Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:52
Motrax schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:29:
Nou basisscholen waren hoe lang open? Inmiddels 2 zieke kinderen, verhoging en overgeven. Mijn vrouw ligt ook ziek in bed. Tot nu toe 1 zelftest gedaan, negatief. Morgen nog maar een paar zelftests doen. Er bestaat natuurlijk een kans dat het geen corona is, er zijn meer ziektes die de kinderen onderling uitwisselen :+
Merk toch dat Omicron lastiger detecteerbaar blijkt met zelftest.
Sowieso was alleen neus echt nutteloos, pas met keel erbij positief.

Maar ken ook gevallen waar pas uit de pcr Corona bleek.

Diep in keel en neus, maar toch negatief thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-10 21:38
Tweak_ers schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:59:
[...]

Merk toch dat Omicron lastiger detecteerbaar blijkt met zelftest.
Sowieso was alleen neus echt nutteloos, pas met keel erbij positief.

Maar ken ook gevallen waar pas uit de pcr Corona bleek.

Diep in keel en neus, maar toch negatief thuis.
Ik zeg dit al bijna 3 (4?) Weken. Ik ken inmiddels meerdere gezinnen met negatieve sneltesten maar positieve PCR. Toch blijkt uit onderzoeken dat de huidige sneltesten nog steeds zouden werken.
Hoe kom jij tot je conclusie?

Hier overigens een van de laatste artikelen (Cherry picking I know, want ook zat recente te vinden die anders zeggen....)
https://www.the-scientist...-and-does-it-matter-69611

[ Voor 16% gewijzigd door Cobb op 18-01-2022 23:25 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Van sneltesten is al vanaf het begin bekend dat ze amper false positives geven maar wel veel false negatives.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-10 21:38
Ankona schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:25:
Van sneltesten is al vanaf het begin bekend dat ze amper false positives geven maar wel veel false negatives.
Ja dat weet ik, maar anekdotisch kan ik zeggen dat ze bij ons en met de tientallen gezinnen die ik ken altijd accuraat waren. ITT nu met Omicron.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-10 23:17
Ik meende in een van de topics (zou wetenschap geweest kunnen zijn) dat er een studie van CDC langs was gekomen waarin sommige merken/handelsnamen zelftesten daar inderdaad niet meer goed leken te werken met omicron. Het vervelende is dat er zoveel handelsnamen zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
GAIAjohan schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:01:
[...]
Het feit dat je er vooral in de avond last van hebt betekent gewoon dat het tinnitus is.
Mja blijft lastig om het simpelweg te accepteren. Vooral dat het nooit meer weggaat. Ik ben 40 jaar oud. Vraag me soms wel af wat ik nog meer voor leuke ouderdomsverschijnselen ga krijgen.

What's next?

Geen idee of ik al corona heb gehad, maar met de rappe verspreiding van Omikron kan dat ook niet meer lang duren. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Met 2x Pfizer zou ik redelijk beschermd moeten zijn tegen ernstige ziekte. Ik heb geen overgewicht, geen suikerziekte, etc.

De komende tijd voelt wel wat awkward. Beetje zo'n nu of nooit gevoel.

Tot nu toe heeft mijn gezin erg veel mazzel, of we hebben het simpelweg al een keer eerder gehad (vrouw heeft corona gehad in 2020, dochter en ik zijn toen niet getest, maar vrijwel zeker exposed).

Zo ongeveer iedereen die we kennen test positief de afgelopen weken, behalve wij. Collega's van mijn vrouw, vriendinnetjes van mijn dochter, etc.

Of het ligt aan de Roche zelftest die "betrouwbaarder" is die wij gebruiken, maar daardoor wel minder gevoelig. Ik ben rond de jaarwisseling nog ziek geweest, veel last van mijn keel, hoesten, Darth Vader stem etc. Maar ja, na 3 negatieve zelftests in 5 dagen ging ik er maar vanuit dat het iets anders was.

Mijn dochter is zo ongeveer continu verkouden, ook al tig keer zelftest gedaan... nooit positief.

Je zou denken dat je toch iets oppikt als het corona is. Veel mensen die we kennen hebben ook eerst een positieve zelftest voordat ze naar de teststraat gaan.

Ik schuif een afspraak met de teststraat altijd voor me uit als ik ziek ben. Beetje dom maar ja. Zo blijf ik in het ongewisse.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:25:
Toch nog steeds genoeg bekenden van ons die positief testen met zelftest.

Hoorde pas wel van een collega over 1 gezin die 2 soorten zelftests hadden, waarvan de mensen bijna allemaal positief testen met de ene soort, maar negatief met de andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Lethalis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:34:
Mijn dochter is zo ongeveer continu verkouden, ook al tig keer zelftest gedaan... nooit positief.
Zelfde hier. 5+ PCR tests gehad met een dochter, nooit positief. Weet zeker dat ze corona heeft gehad, ze had dezelfde symptomen als wij allemaal, maar positief uitslaan ho maar.

Iets anders: ik lees niet echt dat overgeven bij omicron hoort? Vandaag maar eens wat zelf tests doen. Inmiddels 3 mensen in het huishouden ziek hier, beginnend met een lichte verhoging, in de nacht lekker overgeven, gevolgd door meer verhoging. Nauwelijks snot of een kuch.

Ah als ik google op 'omikron overgeven' krijg ik wel wat boven, kan dus wel.
https://www.zorgwijzer.nl...-ik-het-coronavirus-gehad
Ik lees daar trouwens ook over oorsuizen, inhakend op de discussie een stukje terug.

[ Voor 15% gewijzigd door Motrax op 19-01-2022 05:41 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
Cobb schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:21:
[...]

Ik zeg dit al bijna 3 (4?) Weken. Ik ken inmiddels meerdere gezinnen met negatieve sneltesten maar positieve PCR. Toch blijkt uit onderzoeken dat de huidige sneltesten nog steeds zouden werken.
Hoe kom jij tot je conclusie?

Hier overigens een van de laatste artikelen (Cherry picking I know, want ook zat recente te vinden die anders zeggen....)
https://www.the-scientist...-and-does-it-matter-69611
We zijn nu allemaal positief, het begon bij mijn vrouw.

Zij deed sinds vorige week neus en keel, daarvoor enkel neus.

Uiteindelijk:
2x neus en keel: positief
2x neus: negatief

Dus verteld in de familie app. Mijn zwager liep namelijk al dagen rond met soortgelijke klachten als wij. Deed iedere dag een zelftest, bleef negatief. Ook keel erbij: negatief.
Toen testte zijn zoon positief en zijn ze toch met z’n allen naar de ggd gegaan: was hij tóch positief, wat nooit uit een sneltest is gebleken, terwijl hij iedere dag één deed, vanwege zijn klachten.

En natuurlijk N=2.

Ik vond het bij mijn zoon ook frappant. Testte zondagavond nog negatief, maandagochtend een super dikke rode streep uit de test. Ik vraag mij achteraf nog steeds af of een pcr test op zondag niet gewoon positief was uitgeslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
Cobb schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:26:
[...]

Ja dat weet ik, maar anekdotisch kan ik zeggen dat ze bij ons en met de tientallen gezinnen die ik ken altijd accuraat waren. ITT nu met Omicron.
Als je voorheen wat verder in je neus ging, kwam het altijd wel goed, maar nu met Omicron was dat écht niet voldoende. Zonder keel mee te nemen, bleef hij negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Lethalis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:50:
[...]

Toch nog steeds genoeg bekenden van ons die positief testen met zelftest.

Hoorde pas wel van een collega over 1 gezin die 2 soorten zelftests hadden, waarvan de mensen bijna allemaal positief testen met de ene soort, maar negatief met de andere.
Kun je eens navragen welke merken het betrof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Motrax schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 05:36:
[...]
Ik lees daar trouwens ook over oorsuizen, inhakend op de discussie een stukje terug.
Mja ik heb dat echt overgehouden na een verkoudheid in 2020.... en heb helaas ook het gevoel dat het simpelweg "kapot" is en niet meer goedkomt.

PS
Keel én oren zaten destijds helemaal vol met slijm en het duurde 2 weken voordat alles weer een beetje normaal aanvoelde. En daarna kwam de pieeeeeep. Tinnitus.

Had alleen nog wel lang het gevoel dat er "iets" in mijn oor bleef zitten dat ik niet meer weg kreeg. Alsof mijn oor uitgespoten moest worden. Dus ik naar de arts en die zag er niks aan "was brandschoon". Dus het was van binnen.

