Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
O ja, betreft die meute die onderweg is om Trudeau af te zetten, dat ze onderweg zijn is waar, maar de filmpjes die erbij horen zijn, hoe kan het ook anders, van iets anders.

https://www.reuters.com/a...y-in-canada-idUSL1N2U63FX
A video showing a convoy of trucks has been widely miscaptioned in social media posts that have described it as showing truck drivers from South Carolina heading to join a protest convoy in Canada.

The video was in fact filmed in August 2021 and shows a convoy held in support of the South Carolina Special Olympics.
En het andere nieuwsbericht waar staat waar het om gaat:
https://www.reuters.com/w...adian-capital-2022-01-24/

[ Voor 11% gewijzigd door Vorkie op 27-01-2022 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:23

Amphiebietje

In de blubber

ArcticWolf schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:10:
[...]

Weinig, maar er wordt vaak gezegd "hij/zij was hartstikke gezond en heeft nu long covid", is toch interessant wat daarachter zit dan...
Een optie is dat sporters vaak beter ademen en dieper ademen, waardoor ze mogelijk meer virus binnenkrijgen dat ook dieper in hun longen belandt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:23

Amphiebietje

In de blubber

belly89 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:50:
[...]

1% van de bevolking zijn natuurlijk wel 170.000 mensen. Als een fractie in het ziekenhuis komt hebben we natuurlijk wel een probleem ;)
Zoals op dit moment in de VS gebeurt: Omicron veroorzaakt zoveel milde gevallen die toch naar het ziekenhuis moeten dat ziekenhuizen dreigen om te vallen

Mogelijk volgt NL over een maandje ofzo...gezien Rutte's succes-rate met te vroeg alles willen opengooien tot nu toe (0%) is dat een reële optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Amphiebietje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:46:
[...]

Een optie is dat sporters vaak beter ademen en dieper ademen, waardoor ze mogelijk meer virus binnenkrijgen dat ook dieper in hun longen belandt...
Ja daar dacht ik inderdaad ook aan, omdat zij (sporters etc) sneller "stof" verwerken, beter zuurstof opnemen etc dat zij dus ook de volle lading van het virus krijgen.
Terwijl de "minder" gezonde mens dat niet heeft en dus minder last heeft van het (een) virus.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:30

Nhz

Wat ik niet helemaal begrijp, ergens moet er toch een database zijn waarin staat welke BSN wanneer een positieve test en/of vaccinatie(s) en/of booster gehad heeft?

Deze gegevens kunnen toch, uiteraard anoniem, verwerkt worden in een rapportage waarin staat hoeveel mensen er een groen vinkje (volledig gevaccineerd, of recent hersteld) hebben? Verdeeld over gevaccineerd, geboosterd en hersteld.

Ik begrijp dat dit soort ict dingen voor een overheid lastig te realiseren zijn, maar in theorie is die data toch gewoon beschikbaar?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 07:29

Dennis1812

Amateur prutser

Nhz schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:34:
Wat ik niet helemaal begrijp, ergens moet er toch een database zijn waarin staat welke BSN wanneer een positieve test en/of vaccinatie(s) en/of booster gehad heeft?

Deze gegevens kunnen toch, uiteraard anoniem, verwerkt worden in een rapportage waarin staat hoeveel mensen er een groen vinkje (volledig gevaccineerd, of recent hersteld) hebben? Verdeeld over gevaccineerd, geboosterd en hersteld.

Ik begrijp dat dit soort ict dingen voor een overheid lastig te realiseren zijn, maar in theorie is die data toch gewoon beschikbaar?
Ja zitten alleen een hoop privacy gezanik bij en daardoor zal dit altijd miljoenen kosten en nog fout gaan.

In pure theorie heb je natuurlijk gelijk. In praktijk is de overheid niet zo snugger.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Nhz schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:48:
[...]

Ik mis denk ik het idee achter jouw post. Wat heeft de mening van FvD hiermee te maken?

Ik stel dat die gegevens ergens beschikbaar moeten zijn. De GGD weet toch wie ze getest of geprikt hebben?
*knip*
Off-topic en dergelijke stellige uitspraken onderbouwen we dus.

Dit denk ik hoor!!!! Zet ik er maar ff bij voordat er weer oorlog uitbreekt.

[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 28-01-2022 10:44 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Deze al gepost? Hans Teeuwen over de coronapas :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Dennis1812 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:50:
[...]

Ja zitten alleen een hoop privacy gezanik bij en daardoor zal dit altijd miljoenen kosten en nog fout gaan.

In pure theorie heb je natuurlijk gelijk. In praktijk is de overheid niet zo snugger.
Maar technisch gezien is 'privacy' hier toch je reinste onzin? Hoezo zou zo'n rapport meer inbreuk maken op de privacy dan een rapport over het totaal aantal positieve testen? De data komt notabene bij dezelfde bron vandaan.

Er wordt toch niet gevraagd om een adressenlijst van alle nog niet beschermde personen? Er is ook niemand die vraagt om de addressen van alle circa 60k positief geteste personen van vandaag.

Terwijl het best interessant kan zijn om te weten hoeveel mensen er momenteel nog vallen in de categorie 'geen 2G qr-code'. Gaat dat om 1 miljoen mensen, of 10k? In dat laatste geval kan je rustig stellen dat het hele CTB niet echt meer te verdedigen is.

Misschien zie ik dit nu te 'complotterig', maar het zou me niet verbazen als het in dit geval meer een kwestie is van 'niet willen' dan van 'niet kunnen'.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-10 19:18
Licht eng geworden in het verleden bekende en door wat meer mensen gevierde man die z'n pyjama wel eens dicht mag knopen voor hij gaat fulmineren en praten tegen z'n poes ?

Maar wat vind je zelf van deze linkdrop, een uniek nog niet ingenomen standpunt? , of is het zo verhelderend ?, of wat maakt dit volgens jou nou een bijdrage voor dit topic ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
gekkie schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:06:
[...]

Licht eng geworden in het verleden bekende en door wat meer mensen gevierde man die z'n pyjama wel eens dicht mag knopen voor hij gaat fulmineren en praten tegen z'n poes ?

