Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-10 22:04

Mfpower

In dubio

Nou het is hier nu ook binnen. Mijn dochter van 8 is een beetje hangerig en ik sta nogal vermoeid op. Maar had ook beroerd geslapen dus dacht er niet zoveel van. Op de koffie bij de buren even vanmiddag, vanavond voel ik me rillerig. Sneltest bij mezelf en bij m'n dochter. Dochter vol positief, mijne negatief, maar ik heb dezelfde klachten. Morgen naar de GGD dan maar. Dat zou m'n derde keer corona zijn. Deze verloopt by far het meest mild; de eerste keer had ik namelijk long covid opgelopen, en de tweede keer had ik een dag koorts. Van de vaccinaties was ik vele malen zieker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat is goed balen! Hoe is 't met jouw longcovid-klachten nu trouwens?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Bart-Willem schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:19:
Dat is goed balen! Hoe is 't met jouw longcovid-klachten nu trouwens?
Ja ik baal vooral van de quarantaine, kinderen weer thuis, proberen te werken en ze thuis te scholen, etc etc... blegh blegh.

Ik vier in maart 2 jaar long covid, maar zit wel weer op 95%. Het eerste jaar had ik vooral druk op de borst en een versnelde hartslag, naast malaise en spierpijn en vermoeidheid. Na een goed jaar was het bijna weg maar kwam het weer deels terug door de vaccinaties (de versnelde hartslag, weer 2x 3 weken verhoogd na de vaccins + extreme vermoeidheid). De spierpijn + af en toe vermoeidheid is nooit weg gegaan. Vanaf de eerste dag covid in 2020 kreeg ik spierpijn en die is nooit meer weggegaan. Ik functioneer wel weer 100%, doe alles weer, maar symptoomvrij ben ik helaas niet geworden.

Deze keer covid is vele malen milder dan de eerste 2 keer, en vergeleken met de vaccins stelt het ook niet zoveel voor dus ik heb goede hoop dat ik niet weer maanden last krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-10 16:04
Geen idee of ik hier goed zit.

Maar wij hebben nu dus een kleuter rondlopen met covid.
Nu willen ze op mijn werk dat ik thuis blijf.
Vanwege ongevaccineerde collega's.
Ik ben volledig gevaccineerd dus zou gewoon mogen gaan volgens de regels.

Maandag maar even bellen hoe ze dat voor zich zien met vrije dagen/bijzonder verlof.

Iemand al een soortgelijke situatie gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ArcticWolf schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:59:
Die besmettingscijfers in Europa zijn echt knetter! 400k gerapporteerde besmettingen in Frankrijk, in 1 dag. Omicron doet in ieder geval z'n werk... explosie van besmettingen maar geen significante ziekenhuis opname.
In welke wereld heeft Frankrijk geen significante ziekenhuis opnames?

https://ourworldindata.or...nts-hospital?country=~FRA

Met bijna 30k zitten ze net qua ziekenhuis bezetting bijna net zo hoog als de hoogste pieken uit golf 1, 2 en 3 ?

De verhouding met zkh opnames is wel anders met omicron, maar kan me niet voorstellen dat deze ziekenhuis cijfer ze gerust stellen?

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 22-01-2022 21:05 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-10 13:22
YakuzA schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:03:
[...]

In welke wereld heeft Frankrijk geen significante ziekenhuis opnames?
Blijkbaar nemen ze in Frankrijk iedereen met een hoestje en een positieve test op in het ziekenhuis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mesa57 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:07:
[...]

Blijkbaar nemen ze in Frankrijk iedereen met een hoestje en een positieve test op in het ziekenhuis ?
Of allemaal gebroken benen :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-10 13:22
YakuzA schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:13:
[...]

Of allemaal gebroken benen :+
Eerder de Gendarmerie Nationale die de covid protestanten in het ziekenhuis geslagen heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:11
Vrouw testte afgelopen donderdag positief met een zelftest. Werkgever wilde ook graag GGD vanwege haar werk als verpleegkundige. Gisteravond 21:36 test, vandaag met de lunch de uitslag: positief.
Geheel volgens verwachting maar meteen de kans om de coronamelder eens te testen :)
Riedeltje doorlopen, code ingevoerd op haar mobiel en niet veel later "alarm" bij mij, ik ben vrijdag in aanraking geweest met iemand die positief getest is :) Kijk nu net nog even wat precies de boodschap is en er is een nieuwe melding over vandaag, zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@YakuzA @mesa57 Nederland heeft in verhouding weinig ziekenhuis bedden dus dat kan je niet vergelijken met een ander land. En qua vergelijking is dit helemaal "niks" met de 1e golf. Je kan het ook moeilijk vergelijken... de besmettingen zijn 10x zo hoog maar de ziekenhuis opnames lager.
Zet het weg in percentages en het wordt helemaal "insignificant"

Frankrijk heeft 5.809.339 cases (bevestigde infecties) en 27.000 opnames = 0,46% van de besmette mensen is opgenomen, waarvan 3881 mensen op de IC = 0,066% van het aantal bevestigde cases.

Nederland heeft 763.470 cases (bevestigde infecties) en 977 opnames = 0,127% van de besmette mensen is opgenomen, waarvan 285 mensen op IC = 0,037% van het aan bevestigde cases.

het valt dus wel mee, maar wil corona is niet insignificant noemen

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:38
Mijn zus nu ook raak voor een tweede maal, via de middelbare school van de kinderen. Sneltest was negatief met een neus swab maar een tweede test in de keel gaf wél een positieve. Nu even de GGD afwachten.

Mijn vrouw en ik hebben onze brief binnen voor de booster , maar ik heb hem in december al gehad en zij een week geleden. Was officieel geen booster maar een tweede prik omdat wij er afgelopen jaar maar eentje hebben gehaald vanwege een eerdere Corona infectie. Ik ben benieuwd of wij in de cijfers mee tellen als geboosterd.