Dat gevoel is vele maanden later wel over gegaan, maar de piep bleef.

Ik zeg overigens niet dat dit per se corona was... misschien dat een andere verkoudheid dit ook kan veroorzaken. Maar op zich wel bijzonder dat meer mensen het daarover hebben. Zelf was ik nog geen 4 weken daarvoor met mijn gezin in quarantaine omdat mijn vrouw corona had en ik had destijds - slecht, ik weet het - geen zin om met z'n allen weer opgesloten te zitten. Bleef zelf wel thuis, maar ons dochtertje niet meer... (probeer maar eens een kleuter van 4 anderhalve week binnen te houden zonder te spelen met andere kids... dat doe je 1 keer, maar daarna nooit meer... ze heeft sindsdien ook de bijnaam "gremlin" :P )

[ Voor 65% gewijzigd door Lethalis op 19-01-2022 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Motrax schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 05:36:
[...]
Zelfde hier. 5+ PCR tests gehad met een dochter, nooit positief. Weet zeker dat ze corona heeft gehad, ze had dezelfde symptomen als wij allemaal, maar positief uitslaan ho maar.

Iets anders: ik lees niet echt dat overgeven bij omicron hoort? Vandaag maar eens wat zelf tests doen. Inmiddels 3 mensen in het huishouden ziek hier, beginnend met een lichte verhoging, in de nacht lekker overgeven, gevolgd door meer verhoging. Nauwelijks snot of een kuch.

Ah als ik google op 'omikron overgeven' krijg ik wel wat boven, kan dus wel.
https://www.zorgwijzer.nl...-ik-het-coronavirus-gehad
Herkenbaar hier idd, maar niet bij allen.
We zijn inmiddels alle 4 positief bevestigd door de ggd.

Alleen mijn vrouw had last van overgeven.

Vooral het nauwelijks snot vind ik (ondanks dat het prettig is) apart en typerend. Normaal als ik ziek ben zit mijn neus altijd verstopt. Nu niet. Kuchje kwam bij ons later en is bij de één sterker aanwezig dan bij de ander.

3 van de 4 hebben koorts gehad, waarvan één gezinslid met 39,6 vrij hoge koorts.

3 van de 4 hadden last van pijn in de (onder)rug en is daarmee ook typerend voor ons.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-10 16:59
Linkdrop: https://www.telegraaf.nl/...-binnenkort-naar-oekraine

Even dacht ik: "betere baan gevonden". Maar helaas, ze komen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:22
Heeft hier iemand een idee hoe het zit met herstelbewijzen?

Een kennis van mij (2e vaccinatie Pfizer november met het hele gezin) heeft met een zelftest positief gescoord.
En 2 van de 7 in haar huishouden ook, nog 2 met dezelfde klachten. Een whopping 5:7 waarschijnlijk, wellicht interessant.

Nu wilt het GGD geen PCR test(en) afnemen. Klopt het dat een EU geldig herstelbewijs nu dus achter een paywall zit?
Staat het je vrij om (straks) alsnog een booster te halen ná twee vaccinaties én een recente besmetting/herstel?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

t_captain schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:25:
Linkdrop: https://www.telegraaf.nl/...-binnenkort-naar-oekraine

Even dacht ik: "betere baan gevonden". Maar helaas, ze komen terug.
Verkeerde topic? :P Of gaan ze daar corona ophalen cq brengen? :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Meer een algemeene kroeg post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Raymond P schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:02:
Heeft hier iemand een idee hoe het zit met herstelbewijzen?

Een kennis van mij (2e vaccinatie Pfizer november met het hele gezin) heeft met een zelftest positief gescoord.
En 2 van de 7 in haar huishouden ook, nog 2 met dezelfde klachten. Een whopping 5:7 waarschijnlijk, wellicht interessant.

Nu wilt het GGD geen PCR test(en) afnemen. Klopt het dat een EU geldig herstelbewijs nu dus achter een paywall zit?
Staat het je vrij om (straks) alsnog een booster te halen ná twee vaccinaties én een recente besmetting/herstel?
Vreemd. Je kunt toch gewoon een testafspraak bij GGD maken? Zeg desnoods niets over de zelftest en benoem gewoon de klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:02
Zwager is net positief getest, ondanks dat die geen klachten heeft. Bij de GGD laten testen. Dus kán prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@t_captain Een afspraak maken lukt, maar alleen voor een antigeen test.
Meerdere wegen geprobeerd te bewandelen.

Ik heb daar niet naast gezeten, maar ze heeft inmiddels behoorlijk wat energie erin gestopt.

Een antigeentest geldt dus 12 dagen na positief testen voor 365 dagen als herstelbewijs in Nederland maar is helemaal niet geldig in Europa.
Een PCR test is in Europa voor 180 dagen te gebruiken als herstelbewijs.

De hoepel is dus behoorlijk krom.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Raymond P schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:10:

Ik heb daar niet naast gezeten, maar ze heeft inmiddels behoorlijk wat energie erin gestopt.

Een antigeentest geldt dus 12 dagen na positief testen voor 365 dagen als herstelbewijs in Nederland maar is helemaal niet geldig in Europa.
Een PCR test is in Europa voor 180 dagen te gebruiken als herstelbewijs.

De hoepel is dus behoorlijk krom.
De GGD test kan je niet gebruiken om te reizen. En zou gewoon geen afspraak maken, maar gewoon langsgaan...als dat kan (hier in Amersfoort wel in ieder geval).

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Raymond P schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:10:
Ik heb tot nog toe gewoon altijd een PCR test gekregen als ik online een afspraak maakte op https://coronatest.nl/

Ik dacht dat een antigeentest ook de uitzondering was waar je alleen op bepaalde locaties de mogelijkheid toe had.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:02

Amphiebietje

In de blubber

Lethalis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:34:
[...]

Misschien overwegen haar een allergietest te laten doen?

Zelf heb ik o.a. huisstofallergie en ben ik bijna elke winter aan een stuk door 'verkouden'. Het is bij mij ook gekoppeld aan de luchtkwaliteit in het algemeen, dus dagen met veel smog veroorzaken dezelfde klachten. Mijn klachten verdwijnen zodra ik op een plek kom met schonere lucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Woy Idem, maar ik val wel in een risicogroep.

@ArcticWolf Een PCR test afgenomen door het GGD komt inderdaad niet met een 'negatief certificaat' waarmee je kan vliegen.
Het gaat mij echt om het herstelbewijs wat dezelfde status als een vaccinatie heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Raymond P op 19-01-2022 13:25 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:33
Dit klinkt wel bekent alleen dan een betere variant op de griep? Gezien je bij de griep (influenza) vol met snot zit.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Amphiebietje schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:23:
[...]

Misschien overwegen haar een allergietest te laten doen?

Zelf heb ik o.a. huisstofallergie en ben ik bijna elke winter aan een stuk door 'verkouden'. Het is bij mij ook gekoppeld aan de luchtkwaliteit in het algemeen, dus dagen met veel smog veroorzaken dezelfde klachten. Mijn klachten verdwijnen zodra ik op een plek kom met schonere lucht.
Dat is misschien wel een idee.

Er loopt hier ook een haarbal in huis rond (keeshondje) waar ik zelf milde klachten van krijg (geïrriteerde ogen bijv), maar daarover praten met mijn vrouw is een no go _O- Ze doet nog liever mij weg ben ik bang :D

Mijn eigen zus heeft overigens ook huisstofmijt allergie. En ik heb het op mijn werk ook dat mijn luchtwegen standaard geïrriteerd zijn (aan de waterweg, schepen met dieselmotoren, etc).

Ik wil eigenlijk ook heel graag de randstad verlaten... maar mijn gezin meekrijgen is lastig.

[ Voor 16% gewijzigd door Lethalis op 19-01-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Raymond P schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:24:
Ik niet, en de vorige keer had ik ook geen klachten, alleen een contact met een mogelijk besmet persoon.

De kleine testlocatie waar ik geweest ben doet ieder geval alleen maar PCR testen, dus dan is het gewoon een kwestie van de juiste locatie uitkiezen. Volgens mij zijn alleen op grote locaties ook mogelijkheden buiten PCR beschikbaar.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Het ging om het HMC Westeinde ziekenhuis (Den Haag), of dat groot is weet ik niet :+.
Echt een locatie kiezen kan ze ook niet op een fiets (met fikse klachten) en openbaar vervoer mag niet.

Ik vind het in ieder geval een interessant verhaal, zeker als dit een landelijk beleid is.

