Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Ehm......twee streepjes is positief.Weissbier schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:10:
Hoe dan ook twee streepjes en dus negatief volgens de zelftest, of de test correct gedaan was dat is schijnbaar niet zo relevant. Vlak voor de reis naar Oostenrijk heb ik hem wel geknepen, want ik had al een hele week verkoudheids klachten en bewust toen niet eerder getest.
Één streepje geeft aan dat je de test goed uitgevoerd hebt.
Dat geldt voor alle zelftests, staat ook gewoon in de gebruiksaanwijzing.
En de test niet correct uitvoeren, zodat de testvloeistof gaat schuimen? Klinkt als: "ik ben zo dom dat ik geen gebruiksaanwijzing kan lezen en schijt heb aan degenen die de skipistes open willen houden." Stoer is anders.
Na mij de zondvloed, ik zorg wel dat mijn test negatief is zodat ik alles mag doen.
Alleen dan val je hier toch wel door de mand als je roept "twee streepjes en dus negatief".
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Een handleiding hadden wij niet gekregen: ik heb een zelftest al een paar keer gedaan, dus wist wel ongeveer hoe het moest. Ze waren in iedere geval voor het hotel bedoeld, die ons overnamen uit het hotel dat gedwongen moest sluiten.
De test vloeistof ging waarschijnlijk schuimen, omdat wij te vaak druppeltjes in het test ding lieten vallen. Zowel bij mijn vrouw als ik gebeurde het, echter hij gaf een negatief resultaat aan. Ja sorry een mens kan zich vergissen
Zo ben ik dus echt niet: wij zijn uiterst voorzichtig, mijn vrouw ook. Op de skipistes zijn wij sowieso niet geweest, buiten de Kitzheinhorn Gipfelwelt voor sightseeingTeijgetje schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:35:
[...]
Klinkt als: "ik ben zo dom dat ik geen gebruiksaanwijzing kan lezen en schijt heb aan degenen die de skipistes open willen houden." Stoer is anders.
Wij hebben altijd ons mondkapje gedragen ( i.t.t. veel Nederlanders, die telkens hun mondkapje vergaten in de omtbijtzaal en niet eens terug liepen voor hun mondkapje ) en houden overdreven veel afstand van andere. Waarschijnlijk was ik allang besmet met corona, als ik het niet vol hield om afstand te houden tot andere mensen.
Op mijn werk komen ja dagelijks hordes scholieren langs en ik wacht altijd gewoon, tot ze klaar zijn met het vullen van hun zakken met Red Bull uh ik bedoel mandjes natuurlijk
[ Voor 60% gewijzigd door Weissbier op 30-01-2022 19:54 ]
Dan valt t best mee.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
En doe eerst je keel en dan pas je neus.Dennis1812 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:40:
Tip voor de keeltest. Ga via de zijkant van je mond en concentreer op t stokje wat je voelt aan de binnenkant van je lippen. Zorg ook je huig niet te raken.
Dan valt t best mee.
MRSA is anaal en keel. Daar pakken we in het ziekenhuis wel 2 stokken voor
En maar klagen dat de zorg duur wordt. Kan makkelijk met 1 stokje!Dennis1812 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:04:
[...]
MRSA is anaal en keel. Daar pakken we in het ziekenhuis wel 2 stokken voor
En denk gelijk aan deze scène in Idocrazy
Ja en stoppen met ziekenhuizen? Dan kan niemand meer ziek worden.
Wat je niet ziet kan er ook niet zijn? Toch?
Die getallen zijn, net zoals alle nivel, nodig om met de data inschattingen te kunnen doen. Blind varen is juist nou 1 van de dingen die je niet wilt in deze tijd.
Mijn vrouw heeft wel duidelijk symptomen en een postieve test...
Komende week mag ik de kinderen van/naar school brengen
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Wat is het verschil tussen een oraal en rectaal thermometer?Vorkie schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:06:
[...]
En maar klagen dat de zorg duur wordt. Kan makkelijk met 1 stokje!
En denk gelijk aan deze scène in Idocrazy
[YouTube: Idiocracy - Future Hospital Visit]
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Je moet hem sowieso niet opeten...Blackouts schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:09:
[...]
Wat is het verschil tussen een oraal en rectaal thermometer?
spoiler:De smaak
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Ik ook nog altijd negatiefMetalfreak schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:22:
Ben ik nu de enige die nog nooit een positieve test heeft gehad? Vanavond just to make sure nog maar eens een zelftest gedaan (werk (thuis) in het onderwijs en krijg dus gratis zelftesten) en wederom negatief. Ik vraag me ook wel eens af: kan het ook zijn dat je ook gewoon echt niet vatbaar bent voor covid? Mijn vader was laatst ook via de GGD negatief getest terwijl mijn moeder positief getest was en hij er de hele tijd bij is geweest.
Wij hebben hier nog extra testjes gedaan en bij allemaal enkel positief met keel erbij.BlackMonkey schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:45:
[...]
Volgens onderzoek gewoon betrouwbaar:
[Twitter]
Enkel neus was structureel negatief.
Mijn vrouw heeft er zelfs 4 testen tegenaan gegooid:
2x keel plus neus = positief
2x neus, maar extra diep = negatief
Ik reageerde op een post dat ze niet effectief zouden zijn bij omicron. Dat is onjuist. Wel blijven natuurlijk de bestaande limitaties van zelftesten bestaan. We wisten al dat ze minder betrouwbaar zijn bij het ontbreken van klachten. Dat ontbreken van klachten lijkt vaker voor te komen bij omicron. Echter maakt dat ze niet zinloos, want juist bij klachten ben je erg besmettelijk en is een zelftest handig.martwoutnl schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:51:
[...]
UMC heeft ze ook onderzocht: https://www.umcutrecht.nl...betrouwbaar-bij-symptomen Niet specifiek op Omikron maar meer op effectiviteit als je wel symptomen hebt of niet.
Leuk, maar die verkopen we in NL naar mijn weten niet. Ik neem aan dat ze het onderzoek naar zelftesten hebben gedaan met die in de NL'se handel verkocht worden. Ook wel handig gezien de positie van zelftests in het testbeleid.Wolly schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:07:
[...]
Er zijn fabrikanten die de zelftest al uit de handel hebben genomen omdat ze bij omikron niet goed genoeg waren.
Avacta bijvoorbeeld.
https://www.reuters.com/b...gen-flow-test-2022-01-10/
Na al deze tijd weten we toch ondertussen wel dat de "ik hoor wel ..." opmerkingen totaal zinloos zijn. Het RIVM heeft wel eerder eens updates gegeven over zelftests en het lijkt mij handig ons vooral daar op te baseren. Daarbij werd o.a. de PCR uitslag met de zelftest uitslag vergeleken.codex schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:13:
[...]
Ik hoor wel bijzonder veel false negatives, ook hier op Tweakers.
nee hoor, ik ook nog nooit positiefMetalfreak schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:22:
Ben ik nu de enige die nog nooit een positieve test heeft gehad? Vanavond just to make sure nog maar eens een zelftest gedaan (werk (thuis) in het onderwijs en krijg dus gratis zelftesten) en wederom negatief. Ik vraag me ook wel eens af: kan het ook zijn dat je ook gewoon echt niet vatbaar bent voor covid? Mijn vader was laatst ook via de GGD negatief getest terwijl mijn moeder positief getest was en hij er de hele tijd bij is geweest.
