Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Gaat lekker hier. Vrouw en dochter van bijna 1 testten 15 januari positief.. ik doe de 20e nog een test die negatief is.. En gisteren komt er ineens keel en hoofdpijn vrij rap opzetten. En tadaa een positieve zelftest.. GGD test van deze ochtend zal dus ook wel positief zijn. Zondag dachten we nog dat dochter deze week weer naar opvang kon, maar helaas is die ook weer niet helemaal klachtenvrij meer

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:33
Geen Agema (PVV) deze week tijdens het debat. Ze heeft volgens haar twitteraccount Corona en niet mild schrijft ze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-10 22:04

Mfpower

In dubio

Stimulate14 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:00:
[...]

Laat het hier even weten, wel interessant.
Dit is nu de stand van zaken:

Donderdag:
Dochter van 6 krijgt "klachten", alleen vermoeidheid dus had het linkje niet zo snel gelegd.... sorry iedereen bij wie we in de buurt waren.

Zaterdag:
Zaterdag krijgt de rest ook klachten, zoon van 3, dochter van 8, mijn vrouw en ik.
Alléén dochter van 8 test positief op sneltest.

Zondag:
Iedereen naar de teststraat, iedereen behalve ik positief, iedereen ook duidelijke klachten (iedereen koorts).
Omdat de uitslag even op zich laat wachten, doen we bij iedereen nog een sneltest. Wederom alleen dochter van 8 positief.
Mijn test is dus negatief, terwijl ik net zo ziek ben als de rest.

Maandag:
nog een sneltest ronde, gewoon omdat het kan (we hadden heel veel testen in huis), alleen vrouw + dochter van 8 positief, rest negatief.

Dinsdag:
Ik doe weer een sneltest; negatief, nog steeds behoorlijk ziek met nu ook vervelende hoest, zojuist test gedaan bij GGD. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:30

Stimulate14

⭐⭐⭐

Mfpower schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Dit is nu de stand van zaken:

Donderdag:
Dochter van 6 krijgt "klachten", alleen vermoeidheid dus had het linkje niet zo snel gelegd.... sorry iedereen bij wie we in de buurt waren.

Zaterdag:
Zaterdag krijgt de rest ook klachten, zoon van 3, dochter van 8, mijn vrouw en ik.
Alléén dochter van 8 test positief op sneltest.

Zondag:
Iedereen naar de teststraat, iedereen behalve ik positief, iedereen ook duidelijke klachten (iedereen koorts).
Omdat de uitslag even op zich laat wachten, doen we bij iedereen nog een sneltest. Wederom alleen dochter van 8 positief.
Mijn test is dus negatief, terwijl ik net zo ziek ben als de rest.

Maandag:
nog een sneltest ronde, gewoon omdat het kan (we hadden heel veel testen in huis), alleen vrouw + dochter van 8 positief, rest negatief.

Dinsdag:
Ik doe weer een sneltest; negatief, nog steeds behoorlijk ziek met nu ook vervelende hoest, zojuist test gedaan bij GGD. Ben benieuwd.
Bizar he. Beterschap natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-10 14:11

Nox

Noxiuz

YakuzA schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:24:
https://nos.nl/l/2414030

[...]

En ook Kiribati heeft nu besmettingen.

Was dit nu het laatste land in de wereld waar ze voorheen geen gevallen hadden?
Kiribati, het nieuwe madagascar.

Zal wel lastig zijn om met Omikron als eerste te dealen. Dat raast hard door de bevolking en ik vermoed dat niemand daar behoefte had aan een vaccin dus dat gaat nog wel een taaie worden voor ze. Wel netjes dat ze het zo lang buiten de deur hielden.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Sanne-Wallis De Vries, al het zuur van een maandabonnement Volkskrant in een compleet zeurbetoog waarom de theaters kapot gaan omdat ze om 22h00 dicht moeten ipv 22h30. Dat probleem is veel groter, maar ze was weer op TV om te verkondigen dat ze niet ging optreden?
En Theaters zijn beter en veiliger want in een café loopt iedereen maar naar buiten en binnen, terwijl we dat als theater allemaal gelijk doen - right :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Prima persco. Behalve dan hoe Rutte 'restaurants' uitspreekt. Dat is volkomen leip.

We zaten nog op de schopstoel of de 5e-quarantaine-dag-test van m'n middelste dochter van vanochtend morgen vóór schooltijd binnen is. Maar nu blijkt dat ze ook zonder test naar school mag. Zul je zien, is ze er een kwartier komt die test natuurlijk positief terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Stimulate14 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:51:
[...]

Bizar he. Beterschap natuurlijk ;).
Thanks. Zojuist m’n positieve uitslag ontvangen. Kon ook eigenlijk niet anders. In elk geval zijn we allemaal tegelijk ziek dus geen quarantaines na quarantaines. Overigens nog steeds geen positieve sneltest… die dingen zijn dus echt inherent onbetrouwbaar. Zojuist weer een mailtje van school: kind klachten, doe een sneltest we willen niet dat docenten besmet raken. Wat een farce.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:16
franssie schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:48:
Sanne-Wallis De Vries, al het zuur van een maandabonnement Volkskrant in een compleet zeurbetoog waarom de theaters kapot gaan omdat ze om 22h00 dicht moeten ipv 22h30. Dat probleem is veel groter, maar ze was weer op TV om te verkondigen dat ze niet ging optreden?
En Theaters zijn beter en veiliger want in een café loopt iedereen maar naar buiten en binnen, terwijl we dat als theater allemaal gelijk doen - right :P
ja ik zou wel te simpel denken maar als dit over een half uurtje gaat begin je toch gewoon lekker een half uurtje vroeger. De mensen die echt naar het theater willen regelen wel dat ze kan halen. lijkt mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Mfpower schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:02:
[...]