N.b. er zijn wel heel veel kleine locaties waar je nu tegen betaling wél een PCR test krijgt.
Als je (nog) geen booster hebt gehad, corona krijgt en van plan bent binnen 3-4 maanden de grens over te steken naar een land dat een iets strakker beleid voert dus absoluut wel iets waar je je bewust van moet zijn.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:28

Crazy D

I think we should take a look.

Lethalis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:29:
[...]

Dat is misschien wel een idee.

Er loopt hier ook een haarbal in huis rond (keeshondje) waar ik zelf milde klachten van krijg (geïrriteerde ogen bijv), maar daarover praten met mijn vrouw is een no go _O- Ze doet nog liever mij weg ben ik bang :D
Labradoodle :) Verharen niet :P
Mijn eigen zus heeft overigens ook huisstofmijt allergie. En ik heb het op mijn werk ook dat mijn luchtwegen standaard geïrriteerd zijn (aan de waterweg, schepen met dieselmotoren, etc).

Ik wil eigenlijk ook heel graag de randstad verlaten... maar mijn gezin meekrijgen is lastig.
"Hey wie verdient het geld hier?" (wat lastig is als zij ook werkt en helemaal als ze meer verdient 8)7 ) Buiten de randstad is veel meer groen, ook veel leuker voor de hond, win-win dus.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Cobb schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:26:
[...]

Heb het kunnen testen: na fannatiek keelslijmvlies opgehaald te hebben en staafje zover als kan in neus gefreubeld te hebben kreeg ik een bizar licht streepje op de zelftest. ‘Gewoon’ gebruik niets.
Las dat advies van Marc v Ranst en dacht even proberen: zelftest ook in je keel.

Helaas hier gezin na 4 dagen school besmet op bso en zitten we allemaal ziek thuis, behalve mijn zoon. Symptomen vallen tegen, dochter van 9 is flink ziek geweest en mijn ggd-gedartborde (3 x pfizer) vrouw en ik behoorlijk grieperig. Valt vast onder ‘milde klachten’, doch zijn dat letters die niet helemaal in verhouding staan met hoe je het ervaart. Zoon is er goed mee aan, voelt voor hem oneerlijk en dat snap ik wel. Zoveelste keer dat hij iets niet mag of kan vanwege covid maatregelen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Raymond P schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:55:
Het ging om het HMC Westeinde ziekenhuis (Den Haag), of dat groot is weet ik niet :+.
Echt een locatie kiezen kan ze ook niet op een fiets (met fikse klachten) en openbaar vervoer mag niet.

Ik vind het in ieder geval een interessant verhaal, zeker als dit een landelijk beleid is.

N.b. er zijn wel heel veel kleine locaties waar je nu tegen betaling wél een PCR test krijgt.
Als je (nog) geen booster hebt gehad, corona krijgt en van plan bent binnen 3-4 maanden de grens over te steken naar een land dat een iets strakker beleid voert dus absoluut wel iets waar je je bewust van moet zijn.
Als je echt wil reizen dan kun je via de commerciële jongens inderdaad betaald een PCR-test doen. Dat lijkt me het beste wat je kunt doen. En mijn tweede advies kende je al: koop een RVS pan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Crazy D schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:16:
[...]
"Hey wie verdient het geld hier?" (wat lastig is als zij ook werkt en helemaal als ze meer verdient 8)7 )
Van die traditionele verhouding waar de man de kostwinner is, is weinig over. We werken beiden. Mijn inkomen is wel hoger, maar zij verdient zeker niet slecht.

Ik ben ook doodsbang voor schoolsluitingen en klassen die naar huis gestuurd worden. De discussie wie dan thuisblijft, is vrij pijnlijk.

Geen idee hoe anderen het doen, maar wij worden toch steeds vaker op ons werk verwacht. Het is niet vanzelfsprekend meer dat je thuiswerkt.

En iemand vragen om op je coronabouter te passen kun je wel vergeten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
zacht schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:54:
[...]

Als je echt wil reizen dan kun je via de commerciële jongens inderdaad betaald een PCR-test doen. Dat lijkt me het beste wat je kunt doen. En mijn tweede advies kende je al: koop een RVS pan.
Voor mijzelf is dat geen issue, zo'n testje belast ik gewoon door als reizen moet. Ik ben dan ook 3 keer geprikt om issues zo veel mogelijk te ontlopen.

Er zijn wel landen waar je volledige gevaccineerd + geboost en/of (recent) genezen moet zijn (inclusief recente negatieve PCR). Zo'n land kom je dan nu dus niet meer in als je even niet oplet en in dezelfde situatie beland als mijn kennis. (Tussen een besmetting en booster moet minmaal 3 maanden zitten.)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:17

Metalfreak

Hoije woh!

Raymond P schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:24:

@ArcticWolf Een PCR test afgenomen door het GGD komt inderdaad niet met een 'negatief certificaat' waarmee je kan vliegen.
Het gaat mij echt om het herstelbewijs wat dezelfde status als een vaccinatie heeft.
Hmm, mijn zus had dus laatst met haar kinderen een andere ervaring. Zij had haar kinderen bij de GGD laten testen en het eerste wat ze binnenkregen was een internationaal certificaat dat dus ook voor reizen gebruikt kan worden.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:00
Raymond P schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:02:
zelftest positief [...]

Nu wilt het GGD geen PCR test(en) afnemen.
Ik was gisteren bij de Jaarbeurs XL locatie, nav positieve zelftest, en ze vroegen in de rij buiten (ja het was superdruk) iedereen of ze daar waren vanwege positieve zelftest, en bij een ja mocht je netjes aansluiten in de PCR-rij. (Andere rij was antigeen.) (Ook kreeg iedereen in de wachtrij een nieuwe mondkap om direct op te zetten, ongeacht wat je op dat moment op je gezicht had, dat mocht de prullebak in).

(Om diverse bovenstaande discussies aan elkaar te rijgen: ik had een Roche-zelftest, alleen neus, was positief, heb last van snot/kuch/onderrug, kon zelfde dag terecht voor PCR, was ook positief, huisgenoten zijn geboosterd danwel recent hersteld dus gelukkig niet met z'n allen in quarantaine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Metalfreak schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:22:
[...]

Hmm, mijn zus had dus laatst met haar kinderen een andere ervaring. Zij had haar kinderen bij de GGD laten testen en het eerste wat ze binnenkregen was een internationaal certificaat dat dus ook voor reizen gebruikt kan worden.
My bad, ik lees net dat een door GGD afgenomen PCR test ook om te zetten is in QR code. Waarschijnlijk is dat dus na september veranderd.

@phYzar Geen landelijk beleid dus, dat is goed om te horen :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Raymond P schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:32:
[...]

My bad, ik lees net dat een door GGD afgenomen PCR test ook om te zetten is in QR code. Waarschijnlijk is dat dus na september veranderd.
Ja, maar dat betekent dus dat je beter kunt aangeven dat je klachten hebt en je zo kunt laten testen voor het reizen dan eerst ergens bij een commerciële teststraat 100 euro af te tikken voor een test om te mogen reizen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
Interessant stukje in de NRC over nieuwe inzichten betreft long Covid klachten. De 'hersenmist' is nu ook aangetoond via muizen modellen..

Daarnaast lijken vaccinaties wel degelijk te beschermen tegen long Covid:

https://www.nrc.nl/nieuws...eve-immuuncellen-a4081005

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Zondag wezen sporten en iemand heeft vandaag positief getest. Kan nu wel een test doen maar ga me niet elke dag testen en gisteren de booster gehad. Zou wel dubbelop bescherming zijn erna als ik het opgelopen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:58
Heb opeens 2 snotneuzen in huis rondlopen, vanochtend gebeld voor een afspraak, maar konden pas zaterdagmiddag 30km verderop terecht.

Ben ik de enige die het raar vind dat er schijnbaar te weinig testcapaciteit in de buurt is, en dat in de buurt wel heel groot is?
Voor gebied west-brabant zijn er wel een hele 3 testlocaties, verwacht men dat als je geen auto direct voorhanden hebt om de halve provincie door te fietsen?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:56
Ben op zoek naar hoe nu te handelen.
2 januari heb ik mijn booster ontvangen. Nu bleek dat mijn vriendin vorige week behoorlijk last had van keelpijn, koorts, heesheid etc. Ons laten testen en het resultaat was negatief.