Al met al zet het mij wel aan het denken. Wijzelf hebben twee keer Corona gehad, mijn zus in haar gezin nu ook (wonen aan andere kant van het land) . Meer en meer positieven zijn tweede of soms ook derde keren. Als we niet nagaan denken over een lange termijn oplossing (en de zorg waarschijnlijk moeten optoppen!) Komt er zo geen einde aan...

[ Voor 68% gewijzigd door Cobb op 22-01-2022 22:56 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ArcticWolf schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:50:
@YakuzA @mesa57 Nederland heeft in verhouding weinig ziekenhuis bedden dus dat kan je niet vergelijken met een ander land. En qua vergelijking is dit helemaal "niks" met de 1e golf.
Ik snap niet hoezo 30.000 covid patiënten in ziekenhuis bedden nu helemaal ‘niks’ is.
Maar met die 30.000 covid patiënten in golf 1, 2 en 3 hadden ze het aardig zwaar in Frankrijk.

Ik vergelijk het overigens nergens met een ander land, weet niet waarom je die vergelijking erbij trekt?

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 22-01-2022 22:59 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Kennis van mij die in december de booster gehaald heeft en er 2 dagen goed ziek van is geweest, heeft op de skipiste buiten corona opgelopen (inclusief melding van de "je bent in de buurt geweest van iemand met covid" app, afgelopen weekend en ligt nu te rillen in bed, n=1 maar toch, zelfs buiten is niet veilig voor omicron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Cobb schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:52:
Mijn zus nu ook raak voor een tweede maal, via de middelbare school van de kinderen. Sneltest was negatief met een neus swab maar een tweede test in de keel gaf wél een positieve. Nu even de GGD afwachten.

Mijn vrouw en ik hebben onze brief binnen voor de booster , maar ik heb hem in december al gehad en zij een week geleden. Was officieel geen booster maar een tweede prik omdat wij er afgelopen jaar maar eentje hebben gehaald vanwege een eerdere Corona infectie. Ik ben benieuwd of wij in de cijfers mee tellen als geboosterd.

Al met al zet het mij wel aan het denken. Wijzelf hebben twee keer Corona gehad, mijn zus in haar gezin nu ook (wonen aan andere kant van het land) . Meer en meer positieven zijn tweede of soms ook derde keren. Als we niet nagaan denken over een lange termijn oplossing (en de zorg waarschijnlijk moeten optoppen!) Komt er zo geen einde aan...
Nee en ik word helemaal gek van die quarantaine regels, als je ze nog snapt. Het is me nu ook wel duidelijk dat de qr met omicron echt een wassen neus is en dat wat er nu gaande is niet te stoppen valt tenzij je Chinese praktijken erop na gaat houden (en dan nog…). Ik zeg: thuisblijven bij klachten en verder gewoon weer naar normaal. Het is onder ons, gaat nooit meer weg en met de klachten die ik nu heb stelt het ook niet zoveel meer voor voor de meesten (en de kwetsbaren kunnen vaccineren). Twee jaar geleden stonden m’n longen nog in de fik tijdens de eerste keer Corona…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mfpower schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:25:
[...]

Nee en ik word helemaal gek van die quarantaine regels, als je ze nog snapt. Het is me nu ook wel duidelijk dat de qr met omicron echt een wassen neus is en dat wat er nu gaande is niet te stoppen valt tenzij je Chinese praktijken erop na gaat houden (en dan nog…). Ik zeg: thuisblijven bij klachten en verder gewoon weer naar normaal. Het is onder ons, gaat nooit meer weg en met de klachten die ik nu heb stelt het ook niet zoveel meer voor voor de meesten (en de kwetsbaren kunnen vaccineren). Twee jaar geleden stonden m’n longen nog in de fik tijdens de eerste keer Corona…
Met Omicron is het pas de eerste keer dat dit tot de mogelijkheden begint te behoren.

Met het recente opduiken zal het nog wel even duren totdat we dit kunnen accepteren/zeker weten en op de nieuwe voet kunnen doorgaan.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:58
Nou, week na besmetting dus ik mag de deur weer uit 🎉🎉🎉

Eigenlijk waren de COVID klachten, koorts en vermoeidheid al weg na twee dagen.

Maar nu heb ik sinds vandaag een hele licht kuch, heel af en toe.

Dat telt nu toch niet weer opnieuw mee toch?!
Overigens ben ik uiteraard gewoon naar de winkel gegaan, je kunt ook moeilijk 2 maanden thuisblijven vanwege een kuchje, waar ik iedere winter meerdere maanden last van heb.

Hoe gaan andere ervaringsdeskundigen hiermee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mijn vrouw heeft afgelopen week, na eerder al in november 2020, weer covid opgelopen. Ik ben dit keer ook (eindelijk) aan de beurt, maar op twee keer kuchen per uur na heb ik geen symptomen. Wij zijn beiden niet gevaccineerd. Waanzin om hiervoor weer 5 dagen in quarantaine te moeten zitten (huidige regel voor het land waar ik woon).

[ Voor 22% gewijzigd door MaZo op 23-01-2022 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:19:
Zo, net terug van mijn 3e corona-test van de laatste 22 maanden (mijn laatste test was op 29-11). Was weer lekker hoor, die boomstam in je keel en neus.

Woensdag gebeld door een vriend van me dat hij positief getest was, ik was maandagavond nog bij hem. Dus meteen maar een test ingepland voor vanochtend.

Binnen 24 uur de uitslag als het goed is. Ik maak me iig geen zorgen, ben volledig gevaccineerd, en heb op 4 januari nog mijn booster gehad. Test puur uit voorzorg dus.
Gisteravond even na 18:00 was de uitslag al binnen, minder dan 9 uur na de test :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WW-yQg7epPW0KSLkhoPz2__25Cs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6RxQgK3fBUnB0BJ3XXOrCs68.jpg?f=user_large

Nice dus :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 14:44

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Zoontje heeft net voor het eerst positief getest op een thuistest. Mijn vriendin en ik nog beiden negatief. Wel beiden gevaxxed en geboosterd benieuwd of we het ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-10 17:33
YakuzA schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:57:
[...]