Maar wat vind je zelf van deze linkdrop, een uniek nog niet ingenomen standpunt? , of is het zo verhelderend ?, of wat maakt dit volgens jou nou een bijdrage voor dit topic ?
Hahah, mijn hemeltje.... het is toch gewoon grappig?

Misschien tijd om eens wat frisse buitenlucht in te ademen, allemaal? :D

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Barry|IA schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:15:
[...]
Hahah, mijn hemeltje.... het is toch gewoon grappig?

Misschien tijd om eens wat frisse buitenlucht in te ademen, allemaal? :D
Helaas lijkt die man daar vrij dood ernstig in, als je wel eens wat vaker (semi) recente stukjes van hem hebt gezien, zowel qua format, als wat en hoe hij het over het voetlicht brengt (en waar het doorgaans "gevierd" wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
gekkie schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:21:
[...]

Helaas lijkt die man daar vrij dood ernstig in, als je wel eens wat vaker (semi) recente stukjes van hem hebt gezien, zowel qua format, als wat en hoe hij het over het voetlicht brengt (en waar het doorgaans "gevierd" wordt).
Deze man is echt verre van serieus :D
En ach, ook Hans zit niet in de regering. Toch? Of wel?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gekkie
Barry|IA schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:21:
[...]
Ik denk dan ook dat Baudet is aangeslagen door de manier waarop de overheid met corona omgaat en daardoor, bijna noodgedwongen, een andere weg inslaat. De tijd van welbespraakt en deftig, tikkeltje decadent, is inderdaad wel over bij Baudet.
Noodgedwongen, ja omdat de rest hem niet meer pruimt, het plebs lijkt nog zijn voornaamste kans en vrij gevoelig voor z'n retoriek.
Maar noodgedwongen door de manier waarop de overheid met corona omgaat, zeg maar een soort slachtoffer ? ik denk dat je hem een ruim te hoge "social credit" score geeft 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:26

NMH

Moderator General Chat
Amphiebietje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:51:
Zoals op dit moment in de VS gebeurt: Omicron veroorzaakt zoveel milde gevallen die toch naar het ziekenhuis moeten dat ziekenhuizen dreigen om te vallen

Mogelijk volgt NL over een maandje ofzo...gezien Rutte's succes-rate met te vroeg alles willen opengooien tot nu toe (0%) is dat een reële optie.
Gevalletje "vele kleintjes maken een grote" inderdaad. Het verbaast me ook wel een beetje hoe een aanzienlijk deel van de bevolking denkt dat gevaar nu geweken is. Vooralsnog lijkt het nog gunstig en ik hoop absoluut dat het zo blijft, maar de overwinning uitroepen is te voorbarig. We moeten maar hopen dat er in het najaar niet een pittigere variant langskomt, want dan is het land te klein ben ik bang. De druk om de boel open te gooien was nu al extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Nhz schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:04:
[...]

Maar technisch gezien is 'privacy' hier toch je reinste onzin? Hoezo zou zo'n rapport meer inbreuk maken op de privacy dan een rapport over het totaal aantal positieve testen? De data komt notabene bij dezelfde bron vandaan.

Er wordt toch niet gevraagd om een adressenlijst van alle nog niet beschermde personen? Er is ook niemand die vraagt om de addressen van alle circa 60k positief geteste personen van vandaag.

Terwijl het best interessant kan zijn om te weten hoeveel mensen er momenteel nog vallen in de categorie 'geen 2G qr-code'. Gaat dat om 1 miljoen mensen, of 10k? In dat laatste geval kan je rustig stellen dat het hele CTB niet echt meer te verdedigen is.

Misschien zie ik dit nu te 'complotterig', maar het zou me niet verbazen als het in dit geval meer een kwestie is van 'niet willen' dan van 'niet kunnen'.
De database die je wil genereren voor je cijfers bevat dus BSN. Die kunnen lekken.

Zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:21
Nhz schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:34:

De data is beschikbaar ergens. Maar zodra je die systemen aan elkaar knoopt kunnen daar veel meer mensen bij.

Met oog op privacy doet men dat dus niet. Eigenlijk dus heel privacy-vriendelijk. Net als dat de corona-qr-code heel privacy-vriendelijk is. Zeker in Nederland vergeleken met de internationale qr code.

Technisch kan een hoop. De vraag is of de risico's opwegen tegen de baten. Men vind bij de overheid blijkbaar van niet.

FvD neem ik sowieso niet serieus. Ik bedoel met dit soort reacties kun je die man toch niet serieus nemen?
https://twitter.com/thier...&t=UvGNZNNMi2kfZQ0zaZBDrA

De Pandemie lijkt ten einde te lopen, dus dan maar het volgende complot verzinnen om de complot denkers bij je te houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 27-01-2022 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:31

franssie

Save the albatross

Waah schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:02:
[...]
<>
FvD neem ik sowieso niet serieus. Ik bedoel met dit soort reacties kun je die man toch niet serieus nemen?
oh echt - ik wil die Absint die hij heeft ook (en een dwangbuis)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

De Pandemie lijkt ten einde te lopen, dus dan maar het volgende complot verzinnen om de complot denkers bij je te houden.
Toch mooi dat hij de cyberaanval van zijn sponsor Rusland als pretext wil gebruiken om een internetpaspoort te framen op de regering.
Net zoals zijn sponsor Rusland die hard bezig is illegalen naar de EU te brengen om vervolgens hun gesponsorde politicus weer te laten raaskallen over het ‘probleem’ van illegale buitenlanders waar hij vrijwel direct mee te linken is :F

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

[...]

De data is beschikbaar ergens. Maar zodra je die systemen aan elkaar knoopt kunnen daar veel meer mensen bij.

Met oog op privacy doet men dat dus niet. Eigenlijk dus heel privacy-vriendelijk. Net als dat de corona-qr-code heel privacy-vriendelijk is. Zeker in Nederland vergeleken met de internationale qr code.

Technisch kan een hoop. De vraag is of de risico's opwegen tegen de baten. Men vind bij de overheid blijkbaar van niet.
Misschien denk ik er te eenvoudig over, maar al die data is al bekend in 1 systeem, namelijk die van de GGD. Als je daar inlogt kan je precies jouw status zien, je testresultaten etc. Dit zit allemaal gekoppeld aan jouw Digid.