Voor de zekerheid na een paar dagen met een sneltest getest voordat ik naar werk ging, ook negatief. Nu blijkt dat een collega waarmee ik heb gezeten voor een vergadering achteraf positief bleek. Wél netjes 1,5 meter van elkaar af gezeten. Twee dagen later weer een zelftest gedaan en was weer negatief, maar wel last van heesheid.

Vanavond was ik van plan om te gaan sporten, maar vraag mij nu af of het verstandig is om te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:37

spartacusNLD

This is Sparta!!

Presentatie voor de technische briefing staat online: linkje

Hier te volgen vanaf 9:30: https://www.tweedekamer.n...gen/details?id=2022A00063

[ Voor 21% gewijzigd door spartacusNLD op 20-01-2022 09:22 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-10 18:51
Stel: je hebt twee vaccinaties en een boosterprik (drie weken geleden gezet). En je test toch positief.

Zijn de quarantaine regels dan anders dan normaal? Mag je er eerder uit oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:46

Stimulate14

⭐⭐⭐

Keiichi schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:19:
Heb opeens 2 snotneuzen in huis rondlopen, vanochtend gebeld voor een afspraak, maar konden pas zaterdagmiddag 30km verderop terecht.

Ben ik de enige die het raar vind dat er schijnbaar te weinig testcapaciteit in de buurt is, en dat in de buurt wel heel groot is?
Voor gebied west-brabant zijn er wel een hele 3 testlocaties, verwacht men dat als je geen auto direct voorhanden hebt om de halve provincie door te fietsen?
Dat vind ik ook. Vorig jaar kon je op elke hoek van de straat terecht en nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:40

Spotmatic

Ken sent me

Ik zit in de buurt van Zwolle, op 15 minuten rijden. Ik kon de afgelopen weken, en ook gisteren nog, steeds binnen 1 dag terecht. Maar ze hebben in Zwolle dan ook meerdere testlocaties (meen wel 3). In mijn eigen gemeente (toch ook geen kleine) kan ik inderdaad ook nergens terecht. Maar erg vind ik het niet omdat Zwolle goed bereikbaar is. Ik kan me voorstellen dat het voor mensen zonder auto wel erg vervelend is.

[ Voor 4% gewijzigd door Spotmatic op 20-01-2022 09:27 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:40

Spotmatic

Ken sent me

ItMeAedri schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:20:
Ben op zoek naar hoe nu te handelen.
2 januari heb ik mijn booster ontvangen. Nu bleek dat mijn vriendin vorige week behoorlijk last had van keelpijn, koorts, heesheid etc. Ons laten testen en het resultaat was negatief.

Voor de zekerheid na een paar dagen met een sneltest getest voordat ik naar werk ging, ook negatief. Nu blijkt dat een collega waarmee ik heb gezeten voor een vergadering achteraf positief bleek. Wél netjes 1,5 meter van elkaar af gezeten. Twee dagen later weer een zelftest gedaan en was weer negatief, maar wel last van heesheid.

Vanavond was ik van plan om te gaan sporten, maar vraag mij nu af of het verstandig is om te gaan.
Probeer vanavond eens een andere tester. Ik heb een keer twee verschillende testers gebruikt. Bij de ene was er nauwelijks een positief-streepje te zien, bij de andere was het juist heel duidelijk.

Blijft het negatief, ga dan gewoon lekker sporten. Althans dat zou ik doen. Vergeet niet dat alle andere virussen en ziektes nog steeds bestaan, dus een normale verkoudheid kun je ook nog steeds krijgen. Ik ben momenteel wel positief maar de klachten zijn nagenoeg nul.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Plottwist: m'n kennis heeft de uitslag van de antigeentest binnen, zoals verwacht positief.
En ondanks dat het dus geen PCR test was is het herstelbewijs geïmporteerd in de coronacheck app en voor 180 dagen internationaal geldig.

Foei foei GGD. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

En weer een n=1 expres ziek worden voor een herstelbewijs:
Tsjechische zangeres die zich expres liet besmetten is overleden
Folkzangeres Hana Horka is overleden na een moedwillige coronabesmetting, vertelt haar zoon aan BBC News. De 57-jarige vrouw uit Tsjechië was niet gevaccineerd en hield geen afstand van haar zoon en man, die het coronavirus hadden opgelopen. Volgens haar zoon Jan Rek wilde zijn moeder ook besmet raken, zodat ze een coronaherstelbewijs zou krijgen.

Volgens hem was zijn moeder geen complotdenker die geloofde dat er microchips in vaccins zitten. Wel wilde ze liever dat haar lichaam zelf antistoffen tegen corona zou aanmaken.
Het blijft toch bizar dat mensen denken dat je lichaam een besmetting zonder hulp beter af kan dan met hulp van een vaccin.

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 20-01-2022 15:25 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:25:

[...]

Het blijft toch bizar dat mensen denken dat je lichaam een besmetting zonder hulp beter af kan dan met hulp van een vaccin.
Wat jij bizar vind, vind de ander niet bizar... ieder z'n eigen realiteit.

Maar dat wordt hier nog weleens vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-10 15:30
YakuzA schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:25:

[...]

Voor 98,5% van de bevolking kan het immuunsysteem het inderdaad prima zonder vaccin af.
Daarbij is het gelukkig ieder z'n eigen keuze.

[ Voor 5% gewijzigd door loonatick78 op 20-01-2022 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

loonatick78 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:04:
[...]
Voor 98,5% van de bevolking kan het immuunsysteem het inderdaad prima zonder vaccin af.
Daarbij is het gelukkig ieder z'n eigen keuze.
Dat je niet in het ziekenhuis komt is niet het hele verhaal.
Covid heeft ook nog wat meer bijwerkingen dan ziekenhuis opname. (ik gok dat je 1,5% op die groep slaat?)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 20-01-2022 16:16 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

YakuzA schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:15:
[...]

Dat je niet in het ziekenhuis komt is niet het hele verhaal.
Covid heeft ook nog wat meer bijwerkingen dan ziekenhuis opname. (ik gok dat je 1,5% op die groep slaat?)
De argumenten uit de... *kuch* 'andere groepen' zijn voornamelijk gebaseed op drogredenen, in dit specifieke geval het oversimplificeren van zaken zodat je er makkelijk de draak mee kan steken. Het gevolg is dat veel mensen die nuancering dus nooit meekrijgen, en dan krijg je inderdaad gevallen waar iemand bewust de ziekte oploopt en daardoor gestrekt of dood gaat.

De ironie is weer dat er dan ineens wél nuancering mogelijk is, want 'hoe groot was die kans', etc.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ArcticWolf schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:52:
[...]

Wat jij bizar vind, vind de ander niet bizar... ieder z'n eigen realiteit.

Maar dat wordt hier nog weleens vergeten.
Als je denkt dat je kansen met het virus beter zijn dan je kansen met het vaccin dan leef je niet in iets dat lijkt op een realiteit. Deze is heel erg simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:12

Nee daarom kan je aangeven dat je geen auto hebt en alleen bv een fiets. Dan zoeken ze het dichter bij. Ook als je online een afspraak maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:02

Amphiebietje

In de blubber

RoD schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:00:
[...]

Als je denkt dat je kansen met het virus beter zijn dan je kansen met het vaccin dan leef je niet in iets dat lijkt op een realiteit. Deze is heel erg simpel.
Yup. En als al die anti-vaxxers nou eens consequent waren en niet om een ambulance zouden vragen als de corona toch plots wat zwaarder blijkt dan verwacht, dan zouden de ziekenhuizen wat rustiger zijn.

De begrafenisondernemers waarschijnlijk niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-10 08:55

Nhz

RoD schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:00:
[...]

Voor veel mensen is het kraakhelder, ze nemen wel de prik, of ze nemen niet de prik. Er zijn echter ook mensen die twijfelen, ze voelen zich niet helemaal veilig zonder prik, maar bij het nemen van een vaccin voelen ze zich ook (nog) niet helemaal prettig.

Die groep zijn in mijn ogen ook echt geen wappies, of mensen uit een 'andere realiteit', etc, etc. Het zijn gewoon mensen, met onzekerheden. Mensen die niet faliekant tegen zijn, maar gewoon wat meer overtuigd moeten worden. Of misschien zouden ze baad hebben bij een wat meer rechtlijnig beleid, zeg het maar, er zijn veel meer redenen dan alleen maar 'huuuhuu 5g chips in het vaccin!!1!'. Wat voor de ene persoon geen geldige reden hoeft te zijn, kan dat voor de andere wel zo zijn.