Do { Ping } while ( LOL )
zelftesten is dat nu hetzelfde als een sneltest bij het ziekenhuis?BlackMonkey schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:50:
[...]
Ik reageerde op een post dat ze niet effectief zouden zijn bij omicron. Dat is onjuist. Wel blijven natuurlijk de bestaande limitaties van zelftesten bestaan. We wisten al dat ze minder betrouwbaar zijn bij het ontbreken van klachten. Dat ontbreken van klachten lijkt vaker voor te komen bij omicron. Echter maakt dat ze niet zinloos, want juist bij klachten ben je erg besmettelijk en is een zelftest handig.
[...]
Leuk, maar die verkopen we in NL naar mijn weten niet. Ik neem aan dat ze het onderzoek naar zelftesten hebben gedaan met die in de NL'se handel verkocht worden. Ook wel handig gezien de positie van zelftests in het testbeleid.
[...]
Na al deze tijd weten we toch ondertussen wel dat de "ik hoor wel ..." opmerkingen totaal zinloos zijn. Het RIVM heeft wel eerder eens updates gegeven over zelftests en het lijkt mij handig ons vooral daar op te baseren. Daarbij werd o.a. de PCR uitslag met de zelftest uitslag vergeleken.
Want uit ervaring weet ik dat enige maanden geleden (Delta periode) in het ziekenhuis van alle positieve PCR testen, 60% van de gevallen een negatieve sneltest had. Dus mijn vertrouwen in de snel/zelftest is niet bijster hoog
Do { Ping } while ( LOL )
O.a. van Ranst raadt ook aan om de keel erbij mee te nemen. Heeft ze veel klachten? Want dat lijkt mee te spelen, mede met door hoe omicron zich in het lichaam uit. Dit is anders dan bij Delta. Aan de andere kant neemt ook het risico op een false positive toe als ik het goed begrijp. Maar daar zal wetenschappelijk onderzoek echt uitsluitsel in moeten geven.Tweak_ers schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:39:
[...]
Wij hebben hier nog extra testjes gedaan en bij allemaal enkel positief met keel erbij.
Enkel neus was structureel negatief.
Mijn vrouw heeft er zelfs 4 testen tegenaan gegooid:
2x keel plus neus = positief
2x neus, maar extra diep = negatief
Lastig te zeggen zonder de exacte details. De definitie is soms wat een gegoochel. Maar het zijn naar mijn weten echt aparte type testen. TvT gebruikt bijvoorbeeld nadrukkelijk sneltests i.p.v. zelftests.Shadow_Agent schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:55:
[...]
zelftesten is dat nu hetzelfde als een sneltest bij het ziekenhuis?
EDIT: Dit artikel geeft wel een goed overzicht van de huidige stand van zaken omtrent zelftests: https://www.rtlnieuws.nl/...-zelftest-dan-ook-de-keel
[ Voor 8% gewijzigd door BlackMonkey op 30-01-2022 23:17 ]
Mompelt wat over overbevolkte aardeVorkie schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:18:
[...]
Ja en stoppen met ziekenhuizen? Dan kan niemand meer ziek worden.
Wat je niet ziet kan er ook niet zijn? Toch?
Die getallen zijn, net zoals alle nivel, nodig om met de data inschattingen te kunnen doen. Blind varen is juist nou 1 van de dingen die je niet wilt in deze tijd.
Daar heb ik wel wat op in te brengen.BlackMonkey schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:50:
Na al deze tijd weten we toch ondertussen wel dat de "ik hoor wel ..." opmerkingen totaal zinloos zijn. Het RIVM heeft wel eerder eens updates gegeven over zelftests en het lijkt mij handig ons vooral daar op te baseren. Daarbij werd o.a. de PCR uitslag met de zelftest uitslag vergeleken.
1) De meest verkochte zelftest is niet getest? Overal ligt Flowflex op de balie, ik zie deze niet terugkomen in zowel het onderzoek betreft de procentuele betrouwbaarheid als het onderzoek naar de 7 tests.
2) De betrouwbaarheid is nou niet geweldig bij het ontbreken van klachten en bij personen die eerder een covid infectie hebben doorlopen. Sterker, het is niet goed:
Het Omicron onderzoek van het RIVM is op basis van een Omicron kweek. Je weet dus niet hoe dit zich gaat vertalen in de setup die in het eerste onderzoek is gebruikt, wat niet al te best is.The very low sensitivity of the SD Biosensor nasal self-test in asymptomatic individuals is worrisome, even though the a-priori probability of being infected is lower in asymptomatic than symptomatic individuals. In addition, the potentially reduced sensitivity of the SD Biosensor nasal self-test in individuals who have had COVID-19 in the past is also worrisome.
Als we ons op deze feiten baseren zou ik daar niet al te veel vetrouwen in hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door codex op 31-01-2022 05:34 ]
Dat komt dan wel veel te laat.BlackMonkey schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:58:
[...]
O.a. van Ranst raadt ook aan om de keel erbij mee te nemen. Heeft ze veel klachten? Want dat lijkt mee te spelen, mede met door hoe omicron zich in het lichaam uit. Dit is anders dan bij Delta. Aan de andere kant neemt ook het risico op een false positive toe als ik het goed begrijp. Maar daar zal wetenschappelijk onderzoek echt uitsluitsel in moeten geven.
[...]
Lastig te zeggen zonder de exacte details. De definitie is soms wat een gegoochel. Maar het zijn naar mijn weten echt aparte type testen. TvT gebruikt bijvoorbeeld nadrukkelijk sneltests i.p.v. zelftests.
EDIT: Dit artikel geeft wel een goed overzicht van de huidige stand van zaken omtrent zelftests: https://www.rtlnieuws.nl/...-zelftest-dan-ook-de-keel
Ja ze heeft/had best veel klachten, koorts, keelpijn, hoesten en spierpijn.
Bij allemaal bleef de neus leeg tijdens de besmetting.
Zelftesten zijn gewoon antigeentesten en TvT gebruikt ook antigeentesten. Enige verschil is waarschijnlijk het merk en dat bij de zelftesten de gebruiksaanwijzing n00b-vriendelijk dient te zijn.BlackMonkey schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:58:
[...]
Lastig te zeggen zonder de exacte details. De definitie is soms wat een gegoochel. Maar het zijn naar mijn weten echt aparte type testen. TvT gebruikt bijvoorbeeld nadrukkelijk sneltests i.p.v. zelftests.
Daarnaast bestaan er ook nog sneltesten gebaseerd op PCR of andere NAAT-technieken (dus geen antigeen-testen), maar die zijn in de minderheid en vind je alleen óf in ziekenhuizen óf in de kleinere medisch microbiologische laboratoria óf bij test-aanbieders die dat ook als dusdanig omschrijven en waarbij je de hoofdprijs neer mag leggen
[ Voor 76% gewijzigd door ZieMaar! op 31-01-2022 10:44 ]
Er gebeurt toch ook niks noemenswaardig?
[ Voor 26% gewijzigd door ZieMaar! op 31-01-2022 10:44 ]
Vaak bu'j te bang!
Er is "gewoon" elke dag nog een liveblog hoor.
https://nos.nl/liveblog/2...egen-desinformatie-corona
[ Voor 26% gewijzigd door ZieMaar! op 31-01-2022 10:44 ]
Zaterdag negatieve PCR test afgelegd met een hoestje, hoofdpijn en na bijna een week samenleven met een bevestigde coronapatiënt. Alle dagen ervoor negatieve zelftesten afgenomen.