Het is dus een kwestie van de juiste selectie op de reeds beschikbare data uitvoeren. Het is helemaal niet nodig om daar verdere (persoons)gegevens aan te koppelen.

Het gaat maar om 1 statistiek: hoeveel % van de digids heeft een recente besmetting zonder volledig gevaccineerd te zijn. Het percentage volledig gevaccineerd is al bekend, evenals het percentage geboosterd (die getallen kunnen ze ook ergens vandaan toveren).

Met dat gegeven weet je dus ook hoeveel % er over blijft dat geheel onbeschermd is.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 14:44

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Oudste kind heeft nu ook corona. Ik ben nu de enige thuis nog zonder een positieve thuistest. We konden allebei vanmiddag al bij de GGD dus benieuwd of we allemaal nu besmet zijn thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-10 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zit met een dillema, eind november was iedereen positief thuis. Allemaal snel weer hersteld gelukkig. Kan eind volgende maand een booster halen, twijfel steeds meer om deze te halen. Mijn QR code is nog geldig tot 22-11-2022, heb geen grote plannen kwa reizen het komend jaar. Enkel 2 week België in de zomervakantie. Hoe zijn jullie ervaringen?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-10 14:31

Agent47

I always close my contracts.

Harmen schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:53:
Zit met een dillema, eind november was iedereen positief thuis. Allemaal snel weer hersteld gelukkig. Kan eind volgende maand een booster halen, twijfel steeds meer om deze te halen. Mijn QR code is nog geldig tot 22-11-2022, heb geen grote plannen kwa reizen het komend jaar. Enkel 2 week België in de zomervakantie. Hoe zijn jullie ervaringen?
Je kan toch gewoon gaan dan?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:56
Mijn ervaring: wel iets meer last van gehad dan de eerste 2 maar nog steeds prima verlopen. Dus zie geen rationele redenen om hem niet te nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zekers, vakantie is geen issue. Halen van een booster twijfel ik nog over. Heeft het nog nut?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
Harmen schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:14:
Zekers, vakantie is geen issue. Halen van een booster twijfel ik nog over. Heeft het nog nut?
Volgens het RIVM wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Positieve zelftest, dus een weekje in zelf isolatie.. Werk op een middelbare school en ben eigenlijk wel een beetje verbaasd dat het zo lang heeft geduurd, besmettingen lopen echt enorm op bij ons... 28 dec booster gehad. Tot nu toe lijkt het op een flinke verkoudheid..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zit even de cijfers te bekijken, +/- 4-5 miljoen hebben Corona gehad. Wacht nog even de komende weken af, besmettingen gaan hard. Wellicht is het ergste straks achter ons.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-10 15:57
Heb je bij je 22-11 ook rekening gehouden met de 9 maanden die nu ingaan? Die werkt ook terug. Dus als je 2e prik in februari qua 9 maanden afloopt dan ben je erna je vink kwijt. En België hanteert vanaf 1 maart een termijn van 5 maanden na je 2e prik zie https://www.demorgen.be/p...-zijn-de-regels~b8b7f3b1/ Dus dan moet je de booster hebben als die 5 maanden voorbij zijn voor toegang tot horeca.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Er is nogal wat te doen geweest over dat plaatje, ik denk niet dat dat het beste middel is om iemand te overtuigen :F

Mooi, die grafiek van Kuipers, maar hij klopte niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Nhz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:42:
[...]

[...]
Vandaag stond er nog een PCR voor de oudste op de agenda, toevallig begon ze in de auto die kant op ook ineens meermaals te hoesten, wat nu ook aan lijkt te houden. Misschien zijn we dan toch de sigaar. :/
Oudste dochter ook negatief en inmiddels is het hoesten ook nagenoeg verdwenen.

Nog wel een mooie trouwens, maat van me heeft 2x een positieve zelftest, maar de PCR bij de GGD was negatief. 8)7

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

martwoutnl schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:20:
[...]

Heb je bij je 22-11 ook rekening gehouden met de 9 maanden die nu ingaan? Die werkt ook terug. Dus als je 2e prik in februari qua 9 maanden afloopt dan ben je erna je vink kwijt. En België hanteert vanaf 1 maart een termijn van 5 maanden na je 2e prik zie https://www.demorgen.be/p...-zijn-de-regels~b8b7f3b1/ Dus dan moet je de booster hebben als die 5 maanden voorbij zijn voor toegang tot horeca.
Oeh, dat is wel een goede inderdaad. Afgelopen zomer ben ik gevaccineerd 2x moderna.
Op vakantie wil ik natuurlijk wel genieten van de belgische bieren, denk dat er dan maar 1 oplossing is.

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belly89
Wolly schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:22:
[...]

Er is nogal wat te doen geweest over dat plaatje, ik denk niet dat dat het beste middel is om iemand te overtuigen :F

Dit had ik nog niet gezien!! Maar de aangepaste grafiek geeft dus nog beter aan dat vaccineren helpt. De booster misschien wat minder maar nog steeds overtuigend verschil toch?

Bedankt!! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
belly89 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:32:
[...]

Dit had ik nog niet gezien!! Maar de aangepaste grafiek geeft dus nog beter aan dat vaccineren helpt. De booster misschien wat minder maar nog steeds overtuigend verschil toch?

Bedankt!! :)
Natuurlijk helpt het, het ging mij meer om de link naar dat plaatje waar juist zoveel om te doen is geweest :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-10 14:08

Stimulate14

⭐⭐⭐

Harmen schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:25:
[...]

Oeh, dat is wel een goede inderdaad. Afgelopen zomer ben ik gevaccineerd 2x moderna.
Op vakantie wil ik natuurlijk wel genieten van de belgische bieren, denk dat er dan maar 1 oplossing is.
Op je gevoel af gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Mijn moeder heeft ongeveer dezelfde situatie (wel wat ouder denk ik). Ik denk dat je nu nog veel antistoffen hebt van je besmetting. Daarom zou je kunnen overwegen om te wachten of er een nieuwe versie komt die beter inspeelt op Omikron of een eventuele nieuwe variant.