Begin maar eens een discussie over het al dan niet dragen van een fietshelm. De een vind het onzin omdat de kans klein is en als er wat gebeurd zal het waarschijnlijk een klein wondje zijn, de ander vind het echt niet kunnen om (zijn/haar kind) zonder helm te (laten) fietsen. In de praktijk geen directe vergelijking met dit vaccin, maar het geeft wel aan hoe verschillend mensen over iets kunnen denken, zonder direct onder een steen te leven, wappie te zijn, of een eigen realiteit er op na te houden.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 14:34

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het gaat niet om de gevoelens die mensen erbij hebben, maar om de feiten. Het is volstrekt normaal om twijfels te hebben of gevoelens die je onzeker maken, of dat je twijfelt vanwege de grootte van de kans. Dat moet iedereen simpelweg voor zichzelf bepalen.
Maar dat weerstand opbouwen via bewuste besmetting veel meer risico met zich mee brengt dan een vaccin is gewoonweg een feit waar je niet omheen kunt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:27:
Het gaat niet om de gevoelens die mensen erbij hebben, maar om de feiten. Het is volstrekt normaal om twijfels te hebben of gevoelens die je onzeker maken, of dat je twijfelt vanwege de grootte van de kans. Dat moet iedereen simpelweg voor zichzelf bepalen.
Maar dat weerstand opbouwen via bewuste besmetting veel meer risico met zich mee brengt dan een vaccin is gewoonweg een feit waar je niet omheen kunt.
Het is nog steeds iemands realiteit en niet die van jou. Een feit voor jou kan iets anders betekenen voor iemand anders, zeker als het om een "onzichtbaar" iets gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Gonadan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:27:
Klopt, toch zijn er volgens mij ook signalen dat een natuurlijke besmetting een bredere dekking geeft dan via het vaccin. Dat kan een overweging zijn.

Om nog maar even door te gaan op die fietshelm. In 2012 waren er 350.000 letsels voor fietsers. Op een populatie van 17.000.000 (ik ga er even vanuit dat iedereen wel eens fietst) is dat dus een 2% kans om letsel op te lopen. Toch zie ik amper fietshelmen om me heen.

Ik weet de exacte kans op een ernstig covid ziekteverloop niet voor iemand van 35~40 jaar, maar toch ben ik 'voor' de prik en 'tegen' de fietshelm. Waarmee ik echt niet de enige ben, dat is dan toch ook niet op basis van cijfers en kansen te verklaren?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

ArcticWolf schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:36:
[...]

Het is nog steeds iemands realiteit en niet die van jou. Een feit voor jou kan iets anders betekenen voor iemand anders, zeker als het om een "onzichtbaar" iets gaat.
Een feit dan voor iemand een andere betekenis hebben, dat staat buiten kijf. Maar dat veranderd het feit niet.
Nhz schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:16:
[...]

Voor veel mensen is het kraakhelder, ze nemen wel de prik, of ze nemen niet de prik. Er zijn echter ook mensen die twijfelen, ze voelen zich niet helemaal veilig zonder prik, maar bij het nemen van een vaccin voelen ze zich ook (nog) niet helemaal prettig.
Zeker. Ik zou ook liever geen enkele prik nemen vind een prik namelijk niet prettig. Niet fysiek en ook niet dat ik liever niets in mijn lijf spuit.

Maar het virus is er. Wat @RoD zegt klopt daarmee nog steeds en blijft een feit. In de hele onprettige situatie die er is door dit virus zijn je kansen met vaccin hoger als zonder vaccin.

En we zullen toch echt enige overeenstemming over realiteit moeten hebben. En dan vertrouw ik liever op ratio als op gevoel.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nhz schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:42:
Om nog maar even door te gaan op die fietshelm. In 2012 waren er 350.000 letsels voor fietsers. Op een populatie van 17.000.000 (ik ga er even vanuit dat iedereen wel eens fietst) is dat dus een 2% kans om letsel op te lopen. Toch zie ik amper fietshelmen om me heen.
Gebruik je nu irrationele beslissingen die mensen nemen als bewijs dat je stelling juist is? Opmerkelijk.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Cyberpope schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:47:
[...]
Gebruik je nu irrationele beslissingen die mensen nemen als bewijs dat je stelling juist is? Opmerkelijk.
Wat is daar opmerkelijk aan? Mijn stelling was juist dat mensen lang niet altijd rationeel denken en beslissen. Sterker nog, ik durf wel te stellen dat niemand altijd rationeel is.

Het leven gaat helaas niet alleen maar om feiten. Was het maar zo simpel.

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Cyberpope schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:45:
[...]

Een feit dan voor iemand een andere betekenis hebben, dat staat buiten kijf. Maar dat veranderd het feit niet.

[...]

Zeker. Ik zou ook liever geen enkele prik nemen vind een prik namelijk niet prettig. Niet fysiek en ook niet dat ik liever niets in mijn lijf spuit.

Maar het virus is er. Wat @RoD zegt klopt daarmee nog steeds en blijft een feit. In de hele onprettige situatie die er is door dit virus zijn je kansen met vaccin hoger als zonder vaccin.

En we zullen toch echt enige overeenstemming over realiteit moeten hebben. En dan vertrouw ik liever op ratio als op gevoel.
De realiteit is ook dat er talloze fietsongelukken gebeuren, veel met letsel. Dat is een feit. Het is een hele onprettige situatie, maar met fietshelm zijn je kansen hoger dan zonder helm.

Toch voor heel veel mensen geen enkele reden om hem te dragen. Moeten we de ambulance aan die mensen nu ook maar voorbij laten rijden?

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ArcticWolf schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:36:
Wellicht sta jij er filosofisch gezien anders in, maar we hebben maar één realiteit. Wanneer iemand zelf een realiteit verzint die afwijkt van de werkelijkheid noemen we dat waanideeën.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10 09:15
Weet niet of dit helemaal het juiste topic is, maar het beleid omtrent de booster in Nederland is dat je deze pas 3 maanden na je laatste infectie of 2e vaccinatie kunt halen. Nu wil het geval dat ik voor kerst helaas een milde case van corona heb doorgemaakt, bevestigd middels een officiële test van de GGD.

Nu gaat als ik het goed begrijp de (internationale?) QR verlopen per 1 feburari als je geen booster hebt gehad, en volgens mij zijn er een aantal landen waar men ook geen genoegen meer neemt met een herstelbewijs (en oorspronkelijke dubbele vaccinatie), of dat het in ieder geval moeilijker en/of duurder wordt, bijvoorbeeld omdat ik dan in quarantaine zou moeten of een PCR moet doen om binnen te komen.

Weet iemand in hoeverre de GGD daadwerkelijk controleert of ik de afgelopen 3 maanden geïnfecteerd ben geweest want ik vind die 3 maanden echt overdreven, zeker omdat een infectie vaak niet gelijk staat aan een booster. En medisch gezien zal het ook allemaal wel loslopen want in België geldt er maar een periode van 2 weken geloof ik dat je genezen moet zijn.. Het liefst zou ik er dus gewoon eentje gaan halen.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 14:59

Dennis1812

Amateur prutser

Nhz schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:56:
[...]

De realiteit is ook dat er talloze fietsongelukken gebeuren, veel met letsel. Dat is een feit. Het is een hele onprettige situatie, maar met fietshelm zijn je kansen hoger dan zonder helm.

Toch voor heel veel mensen geen enkele reden om hem te dragen. Moeten we de ambulance aan die mensen nu ook maar voorbij laten rijden?
Als die mensen zorgen voor een enorme zorgbelasting waardoor we normale zorg afschalen en zelfs lockdowns nodig hebben --> ja prima

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

HarmoniousVibe schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:05:
Weet niet of dit helemaal het juiste topic is, maar het beleid omtrent de booster in Nederland is dat je deze pas 3 maanden na je laatste infectie of 2e vaccinatie kunt halen. Nu wil het geval dat ik voor kerst helaas een milde case van corona heb doorgemaakt, bevestigd middels een officiële test van de GGD.

Nu gaat als ik het goed begrijp de (internationale?) QR verlopen per 1 feburari als je geen booster hebt gehad, en volgens mij zijn er een aantal landen waar men ook geen genoegen meer neemt met een herstelbewijs (en oorspronkelijke dubbele vaccinatie), of dat het in ieder geval moeilijker en/of duurder wordt, bijvoorbeeld omdat ik dan in quarantaine zou moeten of een PCR moet doen om binnen te komen.