Op zondag gingen mijn symptomen weg en vandaag test ik positief met de zelftest
[ Voor 91% gewijzigd door ZieMaar! op 31-01-2022 10:45 ]
Twee keer getest, beide keren negatief. Maar nu zoeken wij ook niet de drukte op... Het was wel weer even wennen toen ik twee weken geleden naar het ziekenhuis moest, had al lang niet meer zoveel mensen bij elkaar gezienMetalfreak schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:22:
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Met Staatsmedia insinueer je dat de Staat bepaald welk nieuws wel of niet gebracht wordt. Het is geen China of Rusland hier. Hoe graag men die agenda hier ook pusht soms....Weissbier schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:28:
[...]
De NOS is toch ook de staatsmedia? RTL is dat bijvoorbeeld niet.
En we kunnen wel zien hoe goed het is dat RTL niet door de staat wordt gerunt.
[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 31-01-2022 09:30 ]
[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 31-01-2022 09:39 ]
Schiet tussen de palen en je scoort!
And to think they once said that computers would take away jobs.
Dat geldt dan voor iedere media bron.Osiris schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:02:
[...]
Ik zie niet zo zeer hoe uitkeringsgerechtigden te vergelijken zijn met media, maargoed.
Punt is, in theorie kun je twijfelen over de onafhankelijkheid van door de staat gefinancieerde media.
The best is yet to come
Niet in een democratie zoals die in NL is.Osiris schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:02:
[...]
Ik zie niet zo zeer hoe uitkeringsgerechtigden te vergelijken zijn met media, maargoed.
Punt is, in theorie kun je twijfelen over de onafhankelijkheid van door de staat gefinancieerde media.
Het is niet “de betaler bepaald” wat je ze nu wilt opleggen.
Mwah, in het geval van commerciële toko's die hun inkomsten uit allerlei verschillende bronnen halen (meerdere aandeelhouders, reclames uit allerlei verschillende hoeken) zijn denk ik een stuk minder afhankelijk.
Daar geloof ik ook wel in. Maar hoe weet je dat 100 % zeker?Vorkie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:07:
[...]
Niet in een democratie zoals die in NL is.
Het is niet “de betaler bepaald” wat je ze nu wilt opleggen.
Maargoed, dit is redelijk offtopic heb ik 't idee. En mijns inziens puur filosofisch
[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 31-01-2022 10:20 ]
Want niet staat gefinancierde omroepen zijn kwalitatief zo veel beter *kuch* FOX.Osiris schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:57:
[...]
Ze worden natuurlijk wel vanuit de staat gefinancieerd.
Hoezo zijn die stuk minder afhankelijk? Die zijn even afhankelijk voor 100% van hun financiering.Osiris schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:20:
[...]
Mwah, in het geval van commerciële toko's die hun inkomsten uit allerlei verschillende bronnen halen (meerdere aandeelhouders, reclames uit allerlei verschillende hoeken) zijn denk ik een stuk minder afhankelijk.
[ Voor 45% gewijzigd door xzaz op 31-01-2022 10:25 ]
Denk dat eenzelfde constructie bij de NOS aanwezig is.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Er zijn toch ook wat voorbeelden (geweest) waar 1 grote jongen er geld in pompte.Osiris schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:20:
[...]
The best is yet to come
Ben het met je eens, maar inzake COVID wordt er niets anders gepubliceerd in lijn met hoe de overige mainstream commerciële kanalen dat doen.Osiris schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:20:
[...]
[...]
Daar geloof ik ook wel in. Maar hoe weet je dat 100 % zeker?Heeft de NOS een warrant canary op hun website? Of misschien ooit wel gehad en is 'ie nu weg?
Maargoed, dit is redelijk offtopic heb ik 't idee. En mijns inziens puur filosofisch
En er is maar 1 ding zeker in je leven, je gaat dood en in NL komt daar, je betaald daar belasting bij
Dát zeg ik nergensxzaz schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:24:
[...]
Want niet staat gefinancierde omroepen zijn kwalitatief zo veel beter *kuch* FOX.
xzaz schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:24:
[...]
Hoezo zijn die stuk minder afhankelijk? Die zijn even afhankelijk voor 100% van hun financiering.
Als de financiering niet vanuit één grote jongen / groep komt, dan is de kans groot dat de financieerders een heterogene groep mensen zijn. Al kun je dat laatste natuurlijk ook betwisten als een zender een bepaalde signatuur heeft. Zoals bijv. Fox zoals hierboven al werd genoemd.Dean Martin schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:24:
[...]
Er zijn toch ook wat voorbeelden (geweest) waar 1 grote jongen er geld in pompte.
Maargoed, zoals ik al zei, offtopic, ik ga hier verder niet meer op in
Snot en snot verkouden en een beetje druk op het koppie tja.
Vrijdag een zelftest gedaan, keel plus neus Negatief, Zaterdag nog maar eens gedaan, Negatief.
Vanacht wakker zo snotterig, en vanmorgen moeite om de ogen open te houden zo verkouden.
Toch maar even ziekgemeld en een testafspraak gemaakt.
Ik ben heel benieuwd wat de uitslag zal zijn, of bestaat gewoon verkouden ook nog?
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Ik ben in het afgelopen half jaar 4x verkouden geweest, meer dan 10x negatief getest, nooit positief. Dus dat kan ja.merlin1201 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:56:
Nou nou zal Corona me dan na 2 jaar te pakken hebben?
Vrijdag een zelftest gedaan, keel plus neus Negatief, Zaterdag nog maar eens gedaan, Negatief.
Vanacht wakker zo snotterig, en vanmorgen moeite om de ogen open te houden zo verkouden.
Ik ben heel benieuwd wat de uitslag zal zijn, of bestaat gewoon verkouden ook nog?
Als ik bij mezelf en anderen om me heen die corona hebben gehad kijk, was snot nou net datgene waar ik/ze geen last van hadden.merlin1201 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:56:
Nou nou zal Corona me dan na 2 jaar te pakken hebben?
Wel: hoofdpijn, hoesten, verlies van reuk en smaak, oorsuizen of koorts, maar geen snot.
[ Voor 83% gewijzigd door ZieMaar! op 31-01-2022 12:30 ]
Maar was dat dan een droge hoest? Of had je wel slijm in de keel?Blackouts schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:29:
[...]
Als ik bij mezelf en anderen om me heen die corona hebben gehad kijk, was snot nou net datgene waar ik/ze geen last van hadden.
Wel: hoofdpijn, hoesten, verlies van reuk en smaak, oorsuizen of koorts, maar geen snot.
Ik heb de afgelopen week ook alweer 4 zelftests versleten (allemaal negatief). Eerst neusverkouden daarna de hele tijd hoesten, maar goed ik hoest wel slijm op. Het is geen droge hoest. Ik heb verder ook geen koorts, en ik ruik en proef dingen nog gewoon.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Gewoon verkouden bestaat zeker wel. Januari is nog niet voorbij en ik ben al 2 keer verkouden geweest. De kans dat het stiekem beide keren corona was, is wel erg kleinmerlin1201 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:56:
Maar goed, ik heb een kind van 5 jaar oud. Dus ik ben wat vaker verkouden dan de gemiddelde mens.
