Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

hoevenpe schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:21:
Doorbraakinfectie 3 weken na de booster maakt je toch super-immuun? O-)
Dan denk je veilig te zijn met 3 prikken...
Als het aan Kuipers en de EU ligt dien je nog minstens 1-2 prikken te krijgen dit jaar zodat je bloed zo dik als stroop wordt, maar je hebt dan wel genoeg antistoffen! :+

Heb je veel last? Of valt het mee?

Volvotips.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:11
Heb kinderen met positieve zelftests, daar net de uitslag van en die zijn allemaal positief.
Mijn vrouw en ik doen conform richtlijn dagelijks ook een zelftest maar gaan/gingen wel de deur uit.

Op wat lichte keelpijn na eigenlijk geen klachten, gisteravond nog een wedstrijd gesport en vanochtend gewoon hardgelopen. Zo maar weer de GGD proberen te bereiken, de QR-code voor de zomervakantie zit in de pocket en de jongste van 7 hoeft dus geen prik.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:30:
[...]

Heb kinderen met positieve zelftests, daar net de uitslag van en die zijn allemaal positief.
Mijn vrouw en ik doen conform richtlijn dagelijks ook een zelftest maar gaan/gingen wel de deur uit.

Op wat lichte keelpijn na eigenlijk geen klachten, gisteravond nog een wedstrijd gesport en vanochtend gewoon hardgelopen. Zo maar weer de GGD proberen te bereiken, de QR-code voor de zomervakantie zit in de pocket en de jongste van 7 hoeft dus geen prik.
Veel succes met je thuisquarantaine en hopelijk heeft de GGD snel een plekje voor je kids.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Wolly schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:38:
Veel succes met je thuisquarantaine en hopelijk heeft de GGD snel een plekje voor je kids.
Kids waren gisteren door de GGD getest, 4 dagen na de eerste positieve zelftest.
Die hebben de helft van hun quarantaine er alweer opzitten.

Nu zelf nog een plekje regelen...
Besmettelijk beestje dat Omikron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-10 12:41
hoevenpe schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:42:
[...]

Kids waren gisteren door de GGD getest, 4 dagen na de eerste positieve zelftest.
Die hebben de helft van hun quarantaine er alweer opzitten.

Nu zelf nog een plekje regelen...
Besmettelijk beestje dat Omikron.
Hier vanaf donderdag hele gezin, vandaag GGD test.

Donderdag weer los :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bart-Willem schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:25:
[...]

Als het aan Kuipers en de EU ligt dien je nog minstens 1-2 prikken te krijgen dit jaar zodat je bloed zo dik als stroop wordt, maar je hebt dan wel genoeg antistoffen! :+
Ik snap dat je dit als grapje bedoelt, maar even een serieuze reactie voordat er weer allemaal misinformatie de wereld in geslingerd wordt:

De hoeveelheid antistoffen in je bloed verandert NIET door één of meerdere vaccinaties. Alleen de samenstelling van die antistoffen. En ten opzichte van de duizenden tot miljoenen en misschien wel miljarden verschillende soorten antistoffen die je al bij je hebt, maakt een vaccinatiie tegen één virusje echt geen ene klap uit.

Een onderzoek van Sanquin onder plasma-donoren (die dus een relatief groot deel van hun antistoffen die in hun plasma zit weggeven) toonde aan dat de hoeveelheid anti-SARS-CoV-2-antistoffen ook niet gecorreleerd is met de frequentie van het aantal donaties. Dus mensen die om de 2 weken bijna een liter aan plasma afstonden en daarmee een grote hoeveelheid van hun antistoffen "verliezen", hadden niet minder anti-SARS-CoV-2-antistoffen dan plasmadonoren die maar heel erg weinig vaak doneerden.

Kortom, je lichaam is heel goed in staat om de hoeveelheid antistoffen in het plasma binnen de juiste marges te houden. (Tenzij je een bepaalde ziekte onder de leden hebt zoals bepaalde vormen van bloedkanker, maar dat staat los van vaccinaties..) Of je nou als een malle vaccineert of als je heel frequent plasma aftapt: het boeit je lichaam werkelijk geen ene zak :P

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 29-01-2022 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gisteren eigenlijk gewoon uit voorzorg even een test bij de GGD laten doen ivm wat bezoekjes dit weekend, krijg ik vanochtend opeens een positieve uitslag :( Blegh

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:30:
[...]

Dus even voor de duidelijkheid:

*knip*
Troll en een hoop desinformatie.

[ Voor 33% gewijzigd door tweakduke op 29-01-2022 16:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:15
En nummer 3 (mijn echtgenote) hier ook positief. Nummer 4 en laatste (jongste dochter) vertoonde in de zelftest ook al een heel dun streepje (en had hoofdpijn).

Enerzijds vervelend, anderzijds, blij dat we dan voor eind febr met de wintersport allemaal 3x gevaccineerd zijn en covid hebben gehad.

Veel meer bescherming kan volgens mij niet op dit moment.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DRaD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-10 16:24
SkiFan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:49:
En nummer 3 (mijn echtgenote) hier ook positief. Nummer 4 en laatste (jongste dochter) vertoonde in de zelftest ook al een heel dun streepje (en had hoofdpijn).

Enerzijds vervelend, anderzijds, blij dat we dan voor eind febr met de wintersport allemaal 3x gevaccineerd zijn en covid hebben gehad.

Goede kleding en een helm :+

psn drad83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
SkiFan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:49:

Jongste dochter 3x gevaccineerd? Ik dacht dat de 3e alleen voor 18+ was? Of is dochterlief dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
DRaD schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:06:
[...]

Goede kleding en een helm :+
En je realiseren dat de laatste keer lang geleden is gok ik, dus niet te enthousiast beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
42erik schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:10:
[...]