Ik ben geen dokter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik sta hier toch wel van te kijken...

Twijfelen iets wel/niet synthetisch in je lichaam laten spuiten laten afhangen van wel/niet op vakantie gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik zou hem niet halen voor je reis.
Wel voor je gezondheid.

@Barry|IA Dat doen we al enkele tientallen jaren voor reizen. Is niks nieuws aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Dennis1812 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:58:
[...]

@Barry|IA Dat doen we al enkele tientallen jaren voor reizen. Is niks nieuws aan.
Ja, dit klopt. Alleen ik zie veel mensen om mij heen die een prik halen om weer iets te kunnen doen. Logisch natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Stimulate14 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:02:
[...]

Ja, dit klopt. Alleen ik zie veel mensen om mij heen die een prik halen om weer iets te kunnen doen. Logisch natuurlijk.
Alleen maar fijn. Hoe meer hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Wel voor je gezondheid.

Ik ken niemand die ooit een prik heeft moeten halen voor een vakantie naar Belgie, laat staan Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wolly schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:22:
[...]

ook met het correcte plaatje is het nog steeds overtuigend?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
Barry|IA schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:53:
[...]

Ik sta hier toch wel van te kijken...

Twijfelen iets wel/niet synthetisch in je lichaam laten spuiten laten afhangen van wel/niet op vakantie gaan?
Bij dit soort opmerkingen vraag ik me altijd oprecht af. Weiger jij per definitie alle medicijnen/spuiten die dokters voorschrijven als deze volgens hun noodzakelijk zijn? Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die van alle medicijnen weet wat de gevolgen zijn.

Zelf weet ik geen eens wat in al het eten/drinken zit wat ik naar binnen bunker en medicijnen die ik voorgeschreven krijg van de artsen. ik vertrouw op de instanties die bewaken dat de risico's binnen de perken blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
[...]

Wel voor je gezondheid.

Dat zijn toch wel iets ander soort prikjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Stimulate14 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:02:
[...]

Vind ik zelf niet zo logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
belly89 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:17:
[...]

Bij dit soort opmerkingen vraag ik me altijd oprecht af. Weiger jij per definitie alle medicijnen/spuiten die dokters voorschrijven als deze volgens hun noodzakelijk zijn? Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die van alle medicijnen weet wat de gevolgen zijn.

Zelf weet ik geen eens wat in al het eten/drinken zit wat ik naar binnen bunker en medicijnen die ik voorgeschreven krijg van de artsen. ik vertrouw op de instanties die bewaken dat de risico's binnen de perken blijven
Terechte vraag hoor. Ik weiger zeker niet per definitie alles, sterker nog, ik injecteer mezelf met een lage dosis testosterone ;)
Ik vind alleen dat we nu wel heel snel van een vaccinatie 1, naar 2, naar booster 1 gaan. *knip* lees TS van algemene topic even door. Daarnaast is ook de kroeg niet de plek om je onderbouwing uit anekdotisch bewijs te laten bestaan

Ieder z’n keuze, die respecteer ik. Maar ik skip ‘m even :)

[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 28-01-2022 10:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vakantie is voor ons bijzaak, gezondheid staat op de eerste plaats. ;)
Ik ga er over nadenken, heb nog een maand.

Ohwja, heb 2 dochters van 7 en 10, deze laat ik voorlopig niet vaccineren. Laat ze eerst maar naar de middelbare school gaan oid. Vind het nog te tricky.

[ Voor 40% gewijzigd door Harmen op 28-01-2022 10:27 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Harmen schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:25:
Vakantie is voor ons bijzaak, gezondheid staat op de eerste plaats. ;)
Ik ga er over nadenken, heb nog een maand.

Ohwja, heb 2 dochters van 7 en 10, deze laat ik voorlopig niet vaccineren. Laat ze eerst maar naar de middelbare school gaan oid. Vind het nog te tricky.
Ik vind dat je hier heel verstandig aan doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:13
Barry|IA schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:29:
[...]

Ik vind dat je hier heel verstandig aan doet :)
Juist niet, rationeel is het ook voor kinderen verstandig om te vaccineren (als ze COVID nog niet hebben gehad). Of het nodig is, is een tweede, maar ook voor kinderen is het halen van een vaccinatie statistisch voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
ParaDroid2 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:39:
[...]

Juist niet, rationeel is het ook voor kinderen verstandig om te vaccineren (als ze COVID nog niet hebben gehad). Of het nodig is, is een tweede, maar ook voor kinderen is het halen van een vaccinatie statistisch voordelig.
*knip* zie eerdere ingrepen over de lange termijn effecten

[ Voor 16% gewijzigd door ZieMaar! op 28-01-2022 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:13

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De off-topic politieke discussie met desinformatie is grotendeels opgeruimd.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Barry|IA schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:25:
[...]
Terechte vraag hoor. Ik weiger zeker niet per definitie alles, sterker nog, ik injecteer mezelf met een lage dosis testosterone ;)
Ik denk dat ik liever eenmalig dat vaccin haal dan op regelmatige basis met mijn hormoonhuishouding te klooien. Tenzij er natuurlijk een medische reden voor is.

Heb vorig jaar (wel na lang aarzelen) prik 1 en 2 gehaald. De booster dan weer niet.

Voor de rest ben ik aan de lopende band verkouden sinds de kerst ongeveer, maar test tot nu toe elke keer negatief. Geen goede start van het jaar dusver gezondheidstechnisch iig. Het lijkt net alsof we met een inhaalslag bezig zijn en alle virussen achter elkaar krijgen ofzo.

En elke keer ben ik ervan overtuigd dat het corona is natuurlijk. Ben deze week alweer 4 negatieve zelftests verder en heb zelfs een afspraak voor morgen. Met name omdat ik maar blijf hoesten. Als het gewoon neusverkoudheid zou zijn, zou ik het best vinden... maar die hoest elke keer is echt vreselijk irritant.

Vanochtend nog hele klodders slijm opgehoest. Ben alweer de hele week bezig en begin er ook lichamelijk echt moe van te worden.

