Mja blijft lastig om het simpelweg te accepteren. Vooral dat het nooit meer weggaat. Ik ben 40 jaar oud. Vraag me soms wel af wat ik nog meer voor leuke ouderdomsverschijnselen ga krijgen.
What's next?
Geen idee of ik al corona heb gehad, maar met de rappe verspreiding van Omikron kan dat ook niet meer lang duren. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Met 2x Pfizer zou ik redelijk beschermd moeten zijn tegen ernstige ziekte. Ik heb geen overgewicht, geen suikerziekte, etc.
De komende tijd voelt wel wat awkward. Beetje zo'n nu of nooit gevoel.
Tot nu toe heeft mijn gezin erg veel mazzel, of we hebben het simpelweg al een keer eerder gehad (vrouw heeft corona gehad in 2020, dochter en ik zijn toen niet getest, maar vrijwel zeker exposed).
Zo ongeveer iedereen die we kennen test positief de afgelopen weken, behalve wij. Collega's van mijn vrouw, vriendinnetjes van mijn dochter, etc.
Of het ligt aan de Roche zelftest die "betrouwbaarder" is die wij gebruiken, maar daardoor wel minder gevoelig. Ik ben rond de jaarwisseling nog ziek geweest, veel last van mijn keel, hoesten, Darth Vader stem etc. Maar ja, na 3 negatieve zelftests in 5 dagen ging ik er maar vanuit dat het iets anders was.
Mijn dochter is zo ongeveer continu verkouden, ook al tig keer zelftest gedaan... nooit positief.
Je zou denken dat je toch iets oppikt als het corona is. Veel mensen die we kennen hebben ook eerst een positieve zelftest voordat ze naar de teststraat gaan.
Ik schuif een afspraak met de teststraat altijd voor me uit als ik ziek ben. Beetje dom maar ja. Zo blijf ik in het ongewisse.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.