Ik snap niet hoezo 30.000 covid patiënten in ziekenhuis bedden nu helemaal ‘niks’ is.
Maar met die 30.000 covid patiënten in golf 1, 2 en 3 hadden ze het aardig zwaar in Frankrijk.

Ik vergelijk het overigens nergens met een ander land, weet niet waarom je die vergelijking erbij trekt?
Als ik naar https://www.gouvernement....ns_critiques_quotidiennes kijk, is het vooral op de gewone afdeling. IC neemt juist af. En van de besmettingen is het aantal ongevaccineerde met besmetting 2x zoveel als mensen met vaccin. Ik weet alleen niet hoever de booster daar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
FRANQ schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:53:

Maandag maar even bellen hoe ze dat voor zich zien met vrije dagen/bijzonder verlof.

Moet dat van je werkgever of van die collega's? Ik heb dat nog niet eerder meegemaakt maar dat klinkt als de omgekeerde wereld. Zijn de collega's vrijwillig niet gevaccineerd?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:51

Nox

Noxiuz

Ja, maar ik kan thuiswerken. Als je dat niet kan en je werkgever verzoekt je thuis te blijven dan kunnen ze dat niet inhouden van je vakantiedagen. Al is het omdat zij dat vragen je te doenm

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-10 16:04
Gonadan schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:37:
[...]

Moet dat van je werkgever of van die collega's? Ik heb dat nog niet eerder meegemaakt maar dat klinkt als de omgekeerde wereld. Zijn de collega's vrijwillig niet gevaccineerd?
De ongevaccineerde collegas zijn stuk voor stuk antivax (ze noemen het zelf rebels)
Nox schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:00:
[...]

Ja, maar ik kan thuiswerken. Als je dat niet kan en je werkgever verzoekt je thuis te blijven dan kunnen ze dat niet inhouden van je vakantiedagen. Al is het omdat zij dat vragen je te doenm
In theorie kan ik thuiswerken maar ik heb 2 kinderen van 5 en 2 jaar, en dat houd in dat ik niet een volle dag kan maken qua uren.

Dit in het verleden gedaan, en gaat prima als er een ziek is en de ander op de opvang.

Maar beide hebben ze nu nergens last van en druk aan het spelen rennen en zeuren om koekjes.
Waardoor ik ook politieagent ben en ze moet bezig houden met allerlei dingen.

Mijn vrouw kan niet thuis werken, en heeft dan zoiets als jij toch thuis moet blijven dan kan ik gewoon naar mijn werk.

Maar fijn om te lezen dat ze het dan in principe niet als vakantiedagen kunnen afschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
FRANQ schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:11:
De ongevaccineerde collegas zijn stuk voor stuk antivax (ze noemen het zelf rebels)
Daar zou ik niet voor thuis blijven.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Tweak_ers schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:45:

Overigens ben ik uiteraard gewoon naar de winkel gegaan, je kunt ook moeilijk 2 maanden thuisblijven vanwege een kuchje, waar ik iedere winter meerdere maanden last van heb.

Gewoon weer naar buiten gaan en verder leven als normaal.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Gonadan schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:30:
[...]

Daar zou ik niet voor thuis blijven.
Ik ook niet. Het is hun keuze om zich niet te laten vaccineren en toch bang te zijn voor een besmetting. Dan moeten zij maar extra maatregelen nemen, waarom zou jij dat moeten doen? Zolang je negatief bent, hebben zij helemaal niets te zeggen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:56
Nou ik moet van de GGD binnenblijven. Mijn vrouw is waarschijnlijk positief. De zelftest is positief en we zijn in afwachting van het resultaat van de PCR test.

Ik heb mijn booster afgelopen dinsdag gehad, een negatieve zelftest en geen klachten. Volgens de richtlijnen zou quarantaine niet van toepassing zijn als ik een week de booster heb gehad en geen klachten heb.

Doordat de waarschijnlijke besmetting van mijn vrouw binnen de week van mijn boosterprik is, vervalt de regel blijkbaar. Dus ik mag volgende week na de 7 dagen booster niet naar buiten :'(

[ Voor 5% gewijzigd door dcell op 23-01-2022 14:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wailing_Banshee schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:04:
[...]

Ik ook niet. Het is hun keuze om zich niet te laten vaccineren en toch bang te zijn voor een besmetting. Dan moeten zij maar extra maatregelen nemen, waarom zou jij dat moeten doen? Zolang je negatief bent, hebben zij helemaal niets te zeggen.
Ze kunnen idd gewoon met een ffp2 mondkapje op gaan lopen als ze bang zijn, maar de anti-vaccinatie mensen zijn ook gemiddeld vaker anti-mondkapje heb ik het idee.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:30:
[...]

Ze kunnen idd gewoon met een ffp2 mondkapje op gaan lopen als ze bang zijn, maar de anti-vaccinatie mensen zijn ook gemiddeld vaker anti-mondkapje.
Als ik @FRANQ was had ik lekker thuis gebleven. Maakt het zoeken naar een andere werkgever gelijk een stuk makkelijker.

Een bedrijfscultuur die kiest om juist gevaccineerde, die op diverse fronten duidelijk hebben geholpen aan de oplossing, uit te sluiten voor een paar anti-vaxxers, lijkt mij erg ongezond.

Maar dat ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Lekker thuis blijven, en je werkgever zal moeten accepteren dat het gewoon werkdagen zijn met een mindere productie van jouw kant.
Op zich snap ik de werkgever wel, die gaat er van uit dat dit minder productiviteit kost dan dat er dadelijk nog meer mensen thuis zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweak_ers
Dean Martin schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:03:
[...]