Leuk dat mijn dochter weer naar school gaat hoor :P Echt genieten.

Heb alleen ook weer zoiets van "als dit geen corona is, loop ik het straks op bij de teststraat waar nogal veel mensen met corona rondlopen" :X Ben wat huiverig om te gaan (met name omdat ik al niet fit ben).

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Barry|IA schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:51:
[...]

*knip* zie eerdere ingrepen over de lange termijn effecten
Het is tot in den treure uitgelegd dat lange termijneffecten extreem onwaarschijnlijk zijn, in zoverre dat het eigenlijk te zeggen is dat deze niet zullen voorkomen. Dit heeft te maken met hoe een vaccin in elkaar zit en de wetenschap dat het volledig uit het lichaam is in ~2 weken. Dus ja, dat is inderdaad vrij stellig te zeggen dat dat niet zal voorkomen.

[ Voor 12% gewijzigd door ZieMaar! op 28-01-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
*knip* hou het even constructief, ok?

[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 28-01-2022 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
ParaDroid2 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:54:
[...]

Het is tot in den treure uitgelegd dat lange termijneffecten extreem onwaarschijnlijk zijn, in zoverre dat het eigenlijk te zeggen is dat deze niet zullen voorkomen. Dit heeft te maken met hoe een vaccin in elkaar zit en de wetenschap dat het volledig uit het lichaam is in ~2 weken. Dus ja, dat is inderdaad vrij stellig te zeggen dat dat niet zal voorkomen.
*knip* zie eerdere ingrepen over de lange termijn effecten. Bij vragen over moderatie mag je mailen of een DM sturen, maar niet in het topic zelf daarom vragen.

[ Voor 27% gewijzigd door ZieMaar! op 28-01-2022 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Ik verwijs je even door naar een post die het beter uitlegt:

https://gathering.tweaker...message/68281848#68281848

Samengevat: het is een misvatting dat je jaren moet wachten om de effecten op lange termijn te kunnen weten. Simpelweg omdat het juist zo goed bekend is wat er in het lichaam gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Barry|IA schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:00:
[...]
Dan snap jij niet helemaal hoe deze vorm van biotechnologie werkt. Over 2 maanden is niet alles uit het lichaam en al zou het wel zo zijn, snuif ik nu asbest op, dan is alles over 20 jaar uit het lichaam, maar is de kans op kanker toch enorm toegenomen.
Probleem met asbest is toch juist dat het niet uit het lichaam verdwijnt, maar heel diep in jouw longen terechtkomt en daar gezellig blijft zitten?

Althans, dat heb ik ooit een keer opgezocht... want tsja, in mijn vorige naoorlogse huis was ik aan het verbouwen en toen heb ik een oud zeil verwijderd. Wou het even opvouwen om het weg te gooien en toen zei het "krak". Dat was ongeveer het moment dat er een lichtje ging branden bij mij... helaas te laat.

Ik heb mij maar gerust gesteld met het feit dat er zo ongeveer in alle tunnels waar je rijdt asbestdeeltjes door de lucht zweefden omdat het vroeger in remblokken van vrachtwagens werd gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
ParaDroid2 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:03:
Ik verwijs je even door naar een post die het beter uitlegt:

https://gathering.tweaker...message/68281848#68281848

Samengevat: het is een misvatting dat je jaren moet wachten om de effecten op lange termijn te kunnen weten. Simpelweg omdat het juist zo goed bekend is wat er in het lichaam gebeurt.
Hou het eens fatsoenlijk.

Ik heb mijn besluit om niet te vaccineren een jaar geleden al genomen op basis van onafhankelijke informatie. Ben om eerlijk te zijn de exacte onderbouwing echt wel kwijt (iets met ingekapselde biotech zodat ons immuunsysteem het vaccin niet kan bestrijden).

Heb ook niet echt trek om m’n standpunten te verdedigen. Ik kies zelf wat ik wel en niet doe. Ik ben mij absoluut bewust dat ik tot de overige 5% behoor, maar dat geldt voor bijna alles in het leven.

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-01-2022 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
*weggehaald*

[ Voor 96% gewijzigd door ParaDroid2 op 28-01-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
*Edit: weg*

[ Voor 96% gewijzigd door ParaDroid2 op 28-01-2022 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
Lethalis schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:51:
[...]
Voor de rest ben ik aan de lopende band verkouden sinds de kerst ongeveer, maar test tot nu toe elke keer negatief. Geen goede start van het jaar dusver gezondheidstechnisch iig. Het lijkt net alsof we met een inhaalslag bezig zijn en alle virussen achter elkaar krijgen ofzo.

En elke keer ben ik ervan overtuigd dat het corona is natuurlijk.
Ik ken het idee. Ik heb soms het idee dat we massaal hypochonder zijn geworden. Vroeger maakte je niet druk om een snotneus of keer hoesten en nu denk je meteen Corona. Ik probeer tegenwoordig me niet druk erom te maken. Tenslotte ken je je eigen lichaam het beste of je echt verkouden of erger bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Barry|IA schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:10:
[...]
Ik heb mijn besluit om niet te vaccineren een jaar geleden al genomen op basis van onafhankelijke informatie. Ben om eerlijk te zijn de exacte onderbouwing echt wel kwijt (iets met ingekapselde biotech zodat ons immuunsysteem het vaccin niet kan bestrijden).
Er kloppen al meerdere dingen overduidelijk niet in die zin/onderbouwing, dus dan is een reactie niet meer dan logisch?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen

"Op dinsdag 25 januari zijn er 51,5% positieve testen gemeld."

Ik durf zometeen niet naar de teststraat uit angst om daar alsnog corona te krijgen pfff (ik ben momenteel al een week verkouden inclusief hoestbuien, maar heb meerdere negatieve zelftests... het is vooral de aanhoudende hoest die het verdacht maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Begrijpelijk, er wordt ook aangeraden om een eventuele Coronamelder uit te schakelen indien je gaat testen, die gaat anders geheid af.

