageerd op de vaccinatie en daarna een corona infectie hebben gekregen? Ik ben wel benieuwd, dan heb ik het uiteraard niet over een dagje koorts of een pijnlijke prikplek maar een heftige immuunreactie na vaccinatie.
Wat is heftig?
Ik heb een zeer ongemakkelijke week gehad na mijn tweede vaccinatie van de zomer. Opgezette lymfeklier.
Paar weken geleden positief getest, meet mild ziekteverloop.

Persoonlijk heb ik liever nog 5 keer een infectie, dan weer een bijwerking ze als ik die in de zomer had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
42erik schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:28:
[...]

Collega had dat ook. Die zei dat de vorige delta was, nu omikron. Maar waar die dat op baseerde weet ik eigenlijk niet
Dat moet duimzuigen zijn. Ofwel van een GGD medewerker, of van de collega zelf. Zelfs bij de samples die wel onderzocht worden gebeurt dat op een manier waarbij het in principe niet meer gekoppeld is aan de persoon. Ieder geval dat werd door het RIVM en GGD altijd uitgedragen. Maar sowieso zou het al erg toevallig zijn als toevallig beide keren het sample van je collega gesequenced zijn.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vragen-antwoorden
Sequencing gebeurt steekproefsgewijs en anoniem in een onderzoek dat de kiemsurveillance heet.

[ Voor 12% gewijzigd door Woy op 02-02-2022 07:30 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Tweak_ers schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 07:12:
[...]

Wat is heftig?
Ik heb een zeer ongemakkelijke week gehad na mijn tweede vaccinatie van de zomer. Opgezette lymfeklier.

Persoonlijk heb ik liever nog 5 keer een infectie, dan weer een bijwerking ze als ik die in de zomer had.
Had je alleen een gezwollen lymfeklier? Ik bedoel met name lang koorts, ontstekingsreacties, etc. Gezwollen lymfeklier komt best wel veel voor, wat ik zie op Lareb en in mijn omgeving hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:02
zacht schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 06:15:
[...]

Lekker thuis blijven en uitzieken. De PCR-test heeft echt alleen maar een CTB-meerwaarde momenteel. Bizar dat zieke mensen de deur uit moeten voor een administratief stempeltje.
Er zijn ook mensen die een positieve zelftest hebben en een negatieve PCR test. Is toch lullig als je in isolatie gaat terwijl het niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-10 11:45
Gisteren heb ik en m'n vrouw zich vrijwel tergelijk laten testen (zelfde testcentra, ik 15 minuten later dan zij). Ik heb een gewone afspraak gemaakt, zij heeft een afspraak gemaakt via het prioriteitsnummer, omdat ze verpleegkundige is.

Mijn beeld van voorrang, of prioriteit, is toch wel dat zij als eerst resultaat binnen zou hebben. Maar nu had ik gisterenavond al m'n resultaat (binnen 12h van test) en zij is nog aan het wachten.
Hoe werkt dit testen met voorrang dan? Is dit alleen maar een ander nummer om zorgmedewerkers het gevoel te geven dat ze sneller terecht kunnen?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Keiichi schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:11:
Gisteren heb ik en m'n vrouw zich vrijwel tergelijk laten testen (zelfde testcentra, ik 15 minuten later dan zij). Ik heb een gewone afspraak gemaakt, zij heeft een afspraak gemaakt via het prioriteitsnummer, omdat ze verpleegkundige is.

Mijn beeld van voorrang, of prioriteit, is toch wel dat zij als eerst resultaat binnen zou hebben. Maar nu had ik gisterenavond al m'n resultaat (binnen 12h van test) en zij is nog aan het wachten.
Hoe werkt dit testen met voorrang dan? Is dit alleen maar een ander nummer om zorgmedewerkers het gevoel te geven dat ze sneller terecht kunnen?
Dat werkt normaal gesproken goed, maar kan mij met deze stapels aan testen voorstellen dat het een beetje piept en kraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:47

Mfpower

In dubio

codex schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 06:58:
Ik, maar dat wist je al ;)

Overigens verloopt mijn Corona infectie ook niet echt vlekkeloos. Geen tachycardia zoals bij de vaccins (fijn!) maar ook niet maar een verkoudheidje. We zijn al 1,5 week bezig nu en alle kinderen zijn nog thuis van school. De acute symptomen zijn weg maar de vermoeidheid is enorm. Gisteren geprobeerd kind naar school te doen maar viel in slaap dus maar weer opgehaald. Ik was helemaal kapot van kind naar school brengen dus doe ook nog maar even rustig aan. Omicron verloop is wel anders. Geen benauwdheid of pijn op de borst dit keer.