Jongste dochter 3x gevaccineerd? Ik dacht dat de 3e alleen voor 18+ was? Of is dochterlief dat?
Dochters zijn 14 en 16, maar in Duitsland (waar we wonen) mocht je sinds een paar weken terug ook 12+ vaccineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
42erik schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:11:
En je realiseren dat de laatste keer lang geleden is gok ik, dus niet te enthousiast beginnen :)
offtopic:
Dat duurt ongeveer één piste... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
42erik schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:11:
[...]

Valt wel mee, laatste keer was begin januari in Les Sybelles. En ja, helmen hebben we. Een van de komende weekenden de ski's weer eens slijpen en waxen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YWSZkHfmpTIyIJVnF_0ru1xFqVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OHsipRlJkFQNyXUp5Ko04Wis.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Jullie kennen het wintersport topic, toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
SkiFan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:18:
[...]

Dochters zijn 14 en 16, maar in Duitsland (waar we wonen) mocht je sinds een paar weken terug ook 12+ vaccineren.
Ah, op die manier. Dan snap ik hem weer, dank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Begrijp dat er hier meer mensen positief getest in quarantaine zitten, hoe strikt gaan jullie daarmee om?

Sommige RIVM regels zijn op z'n zachts gezegd nogal rigide en met een gezin praktisch onwerkbaar:
  • Alleen de mensen die bij u wonen, mogen samen met u in huis zijn. U heeft geen contact met de huisgenoten. Dus ook niet knuffelen, zoenen en geen seks.
  • Blijf in een eigen kamer en u slaapt daar ook alleen. Zet 3x per dag het raam in de kamer 15 minuten open zodat er frisse lucht binnenkomt.
  • Als het mogelijk is, gebruik dan een apart toilet en badkamer. Maak deze elke dag schoon.
Dat je niet naar het werk, sportclub of de winkel gaat lijkt me logisch. Een totaal celibatair eenzaam bestaan in eigen huis is niet echt mijn ding, een rondje alleen hardlopen kan echt geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
SkiFan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:25:
[...]

Valt wel mee, laatste keer was begin januari in Les Sybelles. En ja, helmen hebben we. Een van de komende weekenden de ski's weer eens slijpen en waxen.

[Afbeelding]
Hmm... Jaloers.... Misschien toch maar wel met de februari vakantie gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ZieMaar! schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:28:
[mbr]Jullie kennen het wintersport topic, toch ;)[/]
Sorry... Ik zal hier niet meer jaloers zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:33:
Begrijp dat er hier meer mensen positief getest in quarantaine zitten, hoe strikt gaan jullie daarmee om?

Sommige RIVM regels zijn op z'n zachts gezegd nogal rigide en met een gezin praktisch onwerkbaar:

[...]

Dat je niet naar het werk, sportclub of de winkel gaat lijkt me logisch. Een totaal celibatair eenzaam bestaan in eigen huis is niet echt mijn ding, een rondje alleen hardlopen kan echt geen kwaad.
Ik ben net wel even een rondje gaan wandelen, de rustige wegen, en ga dan wel mensen extreem uit de weg ja, en zet nergens een stap binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
42erik schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:39:
[...]

Ik ben net wel even een rondje gaan wandelen, de rustige wegen, en ga dan wel mensen extreem uit de weg ja, en zet nergens een stap binnen.
Idem hier, met dien verstande, ik ben weer beter, daarom zie in quarantaine niet op mij en mn oudste dochter die ook pas beter is van toepassing. Voor de rest kun je je inderdaad moeilijk afsluiten binnen het gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
SkiFan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:48:
Idem hier, met dien verstande, ik ben weer beter, daarom zie in quarantaine niet op mij en mn ouste dochter die ook pas beter is van toepassing.
Zonder significante klachten moet je toch sowieso 8 dagen in quarantaine? Voel me niet ziek, of mag ik dan na 24 uur weer de deur uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
hoevenpe schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:55:
[...]

Zonder significante klachten moet je toch sowieso 8 dagen in quarantaine? Voel me niet ziek, of mag ik dan na 24 uur weer de deur uit?
Ja, maar die periode heb ik al weer achter me. Nu zijn alleen vrouw en dochter ziek geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 19:31
hier sinds vaochtend ook positief, gisteren alleen een vaag streepje, nu onvermijdelijk. Kinderen waren al woensdag pos. getest en ik toen neg.
vrijdag al goed beroerd en koorts, nu alleen hoesten en sloerig in de balg
Hun moeder (mijn ex) doet boodschappen en verwend ze extra, zelfs een lief pakketje van mijn ex-schoonzus voor ons.
Ik laat het me ff aanleunen en genet met de kinderen (jongste 2) van de rust enzo

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 14:31

Agent47

I always close my contracts.

Als ik positief zou testen dan zou ik gewoon m’n rondje gaan lopen, wel met een dikke boog om mensen heen. Frisse lucht is ook belangrijk.

Geen idee of ik het gehad heb? Ik heb 3 prikjes gehaald. Heb me tot heden nog niet zo dusdanig slecht gevoeld dat ik me heb laten testen / thuis test.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:55:
[...]

Nee, je (en ik) ben sowieso 7 dagen de lul. Kan langer zijn met aanhoudende klachten. (24h klachten vrij)

Ik kreeg woensdag klachten en mag donderdag de wereld weer in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Agent47 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:11:
Als ik positief zou testen dan zou ik gewoon m’n rondje gaan lopen, wel met een dikke boog om mensen heen. Frisse lucht is ook belangrijk.

Geen idee of ik het gehad heb? Ik heb 3 prikjes gehaald. Heb me tot heden nog niet zo dusdanig slecht gevoeld dat ik me heb laten testen / thuis test.
Ik voelde me ook niet slecht (ok, verstopte neus terugkijken, waarbij ik niet aan corona dacht). Dit was een reguliere zelftest (onderwijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Osiris schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:33:
[...]