Daarop aansluitend, ik vind het al bijzonder dat die nog niet is afgegaan in het zwembad of op het werk bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-10 12:36

Indoubt

Always be indoubt until sure

ParaDroid2 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:34:
Begrijpelijk, er wordt ook aangeraden om een eventuele Coronamelder uit te schakelen indien je gaat testen, die gaat anders geheid af.

Daarop aansluitend, ik vind het al bijzonder dat die nog niet is afgegaan in het zwembad of op het werk bij mij.
Zijn er nog mensen die de coronamelder gebruiken uberhaupt? Diegene die ik ken die hem hebben gebruikt in het begin hebben hem al lang weer verwijdert. Volgens mij is het een vrij zinloze app geweest maar misschien behoor ik ook gewoon niet tot de doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Ik heb hem nog op mijn telefoon staan, maar inderdaad, nu zie ik het nut er helemaal niet meer van in, omdat je toch niet in quarantaine hoeft bij aanraking met een besmet persoon (indien booster/genezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online

Die heb ik sowieso niet op mijn telefoon. Ik heb alleen de CoronaCheck app voor de QR.

Een collega van mij heeft hem overigens wel en heeft er ooit voor gezorgd dat de melder afging bij zijn buurman :) Collega was positief getest en zijn buurman kreeg een melding.

Dat er een muur tussen zat, maakte blijkbaar niet uit.

Blegh. Ik stuiter heen en weer tussen wel / niet gaan. De test zelf kijk ik ook al niet naar uit, maar binnenlopen in een hal die 1 grote corona wolk is vind ik misschien nog wel erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
Lethalis schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Die heb ik sowieso niet op mijn telefoon. Ik heb alleen de CoronaCheck app voor de QR.

Een collega van mij heeft hem overigens wel en heeft er ooit voor gezorgd dat de melder afging bij zijn buurman :) Collega was positief getest en zijn buurman kreeg een melding.

Dat er een muur tussen zat, maakte blijkbaar niet uit.

Blegh. Ik stuiter heen en weer tussen wel / niet gaan. De test zelf kijk ik ook al niet naar uit, maar binnenlopen in een hal die 1 grote corona wolk is vind ik misschien nog wel erger.
Kan je niet kijken naar een teststraat waar je met de auto door kan rijden? Dan komt alleen degene die test bij je in de buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
belly89 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:18:
[...]

Kan je niet kijken naar een teststraat waar je met de auto door kan rijden? Dan komt alleen degene die test bij je in de buurt :)
Voor zover ik kan beoordelen zijn de testlocaties in de buurt (voor mij Rotterdam Airport of Zoetermeer) beide zo ingericht dat je naar binnen moet lopen.

De oude testlocatie in Zoetermeer was wel een drive through, maar die hebben ze afgebroken.

[ Voor 12% gewijzigd door Lethalis op 28-01-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Bloodclot

Jawier!

Beetje dubio:
Ik heb geen corona (2-3 keer zelftesten in de week). Maar als ik wel positief zelftest, heeft het nog nut om me te laten testen bij de GGD? Ik kom dan als positief-persoon in aanraking met mensen die misschien (nog) geen corona hebben. Je moet soms meerdere dagen wachten voor een test.

Klachten heb ik amper, soms wel eens een dagdeel snotterig en kan voorkomen dat ik eens moet niezen.

Ik kan me toch zelf verantwoordelijkheid nemen en in zelf quarantaine te gaan? Voor het vinkje hoef ik het niet te doen, want booster.

Gaat het dan om wel de officiële registratie van de besmetting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
Bloodclot schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:25:
Beetje dubio:
Ik heb geen corona (2-3 keer zelftesten in de week). Maar als ik wel positief zelftest, heeft het nog nut om me te laten testen bij de GGD? Ik kom dan als positief-persoon in aanraking met mensen die misschien (nog) geen corona hebben. Je moet soms meerdere dagen wachten voor een test.

Klachten heb ik amper, soms wel eens een dagdeel snotterig en kan voorkomen dat ik eens moet niezen.

Ik kan me toch zelf verantwoordelijkheid nemen en in zelf quarantaine te gaan? Voor het vinkje hoef ik het niet te doen, want booster.

Misschien lees ik verkeerd, maar je hebt geen corona maar ook geen klachten? Dat is dan toch logisch? Je weet dan toch niet wat je klachten zijn mits je wel Corona hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Bloodclot schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:25:
Plus dat je zeker weet dat het Corona is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Ik ben al eens een keer getest en had mijn telefoon bij me maar nooit 1 melding gezien. Uberhaupt nog nooit trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
Lethalis schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:20:
[...]

Voor zover ik kan beoordelen zijn de testlocaties in de buurt (voor mij Rotterdam Airport of Zoetermeer) beide zo ingericht dat je naar binnen moet lopen.

De oude testlocatie in Zoetermeer was wel een drive through, maar die hebben ze afgebroken.
Ow dat is dan lastig inderdaad. Goed afstand houden en een mondkapje dragen is dan de enige optie. Mag hopen dat ze zorgen voor genoeg ruimte tussen de personen die getest moeten worden. (zelf alleen nog maar laten testen bij een drive through dus geen ervaringen mee verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Indoubt schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:37:
[...]
Zijn er nog mensen die de coronamelder gebruiken uberhaupt? Diegene die ik ken die hem hebben gebruikt in het begin hebben hem al lang weer verwijdert. Volgens mij is het een vrij zinloze app geweest maar misschien behoor ik ook gewoon niet tot de doelgroep.
De corona melder app heeft inderdaad het nut verloren, als je lage incidentie onder de bevolking hebt, kun je het op die manier een beetje inperken, maar met de 80k positief/dag heeft het nu iid niet veel toegevoegde waarde meer.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Barry|IA schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:10:

Heb ook niet echt trek om m’n standpunten te verdedigen. Ik kies zelf wat ik wel en niet doe. Ik ben mij absoluut bewust dat ik tot de overige 5% behoor, maar dat geldt voor bijna alles in het leven.
Als je zelf de kennis niet had, want je hebt naar eigen zeggen externe informatie gebruikt, waarom vertrouw je die bron en welke goede resultaten heeft deze bron jou persoonlijk in het verleden laten zien?