Om een echo-kamer te voorkomen; de IC cijfers dalen niet maar stabiliseren.-tom-562 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:45:
[...]
Er gebeurt toch ook niks noemenswaardig?De besmettingen lopen op, de IC cijfers dalen, bijna niemand wordt er meer ziek van, wat valt er dan nog te melden?
Thomas schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:47:
[...]
Om een echo-kamer te voorkomen; de IC cijfers dalen niet maar stabiliseren.
week op week zit de IC nog op -50 bezetting toch?
YakuzA in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13"
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Bezetting daalt, maar het aantal opnames niet. Vermoedelijk heeft dat te maken met de kortere ligduur / omicron.YakuzA schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:56:
[...]
week op week zit de IC nog op -50 bezetting toch?
YakuzA in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13"
Alleen een droge hoest inderdaad.Lethalis schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:33:
[...]
Maar was dat dan een droge hoest? Of had je wel slijm in de keel?
Ik heb de afgelopen week ook alweer 4 zelftests versleten (allemaal negatief). Eerst neusverkouden daarna de hele tijd hoesten, maar goed ik hoest wel slijm op. Het is geen droge hoest. Ik heb verder ook geen koorts, en ik ruik en proef dingen nog gewoon.
Daarnaast lopen IC-opnames altijd weer een tijdje achter t.o.v. de reguliere ziekenhuisopnames.Thomas schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:00:
[...]
Bezetting daalt, maar het aantal opnames niet. Vermoedelijk heeft dat te maken met de kortere ligduur / omicron.
Denk ook dat we geen moord en brand moeten schreeuwen, maar ik vind het persoonlijk ook nog echt te vroeg om te roepen dat we uit de brand zijn. Ik ben wel benieuwd hoe we er over een maand voor staan. Ik hoop dat omicron ons uit deze crisis trekt, maar ik houd mijn hart vast.Osiris schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:25:
[...]
Daarnaast lopen IC-opnames altijd weer een tijdje achter t.o.v. de reguliere ziekenhuisopnames.
Al denk ik dat mondkapje een beetje een ongelukkig woord is in de Nederlandse taal, want je hoort hem ook over je neus te dragen. Dus het is mondneus masker, in België gebruikte ze dit begrip al de hele tijd en in Duitstalige landen heet het ook gewoon zo in het Duits dan.
Wat wel heel onprettig was: een mondkapjes weigeraar, vond het nodig om mij aan te raken
Dit is al een stuk inhoudelijker dan een N=1. Voor de goedkeuring van Flowflex gebruikte het RIVM onderzoek uit Zwitserland. Dat is het mooie van onderzoek, je kan elkaars resultaten gebruiken. Hierbij een update (let op: pre-print): https://www.medrxiv.org/c...101/2021.12.18.21268018v2codex schreef op maandag 31 januari 2022 @ 05:32:
[...]
Daar heb ik wel wat op in te brengen.
1) De meest verkochte zelftest is niet getest? Overal ligt Flowflex op de balie, ik zie deze niet terugkomen in zowel het onderzoek betreft de procentuele betrouwbaarheid als het onderzoek naar de 7 tests.
Wonderbaarlijk genoeg komt Flowflex daar het beste uit de resultaten.
Volgens mij benoemde ik dat vrij duidelijk in mijn post. Het is alleen iets anders dan niet effectief.2) De betrouwbaarheid is nou niet geweldig bij het ontbreken van klachten en bij personen die eerder een covid infectie hebben doorlopen. Sterker, het is niet goed:
Die kweek leek bij Delta redelijk overeen te komen met de praktijk. Dat is ook het onderzoek waar ik eerder op doelde. Ik kan het echte onderzoek even niet vinden, maar ik meen dat dit artikel er aan gerelateerd was. Een PCR-test is altijd beter, maar daar hebben we gewoon de capaciteit niet voor.Het Omicron onderzoek van het RIVM is op basis van een Omicron kweek. Je weet dus niet hoe dit zich gaat vertalen in de setup die in het eerste onderzoek is gebruikt, wat niet al te best is.
Als we ons op deze feiten baseren zou ik daar niet al te veel vetrouwen in hebben.
Waarbij het merk en de afname dus sterk van invloed zijn op de betrouwbaarheid. Enkel het principe is hetzelfde (alhoewel), maar je kan de betrouwbaarheid dus niet blind doortrekken.Osiris schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:14:
[...]
Zelftesten zijn gewoon antigeentesten en TvT gebruikt ook antigeentesten. Enige verschil is waarschijnlijk het merk en dat bij de zelftesten de gebruiksaanwijzing n00b-vriendelijk dient te zijn.
Waarbij ik reageerde op iemand die het had over de situatie in een ziekenhuis. Waarbij de sneltest dus daadwerkelijk een PCR versie kan zijn geweest. Je kan dus zonder de details niet zeggen of dat een antigeen sneltest of een PCR sneltest gaat. Overigens heeft sowieso de GGD wel degelijk sneltesten gebruikt. Dit wijzigde echter steeds door vragen over de betrouwbaarheid.Daarnaast bestaan er ook nog sneltesten gebaseerd op PCR of andere NAAT-technieken (dus geen antigeen-testen), maar die zijn in de minderheid en vind je alleen óf in ziekenhuizen óf in de kleinere medisch microbiologische laboratoria óf bij test-aanbieders die dat ook als dusdanig omschrijven en waarbij je de hoofdprijs neer mag leggenMaar niet bij de GGD of TvT.
Overigens, blijkbaar moet ik het verduidelijken, vind ik het zeker belangrijk dat er naar de betrouwbaarheid word gekeken. Maar voor beiden heb je gewoon data nodig. Niet aannames. Ik reageerde op een aanname.
Relax toch eens kerel. Je maakt het jezelf zo (onnodig) lastig. Vorige week gaf ik al aan dat je óf aan het trollen was óf een indicatie moet hebben binnen het autistisch spectrum (geen probleem, dat hebben zo veel mensen) en je geeft nu zelf aan inderdaad binnen dat autistische spectrum te vallen. Dat is ook goed te merken aan je posts maar blijf je realiseren dat niet iedereen zich dan kan aanpassen/rekening kan houden met jou (simpelweg omdat ze het niet eens zien) maar dat je er zelf ook mee moet 'leren leven'. Jongeren hebben een puberbrein (tip: lees "Het puberbrein binnenstebuiten" eens) en doen echt niet alles opzettelijk, of althans, overzien niet overal de consequenties van. Dat hoort ook gewoon bij de leeftijd. Ontploffen is het laatste dat je moet doen, al heb ik iets makkelijker praten waarschijnlijk aangezien ik precies met die doelgroep werk.Weissbier schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:45:
Het lijkt erop dat plotseling toch meer scholieren hun mondkapje is gaan dragen: waarschijnlijk heeft de handhaving of supermarkt filiaal, gecommuniceerd met de scholen hier in de buurt. Of wellicht beginnen ze toch de ernst in te zien, aangezien veel klasgenoten waarschijnlijk positief zijn en in quarantaine zitten.
Al denk ik dat mondkapje een beetje een ongelukkig woord is in de Nederlandse taal, want je hoort hem ook over je neus te dragen. Dus het is mondneus masker, in België gebruikte ze dit begrip al de hele tijd en in Duitstalige landen heet het ook gewoon zo in het Duits dan.