Gewoon weer naar buiten gaan en verder leven als normaal.
Doe ik ook. Ik behandel dit als verkoudheidje, buiten mijn Corona besmetting om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:40
Wailing_Banshee schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:04:
[...]

edit: aangepast om discussie te voorkomen

[ Voor 21% gewijzigd door Kol Nedra op 23-01-2022 16:46 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05:08

Dennis1812

Amateur prutser

Kol Nedra schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:34:
[...]

mensen die niet gevaccineerd zijn juist niet bang voor covid, sommige willen het juist krijgen vanwege een groen vinkje.
Je neemt een spuit om jezelf te beschermen toch? zodat je niet op de ic komt....
En toch zijn dat de mensen die de rest lastig vallen door zorgdruk..
Dus leuk dat ze niet bang zijn. Dat worden ze wel zodra ze IC behoeftig zijn meestal.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Dennis1812 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:38:
[...]

En toch zijn dat de mensen die de rest lastig vallen door zorgdruk..
Dus leuk dat ze niet bang zijn. Dat worden ze wel zodra ze IC behoeftig zijn meestal.
edit: aangepast om discussie te voorkomen

[ Voor 17% gewijzigd door Kol Nedra op 23-01-2022 16:46 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
*knip* aub geen desinformatie verspreiden.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 23-01-2022 18:09 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Barry|IA schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:16:
[...]

Voor mij is corona niet schadelijker dan een griepje.
Door dit te zeggen diskwalificeer je jezelf onmiddellijk en geef je aan werkelijk niet te snappen wat COVID-19 inhoudt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

@Barry|IA desondanks overlijden er meer 20ers aan corona dan aan de griep maar gelukkig heeft de statistiek geen vat op jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:06

Agent47

I always close my contracts.

Barry|IA schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:30:
[...]

Met onderliggende problemen die ik niet heb.
Velen, ja. Er zijn er ook teveel overleden die kerngezond waren.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Barry|IA schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:32:
Maar jongens en meisjes, laten we ‘t er op houden dat een ieder zelf bepaald wat er in het lichaam komt.

Dat het merendeel het niet met mij eens is, is logisch lijkt mij (85% gevaccineerd) :)
Ik ben het wel met je eens hoor 👍
maar ik respecteer ook de mensen die wel de boosters gaan nemen....

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

1) Ja het is een persoonlijk keuze
2) Weet je niet. Kan zijn dat je er zelfs geen hoest van krijgt, maar je kunt er ook aan doodgaan. De kans op het laatste is erg klein, maar niet nul.
3) Dit vaccin is het best geteste medicijn ooit. Nog nooit zijn er zo veel proefpersonen geweest. Alleen al in europa meer als 200 miljoen.
4) Nee, effecten langere termijn weten we niet. Maar gebaseerd op andere vaccins, is de kans daarop zeer en zeer klein. Maar je hebt gelijk, het is niet nul.
5) We weten in elk geval heel zeker de langere termijneffecten van het coronavirus doormaken niet. Nu wordt er al bij mensen die een besmetting hebben doorgemaakt een hoger prevalentie gemeten van auto-immuunziektes (b.v. diabetes), hart, long en nierschade. Ook bij mensen die niet ernstig ziek zijn geweest. De relatie met Corona moet nog worden uitgezocht, maar de kans is groot dat die er mee te maken heeft. Ook niet raar: Het HVP virus dat meisjes oplopen in hun tienerjaren (met zeer milde klachten) verhoogt wel fors de kans op kanker op middelbare leeftijd. Of Corana tot zoiets kan leiden weten we nog niet, maar de kans dat dit is, is waarschijnlijk groter als bij het vaccin.
6) Dat is de vraag en van vele factoren afhankelijk. Als die 20ste booster specifiek is voor de variant die dan rond gaat, is dat meer effectief als al 18 varianten gehad te hebben.

Kortom maakt nogal stemming niet gebaseerd op feiten. Dat het meerderdeel op de IC nu ongevaccineerden zijn is een feit. Dus ongevaccineerden leggen een hogere druk op de zorg.

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 23-01-2022 18:09 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
*knip* aub geen desinformatie verspreiden.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 23-01-2022 18:09 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Tweak_ers schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:45:

Zeg je nu dat je in je week quarantaine naar de winkel gegaan bent? Of lees ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
42erik schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:59:
[...]

Zeg je nu dat je in je week quarantaine naar de winkel gegaan bent? Of lees ik het verkeerd?
Na mijn week quarantaine!
Vorige week zaterdag positief getest, gisteren dag 8: vrijheid!!!!

Overigens heb ik zaterdag en zijn bday koorts en moeheid ervaren. De rest van de week zat ik voor mijn gevoel voor spek en bonen thuis.

[ Voor 18% gewijzigd door Tweak_ers op 23-01-2022 18:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
2 jaar.... Na 2 jaar nog steeds onwetend op het gebeid van "oh, oops, ik ben blijkbaar toch risicogroep", "huh, wat zei je, long Covid? Kan dat ook gezonden treffen" en "oh, het is *niet* OK als ik Covid doorgeef aan een kwetsbare? "

[ Voor 44% gewijzigd door RoD op 23-01-2022 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:51

Nox

Noxiuz

FRANQ schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:11:
[...]

Zou het voorstellen dat thuiswerken geen optie is ivm de kids en dat werk wat niet af komt dan niet jouw probleem is, of gewoon naar werk gaan en de antivaxers op onbetaald verlof naar huis sturen cq ziek laten worden.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Of ze netjes helpen een afspraak te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Tweak_ers schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:00:
[...]

Na mijn week quarantaine!
Vorige week zaterdag positief getest, gisteren dag 8: vrijheid!!!!

Overigens heb ik zaterdag en zijn bday koorts en moeheid ervaren. De rest van de week zat ik voor mijn gevoel voor spek en bonen thuis.
Oh, kijk, dat is logischer. Dan las ik slecht, sorry.

Fijn dat het meeviel bij je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
*weg* Dit is misschien de kroeg, maar op deze toon gaan we niet met elkaar in discussie.