Thanks. Zojuist m’n positieve uitslag ontvangen. Kon ook eigenlijk niet anders. In elk geval zijn we allemaal tegelijk ziek dus geen quarantaines na quarantaines. Overigens nog steeds geen positieve sneltest… die dingen zijn dus echt inherent onbetrouwbaar. Zojuist weer een mailtje van school: kind klachten, doe een sneltest we willen niet dat docenten besmet raken. Wat een farce.
Mijn neefje heeft sinds vorige week covid( en de rest van het gezin ook)Maar hij kreeg woensdag klachten. Zelftest negatief, donderdag zelftest negatief, vrijdag zelftest positief, zaterdag moeder en zusje positief. Mijn broer zondag Positief en maandag heeft hij positief getest bij de GGD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vrietje schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:35:
[...]

ja ik zou wel te simpel denken maar als dit over een half uurtje gaat begin je toch gewoon lekker een half uurtje vroeger. De mensen die echt naar het theater willen regelen wel dat ze kan halen. lijkt mij 8)7
Ik snap dat gedoe om die tijd ook niet echt, men komt echt wel een (half)uurtje eerder. De maximale capaciteit is veel onhandiger, 1 persoon per 5m2 komt met wat natte-vinger-werk neer op 1/4 tot 1/5 van je capaciteit bij zittend publiek in bios of theater.
Staand (mag nog niet) zou 90% reductie betekenen als rekent met slechts twee bezoekers per vierkante meter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

franssie schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:48:
Ik word echt gek van die vrouw. Zit voor mijn gevoel al weken op rij bij elke talkshow die haar hebben wil om te janken dat het anders moet. Als straks alles weer open mag zie ik haar er voor aan om te zeuren dat er weer iets dicht moet 8)7.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-10 19:18
Als ik Sanne Wallis de Vries moet combineren met het goede doel, kom ik niet veel verder dan "waar is hier de nooduitgang".
Die paar seconden bij zo'n talkshow kun je nog vluchten naar een andere zender, maar je zou maar voor 2 uur bij haar in een theater belanden.
En ik had vanuit die branche toch gehoord dat we niet moesten denken dat ze zomaar konden gaan beginnen, daar zou nog veel tijd overheen gaan om op te starten, dus voor je het weet zijn die eerste 3 weken dan al voorbij voor ze (of was dat allemaal niet zo "waar").

[ Voor 33% gewijzigd door gekkie op 25-01-2022 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Net zo als de betaald voetbalclubs die de overheid probeerde te chanteren met als het maar 1/3 capaciteit blijft, dan blijven we lekker dicht. Hier had niet van terug hè Rutte.

Dus ja dan had ik ook gedacht prima, dan blijven jullie dicht scheelt weer een par besmettingen.

Overigens over die lagere capaciteit in de bioscoop, ik ben net voor de lockdown geweest en ik moet zeggen dat het op 1 van mijn fijnste bios bezoekjes geweest is. Niemand voor, naast of achter je.

[ Voor 26% gewijzigd door Vrietje op 25-01-2022 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Mfpower schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:02:
[...]

Daarom krijgen we het niet onder controle. Mensen lopen besmet rond zonder dat ze het weten en met groen vinkje kom je overal bij / in zonder te testen. :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 14:44

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Stimulate14 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:02:
[...]

Daarom krijgen we het niet onder controle. Mensen lopen besmet rond zonder dat ze het weten en met groen vinkje kom je overal bij / in zonder te testen. :D .
Volgens mij had je de afgelopen weken nergens plekken waar je je vinkje moest laten zien en de besmettingen gingen keihard omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TrailBlazer schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:12:
[...]

Volgens mij had je de afgelopen weken nergens plekken waar je je vinkje moest laten zien en de besmettingen gingen keihard omhoog.
Goed punt, dus zowel de groene vinkjes als de lockdown tonen aan dat het daarmee niet onder controle is te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 14:44

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wolly schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:16:
[...]

Goed punt, dus zowel de groene vinkjes als de lockdown tonen aan dat het daarmee niet onder controle is te brengen.
De lockdown heeft Omikron niet onder controle weten krijgen nee maar wel Delta kunnen indammen (voor ruimte die we mogelijk niet nodig hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

[...]

Dat zeg ik dus. ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:55
Het volgende: Onze kleine man van 4 jaar kreeg afgelopen donderdag klachten en testte positief met een thuistest, we hebben hem net weer getest en testte nog steeds positief. De klachten waren na 1 a 2 dagen nagenoeg verdwenen.

Wanneer mag hij nu uit quarantaine? Is dat nu na 10 dagen of na 7 dagen en dan 24 uur klachtenvrij? Of moet hij echt negatief testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-10 19:59
Danielson schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:36:
Het volgende: Onze kleine man van 4 jaar kreeg afgelopen donderdag klachten en testte positief met een thuistest, we hebben hem net weer getest en testte nog steeds positief. De klachten waren na 1 a 2 dagen nagenoeg verdwenen.
*knip* graag bij de feiten houden, zie hieronder

[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 26-01-2022 10:45 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Wanneer mag hij nu uit quarantaine? Is dat nu na 10 dagen of na 7 dagen en dan 24 uur klachtenvrij? Of moet hij echt negatief testen?
dag 7
Heb je 24 uur geen coronaklachten meer? Dan is dit je laatste dag van je thuisisolatie.

Zegt de quarantaine check

@xzaz zullen we ons wel aan feiten houden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Sowieso 7 dagen. Doe jezelf en iedereen een plezier: pak je rust in je gezin en de omgeving en leg je er bij neer dat Danielson junior maandag pas weer naar school gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Positieve test in de hand dus waarschijnlijk wel besmettelijk.

Niet naar school.

Als ie de leraar besmet zit ie ook thuis.

[ Voor 16% gewijzigd door ZieMaar! op 26-01-2022 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:56
[...]

Bij de sportschool wel.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:43:
[...]

Niet naar school.

En de rest ook meteen. Nog afgezien van het feit dat we geven om leraren :) :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
MikeyMan schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:43:
[...]

Niet naar school.

Dat is een advies geen regel. Als een kind van 4 geen redenen heeft om binnen te houden zal ik hem niet binnen houden ongeacht het advies van de overheid. Omikron gaat sowieso verder met of zonder de demping van de besmettingen.

Wees toch niet zo bang om Corona te krijgen. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door xzaz op 26-01-2022 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Laatste keer wanneer ik dat vinkje moest laten zien kon ik de app niet meer vinden }:O sta je dan...