Wat wel heel onprettig was: een mondkapjes weigeraar, vond het nodig om mij aan te rakenDus ik schoot direct uit mijn vel, omdat ik dat echt niet prettig vind en als ongewenste aanraking beschouw. Dat is mijn al eens eerder gebeurd ten tijde de corona crisis, maar ik heb het nog nooit fijn gewoon van die tikken op je rug of schouderklopjes...
En een serieuze vraag, dus zeker niet om te trollen of wat dan ook maar oprechte interesse: waar ben je bang voor? Wat kan er gebeuren als iemand je aanraakt? Je hebt je vaccinaties gehad toch, dus je hebt jezelf beschermd?
Het staat zo ver van mij af dat ik me dus oprecht afvraag waar mensen (die relatief gezond en geen 70+ zijn) dan nog 'bang' voor zijn. Het gaat er bij mij gewoon zo moeilijk in en het doet mij sterk vermoeden dat dit het resultaat is van bijna 2 jaar lang 'angstcampagne', met allerlei doemscenario's die over ons heen worden gestort. Als je daar dan vatbaar voor bent krijg je dus dit als resultaat, of zie ik het verkeerd? Enlighten me
Moi_in_actie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:18:
[Twitter]
Voor het eerst door de 100k heen, zo te zien zijn er wel wat achterstallige meldingen inmiddels verwerkt.
Als ik puur voor mijzelf mag spreken en niet voor @Weissbier :remzor schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:08:
[...]
En een serieuze vraag, dus zeker niet om te trollen of wat dan ook maar oprechte interesse: waar ben je bang voor? Wat kan er gebeuren als iemand je aanraakt? Je hebt je vaccinaties gehad toch, dus je hebt jezelf beschermd?
Het staat zo ver van mij af dat ik me dus oprecht afvraag waar mensen (die relatief gezond en geen 70+ zijn) dan nog 'bang' voor zijn. Het gaat er bij mij gewoon zo moeilijk in en het doet mij sterk vermoeden dat dit het resultaat is van bijna 2 jaar lang 'angstcampagne', met allerlei doemscenario's die over ons heen worden gestort. Als je daar dan vatbaar voor bent krijg je dus dit als resultaat, of zie ik het verkeerd? Enlighten me
Ik ben niet "relatief gezond" maar kortweg heel erg gezond, sportief, niet te zwaar, verre van 70+ en tik kortgezegd geen enkele van de covid risicovakjes aan. Ook niet bijna of een heel klein beetje of zo. Gewoon helemaal niet. Na covid infectie en acute ziektefase (nee, gelukkig geen IC/ziekenhuis nodig gehad) ben ik lange tijd later nog steeds niet volledig hersteld. Misschien komt het nooit meer goed. Je mag "waar maak je je druk om" zeggen als jij dat stoer vindt. Maar als je dit niet zelf of in je directe omgeving hebt meegemaakt dan heb je geen idee waar je over spreekt.
[sarcasme mode on]
Ja joh, ik ben een paranoïde angsthaas. En @Weissbier en ieder ander die dit serieus neemt ook.
[sarcasme mode off]
Dan staat hoofdpijn wel bij een van de symptomen van Corona (bij welke ziekte haast niet eigenlijk), maar het was lullen als brugman om uit te leggen de slechte nachtrust hier toch wel wat meer mee te maken heeft en dat ze verder nergens last van heeft.
Als je trouwens bij m'n kinderen met een wattenstaafje aankomt of met het idee naar de teststraat wil gaan dan raken ze lichtelijk in paniek, ze willen het gewoon niet meer. Als we ze dan gaan testen bij elke boe of bah dan mochten ze echt iets hebben dan krijgen we ze met geen mogelijkheid meer getest...
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Die mevrouw droeg al geen mondkapje, dus had mij kunnen besmetten toen ze mij aanraakte. Aangezien ze heel dichtbij komt. Dus dat is een ding waar ik bang voor ben: besmet raken op het werk, doordat er best veel klanten hun mondkapje niet goed of helemaal niet dragenremzor schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:08:
[...]
Daarnaast vind ik ongewenste aanrakingen vreselijk: ik wil het niet in hetzelfde rijtje plaatsen als het schandaal dat #BOOS maar buiten bracht. Maar feitelijk raakte die mijn vrouw mij aan, zonder dat ze daar toestemming voor had. Dat is gewoon ongewenst en in deze tijd vind ik dat al helemaal niet kunnen.
Ja ik voel mij er ook niet prettig bij en daarom schiet ik uit mijn sloffen: je moet je voorstellen, ik voer in de supermarkt de hele dag acteurwerk uit en ben uiterst beleefd. Ook als ik klanten heb die zelf onbeschoft zijn. Maar op moment dat je mij gaat aanraken, dan stop ik met acteren en geef ik direct aan dat ik niet aangeraakt wil worden.
Vaccinaties beschermen niet tegen corona, ze zorgen alleen ervoor dat je minder ziek wordt. Ik kan nog steeds corona oplopen en het dus mee naar huis nemen. Mijn dochter heeft een erfelijke ziekte en gelukkig, is haar immuunsysteem niet beïnvloed. Maar wij zijn dus wel genoodzaakt meerdere malen per jaar naar het ziekenhuis te moeten gaan, vooralsnog puur controle. Het is echter niet uitgesloten dat ze in de toekomst bloedtransfusies benodigd.
Ja met autisme is het werken in een supermarkt niet gemakkelijk in deze tijd, maar er zal toch echt brood op de plank moeten komen en ik kan niet zomaar zeggen bekijk het maar.
Ik heb er weleens over nagedacht om te emigreren naar Oostenrijk, daar heb ik nog dienstplicht uit te voeren. Maar er is mij al een hint gegeven, dat ik waarschijnlijk toch afgekeurd zou worden. Anders was het wel een optie geweest.
Want in Nederland voel ik mij de laatste tijd ongelukkig: er zijn allemaal coronamaatregelen, maar veel Nederlanders denken het beter te weten dan de regering. Dus hebben zelf besloten dat de regels niet voor hun gelden en politie en handhaving, maken er geen prioriteit van.
In Oostenrijk is dit totaal anders, iedereen draagt netjes zijn mondkapje en het is ondenkbaar de supermarkt naar binnen te gaan zonder. Maar autisme verdwijnt natuurlijk niet als je naar een ander land verhuisd, waarvan je toevallig de nationaliteit van bezit.
Ik weet heel goed dat er sommige mensen goed/ernstig ziek van worden, zelf ook een sterfgeval in de familie gehad (die viel wel in de risicogroep). Dat heb je nu eenmaal met virussen en ziektes, niets nieuws onder de zon. Wat niet zegt dat het vervelend is dat het je zelf en/of je naasten overkomt natuurlijk.Antonius schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:31:
[...]
Als ik puur voor mijzelf mag spreken en niet voor @Weissbier :
Ik ben niet "relatief gezond" maar kortweg heel erg gezond, sportief, niet te zwaar, verre van 70+ en tik kortgezegd geen enkele van de covid risicovakjes aan. Ook niet bijna of een heel klein beetje of zo. Gewoon helemaal niet. Na covid infectie en acute ziektefase (nee, gelukkig geen IC/ziekenhuis nodig gehad) ben ik lange tijd later nog steeds niet volledig hersteld. Misschien komt het nooit meer goed. Je mag "waar maak je je druk om" zeggen als jij dat stoer vindt. Maar als je dit niet zelf of in je directe omgeving hebt meegemaakt dan heb je geen idee waar je over spreekt.