Ik snap dat je dit als grapje bedoelt, maar even een serieuze reactie voordat er weer allemaal misinformatie de wereld in geslingerd wordt:

De hoeveelheid antistoffen in je bloed verandert NIET door één of meerdere vaccinaties. Alleen de samenstelling van die antistoffen. En ten opzichte van de duizenden tot miljoenen en misschien wel miljarden verschillende soorten antistoffen die je al bij je hebt, maakt een vaccinatiie tegen één virusje echt geen ene klap uit.

Een onderzoek van Sanquin onder plasma-donoren (die dus een relatief groot deel van hun antistoffen die in hun plasma zit weggeven) toonde aan dat de hoeveelheid anti-SARS-CoV-2-antistoffen ook niet gecorreleerd is met de frequentie van het aantal donaties. Dus mensen die om de 2 weken bijna een liter aan plasma afstonden en daarmee een grote hoeveelheid van hun antistoffen "verliezen", hadden niet minder anti-SARS-CoV-2-antistoffen dan plasmadonoren die maar heel erg weinig vaak doneerden.

Kortom, je lichaam is heel goed in staat om de hoeveelheid antistoffen in het plasma binnen de juiste marges te houden. (Tenzij je een bepaalde ziekte onder de leden hebt zoals bepaalde vormen van bloedkanker, maar dat staat los van vaccinaties..) Of je nou als een malle vaccineert of als je heel frequent plasma aftapt: het boeit je lichaam werkelijk geen ene zak :P
Het was ook inderdaad een grap, maar wel met een serieuze ondertoon: die eerste aangemaakte antistoffen verdwijnen na X-maanden, wat ook logisch is want als je anders van elk virus of bacterietje dat ooit in je lichaam heeft gezeten de antistoffen zou houden heb je op middelbare leeftijd bloed van een kilo of 140 (is ooit @ BBC uitgelegd). :P Daarom vind ik heel die focus en gedram op die antistoffen door Pfizer (en dus ook door de EU, ministers etc) nogal bezopen: je hebt namelijk ook nog de geheugencellen die ook gewoon worden aangemaakt door het vaccin. Dat die antistoffen na x-maanden minder zijn of na y-maanden in zijn geheel weg zijn hoeft dus geen ramp te zijn, en daarom is het imho dus onzin om telkens die eerst-aangemaakte-antistoffen telkens zoveel mogelijk op peil te moeten zien houden. Misschien wel voor de oudjes en/of de kwetsbaren, maar je kan moeilijk heel de bevolking telkens elk half jaar of korter blijven vaccineren. De EMA lijkt ook die kant op te gaan qua advies straks.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10 23:25

Mfpower

In dubio

Bart-Willem schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:44:
[...]

Het was ook inderdaad een grap, maar wel met een serieuze ondertoon: die eerste aangemaakte antistoffen verdwijnen na X-maanden, wat ook logisch is want als je anders van elk virus of bacterietje dat ooit in je lichaam heeft gezeten de antistoffen zou houden heb je op middelbare leeftijd bloed van een kilo of 140 (is ooit @ BBC uitgelegd). :P Daarom vind ik heel die focus en gedram op die antistoffen door Pfizer (en dus ook door de EU, ministers etc) nogal bezopen: je hebt namelijk ook nog de geheugencellen die ook gewoon worden aangemaakt door het vaccin. Dat die antistoffen na x-maanden minder zijn of na y-maanden in zijn geheel weg zijn hoeft dus geen ramp te zijn, en daarom is het imho dus onzin om telkens die eerst-aangemaakte-antistoffen telkens zoveel mogelijk op peil te moeten zien houden. Misschien wel voor de oudjes en/of de kwetsbaren, maar je kan moeilijk heel de bevolking telkens elk half jaar of korter blijven vaccineren. De EMA lijkt ook die kant op te gaan qua advies straks.
En vergeet de t-cellen niet, daar wordt helemaal niet naar gekeken en die hebben ook een belangrijke rol bij immuniteit (en kennen ook een geheugen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:47

[...]

Hier doen we gewoon normaal. Ga mijn kinderen niet thuis opsluiten in hun kamer. Doe normaal zeg! Dan faal je wel als ouder.

Maargoed, binnen blijven als gezin. Iedereen inmiddels positief. Best gezellig samen 😬

Wel naar buiten om hond uit te laten. Uiteraard niet met mensen in gesprek en afstand houden. Niks meer niks minder.

wijze woorden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mfpower schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:50:
[...]
En vergeet de t-cellen niet, daar wordt helemaal niet naar gekeken en die hebben ook een belangrijke rol bij immuniteit (en kennen ook een geheugen).
Naar die b- en t-cellen wordt heus wel gekeken, alleen aangezien die een stuk moeilijker te vinden en voor te testen zijn, blijft de focus vaak steken op de makkelijk te detecteren antistoffen idd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Mfpower schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:50:
[...]

De T-cellen zijn toch juist de geheugencellen? Die zijn sowieso lastig te meten, maar men is er zeker van dat die echt wel aangemaakt worden (anders hou je na 6+ maanden niet zo'n hoog percentage ziekenhuis-opname-preventie vast).

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Moest er wel om lachen :p ook al is het best wel apart...
https://www.dumpert.nl/item/100021174_844389a4

[ Voor 26% gewijzigd door ArcticWolf op 29-01-2022 19:28 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Bart-Willem schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:20:
[...]

De T-cellen zijn toch juist de geheugencellen?
Je hebt ook B-geheugencellen. De B-cellen zijn de cellen die uitmatureren in plasmacellen, de cellen die antistoffen aanmaken. Best praktisch om ook daar geheugencellen van te hebben :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Bart-Willem schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:20:
[...]

De T-cellen zijn toch juist de geheugencellen? Die zijn sowieso lastig te meten, maar men is er zeker van dat die echt wel aangemaakt worden (anders hou je na 6+ maanden niet zo'n hoog percentage ziekenhuis-opname-preventie vast).
Je hebt geheugen cellen voor het aanmaken van antistoffen. Dat zijn b-cellen. Die blijven circuleren in het bloed en als er een bekende ziektemaker komt dan gaan ze als een gek weer antistoffen maken. Daarom is het niet altijd een probleem om lage antistoffen te hebben zolang die b cellen er zijn. Vziw is de aanwezigheid van b cellen voor een specifiek antigen niet of anders moeilijk vast te stellen.