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
zacht schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:42:
[...]

Sowieso 7 dagen. Doe jezelf en iedereen een plezier: pak je rust in je gezin en de omgeving en leg je er bij neer dat Danielson junior maandag pas weer naar school gaat.
Dat is ook geen enkel probleem, er verschijnen de mooiste Lego bouwwerken hier! :)

Maar wat nou als hij b.v. maandag nog steeds klachtenvrij is, maar nog wel positief test? Dat is me nog niet helemaal duidelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xzaz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:48:
[...]

Dat is een advies geen regel. Als een kind van 4 geen redenen heeft om binnen te houden zal ik hem niet binnen houden ongeacht het advies van de overheid. Omikron gaat sowieso verder met of zonder de demping van de besmettingen.

Dat zal allemaal wel, maar waarom zou je de kat op het spek binden en iemand met een positieve testuitslag naar school sturen?

Nogmaals, als je pecht hebt wordt de leraar ziek en zit de hele klas thuis.

En kap eens met dat angstnarratief.
Common sense dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
MikeyMan schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Dat zal allemaal wel, maar waarom zou je de kat op het spek binden en iemand met een positieve testuitslag naar school sturen?
Omdat de persoon niet meer ziek is :)
Nogmaals, als je pecht hebt wordt de leraar ziek en zit de hele klas thuis.
Dat is niet anders dan met andere ziekten.
En kap eens met dat angstnarratief.
Common sense dit.
Angstnarratief?

Ik wil je helpen herinneren aan:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
xzaz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:48:
[...]

Ehm, is zelfs een positieve test al geen reden meer om mensen binnen te houden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xzaz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:52:
[...]

Omdat de persoon niet meer ziek is :)

[...]

Dat is niet anders dan met andere ziekten.

[...]
Angstnarratief?

Ik wil je helpen herinneren aan:

[...]
Gelul van een dronken aardbei dit...

Ziek is iets anders dan besmettelijk. Positieve test is aanwezig virus, dus kans dat je iemand anders besmet.

Maar het lijkt erop dat ze op Facebook hier andere gedachten op nahouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
42erik schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:52:
[...]

Ehm, is zelfs een positieve test al geen reden meer om mensen binnen te houden?
Voor mij niet in ieder geval, de adviezen van de overheid wel. Ik ben van mening dat we in de situatie zitten waarbij het dempen van het virus geen effect meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
MikeyMan schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:54:
[...]

Gelul van een dronken aardbei dit...

Ziek is iets anders dan besmettelijk. Positieve test is aanwezig virus, dus kans dat je iemand anders besmet.
Precies, ziek is wat anders dan besmettelijk. Ik neem aan dat iedereen netjes is gevaccineerd en zijn booster heeft gehad. Geen probleem om besmet te worden op dit moment met Omikron :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Danielson schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:49:
[...]

Dat is ook geen enkel probleem, er verschijnen de mooiste Lego bouwwerken hier! :)

Maar wat nou als hij b.v. maandag nog steeds klachtenvrij is, maar nog wel positief test? Dat is me nog niet helemaal duidelijk?
Ik zou dat testen lekker laten voor wat het was, positief is aangetoond, daarna is het:
Het kind blijft thuis en mag pas weer naar buiten als het niet meer besmettelijk is. Het kind is niet meer besmettelijk als het na 7 dagen (dag 0 is start klachten) 24 uur volledig klachtenvrij is.
Bron: https://www.rijksoverheid...ine-gezinnen-met-kinderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
xzaz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:54:
[...]

Voor mij niet in ieder geval, de adviezen van de overheid wel. Ik ben van mening dat we in de situatie zitten waarbij het dempen van het virus geen effect meer heeft.
De WHO is het met je eens heb ik het idee, ze zeggen het alleen niet hard op. Denemarken gaat ook alvast alles open gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
xzaz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:54:
[...]

Leuk dat je een mening hebt, die heb ik ook, maar in dit geval gaat het gewoon om quarantaine regels. Punt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
42erik schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:00:
[...]

Leuk dat je een mening hebt, die heb ik ook, maar in dit geval gaat het gewoon om quarantaine regels. Punt uit.
Kan je mij wijzen op deze regels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:En daarmee (met de post hierboven) is het klaar. Opscheppen over het niet houden aan regels of het oproepen daartoe hoort hier niet thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xzaz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:55:
[...]

Precies, ziek is wat anders dan besmettelijk. Ik neem aan dat iedereen netjes is gevaccineerd en zijn booster heeft gehad. Geen probleem om besmet te worden op dit moment met Omikron :)
Nogmaals, je neemt willens en wetens het risico om ook de leraar te besmetten. Penny wise, pound foolish op zijn minst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:45

Hij moet negatief testen. Je kunt ook proberen hem te laten testen bij de GGD, ik heb al van verschillende mensen gehoord dat ze negatief testen bij de GGD, maar thuistesten positief bleven. En dan geldt de test van de GGD.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
redwing schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:09:
[...]

Hij moet negatief testen. Je kunt ook proberen hem te laten testen bij de GGD, ik heb al van verschillende mensen gehoord dat ze negatief testen bij de GGD, maar thuistesten positief bleven. En dan geldt de test van de GGD.
Aangezien sommigen nog weken positief testen, is dat niet zo (zou lachen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
redwing schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:09:
[...]

Ik hoor nu net dat je nog 8 weken positief kunt testen, ik weet alleen niet of dat geldt voor een zelftest of een GGD test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Danielson schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:36:
[...]

Ik hoor nu net dat je nog 8 weken positief kunt testen, ik weet alleen niet of dat geldt voor een zelftest of een GGD test.
Daarvoor is die 10 dagen. Je moet dus na 5 dagen een negatieve test hebben en anders mag je pas na 10 dagen weer op pad.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
redwing schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:39:
[...]