Vooral dat laatste is wat ik mij vaak afvraag. Je vertrouwt er op. Waar komt dat vertrouwen vandaan en wat heeft deze bron gedaan om jouw vertrouwen te verdienen?

En dit bedoel ik echt als normale vraag. No strings attached :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Op mijn werk gaat het nu goed los met Covid. De afgelopen twee weken is ⅓ van het personeel positief getest. Zelf nul klachten en negatieve zelftests. Dat betekent dus vooral overuren maken om de tent draaiende te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 22:04

Mfpower

In dubio

zacht schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:51:
Op mijn werk gaat het nu goed los met Covid. De afgelopen twee weken is ⅓ van het personeel positief getest. Zelf nul klachten en negatieve zelftests. Dat betekent dus vooral overuren maken om de tent draaiende te houden.
Wij zitten nu thuis met Covid, maar ik hoorde zojuist dat er in de klas van m'n dochter nog maar 8 leerlingen op school zitten, de rest heeft corona. Daarnaast zijn er 4 klassen helemaal naar huis omdat er geen leerkrachten zijn (ook positief), en ik begreep dat er meer klassen zijn waar meer dan de helft van de leerlingen thuiszit vanwege corona.

Gaat lekker met die nieuwe regels om scholen zo veel mogelijk open te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:45
Zucht, afgelopen zondag mijn booster gekregen en vanochtend 2 positieve zelftesten. Zal morgen wel GGD uitslag krijgen, klopt het dat het gunstiger was geweest als ik pas na zondag corona had gekregen? Omdat ze het over een week na de booster hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:22
Mfpower schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:46:
[...]

Wij zitten nu thuis met Covid, maar ik hoorde zojuist dat er in de klas van m'n dochter nog maar 8 leerlingen op school zitten, de rest heeft corona. Daarnaast zijn er 4 klassen helemaal naar huis omdat er geen leerkrachten zijn (ook positief), en ik begreep dat er meer klassen zijn waar meer dan de helft van de leerlingen thuiszit vanwege corona.

Gaat lekker met die nieuwe regels om scholen zo veel mogelijk open te houden.
En daarom ook gewoon lekker iedereen naar school laten gaan als je geen klachten hebt en stoppen met dat testgedoe, of alleen testen bij klachten dus.
Wordt inmiddels doodmoe van al die berichtjes (o.a. in de appgroep met collega's) van: "Ik ben positief getest, dus kan niet naar werk komen" of "Mijn man is positief dus ik moet in quarantaine".
En dan elke dag allemaal van die "Ohhhh wat erg, veel sterkte" of "Oei, beterschap!" berichtjes. Er is werkelijk waar op heel onze school niemand echt ziek geweest, buiten een weekje koorts/griepklachten. Zowel onder personeel als onder studenten niet in die hele coronatijd. Ik zou dus ook niet weten waarom ik iemand sterkte of beterschap moet wensen omdat een stokje 2 streepjes aangeeft terwijl ze of niks hebben of een snotneus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
President schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:52:
Zucht, afgelopen zondag mijn booster gekregen en vanochtend 2 positieve zelftesten. Zal morgen wel GGD uitslag krijgen, klopt het dat het gunstiger was geweest als ik pas na zondag corona had gekregen? Omdat ze het over een week na de booster hebben?
Niet normaal hoeveel mensen kort na de booster positief testen 8)7 Zouden ze allemaal besmet worden in de prikhal?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
remzor schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:54:
[...]

Er is werkelijk waar op heel onze school niemand echt ziek geweest, buiten een weekje koorts/griepklachten.
Uhm, dan ben je toch echt ziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

President schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:52:
Even ter mijn educatie: kun je zo kort na een booster wel gaan testen of is het dan altijd positief? Ik dacht dat een vaccinatie een soort mini-infectie was maar heb me daar niet helemaal in verdiept

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Vandaag gezellig met het hele gezin naar de teststraat, het enige 'vermaak' waar je met corona naar toe mag.

Ze stonden niet te juichen, echt raar...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Indoubt schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:17:
[...]

Even ter mijn educatie: kun je zo kort na een booster wel gaan testen of is het dan altijd positief? Ik dacht dat een vaccinatie een soort mini-infectie was maar heb me daar niet helemaal in verdiept
Nee, de (in nl gebruikte) covid vaccinaties zijn niet met verzwakte covid virussen.
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins

Een vaccinatie kan dus ook niet tot een positieve test leiden.

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 28-01-2022 17:23 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:45
[...]

De GGD accepteerde sowieso een test afspraak.

[ Voor 11% gewijzigd door President op 28-01-2022 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

YakuzA schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:20:
[...]

Nee, de (in nl gebruikte) covid vaccinaties zijn niet met verzwakte covid virussen.

Een vaccinatie kan dus ook niet tot een positieve test leiden.
Thanks voor je antwoord. Dat het geen verzwakt virus was zoals vroeger klopt en was me ook bekend. Hetgeen ik niet wist is of de imuunreactie getriggerd werd door een spike eiwit welke ook in de PCR test naar boven komt. Blijkbaar niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 22:04

Mfpower

In dubio

remzor schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:54:
[...]

En daarom ook gewoon lekker iedereen naar school laten gaan als je geen klachten hebt en stoppen met dat testgedoe, of alleen testen bij klachten dus.
Wordt inmiddels doodmoe van al die berichtjes (o.a. in de appgroep met collega's) van: "Ik ben positief getest, dus kan niet naar werk komen" of "Mijn man is positief dus ik moet in quarantaine".
En dan elke dag allemaal van die "Ohhhh wat erg, veel sterkte" of "Oei, beterschap!" berichtjes. Er is werkelijk waar op heel onze school niemand echt ziek geweest, buiten een weekje koorts/griepklachten. Zowel onder personeel als onder studenten niet in die hele coronatijd. Ik zou dus ook niet weten waarom ik iemand sterkte of beterschap moet wensen omdat een stokje 2 streepjes aangeeft terwijl ze of niks hebben of een snotneus :+
Dit. Behalve dat ik me echt wel te beroerd voel om te werken door Corona (niet ernstig ziek overigens) mag van mij wel dat hele gedoe eromheen stoppen. Het is klaar en er is niets wat de verspreiding nog gaat stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

Nee, naast dat het mRNA uit de vaccinaties sowieso niet in je neus terecht komt, codeert het mRNA uit de vaccins alléén voor het spike-eiwit. Over het algemeen worden andere genen gebruikt om de PCR-test op te verrichten, omdat vooral het spike-eiwit lekker veel muteert. En iets wat lekker veel muteert, da's niet zo handig om je test op te baseren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:22
zacht schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:09:
[...]