Je maakt wel meer b cellen aan naarmate je vaker in aanraking komt met een virus of gevaccineerd wordt.

T-cellen zijn een ander onderdeel van het adaptieve immuunsysteem en verblijven ongetraind in de Tymus. Deze ongetrainde cellen verdwijnen met de jaren en zijn vaak op zo voorbij de 70 jaar*. Deze cellen vernietigen en herkennen door virussen geïnfecteerde cellen. Wanneer ze geprogrammeerd zijn voor een virus gaan ze naar het beenmerg waar ze snel weer gereproduceerd kunnen worden. Het is mogelijk een infectie te bestrijden met enkel t-cellen zonder dat er antistoffen worden aangemaakt.

T-cellen tegen COVID meten kan, maar dan moet je bloed blootstellen aan het virus of een deel ervan en dan de cellulaire respons bekijken. Dit is duur en gebeurt dus niet regulier. Daarom is het zo makkelijk te focussen op antistoffen, maar die vormen niet het hele plaatje.

* dit is een hypothese waarom oudere mensen zo slecht reageren op Corona en het dus van antistoffen moeten hebben. Eerder getrainde t-cellen blijven bij oudere mensen wel aanwezig waardoor ze wel blijven beschermen tegen doorgemaakte infecties.

NB: ben geen dokter maar dit is een combinatie van mijn middelbare school biologie lessen en wat ik de laatste twee jaar heb bijgelezen over dit onderwerp.

[ Voor 13% gewijzigd door Mfpower op 29-01-2022 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:36
Ik ben in resturant en hier vroegen ze niet naar QR-CODE? Is dat niet meer verplicht?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Van der Berg schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:48:
Ik ben in resturant en hier vroegen ze niet naar QR-CODE? Is dat niet meer verplicht?
Jawel

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
Belangrijker, was het eten lekker? :Y)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik denk dat inmiddels de helft van de restaurants niets doet met een QR code. Terecht ook, want waarom zou jij met je vinkje de hele tent mogen besmetten terwijl iemand zonder code dat niet mag?

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Arrien schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:57:
[...]

Ik denk dat inmiddels de helft van de restaurants niets doet met een QR code. Terecht ook, want waarom zou jij met je vinkje de hele tent mogen besmetten terwijl iemand zonder code dat niet mag?
Het CTB voelt momenteel een beetje als een druppel op een gloeiende plaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
[...]

Dan moeten die ondernemers ook niet klagen als ze weer mogen sluiten: de vorige keer was dit ook het geval. Heel veel restaurants controleerde niet of niet goed die QR-Codes en een paar weken later, hup het hele land in lockdown en mochten ze het kerstdiner weggooien :X

Ik snap ook echt niet waarom Nederlanders zoveel moeite met autoriteiten hebben: in onze buurlanden, waaronder Duitsland controleert gewoon iedere horecaondernemer die QR-Code. Wat maakt ons zo anders, dan Duitsers?

In de grensregio merk je het ook: het zijn vrijwel altijd de Nederlanders, die weer eens menen dat de regels niet voor hun gelden. Ga je inkopen in Duitsland, zie je weer je landgenoten die hun mondkapje niet goed dragen :$

Daarom groet ik tegenwoordig met Servus in Duitsland, dan hebben ze wellicht niet door dat ik een halve Nederlander ben :)F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Weissbier schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:05:
[...]

Dan moeten die ondernemers ook niet klagen als ze weer mogen sluiten: de vorige keer was dit ook het geval. Heel veel restaurants controleerde niet of niet goed die QR-Codes en een paar weken later, hup het hele land in lockdown en mochten ze het kerstdiner weggooien :X

Ik snap ook echt niet waarom Nederlanders zoveel moeite met autoriteiten hebben: in onze buurlanden, waaronder Duitsland controleert gewoon iedere horecaondernemer die QR-Code. Wat maakt ons zo anders, dan Duitsers?

In de grensregio merk je het ook: het zijn vrijwel altijd de Nederlanders, die weer eens menen dat de regels niet voor hun gelden. Ga je inkopen in Duitsland, zie je weer je landgenoten die hun mondkapje niet goed dragen :$

Daarom groet ik tegenwoordig met Servus in Duitsland, dan hebben ze wellicht niet door dat ik een halve Nederlander ben :)F
De Duitsers hebben geprobeerd ons beter te laten luisteren..
Dat liep slecht af voor ze. Sindsdien zijn we alleen maar koppiger geworden volgens mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Pas op, straks gaat KHN je vervolgen wegens smaad. Alles is perfect geregeld en er zou nog veel meer open kunnen/moeten.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
IJzerlijm schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:11:
[...]

Pas op, straks gaat KHN je vervolgen wegens smaad. Alles is perfect geregeld en er zou nog veel meer open kunnen/moeten.
Dat kan ook. Daar gaat dat CTB weinig aan bijdragen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dean Martin op 29-01-2022 20:35 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Dag 7 van de Corona besmetting: niemand van het gezin ruikt of proeft nog iets… daar ga je dan met je kook kunsten. ….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:47
Mfpower schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:54:
Dag 7 van de Corona besmetting: niemand van het gezin ruikt of proeft nog iets… daar ga je dan met je kook kunsten. ….
Zou bij mij een voordeel zijn. Ik kan niet koken! :D

Maar balen voor jullie!

[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 29-01-2022 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:50

spartacusNLD

This is Sparta!!