Weet iemand in hoeverre de GGD daadwerkelijk controleert of ik de afgelopen 3 maanden geïnfecteerd ben geweest want ik vind die 3 maanden echt overdreven, zeker omdat een infectie vaak niet gelijk staat aan een booster. En medisch gezien zal het ook allemaal wel loslopen want in België geldt er maar een periode van 2 weken geloof ik dat je genezen moet zijn.. Het liefst zou ik er dus gewoon eentje gaan halen.
Als je ergens binnen wandelt zonder afspraak komt het vast goed.
Maar hij verkoopt naar mijn weten pas 9 maanden na je 2e prik. Weet niet wanneer dat was voor je. Maar 1 februari is niet zo zwart als het lijkt voor velen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nhz schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:42:
Klopt, toch zijn er volgens mij ook signalen dat een natuurlijke besmetting een bredere dekking geeft dan via het vaccin. Dat kan een overweging zijn.
Bij mijn weten is er amper verschil als het gaat om het voorkomen van ernstig ziekteverloop. Maar stel dat het zo is dan ga je dus bewust de kans op ernstig ziekteverloop verhogen voor een bredere dekking tegen dat ernstige ziekteverloop. Dat klopt toch van geen kant?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Gonadan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:10:
[...]

Bij mijn weten is er amper verschil als het gaat om het voorkomen van ernstig ziekteverloop. Maar stel dat het zo is dan ga je dus bewust de kans op ernstig ziekteverloop verhogen voor een bredere dekking tegen dat ernstige ziekteverloop. Dat klopt toch van geen kant?
Klopt, dat klopt ook niet. Daarom zei ik al, niet iedereen zit er rationeel in.

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

HarmoniousVibe schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:05:

Gewoon een afspraak maken, de online vragenlijst invullen zoals ze hem bij de ggd graag willen zien. Geen enkel probleem. Meerdere mensen al gehoord die gewoon geboosterd zijn, ondanks relatief recente besmettingen.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nhz schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:53:
[...]

Wat is daar opmerkelijk aan? Mijn stelling was juist dat mensen lang niet altijd rationeel denken en beslissen. Sterker nog, ik durf wel te stellen dat niemand altijd rationeel is.

Het leven gaat helaas niet alleen maar om feiten. Was het maar zo simpel.
Zeker mensen nemen niet altijd rationele besluiten. Maar dat maakt de werkelijk nog steeds niet anders.
En ook niet het feit dat het meestal verstandiger is om wel het rationele besluit te nemen.

Zeker, en daarom zie je ook alleen nog 60+ wielrenners en MTB'ers zonder helm rijden. De rest heeft hem bijna altijd op. Dus die mag je al van je cijfer halen (hoeveel van de fietsongelukken in jou geval??). Dat zijn feiten.

Voor de rest ga ik niet op het vergelijk in, omdat hij op te veel plekken fout gaat.

Kiezen om geen vaccinatie te nemen kan en mag natuurlijk. Maar dat veranderd niets aan de realiteit dat een vaccin je betere kansen geeft als de ziekte doormaken.

En nee, ik zou geen schuldcriterium in de zorg in willen voeren. Maar dat veranderd ook niet dat het verstandiger is om je gordel wel te dragen ipv geen autogordel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nhz schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:18:
Klopt, dat klopt ook niet. Daarom zei ik al, niet iedereen zit er rationeel in.
Precies, dat is ook wat ik bedoelde. Het is niet erg als je niet zuiver op ratio handelt, je bent immers een mens, maar dat verandert de realiteit niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:12
KaiseRRuby schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:21:
Stel: je hebt twee vaccinaties en een boosterprik (drie weken geleden gezet). En je test toch positief.

Zijn de quarantaine regels dan anders dan normaal? Mag je er eerder uit oid?
Nee je mag er niet eerder uit. De regels zijn vrij duidelijk.
Je mag uit quarantaine als je genezen bent, en negatief getest bent.
Doordat je gevaccineerd bent kan dat genezen wel sneller gaan.

Wel hoef je niet in quarantaine wanneer je in aanraking kwam met een besmet persoon (en gevaccineerd en geboosterd bent) ZOLANG je geen klachten hebt. Maar zodra je ook maar één klacht gerelateerd hebt aan Corona dan moet je in quarantaine.
[...]

De realiteit is ........
voor de bewust ongevaccineerde medemens, die de wetenschap afwijst omdat ze zelf onderzoek doen, soms schrijnend, droevig en keihard. ;)

Afgelopen maandag weer lekker aan het werk gegaan........
Dochter opdrachtgever niet helemaal lekker en heeft zich laten testen.
Ik moest even eea opmeten aan vensterbanken in haar kamer toen ze terug was en daar zat te Netflixen, met een kuchje af en toe.

`s Avonds te horen gekregen dat ze positief getest was.
Dus maar even niet daar aan het werk om af te wachten of het hele gezin het heeft.
En ik hou me dus al weer een paar dagen afzijdig van de ouderen hier op het terrein en de buurvrouw die over twee weken op vakantie gaat.
Dag 3 nog negatief gezelftest, maar dag 5 zegt pas iets. :(

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Gonadan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:05:
[...]

Wellicht sta jij er filosofisch gezien anders in, maar we hebben maar één realiteit. Wanneer iemand zelf een realiteit verzint die afwijkt van de werkelijkheid noemen we dat waanideeën.
Hoe die realiteit eruit ziet is wel verschillend he... ga maar eens van de andere kant naar een dobbelsteen kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

m_a_rnix schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:14:
[...]

Hoe die realiteit eruit ziet is wel verschillend he... ga maar eens van de andere kant naar een dobbelsteen kijken...
Dat verandert niets aan de dobbelsteen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
In Oostenrijk is gisteren besloten dat alle werkenden vanaf 1 februari gevaccineerd moeten zijn (of minder dan 6 maanden geleden hersteld van Covid). Zat er al aan te komen natuurlijk, daar waren ze al even mee bezig.

Oostenrijkse Tweede Kamer keurt vaccinatieplicht goed - https://nos.nl/l/2413789#UPDATE-container-58782319

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
zacht schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:22:
In Oostenrijk is gisteren besloten dat alle werkenden vanaf 1 februari gevaccineerd moeten zijn (of minder dan 6 maanden geleden hersteld van Covid). Zat er al aan te komen natuurlijk, daar waren ze al even mee bezig.

Oostenrijkse Tweede Kamer keurt vaccinatieplicht goed - https://nos.nl/l/2413789#UPDATE-container-58782319
Ben benieuwd wat er allemaal op 1 feb gaat gebeuren in het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 11:25

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik heb gisteren een booster gehad, na vorige zomer al de eerste twee vaccinaties te hebben gehad. Van de eerste twee heb ik eigenlijk zo goed als geen bijwerkingen gehad, maar ik ben vandaag wel erg moe, ondanks een goeie nacht te hebben gedraaid.

Kan een bijwerking als vermoeidheid ook een dag later pas optreden? De booster is gisteren rond 11:45 gezet.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Tsjipmanz schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:02:
Ik heb gisteren een booster gehad, na vorige zomer al de eerste twee vaccinaties te hebben gehad. Van de eerste twee heb ik eigenlijk zo goed als geen bijwerkingen gehad, maar ik ben vandaag wel erg moe, ondanks een goeie nacht te hebben gedraaid.

Kan een bijwerking als vermoeidheid ook een dag later pas optreden? De booster is gisteren rond 11:45 gezet.
Dat kan en is prima logisch.
Zal morgen weer minder zijn en zondag over waarschijnlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
Gonadan schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:20:
[...]

Dat verandert niets aan de dobbelsteen.
Dat weet ik ook wel… |:(

Maar als jij denkt dat jij of iemand anders een objectieve blik op ‘de’ werkelijkheid hebt/heeft, of dat van een ander verwacht, mag je eerst nog een paar lesjes filosofie volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

m_a_rnix schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:29:
Dat weet ik ook wel… |:(

Maar als jij denkt dat jij of iemand anders een objectieve blik op ‘de’ werkelijkheid hebt/heeft, of dat van een ander verwacht, mag je eerst nog een paar lesjes filosofie volgen.
Zullen we het anders gewoon vriendelijk houden? :)

De stelling was dat er echt een andere realiteit was en dat je daarover kan discussiëren, dat is natuurlijk niet het geval. De feiten zijn feiten en daar heeft iedereen uiteraard zijn eigen perceptie van en overwegingen over, maar het is de suggestie dat er daadwerkelijk meerdere realiteiten zijn die ik afwijs.