[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 23-01-2022 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 23-01-2022 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
42erik schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:09:
[...]

Oh, kijk, dat is logischer. Dan las ik slecht, sorry.

Fijn dat het meeviel bij je!
Stelde bij mij echt helemaal niets voor. Voor mij kwam de booster te laat, maar die hoef ik nu definitief niet meer.

Ik had meer last van mijn vaccinatie van de zomer (oa lympfenklieren), dat ik 10 keer liever nog een dagje moe ben, dan weer met zeer pijnlijke lympfenklieren rondloop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Hoewel ik bij een van de braafste bedrijven van Nederland werk, waar we dus allemaal echt volledig thuiswerken (op een spaarzame en onderbouwde uitzondering na) begint de uitval door ziekte ons nu wel langzaam parten te spelen. De variant zal vast mild zijn, maar er zijn toch erg veel mensen die toch een dag of 2 a 3 niet aan t werk zijn. Dit gaat over functies waarbij het werk gewoon doorschuift, dus met 0 incentive om je ziek te melden..

Gelukkig knapt bijna iedereen snel op, maar ik kan me dus heel goed voorstellen dat, ook zonder quarantaine maar met alleen isolatie, je bij nog hogere besmettingcijfers in veel branches echt in de problemen komt. Zeker als het gaat om banen waarbij het werk niet doorschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
ZieMaar! schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:28:
Hoewel ik bij een van de braafste bedrijven van Nederland werk, waar we dus allemaal echt volledig thuiswerken (op een spaarzame en onderbouwde uitzondering na) begint de uitval door ziekte ons nu wel langzaam parten te spelen. De variant zal vast mild zijn, maar er zijn toch erg veel mensen die toch een dag of 2 a 3 niet aan t werk zijn. Dit gaat over functies waarbij het werk gewoon doorschuift, dus met 0 incentive om je ziek te melden..

Gelukkig knapt bijna iedereen snel op, maar ik kan me dus heel goed voorstellen dat, ook zonder quarantaine maar met alleen isolatie, je bij nog hogere besmettingcijfers in veel branches echt in de problemen komt. Zeker als het gaat om banen waarbij het werk niet doorschuift.
Idem hier te zien.

Ook bij de Europese call-centers merk ik onderbezetting (escalaties van half europa dat er niet adequaat calls worden afgehandeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

Komt dat niet puur door de quarantaine regels? Waardoor ook alle klassen weer thuis zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik merk het bij ons ook inderdaad veel collega’s die een paar dagen zien zijn. Wij werken ook 99% thuis maar mensen toch te ziek om te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-10 16:40
TrailBlazer schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:42:
Ik merk het bij ons ook inderdaad veel collega’s die een paar dagen zien zijn. Wij werken ook 99% thuis maar mensen toch te ziek om te werken.
In die zin snap ik er helemaal niets van bij ons op het werk, wij zijn allemaal gewoon aanwezig, hebben nagenoeg geen maatregelen (gelukkig).
En tot nu toe maar 1 thuiszitten met een positieve test. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-10 15:30
FabianGTI schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:52:
[...]

In die zin snap ik er helemaal niets van bij ons op het werk, wij zijn allemaal gewoon aanwezig, hebben nagenoeg geen maatregelen (gelukkig).
En tot nu toe maar 1 thuiszitten met een positieve test. :+
Hier hetzelfde, niemand nog corona gehad en iedereen gewoon aanwezig. Ca 50% is niet gevaccineerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Hoewel ik bij een van de braafste bedrijven van Nederland werk, waar we dus allemaal echt volledig thuiswerken (op een spaarzame en onderbouwde uitzondering na) begint de uitval door ziekte ons nu wel langzaam parten te spelen. De variant zal vast mild zijn, maar er zijn toch erg veel mensen die toch een dag of 2 a 3 niet aan t werk zijn.
Zijn die collega's ziek of moeten ze in quarantaine i.v.m. contact?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-10 17:14

codex

Geen OpenAI agent :)

martwoutnl schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:30:
[...]

Als je thuis werkt kan je wel werken in quarantaine neem ik aan. Tenzij Omicron zo besmettelijk is dat je ook via Teams iemand kunt besmetten :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

codex schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:38:
[...]

Als je thuis werkt kan je wel werken in quarantaine neem ik aan. Tenzij Omicron zo besmettelijk is dat je ook via Teams iemand kunt besmetten :+
Alleen als je je antivirus niet tijdig update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Nee, echt ziek. Quarantaine boeit met dat thuiswerken natuurlijk niet :). Ze zijn echt te ziek om te werken (wel kort, maar toch)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Vraagje, vriendin van mijn (niet gevaccineerd), iedereen om haar heen heeft klachten en is positief en zij heeft ook dezelfde klachten maar constant negatief. Zelftest, PCR. Hoe kan dat? Ik kan mij niet voorstellen dat zij toevallig iets anders heeft als de klachten gelijktijdig zijn gestart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
codex schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:05:
Vraagje, vriendin van mijn (niet gevaccineerd), iedereen om haar heen heeft klachten en is positief en zij heeft ook dezelfde klachten maar constant negatief. Zelftest, PCR. Hoe kan dat? Ik kan mij niet voorstellen dat zij toevallig iets anders heeft als de klachten gelijktijdig zijn gestart.
Niet elke kuch of loopneus = covid. Zeker niet in de winter.

Ik ben ook niet gevaccineerd terwijl mijn vrouw (niet gevaccineerd) twee keer covid heeft gehad (november 2020 en afgelopen week). Ik heb het na veel moeite eindelijk te pakken nu, maar heb geen symptomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:57

-tom-562

Oliesjeik

martwoutnl schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:30:
[...]