[sarcasme mode on]
Ja joh, ik ben een paranoïde angsthaas. En @Weissbier en ieder ander die dit serieus neemt ook.
[sarcasme mode off]
Overigens ga je niet echt in op mijn vraag. Inmiddels heb je de mogelijkheid gehad om je te laten vaccineren (zelfs driemaal) en dan vraag ik me oprecht af waar de angst/zorgen vandaan komen. Je kunt dus heel erg sarcastisch reageren, maar het is een oprechte vraag. Ik zou zelf dus niet zo voorzichtig en angstig door het leven kunnen en willen gaan als gezond persoon. Lijkt me erg vermoeiend. Mijn vermoeden is dat jij ook zo ziek bent geworden nog voordat je überhaupt gevaccineerd was. Maar dat benoem je niet specifiek dus weet ik niet zeker natuurlijk.
Dichtbij komen en geen mondkapje dragen is hier dan het punt lijkt mij. Aanraken houdt in dit geval niet echt verband met een extra risico op Corona.Weissbier schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:33:
Die mevrouw droeg al geen mondkapje, dus had mij kunnen besmetten toen ze mij aanraakte. Aangezien ze heel dichtbij komt. Dus dat is een ding waar ik bang voor ben: besmet raken op het werk, doordat er best veel klanten hun mondkapje niet goed of helemaal niet dragen
Tsja, wat moet ik me precies voorstellen? Zoals gezegd: ik werk op een grote school. Sta tussen alleen maar jongeren, die corona moe zijn, zie dagelijks de psychische ellende/schade (die onderbelicht is gebleven de afgelopen jaren vind ik). Ik blijf ook vriendelijk, beleefd, praat met ze, troost ze en probeer vakinhoudelijk nog mijn steentje bij te dragen. M.a.w.: er zijn zoveel beroepen waar mensen contact hebben met andere mensen. Hier zitten wellicht meer ICT'er dan winkelmedewerkers, buschauffeurs, conducteurs, leraren en verpleegkundigen, maar er zijn o zo veel mensen die elke dag (veel) menselijk contact hebben. Ik vind dat persoonlijk dus niet spannend, en dat is niet om stoer te doen, zoals @Antonius mij probeert te framen. Ik bén gewoon zo (of niet zo, hoe je het ook zeggen wilt) en dat is blijkbaar lastig te begrijpen. Ik schiet dus ook niet uit mijn slof als één van mijn studenten mij weer eens een boks geeft, kipnuggets komt bezorgen die ze tijdens het tussenuur hebben gescoord bij de Mac, etc. Ik geniet er alleen maar van. (Toegegeven: bij mij part of the job, waar ik voor kies, bij jou in veel mindere mate natuurlijk).Ja ik voel mij er ook niet prettig bij en daarom schiet ik uit mijn sloffen: je moet je voorstellen, ik voer in de supermarkt de hele dag acteurwerk uit en ben uiterst beleefd. Ook als ik klanten heb die zelf onbeschoft zijn. Maar op moment dat je mij gaat aanraken, dan stop ik met acteren en geef ik direct aan dat ik niet aangeraakt wil worden.
[ Voor 36% gewijzigd door remzor op 31-01-2022 15:53 ]
Die 2 dingen zijn al niet direct gerelateerd, bovendien lijkt besmetting door oppervlaktes/aanraking met covid amper serieus te nemen zijnWeissbier schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:33:
[...]
Die mevrouw droeg al geen mondkapje, dus had mij kunnen besmetten toen ze mij aanraakte.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
En al helemaal niet als iemand geen mondkapje draagt. Immers, met mondkapje zijn er maar heel weinig mensen die het lukt dat ding de hele tijd niet aan te raken dus de handen van een mondkapjesdrager zijn per definitie viezer dan die van iemand zonder.YakuzA schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:42:
[...]
Die 2 dingen zijn al niet direct gerelateerd, bovendien lijkt besmetting door oppervlaktes/aanraking met covid amper serieus te nemen zijn
Nog een terloops puntje mbt aanraken (in dit geval iets minder relevant aangezien het iemand zonder mondkapje was), met mondkapjes op is de communicatie tussen mensen flink beperkt. Als mensen nu contact zoeken komen ze dichterbij staan en compenseren slechte verstaanbaarheid en gebrek aan mimiek eventueel door wat sneller met een aanraking de communicatie te ondersteunen.
alles kan off-topic
Ik had overigens net zo gereageerd als ze wel een mondkapje gedragen had, want klanten hebben met hun ...... van medewerkers af te blijven. Als ik een vrouw was, dan was de wereld te klein geweest. Want het is net alsof een ongewenste aanraking bij mannen, door vrouwen wel door de beugel zou moeten kunnen.
Stel je dochter werkt in de supermarkt en wordt telkens tijdens het vullen ongewenst aangeraakt, door klanten. Dat zou je als vader zijnde toch ook niet okay vinden? Het zijn vaak van die oudere mannen, die dit doen. In dit geval was het een vrouw... maar meestal zijn het mannen en dat doen ze ook bij het andere geslacht hoor.
Doof ben ik ook niet, dus als ze mij had aangesproken was ik opgestaan en dan had ik haar ondanks dat ze geen mondkapje draagt: te woord gestaan i.p.v. mijn grenzen moeten aangeven! Het is ook geen enkel probleem om te communiceren met een mondkapje op, je moet enkel wat duidelijker en luider spreken afentoe.
[ Voor 14% gewijzigd door Weissbier op 31-01-2022 16:13 ]
Het was toch een tikje op jouw schouder ofzoiets?Weissbier schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:09:
Naja mevrouw had mij wel degelijk kunnen besmetten, want het is niet zo dat ze een arm van twee meter lang heeft en op twee meter afstand stond. Nee die stond vlak achter mij en raakte mij toen aan
Ik had overigens net zo gereageerd als ze wel een mondkapje gedragen had, want klanten hebben met hun ...... van medewerkers af te blijven. Als ik een vrouw was, dan was de wereld te klein geweest. Want het is net alsof een ongewenste aanraking bij mannen, door vrouwen wel door de beugel zou moeten kunnen.
Stel je dochter werkt in de supermarkt en wordt telkens tijdens het vullen ongewenst aangeraakt, door klanten. Dat zou je als vader zijnde toch ook niet okay vinden? Het zijn vaak van die oudere mannen, die dit doen. In dit geval was het een vrouw... maar meestal zijn het mannen en dat doen ze ook bij het andere geslacht hoor.
Doof ben ik ook niet, dus als ze mij had afgesproken was ik opgestaan en dan had ik haar ondanks dat ze geen mondkapje draagt: te woord gestaan i.p.v. mijn grenzen moeten aangeven!
Je schrijft erover alsof ze tussen jouw benen zat met haar hand
Ik heb ook een vorm van autisme (Asperger om precies te zijn) en er gaat een hele rilling door mijn lijf als iemand mij zomaar aanraakt, dus ik begrijp op zich hoe jij je voelt. Maar ik weet ook dat mijn eigen reactie er op abnormaal is en zal niet zo snel uit mijn slof schieten.
Zullen we ophouden om elkaar te beoordelen met elkaars maatstaven? Iedereen heeft het recht om aan te geven wat zijn grenzen zijn. Dat jouw grenzen ergens liggen betekent niet dat jij jouw grenzen kan opleggen bij een ander.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Too soon?