Mfpower schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:54:
hmm.. ik dacht dat dit geen symptoom meer was van corona (omicron).. dan heb je flink pech gehad en nog Delta (en beta?) te pakken

Beterschap! Ik las verhalen van mensen die pas na een paar weken weer iets van reuk of smaak terug kregen. Flink balen :/

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

spartacusNLD schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:59:
[...]

hmm.. ik dacht dat dit geen symptoom meer was van corona (omicron).. dan heb je flink pech gehad en nog Delta (en beta?) te pakken

Beterschap! Ik las verhalen van mensen die pas na een paar weken weer iets van reuk of smaak terug kregen. Flink balen :/
Mijn vrouw al 14 maanden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ik amsterdam ook een paar restaurants tegen gekomen die niet, of geen echte controle deden. Op verschillende plekken is het ook zo dat ''vaste klanten'' niet meer om het bewijs gevraagd wordt..

Zo ook trouwens bij mijn sportschool. Die registeren alleen of iemand 1 keer een QR heeft laten zien.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Oe :/ Al met een arts hierover gesproken? Kunnen ze uberhaupt al iets tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

spartacusNLD schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:01:
[...]

Oe :( Al met een arts hierover gesproken? Kunnen ze uberhaupt al iets tegenwoordig?
Reuktraining wordt aangeraden. Dat is momenteel de enige wetenschappelijk onderbouwde methode. Al 4 soorten geprobeerd zonder effect.

Er start nu een trial om met Prednison of Dexamethason het vermogen terug te krijgen. Maar ze is nu ook zwanger dus kon zich hier niet voor opgeven. Mocht de uitkomst positief zijn van dit onderzoek is dit leuk na de zwangerschap.

Longarts en KNO hebben buiten reuktraining weinig zinnige adviezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis1812 op 29-01-2022 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-10 19:55
Shit. Net ook een positieve zelftest (en klachten). GGD is chaos. Na 5 keer proberen met verschillende postcodes krijg ik 4 keer helemaal geen plek en 1 keer hier 35 minuten met de auto vandaan (zelfs die optie krijg ik nu niet meer bij verversen)

Maar gewoon 5 dagen thuisblijven en als de klachten dan wegzijn weer naar buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Pfoeh ik mag hopen dat dat bij de uitzonderingen hoort..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Mfpower schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:14:
[...]

Pfoeh ik mag hopen dat dat bij de uitzonderingen hoort..
Tuurlijk, gelukkig wel.
Long covid raad ik je af.

Fysio is nu stop. Na 12 maanden stopt de complete vergoeding uit t basispakket . 2x per week zelf bekostigen gaat niet lukken. Aanvullend geeft te weinig behandelingen en chronische indicatie krijgt ze niet.

Bedankt voor je bijdrage in de corona pandemie op het werk (werkt ook in de zorg) maar nu laten we je stikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

spartacusNLD schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:59:
[...]

Een paar weken is nog te doen. Ik las dat bij Omicron het minder vaak voorkomt (23 procent vs 45 procent bij delta) maar niet volledig weg is en dat er een genetische factor een rol speelt. Bij m'n vorige besmetting (zeker geen omicron) trad dit niet op gek genoeg.

Net m'n neus boven een fles terpentine gehouden. Helemaal niets. Super raar. Het eten smaakte me al minder goed maar ik had tot gisteren ook nog wat verkoudheidsklachten dus weet het daaraan. Nadat ons zoontje net met ons op de bank in z'n broek had gepoept en niemand van ons vijven iets rook gingen de alarmbellen wel af ;)

Iets anders: morgen zit m'n week quarantaine er op. Op wat lichte vermoeidheid na ben ik vandaag helemaal symptoomvrij (behalve geur en reuk), moet ik vermoeidheid ook nog onder symptomen rekenen of kan ik morgen weer zelf boodschappen gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Mfpower schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:18:
[...]

Een paar weken is nog te doen. Ik las dat bij Omicron het minder vaak voorkomt (23 procent vs 45 procent bij delta) maar niet volledig weg is en dat er een genetische factor een rol speelt. Bij m'n vorige besmetting (zeker geen omicron) trad dit niet op gek genoeg.

Net m'n neus boven een fles terpentine gehouden. Helemaal niets. Super raar. Het eten smaakte me al minder goed maar ik had tot gisteren ook nog wat verkoudheidsklachten dus weet het daaraan. Nadat ons zoontje net met ons op de bank in z'n broek had gepoept en niemand van ons vijven iets rook gingen de alarmbellen wel af ;)

Iets anders: morgen zit m'n week quarantaine er op. Op wat lichte vermoeidheid na ben ik vandaag helemaal symptoomvrij (behalve geur en reuk), moet ik vermoeidheid ook nog onder symptomen rekenen of kan ik morgen weer zelf boodschappen gaan doen?
Nou sterkte!!

Even een zelftest doen, en bij een negatieve uitslag weet je genoeg zou ik zeggen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

spartacusNLD schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:25:
[...]

Nou sterkte!!

Even een zelftest doen, en bij een negatieve uitslag weet je genoeg zou ik zeggen..
Die kan nog 8 weken positief blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

@tweakduke @ZieMaar! Pure interesse, vanwaar het verschil van 15601 posts tussen het starten van nieuwe delen?

Al na 4k posts is best uitzonderlijk? Er is ook maatschappelijk geen spannende verandering?
Of was het een te grote zooi geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Johan Bogle schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:13:
Shit. Net ook een positieve zelftest (en klachten). GGD is chaos.
Bel met je lokale GGD, ik kon twee dagen later met de kinderen op fietsafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
hoevenpe schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:35:
[...]

Bel met je lokale GGD, ik kon twee dagen later met de kinderen op fietsafstand.
na een keertje of 40 verversen en postcodes veranderen heb ik morgen een afspraak in mijn woonplaats. Is meer voor de statistieken want gezien de klachten en positieve zelftest weet ik het antwoord al…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Johan Bogle schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:40:
[...]
na een keertje of 40 verversen en postcodes veranderen heb ik morgen een afspraak in mijn woonplaats. Is meer voor de statistieken want gezien de klachten en positieve zelftest weet ik het antwoord al…
Hier en daar kun je zonder afspraak: https://ggdgm.nl/testen-z...aak-bij-de-ggd-wageningen ik moest hier wel 45m wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:32

[...]