Bij ons zie je dat er een hoop mensen afwezig zijn/niet werken (in principe werkt iedereen thuis) omdat de kinderen in quarantaine zitten of niet naar school mogen. Zo heb ik vorige week ook maar part-time kunnen werken omdat mijn zoontje niet naar het KDV mocht.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-10 13:30

Stimulate14

⭐⭐⭐

Niet iedere snotneus is direct een covid dingetje he. Buiten het feit om dat een PCR test niet altijd even nauwkeurig is, aldus de uitvinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Stimulate14 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:52:
[...]
Buiten het feit om dat een PCR test niet altijd even nauwkeurig is, aldus de uitvinder.
Dat is nooit gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-10 18:27

Crazy D

I think we should take a look.

Als je covid tot 2 maanden na een besmetting een positieve test oplevert bij de GGD, kan het best zijn dat anderen nu gewoon verkouden zijn maar eerder wel covid hebben gehad?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
Naast wat iedereen zegt is er ook nog steeds "gewoon" het griep-virus actief.

Ikzelf heb vorig jaar ook "COVID-klachten" gehad, vaak laten testen, maar bleek uiteindelijk eens een echte griep te zien.
En dan niet de mannen-griep, maar gewoon echt de griep (wat ik tot nu toe pas 2x heb gehad in mijn 30 jaar dat ik hier rondloop).

Zit sowieso veel overlap in klachten tussen de griep en corona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Inmiddels is bij mij thuis iedereen behalve ik positief getest bij een ggd test. Ik heb net zoveel klachten als de rest: hoesten, koorts, malaise maar blijkbaar geen virus deeltje te vinden bij de GGD. Geen idee wat ik daar nou weer van moet denken. Probeer het over een dag of twee nog wel eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Laatst online: 29-10 15:01

ScreamGT

joejoe

Fijn. Duitsland al z'n regeltjes omgegooid. Vanaf heden is Jansen niet meer een volledige vaccinatie, ook is mijn herstelbewijs niet meer geldig (max 3 maanden oud ipv 9 maanden.).

Om Winterberg dus in te kunnen heb ik vandaag maar gelijk een booster (Pfizer) gehaald, om zo nog net die 14 dagen speling te hebben voor mijn vertrek, en dus ook 2/2 vaccinatie.

Begin het wel beu te worden dat ieder EU lang zijn eigen regels bepaald, dit is bijna niet meer bij te houden. En de EU staat ook nog eens voor 'joker' omdat een algemeen beleid ver te zoeken is.

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

Jullie hebben we gelijk hoor, maar het is te toevallig. Aan het begin van corona is de enige dode in mijn omgeving gevallen ten gevolge van corona, die testte constant negatief tot het moment dat hij op de IC lag, herinner ik mij net.

We zullen het zien, ik heb haar geadviseerd bij aanhouden van haar klachten over een paar dagen nog een keer te testen. Meer kan je niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
ZieMaar! schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:03:
Nee, echt ziek. Quarantaine boeit met dat thuiswerken natuurlijk niet :). Ze zijn echt te ziek om te werken (wel kort, maar toch)...
Of ze hebben gewoon geen zin in dat ge-webcam en zijn stiekem het hele huis aan het restylen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Collega van mij ook; zij had het van haar dochter, maar die bleef negatief en mijn collega was als enige positief bij de GGD (haar man ook negatief... alle 3 dezelfde klachten) :X

Weet trouwens niet wat ik van dit allemaal moet denken, blijkbaar zijn de testen totaal niet betrouwbaar, maar je "vrijheid" hangt er enigszins wel aan vast. Of je moet verplicht boosteren. En het ene land hanteert hele andere termijnen dan het andere land.
Ben wel benieuwd wanneer dit hele circus wordt afgebroken gaat worden omdat het niet meer houdbaar is of valide... en wat er eventueel van over blijft.

Spanje geeft de eerste voorzet;
https://www.ad.nl/buitenl...rtaan-als-griep~a3b908ac/

[ Voor 31% gewijzigd door ArcticWolf op 24-01-2022 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Spanje is lekker bezig. Omikron is een cadeautje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Barry|IA schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:41:
[...]

Of ze hebben gewoon geen zin in dat ge-webcam en zijn stiekem het hele huis aan het restylen :)
Ik voel opeens een kuchje opkomen….:).

Maar nee, het werk schuift gewoon door, dus dat haalt niet zoveel uit…ik kan me in bepaalde productie of callcenter omgevingen overigens daarom nog veel grotere impact voorstellen. Dat werk blijft niet wachten (maar gaat naar je collega’s), in een aantal van dat soort branches zie ie ook altijd een stijging van het verzuim als de griep in het nieuws is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

ArcticWolf schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Collega van mij ook; zij had het van haar dochter, maar die bleef negatief en mijn collega was als enige positief bij de GGD (haar man ook negatief... alle 3 dezelfde klachten) :X

Weet trouwens niet wat ik van dit allemaal moet denken, blijkbaar zijn de testen totaal niet betrouwbaar, maar je "vrijheid" hangt er enigszins wel aan vast. Of je moet verplicht boosteren. En het ene land hanteert hele andere termijnen dan het andere land.
Ben wel benieuwd wanneer dit hele circus wordt afgebroken gaat worden omdat het niet meer houdbaar is of valide... en wat er eventueel van over blijft.

Spanje geeft de eerste voorzet;
https://www.ad.nl/buitenl...rtaan-als-griep~a3b908ac/
Mee eens. Iedereen hier heeft 100 procent Corona klachten maar mijn test is negatief terwijl ik exact dezelfde klachten heb, alle andere gezinsleden zijn positief. Van de zelftest had ik het verwacht maar van de ggd test? En nu moet ik straks zeker nog boosteren ook om iets te mogen… het gaat me denk ik niet lukken om m positief te krijgen want ik ben het hardst aan het opknappen van allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-10 16:29
Mfpower schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:01:
[...]