Daarvoor is die 10 dagen. Je moet dus na 5 dagen een negatieve test hebben en anders mag je pas na 10 dagen weer op pad.
Dag 1 was donderdag de 20e, hij test vandaag de 26e nog steeds positief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Danielson schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:41:
[...]
Strikt genomen moet je dan tot dag 10 wachten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:58

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Hier is het vreemd....

jongste dochter kreeg klachten nadat haar juf positief getest naar huis is gestuurd. Daarna ontwikkelde mijn vrouw lichte klachten en de oudste dochter stevige koorts. Alledrie getest bij GGD: dochter 2 + vrouw positief, dochter 1 (de jongste) test mislukt (tweede keer laten testen, wachten nog op antwoord).

Zoon heeft een kuchje (en veel contact met gezin) maar test negatief bij de GGD. Twee dagen in dit hele verhaal begin ik klachten te ontwikkelen. Eerst een jeukerig gevoel bovenin de borst, nu een hoest met wat slijm. Heb het ook af en toe ontzettend koud, maar mijn temperatuur is een perfecte 36.6 (net nog getest) en meerdere thuistesten geven negatief voor Covid aan (zowel alleen neus getest als neus + keel getest). Ben moe en zwaar gevoel in m'n hoofd (door online werk nog geen tijd gehad voor GGD afspraak).

Bij de rest van de familie waren de thuistesten nauwkeurig: resultaat kwam overeen met GGD resultaat. Kan het zo zijn dat ik een fout blijf hebben? Of ontwikkel ik hier persoonlijk een nieuwe mutatie? Versie Z voor Zombie? Ik heb nog geen cravings voor brains...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:48
[...]

Testen na een positieve uitslag is de komende 2 maanden nutteloos.

https://www.ggdnog.nl/cor...-of-negatieve-testuitslag

“Als je een positieve testuitslag hebt gekregen, is het niet zinvol je binnen 8 weken opnieuw te laten testen.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Stimulate14 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:02:
[...]

En om het experiment helemaal af te maken: vandaag, op dag 5 van symptomen, waarvan ik er al een paar met koorts heb doorgebracht is mijn sneltest ook positief. Mijn n=1 conclusie: voor vroege detectie zijn sneltesten niet bruikbaar. Misschien dat je er wat asymptomatische gevallen uithaalt, maar die zijn dan ook al een paar dagen ziek waarschijnlijk. Bij symptomen kan het dus echt wel even duren voor de test positief wordt, dus de volgende keer dat iemand met een verkoudheid bij je zit en zegt geen corona te hebben want negatieve sneltest zou ik er niet te hard vanuit gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

HTT-Thalan schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:23:
Hier is het vreemd....

jongste dochter kreeg klachten nadat haar juf positief getest naar huis is gestuurd. Daarna ontwikkelde mijn vrouw lichte klachten en de oudste dochter stevige koorts. Alledrie getest bij GGD: dochter 2 + vrouw positief, dochter 1 (de jongste) test mislukt (tweede keer laten testen, wachten nog op antwoord).

Zoon heeft een kuchje (en veel contact met gezin) maar test negatief bij de GGD. Twee dagen in dit hele verhaal begin ik klachten te ontwikkelen. Eerst een jeukerig gevoel bovenin de borst, nu een hoest met wat slijm. Heb het ook af en toe ontzettend koud, maar mijn temperatuur is een perfecte 36.6 (net nog getest) en meerdere thuistesten geven negatief voor Covid aan (zowel alleen neus getest als neus + keel getest). Ben moe en zwaar gevoel in m'n hoofd (door online werk nog geen tijd gehad voor GGD afspraak).

Bij de rest van de familie waren de thuistesten nauwkeurig: resultaat kwam overeen met GGD resultaat. Kan het zo zijn dat ik een fout blijf hebben? Of ontwikkel ik hier persoonlijk een nieuwe mutatie? Versie Z voor Zombie? Ik heb nog geen cravings voor brains...
Zie mijn post hier: Mfpower in "De Covid kroeg"
Op dag 4 na start klachten (gisteren) testte ik pas positief bij GGD en vandaag pas een positieve sneltest. Mijn klachten lijken erg op wat jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Tweak_ers schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:36:
[...]

Testen na een positieve uitslag is de komende 2 maanden nutteloos.

https://www.ggdnog.nl/cor...-of-negatieve-testuitslag

“Als je een positieve testuitslag hebt gekregen, is het niet zinvol je binnen 8 weken opnieuw te laten testen.”
Wel lastig als je een negatieve PCR voor reizen nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-10 16:47
[...]

Je blijft na een besmetting tot mogelijke enkele weken positief testen.
Daarom is het niet zo dat je pas naar buiten mag na een negatieve test.

https://www.rivm.nl/coron...9/quarantaine-en-isolatie

Als zijn klachten 24 uur weg zijn en x dagen verstreken zijn, mag hij weer er op uit, uit mijn hoofd.

Let wel; kinderen zijn eigenlijk altijd verkouden. Die van mij waren de eerste jaren altijd met een snotneus in de weer. Dus mocht hij toch snel weer verkouden worden, wil niet zeggen dat het weer corona is omdat hij mogelijk nog positief test vanwege zijn huidige besmetting.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:55

Nhz

Dat hele wel/niet besmet worden is wat ons betreft ook maar een vreemd iets.

In korte tijd zijn om ons heen veel mensen besmet geraakt. Dit zijn allemaal mensen met wie wij zelf, of onze kinderen, (heel erg) nauw contact hebben gehad. Meer dan de helft van de klas van onze oudste dochter (inclusief docent), 1/3 van de kinderen van het kinderdagverblijf van de jongste. De overburen, inclusief twee dochters waar onze dochters heel veel mee samen spelen. De buren hiernaast, waarmee we afgelopen weekend nog geborreld hebben. Zwagers en schoonzussen en directe vrienden. Stuk voor stuk mensen die we gezien hebben toen men besmettelijk zou zijn, zoveel telefoontjes krijgen we normaal nooit. ;)

Hier bij ons heeft nog helemaal niemand klachten gehad, op de bijna chronische loopneuzen van kleuters na. Elke dag doen we allemaal een zelftest, alles negatief en ook de handvol PCR testen bij de GGD van de afgelopen 2 weken zijn negatief.

We zijn er natuurlijk blij mee, maar soms vraag je je wel eens af hoe het kan.