Precies wat je zegt. Je vermijdt contact zoveel mogelijk, wat betekent dat je inderdaad niet naar plekken gaat waar andere mensen zijn. Niet op bezoek, niet naar winkels/horeca/sportschool/vereniging enz. In je eentje buiten een rondje (hard)lopen kan geen kwaad.

En je gezin vermijden... zeker met de besmettelijkheid van Omicron lijkt het me dat een kansloze oefening, tenzij je zo groot woont dat je een eigen vleugel hebt met eigen sanitair en keuken. En dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Laatst online: 16:10
Dennis1812 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:16:
[...]

Tuurlijk, gelukkig wel.
Long covid raad ik je af.

Fysio is nu stop. Na 12 maanden stopt de complete vergoeding uit t basispakket . 2x per week zelf bekostigen gaat niet lukken. Aanvullend geeft te weinig behandelingen en chronische indicatie krijgt ze niet.

Bedankt voor je bijdrage in de corona pandemie op het werk (werkt ook in de zorg) maar nu laten we je stikken.
Bij mijn tante precies hetzelfde. Al maanden weg! Echt bijzonder vervelend. Inmiddels ook al wel zo’n 10 maand geleden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:28
Johan Bogle schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:13:
Shit. Net ook een positieve zelftest (en klachten). GGD is chaos. Na 5 keer proberen met verschillende postcodes krijg ik 4 keer helemaal geen plek en 1 keer hier 35 minuten met de auto vandaan (zelfs die optie krijg ik nu niet meer bij verversen)

Maar gewoon 5 dagen thuisblijven en als de klachten dan wegzijn weer naar buiten?
Why bother? Waarom zou je nog bij de GGD testen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MarcoC schreef op zondag 30 januari 2022 @ 01:50:
[...]
Voor dat vinkje natuurlijk

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dennis1812 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:31:
@tweakduke @ZieMaar! Pure interesse, vanwaar het verschil van 15601 posts tussen het starten van nieuwe delen?

Al na 4k posts is best uitzonderlijk? Er is ook maatschappelijk geen spannende verandering?
Of was het een te grote zooi geworden?
Veel informatie uit de ts staat nu hier Veelgestelde vragen rondom het Coronavirus

Verder geen bijzondere reden of het moet de delen compenseren die weer wat groot werden :+

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
vinkje heb ik niet nodig. Voornamelijk om het echt 100% zeker te weten en voor de statistieken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
[...]
Zodat je langer vrij bent van werk: mijn manager die belt letterlijk medewerkers achterna, of ze nog niet getest hebben. Uiteraard waren die medewerkers keihard het liegen... nu misschien dan niet. Maar destijds kon je binnen 12 uur testen en de volgende dag had je de uitslag oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Johan Bogle schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:03:
vinkje heb ik niet nodig. Voornamelijk om het echt 100% zeker te weten en voor de statistieken denk ik.
Die statistieken zijn een puinhoop, honderdduizend vertraagde testuitslagen maken het onmogelijk de besmettingscijfers nog te duiden.

Mag straks naar de teststraat, belangrijkste redenen voor mij zijn het vinkje (herstelbewijs is toch langer geldig dan de booster?) en een mogelijke false-positive zelftest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zo, de oudste zat afgelopen week thuis met corona. Bevestigd door een zelftest, pcr test en met symptomen. Iedereen in huis bleef negatief testen met zelftesten. Mijn vrouw heeft tijdens de week een pcr test laten afnemen die licht positief was volgens het laboratorium. Ik heb gisteren samen met de jongste een pcr test laten doen en die waren allebei negatief?! Mijn vrouw en ik zijn geboosterd maar de jongste is te jong voor vaccinatie. Dus hoe kan hij het niet hebben. Ik kan er niet aan uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Admiral Freebee schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:10:
Zo, de oudste zat afgelopen week thuis met corona. Bevestigd door een zelftest, pcr test en met symptomen. Iedereen in huis bleef negatief testen met zelftesten. Mijn vrouw heeft tijdens de week een pcr test laten afnemen die licht positief was volgens het laboratorium. Ik heb gisteren samen met de jongste een pcr test laten doen en die waren allebei negatief?! Mijn vrouw en ik zijn geboosterd maar de jongste is te jong voor vaccinatie. Dus hoe kan hij het niet hebben. Ik kan er niet aan uit :P
. Net als bij andere luchtweginfecties? Ik heb al 25 jaar geen griep gehad waar sommige dit elk jaar krijgen. Hie het kan? Geen idee. De ene is gewoon wat bevattelijker dan de ander.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

De enige f****** reden inderdaad. Niet meer voor de statistieken, want die waren al 2 jaar ruk met vertraagde cijfers en nu is het helemaal een puinbak met de huidige achterstand.

Het scenario: 'besmettingen spuiten omhoog, hoe gaan we onze rapportages doen' is blijkbaar niet verzonnen/uitgedacht na 2 JAAR CORONA. Faalhazen.

Hier nu ook corona in huis. Wachten tot de rest het ook heeft, ritje GGD en het herstelbewijs maar weer verlengen.

Leuk ook dat geneuzel van de GGD over dat je thuis in isolatie moet. Jonge kindere hier, want denk je zelf 8)7

Nog mooier: ze mogen wel naar de basischool, maar ik moet officieel binnenblijven |:(

En dan nog de mooiste: er zijn nu zoveel mensen met corona dat boodschappen regelen lastig gaat worden :X

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Motrax schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:40:
[...]
De enige f****** reden inderdaad. Niet meer voor de statistieken, want die waren al 2 jaar ruk met vertraagde cijfers en nu is het helemaal een puinbak met de huidige achterstand.

Het scenario: 'besmettingen spuiten omhoog, hoe gaan we onze rapportages doen' is blijkbaar niet verzonnen/uitgedacht na 2 JAAR CORONA. Faalhazen.