Mee eens. Iedereen hier heeft 100 procent Corona klachten maar mijn test is negatief terwijl ik exact dezelfde klachten heb, alle andere gezinsleden zijn positief. Van de zelftest had ik het verwacht maar van de ggd test? En nu moet ik straks zeker nog boosteren ook om iets te mogen… het gaat me denk ik niet lukken om m positief te krijgen want ik ben het hardst aan het opknappen van allemaal.
PCR test valt of staat ook met de afname..
Als de afneme-kundige (is daar een naam voor?) een halve seconde een keertje de keel aanraakt om vervolgens 2x rond te draaien in de neus... kun je er gif op innemen dat het niet genoeg is.

Maargoed; blijft het nog wel gek om.. Als het zo (duidelijk) in je omgeving aanwezig is, lijkt het mij idd ook aardig logisch dat jij het zou hebben.. :/

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Dat is nog niet zover. Ze hebben alleen aangekondigd het op termijn te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
martwoutnl schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:53:
[...]

Dat is nog niet zover. Ze hebben alleen aangekondigd het op termijn te gaan doen.
Volgens mij schrijf ik dat ook; "geeft de eerste voorzet".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
ArcticWolf schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:57:
[...]

Volgens mij schrijf ik dat ook; "geeft de eerste voorzet".
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat je bedoelde dat ze daadwerkelijk ermee zijn begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-10 13:30

Stimulate14

⭐⭐⭐

Mfpower schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:09:
Inmiddels is bij mij thuis iedereen behalve ik positief getest bij een ggd test. Ik heb net zoveel klachten als de rest: hoesten, koorts, malaise maar blijkbaar geen virus deeltje te vinden bij de GGD. Geen idee wat ik daar nou weer van moet denken. Probeer het over een dag of twee nog wel eens.
Laat het hier even weten, wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Crazy D schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:01:
[...]

Als je covid tot 2 maanden na een besmetting een positieve test oplevert bij de GGD, kan het best zijn dat anderen nu gewoon verkouden zijn maar eerder wel covid hebben gehad?
Dat doet het niet, en zo staat het er ook niet, er staat dat het eventueel een positieve test tot 8 weken later _kan_ geven.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 24-01-2022 14:20 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
Als mensen willen lachen, moet je op twitter zoeken naar de hashtag fopvaccin. De mensen die tegen alles zijn, gaan helemaal los op een Telegraaf-artikel over placebo's tijdens het onderzoek om toelating te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-10 19:59
martwoutnl schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:52:
Als mensen willen lachen, moet je op twitter zoeken naar de hashtag fopvaccin. De mensen die tegen alles zijn, gaan helemaal los op een Telegraaf-artikel over placebo's tijdens het onderzoek om toelating te krijgen.
Vanochtend op mijn werk

'Kijken wat de overheid nu weer verzint'

'Ik denk dat ze het ingefluisterd krijgen'

'Je mag nog steeds niet met vaccinatie overal bij, geeft wel te denken he'

8)7

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
martwoutnl schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:52:
Oh my.... Ze zijn er daadwerkelijk van overtuigd dat willekeurige mensen een placebo hebben gehad, zonder dat te weten... :(

Hoe dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-10 16:47
MaZo schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:07:
[...]
Niet elke kuch of loopneus = covid. Zeker niet in de winter.

Ik ben ook niet gevaccineerd terwijl mijn vrouw (niet gevaccineerd) twee keer covid heeft gehad (november 2020 en afgelopen week). Ik heb het na veel moeite eindelijk te pakken nu, maar heb geen symptomen.
Same.
Eind 2020 gehad en dit jaar ook weer.
Mijn vrouw nog nooit, ondanks 6 keer langdurig in contact te zijn geweest met personen die positief waren.
Nu schijnt ze dan eindelijk toch wel het te krijgen. 8)

wijze woorden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
42erik schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:03:
[...]

Oh my.... Ze zijn er daadwerkelijk van overtuigd dat willekeurige mensen een placebo hebben gehad, zonder dat te weten... :(

Hoe dan...
Het is wel de bedoeling dat mensen niet weten dat ze een placebo krijgen tijdens een onderzoek :P

Ik heb dat artikel van De Telegraaf gelezen en ze roepen vooral over het nocebo effect. Dat is er ook, maar er speelt ook iets anders mee: toeval. Ik heb het voorbeeld al eens eerder aangehaald, maar als je studies doet met gezonde vrijwilligers zie je in de herfst altijd meer bijwerkingen. Waarom? Omdat iedereen dan verkouden wordt en dat dus tijdens de studie wordt geobserveerd en gerapporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
RoD schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:42:
[...]

Het is wel de bedoeling dat mensen niet weten dat ze een placebo krijgen tijdens een onderzoek :P
Ok, ok, jij wint :p
Ik heb dat artikel van De Telegraaf gelezen en ze roepen vooral over het nocebo effect. Dat is er ook, maar er speelt ook iets anders mee: toeval. Ik heb het voorbeeld al eens eerder aangehaald, maar als je studies doet met gezonde vrijwilligers zie je in de herfst altijd meer bijwerkingen. Waarom? Omdat iedereen dan verkouden wordt en dat dus tijdens de studie wordt geobserveerd en gerapporteerd.
Hmm, dus dan heb je eigenlijk ook een derde groep nodig om de "normale klachten" te meten. Die ze dan weer niet doorgeven, want het is normaal. Ingewikkeld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-10 13:28
Heeft er iemand de laatste tijd nog een melding gekregen van de CoronaMelder? Er zijn nu zoveel besmettingen, maar ik heb dit jaar nog geen enkele melding gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

handoff schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:20:
Heeft er iemand de laatste tijd nog een melding gekregen van de CoronaMelder? Er zijn nu zoveel besmettingen, maar ik heb dit jaar nog geen enkele melding gehad.
Ik heb die app heel snel verwijderd. Die bleef maar meldingen geven.
Misschien iets te maken met mijn werk :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
42erik schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:08:
[...]

Ok, ok, jij wint :p

[...]