[ Voor 6% gewijzigd door Nhz op 26-01-2022 14:41 ]

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:48
Nhz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:40:
Dat hele wel/niet besmet worden is wat ons betreft ook maar een vreemd iets.

In korte tijd zijn om ons heen veel mensen besmet geraakt. Dit zijn allemaal mensen met wie wij zelf, of onze kinderen, (heel erg) nauw contact hebben gehad. Meer dan de helft van de klas van onze oudste dochter (inclusief docent), 1/3 van de kinderen van het kinderdagverblijf van de jongste. De overburen, inclusief twee dochters waar onze dochters heel veel mee samen spelen. De buren hiernaast, waarmee we afgelopen weekend nog geborreld hebben. Zwagers en schoonzussen en directe vrienden. Stuk voor stuk mensen die we gezien hebben toen men besmettelijk zou zijn, zoveel telefoontjes krijgen we normaal nooit. ;)

Hier bij ons heeft nog helemaal niemand klachten gehad, op de bijna chronische loopneuzen van kleuters na. Elke dag doen we allemaal een zelftest, alles negatief en ook de handvol PCR testen bij de GGD van de afgelopen 2 weken zijn negatief.

We zijn er natuurlijk blij mee, maar soms vraag je je wel eens af hoe het kan.
Tja, geluk hebben?
Doe je de zelftest ook achter in de keel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:14

codex

Geen OpenAI agent :)

Mfpower schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:55:
[...]

En om het experiment helemaal af te maken: vandaag, op dag 5 van symptomen, waarvan ik er al een paar met koorts heb doorgebracht is mijn sneltest ook positief. Mijn n=1 conclusie: voor vroege detectie zijn sneltesten niet bruikbaar. Misschien dat je er wat asymptomatische gevallen uithaalt, maar die zijn dan ook al een paar dagen ziek waarschijnlijk. Bij symptomen kan het dus echt wel even duren voor de test positief wordt, dus de volgende keer dat iemand met een verkoudheid bij je zit en zegt geen corona te hebben want negatieve sneltest zou ik er niet te hard vanuit gaan.
Jij bent samen met @ArcticWolf één van de weinigen die ik ken(buiten mezelf) met heftige reactie op het vaccin, heb jij nu ook andere klachten of het gevoel meer ziek te zijn dan jouw gezinsleden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

codex schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:46:
[...]

Jij bent samen met @ArcticWolf één van de weinigen die ik ken(buiten mezelf) met heftige reactie op het vaccin, heb jij nu ook andere klachten of het gevoel meer ziek te zijn dan jouw gezinsleden?
Het is een zware verkoudheid of lichte griep met vooral hoofdpijn en een vervelende kuch. 100x liever dit dan weer tachycardia van het vaccin. We hebben allemaal in huis zo ongeveer dezelfde klachten. Ik denk zelf dat mijn vrouw het iets zwaarder heeft (hogere koorts).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:14

codex

Geen OpenAI agent :)

Mfpower schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:07:
[...]

Het is een zware verkoudheid of lichte griep met vooral hoofdpijn en een vervelende kuch. 100x liever dit dan weer tachycardia van het vaccin. We hebben allemaal in huis zo ongeveer dezelfde klachten. Ik denk zelf dat mijn vrouw het iets zwaarder heeft (hogere koorts).
Gelukkig, fijn om te horen (ook al is het irritant natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Tweak_ers schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:46:
[...]

Tja, geluk hebben?
Doe je de zelftest ook achter in de keel?
Zeker, voorbij het huigje zeg maar. Echt niet prettig, zeker niet met jonge kinderen. Los daarvan, vandaag heeft de oudste een PCR test staan. Dat is dan nummer 6 binnen ons gezin, in 10 dagen. Zoveel PCR testen gaan er niet vals negatief lijkt me.

Dus ja, inderdaad dom geluk hebben.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:33
Nhz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:40:

In korte tijd zijn om ons heen veel mensen besmet geraakt. Dit zijn allemaal mensen met wie wij zelf, of onze kinderen, (heel erg) nauw contact hebben gehad.
Even uit nieuwsgierigheid. Hebben ze allemaal klachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mfpower schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Mijn oudste zoon testte onlangs positief met een zelftest met 0 symptomen. Tegen het einde van de volgende dag begon hij te hoesten en een dag later kreeg hij even koorts. Het streepje van de zelftest kleurde zelfs rood terwijl de vloeistof nog op weg was naar het controlestreepje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:05
Admiral Freebee schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:14:
[...]

Mijn oudste zoon testte onlangs positief met een zelftest met 0 symptomen. Tegen het einde van de volgende dag begon hij te hoesten en een dag later kreeg hij even koorts. Het streepje van de zelftest kleurde zelfs rood terwijl de vloeistof nog op weg was naar het controlestreepje :P
Ja was bij mij ook zo. Geen klachten en zelftest gedaan maar nog geen streepje. 2 dagen later begon ik wat snotterig te worden en gelijk maar testen en het streepje was er binnen een paar seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Admiral Freebee schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:14:
[...]

Blijkbaar kan het allemaal behoorlijk verschillen. Misschien genetisch bepaald maar hier sloegen dus de sneltesten pas aan nadat we symptomen kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Opeens een alert van de Britse Test & Trace gehad, via mijn werk. Quarantaine voor niet-gevaccineerden, ik dus niet, maar wel 7 dagen dagelijks antigeentest doen.

Aangezien het via werk is, gaat het of om het onderwijs dat ik anderhakve week terug heb gegeven (2 uur college voor een groep van ~20 studenten, op afstand gebleven maar geen mondkapje opgehad, behalve als ik dichterbij kwam), of de lunch die ik maandag had op kantoor.

Goed, vanavond maar eens testen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

martwoutnl schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:07:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid. Hebben ze allemaal klachten?
Nee niet allemaal, de overbuurman heeft bijvoorbeeld geen enkele klacht, zijn dochters en vrouw wel lichte klachten. Hij had een positieve zelftest, haar zelftest was negatief. Alle vier een PCR gedaan, was bij de buurvrouw eerst negatief, de andere drie wel direct positief. Ze is drie dagen later nogmaals gegaan omdat ze toen toch een positieve zelftest had, toen ook een positieve PCR.