Uhm, dan ben je toch echt ziek?
Je snapt best wat ik bedoel, *knip*
En over een kuchje gesproken: tot 2 jaar geleden werd je gewoon gesommeerd te komen werken hoor, met alleen een kuchje.

[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 29-01-2022 10:26 . Reden: De sneer mag achterwege blijven aub ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:41

gws24

Thinking is hard!

Pffff, elke sector die open wil bezweert dat ze het veilig kunnen doen en de regels kunnen naleven/handhaven. Daaronder het betaald voetbal en wat zie je bij de eerste wedstrijd waar weer publiek mag zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V7KfsJCDp8Kq6R8OVzjQ-Ha4CZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pPYcS5TszK9h3e3B3IpNhR44.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker verdeeld daar achter het doel :+

De toegewezen zitplaatsen zullen wel goed verdeeld zijn neem ik aan en de club kan je hier imo niet echt veel verwijten (handhaven tijdens de wedstrijd gaat gezeik opleveren) maar het is wel weer typisch en opvallend.

edit: Oss - den Bosch na 8 minuten spelen

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

gws24 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:34:
Pffff, elke sector die open wil bezweert dat ze het veilig kunnen doen en de regels kunnen naleven/handhaven. Daaronder het betaald voetbal en wat zie je bij de eerste wedstrijd waar weer publiek mag zijn:

[Afbeelding]

Lekker verdeeld daar achter het doel :+

De toegewezen zitplaatsen zullen wel goed verdeeld zijn neem ik aan en de club kan je hier imo niet echt veel verwijten (handhaven tijdens de wedstrijd gaat gezeik opleveren) maar het is wel weer typisch en opvallend.

edit: Oss - den Bosch na 8 minuten spelen
Voetbal is toch al een synoniem voor gezeik.
Wedstrijd stilleggen tot ieder op z'n plek zit en blijft zitten. Of iedereen maar opbokken.

Dit is toch van diezelfde club die eiste volgende week weer meer mensen toe te mogen laten. Of anders!!!

Kom op hoe nemen dit soort *knip* zichzelf nou nog serieus.

[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 29-01-2022 12:45 . Reden: Rustig aan aub. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Dennis1812 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:15:
[...]

Voetbal is toch al een synoniem voor gezeik.
Wedstrijd stilleggen tot ieder op z'n plek zit en blijft zitten. Of iedereen maar opbokken.

Dit is toch van diezelfde club die eiste volgende week weer meer mensen toe te mogen laten. Of anders!!!

Kom op hoe nemen dit soort *knip* zichzelf nou nog serieus.
Jij bent echt een zuurpruimpje he :D !

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 29-01-2022 12:45 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Stimulate14 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:15:
[...]

Jij bent echt een zuurpruimpje he :D !
Valt wel mee. Regels zijn echter zeer duidelijk. Alle sectoren roepen dat ze het zo goed kunnen en het veilig kan.
En in week 1 zien we dit al..

Als dit week 4 was en een dag voor volgende versoepelingen ach..
Dit is zorgen voor meer verzwaring ipv zorgen dat we allemaal plezier kunnen blijven maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Dennis1812 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:50:
[...]

Valt wel mee. Regels zijn echter zeer duidelijk. Alle sectoren roepen dat ze het zo goed kunnen en het veilig kan.
En in week 1 zien we dit al..

Als dit week 4 was en een dag voor volgende versoepelingen ach..
Dit is zorgen voor meer verzwaring ipv zorgen dat we allemaal plezier kunnen blijven maken.
Ja dat begrijp ik, alleen mensen zijn er wel een beetje klaar mee in dit land. Je gaat nu een beetje wangedrag krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Stimulate14 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:53:
Ja dat begrijp ik, alleen mensen zijn er wel een beetje klaar mee in dit land. Je gaat nu een beetje wangedrag krijgen.
Dit soort beelden zagen we vorig jaar ook, heb niet het gevoel dat voetbalsupporters zich minder aan de regels houden dan toen.

Het zijn imo vooral normale burgers die de regels minder strikt naleven, waar vorig jaar mijn gevaccineerde omgeving zich strikt aan de quarantaineregels hield worden daar nu de kantjes vanaf gelopen. Het duurt soms dagen voordat je bij de GGD terecht kunt, zo lang blijft men niet preventief binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:08
Gaat weer hard op de basisschool van mijn kinderen. 2 klassen met meer dan 6 besmettingen en wat lopende vermoedens, kleuterklas met 4 besmettingen. En 4 leraren.
De school is nog open (gelukkig) .
Voor de meeste is dit een tweede besmetting.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:10
President schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:20:
[...]

De GGD accepteerde sowieso een test afspraak.
Ik had 6 dagen na mijn booster de eerste klachten. Omdat mijn vrouw toen positief was getest ging ik er al vanuit dat ik ook besmet zou zijn. De zelftest gaf positief aan.

2 dagen voor die positieve zelftest had ik bij geen klachten ook een zelftest gedaan en die was negatief.

Uiteindelijk ook wezen testen bij de GGD en ook daar was het resultaat positief. Met of zonder booster maakt uiteindelijk niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:21
Stimulate14 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:53:
[...]

Ja dat snap ik ook wel.
Maar daardoor gaan er weer geen/nauwelijks versoepelingen komen. Oftewel diegene die zich WEL aan de regels houden, hebben dan weer pech t.o.v. de ASO's!

Samenleving, wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Doorbraakinfectie 3 weken na de booster maakt je toch super-immuun? O-)
Dan denk je veilig te zijn met 3 prikken...

Pagina: 1 ... 63 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"