Hier nu ook corona in huis. Wachten tot de rest het ook heeft, ritje GGD en het herstelbewijs maar weer verlengen.

Leuk ook dat geneuzel van de GGD over dat je thuis in isolatie moet. Jonge kindere hier, want denk je zelf 8)7

Nog mooier: ze mogen wel naar de basischool, maar ik moet officieel binnenblijven |:(

En dan nog de mooiste: er zijn nu zoveel mensen met corona dat boodschappen regelen lastig gaat worden :X
In deze tijd vraag ik me af waarom je je nog laat testen zonder klachten. Overigens niet persoonlijk naar jou toe gericht.

Immoreel my ass, dan waren het jaren geleden hele volksstammen die immoreel waren.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:52
[...]

Bij ons werd wel gewoon gecheckt, en mondkapje op bij lopen, aan tafel niet, personeel wel. Tafels ver van elkaar.

Ik denk dat je als restauranteigenaar een beetje dom bezig bent als je niet controleert terwijl dat verplicht is.
Bij controle krijg je een dikke prent of wordt je zelfs gesloten.
Lekker bezig dus als je blij bent net weer open te mogen en je mag je beetje winst weer inleveren en het personeel naar huis sturen.
Ik vraag me af of roepen "Arrien vindt het terecht" dan helpt. ;)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Weissbier schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:05:
[...]

De ondernemers hebben zeker recht van klagen als ze moeten sluiten. Waarom een systeem handhaven dat nauwelijks tot geen effect heeft, mensen buiten sluit en daardoor ook voor omzetderving zorgt? Als de overheid zo nodig aan het QR systeem wilt vast houden dan moeten ze dat vooral doen maar het draagvlak neemt met de dag af. Besmettingen zijn hoger dan ooit en de ziekenhuizen lopen al weken lang leeg. Het is tijd om weer normaal te gaan leven. Maar goed, ik zal dan wel een wappie zijn zeker? :)

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Redax schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:35:
[...]

(…) en daardoor ook voor omzetderving zorgt?
Is dat zo? ;)
[...]

Maar goed, ik zal dan wel een wappie zijn zeker? :)
Neuh, hooguit "een beetje dom" dat je ongefundeerde dingen roept:
[...]

Besmettingen zijn hoger dan ooit en de ziekenhuizen lopen al weken lang leeg.
De ziekenhuisbezetting is alweer toenemende:

https://coronadashboard.r...delijk/ziekenhuis-opnames

Nog niet veel, maar dit is waarschijnlijk het begin van de piek die het RIVM al aankondigde. Zie ook pagina 38 en 39 van de technische briefing van Van Dissel op 20 januari: https://www.tweedekamer.n...gen/details?id=2022A00063

Wel moet daarbij gezegd worden dat die presentatie gebaseerd is op een groot aantal aannames: "Dit maakt dat de uitkomsten aan de pessimistische kant zijn." Maar toch, zeer aannemelijke kans dat die piek er weldegelijk gaat komen, al moeten we dus even afwachten hoe groot die zal zijn.

[ Voor 81% gewijzigd door Osiris op 30-01-2022 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Johan Bogle schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:20:
[...]
. Net als bij andere luchtweginfecties? Ik heb al 25 jaar geen griep gehad waar sommige dit elk jaar krijgen. Hie het kan? Geen idee. De ene is gewoon wat bevattelijker dan de ander.
De meeste mensen zijn gewoon verkouden en noemen het ‘griep’ ;)

Iemand die elk jaar de griep heeft en een week in bed leeft, lijkt me statistisch onwaarschijnlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 30-01-2022 13:26 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:25:
[...]

Iemand die elk jaar de griep heeft en een week in bed leeft, lijkt me statistisch onwaarschijnlijk.
't Kan. Ik zou die persoon aanraden de griepvaccinatie te nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
YakuzA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:25:
[...]

De meeste mensen zijn gewoon verkouden en noemen het ‘griep’ ;)

Dat ook ja. Sommige mensen krijgen zelfs meerdere keren per jaar “griep”. Is meestal gewoon een verkoudheidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Johan Bogle schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:05:
[...]
Dat ook ja. Sommige mensen krijgen zelfs meerdere keren per jaar “griep”. Is meestal gewoon een verkoudheidje.
Inderdaad. Van een griep ben je niet binnen een dag of 3-4 weer hersteld zoals vaak wel na een zware verkoudheid, dan ben je al snel 10 dagen verder, en kan tot zelfs 3 weken duren (zie bijv https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griep).

"Ik heb de griep" in Nederland is meestal "ik heb een zware verkoudheid".

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Johan Bogle schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:05:
[...]
Ik heb nu in bijna 40 jaar 1x echt griep gehad, toen lag ik echt een week plat in bed te rillen en zweten tegelijk :(

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:08:
[...]

Inderdaad. Van een griep ben je niet binnen een dag of 3-4 weer hersteld zoals vaak wel na een zware verkoudheid, dan ben je al snel 10 dagen verder, en kan tot zelfs 3 weken duren (zie bijv https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griep).

"Ik heb de griep" in Nederland is meestal "ik heb een zware verkoudheid".
Koorts is wel een symptoom dat er bij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

zacht schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:10:
[...]

Koorts is wel een symptoom dat er bij hoort.
Maar koorts is ook een symptoom van verkoudheid...
Verkoudheid (ook wel nasofaryngitis, rinofaryngitis, coryza, valling of neusverkoudheid genoemd) is een infectieziekte van de bovenste luchtwegen die zich makkelijk verspreidt en meestal leidt tot een ontsteking in de neus. Tot de symptomen behoren: hoesten, keelpijn, neusverstopping, een loopneus (rinorroe) en koorts. Meestal verdwijnen de symptomen na zeven tot tien dagen. Sommige symptomen kunnen echter tot drie weken aanhouden. Er zijn meer dan tweehonderd virussen die een verkoudheid kunnen veroorzaken. De rhinovirussen zijn de belangrijkste verwekkers, soms een coronavirus.
Wikipedia: Verkoudheid

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:11:
[...]