Vrienden van ons (een stelletje), zij geen klachten, hij een beetje verkouden. Beide twee keer een negatieve zelftest, maar omdat ze beide in direct contact waren geweest met een besmet iemand wel een PCR gedaan, positief voor beide.

Vandaag stond er nog een PCR voor de oudste op de agenda, toevallig begon ze in de auto die kant op ook ineens meermaals te hoesten, wat nu ook aan lijkt te houden. Misschien zijn we dan toch de sigaar. :/

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Toch een lichtpuntje in de drukke tijden. Gisteren rond 09:30 in de ochtend een test afgenomen en om 18:30 al uitslag. Zoals verwacht een positief resultaat *O*

Helaas heeft mijn dochter een negatief resultaat. Die moet toch thuis blijven ondanks dat de regels stellen dat ze naar school mag (geen klachten). Beide ouders moeten namelijk in quarantaine blijven 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:39

Amphiebietje

In de blubber

Mfpower schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:07:
[...]

Aan de andere kant, je kan niet oordelen wat er zou zijn gebeurd als je het vaccin niet had gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-10 15:30
dcell schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 07:17:
Toch een lichtpuntje in de drukke tijden. Gisteren rond 09:30 in de ochtend een test afgenomen en om 18:30 al uitslag. Zoals verwacht een positief resultaat *O*

Helaas heeft mijn dochter een negatief resultaat. Die moet toch thuis blijven ondanks dat de regels stellen dat ze naar school mag (geen klachten). Beide ouders moeten namelijk in quarantaine blijven 8)
Hoezo, ze mag toch gewoon naar school? Of zijn jullie zo ziek dat je haar niet kunt wegbrengen? (auto)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
loonatick78 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:22:
[...]

Hoezo, ze mag toch gewoon naar school? Of zijn jullie zo ziek dat je haar niet kunt wegbrengen? (auto)
Nee we zijn niet zo ziek dat we haar niet kunnen brengen maar ik wil me gewoon aan de regels houden. Als ik onverhoopt een auto ongeluk krijg tijdens het halen en brengen dan moet ik de auto uit lijkt mij. Dan doorbreek ik dus het quarantaine advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Pff. Hier ook weer een verhaal hoor. Op mijn werk weet ik van welgeteld 1 collega dat die niet is gevaccineerd. Rara wie heeft er corona gehad en nu long covid klachten? Yup. Een harstikke gezond persoon (sport veel, in vorm) die niet veel ouder is dan ik (ik ben inmiddels 27, fyi).

Ik was na mijn booster echt even niet blij met de vaccinaties want ik heb me echt heel ziek gevoeld, maar als je zoiets dan van dichtbij meemaakt ben ik toch blij dat ik me wel laat prikken. Ik gok dat die collega er echt nog wel een tijd uit ligt namelijk, geeft aan eigenlijk alleen maar op bed of de bank te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Amphiebietje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:00:
[...]

Aan de andere kant, je kan niet oordelen wat er zou zijn gebeurd als je het vaccin niet had gehad...
Ja dat klopt, ik zou zelfs met de kennis van nu de vaccins nog een keer genomen hebben om die reden.
Bij de booster beginnen er echter heel andere afwegingen te spelen omdat het effect veel minder is op Corona (in mijn leeftijdsgroep dan), terwijl ik wel weken lang last heb van het vaccin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

loonatick78 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:22:
[...]

Als huisgenoten besmet zijn moet je volgens mij wel gewoon thuisblijven. Die regel is imho niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@Thomas Heb sowieso het idee dat "gezonde" mensen hard worden geraakt door covid/long covid, de vraag is dus waarom?
En wat is de definitie van gezond? Constant sporten? Maar dat zegt niks over je immuun systeem, sterker nog... kan zijn dat je immuun systeem dan juist verzwakt is omdat je lichaam constant aan het herstellen is.
Of dat je immuun systeem een error krijgt en juist te hard ingrijpt. Of om dat je gezond bent je lichaam stoffen sneller opneemt (incl virus).

"Gezond" zegt dus helemaal niks bij een virus.

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 27-01-2022 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
dcell schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:25:
[...]

Nee we zijn niet zo ziek dat we haar niet kunnen brengen maar ik wil me gewoon aan de regels houden. Als ik onverhoopt een auto ongeluk krijg tijdens het halen en brengen dan moet ik de auto uit lijkt mij. Dan doorbreek ik dus het quarantaine advies.
Zo'n 'probleem' is toch snel opgelost door een andere ouder te vragen of ze je dochter even meeneemt naar school :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Mfpower schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:22:
[...]

Als huisgenoten besmet zijn moet je volgens mij wel gewoon thuisblijven. Die regel is imho niet veranderd.
Er zijn uitzonderingen waar een schoolgaand kind onder valt.
Je bent uitgezonderd van quarantaine wanneer je geen klachten hebt en voldoet aan één of meer van onderstaande voorwaarden.

Je hebt de booster prik langer dan een week geleden gehad
Je bent volgens jouw werkgever een werknemer in een essentieel bedrijfsproces
Je zit (ongeacht leeftijd) op de kinderopvang, het primair onderwijs of voortgezet onderwijs of;
Je bent 17 jaar of jonger én student MBO, HBO of universiteit.
https://quarantainecheck....ouden/ik-ben-uitgezonderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Wolly schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:29:
[...]

Er zijn uitzonderingen waar een schoolgaand kind onder valt.

[...]

https://quarantainecheck....ouden/ik-ben-uitgezonderd
Je hebt gelijk, die had ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ArcticWolf schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:23:
@Thomas Heb sowieso het idee dat "gezonde" mensen hard worden geraakt door covid/long covid, de vraag is dus waarom?
En wat is de definitie van gezond? Constant sporten? Maar dat zegt niks over je immuun systeem, sterker nog... kan zijn dat je immuun systeem dan juist verzwakt is omdat je lichaam constant aan het herstellen is.
Of dat je immuun systeem een error krijgt en juist te hard ingrijpt. Of om dat je gezond bent je lichaam stoffen sneller opneemt (incl virus).