Aan nieuwsgierigheid alleen kunnen geen rechten ontleent worden.Osiris schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:19:
@DevWouter Maar ik ben nu wel nieuwsgierig geworden waar @Weissbier nou wel niet ongewenst is betastWas 't nou gewoonweg een paar tikjes op z'n schouder om de aandacht te trekken, of is het een aanklacht i.v.m. aanranding waard?
Bovendien heeft men antwoord. Dat men daar een mening over heeft is hun probleem.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Dan maar geen test, we houden hem wel een weekje thuis.
alles kan off-topic
Het systeem heeft een beetje hetzelfde euvel als het systeem voor de vaccinaties. Het werkt best prima als het niet enorm druk is. Maar op het moment is de capaciteit veel te laag, en worden de opties te lang gereserveerd waardoor er niet echt zinnige opties getoond worden. Ik weet niet hoe druk de telefoonlijn nu is, maar dat is mogelijk een optie voor een betere afspraak.Ankona schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:27:
Net geprobeerd een testafspraak voor mijn zoon te maken na een positieve zelftest. Wat een ruk systeem. Eerst een hele zooi irrelevante vragen en uiteindelijk de keuze tussen 3 tijdstippen, donderdag ochtend als ik niet kan en ruim 50 km verderop.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik pas er voorlopig even voor. Dat ga ik mijn kinderen ook niet aandoen.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Probleem is ook dat je maar minimaal opties krijgt om uit te kiezen. Geef me gewoon 10 opties bij verschillende locaties en op verschillende tijden. En de optie op meer keuze te krijgen.Woy schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:47:
[...]
Het systeem heeft een beetje hetzelfde euvel als het systeem voor de vaccinaties. Het werkt best prima als het niet enorm druk is. Maar op het moment is de capaciteit veel te laag, en worden de opties te lang gereserveerd waardoor er niet echt zinnige opties getoond worden. Ik weet niet hoe druk de telefoonlijn nu is, maar dat is mogelijk een optie voor een betere afspraak.
Dit werkt gewoon niet. Ik heb ook zo mijn afspraken, dat snappen ze daar blijkbaar niet.
alles kan off-topic
Ik heb corona gehad, ben gevaccineerd en geboosterd. Voor mijzelf en mijn gezin ben ik dus inderdaad niet zo bang. De redenen waarom ik met veel dingen toch uitermate terughoudend en voorzichtig ben liggen vooral bij de andere mensen in mijn omgeving. Ik ken twee patiënten die het afgelopen jaar zeer zeer dringend medische behandeling nodig hadden. Situaties net niet accuut levensbedreigend, maar grote kans op invaliderende complicaties (of erger) als behandeling langere tijd uitbleef. Die hebben beiden maanden lang moeten wachten op hun behandeling omdat er geen ruimte voor was in de zorg. Gelukkig na respectievelijk 3 en 5 maal uitstellen hebben beiden een zware operatie doorstaan en aan de beterende hand. Ik ben voorzichtig omdat ik ten eerste die mensen niet zelf wil besmetten en ten tweede omdat ik mij door deze gevallen er heel erg bewust van ben dat het blijven doorgeven van besmettingen in het algemeen ervoor zorgt dat het aantal ziektegevallen hoog blijft en daarmee de druk op de zorg die dus indirect voor deze mensen heel bedreigend is. Tot slot hebben we nog twee hoogbejaarde ouders die ik graag nog een tijdje in mijn leven heb. Mijn kinderen willen hun opa en oma ook nog niet kwijt.remzor schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:41:
[...]
Overigens ga je niet echt in op mijn vraag. Inmiddels heb je de mogelijkheid gehad om je te laten vaccineren (zelfs driemaal) en dan vraag ik me oprecht af waar de angst/zorgen vandaan komen. Je kunt dus heel erg sarcastisch reageren, maar het is een oprechte vraag. Ik zou zelf dus niet zo voorzichtig en angstig door het leven kunnen en willen gaan als gezond persoon. Lijkt me erg vermoeiend. Mijn vermoeden is dat jij ook zo ziek bent geworden nog voordat je überhaupt gevaccineerd was. Maar dat benoem je niet specifiek dus weet ik niet zeker natuurlijk.
Excuus als dat zo opgevat is. Met hoe je het bracht had het voor mij aanvankelijk een andere toon. De uitleg die je nu geeft, geeft mij veel meer context waarmee je oorspronkelijke bericht heel anders overkomt.Tsja, wat moet ik me precies voorstellen? Zoals gezegd: ik werk op een grote school. Sta tussen alleen maar jongeren, die corona moe zijn, zie dagelijks de psychische ellende/schade (die onderbelicht is gebleven de afgelopen jaren vind ik). Ik blijf ook vriendelijk, beleefd, praat met ze, troost ze en probeer vakinhoudelijk nog mijn steentje bij te dragen. M.a.w.: er zijn zoveel beroepen waar mensen contact hebben met andere mensen. Hier zitten wellicht meer ICT'er dan winkelmedewerkers, buschauffeurs, conducteurs, leraren en verpleegkundigen, maar er zijn o zo veel mensen die elke dag (veel) menselijk contact hebben. Ik vind dat persoonlijk dus niet spannend, en dat is niet om stoer te doen, zoals @Antonius mij probeert te framen.
Punt is gewoon dat het systeem niet handig werkt op het moment dat er weinig capaciteit is. Maar grote kans is dat je telefonisch ook niet snel iemand aan de lijn krijgt nu natuurlijk.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Het systeem probeert je normaalgesproken zo vroeg mogelijk een test te laten doen: maar is het momenteel niet gewoon hartstikke druk? Jan en alleman laat ze waarschijnlijk testen, dan is het onvermijdelijk dat je niet direct terecht kunt.Ankona schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:27:
Net geprobeerd een testafspraak voor mijn zoon te maken na een positieve zelftest. Wat een ruk systeem. Eerst een hele zooi irrelevante vragen en uiteindelijk de keuze tussen 3 tijdstippen, donderdag ochtend als ik niet kan en ruim 50 km verderop.
Ik antwoord op sommige vragen gewoon "geen antwoord" dan krijg je een paar vragen minder: de GGD weet best wel of je gevaccineerd bent of niet, ze weten bij mij alleen niet dat ik geboosterd ben omdat ik de boosterprik in Deutschland gehaald heb.
Bij vaccinatie afspraak vond ik het ook zo stom: ben je nog niet aan de beurt, maar kom je vervolgens wel het afspraken systeem in als je perongeluk een foutief geboortejaar invult. En dan gaan ze daarna callcenter medewerkers, die afspraken annuleren door je te bellen: i.p.v. dat ze het lek dichten, laat de GGD het open
Waarschijnlijk wilt de GGD ook helemaal niet dat je een dag kunt selecteren, want dan gaan mensen ook bij de GGD testen voor hun reis. Ze geven je ja een internationaal bewijs in de vorm van een QR-Code, welke in geheel Europa geldig is als negatieve PCR Coronatest.
@Cobb de drivetrough is hier ook gesloten, nu zitten alle testlocaties van de GGD in gebouwen waarvoor autohandelaren zaten. Die zijn waarschijnlijk failliet gegaan, dus kan de GGD mooi die panden gebruiken.
Maar inderdaad, erg handig is dat niet. Al heb ik in de drivethrough mee gemaakt, dat er geen medewerkers stonden. Waarna ik terug achteruit moest rijden. Die GGD medewerkers stonden wat te kletsen, i.p.v. op hun post staan in de teststraat.