Maar koorts is ook een symptoom van verkoudheid...

[...]

Wikipedia: Verkoudheid
In dat geval is het in ieder geval ook terecht dat je ziek thuis blijft. Koorts=thuis uitzieken, of je daar nu de naam griep of verkoudheid aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Weissbier schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:05:
[...]

Zodat je langer vrij bent van werk: mijn manager die belt letterlijk medewerkers achterna, of ze nog niet getest hebben. Uiteraard waren die medewerkers keihard het liegen... nu misschien dan niet. Maar destijds kon je binnen 12 uur testen en de volgende dag had je de uitslag oOo
GGD-test is niet meer nodig, zelftest mag ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
Johan Bogle schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:03:
[...]
Ik zou de moeite niet nemen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]
Zekerheid? Vinkje? Statistiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
MarcoC schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:47:
[...]

GGD-test is niet meer nodig, zelftest mag ook.
Ik zou dan toch voor een test bij de GGD kiezen: want mijzelf pijnigen en dat ook nog moeten betalen, daar ben ik geen fan van. Maar sowieso zelftesten schijnen niet effectief te zijn bij omicron, dan ben je misschien toch positief.... ookal zegt de zelftest van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Weissbier schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:12:
[...]

Maar sowieso zelftesten schijnen niet effectief te zijn bij omicron, dan ben je misschien toch positief.... ookal zegt de zelftest van niet.
Mógelijk mínder effectief. Zeg nooit nooit en dus ook nooit "niet" als het allemaal niet zo zwart/wit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:14
[...]
Maar sowieso zelftesten schijnen niet effectief te zijn bij omicron, dan ben je misschien toch positief.... ookal zegt de zelftest van niet.
Volgens onderzoek gewoon betrouwbaar:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:57
BlackMonkey schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:45:
[...]

[Twitter]
UMC heeft ze ook onderzocht: https://www.umcutrecht.nl...betrouwbaar-bij-symptomen Niet specifiek op Omikron maar meer op effectiviteit als je wel symptomen hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:20

codex

Geen OpenAI agent :)

martwoutnl schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:51:
[...]

UMC heeft ze ook onderzocht: https://www.umcutrecht.nl...betrouwbaar-bij-symptomen Niet specifiek op Omikron maar meer op effectiviteit als je wel symptomen hebt of niet.
Ik hoor wel bijzonder veel false negatives, ook hier op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:49
Belangrijkste is dat je de 'm gebruikt in je keel in plaats van je neus. Niet zaligmakend, maar scheelt een hoop.

[ Voor 22% gewijzigd door Z-Dragon op 30-01-2022 18:19 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:52
[...]

Ik zou dan toch voor een test bij de GGD kiezen: want mijzelf pijnigen en dat ook nog moeten betalen, daar ben ik geen fan van.
Pijnigen?
De gemiddelde Nederlander zit dieper met zijn vinger in zijn neus dan dat wattenstaafje hoeft. ;)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Teijgetje schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:29:
[...]

De gemiddelde Nederlander zit dieper met zijn vinger in zijn neus dan dat wattenstaafje hoeft. ;)
En het stokje wat bij zo'n FlexFlupsieweetikveel zit is dermate dun dat je hem ook prima enigszins naar achteren kunt schuiven (i.p.v. dat lafjes ronddraaien in het topje van je neus) zonder dat 't verrekte veel pijn doet. Heb ik vanavond gemerkt :+

Oh en ondanks 't korte stokje kun je 'em alsnog prima achter in je keel krijgen. Zit je wel half met je vingers ook in je smoelwerk, maar 't kán wel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 30-01-2022 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BlackMonkey schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:45:
[...]

[Twitter]
Er zijn fabrikanten die de zelftest al uit de handel hebben genomen omdat ze bij omikron niet goed genoeg waren.

Avacta bijvoorbeeld.
https://www.reuters.com/b...gen-flow-test-2022-01-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Teijgetje schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:29:
[...]

Pijnigen?
Ja pijnigen: anders heeft een zelftest geen zin, omdat je diep in de neusholte rond moet draaien met dat stokje. Vinger in de neus? Zoiets ga je toch niet openlijk toegeven op een internetfora :+

Wij moesten in Zell am See ook een zelftest doen, vlak voordat wij overgeplaatst werden naar het andere hotel i.v.m. gedwongen sluiting door corona besmetting. Volgens mij hadden wij die test ook niet geheel correct gedaan, want die vloeistof begon te schuimen hehe.

Hoe dan ook een streepje en dus negatief volgens de zelftest, of de test correct gedaan was dat is schijnbaar niet zo relevant. Vlak voor de reis naar Oostenrijk heb ik hem wel geknepen, want ik had al een hele week verkoudheids klachten en bewust toen niet eerder getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Weissbier schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:10:
[...]
Vlak voor de reis naar Oostenrijk heb ik hem wel geknepen, want ik had al een hele week verkoudheids klachten en bewust toen niet eerder getest.
Dus handhaving op je eigen zaak afsturen voor mondkapjes, maar zelf bewust niet testen voor vakantie.... :F ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
42erik schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:13:
[...]

Dus handhaving op je eigen zaak afsturen voor mondkapjes, maar zelf bewust niet testen voor vakantie.... :F ;w
Waar heb je gelezen dat ik niet getest hebt? Op dag van vertrek heb ik gewoon bij de GGD een coronatest gedaan, welke negatief was. Zag het alleen niet zitten om hem eerder te doen.

Precies een week ervoor had ik namelijk ook al getest bij de GGD, welke ook negatief was. Dus leek mij onwaarschijnlijk, dat ik Corona had en simpelweg gewoon verkouden was.

[ Voor 17% gewijzigd door Weissbier op 30-01-2022 19:31 ]

Pagina: 1 ... 64 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"