Wat probeer je hier te rationaliseren/wegcijferen?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:16

Willybubba

Nut up or shut up.

Hier eenzelfde soort verhaal, vrouwlief (Kinderopvang) is positief ge-zelftest afgelopen dinsdagavond, vanavond pas plek bij de GGD. Ik heb ondertussen nergens last van en test consequent negatief (keel en neustest). Wel geboosterd al een week of 3 geleden, dat zal er vast mee te maken hebben.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Wolly schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:26:
[...]

Zo'n 'probleem' is toch snel opgelost door een andere ouder te vragen of ze je dochter even meeneemt naar school :?
Met de kans dat mijn dochter alsnog besmet is zonder klachten en de klas en de juf aansteekt waardoor de juf in quarantaine moet en de klas maar moet thuis blijven. Er is al een lerarentekort op vele scholen.

Ik ben ook niet van plan om dagelijks een stok diep in de neus van een kind van 5 te steken. Die vind een zelftest echt niet prettig. Dan maar een paar dagen extra thuis houden voor de zekerheid.

Ik sta er blijkbaar anders in dan sommigen hier. Dat ze volgens de regels naar school mag wil niet zeggen dat het ook verstandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mfpower schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:08:
[...]

Blijkbaar kan het allemaal behoorlijk verschillen. Misschien genetisch bepaald maar hier sloegen dus de sneltesten pas aan nadat we symptomen kregen.
Wel ik heb momenteel symptomen maar die verdomde sneltest blijft negatief :P Binnenkort maar eens een PCR test plannen.

Helpt ook niet dat het huidig merk van zelftesten dat we hebben een héél korte wisser heeft waarmee je moeilijk in je keel geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
Mfpower schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:22:
[...]

Nee hoor, kinderen tot 18 hoeven niet thuis te blijven.
Voor kinderen tot 18 jaar geldt geen quarantaineadvies meer als zij in nauw contact zijn geweest met iemand die corona heeft. Maar bij klachten blijven uw kinderen altijd thuis en doen zij zo snel mogelijk een (zelf)test. Volwassenen blijven thuis als iemand in huis corona heeft.
https://www.rijksoverheid...ine-gezinnen-met-kinderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Wat probeer je hier te rationaliseren/wegcijferen?
Weinig, maar er wordt vaak gezegd "hij/zij was hartstikke gezond en heeft nu long covid", is toch interessant wat daarachter zit dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
dcell schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:03:
[...]

Met de kans dat mijn dochter alsnog besmet is zonder klachten en de klas en de juf aansteekt waardoor de juf in quarantaine moet en de klas maar moet thuis blijven. Er is al een lerarentekort op vele scholen.

Ik ben ook niet van plan om dagelijks een stok diep in de neus van een kind van 5 te steken. Die vind een zelftest echt niet prettig. Dan maar een paar dagen extra thuis houden voor de zekerheid.

Ik sta er blijkbaar anders in dan sommigen hier. Dat ze volgens de regels naar school mag wil niet zeggen dat het ook verstandig is.
Wij hebben 1 keer een test laten doen met onze dochter (8j) en dat ging goed. Begin dit jaar een zelftest met stokje in de neus, panisch werd ze er van, niet normaal.
Nu zijn er tegenwoordig testen met een sponsje, deze maar aangeschaft. En dat ging gewoon prima. Nu testen wij altijd mee, maar ideaal blijft het niet.

De spons test zal ook niet zo zuiver zijn dan de normale testen, maar beter dan niets en zo vaak hoeft ze gelukkig niet getest te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

[...]

Wij staan er ook zo in en die sneltesten leiden hier elke keer tot enorme drama’s. Heel vermoeiend. Ik heb van die kinderen die al aanslaan als er een labeltje aan de binnenkant van een kledingstuk zit. Laat staan als je dagelijks een stok in hun neus moet vrotten.

@loonatick78 ik had het al gezien maar ik vind het maar vreemd, gezien het feit dat er voor volwassenen zoveel restricties nog zijn. Laat dan alles los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Je eerste argument om haar niet naar school te brengen was dat je dan de quarantaine zou moeten verbreken en dat je je aan de regels wilt houden, daarop opperde ik om dan iemand anders te vragen die het vervoer kan doen.

Nu kom je met extra argumenten om haar thuis te houden. Dat is aan jou natuurlijk maar als je puur naar de regels kijkt is er geen probleem.

Volgens de regels mag een kind van 5 (dat is trouwens ook nieuwe informatie in je post) naar school als deze geen klachten heeft, een zelftest is dan niet nodig. Je mag er dus vanuitgaan dat dat verstandig is gezien vanuit het algemeen belang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
Arunia schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:10:
[...]

Wij hebben 1 keer een test laten doen met onze dochter (8j) en dat ging goed. Begin dit jaar een zelftest met stokje in de neus, panisch werd ze er van, niet normaal.
Nu zijn er tegenwoordig testen met een sponsje, deze maar aangeschaft. En dat ging gewoon prima. Nu testen wij altijd mee, maar ideaal blijft het niet.

De spons test zal ook niet zo zuiver zijn dan de normale testen, maar beter dan niets en zo vaak hoeft ze gelukkig niet getest te worden.
Dat is dus een beetje het punt. Een PCR test heeft ze al 5x gedaan en dat doen ze niet zo diep bij kinderen. Zij had daar nooit moeite mee. Gisteren ging het ook weer prima en zelfs mijn zoon van 2 deed er niet moeilijk over.

Bij een zelftest wil/moet je toch echt wat dieper gaan omdat anders het resultaat minder accuraat is. Dat dieper gaan met die stok vind ze echt niet prettig. Een zelftest doen bij haar, doe ik liever zo min mogelijk als ze geen klachten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ArcticWolf schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:10:
[...]

Weinig, maar er wordt vaak gezegd "hij/zij was hartstikke gezond en heeft nu long covid", is toch interessant wat daarachter zit dan...
Long covid is gewoon een lot uit de loterij, daarvan is weinig bekend wat de risico factoren zijn.