En voor de mensen die snel achter elkaar ziek zijn: dat kan: https://www.rtlnieuws.nl/...teld-herbesmetting-corona

[ Voor 3% gewijzigd door Mfpower op 02-02-2022 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Tweak_ers schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 07:12:
[...]

Wat is heftig?

Definitie van heftig is idd persoonlijk, maar heb zelf 2 maanden last van ontstekingen gehad hier na de 2e vaccinatie.

Sprak laatst een vriendin, die had corona tussen de 2e vaccinatie en booster; bijna nergens last van (lichte verkoudheid) en uiteindelijk 2 weken ziek geweest van de booster... kan mij ook niet voorstellen dat je immuunsysteem het leuk vind om constant geforceerd op de proef gesteld te worden.

Vooralsnog geen covid opgelopen (voor zover ik weet).

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 02-02-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-10 13:53

Metalfreak

Hoije woh!

loki504 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:58:
[...]

Er zijn ook mensen die een positieve zelftest hebben en een negatieve PCR test. Is toch lullig als je in isolatie gaat terwijl het niet nodig is.
Ja, maar als je je er ook zelf ellendig bij voelt, dan kun je toch wel 1 en 1 bij elkaar optellen of niet? En al is het geen covid, dan is het alsnog verstandig om thuis te blijven.

Die gevallen die jij noemt komen eerder voor bij asymptomatische besmettingen.

Ik vind die PCR test dan ook compleet overbodig ja. Liever dan een paar dagen onnodig in quarantaine dan eerst voor zo'n PCR test ergens naartoe te reizen. (hoe doe je dat overigens als je geen eigen vervoer hebt?)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:19:
[...]
Vooralsnog geen covid opgelopen (voor zover ik weet).
Ik hoorde vanochtend nog 2 ouders tegen elkaar praten bij het schoolplein...

De ene "ik ben er eigenlijk helemaal niet ziek van geweest", de ander "ja ik had een dagje hoofdpijn". Beiden waren ze er waarschijnlijk nooit achter gekomen... ware het niet dat hun kinderen corona hadden en zij ook positief getest zijn.

Tsja.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Mfpower schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:50:
[...]

Ik, maar dat wist je al ;)

Overigens verloopt mijn Corona infectie ook niet echt vlekkeloos. Geen tachycardia zoals bij de vaccins (fijn!) maar ook niet maar een verkoudheidje. We zijn al 1,5 week bezig nu en alle kinderen zijn nog thuis van school. De acute symptomen zijn weg maar de vermoeidheid is enorm. Gisteren geprobeerd kind naar school te doen maar viel in slaap dus maar weer opgehaald. Ik was helemaal kapot van kind naar school brengen dus doe ook nog maar even rustig aan. Omicron verloop is wel anders. Geen benauwdheid of pijn op de borst dit keer.

En voor de mensen die snel achter elkaar ziek zijn: dat kan: https://www.rtlnieuws.nl/...teld-herbesmetting-corona
Oke, ja die vermoeidheid hoor ik wel meer om mij heen. Bizar van die herbestemmingen, geruststellend is dat T cel respons wel goed blijft dus je feitelijk steeds meer naar een verhoudheidje toe gaat.

Hopen dat Omicron door dit succes niet muteert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Ik begon vanmorgen te hoesten op het werk, en werd een beetje snotterig (kdv, de helft van het personeel heeft de afgelopen twee weken een positieve test gehad). Zelftest ter plekke was negatief. GGD testen-met-voorrang gebeld om half 10, om kwart over 11 stond ik daar alweer buiten, uitslag krijg ik binnen 24 uur. Hebben ze die prio-testen eindelijk op orde.
Nu ga ik het nieuwe seizoen van Ozark op Netflix maar eens aanslingeren, die heb ik bewaard voor dit moment-waarvan-ik-wist-dat-het-ging-komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:02
Metalfreak schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:59:
[...]

Ja, maar als je je er ook zelf ellendig bij voelt, dan kun je toch wel 1 en 1 bij elkaar optellen of niet? En al is het geen covid, dan is het alsnog verstandig om thuis te blijven.