Dat niet iedereen daar een objectieve blik op heeft lijkt mij evident, maar dat betekent niet dat ruimte voor desinformatie geboden moet worden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m_a_rnix
Gonadan schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:38:
[...]

Zullen we het anders gewoon vriendelijk houden? :)
Graag :)
De stelling was dat er echt een andere realiteit was en dat je daarover kan discussiëren, dat is natuurlijk niet het geval. De feiten zijn feiten en daar heeft iedereen uiteraard zijn eigen perceptie van en overwegingen over, maar het is de suggestie dat er daadwerkelijk meerdere realiteiten zijn die ik afwijs.

Dat niet iedereen daar een objectieve blik op heeft lijkt mij evident, maar dat betekent niet dat ruimte voor desinformatie geboden moet worden.
Ik heb wat dingen bold gemaakt.

Er is wellicht wel 1 realiteit, maar die is voor niemand bekend. Om dé realiteit te kennen zou je alwetend moeten zijn. Dat zijn we alllemaal niet.

Feiten zijn feiten: de aarde was plat, van handen wassen gingen je patiënten dood en als je een aflaat kocht dan ging je naar de hemel. Dat waren ook allemaal feiten.

Niet iedereen Niemand heeft een objectieve blik.

Wat ik steeds probeer te zeggen is dat je inhoudelijke standpunt ook beïnvloed wordt door je contextuele standpunt, en als je iemand wil overtuigen je beter kan proberen om hem of haar te begrijpen voordat je dat gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Een chirurg die oprecht gelooft dat handen wassen niet nodig is moet je nog steeds niet toestaan te opereren.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

m_a_rnix schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:57:
Ik heb wat dingen bold gemaakt.

Er is wellicht wel 1 realiteit, maar die is voor niemand bekend. Om dé realiteit te kennen zou je alwetend moeten zijn. Dat zijn we alllemaal niet.

Feiten zijn feiten: de aarde was plat, van handen wassen gingen je patiënten dood en als je een aflaat kocht dan ging je naar de hemel. Dat waren ook allemaal feiten.

Niet iedereen Niemand heeft een objectieve blik.

Wat ik steeds probeer te zeggen is dat je inhoudelijke standpunt ook beïnvloed wordt door je contextuele standpunt, en als je iemand wil overtuigen je beter kan proberen om hem of haar te begrijpen voordat je dat gaat doen.
Het voordeel is dat ik niemand wil overtuigen, iedereen moet z'n eigen keuzes maken, daar ga ik niet over. Wanneer iemand echter beweert dat er een andere realiteit is naast de huidige wetenschappelijke consensus dan ga ik daar tegenin. Uiteraard is wetenschappelijke consensus ook maar een momentopname en kan dat over tijd grondig veranderen, maar beslissingen neem je met de kennis van nu, rationele beslissingen althans.
Dat men ooit dacht dat de aarde plat is lijkt mij geen argument om nu alle kritische kanttekeningen ten opzichte van covid of vaccins te accepteren terwijl zij haaks staan op wat we nu wetenschappelijk gezien bewezen hebben. Volgens die denkwijze zou ik ook open moeten staan voor de verbeterde 5G-ontvangst na m'n booster, daar pas ik voor.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m_a_rnix
Gonadan schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Het voordeel is dat ik niemand wil overtuigen, iedereen moet z'n eigen keuzes maken, daar ga ik niet over. Wanneer iemand echter beweert dat er een andere realiteit is naast de huidige wetenschappelijke consensus dan ga ik daar tegenin. Uiteraard is wetenschappelijke consensus ook maar een momentopname en kan dat over tijd grondig veranderen, maar beslissingen neem je met de kennis van nu, rationele beslissingen althans.
Dat men ooit dacht dat de aarde plat is lijkt mij geen argument om nu alle kritische kanttekeningen ten opzichte van covid of vaccins te accepteren terwijl zij haaks staan op wat we nu wetenschappelijk gezien bewezen hebben. Volgens die denkwijze zou ik ook open moeten staan voor de verbeterde 5G-ontvangst na m'n booster, daar pas ik voor.
Volgens mij beweert er niemand dat er een andere realiteit is, maar wel dat er verschillende perspectieven zijn, en dat het lastig kan zijn om daar uit te komen.

Volgens mijn denkwijze hoef je niet open te staan voor verbeterde 5G-ontvangst, maar helpt het wel om te proberen te begrijpen hoe het komt dat anderen daar wel voor open staan.

Begrijpen ≠ eens zijn.

En daar laat ik het bij. Geniet van je weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:00
Teijgetje schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:18:
[...]

Nee je mag er niet eerder uit. De regels zijn vrij duidelijk.
Je mag uit quarantaine als je genezen bent, en negatief getest bent.
[...]
Nee, je hoeft niet negatief getest te worden, wanneer je na 7 dagen minimaal 24h klachtenvrij bent mag je uit quarantaine:

https://lci.rivm.nl/covid-19-thuis
U mag eerder uit isolatie als u 24 uur geen klachten meer heeft die passen bij corona én het minimaal 7 dagen geleden is dat u klachten kreeg.
[..]
Het kan zijn dat u géén klachten had toen u getest werd en ook geen klachten heeft gekregen. Dan duurt de isolatie 7 dagen, geteld vanaf de datum dat u werd getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
De BMJ zou heel graag alle data zien die de vaccinfabrikanten tot nu toe geheim willen houden.

"Pfizer’s pivotal covid vaccine trial was funded by the company and designed, run, analysed, and authored by Pfizer employees. The company and the contract research organisations that carried out the trial hold all the data.17 And Pfizer has indicated that it will not begin entertaining requests for trial data until May 2025, 24 months after the primary study completion date, which is listed on ClinicalTrials.gov as 15 May 2023"

"Pharmaceutical companies are reaping vast profits without adequate independent scrutiny of their scientific claims.33 The purpose of regulators is not to dance to the tune of rich global corporations and enrich them further; it is to protect the health of their populations. We need complete data transparency for all studies, we need it in the public interest, and we need it now."

https://www.bmj.com/content/376/bmj.o102

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

m_a_rnix schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:41:
Volgens mij beweert er niemand dat er een andere realiteit is,
Dat werd letterlijk gesteld, vandaar.
En daar laat ik het bij. Geniet van je weekend.
Jij ook. Nu een biertje, deze kroeg is de enige horeca die open is. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Arrien schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:57:
De BMJ zou heel graag alle data zien die de vaccinfabrikanten tot nu toe geheim willen houden.

"Pfizer’s pivotal covid vaccine trial was funded by the company and designed, run, analysed, and authored by Pfizer employees. The company and the contract research organisations that carried out the trial hold all the data.17 And Pfizer has indicated that it will not begin entertaining requests for trial data until May 2025, 24 months after the primary study completion date, which is listed on ClinicalTrials.gov as 15 May 2023"

"Pharmaceutical companies are reaping vast profits without adequate independent scrutiny of their scientific claims.33 The purpose of regulators is not to dance to the tune of rich global corporations and enrich them further; it is to protect the health of their populations. We need complete data transparency for all studies, we need it in the public interest, and we need it now."

https://www.bmj.com/content/376/bmj.o102
Zo te lezen zijn die al vrij gegeven aan de FDA en de EMA, maar wil de BMJ ook zelf toegang tot de ruwe data?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 07:26

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb nog nooit zoveel mensen in mijn famille kennissenkring gehad met een corona besmetting. Steeds wonderbaarlijker dat ik het nog niet gehad heb. Weliswaar gevaxxed en geboost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:41:
[...]

Dat werd letterlijk gesteld, vandaar.

[...]

Jij ook. Nu een biertje, deze kroeg is de enige horeca die open is. :)
Ik drink er ook een biertje op, maar ik zeg nergens dat er een andere realiteit is. Ik zei alleen dat deze voor iedereen anders is (/waargenomen wordt), misschien had ik het woord perceptie moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
TrailBlazer schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:24:
Ik heb nog nooit zoveel mensen in mijn famille kennissenkring gehad met een corona besmetting. Steeds wonderbaarlijker dat ik het nog niet gehad heb. Weliswaar gevaxxed en geboost.
Hier ook. De kans om besmet te worden gaat de komende weken wel snel omlaag dus ik doe nog even rustig aan nu het virus overal zit.