[ Voor 21% gewijzigd door Weissbier op 31-01-2022 19:30 ]
Dat zou het probleem met het huidige systeem alleen nog maar groter maken, want die 10 afspraken zouden ook allemaal weer tijdelijk gereserveerd worden, waardoor er nog minder opties overblijven.Ankona schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:21:
[...]
Probleem is ook dat je maar minimaal opties krijgt om uit te kiezen. Geef me gewoon 10 opties bij verschillende locaties en op verschillende tijden. En de optie op meer keuze te krijgen.
Dit werkt gewoon niet. Ik heb ook zo mijn afspraken, dat snappen ze daar blijkbaar niet.
Wil je meer keuze moet je gewoon bellen. Ja ik zou ook liever gezien hebben dat het online makkelijker zou zijn. Maar ik snap ook wel dat het lastig is om bij de huidige extreme drukte voor iedereen een afspraak in de buurt op een tijdstip dat uitkomt te laten kiezen.
Het grote probleem is gewoon dat er eigenlijk niet genoeg capaciteit is.
Ik ook niet want dus .. hou je hem maar een week thuis?Ankona schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:21:
[...]
Probleem is ook dat je maar minimaal opties krijgt om uit te kiezen. Geef me gewoon 10 opties bij verschillende locaties en op verschillende tijden. En de optie op meer keuze te krijgen.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Ik ga er vanuit dat de bezorgers van de picnic dat zijn. Het brood van de bakker is wel lekkerder maar daar is overheen te komen.Osiris schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:58:
@TrailBlazer Beter dan 1-voor-1, al zou 't wel handig zijn om één gevaccineerd, geboosterd en klachtenvrij persoon voor de boodschappen over te houden
Eind van deze week mag de laatste uit quarantaine en dan zijn we iets meer dan 2 weken verder van eerste besmetting tot de laatste die uit quarantaine mag.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
NvmWeissbier schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:09:
Naja mevrouw had mij wel degelijk kunnen besmetten, want het is niet zo dat ze een arm van twee meter lang heeft en op twee meter afstand stond. Nee die stond vlak achter mij en raakte mij toen aan
Doof ben ik ook niet, dus als ze mij had aangesproken was ik opgestaan en dan had ik haar ondanks dat ze geen mondkapje draagt: te woord gestaan i.p.v. mijn grenzen moeten aangeven! Het is ook geen enkel probleem om te communiceren met een mondkapje op, je moet enkel wat duidelijker en luider spreken afentoe.
[ Voor 4% gewijzigd door loonatick78 op 01-02-2022 09:19 ]
Toevallig sprak ik op het schoolplein ook iemand die in november en onlangs besmet waren. Zou het nog net delta en nu omicron zijn?Cobb schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:14:
Hier in onze omgeving al weer her-besmettingen. Dat is op zich nog niet zo heel erg vreemd maar bij twee gezinnen zit er net anderhalve maand tussen!
ik hoop niet dat omicron zo besmettelijk is dat je na anderhalf a 2 maanden weer besmet kan raken. Dan is het hek van de damMfpower schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:23:
[...]
Toevallig sprak ik op het schoolplein ook iemand die in november en onlangs besmet waren. Zou het nog net delta en nu omicron zijn?
Ligt eraan of ze in het ziekenhuis komen natuurlijk.dcell schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:24:
[...]
ik hoop niet dat omicron zo besmettelijk is dat je na anderhalf a 2 maanden weer besmet kan raken. Dan is het hek van de dam
Bij herbesmetting is de kans op ziekenhuisopname natuurlijk nihil.
Gistermiddag gebeld, kon eerder bij de tandarts terecht door uitval. 1 februari ipv eind Mei is toch wel beter (onze mondhygieniste is populair).
Vanochtend wakker geworden met keelpijn... dus toch niet naar de mondhygieniste voor mij. Is al de 3e keer dat ik moet verzetten door verkoudheidsklachten, en nog nooit positief.
Vandaag maar weer een testje!
[ Voor 33% gewijzigd door Waah op 01-02-2022 09:27 ]
Normaal niet (uitzonderingen daargelaten), maar je kunt wel eerst delta en vervolgens omicron hebben gehad, dat is ook al meerdere keren gemeld in het nieuws.dcell schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:24:
[...]
ik hoop niet dat omicron zo besmettelijk is dat je na anderhalf a 2 maanden weer besmet kan raken. Dan is het hek van de dam
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Het blijft natuurlijk wel een gedoe met een eventuele quarantaine als je een herbesmetting krijgt.Waah schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:25:
[...]
Ligt eraan of ze in het ziekenhuis komen natuurlijk.
Bij herbesmetting is de kans op ziekenhuisopname natuurlijk nihil.
Bij mijn dochter op school is 1 op de 6 leerlingen besmet. Ook zijn er klassen die naar huis worden gestuurd vanwege tekort aan leerkrachten. Ik hoop niet dat ze na 8 weken weer besmet raakt.
Naast gezondheid brengt dat dus ook andere ongemakken met zich mee.
Geen idee.Mfpower schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:23:
[...]
Toevallig sprak ik op het schoolplein ook iemand die in november en onlangs besmet waren. Zou het nog net delta en nu omicron zijn?
Er zijn inmiddels ook alweer meerdere varianten van Omicron, ik dacht ergens te lezen dat Omicron b nog beter was in het omzeilen van ons immuunsysteem.
We moeten heel snel gaan beseffen dat we allemaal Corona regelmatig gaan oplopen de komende decennia en een goed plan gaan opstellen om de zorg hierop aan te passen.
@Waah besterschap! Bij ons in het gezin ook drie met keelpijn (waaronder ikzelf al drie dagen). Blijven echter negatief testen (meerdere sneltesten inmiddels afgenomen).
[ Voor 12% gewijzigd door Cobb op 01-02-2022 09:38 ]
Tot we beslissen dat je niet meer in quarantaine hoeft.dcell schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:32:
[...]
Het blijft natuurlijk wel een gedoe met een eventuele quarantaine als je een herbesmetting krijgt.
Ja maar dat is nog niet aan de orde. Het is dus afwachten en hopen dat een besmetting voldoende bescherming gaat bieden voor kinderen.Dennis1812 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:37:
[...]
Tot we beslissen dat je niet meer in quarantaine hoeft.
Op deze snelheid qua besmettingen zal het niet lang duren tot ze quarantaine voor in elk geval asymptomaten eruit gaan halen.dcell schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:40:
[...]
Ja maar dat is nog niet aan de orde. Het is dus afwachten en hopen dat een besmetting voldoende bescherming gaat bieden voor kinderen.
De maatschappij klapt op deze manier door personeelstekort.
In de zorg moeten we positief al gewoon doorwerken.
Bescherming tegen een herbesmetting?dcell schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:40:
[...]
Ja maar dat is nog niet aan de orde. Het is dus afwachten en hopen dat een besmetting voldoende bescherming gaat bieden voor kinderen.
Niet echt een peil op te trekken.
Zelf zat bij mij 1,5 jaar tussen coronabesmetting.
Bij mijn dochter 3 maanden, maar bij de laatste eigenlijk amper klachten. (eerste keer trouwens ook niet echt klachten)
[ Voor 4% gewijzigd door Valandil op 01-02-2022 09:44 ]
wijze woorden
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13
Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"