Die gevallen die jij noemt komen eerder voor bij asymptomatische besmettingen.

Ik vind die PCR test dan ook compleet overbodig ja. Liever dan een paar dagen onnodig in quarantaine dan eerst voor zo'n PCR test ergens naartoe te reizen. (hoe doe je dat overigens als je geen eigen vervoer hebt?)
Als je je inderdaad zo ellendig voelt moet je lekker thuis blijven. Fiets en of corona taxi nemen. Maar dan wordt het wel een dure aangelegenheid voor sommige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-10 13:20

Crazy D

I think we should take a look.

zacht schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:11:
Ik begon vanmorgen te hoesten op het werk, en werd een beetje snotterig (kdv, de helft van het personeel heeft de afgelopen twee weken een positieve test gehad). Zelftest ter plekke was negatief. GGD testen-met-voorrang gebeld om half 10, om kwart over 11 stond ik daar alweer buiten, uitslag krijg ik binnen 24 uur. Hebben ze die prio-testen eindelijk op orde.
Nu ga ik het nieuwe seizoen van Ozark op Netflix maar eens aanslingeren, die heb ik bewaard voor dit moment-waarvan-ik-wist-dat-het-ging-komen.
Zou nog goed kunnen dat de GGD test ook nog negatief is. Maar als je ziekerig bent, vooral lekker thuis blijven.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Interessant, het RIVM is eindelijk begonnen met een telling maken tussen "door" of "met" covid in het ziekenhuis:

https://www.metronieuws.n...ziekenhuis-vanwege-covid/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-10 14:35
*Knip*, latten we het leuk en inhoudelijk houden

[ Voor 87% gewijzigd door Zeehond op 03-02-2022 09:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-10 16:41
Normaal doe ik weinig met die hashtags die trending gaan maar ik zag net eentje van "iksteunhester". Dat blijkt over een ambtenaar (communicatie-adviseur) te gaan die bij VWS werkt. Ze keert zich openlijk tegen het beleid. Ze neemt geen booster en wil ook dat de QR-code verdwijnt. Je kan haar meningen lezen op haar Linkedin-profiel (die bestaat inderdaad). Ze werkt er al ruim 20 jaar. Ik vraag me af hoe lang nog. Ik neem aan dat er regels zijn in haar arbeidsovereenkomst over openlijk beleid baas afkraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10 23:49
ArcticWolf schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:08:
Interessant, het RIVM is eindelijk begonnen met een telling maken tussen "door" of "met" covid in het ziekenhuis:

https://www.metronieuws.n...ziekenhuis-vanwege-covid/
Dit is echt wel nodig (en rijkelijk laat) je ziet nu ook dat de leeftijd voor Corona complicaties weer omhoog verschuift en dat niet nu meer gezonde 30'rs vanwege Corona worden opgenomen als met andere varianten.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
zacht schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:11:
Gaat echt snel met die prio-test. Resultaat: negatief. Even dat percentage positief omlaag halen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
martwoutnl schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:21:
Normaal doe ik weinig met die hashtags die trending gaan maar ik zag net eentje van "iksteunhester". Dat blijkt over een ambtenaar (communicatie-adviseur) te gaan die bij VWS werkt. Ze keert zich openlijk tegen het beleid. Ze neemt geen booster en wil ook dat de QR-code verdwijnt. Je kan haar meningen lezen op haar Linkedin-profiel (die bestaat inderdaad). Ze werkt er al ruim 20 jaar. Ik vraag me af hoe lang nog. Ik neem aan dat er regels zijn in haar arbeidsovereenkomst over openlijk beleid baas afkraken.
Wat is dit dan? Hier geeft ze zelf toe dat ze 14 januari de booster heeft gehaald voor de zorg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Cobb schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:31:
[...]

Dit is echt wel nodig (en rijkelijk laat) je ziet nu ook dat de leeftijd voor Corona complicaties weer omhoog verschuift en dat niet nu meer gezonde 30'rs vanwege Corona worden opgenomen als met andere varianten.
Hier staan wat duidelijkere grafieken:

https://twitter.com/mzels...88518452201545730/photo/1

https://twitter.com/mzels...88518452201545730/photo/1

Maar als ik even snel de percentages pak dan komt er dus op neer dat er ca. 35 mensen onder de 40 opgenomen zijn DOOR covid (zowel IC als standaard verpleeg) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Vorkie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:56:
[...]