Hmm, dus dan heb je eigenlijk ook een derde groep nodig om de "normale klachten" te meten. Die ze dan weer niet doorgeven, want het is normaal. Ingewikkeld...
Nee je hebt geen derde groep nodig. Alle klachten die zich tijdens een studie ontwikkelen worden opgeschreven als een bijwerking, onafhankelijk of het gerelateerd is aan de behandeling. Het is aan de arts om te beslissen of een bijwerking mogelijk gerelateerd is of niet, maar de bijwerking moet hoe dan ook genoteerd worden.

Na de studie en nadat de data gedeblindeerd is kun je dus simpelweg de actieve groep met de placebo-groep vergelijken qua bijwerkingen. De achtergrondruis door toeval, seizoenseffecten, nocebo, etc, kun je eruit filteren omdat je de groepen in parallel hebt laten roepen en omdat je gerandomiseerd hebt.

En daarom is een parallel group randomized controlled trial de gouden standaard in klinisch onderzoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
RoD schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:42:
[...]

Nee je hebt geen derde groep nodig. Alle klachten die zich tijdens een studie ontwikkelen worden opgeschreven als een bijwerking, onafhankelijk of het gerelateerd is aan de behandeling. Het is aan de arts om te beslissen of een bijwerking mogelijk gerelateerd is of niet, maar de bijwerking moet hoe dan ook genoteerd worden.

Na de studie en nadat de data gedeblindeerd is kun je dus simpelweg de actieve groep met de placebo-groep vergelijken qua bijwerkingen. De achtergrondruis door toeval, seizoenseffecten, nocebo, etc, kun je eruit filteren omdat je de groepen in parallel hebt laten roepen en omdat je gerandomiseerd hebt.

En daarom is een parallel group randomized controlled trial de gouden standaard in klinisch onderzoek :)
Oh ja, het gaat natuurlijk om het verschil. Dat kan met 2 prima. Helder. Duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:56
3 dagen na mijn vrouw ben ik ook besmet. De zelftest die ik net af nam is positief. Gelukkig gister al afspraken gemaakt voor de teststraat op woensdag. Ik lees nu dat de wachttijden erg oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-10 17:56
handoff schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:20:
Nog nooit ondanks dat die er vanaf de eerste beschikbare dag opstaat. Wel bijzonder met ook in de app nieuwe pieken qua aantal blootstellingschecks. 146.000 op zaterdag en 7-daags voortschrijdend gemiddelde van 125.000 nu. Maar ik zie niet veel mensen binnen 1 1/2 m én langer dan 15 minuten.

Toelichting: De app kijkt een paar keer per dag naar de server met codes van besmette personen. Hij vergelijkt deze server met de codes die op jouw telefoon zijn bewaard. Zo ziet de app of je extra kans op besmetting hebt gelopen.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ik weet niet zo goed hoe ik moet reageren op zoiets... ik ben best wat gewend qua conspiracy dingen, maar dit... deze man zit in onze NL tweede-kamer...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZS2QOz1dfl-AQJ5F0cqETdVRuE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SQqEKRLnJZiF6JrzHLx6z7at.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 01:35

nwagenaar

God, root. What's the differen

In de afgelopen maanden mij zo erg goed mogelijk gehouden aan afstand, maximaal aantal bezoekers per dag, ontsmetten van handen, handen wassen, etc, etc, etc en de dans goed ontsprongen. Op 6 januari mijn booster gehad, geen last van bijwerkingen gehad, etc.

Gisteravond kreeg ik het simpelweg niet warm, lag om 21:00 uur in mijn bed met een long sleave shirt en trainingsbroek alsmede een extra deken. Vanochtend wakker geworden rond half 7, volle neus (niet apart, aangezien ik last heb van chronische verkoudheid, etc) en lichte hoofdpijn. Rond 7 uur zat ik ook de WC-pot innig te knuffelen :+

Zelf test van mij mijn vrouw zijn beide negatief. Mijn vrouw heeft geen klachten. Ik dus wel, heb rond 8 uur een PCR-test bezoek in de buurt kunnen inplannen voor vanmiddag.

Word ik een uurtje later gebeld: afgelopen zaterdag zijn we op bezoek geweest bij mijn schoonzus, haar beide kids (3 en 4) sinds vanochtend allebei positief met de zelf test, ze hebben geen klachten en ze willen alle drie een PCR-test doen.

Ik ben er bang voor...

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Vorkie schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:27:
Ik weet niet zo goed hoe ik moet reageren op zoiets... ik ben best wat gewend qua conspiracy dingen, maar dit... deze man zit in onze NL tweede-kamer...

[Afbeelding]
Vroeger werd dit een patiënt voor de gesloten GGZ. Tegenwoordig loopt het vrij rond en zit het in de politiek.
Toch de bezuinigingen maar terugdraaien en het crisisteam erheen sturen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
deze man zit in onze NL tweede-kamer...
Bijzonder weinig, hij is veel te druk met 'het land redden' (lees: geld binnenharken van dubieuze bronnen en welwillende goedgelovige volgers) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

[Afbeelding]
Hij vliegt wel vrij hard tegen de vangrails aan in de bocht, maar een digitale ID waar permissies aan gehangen worden zit er wel aan te komen. Staat zelfs in het regeerakkoord.

Er zijn nogal wat consequenties bij zo'n ID.

Zie bijvoorbeeld dit artikel uit de Metro.
Digitale identiteit met al je persoonsgegevens? Als het aan Nederland en de EU ligt wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:22
gaat de Covid kroeg ook open tot 22:00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:36:
[...]

Hij vliegt wel vrij hard tegen de vangrails aan in de bocht, maar een digitale ID waar permissies aan gehangen worden zit er wel aan te komen. Staat zelfs in het regeerakkoord.

Er zijn nogal wat consequenties bij zo'n ID.

Zie bijvoorbeeld dit artikel uit de Metro.
Digitale identiteit met al je persoonsgegevens? Als het aan Nederland en de EU ligt wel
Hoeft ie niet zo wollig over te doen :-)
Pagina: 1 ... 61 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"