Mijn nichtje van 1,5 heeft al een paar dagen hoge koorts, veel hoesten en keelpijn, nu ook een soort medicijn gehad van de huisarts. Je zou denken omikron en kinderen, dat is een keer hoesten en het is over, maar dat kan vies tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Tweak_ers schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 07:14:
[...]

Kun je eens navragen welke merken het betrof?
Het lijkt er op dat mensen negatief testen met Roche, maar wel positief met Flowflex. In mijn kennissenkring.

Is verder geen wetenschappelijk onderzoek :P

Maar ik zit er wel aan te denken om Flowflex eens te testen iig. Heb tot nu toe alleen maar Roche gebruikt thuis. Het klopt ergens ook gewoon niet dat mensen om ons heen positief testen, maar wij niet.

PS
Heb vanochtend nog zelftest gedaan omdat ik bezoek krijg... weer negatief iig, dochter ook. We kwakkelen nou al een tijdje. Bezoek is geboosterd overigens, maakt zich niet zo druk. Ik heb 2 prikken.

Als dit niet snel overgaat, ga ik ook maar naar de teststraat (heb vooral vage klachten... kuchje, vooral 's ochtends slijm in keel en neus dat gedurende de dag overgaat, en vandaag toch wel nasty vermoeidheid... aan de andere kant stort ik in het weekend weleens vaker in als ik de dag ervoor nog op kantoor ben geweest).

Weet niet hoe het met jullie zit, maar ik vind werken / aanwezig zijn op kantoor best pittig. Ik ben wel erg gewend geraakt aan mijn eigen cocon op zolder :$

Richt mijn thuiswerkplek ook steeds luxer in. Straks moet ik nog met mijn werkgever gaan praten over de werkplek op kantoor, verschil wordt te groot _O- Krijg vandaag o.a. tweede Dell UltraSharp monitor binnen als het goed is.

[ Voor 69% gewijzigd door Lethalis op 22-01-2022 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, net terug van mijn 3e corona-test van de laatste 22 maanden (mijn laatste test was op 29-11). Was weer lekker hoor, die boomstam in je keel en neus.

Woensdag gebeld door een vriend van me dat hij positief getest was, ik was maandagavond nog bij hem. Dus meteen maar een test ingepland voor vanochtend.

Binnen 24 uur de uitslag als het goed is. Ik maak me iig geen zorgen, ben volledig gevaccineerd, en heb op 4 januari nog mijn booster gehad. Test puur uit voorzorg dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 07:26

TrailBlazer

Karnemelk FTW

user109731 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:33:
[...]

Hier ook. De kans om besmet te worden gaat de komende weken wel snel omlaag dus ik doe nog even rustig aan nu het virus overal zit.

Mijn nichtje van 1,5 heeft al een paar dagen hoge koorts, veel hoesten en keelpijn, nu ook een soort medicijn gehad van de huisarts. Je zou denken omikron en kinderen, dat is een keer hoesten en het is over, maar dat kan vies tegenvallen.
Mijn neefje en nichtje zijn idd ook best beroerd meer dan gewoon verkouden in ieder geval.

Ik probeer wel een beetje rustig aan te doen maar sluit mezelf ook niet op. Met twee schoolgaande kinderen is dat toch een druppel op de gloeiende plaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:26

Wailing_Banshee

You're Next

Lethalis schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:39:
[...]
Weet niet hoe het met jullie zit, maar ik vind werken / aanwezig zijn op kantoor best pittig. Ik ben wel erg gewend geraakt aan mijn eigen cocon op zolder :$

Richt mijn thuiswerkplek ook steeds luxer in. Straks moet ik nog met mijn werkgever gaan praten over de werkplek op kantoor, verschil wordt te groot _O- Krijg vandaag o.a. tweede Dell UltraSharp monitor binnen als het goed is.
Ik weet nog de laatste keer dat ik op kantoor was (ergens vorig jaar...), ik was echt helemaal kapot toen ik thuis was (had ook want lichamelijke oorzaken), maar thuis werken is een heel stuk minder vermoeiend. En inderdaad, mijn thuiswerkplek is luxer dan die op kantoor (daar moet ik werken met 1 21:9 monitor, terwijl ik 2 16:9 monitoren een heel stuk prettiger vind!) Ook heb ik thuis mijn stoel precies goed afgesteld staan voor mezelf, terwijl ik op kantoor elke keer weer het bureau en stoel moest verstellen zodat ik in ieder geval een beetje fatsoenlijk kon zitten...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:28

Crazy D

I think we should take a look.

TrailBlazer schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:24:
Ik heb nog nooit zoveel mensen in mijn famille kennissenkring gehad met een corona besmetting.
Dat valt mij ook op. Anderhalf jaar is het allemaal redelijk ver weg, en opeens sinds november of zo bij bosjes. En diverse ook serieus ziek trouwens, ondanks vaccinaties en niet de "40+ met BMI van 30+" figuren. Ook in de buurt trouwens, kom opeens bepaalde mensen/honden nauwelijks meer tegen en hoor je 2 weken later dat ze ziek op zolder zaten, dat soort dingen. Helaas zelf ook aardig te pakken gehad en nog steeds aardige naweeën ervan. Maar wel opvallend. Je zou bijna denken dat je met vaccinaties meer kans maakt 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Wailing_Banshee schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:34:
[...]

Ik weet nog de laatste keer dat ik op kantoor was (ergens vorig jaar...), ik was echt helemaal kapot toen ik thuis was (had ook want lichamelijke oorzaken), maar thuis werken is een heel stuk minder vermoeiend. En inderdaad, mijn thuiswerkplek is luxer dan die op kantoor (daar moet ik werken met 1 21:9 monitor, terwijl ik 2 16:9 monitoren een heel stuk prettiger vind!) Ook heb ik thuis mijn stoel precies goed afgesteld staan voor mezelf, terwijl ik op kantoor elke keer weer het bureau en stoel moest verstellen zodat ik in ieder geval een beetje fatsoenlijk kon zitten...
Ow, ik heb precies het tegenovergestelde. Na een dag thuiswerken ben ik misschien wel meer mentaal op dan een dagje op kantoor te zijn geweest. Ik heb wel onlangs wat verbeteringen in mijn thuiswerkplek doorgevoerd (nieuwe bureaustoel en dieper werkblad) waardoor het wel wat beter vol te houden is, maar toen ik vorig jaar weer naar kantoor kon was dat echt een heel goed merkbare verbetering voor mijn mentale gesteldheid.

Vanmorgen belde mijn kapster me op dat ze positief was getest en daar was ik donderdag nog geweest, gelukkig ben ik geboosterd en hoef ik dus niet in quarantaine. Ik heb ook verder geen klachten en de zelftest geeft netjes een negatief resultaat. Ach ja, prima dat ze het doorgeeft, ik zal er zeker op letten en ik zie nu al weinig mensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:43

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Metalfreak schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:46:
[...]

Ow, ik heb precies het tegenovergestelde. Na een dag thuiswerken ben ik misschien wel meer mentaal op dan een dagje op kantoor te zijn geweest. Ik heb wel onlangs wat verbeteringen in mijn thuiswerkplek doorgevoerd (nieuwe bureaustoel en dieper werkblad) waardoor het wel wat beter vol te houden is, maar toen ik vorig jaar weer naar kantoor kon was dat echt een heel goed merkbare verbetering voor mijn mentale gesteldheid.

Vanmorgen belde mijn kapster me op dat ze positief was getest en daar was ik donderdag nog geweest, gelukkig ben ik geboosterd en hoef ik dus niet in quarantaine. Ik heb ook verder geen klachten en de zelftest geeft netjes een negatief resultaat. Ach ja, prima dat ze het doorgeeft, ik zal er zeker op letten en ik zie nu al weinig mensen.
Ik word thuis gek, afgelopen week alle dagen naar kantoor geweest. Heerlijk! (y)

Scheelt dat ik leuke collega's heb die er hetzelfde instaan als ik. Deel van de collega's die zie je niet trouwens. Die werken enkel thuis. Vind het voor de cohesie echt vervelend :/ om nog maar te zwijgen van de eeuwige online meetings met meerdere mensen die lang niet zo efficiënt zijn als fysiek

[ Voor 4% gewijzigd door Shadow_Agent op 22-01-2022 18:03 ]

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Die besmettingscijfers in Europa zijn echt knetter! 400k gerapporteerde besmettingen in Frankrijk, in 1 dag. Omicron doet in ieder geval z'n werk... explosie van besmettingen maar geen significante ziekenhuis opname.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 22-01-2022 20:01 ]

Pagina: 1 ... 60 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"