Wat is dit dan? Hier geeft ze zelf toe dat ze 14 januari de booster heeft gehaald voor de zorg?

[Embed]
Op haar pagina bij Linkedin zie https://www.linkedin.com/...s/recent-activity/shares/ staat een bijdrage van een dag geleden dat ze geen booster heeft. Blijkbaar heeft ze die afspraak dus laten vallen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:38
En zo komt COVID ineens wel heel erg dichtbij. De vriendin van de buurman kwam even melden dat de reden dat hij al een tijdje niet thuis is is omdat hij met COVID op de IC ligt. Hij gaat het zeer waarschijnlijk niet redden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Gisteren ontving ik een blije SMS van de GGD dat ik kon binnen lopen voor mijn booster, zonder afspraak.
Na vanmorgen negatief getest te zijn heb ik zojuist maar weer eens gebeld. Helaas, ik kan nog steeds niet voor Pfizer kiezen. Dan maar geen booster nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Yaksa schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:11:
En zo komt COVID ineens wel heel erg dichtbij. De vriendin van de buurman kwam even melden dat de reden dat hij al een tijdje niet thuis is is omdat hij met COVID op de IC ligt. Hij gaat het zeer waarschijnlijk niet redden.
Uit alle nieuwsgierigheid. Is je buurman gevaccineerd?

Edit: Teruggetrokken.

[ Voor 3% gewijzigd door martwoutnl op 02-02-2022 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
zacht schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:53:
Gisteren ontving ik een blije SMS van de GGD dat ik kon binnen lopen voor mijn booster, zonder afspraak.
Na vanmorgen negatief getest te zijn heb ik zojuist maar weer eens gebeld. Helaas, ik kan nog steeds niet voor Pfizer kiezen. Dan maar geen booster nog.
I.v.m. slechte ervaringen eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
martwoutnl schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:18:
[...]Uit alle nieuwsgierigheid. Is je buurman gevaccineerd?
Dat weet ik niet. Is ook niet zo interessant meer in de situatie waar hij zich nu bevindt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10 15:42
Yaksa schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:27:
[...]

Dat weet ik niet. Is ook niet zo interessant meer in de situatie waar hij zich nu bevindt.
*knip*
Respectloos.

[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 02-02-2022 16:53 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Je kan altijd pech hebben. Ook al ben je gevaccineerd.

Bijvoorbeeld een tijdje terug:

https://www.google.com/am...rton-intl-scli/index.html

"Marc Pilcher, 'Bridgerton' Emmy winner, dies age 53 of Covid-19"
"According to the statement, Pilcher was "double vaccinated" and had no underlying health conditions"

Of deze arts:

https://www.google.com/am...land-bristol-59353697.amp

[ Voor 51% gewijzigd door tweakduke op 02-02-2022 16:54 . Reden: Quote aangepast ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Onderliggend lijden? Pech?

[ Voor 26% gewijzigd door tweakduke op 02-02-2022 16:54 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
martwoutnl schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:19:
[...]

I.v.m. slechte ervaringen eerder?
Juist wegens goede ervaringen met Pfizer. Geheel irrationeel. En vanwege klachten bij Moderna in mijn omgeving, ook geheel irrationeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Wel eens van de macht van het grote getal gehoord?
Wanneer je 400.000 besmettingen per week hebt en slechts 0,0001 % belandt op de IC dan praat je toch nog over 40 personen.

[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 02-02-2022 16:54 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
[...]

Je hebt gelijk. Ik heb de vraag laten vallen. Sterkte voor de familie van de buurman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
zacht schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:33:
[...]

Juist wegens goede ervaringen met Pfizer. Geheel irrationeel. En vanwege klachten bij Moderna in mijn omgeving, ook geheel irrationeel.
Ik heb 3x Pfizer gehad maar juist bij de 3e keer had ik een ochtend last van een gek gevoel in de maag en lichaam. Trok wel snel weg. Bij de eerste 2 keer alleen stijve bovenarm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
zacht schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:49:
[...]

Gaat echt snel met die prio-test. Resultaat: negatief. Even dat percentage positief omlaag halen. >:)
hup, terug naar je werk jij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

sterkte...
Pagina: 1 ... 66 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"