Dat je die opmerking er vaak bij hoort is omdat het bij die (jongere/gezondere) mensen meer opvalt en 'nieuwswaardig' gezien wordt.
Het is voor zover bij mij bekend niet zo dat het bij die mensen vaker op treed.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Wolly schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:13:
[...]

Je eerste argument om haar niet naar school te brengen was dat je dan de quarantaine zou moeten verbreken en dat je je aan de regels wilt houden, daarop opperde ik om dan iemand anders te vragen die het vervoer kan doen.

Nu kom je met extra argumenten om haar thuis te houden. Dat is aan jou natuurlijk maar als je puur naar de regels kijkt is er geen probleem.

Volgens de regels mag een kind van 5 (dat is trouwens ook nieuwe informatie in je post) naar school als deze geen klachten heeft, een zelftest is dan niet nodig. Je mag er dus vanuitgaan dat dat verstandig is gezien vanuit het algemeen belang.
Je hebt een goed punt dat ik extra argumenten aan breng. Daar geef ik je gelijk in. Ik had misschien bij mijn eerste punt al vollediger moeten zijn waarom we haar alsnog niet haar school sturen.

Ik ben het er niet mee eens dat wat de regels voorschrijven ook verstandig is. Die uitzonderingen zijn puur bedoeld om de maatschappij wat ruimte te geven en draaiende te houden.

Voor school is een besmette juf/meester een groot impact. Dat vind ik reden genoeg om haar nog even thuis te houden wetende dat het virus hier keihard in huis rondvliegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loonatick78
Mfpower schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:11:
@loonatick78 ik had het al gezien maar ik vind het maar vreemd, gezien het feit dat er voor volwassenen zoveel restricties nog zijn. Laat dan alles los.
Ik vind het ook vreemd hoor, maar ik zou m'n kind dan ook gewoon naar school laten gaan, ze hebben al zoveel gemist.

En naar mijn bescheiden mening kunnen ze ook alles loslaten, besmettingen zijn toch niet meer tegen te houden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

loonatick78 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:33:
[...]

Ik vind het ook vreemd hoor, maar ik zou m'n kind dan ook gewoon naar school laten gaan, ze hebben al zoveel gemist.

En naar mijn bescheiden mening kunnen ze ook alles loslaten, besmettingen zijn toch niet meer tegen te houden nu.
Precies dit. Je kunt dan net zo goed wel positief geteste kinderen die amper ziek zijn naar school sturen.
Mijn toen nog asymptomatische dochter heeft met een toen negatieve test afgelopen afgelopen vrijdag 2 gezinnen besmet waar iedereen nu ziek is. Het is niet te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
Mfpower schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:38:
[...]

Precies dit. Je kunt dan net zo goed wel positief geteste kinderen die amper ziek zijn naar school sturen.
Mijn toen nog asymptomatische dochter heeft met een toen negatieve test afgelopen afgelopen vrijdag 2 gezinnen besmet waar iedereen nu ziek is. Het is niet te stoppen.
Klopt!!

Rutte en Kuipers zeiden ook al dat het geen griep is _O- _O- , klopt meer een wat zwaardere verkoudheid voor 99% van de bevolking.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
loonatick78 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:40:
[...]

Klopt!!

Rutte en Kuipers zeiden ook al dat het geen griep is _O- _O- , klopt meer een wat zwaardere verkoudheid voor 99% van de bevolking.
1% van de bevolking zijn natuurlijk wel 170.000 mensen. Als een fractie in het ziekenhuis komt hebben we natuurlijk wel een probleem ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

ArcticWolf schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:23:

Bij ongezond denk ik in de regel aan mensen die weinig bewegen, niet gezond eten, ongezonde gewoonten / verslavingen hebben (alcohol, tabak, drugs). Ik snap dat dat niet per definitie betekent dat je een sterk immuunsysteem hebt, maar het blijft gek om te zien. Dit is de enige persoon in mijn directe omgeving die daadwerkelijk last blijft houden van een infectie, waar veel oudere en volgens bovenstaande 'definitie' ongezondere mensen in mijn omgeving (die echter wel geprikt zijn) amper last hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
belly89 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:50:
[...]

1% van de bevolking zijn natuurlijk wel 170.000 mensen. Als een fractie in het ziekenhuis komt hebben we natuurlijk wel een probleem ;)
Als ze allemaal tegelijk komen wel ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
loonatick78 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:02:
[...]

Als ze allemaal tegelijk komen wel ja...
Als 5% daarvan tegelijk komt heb je al code zwart lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
belly89 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:50:
[...]

Dat is met de huidige stand van immunisatie toch helemaal niet meer aan de orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
Wolly schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:10:
[...]

Dat is met de huidige stand van immunisatie toch helemaal niet meer aan de orde?
Ik reageer op onderstaande "in mijn ogen makkelijk te scoren" opmerking. Dus als 99% alleen een verkoudheid heeft blijft er dus 1% over. ;)

Gezien 14% van de bevolking niet (volledig) gevaccineerd is maar wel goed zijn voor 55% van de ziekenhuisbezetting (corona gerelateerd) lijkt alles open gooien (dus ook voor niet gevaccineerden) mij wel wat risicovol, wat jij?

Bron
loonatick78 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:40:
Klopt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loonatick78
belly89 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:20:
[...]

Ik reageer op onderstaande "in mijn ogen makkelijk te scoren" opmerking. Dus als 99% alleen een verkoudheid heeft blijft er dus 1% over. ;)

Gezien 14% van de bevolking niet (volledig) gevaccineerd is maar wel goed zijn voor 55% van de ziekenhuisbezetting (corona gerelateerd) lijkt alles open gooien (dus ook voor niet gevaccineerden) mij wel wat risicovol, wat jij?

Bron

[...]
In GB, Ierland, Denemarken kan het ook... Verder was het meer een lolletje tussen @Mfpower en mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belly89
loonatick78 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:24:
[...]

In GB, Ierland, Denemarken kan het ook... Verder was het meer een lolletje tussen @Mfpower en mij.
Dat is waar, hopelijk snel ook hier! ;)
Pagina: 1 ... 62 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"